VPJ/APJ: justy
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 7
Äänestystapa: UÄ
Pelimode:
Tervehdys, Toverit!
Uusi työpäivä on jälleen koittanut maatilallamme, kunnioitettu olkoon suuri Napoleon, jonka armosta elämme! Maatilan viljantuottavuus on noussut viime viikosta 170%. Annoskokoanne on pienennetty 45%. Kaksijalkaisia ei edelleenkään sallita, ja tuulimylly ei rakenna itseään! Eläköityminen on animalismin hengen vastaista! Kunnia suurelle maatilalle!
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Lisäksi Kylässä on käytössä varanimisysteemi, johon pääsee tutustumaan varanimisysteemi -topicissa. Mikäli yönimeä ei ole käytettävissä kun vuorokausi on umpeutunut (aikaisemmin vain, jos pelinjohtaja on erikseen ilmoittanut kyseisen yön umpeutumisajan olevan lyhyempi), eivät erikoishahmot toimi lukuun ottamatta varanimisysteemi -topicissa mainittuja rooleja.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka pelipäivä. Jokaisen pelaajan tulee siis kirjoittaa peliketjuun vähintään kerran pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet poistetaan sen päivän iltana ulos äänestetyn pelaajan mukana. Tällöin puhepakkoaan suorittamattomalle pelaajalle haetaan varapelaajaa. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään yhden kierroksen ajan.
Hahmot:
Hyvät:
Benjamin, kylän ainut lukutaitoinen eläin, joka ei ole sika. Benjamin voi joka yö opettaa yhtä henkilöä lukemaan, jollin hän samalla suojaa kyseistä eläintä yötapoilta. Benjamin voittaa tavallisten eläinten kanssa.
5 tavallista eläintä nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Kyläläisten tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.
Pahat:
1 Napoleon, eläinten maatilan johtaja, sekä suurkarju. Toimii tavallisen pahiksen tavoin, eli kun hän muodostaa kylästä 50%, hän voittaa pelin.
Voittaminen:
Hyvikset, eli eläimet voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset, eli siat voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Osallistujat
Black Fox
Marzzuu
Vampire