Eläimellinen vallankumous - 3. päivä päättyy 27.2.

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Black Fox » 16.02.2018 22:41:22

PJ, eikös Vampire poistanut äänensä Ropsukselta?
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Violet » 17.02.2018 02:48:15

Pj ei myönnä virhettään. Tiedotteet, punaisena ladon takaseinässä, ovat alkuperäisessä muodossaan.

Benjamin pudisteli päätään ja painoi kasvonsa sorkkaan.

(eli korjattu)
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Geraldine » 17.02.2018 06:45:09

Marzzuu kirjoitti:Kysymykseen, "äänien räiskiminen" ei minusta ole se paras tapa aloittaa peli (välttämättä), koska jos fiktiivisessä tilanteessa vaikka minä annan vaan äänen puhumattomalle pelaaja xlle puun takaa, ja mmut innostuvat esimerkistä äänestämään Puhumatonta, on olemassa riski, että pudotetaan hyvis, joka on esim. unohtanut pelin olemassaolon. Tottakai riski pätisi myös pahiksiin, mutta mielestäni hyviksille olisi pahempi juttu menettää omanpuolelainen, jonka olisi kenties saanut heräämään ystävällisellä kysymyksellä, että huhuu, oletko huomannut pelin alun.

No joo tottahan tuo, mutta mun mielestä ei kuulosta todennäköiseltä se että puhumaton pelaaja massa-äänestettäisiin missään tilanteessa pois. Kukaan ei haluaisi pudottaa pelaajaa joka ei ole vielä puhunut koska hän voi erikoinen tai ihan normihyvis, suuremmalla todennäköisyydellä kuin pahis. Herättely/randomäänen idea on se että ääni poistetaan (tai ei anneta pelaajan tippua siihen) kunhan tämä on puhunut.
Mun mielestä random/herättely/reaktionhakuäänet on hyvä tapa aloittaa peli koska niistä saa just niitä reaktioita joilla saadaan pelaajapohdinta käyntiin.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja jeekaka » 17.02.2018 09:43:59

Mitä nyt viime peliä seurailin, niin olin yllättynyt kun Marzzuu olikin tosi aktiivinen, ja olin tosiaan aika varma että se aktivoituminen johtui siitä että pahiskaveri oli pulassa. Olin väärässä, ja koska tää on peli jossa Marzzuun kaltaisen pelaajan ois pahiksena helppo piiloutua epäaktiivisuuteen, uskoisin että Marzzuu on hyvis nytkin.

Haliman listausviesti herätti mullekin vähän hmmm-viboja :D En oikein vielä tiedä, millaisiin johtopäätöksiin siitä pitäisi tulla, mutta esimerkiksi hyvisvibat mulle on kyllä niin hataralla pohjalla, että mietityttää että onko tässä nyt joku ketunhäntä kainalossa. Aktiivisimman Vampiren kanssa kannattais pahiksena kaveerata, mä en ole ollut kovinkaan potentiaalinen harhalynkkauksen kohde aiemmissa peleissä joten saatan olla loppupelistä hyödyllinen jos pidän Halimaa hyviksenä. Marzzuu on yleensä sen verran epäselvä tapaus, että kannattaa jättää harhalynkkauksen uhriksi esim lyloa varten. Black Fox voisi olla viimeisimmän Haliman pahispelin perusteella sellainen jonka haluaisikin ekana pois pelistä :D

Toisaalta mulla on Haliman kanssa samanlaiset mielipiteet Vampiresta ja Marzzuusta, joten noh en tiedä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Eläimellinen vallankumous

ViestiKirjoittaja jeekaka » 17.02.2018 10:21:40

Vampire kirjoitti:Pelissä on lauma taviksia, suojelija ja pahis. Eli suojelija pyrkiköön suojelemaan niitä, jotka todennäköisimmin joutuvat pahisten kohteeksi (kannattaa oikeasti miettiä niitä vaihtoehtoja, että kuka on se kaikkein todennäköisin vaihtoehto kuolemaan, jotta sais mahdollisesti maksimoitua suojelijan onnistumismahdollisuudet). En halua tässäkään pelissä antaa erikoiselle liian selviä askelmerkkejään, muuta, kun että tekee parhaansa osuakseen oikeaan (ei siis paineita :::D).


Pahiksellahan on tässäkin pelissä oikeastaan kaksi vaihtoehtoa. Joko pyrkiä kontrolloimaan peliä tai sitten piileskellä huomaamattomana ja toivoa parasta. Kaverin apua ei tosiaan ole nyt odotettavissa, joten parhaat mahdollisuudet itse vaikuttaa voittoon on aktiivisella ja hyvismäisellä pelaajalla. Tietty jos pelin aktiivisin ja hyvismäisin pelaaja ei kuole yöllä, se on ennemmin tai myöhemmin epäilyttävää, mutta onneksi meillä on täällä tämä suojelija :D Nämä ohjeet kyllä pistää miettimään, että olisiko Vampire pahiksena valinnut sen aktiivisuustaktiikan, vaikka aluksi ajattelin että Vam on liiankin näkyvä hahmo. Tavallaan myös herättelyääni Ropsusille sopii tähän kategoriaan, antaa vaikutelman pelin eteenpäinviemisestä muttei kuitenkaan vielä oikeasti vaikuta mihinkään. Ei ole kyllä mitään muistikuvaa Vampiren pahispeleistä.

Black Fox kirjoitti:Luulen, että pahiksena Halima ei olisi lähtenyt alussa noin uskaliaasti äänestämään ja herättämään huomiota itseensä. Toisaalta Halima on ymmärtääkseni kokenut pelaaja ja hänen pelityylistään minulla ei ole kokemusta kuin sen yhden pelin verran, joten en tiedä mihin hän pystyy. Kuitenkin tällä hetkellä antaisin tuosta pientä vibaa hyviksen suuntaan.


Halimahan tyypillisesti lynkataan ekana päivänä joten totta kai siitä kannattaa tehdä mahdollisimman vaikeaa :D Toisaalta tää olisi pahis!Halimalle kaksiteräinen miekka, koska jos BF nyt tippuu tuohon ääneen ja on hyvis, niin sitä sitten ihmetellään taatusti huomenna.

BF:n reaktiokin mietityttää. Tavallaan tuollainen "ääni ei tunnu missään ja Halima vaikuttaa sen vuoksi hyvikseltä" voisi olla pahiksen bluffia (pahiksena BF joka tapauksessa tietäisi että Halima on hyvis).


Geraldinessa ja Ropsusissa oikeein mikään ei puolestaan itselläni pistänyt silmään :D Kummastakohan joukosta sitä nyt lähtisi etsimään pahista :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja jeekaka » 17.02.2018 10:32:25

Luin vielä kaikki viestit uudelleen, ja Geraldinekin kyllä reagoi muiden pelaajien tekemisiin ja tekee lisäkysymyksiä, joten menee kyllä kategoriaan peliä eteenpäin vievä pelaaja.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Vampire » 17.02.2018 17:50:55

jeekaka kirjoitti:Nämä ohjeet kyllä pistää miettimään, että olisiko Vampire pahiksena valinnut sen aktiivisuustaktiikan, vaikka aluksi ajattelin että Vam on liiankin näkyvä hahmo. Tavallaan myös herättelyääni Ropsusille sopii tähän kategoriaan, antaa vaikutelman pelin eteenpäinviemisestä muttei kuitenkaan vielä oikeasti vaikuta mihinkään. Ei ole kyllä mitään muistikuvaa Vampiren pahispeleistä.

Mulle ei nyt ihan aukea, että millä se saisi musta yhtään sen enemmän pahismaista. Ääni Ropsukselle ei ollut oikeastaan herättelyääni, koska puhepakon takia herättelyäänet ovat tässä pelissä pitkälti turhia, koska kaikki heräävät, jos eivät halua tippua. Reaktionhakuna taas se toimi ihan hyvin, oon saanut heräteltyä keskustelua ja edelleen se toimii reaktioiden herättäjänä, koska se on edelleen keskustelunaiheena mukana. Joo, pahiksella on tässäkin pelissä kaikkien muiden pelien tapaan vaihtoehtoina toivoa parasta tai pyrkiä kontrolloimaan peliä. Mun kokemuksen mukaan yleisemmin pahis nimenomaan ei päädy siihen ratkaisuun, että lähtis kontrolloimaan peliä. Mä olen sitä riittävän monta kertaa aikoinani yrittänyt, joten tiedän, että se ei ole se helpoin tai usein edes kannattavin vaihtoehto. Joten olen eri mieltä siitä, mikä olisi tällaisessa tapauksessa välttämättä se paras tapa toimia. Toisaalta en myöskään ihan näe, että millä ihmeellä sä tuosta mun kommentistani väänsit ohjeen. Koska nimenomaan en ole halunnut antaa ohjeita erikoiselle toimintatavoista, ja tuo "kannattaa miettiä, kuka on todennäköisimmin kuolemassa" on oikeasti niin itsestään selvää, että sitä tuskin edes voi miksikään ohjeeksi laskea.

Geraldine kirjoitti:Vampire: mulle ei oikein auennut mikset heti postannut tuota viestiäsi sen ”hmm”-kommentin sijaan? Millaista reaktiota yritit hakea?

En mä sen kummemmin osaa sanoa tarkalleen, mikä olis ollut se reaktio, jota yritin saada. Mutta kuitenkin jotain enemmän kuin mihin se lopulta johti.

Yngh, jotenkin tuntuu, että pelaajiin on jotenkin tavallistakin hankalampi tarttua. Ehkä se on tää pelin verkkaisehko liikkeelle lähtö, mutta jotenkin tuntuu, et takki on pitkälti tyhjä tän pelin osalta. Halimaa olen jo kommentoinut aikaisemmin, joten en lähde siihen syventymään sen syvemmin, koska ei ole tullut uutta materiaalia. Marzzuu hämmentää mua oikein urakalla, koska en vain pääse yhtään perille siitä, mistä tämä oikein puhuu - joten en erityisemmin osaa pitää kovin pahismaisenakaan tällä hetkellä. Äänten räiskimiseen liittyvä perustelu ei oikein aukea, koska en usko, että tässä pelissä välttämättä ihan heti tulee sitä tilannetta, että porukka yhtäkkiä alkaisi lahtaamaan jotain yksittäistä pelaajaa ekan päivän aikana. "Äänten räiskiminen" sen sijaan voi olla ihan hyväkin keino herätellä keskustelua ja onkia reaktioita kanssapelaajista. Jos pelaaja ei ole heräämässä ääneen, niin ei se kyllä herää myöskään siihen, että ystävällisesti topassa kysyy, että ootko huomannut pelin alkaneen.

jeekaka kirjoitti: Aktiivisimman Vampiren kanssa kannattais pahiksena kaveerata, mä en ole ollut kovinkaan potentiaalinen harhalynkkauksen kohde aiemmissa peleissä joten saatan olla loppupelistä hyödyllinen jos pidän Halimaa hyviksenä. Marzzuu on yleensä sen verran epäselvä tapaus, että kannattaa jättää harhalynkkauksen uhriksi esim lyloa varten. Black Fox voisi olla viimeisimmän Haliman pahispelin perusteella sellainen jonka haluaisikin ekana pois pelistä :D

Tämä nostaa vähän karvoja pystyyn, koska kuulostaa huomattavan paljon mun korvaan siltä, että tässä a) pohditaan pahiksen näkökulmasta peliä tai b) melkein neuvotaan pahista, että tässä olis fiksu tapa toimia. Kumpikaan ei mun mielestä ole erityisemmin hyvä taktiikka hyvikselle. Enkä oikein tähän hätään edes näe tämän relevanssia. Kokonaisuudessaan jeekaka päälle päin näyttää siltä, että yrittäisi auttaa peliä eteenpäin, mutta sitten siellä on nämä muutamat asiat, jotka ei oikein käy mun logiikkaan ja jotka lähinnä kummastuttaa. Joten en menisi tähän hätään sanomaan jeekakaa ainakaan pelin hyvismäisimmäksi pelaajaksi. Vähän tulee sellanen fiilis kokonaisuutena, että huomiota ja mahdollisesti sitä pahisviittaa yritetään vierittää aktiivisempien pelaajien niskaan.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Vampire » 17.02.2018 17:54:07

Ihan ei myöskään aukea mulle, että mikä Geraldinessa tekee tästä peliä edistävän. Okei, Gera esittää lisäkysymyksiä, mutta ei ole oikein kommentoinut juuri muuta kuin Marzzuuta (ja esittänyt mulle kysymyksen), joten tässä kohtaa musta on liioittelevaa puhua kovinkaan suuresta pelin eteenpäin viemisestä.

++jeekaka, koska mua kiinnostaa + en tällä hetkellä pidä Black Foxia erityisen pahismaisena. Toisaalta ei jeekakaan erityisen suuresti huuda mulle pahista, mutta toisaalta tässä vaiheessa ei ole syntynyt juuri ollenkaan mitään sen vahvempia mietteitä. Halima kiinnostaa kanssa, mutta mielellään kuulen Halimasta lisää ennen kuin alan hutkimaan.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja jeekaka » 17.02.2018 18:17:52

Vampire kirjoitti:Mulle ei nyt ihan aukea, että millä se saisi musta yhtään sen enemmän pahismaista. Ääni Ropsukselle ei ollut oikeastaan herättelyääni, koska puhepakon takia herättelyäänet ovat tässä pelissä pitkälti turhia, koska kaikki heräävät, jos eivät halua tippua. Reaktionhakuna taas se toimi ihan hyvin, oon saanut heräteltyä keskustelua ja edelleen se toimii reaktioiden herättäjänä, koska se on edelleen keskustelunaiheena mukana. Joo, pahiksella on tässäkin pelissä kaikkien muiden pelien tapaan vaihtoehtoina toivoa parasta tai pyrkiä kontrolloimaan peliä. Mun kokemuksen mukaan yleisemmin pahis nimenomaan ei päädy siihen ratkaisuun, että lähtis kontrolloimaan peliä. Mä olen sitä riittävän monta kertaa aikoinani yrittänyt, joten tiedän, että se ei ole se helpoin tai usein edes kannattavin vaihtoehto. Joten olen eri mieltä siitä, mikä olisi tällaisessa tapauksessa välttämättä se paras tapa toimia. Toisaalta en myöskään ihan näe, että millä ihmeellä sä tuosta mun kommentistani väänsit ohjeen. Koska nimenomaan en ole halunnut antaa ohjeita erikoiselle toimintatavoista, ja tuo "kannattaa miettiä, kuka on todennäköisimmin kuolemassa" on oikeasti niin itsestään selvää, että sitä tuskin edes voi miksikään ohjeeksi laskea.


Niin siis, en sinänsä pitänyt tuota kommenttia (tai herätysääntäkään) mitenkään pahismaisena. Periaatteessa vaan pahiksen kannattaisi välttää olemasta liian hyvismäinen, koska jos pelin hyvismäisin pelaaja (tässä tapauksessa mun ja ainakin Haliman mielestä ilmeisesti sä) ei kuole yöllä, se herättää kysymyksiä, mutta kun pelissä on suojelija niin tähänkin tulee heti yksi uusi muuttuja :D Eli olisit vaarallisin pelaaja pahiksena, mutta toistaiseksi olen valmis ottamaan sen riskin.

Vampire kirjoitti:Tämä nostaa vähän karvoja pystyyn, koska kuulostaa huomattavan paljon mun korvaan siltä, että tässä a) pohditaan pahiksen näkökulmasta peliä tai b) melkein neuvotaan pahista, että tässä olis fiksu tapa toimia. Kumpikaan ei mun mielestä ole erityisemmin hyvä taktiikka hyvikselle. Enkä oikein tähän hätään edes näe tämän relevanssia. Kokonaisuudessaan jeekaka päälle päin näyttää siltä, että yrittäisi auttaa peliä eteenpäin, mutta sitten siellä on nämä muutamat asiat, jotka ei oikein käy mun logiikkaan ja jotka lähinnä kummastuttaa. Joten en menisi tähän hätään sanomaan jeekakaa ainakaan pelin hyvismäisimmäksi pelaajaksi. Vähän tulee sellanen fiilis kokonaisuutena, että huomiota ja mahdollisesti sitä pahisviittaa yritetään vierittää aktiivisempien pelaajien niskaan.


Myönnän, että yritän miettiä peliä pahiksen näkökulmasta ja myös miten itse toimisin pahiksena, vaikka enpä kyllä sen perusteella osaa ihan hirveästi silti sanoa. Ehkä valistunein veikkaukseni on, että pahis on joko Geraldine, Halima tai Ropsus.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 17.02.2018 19:12:52

Black Fox kirjoitti:Jäin kiinni Marzzuun vastauksessa tuohon koska-sanaan ja luulin sen ekan päivän äänestämisen vaikeuden liittyvän tuohon offtopic asiaan. Nyt kun uudelleen lukee niin ne taitavat olla kaksi ihan erillistä asiaa, vaikka olisi ehkä kannattanut lauseet erottaa toisistaan hämmennyksen välttämiseksi. Toivoisin edelleen kuitenkin Marzzuulta vastausta yhteen kysymykseen, jonka aikaisemmassa viestissäni kysyin. Eli, toivoit miksi-reaktiota kysymykseesi, nyt kun sellaisen sait, mitä selvisi? Bonuskysymys: mitä taas olisi selvinnyt, jos sitä miksi-kysymystä ei olisi tullut?

Täällä on kanssa yksi ensimmäisen päivän äänestyksen vihaaja. Eikä tää peli kyllä tee sitä yhtään helpommaksi, kun tuntuu, että materiaalia on todella paljon vähemmän kuin aiemmassa pelissä. Onneksi on vielä yksi päivä aikaa saada lisää informaatiota, jonka aikana toivottavasti hiljaisemmatkin ihmiset aktivoituisivat.

BF, ei ollu tarkoitus ignoorata sun kysymystä.
Eli nyt, kun"miksi?" kysymysreaktio tuli, sain tietää, että ainakin ot-viestit ovat toimivia, jos haluaa saada keskustelun heräämään. Jos taas olisi käynytkin niin, että kukaan ei olisi reagoinut viestiini tai väki olis ollu vaan että ala laputtaa, kukaan ei puhunut sulle vielä mitään, oisin aatellu että olkoon.
Mulla on tää ilta semmonen, etten kauheesti kehtaa peliin keskittyä kun oon kaverien seurassa, joten ilmoittaudun illan ajaksi epäaktiiviksi.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja jeekaka » 17.02.2018 19:34:40

Hmm hmm.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja jeekaka » 17.02.2018 19:48:44

En nyt hirveästi tykkää tämänhetkisestä äänestystilanteesta :D

Black Fox kirjoitti:Täällä on kanssa yksi ensimmäisen päivän äänestyksen vihaaja. Eikä tää peli kyllä tee sitä yhtään helpommaksi, kun tuntuu, että materiaalia on todella paljon vähemmän kuin aiemmassa pelissä. Onneksi on vielä yksi päivä aikaa saada lisää informaatiota, jonka aikana toivottavasti hiljaisemmatkin ihmiset aktivoituisivat.


Black Fox on tehnyt itselleen aika vaikeaksi pedata itselleen mitään pelastusyritystä ilman että olisi väistämättä epäiltynä huomenna. Mm. lainattu kommentti ja lisäksi tän loppupäivän hiljaisuus ei kauheasti vaikuta siltä että kyseessä olisi nyt hengestään taisteleva pahis, vaikka onhan sitä IRL-syiden tai luovareidenkin mahdollisuus olemassa.

++Halima susta ei ole kuulunut mitään äänesi jälkeen. Eikö pahiksen nappaaminen kiinnostakaan?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Black Fox » 17.02.2018 22:58:00

Nyt on luettu ketjun viestit läpi ja voisin jonkinlaista koostetta yrittää tehdä.

Marzzuulta on tullut neljä viestiä ja ei vaikuta kovin aktiiviselta saamaan peliä eteenpäin. Hän käy kyllä vastaamassa itseään koskeviin kysymyksiin, joten seuraa kyllä peliä. Hieman laittaa mietityttämään Marzzuun rooli.

Halimalta on tullut kolme viestiä. Viimeisin viesti sisälsi ensimmäisen listauksen ja äänen, tämän jälkeen hän ei ole käynyt kommentoimassa mitään. Oli pakko vielä varmistaa, että onko hänellä ilmoitettu poissaolo, mutta sellaista en löytänyt. Tuo hiljaisuus kyllä hieman laittaa tuntosarvet pystyyn. Oliko ideana vain antaa ääni ja jättää se siihen, vai pyrittiinkö sillä saamaan reaktio ja poistaa se sitten? Poistoa tai kommenttia ei kuitenkaan vielä ole näkynyt.

Ropsus on kirjoittanut kaksi viestiä. Ensimmäisen viestin jälkeen jäi hyvä fiilis, sillä viesti tuntui kepeältä. Toinen viesti aika neutraali, ei mitään, mikä ottaisi korvaan. Ropsuksen hiljaisuus kyllä hieman mietityttää.

Geralta on tullut viisi viestiä, joista kolmessa viestissä on jokin kysymys/kysymyksiä jollekin. Muu pelaaminen tuntuu jäävän kysymyksien varjoon. En näe kuitenkaan mitään hälyttävää viestien sisällöissä.

Jeekaka on kirjoittanut kahdeksan viestiä, joista viisi tämän päivän aikana. Alkuun heräily + lylon laskeminen. Tämän päivän viesteistä särähti korvaan Marzzuun jättäminen harhalynkkauskohteeksi hänen epäselvyytensä takia sekä tuo Vampirenkin huomioima ”neuvonta”. Toisaalta pidän siitä, että jeekaka pyrkii miettimään kaikki pelaajat läpi, eikä vain keskity muutamiin henkilöihin.

Vampirelta on tullut yhdeksän viestiä, joista monissa on hyviä pointteja. Esimerkkinä tällaisesta pointista on aika alussa tullut huomio pahiksen todennäköisistä paineista, jotka todennäköisesti tulevat esiin pelissä. Vampire myös kertoi pitkästä juonittelupelihistoriastaan, joten kaikki taitaa olla mahdollista. Ei ole kuitenkaan tällä hetkellä pahismaisimpia pelaajia listallani.

En tiedä ehtiikö jeekaka vielä ennen päivän loppua kommentoimaan, mitä hänen hmm hmm-kommentit edustivat?

Tällä hetkellä omalla listallani lähtisin ääntä laittamaan Marzzuun, Jeekakan tai Haliman suuntaan. Haliman random ääni laittaa minut tippumaan, joten tällä hetkellä näyttää olevan kaksi vaihtoehtoa, joita kannattaa äänestää. Täytyypä lukaista vielä heidät nopeasti läpi, ennen kuin päätän mitä teen.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja jeekaka » 17.02.2018 23:10:10

Black Fox kirjoitti:En tiedä ehtiikö jeekaka vielä ennen päivän loppua kommentoimaan, mitä hänen hmm hmm-kommentit edustivat?


Äänestystilannetta ja sitä mitä mun kannattaisi tehdä mietin.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Black Fox » 17.02.2018 23:20:46

Mun on pakko äänestää ++jeekaka ihan siitä syystä, että sun viestit särähti korvaan ja se painaa tällä hetkellä enemmän kuin Haliman poissaolo. Sanoit, että mikään Gerassa ja Ropsuksessa ei pistä silmään, mutta kahdeksan tunnin päästä he olivat päässeet sinun pahisveikkauslistalle.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja jeekaka » 17.02.2018 23:23:28

Hehe, no et ois oikein muuta voinut tehdäkään :D

--Halima
++Black Fox
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Violet » 17.02.2018 23:50:05

Päivä onpi päättynyt! Iltaviesti seuraa pian!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Violet » 17.02.2018 23:55:59

12-tuntinen työpäiväsi on ohitse tältä erää. Huomenna on sunnuntai, jolloin on aloitettu vapaaehtoiset työskentelyt. Boxer on oikea malliesimerkki kelpo kansalaisesta, joka työskentelee ahkerasti, sillä hän työskenteli tänäänkin ahkerammin kuin eilen.

Toisin kuin se petturi Clover, joka lähti toiselle farmille kaksijalkaisten seuraan, kuinka jonkun saa noin lahjottua ruseteilla ja porkkanoilla? Eikö hänellä ole mitään kunniaa? Kaikki vaikenivat hänestä, iäksi.

Äänet:

jeekaka (Vampire, Black Fox)
Black Fox (Halima, jeekaka)


Kuolleet:
1. päivä: jeekaka - tavallinen hyvis

Yö päättyy 18.2. klo 23:30, iltaviestit ennen sitä minulle.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Violet » 18.02.2018 23:30:43

On sunnuntaipäivä. Boxer on työskennellyt jälleen tehokkaammin motoillaan "työskentelen tänään kovemmin kuin eilen" ja "Napoleon on aina oikeassa". Kaikki eivät kuiitenkaan olleet tätä mieltä, esimerkiksi Benjamin väitti sääntöjen muuttuneen taas viime yönä. Hän kylläkin katosi viime yönä, joten hän oli varmaankin petturi.

Kuolleet:
1. päivä: jeekaka - tavallinen hyvis
1. yö: Geraldine - Benjamin, suojelija

Päivä päättyy 22.2. klo 23.00

Puhepakot: Kaikki
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Vampire » 19.02.2018 00:04:43

Okei, jeekaka ei siis ollut pahis ja Geraldine oli suojelija. Täytynee siis lukea pelitopic uudelleen sillä silmällä, että onko pahis mahdollisesti onnistunut päättelemään Geran olevan todennäköisesti suojelija - vai onko kyseessä mahdollisesti vain ollut tuuripeliä ja hyvä arvaus. Black Fox asetti itsensä edellisenä pelipäivänä varsin mielenkiintoiseen asemaan pelastaessaan itsensä tiputtamalla jeekakan. Ennen Geraldinen paljastumista suojelijaksi tuli mietittyä, että tälle on oikeastaan kaksi selitystä, jotka toimisivat omalta osaltaan selityksenä pelastautumisen taustalla. Eka vaihtoehto on se, että Black Fox on pahis ja koki siksi tarvetta pelastaa itsensä - tai toinen vaihtoehto olisi ollut, että Black Fox on suojelija, jolloin pelastautuminen olis myös tullut järkeen. Tämä jälkimmäinen kuitenkin osoittautui ei-paikkaansa-pitäväksi Geraldinen roolin selviämisen myötä, joten pidän tällä hetkellä tuota ekaa vaihtoehtoa ihan mahdollisena. Mä nimittäin en koe, että tavikselle varsinaisesti olis tarvetta lähteä itseään pelastamaan, koska harhalynkkauksille on tässä vaiheessa vielä varaa (ei paljoa, mutta on kuitenkin), koska ei olla vielä LYLO-tilanteessa, jossa se harhalynkkaus olisi kriittinen. Plus mun mielestä BF:llä olis ollut paremmat perusteet äänestää eilen Halimaa, mutta ääni suuntautuikin jeekakalle. Varsin näppärää.

Noin muuten BF:n viesteistä ei nouse esiin mitään ihmeellistä. Tarttuu Marzzuun viesteihin, mutta ei lähde sen kummemmin asiaan puuttumaan. Toinen asia, mikä mun mielestä tällä hetkellä vähän puhuu BF:n pahikseutta vastaan on se, että Geraldine ei välttämättä olis ollut pahis!BF:lle se paras mahdollinen tiputettava. Ellei tämä sitten olisi onnistunut päättelemään jostain, että Gera voisi olla erikoishyvis (mille mun mielestä ei Geran viesteissä sen suuremmin näkynyt viitteitä, mutta oon lukemassa topan uudelleen läpi sillä(kin) silmällä). Tuo itsensä pelastaminen kuitenkin saa ainakin tähän hätään BF:n näyttämään varsin huonolta ja saa tämän lähtemään tähän päivään ehkä hieman takaa-ajoasemasta. Toki voi olla, että muut kuin mie ei tähän koko pelastautumiseen tartu, mutta se jää nähtäväksi. Jos olisi pakko äänestää tällä sekunnilla, niin ääni lähtisi BF:lle. Perusteita sille olisi enemmän kuin muille pelissä olevien pelaajien äänestämiselle, mutta haluan kuulla Black Foxin omat kommentit aiheeseen + haluan lukea topicin uudelleen kunnolla uusimmat tiedot huomioon ottaen, ja mielellään muiden huomioita kuullen.

Mä suuntaan kuitenkin nyt nukkumaan, huomenna pitäis olla taas skarppina japanin luennolla.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Halima » 19.02.2018 11:01:51

En sitten ehtinyt enää eilisen päivän aikana kirjoittamaan tänne. Onneksi en kuollut silti.

Mutta siis jeekaka?!? Miksi ihmeessä te lynkkasitte jeekakan? jeekaka ei ainakaan mun mielestä missään vaiheessa vaikuttanut epäilyttävältä. Joojoo, saan syyttää ihan yhtä lailla myös itseäni kun en ollut paikan päällä mutta silti. :(

Vampire kirjoitti:Sorry, Halima, mun silmiin toi sun viestisi ei näytä kovin hyvismäiseltä :'D Okei, nyt on eka päivä ja pitää saada keskustelua heräämään, mutta vaikka en sanois sua ton perusteella pahismaiseksi, niin se saa vaistomaisesti sen jonkun "what the heck!"-ajatuksen heräämään :D koska mä en vain näe tuossa listailussa järkeä tämän tähän mennessä kertyneen aineiston perusteella, koska sitä ei kerta kaikkiaan ole. Joo, aktivisuus on hyvästä ja sitä rataa, mutta mun silmissä tuon vuoro on myöhemmässä vaiheessa peliä, kun alkaa olla materiaaliakin. Okei, tiedostan, että toi todennäköisesti on ollut myös ihan reaktionhakua, mutta siinä tapauksessa mä ihan mielelläni annan sulle sen reaktion. Koska jostainhan tämä peli on potkaistava käyntiin. Mikä innokkuudessa on hyvismäistä? Mikä saa Black Foxin sijoittumaan alemmas listalla, vaikka tämä on käynyt jo puhumassa, mutta Ropsus ei?

Listailussa ei ole järkeä, koska sitä ei kerta kaikkiaan ole? No sehän oli sulta tosi hyvä perustelu Vampire! :D Listailussa on aina järkeä, koska 1) silloin muut tietää mitä mieltä oon pelin tilanteesta juuri sillä hetkellä ja 2) se herättää keskustelua. Listailu oli vain mun keino sanoa mielipiteeni pelaajista, en ymmärrä mikä siinä oli pahismaista.

Innokkuudessa on hyvismäistä se, että usein pahikset yrittää vähän piilotella, koska kovin näkyvässä roolissa pelaaminen on vaikeaa. Mitä enemmän puhuu, sitä enemmän on mahdollisuuksia paljastaa itsensä pahiksena. Ja innokkaan hyvismäisyyden feikkaaminen on aika vaikeaa. Uskon että oot hyvis koska oot niin näkyvästi ja luontevan oloisesti innostunut.

Black Fox on alempana listalla nimenomaan sen takia että on jo puhunut. Ropsuksesta en voinut tuossa tilanteessa tietää yhtään mitään, eli hän oli neutraali. Black Fox sen sijaan jotenkin vibatteli pahista, siksi hän oli alempana. Ei tämä nyt voi mitään rakettitiedettä olla?

Vampire kirjoitti:
Halima kirjoitti:Black Foxin viestissä oli jotain mikä vibatti mulle pahista. Yritin katsella viestiä uudestaan läpi, mutta en osaa paikallistaa mikä se on. Kuitenkin pieni pahisviba.

Okei, tämäkään ei kyllä kerro oikeastaan yhtään mitään. Muuta kuin että lähdet hätäisesti liikkeelle :D Koska Black Fox ei ole tähän mennessä tehnyt muuta kuin sanonut, että kiva päästä pelaamaan, että pelissä on myös vieraita naamoja, että eka ääni on jo pelissä ja että on porukoilla, mutta kotiutuu pian. Mikä piru tässä muka voi edes aiheuttaa yhtään mitään pahismaista vibaa? :D Tuo on ihan tavallinen heräämisviesti mun mielestä, ei mitään kummallista.

Mielipide-eroja. Niitähän saa olla ja väistämättä onkin. Mulle Black Foxin viesti vibatti pahista, sulle ei. Sellaista sattuu. Se ei tarkoita että jomman kumman meistä pitäis olla pahis. :D

jeekaka kirjoitti:++Halima susta ei ole kuulunut mitään äänesi jälkeen. Eikö pahiksen nappaaminen kiinnostakaan?

Kiinnostaa, mutta elämä.

Black Fox kirjoitti:Halimalta on tullut kolme viestiä. Viimeisin viesti sisälsi ensimmäisen listauksen ja äänen, tämän jälkeen hän ei ole käynyt kommentoimassa mitään. Oli pakko vielä varmistaa, että onko hänellä ilmoitettu poissaolo, mutta sellaista en löytänyt. Tuo hiljaisuus kyllä hieman laittaa tuntosarvet pystyyn. Oliko ideana vain antaa ääni ja jättää se siihen, vai pyrittiinkö sillä saamaan reaktio ja poistaa se sitten? Poistoa tai kommenttia ei kuitenkaan vielä ole näkynyt.

Elämä tuli tielle niin en ehtinyt enää eilisen aikana paikalle. Mutta ääni oli kyllä silloisen pelitilanteen mukaan epäilyttävyyden perusteella annettu, eli ei sinänsä mikään reaktionhakuääni vaan ihan oikea epäilyääni.

Tuosta yötaposta rupesin miettimään, että Geraldine oli nähdäkseni ainoa, joka ilmaisi epäilevänsä Marzzuuta. Marzzuu suht uutena pelaajana voisi hyvinkin ainoana pahiksena ollessaan päättää yötappaa sen henkilön joka epäilee häntä. Tämä siis nosti Marzzuun epäilyttävyyttä mun silmissä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Black Fox » 19.02.2018 11:31:05

Yritän nyt tässä nopeasti kirjoitella vastauksen Vampiren viestiin. Oon menossa tänään muutamaksi yöksi ystävälleni, joten kirjoittelu jää varmaankin aika vähiin ma-ke välillä. Jos sillä välillä kirjoittelen, niin se on kännykän välityksellä. Pyrin kuitenkin lukemaan viestejä mahdollisuuksien mukaan. Torstaina sitten toivottavasti ehdin olemaan aktiivisempi.

Minulle oli aivan uutta, että itsensä pelastaminen edellisen päivän kaltaisessa tilanteessa on jotenkin huono juttu. Tämä on tosiaan toinen kerta kuin pelaan juonittelupelejä, joten kaikki teille konkareille vakiintuneet käytännöt ovat minulle edelleen hakusessa. Ajatuksena itseni pelastamisessa oli se, että tiedän oman roolini varmaksi, mutta muiden rooleja en, joten miksi en lähtisi yrittämään? Tällä kertaa yritys ei onnistunut.

Yritin miettiä pitkään Halima ja jeekakan väliltä, sillä kummassakin oli omat piirteensä, joiden takia olisin voinut äänestää. Halimassa minulle antama ääni, josta olisin hyvisvibaa antanut, mutta jota koskaan ei tultu poistamaan. Loppupäivän hiljaisuus kummastutti. Hänen kanssaan tulin siihen tulokseen, että hänellä ei ehkä ollut aikaa pelata, sillä oli epäillyt kiireitä ensimmäisissä viesteissään. Jeekaka oli alussa hiljaa, mutta viimeisenä päivänä aktivoitui. Hänellä oli hyvää pohdintaa, mutta kuitenkin mielestäni ristiriitaista ja ajatuksia siitä, kuinka pahis pelaisi. En tiedä kuinka paljon hänellä on pelihistoriaa takana, mutta mietin asiaa siltä kantilta, että pahis saattaa stressata tilannettaan = tulee suusta sellaisiakin asioita, mitä ei ehkä tarkoittaisikaan. Pohdin äänestyksessä myös sitä, että mielestäni hyvismäinen pelaaja antaa äänensä jeekakalle, joka yrittää pelastautua antamalla ääntään Halimalle. Toisaalta, nyt kun ajattelen, miksei hän antanut ääntään minulle vaan Halimalle? Harmi kun en tajunnut tuota äänestystilanteessa, ei olisi tarvinnut arpoa enää jeekakan ja Haliman väliltä, vaan olisin valinnut Haliman. Aina ei voi onnistua, vaikka pahikseen osuminen olisi ollut mukavampaa. Äänestäminen ei ole mulle tässä pelissä mieluisin asia, varsinkin jos pitää olla ratkaisevassa tilanteessa. En halua lynkata hyvistä sen takia, että äänestän väärin. Mielellään olisin jättänyt kokonaan äänestämättä, mutta samalla halusin yrittää saada pahiksen kiinni.

En tiedä Vampire vastasinko kaikkiin sun mietteisiin, mutta heitä kysymystä, mikäli joku vielä mietityttää. Nyt pitää sulkea kone ja lähteä liikkeelle hoitamaan asioita, etten myöhästy bussista.

// Nähtävästi Halima ehti väliin, mutta nyt en kyllä ehdi sitä enää kommentoida.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Halima » 19.02.2018 13:58:20

Black Fox kirjoitti:Minulle oli aivan uutta, että itsensä pelastaminen edellisen päivän kaltaisessa tilanteessa on jotenkin huono juttu. Tämä on tosiaan toinen kerta kuin pelaan juonittelupelejä, joten kaikki teille konkareille vakiintuneet käytännöt ovat minulle edelleen hakusessa. Ajatuksena itseni pelastamisessa oli se, että tiedän oman roolini varmaksi, mutta muiden rooleja en, joten miksi en lähtisi yrittämään? Tällä kertaa yritys ei onnistunut.
a.

Mun mielestä itsensä pelastaminen ei oo millään lailla huono juttu, vaan ihan selviö ainakin itselleni roolista riippumatta. Missään pelissä missään roolissa en muista kuolleeni yrittämättä pelastaa itseäni. Eli mä en nää tuota itsensä pelastamista ollenkaan pahismaisena, vaan nimenomaan hyvänä pelaamisena, miksipä mikään rooli suostuisi mukisematta vain kuolemaan kun se on omaa voittoehtoa vastaan.

Lisäksi haluaisin vielä sanoa, että älä turhaan jännitä äänestämistä tai panttaa ääntäsi Black Fox. Ääni on hyviksen vahvin vaikutuskeino peliin, ja jos hyvikset ei äänestä niin pahikset pääsee pyörittämään. Lisäksi äänestäminen on se keino, millä pelistä ja puolista saadaan vahvinta tietoa, eli on hyvisten pelille edullista että kaikki äänestäis joka päivä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Vampire » 19.02.2018 21:34:51

Halima kirjoitti:Listailussa ei ole järkeä, koska sitä ei kerta kaikkiaan ole? No sehän oli sulta tosi hyvä perustelu Vampire! :D Listailussa on aina järkeä, koska 1) silloin muut tietää mitä mieltä oon pelin tilanteesta juuri sillä hetkellä ja 2) se herättää keskustelua. Listailu oli vain mun keino sanoa mielipiteeni pelaajista, en ymmärrä mikä siinä oli pahismaista.

Mun mielestä yhden viestin jälkeen listaamisessa ei ole järkeä, koska saman asian voisi kertoa ilman listaakin ihan hyvin eikä se olisi yhtään sen epäselvempää sen suhteen, mitä mieltä on muista. Noin vähän materiaalin jälkeen kun mielipiteet on suurimmasta osasta neutraaleja, joten en pidä kovin suurena hyötynä sitä, että kertoo että pelaajat X, Y ja Z ovat neutraaleja, kun sen sijaan voisi vain sanoa, että pelaajat A ja B ovat epäilyttäviä ja pelaaja C on hyvismäinen.

Halima kirjoitti:Black Fox on alempana listalla nimenomaan sen takia että on jo puhunut. Ropsuksesta en voinut tuossa tilanteessa tietää yhtään mitään, eli hän oli neutraali. Black Fox sen sijaan jotenkin vibatteli pahista, siksi hän oli alempana. Ei tämä nyt voi mitään rakettitiedettä olla?

Ei se rakettitiedettä olekaan, mutta mä vaan yritän päästä sun ajatuksista perille, koska en tajua niitä tällä hetkellä ollenkaan. Tunnut tekevän asiat juuri päin vastoin kuin itse miellän loogiseksi, joten oon vähän väkisinkin aivan kujalla.

Halima kirjoitti:Mielipide-eroja. Niitähän saa olla ja väistämättä onkin. Mulle Black Foxin viesti vibatti pahista, sulle ei. Sellaista sattuu. Se ei tarkoita että jomman kumman meistä pitäis olla pahis. :D

Enkä ole niin missään välissä väittänytkään. Todennäköisesti oot hyvis, mutta se ei estä sitä, että suhun tarttuisin, jos en jotain tajua tai jos en ole jostain samaa mieltä. Se on vaan mun tapa pelata, että tartun ehkä vähän turhaankin asioihin, jotka syystä tai toisesta tökkää mulla silmään.

Halima kirjoitti:Tuosta yötaposta rupesin miettimään, että Geraldine oli nähdäkseni ainoa, joka ilmaisi epäilevänsä Marzzuuta. Marzzuu suht uutena pelaajana voisi hyvinkin ainoana pahiksena ollessaan päättää yötappaa sen henkilön joka epäilee häntä. Tämä siis nosti Marzzuun epäilyttävyyttä mun silmissä.

Mä en jotenkin osaa nähdä Marzzuuta pahiksena. Voi olla, että oon tän kanssa väärässä, mutta mulle vain tuntuu syystä tai toisesta kauhean hankalalta ajatella Marzzuuta tässä pahiksena. Tää on mulle ongelma jo muutenkin, koska Marzzuu on mulle tuttu pelaaja enkä muista nähneeni tätä koskaan pahisroolissa, mutta hyvispeli on aina vähän samanlaista (eli juuri tällaista), joten näillä hyvin kehnoilla perusteilla oon tällä hetkellä vähän siihen suuntaan kallellaan, että olisko Marzzuu tässäkin hyvis. Toki tuo Geraldine-linkki on kyllä olemassa ja ihan mielenkiintoinenkin. Toki jos jollain on kokemusta pahis!Marzzuusta, niin ihan mielellään kuulen mielipiteitä, että onko tässä pelissä heidän mielestään pahis!Marzzuu. Mun listoilla kuitenkin on vielä hieman varauksella hyvis.

Black Fox kirjoitti:Minulle oli aivan uutta, että itsensä pelastaminen edellisen päivän kaltaisessa tilanteessa on jotenkin huono juttu. Tämä on tosiaan toinen kerta kuin pelaan juonittelupelejä, joten kaikki teille konkareille vakiintuneet käytännöt ovat minulle edelleen hakusessa. Ajatuksena itseni pelastamisessa oli se, että tiedän oman roolini varmaksi, mutta muiden rooleja en, joten miksi en lähtisi yrittämään? Tällä kertaa yritys ei onnistunut.

No, kuten Haliman viestistä näkee, niin edes me kokeneemmat ei olla tän suhteen samaa mieltä. Mun mielestä itsensä pelastaminen on pahismaista, jos sille ei ole perusteltua syytä (esim. erikoisrooli). Taviksen tippuminen ei ole hyvispelin kannalta kriittistä ennen LYLO-tilannetta, jolloin hyvispeli ei kaadu siihen, että yksi tavis putoaa. Sen sijaan etenkin yhden pahiksen pelissä pahispeli on siinä, jos se pahis tippuu. Eli mun silmissä pahiksella on isompi motivaatio pelastaa itsensä kuin taviksella pitäisi olla. Lähestyn asiaa varmaan ihan eri näkökulmasta kuin Halima, koska mulle ei kyllä itelle tulis mieleenkään tavista pelatessani lähteä pelastelemaan itseäni, ellei tilanne ole se, että a) peli on LYLO-tilanteessa tai b) olen lähes satavarma siitä, että tiedän pahiksen. Siinä tapauksessa kyllä itsekin puhun vaikka itseni hengästyksiin, jotta välttyisin tippumiselta, koska panokset on tippumisella ihan eri kuin tässä pelissä tässä vaiheessa. Eli kyllä, mun silmissä ja tästä näkökulmasta pidän itsensä pelastamista taviksena epäilyttävänä touhuna, koska taviksella on varaa pudota ilman, että peli loppuu siihen. Pahiksella tätä löysää ei ole, joten motivaatio pelastautua on huomattavasti suurempi. Ymmärrän kyllä sen näkökulman, mistä Halima tulee, koska kukapa ei haluais pelata mahdollisimman pitkään, mutta omasta näkökulmastani en vaan näe liian suurta järkeä tavikselle lähteä pelastautumaan, kun harhalynkkauksiakin on jäljellä. Okei, jokainen hyviskuolema ajaa hyviksiä ahtaammalle, mutta juonareita on aikalailla mahdoton pelata ilman, että tulee nk. siviiliuhreja.

Halima kirjoitti:Lisäksi haluaisin vielä sanoa, että älä turhaan jännitä äänestämistä tai panttaa ääntäsi Black Fox. Ääni on hyviksen vahvin vaikutuskeino peliin, ja jos hyvikset ei äänestä niin pahikset pääsee pyörittämään. Lisäksi äänestäminen on se keino, millä pelistä ja puolista saadaan vahvinta tietoa, eli on hyvisten pelille edullista että kaikki äänestäis joka päivä.

Iso komppi kyllä tälle. Ääntä ei kannata koskaan pantata, itse mielelläni äänestän joka pelipäivä, koska se pitää pelin mukavan aktiivisena ja pakottaa ottamaan kantaa. Oma ääneni eilen jeekakalle oli osaltaan sitä, että halusin nähdä, miten jeekaka reagoi (ääntä antaessa sanoinkin, että jeekaka ei huuda mulle pahista) ja olin utelias ihan yleisesti. Mä käytän ääniäni aika rohkeasti, myös provosoidakseni, koska se on se vahvin ase, mitä yksittäisellä pelaajalla on pelissä. Samasta syystä mä en heittänyt tuon edellisen viestini yhteydessä ääntä Black Foxille, koska koin, että tähän hätään se riittää, että tuon sanallisesti mietteeni ilmi. Samalla näppärästi pidin itselläni edelleen sen keinon koventaa panoksia, jos BF olisi reagoinut viestiin tavalla, joka olisi vain herättänyt lisää fiiliksiä siitä, että mitä ihmettä on tekeillä. Turha lähteä ampumaan täysillä, kun voi sen sijaan pitää itsellään sen mahdollisuuden koventaa otteita, mutta kuitenkin tuoda ajatukset julki napakasti jo ennen sitä.

Mutta joo, tällä hetkellä hyväksyn BF:n selityksen pelastautumisen taustoista. Se ei poista sitä, että mä pidän itse pelastautumista lähtökohtaisesti pahismaisena, mutta muistuttipa mulle mieleen, että BF ei ole pelannut vielä niin paljoa, koska mä en tosiaankaan muista/tajua, että kaikki eivät ole kokeneita :D Pidän silti tällä hetkellä sekä Halimaa että Black Foxia tarkemman syynin alla, koska oikeastaan kukaan muukaan ei ole vielä varsinaisesti tökkäissyt silmään. Ropsus etenkin on jäänyt pitkälti mauttomaksi, Marzzuu keikkuu siellä jossain hyvis-emt-rajalla, koska mun on vaikea nähdä Marzzuuta muuta kuin hyviksenä. Mielellään kuulisin kyllä lisää sekä Ropsuksesta että Marzzuusta. Ei tehdä tästä pelistä helppoa pahikselle olemalla kaikki ihan hiljaa (plus mulla on kivempaa, kun ihmiset puhuu :'D).
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Halima » 20.02.2018 19:57:16

++Ropsus
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Black Fox » 21.02.2018 01:05:55

Kaveri meni nukkumaan, joten sain luvan lainata hänen konettaan hetkeksi. Kovin syväluotaavaan ajatustyöhön en kylläkään tällä hetkellä pysty, kun väsyttää niin pirusti, mutta yritetään nyt edes jotain saada kasaan.

Äänestykseen liittyvät pointit ovat kyllä hyviä, pitäisi vaan päästä tuosta äänestyskammosta eroon. Siihen ei tosin taida olla muuta tapaa kuin äänestäminen, kai se kerta kerralta helpottuu.

Oletko Vampire paljon pelannut samoissa peleissä Marzzuun kanssa? Itse olen lukenut vain hänen edellistä peliään, joka kyllä näyttää samankaltaiselta kuin tämäkin. Mikäli hän olisi pahis, muuttaisiko hän tyyliään pelata? Tuo Geran epäily Marzzuuta kohtaan on hyvä huomio, joka itseltäni olisi saattanut jäädä huomaamatta. Täytyy seurailla tilannetta.

Onko Halima sun antamalle äänelle jotakin perusteluja? Ja off-kommentti: kirjoitit muuten foorumille 13000. viestin :D

Nyt on pakko luovuttaa pelaaminen tältä yöltä, ei meinaan silmät tahdo enää pysyä auki ja aivot tuntuvat ajattelevan vain nukkumista.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Vampire » 21.02.2018 01:13:33

Black Fox kirjoitti:Oletko Vampire paljon pelannut samoissa peleissä Marzzuun kanssa? Itse olen lukenut vain hänen edellistä peliään, joka kyllä näyttää samankaltaiselta kuin tämäkin. Mikäli hän olisi pahis, muuttaisiko hän tyyliään pelata? Tuo Geran epäily Marzzuuta kohtaan on hyvä huomio, joka itseltäni olisi saattanut jäädä huomaamatta. Täytyy seurailla tilannetta.

Oon mä jonkin verran pelannut, en muista lukumäärää, mutta sen verran kuitenkin, että vois sanoa pelityylin olevan suht tuttu. Mä en muista nähneeni koskaan Marzzuun pelaavan pahista, joten en tiedä, miten se vaikuttaisi peliin. Voisin kuvitella, että pelityyli muuttuisi jonkin verran, koska sillä roolilla on taipumusta vaikuttaa melkein kenen tahansa peliin edes jotenkin.

GAH, sanoisinko, että oon turhautunut tähän hiljaisuuteen. Tulkaa te muutkin jutteleen meidän kanssa! Halimalta kaipaan BF:n tavoin perusteluja Ropsus-äänelle, vaikka osaan kyllä ainakin veikata yhtä potentiaalista mahdollisuutta äänen motiiviksi. Ja oikeesti, aktivoitukaa tyypit! Pelipäivä loppuu huomenna ja täällä on käynyt puhumassa, mitä, kolme tyyppiä (kaks mun lisäkseni). Tällä hetkellä tää hiljaisuus vain auttaa pahista, koska hiljaisesta pelistä on vaikeampi napata pahista, koska sitä materiaalia ei kerta kaikkiaan ole, mistä muodostaa epäilyjä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 21.02.2018 01:52:14

Kyllä, olen vielä ylhäällä, ennen kuin häviän nukkumaan.
Ja kuluttamaan talvilomaa muuttohässäkän aloittelun jatkamisen parissa.

Minäkin kaipaisin Halimalta selvennystä Ropsuksen äänestämiselle, ja kuulisin mielelläni myös itse Ropsuksesta jotain. :)
Vampiren viestejä mun on hiukan "vaikea" lukea koska kyseessä on mullekin tuttu pelaaja, eli käytännössä sama kuin Vampirella mun kohdalla (koska mä tykkään olla robotti ja toistaa toisten puheita). Ömhh. Piti sanoa vielä jotain, mutta olkoon.k

Mun päässä ei kerrassaan ole inernet-yhteyttä pelin jatkamiselle yöllä. Ajatusakun lataustaso alhainen, siirrytään lepotilaan.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Ropsus » 21.02.2018 09:19:20

Anteeksi hiljaisuuteni, miulla on ollu kauhee hässäkkä päällä lauantaista asti, ni en oo ehtiny peliä seurailemaan oikein mitenkään. Tänää piti olla helpompaa, mut totta kai se prosemman yhteistapaaminen on tänää kans…… Huomenna pitäs olla vapaapäivä ni yritän tulla paremmin pohtimaan, mutta jotain pikaista ennen kun luento alkaa.

Jotenkin en Vampirea näe pahiksena, koko pelin on tullu hyvää pohdintaa ja Vam on yrittäny aktivoida peliä, joten hänen toimintansa vaikuttaa melko hyvismäiseltä miusta. Tosin voihan tämä olla pahistaktiikkakin, mutta se tuntuu miusta epätodennäköiseltä.

Muista pelaajista miulla ei sit oikein ookkaan mitään sen kummempia tuntemuksia, koska en oo ehtiny lukea viestejä kunnolla uudelleen läpi. Haliman ääni miulle vaikutti itsestäni reaktionhaulta (korjaa toki jos olen väärässä), joten voisin kysyä että miksi mie eikä Marzzuu? (Menen nyt sillä oletuksella, että oli reaktionhakua, koska en ollu ehtiny puhua eikä Marzzuukaan.)

Mut nyt luennolle, yritän huomenna tulla pohtimaan paremmin.
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Eläimellinen vallankumous - 2. päivä päättyy 22.2.2018

ViestiKirjoittaja Halima » 21.02.2018 20:03:47

Marzzuu: jos olisit pahis, kenet olisit tappanut viime yönä ja miksi?

Vampire kirjoitti:No, kuten Haliman viestistä näkee, niin edes me kokeneemmat ei olla tän suhteen samaa mieltä. Mun mielestä itsensä pelastaminen on pahismaista, jos sille ei ole perusteltua syytä (esim. erikoisrooli).

Tässä on se ongelma, että jos yrittää pelastaa itsensä vain pahiksena tai erikoisroolissa, niin 1) jää helposti pahiksena kiinni tuosta jossain tulevassa pelissä ja 2) pahikset bongaa että oot erikoinen kun puolustat itseäsi erityisen voimakkaasti. Siis itse en pahiksena lähtis erikoisia etsimään itsensä pelastaneesta, mutta nyt kun paljastit itse tekeväsi noin niin seuraavissa peleissä pahikset voi tätä käyttää hyödykseen.

Mun pointti on siis sanoa, että kannattaa kuitenkin pitkässä juoksussa käyttäytyä mahdollisimman samalla tavalla, oli sitten tavis, erikoinen tai pahis. Paitsi tietysti hyviksenä se hyvismäisyys tulee luontevammin kuin pahiksena, mutta ymmärtänet pointin, että ei kannata jättää selviä jälkiä millä sut voidaan paljastaa seuraavan kerran kun olet pahis.

Mun syitä Ropsuksen äänestämiseen on kyselty useammallakin suulla, ja joo, on siellä pohjalla vähän herättelyäkin, mutta perimmäinen syy on tässä:
Vampire kirjoitti:Ropsus etenkin on jäänyt pitkälti mauttomaksi

Se on vaan liian helppo pahistaktiikka jäädä mauttomaksi ja huomaamattomaksi, että haluaisin tällaiselle pelaajalle suoda pahisvoittoa. Jos Vampire tässä pelissä on pahis niin on voittonsa ansainnut, mutta Ropsukselle en pahisvoittoa tällä pelillä soisi. Mieluummin lynkkaan Ropsuksen tänään kuin otan hänet mukaan LyLoon.

Tähän Ropsus-ääneen vaikuttaa myös se, että en usko Vampiren olevan pahis, Black Fox on mielestäni tänään vaikuttanut hyvismäisemmältä kuin ekana päivänä, ja Vampire ei näe Marzzuussa pahista. Eli kun tiedän itse olevani hyvis ja uskon Vampiren olevan hyvis niin meidän kahden mielipiteistä yhdistettynä järkeilisin että todennäköisin pahis ois Ropsus. Ehkä kaukaa haettua, mut se on niin monesti nähty, että pahis pelaa just tälleen mauttomasti.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron