Pieni luolaseikkailu - Peli on päättynyt

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Pieni luolaseikkailu - Peli on päättynyt

ViestiKirjoittaja Cameron » 27.03.2018 22:52:39

Joo täytyy sanoa että määkään en tykänny yhtään tuosta että tasatilanteessa arvotaan! :D Ei jatkoon.
Kiva kuulla BF että jatkat vielä pelaamista! Tiiän sen tunteen kun tuntuu että kaikki omat resurssit menee jollekin pelaajalle vastaamiseen päivästä toiseen eikä sen takia pääse kärryille pelistä. Se on tosi ärsyttävää, mutta kuten Halima sanoi, kuuluu ajoittain pelin luonteeseen:) Sitten on voittajafiilis kun epäilykset saa selätettyä.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu - Peli on päättynyt

ViestiKirjoittaja Geraldine » 27.03.2018 23:32:24

Oho jes, voitettiin! Kiitos kaikille pelistä, erityisesti pahiskamuilleni jotka vei voiton sillä aikaa kun sairastelin.

Miks mulle käy aina niin että kun saan pahisroolin elämä tulee pahasti väliin? Tää menee samaan kategoriaan kuin nuo ”jos Halima on yhä hengissä = pahis” -jutut. Eli jos Gera on hiljainen = pahis :D
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Pieni luolaseikkailu - Peli on päättynyt

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 28.03.2018 00:56:34

Höh, ei sitten :D
Mulle tuli joku Epäile Violetia-tauti ja näköjään olisin erehtynyt pahasti jos ensimmäinen tulemiseni pelissä ei olisi päättynyt ilmalentoon ja vaihtopenkkiä lämmittämään.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu - Peli on päättynyt

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 28.03.2018 05:47:04

Lauchuo kirjoitti:Hei pliis ens kerralla kun rayn a) lynkkaa hyviksen niin typerällä syyllä kuin hän lähti mua lynkkaamaan, b) on suurimman osan pelipäivästä hiljaa kun lynkkausuhan alla on hyvis (tämä tapahtui 2 vai 3 pelipäivänä peräkkäin) ja herää kun lynkkausuhan alla on pelaaja jota oikeasti epäilette pahikseksi (geraldine) niin PLIIS lynkatkaa rayn :D plus raynin kohdalla ei ikinä oo syy pitää hyviksenä siksi että hän tuo esiin jonkun hyviksiä hyödyttävän strategian!

a) En nyt osaa aivan 100-varmasti sanoa mutta väittäisin että tekisin hyviksenä ihan saman casen jos olisin sitä mieltä että Marzzuu on hyvis
b) Mä en oikeasti päässyt pelaamaan kun vasta eilen illalla edes sen tunnin kerrallaan. Ei mulla ole historiallisesti mitään vaikeuksia postata pahiksena joten voitte huoletta käyttää tuota metaa "hyväksenne". ^^
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - Peli on päättynyt

ViestiKirjoittaja justy » 28.03.2018 19:42:22

Jinmuru kirjoitti:BF, tosi hyvä et osasit ottaa itelle tauon ku tuntu siltä, ja kiva ettet lopeta pelaamista! <3


Täsmälleen samaa mieltä.

Ja hyvä ettei sanamäärärajoitus vaikuttanut päätökseen. Joskus tuollaiset tilanteet ratkeavat pelin sisällä, kun niistä pystyy keskustelemaan pelin aikana rauhassa. Se ei nyt ollut sanarajoitteiden takia oikein edes mahdollista.

Jitachi kirjoitti:Noniin, nyt parit sanat mun puolestani koska oon hieman suolainen. Henkilökohtaisesti en tykännyt yhtään ideasta että tasatilanteessa putoaja arvotaan. 300 sanaa loppuu hyvin nopeasti kesken vaikka yrittäisi tiivistää pelaajapohdintoja, loppumetreillä kun olin elossa olisi ollut paljon kommentoitavaa ja olisin halunnut grillata rayniä enemmän mutta kun sanat loppui pelaajapohdinnassa kesken. Mutta 600 sanaa päivässä tuntuu olevan hieman liikaa. Yksi vaihtoehto saattaisi olla että sallitaan se yksi pitempi postaus (peli)päivässä jossa saa analysoida enemmän mutta rajoittaisin senkin johonkin 500-600 sanaan. Toisen yön kuolema oli odotettavissa mutta sille en voi mitään, pahikset kun haluavat tappaa erikoisia. En tiedä osallistunko LIGHT-peliin uudelleen, omasta mielestäni kokemus oli lähinnä rajoittava ja palveli todella hyvin pahiksia.


Tasatilanteista putoajan arpomisen tausta-ajatuksena oli pakottaa kyläläisiä keskustelemaan enemmän siitä, kuka pudotetaan (ja tämän näin kyläläisiä helpottavana asiana, koska se olisi tarjonnut lisää analysoitavaa pahisten lynkkauskäyttäytymisestä). En siis olettanut, että arvontaan koskaan päädyttäisiin, koska se on niin epäoptimaalinen vaihtoehto. Olin väärässä. Johtuikohan tämä pelityylistä, vai rajoittiko sanamäärä liikaa lynkkauksesta keskustelua?

Olen samaa mieltä LIGHT-pelin rajoittavuudesta. En välttämättä itsekään LIGHT-peliä pelaisi, kun tykkään juuri siitä ruotimisesta ja pohtimisesta. Mutta ehkä me ei ollakaan tän pelimuodon kohderyhmää - tai sitten pitää keksiä jokin muu tapa keventää peliä. Tuo yksi pidempi viesti päivässä voisi olla jonkinlainen kompromissi, mutta sitten pelin koonkin pitäisi olla ehkä pienempi - muuten tullaan taas siihen tilanteeseen että peli on liian raskas kevytpeliä kaipaavalle.

En kuitenkaan lähtisi liikaa syyttelemään LIGHT-pelimekanismia pahisten voitosta. Toki puhetta olisi varmasti ollut enemmän normipelissä, mutta olisihan se mahdollistanut pahiksillekin enemmän puhetta. Eikä tässäkään pelissä edes käytetty kaikkien pelaajien maksimisanamäärää. Eli jos peli oli liian vaikea, se olisi saattanut olla sitä normipelissäkin. Tai sitten parempi tiimi yksinkertaisesti voitti. :)

Mutta tuleeko peliä pelanneille mieleen jokin tilanne, josta uskoisitte saaneenne paremmin selkoa, jos olisitte voineet siitä enemmän puhua?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni luolaseikkailu - Peli on päättynyt

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 28.03.2018 20:12:31

Juu minä uskon etten kuulu kohderyhmään myöskään. Jos olisin ollut kaupunkilainen olisin varmaan saanut Violetista (ja Marzzuusta) ehkä jonkunnäköisen readin ja siihen loppui kun ei ole sanoja. :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - Peli on päättynyt

ViestiKirjoittaja Niacin » 28.03.2018 23:14:15

Mulla on usein tapana ajautua loputtomaan suohon "mutta toisaalta taas" -pohdintoineni, joiden kans en pääse mihinkään lopputulokseen. Tää oli siis mulle oikein hyvää harjoitusta semmoiseen vähän ytimekkäämpään ulosantiin, kun ei voinut ihan jokaista näkökulmaa alkaa käymään läpi. Tosin taisin kyllä vaan yhden viestin kirjoittaa näillä rajoituksilla kun oli tarkoitus säästää vähän sanoja maanantaille, mutta olinkin sitten kiireinen, että ei itsellä oikein ehtinytkään tulla mitenkään haitaksi nuo rajoitukset.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Pieni luolaseikkailu - Peli on päättynyt

ViestiKirjoittaja Mus » 07.04.2018 02:27:48

Onnea pahiksille ^^!
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Edellinen

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron