Koiravideoita

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.07.2018 13:38:24

Neutraaleihin mä haluaisin pyrkiä sijoittamaan ne, joilta on niin vähän materiaalia, että en oikein osaa sanoa suuntaan tai toiseen. Tai sitten vain henkilöt, jotka sinänsä epäilyttää mua, mutta viesteissä ei nyt mitään niin epäilyttävää ole. Eli haluaisin enemmän materiaalia. Jitachi on kuitenkin kirjoittanut enemmän viestejä, kuin moni muu, joten sen perusteella päätin sijoittaa hänet hyvismäisiin. Toki mun listauksessa nyt hyvismäiset ja neutraalit on tässä melko lähellä toisiaan. Samoin silmällä pidettävät ja neutraalit. Silmällä pidettävien kanssa haluan olla enemmän varuillaan. Eli kuitenkin nuo erot on tosi pieniä. Toivottavasti tämä nyt selvensi logiikkaa. Toivon kyllä Jitachilta vielä jonkinlaista pelaajalistaa, ja myös monelta muulta.

Ja vielä minusta itsestäni - mä olen henkilö, joka miettii asiaa a, ja yleensä tuo sen esiin. Sitten mietinkin, että ihan hyvin tuo voisi olla myös b. Muutaman tunnin päästä taas päädyn c:hen. Eli teen välillä melko nopeita päätöksiä, mutta muutaman tunnin päästä olen todennäköisesti jo hieman eri mieltä ja saatan ensin tuoda mielipiteeni jyrkkänä, ja pian lieventää sitä. Mä olen ollut jo pidemmän aikaa erittäin tietoinen tästä "ongelmastani".

Jaaha, sisarusakkautta siis siellä! Mä odotankin mielenkiinnolla, mitä Violet vastaa. Ylipäätään haluaisin Violetilta vielä listaa jonkinlaisilla perusteluilla, vaikka tykkäsinkin siitä, että lista tuli jo. Haluaisin vielä vaan tietää, miksi nuo on niinkuin ne on. Ja luulenpa, että viimeisen vuorokauden aikana äänet alkaa liikkua. Ja toivottavasti tulee lisää epäilyttävää tekstiä, niin keksisin kenelle laitan ääneni, jos sitä päädyn siirtämään... Nyt äänet on erittäin hajaantuneina.

Kysymys: miksi Violet on narri? Mä kyllä itsekin mietin, että Violet kuulostaa jo turhankin epäilyttävältä. Ja nyt jos otetaan vähän kauempi teoria, kuulostaa siltä, kuin yrittäisit pitää Violetia pois lynkkauksen alta?

Ja aiemmin oli kommentoitu miinan listaa. Minä käsitin niin, että olen epäilyttävä, mutta en ilmeisesti suoriltaan pahis? Kieltämättä minäkin haluaisin kuulla tähän jonkinmoisen tarkennuksen.

Sen takia pahikset on vaikea napata hiljaisten joukosta, koska osa on oikeasti kiireisiä. Ja tämä on se syy, miksi aloin miettiä uudelleen justy-Jitachia. Usea muu on ollut hiljaisempia, joten kai kannattavaa olisi olla vetämättä huomiota itseensä, kun aktiiviset täällä kinastelee keskenään. Jostain syystä mulle on jäänyt mielikuva, että ekana päivänä pudotetaan a) yhdestä väärästä sanasta (=esim me hyvikset) b) aloittelijat (minkä takia mua arveluttaa olla näin paljon äänessä. Haluaisin kuitenkin pelata hieman enemmän kuin päivän, ja napata jonkun).
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.07.2018 13:39:25

Äää. Tuo on jotenkin tosi sekavassa järjestyksessä, mutta ei voi mitään...
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Halima » 18.07.2018 14:22:30

Aelina pelaa ekaa kertaa ja sanoo että hänen roolinsa on peräisin toivomuslistaltaan. Hänellä on pitkiä ja hyvin ajatuksenkulkua selittäviä viestejä, mitä luulisin olevan vaikea ensikertalaisena pahiksena feikata. Hyvin vahva fiilis, että Aelina on hyvis.

jeekaka on kirjoittanut epänormaalin vähän ja epänormaalin lyhyitä viestejä. Epäilemättä irl-kiireitä (niinkuin mullakin), mutta vaikea tuosta on puolta selvittää. Ei nyt suoranaisesti epäilytä, mutten uskalla puhdistaakaan. Lisäksi mulla on sellainen tutina, että jeekaka olisi saattanut toivoa pahisroolia (en muista/tiedä mihin tämä pohjautuu, mutta tutina on tutina :D ).

Jinmurulla on vain kaksi lyhyttä viestiä poissaolosta johtuen. Odotellaanpa lisää ennen kategorioimista. En kylläkään usko että Jinmuru olisi toivonut pahisroolia, mutta onhan se pahisrooli voinut sinne arpoutua silti.

Jitachi aloitti dissaamalla mediapuhujaa. Ajattelin sen alunperin pahismaisena, mutta voi se olla olemattakin. Jitachi olisi saattanut mun muistikuvien mukaan toivoa pahisroolia. Jitachin puolustelut vaikutti rauhallisilta ja selitykset hyviltä, eli en ole enää alun perusteella epäilemässä Jitaa pahikseksi, mutta joku Jitassa vielä vähän kaivertaa.

justy pelaa hyvin aktiivisesti ja hyvin hyvin pitkillä viesteillä. Jopa niin pitkillä, että mun on vaikea pitää ajatus kasassa koko justyn tuotantoa lukiessa. justy on tiedettävästi hyvin kykenevä pahis, ja olisi tästä syystä hyvinkin voinut toivoa pahisroolia. Sitten kuitenkin: musta tuntuu että justy tykkää enemmän hyvisroolista, ja hänen selkeä innostuksensa tähän peliin puhuisi enemmän hyviksen (tai jonkun kivan 3. osapuolen tms) roolista. Hänen viesteissään on myös selkeä ajatuksenjuoksu nähtävillä, mielipiteet muuttuvat luontevasti ja hän tuntuu selvästi yrittävän ottaa selvää muiden rooleista. En todellakaan uskalla sanoa että justy ei varmasti olisi pahis, mutta ei hän kyllä ensimmäisenä lynkkauslistallani ole.

Marzzuun roolia on vaikea sanoa. Marzzuulta oli varsinkin se tosi outo kommentti, että "Mulle on periaatteessa ihan sama tällä haavaa putoaako nyt Jita vaiko joku muu", mutta tämä on yhtälailla outo kommentti hyvikseltä kuin pahikseltakin. Epäilyksiä nostattavaa on myös se, että Marzzuu eilen sanoi että nyt ruokaa ja sitten paluu pelisorvin ääreen, eikä ole sen jälkeen näkynyt. Eli summa summarum, voi ihan hyvin olla hyviskin, mutta enemmän vibattaa pahista.

miinasta jo totesinkin, että täytyy olla hyvis. Edelleen samaa mieltä. miina kirjoittelee just tolleen, vähän sekoilevasti ja niin että ensisilmäyksellä näyttää ristiriitaiselta, mutta ei se ennenkään ole tarkoittanut että miina olisi pahis.

Mursumusilta vain pari viestiä, mutta jotenkin mulla silmiin pistää se, että Mursu ensin äänestää justyä, sitten toisessa viestissä vähän pyörittelee justyä mutta jättää äänensä paikoilleen. Varsinkin tämä lausahdus: "haluaisin ainakin kuulla vähän lisää asiasta ennen kuin päätän, pysyykö vai lähteekö ääni", tuo mulle hyvinkin pahismaisen vibatuksen.


Suunnilleen tällainen järjestys siis hyviksimmästä pahiksimpaan:
miina
Aelina
justy
Jinmuru
jeekaka
Jitachi
Marzzuu
Mursumus

Käymättä läpi ja puuttuu siis vielä listasta: Niacin, Pyramidi ja Violet. Toivottavasti illalla ehtisin käydä läpi loputkin ja saada listani järjestykseen.

Niin ja tätä kirjoittaessani pätkittäin aina kun oli hetki aikaa, ketjuun on tullut viestejä vaikka kuinka monta. Näitä en ole lukenut ollenkaan, eli jos siellä oli jotain minua koskevaa niin palataan asiaan myöhemmin.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.07.2018 14:37:58

Okei, tuon perusteella laskisin Halimankin hyvismäisiin, mutta toisaalta mua huolettaa. Ja se huoli ei ole peräisin mistään Haliman sanomasta, vaan ennemminkin siitä, että kaikkien mielestä Halima on suoriltaan todennäköisesti hyvis.

Äh. Välillä tuntuu siltä, että kaikki on pahiksia, ja välillä taas siltä, että kaikki on hyviksiä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.07.2018 14:52:26

Elekää hättäälkö, lupasin palata perustelemaan epäilyjäni niin kyllä mä sen teen :D En vaan yksinkertaisesti pysty jäsentelemään ajatuksiani puhelimella kirjoittaessa, saati sitten lukemaan topicia, etsimään lainauksia ja kirjoittamaan viestiä samaan aikaan. Reagoin sen verran kun nään tarpeelliseksi ja se tuntuu mielekkäältä.

Mutta joo, nyt koneen ääressä, mutten lupaa mitään superaktiivisuutta, ainakaan päivän päättyessä en varmaan kerkeä ollenkaan paikalle.

Nyt kun luen uudelleen tuota justyn ekaa viestiä, ei se ehkä tunnu niin epäilyttävältä kuin ekan kerran lukiessa :D


justy kirjoitti:Olen Violetin kanssa samaa mieltä siitä, etten usko Haliman toivoneen pahisroolia. En kuitenkaan sanoisi tämän tarkoittavan että hän on hyvis, sillä uskon että Zey on joutunut arpomaan meille pahiksia. Koska kuka hullu nyt toivoisi pahisroolia?


justy kirjoitti:Marzzuu epäilyttää siksi, että Violetin lisäksi hän on ainoa pelaaja joka olisi ehkä toivonut pahista, koska Marzzuu tuppaa pysymään paremmin pelissä mukana pahiksena kuin hyviksenä.


Tää lienee se kohta, joka herätti musta fiiliksen ristiriitaisuudesta :D Eli se, että rooleja on toisaalta jouduttu arpomaan, on yhtenä pointtina joka johtaa esim Jitan epäilemiseen, mutta roolin toivominen syy epäillä Marzzua. Ymmärrän myös hyvin, miksi Mursumus äänestää justya, justyn ääni Jitachille puolestaan herätti hämmennystä. Tää on myös yksi syy mulle epäillä justya - ekoissa yhteisissä peleissämme mun on ollut tosi helppo kompata justya ja seurata tämän logiikkaa, kun taas sitten pelissä jossa justy oli pahis, mietin muutamasta yksityiskohdasta että ei se mun mielestä kyllä ihan noin ole, mutta sitten kuitenkin syistä x järkeilin justyn hyvikseksi - ja sen jälkeen päätin epäillä aina, jos olen justyn kanssa jostain eri mieltä :D Nyt toisella lukemalla tosin ymmärsin paremmin pointin äänessä Jitachille.

Mutta en kyllä ymmärrä yhtään, mikä on tää pakkomielle siitä että Violet olisi narri :D

Sitten case mediapuhuja. Roolispekulaatiota on nyt mahdoton välttää, koska oletan että (ainakin ;)) toinen mediapuhujista on pahis, ja sitä spekuloidessa nyt valitettavasti menee hyvismediapuhujakin pesuveden mukana :D

Halima kirjoitti:Siis ihan samaa mieltä kuin Jinmuru, kiva kun on mediapuhuja, ja näyttää olevan vielä vallan viihdyttävä mediapuhuja! Ja mäkin sain kivan roolin, jee! :)


Jitachi kirjoitti:++Vuh

Eihän tuo laulu edes pysy oikeassa rytmissä! Ja jos kaikki koirat ovat juosseet pois niin eihän meillä ole enää koiria koirankopin päällä kuolemassa :( Näköjään meillä on joukossamme hyvin ärsyttävä mediapuhuja :/ En ihmettelisi jos sattuisi vieläpä olemaan pahis. Villi veikkaukseni Haliman roolista on että hän on saanut tällä kertaa jotain muuta kuin peruspahiksen. Itse olen myös innoissani omasta roolistani ^^


Asiayhteydessään Jitachin kommentti kuulostaa musta vähän leikkimieliseltä syytökseltä siitä, että Halima on innoissaan pahismediapuhujan roolistaan. Pyramidin kommentin lukisin enemmän niin, että Pyra rivien välistä vihjaa olevansa se toinen, "parempi" mediapuhuja :D Sen lisäksi kun Pyramidia epäillään jotenkin osalliseksi mediapuhuja-asiaan ja toinen mediapuhuja paljastuu, ottaa mediapuhuja 2 (eli Hau) suoraan kontaktia juuri Pyramidiin. Pidän näistä mediapuhujista Hauta selkeästi enemmän sellaisena "muahhahahaa I'm evil" -tyyppisenä, mutta hitostako näistä lopulta tietää :D Se lienee myös itsestäänselvää, kenen epäilen olevan Vuhin takana :D

//Halima, Aelina

Halima, itseasiassa sanoin että voin pelata pahista, mutten erityisesti toivo pahisroolia :D Siitä päättelen että pahisroolit on menneet joko niitä innokkaammin toivoneille tai sitten kokonaan arvottu.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.07.2018 14:57:59

Herää epäilys että justy koittaa saada Violetin näyttämään pahistoveriltaan jos paljastuu itse :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.07.2018 15:17:18

Pidän muuten Halimaa hyvismäisenä tuon mediapuhujahuomion takia, tarkoittaako tämä nyt sitä että Halima on pahis? :D

Aelinaa veikkaan hyvikseksi.

Jos justy on pahis, niin Jitachi on hyvis, ja Violet on myös hyvis jollei justy pelaa kunnon käänteispsykologiaa :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.07.2018 15:45:56

En nyt vain pääse tästä yli :D

"Pahikset on luultavasti jouduttu arpomaan" -> "Violet ei olisi valinnut pahista, vaan narrin" -> "Violetin on oltava narri"

Mihin se arpomisvaihtoehto jälleen katosi tässä skenaariossa?

++justy

Toivottavasti olette nyt saaneet riittävästi viestejä minulta XD
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 18.07.2018 16:12:12

Hep, olen paikalla, olin saaressa (Suomenlinna) ja nettiyhteys pätki ja osin hävisikin eli nyt vasta mantereella kunnon yhteyksien päässä plus että matkassa oli kaverilauma, joka puhui mun kanssa niin että annoin suosiolla luurin olla taskunpohjaa kuluttamassa :D Lähinnä meinasin, että henk.koht. mulle oli silloin ihan sama tippuisiko Jita vai ei mutta se on jo tavallaan vanhentunut ajatus kun nyt justylla on 2 ääntä.
Eli saan opetella uuden ajattelutavan ja teen jotain listaa kun en muusta lämpöä höyryävässä bussissa tiedä.

Hyvismäisiä

miina
Halima
minä Marzzuu
Aelina

Pahismaisia/En osaa sanoa
Niacin
mursumus
jeekaka
Violet
pyramidi
Jitachi
justy

//Jos joku on unohtunut listasta, huutakoon "Haloo! Minäkn olen olemassa!"
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 18.07.2018 16:33:59

jeekaka kirjoitti:En nyt vain pääse tästä yli :D

"Pahikset on luultavasti jouduttu arpomaan" -> "Violet ei olisi valinnut pahista, vaan narrin" -> "Violetin on oltava narri"

Mihin se arpomisvaihtoehto jälleen katosi tässä skenaariossa?

++justy

Toivottavasti olette nyt saaneet riittävästi viestejä minulta XD


Vastailen sulle tarkemmin paremmalla ajalla, mutta ajatukseni siis on että meillä voi hyvin olla arvottuja pahiksia ja pahiksen rooli toivoneita. Eli jos meillä on kaksi pahisra, toinen voi olla toivonut roolia ja toinen arvottu. Eli siis vaikka tietäisi 100 % varmuudella jonkun pelaajan toivoneen Zeyltä hyvistoolia, voi tämä silti olla pahis. Ja oletuksena oli pelin alussa että meillä tuskin on kovin montaa pahiksen roolia toivovaa. Marzzuu tuli ainoana itselleni mieleen.

TokI voin tässä olla väärässä.

Violet on taas eri tapaus, kuten olen jo selittänyt. Hän oli ennen peliä harmitellut kun ei ole pelannut pahista pitkään aikaan. Eli kun hän ilmoaa peliin jossa rooliaan saa toivoa, oletan hänen toiveissaan huomioivan että muut pelaajat tietävät hänen kaivanneen pahisroolia. Tässä tilanteessa olisi hankala toivoa kumpaakaan puolta, joten kolmas osapuoli tuntuu loogiselta vaihtoehdolta.

En nyt näe miten tää on jotenkin kauhean ristiriitaista mielestäsi.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.07.2018 16:50:15

Mun mielestä teet nyt Violetista samanlaisia oletuksia, jollaisten tekeminen Halimasta teki Jitachista epäilyttävän :D

Miksei Violet olisi voinut toivoa hyvisroolia, tulla arvotuksi pahikseksi tai tulla laitetuksi pahikseksi/hyvikseksi koska toivottua kolmatta osapuolta ei ole ollenkaan? Violet nyt vaan on narri, koska Violet selkeästi toivoi narria, koska kaikki haluaisi heti lynkata Violetin, koska uskovat Violetin toivoneen pahista :D Tuossa on tarkalleen yhtä paljon järkeä kuin siinä, että Halima olisi toivonut (erikois)pahisroolia, koska kaikki uskovat Haliman toivoneen hyvistä :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.07.2018 16:57:08

Jitachi kirjoitti:Myönnän toki että lausejäsentely saattoi olla hieman hassu ja jättää oven auki tahallisille virhetulkinnoille, mutta ainakin itse lukiessani viestiä järjestys oli että epäilen mediapuhujan olevan pahis, ja vasta sitten kiinnitän huomiota siihen että Halima on innoissaan omasta roolistaan -> saattaa olla ihan mitä tahansa mutta en usko että ainakaan peruspahis koska Halima on pelannut sitä niin usein että voisin uskoa hänen silmissään roolin olevan kulunut.


Tälle tosin pistäisin painoarvoa tasan nolla, koska en usko että Halima peruspahiksena olisi tullut ainakaan sanomaan että hohhoijaa onpas ankeaa kun napsahti taas tääs tylsin rooli :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 18.07.2018 17:28:39

jeekaka kirjoitti:Mun mielestä teet nyt Violetista samanlaisia oletuksia, jollaisten tekeminen Halimasta teki Jitachista epäilyttävän :D


En oikeastaan? En ole sanonut että Violet on saattanut toivoa erikoishyvistä tai pahista, mikä olisi analogista sille miten ymmärsin Jitan sanomiset.

Miksei Violet olisi voinut toivoa hyvisroolia, tulla arvotuksi pahikseksi tai tulla laitetuksi pahikseksi/hyvikseksi koska toivottua kolmatta osapuolta ei ole ollenkaan? Violet nyt vaan on narri, koska Violet selkeästi toivoi narria, koska kaikki haluaisi heti lynkata Violetin, koska uskovat Violetin toivoneen pahista :D Tuossa on tarkalleen yhtä paljon järkeä kuin siinä, että Halima olisi toivonut (erikois)pahisroolia, koska kaikki uskovat Haliman toivoneen hyvistä :D


Totta kai Violet on voinut toivoa mitä tahansa. Yritin vain miettiä, mikä olisi paras strategia pelaajalle, joka on toivonut pahisroolia ja joutuu peliin, jossa hän toivoo itselleen roolia. Toivo Violet hyvistä tai pahista, hänen voittoehdolleen on haitallista jos hänen epäillään valinneen pahisroolia. Narri olisi tähän loistava valinta.

Haliman tapaus on siinä eri, että hänen voittoehdolleen on puolesta riippumatta eduksi se että hänen epäillään valinneen hyvisrooli. Joten miksi ei sitten valita sitä hyvisroolia, jos sitä on kerran kaivannut?

Huom, ei näitä mun pohdintoja kannata liian vakavasti ottaa. En aio niihin hirttäytyä, eikä esim Halima ollut mun edellisessä listauksessa hyviskategoriassa. Violetistakin aion muodostaa kuvan ihan hänen pelitoimintojensa perusteella. Tässä pelissä nyt vaan oli mahdollista tehdä oletuksia pelin ulkopuolisten tekijöidenkin avulla, miksi en siis niitä käyttäisi?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 18.07.2018 17:30:20

jeekaka kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:Myönnän toki että lausejäsentely saattoi olla hieman hassu ja jättää oven auki tahallisille virhetulkinnoille, mutta ainakin itse lukiessani viestiä järjestys oli että epäilen mediapuhujan olevan pahis, ja vasta sitten kiinnitän huomiota siihen että Halima on innoissaan omasta roolistaan -> saattaa olla ihan mitä tahansa mutta en usko että ainakaan peruspahis koska Halima on pelannut sitä niin usein että voisin uskoa hänen silmissään roolin olevan kulunut.


Tälle tosin pistäisin painoarvoa tasan nolla, koska en usko että Halima peruspahiksena olisi tullut ainakaan sanomaan että hohhoijaa onpas ankeaa kun napsahti taas tääs tylsin rooli :D


No tästä olen samaa mieltä ja toivon että Jita tulee selittämään tätä tarkemmin.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Mursumus » 18.07.2018 17:31:09

AELINA: Vaikuttaa hyvismäisimmältä syistä, jotka muut ovatkin jo sanoneet.

HALIMA: Maailma jossa Halima valitsee kivan hyvishahmon juoduttuaan pelaamaan pahista monta kertaa vaikka halusi pelata hyvistä kuulostaa todennäköiemmältä kuin maailma, jossa Halima on ilkeä mestarimanipuloija, joten olen yhä alustavasti valmis luottamaan häneen sillä perusteella.

MIINA: Innostus roolista vaikutti aidolta, minkä vuoksi arvio hyppii jatkuvasti lievästi hyvismäisen ja neutraalin välillä.

JINMURU: ei mitään tietoa

JUSTY: justyn postit eiliseltä ja tältä päivältä ovat ensisilmäyksellä sekä lukuisia että laadukkaita. Pitää lukea vielä uudelleen syvällisemmin, mutta ainakin äänen otan pois tältä erää.

--justy

NIACIN:
Niacin kirjoitti:Minun silmään justyn epäilykset Jitaa kohtaan tuntui jotenkin väkisin väännetyiltä, mistä syystä näkisin ehkä ennemmin justyn kuin Jitan tippuvan. Esimerkiksi Jitan yksinkertaisesta toteamuksesta "Halima on joku muu kuin peruspahis" justy löysi jotain aivan muita merkityksiä, kuin mitä sanat tarkoittivat. Olen ehkä liian yksinkertainen ymmärtämään justyn mutkikkaita aivoituksia, mutta tuntuu että tipahdan ihan kärryiltä kun yritän lukea justyn perusteluita epäilyilleen. Tiedän että justy osaa pahiksenakin kirjoittaa hyvin "peliä edistävästi", joten en pidä hänen kohdallaan tämmöistä aktiivisuutta vielä hyviksen merkkinä.


Tämä perustelu on Niacinin kolmannesta postauksesta. Tässä Niacinin perustelussa justya vastaan hieman epäilyttää se, miten:

a. Niacinin toinen postaus sijoittuu aikavälille, jolloin olisi ollut luontevampaa epäillä justyä yllä olevan argumentin perusteella. Hyviksenä Niacin olisi varmasti lähettänyt epäilynsä heti kun ne muodostuivat, pahiksena Niacin olisi mahdollisesti odottaa hetken, ennen kuin päättänyt julistaa epäilevänsä justyä. Toki on mahdollista, että epäily syntyi vassa tässä vaiheessa, mutta moni muu oli huomauttanut jo asiasta, joten Niacinin olisi luullut kiinnittäneen huomiota asiaan jo silloin.

b. Niacin käyttää perusteluinaan ensimmäisen viestin sekavia argumentteja, kun justy on ennen tätä postia jo lähettänyt muita viestejä, jotka selkeästi tuovat paremmin ilmi justyn syyt äänestää Jitachia. Jos tavoitteena on selvittää justyn rooli, niin viestissä olisi ollut hyvä käyttää tai vähintään ottaa huomioon justyn eksaktimmat selitykset ajatuksistaan. Jos tavoitteena on saada justy näyttämään pahismaiselta, niin silloin vain ensimmäisen viestin sisällön ottaminen huomioon on edullista.

Niacin myös vaikuttaa analyysissään välttämään kutsumasta lähes ketään hyvismäiseksi: Vain Aelinaa kohtaan ollaan luottavaisia, muita taas käsitellään äärimmäisen varovaisesti. Pahismainen

Niacin epäili justyä myös sillä perusteella, että hän olisi väännellyt pyramidin sanoja. Tämä epäily oli mielestäni validi, Justy lähetti tähän jo vastauksen, joka selittää mielestäni hänen näkökulmansa asiasta hyvin.

VIOLET: Oma veikkaukseni olisi omaa tehtävää suorittava henkilö. Sen mukaan, mitä olen kuullut, Violet on sanonut haluavansa olla pahis, joten hän ei kuitenkaan hyvistä sitten valitsisi. Toisaalta VIolet olisi varmaan yksi ensisijaisista kohteista kaikille ennustajille ja muille tiedustelijoille, mikä olisi pahiksena hankalaa. Mitä tulee itse tekojen arvioimiseen, niin

miina kirjoitti:En nää mitään järkeä siinä justy-jitachi venkoilussa. Jitachi ei siis epäilytä. Kummemmin.


Katsotko siis, että Jitachin ja justyn sananvaihdossa ei sinun silmissäsi ollut mitään epäilyttävää? Sanoisitko, että meidän kannattaisi etsiä mieluusti joku muu äänestettävä kuin Jitachi tai justy?

Lähetän myöhemmin lisää mielipiteitä ja myös lopuista pelaajista, kunhan olen lukenut vähän lisää.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.07.2018 17:47:16

Eli listat puuttuu vielä (Jinmurulta,) Jitachilta, Pyramidilta ja jeekakalta, jossa olisi lueteltu kaikki pelaajat ja perustelut (mä olen kyllä sellainen puusilmä, että joku saattoi livahtaa ohi, lista tai pelaaja). Marzzuu ja Violet eivät ole listanneet muita kuin pelaajat. Kiitos tästä, mutta saisiko vielä tämän pelipäivän aikana perusteluja? :)

Ja omat listaukseni käyn vielä tänään / huonenna ennen päivän loppua läpi. Tällä hetkellä mulla on liikaa hyvismäisiä ja neutraaleja...
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.07.2018 17:48:27

Ja muutamalta taisi puuttua joitain pelaajia (ainakin Mursumus ja Halima).
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jita » 18.07.2018 18:44:53

Olin just tänään työhaastettelussa ja jotenkin missasin, että pitäisi tehdä tarkempaa listausta ^^' Yritän ehtiä huomenna ennen päivän loppumista.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.07.2018 19:27:10

Mä listasin pahismaiset ja hyvismäiset, muut menee neutraalista :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Halima » 18.07.2018 19:31:10

Niacin on kirjoittanut vain pari pitempää viestiä, ja kuten joku jo taisi mainita, lähinnä ihmetteli ja heitteli pientä epäilyksentynkää suuntaan jos toiseenkin. Tämä on enemmän epäilyttävää kuin ei.

Pyramidi epäilytti mua jo ensimmäisen viestinsä perusteella. Toisaalta se, että mediapuhujia on kaksi, vähän veti mattoa mun epäilyperusteen alta. Pyramidin viestit kylläkin kuulostavat siltä, että hän olisi voinut toivoa pahisroolia ("Uskon, että yleensä 12 pelaajan joukosta löytyy kaksi kolme pelaajaa, jotka nauttivat pahiksena pelaamisesta"), ja näin ollen hänen pahisroolinsa on ehkä vähän todennäköisempi kuin monen muun. Mä en kovin hyvin muista Pyramidin pelityyliä vanhasta kylästä, mutta on mulla olo, että epäilyksissä oli silloin enemmän pohjaa kuin nyt, minkä takia nämä vähän kevyen tuntuiset syyt epäilyille tuntuu vähän pahismaisilta. Eli ehkä tämä pelin eteneminen on vähän loiventanut mun Pyramidi-epäilyitä, mutta edelleen kyllä jollain tasolla epäilyttää.

Violet on pelannut tosi laimeasti verrattuna normaaliin. Kyseessä voi olla kiireet, tai sitten pahisrooli tai sitten se justyn mainostama narrin rooli. Eniten Violetin viesteissä mulle silmään pistää se, että ensin Violet pitää Pyramidia hyvin mahdollisena pahiksena, ja seuraavassa viestissään listaa Pyramidin hyvismäisiin. Tämä itseasiassa puhuis hyvinkin sen narriuden puolesta, sillä en usko että Violet pahiksena tekisi tuollaista virhettä. Epäilyttää siis jonkin verran, mutta en ainakaan tänään lynkkaisi.

Tässä siis kaikki pelaajat sisältävä lista hyvismäisimmästä pahismaisimpaan:
miina
Aelina
justy
Jinmuru
jeekaka
Jitachi
Violet
**** lynkkausraja ****
Marzzuu
Pyramidi
Niacin
Mursumus

Eli siis kuka tahansa noista alimmasta neljästä kelpaisi mun puolesta tänään lynkattavaksi, yläpuolisia en haluaisi tänään lynkata.

Mun tekis joka tapauksessa mieli äänestää Pyramidia, koska hänen viestejään oon tavannut enemmän kuin Niacinin ja Mursumuksen, ja koska aika usein mun pelin eka pahisvibatus on ollut oikeassa. Niacin ja Mursumus epäilyttää enimmäkseen mitäänsanomattomuudellaan, joten ehkä mä nyt teen näin ja katsotaan miten peli etenee, vielähän tässä on reilu vuorokausi aikaa.

++Pyramidi
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 18.07.2018 19:45:39

Mulla on vähän kiireitä, tajusin että meillä on vuosipäivä.

Joten ihan vaan laitan nopsana kommenttina, minäkään en haluais tappaa Violettiia, jos on yhtään se mahdollisuus, että se oliskin narri. En piä sitä ihan mahottomana. Eikö ookkin niin että narri jos kuolee niin se voittaa? (en jaksa puhelimella tarkistaa)
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.07.2018 20:09:55

miina kirjoitti:Joten ihan vaan laitan nopsana kommenttina, minäkään en haluais tappaa Violettiia, jos on yhtään se mahdollisuus, että se oliskin narri. En piä sitä ihan mahottomana. Eikö ookkin niin että narri jos kuolee niin se voittaa? (en jaksa puhelimella tarkistaa)


Joo narri voittaa jos se lynkataan, mutta ainakaan viimeksi peli ei päättynyt siihen, joten en nyt ihan ensiksi pitäisi täysin hypoteettista narria kauhean uhkana.

Voin toki olla väärässäkin, mutta itse en jotenkin kuvittelisi narria Violetin ykköstoiveeksi :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 18.07.2018 20:59:40

Annan Jitalle aikaa toipua työhaastattelijan hampaissa olosta ja ääneni menee ++justyn suuntaan kun kerta Jitachia ja justya epäilin jo.
@Surkeaselitysvol.2
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 18.07.2018 22:17:10

Oon lukenu kaikki viestit mut vaan kerran ja hätäsesti (ei oo koko päivänä ollu aikaa vaan istua ja lukea). Huominen työpäiväki alkaa 8:30 ja loppuu noin kello 21, että onnea vaan mulle! Nyt ei oo enää voimia alkaa tekeen minkäänlaista listausta ku silmät jo lupsasee kiinni, jätän sen sit huomisen lounastauon aikasen Jinmurun ongelmaks...
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Violet » 18.07.2018 22:52:46

Halima kirjoitti:Violet on pelannut tosi laimeasti verrattuna normaaliin. Kyseessä voi olla kiireet, tai sitten pahisrooli tai sitten se justyn mainostama narrin rooli. Eniten Violetin viesteissä mulle silmään pistää se, että ensin Violet pitää Pyramidia hyvin mahdollisena pahiksena, ja seuraavassa viestissään listaa Pyramidin hyvismäisiin. Tämä itseasiassa puhuis hyvinkin sen narriuden puolesta, sillä en usko että Violet pahiksena tekisi tuollaista virhettä. Epäilyttää siis jonkin verran, mutta en ainakaan tänään lynkkaisi.

Tämä oli kyllä tietoinen valinta itseltäni. Ainoa epäilyni Pyramidia kohtaan oli seuraava lausahdus:

Pyramidilta tulee erittäin kiinnostavasti havaintoja, mutta hän ei näytä lähtevän voimakkaisiin toimiin näiden havaintojen pohjalta. Voiko kyseessä olla varovainen pahispeli hiljaisen pahiskaverin kanssa?


Tämä tuli mm kisojen mentaliteetilta. Kun palautin mieleeni, että Pyramidi on vanha kylän käyttäjä ja että tämä on vaikuttanut varmasti hänen pelityyliinsä, niin ei sitä vasten näytä pahalta. Tässä kontekstissa hän on enemminkin hyvis kuin pahis.

justyn fiksaatio oman roolin arvuutteluuni menee kyllä mielestäni aika pitkälle, ja suuremman keskustelun tekeminen oman roolini arvailusta lienee vain haitallista, kun se perustuu noin pitkälle meneviin arvuutteluihin siitä, mitä minä saattaisin haluta pelata ja mitä en. Ottaen huomioon, että olen jo vuosia sitten kehitellyt ihanteellisen roolin itselleni, jota olen vain halunnut päästä pelaamaan, niin näyttää mielestäni lähinnä huvittavalta - mutta vies keskustelua kuitenkin liikaa sivuraiteille. Jeekaka mielestäni on osuvasti jo huomauttanutkin tästä. Toisaalta juistyn puolustustoiminta minua kohtaan ei välttämättä ole pahismaista, sillä en näe tälle pahismotivaatiota. Joka tapauksessa olen valmis antamaan toistaiseksi ääneni justylle.

--Jitachi
++ justy


Haliman lista kiinnittää silmään, sillä nyt tuntuu siltä, että hän kahdessa osassaan vain arvioi aluksi pelaajia yläkanttiin hyviksiksi, tajusi pahiksena että pitää saada epäilyjä tehtyä lisää, ja ottaa Niacinin sekä Pyramidin helpoiksi kohteiksi. Epäilyt heitä kohtaan eivät vakuuta itseäni. Marzzuun lista tuntuu myös pahalta, sillä hän asettaa hyvismäisiksi niitä pelaajia, joita pidetään yleisesti ottaen kaikkein hyvismäisimpinä, ikään kuin vain yrittäisi pitää yllä itsestään kuvaa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 19.07.2018 00:15:37

Pahoittelen tämän päivän hiljaisuuttani, mutta nyt yritän saada jotain aikaan.

Tuo Haliman ääni minulle nyt hieman epäilyttää. Ei vähääkään sen vuoksi, että sen perustelut ovat juuri erittäin kevyet.

Halima kirjoitti:Pyramidin viestit kylläkin kuulostavat siltä, että hän olisi voinut toivoa pahisroolia ("Uskon, että yleensä 12 pelaajan joukosta löytyy kaksi kolme pelaajaa, jotka nauttivat pahiksena pelaamisesta"), ja näin ollen hänen pahisroolinsa on ehkä vähän todennäköisempi kuin monen muun. Mä en kovin hyvin muista Pyramidin pelityyliä vanhasta kylästä, mutta on mulla olo, että epäilyksissä oli silloin enemmän pohjaa kuin nyt, minkä takia nämä vähän kevyen tuntuiset syyt epäilyille tuntuu vähän pahismaisilta. Eli ehkä tämä pelin eteneminen on vähän loiventanut mun Pyramidi-epäilyitä, mutta edelleen kyllä jollain tasolla epäilyttää.


Ensin olen epäilyttävä sen vuoksi, että uskon pelin pelaajissa olevan kolme jotka pitävät pahisrooleista. Eli tämän perusteella olen itse toivonut pahisroolia Haliman mukaan. Uskon edelleen, että jopa niin pienestä kuin 12 pelaajan pelistä voi löytää 3 pahispelaajaa, jotka nauttivat ja toivovat sitä. Toinen peruste taas on juuri niin kevyt kuin olla ja voi. Ensin myöntää, ettei muista minun pelityyliä, mutta yhtäkkiä äänestääkin juuri sen perusteella, koska minun pelityyli eroaa vanhasta, vuonna 2012-2013 olleesta. Sanoisin, että äänestäminen vanhojen muistikuvien pohjalta viisi vuotta sitten olleista peleistä on erittäin kehno peruste äänelle ja sellainen, jota vastaan et voi puolustautua. Lisää tähän vielä se, että "aika usein mun pelin eka pahisvibatus on ollut oikeassa" peruste ja meillä on mallikelpoinen ääni, jota vastaan et voi puolustautua kuin hyvin summittaisisesti. Kunnioitan toki kokeneen pelaajan vaistoa, mutta uskon myös siihen, että pelkkä vaisto ei riitä kunnon perusteeseen. Varsinkin, kun kukaan ei tiedä oletko hyvis vai pahis. Tuollainen vaistoperuste pohjautuu perusolettamukseen, että "olen hyvis" jota taas kukaan muu kuin sinä ei voi tietää ellei pelissä ole ollut ennustajaa ilman lavastajarooleja.

justy kirjoitti:Eli se ei ollutkaan vitsi? Vaan halusit nykiä peliä eteenpäin tarttumalla pieneen outouteen?


Tuota minun ensimmäistä viestiä on perattu täällä niin pitkään ja huolellisesti, että näköjään sekoilen jo vastatessani siihen. Se oli tuollainen ensimmäisen päivän kevyt heitto, jonka laitoin tuohon kohtaan. Luulin, että ihmiset ymmärtävät tuon pieneksi huumoripohjaiseksi epäilyksi, kun yritin laittaa tällaisen puolihymiön perään. ":/" Ilmeisesti ihmiset missasivat tuon minun viestistäni, kun sitä pidetään jo selkeänä pahismerkkinä.

Jos jollain oli vielä kysymyksiä minulle kiitos osoittakaa ne uudelleen, kun tämä topic on jo niin mahdottoman pitkä ja aikaa ei ole kovin paljoa juuri nyt, kun pitäisi saada omatkin epäilyt paperille.

Marzzuu:
Marzzuu kirjoitti:Mä tartun myös vähän tohon justy vs Jita-väittelyyn, kukaan älköön pahastuko sanavalinnoistani, kun omaan silmään vähän näyttää kuin pahis!pelaaja yrittäisi jostain syystä tuupata pahispariaan "susilauman" eteen, en kylläkään käsitä miksi jos olen oikeassa.
Jitan pelinaloitus ei yllätä, vanhojen pelien ja kokemksien pohjalta väitän, että hän sanoo ajatuksensa ja siinä piste.


Ensin sanoo, että pahispelaaja tuuppaa toista epäilyjen eteen, sen jälkeen kommentoi että toinen pelaaja, joka oli tässä väittelyssä mukana eli JItachi, sanoo vain ajatuksensa. Sen jälkeen seuraavassa viestissä sanoo, että on aivan sama tippuuko Jitachi tai joku muu. Siis tässähän on ihan selvä ristiriita. Ensin uskoo, että toinen sanoo vain ajatuksensa eli oletan että pitää tätä vähintään neutraalina, sitten seuraavassa viestissä on ajatus muuttunut siihen, ettei välitä tippuuko Jitachi. Lisätään
Marzzuu kirjoitti:Mulla justy-Jita pahisajatus kumpusi lähinnä joistain alun viesteistä, jokin niissä särähti omaan korvaan.
ja tänä päivänä lätkäisty perustelematon ääni justylle, koska aiemmin epäilin jo, vaikka ne aemmatkin epäilyt ovat olleet minun mielestä hyvin kehnolla pohjalla. Tässä vain tulee minuun mieleen viesteistä ihmeen väliinpitämättömyyttä tai jotain muuta, ei oikein välitä kuka tippuu. Ainoa, joka luonnollisesti ajattelisi niin on juurikin pahis, joka ei välitä kuka tippuu muista kunhan se et ole sinä tai sinun pahistoveri. Vahvaa pahisvibaa.

miina:
miina kirjoitti:Se, että toivoin jotakin roolia ja sain jotakin muuta ei tarkota ettenkö vois olla hyvinkin tyytyväinen rooliini, en vaan tienny, että mitä kaikkea huippua vois toivoa. Sävy ei ehkä tullu viestistä läpi. Olen oikeasti tyytyväinen. Ja! Kaikki spekuloinnit miun mieltymyksistä ja nykyisestä roolista voi jatkua: minähän siis kyllä tykkään pahisroolista, koska siinä on yleensä kaveri kenen kanssa jutella mutta en tykkää siitä että pitää valehella. Mun tekis niiiiin mieli vielä selittää tätä kun tälle ois niin järkevä peruste mutta en viiti enempää paljastaa.


Itse haluaisin kuulla tämän järkevän perusteen. Sen jälkeen listaa omia epäilykääm. Mieleen tästä jää se, että sen jälkeen kun Halima kommentoi tuota edelläolevaa lainausta kertoen, ettei näe pahis-miinan tätä kirjoittavan, miina antaa samassa viestissä hyvismerkin Halimalle ilman minkäänlaisia perusteita. Toisaalta vahvan hyvikseyden antaminen pahiskaverille on aina epäilyttävää, jos sattuukin kuolemaan.

miina kirjoitti:-En nää mitään järkeä siinä justy-jitachi venkoilussa. Jitachi ei siis epäilytä. Kummemmin.
Tässä on mielenkiintoista, kun ei epäile toista puolta alun väittelystä, mutta toisesta osapuolesta eli justysta ei sano halaistua sanaa. Haluaisinkin kuulla tähän liittyen, mitä mieltä olet tämän alun venkoilun toisesta osapuolesta eli justysta. Lievää pahisvibaa.

Mursumus:
Tässä vain tulee mieleen se, että lähtee herkästi antamaan hyvispointseja riippuen henkilöiden "tiedetyistä" tottumuksista. Viimeisimmässä viestissään ottaa ainoaksi kohteekseen Niacinin. Haluan kuulla hänen loput epäilyksensä ennen kuin voin muodostaa johtoäätöstä Mursumuksen hyvis-pahis puolesta.

Niacin: Merkkaa suurimman osan pelaajista neutraaleiksi. Yleisesti hänen esille ottamansa pointit on jo tullut suurimmaksi osaksi ulos muilta. Ainoa merkittävä asia mikä on jäänyt mieleen on kommentti justyn sanojen vääntelystä. Muuten puheenaiheet ovat olleet turvallisen tuntuisesti joko pelaajien roolitottumuksisssa tai mediapuhujissa. Ainoat peliä todella koskevat havainnot ovat tulleet justy-JItachi väittelyn seurauksena mitä itse huomasin lukemalla hänen viestejään. Hänen viimeisimmästä viestistään on jo kulunut hyvän aikaa, haluaisin ehdottomasti kuulla lisää. Mutta nykyisellään tuntuu pysyvän turvallisissa puheenaiheissa, varovaisesti pelaa.

Violet:
Jää neutraaliksi. Ei vain tunnu olevan oikein kunnon tarttumapintaa viesteissä. Lyhyitä kommentteja, intuitio-lista ja huvittunut häntä kohtaan esitetyistä rooliepäilyistä. Ääni justylle on mielenkiintoinen ottaen huomioon, että paria viestiä aiemmin piti vielä justyn toimintaa hyvismäisenä. Onko ääneen syynä justyn narrepäilyt ja tätä myöten pelin vieminen niille sivuraiteille vai löytyykö syyksi muuta? Pari mielenkiintoista huomiota muiden listoista. En osaa sanoa, neutraali

Tiedän etten käsitellyt vasta kuin 5 pelaajaa, mutta kello alkaa käymään jo aivan liian paljon ja aivoni ovat tällä hetkellä liian väsyneet käsitelläkseni lisää. Yritän palata asiaan ennen päivän päättymistä.
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Mursumus » 19.07.2018 05:12:51

PYRAMIDI: Neutraali. Tuntuu viesteissään keskittyvän enemmän pohtimaan, ketkä ovat mahdollisesti pahiksia kuin ketkä voisivat olla hyviksiä, ja peli ollut aika varovaista. Kuitenkin viestit vaikuttaneet loogisilta.

JEEKAKA: Musta tuntuu, että mulla pitäisi olla jokin mielipide, mutta en kykene muodostamaan sitä. Tuntuu siltä, kuin jatkuvsti vihjaisi lähettävänsä enemmän tietoa kuin mitä sitten lähettääkin.

Jeekaka, jos siis ymmärsin oikein, niin pidät siis yhä Aelinaa ja Halimaa hyvismäisinä, justyä pahismaisena, ja kaikkia muita neutraaleina? Violettia olet ainakin analysoinut viesteissäsi?

MARZZUU: Epäilykset pyörineet koko pelin ajan justyn ja Jitachin välillä, tulee semmoinen olo kuin hän vain haluaisi jommankumman kuolevan. Ainut muuhun henkilöön kohdistuva kommentti oli Niacinia kohti, jossa hän sanoi harkitsevansa hänen äänestämistä, joten mahdollisesti epäilee myös Niacinia? Pahismainen, mutta koska muistelisin Marzzun pelanneen hyvin samalla lailla hiljaa hyviksenä, niin vähän pelottaa lynkkaaminen. Silti varmaan yksi paremmista vaihtoehdoista.

JITACHI: Odotan varmaan Jitachin mielipidelistaa ennen kuin alan tekemään suurempia johtopäätöksiä. Yhä neutraali, koska viestit olleet enimmäkseen puolustautumista, vaikkakin salaliittoteoria Haliman ja ilkeän mediapuhujan liitoksesta oli mielenkiintoa herättävä.

Puhuessani Violetista onnistuin näköjään tuhoamaan jotenkin viestin loppuosan. Aioin kirjoittaa, että vaikka Violetin pelaaminen tähän mennessä ei ole vakuuttanut minua hänen hyvismäisyydestään, niin mieluummin lynkkäisin jonkun toisen epäilyttävän henkilön ensimmäisenä yönä. Ihan vain siksi, että jos Violet on tässä pelissä hyvis, niin en haluaisi häntä pois ennen kuin ensimmäiset varmistetut tapot, ja sitä kautta varmistetut roolit, ovat tapahtuneet ja jolloin keskustelu monimutkaistuu.

Jitachi kirjoitti:Aelina: kuten olen aikaisemmin jo maininnut, niin tällä hetkellä mun silmissäni justy on selvästi pahismaisin, mutta joissain määrin häiritsee myös Halima etenkin nyt kun paljastui että mediapuhujia onkin yhtäkkiä kaksi kappaletta. Ymmärrän toki pienen harmistuksen siitä että mie ja Pyra ei olla kumpikaan kovin ilahtuneita mediapuhujan olemassaolosta ja rupesi kaukaa hakemaan myös miten mä ja Pyra saatetaan ollakin pahispari. Myöhemmin, kuinka ollakaan paikalle tupsahtaa toinenkin mediapuhuja joka mitä ilmeisimmin onkin eri henkilö, sopii aika sopivasti Haliman skenaarioon. Jos meillä on kaksi mediapuhujaa, hyvin suurella todennäköisyydellä ainakin toinen heistä on pahis. Aivan kuin hän olisi etukäteen tietänyt asiasta jotain. Mieleeni tulee parikin mahdollista skenaariota jos hän tiesi siitä etukäteen, ja muukin vaihtoehto on mahdollinen kuin skenaario "Halima on itse paha mediapuhuja/samassa tiimissä pahispuhujan kanssa". Jos Halima tiesi itse etukäteen pahiskaksosen olemassa olosta, oma hypoteesini on että hän on itse hyvä mediapuhuja joka on aloitusviestissään saanut tiedon että hänellä on pahiskollega. Joissain määrin mua hieman mietityttää myös Violet, joka mielestäni pelaa suoraan sanoen huonointa peliään hetkeen. Justyn jo alkujaan heikot epäilyt ovat silmissäni vielä heikompaa tavaraa Violetin uudelleen lämmitteleminä. Vastaan sinullekin uudestaan, kuten sanoin jo justylle: en ole hyssyttelemässä Haliman hyvismäisyyttä tai pahismaisuutta, vaan totesin yksinkertaisesti että luultavasti Halima ei ole valinnut ainakaan tavallista pahista. Koska tällaisissa peleissä oikeasti saattaa ihmiset toivot mitä tahansa niin pidän tavallista pahista mahdollisena juttuna roolilistassa. Hieman ympäripyöreältä Violet vaikuttaa mun makuuni muuten: on totta, että justy on koittanut aloittaa peliä ja heittänyt ensimmäisen "konfliktin" ilmaan, jos koko epäilyä voi tässä vaiheessa konfliktiksi edes sanoa. Ehkä olen ollut poissa liian kauan kuvioista ja muistan Violetin pelityylin yksinkertaisesti väärin. Koska justy ja Violet ovat oletettavasti molemmat kimpussani, pidän tässä vaiheessa päivää hieman omituisena että kaksi pahista olisi liittoutumassa jo näin aikaisin yhtä pelaajaa vastaan: täten uskon että vähintään yksi heistä on hyvis, ja tarkemmin peliä miettiessäni uskoisin että Violet on epätodennäköisemmin hyvis. Ja mitä niihin peräkkäisiin viesteihin tulee, niin jos viestejä saisi muokata olisin mieluusti muokannut sen sijaan että postaan perään uuden. Mutta kun Kylän säännöt sanoo ei joten tein niin.


Eli kumpi on todennäköisemmin pahis, Violet vai justy?

pyramidi kirjoitti:Tässä vain tulee mieleen se, että lähtee herkästi antamaan hyvispointseja riippuen henkilöiden "tiedetyistä" tottumuksista. Viimeisimmässä viestissään ottaa ainoaksi kohteekseen Niacinin. Haluan kuulla hänen loput epäilyksensä ennen kuin voin muodostaa johtoäätöstä Mursumuksen hyvis-pahis puolesta.


Tarkoitatko tällä Halimaan luottamista alustavasti vai mitä? Olen vähän hämmentynyt mursu tätä lukiessani.

Violet kirjoitti:justyn fiksaatio oman roolin arvuutteluuni menee kyllä mielestäni aika pitkälle, ja suuremman keskustelun tekeminen oman roolini arvailusta lienee vain haitallista, kun se perustuu noin pitkälle meneviin arvuutteluihin siitä, mitä minä saattaisin haluta pelata ja mitä en. Ottaen huomioon, että olen jo vuosia sitten kehitellyt ihanteellisen roolin itselleni, jota olen vain halunnut päästä pelaamaan, niin näyttää mielestäni lähinnä huvittavalta - mutta vies keskustelua kuitenkin liikaa sivuraiteille. Jeekaka mielestäni on osuvasti jo huomauttanutkin tästä. Toisaalta juistyn puolustustoiminta minua kohtaan ei välttämättä ole pahismaista, sillä en näe tälle pahismotivaatiota. Joka tapauksessa olen valmis antamaan toistaiseksi ääneni justylle.


Jeekaka äänesti justyä johtuen hänen rooliarvuutteluistaan, ja se on todennäköisesti täten ollut motiivi rooliarvuuttelun itsepäiseen puolustamiseen. Sekä hyvis että pahis käyttäytyisi tilanteessä näin, joten en itse olisi käyttänyt sitä syynä äänestää henkilöä, jonka olin ennen asettanut hyvismäisiin. Oikeastaan tilanne muistuttaa mielestäni paljon Jitachin ja justyn aikaisempaa keskustelua siinä mielessä, ettää siinäkin puolustava osapuoli puhui paljon pikkuseikasta puolustautuakseen ääneeltä.

Halima kirjoitti:Mursumusilta vain pari viestiä, mutta jotenkin mulla silmiin pistää se, että Mursu ensin äänestää justyä, sitten toisessa viestissä vähän pyörittelee justyä mutta jättää äänensä paikoilleen. Varsinkin tämä lausahdus: "haluaisin ainakin kuulla vähän lisää asiasta ennen kuin päätän, pysyykö vai lähteekö ääni", tuo mulle hyvinkin pahismaisen vibatuksen.


Halima kirjoitti:Pyramidi epäilytti mua jo ensimmäisen viestinsä perusteella. Toisaalta se, että mediapuhujia on kaksi, vähän veti mattoa mun epäilyperusteen alta. Pyramidin viestit kylläkin kuulostavat siltä, että hän olisi voinut toivoa pahisroolia ("Uskon, että yleensä 12 pelaajan joukosta löytyy kaksi kolme pelaajaa, jotka nauttivat pahiksena pelaamisesta"), ja näin ollen hänen pahisroolinsa on ehkä vähän todennäköisempi kuin monen muun. Mä en kovin hyvin muista Pyramidin pelityyliä vanhasta kylästä, mutta on mulla olo, että epäilyksissä oli silloin enemmän pohjaa kuin nyt, minkä takia nämä vähän kevyen tuntuiset syyt epäilyille tuntuu vähän pahismaisilta. Eli ehkä tämä pelin eteneminen on vähän loiventanut mun Pyramidi-epäilyitä, mutta edelleen kyllä jollain tasolla epäilyttää.


Mietityttää, että miksi äänestysperusteluiden pyörittely oli minun tapauksessa epäilyttävää, mutta sinun äänestäessä pyramidia hyväksyttävää? Sanoisin, että sinä olet pyöritellyt tässä vielä huomattavasti enemmän, vaikkakin myönnettäköön että se tapahtui sinun tapauksessa saman viestin sisällä. Omassa postissani myönsin alukssi justyn viestin vievän peliä eteenpäin, mutta kiinnitin huomion sitten siihen, miten katsoin hänen tehneen sen valheellisin argumentein, kun taas sinun postissa koko epäily pyramidia kohtaan vaikuttaa äärimmäisen heikolta.

++Niacin

Eli hyvikset:

Aelina
Halima (häilyvähkö)

Neutraalit:
miina
Pyramidi
jeekaka
Jitachi
Jinmuru

Pahismaiset:
Violet
Marzzuu
Niacin

Justyn viestit haluan tarkastella vielä erityishuolellisesti vielä kerran, koska niitä on niin paljon. Myös Haliman viestit pitää katsoa kertaalleen läpi.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 19.07.2018 05:18:27

Väliaikalaskenta

Äänet:
3 justy (jeekaka, Marzzuu, Violet)
1 Marzzuu (justy)
1 Violet (Aelina)
1 Pyramidi (Halima)
1 Niacin (Mursumus)

Kuolemassa on justy suurimmalla äänimäärällä.

Poissaolot:
Kukaan ei ole poissa.

Hau kirjoitti:Hän laulaa, hän tanssii. Hän on upea ja täydellinen, sekä puhuu itsestään kolmannessa persoonassa! Hyvä yleisö, laskeudun taas estradille ihailtavaksenne hyvää hyvyyttäni, vaikkette sitä tällä pelillä ansaitse. Todellakaan ette ansaitse m i n u a . Syvästi rakastettuna on vaikea elääa, vaikeampaa kuin kirottuna tässä epäkiitollisessa kylässä.

Valistuneena ihmisenä näen pienimmätkin virheenne täältä estradilta asti, pelinjohtajan suoman näön ansiosta. Me näemme yöllä, tai ainakin minä näen teidät. Se on kyllä sääli, sillä pitäisin paljon enemmän siitä, että palvovat katseenne näksivät minut - tai vielä parempaa, että itse näkisin itseni!


Päivä päättyy tänään kello 22:00!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Halima » 19.07.2018 09:48:35

Mä en nyt ehdi taaskaan panostaa kunnolla, mutta haluaisin vaan sanoa, että eikai me nyt ihan tosissaan justyä lynkata? Jos Mursumus oli sitä mieltä, että Violetia ei kannata tappaa ennen ensimmäisiä roolipaljastuksia (eli ennen ensimmäistä yötä), niin ei mun mielestä justyakaan. Ymmärrän kyllä että pitkät viestit voi olla pelottavia ja justy on tökkinyt sinne ja tänne, mutta ihan tosissaan, jos justy on hyvis (niinkuin luulen että on), justystä on paljon enemmän hyötyä huomenna kuin monesta muusta.

En muista kuka mua syytti pahikseksi tyyliin "hoksasi listan toista osaa tehdessään että oli liikaa hyvismäisiä ja epäilykset Niacinia ja Pyramidia kohtaan ei vakuuta", mutta niihin puolustaudun sillä, että epäilin Pyramidia jo aikaisemmin ja olin kyllä jo listan ekaa puolta kirjoittaessani melko varma että hän sujahtaisi sinne alakastiin. Niacin meni sinne sen perusteella, ettei vaikuttanut missään määrin omalta hyvismäiseltä itseltään, eli joo ymmärrän että huonot perustelut.

En ole ehtinyt panostaa peliin tarpeeksi, että mulla olisi selkeitä pahiskandidaatteja. Sen sijaan hyvisviboja on monista pelaajista, ja ekan päivän tavoitteenani oiskin lähinnä olla lynkkaamatta niitä selvästi hyviksiä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jita » 19.07.2018 10:08:40

Mursumus: siinä vaiheessa pidin justyä todella pahismaisimpana, mutta Violetin kömpelön pelaamisen takia pidin silti häntä todennäköisempänä townflippinä. Kuten sanoin, Violet on mielestäni epätodennäköisemmin hyvis mutta jos hän ei ole hyvis niin muut vaihtoehdot ovat pahis tai kolmas osapuoli. Violetin tän hetkinen peli on ollut sen verran kömpelöä että Violet on mahdollisesti se kolmas osapuoli ja pelaa tahallaan huonosti.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron