Pieni luolaseikkailu - Peli on päättynyt

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä päättyy to 15.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 15.03.2018 20:59:59

Ja mielestäni on enemmänkin epäilyttävää olla vaikuttamatta äänestykseen, kun siihen on mahdollisuus. Black Foxin äänestäminen on kuin äänestäisi tyhjää.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä päättyy to 15.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja justy » 15.03.2018 21:00:31

Päivä on päättynyt!
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä päättyy to 15.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja justy » 15.03.2018 21:09:11

Äänestystulos

4 Lauchuo (Tetradynamia, raynpelikoneet, Marzzuu, Unisieppari)
4 Marzzuu (Lauchuo, Jinmuru, Jitachi, Violet)
2 Black Fox (Halima, Satunnoitu)

Tasatilanteessa putoava arvotaan eniten ääniä saaneista.



12 rohkeaa laskeutuivat portaita varovaisesti. Vartiotupa jäi kauas taakse, ja portaat tuntuivat jatkuvan loputtomiin. Kukaan ei osannut tarkaan sanoa kauanko laskeutuminen jatkui, mutta lopulta portaat päättyivät ja seurue levittäytyi kiviselle tasanteelle. Soihdut valaisivat vedestä kiilteleviä seiniä, ja kylmyys hohkasi jostain ympäriltä.

Tiedusteltuaan hetken ympäristöään, seurue havahtui jylinään. Kiviset portaat, joita he olivat laskeutuneet olivat romahtaneet! Tarkempi tutkimus paljasti jonkun kaivertaneen tuhoriimun portaisiin.

"Tämä on merkki pimeyden taikuudesta! Joku meistä on halunnut tuoda tuhon niskaamme!"

Syytökset lentelivät 12 rohkean joukossa, ja lopulta Lauchuo ja Marzzuu lykättiin joukon keskelle.

"Se oli jompikumpi teistä! Antakaa jumalten päättää kumpi on syyllinen ja kumpi syytön. Taistelkaa!

Joku heitti veitsen kaksikon väliin. Alkoi hurja taistelu, jonka päätteeksi Lauchuo romahti maahan veitsi rinnassaan.
Spoiler:
Lauchuo oli tavallinen hyvis.


1. yö päättyy perjantaina 16.3. klo 21.00.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. yö päättyy pe 16.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja justy » 16.03.2018 21:01:42

Viattoman Lauchuon kuolema vei teiltä halun jatkaa pidemmälle. Niinpä pystytitte vaatimattoman leirin kiviselle lattialle. Osa teistä ehkä nukkui tyytyväisenä, tietäen edistäneen pahuuden työtä. Suurin osa kuitenkin makasi yön valveilla, kuunnellen pimeän kuisketta.

Viimein aamu koitti, vaikkei sitä mistään täällä alhaalla tiennytkään. Kuitenkin ajatus siitä, että jossain ylhäällä Kylä heräsi uuteen päivään toi voimaa väsyneisiin mieliinne ja jäseniinne. Tutkitte hetken vaihtoehtojanne, ja päätitte sitten lähteä länteen.



Kukaan ei kuollut yöllä.



Äänestyspakot:
Black Fox, Cameron, Geraldine

Poissaolot: ei ole

Kuolleet:
1. päivä Lauchuo, tavallinen hyvis


2. päivä on alkanut ja se päättyy ma 19.3. klo 21.00
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. yö päättyy pe 16.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Black Fox » 16.03.2018 21:44:27

En kyllä ole kovin yllättynyt Laun paljastumisesta hyvikseksi, joten harmittaa kun en ehtinyt koneelle ennen päivän loppua.

Tässä olisi omia mietelmiä pelaajista:
Ray kertoi roolinsa, kukaan ei sanonut hänen valehtelevan. Voisin häntä siis ajatella hyviksenä, mikäli mitään uutta ei ilmene.
Jitachi kertoi olevansa tutkimusmatkailija, kukaan ei haastanut.
En tiedä millainen Marzzuun pahispeli on, sillä en sellaista häneltä ole lukenut. Kuitenkin Marzzuu vaikuttaa pelaavan samalla tavalla kuin aiemmin hyviksenä. Erehtymisen mahdollisuus on olemassa.

Pahikset löytyisivät tämän perusteella heistä:

Halima
Halima kirjoitti:Sinun komppaamisesi eroaa Violetin komppaamisesta siinä, että olen nähnyt sinun avaavan samalla lailla pahiksena.

Uskallatko luottaa siihen, että pelin avaus oli samanlainen kuin edellisessä pelissä? Ottaen huomioon, että olet pelannut kanssani kaksi kertaa: kun olin aloittelijana hyvis ja hyvin pihalla kaikesta. Toinen pahispeli, jossa olin hieman enemmän kartalla. Tuo vertaaminen aiempiin peleihin on aika huono lähtökohta, kun pelejä ei ole takana kuin kaksi ja kokemusta niiden verran.
Unisieppari, mikä laittoi Laun vibattamaan sinulle pahista?
Violet, ääni raylle oli hieman kummallinen. Ääni tuntui lähtevän enemmän sen takia, että rayn paljasti oman roolinsa. Miksi hyvis toimisi näin?
Satunnoitu, tiedän roolini eli uskallan lähteä epäilemään Halimaa ilman paineita. Suosittelen sinulle keskittyä muihinkin vaihtoehtoihin, sillä tällä hetkellä olet väärässä suhteeni. Ketkä ovat mielestäsi epäilyttävimpiä minun lisäkseni?
Tetradynamia, vaikeaa saada otetta. Hämmentävää on Lauchuoon kohdistuva painostaminen ja Marzzuun puolustaminen. Ketä nyt epäilet?
Geraldine, Jinmuru ja Cameron neutraaleja
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. yö päättyy pe 16.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 16.03.2018 21:52:34

Voihan nenä. Ensimmäinen hyvis menetetty.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. yö päättyy pe 16.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 16.03.2018 22:39:54

Mikäs fiilis Marzzuulla täpärän selviytymisen jälkeen?

Oon Violetin kaa samaa mieltä siitä että Black Foxin äänestäminen oli vähän sama ku ois tyhjää äänestäny. Tuli sellanen fiilis et Satunnoitu yritti vierittää vastuun pois iteltään ku ei ottanu osaa päätökseen Lauchuon ja Marzzuun välillä, vaikka eipä ketään voi pakottaa äänestämään keittenkään tiettyjen väliltä. Ehkä musta itestä vaan tuntuu tältä ku en nähny Lauchuossa pahismaisuutta. :'D Mitä mieltä Black Fox oot ite Satunnoitun äänestä?

// Black Fox väliin.

// Unohin lähettää tän, eli vielä Marzzuu väliin :D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. yö päättyy pe 16.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 17.03.2018 01:24:52

Jinmuru kirjoitti:Mikäs fiilis Marzzuulla täpärän selviytymisen jälkeen?


Olen iloisen yllätynyt, että oon yhä hengissä kun mitä olen seurannut pelejä, yleensä tasatilanteessa vaikka kuinka selittäisit niin yön jälkeen on tullut pelistä putoaminen osaksi.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 17.03.2018 02:23:50

BF: Kai tiedät, että pelissä on hahmot ja roolit erikseen muutoin kuin tutkimusmatkailijalla? Rayn paljastus ei tee hänestä hyvistä missään mielessä.

Marzzuun reaktio vaikuttaa aika teennäiseltä, ottaen huomioon että oli eilen innokkaasti Lauchuota lynkkaamassa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. yö päättyy pe 16.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.03.2018 05:29:49

Jinmuru kirjoitti:oletin kaa samaa mieltä siitä että Black Foxin äänestäminen oli vähän sama ku ois tyhjää äänestäny. Tuli sellanen fiilis et Satunnoitu yritti vierittää vastuun pois iteltään ku ei ottanu osaa päätökseen Lauchuon ja Marzzuun välillä, vaikka eipä ketään voi pakottaa äänestämään keittenkään tiettyjen väliltä. Ehkä musta itestä vaan tuntuu tältä ku en nähny Lauchuossa pahismaisuutta. :'D Mitä mieltä Black Fox oot ite Satunnoitun äänestä?

Mitä mieltä sinä olet? Tai Violet? Tehän tätä olette kärjeistetysti sanottuna huudattamassa. Mitä Satunnoid(t?)un ääni merkitsee?
Tää 300 sanna on ihan kuraa, ei mulla ole tarpeeksi sanoja kirjoittaa mitä haluan, joten voitte sitten olettaa että kirjoitan vaan mitä haluan sanoa (aka lynkkays) ja kaikki muu mitä pitäisi sanoa jää sanomatta. Jos joku kysyy minulta miksi minulla ei ole mielipidettä pelaajasta X, niin tough luch, no words mate. Jos joku lynkkaa jonkun tuon takia ikinä niin...

Marzzuu ei ole pahis.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. yö päättyy pe 16.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Satunnoitu » 17.03.2018 10:00:38

Jinmuru kirjoitti:Mikäs fiilis Marzzuulla täpärän selviytymisen jälkeen?

Oon Violetin kaa samaa mieltä siitä että Black Foxin äänestäminen oli vähän sama ku ois tyhjää äänestäny. Tuli sellanen fiilis et Satunnoitu yritti vierittää vastuun pois iteltään ku ei ottanu osaa päätökseen Lauchuon ja Marzzuun välillä, vaikka eipä ketään voi pakottaa äänestämään keittenkään tiettyjen väliltä. Ehkä musta itestä vaan tuntuu tältä ku en nähny Lauchuossa pahismaisuutta. :'D Mitä mieltä Black Fox oot ite Satunnoitun äänestä?


Tilanne ei ois ollut yhtään parempi jos mä olisin äänestänyt jompaa kumpaa. On totta, että nyt en ottanut mitään vastuuta äänestyksen tuloksesta. Mä kuitenkin olin myös sitä mieltä, että molemmat Lauchou ja Marzzuu on hyviksiä. Ennemmin kuin lähden tappamaan joitain, joita pidän hyviksenä, mieluummin pidän ääneni jollakin, jota pidän epäilyttävänä. Ja yritän vakuuttaa muita siirtämän äänensä pois. Olin vähän yllättynyt miten harva tuli käymään paikalla päivän päätteeksi, joten sillä ei sitten ollut vaikutusta.

Black Fox, sun lisäksi mua epäilyttää Violet. Violet lähti ensin kovaa hyökkäämään rayta vastaan kun se antoi oikeesti hyvän startegiaohjeen. Sitten yritti saada minut mukaan äänestämään Lauchuon ja Marzzun välillä. Mä en nyt tajua miks eilen piti äänestää pois uskottavia kyläläisiä? Ja miks mun ois ollut pakko lähteä siihen mukaan sen sijaan että koitan vakuuttaa muut mun mielestä epäilyttävästä? Ei sillä, Black Fox, oot itsekin edelleen epäilyttävä. Jos oon susta tällä hetkellä väärässä, koska se muuttuu? Seuraavaan päivään?
Avatar
Satunnoitu
Kyläläinen
 
Viestit: 33
Liittynyt: 01.03.2018 17:38:41

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 17.03.2018 10:12:21

Jinmuru, olen aika samoilla linjoilla sinun ja Violetin kanssa. Minun äänestäminen oli turhaa ja ääni meni hukkaan. Toisaalta nyt kun katsoo, niin menetimme henkilön, josta olisi ollut tulevissa päivissä enemmän hyötyä kuin Marzzuusta. Tästä syystä olisi ehkä ollut fiksua koittaa Lau pelastaa, kun Satunnoitu kuitenkin mietti hänen olevan hyödyllisempi ja ”sinänsä Marzzuun pois äänestäminen ei olisi väärin”.

Violet, oho! En tiedä miksi ajattelin, että nuo roolit olivat vain hyvisten. Otanpas rayn siis takaisin tarkkailun alle ja perehdyn häneen, kun ehdin. Hyvä huomio, kiitos!

Nyt alkaa sanamäärä olemaan tältä päivältä täysi, palaan myöhemmin.

//Satunnoitu
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Unisieppari » 17.03.2018 17:44:38

Black Foxin kysymykseen, Lauchuon puhetapa jotenkin hämmensi itseäni, joka sai vibat iskemään takaraivoon, vaikka tällä kertaa kyseiset vibat vääriä olivatkin. Loppuvaiheilla, illemmalla pahimmista säryistä toivuttuani jäin miettimään, pitäisikö ottaa ääni pois, mutta kun tilanne oli tasan, päätin sen myös jättää, koska ei tässä pelissä voi ikinä olla täysin varma mistään, vaikka nyt näyttikin ohraleipää :'D ehkä olisi kannattanut, ehkä ei, mutta peli etenee ja saa nähdä miten käy, anteeksi Lau.
Hassu hanhenaivo
Avatar
Unisieppari
Kyläläinen
 
Viestit: 26
Liittynyt: 26.02.2018 10:37:12

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Jita » 17.03.2018 18:52:45

Unisiepparin viimeisin. Haluan vetää foliohatun päähän ja väittää että hän on Marzzuun kanssa pahispari. Oliko Lauchuo mielestäsi pahismaisempi kuin Marzzuu? Haluan saada tähän selkeän vastauksen. Marzzuun käytös puolestaan hatuttaa: joko hän on pahis joka pelaa pahisten pussiin tai hyvin hämmentävä hyvis joka pelaa pahisten pussiin. Pelissä ensisijainen tavoite ei ole hyviksenä oma selviytyminen vaan pahisten nappaaminen! Rayn saa myös perustella väitteensä ettei Marzzuu ole pahis. Mieluiten myös miksi et ole itse pahiskaveri.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. yö päättyy pe 16.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 17.03.2018 19:40:54

raynpelikoneet kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:oletin kaa samaa mieltä siitä että Black Foxin äänestäminen oli vähän sama ku ois tyhjää äänestäny. Tuli sellanen fiilis et Satunnoitu yritti vierittää vastuun pois iteltään ku ei ottanu osaa päätökseen Lauchuon ja Marzzuun välillä, vaikka eipä ketään voi pakottaa äänestämään keittenkään tiettyjen väliltä. Ehkä musta itestä vaan tuntuu tältä ku en nähny Lauchuossa pahismaisuutta. :'D Mitä mieltä Black Fox oot ite Satunnoitun äänestä?

Mitä mieltä sinä olet?

Ilmasin jo oman mielipiteeni, eli tuntuu et Satunnoitu ei halunnu ottaa vastuuta pudotuksesta. Äänellä on merkitystä ainakin sillon, jos Marzzuu paljastuu pahikseksi. Tuli mieleen strategia, jossa Mazzuu ja Satunnoitu ois pahiksia -> Satunnoitu ei halua suoraan pelastaa Marzzuuta -> jättää lynkkauksen 50-50-mahdollisuudeksi että pahis selviää :D Satunnoitu on pelannu paljo livejuonareita, joten varmasti tietäis, ettei kannata tehä liian selviä pelastusyrityksiä.

Satunnoitu kirjoitti:Tilanne ei ois ollut yhtään parempi jos mä olisin äänestänyt jompaa kumpaa. On totta, että nyt en ottanut mitään vastuuta äänestyksen tuloksesta. Mä kuitenkin olin myös sitä mieltä, että molemmat Lauchou ja Marzzuu on hyviksiä. Ennemmin kuin lähden tappamaan joitain, joita pidän hyviksenä, mieluummin pidän ääneni jollakin, jota pidän epäilyttävänä. Ja yritän vakuuttaa muita siirtämän äänensä pois. Olin vähän yllättynyt miten harva tuli käymään paikalla päivän päätteeksi, joten sillä ei sitten ollut vaikutusta.

Kun huomasit ettei kukaan siirrä ääntään, mikset sitten tehnyt valintaa näitten kahen välillä? Nähäkseni sulla ois ollu pari minsaa aikaa, jos en ihan väärin kattonu. Entä jos sun ois ollu ihan pakko valita näitten kahen väliltä, kumman oisit valinnu?

Jitachilta toivoisin mahdollisimman paljon mielipiteitä eri henkilöistä, ku sun aika pelisä saattaa jäädä lyhyehköksi :'D Mää lueskelen huomena pelin uuestaan ja teen koostetta pelaajista.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Jita » 17.03.2018 23:09:50

Tänään ollut hieman kiirettä, ja sanamäärä tuskin riittää kaiken analysointiin kuin pintapuolisesti: postannen huomisen puolella kun se resetoituu. Uskon itsekin olevani yötapon kohde. Mutta, tällä hetkellä mun veikkaukseni pelin pahiskolmikoksi olisi Marzzuu, rayn ja Unisieppari. Marzzuu ja Unisieppari koska eilisen säätö ja rayn enemmänkin juuri nyt on villi veikkaus jos on pakko arvata joku kolmanneksi pahikseksi, pikamuistista en oikeastaan osaa sanoa muita pahismaisesti huomiota herättäviä pelaajia.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Unisieppari » 17.03.2018 23:19:09

Jitachi, Marzzuun viestit ovat, kuten Satunnoitukin sanoi, poliitikon puheita, joissa sanotaan paljon muttei sitten kuitenkaan. Näin jälkikäteen tarkasti katsottuna se on pahismaisempaa kuin Laun puhetapa, joka sentään yritti saada asiaa eteenpäin. Harkitsemattomuutta siis ilmassa. Selkeä vastaus näin jälkikäteen on siis ei, ei oikeastaan, ja tämä saattaa myös mahdollisesti koitua kohtalokseni vielä :'D pahis en kuitenkaan ole, vaikka sen tosin voikin todistaa vasta jos kuolen tai peli päättyy, vaikka käytännössä tämäkin lisäys voi näyttää pahismaiselta, hmm.
Hassu hanhenaivo
Avatar
Unisieppari
Kyläläinen
 
Viestit: 26
Liittynyt: 26.02.2018 10:37:12

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Cameron » 18.03.2018 11:26:16

Pahoittelut eilisen päivän hiljaisuudesta! Jita tiivisti tässä minusta kaiken olennaisen eilisestä:
Jitachi kirjoitti:Mäkään en totta puhuen tajua kunnolla, musta tuntuu hienoisesti että ollaan iloisesti massalynkkaamassa hyvistä joka uskalsi ottaa yhden todella ison kissan pöydälle, osa porukasta otti palkokasvin nenään ja Marzzuu tulee edelleen olemaan mukana pelissä hämmentämässä ihmisiä. Olisi oikeasti pelin kannalta paljon hyödyllisempää että todellakin katsotaan ne kortit juuri ensimmäisenä päivänä.

Luulen, että Lauchuota äänestäneissä on vähintään yksi pahis, sillä oli Marzzuu pahis tai ei, pahiksille on parempi että Marsu jatkaa pelin hämmentämistä seuraavanakin päivänä vs. että peliin jäisi aktiivinen Lauchuo. Tetra on perinteinen vastarannan kiiski, joten jokseenkin näen tämän äänen hänelle luonteenomaisena, Unisieppari taas niin vasta-alkaja että helposti voi lähteä mukaan tällaseen, mutta se että äänestäneiden joukossa on raynpelikoneet kyllä todella kohotuttaa kulmakarvoja. Ray: mitä? :D

Violet kirjoitti:++raynpelikoneet

En tiedä, onko erikoisen esiintulo tänä päivänä optimaalista vai ei, mutta itseäni häiritsee kuviossa eniten se, että paljastit olevasi Bardi, mikä syö sitä pelaajien joukkoa, missä erikoishahmomme voi piileksiä. Vaikka voisit matemaattisesti osoittaa, että erikoishahmon olisi järkevintä astua esiin nyt (mitä ei ole tehty), niin et siltikään voi saada varmuutta siitä, että erikoishahmomme todella astuu esiin. Nähdäkseni olet nyt konkreettisesti helpottanut pahisten erikoishahmonappausta, jos he nyt tähän aikovat ryhtyä, ja jos muut pelaajat olisivat seuranneet perässä, olisi tilanne vielä vakavempi.

Tässä ajatuskuviossa mua hämäsi se, että epäilet rayn toimineen hyviksenä näin ja epäilet tätä siitä? :DD Koska pahiksenahan tää ois ollu rayn kannalta vain pluffia, mikä ei ois oikeasti sitten rajannut mahdollista erikoishyvisten joukkoa. Ja jos lähtökohtaisesti ajattelet, että ray pelaa hyviksenä näin, sun ei pitäis lähtökohtaisesti äänestääkään tätä, koska pidät sitä hyviksenä. Tulee mieleen, että pahiksena vois helposti kompastua tällaseen ajatuskuvioon kun tietää muiden olevan hyviksiä ja yrittää etsiä niistä vain pahismaista käytöstä.
++Violet, mikä sun logiikka oli oikein tässä?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Geraldine » 18.03.2018 11:53:42

Pahoitteluni hiljaisuudesta, oon ollut kipeänä ja opinnot on vieneet hurjan paljon aikaa :(

Tetra
Tetra suhtautuu skeptisesti kaikkia Marzzuuta äänestäneitä kohtaan. Pelin alussa esittää hyviä kysymyksiä Lauchuolle ja Violetille, myöhemmin äänestää Lauchuota perusteilla jotka ovat aika hyvät 1. päivälle. Tämän takia Tetra vaikuttaa mielestäni aika hyvismäiseltä. Toisaalta, jos Marzzuu paljastuu pahikseksi niin Tetrakin voisi olla.

Halima
Listaa pelaajista saamiaan viboja. Äänestää Black Foxia rehellisiltä tuntuvin perustein. Neutraali.

Halima kirjoitti:
Violet kirjoitti: Haliman peli vibattaa pahista, sillä hänen tyylinsä muistuttaa minua gieman enemmän hänen pahispeleistään. Tämä tyylinmuutos toki osittain johtunee siitä, että sanarajoitukset ovat vielä tuoreessa muistissa, mutta tällä hetkellä jos jompikumpi Black Foxin ja Haliman väliltä tulisi valita, ääni menisi Halimalle.

Mitenhän mä en oo yhtään yllättynyt.

Mikset ole? Meinaatko että Violet on Black Foxin pahiskaveri?

Violet
Komppaa Lauchuon Marzzuu-ääntä. Olen nähnyt Violetin kritisoivan Marzzuuta hiljaisuudesta/mitäänsanomattomuudesta muissa peleissä, joten tämä ei ole mielestäni epäilyttävää. Seuraavaksi Violet äänestää raynia koska tämä paljasti roolinsa ja tällä pienensi erikoisen piilotilaa. Äänestäminen tässä tilanteessa on ristiriitaista koska Violetin ääni pohjautuu sille että hän oletti raynin olevan hyvis ja paljastaneen roolinsa. Miksi äänestää pelaajaa jonka olettaa olevan hyvis? Myöhemmin Violet sanoo ettei oleta raynin olevan hyvis ja poistaa äänensä. Hmm.

Violet kirjoitti:Gera: Koska Halima ja BF alkoivat asettua hieman vastakkain.

Mutta siis jos Black Fox ei epäilytä, miksi pitää edes harkita hänen äänestämistään? Tää ajattelutapa tuntuu vähän pahismaiselta mun mielestä, pääosin koska pahikselle on edullista olla valmis äänestämään ketä vaan silloin kun se on hyödyllisintä (esim tilanteessa jossa 2 pelaajaa on vastakkain = molemmat helppoja äänestyskohteita).

Violetin äänestyskäyttäytyminen tässä pelissä on ollut jotenkin hassua ja irrationaalista. En tiedä miten tätä pitäisi tulkita mutta saan tällä hetkellä siitä pahisvibaa.

Black Fox
Sai epäilyjä niskaansa erikoistenlöytämiskommenttinsa takia. Kun Halimalta tulee vähän konkreettisempiä epäilyjä ja ääni, Black Fox lähtee puolustuskannalle. Ääntä vastaanhan saa puolustautua, mutta Haliman vastaepäily tässä tilanteessa ei näytä kovin hyvismäiseltä. Lisäksi BF:n viesteistä löytyy aika paljon hyvistelyä, esim:

Violet kirjoitti:Satunnoitu … Suosittelen sinulle keskittyä muihinkin vaihtoehtoihin, sillä tällä hetkellä olet väärässä suhteeni. Ketkä ovat mielestäsi epäilyttävimpiä minun lisäkseni?

Mun mielestä tämä on just sellaista tekstiä jota aloittelijapahikselta voi odottaa: hyvistelyä ja yritys viedä huomio pois itsestään.

++Black Fox, mielestäni pahismaisin tällä hetkellä.

Sanamäärä nyt täynnä, myöhemmin lisää.

// Cameron
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. yö päättyy pe 16.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 18.03.2018 12:08:14

Jinmuru kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:oletin kaa samaa mieltä siitä että Black Foxin äänestäminen oli vähän sama ku ois tyhjää äänestäny. Tuli sellanen fiilis et Satunnoitu yritti vierittää vastuun pois iteltään ku ei ottanu osaa päätökseen Lauchuon ja Marzzuun välillä, vaikka eipä ketään voi pakottaa äänestämään keittenkään tiettyjen väliltä. Ehkä musta itestä vaan tuntuu tältä ku en nähny Lauchuossa pahismaisuutta. :'D Mitä mieltä Black Fox oot ite Satunnoitun äänestä?

Mitä mieltä sinä olet?

Ilmasin jo oman mielipiteeni, eli tuntuu et Satunnoitu ei halunnu ottaa vastuuta pudotuksesta. Äänellä on merkitystä ainakin sillon, jos Marzzuu paljastuu pahikseksi. Tuli mieleen strategia, jossa Mazzuu ja Satunnoitu ois pahiksia -> Satunnoitu ei halua suoraan pelastaa Marzzuuta -> jättää lynkkauksen 50-50-mahdollisuudeksi että pahis selviää :D Satunnoitu on pelannu paljo livejuonareita, joten varmasti tietäis, ettei kannata tehä liian selviä pelastusyrityksiä.

Satunnoitu kirjoitti:Tilanne ei ois ollut yhtään parempi jos mä olisin äänestänyt jompaa kumpaa. On totta, että nyt en ottanut mitään vastuuta äänestyksen tuloksesta. Mä kuitenkin olin myös sitä mieltä, että molemmat Lauchou ja Marzzuu on hyviksiä. Ennemmin kuin lähden tappamaan joitain, joita pidän hyviksenä, mieluummin pidän ääneni jollakin, jota pidän epäilyttävänä. Ja yritän vakuuttaa muita siirtämän äänensä pois. Olin vähän yllättynyt miten harva tuli käymään paikalla päivän päätteeksi, joten sillä ei sitten ollut vaikutusta.

Kun huomasit ettei kukaan siirrä ääntään, mikset sitten tehnyt valintaa näitten kahen välillä? Nähäkseni sulla ois ollu pari minsaa aikaa, jos en ihan väärin kattonu. Entä jos sun ois ollu ihan pakko valita näitten kahen väliltä, kumman oisit valinnu?

Jitachilta toivoisin mahdollisimman paljon mielipiteitä eri henkilöistä, ku sun aika pelisä saattaa jäädä lyhyehköksi :'D Mää lueskelen huomena pelin uuestaan ja teen koostetta pelaajista.

Miksi sinä et sitten äänestä Marzzuuta nyt vaan puhut Satunnoidusta? Ainut syysi miksi satunnoitu on pahis on tällä hetkellä se, että Marzzuu on pahis. Kuitenkin sinä et ole innostunut (muutaman muun ohella) äänestämään Marzzuuta vaan puhumaan jostain muusta.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 18.03.2018 12:18:14

Samion kun Jinmurulle, myöskin Violetille.
Kun nyt Lauchuo on paljastunut hyvikseksi, luuletteko te, että Satunnoitu olisi pahiksena jättänyt äänestämättä Lauchuota jos (oletettavasti -- niinkuin te ilmeisesti teette) Marzzuu on pahis?

Kuitenkin historiallisesti Marzzuun pahispeli näyttää tältä:
Spoiler:
Kaikki mitä näissä spoilereissa on poislukien tämä lause.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 18.03.2018 14:53:32

Väliaikalaskenta

Äänet:
1 Violet (Cameron)
1 Black Fox (Geraldine)


Tällä hetkellä kuoleva arvotaan Violetin ja Black Foxin väliltä.

Äänestyspakot:

Black Fox, Cameron, Geraldine

Poissa:
Ei kukaan.

Päivä päättyy huomenna klo 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 18.03.2018 16:08:20

Marzzuu: ei ole edistänyt peliä mitenkään. Tuntuu et moni pitää "varmana" hyviksenä, alan epäillä etten vaan tiiä tarpeeks pahispelityylistään. Ei siltikään tunnu millään muotoa luotettavalta pelaajalta.

Violet: Äänestyskäyttäytyminen outoa. Hämmentävä.

Black Fox: ei tunnu pahikselta. Pahis ois ehkä miettiny sanamuotojaan tarkemmin, plus hyviksenkin on hyödyllistä löytää erikoisia (mutta ei tietenkään sanoa sitä topassa ääneen), jottei vahingossa äänestä niitä. Toki aloittelijalle voi käydä freudilainen... Hankala sanoa.

Halima: tuntuu hyvikseltä (vrt. BF:n "ei tunnu pahikselta"). Tuntuu, että Halima vs. BF on oikeasti kaksi hyvistä vastakkain.

Tetra: tuntuu aggressiiviselta muttei suoraan pahikselta.

Raynpelikoneet: ei tainnut ihan ymmärtää, mitä Lauchuo halusi saavuttaa äänellään, puolustaa Marzzuuta kovasti. Mahdollinen pahispari, jos toinen selviää pahikseksi. Toisaalta hyvispisteitä erikoishyvisstrategiasta, jota muut ei hoksannu (=pahiksena ois voinu olla sanomatta sitä). Ks. Tetra. Viimesimmän viestin spoiler-osiota en ihan ymmärrä.

Unisieppari: vibattaa pahista tällä hetkellä. Hyvistelee kovasti.

Geraldine: Lievää hyvisvibaa.

Cameron: tuntuu hyvikseltä.

Satunnoitu: ei lisättävää.

raynpelikoneet kirjoitti:Miksi sinä et sitten äänestä Marzzuuta nyt vaan puhut Satunnoidusta? Ainut syysi miksi satunnoitu on pahis on tällä hetkellä se, että Marzzuu on pahis. Kuitenkin sinä et ole innostunut (muutaman muun ohella) äänestämään Marzzuuta vaan puhumaan jostain muusta.

Halusin lukea koko pelin uuestaan ennen äänestämistä, en halua jumittua vaan yhteen pelaajaan :')

raynpelikoneet kirjoitti:Kun nyt Lauchuo on paljastunut hyvikseksi, luuletteko te, että Satunnoitu olisi pahiksena jättänyt äänestämättä Lauchuota jos (oletettavasti -- niinkuin te ilmeisesti teette) Marzzuu on pahis?

Tätä kommentoin jo aiemmin!

Edelleenkin Marzzuun roolin selviäminen paljastais mun mielestä paljo. En älyä, miten niin moni voi olla niin varmoja siitä et Marzzuu on hyvis. ++Marzzuu
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 18.03.2018 16:19:32

Miksi en ole lainkaan yllättynyt, että Jin äänesti mua.
Hm. Mun mutu-pahistutka tarkkailee jokaista.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Satunnoitu » 18.03.2018 20:19:35

Marzzuu kirjoitti:Miksi en ole lainkaan yllättynyt, että Jin äänesti mua.
Hm. Mun mutu-pahistutka tarkkailee jokaista.


Kerro sitten pls, mitä se sun mutu-pahistutka sanoo. Koska susta ei ole saanut mitään irti. Mä en vieläkään haluais lähteä äänestämään sua, koska on muita, jotka epäilyttää niin paljon enemmän. Mutta jossain menee se raja, jossa ei vaan oo hyödyllistä pitää sua mukana.

Kuten ++Violet. Sä olet tähän mennessä syyttänyt rayta pahikseksi siitä, että se antoi meille taktiikan, jolla saatiin varmasti pilattua yksi yö-tappo ja saatiin edes yhdeksi päiväksi yksi varma ihminen. Ja estettiin myöhempi roolin varastaminen. Ja oot syyttänyt mua siitä, että en äänestänyt sellaisia, joita en pitänyt pahiksena. Mua voi toki syyttää siitä, että en ottanut vastuuta siitä kenet me tapettiin. Mutta on turha tulla väittämään, että mun ääni ois ollut enemmän hukkaanheitetty kuin ne joilla Lauchuo tapettiin. Mä yritin hoitaa tilanteen taivuttelemalla muita siirtämään ääniään.
Avatar
Satunnoitu
Kyläläinen
 
Viestit: 33
Liittynyt: 01.03.2018 17:38:41

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 18.03.2018 20:26:51

Jinmuru kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Kun nyt Lauchuo on paljastunut hyvikseksi, luuletteko te, että Satunnoitu olisi pahiksena jättänyt äänestämättä Lauchuota jos (oletettavasti -- niinkuin te ilmeisesti teette) Marzzuu on pahis?

Tätä kommentoin jo aiemmin!

Sanoit:
Ilmasin jo oman mielipiteeni, eli tuntuu et Satunnoitu ei halunnu ottaa vastuuta pudotuksesta. Äänellä on merkitystä ainakin sillon, jos Marzzuu paljastuu pahikseksi. Tuli mieleen strategia, jossa Mazzuu ja Satunnoitu ois pahiksia -> Satunnoitu ei halua suoraan pelastaa Marzzuuta -> jättää lynkkauksen 50-50-mahdollisuudeksi että pahis selviää :D Satunnoitu on pelannu paljo livejuonareita, joten varmasti tietäis, ettei kannata tehä liian selviä pelastusyrityksiä.

Et kuitenkaan äänestänyt Marzzuuta, vaan tunnuit olevan kiinnostuneempi syyttämään Satunnoitua (jostain joka riippuu 100%:sti Marzzuun joukkueesta). Lisäksi alleviivattu on mielestäni erittäin outo ottaen huomioon, sttä sinä sanot myös:

Raynpelikoneet: ei tainnut ihan ymmärtää, mitä Lauchuo halusi saavuttaa äänellään, puolustaa Marzzuuta kovasti. Mahdollinen pahispari, jos toinen selviää pahikseksi. Toisaalta hyvispisteitä erikoishyvisstrategiasta, jota muut ei hoksannu (=pahiksena ois voinu olla sanomatta sitä). Ks. Tetra. Viimesimmän viestin spoiler-osiota en ihan ymmärrä.

En ymmärtänytkään, koska tiedän ettei hän tule ikinä saamaan vastausta. Oletin että hän tietäisi sen myös itse kun kuitenkin hän "vaatimuksensa" esitti koko pelin ensimmäisessä postissa!! Kun Marzzuu ei koko pelin toisessa postissa "sanonut mitään järkevää" se oli JO SIINÄ VAIHEESSA Lauchuon mielestä pahismaista, eikä hän koskaan kyennyt minulle kertomaan miksi. Ei mennyt minun pieneen järkeeni, että hyvis voisi edes AJATELLA että kun MITÄÄN ei ole tapahtunut pelissä, jonkun "mitäänsanomaton" postaus tekisi hänestä pahiksen (erityisesti kun tässä puhutaan pelaajasta joka yleensäottaen sanoo pelissä kun pelissä HYVIN vähän). Kyllä, ajattelin, että Lauchuo valitsi painostettavakseen pelin helpoimman kohteen josta tiesi, että vastauksesta (tai sen tulemattomuudesta) riippumatta voisi häntä syyttää pahikseksi. Mielestäni se oli erittäin realistinen vaihtoehto, varsinkin kun hän ei näköjään pystynyt päättelyketjuaan koskaan selventämään pyynnöistäni huolimatta. Tässä on Lauchuon pahisreadi Marzzuusta kun pelissä ei ole vielä sanottu oikeasti yhtään mitään järkevää kenenkään osalta:
Lauchuo kirjoitti:Taaskin Marzzuulta viesti jossa hän onnistui sanomaan tasan ei yhtään mitään ja on tainnut nyt käyttää about puolet päivän sanamäärästään :) sillähän ei ole mitään väliä mitä pelaaja sanoo omasta pelityylistään, joten koko kysymys on turha samoin kuin ne sanat mitä tuhlaatte siihen.


JAtkan yhdeksän jälkeen, tämä on ihan typerää..
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 18.03.2018 21:00:56

jatkoa edelliseen..

Toinen mielenkiintoinen pointti jonka huomaan on se, että minä olen pahismainen KOSKA puolustan Marzzuuta, mutta Satunnoitu on pahismainen KOSKA (välillisesti) EI puolustanut häntä? Minä näytän pahismaiselta täysin vastakkaisen syyn perusteella, jolla Satunnoitu? Minä kuitenkin oletan sinun tietävän, että molemmilla meillä on semisti kokemusta juonareista (olkoon sitten live- tai foorumipelejä), toisinsanoen molemmat "tietävät mikä näyttäisi pahismaiselta pahiksena", mutta meidän kahden kohdallamme tulet samaan ratkaisuun päinvastaisin syin.

Jos pahis!Marzzuu, pahis!Satunnoidulla on kolme vaihtoehtoa (jos hän ei halua lynkata pahiskaveriaan).
- Tulla ja äänestää jollain syyllä Lauchuota
- Olla sanomatta mitään, toivoa että Lauchuo kuolee Marzzuun sijaan
- Tehdä mitä teki (jossa on todella vähän järkeä verrattuna ylempiin)

Mielestäni viimeinen vaihtoehto on EHDOTTOMASTI epärealistisin, siinä ei ole yksinkertaisesti mitään järkeä, jonka vuoksi näen erityisesti sinun ja Violetin tämän päivän toiminnan erittäin irrationaalisena.

Jitachille, ja muillekin jotka lausuivat samalaisia ajatuksia D1 lopussa tai D2. Minä en ainakaan tule ketään koskaan lynkaamaan sen takia, että "siitä ei kuitenkaan ole mitään hyötyä". Vaikka teknisesti ottaen se olisikin paras vaihtoehto, siinä käy niin että "vahvat" hyvikset kuolevat sillä aikaa kun lynkataan "heikkoja" kaupunkilaisia ja joku vahva pahis hoitaa homman kotiin. Minä yritän aina lynkata pahismaisimpana pitämäni henkilön ja jos lynkkaustargeteista ei löydy ketään mielestäni pahismaista, yritän jotain muuta ja kieltäydyn äänestämästä heitä. Tuo on aivan peruskauraa ja ymmärrän Satunnoitua oikein hyvin kaupunkilais!mindsetin puolesta, tekisin itse aivan samoin jos olettaisin Lauchuon ja Marzzuun molempien olevan kaupunkilaisia D1. En ollenkaan ymmärrä miksi erityisesti Jinmuru ja Violet eivät voi tätä ymmärtää, ja erityisesti se tapa jolla he homman "hoitivat" aiemmin on todella epäilyttävää.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 18.03.2018 21:30:13

Mulla on ollut kiireitä, siitä ei sen enempää.

Kuten ++Violet. Sä olet tähän mennessä syyttänyt rayta pahikseksi siitä, että se antoi meille taktiikan, jolla saatiin varmasti pilattua yksi yö-tappo ja saatiin edes yhdeksi päiväksi yksi varma ihminen. Ja estettiin myöhempi roolin varastaminen. Ja oot syyttänyt mua siitä, että en äänestänyt sellaisia, joita en pitänyt pahiksena. Mua voi toki syyttää siitä, että en ottanut vastuuta siitä kenet me tapettiin. Mutta on turha tulla väittämään, että mun ääni ois ollut enemmän hukkaanheitetty kuin ne joilla Lauchuo tapettiin. Mä yritin hoitaa tilanteen taivuttelemalla muita siirtämään ääniään.


Tilaisuus taivuttaa ihmisiä oli todellisuudessa jo mennyt, ja äänesi BF:lle oli täysin vaikutukseton. Yrityksesi ei ollut riittävä, ja kaiketi sinun olisi pitänyt se vielä käsittää. Käsillä oli tilanne, jossa mielestäsi kaksi ei epäilyttävää pelaajaa olivat vastakkain, ja päätit heistä säilyttää Marzzuun pelissä - ratkaisu, josta hyödyt oli Marzzuu hyvis tai pahis, sillä hänen kontribuutionsa tähän peliin on, ja tulee todennäköisesti vielä olemaankin, ihan samaa tasoa kuin on jo ollut.

rayn: En oleta Marzzuun olevan pahis, katso yllä.

Gera kirjoitti:Tetra
Tetra suhtautuu skeptisesti kaikkia Marzzuuta äänestäneitä kohtaan. Pelin alussa esittää hyviä kysymyksiä Lauchuolle ja Violetille, myöhemmin äänestää Lauchuota perusteilla jotka ovat aika hyvät 1. päivälle. Tämän takia Tetra vaikuttaa mielestäni aika hyvismäiseltä. Toisaalta, jos Marzzuu paljastuu pahikseksi niin Tetrakin voisi olla.

Tetra ja Marzzuu eivät mielestäni sovi pariksi.

Gera kirjoitti:Violetin ääni pohjautuu sille että hän oletti raynin olevan hyvis ja paljastaneen roolinsa.

Cameron kirjoitti:Tässä ajatuskuviossa mua hämäsi se, että epäilet rayn toimineen hyviksenä näin ja epäilet tätä siitä? :DD Koska pahiksenahan tää ois ollu rayn kannalta vain pluffia,


Selitin tämän jo kertaalleen BF:lle. Pelissä on roolit ja hahmot erikseen. Ainut henkilö, jolla ei ole hahmoa on tutkimusmatkailija. Kertomalla hahmonsa rayn ei väittänyt olevansa hyvis, sillä pahiskin voi yhtä lailla paljastaa "hahmonsa" kertomatta mitään "roolistaan". Mua oikeasti turhauttaa tuhlata sanoja saman selittämiseen, kun nää löytyy aikaisemmista viesteistä ja säännöistä.

Onko tarpeeksi selvästi ilmaistu?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Cameron » 18.03.2018 21:43:11

Nimenomaan Violet. Minusta Ray olisi voinut tehdä noin niin hyviksenä kuin pahiksena, ns. "ingamettaa". Enkä näe, miksi koit sen pahismaisena, koska siitä ei olisi ollut hyötyä pahikselle (jos hän olisi pahis, erikoisten määrä ei olisi rajautunut ja jos hän olisi hyvis, sinun ei pitäisi olla äänestämässä häntä), joten sinun epäilysi häntä kohtaan sopii vain pahiksen ajatuksenjuoksuun.
Ray sai mut tuolla edellisellä viestillä vähän hälventämään epäilyjä itsensä suhteen.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu - 2. päivä päättyy ma 19.3. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 18.03.2018 22:06:50

Tässä ajatuskuviossa mua hämäsi se, että epäilet rayn toimineen hyviksenä näin ja epäilet tätä siitä? :DD Koska pahiksenahan tää ois ollu rayn kannalta vain pluffia, mikä ei ois oikeasti sitten rajannut mahdollista erikoishyvisten joukkoa. Ja jos lähtökohtaisesti ajattelet, että ray pelaa hyviksenä näin, sun ei pitäis lähtökohtaisesti äänestääkään tätä, koska pidät sitä hyviksenä. Tulee mieleen, että pahiksena vois helposti kompastua tällaseen ajatuskuvioon kun tietää muiden olevan hyviksiä ja yrittää etsiä niistä vain pahismaista käytöstä.

-> Violetin mukaan rayn pitää olla pahis
Nimenomaan Violet. Minusta Ray olisi voinut tehdä noin niin hyviksenä kuin pahiksena, ns. "ingamettaa". Enkä näe, miksi koit sen pahismaisena, koska siitä ei olisi ollut hyötyä pahikselle (jos hän olisi pahis, erikoisten määrä ei olisi rajautunut ja jos hän olisi hyvis, sinun ei pitäisi olla äänestämässä häntä), joten sinun epäilysi häntä kohtaan sopii vain pahiksen ajatuksenjuoksuun.
Ray sai mut tuolla edellisellä viestillä vähän hälventämään epäilyjä itsensä suhteen.

-> Violetin mukaan ray voi olla hyvis tai pahis

Ristiriidan vuoksi

++Cameron

(jos hän olisi pahis, erikoisten määrä ei olisi rajautunut ja jos hän olisi hyvis, sinun ei pitäisi olla äänestämässä häntä)


Jos pointtisi on tämä, niin koska erikoishyvis ei voi varmuudella tietää rayn roolia, tämän näkökulmasta hänen liikkumavaransa on joka tapauksessa rajoittunut. Ottaen huomioon, että rayn toi asian, joka edes teoriatasolla hyödyntää vain pahiksia, esille rajatun sanamäärän pelissä, oli mielestäni kommentoinnin arvoista - ensimmäisen päivän ääneksi varsin perusteltu.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa

cron