Koiravideoita

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 21.07.2018 19:54:13

Mun päätä särkee niin, etten jaksa miettiä nyt kovin pitkälle. Mulla pitäisi olla kiireitä parina seuraavana päivänä, mutta ei mitään mahdotonta.

Mua vaivaa eilisessä äänestyksessä muutama asia. Marzzuu oli paikalla, mutta silti äänesti justya. Pyramidi ilmoitti, että Marzzuu on luultavasti hyvis, mutta tippuminen ei haittaa (ei äänestänyt). Justysta en saanut selvää, mitä hän siinä vaiheessa ajatteli (äänesti Marzzuuta). Minäkin mokasin, mutta mun äänellä ei ollut paljoa painoa siinä vaiheessa. Marzzuu ja Pyramidi on todettu nyt hyviksiksi, mutta entä justy?

Jos Niacin nyt paljastuu pahikseksi, mua alkaa tietysti epäilyttää justy. Jos Niacin paljastuu hyvikseksi, tämä ei sitten merkkaa mitään. Paitsi tietysti sen, että pahiksia voi olla molempien äänestäneiden joukossa (ja oikeastaan voi kyllä olla muutenkin). Koska ajattelin jo aiemmin Halimaa mediapuhujaksi, Halima-mediapuhuja ei voi olla ainakaan hyvä, mikäli Halima on mediapuhuja (ja mikään nyt ei kuitenkaan tarkoita, että Halima olisi). Toisaalta Haliman selityksen perusteella toinen mediapuhuja ei sovi hänen ehdottamaansa kuvioon - silti epäilyttää.

Mun mielestä nyt ei ole kamalan hyödyllistä tappaa mediapuhujaa ainakaan tarkoituksella, mutta ennustajuuden takia joo. Joten mä nyt en osittain ymmärrä, miksi pahikset olisi ottaneet mediapuhujan tähtäimeen. Tärkeämpää kai olisi osua suojelijaan, ennustajaan, keheen tahansa muuhun. Hyvistappaja on tietysti mahdollinen, mutta samalla tarkoittaisi, että meillä voi mennä enemmän hyviksiä yöllä kuin pitäisi. Meillä saattoi mennä nyt yksi ennustus hukkaan, mutta silti voi vielä pitää toiva yllä: ennustusten kuuntelija voisi olla mahdollinen rooli, ja jos Pyramidi ennusti viime yönä, jonkun rooli voi olla selvillä (tai sitten toivon turhaan...). Pyramidi oli kertakäyttöinen ennustaja, joten ainakin toivon, että hyviksillä olisi myös joka yö ennustava ennustaja.

Mä en ole vieläkään kovin tarkkaan lukenut viestejä läpi, mutta pikaisesti: Violet sanoo, että Mursumuksen epäilijöissä on todennäköisesti pahiksia - mä en oikein ymmärrä, ajatteleeko Violet nyt Mursumusta hyvikseksi vai pahikseksi tällä perusteella, koska aiemmin Mursumus epäilytti Violetia. Aiemmin justy vaikutti hyvikseltä, ja nyt epäilyttää.

Niacin-justy on mun ajatuksissa mahdollinen. Toisaalta mä onnistuisin myös liittämään Haliman tai Violetin tuohon. Jos pahikset on kolmikko, olisi kuitenkin vaikeaa uskoa kaikkien äänestäneen samaa henkilöä (Marzzuu: Niacin, justy, Halima), mutta toisaalta, jos Niacin on hyvis, Violet voisi ihan hyvin lähteä äänestämään Niacinia.

// Mursumus väliin
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 21.07.2018 20:06:02

Mursumus, quotesin tuolla aiemmin sen viestin, jossa mediapuhuja vihjaa olevansa syvästi rakastettu kyläläinen ja sanoo näkevänsä mitä yöllä tapahtuu. Mun mielestä jälkimmäinen voi hyvinkin olla totta tuon aamuviestin valossa.

Mitä tulee Halimaan, niin pidän Marzzuuta äänestäneitä lähtökohtaisesti epäilyttävinä, ja Halima oli vissiin varsinaisesti se jonka ääni taisi justyn pelastaa(? Muistelisin että joku sanoi näin, pitää vielä tarkistaa). Muutenkin tuo äänestys oli taas sellainen juttu missä en taas yhtään ymmärrä Halimaan, mutta Halima on aina hyviksenä mielestäni epäilyttävä, pahiksena ei niinkään :D Eli vähän metatasolla menen pitäessäni vielä toistaiseksi hyviksenä..

//Mursumus ok, ehdin jo vastata :D
//Aelina
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 21.07.2018 20:09:42

Mursumus kirjoitti:Huomaa, että justyn ääni Marzzulle oli ennen mitään ääntä justylleja jeekakan ääni justylle tulee ennen muita ääniä Marzzulle. Jos justy vaihtaa äänensä tuossa tilanteessa, hän häviäisi tasaäänitilanteessa justy-Marzzuu äänestyksessä vaikka hän vaihtaisi äänensä takaisin Marzzuun, kun taas pitämällä äänen hän todennäköisesti selviää. Justy ei tule tuossa tilanteessa ääntään vaihtamaan, joten ainoat keino mahdollisesti muuttaa asioita olisi ollut varmaan äänestää justyä tai äänestää jeekakaa ja ilmoittaa, ettet halua äänestää Niacinia. Ei todennäköisesti johda mihinkään, mutta aikaansaavat todennäköisesti enemmän kuin ääni Violetille tuossa tilanteessa.

---

Aelinaa kohtaan luotto hieman tippui tuon edellisen päivän takia, mutta vaikuttaa mielestäni silti kokonaisuudessaan hyvikseltä.


Suoraan sanoen ei aivot ollenkaan toimineet tuossa tilanteessa ja tajusin kyllä mokanneeni äänestyksen jälkeen. Mä en ollenkaan ajatellut noita vaihtoehtoja, mitä tuossa sanoit. Ärsyttääkö? Kyllä. Sitä en tajua, miksi justylle olisi ääniä enää tuossa vaiheessa tullut, vaikka mahdollista sekin olisi ollut. Justy olisi kuitenkin ollut mahdollista pudottaa, olisi justy vaihtanut äänensä tai ei. (Sori, aivot ei toimi ollenkaan.)

Uusimmassa viestistä löytyy jonkin verran ajatusta. (Onnistuin näköjään poistamaan ylemmän lainauksen.) En ole vielä korjannut listaa, mutta teen, kunhan ehdin (ja sisällytän ajatukset äänestyksestä ja pudotuksesta), eli parin päivän sisään. Piti tehdä eilen/tänään, mutta elämä tuli väliin. Lyhyesti tällä hetkellä epäilyttävät ajatukset on justyssa, Violetissa, Niacinissa ja ehkä jossain määrin Halimassa. Jeekaka vieläkin mietityttää. Sen pidemmälle en nyt jaksa miettiä, ja järjestelen ajatukseni kirjoitukseksi, kunhan pääsen tästä päänsärystä eroon.

//jeekaka
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Halima » 21.07.2018 20:19:37

Tässä pelissä on se ongelma, että mitä enemmän mä pelaajien viestejä luen, sitä hyvismäisempänä pidän suurinta osaa. Kaikki ei kuitenkaan voi olla hyviksiä vai voiko?

Yöllä lukiessani rauhassa Niacinin ja Mursumuksen viestejä, en enää näe niissä pahismotivaatiota takana. Niacin varsinkin on jotenkin niin rauhallinen ja toteaa että kirjoittaa kun kirjoittaa eikä aio stressata siitä miten paljon pitäisi osallistua - vaikea nähdä pahisNiacinia näin rauhallisena.

Itse asiassa mä nyt rupesin miettimään että mun pitää ehkä ottaa justy ja miina takaisin suurennuslasin alle, koska jos mun lista oli tämä:

Halima kirjoitti:miina
Aelina
justy
Jinmuru
jeekaka
Jitachi
Violet
**** lynkkausraja ****
Marzzuu
Pyramidi
Niacin
Mursumus

ja Marzzuu ja Pyramidi on paljastunut hyviksiksi ja Niacinia ja Mursumusta pidän melko todennäköisinä hyviksinä niin ketä jää jäljelle? No Jinmuru. Jinmuru ei varmasti olisi itse valinnut pahisroolia, mutta jos hänelle on pahisrooli arpoutunut, hän olisi kyllä pelannut juuri niin kuin on tähän asti pelannut. Ongelma on siinä, että myös hyvisJinmuru on saattanut pelata niin kuin Jinmuru on pelannut, jos oikeasti kerran on kiireitä.

Violet on kyllä tosi hankala tapaus, ja tänään kyllä haluaisin kuulla jotain järkevää ja hyödyllistä häneltä. Jos ei mitään ensimmäistä päivää parempaa tule, Violet on hyvin varmasti joko narri tai pahis.

jeekaka toki myös. Tykkään jotenkin tosi paljon jeekakan pelityylistä, mutta en tiedä onko jeekakan pelissä ollut tähän mennessä mitään, mihin hän ei olisi kykeneväinen pahiksena. Eli periaatteessa ihan mahdollinen pahis, mutta... ei vaan tunnu siltä.

En tiiä, tuntuu että oon ihan sekaisin tän pelin kanssa, mutta hatusta vedettynä eilisen lukemisten perusteella pistäisin nyt jotakuinkin tällaiseen järjestykseen pelaajat hyvismäisimmästä pahismaisimpaan:
Aelina

justy - Niacin - Mursumus - miina

Jitachi - Violet - jeekaka - Jinmuru

Joo ei siitä tullut oikein hyvää listaa kun ei mulla vaan oo noille pelaajille järjestystä. Onneksi tätä päivää on vielä ruhtinaallisesti jäljellä, jospa tämä tästä selkenisi pikku hiljaa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Halima » 21.07.2018 20:22:28

Mua kyllä ihmetyttää se, miksi Aelina ei kuollut yöllä. Hän on ihan selvästi kaikkien hyvismäisimpänä pitämä pelaaja, mutta joo toki siinä voi olla että pahikset ei oo uskaltaneet tappaa Aelinaa koska häntä olisi saatettu suojella.

Nyt itseasiassa koska kaikki vaikuttaa niin hyvismäisiltä, ja koska haluan kannustaa Jinmurua ottamaan kantaa peliin, laitetaanpa ääni.
++Jinmuru
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Halima » 21.07.2018 20:30:35

Zey kirjoitti:Äänet:
4 Marzzuu (justy, Jitachi, Halima, Niacin)
3 Niacin (miina, Mursumus, Violet)
2 justy (jeekaka, Marzzuu)
1 Violet (Aelina)

Tätä kun katselee, niin olisi tietysti jollain tapaa järkevää ehkä ottaa selvää Niacinin ja justyn rooleista. Sillä jos Niacin ja justy on hyviksiä (niinkuin luulen), pahisten ei ois mitään järkeä lynkata Marzzuuta. Tulevina päivinä Marzzuu olisi ollut paljon helpompi päivälynkkaus kuin justy tai Niacin.

Sitten taas jos justy tai Niacin on pahis, niin tästähän saisi ehkä vieläkin enemmän irti...

En kuitenkaan haluaisi lähteä tuhlaamaan päivälynkkausta pelaajiin jotka eivät minua epäilytä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 21.07.2018 22:19:47

Pitää tarkistella koneella ollessa (eli näin kesällä ei ikinä) että miten tuo äänestely menikään. Jotenkin tuntuis hullulta että niacin ja justy pahiksena lähtis tuollaisiin pelastusoperaatioohin.. pitääpä vähän selvitellä.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 21.07.2018 23:38:19

No niiiiiiiiiin, pilasin unirytmini. :D

Oon nyt lukenu kaikki viestit. En nää kenesäkään oikeen mitään pahismaista, joten mun teoria on se, että meillä ei oo pahiksia ollenkaan, pelkästään kolmansia osapuolia. Koska tosi moni on vaan outo, muttei pahismainen! Ehkä oon pelannu liikaa ToS:ia, mut mulla tuli vaan sieltä mieleen hyvikset vs. neutraalit -pelit.

Kaikista oudoin on Niacin, veikkaan et Niacin on esim. sarjamurhaaja. Justysta ja Jitachista saan molemmista hyvisvibaa. Jeekaka vois kans olla joku kolmas osapuoli, ehkä kuitenki hyvis? Miina pelaa ehkä vähän epätyypillisesti, heittäisin kans kolmanneks osapuoleks, samoin Violetin, mut Violet ei tunnu kuitenkaan narrilta mun mielestä (toinko mää tän roolin kylään muuten, ku en ainakaan kylän roolilistalla sitä nähny :D). Halimasta ja Aelinasta saan hyvisvibaa. Mursumuksen heittäsin kans kolmanneks osapuoleks. Tällä viballa elosa ois 6 hyvistä (justy, Jitachi, Halima, Aelina, jeekaka, minä) ja 4 kolmatta osapuolta (Niacin, miina, Violet, Mursumus). Riippuu sit et mitä nuo kolmannet osapuolet ois, että oisko tää ees yhtään tasapainonen peli, mut tällanen fiilis mulla nyt on. :D Jos meillä oiski pahiksia, ni Mursumus ja Niacin tuntuu musta todennäköisimmiltä pahiksilta, mut ku ei ne nyt oikeesti siltä tunnu. :D Mut en tiiä miks kaikki olettaa et meillä on ihan normaalisti pahiksia täsä pelisä, ei kai misään oo esim. sanottu et Pyramidin tappo pahikset? Ihan hyvin ois voinu olla sarjamurhaajaki?

++Niacin
En ihan ymmärrä, Halima, millanen Niacin sun mielestä yleensä sit on pahiksena (tai pahana kolmantena osapuolena), koska mun mielestä Niacin vois ihan hyvin olla just noin cool vaikka vähän tuliski epäilyjä :D

Jinmuru ei varmasti olisi itse valinnut pahisroolia, mutta jos hänelle on pahisrooli arpoutunut, hän olisi kyllä pelannut juuri niin kuin on tähän asti pelannut. Ongelma on siinä, että myös hyvisJinmuru on saattanut pelata niin kuin Jinmuru on pelannut, jos oikeasti kerran on kiireitä.

Voi kyllä on, nimimerkillä "ylityötunteja on niin paljo etten ehi pitää lomapäiviäni pois ennen ku työsoppari loppuu" :D Mut täsä on just se et ku epäilen ettei kukaan oo toivonu pahisroolia --> Zey aatteli et laitetaan kokonaan pakka sekasi ja tehään hyvikset vs. neutraalit -peli. En oikeesti usko, että on arvottu yhtään pahista.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 22.07.2018 00:07:35

Ja miten hyvikset silloin voittaa? Lynkkaamalla 3. osapuolet?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 22.07.2018 00:11:48

Eiku joo, lynkkaamalla tarvittavat 3. osapuolet.

Mitä näitä 3. osapuolia sitten on olemassa? Narri, kultti, salamurhaaja tulee äkkiseltään mieleen...

Ihan mahdollista, mutta tämä peli muuttuu kyllä sitten sekavammaksi. Me etsitään yksittäisiä epäilyttäviä henkilöitä, tuskin linkittymiä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 22.07.2018 00:18:20

Näinpä juuri, Aelina :D Ei auta muu ku saaja lynkattua yks pahisa rooli ja sitte näkee ees vähän, mitä on luvasa.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Violet » 22.07.2018 02:12:19

Mitä jos mediapuhujan sijaan keskitytään olennaisiin asioihin, kuten Marzzuun päiväkuolemaan?

Yksi yötappo on hyvä merkki.

Pyrqmidin kuolemasta tulee jostain syystä mieleen Halima.

Nämä huomiot keräsin nyt ketjun luettuani, palaan asiaan yöunien jälkeen.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 22.07.2018 08:42:31

Huomentapäivää. Tänään on taas aikaa pelata. Aloitan kokoamalla eiliset äänet yhteen postiin ja katsomalla mitä ne näyttävät. Luulen että näkökulmani eroaa teidän muiden näkökulmasta aika paljon kun tiedän ettei Marzzuun lynkkauksessa ollut kyse pahis-justyn pelastusoperaatiosta. Mutta katsotaan nyt mitä näistä irtoaa...

16. päivä:
klo 11:18 justy äänestää Jitachia

14:47 Mursumus äänestää justyä

20:55 Violet äänestää Jitachia

16. päivän päätteeksi Jitachilla 2 ääntä ja justyllä 1 ääni. Tämän enempää ei Jitachi saanut ääniä, ja äänestämättömien joukossa oman tulkintani mukaan oli enemmän justy-epäilyjä (Marzzuuta epäilyttivät molemmat, mutta hänkin äänesti justyä).

17. päivä
16:10 justy siirtää äänensä Marzzuulle

Ei muita ääniä. Tilanne Jitachi 1 justy 1 Marzzuu 1.

18. päivä:
00:32 Aelina äänestää Violetia

16:45 Jeekaka äänestää justyä

18:31 Mursumus poistaa äänensä justyltä

20:31 Halima äänestää Pyramidia

21:59 Marzzuu äänestää justya

23:52 Violet siirtää äänensä Jitachilta justylle

Tilanne päivän lopuksi: justy 3 Marzzuu 1 Violet 1 Pyramidi 1. Äänestys vilkastuu kolmantena IRL-päivänä. Justy on noussut johtoon, tosin muistaakseni Marzzuu ja Violet ovat tässä vaiheessa esiintyneet muidenkin pelaajien pohdinnoissa. Itse olen sanonut Pyramidin epäilyttävän, en muista oliko joku muukin (käyn vikan IRL-päivän kohdalla tarkemmin läpi äänestäjien esittämiä muitakin epäilyitä aina kun ne tulevat äänestysviestissä).

Kolmannen päivän päätteeksi äänestystilanne näyttää kivalta pahiksille, varsinkin minun näkökulmastani. Ainakin kolme hyvistä joista valita mieleisensä. Ehkä jopa neljä, paitsi jos epäilee Violetia narriksi (ellei hän sitten ole pahis).

19. päivä:

Käyn tätä vähän tarkemmin läpi.

6:12 Mursumus äänestää Niacinia. Listaa pahismaisiksi myös Marzzuun ja Violetin. Tää on mielestäni varsin hyvismäinen ääni, koska tuo listalle uuden vaihtoehdon sen sijaan että äänestäisi jompaakumpaa jo ääniä kerännyttä pelaajaa, jota kohtaan on esittänyt epäilyjä. Varsinkin kun toinen näistä pelaajista on varmistettu hyvis.

10:48 Halima kertaa pitävänsä Pyramidia ja Niacinia epäilyttävimpinä (vaikka toteaakin että hänellä on lähinnä hyvisreadeja) ja ettei haluaisi justyä lynkattavan tänään.

12:11 Niacin toteaa ettei haluaisi äänestää ketään ekana päivänä.

12:26 justy kertoo että haluaa yhä lynkata Marzzuun, jonka takana tulevat Jitachi (2. sija) ja Jeekaka-Niacin (jaettu 3. sija).

12:32 miina äänestää Marzzuuta. Ei oikeastaan epäile ketään, vaan äänestää kohdetta josta ei saa selkoa ja jota äänestämällä puolustaa justyä, jonka ei halua putoavan. Mulle tulee tästä äänestä mieleen hyvis-miina, koska tuntuu että pahiksena hän olisi keksinyt jonkun perustelun äänelleen. Plus pahikselle ei välttämättä tulisi mieleen että hänellä on tarve pelastaa joku tietty hyvis tippumasta, etenkin kun hänen ääntään saatettaisiin seuraavana päivänä epäillä pelastusäänenä. Toisaalta pahis-miinakin varmaan kokee tarvetta äänestää jotakuta, jolloin suhteellisen epäaktiivinen Marzzuu on kohteena helpompi kuin justy, Violet, tai Pyramidi, jotka todennäköisesti kyseenalaistaisivat hänen ääntään enemmän ja asettaisivat annetut perustelut tiukille.

Ehkä miinan äänestyspostin oudoin kohta on, että hän sanoo voivansa äänestää Niacinia, mutta äänestää kuitenkin Marzzuuta, jota pohtii mahdolliseksi Narriksi. Tää on sinänsä hassua, että Niacin ja Marzzuu ovat yhtä hyviä vaihtoehtoja justyn pelastamiseksi, koska molemmilla on yksi ääni.

Miina, mikset äänestänyt tässä Niacinia?

14:01 Jitachi äänestää Marzzuuta. Marzzuun lisäksi epäilyttää Niacin. Ihmettelee miksi justy on äänestyksen johdossa.


Tässä kohtaa äänestystilanne:
Zey kirjoitti:Väliaikalaskenta

Äänet:
3 justy (jeekaka, Marzzuu, Violet)
3 Marzzuu (justy, miina, Jitachi)
1 Violet (Aelina)
1 Pyramidi (Halima)
1 Niacin (Mursumus)


Kun nyt luen vikan IRL-päivän viestejä jälkikäteen, tässä kohtaa tunnelma on se että justy-lynkkaus tuskin tapahtuu. Äänestäneistä pelaajista ehkä Aelina voisi äänestää justyä, mutta Halima ja Mursumus ovat puolestaan käsitykseni mukaan näistä kahdesta kallellaan Marzzuun suuntaan. Mielenkiintoisinta tässä on ehkä se, että Marzzuu on toisena vaihtoehtona eikä Niacin. Kakki Marzuuta äänestäneet ovat nimittäin maininneet myös Niacinin listallaan! Miinan kohdalla voisi jopa sanoa että hänen epäilypostinsa perusteella Niacinin olisi kuvitellut olevan loogisempi kohde äänelle. Jitachin ja justyn äänet Marzuulle perustuvat myös merkittäviltä osin siihen että Marzzuusta on hankala saada selkoa.

14:56 Halima siirtää äänensä Pyramidilta Marzzuulle. Myös Niacin on ollut Haliman epäilyslistalla, eli Halimankin ääni olisi voinut periaatteessa mennä myös siihen osoitteeseen.

15:11 Niacin äänestää Marzzuuta. Ei esitä muita epäilyitä viestissään, toteaa ettei justy enää epäilytä. Esittää mielestäni pätevät perustelut Marzzuun äänestämiseen, mutta toisaalta Niacinin kapea fokus tässä pelissä vähän häiritsee: ensin oli yksi epäilyttävä pelaaja eli justy, sitten tarkastelee pelkästään toista suosittua vaihtoehtoa ja perustelee äänensä tälle.

19:56 Violet ilmaisee ymmärtävänsä Marzzuu-lynkkauksen. Preferoi yhä justy-vaihtoehtoa(?) ja pitääkseen sen mahdollisena ei vaihda ääntään.

20:49 Violet siirtää äänensä justylta miinalle. Listaa epäilyttäviksi myös Jeekakan, Niacinin ja Jitachin. Sanoo että ei epäile Marzzuuta. Ilmeisesti epäilee myös justya, muttei analysoi tätä postissaan.

21:04 Mursumus siirtää äänensä Niacinilta Marzzuulle. Perusteluna on ettei usko Niacinin tulevan lynkatuksi.

Äänestystilanne vikan tunnin alussa:

6 Marzzuu (justy, miina, Jitachi, Halima, Niacin, Mursumus)
2 justy (jeekaka, Marzzuu)
1 Violet (Aelina)
1 miina (Violet)

ei ääniä: Pyramidi, Jinnmuru

Tämän jälkeen sekä Mursumus, miina että Aelina toteavat Marzzuun saaman äänipotin epäilyttävän. Mursumus sanoo että justysta saisi vaihtoehdon. Miina ei halua äänestää justya, esittää epäilyn että Marzzuu voisi olla narri.

21:45 Violet vaihtaa äänensä miinalta Jeekakalle. Tarkoituksena tarjota miinalle ja Mursumukselle vaihtoehto Marzzuu-lynkkaukselle. Toteaa hetken päästä voivansa äänestää myös Niacinia tai Halimaa.

21:50 miina siirtää äänensä Marzzuulta Niacinille.

Mursumus siirtää äänensä Marzzuulta Niacinille.

Violet siirtää äänensä Jeekakalta Niacinille.

Zey kirjoitti:Väliaikalaskenta
Äänet:
4 Marzzuu (justy, Jitachi, Halima, Niacin)
3 Niacin (miina, Mursumus, Violet)
2 justy (jeekaka, Marzzuu)
1 Violet (Aelina)


Väliaikalaskennan jälkeen Aelina toteaa että Jeekaka olisi sopinut hänelle, on epävarma Niacinista. Ei uskalla valita Niacinin ja Marzzuun välillä. Justy on käynyt toteamassa että äänestää mielummin Marzzuuta kuin Jeekakaa tai Niacinia.

Päivä päättyy.

Viimeisen tunnin pyöritteyt saavat miinan näyttämään paremmalta. Mielestäni hänen viestinsä Niacinia äänestäessään vaikutti hyvismäiseltä, aivan kuin miina olisi oikeasti yrittänyt ratkaista peliä. Mursumuksesta jäi myös hyvä viba. Violetista en oikein osaa sanoa. Sinänsä päivän lopun äänestyspyörittely on peliä edistävää ja tuo lisää analysoitavaa, mutta paljon toki riippuu siitä oliko päivän loppu hyvis vs hyvis vs hyvis - jos oli, mikäpä siinä pahiksellakaan pyöritellessä. Violetin pelaajalistaus päivän lopulla oli iso plussa, ja se yhdessä äänipyörittelyn kanssa toi hyvisfiilistä - pahisvioletilla, joka tuntuu olevan kovasti kiireinen pelin ohessa, ei ehkä olisi ollut sellaiseen loppurutistukseen motivaatiota. Lisäksi se vähän trollaava fiilis, joka Violetin pelin alun posteissa herätti narrivibaa, loisti poissaolollaan päivän lopussa.


Sitten pikaisesti niihin epäilyihin, lisää seuraa myöhemmin.

Niacinin kiertäneet äänet vikan IRL-päivän aikana pistivät silmään. Itseni lisäksi Halima, Jitachi ja miina totesivat epäilevänsä Niacinia mutta äänestimme Marzzuuta. No, oma ääneni oli Marzzuulla jo ennen vikaa päivää, mutta vahvistin vikana päivänä hänen olevan epäilyttävin. Etenkin miinan ääni vaikutti oudolta, kun hänen viestinsä vaikutti enemmän perusteelta äänestää Niacinia kuin Marzzuuta. Mutta sitten taas miinan vatvominen päivän lopuksi vaikutti hyvismäiseltä. Pahis-miina olisi luottanut siihen ettei pahis-Niacin saa tarpeeksi ääniä. Toki jos Niacin on hyvis, miinan käytös ei enää näytä erityisen hyvismäiseltä.

Eli jos haluaisi äänestystilanteesta selkoa, voisi Niacinin puolen selvittäminen olla fiksua. Ekan päivän pelin perusteellakaan Niacinin pudottaminen ei vaikuttaisi oikeusmurhalta, mutta en ole kyllä ehtinyt vielä ajatuksella hänen viestejään tältä tokalta päivältä lukea.

Nyt täytyy juosta, lisää analyysiä myöhemmin tänään.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 22.07.2018 11:07:27

Kännykkäpostailua...

Jeekaka, en oikein allekirjoita sitä että Marzzuu-maalaus näyttäisi mun pelastusyritykseltä. Joo, olin johdossa kolmella äänelläni, mutta muistelisin että jo siinä vaiheessa aika moni oli ilmaissut ettei mua halia äänestää (Mursumus ja Halima ainakin, Jitachi muistaakseni kanssa). Jos pelissä on kolme pahispuolella olevaa, joista Mä olen yksi, olisi tyhmää pakata kaikki ääniä Marzzuulle. Itse asiassa varmaan suosittelisin kavereitani äänestämään muualle tai jopa mua - riippuen toki heidän siihenastisista epäilyistään.

Jos tää ”pahis-justyä pelastettiin eilen” -mentaliteetti kovasti leviää, niin sitten suosittelen että lynkkaatte mut tänään sen sijaan että tää menee siihen että mua ”pelastaneita” äänestetään sen vuoksi ett he äänestivät Marzzuuta. Toki tuossa joukossa todennäköisesti pahis on, eikö Niacin äkkiseltään ole pöllömpi vaihtoehto. Mut sit pitää olla jotain muita perusteita kuin tuo pelastusargumentti.

Mitä tulee siihen etten siirtänyt ääntäni Marzzuusta Jitaan enkä Niaciniin: Marzzuu oli mun lynlkauslistan kärjessä. Jos olisin ennen päivän päätymistä pelaamaan ja huomannut saman haluttomuuden äänestää Niacinia minkä tänään huomasin, olisin ehkä tehnyt niin. Tai sitten epäillyt että pahis-Marzzuuta yritetään pelastaa ja pitänyt ääneni. Nyt mun kapasiteetti ei kuitenkaan riittänyt mihinkään niin monimutkaiseen.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 22.07.2018 12:09:06

Justy: oikeestaan en antanut ääntäni niacinille tuossa vaiheessa siksi että halusin vielä olla tiputtamatta sua. En kyllä enää tajua miks. Sen jälkeen alko sadella yhtä päättömiä ääniä marzzuulle ja alko epäilyttämään.

Violet: mitä tarkotat tuolla että yks yötappo on hyvä merkki?

Jinmuru on hereillä, pääsee sinustakin olemaan jotakin mieltä. Mitäs se nyt pelille siis tekis jos oliskin vaan 3. osapuolia? En oo ikinä pelannu sellasessa pelissä jossa olis edes yks sellanen.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 22.07.2018 12:31:13

Marzzu-maalaus = Marzzu-massaus.


Miina, miksi ääni Marzzuulle oli parempi tapa pelastaa mua kuin ääni Niacinille? Marzzuulla ja Niacinilla oli molemmilla yksi ääni mun sä äänestit Marzzuuta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 22.07.2018 12:58:32

Mustakin mun puolen selvittäminen tuntuu hyvältä idealta, koska musta ei nyt oo puolustamaan itseäni ja tuntuu että sekotan vaan peliä pelaamalla näin huonosti. :D Elämä on yllättävästi hyökännyt isolla E:llä pelin edelle, enkä ehdi millään pysyä ajantasalla kun jatkuvasti tulee jotain menoa ja tarvin oikeasti paaljon aikaa kunnolla paneutumiseen. Eilisen olin festareilla ja tänään poden jälkiväsyjä, joten ei tästä lukemisesta herranjestas tuu mitään taaskaan. Että tuota noin, voi olla että mun kannattaa nyt jokatapauksessa tiputtautua itse ja toivoa että saadaan joku varapelaaja tilalle, vaikka aika ikävään saumaan joutuukin.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 22.07.2018 13:13:22

Tsemppiä Niacin. Ja hyvä idea pudottautua jos ei aika riitä. Ei mene maku koko harrastukseen burnoutin takia. :)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 22.07.2018 16:03:35

miina kirjoitti:Mitäs se nyt pelille siis tekis jos oliskin vaan 3. osapuolia?

Riippuu tietenki et mitä rooleja on. Mut pääsääntösesti tappavat kolmannet osapuolet (esim. sarjamurhaaja) pitää saaja hengiltä et hyvikset voittaa, sit voi tietenki olla kultti tai erilaisia tehtäviä suorittavia rooleja. Mut jos pahiksia ei olis, ni sit melekeenki väkisin pitäis olla useampi tappava kolmas osapuoli, tai kultti ja joku tappava osapuoli. Aelina sano et jos ei olis pahiksia, sitte ei ehittäis liittoutumia vaan yksittäisiä pahoja rooleja, mut toki kultti ois poikkeus tähän.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 22.07.2018 16:31:53

Kuten sanoin, oon pari päivää kiireinen. Yritän huomenna iltana päästä jakamaan paremmin ajatuksia. Lähinnä mietin nyt, että jos meillä ei ole pahiksia, meidän täytyy silti etsiä epäilyttäviä henkilöitä. Sinänsä siis sama kuin pahiksien kanssa, mutta linkittymiähän ei sitten välttämättä ole. Jotenkin mä en yhtään hahmota peliä pelkkien 3. osapuolien kanssa, mutta onhan se mahdollinen. Tai sitten meillä on pari pahista + 3. osapuoli.

Toisin sanoen, voi olla turhaa etsiä linkittymiä äänestyksestä. Jos meillä on pelkkiä yksittäisiä 3. osapuolia (jos kultti on, kultissa mun käsittääkseni olisi eilen ollut yksi jäsen), jokainen pelaa omaan pussiin.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 22.07.2018 16:33:43

(Tai sitten onhan sekin mahdollista, että ollaan nyt harhateillä ja meillä on vain pahiksia. Silloin Pyramidin tappo on vain aiheuttaakseen sekaannusta.)
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 22.07.2018 17:14:26

Nii, tää mun teoriahan synty siis siitä, et ku musta ei kukaan tunnu oikeesti pahismaiselta :D En ylläty, jos oonki vääräsä, mut en esim. usko et eilinen äänestys oli joku pelastusoperaatio (saan justystä hyvisvibaa).
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 22.07.2018 17:53:11

Mun mielestä justy on vaan entistä enemmän pahismainen :D En muista nähneeni justylta tuollaista etäännytettyä äänestysanalyysia jossa puhuu itsestään kolmannessa persoonassa kuin viime pahispelissään.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 22.07.2018 18:22:13

jeekaka kirjoitti:Mun mielestä justy on vaan entistä enemmän pahismainen :D En muista nähneeni justylta tuollaista etäännytettyä äänestysanalyysia jossa puhuu itsestään kolmannessa persoonassa kuin viime pahispelissään.


Pienessä peruspelissä tein ainakin äänestysanalyysiä hyviksenä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 22.07.2018 18:57:56

justy kirjoitti:
Miina, miksi ääni Marzzuulle oli parempi tapa pelastaa mua kuin ääni Niacinille? Marzzuulla ja Niacinilla oli molemmilla yksi ääni mun sä äänestit Marzzuuta.


Jahas, nyt onkin sitten hyvä kysymys. Jotenkin olin siinä käsityksessä että marzzuu olis ollu tippumassa ennemmin. Noh anyway, en ollu siitäkään mitenkään supervarma, kuten illan sekoilu taas sen osoitti. Ja se että marzzuuta aloin epäilllä narriksi oli ihan siinä viestin lähettämisen lopulla tullut ajatus jonka halusin kuitenkin antaa ulos. Samantien tajusin että vaikuttaa vähän pahalta muitten silmiin kun äänestän samalla marzzuuta, mutta rehellisesti sanottuna en enää jaksanu muuttaa koko tekstiä ja miettiä asiaa uusiks joten äänestin vaan.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 22.07.2018 19:47:46

Niacin tiputtautui pelistä. Hänelle etsitään varapelaajaa.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 1. yö päättyy pe 20.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 22.07.2018 20:00:26

Hau kirjoitti:Ah ja voih. Traagista kun sankari tekee kaikkensa ylivoimasen esteen, tuon aivottoman masssan typeryyn, pysäyttämiseen ja hänen rakas ystävänsä menehtyy hänen omien kykyjensä rajallisuuden vuoksi. Tästä voisi oppia jotain, mutta koska olen täydellinen, niin minun ei tarvitse. Teidän sen sijaan kannattaisi.


Nyt kun luen tän uudelleen, niin eihän tää välttämättä viittaa Pyramidin yökuolemaan? Ehkä Hau puhuu Marzzuun kuolemasta? Se selittäisi ajoituksen, eli miten Haulla on viesti valmiina jo klo 22 postattavaksi, samalla hetkellä kun yön tulokset tulevat.

Sinänsä Violet on kyllä oikeassa, ehkä tää ei ole se kaikkein oleellisin asia jauhettavaksi. Täytyy vielä käydä Pyramidin viestit läpi että olisiko siellä jokin syy hänen tapolleen, mutta itse ehkä tällä hetkellä kallistun sille kannalle että Pyramidi tapettiin koska häntä ei arveltu kenenkään suojelevan.

jeekaka kirjoitti:Itse arvelin että Pyramidi saattaisi olla uhri, koska pahikset olisivat varmasti halunneet osua syvästi rakastettuun kyläläiseen, joka Hau vihjaili olevansa. Se kuitenkin tarkoittaisi, että Hau on joko hyvis tai kolmas osapuoli. Syvästi rakastettu on kuitenkin aika pahismainen claimi...


Miksi uskoit että Pyramidi = Hau?


Mursumus kirjoitti:Mietityttää minuakin Niacin-justy pahispari. Niacin keskittyy aluksi justyn puhuttamiseen ja laittaa ihan pitkänkin epäilyn yhessä vaiheessa, mutta välttää äänestämästä, ja samalla pitää mielipiteen muista aika neutraalina. Sitten kun neutraalina pysymisestä huomautetaan, niin lähetetään viesti, jossa vähän keskustellaan musta ja Jitachista, mutta enimmäkseen annetaan perusteluita Marzzuun äänestämiselle (ihan hyvät perustelut kylläkin). Tulee vaikutelma, että pahisNiacin piti mahdollisuuden avoinna äänestää justyä jos vaikuttaa siltä, että hän ei ole vaarassa tippua.

Justyn omat viestit eivät kuitenkaan ole enää juuri tuonut pahismaista tunnetta. Justyn viestejä on kyllä vaikea tulkita, koska siellä on niin paljon materiaalia sekä justy-Jitachi väittelyn että VIolet-justy kiistelyn jäljiltä, joista en kauhean hyvin saa tietoa justystä. Hyödyllinen tieto pitää etsiä pitkästä määrästä muuta tietoa.


Tän jälkeen tuntuu vähän oudolta, että äänestät Niacinia. Kun tuntuu että suurin osa (alleviivatut) Niacin-epäilyistäsi perustuvat sille että hänen toimensa voisivat olla reaktioita pahis-justyyn. Jos mä olen hyvis, niin sulle jää epäilyksi se että Niacin keskittyy yhteen pelaajaan, ja kun hänen äänestämättömyydestään huomautetaan, Niacin äänestää toista pelaajaa - perustellen äänensä.

Eli eikö sun pitäisi äänestää mua, jos Niacinin toiminta näyttää pahis-justyn suojelulta? Ja jos mä näytän hyvikseltä, eikö sen pitäisi vaikuttaa sun Niacin-readiisi? Nyt tuntuu että lähdet ratkomaan tätä mysteeriä väärästä päästä.

Mursumus kirjoitti:Suurin osa justyn kattavista mielipiteistä jotka löysin tulevan 17. päivä olevasta postista (en tiedä, miten linkata posteja, sori). Olisi kiva saada posti mielipiteistä nyt kun suurin osa tarpeesta selitellä alkupelin toimia jatkuvasti on jo takana.


Joo, tarkoitus on päivittää pelaaja-readit. Vähän pohdintaa tulikin jo äänestysanalyysissäni, mutta laitan lisää kun luen pelaajien viestit uudestaan läpi.

(Postaan tän nyt, kun pitkät viestini ovat kuulemma vaikeita lukea. Käsittelen sivun kahdeksan omassa viestissään.)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 22.07.2018 20:39:23

Aelina kirjoitti:Mua vaivaa eilisessä äänestyksessä muutama asia. Marzzuu oli paikalla, mutta silti äänesti justya. Pyramidi ilmoitti, että Marzzuu on luultavasti hyvis, mutta tippuminen ei haittaa (ei äänestänyt). Justysta en saanut selvää, mitä hän siinä vaiheessa ajatteli (äänesti Marzzuuta). Minäkin mokasin, mutta mun äänellä ei ollut paljoa painoa siinä vaiheessa. Marzzuu ja Pyramidi on todettu nyt hyviksiksi, mutta entä justy?


En suoraan sanottuna ehtinyt ajatella sitä ettei Marzzuu a) äänestänyt puolustuksekseen tai b) paljastanut rooliaan kunnolla. Seurailin päivän loppua kännykältä samalla kun tein muita asioita. Jälkikäteen noi molemmat asiat kyllä viittaavat hyvikseen. Mutta se mitä siinä vaiheesa kun tilanne oli päällä ajattelin - ja minkä sanoinkin ketjussa - oli että preferoin Marzzuu-lynkkausta Niacinin tai Jeekakan sijaan, koska uskoin että mun on helpompaa lukea Niacinia ja Jeekakaa pelin edetessä kuin Marzzuuta.

Aelina kirjoitti:Jos Niacin nyt paljastuu pahikseksi, mua alkaa tietysti epäilyttää justy. Jos Niacin paljastuu hyvikseksi, tämä ei sitten merkkaa mitään.


Tää on kiteytettynä se syy miksi ei ole mitään järkeä tappaa Niacinia tänään, jos epäilyt häneen perustuvat siihen että hän saattoi pelastaa pariskaverinsa. Koska jos Niacin on hyvis, pahisten on helppo sanoa että "no pahis-justy yritettiin silti pelastaa eilen, oikean pahiksen täytyy ollakin pelaaja Y". Jos teidän mielestä eilen pelastettiin pahis, lynkatkaa se pelastettu pahis. Sittenpähän näette ettei kyse ollut pahiksenpelastusoperaatiosta.

Aelina kirjoitti:Paitsi tietysti sen, että pahiksia voi olla molempien äänestäneiden joukossa (ja oikeastaan voi kyllä olla muutenkin). Koska ajattelin jo aiemmin Halimaa mediapuhujaksi, Halima-mediapuhuja ei voi olla ainakaan hyvä, mikäli Halima on mediapuhuja (ja mikään nyt ei kuitenkaan tarkoita, että Halima olisi). Toisaalta Haliman selityksen perusteella toinen mediapuhuja ei sovi hänen ehdottamaansa kuvioon - silti epäilyttää.


Marzzuulla oli enimmillään kuusi ääntä. Olisi aika ihme, mielestäni, jos tuossa porukassa ei ole pahista - kyseessä on kuitenkin puolet tän pelin pelaajista, ja jäljelläolevista pelaajista 60 %.

Haliman viesti aiheuttaa hämmennystä. Tavallaan siinä näkyy kehitystä edelliseen päivään nähden, mutta oikeestaan hän ei sano mitään minkä ei voisi helposti kääntää päälaelleen myöhemmin. Ja itse asiassa kaksi viestiä myöhemmin hän sanookin että justy-Niacin-juttu voisi olla hyvä selvittää - eli pistää pari hyvislistaltaan lynkkausjoukkoonsa (vaikka sanookin preferoivansa yötappoa).

Äänikin on kannustusääni, joka ei oikeastaan vaadi Halimalta mitään jatkoeforttia (joko Jinmuru aktivoituu tai sitten ei) - ja joka ei oikeastaan kerro mitään Haliman ajatuksista pelaajien suhteen.

Jinmurulta pitkä posti ajatuksitaan. Lopputulemana hänellä, että peli vaikuttaa siltä että Zey olisikin laittanut pahisten sijaan pelkkiä kolmansia osapuolia, joista hyvisten täytyy selviytyä. Itse en oikein tähän usko, koska se tekisi pelistä vähän liian vaikean - ellei meillä sitten ole tyyliin yksi sarjamurhaaja, jota me jahdataan. Sittenkin tää on aika vaikea peli, varsinkin jos se sarjamurhaajakaan ei tiedä ettei pelissä ole pahiksia...

Jinmuru nimeää Niacinin ja Mursumuksen todennäköisimmiksi pahiksiksi (jos sellaisia on), mutta toteaa etteivät nekään tunnu oikeasti pahiksilta. Tavallaan ymmärrettävää ja loogista hänen "pelissä on vain kolmansia osapuolia" -näkökulmastaan, mutta tää kyllä vaikeuttaa Jinmurunu lukemista hyvis-pahis-näkökulmasta. Ja mun mielestä meidän kannattaa pelata hyvis-pahis-peliä ellei nyt saada tosi vahvaa todistusaineistoa että meillä ei olisikaan pahiksia.

Aelina kirjoitti:Lähinnä mietin nyt, että jos meillä ei ole pahiksia, meidän täytyy silti etsiä epäilyttäviä henkilöitä. Sinänsä siis sama kuin pahiksien kanssa, mutta linkittymiähän ei sitten välttämättä ole. Jotenkin mä en yhtään hahmota peliä pelkkien 3. osapuolien kanssa, mutta onhan se mahdollinen. Tai sitten meillä on pari pahista + 3. osapuoli.


Jos meillä ei ole pahiksia, vaan pelkkiä kolmansia osapuolia, jotka eivät tiedä että pelissä ei ole pahiksia, tää peli on hyvin erilaista perusmafiasta. Perusmafiassa pahikset saa yleensä kiinni siitä, että he osoittavat tietävänsä jotain mitä hyvikset eivät, tai vaikuttavat epäilevänsä muita pelaajia teennäisillä perusteilla. Jos meillä on kolmansia osapuolia, he voivat aivan hyvin yrittää etsiä pahiksia aidosti, jolloin heitä ei voi tuosta jälkimmäisestä saada kiinni. Paitsi jos he tietävät ettei niitä pahiksia ole, jolloin heidän on pakko keksiä teennäisiä perusteluja.


miina kirjoitti:
justy kirjoitti:
Miina, miksi ääni Marzzuulle oli parempi tapa pelastaa mua kuin ääni Niacinille? Marzzuulla ja Niacinilla oli molemmilla yksi ääni mun sä äänestit Marzzuuta.


Jahas, nyt onkin sitten hyvä kysymys. Jotenkin olin siinä käsityksessä että marzzuu olis ollu tippumassa ennemmin. Noh anyway, en ollu siitäkään mitenkään supervarma, kuten illan sekoilu taas sen osoitti. Ja se että marzzuuta aloin epäilllä narriksi oli ihan siinä viestin lähettämisen lopulla tullut ajatus jonka halusin kuitenkin antaa ulos. Samantien tajusin että vaikuttaa vähän pahalta muitten silmiin kun äänestän samalla marzzuuta, mutta rehellisesti sanottuna en enää jaksanu muuttaa koko tekstiä ja miettiä asiaa uusiks joten äänestin vaan.


Jaksoit käydä lisäämässä yhden lauseen keskelle postiasi, muttet jaksanut vaihtaa ääntäsi Marzzuulta Niacinille? Muutenhan sun ei olisi muuttaa tekstiä, kun olit jo kirjoittanut epäilyt Niacinia kohtaan viestiin. Mitä sun ois siis pitänyt miettiä uusiksi? Tässä vielä linkki viestiin, josta nyt on siis puhe.


Noni, nyt oon ajantasalla. Seuraavaksi niitä pelaajalistauksia. Katotaan montako pelaajaa ehdin tässä illalla käymään, loput sit huomenna.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 22.07.2018 22:12:49

Aelinan viestit

Todella aktiivista osallistumista peliin, varsinkin ekana päivänä. Pääsee nopeasti kiinni itse pahisjahtiinkin. Esittää aktiivisesti mielipiteitä muista pelaajista, mikä on sellaista itsensä likoon laittamista että tulkitsen sen aloittelijalta hyvismäiseksi. Tuntuu, että Aelina haluaa ratkasita tän pelin.

Jos Jitachi paljastuu pahikseksi, voi Aelinaakin olla syytä epäillä. Hän keskittyy vahvasti Jitachiin ekana päivänä, ja nimenomaan siten että tuntuu olevan huolissaan tämän putoamisesta. Tämä tuntemus perustuu erityisesti tähän viestiin. Jitachia käsitellessään hän tuntuu kokevan että kaikki ovat Jitan perässä, vaikka todellisuudessa Jitaa ovat äänestäneet justy ja Violet. Näiden lisäksi ei mitään vakavia epäilyitä ainakaan omaan silmääni ole sattunut. Pahis voisi hyvin kiinnittää erityistä huomiota kaveriinsa, ja nähdä tätä uhkaavat vaarat erityisen suurina. Vähän samaan tapaan kuin pelaajat yleensä kokevat itseensä kohdistuvan huomion voimakkaammin.

Lisäksi Aelina kutsui toistuvasti Jitaa hyvismäiseksi neutraalin sijaan. Tästä me hänen kanssaan keskustelimmeki, enkä oikein osaa suoralta tyrmätä hänen perustelujaan. Mutta en myöskään osaa täysin karistaa ajatusta siitä, että Aelina ei halua laittaa pahiskaveriaan neutraalien listalle. Tää on kans jotain mitä ehkä juuri aloittelevalta pahikselta voisi odottaa.

Päivän lopun äänestys on toinen lommo Aelinan hyvismäisessä pelissä. Periaatteessa pahis voisi tuossa tilanteessa kavahtaa äänestämistä, jos hänen äänensä tarkoittaisi hyviksen tai pahiskaverin pudottamista. Toisaalta monet pelaajat eivät kyllä tuollaisessa tilanteessa halua äänestää puolesta riippumatta, jos jompaakumpaa kandidaattia ei erityisesti halua pudottaa. Ja pahis-Aelina olisi hyvin voinut olla ihan hissukseenkin päivän päättymisen lähestyessä, koska hyvis-Marzzuu näytti olevan selvästi putoamassa.

Vaikka tuossa yllä esitinkin epäilyttävyyksiä, niin toistan vielä että yleiskuva Aelinan ekasta päivästä on hyvismäinen. Toinen päivä ei ole kuitenkaan ollut yhtä hyvismäinen, sillä hän on keskittynyt aika paljon puolusteluun ja pelimekaniikkaan. Äänestysanalyysissäkin aika merkittävä osa pohdintaa keskittyi kahden jo varmistuneen hyviksen toiminnan ihmettelyyn. Mutta, on sanonut olevansa kiireinen, eikä tää toka päivä muutenkaan ole ollut yhtä aktiivinen kuin eka päivä.

Summa summarum, ihmeitä pitäisi tapahtua että haluaisin Aelinan lynkata tänään. Vahva hyvisreadi.

***

Pyramidin viestit

Vikassa pelaajapohdintaviestissään toistaa vielä epäilyt Halimasta, epäilee myös Marzzuuta ja Niacinia. Seuraavassa viestissä toteaa ajatustensa justysta ja Jitachista olevan ennallaan, eli epäili vielä justyä ja piti Jitachia kai hyvismäisenä - en ole ihan varma mitä Pyramidi ajatteli Jitasta.

Jos Pyramidin tappamisen motiivina olivat hänen epäilynsä, niin Halima-justy-Niacin-akselille mennee.

Violet, sun mielestä Pyramidin kuolema viittaa erityisesti Halimaan. Miksi?

(Luin myös Pyramidin Vuhina lähettämät viestit, mutten kyllä kostunut niistä mitään.)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 22.07.2018 23:09:23

Haliman viestit

Luen näitä viestejä Halima toivoi varmastikin hyvistä -linssien läpi. Eli vaikka tiedostankin että on mahdollista että meillä on arvottuja pahiksia, annan Halimalle lisätodennäköisyyden hyvikseydelle. No joka tapauksessa, Haliman ekan päivän viesteistä jää mulle hyvismäinen kuva. Hän on kiireinen, mikä toki vaikeuttaa hänen lukemistaan, mutta mun mielestä hänen aktiivisuutensa vaikuttaa rakentavalta ja peliä edistävältä. Esim. se Jita-Pyramidi-tökkäys oli mielestäni hyvismäinen tapa käyttää aikaansa kiireen keskellä. Ekan päivän lähestyessä loppuaan Halima toi esiin halunsa lynkata jonkun muun kuin justyn, eikä jäänyt Pyramidi-äänensä taakse piiloon vaan lähti aktiivisesti pudottamaan Marzzuuta. Kiireinen Halima olisi kait voinut hyvin jättää tuon äänensiirron tekemättä.

Toisaalta, Halima on kyllä hyvä pelaamaan pahiksena. Hänen toka päivänsä ei ole myöskään vakuuttanut ekan päivän tapaan. Readit ovat vähän kehittyneet (Mursumus ja Niacin muuttuneet hyvismäisemmiksi), mutta oikeastaan kaikki tokan päivän tavara on tähän mennessä ollut fiilispohjaista ja vailla konkreettisia perusteluja. Sanoisin että Halima on yhä mun hyviskategoriassa, mutta ei yhtä hyvismäinen kuin Aelina.

***

Jitachin viestit

Jitachista olenkin jo puhunut paljon. Olen edelleen sitä mieltä että hänessä epäilyttää reaktiivinen pelityyli, eli epäilyttäviä ovat ne jotka häntä epäilevät. Toisaalta tää on luonnollista, mutta sen lisäksi toivoisi jotain pahisjahtausta myös muiden pelaajien suuntaan - etenkin kun Jitaa on tässä pelissä epäillyt ainoastaan kolme pelaajaa (justy, Violet ja Halima), joista Halima vieläpä aika keveästi. Päätyy sitten äänestämään Marzzuuta koska tästä on vaikea saada selvää ja koska tämä voisi toivoa pahista.

Tokana päivänä vain yksi viesti, joka käsittelee mediapuhujaa.

Jita puolustautuu aktiivisesti, ja hiljenee kun häntä ei epäillä. Paljon huomiota mediapuhujassa. Hau ja Jita ovat molemmat olleet hiljaisia tänään. Mun veikkaukseni toiseksi mediapuhujaksi, joka voi hyvinkin olla pahis. Tuota veikkausta on vähän vaikea selittää, mutta esimerkiksi tämä viesti menee todella syvälle mediapuhujapohdintoihin. Jos Jita on mediapuhuja, se voisi hyvin selittää miksi sekä Pyramidi että Jita reagoivat niin vahvasti Haliman epäilyyn että toinen olisi mediapuhuja ja toinen tämän pahiskaveri.

Huomionarvoista on myös se, että Jita tuossa ja seuraavassa viestissään Aelinan tavoin ajattelee Haliman kommenttia nimenomaan kahden mediapuhujan näkökulmasta. Tää voisi viitata pahischatin keskusteluihin, joissa on pohdittu Haliman puheita - ja tehty esim. päätös toisen mediapuhujan esiinvyöryttämisestä.

Tällä hetkellä Jitachi tuntuu hyvältä paikalta äänelle, mutta katsotaan mitä loppujen pelaajien läpikäynti tuo huomenna tullessaan.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron