Jinmuru kirjoitti:BF, tosi hyvä et osasit ottaa itelle tauon ku tuntu siltä, ja kiva ettet lopeta pelaamista! <3
Täsmälleen samaa mieltä.
Ja hyvä ettei sanamäärärajoitus vaikuttanut päätökseen. Joskus tuollaiset tilanteet ratkeavat pelin sisällä, kun niistä pystyy keskustelemaan pelin aikana rauhassa. Se ei nyt ollut sanarajoitteiden takia oikein edes mahdollista.
Jitachi kirjoitti:Noniin, nyt parit sanat mun puolestani koska oon hieman suolainen. Henkilökohtaisesti en tykännyt yhtään ideasta että tasatilanteessa putoaja arvotaan. 300 sanaa loppuu hyvin nopeasti kesken vaikka yrittäisi tiivistää pelaajapohdintoja, loppumetreillä kun olin elossa olisi ollut paljon kommentoitavaa ja olisin halunnut grillata rayniä enemmän mutta kun sanat loppui pelaajapohdinnassa kesken. Mutta 600 sanaa päivässä tuntuu olevan hieman liikaa. Yksi vaihtoehto saattaisi olla että sallitaan se yksi pitempi postaus (peli)päivässä jossa saa analysoida enemmän mutta rajoittaisin senkin johonkin 500-600 sanaan. Toisen yön kuolema oli odotettavissa mutta sille en voi mitään, pahikset kun haluavat tappaa erikoisia. En tiedä osallistunko LIGHT-peliin uudelleen, omasta mielestäni kokemus oli lähinnä rajoittava ja palveli todella hyvin pahiksia.
Tasatilanteista putoajan arpomisen tausta-ajatuksena oli pakottaa kyläläisiä keskustelemaan enemmän siitä, kuka pudotetaan (ja tämän näin kyläläisiä helpottavana asiana, koska se olisi tarjonnut lisää analysoitavaa pahisten lynkkauskäyttäytymisestä). En siis olettanut, että arvontaan koskaan päädyttäisiin, koska se on niin epäoptimaalinen vaihtoehto. Olin väärässä. Johtuikohan tämä pelityylistä, vai rajoittiko sanamäärä liikaa lynkkauksesta keskustelua?
Olen samaa mieltä LIGHT-pelin rajoittavuudesta. En välttämättä itsekään LIGHT-peliä pelaisi, kun tykkään juuri siitä ruotimisesta ja pohtimisesta. Mutta ehkä me ei ollakaan tän pelimuodon kohderyhmää - tai sitten pitää keksiä jokin muu tapa keventää peliä. Tuo yksi pidempi viesti päivässä voisi olla jonkinlainen kompromissi, mutta sitten pelin koonkin pitäisi olla ehkä pienempi - muuten tullaan taas siihen tilanteeseen että peli on liian raskas kevytpeliä kaipaavalle.
En kuitenkaan lähtisi liikaa syyttelemään LIGHT-pelimekanismia pahisten voitosta. Toki puhetta olisi varmasti ollut enemmän normipelissä, mutta olisihan se mahdollistanut pahiksillekin enemmän puhetta. Eikä tässäkään pelissä edes käytetty kaikkien pelaajien maksimisanamäärää. Eli jos peli oli liian vaikea, se olisi saattanut olla sitä normipelissäkin. Tai sitten parempi tiimi yksinkertaisesti voitti. :)
Mutta tuleeko peliä pelanneille mieleen jokin tilanne, josta uskoisitte saaneenne paremmin selkoa, jos olisitte voineet siitä enemmän puhua?