Eläimellinen vallankumous - 3. päivä päättyy 27.2.

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Vampire » 21.02.2018 20:28:28

Halima kirjoitti: Siis itse en pahiksena lähtis erikoisia etsimään itsensä pelastaneesta, mutta nyt kun paljastit itse tekeväsi noin niin seuraavissa peleissä pahikset voi tätä käyttää hyödykseen

En tietääkseni ole myöskään sanonut, että toimisin tällä tavalla erikoisena :D Se mitä mä sanon ei aina mene yksi yhteen sen kanssa, mitä mä lopulta itse tekisin. Mun mielipiteet on asia erikseen, toiminta on ihan toinen asia. Kuten itsekin seuraavassa kappaleessa sanoit, niin tavoitteena on käyttäytyä aina mahdollisimman samalla tavalla - mikä ei poista kuitenkaan mun mielipidettä aikaisemmin.

Haliman äänestysperusteet Ropsukselle kuulostaa sinänsä ihan järkeenkäyviltä. Toki mä alan ehkä itsekin kallistua vähän sille kantille, että tässä pelissä pahiksen taktiikka todennäköisesti on olla vähän varjoissa, koska se johtaa voittoon huomattavasti helpommin kuin koko ajan äänessä oleminen, joka taas vetää huomiota siihen suuntaan ja samalla tarjoilee hyviksille lisää materiaalia ja kasvattaa pahiksen riskiä paljastua. Tää on myös yks syy siihen, miks mä oon koittanut huudella ihmisiä aktivoitumaan ja puhumaan. Koska turha on antaa tätä peliä pahiksille liian helpolla, kun pahiksille se paras tilannehan on se, että peli on hiljaa ja päivän lopussa hyvikset joutuu arpomaan äänestettävän ja lynkkailevat toisiaan.

Eli tällä perusteella pahistutka osoittaisi sinne Ropsuksen ja Marzzuun suuntaan, vaikka näiden puheissa ei sinällään mitään pahikseuteen viittaavaa oliskaan. Toisaalta ei ole muidenkaan puheissa sen puoleen oikein mitään hyvismäisyyttä korostavaa, Black Foxissa mua hämää edelleen se itsensä pelastamisen tarpeellisuus, joka ei mun mielessäni istu yhtään yksiin taviksen kanssa. Mutta sinällään voin ihan hyvin taipua sille kantille, että tänään lynkattaisiin joko Ropsus tai Marzzuu, ellei kenellekään tule mieleen ketään muuta mahdollista pahista. LYLO on joka tapauksessa huomenna (mun laskujen mukaan), niin mielelläni toki varautuisin vähän siihenkin, että jos tänään ammutaan ohi, niin kuka on sen jälkeen se todennäköisin mahdollisuus pahikseksi. Koska IMO pahin mahdollinen vaihtoehto on joutua LYLOon ihan täysin ilman mitään käsitystä siitä, kuka on pahis. Eli siinäkin mielessä haluaisin tyyppien aktivoituvan tänään, jotta huomiselle olis vähän enemmän jotain, minkä päälle perustaa mielipiteitä, jos tänään ei osuta oikeeseen. Itse olisin sitä mieltä, että pahis todennäköisemmin löytyy hiljaisempien joukosta, eli veikkaisin Halimaakin ihan hyvikseksi.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 21.02.2018 21:03:56

No niin, pikaviesti ennen nukkumaanmenoa.
Eli siis Halima kysyi kenet olisin yöllä pudottanut jos olisin pahis?
Hm. Kylään tuntuu juurtuneen säännötön sääntö, että erikoinen putoaa ekojen joukossa, mutta mä oon kai sitten yhden pelaajan oppositio ja vastustan tätä sääntöä :D
BF tai Ropsus suuntaan olis varmaan oma ääni lähtenyt, koska tässä yllätän itseni ajattelemasta, että pahis! voisi piiloutua hiljaisuuteen.
Paraskin tässä saarnaamaan, tosin mun hiljaisuus johtuu sairastamiskierteestä (flunssan tilalle tuli ärhäkkä mahapöpö), mutta koitan jaksaa herätä pelin kanssa.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Vampire » 21.02.2018 21:19:27

Marzzuu kirjoitti:Eli siis Halima kysyi kenet olisin yöllä pudottanut jos olisin pahis?
Hm. Kylään tuntuu juurtuneen säännötön sääntö, että erikoinen putoaa ekojen joukossa, mutta mä oon kai sitten yhden pelaajan oppositio ja vastustan tätä sääntöä :D
BF tai Ropsus suuntaan olis varmaan oma ääni lähtenyt, koska tässä yllätän itseni ajattelemasta, että pahis! voisi piiloutua hiljaisuuteen.

Tämä ei oikein vastannut Haliman kysymykseen. Kukapa sitä myöntäisi haluavansa erikoisen putoavan ekana, mutta tuo BF/Ropsus-kommentti ei oikein vastaa kysymykseen, koska jos olisit pahis ja tiputtaisit jonkun yöllä, niin sillon et tiputa pahismaisinta. Joten tuo "pahis voisi piiloutua hiljaisuuteen" ei ole tässä kohtaa olennainen.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Halima » 21.02.2018 21:56:14

Mä en tiedä ymmärsitkö sä Marzzuu mun kysymyksen väärin vai enkö mä vain ymmärrä sun vastausta. Kun siis jos sä olisit pahis, et kai sä tappaisi yöllä niitä jotka on pahismaisia? Tai mistä mä tiedän miten sun ajatus liikkuu, mut mun mielestä sun vastaus ei kuulostanut siltä että ajattelit yötappoa pahiksen silmillä. Mikä toisaalta kyllä vahvistaa Marzzuun hyvismäisyyttä, sillä pahis ois varmaan tajunnut mitä mä kysyin tai vastannut pahiksen näkökulmasta.

Mun mielestä Vampire on tavallaan vähän huono homma tehdä jotain ennakko-odotuksia tyyliin "tapetaan nyt tää ja jos se on hyvis niin huomenna sitten toi". Tilanteet vaihtelee ja ei voi tietää kenet pahis tappaa yölle jne. Mut siitä oon samaa mieltä, että nyt tänään ois hyvä saada mahdollisimman paljon keskustelua ja materiaalia huomiselle, josta etsiä sitä pahista jos tänään ei osuta oikeaan.

Mutta siis nyt kun sain Marzzuun vastauksesta hyvisvibaa, niin oon kyllä sitä mieltä että Ropsus vois olla tämän päivän lynkkauskohde.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Vampire » 21.02.2018 23:19:10

Halima kirjoitti:Mun mielestä Vampire on tavallaan vähän huono homma tehdä jotain ennakko-odotuksia tyyliin "tapetaan nyt tää ja jos se on hyvis niin huomenna sitten toi". Tilanteet vaihtelee ja ei voi tietää kenet pahis tappaa yölle jne. Mut siitä oon samaa mieltä, että nyt tänään ois hyvä saada mahdollisimman paljon keskustelua ja materiaalia huomiselle, josta etsiä sitä pahista jos tänään ei osuta oikeaan.

En mä ajanutkaan takaa sitä, että tehtäisiin ennakko-odotuksia siitä, kenet tapetaan milloinkin. Ennemmin ajoin takaa sitä, että yritetään saada sitä keskustelua aikaan tänään sillain, että jos tänään ammutaan ohi, niin meillä on huomenna jotain mistä lähteä liikkeelle, ettei tule tilannetta, että tarvis taas lähteä liikkeelle tilanteesta, jossa kenestäkään ei ole juuri mitään sanottavaa. Mä en oikein tiedä, mikä tuossa mun kommentissa on sellaista, että se aiheuttaisi tuon ajatusketjun kuin tuo sun lainausmerkkikommentti. Koska eikö se normaalistikin mene peleissä sillä, että jos osutaan harhaan, niin sitten epäillään jotakuta muuta ja epäillään useampaa henkilöä kerralla eikä vain yksi kerrallaan. Mun mielestä on vain järkevää miettiä sitä, että jos esim. se Ropsus päätyy tiputukseen tänään ja paljastuiskin hyvikseksi, niin kuka muu olis mahdollinen pahis. Ei se, että meillä on pelissä vain yksi pahis tarkoita sitä, että tarvis mennä hetkessä ja tippua joka harhalynkkauksen jälkeen tyhjän päälle. Toki joka päivä tarvii miettiä kaikki aina uudelleen jo tippuneet pelaajat huomioiden, mutta ei se sido meitä siihen, että tarvis orjallisesti ajatella, että ei saa miettiä, että useampi kuin yksi on pahismainen, vaikka pahiksia se yksi onkin. Mä en vain kerta kaikkiaan näe järkeä siinä, että suljettaisiin silmät muilta vaihtoehdoilta ja ajateltaisiin aina, että pelaajan X on oltava pahis ja muita vaihtoehtoja ei ole. Koska jos käy ilmi, että pelaaja X ei ole pahis, niin siinähän sitten taas ollaan tyhjän päällä - mikä loppujen lopuksi vain auttaa pahista, koska jos päivän aikana keskitytään aina vain siihen yhteen pelaajaan eikä edes harkita muita mahdollisuuksia tai edes ajatella sitä, että entä jos ollaankin väärässä, niin pahis pääsee luistamaan varjoihin takaisin ja sen kiinni saaminen on tuplaten hankalampaa siinä tilanteessa, kun oikeasti on se LYLO.

Eli en ihan nyt näe tätä logiikkaa tässä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Halima » 21.02.2018 23:32:04

Joo oot ihan oikeassa kaikessa mitä tossa sanot Vam. Mun lista hyvismäisimmästä pahismaisimpaan tällä hetkellä on seuraava:
Vampire
Marzzuu
Black Fox
Ropsus

Eli jos Ropsus lynkataan tänään ja paljastuu hyvikseksi niin seuraavaksi katsoisin kyllä Black Foxin suuntaan.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Black Fox » 22.02.2018 13:14:33

Täytyy myöntää, että olen kyllä kateellinen Vampiren ja Haliman keskustelutaidoista. Välillä vaikuttaa, että olen itse todella huono ja en löydä yhtään mitään uutta kommentoitavaa. Tuntuu, että kaikki asiat, joihin itse olisin kiinnittänyt huomiota, on keskusteltu läpi ja tämän lisäksi vielä sellaisiakin asioita, joita en olisi tullut ajatelleeksikaan. Pitäisi löytää aikaa lukea koko ketju alusta asti ja perehtyä paremmin viesteihin, jos vaikka jotakin uutta kulmaa löytäisin peliin. Ajatuksella viestien lukeminen vie itseltäni kuitenkin sen verran aikaa, että tähän hätään sitä en ehdi tehdä. Voisin kuitenkin hetken käyttää aikaa pelaajien miettimiseen.

Marzzuussa mua mietityttää tällä hetkellä se, että musta tuntuu, ettei hän ole sanonut oikeastaan mitään koko pelin aikana. Tai kyllä hän vastailee häntä koskeviin kysymyksiin, mutta eipä juuri muuta uutta. Esimerkiksi yöllinen viesti 21. päivältä oikeastaan toisti vain samoja asioita, jotka joku toinen oli sanonut jo aiemmin. Viimeisin ympäripyöreä asian vierestä oleva vastaus voi mielestäni olla joko kysymyksen ymmärtämättömyys, vastauksen ymmärtämättömyys tai sitten kysymykseen vastaamisen välttelyä.

Nähtävästi olette Ropsuksen äänestämiseen päätynyt hänen hiljaisuutensa takia ihan järkevällä perustelulla. Ropsuksen puolustukseksi oli itselläni rennon kuuloinen avausviesti, mutta ei sillä kovin pitkälle pääse kun muuta materiaalia ei juurikaan ole. En löydä hänen tähänastisen toiminnan perusteella suurempaa syytä, miksi hän ei voisi olla pahis.

Vampire on hyvismäinen niin omastani kuin muidenkin mielestä, ja Halimakin on aktivoitunut ensimmäisen päivän jälkeen ja viestit vaikuttavat enemmän hyvismäisiltä kuin pahismaisilta. Heille en lähtisi ääntäni antamaan.

Mitä tarkoittaa IMO? LYLO:n ymmärrän, vaikka en tiedä mistä sanoista se tulee, mutta tuo IMO on itselleni täysin uusi lyhenne.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Halima » 22.02.2018 13:58:31

IMO= in my opinion eli minun mielestäni

LyLo tulee sanoista Lynch or Lose, eli tilanne kun on pakko osua pahikseen tai hyvikset häviää.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Halima » 22.02.2018 13:59:55

Niin ja BF, älä ota ressiä keskustelutaidoista. Mun mielestä sä pelaat tosi hyvin ottaen huomioon miten vähän oot pelannut. Tässä kehittyy kun vaan pelaa, ja sulla on mun mielestä hyvä pohja mihin lähteä rakentamaan. Varmaan muutaman kuukauden päästä oot jo tosi pro jos vaan jatkat! :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Vampire » 22.02.2018 14:04:00

Black FOX kirjoitti:Mitä tarkoittaa IMO? LYLO:n ymmärrän, vaikka en tiedä mistä sanoista se tulee, mutta tuo IMO on itselleni täysin uusi lyhenne.

IMO on in my opinion (imho taas olis in my honest opinion), lylo tulee sanoista Lynch or lose.

Black Fox kirjoitti:Täytyy myöntää, että olen kyllä kateellinen Vampiren ja Haliman keskustelutaidoista. Välillä vaikuttaa, että olen itse todella huono ja en löydä yhtään mitään uutta kommentoitavaa. Tuntuu, että kaikki asiat, joihin itse olisin kiinnittänyt huomiota, on keskusteltu läpi ja tämän lisäksi vielä sellaisiakin asioita, joita en olisi tullut ajatelleeksikaan.

Älä suotta vertaa itseäsi muihin :) Juonittelemaan ja keskustelemaan oppii vain tekemällä, ja en mäkään ole ollut läheskään nykyisellä tasolla aloittaessani. Ja saahan niitä asioita nostella esiin sitä mukaa, kun niitä huomaa, vaikka niistä olisi jo puhuttu. Asioiden perusteleminen kertoo mun mielestä aina enemmän kuin pelkästään se, että sanoo komppaavansa. Aina ei mun mielestä välttämättä tarvi olla jotain uutta asiaa tuotavana esiin, kunhan ei koko ajan vain komppaile muiden mukana (koska sekin alkaa vaikuttaa epäilyttävältä, jos sitä tekee koko ajan eikä tuo mitään omaa peliin).

Black Fox kirjoitti:Marzzuussa mua mietityttää tällä hetkellä se, että musta tuntuu, ettei hän ole sanonut oikeastaan mitään koko pelin aikana. Tai kyllä hän vastailee häntä koskeviin kysymyksiin, mutta eipä juuri muuta uutta. Esimerkiksi yöllinen viesti 21. päivältä oikeastaan toisti vain samoja asioita, jotka joku toinen oli sanonut jo aiemmin. Viimeisin ympäripyöreä asian vierestä oleva vastaus voi mielestäni olla joko kysymyksen ymmärtämättömyys, vastauksen ymmärtämättömyys tai sitten kysymykseen vastaamisen välttelyä.

Tälle on ihan pakko heittää kompit, koska tämä häiritsee muakin Marzzuussa. Toki mä osaan vähän tällaista odottaakin, mutta silti edelleen kaipailisin Marzzuun suunnalta jotain isompaa kontaktia, koska tällä hetkellä jättäytyy turhan sivuun. Mä muuten voisin sanoa Marzzuun olevan jopa aika pahismainen tuolla käytöksellään, mutta kun se on niin Marzzuuta. Toki sama kontaktittomuus on myös osasyy Ropsuksen epäilyttävyydessä, joten sanoisin, että tässä on mun mielestä pelin epäilyttävin kaksikko; Ropsus ja Marzzuu. Ropsus hiljaisuudellaan ja kontaktittomuudellaan, ja Marzzuu sekä sen kontaktittomuuden takia että sen takia, mitä on puhunut.

Halimalta kaipailisin vastausta kysymykseen miksi Black Fox on siusta ennemmin pahis kuin vaikkapa esim. Marzzuu? Mikä Marzzuussa saa tämän sijoittumaan listalla heti mun alle? Okei, kylhän sä sanoit, et Marzzuun kysymyksenkierto vaikuttaa hyvismäiseltä (mistä oon kyl itse eri mieltä), mutta mikä BF:ssä oikeasti on pahismaista. Muuten oon aikalailla pitkälti samoilla fiiliksillä sun kanssa, mutta pidän itse Marzzuuta pahismaisempana kuin Black Foxia ja suhun suhtaudun suht neutraalisti, koska toisaalta koen sut hyvismäisenä, mutta toisaalta en uskalla täysin luottaa, koska aina on olemassa se mahdollisuus, että ootkin pahis ja hyvikset on vähän pulassa :D

//Jaha, Halima tuplaili väliin.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Vampire » 22.02.2018 14:06:06

Ja näköjään ylensin ekassa lainauksessani BF:n nickin Fox-osion seuraavalle tasolle, kun lipsahti capsilla :D ja nyt nauran täällä, koska oon tottunut siihen, että caps merkkaa huutamista, joten huvittaa huutaa BF:n nickistä puolet ::::D
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Halima » 22.02.2018 14:27:44

Vampire kirjoitti:Halimalta kaipailisin vastausta kysymykseen miksi Black Fox on siusta ennemmin pahis kuin vaikkapa esim. Marzzuu? Mikä Marzzuussa saa tämän sijoittumaan listalla heti mun alle? Okei, kylhän sä sanoit, et Marzzuun kysymyksenkierto vaikuttaa hyvismäiseltä (mistä oon kyl itse eri mieltä), mutta mikä BF:ssä oikeasti on pahismaista.

No siis BF on kyllä mun mielestä pelannut kohtalaisen hyvismäisesti, mutta mun mielestä on ihan hyvin BF:n mahdollisuuksien rajoissa, että hän ois pelannut tällaista peliä pahiksena. Sen sijaan en oikein näe että Marzzuu olisi osannut vastata tohon mun kysymykseen niin selvän ei-pahismaisesti jos olisi pahis. Eli tällä hetkellä itseasiassa kaikki muut kuin Ropsus on mun mielestä jossain määrin hyvismäisiä, mutta Marzzuu enemmän kuin BF, koska luotan enemmän BF:n pahispelauskykyihin. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Violet » 22.02.2018 22:59:59

Pitkällisen uurastuksen jälkeen tuulimylly on pian pystytetty. Punaisena tietrenkin!

Päivä päättyy puolen tunnin päästä!

Putoamassa Ropsus (Halima 1) yhdellä äänellä!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Violet » 22.02.2018 23:32:31

Uudesta myllystä näki erittäin hyvin, ja pitkälle. Rakennusta tarkastaessaan näki Napoleon huipulta, kuinka Snowball pahan ihmisarmeijansa kanssa oli hyökkäämässä maatilalle - jokainen sota vaatii uhrinsa, ja tässä taistelussa menehtyi Ropsus, maatilan kesytetty varis, jonka tarinat kuolemanjälkeisestä sokerivuoresta pitivät maatilan pystyssä. Pahinta kyllä, taistelun tuloksena koko mylly sortui, ja joudutte aloittamaan uusiksi.

Kuolleet:
1. päivä: jeekaka - tavallinen hyvis
1. yö: Geraldine - Benjamin, suojelija
1. päivä: Ropsus - tavallinen hyvis

Yö alkaa nyt, ja päättyy 23.2. klo 23.30! Yöviestit ennen sitä minulle!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. yö päättyy 23.2.

ViestiKirjoittaja Violet » 23.02.2018 23:34:55

Taivas näytti erityisen punertavalta tänään. On hyvä päivä laulaa "Beasts of England. Four legs good, two legs bad!

Kuolleet:
1. päivä: jeekaka - tavallinen hyvis
1. yö: Geraldine - Benjamin, suojelija
2. päivä: Ropsus - tavallinen hyvis
2. Yö Halima - Tavallinen hyvis

Päivä alkaa nyt, ja päättyy 27.2. klo 23.00!

Puhepakko: Kaikilla!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. yö päättyy 23.2.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 23.02.2018 23:36:59

++Vampire miten ihmeessä sä olet vielä hengissä!?
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. yö päättyy 23.2.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 23.02.2018 23:42:06

Olet ollut kaikkien mielestä hyvismäisin pelaaja alusta asti, mutta mitä ihmettä? Olisin kuvitellut, että sut olisi taviksena viimeistään tänään lynkattu. Joko sä olet pahis tai sitten Marzzuu on onnistunut pelaamaan todella hyvän pahispelin hyvin epäloogisilla vastauksilla.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. yö päättyy 23.2.

ViestiKirjoittaja Vampire » 23.02.2018 23:43:32

Jotenkin en ole yllättynyt siitä, että Halima tipahti yöllä. Jotenkin tässä on taas se fiilis, että vähän ollaan taas tipahdettu tyhjän päälle pahiksen suhteen, koska tällä hetkellä mun näkökulmasta pahisvaihtoehtoja on tasan kaksi. Pahis on joko Black Fox tai Marzzuu. Tällä hetkellä alkaisin vähän kallistua sen suuntaan, että pahis on BF. Perusteena tälle on pitkälti fiilis (koska peli on yleisesti ollut niin hiljainen, että paha tässä on oikein kenestäkään vääntää mitään sen kummempia epäilyjä, kun ei ole ihan liikaa sitä materiaalia pohdittavaksi) + edelleen siellä taustalla vaikuttaa se, että BF koki ekana päivänä tarpeelliseksi pelastaa itsensä.

Kokonaisuutena tässä on vähän 50:50 tilanne sen suhteen, että osuuko tänään pahikseen vai ei. BF on tämän hetken veikkaus pahikseksi myös osaltaan ihan silläkin, että on ollut koko ajan sen verran aktiivinen, että pystyy vähän paremmin varmasti pahiksena tekemään ihan hyviä ratkaisuja sen suhteen, kenet kannattaa tiputtaa. Marzzuun pelissä pahisroolin puolesta puhuisi oikeastaan se, ettei ole tuonut peliin oikeastaan mitään, eikä edes vastannut kunnolla muistaakseni Haliman tälle esittämään kysymykseen. Toisaalta taas mua vaivaa edelleen se, että mun on todella vaikea pitää Marzzuuta pahiksena, koska on sen verran tuttu pelaaja, että mä en vain näe tämän(kään) pelin Marzzuuta pahiksena.

++Black Fox tähän hätään...

Tulen keskustelemaan paremmin varmaan joskus sunnuntain puolella, koska mies tulossa käymään eikä sillä aikaa liikaa viitsi Kylää seurailla.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. yö päättyy 23.2.

ViestiKirjoittaja Vampire » 23.02.2018 23:52:01

En ole kyllä järin yllättynyt siitä, että BF tuli heti kättelyssä äänestämään mua. Tämä mun mielestä tuntuu vain vahvemmin siltä, että BF on pahis, koska pahikselle se olis vaan tällä hetkellä se yksinkertaisesti paras ratkaisu :D Mä olisin odottanut, että tipun yöllä, mutta olin ihan varma joka tapauksessa siitä, että tippuja on joko minä tai Halima. Näistä kahdesta vaihtoehdosta pidin Halimaa todennäköisempänä, koska mua on kuitenkin pidetty niin hyvismäisenä, että olisin ollut ihmeissäni, jos pahis ei olisi lähtenyt sitä hyödyntämään, koska sillä saa mut niin näppärästi heitettyä junan alle. Että hyvää peliä siinä mielessä pahikselta.

BF on mun silmissä tällä hetkellä melkeinpä varma pahis, koska a) Haliman tiputtaminen saa hyvän keinon lähteä vetämään mua junan alle ja b) nopea äänestämään tulo ja kahden lyhyen viestin heittäminen ei ole imo kovin hyvismäistä toimintaa. Nopea ääni kuitenkin aina varmistaa sen, että mikäli mitään ihmeellistä ei tapahdu, niin äänen kohde on tippumassa, koska sai äänen ensin. Tällä hetkellä siis pelin lopullinen lopputulos on Marzzuun käsissä (toivon hartaasti, että Marzzuu lähtee mun mukana äänestämän BF:ia, koska olen melkeinpä 100% varma tämän pahisroolista). Ja sanoisin, että BF:n viestit päivän alussa ovat aika klassisia pahiksen vikan päivän viestejä, sen verran monta kertaa on tullut sama tilanne vastaan + oon käyttänyt tismalleen samaa taktiikkaa pahiksena itsekin.

Tässä kohtaa voisi siis melkein todeta, että meidän piilotteleva pahis on Black Fox. Ja Haliman tiputtaminen oli BF:ltä siinäkin mielessä fiksu veto, koska a) sillä saa varmistettua, että Halima ei pääse äänestämään seuraavaksi eniten epäilemäänsä BF:ia ja b) mä olin epäillyt enemmän Marzzuuta, jolloin olis ollut mahdollisuus siihen, että ääni olis suuntautunut sinne ja kaupanpäällisenä vielä c) sillä saa niin näppärästi pelattua "Miksi sä et ole tippunut, kun oot niin hyvismäinen!"-kortin, jonka BF pelasikin.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. yö päättyy 23.2.

ViestiKirjoittaja Vampire » 23.02.2018 23:59:35

Tällä hetkellä oon kuitenkin sitä mieltä, että BF:n argumentit mua vastaan on pitkälti riippuvaisia siitä, että mä en kuollut yöllä. Mikä ei imo oikein kilpaile samassa sarjassa sen kanssa, että mä itse pystyn perustelemaan paremmin sen, minkä takia mun mielestä Black Foxin on pitkälti pakko olla se pelin pahis. Että sanoisin, että tässä on yks asia, mikä Marzzuun kannattaa ottaa huomioon siinä, kun miettii, ketä tänään äänestää. Koska kannustan kyllä ehdottomasti Marzzuuta äänestämään tänään, koska se todennäköisesti ratkaisee pelin.

Mulla ei ole erityisen suurta odotusta sen suhteen, että tästä kovinkaan aktiivinen päivä tulis. Lähinnä mun toiveet tän päivän osalta on se, että Marzzuu tulis äänestämään ja saataisiin se pahis kiinni. Eli käytännössä pitkälti, että tänään tiputettaisiin BF :D
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. yö päättyy 23.2.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 24.02.2018 00:41:28

Vampire kirjoitti: BF on tämän hetken veikkaus pahikseksi myös osaltaan ihan silläkin, että on ollut koko ajan sen verran aktiivinen, että pystyy vähän paremmin varmasti pahiksena tekemään ihan hyviä ratkaisuja sen suhteen, kenet kannattaa tiputtaa.

Mielestäni tämä väite on siinä mielessä todella huono, sillä aivan hyvin Marzzuu on voinut lukea peliä vastaamatta siihen ja näin olla kartalla pelinkulusta.

Jotenkin on kummallinen tilanne, että konkaria vastassa on kaksi ei niin kokenutta pelaajaa. Kokeneena pelaajana on helppoa saada muut puolelleen, kun tietää mistä naruista vetelee. Konkarina hän on nähnyt todella paljon erilaisia pelejä, joita hyödyntämällä hän onnistuu näyttämään hyvikseltä pelin loppuun asti. Itse en ole kovin hyvä perustelemisessa, joka kostautui viime pelissä pahisten lynkatessa mut ja kun pääsin heidän jäljilleen, mutta en löytänyt perusteluja. Tällä kertaa en aio luovuttaa, vaan yritän taistella vastaan parhaani mukaan.

Jos mietitään, että olisin pahis, en luultavasti olisi tässä tai jos olisin, Vampire ei ainakaan olisi. En todellakaan ottaisi viimeisiin kahinoihin noin kokenutta pelaajaa. Kyllä, ensimmäisenä päivänä pelastin itseni ja syyn sille kerroinkin seuraavana päivänä. En myöskään halunnut tulla lynkatuksi, vaan jatkaa peliä, sillä edelliseen peliin en päässyt mukaan ja into pelata oli edelleen suuri ensimmäisen päivän lopussa. Pelastautumisessa on kyllä hyvä syy saada mut näyttämään pahismaiselta.

Ihmettelen suuresti sitä, että ensimmäisenä yönä kuoli Gera. Erikoisen metsästäminen käy varmasti kokeneelta pelaajalta helposti. Toisaalta se voinee myös olla hyvää tuuria, joten tähän perusteluun en 100% uskalla luottaa.

Vampiren ainoat syyt minun äänestämiselleni tuntuu olevan ensimmäisen päivän äänestyskäyttäytyminen sekä tämän päivän vastarinta ja sitä kautta keksityt väitteet. Jos olisin toisessa pelissäni pahis, se olisi aivan varmasti näkynyt stressaamisena. Vampiren hermot varmasti kestäisivät pelissä, hän on kuitenkin nähnyt, kuinka yhden pahiksen peli toimii ja pystyi sitä kautta miettimään strategiansa kuntoon.

Toisaalta, edelleen on mahdollista, että Marzzuu on pahis. Siinä tapauksessa on hienosti pelattu peli ja meidät saatiin Vampiren kanssa epäilemään toisiaan.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. yö päättyy 23.2.

ViestiKirjoittaja Vampire » 24.02.2018 01:21:08

Sä annat BF nyt liikaa painoarvoa mun kokeneisuudelle. Mä olen itse aivan surkea pahispelaaja, jolla on valitettava taipumus paljastua ihan liian nopeasti (jos en paljastu ekana päivänä, niin tuntuu et paljastun viimeistään tokana). Mä en myöskään olisi ekana yönä tiputtanut Geraldinea, vaan kohteeksi olisi valikoitunut todennäköisemmin Halima, jonka tiedän hyviksenä olevan usein uhka pahispelille. Joo, mun tähän mennessä täällä pelatut pelit antaa musta kuvan tietynlaisena pelaajana, mutta mä pelaan hyviksenä ja pahiksena täysin eri tavalla. Multa kyllä löytyy täältä jokunenkin vanha pahispeli, ja voin sanoa, että en osaa pelata sitä roolia.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. yö päättyy 23.2.

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 24.02.2018 19:53:34

++Black Fox, kun hänestä jo puhuin, vaikka tavallaan peliin liittymättömästi siinä tilanteessa.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. yö päättyy 23.2.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 25.02.2018 00:26:37

Olisiko mitään tarkempia perusteluja asialle? Musta meinaan näyttää siltä, että musta yritetään tehdä tässä syntipukkia Haliman lynkkauksen takia. En halua, että me hävitään tätä peliä, joten kannattaa Marzzuu miettiä vielä uudelleen! Oot nyt vaarallisesti jämähtänyt siihen, mitä oot joskus aiemmin miettinyt ja jättänyt nykyisen kokonaiskuvan hahmottamatta.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 3. päivä päättyy 27.2.

ViestiKirjoittaja Violet » 27.02.2018 23:30:59

Äänet:

Black Fox 2 (Vampire, Jeku)
Vampire (Black Fox)

Juuri, kun suuri tuulimylly rakennettiin viimein valmiiksi, sairastui Boxer pahasti. Erittäin vakavasti. Kaikki tiesivät, ettei hänellä ollut paljoakaan vuosia jäljellä, ja että hän työtahdillaan uuvutti itseään liikaa. Kun hän ei enää jaksanut seistä omine jalkoineen, kutsui Napoleon hänelle ambulanssin sairaalahoitoon. Nyt epäilyttävän näköinen mies oli kärräämässä ilahtuneen näköistä Boxeria autoon. Clover, Boxerin läheinen ystävä, tavasi kuitenkin auton kirjaimia. Liimatehdas ei liene sama asia kuin ambulanssi? Tapauksesta raivostuneina tunkivat muut eläimet Napoleonin tilaamaansa autoon, jotta hän saisi maistaa omaa lääkettään. Jos hänen aikeensa olisivat vilpittömät, palaisi hän sairaalasta hengissä, jos hän kulkeutuisi liimatehtaalle, ei häntä enää tilalla kaivattaisi.

Napoleonista ei sen koommin kuultu.

Kuolleet:
1. päivä: jeekaka - tavallinen hyvis
1. yö: Geraldine - Benjamin, suojelija
2. päivä: Ropsus - tavallinen hyvis
2. Yö Halima - Tavallinen hyvis
4. Päivä Black Fox - Pahis

Peli on päättynyt hyvisten voittoon!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 3. päivä päättyy 27.2.

ViestiKirjoittaja Halima » 27.02.2018 23:59:00

Jee hyvä Vampire ja Jeku, että löysitte pahiksen!

Tätä peliä oli jostain syystä kiva pelata. Ehkä se oli se, että tää oli niin pieni, että jaksoin alusta asti käydä kaikkia pelaajia läpi, ja tekstiä ei tullut liikaa missään vaiheessa. Vaikka toisaalta aktiivisetkin pelit on kivoja, niin tää sopi mun tän hetkiseen aikatauluun, eli ehdin pysyä kärryillä vähäisemmälläkin osanotolla.

Kiitos kaikille osallistujille, oli kiva peli!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 3. päivä päättyy 27.2.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 28.02.2018 00:59:24

Laittakaa vaan toista kertaa pelaava pahikseksi, voin kertoa ettei ollut mitenkään helppoa. :D Mut en kuollut ekana, joten oon ihan tyytyväinen. Harmi vaan kun omat menot hankaloitti pelaamista ja sitten oli toi Halima... Ehkä kolmannessa pelissä sitten jopa saan voiton :D Kiitos pelistä!
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 3. päivä päättyy 27.2.

ViestiKirjoittaja Vampire » 28.02.2018 01:27:43

Hyvin sä vedit, Black Fox! Mä olisin muuten varmaan lähtenyt ykkösenä Marzzuun perään, jos et olis lähtenyt mun perään kolmantena päivänä heti päivän alussa. Se oli se, mikä mut sai vakuuttumaan siitä, että oot pahis, koska mä olen nähnyt vastaavaa pahiksilta ennenkin (ja tehnyt itekin samalla tavalla). Se painoi mulla vaakakupissa jopa enemmän kuin se sun ekan päivän pelastautuminen, vaikka pidän sitäkin kyllä pahismaisena, koska ei taviksella pitäis olla syytä pelastaa itseään ekana päivänä :D

Mutta joka tapauksessa pelasit kyllä tosi hyvin! Mä unohdin ihan totaalisesti pelin aikana, että tää on sun toka pelis, mikä kertoo ehkä jotain siitä, että oikeesti oot tosi hyvä. Tai ainakin kun muistelee, millanen noob-pallo olin ite ekassa pelissäni, niin melkein hävettää :D Kivaahan se aina on voittaa peli, mutta annoit kyllä ihan kunnon vastuksen :)
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 3. päivä päättyy 27.2.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 28.02.2018 08:06:56

Kiitos Vampire! Tuli ihan yllätyksenä omat menot = pelaaminen jäi lopussa vähemmälle. No ainakin sain Marzzuun äänestään :D enää ei taida mennä läpi jos esitän kovin tyhmää aloittelijaa...
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 3. päivä päättyy 27.2.

ViestiKirjoittaja justy » 28.02.2018 08:29:10

Onneksi teillä oli Marzzuu kolmantena mun sijaan. Olisin iloisena äänestänyt Vampirea vikana päivänä, kun tämä oli vielä elossa. Tästä näkee että helposti jumiutuu tiettyyn ajatusmalliin (kokeneet pelaajat on tapettava ekaks).

Tajusitko Black Fox että Geraldine oli erikoinen, vai mikä oli syyksi tappaa hänet ekana päivänä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron