Koiravideoita

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 17.07.2018 10:11:19

Halima kirjoitti:
miina kirjoitti:Se, että toivoin jotakin roolia ja sain jotakin muuta ei tarkota ettenkö vois olla hyvinkin tyytyväinen rooliini, en vaan tienny, että mitä kaikkea huippua vois toivoa. Sävy ei ehkä tullu viestistä läpi. Olen oikeasti tyytyväinen. Ja! Kaikki spekuloinnit miun mieltymyksistä ja nykyisestä roolista voi jatkua: minähän siis kyllä tykkään pahisroolista, koska siinä on yleensä kaveri kenen kanssa jutella mutta en tykkää siitä että pitää valehella. Mun tekis niiiiin mieli vielä selittää tätä kun tälle ois niin järkevä peruste mutta en viiti enempää paljastaa.

Miina on hyvis. Täytyy olla. En näe pahis-miinaa kirjoittamassa tuota viimeistä lausetta.


Mie taas just aattelin että kaikki ihan varmana ajattelee just tuon vikan lauseen takia että olisin pahis. No hyvä jos ei jääny sellasta vaikutelmaa, ainakaan sulle.

Mulla on jotenkin tosi hankala nyt ajatella että kuka on mitäkin kun roolit on salaiset, mutta jotakin ajatusta:
-Tulee outo olo Violetista, mutta jotenkin olis liian helppoa jos oliskin saanu pahisroolin heti kun sitä pääsee toivomaan..
-Justy on aina epäilyttävä pitkine posteineen (tämä siis on hyvä, mutta justy tekee sitä niin taitavasti myös pahiksena), johtuu ehkä siitä että mun kärsivällisyys on hiiren tasolla ja niitten viestien perässä pysyminen on mahdotonta.
-Tähän samaan sarjaan menee siis myös Aelina, huh, mitä analysointia. Vaikuttais siltä että oot pelannu aiemminkin. Onko sulla joku kaveri apuna siellä miettimässä näitä asioita? Esim. pahiskaveri :D? Ja sitten, aelinan se mediapuhuja-kommentti oli kyllä sellanen freudilainen että oletan että sie oot toinen niistä.
-En nää mitään järkeä siinä justy-jitachi venkoilussa. Jitachi ei siis epäilytä. Kummemmin.
-Halima, luulen että olet hyvis.
-Mursumuksesta mulla ei ole oikein aiempaa muistikuvaa että miten pelailet. En vielä sano mitään.
-Jinmuru. Odotellaan poissaolon loppumista. Mitenkäs muuten on että jos Jinmuru olis mediapuhuja, niin saisko se laittaa mediapuhujana kuitenkin viestejä?
-Jeekaka, jee! Siun kanssa on aina niin hauska pelata. Ei epäilytä, vielä ainakaan.
- Niacin, tästä olisin (taas) varma että on hyvis. Niinkun Niacin aina on kunnes paljastuu voitettuaan pahikseksi :D
- Marzzuu on vileä vähän epäselvä.

No niin, pitäis se kai ruveta miettimään. Eli pahismaisena hatarasti mulle näyttäytyy Justy ja Violet, nyt ainakin.. On sitten vielä pelaajia joista ei oikein ole mitään mielikuvaa vielä.

ää, nyt pitää taas töihin lähtee..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 17.07.2018 11:07:15

Jitachi kirjoitti:Pidän peruspahiksen roolia hyvinkin mahdollisena. Vastoin kaikkea logiikkaa olen nähnyt sitä ja tavallisen kyläläisen roolin toivomista aikaisemmissa peleissä.


Eli siis toisin sanoen et usko että peruspahis-Halima feikkaisi olevansa innostunut roolistaan, mistä päättelit että innostuneen kommentin tehnyt Halima on joko hyvis tai erikoispahis.

En oikein tiedä pystynkö uskomaan siihen, että uskot voivasi tehdä tällaisen tulkinnan Haliman kommentista. Ainakaan en ole samaa mieltä siitä, etteikö peruspahis-Halima ihan hyvin voisi feikkata innostustaan.

Aelina kirjoitti:
justy kirjoitti:Olet esittelyviestisi perusteella lukenut jonkin verran vanhoja pelejä. Osaisitko sanoa, millaista käytöstä pidät pahismaisena ja millaista hyvismäisenä? Oletko nähnyt jonkun tekevän jotain tässä ketjussa, mikä on vaikuttanut jommaltakummalta? Jos sinun olisi pakko äänestää jo nyt, ketä äänestäisit?


Ööö. Ainakin jonkin verran pahismaisena pidän hiljaisuutta, ja lyhyttä vastailua ilman kunnon asiaa. Sellaista pelin välttelyä. Jos ei sano mitään, on vaikeaa myöskin epäillä. Lisäksi jonkin verran epäilyttävää on lähteä johtamaan peliä. Silloin saa paljon huomiota mielipiteilleen ja on helppo lähteä viemään peliä poispäin pahiksista. Tyylin muuttuminen on yksi asia, mutta ennen pelaamattomana en lähtisi sillä epäilemään ketään - en ollenkaan muista/tiedä pelaajien tyylejä. Ja tietysti perusjutut, kuten lipsahdukset ja sanavalinnat. Selkeä pesäero / liian läheinen suhde myös epäilyttää. Vaikeaa tietysti on, että näitä voi tapahtua kaikille. Eiköhän tässä epäilyksiä ala muodostumaan pian. :) Hyvismäisenä pidän epäilyttävien kohtien huomaamista. Viestien ei tarvitse olla pitkiä, kunhan niissä olisi jonkinlaista asiaa. Rauhalliset puolustelut ja perustelut.


Tuossa onkin paljon työkaluja käytössä. Sellaisia kommentteja noihin, että pelkkä hiljaisuus on mielestäni yleisesti ottaen neutraalia - niin moni asia voi vaikuttaa siihen. Samoin pesäeroa mielestäni on turha yrittää arvioida ennen kuin joku on oikeasti paljastunut pahikseksi. Mutta tiedän että monet ovat tästä asiasta eri mieltä.

Aelina kirjoitti:
justy kirjoitti:Summa summarum:
Epäilyttäviä pelaajia Jitachi, miina, pyramidi ja Marzzuu. Jitachilla ja miinalla oli kova tarve epäillä Halimaa pahikseksi. Tämä epäily ei perustunut siihen että kuka tahansa saattaisi olla pahis koska Zey on saattanut joutua arpomaan meille pahiksen. Vaan se keskittyi nimenomaan siihen, että he halusivat taistella sitä ajatusta vastaan, että Halima olisi valinnut hyviksen toiveissaan. En tiedä mitä hyötyä halimalle olisi ollut pahiksen valinnasta, jos hän kerran on tympääntynyt pahiksen pelaamiseen.

Pyramidissa epäilyttää väkisin väännetyt epäilyt Jitasta ja Halimasta. Lieventävä asianhaara: pelissä ei ollut kyllä tapahtunut oikein mitään tuossa vaiheessa.

Marzzuu epäilyttää siksi, että Violetin lisäksi hän on ainoa pelaaja joka olisi ehkä toivonut pahista, koska Marzzuu tuppaa pysymään paremmin pelissä mukana pahiksena kuin hyviksenä. Hän ei kuitenkaan Violetin tavoin ole julkisesti esittänyt haluaan päästä pelaamaan pahiksena.


Ja tämän takia sinäkin justy hieman epäilytät minua. Jitachin viestin tulkitsin kuten Jitachi kävi sanomassakin. Halima voisi hänen mielestään todennäköisesti olla erikoispahis tai hyvis. Miina taas mielestäni ilmaisi, ettei Halima välttämättä ole saanut mahdollisesti toivomaansa hyviksen roolia, eli voi aivan hyvin olla pahis. Ja mitä tulee Haliman epäilyyn - mielestäni on aivan mahdollista, että Halima olisi pahis (toivomuksellaan tai ilman toivomusta), voisi jopa olla tyytymätön, mutta käy silti iloitsemassa. Se veisi epäilyksiä poispäin.


Tarkoitukseni ei ole ollut sanoa että Jitachi tai miina epäilevät Halimaa pahikseksi ja ovat siksi epäilyttäviä. Epäilyttävää oli mielestäni se, että heillä oli tarve nostaa esiin mahdollisuus, että Halima on pahis. Pahisten kannalta on ikävä juttu, jos yhtä pelaajaa pidetään todennäköisesä hyviksenä heti pelin alusta. Haliman kohdalla tällainen riski on, koska hän on pitkään valitellut ainaisia pahisroolejaan. Jos pahikset eivät taistele tätä kuvaa vastaan, heidän tehtävänsä vaikeutuu kun on yksi hyvis vähemmän jota harhalynkata.

Mitä epäilyttävää Jitachi siis teki? Aluksi tulkitsin hänen viestinsä siten, että hän oletti pahisrooleihin kyllästyneen Haliman toivovan joko hyvisroolia tai erikoispahisroolia. Nyt ymmärrän että hän ehkä tarkoitti yleisemmin että hän olisi innoissaan yhtä lailla hyvisroolista kuin erikoispahisroolista - ja että hän tulkitsi Haliman reaktion perusteella että Halima sai jomman kumman näistä. Jos tämä on totta, hänen kommentilleen on olemassa (minua tyydyttävä) hyvisselitys: eli Jitachi koki saavansa jotain tietoa Haliman roolista ("Halima ei ole peruspahis") ja kertoi sen meille.

Mutta minua edelleen mietityttää se, miksi Jitachi uskoisi ettei peruspahis-Halima feikkaisi innostusta roolistaan.

Aelina kirjoitti:Jos siis olisi pakko äänestää, äänestäisin ehkä sinua. Mutta tässä vaiheessa en ole valmis vielä siihen. Haluaisin lisää puhetta kaikilta.


Vaikka tästäkin on monia mielipiteitä, niin suosittelen lämpimästi äänestämistä heti kun tuntuu että sille on jotain perusteita. Ääntään saa toki aina vaihtaa, mutta yleensä äänet edistävät peliä, ja kun niitä joutuu perustelemaan, saavat muut pelaajat myös tietoa ajatuksistasi. Kaikista vaikeinta on lukea pelaajia, jotka heittelevät kevyitä epäilyksiä mutta joista ei oikein saa irti äänestäisivätkö he ketään niiden perusteella.

Plus pelaajille kertyneet äänet houkuttelevat reaktioita pahiskilta: pitääkö alkaa puolustaa ääniä saanutta kaveriaan, pitäisikö hypätä kelkkaan kun harhalynkkaus on tulossa. Kaikki tämä vaikeutuu jos pelaajat äänestävät ensimmäistä kertaa päivän lopulla.


jeekaka kirjoitti:
justy kirjoitti:Jeekaka, ajatuksia pelaajista?


Ajatukset aika hypoteettisella tasolla vielä :D


(SNIP NE AJATUKSET)

Eli kenenkään pelaajan teot eivät vielä ole herättäneet mitään ajatuksia? Koska tuo yleinen pohdintasi siitä miten roolit on jaettu oli sinänsä ihan mielenkiintoista, mutten oikein tiedä mitä apua siitä meille on?


Pyramidi kirjoitti:Huomenta vaan, yritän koota hieman omia epäilyjäni.

Jitachista en kyllä osaa sanoa paljoa. Puolustelee omia pointtejaan justya vastaan, mutta ei myöskään tuo esille yhtään muita epäilyjä. Toisaalta ymmärrän hyvin tuon puolustautumisen, kun ääni on alla. Lisäksi olen samaa mieltä hänen kanssaan tuosta, että justy lähti aikalailla tyhjästä ottamaan perustelut äänelleen. Ja sitten tuo justyn ja Jitachin keskinäinen väittely tuo minulle myös pientä mietinnän aihetta. Harvemmin pahispari lähtee heti ensimmäisenä päivänä väittelemään keskenään, mutta toisaalta jos jompikumpi sattuukin kuolemaan, tuosta on mahdollista vetää erinomainen savuverho itselleen.


Kommentoin Aelinalle Jitachi-epäilyitäni, toivottavasti se selkeyttää miksi Jitaa epäilen. Se että epäilyt on vedetty "tyhjästä" on toki sinänsä totta, ettei pelissä ollut kauheasti tapahtunut ennen kuin ääneni annoin. Mutta mielestäni ääneni oli paras minkä pystyin niillä tiedoila antamaan, ja mielestäni äänestäminen myös edistää peliä.

Tulkisten alleviivamani kohdan siten, että meidän väittelymme saa sinut epäilemään myös Jitachia, jos minä paljastun pahikseksi. Miten väittelymme vaikuttaa Jitachi-readiisi, jos minä paljastun hyvikseksi?


Pyramidi kirjoitti:Justy lähti stten aloittamaan peliä kilometripostauksella. Minulla on vain aina paha kutina, kun luen tällaisia kilometripostauksia varsinkin salaisen roolilistan peleissä. Tulee heti mieleen, että pahis yrittää saada itselleen luottamusta ja ottaa eräällälailla roolin itselleen pelinjohtajana. Siinä onkin sitten näppärä asema johdatella aina ajatukset toiseen suuntaan muilta.


Tästä en ihan saa kiinni. miksi kilometripostaukset salaisen roolilistan pelissä ovat erilaisia kuin kilometripostaukset avoimen roolilistan pelissä? Mitä tarkoitat roolilla pelinjohtajana? Ja mitä tarkoittaa että rooli pelinjohtajan on näppärä asema johdatella ajatukset toiseen suuntaan muilta?

Pyramidi kirjoitti:
justy kirjoitti:Eli siis uskot että:
a) pahikset ovat todennäköisemmin innostuneita rooleistaan
b) pahis ja pahis ovat todennäköisemmin samaan aikaan ketjussa postaamassa kuin pahis ja hyvis tai hyvis ja hyvis
c) kaksi pahista eivät pelkää miltä näyttäisi kun he esittävät samankaltaisia ajatuksia posteissaan


Yleensä näissä peleissä pahikset nyt vain ovat innostuneita roolistaan, olettaisin. Uskon, että yleensä 12 pelaajan joukosta löytyy kaksi kolme pelaajaa, jotka nauttivat pahiksena pelaamisesta. Ymmärrän toki miten päädyt toiseen johtopäätökseen, mutta tuo heittoni oli vain kevennys tuohon viestiin, josta stten sukeutuikin oiva keskustelu sinun tarttuessa siihen hyvin innokkaasti. Kolmatta kohtaa en ymmärrä ollenkaan. Itse katson, että salaisen roolilistan peleissä pahikset ovat yleensä niitä, jotka ovat innostuneita tuosta roolista ja siksi saavat aikaan sen verran hyvät keskustelut ja juonittelut, että johdattavat peliä täydellisesti haluamaansa suuntaan. Mitä muistelen pelejäni vanhasta Kylästä, pahikset yleensä haluavat ottaa etäisyyttä toisiinsa.


Joo, kai ne pahikset voivat olla innostuneita rooleistaan. Mutta miksi pahikset todennäköisemmin kuin hyvikset? Eli miksi oletat että kaksi pelaajaa jotka postaavat perätysten innostuksensa, ovat todennäköisemmin kaksi pahista kuin hyvis ja hyvis, tai hyvis ja pahis?

Kolmannella kohdalla tarkoitan juuri sitä, että koska pahikset yleensä haluavat ottaa etäisyyttä, miksi oletat että kaksi pahista olisi postannut perätysten innostuksestaan pahisrooleihinsa?


Lisää seuraa parin tunnin päästä, nyt lounaalle!
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 17.07.2018 13:11:28

Väliaikalaskenta

Äänet:
2 Jitachi (justy, Violet)
1 justy (Mursumus)

Kuolemassa on Jitachi suurimmalla äänimäärällä.

Poissaolot:
Jinmuru 16.-17.7.

Hau kirjoitti:Haliman lyhytnäköisyys miinan suhteen huolestuttaa - ja kai hänen katseensa yltää sieltä taaimmaisesta rivistä minuun? Kaikkien katseiden kuuluu kiinnittyä minuun, sehän on vain luonnollista ja oikein.


Päivä päättyy torstaina 19.7. kello 22:00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 17.07.2018 13:26:50

justy kirjoitti:Tulkisten alleviivamani kohdan siten, että meidän väittelymme saa sinut epäilemään myös Jitachia, jos minä paljastun pahikseksi. Miten väittelymme vaikuttaa Jitachi-readiisi, jos minä paljastun hyvikseksi?


Jos kuolet ja paljastut hyvikseksi, sitten tiedän ainakin, että kaikki sanomasi asiat ovat ihan rehellisesti sanottuja ja voin vapaasti tutkia viestejäsi ilman mitään epäilyksen häivää takaraivossa, joka muistuttaa että yhtä hyvin tämän voisi sanoa pahis. Tämä kyseessä oleva kohta taas voi mennä kummin päin tahansa. Oikeastaan tarkoitin, että jos Jitachi on pahis, voin luottaa sinuun enemmän. Vaikka pitää muista mahdollisuus, että pahispari väittelisi heti keskenään, on se kuitenkin niin uhkarohkea taktiikka etten siihen usko. Jos sinä paljastut hyvikseksi pelin kuluessa, ei se kuitenkaan kerro mitään Jitachin roolista ja tällöin haluaisin entistä innokkaammin tietää Jitachin roolin. Tämä oli taas niin epäselvää, pitäisi saada ajatukset vähän selvemmiksi.

justy kirjoitti:Tästä en ihan saa kiinni. miksi kilometripostaukset salaisen roolilistan pelissä ovat erilaisia kuin kilometripostaukset avoimen roolilistan pelissä? Mitä tarkoitat roolilla pelinjohtajana? Ja mitä tarkoittaa että rooli pelinjohtajan on näppärä asema johdatella ajatukset toiseen suuntaan muilta?


Yleensä salaisen roolilistan peleissä roolit ovat toivottuja ja sitä myöten pahiksen roolin saavat ovat sitä toivoneet. Tällöin kun pelissä on kaksi tai kolme innostunutta pahispelaajaa, voi odottaa paljon rohkeampaa ja ennakkoluulottomampaa peliä. Kätkeytyminen hiljaisiin on aina hyvä taktiikka, mutta riskialtis jos sitä jatkaa liian pitkään. Lisäksi ensimmäisinä päivinä lynkataan yleensä hiljaiset tai erityisen äänekkäät. Pelinjohtajan roolilla tarkoitin sitä, että joku lähtee rohkeasti ja avoimesti viemään peliä eteenpäin ja saa muita pelaajia mukaansa minkä jälkeen on oikein hyvä luoda epäilyjä tietyille tahoille ja ohjata näillä pitkillä viesteillä peliä haluamaansa suuntaan. Pahistaktiikoita on yleensä kaksi, hiljainen ja aktiivinen, ja salaisen roolilistan ollessa kyseessä pahikset ovat yleensä a. kokeneita ja b. rohkeita, jolloin he lähtevät toteuttamaan tätä aktiivista pelitapaa. Tämä taas tapahtuu ottamalla mainitsemani pelinjohtajan rooli ja viemällä epäillyt tietyille tahoille.

justy kirjoitti:Joo, kai ne pahikset voivat olla innostuneita rooleistaan. Mutta miksi pahikset todennäköisemmin kuin hyvikset? Eli miksi oletat että kaksi pelaajaa jotka postaavat perätysten innostuksensa, ovat todennäköisemmin kaksi pahista kuin hyvis ja hyvis, tai hyvis ja pahis?


Olen tätä jo selitellyt aiemmin. Tuo ensimmäisen viestini heitto Jitachi-Halima kaksikosta oli kevennykseksi tarkoitettu kommentti, jolla en vakavissani tarkoittanut että he olisivat pahiksia.

Mursumus kirjoitti:Pyramidin Kiva-rooli-puhe-epäilyttävää-ajatuksenjuoksu on mielestäni aika mysteeri, varsinkin kun Marzzuu heti perään myös sanoo omaavansa kivan roolin mutta mitä ei huomioida viestissä mitenkään. Ehkä pyramidi ei vain huomannut tätä, tai ehkä hänellä oli vain todella kova kiire vyöryttää epäilyjä jonkun päälle ja tarttui heti mahdollisuuteen.


Näin jälkeenpäin sanoisin, etten hoksannut Marzzuun viestiä ja tartuin vain noihin kahteen edempään. Koska peli oli vasta alussa, katsoin parhaaksi tehdä tuollaisen pienen kevyen heiton, ja katsoa miten siihen reagoidaan. Tuossa vaiheessa en vielä epäillyt ketään suuremmmin enkä edelleenkään.

Jitachi kirjoitti:Olen samaa mieltä Violetin kanssa, että Vuh on todennäköisesti paha mediapuhuja, Haun puolestaan ollessa hyvä mediapuhuja. Tai sitten vaihtoehtoisesti Vuh onkin mediapuhuja joka suorittaa tehtävää kolmantena osapuolena. En kylläkään keksi ihan heti mikä se tehtävä ylipäätään voisi olla: jos tavoite on saada miina lynkatuksi niin tuolla menolla se ainakin selvästi epäonnistuu.


Nyt kyllä en ymmärrä tätä lausetta. Pohdit, että mediapuhuja Vuh on pahismainen tai kolmas osapuoli joka suorittaa jotain tehtävää. Sitten arvuuttelet sen tehtävän olevan saada miina lynkatuksi, mutta tuon ehdotuksen lynkata miina mainitsi viestissään mediapuhuja Hau, ei suinkaan Vuh. Onko tässä kyseessä ihan normaali erehdys vai jotain muuta? Saisinko siis selvyyden, että kumpaa mediapuhujaa oikein pidät pahiksena ja kumpaa hyviksenä?

Pitää syventyä sitten myöhemmin kunkin pelaajan viesteihin erikseen ja tarkastella niitä kokonaisuutena.
Avatar
Pyramidi
Kyläläinen
 
Viestit: 228
Liittynyt: 13.11.2014 11:14:22
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 17.07.2018 14:21:54

Väliaikalaskenta

Äänet:
2 Jitachi (justy, Violet)
1 justy (Mursumus)

Kuolemassa on Jitachi suurimmalla äänimäärällä.

Poissaolot:
Jinmuru 16.-17.7.

Vuh kirjoitti:Tervehdys taas arvoisat kuulijat. Älkääkä kiinnittäkö huomiota tuohon toiseen epävireiseen runosieluun, joka on ilmiselvästi Narkissoksen jälkeläinen. Tuota itserakkauden määrää ei voi kuin kauhistella.

En anna suinkaan tuon Narkissoksen reinkarnaation lannistaa minua vaan aion edelleen tuottaa hienoa ja tasokasta viihdettä teille nautittavaksi. Tuon toisen viihde kun on selkeästi alinta pohjasakkaa. ja vielä kehtaa väittää minua feikiksi, kun minun viihdehän nyt on selkeästi tasokkaampaa ja paljon kiinnostavampaa kuin nuo huonot ja itsetuhoiset neuvot joita tämä mediapuhujan kuvatus kehtaa tarjoilla.

"Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä." Näin totesi jo puhuva koira aikoinaan sarjakuvissa ja niin totta totisesti elämmekin kovia aikoja. Nimittäin kovia aikoja kun minun, rakastetun mediapuhujanne, täytyy jakaa tämä tila tuon Haukissoksen kanssa.

Pelistä toteaisin, että älkää kiinnittäkö huomiota tuohon toiseen mediapuhujan tekeleeseen, ei hän osaa edes riimitellä jos niin pitäisi. Tämän todistaakseni haastan tuon toisen mediapuhujan riimittelemään hyvä runo sopien tähän peliin. Katsotaan mitä sieltä tulee ja onko koville sanoille katetta. Nyt on aikanai taas vaieta, kun runosuoni alkoi pulppuamaan. Ennen kuin kokonaan vaikenen, neuvon teitä välttämään Aelinaa. Noista kauniista viesteistä kun ei voi tulla muuta kuin tuhoa kaikille lukijoille.


Päivä päättyy torstaina 19.7. kello 22:00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 17.07.2018 14:28:43

Mursumus kirjoitti:
justy kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:Villi veikkaukseni Haliman roolista on että hän on saanut tällä kertaa jotain muuta kuin peruspahiksen.
Uskotko siis että Halima on toivonut pahisroolia, joka ei ole peruspahis? Vai että jos Zey on arponut Haliman pahikseksi, hän on antanut tälle erikoispahisroolin koska tietää ettei Halima tykkää pelata pahista?


justy kirjoitti:Epäilyttäviä pelaajia Jitachi, miina, pyramidi ja Marzzuu. Jitachilla ja miinalla oli kova tarve epäillä Halimaa pahikseksi. Tämä epäily ei perustunut siihen että kuka tahansa saattaisi olla pahis koska Zey on saattanut joutua arpomaan meille pahiksen. Vaan se keskittyi nimenomaan siihen, että he halusivat taistella sitä ajatusta vastaan, että Halima olisi valinnut hyviksen toiveissaan. En tiedä mitä hyötyä halimalle olisi ollut pahiksen valinnasta, jos hän kerran on tympääntynyt pahiksen pelaamiseen.


Jokin tässä tuntuu vähän oudolta. Aluksi Justy kysyy selvennystä yhteen Jitachin lauseeseen, mutta saman viestin lopussa justy kuitenkin kuvailee kyseistä lausetta kovana tarpeena saada Halima epäilyttäväksi. Tuon toisen kohdan mukaan justy ei olisi pitänyt Jitachin sanomisia vähemmän epäilyttävinä, jos Jitachin perusteena olisi ollut mahdollinen pahisroolien arpominen. Tuntuu siltä, kuin aluksi justy ei olisi täysin varma lauseen merkityksestä ja katsoo, että tietyssä tilanteessa Jitachin ei ole niin epäilyttävä, mutta sitten päättääkin, että Jitachin lauseen merkityksen on täytynyt olla, että Jitachi haluaa "taistella sitä ajatusta vastaan, että Halima olisi valinnut hyviksen toiveissaan", ja että epäily ei missään nimessä voinut perustua arpomiseen.

TL: DR justy aluksi tunnustaa jitachin päätöksenteossa mahdollisen lieventevän tekijän, ja sitten kiistää sen täysin saman viestin aikana.


Kysymykseni Jitachille esitin siksi, etten ollut varma mitä hän tarkoittaa. Kun olin lukenut ketjun läpi, Jitachi vaikutti epäilyttävimmältä. Ilmeisesti sinun mielestäsi minun olisi siis pitänyt joko poistaa kysymykset, koska epäilen Jitaa riippumatta hänen vastauksistaan, tai olla epäilemättä Jitaa ennen kuin hän vastaa kysymyksiini? Edellinen tuntuu oudolta vaatimukselta, koska haluan tietysti ymmärtää paremmin pelaajien ajatuksia, minkä vuoksi kysyn kysymyksiä. Jälkimmäinen taas olisi joissain tilanteissa ihan validia, jos epäilyni todella olisi kiinni siitä miten joku vastaa yksittäiseen kysymykseen. Harvoin näin kuitenkaan on.

TL:DR Jitachin toiminta epäilytti, mutta halusin silti ymmärtää hänen sanomansa paremmin.


Mursumus kirjoitti:Muutenkin jokin ylemmässä tekstissä vaikuttaa väkiseltä. Miinan ottaminen mukaan, vaikka hänenkin viestiä en oikein kovaksi tarpeeksi luokittelisi. Ja koko arpomisargumentti vaikuttaa vähän minun korvaan vähän väkisin haetulta oikeutukselta jitachin äänestämiseen.


Teksti oli varmasti siinä mielessä väkinäistä, että halusin väkisin saada listan pelaajista, joiden toiminta on epäilyttävintä. Tuossa vaiheessa pelissä oli tapahtunut aika vähän.

Arpomisargumentti ei ollut syy oikeuttaa Jitachin äänestämistä, vaan yritys selittää sitä miksi Jitachin kommentit siitä että Halima voisi hyvin olla pahis oudoksuttivat. Koska on ihan mahdollista, että kuka tahansa meistä on pahis riippumatta siitä mitä toiveita me esitimme. Tulkitsin tuolloin kuitenkin ilmeisesti Jitachin tarkoitusta väärin, eikä hänen tarkoituksensa ollutkaan todeta että Halima olisi saattanut valita pelata erikoispahista, vaan että Haliman innostukselle oli kaksi mahdollista syytä: erikoispahis ja hyvis. Eli sinänsä tuon arpomisargumentin voi unohtaa. Edellisestä viestistäni voit lukea mitä mieltä olen Jitachin perusteluista siinä muodossa kuin ne nyt ymmärrän.


Marzzuu kirjoitti:Mä tartun myös vähän tohon justy vs Jita-väittelyyn, kukaan älköön pahastuko sanavalinnoistani, kun omaan silmään vähän näyttää kuin pahis!pelaaja yrittäisi jostain syystä tuupata pahispariaan "susilauman" eteen, en kylläkään käsitä miksi jos olen oikeassa.
Jitan pelinaloitus ei yllätä, vanhojen pelien ja kokemksien pohjalta väitän, että hän sanoo ajatuksensa ja siinä piste.


Osaatko yhtään perustella tätä näkemystäsi? Mikä minun ja Jitan viesteissä vaikuttaa siltä että me molemmat olisimme pahiksia?

Aelina kirjoitti:Olisi mielenkiintoista kuulla useammalta, keitä sijoittaisitte nyt hyviksiin, neutraaleihin ja pahiksiin? Mitä justy ajattelet tällä hetkellä Jitachista?


Tarkoitukseni on istua nyt takamus penkissä hellettä piilossa niin kauan että saan ketjun luettua. Yritän lopuksi päivittää epäilylistani, ehkä jopa tehdä jonkinlaista hyvikset-neutraalit-pahikset-jaottelua.


Halima kirjoitti:Tässä on nyt kaksi tyyppiä jotka tuli haukkumaan/dissaamaan meidän mediapuhujaa. Minusta ei tuntuisi luontevalta haukkua mediapuhujaa, oli sitten hänen viestinsä mikä tahansa, jos en itse olisi se kyseinen mediapuhuja tai jollen olisi jutellut kyseisen mediapuhujan kanssa aiheesta tms. Niinpä tuli mieleen, että voisiko olla että nämä kaksi nuivasti mediapuhujan kirjoituksiin suhtautunutta voisivat olla pahis-mediapuhuja itse, sekä hänen pahiskaverinsa?

Aika kaukaa haettu ajatus ehkä, mutta mitä mieltä muut olette?


Nyt kun on ilmeisesti selvinnyt että meillä on kaksi mediapuhujaa (en vieläkään periaatteesta lue heidän kirjoituksiaan), muuttaako se jotenkin tätä ajatustasi?


Pyramidi kirjoitti:Hiukan vastakommenttia Halimalle.

Halima kirjoitti:Aika köyhä pahisepäily, olisin kuvitellut Pyramidin pystyvän parempaan. Ja jos Pyra olisi Jitan pahiskaveri, niin juuri näin hän yrittäisi etäännyttää pelin alussa epäilemällä Jitaa jonkun toisen pahiskaveriksi.


Aika köyhä perustelu lähteä minua epäilemään pahikseksi tuon ensimmäisen viestin heiton perusteella. Ota huomioon, että kun laitoin tuon viestin aiemmat viestit olivat suurimmaksi osaksi pelkkiä parin rivin heräämisviestejä ja luulisi noin koneneen juonitteljan myös tietävän, että on vaikea lähteä noista viesteistä raapustamaan kovin kehuttavia ajatuksentynkiä.


Etkös sinä epäile minua sen vuoksi, että äänestin Jitachia muutaman viestin perusteella heppoisin perustein? Sinun viestisi ja omani väliin oli tullut toki pari pidempää pelimekaanista pohdiskelua, mutta jos et salli itsesi epäilyä alkupelin epäilyidesi vuoksi, miksi sitten itse epäilet minua suurinpiirteen saman postimäärän perusteella tehdyistä epäilyistä?

(Noin yleisesti mun mielestä on ihan OK että epäilet minua, ja on ihan OK epäillä ihmisiä vaikkei pelissä ole paljoa sisältöä. Koska eihän sitä sisältöä muuten tule. Vähän vaan hämmentää tällaiset kaksoisstandardit. :) )


Aelina kirjoitti:Pyramidi ja Marzzuu epäilevät siis (Halima-)Jitachi-justya. Minun mielestäni se voisi olla melko hyvä juoni. Tällä hetkellä mielestäni justy vaikuttaa pahikselta, eikä oikein auta asiaa perusteluillaan. Jitachi vaikuttaa hieman hyvismäiseltä (tai ainakaan ei kovinkaan pahismaiselta), mutta voisi sopia kuvioon. Myös Mursumus epäilee justyä.


Osaatko kertoa yhtään tarkemmin, miksi epäilet Jitachia pahiskaverikseni jos kerran hän vaikuttaa hyvismäiseltä/neutraalilta? Mitä tarkoitat kuvioon sopimisella?

Aelina kirjoitti:Halima ja justy epäilevät Pyramidia. Minäkin epäilen hieman, mutta toisaalta olen Pyramidin kanssa myös osittain samaa mieltä (olisi pahikselle kannattavaa johdatella peliä).


Mikä sinua epäilyttää Pyramidissä? Olet kuitenkin valmis uskomaan hänen ajatustaan Halima-justy-tiimistä. Jotenkin minusta tuntuu että sinun pitäisi joko pitää Pyramidia hyviksenä tai suhtautua epäilevämmin hänen pahistiimiajatukseeensa...


Marzzuu kirjoitti:Mulle on periaatteessa ihan sama tällä haavaa putoaako nyt Jita vaiko joku muu, mu laskelmien mukaan nyt tilanne olisi
Jitachi 2 (justy, Violet)
justy 1 (mursumus)
Eli hm. Jita-justy kaksikko saa mun epäilyt osakseen joten joten.


Haluaisitko vähän selittää alleviivattua. Sinulle ei varmaan kirjaimellisesti ole sama, kuka putoaa, koska tässä pelissä on kuitenkin tarkoitus tappaa pahiksia, ei lynkata pelaajia sattumanvaraisesti. Varsinkin jos viestin loppu pitää paikkaansa ja epäilet minua ja Jitachia.

Haluaisitko myös vähän selittää, miksi Jitachi ja minä pelaisimme tällä tavalla jos olemme molemmat pahiksia?

jeekaka kirjoitti:Aelina, epäilen justya. Sen valossa myös Violetin ääni Jitachille herättää mielenkiintoa.

Haluatko avata tätä? Ilmeisesti tämä epäilys on syntynyt sen jälkeen kun vastasit kysymykseeni mielipiteistäsi puhumalla pelkästään pelimekaniikkaa ja metaa pelaajien mahdollisista toiveista?


Niacin kirjoitti:
miina kirjoitti:Hah! Enpä menis vannomaan. Minä en ainakaan saanu lähellekkään sitä mitä toivoin. Piti nimittäin varmaan miljoonasti lukea viesti että onko tämä oikeesti tullu mulle kun tosiaan otti huomioon ne toiveet :D kiitti Zey! Ja kaikenlisäksi, Halima voittaa aina pahiksena.

Tämä hämmentää mua suuresti, koska oon siinä käsityksessä, että miina pelaa mielummin hyvisten kuin pahisten puolella. (?) (Varsinkin kun on viime peleissä ollut aika usein pahis) Jos muistelen tätä oikein, niin en keksi yhtään syytä miksi hyvis!miina olisi näin pettynyt omaan rooliinsa, mutten toisaalta keksi myöskään miksi ihmeessä pahis!miinakaan näin avoimesti harmittelisi rooliaan. Oliko tällä kommentilla tarkoitus vain jotenkin hämmentää pakkaa vai mitä ihmettä? Minusta tämä oli niin outo kommentti miinalta, että oon vähän kummissani myös siitä miksei siihen kiinnittänyt kukaan muu kuin Aelina mitään huomiota, vaikka varmasti moni muu tuntee miinan roolimieltymykset paremmin.


Mä en nähnyt miinan viestissä ristiriitaa, koska voin hyvin kuvitella olevani pettynyt rooliini puolesta riippumatta. Esim. jos saisin mediapuhujan roolin toivottuani ihan muita rooleja.

Niacin kirjoitti:Asia mitä mietin kovasti jo ennen peliä, oli mitä Violet toivoo rooliksi, koska on niin pitkään sanonut toivansa pahisroolia, mutta se voisi olla nyt liian odotettavissa kun oikeasti saa toivoa. :D Sen paljastumista odotan kaikkein eniten! Se oli tosin joltakin hyvä pointti, että saattaa olla että pahikset on jouduttu ainakin osittain arpomaan, jolloin on turha miettiä kuka haluaisi olla pahis.


Oma veikkaukseni on, että Violet toivoi narria, koska se on abaut ainoa rooli jossa on hyötyä siitä että kaikki tietävät sinun toivoneen pahisroolia jo pidempään. Sitä en tiedä onko Zey tällaiseen toiveeseen suostunut. Plus on ihan mahdollista että Violetin kiero oikeustieteilijänmieli on kehittänyt jotain ihan muuta. ;)

Jitachi kirjoitti:Aelina: kuten olen aikaisemmin jo maininnut, niin tällä hetkellä mun silmissäni justy on selvästi pahismaisin, mutta joissain määrin häiritsee myös Halima etenkin nyt kun paljastui että mediapuhujia onkin yhtäkkiä kaksi kappaletta. Ymmärrän toki pienen harmistuksen siitä että mie ja Pyra ei olla kumpikaan kovin ilahtuneita mediapuhujan olemassaolosta ja rupesi kaukaa hakemaan myös miten mä ja Pyra saatetaan ollakin pahispari. Myöhemmin, kuinka ollakaan paikalle tupsahtaa toinenkin mediapuhuja joka mitä ilmeisimmin onkin eri henkilö, sopii aika sopivasti Haliman skenaarioon.


Miksi Haliman skenaario toimii paremmin kahdella mediapuhujalla kuin yhdellä? Minusta hänen havaitsemansa linkki oli vahvempi yhdellä mediapuhujalla kuin kahdella, ja toisen puhujan esiintulo pikemminkin sotkee sitä (koska nyt Jita ja Pyramidi eivät ole välttämättä pahiskamuja pahismediapuhujan tiimissä, vaan he voisivat olla vaikkapa kaksi vastakkaista mediapuhujaa). tms.


Postaan nyt tämän ja teen vielä kolmannen sivun vastauksista oman postinsa. Tässä vaiheessa ehkä sellainen toteamus, että mua hämmentää miten tuo Jitachi ja justy ovat pahiskamuja -teoria tuntuu ottavan tulta alleen. Ainakin Aelina ja Marzzuu tuntuvat sen jossain määrin ostaneen, vaikka Aelina vieläpä pitää Jitachia hyvismäisenä. Hämmentävää.

(Mursumus, en enää vastannut toisen sivun lopussa oleviin epäilyihisi, koska mielestäni vastaukseni tämän postin alussa pätevät niihinkin.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.07.2018 14:37:35

Käyn hieman myöhemmin lukemassa kunnolla läpi tänään tulleet viestit ja vastailemassa. Olen kyllä silmäillyt ne läpi.

Halima, ei ole pelikokemusta eikä pahiskaveria takataskussa. :( Alan kyllä kallistua siihen, että kaikki ovat pahiksia (paitsi tietysti minä), koska jossain määrin en uskalla ketään sanoa hyvikseksi.

Ja mediapuhujat hämää minua, vaikka olenkin iloinen, että viestini ovat kauniita! Ajattelin oikeasti, että henkilöiden nimeäminen on pahismaista, mutta ehkä vain ignooraan molemmat tästä hetkestä lähtien.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jita » 17.07.2018 14:51:16

Koska yhden mediapuhujan varassa Halima voi vain arvailla onko se mediapuhuja ylipäätään hyvis vai pahis, kahden mediapuhujan pelissä ollessa puolestaan voi olla lähes varma että ainakin toinen niistä on paha. Mä tiedän itse etten ole mediapuhuja, joten skenaario "Jita ja Pyramidi ovat kaksi vastakkaista mediapuhujaa on mahdottomuus". Toisin sanoen peli lähes varmisti, että pelissä todellakin on paha mediapuhuja. Täten ainoat jäljellä olevat vaihtoehdot näkökulmastani ovat että joko Haliman mielestä mä ja Pyramidi ollaan pahiskavereita tai että hän on pahasti hakoteillä teorian kanssa jonka myönsi alun alkaenkin olevan kaukaa haettua.

Haun uusin viesti hämmentää hieman, hän pyytää Pyramidia äänestämään Violetia. Jos nyt rehellisiä ollaan niin pelaajien kannattaisi jättää mediapuhujan pelleily täysin omaan arvoonsa ja olla antamatta sille huomiota. Pahis tekee tuollaisia namedroppeja tahallaan vain häiritäkseen ja hämmentääkseen pelaajia. Ja juuri tästä syystä mä inhoan mediapuhujia.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 17.07.2018 15:10:51

Pyramidi kirjoitti:
justy kirjoitti:Tulkisten alleviivamani kohdan siten, että meidän väittelymme saa sinut epäilemään myös Jitachia, jos minä paljastun pahikseksi. Miten väittelymme vaikuttaa Jitachi-readiisi, jos minä paljastun hyvikseksi?


Jos kuolet ja paljastut hyvikseksi, sitten tiedän ainakin, että kaikki sanomasi asiat ovat ihan rehellisesti sanottuja ja voin vapaasti tutkia viestejäsi ilman mitään epäilyksen häivää takaraivossa, joka muistuttaa että yhtä hyvin tämän voisi sanoa pahis. Tämä kyseessä oleva kohta taas voi mennä kummin päin tahansa. Oikeastaan tarkoitin, että jos Jitachi on pahis, voin luottaa sinuun enemmän. Vaikka pitää muista mahdollisuus, että pahispari väittelisi heti keskenään, on se kuitenkin niin uhkarohkea taktiikka etten siihen usko. Jos sinä paljastut hyvikseksi pelin kuluessa, ei se kuitenkaan kerro mitään Jitachin roolista ja tällöin haluaisin entistä innokkaammin tietää Jitachin roolin. Tämä oli taas niin epäselvää, pitäisi saada ajatukset vähän selvemmiksi.


Eli siis minä epäilytän enemmän, mutta jos paljastunkin hyvikseksi, alkaa Jitachi epäilyttää? Tai jos Jitachi paljastuu pahikseksi, minä en enää epäilytä niin paljoa?

Okei, kiitos tästä selvennyksestä. Hassua sinänsä, että ainakin Aelina ja Marzzuu tuntuvat omaksuneen sinulta teorian justy-Jitachi-pahisparista, vaikket itse edes pidä sitä paria todennäköisenä.



Pyramidi kirjoitti:
justy kirjoitti:Tästä en ihan saa kiinni. miksi kilometripostaukset salaisen roolilistan pelissä ovat erilaisia kuin kilometripostaukset avoimen roolilistan pelissä? Mitä tarkoitat roolilla pelinjohtajana? Ja mitä tarkoittaa että rooli pelinjohtajan on näppärä asema johdatella ajatukset toiseen suuntaan muilta?


Yleensä salaisen roolilistan peleissä roolit ovat toivottuja ja sitä myöten pahiksen roolin saavat ovat sitä toivoneet. Tällöin kun pelissä on kaksi tai kolme innostunutta pahispelaajaa, voi odottaa paljon rohkeampaa ja ennakkoluulottomampaa peliä. Kätkeytyminen hiljaisiin on aina hyvä taktiikka, mutta riskialtis jos sitä jatkaa liian pitkään. Lisäksi ensimmäisinä päivinä lynkataan yleensä hiljaiset tai erityisen äänekkäät. Pelinjohtajan roolilla tarkoitin sitä, että joku lähtee rohkeasti ja avoimesti viemään peliä eteenpäin ja saa muita pelaajia mukaansa minkä jälkeen on oikein hyvä luoda epäilyjä tietyille tahoille ja ohjata näillä pitkillä viesteillä peliä haluamaansa suuntaan. Pahistaktiikoita on yleensä kaksi, hiljainen ja aktiivinen, ja salaisen roolilistan ollessa kyseessä pahikset ovat yleensä a. kokeneita ja b. rohkeita, jolloin he lähtevät toteuttamaan tätä aktiivista pelitapaa. Tämä taas tapahtuu ottamalla mainitsemani pelinjohtajan rooli ja viemällä epäillyt tietyille tahoille.


Eli siis uskot tässä pelissä pahisten toivoneen roolia, ja olevan siksi innoissaan pelaamisesta. Lisäksi uskot, että vain hyvin pelaavat pelaajat haluavat pelata pahista, joten on todennäköistä että pahikset pyrkivät olemaan äänekkäitä ja ottamaan pelin kulkua hallintaansa? Ja koska minä äänestin aikaisin ja postasin pitkän postin, sopisin tähän peliä johtamaan pyrkivän pahiksen rooliin?

Jos tuo on oikea kuvaus, niin ymmärrän nyt ajatusmalliasi. En kuitenkaan ole sen kanssa samaa mieltä, koska minusta erityisesti hyviksenä täytyy pelata aktiivisesti, koska se on paras tapa voittaa peli hyviksenä. Pahiksena pelaaminen ei ole erityisen innostavaa, koska joudun tekemään paljon töitä ollakseni aktiivinen, vaikka pahiksena olisi kivempaa vaan olla hiljaa ja antaa hyvisten hapuilla pimeässä.

Pyramidi kirjoitti:
justy kirjoitti:Joo, kai ne pahikset voivat olla innostuneita rooleistaan. Mutta miksi pahikset todennäköisemmin kuin hyvikset? Eli miksi oletat että kaksi pelaajaa jotka postaavat perätysten innostuksensa, ovat todennäköisemmin kaksi pahista kuin hyvis ja hyvis, tai hyvis ja pahis?


Olen tätä jo selitellyt aiemmin. Tuo ensimmäisen viestini heitto Jitachi-Halima kaksikosta oli kevennykseksi tarkoitettu kommentti, jolla en vakavissani tarkoittanut että he olisivat pahiksia.


Eli siis käytös ei ollut mielestäsi epäilyttävää, kunhan vain vitsailit?


Pyramidi kirjoitti:
Mursumus kirjoitti:Pyramidin Kiva-rooli-puhe-epäilyttävää-ajatuksenjuoksu on mielestäni aika mysteeri, varsinkin kun Marzzuu heti perään myös sanoo omaavansa kivan roolin mutta mitä ei huomioida viestissä mitenkään. Ehkä pyramidi ei vain huomannut tätä, tai ehkä hänellä oli vain todella kova kiire vyöryttää epäilyjä jonkun päälle ja tarttui heti mahdollisuuteen.


Näin jälkeenpäin sanoisin, etten hoksannut Marzzuun viestiä ja tartuin vain noihin kahteen edempään. Koska peli oli vasta alussa, katsoin parhaaksi tehdä tuollaisen pienen kevyen heiton, ja katsoa miten siihen reagoidaan. Tuossa vaiheessa en vielä epäillyt ketään suuremmmin enkä edelleenkään.


Eli se ei ollutkaan vitsi? Vaan halusit nykiä peliä eteenpäin tarttumalla pieneen outouteen?



***

Huh, sainpas ketjun kiinni. Mukavan aktiivisesti alkanut tämä peli. :)

--Jitachi
++Marzzuu

Marzzuulla on nyt selkeästi oudoimmat kommentit ketjussa, plus hän on pelaaja jonka olisin hyvin voinut kuvitella toivoneen pahisroolia, koska hän on pärjännyt niissä yleensä melko hyvin, ja hänellä taitaa olla aika tuore pahis-voittokin takataskussaan.

Toiseksi epäilyttävimmäksi pelaajaksi on noussut Pyramidi, jonka peli (kuten joku jo totesikin) tuntuu supervarovaiselta. Hän vaikuttaa kovasti yrittävän herättää epäilyksiä, mutta kun häneltä kysyy niistä tarkemmin, hän perääntyy niistä. Esimerkiksi alun Jitachi-Halima-linkki. Heti kun sitä kyseenalaistetaan hän alkaa perääntyä epäilystään. Perääntyessään hän tuntuu myös antavan kaksi epämääräistä selitystä: toisaalta hän ei tarkoittanut heitollaan mitään, toisaalta hän pyrki aktivoimaan peliä. Samoin hän epäilee minua pahikseksi, mutta sitten myöhemmin sanoo ettei epäile oikeastaan ketään vahvasti. Hän puhuu Jitachi-justy-teoriasta, eikä kommentoi mitenkään sitä kun muut tarttuvat tähän teoriaan, vaikkei sitten kuitenkaan edes kannata kyseistä teoriaa.

Sitten kun Halima esittää mahdollisen linkin Pyramidin ja Jitachin välillä, on Halima epäilyttävä - perusteluina se että Halima selvästi yrittää pelastaa justyä. Vaikka Pyramidi ei edes oikeastaan epäile justya vahvasti (tai sitten tulkitsin sua Pyramidi väärin, ja epäilet minua vahvasti).


Jitachi on listalla kolmantena. Hän on antanut selityksen alun kommentilleen, joka on mielestäni hyvisnäkökulmasta ymmärrettävä. Ehkä vähän vielä epäilyttää se, että Jitachi tuntuu pitävän minua pahiksena siksi, että epäilen häntä ja Halimaa siksi että Halima on keksinyt mahdollisen linkin Jitachin ja Pyramidin välillä. Eli hänen pelinsä on kovin reaktiivista, jossa fokus tuntuu olevan selviämisessä. Tämä on mielestäni yleisempää pahiksille kuin hyviksille, mutta muistelen kyllä että meillä oli samankaltainen konflikti hänen kanssaan Violetin miekkapelissä, missä hän oli hyvis (tarkistin että Jita oli hyvis, mutten jaksanut vielä kaivella konfliktimme luonnetta).


Hyvismäisiltä tässä vaiheessa vaikuttavat miina ja Aelina. Aelinan listauksissa on vähän outouksia, joihin hänen toivon kommentoivan, mutta hän on aloittanut pelin paljon aktiivisemmin kuin uuden pelaajan pahiksena tarvitsisi peliä aloittaa. Miina-readi on tässä vaiheessa mutu.

Neutraaleita ovat sitten Halima, Mursumus, jeekaka ja Niacin. Mursumuksesta ja Niacinista en ole vielä saanut mitään irti. Jeekaka ja Halima ovat kumpikin kommentoineet peliä sen verran vähän, että se heiltä epäilyttää. Kumpikin tosin vaikuttaa kiireisiltä. Plus Haliman todennäköisyyttä olla pahis pidän pienempänä, koska hän ei sitä varmaankaan valinnut, ja voipi hyvin olla että tarpeeksi moni valitsi pahisroolin.

Violetia pidän narrina.

Jinmurusta ei hajua. :)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 17.07.2018 15:18:48

Jitachi kirjoitti:Koska yhden mediapuhujan varassa Halima voi vain arvailla onko se mediapuhuja ylipäätään hyvis vai pahis, kahden mediapuhujan pelissä ollessa puolestaan voi olla lähes varma että ainakin toinen niistä on paha. Mä tiedän itse etten ole mediapuhuja, joten skenaario "Jita ja Pyramidi ovat kaksi vastakkaista mediapuhujaa on mahdottomuus". Toisin sanoen peli lähes varmisti, että pelissä todellakin on paha mediapuhuja. Täten ainoat jäljellä olevat vaihtoehdot näkökulmastani ovat että joko Haliman mielestä mä ja Pyramidi ollaan pahiskavereita tai että hän on pahasti hakoteillä teorian kanssa jonka myönsi alun alkaenkin olevan kaukaa haettua.


Ok. Olen samaa mieltä siitä, että kaksi mediapuhujaa monimutkasitaa tilannetta sen verran, ettei Haliman teoriaan kannata tässä vaiheessa kauheasti energiaa tuhlata. En vain oikein ymmärrä miksi tämä arvailu tekee Halimasta pahismaisen ja miten toisen mediapuhujan ilmestyminen teki Halimasta pahismaisemman? Vaikkei mahdollisten linkkien esittäminen tässä vaiheessa peliä vielä kauheasti auta äänestämisessä, on ne linkit mielestäni ihan hyvä tuoda muiden tietoon jos niitä näkee. Jos Halima päättää äänestää sua tuon linkin vuoksi niin ok, sitten olen samaa mieltä että Halima käyttäytyy epäilyttävästi. Mutta en ymmärrä mikä Haliman tähänastisissa teoissa niin kovasti sinua epäilyttää.

Jitachi kirjoitti:Haun uusin viesti hämmentää hieman, hän pyytää Pyramidia äänestämään Violetia. Jos nyt rehellisiä ollaan niin pelaajien kannattaisi jättää mediapuhujan pelleily täysin omaan arvoonsa ja olla antamatta sille huomiota. Pahis tekee tuollaisia namedroppeja tahallaan vain häiritäkseen ja hämmentääkseen pelaajia. Ja juuri tästä syystä mä inhoan mediapuhujia.


Näinpä. Suoraan sanottuna en ymmärrä miten mediapuhujien postien pohtiminen edistää peliä millään tapaa. Jos hyviksellä on mielipiteitä pelaajista, kannattaa ne mielipiteet esittää omalla nimellään - sillä tapaa me saamme välineitä tuon hyviksen puolen selvittämiseen. Puskista huutelun kommentointia on myös paljon vaikeampaa hyödyntää pelaajan puolen selvittämisessä kuin toisen pelaajan tekemisten kommentointia.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 17.07.2018 15:31:35

Jinmurulla oli mun tietääkseni jonkinlainen poissaolo. Ilmiintynee kun ehtii mukaan :)

Tutusta kaavasta ei näköjään pääse yli eikä ympäri, että mie olen epäilyttävä vaikka olisin itse PJ (mutta jäntän sen kunnian Zeylle) :D

Mulla justy-Jita pahisajatus kumpusi lähinnä joistain alun viesteistä, jokin niissä särähti omaan korvaan.
Aloitan huonot perusteluni (koska Marzzu on surkea perustelija) sillä, että Jitan viestien tyylistä musta huokui tietty jokin, joka herättää omat pahisepäilyni, mutta en vielä uskalla ääntä antaa.
Nythän tilanne olisi se, että Jita puoamassa ensin saadulla äänellä, joten melkein houkuttaisi olla Kelju K. Kojootti ja räiskäistä kannustusääni Niacinille, josta haluaisin kuulla lisää, mutta taas järki huutaa "Älä ole pelle!" Niinettä ei sekään tunnu oikein hyvältä.
Olen itse ollut reissunpäällä viime viikon ja pari päivää olen viihtynyt lentokonebongarin saappaissa (koska herrat Presidentit ynnä rva Melania), ja näillä säillä nukkumisenikin on mitä on, joten sorry sekaiset viestit.

Ja hiiteen turhat jorinat, nyt ruokaa ja sitten paluu pelisorvin eteen.
//justy
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.07.2018 15:48:03

Aelina kirjoitti:Käyn hieman myöhemmin lukemassa kunnolla läpi tänään tulleet viestit ja vastailemassa. Olen kyllä silmäillyt ne läpi.

Halima, ei ole pelikokemusta eikä pahiskaveria takataskussa. :( Alan kyllä kallistua siihen, että kaikki ovat pahiksia (paitsi tietysti minä), koska jossain määrin en uskalla ketään sanoa hyvikseksi.

Ja mediapuhujat hämää minua, vaikka olenkin iloinen, että viestini ovat kauniita! Ajattelin oikeasti, että henkilöiden nimeäminen on pahismaista, mutta ehkä vain ignooraan molemmat tästä hetkestä lähtien.

Ja ennen kuin kukaan huomauttaa, sanoja olikin miina eikä Halima. Pitäisi jälleen opetella lukemaan...
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.07.2018 17:37:49

Luen näitä aikajärjestyksessä, ja vastailen sitä mukaan, mutta olen tosiaan aiemmin käynyt nopeasti läpi. Alkaa 2. sivun loppupuolelta. (Mulla katkeili ajatus koko ajan, pahoittelut siitä…)

VIOLET: Mun on vaikea vieläkin ymmärtää Violetin pointti, kun Violet vetoaa Jitachin puolusteluun ja Haliman hyvismäisyyden hyssyttelyyn. Sinänsä ymmärrän, että muuta materiaalia ei ole ja mielestäni Jitachi lopulta vähän perui puheitaan “no kyllähän sen niinkin saattoi ymmärtää”. Mun käsittääkseni ainoastaan justy ja Violet käsittivät Jitachin kommentin Haliman hyvismäisyyden hyssyttelynä.

JITACHI: Mä nielen Jitachin selityksen. Musta vaan on omituista, että tunnun ainoana pitävän Jitachia hyvismäisenä. Jos Jitachi on pahis, mä olen sitten sokea kaikkien muiden nähdessä tämä. Ja syy miksi usko(i)n, Jitachi-justyn olevan mahdollinen, on se, että tästä on tulossa pieni show. Justy vai Jitachi? Kumpi putoaa ja kumpi on hyvis? Jos toinen putoaa ja paljastuu pahikseksi, toista olisi helppo pitää hyviksenä. Tällä hetkellä mä alan kyllä justyn vastauksien jälkeen miettiä, että voisiko tässä kuitenkin olla hyvis vs hyvis tilanne. En muista, kuka kommentoi, että ei ole väliä kumpi tipahtaa. En ehkä lähtisi tänään lynkkaamaan kumpaakaan. (Sori, ajatus ei pysy koossa. Kysykää tarkennusta, jos haluatte.) Mutta huomio, että sanot toisen mediapuhujan sopivan Haliman kuvioon. Halima juuri ennen toisen mediapuhujan esiintuloa sanoi mulle, että ei usko kahteen mediapuhujaan vaan uskoo, että sinä ja Pyramidi yrititte ottaa eroa omaan mediapuhujaanne, ei siis toiseen mediapuhujaan. (Ja outoon ajoitukseen voisi palata myöhemmin.)

MURSUMUS: Mursumuksen viestistä en osaa sanoa oikein mitään. Mä huomaan tämän kyllä kaavana. Mun pitäisi varmaan lukea nuo viestit läpi, että saisin jotain irti. Toivoisinkin vielä tämän pelipäivän aikana jonkinlaista hyvis/pahis-analyysia ja perusteluita, edes muutamasta henkilöstä.

miina kirjoitti:-Tähän samaan sarjaan menee siis myös Aelina, huh, mitä analysointia. Vaikuttais siltä että oot pelannu aiemminkin. Onko sulla joku kaveri apuna siellä miettimässä näitä asioita? Esim. pahiskaveri :D? Ja sitten, aelinan se mediapuhuja-kommentti oli kyllä sellanen freudilainen että oletan että sie oot toinen niistä.


MIINA: Miinalta tuli hieman pohtivampaa viestiä, joten ehkä vihdoin pääsemme eteenpäin miinan rooli-sanomisista. Ja vastakommentoin mediapuhujaa. Mua häiritsee se. Kukaan muu ei oikeastaan tunnu kommentoineen sitä, että puhuin 2 mediapuhujasta juuri ennen toisen mediapuhujan esiintuloa. Mun mielestä tämä nyt siltä kantilta on omituista, että sanoin juuri Halimalle olevani samaa mieltä 2 mediapuhujan mahdollisuudesta, Halima sanoo, että tarkoitti aiemmilla Jitachi-Pyramidi puheillaan mediapuhujan käyneen mediapuhumiensa tekstien kimppuun, mihin kommentoin ymmärtäneeni väärin. Ja sitten tulee toinen mediapuhuja! Anteeksi mitä? (Ja nyt mietittynä Vuhin kommentti kauniista viesteistäni taitaa liittyä tähän.) Saattoi käydä sattumalta, tai olla käymättä, mutta ihmettelen kyllä tätä. Miinan kommentista muuten nyt ei jää mitään erikoisempaa sanottavaa.

justy kirjoitti:Tuossa onkin paljon työkaluja käytössä. Sellaisia kommentteja noihin, että pelkkä hiljaisuus on mielestäni yleisesti ottaen neutraalia - niin moni asia voi vaikuttaa siihen. Samoin pesäeroa mielestäni on turha yrittää arvioida ennen kuin joku on oikeasti paljastunut pahikseksi. Mutta tiedän että monet ovat tästä asiasta eri mieltä.


JUSTY: Justyn ja Jitachin Haliman roolikommentointi jatkuu. Mun nyt oikeasti on suoriltaan vaikea sanoa, mikä vaikuttaa pahismaiselta. Se riippuu niin paljon pelin tapahtumista. Hiljaisuus voi olla kiireellisyyttä, mutta se voi olla myös silmistä pois pysymistä. Selitys Jitachista saa mun epäilyjä justya kohtaan lieventymään.

PYRAMIDI: Pyramidin viestistä ei jää oikein mitään mieleen, vaikka pidänkin Pyramidia hieman epäilyttävänä. Käyn heti kun jaksan, Pyramidin viestejä läpi. Välillä tuntuu, että Pyramidi sanoo viesteissään samoja asioita mitä olen sanonut jo aiemmin, mutta pidän sitä kyllä ymmärrettävänä.

JUSTY: Justylta (vai justyltä?) toinen pitkä viesti. Eli selitin Jitachille jo tuolla hieman ylempänä, miksi pidän(/pidin) sitä mahdollisena. Se olisi rohkea taktiikka, mutta mahdollinen. Enää en usko siihen niin paljoa, mutta en vielä täysin hautaakaan. Tällä hetkellä meillä on hiljaisempia pelaajia, joilta haluaisin kuulla mielipiteitä. Kuvioon sopimisella ihan vaan meinasin sitä, että epäilin sinua ja hyökkäsit yhtä pelaajaa kohtaan -> (jos olisit pahis:) yrität lynkata hyviksen tai hankit sellaista pesäeroa, että “emme ole todellakaan samalla puolella”. Tämän takia olisin myös ennemmin lynkannut sinut kuin Jitachin. Ja miksi olen nyt hautaamassa tätä: en pidä sinua enää niin pahismaisena. Ja Halima-justy tiimiin en uskonut. Satuin kokoamaan noita ylös ja mainitsin (Halima)-justy-Jitachi, ihan vain sen takia, että Pyramidi oli liittänyt siihen Haliman ja toinen pelaaja ei (Mursumus?). Ja miksi epäilen Pyramidia: Pyramidin ensimmäinen viesti, jota ollaan käsitelty jo aiemmin. Lisäksi tämä kaiken vitsillä heittäminen. Jotenkin mua kummaksuttaa lukea Pyramidin viestejä, ja huomata hänen olevan samaa mieltä jostakin, minkä olen sanonut jo aiemmin (nostamatta siis minua sen kumemmmin esiin) (ja tämä viimeisin nyt on eräältä kantilta ihan ymmärrettävä - samojen asioiden ympärillä liikkuu puheenaiheet). Mutta käyn Pyramidin kommentteja vielä myöhemmin läpi, katsotaan jos mieleni muuttuu jonnekin suuntaan. Tällä hetkellä tuntuu, että saatan pitää Pyramidia turhaan pahismaisena, mutta haluan katsoa vielä tarkemmin.

PYRAMIDI: Mä olen jo niin sekaisin tuosta mediapuhujasta, että ei ole tottakaan. (Ihan tilastoimisen ilosta kuitenkin. Vuh ei halua luottaa minuun ja Hau haluaa pudottaa miinan ja Violetin.)

JUSTY: Justy on selkeästi päättänyt tänään pelata! Jos tämän viestin jälkeen löytyy outouksia tai hyppäsin jonkun yli, mainitkaa toki, niin mä yritän selittää ajatuksiani. Sanottakoon myös, että huomaan olevani liian taipuvainen uskomaan kaikkia, mikä sekoittaa mua, koska en osaa pysyä vain siinä omassa mielipiteessäni vaan lähden miettimään myös kaikkea muuta. Tällä hetkellä en pidä Halimaa erityisen epäilyttävänä, mutta toisaalta mua pelottaa kaikkien asenne, että Halima ei takuulla ole pahis.

***

Pahismaisina pidän Violetia, jonka perustelut eivät vakuuta minua ja äänesti kummemmin perustelematta.

Pidän silmällä justya. Ei ole enää silmissäni pahismainen, mutta en ole valmis laskemaan hyvismäiseksikään. Pyramidi epäilyttää sillä, että heittelee asioita ja sanoo myöhemmin vitseiksi. Pyramidin käyn vielä läpi, joten paikka voi vielä muuttuakin suuntaan tai toiseen.

Neutraaleja ovat Mursumus, jonka viesteistä en saa mitään irti. Käyn ne myöhemmin läpi. Niacinin ja jeekakan laskisin melkein hyvismäisiin, mutta toivoisin pelaaja-mielipiteitä vielä tämän pelipäivän aikana. Marzzuusta mulla ei ole oikein mielessä mitään, mutta haluan käydä läpi. Jinmurulla poissaolo vielä tänään.

Hyvismäisiin laskisin ehkä varauksella Jitachin ja miinan. Kumpaakaan en sano hyvikseksi, mutta toisaalta en ole löytänyt viesteistä vielä mitään pahismaistakaan.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 17.07.2018 18:12:55

Minun silmään justyn epäilykset Jitaa kohtaan tuntui jotenkin väkisin väännetyiltä, mistä syystä näkisin ehkä ennemmin justyn kuin Jitan tippuvan. Esimerkiksi Jitan yksinkertaisesta toteamuksesta "Halima on joku muu kuin peruspahis" justy löysi jotain aivan muita merkityksiä, kuin mitä sanat tarkoittivat. Olen ehkä liian yksinkertainen ymmärtämään justyn mutkikkaita aivoituksia, mutta tuntuu että tipahdan ihan kärryiltä kun yritän lukea justyn perusteluita epäilyilleen. Tiedän että justy osaa pahiksenakin kirjoittaa hyvin "peliä edistävästi", joten en pidä hänen kohdallaan tämmöistä aktiivisuutta vielä hyviksen merkkinä.

Ihmettelin ensin itsekin Pyramidin logiikkaa tuossa justy/Jita roolinpaljastumisskenaarioissa, mutta kun aloin siitä kirjoittaa niin huomasin, ettei siinä ollutkaan mitään outoa. Pyramidi siis sanoi että jos toinen kaksikosta paljastuu pahikseksi, ei pidä toista enää niin todennäköisenä pahiksena, koska ei näe käytöstä pahiskaksikolle uskottavana. Jos taas kumpi vaan paljastuu hyvikseksi, voi jäljelle jäänyt yhtä hyvin olla hyvis tai pahis = ei ota kantaa onko epäilyttävä vai ei. Justy käänsi tämän muotoon:

"Eli siis minä epäilytän enemmän, mutta jos paljastunkin hyvikseksi, alkaa Jitachi epäilyttää? "

Tämä tuntuu myös vähän sanojen vääntelyltä, koska Pyramidi ei sanonut että Jitachi alkaisi epäilyttää. Tai ainakaan minä en tulkitsisi sitä että "jonkun rooli kiinnostaa" epäilynä, vaikken toki osaa Pyramidin puolesta sanoa mitä hän sillä tarkoitti.


Jitachi kirjoitti:jeekaka: Suoraan sanoen mä en oo itsekään koskaan kovin innoissani pahisroolin saamisesta mutta jonkunhan on sitä roolia pelattava pelissä.

Tämä häiritsee mua valtavasti, koska mulla on muistikuva, että jossain pelissä tai ketjussa oli joskus kyselyä aiheesta ja muistelen että Jitachi oli niitä harvoja jotka sanoi nauttivansa eniten pahisroolista. En nyt kuitenkaan löydä tuota keskustelua mistään vaikka koitin kaivella, joten en uskalla varmaksi sanoa. Näköjään kun en muistanut oikein miinankaan pelimieltymyksiä. :/

Jitachi kirjoitti:Vuh on todennäköisesti paha mediapuhuja, Haun puolestaan ollessa hyvä mediapuhuja. Tai sitten vaihtoehtoisesti Vuh onkin mediapuhuja joka suorittaa tehtävää kolmantena osapuolena.

Ymmärsin että jättäisit mieluiten mediapuhujat omaan arvoonsa, mutta pakko kysyä: miksi pidät/pidit Vuh:ia pahana mediapuhujana ja Hau:ta hyvänä, kun itsekin sanoit ettet keksi oikein mitään syytä miksi hyvis mediapuhuja heittelisi nimiä noin? Myöhemmin Hau kehotti äänestämään myös Violetia, mikä oli sinusta vain hämmentävää. En ole aiemmin mediapuhujiin törmännyt, mutta minusta se viimeistään oli aika selvä merkki pahan mediapuhujan sabotoinnista, kun taas Vuh on pidättäytynyt vaikuttamasta pelin kulkuun mitenkään.

miina kirjoitti:Sävy ei ehkä tullu viestistä läpi. Olen oikeasti tyytyväinen.

Ahaa aivan, luin sen viestin jotenkin sarkasmin sävyttämänä, mutta jos asia ei ollut niin, niin ymmärrän paremmin. :D

Sitten vielä loppuun muutama vibafiilismaininta!

Aelina vaikuttaa hyvismäiseltä. Tekee hyviä huomioita ja on aktiivinen, eikä ole mitään kohahduttavaa pahamaista sanonut. On kiinnittänyt huomiota samanlaisiin asioihin, mitä itsekin pidän epäilyttävinä.

miina näiden viimeisimpien viestien valossa vaikuttaa uskottavammalta ei-pahis-miinalta.

Pyramidista jostain syystä olen hyvin epävarma, vaikken osaa tarkalleen sanoa miksi. Pitää lukea myöhemmin tarkemmin.

Marzzuu on ollut Marzzuuksi ilahduttavan aktiivinen. ^^ Vielä en roolin puolesta osaa veikkailla, mutta hyvä että jonkunlaista mielipiteitä on kuitenkin irronnut.

Violetissakin oli jotain kummaa, pidän silmällä.

Jeekakasta ei jäänyt mieleen oikeastaan mitään, sanoisin siis neutraaliksi tässä kohtaa.

Halimaa mun on aina tosi vaikea lukea. En pidä metatasolla ollenkaan mahdottomana, että Halima olisi toivonut jotain pahisroolia koska a) kukaan ei odottaisi sitä ja b) mahdollinen erikoisrooli pahiksella voi tehdä siitä houkuttavamman pelata. Mutta onko Halima nyt sitten pelannut epäilyksiä herättävästi, niin sanoisin että ei kai, mutta en pidä mitenkään epäilyttävänä sitäkään että jotkut ovat ilmaisseet etteivät aio poissulkea pahis!Halimaa.

//Offtopic: Tämmöisillä helteillä mua ei tulla koneen ääreltä juurikaan löytämään, ja tämä pitkän viestin naputtelu puistosta puhelimella on aivan tuskastuttavaa. Hgnnh!

//Aelina väliin, jaa niin Mursumus puuttui vielä minun listalta. Ei sanottavaa tähän hätään, neutraali!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 17.07.2018 19:23:57

Kotiuduin! Hirvittävä viestisuma, en kyl ihan heti saa tästä mitään selkoa. Huomena illalla töitten jälkeen yritän päästä pelaamaan!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jita » 17.07.2018 19:59:53

Niacin: ajatuskatko, meni mediapuhujat sekaisin. Tarkoitin nimet alun alkaen toisin päin: enhän mä komppaisi Violetia jos olisin sitä mieltä. Nyt kun myös Vuh on ruvennut namedrop-leikkiin niin en voi kylläkään enää hänen aikeistaan ottaa selvää. Entistä parempi syy jättää ne yksin höpöttelemään keskenään.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.07.2018 23:32:58

Ajatus ei kulje.

HALIMA: Epäilee Jitachia ja Pyramidia. Pitää miinaa hyviksenä.

JEEKAKA: Epäilee justya.

JINMURU: -

JITACHI: Epäilee justya ja Halimaa.

JUSTY: Epäilee Jitachia, miinaa, Pyramidia ja Marzzuuta. Epäilee Marzzuuta, Pyramidia ja Jitachia. Miina ja Aelina hyviksiä. Halima, Mursumus, jeekaka ja Niacin neutraaleja. Violet narri.

MARZZUU: Epäilee Jitachia ja justya pahiksiksi.

MIINA: Epäilee justya ja Violetia. Joitain epämääräisiä epäilyksia Aelinalle? Halima ja Niacin hyviksiä. Mursumus ja jeekaka ei epäilytä. Marzzuusta ei osaa sanoa.

MURSUMUS: Epäilee justya ja Pyramidia.

NIACIN: Aelina hyvismäinen. Miina ei-pahismainen. Pyramidi, Marzzuu, jeekaka ja Mursumus neutraaleja. Violetia pitää silmällä. Halimasta ei tiedä.

PYRAMIDI: Epäilee Halimaa ja Jitachia. Epäilee Halimaa, justya ja Jitachia. Hyvisvibaa jeekakasta. Ei kommentoitavaa Aelinasta.

VIOLET: Epäilee Jitachia. Epäilee Mursumuksen ääntä. Sanoo justyn vievän peliä eteenpäin (en oikein tiedä, onko tämä luoton antoa vaiko ei). Sanoo Aelinan vaikuttavan enemmän hyvikseltä kuin pahikselta. Miettii, olisiko Pyramidi pahis.

Minun epäilyni saatte etsiä aiemmista viesteistä.

***

PYRAMIDI: Ekassa viestissä Pyramidi hieman heittää kommenttia Halima-Jitachista. Mun mielestä tämä voi kuitenkin olla vitsi, mutta silti hieman omituinen heitto. Seuraavassa viestissä sanoo, että Jitachi puolustautuu, mutta ei tuo esiin mitään uutta (mä en ole koskaan ymmärtänyt kenenkään kohdalla, miksi puolustautumista kommentoidaan. Eiköhän lähes jokainen halua pysyä elossa). Epäilee pelinjohtajia. Epäilee Halimaa. Miettii Halima-Jitachi-justy-kolmikkoa. Kuittaa ekan kommentin Halimasta ja Jitachista heitoksi. Miksi kuitenkin epäilee sen jälkeen vielä Halima-Jitachi-justya? Miksi juuri tuo kolmikko? (Mua kyllä väsyttää niin, että saatoin ohittaakin jotain.)

Pyramidin vastauksen jälkeen siirtäisin ehkä neutraaleihin, mutta haluaisin jotain perusteluja tuolle kolmikolle. Aiemmat epäilyt taisi kuitenkin liikaa perustua ihan ekaan kommenttiin.

Nyt mua eniten kyllä epäilyttää Violet. Violetilta on tullut kolme viestiä, ja kokonaisuudessaan sisältö on tällainen:
VIOLET: Ekassa viestissä ei mitään tärkeää pelin kannalta. Toisessa viestissä on justyn kanssa samaa mieltä ja epäilee Jitachia ja miinaa, jonka jälkeen äänestää Jitachia. Sanoo, ettei haittaa, jos päivä on taistelu Jitachin ja justyn välillä. Jotain perustelua tähän? Epäilee Mursumusta Jitachin pahiskaveriksi, koska Mursumus äänesti justya. Pitää minua ennemmin hyviksenä kuin pahiksena. Mutta hetkinen. Enkö minä jo tuossa vaiheessa epäillyt justya ja sanoin Jitachin olevan hyvismäinen? Miksi minä olen hyvismäinen ja Mursumus pahismainen? Lisää minun kyselyn jälkeen, että epäilee Jitachia, koska Jitachi korjaili lausejärjestystään (näin kuultuna kuulostaa jopa jossain määrin loogiselta, mutta Jitachin viestit luettua ei), eikä sitä miksi hän oli hyssyttämässä Haliman hyvismäisyyttä (jota minä en näe). Lisäksi ei usko Haliman valitsevan pahisroolia. Kuitenkin miettii myös Pyramidin pelaavan hiljaisen pahiskaverin kanssa.

Saisiko kattavampaa vastausta pelaajista hyvis/pahis-jaolla, Violet?

Siihen asti taidan tällä kertaa kuunnella justya ja äänestää.
++Violet
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.07.2018 23:42:11

Mun laskujen mukaan tilanne on:
1 Jitachi (Violet)
1 justy (Mursumus)
1 Marzzuu (justy)
1 Violet (Aelina)

Justy on tainnut saada äänensä ekana.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.07.2018 23:57:45

Ja koska en kuitenkaan halua pilata unirytmiäni menemällä säädylliseen aikaan nukkumaan, niin jatketaas vielä hieman.

Pahismaiset: Violet
Pidän silmällä: justy
Neutraaleja: Mursumus, jeekaka, Marzzuu, Jinmuru, Pyramidi, Halima
Hyvismäiset: Jitachi, miina, Niacin (ja mistä vetoa, että tämä on lopullinen pahiskolmikko...)

Neutraalit käyn huomenna läpi
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Violet » 18.07.2018 00:01:20

Hyviksiä:

Violet
Justy
Halima
Pyramidi (suurimmalla varauksella)
Niacin
Aelina

Pahiksia:

Jitachi
Mursumus
miina
Marzzuu

Tyhjää:

Jinmuru
jeekaka

Mulla on ollut todella pitkä päivä, joten laitoin listan kasaan lähinnä intuitiolla. En usko, että pelissä on kovinkaan montaa pahisroolia - sen sijaan sarjamurhaaja, kultinjohtaja ja narri ovat kaikki varteenotettavia vaihtoehtoja tämänkokoisessa pelissä. Mitä tulee mediapuhujiin, niin lähtökohtaisesti jos niit äepäilyjä on, niin suosittelisin että ne esitetään peliketjussa eikä mediapuhujan välityksellä, sillä itse en niistä ainakaan aio välittää - etenkään nyt kun niiden hyvismäisyyttä on syytä epäillä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 18.07.2018 07:47:34

Väliaikalaskenta

Äänet:
1 justy (Mursumus)
1 Jitachi (Violet)
1 Marzzuu (justy)
1 Violet (Aelina)

Kuolemassa on justy saatuaan äänensä ensin.

Poissaolot:
Kukaan ei ole poissa.

Vuh kirjoitti:Hyvää huomenta arvoisat kuulijat. Kuultuani palautetta eilisestä lipsahduksestani pahoittelen tätä todella kovasti. Päätoimittaja Zey antoi minun kuulla kunniani ja olen täksi päiväksi pukeutunut säkkikankaaseen ja ripotellut tuhkaa ylleni. Haluan näin osoittaa olevani syvästi pahoillani eilisestä sekaantumisesta peliin ja lupaan, että vastedes en sekaannu peliin mainitsemalla kenenkään nimiä. Tästä viestistä lähtien jos kuunnelmaa mainitsen, ne ovat vain yleisiä kommentteja pelin kulusta, eivät niin että mainitsisin kenenkään nimiä. Tuo toinen Narkissoksen sukulaissielu mediapuhuja vain sai minut sellaisen raivon valtaan, että lähdin pelaamaan peliä, jota hän haluaa. Se ei tule toistumaan ja aion kamppailla tuota itseäänrakastavaa ääliötä vastaan niillä aseilla, jotka parhaiten hallitsen. Nimittäin huumorin ja vangitsevien tarinoiden.

Pyydän vielä Aelinalta anteeksi, että menin sekoittamaan peliä mainitsemalla sinun nimesi. Se oli todella anteeksiantamaton teko minulta, mutta pyydän että voit suhtautua tähän ymmärtäväisesti.

Toivotan kaikille kuulijoille oikein hyvä keskiviikkopäivää, joka toivottavasti on teille mieluinen ja hyvin sujuva. Tulette kuulemaan toivomaanne viihdettä Koiraradiosta hyvin pian.


Päivä päättyy huomenna kello 22:00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 18.07.2018 10:45:45

Marzzuu kirjoitti:Tutusta kaavasta ei näköjään pääse yli eikä ympäri, että mie olen epäilyttävä vaikka olisin itse PJ (mutta jäntän sen kunnian Zeylle) :D


Joo, valitettavasti en ole oikein oppinut lukemaan sinua, ja vaikutat hyvin samanlaiselta hyviksenä ja pahiksena. Mutta koetan esittää joitakin tarkentavia kysymyksiä antamiisi vastauksiin.

Marzzuu kirjoitti:Mulla justy-Jita pahisajatus kumpusi lähinnä joistain alun viesteistä, jokin niissä särähti omaan korvaan.
Aloitan huonot perusteluni (koska Marzzu on surkea perustelija) sillä, että Jitan viestien tyylistä musta huokui tietty jokin, joka herättää omat pahisepäilyni, mutta en vielä uskalla ääntä antaa.


Osaatko tarkentaa, mikä Jitan viesteistä erityisesti säräytti? Ja jos sen luettuasi osaisit yhtään tarkentaa sitä, mikä tuossa viestissä häiritsi? Toiko se mieleesi jonkun muun pelaajan viestin jonka tämä on jossain aiemmassa pelissä kirjoittanut? Sanoiko Jita jotain, mikä mielestäsi on järkevämpää pahiksen sanomaksi?

Toivoisin myös että osaisit vähän selittää miksi pidät minua pahiksena, koska sanoit uskovasi että Jita ja minä ollaan molemmat pahiksia.

Marzzuu kirjoitti:Nythän tilanne olisi se, että Jita puoamassa ensin saadulla äänellä, joten melkein houkuttaisi olla Kelju K. Kojootti ja räiskäistä kannustusääni Niacinille, josta haluaisin kuulla lisää, mutta taas järki huutaa "Älä ole pelle!" Niinettä ei sekään tunnu oikein hyvältä.


No nythän Niacin on postannut pitkän postin, mitä mieltä olit siitä viestistä? Tekeekö mielesi nyt kannustaa jotakuta muuta?


Toivoisin että koetat Marzzuu vastata näihin, ja etenkin selittää niitä epäilyitäsi. Koska se että sanot epäileväsi kahta tyyppiä pahiskamuiksi ilman mitään perusteluja, ja samalla ilmaiset että voisit periaatteessa äänestää hiljaista pelaajaa kannustusmielessä, tekevät sun puolen selvittämisestä ainakin mulle mahdotonta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 18.07.2018 11:20:26

Aelina kirjoitti:VIOLET: Mun on vaikea vieläkin ymmärtää Violetin pointti, kun Violet vetoaa Jitachin puolusteluun ja Haliman hyvismäisyyden hyssyttelyyn. Sinänsä ymmärrän, että muuta materiaalia ei ole ja mielestäni Jitachi lopulta vähän perui puheitaan “no kyllähän sen niinkin saattoi ymmärtää”. Mun käsittääkseni ainoastaan justy ja Violet käsittivät Jitachin kommentin Haliman hyvismäisyyden hyssyttelynä.


Mun on vaikea lukea Violetia tässä pelissä. Osittain siksi että hän on osoittanut näkevänsä samaa epäilyttävyyttä Jitachin ja miinan kommenteissa. Osittain siksi että tässä pelissä sai toivoa omaa rooliaan.

Aelina kirjoitti:JITACHI: Mä nielen Jitachin selityksen. Musta vaan on omituista, että tunnun ainoana pitävän Jitachia hyvismäisenä. Jos Jitachi on pahis, mä olen sitten sokea kaikkien muiden nähdessä tämä. Ja syy miksi usko(i)n, Jitachi-justyn olevan mahdollinen, on se, että tästä on tulossa pieni show. Justy vai Jitachi? Kumpi putoaa ja kumpi on hyvis? Jos toinen putoaa ja paljastuu pahikseksi, toista olisi helppo pitää hyviksenä. Tällä hetkellä mä alan kyllä justyn vastauksien jälkeen miettiä, että voisiko tässä kuitenkin olla hyvis vs hyvis tilanne. En muista, kuka kommentoi, että ei ole väliä kumpi tipahtaa. En ehkä lähtisi tänään lynkkaamaan kumpaakaan. (Sori, ajatus ei pysy koossa. Kysykää tarkennusta, jos haluatte.) Mutta huomio, että sanot toisen mediapuhujan sopivan Haliman kuvioon. Halima juuri ennen toisen mediapuhujan esiintuloa sanoi mulle, että ei usko kahteen mediapuhujaan vaan uskoo, että sinä ja Pyramidi yrititte ottaa eroa omaan mediapuhujaanne, ei siis toiseen mediapuhujaan. (Ja outoon ajoitukseen voisi palata myöhemmin.)


Kävin lukemassa vähän Jitachin viestejä edellisestä pelistä jossa me molemmat oltiin hyviksiä. En äkkiseltään löytänyt Jitachin pahispeliä, joten jos joku sellaisen muistaa ja viitsii mullekin kertoa, kävisin mielelläni sitäkin katsomassa. Mutta siis, tämä viesti kyseisestä pelistä muistuttaa mua tämän pelin Jitachista. En tiedä onko se vain sattumaa, vai klashaavatko meidän pelityylit, mutta nyt toista kertaa epäilen Jitachia hänen sanomisistaan ja toista kertaa Jitachi epäilee mua koska epäilyni ovat hänen mielestään (ja ehkä ihan oikeasti, mun on sitä vaikea arvioida) hänen sanomistensa vääntelyä. Joten joo, ehkä Jitachi on hyvis. Tosin en kyllä keksi mikä hänen toimissaan viittaisi hyvikseen, koska hän on lähinnä puolustautunut epäilyiltä (järkevää riippumatta oletko hyvis vai pahis), epäillyt niitä jotka epäilevät häntä (luonnollista riippumatta oletko hyvis vai pahis) ja puhunut mediapuhujasta, vaikka kokeekin että mediapuhujasta puhuminen on turhaa (tämän laskisin enemmän pahismaiseksi kuin hyvismäiseksi).

Joten ehkä pyytäisinkin sinua tarkentamaan, mikä Jitachin toiminnassa näyttää hyvismäiseltä?

Ja ymmärrän sinänsä miksi paranoidi kyläläinen epäilee, että kaksi toistensa kimppuun käyvää pelaajaa olisikin kaksi pahista, joista toinen sitten saa paljon kyläläispisteitä. Mutta väittäisin silti, että pelissä jossa on tod näk. 2 tai 3 pahista, olisi aika kurja taktiikka pahiksilta yrittää uhrata toinen pelaaja heti ekana päivänä. Eli ennemmin sanoisin että pahis-justy ja pahis-jita yrittivät ottaa etäisyyttä toisistaan, mutta sitten homma menikin pieleen kun läjä pelaajia alkoi epäillä pahis-justyä tämän epäilyiden vuoksi.

Aelina kirjoitti:MURSUMUS: Mursumuksen viestistä en osaa sanoa oikein mitään. Mä huomaan tämän kyllä kaavana. Mun pitäisi varmaan lukea nuo viestit läpi, että saisin jotain irti. Toivoisinkin vielä tämän pelipäivän aikana jonkinlaista hyvis/pahis-analyysia ja perusteluita, edes muutamasta henkilöstä.


Allekirjoitan tämän. Itse asiassa Mursumus epäilyttää vähän sen vuoksi, että hän löysi nopeasti paikan äänelleen, ja on sen jälkeen vältellyt peliä. Oikein hyvä pahistaktiikka, voi toki olla merkki kiireisestä kyläläisestäkin.

Aelina kirjoitti:MIINA: Miinalta tuli hieman pohtivampaa viestiä, joten ehkä vihdoin pääsemme eteenpäin miinan rooli-sanomisista. Ja vastakommentoin mediapuhujaa. Mua häiritsee se. Kukaan muu ei oikeastaan tunnu kommentoineen sitä, että puhuin 2 mediapuhujasta juuri ennen toisen mediapuhujan esiintuloa. Mun mielestä tämä nyt siltä kantilta on omituista, että sanoin juuri Halimalle olevani samaa mieltä 2 mediapuhujan mahdollisuudesta, Halima sanoo, että tarkoitti aiemmilla Jitachi-Pyramidi puheillaan mediapuhujan käyneen mediapuhumiensa tekstien kimppuun, mihin kommentoin ymmärtäneeni väärin. Ja sitten tulee toinen mediapuhuja! Anteeksi mitä? (Ja nyt mietittynä Vuhin kommentti kauniista viesteistäni taitaa liittyä tähän.) Saattoi käydä sattumalta, tai olla käymättä, mutta ihmettelen kyllä tätä. Miinan kommentista muuten nyt ei jää mitään erikoisempaa sanottavaa.


En ole itse tuota kommentoinut, koska mun mielestä roolikeskustelu tässä vaiheessa peliä on aika turhaa. Etenkin kun kahden mediapuhujan olemassaolo tekee mielestäni turhan vaikeaksi päätellä mitään siitä että jotkut pelaajat saattavat tietää mediapuhujista (vertaa Haliman kommentti). Tähän voi ehkä palata myöhemmin pelissä, kun linkkien tutkiskelu on ajankohtaisempaa.

Aelina kirjoitti:PYRAMIDI: Pyramidin viestistä ei jää oikein mitään mieleen, vaikka pidänkin Pyramidia hieman epäilyttävänä. Käyn heti kun jaksan, Pyramidin viestejä läpi. Välillä tuntuu, että Pyramidi sanoo viesteissään samoja asioita mitä olen sanonut jo aiemmin, mutta pidän sitä kyllä ymmärrettävänä.


Mitkä Pyramidin sanomiset ovat mielestäsi sinulta lainattuja?


Aelina kirjoitti:Pahismaisina pidän Violetia, jonka perustelut eivät vakuuta minua ja äänesti kummemmin perustelematta.


Pidän itsekin Violetia pahismaisena, mutta uskon myös että hän arvasi tämän pelin rooleja miettiessään, että häntä pidetään pahismaisena. Siksi uskon hänet narriksi.

Sen sijaan minusta demonisoit turhaan Violetin ääntä. Enkä sano tätä siksi että Violet äänesti kanssani, vaan siksi että äänestäminen on pelin kannalta hyväksi, ja äänestää kannattaa alkupelissäkin, jolloin äänillä ei vielä voi olla kovin vahvoja perusteluita. Se mikä minua Violetissa häiritsee on se, ettei hän ole juurikaan päivittänyt kantojaan, vaikka pelissä on hänen äänensä jälkeen tapahtunut asioita. Sama juttu Mursumuksen kanssa - hänen äänensä oli sillä hetkellä OK, mutta se ei oikein ole OK ettei hän ole päivittänyt näkemyksiään mitenkään.

Mutta totta kai kyse voi olla ihan vain siitä, ettei kummallakaan ole ollut aikaa pelata. Sama juttu Marzzuun ja Haliman kanssa: molemmat ovat puhuneet pelistä tosi vähän, mikä sinänsä on epäilyttävää, mutta mikä voi johtua myös ihan pelin ulkopuolisista asioista. Tällaista tää kyläjuonittelu välillä on. :/
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 18.07.2018 11:45:13

Niacin kirjoitti:Minun silmään justyn epäilykset Jitaa kohtaan tuntui jotenkin väkisin väännetyiltä, mistä syystä näkisin ehkä ennemmin justyn kuin Jitan tippuvan. Esimerkiksi Jitan yksinkertaisesta toteamuksesta "Halima on joku muu kuin peruspahis" justy löysi jotain aivan muita merkityksiä, kuin mitä sanat tarkoittivat. Olen ehkä liian yksinkertainen ymmärtämään justyn mutkikkaita aivoituksia, mutta tuntuu että tipahdan ihan kärryiltä kun yritän lukea justyn perusteluita epäilyilleen. Tiedän että justy osaa pahiksenakin kirjoittaa hyvin "peliä edistävästi", joten en pidä hänen kohdallaan tämmöistä aktiivisuutta vielä hyviksen merkkinä.


No, tällä hetkellä meitä on neljä pelaajaa yhdessä äänessä, eli sinun ei tarvitse valita pelkästään meistä kahdesta? (Tosin en suosittele lynkkaamaan Violetia kun hän on veikkaukseni mukaan narri).

Koetan vielä kerran selittää Jitachi-epäilyitäni. Muistutan kuitenkin että epäilen tällä hetkellä sekä Marzzuuta että Pyramidia Jitachia enemmän.

Ensinnäkin, Jitachin lausuma ei ollut "yksinkertainen toteamus," vaan hän väittää sen olleen analyysi siitä että Halima oli innoissaan roolistaan. Jitachi näet uskoo, että peruspahis-Halima ei olisi sanonut olevansa innostunut. Tämä analyysiperustelu on mielestäni ihan hyvä. Se miten aluksi tulkitsin Jitachin lausuman oli, että hän epäilee että Halima olisi voinut valita roolikseen myös erikoispahiksen. Mielestäni tämä oli tulkinta, jonka pahis on taipuvaisempi esittämään kuin hyvis. Miksi? Siksi, että pahikset eivät halua yhtä pelaajaa kohdeltavan "varmana hyviksenä", vaan heille on tärkeää, että kyseinen pelaaja saatetaan harhalynkata. Koska muuten pahisten voitto vaikeutuu, kun Halimaa ei saa harhalynkattua.

Sinä ja muutama muu pelaaja näette tämän nyt Jitachin sanomisten vääristelynä. Okei, tulkitsin hänen sanomisensa väärin ja äänestin häntä tulkintani perusteella. Miksi pahis olisi tehnyt näin todennäköisemmin kuin hyvis? Olisiko pahis-justylle ollut suurempi hyöty tehdä näin kuin hyvis-justylle? Mielestäni tekoni voi tulkita myös ilman vaatimusta tahallisesta vääristelystä ja vääntelystä.

Niacin kirjoitti:Ihmettelin ensin itsekin Pyramidin logiikkaa tuossa justy/Jita roolinpaljastumisskenaarioissa, mutta kun aloin siitä kirjoittaa niin huomasin, ettei siinä ollutkaan mitään outoa. Pyramidi siis sanoi että jos toinen kaksikosta paljastuu pahikseksi, ei pidä toista enää niin todennäköisenä pahiksena, koska ei näe käytöstä pahiskaksikolle uskottavana. Jos taas kumpi vaan paljastuu hyvikseksi, voi jäljelle jäänyt yhtä hyvin olla hyvis tai pahis = ei ota kantaa onko epäilyttävä vai ei. Justy käänsi tämän muotoon:

"Eli siis minä epäilytän enemmän, mutta jos paljastunkin hyvikseksi, alkaa Jitachi epäilyttää? "

Tämä tuntuu myös vähän sanojen vääntelyltä, koska Pyramidi ei sanonut että Jitachi alkaisi epäilyttää. Tai ainakaan minä en tulkitsisi sitä että "jonkun rooli kiinnostaa" epäilynä, vaikken toki osaa Pyramidin puolesta sanoa mitä hän sillä tarkoitti.


Pyramidi sanoi, että jos paljastun hyvikseksi hän antaa sanomisilleni enemmän painoarvoa. Tulkitsin enemmän painoarvon siten, että hän saattaisi sen jälkeen epäillä Jitachia. Koska en ollut varma, kysyin tarkennusta. En nyt ihan ymmärrä miksi tämä on sanojen vääristelyä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.07.2018 11:48:24

Olen taas puhelimella, ja olen huono puhelimella kirjoittamisessa. Tämä justyn uusimpaan viestiin.

Sä sanoit tuossa, että Jitachi ei vaikuta hyvikseltä, joten sen takia epäilet häntä. Mä ymmärrän tuon mediapuhujakommenttisi. Mediapuhujan miettimiseen on hyvä käyttää energiaa, kun ei haluaisi epäillä ketään. Kuitenkin tuo on nyt se ainoa syy, minkä mäkin näen pahikseudelle. Näin muuten sanoisin, että pidän Jitachia hyvismäisenä nimenomaa sen takia, että en ole kuitenkaan saanut mitään muuta pahismaista irti. Sen takia näkisin myös, että hänet voisi laskea hyvismäisiin.

Mä en ole jumittunut siihen ajatukseen, mutta pidän sitä mahdollisena. Jos sinä tänään tipahtaisit, en siis laittaisi Jitachia takuuvarmaksi hyvikseksi. Sama toisinpäin. Mutta kuten sanoin, hyvis vs hyvis tilanne on myös mahdollinen. Mikään ei kerro, onko kumpikaan pahis vai ei.

En nyt suoraan sano Pyramidin sanomisia lainatuiksi, vaan että sanomme samoja asioita peräkkäin. Ja se voi olla ihan luonnollista niin, että me vain satumme olemaan samaa mieltä ja minä vaan satun lukemaan "enkös minäkin ole kirjoittanut noin". Eli joo, sinänsä ei auta hyvis vai pahis - asiassa. Jos joku nyt oikeasti haluaa nämä kohdat, mä voin käydä myöhemmin penkomassa. Lähinnä nämä liittyivät pahismaisiin asioihin, en nyt muista oliko pahismaisista pelaajista jotain. (Satuin mainitsemaan tämän aiemminkin, mutta lähinnä kirjoitin mitä tuli mieleen, miettimättä onko se lopulta tärkeää vai eim.)

Mua ei häiritse se, että Violet äänesti. Mun mielestä se on ihan ok. Sen sijaan mua häiritsee ne perustelut ja se, että minä olen hyvismäinen ja Mursumus pahismainen. Toki Mursumus äänesti, ja minä en siinä vaiheessa, eli Mursumuksella oli ehkä ns enemmän arvoa. Haluaisin kuitenkin kuulla Violetilta jotain perusteluja tähän. Minä sanon, että äänestäisin justya - > hyvis, Mursumus äänestää justya - > pahis. Tämä kuulostaa vähän siltä, että Violet yritti vähän keksiä tyhjästä syitä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.07.2018 11:48:44

/justy
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 18.07.2018 11:52:10

Muakin harmittaa, että osa on vähän hiljaisempia. Toki ymmärrän, että on kiirettä ja kaikkea. Minäkin olen lomalla, joten sen takia aikaa on jopa liikaa. Mutta suoraan sanoen jossain vaiheessa mua alkaa epäilyttää se, että roikutaan hiljaisena mukana ja käydään jotain sanomassa pelaajista, vaikka samalla ei oikeasti kuitenkaan sanota mitään (jos joku nyt ymmärsi). En kyllä ekana päivänä kuitenkaan lähtisi lynkkaamaan ketään hiljaisuuden takia, ja ymmärrän, että voi olla kiireinen.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 18.07.2018 11:58:10

Violet kirjoitti:En usko, että pelissä on kovinkaan montaa pahisroolia - sen sijaan sarjamurhaaja, kultinjohtaja ja narri ovat kaikki varteenotettavia vaihtoehtoja tämänkokoisessa pelissä.


Pikainen kommentti rooleihin. Mä sanoisin että kultinjohtajaa meillä tuskin on, koska kulttia vastaan on tosi vaikea taistella jos ei tiedä sen olemassaolosta. Sarjamurhaaja ja narri ovat mielestäni todennäköisempiä, tosin näistä kahdesta sarjamurhaaja vähemmän todennäköinen - koska myös sitä vastaan on vähän hankalampaa taistella kun sitä ei osaa etsiä (koska meillä tuskin on sekä hyvistappajaa että sarjamurhaajaa, ylimääräisiä ruumiita on vaikea tulkita jommankumman tekosiksi).


****

Mursumus, Halima, Jeekaka toivottavasti ehditte kertomaan ajatuksistanne pelaajista vielä hyvissä ajoin ennen päivän päättymistä. Teidän kaikkien readinne pelistä ovat jo aika vanhoja, ja Jeekakn ajatuksia mistään muusta kuin pelimekaniikasta ja mediapuhujasta ei taida olla ketjussa lainkaan (paitsi että epäilet mua, mutta sillekään en löytänyt perusteluja).


Ja miina, jos ehdit vähän laajentamaan epäilyitäsi niin arvostaisin. Tässä postissa epäilet Violetia ja minua, vaikka kummankaan kohdalla et esitä mitään konkreettisia epäilyitä. Minun pitkät postini epäilyttävät, kuten myös Aelinan. Et kuitenkaan listaa enää viestin lopussa Aelinaa epäilyttäväksi.

Niacinille ja Pyramidille minulla onkin kysymyksiä auki edellisissä viesteissäni.

Jitachi, ehtisitkö päivittää readejasi? Minä epäilytän varmaan yhä, mites Halima ja Pyramidi? Keitä pidät hyviksinä?


//Aelinalta vastauksia, kiitos! Palaan noihin myöhemmmin, en äkkiseltään keksinyt mitään kommenttia. Ja olen istunut jo tän koneen ääressä ihan tarpeeksi. :D
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 18.07.2018 13:03:17

Lounas taas lounastettu.

Aelina kirjoitti:Olen taas puhelimella, ja olen huono puhelimella kirjoittamisessa. Tämä justyn uusimpaan viestiin.

Sä sanoit tuossa, että Jitachi ei vaikuta hyvikseltä, joten sen takia epäilet häntä. Mä ymmärrän tuon mediapuhujakommenttisi. Mediapuhujan miettimiseen on hyvä käyttää energiaa, kun ei haluaisi epäillä ketään. Kuitenkin tuo on nyt se ainoa syy, minkä mäkin näen pahikseudelle. Näin muuten sanoisin, että pidän Jitachia hyvismäisenä nimenomaa sen takia, että en ole kuitenkaan saanut mitään muuta pahismaista irti. Sen takia näkisin myös, että hänet voisi laskea hyvismäisiin.


Se mitä ihmettelen on ehkä että mistä sulle tulee kuva Jitachina nimenomaan hyviksenä eikä Jitachista neutraalina? Eli mikä hänen pelissään nostaa hänet neutraalin yläpuolelle?

Aelina kirjoitti:Mä en ole jumittunut siihen ajatukseen, mutta pidän sitä mahdollisena. Jos sinä tänään tipahtaisit, en siis laittaisi Jitachia takuuvarmaksi hyvikseksi. Sama toisinpäin. Mutta kuten sanoin, hyvis vs hyvis tilanne on myös mahdollinen. Mikään ei kerro, onko kumpikaan pahis vai ei.


Tämä on mielestäni ihan järkevä ajatus. Luonnollisesti, koska enhän äänestä Jitachia vaikka tiedän olevani hyvis. Senpä vuoksi minua ihmetyttikin kun ajatus Jita-justy-pahiskaksikosta tuntui nousevan niin monien teksteissä esiin. Mutta jos sillä tarkoittaa vain sitä että on teoriassa mahdollista että me ollaan molemmat pahiksia, niin mikä jottei. Mietin vain että oliko tässä taustalla joku ajatus että jos Jita onkin pahis, hänen pahiskaverinsa ehkä haluavat pitää yllä mahdollisuutta myös pahis-justysta. Mutta tätä on ehkä turha pohtia ennen kuin Jitan puoli selviää.


Aelina kirjoitti:Mua ei häiritse se, että Violet äänesti. Mun mielestä se on ihan ok. Sen sijaan mua häiritsee ne perustelut ja se, että minä olen hyvismäinen ja Mursumus pahismainen. Toki Mursumus äänesti, ja minä en siinä vaiheessa, eli Mursumuksella oli ehkä ns enemmän arvoa. Haluaisin kuitenkin kuulla Violetilta jotain perusteluja tähän. Minä sanon, että äänestäisin justya - > hyvis, Mursumus äänestää justya - > pahis. Tämä kuulostaa vähän siltä, että Violet yritti vähän keksiä tyhjästä syitä.


Näköjään musta tulee joku Violetin virallinen puolustaja, mutta musta ei ole outoa että Violet käsitteli sinua ja Mursumusta eri tavalla. Ensinnäkin, sä olit tuottanut jo paljon muutakin sisältöä - Mursumuksen ainoa posti oli epäilyä mua kohtaan jota seurasi ääni. Jos sinäkin olisit vain postannut aikomuksesi äänestää minua etkä mitään muuta, tilanne olisi eri.

Toiseksi, Mursumus on Violetin veli. Sisaruksia kohtaan pitää aina olla kriittisempi kuin muita ihmisiä. ;)

Kolmanneksi, joskus on ihan Ok äänestää "syitä tyhjästä" -menetelmällä. Kyse oli 1. pelipäivän alkupuoliskosta, eikä mikään viittaa siihen että Violet aikoi jättää äänensä Mursumukselle koko päiväksi noilla perusteilla. Äänestämällä Mursumusta hän voi saada tästä irti reaktion, joka auttaa Mursumuksen puolen selvittämisessä.

Tai sitten Violet äänesti keveästi herättääkseen epäilyksiä. Sopisi hyvin narrin toiminnaksi. ;)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 18.07.2018 13:05:21

Aelina kirjoitti:Muakin harmittaa, että osa on vähän hiljaisempia. Toki ymmärrän, että on kiirettä ja kaikkea. Minäkin olen lomalla, joten sen takia aikaa on jopa liikaa. Mutta suoraan sanoen jossain vaiheessa mua alkaa epäilyttää se, että roikutaan hiljaisena mukana ja käydään jotain sanomassa pelaajista, vaikka samalla ei oikeasti kuitenkaan sanota mitään (jos joku nyt ymmärsi). En kyllä ekana päivänä kuitenkaan lähtisi lynkkaamaan ketään hiljaisuuden takia, ja ymmärrän, että voi olla kiireinen.


Olen itse kanssa lomalla ja kaipaan kovasti aktiivisuutta. Mutta jätettyäni edellisen pelini kesken kun en vaan ehtinyt osallistua, ymmärrän hyvin hiljaisuutta. Toki on ikävää että aktiiviset pelaajat herättävät luonnostaan enemmän epäilyksiä kuin hiljaiset, koska aktiivislla pelaajilla on enemmän materiaalia johon tarttua. Mutta ehkä meillä on hyvistappaja, joka pystyy napsimaan epäaktiivista porukkaa öisin pois eikä meidän tarvitse käyttää heihin lynkkauksia.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron