Salemin kylä II - 3. päivä päättyy ti 26.6. kello 21

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Salemin kylä II - 3. päivä päättyy ti 26.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 11.06.2018 22:45:43

Salemin kylä II

PJ: Jinmuru
VPJ/APJ: Zey
Pelimode: Zey
Pelityyppi: erikoispeli
Pelaajamäärä: 7
Äänestyssysteemi: ToS-äänestyssysteemi



Luethan säännöt erittäin tarkasti! Tämä peli on Kylän mittapuulla erikoinen (osa pelin säännöistä on jopa ristiriidassa Kylän yleisten pelisääntöjen kanssa). Peli perustuu Town of Salem -peliin. Peliä on kuitenkin muokattu foorumille sopivammaksi, eli vaikka ToS olisikin sinulle tuttu, lue säännöt silti.
Roolilista ja paljon muutakin on muuttunut ilmoittautumisvaiheesta, katsele tarkkaan!

Uusi kylä, uudet kujeet.

Salemin tuhon jälkeen ainoat selviytyjämme jatkoivat matkaansa. Teloittajamme tarina ei jatkunut enää hurjasti pidemmälle, sillä eihän sarjamurhaajamme nyt kuitenkaan voinut jättää todistajia jälkeensä, vaikka he olivatkin toimineet lähes samalla puolella. Mutta voimme seurata edelleen hurmaavaa sarjamurhaajaamme, joka on löytänyt uuden kohteen.

Mutta miksi kaikki tuntuu niin tutulta ja menneisyys niin hämärältä?

***

Sarjamurhaajamme aloitti pelinsä asettumalla aloilleen ja tarjoamalla psykiatrisia palveluitaan väsyneille kyläläisille, niin kuin ennenkin.

Muutaman kuukauden kuluttua James Bondin ruumis löydettiin kodistaan. James oli kyläläinen, josta kaikki tuntuivat pitävän. Sarjamurhaajamme oli ymmärtänyt, että hän oli saapunut muutama vuosi sitten, mutta kukaan ei tiennyt miksi. Nyt se kuitenkin selvisi: hänen talostaan löytyi salaisia dokumentteja, joissa puhuttiin kylässä toimivasta mafiasta.

Mielenkiintoista.



Päivä ja äänestys:
Päivä kestää kolme vuorokautta. Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin: --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista. Itseään ei voi äänestää.

Ensimmäisenä päivänä ei voi äänestää tai lynkata ketään.

Päivän aluksi julistetaan kuolleet, heidän roolinsa sekä heidät tappaneet roolit.

Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on yli puolet äänistä. Kun pelaajia on esimerkiksi 7, lynkkaamiseen vaaditaan 4 ääntä, kun pelaajia on 4, vaaditaan 3 ääntä ja niin edelleen. Muistakaa puolustautua ajoissa, älkääkä epäröikö tuoda roolianne esiin, jos saatte ääniä. Tässä pelissä ei kannata pihdata tietojaan tai hahmoaan. Jos kukaan ei saa yli puolta äänistä, päivällä ei lynkata ketään ja siirrytään yöhön.

Vanginvartijalla on toiminto, jota käytetään päivän aikana. Sitä käytetään samalla tavalla kuin yötoimintojakin, eli lähettämällä yksityisviestiä PJ:lle PJ:n luomaan viestiketjuun. Päivätoimintoja voi käyttää päivällä mihin aikaan tahansa, ja mieltään voi muuttaa niin monta kertaa kuin tahtoo.

Kylän tavoista poiketen lynkatun pelaajan roolin julistamisen jälkeen on poikkeuksellisesti vielä tunti aikaa päivää, jolloin pelaajat voivat vielä keskustella ja päivätoimintoja käyttävät pelaajat voivat vielä miettiä valintaansa. Yön saapuminen julistetaan erikseen.

Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

:
Yö kestää kaksi vuorokautta. Suurin osa hahmoista toimii yöllä. Yönimet sekä muut toiminnot (testamentit ja tappoviestit) vaaditaan aina tuntia ennen yön päättymistä, jotta PJ:llä on tarpeeksi aikaa prosessoida kaikki yöllä tapahtuva. Mieltään voi muuttaa sitä ennen niin monesti kuin tahtoo.
Jos yönimeä ei ilmoiteta tai toimintoa ei käytetä, mitään ei tapahdu. Mikään yötoiminto ei ole pakollinen, esimerkiksi mafian tai Sarjamurhaajan ei ole pakko tappaa joka yö. Tässä pelissä ei voi ilmoittaa varanimiä.
Yötoimintojen tulokset näkyvät vasta yön päätyttyä.

Yöllä on seuraavat mahdollisuudet keskustella:
1. Mafia voi jutella keskenään PJ:n luomassa keskustelussa.
2. Vanginvartija voi jutella vangitsemalleen pelaajalle (PJ luo viestiketjun, jossa on vangitun lisäksi Vanginvartijan salatili). Kun pelaaja on vankilassa, hän ei voi tehdä mitään muuta: ei omia yötoimintojaan tai (mafian tapauksessa) jutella muun mafian kanssa!
Kukaan ei voi perustaa yöllä omaa viestiketjua, eikä käyttää edellisten öiden keskusteluja. Kaikki keskustelut avaa PJ huijausten välttämiseksi.


Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on äänestyspakon sijaan puhepakko joka toinen pelipäivä. Jos pelaaja ei puhu vähintään joka toinen pelipäivä tai poistuu pelistä, etsitään varapelaajaa. Jos varapelaajaa ei löydy seuraavaan aamuun mennessä, pelaaja kuolee aamuviestissä. Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolot ilmoitetaan normaalisti, ja ne suojelevat puhepakolta. Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole puhunut kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy puhua kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.

Town of Salemille ominaisia piirteitä
1. Kuoleman jälkeen: Kuolleet pelaajat voivat keskustella keskenään PJ:n luomissa viestiketjuissa. Kuolleet voivat keskustella pelistä päivisin ja öisin.

2. Testamentit: Testamentti sisältää pelaajan viimeiset sanat, ja sellaisen voi tehdä jokainen pelaaja. Testamentti lähetetään PJ:lle yksityisviestillä. Testamentti tulee näkyville pelaajan kuoltua joko yöllä tai lynkkauksen jälkeen. Testamenttia voidaan kysyä myös pelin aikana todisteeksi pelaajan roolista. Siksi mafialle sekä Narrille voi olla suotuisaa pitää yllä valetestamenttia. Testamenttia voi käyttää monin eri tavoin (vaikkapa sitten sen oikean testamentin kirjoittamiseen tai yleiseen trollaamiseen), mutta hyödyllisin käyttötapa on merkitä hahmossa saadut tiedot sekä omat toimintansa ylös. Yön tulokset tulevat vasta yön päättymisen jälkeen, eli jos pelaaja kuolee yöllä, ei hän ehdi päivittää uusimpia tietojaan testamenttiin. Muutama esimerkki:
Spoiler:
Tutkija Erkki-Santeri Jonne
Yö 1. Hermanni: Tohtori tai Narri
Yö 2. Liekkipipo: Lavastaja tai Sheriffi
Yö 3. Olin vankilassa! >:(
Yö 4. Artturi-setä:
(Tässä esimerkissä tutkija on kuollut yöllä, jolloin hän ei ole ehtinyt päivittää tutkimansa pelaajan roolia testamenttiinsa.)

Tohtori Liekkipipo
Yö 1. Minä itse
Yö 2. Erkki-Santeri Jonne
Yö 3. Artturi-Setä
(Tämän esimerkin Liekkipipo on todellisuudessa mafian jäsen, joka esittää Tohtoria, mutta pelkän testamentin perusteella totuutta ei voi tietää.)

Mun testamentti
Jätän kaikki mun 42 kissaa Hermannille <3


3. Tappoviestit: Tappoviestit ovat yötapon jälkeen näkyvä anonyymi, vapaaehtoinen viesti. Tappoviestin voivat jättää kaikki roolit, jotka voivat tietoisesti tappaa yöllä: siis Kummisetä ja Vanginvartija. Tappoviestissä voi perustella kohdettaan, johdattaa muita pelaajia vastustajien jäljille tai muuten vain trollata. Tappoviesti jätetään PJ:lle yön kohteen mukana. Muutama esimerkki:
Spoiler:
”Ei sanonut mitään roolia vankilassa”.
”Mafiaperhe elää ikuisesti!!!! PS. Eeppinen saksofoni tyyppi on immuuni! Se on sarjamurhaaja! Tappakaa se!”
”Looks like he PASTA AWAY ( ͡° ͜ʖ ͡°) ”


4. Kuiskaaminen: Päivällä kuka tahansa pelaaja voi kuiskata toiselle pelaajalle esimerkiksi jakaakseen omia tietojaan tai kysyäkseen toisen roolia. Foorumilla kuiskaaminen tapahtuu yksityisviesteillä. Kuiskaaminen ei kuitenkaan ole täysin yksityistä, sillä kun pelaaja kuiskaa toiselle, kaikki pelaajat saavat siitä ilmoituksen pelitopaan, esimerkiksi näin: ”Hermanni kuiskasi pelaajalle Erkki-Santeri Jonne”. Jos kuiskaat toiselle pelaajalle, lisää keskusteluun siis mukaan aina PJ, jotta voin tehdä ilmoituksen muille pelaajille ja seurata, että sääntöjä noudatetaan. Kuiskaaminen on ainoa tapa, jolla hyvikset voivat jakaa tietoaan ei-julkisesti. Pelin ulkopuolella (Skypessä, livenä, YKSITYISVIESTINÄ ILMAN PJ:N LISÄÄMISTÄ KETJUUN) tapahtuva tietojen jakaminen on huijaamista. Mafian jäsenetkään eivät voi kommunikoida keskenään päivisin muuten kuin kuiskaamalla!

5. Neutraalien roolien valinnat pelissä. Neutraaleilla rooleilla, tässä tapauksessa /Narrilla, on vapaus auttaa joko kylää tai mafiaa tai Sarjamurhaajaa voittonsa jälkeen. Ensin tulisi tietenkin yrittää voittaa itse. Narri voi voittonsa jälkeen auttaa sitä puolta, jota tahtoo. Narri ei ole automaattisesti kenenkään puolella tai velkaa kenellekään.

6. Immuunius. Jotkut roolit ovat immuuneja yöllä, eli heitä ei voi tappaa yöllä. Vanginvartija ja Narri tosin ignooraavat immuuniuden. Jos yrität tappaa tapoille immuunin pelaajan, saat yön päätyttyä tämän viestin:
Kohteesi oli immuuni hyökkäyksellesi!
Jos tätä viestiä ei näy, mutta kohteesi on elossa, Tohtori paransi hänet.
Pysyvästi tapoille immuuneja: Kummisetä
Väliaikaisesti tapoille immuuneja: Vanginvartijan vangitsema pelaaja



Puolet ja niiden ryhmittymät:
Kylä: Pelin hyvikset.
Spoiler:
Ryhmittymät:
Tutkiva kyläläinen: Tutkija, Sheriffi
Tappava kyläläinen: Vanginvartija
Suojeleva kyläläinen: Tohtori


Mafia: Pelin pahikset.
Spoiler:
Ryhmittymät
Hämäävä mafia: Lavastaja
Tappava mafia: Kummisetä


Neutraalit: Eivät ole kylää eivätkä mafiaa.
Spoiler:
Ryhmittymät:
Paha neutraali: Narri


Roolit: (Suluissa on Kylän omiin rooleihin verrattavissa oleva rooli. Lue kuitenkin hahmon tiedot tarkkaan, sillä niissä on varmasti eroja.)

Sheriffi (vrt. ennustaja): Saa tutkia yhden henkilön joka yö. Tulos on tarkkuudella viaton/mafia. Kummisetä sekä neutraalit roolit näkyvät sheriffille syyttömänä. Lavastettu pelaaja näkyy sheriffille mafiana.

Tohtori (vrt. suojelija): Saa parantaa yhden henkilön joka yö. Tohtori saa tietää, jos onnistui parantamaan kohteensa. Voi parantaa itsensä kerran, ja kaikkia muita niin monta kertaa kuin tahtoo. Samaa henkilöä voi myös parantaa peräkkäisinä öinä. Tohtori voi myös vahingossa parantaa pahoja ja neutraaleja rooleja (siihen ei tietenkään tule pyrkiä).

Tutkija: Saa tutkia yhden henkilön joka yö. Saa tietää roolin tarkemmin kuin sheriffi, mutta ei aina täydellisesti, vaan saa tietää kaksi mahdollisuutta henkilön roolista. Vaihtoehdot ovat aina samat.
1. Tohtori tai Narri.
2. Vanginvartija tai Kummisetä.
3. Lavastaja tai Sheriffi. (Huom! Saat tämän tuloksen myös, jos kohteesi on lavastettu.)


Vanginvartija: Saa valita päivän aikana yhden henkilön, jonka raahaa vankilaan. Vanginvartija voi anonyymisti erilliseltä tililtä kysellä vangitun pelaajan roolia yön aikana. Tällöin vangittu ei voi toteuttaa rooliaan. Vanginvartija voi teloittaa kohteensa: teloituksia on kolme. Vanginvartija voi teloittaa tapoille immuuninkin kohteen, eli Kummisedän. Jos Vanginvartija teloittaa kohteen, joka onkin kyläläinen (ei siis neutraali tai mafiaa), Vanginvartija ei voi enää teloittaa kohteita, jotka vangitsee. Vanginvartija voi vangita saman pelaajan monta kertaa ja peräkkäisinäkin öinä. Vankilassa olevaa pelaajaa ei voi mafia tappaa yöllä. Ensimmäisenä yönä Vanginvartija voi vangita kohteen, mutta ei teloittaa tätä.

Kummisetä (vrt. pääpahis): Mafian pomo. Päättää, kenet mafia tappaa ja käy tappamassa kohteen. On tapoille immuuni yöllä. Kummisetä ei voi ottaa kohteekseen toista mafian jäsentä.

Lavastaja (vrt. lavastaja): Mafian jäsen, joka voi kerran yössä valita kohteen, joka näyttäytyy Sheriffille ja Tutkijalle pahana. Lavastus on voimassa vain yhden yön, mutta Lavastaja voi lavastaa samaa pelaajaa niin monta kertaa kuin tahtoo. Samaa pelaajaa voi lavastaa useampana yönä peräkkäin. Lavastaja ei voi ottaa kohteekseen toista mafian jäsentä. Jos Kummisetä kuolee, Lavastajasta tulee Kummisetä. Silloin hän ei voi enää lavastaa ketään, vaan saa Kummisedän ominaisuudet.

Narri: Narri voittaa, kun hänet on hirtetty. Kun hänet on hirtetty, Narri valitsee yhden niistä, jotka äänestivät häntä, ja tappaa kohteensa yöllä. Jos Narri ei valitse kohdetta, se arvotaan. Narrin tappo ylittää yöimmuniteetit, eli Kummisetäkin voi tulla Narrin tappamaksi. Jos Narri tapetaan yöllä, hän ei voita.


Roolilista järjestyksessä
Spoiler:
Kylä (järjestyksessä tutkivat kyläläiset, suojeleva kyläläinen, tappavat kyläläiset):
Sheriffi
Tutkija
Tohtori
Vanginvartija


Mafia:
Kummisetä
Lavastaja

Neutraalit:
Narri


Voittoehdot:
Kylä voittaa, kun kaikki mafian jäsenet on tapettu. Narria ei tarvitse saada hengiltä.

Mafia voittaa, kun kaikki kylän jäsenet on tapettu. Narria ei tarvitse saada hengiltä.

Narri voittaa, kun hänet lynkataan päivällä.

Narrin mahdollisen voiton jälkeen peli jatkuu niin kauan, että myös joko kylä tai mafia voittaa, tai päädytään tasapeliin. Tasapeli on kuitenkin harvinainen: se voi tapahtua vain kahdessa tapauksessa. Ensimmäisessä tapauksessa kaikki viimeiset pelaajat kuolevat samana yönä, jolloin eloon ei jää yhtään pelaajaa voittamaan. Tasapeli voi tulla myös silloin, jos useaan päivään tai yöhön ei kuole ketään. Jos peli on päättymässä tasapeliin tästä syystä, siitä ilmoitetaan päivää ennen tasapeliä, jolloin päivällä tai yöllä täytyy kuolla joku, jos ei haluta tasapeliä.

Jos on tilanne, jossa kaksi viimeistä roolia eivät voi tappaa toisiaan, julistetaan voittaja ”by default”. Tässä pelissä mahdollisia tilanteita:
1. Kaksi viimeistä pelaajaa ovat Kummisetä ja Vanginvartija ilman teloituksia → mafia voittaa.


Hahmot ingamessa:
Sheriffi: Rick Grimes
Tohtori: John Dorian
Tutkija: Sherlock Holmes
Vanginvartija: John Bennett
Kummisetä: Vito Corleone
Lavastaja: Henry Hill
Narri: Jack Napier

Pelaajat:
Black Fox
Halima
Hämähäkki
jeekaka
Jii
Lauchuo
Marzzuu - 2. yö, Lavastaja

Varapelaajalista:
justy

Pelin tasapainon vuoksi yksi hyvisrooli, Meedio, poistettiin. Tilalle on tullut Narri.
Viimeksi muokannut Jinmuru päivämäärä 22.06.2018 22:27:16, muokattu yhteensä 8 kertaa
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Salemin kylä II - 1. päivä ALKAA 12.6. kello 00:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 11.06.2018 23:01:11

1. aamu

Ingamen tyyli: klikkiotsikoita

TÄSSÄ PAIKASSA TAPAHTUI NÄIN - KATSO KUVAT

YKSINKERTAINEN RANNELIIKE OSOITTAUTUI KUOLETTAVAKSI - "EMME OLISI KOSKAAN USKONEET, ETTÄ..."

KUN TÄMÄ MIES MENI YSTÄVÄNSÄ KOTIIN, HÄN NÄKI JOTAIN MITÄ EI KOSKAAN UNOHTAISI - JA SE SAA SINUT KYYNELEHTIMÄÄN

Klikinsäästäjä:
Salemin kylässä murhattiin mies, poliisit epäilevät mafian sekaantuneen tapaukseen.



Kuolleet:
James Bond, yleinen moraali

Puhepakot:
Ei kellään

Poissa:
Ei ketään

Päivä alkaa nyt ja päättyy perjantaina 15.7. kello 21.

Peli alkaa!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Hämähäkki » 12.06.2018 09:47:20

Hauskoja klikkiotsikoita :D Mites nyt sitten aloitetaan, olisko parasta paljastaa heti roolinsa niin ainakin saadaan keskustelua aikaan (ja varmasti epäilyksiäkin, jos useampi väittää olevansa samaa roolia)?
Avatar
Hämähäkki
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 20.05.2018 14:28:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 12.06.2018 14:42:52

Hei kaikille! :)

Nyt sitten vain polokastaan peli käyntiin, Hämähäkiltä jo hyvä kysymys miten kannattaisi aloittaa?
Itse en oikein lämpene ajatukselle, että kaikki kertoisivat heti roolinsa, koska silloin yksi skenaario voisi olla, että 10 pelaajaa sanoisi olevansa pahis. Hups. Liikaa pahiksia plus että oikeat pahikset voisivat puijata ja sanoa olevansa hyviksiä: oho. Ei muuta kuin hakuammunnalla huutamaan "Haa! Pahis! Hahaa!"
Tai kyselemään varmalta hyvikseltä ja feikiksi epäillyltä miksi tämä olisi tominut noin tai näin jos on hyvis.
Feikkihyvis voi tässäkin juonia ja kas. Umpikuja. Musta olisi ainakin hyvä, että jos erikoisia on mukana, erikoisroolit eivät heti ainakaan marssisi esiin.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Halima » 12.06.2018 14:52:17

Mulla on nyt niin huono muisti että en muista tarkkaan miten viimeksi tehtiin, mutta oliko jotenkin silleen, että ekan yön jälkeen roolien paljastus ja sen jälkeen sheriffi/tutkija/vanginvartija kertovat tietonsa yöltä ja sitten vertaillaan ja mietitään ketkä valehtelee?

Toinen vaihtis on tietysti kertoa nyt heti. Silloin pahikset pystyis ekana yönä jo tappamaan vahvimpia hyvisrooleja, mutta toisaalta onhan meillä vanginvartija ja tohtori jotka pystyy pitämään porukkaa hengissä halutessaan.

Sitten pitäis miettiä myös sitä, pyritäänkö me tänään jo lynkkaamaan joku. Kaikkihan ollessaan kuolemanvaarassa väittää olevansa joku tärkeä rooli (tai jos ei väitä niin voi olla narri), eli jos pyritään lynkkaamaan niin ainakin joku(nen) rooli tulee esille jo tänään. Eri asia sitten ollaanko me niin yksimielisiä että saadaan ketään lynkattua, vissiin tarvis neljä ääntä samalle että se kuolis.

Marzzuu: oon ihan varma ettei kukaan tuu kertomaan olevansa pahis. Tai jos joku tulee niin se on narri. :D Enkä usko sitäkään sillä se ois narrilta liian läpinäkyvää peliä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Hämähäkki » 12.06.2018 14:55:54

Marzzuu kirjoitti:Hei kaikille! :)

Nyt sitten vain polokastaan peli käyntiin, Hämähäkiltä jo hyvä kysymys miten kannattaisi aloittaa?
Itse en oikein lämpene ajatukselle, että kaikki kertoisivat heti roolinsa, koska silloin yksi skenaario voisi olla, että 10 pelaajaa sanoisi olevansa pahis. Hups. Liikaa pahiksia plus että oikeat pahikset voisivat puijata ja sanoa olevansa hyviksiä: oho. Ei muuta kuin hakuammunnalla huutamaan "Haa! Pahis! Hahaa!"
Tai kyselemään varmalta hyvikseltä ja feikiksi epäillyltä miksi tämä olisi tominut noin tai näin jos on hyvis.
Feikkihyvis voi tässäkin juonia ja kas. Umpikuja. Musta olisi ainakin hyvä, että jos erikoisia on mukana, erikoisroolit eivät heti ainakaan marssisi esiin.

En ihan ymmärrä miks kukaan muu kuin narri sanoisi olevansa pahis. Ja narriltakin se olis tosi huonoa peliä (kaikkihan arvais heti et se on narri).
Avatar
Hämähäkki
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 20.05.2018 14:28:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Hämähäkki » 12.06.2018 15:02:27

Marzzuu kirjoitti:yksi skenaario voisi olla, että 10 pelaajaa sanoisi olevansa pahis.

Tääkin on vähän hassusti sanottu kun pelissä ei edes oo mukana kymmentä pelaajaa. Onko aloitusviesti luettu hätäisesti vai onko tää pahiksen "esitän tyhmää/tietämätöntä" -strategiaa?
Avatar
Hämähäkki
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 20.05.2018 14:28:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Halima » 12.06.2018 15:03:50

Mun ennakkoviba on että Marzzuu ei oo ainakaan pahis. Narri voi olla, mutta sehän on periaatteessa ihan sama onko narri vai hyvis, en kuitenkaan olisi Marzzuuta lynkkaamassa tänään.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Hämähäkki » 12.06.2018 16:48:57

Onpas täällä nyt hiljaista.
Avatar
Hämähäkki
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 20.05.2018 14:28:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 12.06.2018 18:33:41

Noniin, täällähän on jo tapahtunut jotain. Oon yllättynyt että Marzzuu ekassa viestissään on oikeasti jopa sanonut jotain muutakin kuin toistellut edellisiä (tosin eipä tuossa vaiheessa ole paljon toisteltavaa vielä ollutkaan). Mitään hyötyähän noista ei kuitenkaan ole ja mua epäilyttää tuo Marzzuun kaikki voisivat sanoa olevansa pahiksia. Tuota. Miksi kukaan hyvis ikinä sanoisi olevansa pahis? Ei tässä pelissä (tai sen puoleen noin yleensä missään pelissä) kenellekään ole hyötyä sanoa olevansa pahis, paitsi ehkä jonkun käänteispsykologian käänteispsykologian perusteella narrilöe siitä voisi ollakin hyötyä. Tai toisaalta ehkä myös pahikselle, joka voisi sanoa olevansa pahis ja sitten häntä luultaisiin narriksi :D

Ja toinen juttu Marzzuusta: "jos pelissä on erikoisrooleja". Hetkinen, siis tässähän pelissä kaikilla pelaajilla on jokin "erikoisrooli", eli Marzzuu itsekin on erikoinen, eli anteeksi mutta mitä? Eihän tuollaisesta voi mitenkään erehtyä jos on edes auttavasti lukenut sääntöjä. Jos Marzzuu olisi erikoishyvis, en uskoisi hänen sekaantuneen tuolla tavalla, koska varmasti olisi ottanut selvää mitä muita erikoisrooleja pelissä on mukana. Jos Marzzuu taas on pahis niin voisin kuvitella, ettei hän ehkä edes ole katsonut muita rooleja pelissä, vaan ehkä jopa kuvitellut pelin olevan ns. Normaali pahikset vs hyvikset peli. Toisaalta sekin tuntuu jotenkin oudolta... äh. En vaan nää mitään syytä miksi hyvis olisi noin pihalla ja taas pahikselle tuo voisi olla toisaalta myös harhautustaktiikka.

Toisaalta voisin olla valmis lynkkaamaan Marzzuun tänään jos halutaan joku lynkata, toisaalta taas.. noh, en tiedä. En yhtään muista miten tässä pelissä oli ns järkevintä että kannattiko ekana pävänä lynkata vai ei. Periaatteessahan kyläläiset voi käytännössä voittaa vain sillä että lynkataan päivällä, tai jos vanginvartija saa kiinni mafian jäsenen, mutta toisaalta ekan yön jälkeen voidaan olla paljon viisaampia. Toisaalta Marzzuun lynkkaus (tai sen paremmin kenen muunkaan) saattaa johtaa siihen että lynkataan tärkeä hyvisrooli (no okei, ne kaikki on aika tärkeitä) mutta toisaalta jos Marzzuu onkin mafiaa tai narri, niin ei menetetä mitään. Periaatteessa 50/50 mahis lynkata hyvis tai pahis/neutraali.

Halimasta en sano vielä mitään. Oon skeptinen koska Halima on aina pahis ja saattaa silti pelata niin hyvismäisesti :D Hämähäkki taas ei ole tuonut peliin kauheasti mitään mitä en itsekin osannut päätellä ja ajatella, joten jään odottamaan hämikseltä jotain lisää kunhan peliin tulee lisää matskua.

Oon muuten töissä iltavuorossa tän ja huomisen joten en varmaan pysty osallistumaan välttämättä kovin suurella panostuksella ennen torstaita mutta yritän silti seurata parhaani mukaan.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 12.06.2018 18:52:53

Joo mullakin on enempi vähempi hankala hetki pelata, mutta en malttanut olla osallistumatta kun jo aikoja sitten halusin kokeilla tätä ToS-versiota. Harmi kun meedio jäi pois, tosin se oli käsittääkseni vissiin muutenkin se rooli mikä muutenkin kuolee ekana :D

Kirjoitan puhelimella niin en nyt jaksa mitään ihmeempää romaania kirjoittaa. Mun mielestä ei kuitenkaan kannata jättää ekan päivänkään suhteen pois pohdintaa siitä kuka voitaisiin tänään lynkata. Samaa mieltä siitä, ettei Marzzuuta ainakaan, koska ensimmäinen selitys mikä tuolle logiikalle tulee mieleen on nimenomaan lipsahdus siihen että kaikki ajattelisivat kuten narri :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 12.06.2018 19:01:14

Ja melkein sanoisin että kannattaa paljastaa roolit heti. Onko meillä ketään peliteknisyysmonsteria mukana :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Halima » 12.06.2018 19:40:00

Jos Zey ois mukana ni se kertois meille miten tää homma hoidetaan, mutta nyt en tiiä onko meillä ketään mestaria/monsteria mukana. :D

Munkin puolesta voidaan kyllä hyvinkin paljastaa roolit heti, saadaanpahan jotain minkä pohjalta lähteä miettimään asioita, ja kuten todettua, meillä on kuitenkin kaksi roolia jotka pystyvät suojaamaan henkilöitä ensi yönä niin voidaan ehkä estää tärkeimpien kuolema.

Odottaisin silti että kaikki tai ainakin lähes kaikki on käynyt sanomassa suostumuksensa roolien paljastamiseen. Eihän sitä tiiä jos vaikka Jiillä tai Black Foxilla ois joku mahtisuunnitelma ennen roolienpaljastusta.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Halima » 12.06.2018 19:41:55

Niinjoo, ja alkupelin ensimmäisten viestien perusteella tähän asti mun mielestä Marzzuun lisäksi jeekaka tuntuu hyvikseltä. Hämähäkki voi olla mitä vaan ja Lauchuosta saan vähän narrivibaa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Hämähäkki » 12.06.2018 19:45:50

Halima kirjoitti:Niinjoo, ja alkupelin ensimmäisten viestien perusteella tähän asti mun mielestä Marzzuun lisäksi jeekaka tuntuu hyvikseltä. Hämähäkki voi olla mitä vaan ja Lauchuosta saan vähän narrivibaa.

Mikä Lauchosta antaa sulle narrivibaa?
Avatar
Hämähäkki
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 20.05.2018 14:28:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Halima » 12.06.2018 19:58:40

Hämähäkki kirjoitti:
Halima kirjoitti:Niinjoo, ja alkupelin ensimmäisten viestien perusteella tähän asti mun mielestä Marzzuun lisäksi jeekaka tuntuu hyvikseltä. Hämähäkki voi olla mitä vaan ja Lauchuosta saan vähän narrivibaa.

Mikä Lauchosta antaa sulle narrivibaa?

Jos ihan totta puhutaan niin yksi syyllinen on varmaan Lauchuon avatar! :D Mutta myös se, että hän olisi valmis lynkkaamaan Marzzuuta, joka on yleisesti aika helppo alkupelin kohde, ja Lauchuo tietää sen ja tietää että helppoon kohteeseen tarttumisesta voidaan ruveta syyttelemään ja saattaisi hyvällä tuurilla päästä lynkatuksi.

Lisäksi tää kappale:
Lauchuo kirjoitti:Periaatteessahan kyläläiset voi käytännössä voittaa vain sillä että lynkataan päivällä, tai jos vanginvartija saa kiinni mafian jäsenen, mutta toisaalta ekan yön jälkeen voidaan olla paljon viisaampia. Toisaalta Marzzuun lynkkaus (tai sen paremmin kenen muunkaan) saattaa johtaa siihen että lynkataan tärkeä hyvisrooli (no okei, ne kaikki on aika tärkeitä) mutta toisaalta jos Marzzuu onkin mafiaa tai narri, niin ei menetetä mitään.

Tässä on minusta kaksi pahismaisen kuuloista kohtaa, tuo kyläläislause kuulostaa siltä että Lauchuo ei itse laske itseään mukaan kyläläisiin ja tuo sulkujen sisällys kuulostaa siltä että Lauchuo ei laske itseään mukaan hyvisrooleihin.

Ja koska tiedän että Lauchuo on hyvä ja fiksu pelaaja, en usko että hän tekisi näin monta pahismaisuutta ensimmäisessä viestissään jos olisi pahis, siksi vibattaa narria
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Jii » 12.06.2018 20:29:45

Heip, olen hereillä. En valitettavasti kerkeä lukemaan tai paneutumaan viesteihin vielä sen kummemmin. Kuitenkin oli näköjään puhetta roolien paljastamisesta ja jo ennen peliä mietin, että kannattaako sitä tehdä. Jos roolit paljastetaan, saadaan ainakin yksi varma hyvis, sillä hyviksiä on yksi enemmän verrattuna pahiksiin/narriin. Osataan ainakin siis jotenkin rajata pahiksia ja mistä heitä etsiä - tämä auttaa kans todella paljon erityisesti ennustavien roolien yönimissä. Toisaalta roolien paljastaminen antaa myös pahiksille paljon enemmän mahdollisuuksia vaikuttaa pelinkulkuun, koska he saavat tietää kaikkien roolit (narri nyt vähän toisaalta vaikeuttaa heidänkin toimintaa) ja voivat yrittää tappaa/lavastaa heitä mielensä mukaan. Sanoisin kuitenkin että roolien paljastaminen vois olla ihan järkevää.

Jonkun on kai pakko aloittaa, eli heippa, oon tutkija.

Palaan myöhemmin ja paneudun muiden viesteihin vielä, kun nyt en sitä kerennyt tekemään.
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 12.06.2018 20:42:16

Halima... sinä tiedät itsekin että tuosta lainaamastasi viestistä ja boldatuista kohdista ei ihan oikeasti voi päätellä mitään. "Puhu viesteissäsi kylästä me-muodossa" -> olet pahis koska hyvistelet. "Puhu viestissäsi kyläläisistä neutraalisti" -> olet pahis koska vältät käyttämästä mitään me-muotoja hyviksistä puhuessasi. Mä en jaksa taas lähteä tähän koska tää on jo käyty niin monta kertaa ja ihan totta puhuen noihin puuttuminen on musta about turhin asia mitä pelissä voi tehdä koska ne ei kerro pelaajan roolista mitään oli se sitten hyvis pahis tai mikä vaan. Ja tän oon itsekin todennut useaan kertaan. Halima sä tunnet mut enkä tosiaankaan ikinä olettaisi että kukaan luulisi mua pahikseksi tuollaisen takia :D tosin mitä tulee Marzzuu-juttuun niin sehän vois olla ihan toimivakin, muthan viime pelissä missä hiostin Marzzuuta alusta asti niin lynkattiin heti ekana iltana. Ihanko tosissasi luulet että käyttäisin tuollaista uudestaan tarkoituksella?

Nyt kun suurin osa porukasta on herännyt ja kerran ollut sitä mieltä että roolien paljastaminen ois hyvä juttu niin joo. En usko että siitä voi tässä vaiheessa olla hyviksille kovin suurta haittaa, vaan se voi varsinkin yönimien lähettämisessä helpottaa tosi paljon. Eli moi, kylän sheriffi tässä.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 12.06.2018 20:50:43

Jees. Mä oon vanginvartija.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 12.06.2018 20:53:19

Väliaikalaskenta

Äänet:

TÄTÄ ASIAA EI VOI TEHDÄ TÄNÄÄN - NÄMÄ HENKILÖT JÄRKYTTYIVÄT

Klikinsäästäjä: Town of Salemissa ei voi äänestää ensimmäisenä päivänä.

Poissa:
Ei ketään

Puhepakot:
Ei kellään

1. päivä päättyy perjantaina 15.6. kello 21.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 12.06.2018 20:54:27

Lauchuo kuiskasi Jiille! 21:47
Viimeksi muokannut Jinmuru päivämäärä 13.06.2018 20:53:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 12.06.2018 20:57:01

Ahahaa multa on mennyt kokonaan ohi ettei ekana päivänä voi äänestää eikä lynkata ketään :D Halima senkin väärille teille johtaja.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 12.06.2018 20:57:58

Hehe, just kun pääsin järkeilemästä ettei Jii ja Lauchuo ole ainakaan keskenään pahiksia :D

(PS. Sääntöjen lukeminen on nössöille)

//Lauchuo, meillä samat
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 12.06.2018 21:01:17

Sääntötarkennus: kuiskatessa ei tarvitse lisätä APJ:tä/VPJ:tä ketjuun, paitsi jos olen ilmoittanut aiemmin, että olen jostain syystä pois.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Jii » 12.06.2018 21:19:18

Launchuon kuiskaus mulle oli hyvin omituinen. :D Launchuo siis ehdotti mulle yhteistyötä - että ei tarkistettaisi samaa pelaajaa molemmat. Siis joo, ihan kiva idea sinällään, mutta tässä Launchuo mun vastaus sulle ihan julkisesti:

Ei, en uskalla tehdä "yhteistyötä" pelaajan kanssa, jonka hyviksyydestä mulla ei ole edes mitään varmuutta. Ehkäpä myöhemmin pelissä, kun pelaajien rooleista alkaa olla ihan pitäviä todisteita, mutta kun urkit multa ENSIMMÄISENÄ päivänä, että kenen roolin mä aion tarkistaa, niin se kuulostaa mun silmään enemmänkin siltä, että haluat tämän henkilön lavastetuksi. Eli ei - en aio kertoa kenellekään tässä vaiheessa peliä mun yönimen kohdetta.
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Halima » 12.06.2018 22:18:58

Lauchuo kirjoitti:Halima... sinä tiedät itsekin että tuosta lainaamastasi viestistä ja boldatuista kohdista ei ihan oikeasti voi päätellä mitään. "Puhu viesteissäsi kylästä me-muodossa" -> olet pahis koska hyvistelet. "Puhu viestissäsi kyläläisistä neutraalisti" -> olet pahis koska vältät käyttämästä mitään me-muotoja hyviksistä puhuessasi. Mä en jaksa taas lähteä tähän koska tää on jo käyty niin monta kertaa ja ihan totta puhuen noihin puuttuminen on musta about turhin asia mitä pelissä voi tehdä koska ne ei kerro pelaajan roolista mitään oli se sitten hyvis pahis tai mikä vaan. Ja tän oon itsekin todennut useaan kertaan. Halima sä tunnet mut enkä tosiaankaan ikinä olettaisi että kukaan luulisi mua pahikseksi tuollaisen takia :D tosin mitä tulee Marzzuu-juttuun niin sehän vois olla ihan toimivakin, muthan viime pelissä missä hiostin Marzzuuta alusta asti niin lynkattiin heti ekana iltana. Ihanko tosissasi luulet että käyttäisin tuollaista uudestaan tarkoituksella?

Joo kylässä on vähän niinkuin "kahta koulukuntaa" noissa asioissa. Mun mielestä on kummallista olla liittämättä itseään kyläläisiin, mutta joo ymmärrän että joidenkin mielestä on hyvistelyä liittää itsensä niihin.

Kuitenkin: miksi ihmeessä näin pitkä sepustus siitä, miksi et missään nimessä ole narri? Oletko sittenkin oikeasti pahis? Miksi hyvis olisi sepustanut noin pitkän pätkän siitä, miksi mä en sais pitää sua narrina? Narriksi luuleminenhan ois kaikille muille paitsi narrille itselleen just hyvä asia?

Lauchuo kirjoitti:Ahahaa multa on mennyt kokonaan ohi ettei ekana päivänä voi äänestää eikä lynkata ketään :D Halima senkin väärille teille johtaja.

Joo tahallani johdatin, koska oon oikeasti itse narri! :D Ei vaan enpä huomannut itsekään, tai siis muistanut, onhan siitä aikaa kun luin säännöt.

Mun tekis mieli olla kertomatta rooliani, koska ois kiva tulla myöhemmin sanomaan "Hei, mä oon kans tohtori *kättelee*". Kerron kuitenkin jo nyt kun kerran täällä olen, eli tohtori tässä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Hämähäkki » 12.06.2018 22:20:12

Tohtori tässä moi!

Lauchuon kuiskauksesta tulee kyllä aika voimakasta pahis/narrivibaa, olettaen että Jii puhuu totta?
Avatar
Hämähäkki
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 20.05.2018 14:28:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Hämähäkki » 12.06.2018 22:20:51

Halima väliin - nyt tais tulla eka yhteentörmäys roolien kanssa :D
Avatar
Hämähäkki
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 20.05.2018 14:28:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Halima » 12.06.2018 22:22:21

Hee, ensimmäinen tuplarooli. Eli mulla on nyt varma tieto että Hämähäkki ei oo sitä mitä väittää. Ehdottaisin että joku tarkistaisi yöllä hämiksen roolin, mutta tutkivat heebot tehköön toki oman pähkäilynsä mukaan.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Salemin kylä II - 1. päivä päättyy pe 15.6. kello 21

ViestiKirjoittaja Hämähäkki » 12.06.2018 22:22:55

Siitä että Halima sanoo itteään tohtoriks tulee aika voimakkaat narrivibat, koska se on narrille paras rooli claimattavaksi kun sheriffi ei voi asiaa varmistaa. Totta kai sama pätee nyt sitten muhunkin.
Avatar
Hämähäkki
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 20.05.2018 14:28:42
Paikkakunta: Helsinki

Seuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron