Kapteeni käskee - laiva on kaapattu!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 12.08.2018 07:05:47

Oho, luulin pelin alkavan nyt illalla...

Lähinnä tulin sanomaan, että huonompaan ajankohtaan ei olisi voinut tulla, kun tänään pitää käyttää koiraa päivystyksessä ja huomenna olen koulussa (ja koiran harrastuksessa... Saapa nähdä) aamusta iltaan ja tiistaina lähes sama juttu. :(

Raivaan tilaa minne saan, mutta en todellakaan ole niin aktiivinen, kuin viime pelissä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 12.08.2018 13:58:08

Meiz kirjoitti:Huomenta kaikille :) Oletko snude pelannut aiemmin mafiaa? Entä mikä Marzzuuta hämmentää erityisesti tässä pelissä?

Mitä pitäisitte parhaana strategiana kapteenille, mikäli rooli on osunut hyvikselle?

Minä olen Marzzuun tavoin hieman pihalla noista rooleista. Ja se johtuu ihan siitä, että en ollenkaan osaa hahmottaa, miten niitä kannattaisi käyttää.

Mä sanoisin, että kukin käyttäköön voimiaan haluamallaan tavalla, mutta toivottavasti ennustus tapahtuu heti alkuun. Hyvistappajan jättäisin ihan loppuun, koska hyvistappajasta voi olla haittaakin, mutta hyvistappaja päättäköön asian itse. Vartijan kannattaa miettiä, käyttääkö voimiaan vai ei. Ehkä hyvismäiseen pelaajaan, kun muiden ei kannata sinne osoitella (=suojelijaa ei ole)? Ja kapteeni... Mä en yhtään hahmota miten tuota roolia kannattaa käyttää. Käytännössä jos kapteeni on hyvis ja on vahva tunne, voihan noita ennustajaa ja tappajaa tarvittaessa käskeä, mutta jos kaksi viimeistä on hyviksiä ja kapteeni ei, kapteenin käsky menee pahisten pussiin. Jos nuo kaksi on pahiksia, kapteenin jopa kannattaa käskeä ja... Häh? Oon niin pihalla.

Jokainen tehkööt kuten haluaa. Hyviskapteenina sörkkisin, kuka suostuu tekemään ja mitä.

Jos joku tulee juuri ennen yötä esiin, suosittelisin miettimään, kannattaako äänen kohdetta vaihtaa. Roolit kun voi olla kenellä tahansa.

Pyramidin kanssa oon samaa mieltä, että toivottavasti päästään juttelemaan pelaajista, kunhan kaikki heräilee ja jotain aihetta tulee. Puolet on hereillä (ja Jinmuru ilmeisesti herää 2. päivään).

// Sen verran ot, että koiralla ei hätää, joten ma ja ti illat menee harrastuksissa.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 12.08.2018 15:31:24

miina kirjoitti:Oon huomannu pelin alun mutta tänään on kiireistä.

En ymmärtää miten kapteeni toimii ja miks? Onko se enemmänkin hyödyllinenjos se on pahis?

Riippuu kenen puolelle hyödyllinen. Mun mielestä se on pahiksille hyödyllinen, jos se on pahis. Mun on vaikea nähdä sitä missään tilanteessa hyviksille erityisen hyödyllisenä. Paitsi ehkä tilanteessa, jossa sattuu komentamaan pahiksille sattunutta hahmoa.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 12.08.2018 21:42:03

Tekisi mieli sanoa jotain pelaajista, mutta en tämän perusteella vielä saa oikein mitään irti. Pahemmin epäilyksiä ei ole tullut. Huomenna aamulla yritän lukea tarkemmin, ellen käytä aikaani johonkin oikeasti hyödylliseen...

Tällain uutena pelaajana tosi vaikea alkaa puhumaan alussa mistään - jossain kohtaa sitä materiaalia kuitenkin tulee lisää.

(//Lisää (törkeää) ot:a: Bichon frise uros, 7,5 kk. Tyhmänrohkea, kuten yleinen luonteenkuvaus on, joten ilmeisesti sai venähdyksen jalkaansa. :D)
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 13.08.2018 07:23:40

Pyramidi kirjoitti:Ymmärrän, että haluat sanoa pelaajista jotain mieltä ylentävää ja mukavan pitkää kuten viime pelissä, mutta tätähän ne alut ovat. Pienistä epäilyksistä ei kuitenkaan minusta kannata vaieta, koska epäilyjen tuonti esille (vaikkaheikkojen perustelemattomien) tuo kuitenkin peliin lisää materiaalia, jolloin peli kulkee eteenpäin.


Hah, juuri näin. :D Lähinnä olen huono repimään epäilyjä näin alussa.

Pyramidi kirjoitti:Miksi sörkkisit hyviskapteenina, mitä toinen suostuu tekemään ja mitä ei. Koska rooleista kaksi on kertakäyttöisiä, ei tästä ole paljoa hyötyä. Ainoa kehen tämä vaikuttaisi todennäköisesti on vartija. Jos vartija taas on pahisten puolella, ei hyviskapteenin käskyn totteleminen millään tavoin vaikuta peliin. Kaikkein hyvismäisin kapteeni antaisi minusta toisten tehdä mitä haluavat, koska toisen käskeminen toimimaan vasten tahtoa johtaa vain siihen ettei rooli toimi yöllä. Sanoisin siksi loppuvedoksi, että hyviksille ei ole hyötyä kapteenista, pahiksille on.


Ajatukseni oli tuossa vaiheessa, että voisikohan tuota jollain tavalla käyttää hyviskapteenina selvittämään, että onko muut erikoisroolit hyviksiä (koska eihän esim pahiskaverin ennustamisesta ole hyötyä). Seuraavassa viestissä mietin enemmän, ja tajusin paremmin, ettei se toimi, koska tietenkään muut roolit ei tiedä, kannattaako kapteenia totella vai ei. Toki se mitä sanoinkin, eli hyviskapteeni saisi pahiserikoisten roolit toimimattomaksi, mutta roolien tietämättömyys on haitta, jolloin niin suurta hyötyä ei tule.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 13.08.2018 21:09:15

Mua väsyttää ihan älyttömästi. Huomisesta sen verran, että iltapäivällä vamaan pyrin kirjoittelemaan, mutta en tiedä, ehdinkö päivän loppuun. Jos olen elossa vielä toisena päivänä, ehdin toivottavasti olla aktiivisempi (ellei iltaopinnot vie liikaa aikaa).

Tämä listaus sisältää lähinnä päällimmäisiä ajatuksia.

Halimasta ei oikein tule mieleen kummempaa. Huvittaa hieman se, että sanoo, että mua pidettiin viime pelin alussa hyvismäisenä pelaajana ja nyt olen tällainen. :D Ei siinä, ymmärrän. Valitettavasti kaamea väsymys ja kiire ja hieman tulee tunne, että kaksi muuta on epäillyt mua ja nyt lähtee helpon perään. Tosin myönnän, että ehkä olen puolusteleva, joten laskisin vielä neutraaleihin. Paha lähteä kommentoimaan syytöksiä mua kohtaan.

Justy aloittaa mun mielestä hyvin samalla tavalla kuin viime pelissä ja aloittaa tarttumalla enemmän yhteen pelaajaan. Hiljaisempi muista - pidän ihan ymmärrettävänä. Laskisin vielä hyvismäisiin.

Marzzuu neutraali. Hiljainen, ei vielä mitään erikoista.

Meiziltä ihan hyvää ajattelua, mutta vaikea vielä lähteä jaottelemaan minnekään. Lievästi hyvismäinen.

Miina hiljainen.

Mursumus lievän hyvismäinen. Lähinnä peliteknisyyksiä, mutta myös joitain omia ajatuksia.

Pyramidista mulla on hieman ristiriitaisia ajatuksia. Lähtee hyvismäisesti johtamaan peliä, mutta toisaalta on ehkä kärkkäämpi kuin viimeksi? Eli onko nyt sellainen rooli, jonka uskaltaa riskeerata, vai lähteekö pahiksena sotaan? Aiemmin sanonut pelinjohtamisen pahismaiseksi, mutta tekee nyt sitä itse. Myöskään kaikki perustelut eivät vakuuta. Tässä vaiheessa pelkään miettiväni liikaa edellistä peliä, neutraali.

Snude111 hiljainen. Lähinnä avannut pelikokemuksiaan, mitä on ihan hauska kuulla (itse olen lähinnä tyytynyt seuraamaan väärillä säännöillä pelattua ala-astelaisten mafiaa kerhonohjaajana), mutta olisi kiva kuulla ajatuksia.

Tuntuu, etten edennyt nyt minnekään (ja tutusti lista huononee loppua kohden - joskus pitäisi aloittaa alhaalta). Huomenna keskityn lisää.

//justyn molemmat viestit väliin, menipä taas aikaa
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 13:53:56

Minä tulen pian jakamaan ajatuksia (myös äänestyksiin liittyen), kunhan syön ja teen kotitehtävät. Jos jollain on kysyttävää, niin mahdollisimman pian, mieluiten ennen kuutta/seitsemää. Keskustelua luin bussissa läpi.

Eikö justyn Pyramidi ääni ole väärinkirjoitettu (pieni alkukirjain ison sijaan)?

Ja tähän väliin olisi kiva kuulla myös parilta hiljaisemmaltakin ajatuksia ennen päivän loppua.

// justy väliin
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 14:53:12

Kerran me vieläkin keskustellaan rooleista ja yön tapahtumista, niin käydäänpä nyt nopeaa läpi (en ole kovin tarkkaavaisesti lukenut 2. sivua, mutta pääpiirteittäin selvillä). Sen jälkeen käyn viestejä läpi ja listaan pelaajia.

Mä sanon vähän myöhemmin, ketä äänestän vartijan kohteeksi. Mun mielestä me voidaan ihan hyvin pitää tällainen äänestys, ja jätän täysin vartijan kontolle, ottaako kohteekseen voittajan, äänen saaneen vai jonkun ihan muun. Toki kyseessä voi olla pahisvartija, jolloin kannattaa miettiä kapteenin käyttämistä - toki siinäkin on omat haittapuolensa.

Tappaja saa päättää henkilökohtaisesti mihin päätyy. Minä en tappaisi tänä yönä, mutta ymmärrän pointin niin tehdä.

Ennustajaa suosittelen ennustamaan. Kannattaa miettiä kohdetta. Minä valitsisin jonkun epäilyttävän, mutta kannattaa miettiä vaihtoehtoa, että täällä on pahisvartija (toisaalta kapteeni taas voisi blokata sen… paitsi jos molemmat on pahiksilla), jolloin kannattaa välttää mihinkään liian ilmiselvään ryhtymistä.

Kapteenista en vieläkään osaa sanoa juuta tai jaata. Minäkin alan kallistua suosittelemaan vartijan komentamiseen, mutta mua sotkee kamalasti se, että jompikumpi voi olla pahis, molemmat, tai ei kumpikaan. Mulla ei ajatus riitä enää tähän. Päättäkööt itse.

Jos ennustaja ja tappaja käyttää voimansa tänä yönä, huomenna voi olla jotain tietoja (tosin ne saattaa kyllä olla myös pahiksilta peräisin). Tuolla näköjään toistui vähän ajatus kapteeni komentaa vartijaa, mutta siitä oli keskustelua, joten sen kannalta jäi vähän mieleen.

Tämän enempää en tätä mieti ainakaan nyt.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 15:07:09

justy kirjoitti:Ei kai rooleista keskustelua tarvitse lopettaa, kunhan se ei ole pääosassa. Pelkistä rooleista puhuminen kun tarjoaa tosi vähän keinoja puhujan analysointiin - mutta kyllähän me halutaan että rooleista on hyötyä.

Lähinnä tässä on se, että toivon, ettei anneta liikaa vinkkejä pahiksille. Lisäksi peliä sotkee kamalasti se, että roolit voi olla kummalla vaan - suunnitelmat voi olla yhtä tyhjän kanssa. Sen takia olen asenteella, että lopulta erikoiset tekee päätökset itse, eikä pelkää poiketa päivällä jutellusta -> ei ole niin paljoa ennalta-arvattavuutta. (Tosin periaatteessa voi olla tilannekin, että pahiksilla ei ole yhtään erikoista.)

Ja mitä tulee äänestykseen. Minä kannatan sitä, että jokainen äänestää ensin ihan itsensä mukaan miettimättä muita. Sen jälkeen toivotaan, että äänet hajaantuu tarpeeksi, jolloin olisi pari, kolme, ehkä enemmänkin, ehdokasta. Näin meidän ei tarvitsisi päättää ketään ryhmää yhdessä. Toki tämän voisi tehdä myös niin, että jokainen antaa kaksi nimeä, jolloin ainakin kaksi vaihtoehtoa olisi. Sitten vartija voisi miettiä, haluaako ottaa jonkun heistä kohteekseen. Eli ei erikseen valittaisi ryhmää tai yhtä. (Jos tässä nyt oli logiikkaa kirjoitettuna.)
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 15:20:25

justy kirjoitti:En oo kyllä enää yhtä varma tästä äänestä. Mursumukselta tuli ihan hyvä pointti siitä että Pyramidin reaktio sopisi loukkaantuneelle hyvikselle. Toisaalta Aelinan huomio siitä että Pyramidi piti edellisessä pelissä pelinjohtamista pahismaisena ja otti nyt pelinjohtajan roolia jäi myös mieleen. Sinänsä hän kyllä kovasti vastustaa erilaisia suunnitelmia vartijan ohjailemiseksi, mikä sopii pelinjohtamisen epäilyn kanssa yksiin.

Ajattelin kommentoida tätä pelaajalistauksessa, mutta sanotaan nyt tässäkin. Mun mielestä tyylinvaihdos nyt voi olla sitäkin, että on enemmän aikaa, tai sitten edellisessä oli tahallaan varovaisempi, koska oli kuitenkin tärkeä rooli, eli tämä tyyli voisi olla ihan vain vapautunut hyvis. 2. päivä olisi kertonut Pyramidista enemmän. Tai sitten pelinjohtaja-kommentti tuli omasta tyylistä pelata pahiksena. Eli ihan tästä yksistään en lähtisi Pyramidia pudottamaan.

(Ja äänen kanssa ei ollut tarkoitus olla pikkutarkka, sanoin vain, koska Violet oli sen laskenut.)
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 15:47:05

Aelina kirjoitti:Ja mitä tulee äänestykseen. Minä kannatan sitä, että jokainen äänestää ensin ihan itsensä mukaan miettimättä muita. Sen jälkeen toivotaan, että äänet hajaantuu tarpeeksi, jolloin olisi pari, kolme, ehkä enemmänkin, ehdokasta. Näin meidän ei tarvitsisi päättää ketään ryhmää yhdessä. Toki tämän voisi tehdä myös niin, että jokainen antaa kaksi nimeä, jolloin ainakin kaksi vaihtoehtoa olisi. Sitten vartija voisi miettiä, haluaako ottaa jonkun heistä kohteekseen. Eli ei erikseen valittaisi ryhmää tai yhtä. (Jos tässä nyt oli logiikkaa kirjoitettuna.)

Olen nyt lukenut vähän muiden kommentteja läpi, ja mun idea tuossa siis olisi, että tarjottaisiin vanginvartijalle suojeltavaa, mutta ei tehtäisi puolesta mitään päätöksiä. Ja nyt jatkan lukemista.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 16:20:45

(Jos ei ole tullut selväksi, niin mua väsyttää. Aamuheräämiset ei ole mua varten.)

Sanokaa mulle, jos en ole huomannut jotain mulle suunnattua, johon en ole vastannut. Tai jos täällä on jotain kovin epäjohdonmukaista tai tyhmää.

SNUDE111 - Edelleen hiljainen. Joku mainitsikin, että foorumipelaaminen on vaikeaa aloittelijana, ja mun mielestä se on ihan totta. Silti jotain haluaisin kuulla.

PYRAMIDI - Minä en pitäisi Pyramidia näennäisaktiivisena. Kuitenkin entisen pelin pelinjohtaja-kommentti yhdistettynä siihen, että pahiksen ei kannattaisi olla aktiivinen… mitä? (//Pyramidi kävi kommentoimassa, tämä huomattu ja ymmärrän toisaalta myös tämän.) Pelityylin muutos vieläkin mietityttää, mutta sanoinkin äsken. Voisi olla myös vapautunut hyvis. Mua tosiaan epäilyttää alkaa äänestämään perusteena edellinen peli, joten en ehkä vielä haluaisi Pyramidia lähteä pudottamaan, mutta vaivaa kuitenkin. Tulee paljon ihan asiaa, vaikka en kaikesta olekaan samaa mieltä.

MURSUMUS - Mulla ei tullut oikein mitään erikoista näistä kommenteista mieleen. Kuitenkin ihan hyviä pointteja minun mielestäni. Sanoisin vieläkin, että ihan kohtuu hyvismäinen sävy.

MIINA - (“Ihan virallisesti pahis.” :D Mua huvittaa tämä kommentti ehkä liikaa, ihan näin sivuhuomautuksena.) Mun mielestä miinan tyyli on kyllä epäilyttävä, mutta miina on aiemmin kuvaillut itseään äkkipikaiseksi ja laittavan alkuun helpolla ääniä. Paha sanoa vielä mitään, kun noin muuten ei ole paljoa kuulunut.

MEIZ - Meiziltä oli viestejä, peliteknisyyksiä ja lynkattavat ja suojeltavat. Haluaisin tosin kuulla myös muista pelaajista. En ainakaan löytänyt tällaisella ei-niin-huolellisella lukemisella pahismaisuuksia.

MARZZUU - Hiljainen.

JUSTY - Justylla taas paljon viestejä, jotka kahlasin läpi. Minä pidän justyn tyyliä pelata epäilyttävänä. Siis sitä, että justy tarttuu yhteen pelaajaan. Toisaalta viime pelin ja tämän alun perusteella olen siinä käsityksessä, että se on justyn tyyli, vaikka se olisikin hyvä tyyli myös pahikselle. Muuten nyt en mitään kamalan pahismaista ole löytänyt.

HALIMA - Okei. Viime viestissä vähän kyseenalaistin Haliman äänestysmotiiveja. Mua vieläkin vähän häiritsee se, että mä en lopulta saanut mitään kunnon selitystä, tai ainakaan justylle ei tullut tarkempaa vastausta. Mutta toisaalta ymmärrän äänen, mutta se tuntui vähän helpolta. Sitten myötäiltiin justya ja lähettiin mukaan Pyramidin äänestämiseen, kun ensin oli päädytty muita seuraten siihen, että olen vain kiireinen, ja sitten lähettiin mukana äänestämään.

Ihan tällaisella nimenpoisto taktiikalla päädyin siihen, että vähiten epäilen Meiziä ja Mursumusta.

Äänestämistä arvon vielä, koska en oikein tiedä uskallanko tällä minun panostuksen määrällä lähteä äänestämään. Lisäksi tällä hetkellä pelottaa, että kiinnitän Halimaan liikaa huomiota ihan vain sen takia, että äänesti aiemmin mua. Tavallaan toimintaa joka pisti silmään. Toisaalta epäilyttää eniten…

Hyvismäisimmästä epäilyttävimpään:
Mursumus
Meiz
justy
miina
Pyramidi
Halima

(Ei sisällä Marzzuuta, Snudea tai Jinmurua.) (Miinan ja Pyramidin järjestys on nyt vähän kysymysmerkki.)

// Pyramidi väliin, lisäsin tuonne huomautuksen
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 16:25:12

Ähh, toisaalta ei mua nyt ainakaan kamalasti epäilytä Pyramidi tuon edellisen viestin perusteella (olisiko taas pitänyt lukea ennen julkaisua).
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 16:31:42

Ja äänestyksestä vielä: (Pitäisi myös lukea ne säännöt aina ja heti huolella.) Äänestyspakkoa ei kyllä ole, mutta en tällä hetkellä osaa ajatella muita kuin Halimaa maksimissaan. Eli en kyllä taida olla lähdössä mukaan Pyramidin lynkkaamiseen.

Sori, että oon nyt näin huonosti mukana... Lähinnä mua pelottaa, että tilanne muuttuu parin kolmen viimeisen tunnin aikana, enkä ole täällä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 16:33:43

Enkä kyllä kenenkään muunkaan tämän hetkisillä ajatuksella. Pyramidin mainitsin, kun löytyy listan lopussa, ja muut on äänestäneet.

Argh, en osaa ajatella enää.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 16:48:55

Justy, lähinnä syy on se, että en kai lähde nyt liian kärkkäästi Haliman perään, koska tietysti tulee luettua vähän paremmin ne viestit, joissa itseä äänestetään tai epäillään. Muuten en ole kuitenkaan kamalan mukana nyt pelissä, joten pelottaa, että olen ohittanut jotain tosi tärkeää. Jos ei ole tullut selväksi, olen erittäin epävarma äänestäjä...

Toisaalta en mä tiedä, menetänkö äänestämällä mitään. Otan riskin.
++Halima
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 14.08.2018 18:25:30

Kuten sanoin tuolla jossain viestin lopussa, mulla ei ole ketään selkeää pahista tai hyvistä, eli lähdin epäilyttävimmistä liikkeelle, ja nuo kaksi valitsin, jos olisi pakko valita.

Pahismaista? Vaikea sanoa näin sellaisia huomaamatta, mutta yleisesti epälogisuudet, ristiriitaisuudet, omituiset mielipiteet ja mitä näitä nyt on.

"Varovaisempi kuin yleensä" = Tämä on mun toinen peli, joten enpä tiedä, varsinkaan kun ei ole aikaa. :D

Sori, oon vähän pahassa paikassa, joten tulee puolivillaisia viestejä. Ja tosiaan, hyvällä tuurilla oon just ennen kymppiä paikalla, mutta välttämättä en.

// justy väliin
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 16.08.2018 02:17:42

Mun unirytmi taas on vähän mitä on, mutta mua vaivaa eniten justyn tappo. Mitä ihmettä tapahtui yöllä? Vai onko tämä joku sekoittamisjuoni?

Osuin illalla paikalle ihan muutamaa minuuttia ennen yön alkua, ja kyllä ärsytti lukea viestejä, kun myöhäisten paljastusten takia ei edes ehtinyt tehdä mitään suurta käännöstä. :/ Tosin nyt tietenkin on tilanne, jossa Halima voi olla hyvis tai pahis, tuli toista vartijaehdokasta tai ei.

Jos Halima on hyvis, oliko se laskujen mukaan todennäköistä, että kapteeni on pahis? En muista, en nyt selaa. Koska tällöin vartija on yhtä tyhjän kanssa... (Vaikka vielä kaikki mahdollisuudet on auki.)
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 16.08.2018 08:59:49

Oon koulussa, niin taas vähän puolivillaisesti. (Kaverit tykkää.)

Voidaan päätyä ainakin siihen, että mun pelaajapohdinnat on ihan päin seinää, mun on pakko miettiä uudelleen.

Halima, oliko sun vartioima enemmän hyvismäinen vai pahismainen?

Niin ja Mursumus oli laskenut aiemmin, että on 52 % todennäkäisyys, että pahiksilla on yksi erikoisrooli. Mä en osaa laskea / en tiedä miten tämä luku on saatu.

Miinan ajatus oli mulle looginen vielä siinä, että Meiz on pahismainen ja muuten on vaikea löytää pahismaista - > Jinmuru voisi olla. Mutta melko hataraa, ja miinan uusin viesti kumoaa tämän.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 16.08.2018 09:12:08

Jos Halima onkin hyvis ja kapteeni komentaa, on sinänsä ihan ok seurata tätä, koska ainakaan mitään siinä ei menetä... Jos Halima on pahis ja kapteeni hyvis, ei mitään hyötyä.

Eli hyviksenä Halima ei mitään menetä tottelemalla, koska hyviskapteeni auttaa ja pahiskapteenin kanssa totteleminen ja tottelemattomuus ei vaikuta mihinkään.

// Halima, okei, en ymmärrä todennäköisyyslaskentaa ollenkaan missään tapauksessa, koska oon ihan onneton.

Ja nyt en niitä pelaaajapohdintaa lähde tekemään, koska siihen huono tilanne.

Ja kapteenin kohde nyt ei auta puolen miettimisessä, koska tietenkin pahikset tietää olla tähtäämättä suojeltuun pelaajaan.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 16.08.2018 11:05:12

Lähinnä siihen, että pikaisella ajattelulla Pyramidi löytyi pohjan lähettyviltä ja justyn pelityyliä epäilin. Halima on vielä auki, mutta toisaalta ymmärrän Haliman käytöksen myös hyviksenä vähillä epäilyillä. Jos Halima on hyvis, mun listan loppupää koostuu hyviksistä.

Nyt aika loppui, voin selventää myöhemmin, jos joku haluaa.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 07:14:30

Minä en ymmärrä justyn tappoa siinä mielessä, että ihan hyvin saattaisi silti osua vartijan suojelemaan henkilöön - > kuolema. Huomattavasti järkevämpää olisi tähdätä vartijaan, kun ei voi edes suojella itseä.

En muuten tiennyt, että kapteeni saa käskeä monta. Mutta Jinmurulla on ainakin pettämätön vaisto erikoisten suhteen. Hyvässä tai huonossa.

Täytyy myös sanoa, että epäilin aiemmin Meiziä kapteeniksi, joka olisi halunnut vinkkejä ekalla kysymyksellään. Miksi aloit pohtia, mitä kapteeni tekee? Onko jotain erityistä syytä?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 07:46:16

Niin siis eka jos kumpikin erikoisista on hyviksiä.

En myöskään aiemmin huomannut mitään merkkiä siitä, että justy olisi vihjaillut olevansa ennustaja. Pitäisi ehkä selata ne viestit, jotta voisi miettiä, onko näin käynyt.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 08:41:09

Haluaisin kyllä kuulla Marzzuusta, Snudesta ja jotain miinasta.

Justy oli aktiivinen pelaaja, joten siinä voi olla yksi syy pudottaa justy.

//sekoilin taas päivän loppumisen kanssa. Mietin, että kylläpä on pitkä päivä, kun maanantaihin asti. Sitten tajusin, että sunnuntai - maanantai väliseen yöhön.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 12:53:48

Vastailen nyt lyhyesti bussista (mulla kuluu yllättävän paljon aikaa koulumatkoihin odotuksineen), joten mitään järin syvällistä ei tule nyt ulos.

Halima uusimmissa viesteissä:
"Tosiaan, eihän justy ollut siellä ihan hyvismäisimpien listalla. Justy oli vaan mun mielestä niin hyvismäinen, että oletin että hän olisi siellä mahdollisten vartioitavien listalla tietysti" (Puhelimella, en nyt lainaa oikein.)
Mä saan tästä siinä mielessä pahismaisen kuvan, että oletettiin, että tapetaan joku listalla oleva - > muiden mielikuvissa pahikset ottaneet pienen riskin (vs listan huipulta tai pahismaisista) sen sijaan, että tiesivät ketä suojeltiin. Tajusiko kukaan? (Ei.) (Avaan tarvittaessa koneella.)

Ja sitä listaa on tulossa vielä tämän pelipäivän aikana, mun piti tehdä se eilen, mutta satuin hieman nukahtamaan (hups...).

Minä olin jo eilen kirjoittamassa viestiä, mutta sen lopputulos oli, että näillä rooleilla on ihan sama, tuleeko kapteeni ulos vai ei. Hyödyllisyyttä ajatellen.

Ja kapteeni-kysymyksellä mietin nimenomaa, että oliko sulla mitään syvällisempää syytä kysyä asiaa, vai vain herättää keskustelua. Jos epäilylinjalle lähdetään, niin tuo olisi voinut keino siirtää keskustelua johonkin pahikselle turhempaan kuin pahisten jahtaamiseen. Mutta totta, se herätti keskustelua.

Yyh, mua oksettaa kirjoittaa bussissa (tämän takia yleensä vältän). Lisäksi täällä on tosi kuuma.

Tällä hetkellä Jinmuru mun mielestä vaikuttaa lievästi hyvismäistä, mutta vielä vähän vaikea sanoa mitään muuta, koska Jinmuru on lähinnä avannut yötekemisiään.

Varmaan nyt ohitin jotain..
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 13:53:31

Oho, joo, en ollut lukenut kamalan huolellisesti viestejä - Jinmuru epäili Halimaa ja perusteli. Tämän perusteella yhä lievästi hyvismäinen, kunhan nyt luen ajatuksen kanssa

// Halima
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 14:37:12

Kirjoittelen tässä listausta, mutta yksi asia mikä pisti silmään: en muista sanoiko vain Halima (jonka viesteissä olen menossa) vai joku muukin, mutta miksi ihmeessä Jinmuru esittäisi kapteenia? Meinaan sitä, että on tilanne, jossa Jinmurun ei tarvitsisi esittää kapteenia, ja pikemminkin se olisi lähinnä älytöntä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 14:40:08

Halima kirjoitti:Mursumus on kirjoittanut pitkiä, asiallisia tekstejä, ja ollut mun hyvislistalla pelin alusta asti. Tänään se, kuinka ensin äänesti mua, mutta sitten perääntyikin äänestään haluten miettiä vielä lisää, tuntuu myös hyvismäiseltä.

On ihan mahdollista, mutta toisaalta olen minäkin äänestänyt ns turhaan ja palannut vetämään äänen pois, ihan vain taktikoinnin takia. Mutta niin. Silloin se olisi Mursumus-Halima (tahallinen linkittäytyminen tuntuisi ehkä tyhmältä, kun Halimaa epäillään enemmän kuin Mursumusta), joten ymmärrän hyvismäisyyden sinun näkökulmastasi.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 14:44:34

Aelina kirjoitti:
Halima kirjoitti:Mursumus on kirjoittanut pitkiä, asiallisia tekstejä, ja ollut mun hyvislistalla pelin alusta asti. Tänään se, kuinka ensin äänesti mua, mutta sitten perääntyikin äänestään haluten miettiä vielä lisää, tuntuu myös hyvismäiseltä.

On ihan mahdollista, mutta toisaalta olen minäkin äänestänyt ns turhaan ja palannut vetämään äänen pois, ihan vain taktikoinnin takia. Mutta niin. Silloin se olisi Mursumus-Halima (tahallinen linkittäytyminen tuntuisi ehkä tyhmältä, kun Halimaa epäillään enemmän kuin Mursumusta), joten ymmärrän hyvismäisyyden sinun näkökulmastasi.

Perunpa sanani. Mursumus-Halima ainakin on erittäin epätodennäköistä miettien eilistä äänestystä. Siinä vaiheessa Mursumus olisi lähtenyt pudottamaan pahiskaveriaan tosi isolla riskillä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Kapteeni käskee

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.08.2018 15:01:34

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Ja Meiz, keitä sun suojeltavien listalla olisi? Ketkä ovat hyvismäisiä ja miksi?

Laittaisin suojeltavaksi tällä hetkellä itseni lisäksi sinut sekä Mursumusin. Mursumusin tuoreempi roolipohdinta vaikutti enemmän hyviksen näkökulmasta mietityltä, ja mukana oli uusiakin hyviä pointteja. Sinun osalta kaipaisin vielä laajempaa pohdintaa muistakin pelaajista. Vaikka näen muiden tökkimisen mielipiteiden kertomiseen hyvänä asiana, tuo toiminta ei anna kuvaa omasta roolistasi vaan jää suht neutraaliksi. Tästä huolimatta laittaisin tässä vaiheessa listalle jo sen takia, että pelaat yleensä hyviksenä vahvasti.

Meiz, olisi kiva kuulla vähän tarkennusta tuohon ensimmäiseen kohtaan:
a) Nimeäisit itsesi listalle
b) Muut olivat laittaneet sinut listalle, jolle lisäisit 2 muuta
c) Jotain muuta
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Seuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron