Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 14.08.2018 20:26:37

Olen paikalla ja aion vastata epäilyksiin. Niitä näköjään on tullut, ja suurin osa tuntui olevan aikamoisia väärinymmärryksiä. Katsotaan mitä saan nopeasti väsättyä kasaan.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 14.08.2018 20:45:18

Pyramidi kirjoitti:Jos kiivas väittely on kyseessä, kuten minun ja justyn välillä, minkä vuoksi toinen osapuoli vahvistaa sinun hyvisreadeja ja toinen osapuoli huonontaa? Onko tässä kyseessä se, että haluat tehdä toisesta osapuolesta, tässä tapauksessa minusta, helpon kohteen? Jos kaksi väittelevät kiivaasti, minusta molemmat ovat hiukan epäilyttäviä.

Kiivas väittely voi hyvin olla hyviksen ja pahiksen välillä, tai hyviksen ja hyviksen välillä. On hyvin harvinaista, että kiivas väittely tapahtuisi kahden pahiksen välillä - mahdollista toki, mutta harvinaista. Tässä täytyy myös olla kyseessä erittäin taitavat pahikset, jottei väittely vaikuta teennäiseltä. Näin ollen en todellakaan usko että justy ja Pyramidi molemmat ovat pahiksia, jos toinen on niin sanoisin että se on Pyramidi. On myös ihan mahdollista että molemmat ovat hyviksiä.

Pyramidi kirjoitti:Aiemmin pelissä puhui pahishyvistappajan mahdollisuudesta, nyt sanoo, että hyvistappajan kannattaa kohdista tekonsa pahismaiseen. Onko Halimalla jotain sisäpiirin tietoa, että hyvistappaja erikoisuus ei ole osunut pahiksille vai miksi näin kovasti on varma, että hyvistappajan erikoisuus on hyviksillä. Eikö ihan samanlainen tilanne saataisi aikaan, jos Halima kehottaisi kapteenia käskemään jompaakumpaa/molempia kertakäyttöerikoisuuksia tähtäämään kykynsä pahismaisiin.

Puhuin oletuksella, että erikoiset ovat hyviksiä. Siihen on kuitenkin paljon suurempi todennäköisyys, ja jos erikoiset ovat pahiksia, ei heidän liikkeitään voi kuitenkaan etukäteen suunnitella.

Pyramidi kirjoitti:Halima on nyt ehdottomasti mietinnän alla. Kuten viestin alussa kirjoitin hänen äänestään, siinä on jotain omituista. Epäloogisuuksia tulee siitä, että kovin herkästi syytteli Aelinaa ja jopa äänesti tämän kapteenipuheiden vuoksi, kun taas muut samaa puhuvat jäävät rauhaan. Onko mahdollista, että valitsi Aelinan kohteekseen syystä, että muut tätä puhuvat ovat jollain tapaa hänelle tuttuja. Sitten tuo kehotus tähdätä pahismaisiin. Lisäksi minua vain häiritsee tämä kohta niin kovaa.

Halusin äänestää Aelinaa, koska hän vaikutti mun mielestä tosi erilaiselta kuin viime pelissä, ja tuo kapteenikommentti oli outo. justyn kapteeni-ehdotus, että kapteeni käskisi vartijaa vartioimaan jotakuta, on ihan eri kategoriaa kuin Aelinan "kapteenina kokeilisin kuka tottelee" tai miten se menikään, en tarkistanut. Kehoitin (hyvis-)hyvistappajaa ja (hyvis)ennustajaa tähtäämään pahismaisiin, koska puheen alla olevan suunnitelman toteutuessa pahismaiset eivät ole (hyvis-)vartijan vartioimia. Näin varmistetaan että ennustaja ja hyvistappaja eivät kuole vartijan vartioimiseen (sori en vaan jaksa lisätä sitä hyvis-tä joka väliin).

Pyramidi kirjoitti:Jos sama ajatus voi olla pahis tai hyvismäinen riippuen pelaajasta, eikö se silloin ole aika kehno syy äänestää.

Öö, mä en äänestänyt miinaa, eli se ei ollut syy äänestää. Se oli syy kommentoida miinan viestiä. miina meni sillä viestillään hitusen neutraalia hyvismäisempään kategoriaan, en pidä häntä varmana hyviksenä enkä epäile. Musta alkaa tuntua että mun ulosannissa on jotain vikana kun mua ymmärretään niin paljon väärin.

Pyramidi kirjoitti:Eikö jos pelaaja voi kirjoittaa jonkun asian sekä hyviksenä että pahiskena, pitäisi pikemminkin sijoittaa pelaaja keskelle eikä suinkaan hyvispuolelle. Mikä on syy, että miina on sinusta tuon kirjoitettuun hyvis? Minusta miina on ollut neutraali, lukuunottamatta tuota outoa ääntä justylle. Nyt loppuu aikaa, palaan myöhemmin analysoimaan tätä.

miina on kuuluisa siitä, että sekoilee hyviksenä ja sanoo kummallisia asioita. Varmaan hänelle on mahdollista tehdä tätä pahiksenakin (siksi ei suoraan hyvisten listalle), mutta etenkin hyviksenä olen tätä paljon nähnyt. Siksi vähän hyvisvibaa hänestä.

Pyramidi kirjoitti:Jotenkin vain tuntuu, että Halima rakentaa luottamusta justyyn ja loikkaa kelkkaan tilaisuuden tullen.

Myönnän, että seurasin justyn epäilyjä häpeilemättä. justy vaikuttaa hyvikseltä ja on taitava pelaaja. Hänen selityksensä Pyramidin pahismaisuudesta vaikuttaa oikealta. Mulla itsellä on heikosti aikaa just nyt pelata, joten tein helpon ratkaisun ja seurasin justyn perässä äänestäen Pyramidia.

justy kirjoitti:Mihin järjestyksesi neutraaleiden osalta muuten perustui?

Tässä oli mun keskikasti:
miina
Marzzuu
Snude111
Jinmuru
Pyramidi
Ja järjestys perustui sellaiseen hattuvakioon, että miina on hitusen hyvismäisempi, Pyramidi hitusen pahismaisempi, ja nuo kolme muuta joista en osaa sanoa mitään, tuohon väliin. Eli hyvin tarkkaan harkittu täydellisessä järjestyksessä oleva lista. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 14.08.2018 20:47:39

Mursumus kirjoitti:Halima, sanoit pyramidin äänestysviestissä, että justy-pyramidi väittelyssä pyramidi vaikuttaa pahismaiselta, mutta et koskaan, miksi. Tarkennusta tähän?

Pyramidi tuntui selittelevän ensin yhdellä tavalla ja sitten toisella tavalla. Oli myös vähän hätääntyneen oloinen. justy sen sijaan vaikutti mun mielestä rauhalliselta ja hänen viestinsä olivat selkeitä ja yhdessä linjassa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 14.08.2018 20:59:09

Mäkin oon erikoinen!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 14.08.2018 20:59:34

En tiiä kantsiiko kertoa, mut vartija.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 16.08.2018 08:18:05

Siis häh?

Olin ihan varma että kuolisin yöllä, mutta ilmeisesti pahikset oli bongannut justyn puheista jotain viitteitä ennustajaan, ja halusivat eliminoida hänet ensin.

Justy oli yks joka ois voinut olla mahdollinen vartioitava, joten mä luulen että kapteeni on pahis. Mä nimittäin vartioin sitä, ketä kapteeni määräsi mut vartioimaan, ja pahikset ei varmaan ois uskaltaneet lähteä tappamaan justyä jos eivät ois tienneet ketä mä vartioin.

Siltä varalta että kapteeni kuitenkin on hyvis, ja pahikset on ottaneet ison riskin, ei ehkä kuitenkaan kannata kertoa ketä viime yönä vartioin?

miina kirjoitti:Meizillä oli joku outo kommentti eilisen päivän lopulta. "Oikea hyvistappaja tappaa pyramidin sitten.." jotenkin ajattelisin että kannattais äänestää pois joku muu koska seuraavana päivänähän oikea hyvistappaja olis tullu esiin eikä olis näin menetetty hyvää roolia.

Eikös tää ollut Mursumus? Ja mä ymmärsin sen silleen, että ois pitänyt pelastaa Pyramidi päivälynkkaukselta, koska jos hän ei olis ollut hyvistappaja, oikea hyvistappaja ois kyllä ymmärtänyt tappaa Pyramidin sitten yöllä. Omasta mielestä siis se oli hyvismäisesti ajateltu.

Aelina kirjoitti:Jos Halima on hyvis, oliko se laskujen mukaan todennäköistä, että kapteeni on pahis? En muista, en nyt selaa. Koska tällöin vartija on yhtä tyhjän kanssa... (Vaikka vielä kaikki mahdollisuudet on auki.)

Jäljellä olevista seitsemästä pelaajasta (kahden kuolleen ja mun jälkeen siis) kaksi on pahiksia, eli kapteenin todennäköisyys olla pahis on 2/7 eli noin 29%. Kuitenkin ottaen huomioon viime yön tapahtumat, on mun mielestä paljon todennäköisempää että kapteeni on pahis.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 16.08.2018 08:19:17

miina kirjoitti:
miina kirjoitti:
Nyt alkaa epäilyttämään Jinmuru, Meiz. Nyt ainakin..


Mitä ihmettä. Ei mulla oikeesti Jinmuru epäilytä, sillähän on poissaolo. En siis edes tunnista itteäni tuosta yön tekstistä. Onko meillä roolina puhehäiritsijä? :D

Mitä ihmettä sä miina sekoilet?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 16.08.2018 09:05:33

Aelina kirjoitti:Halima, oliko sun vartioima enemmän hyvismäinen vai pahismainen?

Hyvismäinen.

Aelina kirjoitti:Niin ja Mursumus oli laskenut aiemmin, että on 52 % todennäkäisyys, että pahiksilla on yksi erikoisrooli. Mä en osaa laskea / en tiedä miten tämä luku on saatu.

Se oli laskettu ennen mitään tietoa. Mutta todennäköisyydet ei toimi ihan niin, että nyt kun on kolme roolia tiedossa (tai teille vain kaksi) niin edelleen samat todennäköisyydet pitäisivät.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 17.08.2018 08:04:55

Jinmuru kirjoitti:
Halima kirjoitti:Justy oli yks joka ois voinut olla mahdollinen vartioitava, joten mä luulen että kapteeni on pahis. Mä nimittäin vartioin sitä, ketä kapteeni määräsi mut vartioimaan, ja pahikset ei varmaan ois uskaltaneet lähteä tappamaan justyä jos eivät ois tienneet ketä mä vartioin.


Halima on melko varmasti pahis, koska ohjasin tosiaan vartijaa (en tienny sillon et se oli Halima) suojelemaan sellasta, jonka kimppuun pahikset todennäkösesti kävis ---> Halima ties ketä suojelee --> helppo kohta pahiksille päästä eroon justysta, hyvästä pelaajasta? Koska justy ei ollu saanu yhtään suojeluääniä, Haliman selittely on aika heikohkoa. Mun nähäkseni justy oli muuten aika neutraali/hämmentävä, ja vielä yhteenotto hyvikseksi paljastuneen Pyramidin kanssa ois enemmänki lisänny justyn epäilyttävyyttä?

Hmm. Tosiaan, eihän justy ollut siellä ihan hyvismäisimpien listalla. Justy oli vaan mun mielestä niin hyvismäinen, että oletin että hän olisi siellä mahdollisten vartioitavien listalla tietysti. Näin ollen pahikset ois saattaneet ihan hyvin ottaa riskin ja tappaa justyn vaikka eivät ois tienneet mun vartioinnin kohdetta. Eli on ihan mahdollista että Jinmuru-kapteeni on hyvis. Lisäksi se seikka, että Jinmuru tuli esiin, on mun mielestä hyvismäistä, pahiskapteeni ei ehkä ois ainakaan tänään vielä tullut.

Jinmuru kirjoitti:
Halima kirjoitti:Olin ihan varma että kuolisin yöllä, mutta ilmeisesti pahikset oli bongannut justyn puheista jotain viitteitä ennustajaan, ja halusivat eliminoida hänet ensin.

Tää on niin outo laini, mistä pahikset ois muka keksiny ennustajuuden? Jos oisit hyvis, ni miks ihmeesä pahikset jättäis vartijan eloon? Jos ennustus osuis kohalleen ni silti menee päivätappo saaja pahis hengiltä, mut jos vartija on hengisä ja onnistuu suojelusa ni yks pahis kuolee yön aikana (ei yhtään hyvä). Ja tosiaan en nää mitään justyn viesteisä mikä viittais siihen et justy on ennustaja.

No mietin että se justyn ennustajuus ja pahisten sen jostain bongaaminen ois selittänyt pahisten riskinottohalun justyn tappamiseen. Mutta nyt kun tosiaan huomasin, että justy ei ollut siellä kahden hyvismäisimmän joukossa eilen, niin voihan se olla että justy tapettiin tosiaan vain hyvänä pelaajana pois.

Koska oon hyvis, en keksi muita syitä jättää mut eloon kuin
1) justy on jostain bongattu ennustajaksi ja haluttu listiä ensin
2) mut haluttiin jättää henkiin, koska oon tänään tosi helppo harhalynkkaus.

Todennäköisin vastaus on ehkä nuo kaks yhdistettynä. Mä olin eilen epäilyksissä, ja jos vartijaksi esittäytynyt ei kuole yöllä niin tottakai epäilykset vaan kasvaa -> oon lähes satavarma lynkattava tänään -> pahiksille tosi helppo päivä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 17.08.2018 10:57:51

Ajattelin selventää vähän ajatuksiani pelin kulusta ja lueskelin läpi pelaajien viestejä.

Aelina on kirjoitellut kohtalaisen aktiivisesti, mutta asia on jotenkin "kevyempää" kuin viime pelissä. Tiedän, että hän sanoi ettei ole yhtä paljon aikaa kuin viimeksi, mutta kaikki Aelinan mielipiteet tuntuu jäävän tosi haljuiksi, ja sellaisiksi, joista on helppo perääntyä jos haluaakin olla toista mieltä myöhemmin. Tälläkään hetkellä en osaisi sanoa kuka on hänen mielestään epäilyttävä ja kuka ei. Kirjoitusten sävy tuntuu myös tosi erilaiselta nyt kuin viime pelissä, missä hän oli hyvis... kunnes ei enää ollut, mutta kuitenkin. Epäilyttää, kun tuntuu että hän kirjoittelee yhtä paljon kuin ennenkin kiirevalittelustaan huolimatta, mutta viestit ovat erilaisen tuntuisia ja tuntuvat sanovan vähemmän.

Jinmuru sanoo olevansa kapteeni ja uskon ellei muita kapteeniehdokkaita tule. Se sitten onko hän hyvis- vai pahiskapteeni, onkin eri asia. Mua kuitenkin edelleen vähän ihmetyttää justyn kuolema yöllä, onhan se aika epätodennäköistä, että pahikset ois ottanut noin ison riskin jos Jinmuru on hyvis. Tulee kyllä vähän mieleen, onko tässä vain taka-ajatuksena saada mut lynkatuksi, kun mun hyvikseksi paljastumisen jälkeenkään Jinmuru ei kuitenkaan olisi mikään varmistettu pahis. Mutta tääkin tuntuu jotenkin hullulta ajatukselta, parempi ois ollut pysyä siinä tapauksessa piilossa eikä tulla julkisesti lynkkaamaan mua.

Marzzuu... En tiedä. Miten voi sanoa mitään pelaajasta, joka puhuu ot:tä, selittelee hiljaisuuttaan ja toteaa ettei halua ratkaista äänestämällä. Ei tuu hyvisviboja, mutta en tiedä voisko olla pahiskaan. Tuu Marzzuu pliis sanomaan jotain pelaajista. Kuka on hyvismäinen ja kuka pahismainen? Kenet lynkkaisit jos sun pitäis päättää?

Meiz oli minusta ekana päivänä hyvismäinen, ja on edelleen. Kirjoittaa hyviä, selkeitä viestejä ja hänen ajatuksenkulkuaan on helppo seurata.

miina sekoilee. Musta tuntuu että miina yleensä sekoilee enemmän hyviksenä kuin pahiksena, mutta on miina nyt yleensä enemmän tilanteen tasalla! Jotenkin vastakkainen mielipide kuin Marzzuusta, eli ei tuu pahisviboja, mutta jotenkin vaikea laittaa hyvismäiseksikään. Voisitko miina vähän keskittyä peliin (joo ymmärrän kiireet mut nyt sua on mahdotonta lukea) ja kertoa vaikka selkeällä listalla mielipiteesi?

Mursumus on kirjoittanut pitkiä, asiallisia tekstejä, ja ollut mun hyvislistalla pelin alusta asti. Tänään se, kuinka ensin äänesti mua, mutta sitten perääntyikin äänestään haluten miettiä vielä lisää, tuntuu myös hyvismäiseltä.

snudelta on tullut kaksi viestiä, joista kumpikaan ei käsittele tätä peliä. Ei voi mitenkään päätellä roolia. Toivottavasti snude tulee kohta pelaamaan, tai vähintäänkin saadaan hänelle aktiivisempi varapelaaja sitten.

Äänestän nyt, ++Aelina, ja jään odottelemaan hänen tämän päivän listaustaan.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Halima » 17.08.2018 13:52:48

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:Aelina on kirjoitellut kohtalaisen aktiivisesti, mutta asia on jotenkin "kevyempää" kuin viime pelissä. Tiedän, että hän sanoi ettei ole yhtä paljon aikaa kuin viimeksi, mutta kaikki Aelinan mielipiteet tuntuu jäävän tosi haljuiksi, ja sellaisiksi, joista on helppo perääntyä jos haluaakin olla toista mieltä myöhemmin. Tälläkään hetkellä en osaisi sanoa kuka on hänen mielestään epäilyttävä ja kuka ei. Kirjoitusten sävy tuntuu myös tosi erilaiselta nyt kuin viime pelissä, missä hän oli hyvis... kunnes ei enää ollut, mutta kuitenkin. Epäilyttää, kun tuntuu että hän kirjoittelee yhtä paljon kuin ennenkin kiirevalittelustaan huolimatta, mutta viestit ovat erilaisen tuntuisia ja tuntuvat sanovan vähemmän.

Tosin ekana päivänä on yleensä vaikeaa muodostaa mitään erityisen vahvoja mielipiteitä, varsinkaan uutena pelaajana. Oliko aelinan aloitus ensimmäisessä pelissä varmempi, vai muodostuuko tuo kuva hänen kokonaispelistään joka voikin olla ihan erilainen pelin keski/loppuvaiheilla?

No en oo tarkistanut, että kaikki on mun muistin varassa, mutta mulla on sellainen muistikuva, että viime pelissä Aelina postasi aika alusta asti kattavia listauksia ja sanoi oikeasti mielipiteitä lähes kaikista pelaajista.

Mä oon lähdössä reissuun pariksi päiväksi, joten en oo tekemässä uusia listauksia hetkeen. Jossain välissä varmaan ehdin lukaista viestejä läpi ja vastailla, mutta ei kannata odottaa kovin pitkiä romaaneja nyt hetkeen.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 27.8. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Halima » 28.08.2018 08:43:39

Hyvin pelattu Meiz, varsinkin viimeinen päivä oli tosi vahvaa peliä! Onnittelut voitosta!

Aelina pelas myös tosi hyvin, sulla oli tosiaan jo ihan alkupelissä molemmat pahikset järkeiltynä. Miksiköhän sä kuolit yöllä... :D

Ja Savu! Mikä suoritus ekassa pelissä! Ihan mahtavaa analyysiä, ja vaikka tällä kertaa ääni päätyi väärälle, älä anna sen lannistaa. Sä pelasit oikeasti ihan tosi hyvin. Tuuthan meille vakkaripelaajaksi?

Kiitokset myös muille pelistä. Mua vaan ahdistaa että jouduin taas pahikseksi. Tavallaan onni että tipahdin niin aikaisin, eikä siinä oikeasti ollut paljoa tehtävissä kun olin paljastanut roolini. :/ Jos oisin ekana iltana pysynyt rauhallisena ja ollut paljastamatta rooliani, peli ois voinut mennä mun osalta toisin, mutta nyt meni näin ja ihan hyvä näinkin. Jospa mä jo ensi pelissä saisin pelata hyvistä! :D

Mutta kun kerran pahikseksi jouduin niin onneksi oli kiva pahiskaveri, kiitokset siis Meizille pahistelusta, oli mukava jutella ja pahistella!

justy kirjoitti:Omasta pelistä sen verran, että ei olisi näköjään kannattanut ottaa riskiä ja puhua erikoisrooleista niin paljoa. Plus turhaan temppuilin ääneni kanssa, ei siitä edes seurannut kummempaa keskustelua.

Itse asiassa me ei justy epäilty sua erikoiseksi. Ennemmin ajateltiin että sä oisit tavis, mutta olit niin vahva pelaaja, että ajateltiin tiputtaa sut heti ekana yönä kun Mursu oli vartioitu. Ja Meiziä ei itsestäänselvistä syistä haluttu tappaa. :D

justy kirjoitti:Mä kyllä toivon että te kaikki ilmoatte kylän edustajiksi sm-kisoihin. Olis hienoa päästä äänestämään tollasesta kaartista meille edustajaa.

Ja tästä 100% samaa mieltä. Kaikki te huiput pelaajat, mukaan vaan! Häviän mielelläni äänestyksessä teille, olitte ihan huikeita tässä pelissä. :)

Pyramidi kirjoitti:Halima, ihan mielenkiinnosta. Miksi claimasit olevasi roolinvartija juuri ennen päivän päättymistä? Minulla oli kuitenkin äänet tulleet ensin ja aikaa vain hetki jäljellä.

Mä panikoin. Olin kirjoittanut viestin valmiiksi ja istuin sormi liipasimella. Sitten kun Mursu vaihtoi äänensä, en kestänyt kauempaa, kun millä hetkellä hyvänsä joku ois voinut tulla äänestämään ja yks ääni ois riittänyt mun kuolemaan. Eihän se ois kannattanut, ja kyllä yöllä sitten harmitti, mutta minkäs teet.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

ViestiKirjoittaja Halima » 28.08.2018 08:58:38

[10:29, 8/15/2018] Halima: viewtopic.php?f=9&t=633&start=30#p17781 tämän viestin perusteella sanoisin että justy ei varmaankaan ole ennustaja
[10:30, 8/15/2018] Meiz: Mä en jotenkin nää justyä nyt erikoisena

Nämä kommentit pisti naurattamaan nyt kun luin uudestaan tuota meidän pahiskeskustelua läpi! :D Onneksi kuitenkin tähdättiin justyyn. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 15.08.2018 23:18:45

No voihan nyt ":D" tätä tuuria erikoisten kanssa!

Mää oon takasi koto-Oulusa ja elosa, reissusa tuli vähän huonosti luettua topaa mut oon suurin piirtein kärryillä. Tuun jutteleen pelaajista sit ku oon saanu vähän unta palloon :D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 17.08.2018 01:25:12

Kirjotin pitkää viestiä melekeen kolme tuntia, sit painoin väärää nappulaa hiiresä ja se katos. :)))

Lyhyemmin: oon hyviskapteeni, uskon et Halima on pahis.

Nopeet perustelut sille, miks ylipäätään käytin hahmon kykyä:
1. Huomasin et täälä haluttiin et hyvistappaja tappaa jonku hiljasen/neutraalin --> aattelin suojella itteeni ja ohjata tappajan johonki muualle (ensin se oli Pyramidi, sit muutin sen Halimaks noin kello 20 Suomen aikaa eli just ennen ku menin lentokoneeseen)
2. Samalla aattelin varmistaa ettei mitenkään vartija päädy sinne, jonka yritän tapattaa (esim. pahisvartija ois voinu suojella pahiskaveriaan) ja laitoin vartijan hyvismäiseks koetun pelaajan luo
3. Vallanhimoisani aattelin sit et haluan samalla ennustustuloksen justysta, jonka roolista olin tosi epävarma (TÄMÄHÄN MENI HYVIN)
4. Olin lentokoneesa ku päivä oli päättymäsä --> en päässy kattomaan et tapoitteki kertakäyttötappajan ja koko yönimihöskä oli vähän turhaa :D

Halima kirjoitti:Justy oli yks joka ois voinut olla mahdollinen vartioitava, joten mä luulen että kapteeni on pahis. Mä nimittäin vartioin sitä, ketä kapteeni määräsi mut vartioimaan, ja pahikset ei varmaan ois uskaltaneet lähteä tappamaan justyä jos eivät ois tienneet ketä mä vartioin.


Halima on melko varmasti pahis, koska ohjasin tosiaan vartijaa (en tienny sillon et se oli Halima) suojelemaan sellasta, jonka kimppuun pahikset todennäkösesti kävis ---> Halima ties ketä suojelee --> helppo kohta pahiksille päästä eroon justysta, hyvästä pelaajasta? Koska justy ei ollu saanu yhtään suojeluääniä, Haliman selittely on aika heikohkoa. Mun nähäkseni justy oli muuten aika neutraali/hämmentävä, ja vielä yhteenotto hyvikseksi paljastuneen Pyramidin kanssa ois enemmänki lisänny justyn epäilyttävyyttä?

Halima kirjoitti:Olin ihan varma että kuolisin yöllä, mutta ilmeisesti pahikset oli bongannut justyn puheista jotain viitteitä ennustajaan, ja halusivat eliminoida hänet ensin.


Tää on niin outo laini, mistä pahikset ois muka keksiny ennustajuuden? Jos oisit hyvis, ni miks ihmeesä pahikset jättäis vartijan eloon? Jos ennustus osuis kohalleen ni silti menee päivätappo saaja pahis hengiltä, mut jos vartija on hengisä ja onnistuu suojelusa ni yks pahis kuolee yön aikana (ei yhtään hyvä). Ja tosiaan en nää mitään justyn viesteisä mikä viittais siihen et justy on ennustaja.

++Halima

En nyt jaksa enää käyä muita pelaajia läpi ja miettiä Halimalle pahiskaveria, pitää mennä nukkumaan et jaksan viettää huomena synttäreitäni o/ (Saatan siis olla heikosti paikalla.)
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 17.08.2018 12:26:18

Käskytin ennustajaa, koska kerranki on joku erikoiskyky, haluan käyttää sitä (= vallanhimo, jonka mainihin jo :D) ja justy valikoitu kohteeks, ku aattelin et sen roolin selviäminen auttais mun peliä eniten!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 18.08.2018 11:08:33

Anteeks, pakko ottaa poissaolo pariks päiväks, mummini on joutunu sairaalaan. Violetilla on lupa korvata mut varapelaajalla, jos sellanen sattuis löytymään!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 21.08.2018 14:59:57

Kaks päivää aikaa löytää viimenen pahis, eli yks harhalynkkausmahis ja sit pitää osua oikeaan tai pahikset voittaa. Veikkaan et se on joko miina tai Marzzuu, Mursumuksesta ja Meizistä on nimittäin hyvä fiilis ollu koko ajan (teijjän välillä arvoin Haliman kohetta ja päädyin Mursumukseen) ja Snude-Savu ei pahisvibata. Eli aika lailla process of elimination, tosin Marzzuun haluttomuus äänestää Halimaa on kuitenki epäilyttävää, joten: ++Marzzuu Marzzuun jälkeen lynkkaisin miinan, jos Marzzuu onki hyvis.

Ei riitä keskittyminen tehä mitään isoa listausta, jos tahotte spesifejä mielipiteitä jostaki tietystä asiasta ni kysykää :)
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.3. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 21.08.2018 22:03:00

Meiz, ei ihan älyttömästi oo aikaa ja ajatukset on muualla, mielellään antasin paikan varapelaajalle jos sopiva sattuis löytymään. :')

Savu ei pahisvibata, koska viestit vaikuttaa hyvismäisiltä? :D Hakuammuntaahan tää on, ei mulla oo mitään selkeää tuomiota siitä kuka on vika pahis. Sää ja Mursumus vaan tunnutte luotettavammilta ku muut (tähän vaikuttaa varmasti yleinen mielipide ekoina pelipäivinä).

Oon lukenu kaikki viestit kyllä, Savu, mut enpä oikeen tiiä mitä voin sanoa siihen et mua epäillään lähinnä hiljasuuesta/ajan puutteesta :D Tai sen verran sanon et jos aiotte lynkata ni tehkää se ees tänään, jottei käy niin (jos tänään tulee harhalynkkaus) et hävitään huomena siihen ku lynkkaatte mut. Niinku sanoin ni ei riitä keskittyminen isoihin listauksiin, saati sitte ketjun uuelleen lukemiseen, eli vibapohjalla meen. Ymmärrän et se on epäilyttävää ja ärsyttävää, mut vaihtoehto ois et pudottaudun kokonaan ja sinne menis harhalynkkausmahis (koska varapelaajia ei yleensä oo).
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 22.08.2018 12:20:50

Sanoinki et jos aiotte lynkata mut, se on teijjän valinta :'D

Marzzuu, koska ei halunnu äänestää Halimaa.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee kolmas päivä päättyy 23.8. klo 01.00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 22.08.2018 21:09:15

Sori ku mulla meni peli huonosti, toivottavasti nappaatte vikan pahiksen!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 27.08.2018 22:32:03

Onnea pahiksille, hyvää peliä teiltä!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja justy » 13.08.2018 18:03:17

Meiz kirjoitti:
Mursumus kirjoitti:Yksi, mitä voisi harkita, on käskeä vainoharhainen vartija suojelemaan yleisesti hyvismäisenä pidettyä pelaajaa sellaisessa tapauksessa, jossa jotakuta henkilöä pidetään selkeästi muita hyvismäisempänä. Hyvisvartijalle tämä ei aiheuta ongelmia, ja tällöin pahisvartijan pitää joko totella kapteenia ja tappaa joku vähemmän hyvismäisenä pidetty tai kieltäytyä ja tappaa pelaaja kumminkin, jolloin vartijan tiedetään olevan pahis. Tässä pitää olla varovainen, sillä lynkkauksen jälkeinen roolinpaljastus voi muuttaa tilannetta merkittävästi ja kapteenin pitää lähettää komento ennen tätä. Tämä on myös hyvä idea vain silloin, jos joku on selkeästi hyvismäisin, koska muuten tilanne on ongelmallinen vartijalle.

Vaikka tämä idea toimisikin pahis-vartijaa vastaan, ongelmana on se ettei hyvisversio tiedä kapteenin motivaatioita. En siis sanoisi etteikö käskyt aiheuta hyvisvartijalle ongelmia. Jos kapteeni onkin osunut pahiksille, voisivat pahikset rampauttaa vartijan kokonaan pois pelistä käskyttämällä "hyvismäisin motiivein", koska he silti tietäisivät tasan tarkkaan ketä vartija suojelee öisin. Kaikista paras vaihtoehto olisi antaa myös vartijalle vapaat kädet ja siten varmistaa ettei pahiksilla ole mitään keinoja vaikuttaa hyvisvartijan yötoimiin.


Kolmas vaihtoehto olisi että äänestetään siitä, ketä kapteenin tulee käskeä vartijaa vartioimaan. Näin ei oltaisi kapteenin mielivallan alaisina, vaan demokratian (mielivallan) alaisina. Plus saataisiin tietoa siitä ketä pelaajat pitävät hyvismäisimpänä ja miksi.

Meiz kirjoitti:Mursumusia olisin valmis äänestämään tuon kapteenipohdiskelun perusteella. Vaikka kyseessä onkin uusi rooli, kuvittelisin hyviksen huomioineen ajatuksen jonka yllä esitin hänelle. Sen sijaan tuntuu ettei tuota pohdintaa ole ajateltu loppuun asti hyviksen näkökulmasta.


Eikös Mursumus sanonut että kapteenin kohde olisi "yleisesti hyviksenä pidetty" - eikä siis yksittäisen pahiskapteenin mielivaltainen kohde. Olen samaa mieltä ettei Mursumuksen ajatus ollut loppuunviety, mutta en pitäisi sitä mitenkään pahismaisen keskeneräisenä.


Pyramidi kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Sain itse vahvan neutraalin tunteen Pyramidin aloitusviesteistä, vaikka hänen agendalla ajetaankin eteenpäin hyvisten peliä. justyn äänestyksen en näe vaikuttavan mitenkään pelin kulkuun, vaan kyseessä on vain helppo keino olla aktiivinen. Ehkä siis jollain tapaa tuo ääni vaikuttaa enemmän oman imagon kiillottamiselta.


Toki ääni antiaktiiviselle voi olla jollain tapaa helppo tapa olla aktiivinen, mutta toisaalta sillä haetaan mahdollista reaktiota miten muut suhtautuvat tällaiseen ääneen, joka tulee pienillä perusteluilla. Itse ajattelen, että pahis jättää tällaiset perustelemattomat herätysäänet antamatta, koska
1. usein hiljainen peli pienellä porukalla hyödyttää pahiksia
2. äänien antaminen pelin alussa väistämättä tuo sen antaneen pelaajan valokeilaan.

Toki kaiken voi tulkita käänteispsykologisesti, että se on merkki pahikseudesta, mutta tällöin palataan taas tähän soutaa huopaa-tyyliseen keskusteluun.


Hämmentävää pohdintaa Pyramidilta. Ymmärrän kyllä siis äänen reaktioiden kalasteluna, tosin silloinkin voisi kuvitella että niitä reaktioita hakee vähän aktiivisemmin. Mutta tuo kaksiosainen pohdinta siitä miksi pahis ei äänestäisi näin on outo. Miksi hyviksen pitäisi miettiä miksi pahis ei antaisi ääntä jonka hyvis antoi? Hyvishän tietää että hänen motivaationsa on hyvismotivaatio (eli se reaktionhaku).

Pyramidi kirjoitti:Tämän jälkeen alankin siirtymään pelaajiin, kuten totetin jo aiemmin, kaikkein parhainta tapa hyvikselle pelata peli on olla välittämättä noista erikoishahmoista. Tämä vain vaatisi sen, että muutkin tulisivat juttelemaan mietteitään toisten viesteistä. Jos justy ei ala heräilemään pian, saatan kuitenkin siirtää äänen hänestä sellaiselle, josta haluan kuulla lisää.


Pyramidin peli tähän mennessä on ollut kovin näennäisaktiivista. Lähes jokainen viesti on alkanut toiveella että väki heräisi. Sen lisäksi on usein (ainakin kahdesti) tullut toteamus että ei kannata keskittyä liikaa rooleihin, vaan on puhuttava pelaajista. Ja silti 90 % Pyramidin omasta puheesta on sitä roolipuhetta (jonka perusteella ei muuten hänen mukaansa kannata epäillä ketään). Kovin turvallista aktiivisuutta.

Tuo kommentti äänensiirrosta on myös outo. Jos en herää, saatat siirtää äänen. Jos herään, et ilmeisesti välttämättä siirrä ääntä? EIkös sun äänen tarkoitus ollut nähdä mitä reaktioita se herättää muissa pelaajissa? Kun olet jo paljastanut sen motivaatiosi, on äänesi vähän vanhentunut.

(sori kärkäs sävy, kirjoittelen tätä aikamoisessa kiireessä... työt alkoivat perjantaina ja seuraava viikko ainakin lie aika hektistä).
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja justy » 13.08.2018 18:07:05

Okei, eli mun mielestäni yksi varteenotettava tapa käyttää tän pelin erikoisuuksia on vaatia kapteenia käskemään vartijaa vartioimaan konsensushyvistämme. Eli joka päivä äänestettäisiin kuka on hyvismäisin, ja vartija vartioisi tätä. Ajatuksia tästä?

Oma suojeluääneni menisi Mursumukselle. Mielestäni hän postissaan pohti mekaniikkaa hyvismäisesti. Meizin peliviesti oli muuten hyvismäinen (hän oikeasti alkoi analysoida pelaajia), mutta olin hänen kanssaan sen verran eri mieltä, etten häntä uskalla vielä hyviksenä pitää. Mun mielestä siis Mursumuksen ajatukset ovat olleet hyvismäisiä, ja Pyramidin peli pahismaista, ei neutraalia.

++pyramidi

Näennäisaktiivisuutta, ja outoa ajatuksenjuoksua omien motiiviensa pohdinnassa (miksi hyvis pohtisi miksei pahiksena ajattelisi niin kuin ajatteli). Myös hänen äänestykseen liittyvät ajatuksensa eivät tunnu loogisilta hyvisajatuksilta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja justy » 13.08.2018 20:50:18

Pyramidi kirjoitti:
justy kirjoitti:Tuo kommentti äänensiirrosta on myös outo. Jos en herää, saatat siirtää äänen. Jos herään, et ilmeisesti välttämättä siirrä ääntä? EIkös sun äänen tarkoitus ollut nähdä mitä reaktioita se herättää muissa pelaajissa? Kun olet jo paljastanut sen motivaatiosi, on äänesi vähän vanhentunut.


Syy sille, miksi olisin siirtänyt äänen vaikka et olisi herännyt, on yksinkertaisesti se etten halua lynkata ketään sen vuoksi ettei hän sano sanaakaan. Haluan aina kuulla ennen äänestystä sentään jotain asiaa äänen saaneelta henkilöltä. Koska antiaktiivisesta on vaikea sanoa mitään puoleen tai toiseen, katson että voisi olla parempi äänestää sellaista joka viestien pohjalta epäilyttää, kuin sellaista joka ei jostain syystä kirjoita ja josta siten ei ole mitään materiaalia. Toivon, että tämä ajatus tuli nyt ilmi.


Olen samaa mieltä että heräämättömien lynkkaaminen ei ole toivottavaa. Mua hämää äänessäsi siis se, että:
1) Jos äänesi oli yritys saada muista pelaajista reaktioita, mikset vaihtanut ääntäsi paljastettuasi tämän? Mitä toivoit vielä äänen saavuttavan?
2) Jos äänesi oli tarkoitus herätellä mua, miksi kerroit että vaihdat äänesi kohta vaikken heräisikään?


Pyramidi kirjoitti:
justy kirjoitti:Meizin peliviesti oli muuten hyvismäinen (hän oikeasti alkoi analysoida pelaajia), mutta olin hänen kanssaan sen verran eri mieltä, etten häntä uskalla vielä hyviksenä pitää.


Itse en nähnyt Meizin peliviestissä kovin syvällistä analysointia, vaikka sanoi haluavansa vain kuulla lisää Snudesta ja piti mursumuksen pohdintaa roolista pahismaisena. Lisäksi mainitsi minut neutraalina. Itse sanoisin tuota vibojen tuomiseksi ilmi, en suinkaan analysoimiseksi.


En mäkään siinä syvällistä analysointia nähnyt. En kutsuisi hänen kommenttejaan pelkiksi viboiksikaan, viboista mulle tulee lähinnä mieleen sellaiset "hymiö heräämisviestin lopussa epäilyttää" -kommentit. Mutta kutsui Meizin kommentteja viboiksi tai analyysiksi, ainakin hän keskittyi oleelliseen, eli pelaajiin.

Pyramidi kirjoitti:Sitten justy antaa erittäin helposti hyvisviban mursumukselle, jolta ei ole tullut kuin yksi viesti, jossa pohti suurelta osin rooleja ja sitten pari kommenttia pelaajista.


Mitä mieltä itse olet Mursumuksesta? Onko joku muu hyvismäisempi? Haluaisitko että valitsemme jonkun suojelijan kohteeksi yhdessä?

Pyramidi kirjoitti:
justy kirjoitti:Pyramidin peli tähän mennessä on ollut kovin näennäisaktiivista. Lähes jokainen viesti on alkanut toiveella että väki heräisi. Sen lisäksi on usein (ainakin kahdesti) tullut toteamus että ei kannata keskittyä liikaa rooleihin, vaan on puhuttava pelaajista. Ja silti 90 % Pyramidin omasta puheesta on sitä roolipuhetta (jonka perusteella ei muuten hänen mukaansa kannata epäillä ketään). Kovin turvallista aktiivisuutta.


Koska kukaan muukaan ei puhu muusta kuin rooleista, katsoin parhaimmaksi osallistua hieman tähän roolikeskusteluun. Kun saatavilla ei ole mitään todellista materiaalia kuin vasta nyt, silloin on toki helppoa näyttää olevan aktiivinen postailemalla syvällisiä roolipohdintoja usein. Mutta samaan voin todeta sen, että miten muuten voit olla aktiivinen kuin postailemalla roolikommentteja, kun kukaan muu ei ole muuta pohtinutkaan kuin rooleja. Tuo peruste, että 90% viesteistäni on ollut roolipohdintaa, kun pätee moniin muihinkin tässä pelissä. Arvaan, että syy minkä vuoksi tartuin tähän on yksinkertaisesti siinä, että minulla on useampi kuin kolme viestiä tullut peliin. Muutenkin justy tuntuu lähtevän nyt erittäin kiivaalla äänensävyllä peliin, äänestää minua sen perusteella, että olen näennäiaktiivi, kun peliä on kulunut kaksi irlpäivää. Kenties kannattaisi odottaa vielä pari päivää, jotta voi nähdä kuka on oikeasti näennäisaktiivinen. Ja on vaikea olla hyvällä tavalla aktiivinen, kun suurin osa viesteistä peliin on lyhyitä, vailla sisältöä olevia viestejä. Ja tämä riittää syyksi lähteä jahtaamaan sitten toista.


Jos olisit puhunut pelkistä rooleista, olisit silti epäilyttävämpi useine viesteinesi kuin joku yksittäisen viestin rooleista postannut. Mutta se mikä lisää epäilyttävyyttä on miten olet puhunut usein siitä että pitää puhua muustakin - tekemättä itse niin (viimeksi tosin lupasit tehdä niin seuraavassa viestissäsi). Ja on toki totta, että on vaikeaa aloittaa puhe jostain muusta kuin rooleista ja mekaniikasta. Mutta sitä voi rohkeasti yrittää, paitsi jos on pahis joka pelkää saavansa siitä vääränlaista huomiota, ja jolle roolipuhe sopii oikein hyvin.

Tuota kommenttia kahdesta IRL-päivästä en ymmärrä. Eikös tässä pelissä ole kolmen IRL-päivän päivät, eli huomenna tiistaina lynkataan ekaa kertaa? Koska sitä oikeata aktiivisuutta sitten saa vaatia?

Pyramidi kirjoitti:
justy kirjoitti:Myös hänen äänestykseen liittyvät ajatuksensa eivät tunnu loogisilta hyvisajatuksilta.


Viitsitkö sitten kertoa, millä tavoin ajatukseni eivät ole loogisia hyvisajatuksia. Tuo pohdintani oli tarkotiettu meizille vastaukseksi siitä, miksi äänestin sinua. Tarkoitin noilla perusteilla syitä siihen, että minkä vuoksi ääneni ei mielestäni ollut tuolloin hyvisimagon kiillottelua. Taitavasti jätit tuon meizin alkuperäisen viestin mainitsematta, johon tuo pohdintani oli vastaus. Itse ajattelen myös, että koska juonarissa kukaan ei tunne sinun roolia kuin pahis ja sinä itse, on hyvä valottaa äänen antamisen perusteita molemmista näkökulmista.


Yritin kertoa, ilmeisesti epäonnistuin. Pahoittelut.

Mua siis häiritsi ristiriita toimintasi ja olettamani hyvistoiminnan välillä. Oletan, että jos hyvis-Pyramidi äänesti saadakseen reaktioita/herätelläkseen, riittäisi hänelle kertoa tämä motiivi kun joku ihmettelee syitä. Silloin ei tarvitsi alkaa analysoida miksi pahis ei antaisi tällaista ääntä, kun hyvis-Pyramidilla ei olisi mitään syytä pohtia onko hänen äänelleen mahdollisia pahismotivaatioita. Mutta ehkä tää on vain ero pelityyleissämme, koska mun mielestä nimenomaan hyviksellä ei ole mitään syytä pohtia äänensä antamisen perusteita molemmista näkökulmista. Riittää että hänelle on ääneensä hyvä syy pahisjahtimielessä.

Sen sijaan pahis-Pyramidin täytyy pohtia ennen äänen antoaan, miten hän perustelee äänensä, ja vaikuttaako se ääni pahismaiselta. Tällöin on paljon loogisempaa kehitellä perusteluita sille miksi pahis ei moista ääntä antaisi, jos joku vaikka häntä syyttäisi pahisäänestä.

Jos Meiz olisi äänestänyt sua kuultuaan syysi äänelle ja sanonut että on pahismaista äänestää jotakuta saadakseen reaktioita, voisin ehkä ymmärtää tuon reaktiosi paremmin. Nyt Meiz piti sua kuitenkin neutraalina, joten en oikein osaa nähdä hyvisken menevän tuollaisiin mielenliikkeisiin kuin sinä menit.

Toivottavasti tämä selvensi.

Pyramidi kirjoitti:Justy aloitti epäilemällä minua, olemalla hyvin kiivas ja hyökkäämällä suoraan suorastaan hämmästyttävällä kiihkeydellä antamaani ääntä kohtaan, joten tämä selvästi mietyttää minua. Omituisen kiihkeä viesti tuntuu vain olevan outo tuohon paikkaan. Huolestunut pahis ei pidä äänestä, jonka on saanut? Toki hyviskään ei pidä, mutta en silti odottaisi hyviksen hyökkäävän noin rajusti äänen antajaa kohtaan. Tämän vuoksi herättelyääneni jääköön voimaan vielä vähän aikaa.


Ei sinun tätä tarvitse uskoa, mutta ääneni perustui epäilyttävään pelaamiseesi, ei siihen että äänestit minua. Mutta silti: mikä minua pahiksena tässä tilanteessa äänessäsi siis huolettaisi? Olet itse sanonut että vaihdat äänesi jos en tee mitään. Mitä vaaraa äänestäsi siis olisi pahikselle? Miksi sitä vastaan pitäisi hyökätä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja justy » 13.08.2018 20:54:55

Halima kirjoitti:Joo myönnän, mulla on paha pahisvaje. :D No ehkä tää tästä, alkupelissä onkin kyllä ehkä tärkeämpää löytää ne hyvikset joukosta.


Onhan sulla jo puolet koossa. ;)

Mä en lähtisi Aelinaa lynkkaamaan tänään. Hän on sanonut pystyvänsä käytännössä pelaamaan vasta tokana päivänä. En myöskään ihan näe mikä sua noissa miinan ja Aelinan kommenteissa epäilytti. Aelinassa se, että tämä haluaisi hyviskapteenin ohjailevan rooleja? Juurihan sä kannatit mun ideaa, että hyviskapteeni ohjaisi vartijaa.

Miinassa se, että hän kalastelee vinkkejä pahiksille? Ehkä, mutta miina vakuutti mut viime pelissä pahis-skilzzeiltään, että olettaisin tuossa olleen vähintään hymiöitä perässä - tai jonkinlaisen kommentin siitä että ohoh kun tää kommenttini kuulostaakin pahisvinkkien kalastelulta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja justy » 14.08.2018 08:29:10

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Kolmas vaihtoehto olisi että äänestetään siitä, ketä kapteenin tulee käskeä vartijaa vartioimaan. Näin ei oltaisi kapteenin mielivallan alaisina, vaan demokratian (mielivallan) alaisina. Plus saataisiin tietoa siitä ketä pelaajat pitävät hyvismäisimpänä ja miksi.

Pointti jota olen yrittäny hakea takaa on se, ettei pahiksilla olisi keinoja arvata tai ohjailla hyvisvartijan kohdetta. Mielestäni tämä olisi hyviksille arvokkaampaan kuin hyvismäisenä pidetyn pelaajan suojelun varmistelu, jonka tapon pahikset voisivat äänestyksen jälkeen helposti kiertää. Mikäli joku pelaaja vaikuttaa selkeästi hyvismäiseltä, ei minusta tarvita äänestyksiä jotta hyvisvartija ymmärtäisi suojella tätä. Samaan syssyyn pahikset joutuisivat ihan toden teolla miettimään hyvismäisten pelaajien tappamista. Summaten, ideat toimivat mikäli pelissä on pahisvartija, mutta mielestäni rampauttaisivat hyvisvartijan toimintaa liikaa.


Ei nuo ideat nyt onnettomia ole hyvisvartijan tilanteessakaan. Toki silloin olisi optimaalisempaa että vartija saa toimia oman päänsä mukaan - mutta tässä pelissä siitä ei ole mitään takuita, kun kapteenikin on kehissä.

Mahdollisen pahisvartijan suitsimisen lisäksi äänestyssysteemissä on sekin hyvä puoli, että saamme äänestyksistä tietoa pelaajista, kun kaikki (toivottavasti) äänestävät ja perustelevat ajatuksiaan. Toki niitä ajatuksia on toivottavaa esittää muutenkin, mutta yleensä pelaajat sentään äänestävät vaikkeivat muuten pelaisi.

Mutta pointtisi on kyllä hyvä, eikä mulla ole mitään periaatteellista sitä vastaan että vartija toimii soolona.


Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Pyramidin peli tähän mennessä on ollut kovin näennäisaktiivista. Lähes jokainen viesti on alkanut toiveella että väki heräisi. Sen lisäksi on usein (ainakin kahdesti) tullut toteamus että ei kannata keskittyä liikaa rooleihin, vaan on puhuttava pelaajista.

Tästä olen samaa mieltä, mihin viittasinkin sillä että peli on ollut hyviksiä edistävää, mutta jättänyt silti neutraaliksi. On hyvä saada peli nopeasti käyntiin, mutta reipas yliyrittäminen tämän suhteen ei antanut aloituksesta hyvisviboja.

justy kirjoitti:Jos olisit puhunut pelkistä rooleista, olisit silti epäilyttävämpi useine viesteinesi kuin joku yksittäisen viestin rooleista postannut. Mutta se mikä lisää epäilyttävyyttä on miten olet puhunut usein siitä että pitää puhua muustakin - tekemättä itse niin (viimeksi tosin lupasit tehdä niin seuraavassa viestissäsi). Ja on toki totta, että on vaikeaa aloittaa puhe jostain muusta kuin rooleista ja mekaniikasta. Mutta sitä voi rohkeasti yrittää, paitsi jos on pahis joka pelkää saavansa siitä vääränlaista huomiota, ja jolle roolipuhe sopii oikein hyvin.

Mutta tässä mennään pahasti metsään. Nämä pelit lähtevät käyntiin aina hyvin orgaanisesti, ja aloituspostausten perusteella on todella vaikea alkaa heittämään mitään konkreettistä muista pelaajista. Nyt tällä hetkellä tilanne on aivan eri kun säpinää on jo syntynyt ketjussa. Pyramidia vastaan kerätyt kommentit ovat olleet minusta hyviä, mutta tämän kohdalla alkoi tulla väkinäinen maku, jossa kaikki toiminta tuntuu kääntyvän automaattisesti pahismaiseksi.


Mistä se säpinä syntyi? Siitä että tarpeeksi moni alkoi puhua pelaajista roolien sijaan. Pelit käynnistyvät orgaanisesti joo, mutta kyllä pelaajista voi keksiä puhuttavaa aika nopeasti. Sulta se onnistui, multa se onnistui, Halimalta se onnistui. Miksei siis Pyramidilta, joka kuitenkin koko ajan korosti sitä miten tärkeää se keskustelu pelaajista on.

Mitä tarkoitat tuolla että kaikki toiminta kääntyy automaattisesti pahismaiseksi? Mielestäni olen sanonut että nimenomaan Pyramidin toiminta, jossa hän puhuu koko ajan rooleista pelaajien sijaan on epäilyttävää - etenkin kun hän samalla sanoo ettei niin pitäisi tehdä. Tämä yhdessä hänen hyvikselle oudolta vaikuttavan omaan ääneensä kohdistuvan analyysin kanssa on mielestäni äänen arvoista.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja justy » 14.08.2018 08:36:15

Mursumus kirjoitti:
justy kirjoitti:Kolmas vaihtoehto olisi että äänestetään siitä, ketä kapteenin tulee käskeä vartijaa vartioimaan. Näin ei oltaisi kapteenin mielivallan alaisina, vaan demokratian (mielivallan) alaisina. Plus saataisiin tietoa siitä ketä pelaajat pitävät hyvismäisimpänä ja miksi.


Kuten Meiz jo sanoi, niin tämän orjallinen noudattaminen tarkoittaa sitä että hyvisvartija ei koskaan osu pahikseen. Tämä ehdotus menee mielessäni kategoriaan "voi toimia ehkä joskus", joka alkaa olemaan vähitellen täynnä.


Joo, tämän suunnitelman suurin etu olisi siis yleisesti hyviksenä pidetyn pelaajan selviäminen yhden yön yli ja mahdollisen pahisvartijan suitsiminen. Mutta tuo ylempänä esittämäsi kommentti siitä, että estetään vartijaa vahingossa tappamasta (hyvis)ennustajaa voisi olla ihan pätevä syy rajata ainakin ekaksi yöksi vaikkapa kolme hyvismäisintä pelaajaa, joista jotakuta kapteeni käskee vartijan vartioida? Ennustaja sitten toivottavasti ennustaa ekana yönä, eikä pahikset välttämättä uskalla tappaa ketään kolmesta hyvismäisimmästä vartijan pelossa.


Ketä Mursumus äänestäisit tällä hetkellä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja justy » 14.08.2018 08:41:44

PS, kertakäyttöisen hyvistappajan kannattaa mielestäni ampua ekana yönä. Ohi menee helposti, mutta luulen tän pelin olevan sen verran hidastempoinen, että meillä tulee olemaan paljon pelaajia joista kukaan ei oikein osaa sanoa mitään pitkälle peliin. Päivällä hiljaisuuden perusteella lynkkaaminen on aina vähän huono idea, kun se helposti tyrehdyttää sitten pahisjahtia. Lisäksi tässä pelissä tapon käyttö ei edes nopeuta pelin loppumista, kun oman matikkani mukaan meillä on joka tapauksessa kolme päivää aikaa harhalynkkalla. Olettaen toki ettei vartija aiheuta ylimääräisiä hyviskuolemia, mikä on helppo välttää jos huolehditaan että ennustaja ennustaa ekana yönä ja vartijan kohteet ovat silloin rajattuja.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja justy » 14.08.2018 09:26:20

@Meiz: äkkiseltään väittäisin että olisin äänestänyt Pyramidia pelkän pelaajien puhumisen vaatimisen ilman omaa puhumista perusteella. Tuo ääni ei olisi toki ollut yhtä vahva, mutta mielestäni silti antamisen arvoinen. Eli siinä mielessä en näe että olisin vahvistanut ääntäni tarpeettomalla pointilla.

Mutta tuo pointtisi että Pyramidin viestit ovat olleet niin aikaisin, että hänen pelaajista puhumattomuutensa on ymmärrettävää voi olla validi ja mun täytyy se tarkastaa illalla kun olen taas koneella. Kun lukee pari IRL-päivää nopeasti putkeen menee helposti ajantaju viesteistä. Väitän että aika pienestä tikusta sitä keskustelua voi vääntää, mutta tarkistan.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa

cron