Koiravideoita

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 27.07.2018 09:45:55

justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Toinen vaihtoehto on sitten se, etteivät Aelina ja miina olekaan vapaamuurarit vaan rakastavaiset, ja miina on näistä pahis. Tällöin näyttäisi aika pahasti siltä, että justy on pahisennustaja, ja meneillään on nyt jonkinlainen kolmiodraama :D


Miksi Aelina valehtelisi olevansa rakastaja eikä vapaamuurari?


En ymmärrä kysymystä :D Tässä skenaariossahan Aelina valehtelisi olevansa vapaamuurari eikä rakastaja, ja syy on obv: vapaamuurari ei voi olla pahisrooli, toinen rakastavaisista voi. Ja rakastavaiset voivat myös puukottaa selkään sekä hyviksiä että pahiksia ja voittaa keskenään.


justy kirjoitti:Tää on jälkiviisastelua, jota vastaan on vaikea tässä vaiheessa mitenkään puolustautua. Kuten 2. päivän iltana topikissa sanoin, mun Violet-readiini vaikutti aika lailla se, että sä ja Niacin aloitte vaikuttaa päivän mittaa hyvismäisemmiltä. Kun en halunnut myöskään lynkata epäaktiivista Jitachia, Violet olikin yllättäen aika korkealla.

Harmi kun et tullut eilen puhumaan tällä tapaa Violet-lynkkausta vastaan. (Ja jos tulit niin sori kun olen jo unohtanut... Koetin lukea eilisillan tänä aamuna läpi, mutta menin eteenpäin aika reippaasti kun halusin saada tänkin päivän luettua kunnolla).


Niinhän mä sanoinkin, että se on jälkiviisastelua :D Mutta meillä on se ero, että mä en uskonut narriin enkä pahemmin välittänyt sen olemassaolosta, sä vahvasti uskoit Violetin narriuteen jo ekana päivänä (ja tässä kohti saat ihan vapaasti käyttää "mitä minä sanoin" -kortin :D). Alkujärkytyksen jälkeen olin itseasiassa tyytyväinen siihen, että Violetista päästiin, koska pahismediapuhujaa feikkaavasta narrista olisi koko ajan vain enemmän haittaa. Silti, epäilen että hyviksenä olisit pelannut tuon narricasen hyviksille optimaalisemmin.

Tänään puolestaan sun epäilyissä tuntuu tosiasiat vähän venyvän. Jos meillä on kultti, meillä täytyy olla myös sarjamurhaaja, koska en keksi yhtään syytä miksi Halima olisi viime yönä heittäytynyt itsetuhoiseksi :D

justy kirjoitti:
Aelina kirjoitti:Mun logiikka ei vaan riitä, että miksi mä olisin hyvisrakastavainen ja miina pahisrakastavainen, mutta ehkä mun ei tarvitsekaan.


Joo, tätä Jeekakan teoriaa en kyllä tajua minäkään.


Ajatus lähti sinulta :) Sanoit että vaparit olisi hyvä claimi pahisparille, mutta tosiaan yönimien valossa Aelina ei voi olla pahis. Kultille puolestaan vaparit olisi vähintään yhtä hyvä peiterooli, mutta se ei ole yönimien puolesta mahdollista. Ainoa mahdollisuus tuon olla fakeclaim on se, että Aelina on hyvis ja miina pahis, jolloin ainoa selitys on rakastavaiset.

//justy
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 27.07.2018 09:51:31

Okei, olisi pitänyt tarkistaa tuo rakastavaiset. Mulla oli eri käsitys siitä, luulin että niillä ei ole mitään omia voittoehtoka.

Mun mielestä mikään tönimistä ei ole järkevä Haliman kohteeksi, joten oletan tämän voivan tappaa vain joka toinen yö. Ja jos meillä on sarjamurhaaja + pahikset eka yö näyttää oudolta. Ketä sä pitäisit Haliman tappokohteena viime yönä? Ja uskotko siis että meillä on sarjamurhaaja?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 27.07.2018 09:58:11

justy kirjoitti:Okei, olisi pitänyt tarkistaa tuo rakastavaiset. Mulla oli eri käsitys siitä, luulin että niillä ei ole mitään omia voittoehtoka.

Mun mielestä mikään tönimistä ei ole järkevä Haliman kohteeksi, joten oletan tämän voivan tappaa vain joka toinen yö. Ja jos meillä on sarjamurhaaja + pahikset eka yö näyttää oudolta. Ketä sä pitäisit Haliman tappokohteena viime yönä? Ja uskotko siis että meillä on sarjamurhaaja?


Meillä on joka tapauksessa joku toinen tappava rooli, koska Jitachin yöniminä ei ole voinut olla Halima x 2 :D Eli joko kultti ja sarjamurhaaja joka tappaa vuoroöin Haliman kanssa, tai sitten pahikset + joka yö tappava hyvistappaja. Tai sitten Halima tappaa joka toinen yö ja Hagridilla on tällekin yölle joku yönimi ja väite marttyyriroolista on teidän jekku.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 27.07.2018 10:01:25

Ja jos Halimalla on ollut kohde viime yönä, se on ollut Mursumus.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 27.07.2018 10:21:22

Tai sitten pahikset + vuoroöin tappava sarjamurhaaja + Halima, mutta riittääkö meillä enää porukkaa :D

Mursumus + Halima yötappojen kohteena tekisi periaatteessa järkeä tuon setupin kanssa, mutta kuka tosiaan vois olla sarjis :D Sarjamurhaaja-suojelija kuulostaa vähän ristiriitaiselta roolilta XD Hagridin on oltava hyvis, tai pahis justyn kanssa. Jinmurun claimi on edelleen riskialtis ei-hyvikselle. justy nyt joo, mutta kuka täällä sitten on enää pahis :D Vapaamuurarit vois ehkä periaatteessa olla pahisporukka, mutta se ei sitten taas käy järkeen ensimmäisen yön nimien kanssa, koska ekana yönä toinen tappaja olisi ollut Halima, ei sarjamurhaaja, ja vapaamuurarit eivät olisi käyttäneet yötappoaan omaan porukkaan :D Sarjamurhaaja-rakastavainen? :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 27.07.2018 10:23:19

Noh mutta, Haliman pitäisi olla huomenna valistamassa meitä aiheesta ja jos ei ole, niin pistetään Jinmurun pää seipääseen.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 27.07.2018 10:46:32

Joo, oot Jeekaka oikeassa. Joku tappava rooli pitää olla kultin lisäksi. En tiedä olisiko Haliman toimi voinut randomisaatiossa kohdistua Halimaan itseensä.

En kyllä usko että meillä on pahikset ja kultti. Sarjamurhaaja ja kultti?

Jeekaka, keksintö mitään järkevää tapaa jolla Arlina vois olla pahis? Osaat selvästi miettiä noita yönimiä nyt mua paremmin. Mä en vaan pääse yli siitä että yönimien mukaan hän ei ole järkevä, kuten ei Mursumuskaan. Ja Hagridista mulla on hyvschekki. Joten sä ja jinmuru jäätte jäljelle.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 27.07.2018 10:53:24

Kolme seuraavaa päivää menee varmasti aika pitkälti töissä koska kurssin päätös, mutta sanon nyt nopeesti että en usko justyn ennustaneen ollenkaan tänä yönä (justy on joka toinen yö ennustava pahis). Justyltä ois ekana pitäny kysyä tulos, nyt sen pysty feikkaamaan hyvin :D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 27.07.2018 10:53:48

Pahis tai sarjamurhaaja, siis.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 27.07.2018 10:53:57

Unohdin näköjään kokonaan Hagridinkin mun pelaajalistasta. No, luotan tosiaan readiini, vaikka onkin mahdollista että hän on jonkinlainen kummisetä.


Joku tässä pelissä nyt mättää. Meillä on kaksi ennustajaa, suojelija, vapaamuurarit ja kuolleistaherättäjä. Yötappoja on vain yksi per yö ja meillä on yksi hyvistappaja. Eli suojelija on onnistunut molempina öinä suojelemaan.


Jotta kulttiteoria ois järkevä, meillä pitäis olla kolmas osapuoli tappamassa tai Jitachin ois pitänyt laittaa arvalla Halima ampumaan itseään (jos tää on ees sallittua).

Äh, mun aivot ei taivu tähän nyt yhtään.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 27.07.2018 11:11:56

Jinmuru kirjoitti:Kolme seuraavaa päivää menee varmasti aika pitkälti töissä koska kurssin päätös, mutta sanon nyt nopeesti että en usko justyn ennustaneen ollenkaan tänä yönä (justy on joka toinen yö ennustava pahis). Justyltä ois ekana pitäny kysyä tulos, nyt sen pysty feikkaamaan hyvin :D


Jos mä feikkaan, miten selität vierailun Hagridin luona?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 27.07.2018 11:16:53

justy kirjoitti:Jeekaka, keksintö mitään järkevää tapaa jolla Arlina vois olla pahis? Osaat selvästi miettiä noita yönimiä nyt mua paremmin. Mä en vaan pääse yli siitä että yönimien mukaan hän ei ole järkevä, kuten ei Mursumuskaan. Ja Hagridista mulla on hyvschekki. Joten sä ja jinmuru jäätte jäljelle.


Kultti. Toinen vapareista ei kuitenkaan ole luultavasti ollut kultisti pelin alussa, joten joko miina on kultisti, joka on käännyttänyt Aelinan 2. yönä (jos ensimmäisen yön käännytys on mennyt pieleen suojelun takia tai käännytettävänä on ollut joku muu). Tai sitten kultisti on joku muu, joka on käännyttänyt Aelinan toisena yönä. Siinä tapauksessa että kultti ei ole käännyttänyt ketään, olisi mahdollista että Jitachin olisi muuttanut Haliman kohteeksi Mursumuksen, mutta Halima ei olisi lähettänyt yönimeä, ja sarjamurhaajan kohde olisi ollut Halima. Tosin jos suojelu olisi estänyt käännytyksen, niin periaatteesta olisi loogista myös, että Aelinan sijaan olisi kääntynyt Hagrid :D Eli joo, en oikein itsekään nää vaihtoehtoa jossa Aelina olisi kauhean järkevästi ei-hyvis.

Kulttiskenaariossa myös joka yö tappava sarjamurhaaja on itseasiassa mahdollinen, jos Pyramidi ei käyttänyt ennustustaan.

Pahikset + sarjis + hyvistappaja on muuten aika epätodennäköinen skenaario, koska tapporooleja on vain max 3.

//justy. Sillä että mä oon sun pahistoveri :-----D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 27.07.2018 11:18:20

jeekaka kirjoitti:Siinä tapauksessa että kultti ei ole käännyttänyt ketään, olisi mahdollista että Jitachin olisi muuttanut Haliman kohteeksi Mursumuksen, mutta Halima ei olisi lähettänyt yönimeä, ja sarjamurhaajan kohde olisi ollut Halima.


Hetkinen, mikäs ajatuskatko :D Siis siinä tapauksessa että kultti on käännyttänyt Aelinaa jne.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 27.07.2018 11:24:49

miina kirjoitti:Eihän tässä nyt vieläkään oo järkeä. Kenenkäs nimi sitten Aelina on? Onko varma että hagrid et siis antanu kuitenkin nimeä vaikket sitä vaihtanukkaan? Yritän ettiä jotaki loogisia vaihtoehtoja..

Käyn taas aikajärjestyksessä näitä läpi. Minä siis mietin sitä vaihtoehtoa, että Hagrid on jotenkin yöllä ilmaissut hyväksyvänsä mun nimen tmv., ja se on laskettu yönimeksi... En tiedä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 27.07.2018 11:25:05

Joo, jos meillä on kultti, Aelina on lähes satavarmasti tokan yön kohde, niin vahvasti näytti siltä että häntä oltiin suojeltu ekana yönä. Jos meillä on sarjamurhaaja + kultti, tarkoittaa se varmaan sitä että Aelinaa sarjamurhaattiin ekana yönä ja käännytys siis onnistui eli kohde Mursumus tai Jinmuru jos muistan oikein.

Miinan ja Aelinan vapaamuurarius on siis joko aitoa, tai kultin peite. Jos aitoa, Miina on yhä hyvis.

Kysymys kuuluukin uskonko mä kulttiteoriaan niin paljon että äänestän pelkästään sen perusteella, vai haluanko varmistella ja äänestää molempiin malleihin sopivaa Jonmurua.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 27.07.2018 11:32:28

@sarjamurhaaja. Sulla on paras tieto yötoimista. Jos susta tuntuu että pelissä on kultti, tänään on pakko lynkata kultisti, koska ne voittavat huomenna muuten hyvin todennäköisesti. Jeekakan yönimilistasta näet ettei kukaan ole käynyt mun luona, mua ei siis ole käännytetty. Kannattaa siis äänestää parasta kultistikandidaattiasi.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 27.07.2018 12:06:07

Puhelimella, en taaskaan lainaa. :( Vastaukset viime sivulle justylle, miinan jälkeisen viestiin.

Säännöt käskee Jitachin kohteita arpoutumaan, ja olen niin sääntöuskovainen, että uskoisin Jitachin 2 nimen olevan tuolla. Tämän ketjun ekassa viestissä lukee. Toki on se mahdollisuus, että nimiä ei syystä tai toisesta ole arvottu, ja sitten voisi olla se kultti. Mä en nyt uskoisi Zeyn joustavan omista säännöistään (kuten jeekaka sanoi, nämä eivät ole yleisiä sääntöjä). Mutta kaikkihan on mahdollista.

Ja kokoaikaisesta ennustajasta. Mä en yhtään tiedä. Tällä hetkellä yksinkertaisesti mietin roolien kautta, ja mä vaan en keksi muuta. Mursumus, miina, Hagrid (yhä varauksella) on todennäköisesti hyviksiä, koska uskon
noihin yönimien perusteella. Toki Hagrid voisi feikata, jolloin jotain muuta on tapahtunut öisin. Jeekaka voisi olla pahisrooli, mutta se vähän varauksella pahismainen. Jinmuru tosiaan epäilyttää mua roolinsa ja käytöksensä takia. Täällä on kuitenkin voimakkaita rooleja, joten aloin kuitenkin palata pahisennustaja-mietintään. Tällä hetkellä pitäisin sitä mahdollisena (vaikken todennäköisimpänä yleisesti), ja sä epäilytät mua. Siksi olet listani lopussa.

Violetin lynkkaus: Mun teoriani on, että pahiksena halusit lynkata helpon tapauksen. Toki narrin lynkkaaminen ei koskaan ole kovin kivaa... Hyviksenä olisit etsinyt ne sua epäilyttävät pelaajat, etkä lähtenyt lynkkaamaan Violetia, jonka et edes uskonut olevan pahis. Selvensiköhän tämä edes yhtään? :D Koneella voisin yrittää saada järkevämmän tekstin aikaan, jos haluat.

Minä pidän mahdollisuutena, että meillä on joko pahisporukka tai sarjamurhaaja. En nyt suoraan osaa sanoa kumpi, mutta kumpi vain voisi olla. Molempiin en uskoisi yönimien määrään verrattuna. Ja siis suoraan sanoen mikään ei puhu erityisesti sarjamurhaajan puolesta, mutta en vain näe, miksi se olisi mahdotonta. Eli ei, minulla ei ole kummempaa syytä. Olisiko kukaan voinut tätä toivoa? Ehkä ennemmin kuin pahista. Aloin nyt kuitenkin harkitsemaan tätä, kun toisaalta löyfän epäilyttäviä pahispareja ja toisaalta en (henkilöt epäilyttää, pareina ei jotenkin toimi yhtä hyvin). Entä jos joku näistä onkin yksinään?

Hyvä kysymys (ja minulla outo järjestys). En tiedä, miksi Mursumus ei suojellut ketään muuta. Mutta hän ei Haliman roolia tiennyt, joten en tiedä, miksi hän olisi nimenomaa Halimaa suojellut.

Justy normipahiksena: siis ennustajaksi sut uskon, mutta vrt normipahis vs sarjamurhaaja, eli tuolla skaalalla normipahis. Ennustaja sä vaikutat olevan.

Jos sä haluat tarkemman vastauksen johonkin, sano. Mä tiedän, että kännykkätekstini ei ole kovin laadukasta.

Uuteen sivuun palaan kohta.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 27.07.2018 12:17:04

Tällä sivulla menin kyllä ihan sekaisin. Mun täytyy ehkä miettiä näitä kaikkia vaihtoehtoja. Ja siis jos joku miettii miten mä ajattelin nämä yönimet: Ekana yönä pahis ja hyvis yritti tappaa, joista pahis tähtäsi minuun. Sen jälkeen jäi 3 tyhjää nimeä, joista 2 oli Jitachin ja 1 Pyramidin. Tokana yönä Hagrid halusi pitää mun nimen ja se laskettiin yönimeksi. Halima tappoi vaan joka toinen yö, ja Jitachin voima osui Halima - > Mursumus, mutta Halimalla ei ollut sinä yönä yönimeä.

Eli tässä Hagridin varmistus laskettiin yönimeksi, pahis tappaa joka yö ja Halima joka toinen yö. Mutta nyt mä luen sivun tarkemmin, ja katson, tuleeko myöhemmin mieleen mitään.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 27.07.2018 12:29:11

Aelina: vaikka Mursumus ei tiennyt Haliman roolia, hän tiesi tämän hyvikseksi (tai epäili justy-Halima-paria). Yleensä suojelijan kannattaa mielestäni suojella varmistettuja hyviksiä. Siksi musta tuo sattuma siitä että ennustan Haliman ja Halima kuolee ei erityisesti raskauta mua, koska varmistettu hyvis tod näk kuolee, jos tätä ei suojella.

Ja joo, jos Pyramidi toimi ekana yönä, on kaikki ekan yön toimet selitetty. Eli silloin meillä ei voi olla kultistia ja tappajaa, koska nimet ei riitä. Jos taas pyramidi säästeli, meillä voi olla molemmat.


@Hagrid pystytkö kertomaan mitä sanoit Zeylle suunnilleen. Viittasitko siihen että yönimesi on Aelina, vai siihen ettet anna kohdetta kun nykyinen on hyvä?

Koska taas jos Hagrid toimitti nimen, meillä ei voi olla tappajaa ja (ainakaan joka yö toimivaa) tappajaa.

Toki jos meillä on pahiskaksikko joka sisältää Jeekakan, voi tuosta listasta puuttua myös vaikka mitä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 27.07.2018 12:31:05

justy kirjoitti:@sarjamurhaaja. Sulla on paras tieto yötoimista. Jos susta tuntuu että pelissä on kultti, tänään on pakko lynkata kultisti, koska ne voittavat huomenna muuten hyvin todennäköisesti. Jeekakan yönimilistasta näet ettei kukaan ole käynyt mun luona, mua ei siis ole käännytetty. Kannattaa siis äänestää parasta kultistikandidaattiasi.

Jos täällä on kultti, montako henkilöä siihen kuuluuisi huonoimmalla hyvisvoitto-todennäköisyydellä + montako vaaditaan voittoon? Eli pitääkö meidän tänään löytää kultti ja tiputtaa pois?

Ja taas mietin ketä ihmettä äänestän. Jos täällä ihan oikeasti on kultti (mihin en ihan vielä usko), me taidetaan olla pikkuisen suuremmissa ongelmissa.

Mua epäilyttää Jinmuru ja Jinmurun roolitunnustus ja teoriat, mutta toisaalta... Jos Jinmuru on kuolleistaherättäjä, ehkä tänään ei ole paras lynkkauspäivä. Mun pitää harkita. Ainakin tällä hetkellä mun ääni saa pysyä missä onkaan.

Saitteko te siis teorian, jossa me ollaan pahoja (tavalla tai toisella) miinan kanssa? Vai mitä te nyt uskotte meidän olevan?

// justy väliin
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 27.07.2018 12:36:18

Mun on vaikea uskoa Mursumusta pahikseksi, mutta kieltämättä tuo alkoi nyt mietityttämään. Oot siis ihan oikeassa tuossa, että Mursumuksesta olisi kiva kuulla ja mun pitää näköjään miettiä vielä lisää.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 27.07.2018 12:45:56

Aelina, en usko että susta tai miinasta kumpikaan on alkuperäinen kultisti, jos pelissä on kultti. Musta se olisi vapaamuurariroolin hengen vastaista, ja taidan nyt tyytyä olettamaan että olette vapaamuurareita. Koska en oikein saa sua pahikseksi yönimien perusteella.

Ja jos meillä on se kultti, niin jos se saa käännyttää joka yö (mikä on mahdollista jos Pyramidi ei toiminut ekana yönä), luulen et sur käännytettiin tokana yönä. Koska sua ei voida tod näk suojella uudestaan heti perään. Ja joka yö käännyttävä kultti voittaa huomenna, jos se onnistuu käännytyksessä ensi yönä ja yöllä kuolee joku. Koska silloin heitä on enemmistö hengissä olevista pelaajista.

”Väännän” susta ja miinasta pahista, koska lähditte niin vahvasti ”justy on pahisennustaja”-hyökkäykseen. Mutta kuten sanottua, en saa yönimiä täsmäämään tähän.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 27.07.2018 12:59:05

Minä vähän kyseenalaistan sen, että vapaamuurarin saisi käännyttää sääntöjen kannalta. (Ja mun sana tuskin painaa: kulttiin en kuulu.)

Keskimmäistä mietin myöhemmin kun avaan koneen. Mun aivot meni solmuun jo ekan yön mietinnässä.

Meillä on todennäköisesti samansuuntaiset mietteet ihan vaan sen takia, että me voidaan keskustella kahdestaan ja jakaa mietteitä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 27.07.2018 13:36:06

Eka yö:

Aelina - suojeltu
Aelina - suojeltu
Aelina
Halima - ennustettu
Jinmuru
Mursumus
Pyramidi - tapettu
Violet

Neljä ääntä jää. Jinmuru (kai? ainakaan mun mielestä siinä ei olisi logiikkaa, jos Jinmuru on kuolleistaherättäjä?) tai Mursumus ei voineet joutua tähtääjiksi, mutta kaikkiin on voitu tähdätä. Niimpä kuka vaan on oikeastaan voinut olla Jitachin yönimi, pois lukien Jinmuru ja Mursumus yhdessä. Pyramidi muistaakseni epäili Violetia tai Mursumusta (mutta en jaksa tarkistaa, ainakin näitä epäilin aiemmin ennustuksen kohteeksi), mutta ehkä Jinmurukin on mahdollinen. Itseäni en usko ennustuksen kohteeksi. Lopputulos on lähinnä se, että kuka vain voi olla käännetty. 2. päivänä Violet lynkattiin, joten Violet ei voinut kuulua kulttiin. Vaihtoehtoina on Mursumus, Jinmuru ja minä (=ei käännytystä).

Toka yö:

Aelina -
Hagrid - ennustettu
Halima - tapettu
Halima -
Mursumus - suojeltu
Mursumus -

Minä meinasin lähteä kyseenalaistamaan, ketä Mursumus on suojellut, mutta sepä ei toimikaan. Luultavasti kahta yötä peräkkäin ei voi suojella samaa, joten minua ei voitu suojella. Lisäksi Halima... noh. Myöskään logiikka justy käänsi Hagridin ei toimi, koska Halimaa ei käännytetty. Tämä edellyttäisi jo pelin alkaessa kahden kuuluvan kulttiin, eli justy ja jeekaka, jolloin justy käännyttäisi ja jeekaka muotoilisi listat. Tämä ei kuulosta edes omiin korviini uskottavalta. Tällöin kulttiin kuuluisi jo 4 (paitsi jos minua yritettiin käännyttää), jolloin kultti olisi jo voittanut. Lisäksi aloittaminen kahdella kultistilla ei kuulosta uskottavalta, ja rikkoisi sääntöjä.

Minä tiedän etten kuulu kulttiin, joten aloin taas uudestaan miettiä Jitachin voimia. Kuvitellaan, että tapot toimii joka toinen yö. Käytännössä meidän kolmen välillä siis on voinut tapahtua mitä vaan. Ainoa, että Mursumus ei voi olla tähtääjä. Käytännössä yönimet on voineet osua kenelle vaan (ainakin, jos ne on tosiaan arvottu). Halimaa ei edelleenkään käännytetty. Eli vaihtoehdoiksi jää Mursumuksen käännytys (=ei toiminut) tai minun käännytys (=joka toimi vain, jos on mahdollista, etten tiedä kuuluvani kulttiin). Jos minuun on todellakin tähdätty, joko jeekakan teoriasta marttyyristä on jotain perää (mutta säännöt ei kyllä selitä sitä, marttyyrin pitäisi vain kuolla puolesta), tai sitten mun rooli vaan ei toimi käännyttäessä, jolloin käännytystä ei tapahtunut.

Tukeudun kyllä tosi paljon sääntöihin, mutta mä en oikein muuten ymmärrä tätä. Joku nyt voi kertoa, jos jostakin on voitu poiketa.

Jinmuru / Mursumus / Aelina (=ei käännytystä)
Mursumus (=ei käännytystä) / Aelina (=en ole kääntynyt) (/ Hagrid (=en usko, mutta pieni mahdollisuushan täällä toki on))

Eli joko:
a) Ei kulttia
b) Erittäin epäonninen kultti, jossa on 1 jäsen
c) Kultissa on 2 tai pienellä todennäköisyydellä 3 jäsentä
d) En tiedä / Jotain muuta

Jotain ajatuksia kenelläkään?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 27.07.2018 14:29:36

Aelina kirjoitti:Minä vähän kyseenalaistan sen, että vapaamuurarin saisi käännyttää sääntöjen kannalta. (Ja mun sana tuskin painaa: kulttiin en kuulu.)


Periaatteessa mitään erikoishahmoa ei saisi käännyttää, ja koska kaikki on erikoishahmoja, niin sääntöjä olisi pitänyt muokata kultin kannalta anyway. Tää tekee joka tapauksessa mun mielestä kultin epätodennäköisemmäksi kuin ihan normi pahikset.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 27.07.2018 14:34:58

jeekaka kirjoitti:
Aelina kirjoitti:Minä vähän kyseenalaistan sen, että vapaamuurarin saisi käännyttää sääntöjen kannalta. (Ja mun sana tuskin painaa: kulttiin en kuulu.)


Periaatteessa mitään erikoishahmoa ei saisi käännyttää, ja koska kaikki on erikoishahmoja, niin sääntöjä olisi pitänyt muokata kultin kannalta anyway. Tää tekee joka tapauksessa mun mielestä kultin epätodennäköisemmäksi kuin ihan normi pahikset.


Totta tuokin, mutta mietin nimenomaa sitä, että vapaamuurareiden kuuluisi olla samalla puolella ja pelata tavallaan yhdessä. Eikö tästä mene hieman pointti jos a) miina on kultisti b) minut on käännytetty. Ellei Zey ole päättänyt sekoittaa pakkaa oikein kunnolla (tai miina salaa minulta jotakin, mitä en haluaisi uskoa).

Minä alan kyllä olla sitä mieltä, että jos justy ei tänään putoa, kannattaa tarkistaa minut tai miina. Ehkä päästään eteenpäin tästä tilanteesta.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 27.07.2018 14:42:22

Mä en pidä kulttia todennäköisenä, mutta voihan täällä sellainenkin olla. Joka tapauksessa mun laskelmien mukaan kultissa on erittäin epätodennäköisesti enemmän kuin 2 jäsentä, joten ehkä tänään yritetään napata pahis. Jos me osutaan siihen, ja se paljastuu sarjamurhaajaksi, eikä peli lopu, meillä on ehkä kultti. Huomenna pelissä olisi 6 pelaajaa (koska tappajia ei ole jäljellä), joten toivon mukaan kultissa olisi vasta max 3 jäsentä, ja kulttia pitäisi olla enemmistö, jotta hyvikset voittaa. Tällöin huomenna olisi pakko napata kultisti.

Miksi hyvisten voittomahdollisuudet tuntuu koko ajan huononevan?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 27.07.2018 14:57:29

Höh, en osaa taas kirjoittaa. Kulttia pitäisi olla enemmistö, jotta kultti voittaa.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 27.07.2018 15:50:51

Olen tylsistynyt... Jos me tänään lynkataan kultisti, jolla on 1 jäsen lisäksi, huomenna on 5 pelaajaa (jos on yksi tappo). Silloin yksi olisi kultti, 1 sarjamurhaaja ja 3 hyvistä. Jos päivällä menisi hyvis ja yöllä kultti, eikö se olisi sarjamurhaajan voitto?

Jonkin verran mua kyllä epäilyttää, että täällä olisi kultti, yhtenä syynä jeekakan mainitsemat erikoisroolit. Joka tapauksessa, kummassakin vaihtoehdossa pitäisi napata tänään ja huomenna kultisti ja sarjamurhaaja. Suojelu kuitenkin vaikuttaa tähän.

Jos täällä on 2 pahista, huomenna ja ylihuomenna olisi pakko napata pahikset. Kultin kanssa en jaksa edes laskea.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 3. päivä päättyy su 29.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 27.07.2018 16:18:06

Perun Aelina-epäilyni. Tuo pohdinta on hyvismäistä, niin paljon hän käyttää siihen aikaa. Myös tuo vapaamuurariuden häväiseminen kulttikäännytyksellä saa hänet kuulostamaan oikealta vapaamuurarilta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa

cron