Ilta zombidiskossa päivä 5 päättyy 5.2. klo 22

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.01.2018 16:01:20

Ah, okei. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että hän sanoi (vieläpä näemmä postasi jopa poissaoleva-threadiin) olevansa kiireinen ja silti tuli antamaan ajatuksiaan peliin suhteellisen pienellä viiveellä. Tottakai tämä nyt ei mikään kiveen hakattu readi ole, mutta uskoisin kuitenkin tuon olevan paljon todennäköisempää kaupunkilaiselle kun mafialle.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 14.01.2018 16:21:10

raynpelikoneet kirjoitti:Minua hieman ihmetyttää tuo sinun justy epäilysi, erityisesti koska peliteknisyyksien ulkopuolelta minun mielestäni sinun pitäisi olla sitä mieltä että justy on kaupunkilainen. Siitä syystä että sinä itse tiesit casesi minua kohtaan olevan "väärin" ja justy kyseenalaisti aivan oikeita asioita siinä.

Ehkä tässä on iso osa sitä, että mä en vaan saa päähäni mahtumaan sitä, että olisi millään tavalla hyviksiä hyödyttävää "tuhlata" kaksi erikoisvoimaa niin nopeasti kuin mahdollista. Toki tää mun kyvyttömyys ymmärtää asiaa johtunee ihan siitä, että mä yritän koko ajan optimoida kaiken mahdollisen välillä jopa melkein pakkomielteisesti + oon jääräpää :D Mä en itse henkilökohtaisesti diggaa siitä ajatuksesta, että erikoiset käyttäis oman potentiaalinsa niin pian kuin suinkin mahdollista (taistelen ehkä tuulimyllyjä vastaan tässä, jolloin ehkä olis korkea aika siirtää huomio peliteknisyyksistä jonnekin ihan muualle) - ja toisaalta näen tässä taas vähän samaa kuin joskus vuosia sitten, kun pelien aluissa keskusteltiin erikoisten massaesiintuloista. Ehkä tässä on taas joku kulttuuriero mun ja muiden välillä. Oon ihan täysin valmis hyväksymään sen, että oon tässä nimenomaisessa asiassa vain eri mieltä kuin muut ja siirtymään eteenpäin. Koska tästä asiasta vänkääminen ei oikeastaan auta saamaan pahiksia kiinni. En kuitenkaan oo lähtemässä pelkästään tämän erimielisyyden perusteella äänestämään, koska tiedän et siinä ei ole järkeä. Annan siis justylle mahdollisuuden osoittaa mun ajatukseni oikeiksi tai vääriksi. Tässä vaiheessa mulla ei ole vielä mitään järisyttävän vahvoja mielipiteitä oikein kenestäkään, joku vibattaa enemmän pahiksen suuntaan kallellaan, joku hyviksen, mutta muuten kokonaisuus on valitettavan tasainen jopa ekan päivän saldoksi.

raynpelikoneet kirjoitti: jos tuolla strategialla mennään, niin sitten tulisi lynkata joku, joka on vahva pelaaja, ja jonka roolista "ei voi koskaan olla varma"

Eipäs. Itse toisaalta koen ehkä kuolleistaherättäjän roolina eri tavalla kuin muut. Koska mulle se rooli on pitkälti safety line, keino palauttaa peliin pelaaja, jonka joko pahikset on halunneet tiputtaa (kokeneet ehkä uhkana) tai jonka kyläläiset on päivällä lynkanneet pahismaisena, mutta joka varmistuttua hyvikseksi voisi edesauttaa peliä omalla panoksellaan. Eli ei tarvisi varta vasten lynkata jotakin vahvaa pelaajaa, jotta tämä voitaisi herättää henkiin. Ihan normaalisti pelattaisiin, mutta jos sattuisi käymään harhalynkkaus, jossa vahva pelaaja osoittautuukin hyvikseksi pahisepäilystä huolimatta tai tämän on pahikset tiputtaneet, niin on edelleen se keino saada tämä pelaaja takaisin. Tässäkin on ehkä mulla sama asenne kuin sen ennustajankin kanssa noin ylipäänsä. Mun puolesta käyttäköön kumpainenkin voimansa kuten itse haluavat, uskon ja luotan siihen, että erikoisroolin saaneet osaavat kyllä käyttää harkintaansa ja tehdä sen itsestään parhaan valinnan roolin käytöstä. Mä en sano, että ehdottomasti täytyis odottaa voimien käyttöä, mutta kunhan oon halunnut tuoda senkin puolen esiin... Ehkä turhan painokkaasti :D Mut ehkä päälimmäisenä sanoisin koontina, että mun puolesta mikä vaan käy, mutta mielellään pelataan ihan normaalisti - eli ei lynkata ketään ihan vaan sillä, että kuolleistaherättäjä voi toimia, vaan lynkataan se, jota epäillään pahikseksi. Ei tästä muuten oikein tule yhtään mitään.

miina kirjoitti:Miusta on muuten outoa ajatella että se että sanon olevani tavis olis jotenki erikoista. Miusta kaikki saa sen vaikka sanoa, osa puhuu totta ja osa ei. On kuitenkin varmaan todennäkösempää että erikoinen/pahis ei sitä sanois (raystä en mene vannomaan) ihan vaan koska miks mennä väkisin valehtelemaan jos ei oo pakko.. ite myöskin pahiksena pyrin pysymään mahollisimman paljon totuudessa ku muuten sekoilen vaiheitteni kanssa jossakin välissä kuitenkin.

Ei varmaan kukaan muu kuin Halima ole oikeastaan ollut sitä mieltä, että niin ei SAA sanoa. Mun mielestä siinä tavikseuden julistamisessa ei ole mitään järkeä, mutta en oo tällä hetkellä siitä sen kummemmin mitään vahvaa mieltä.

Blrgh, jotenkin tuntuu, että tästä päivästä ei ole tähän mennessä jäänyt mieleen oikein mitään muuta kuin miun ja rayn keskustelu.

//ray väliin.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.01.2018 16:57:13

Vampire kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti: jos tuolla strategialla mennään, niin sitten tulisi lynkata joku, joka on vahva pelaaja, ja jonka roolista "ei voi koskaan olla varma"

Eipäs. Itse toisaalta koen ehkä kuolleistaherättäjän roolina eri tavalla kuin muut. Koska mulle se rooli on pitkälti safety line, keino palauttaa peliin pelaaja, jonka joko pahikset on halunneet tiputtaa (kokeneet ehkä uhkana) tai jonka kyläläiset on päivällä lynkanneet pahismaisena, mutta joka varmistuttua hyvikseksi voisi edesauttaa peliä omalla panoksellaan. Eli ei tarvisi varta vasten lynkata jotakin vahvaa pelaajaa, jotta tämä voitaisi herättää henkiin. Ihan normaalisti pelattaisiin, mutta jos sattuisi käymään harhalynkkaus, jossa vahva pelaaja osoittautuukin hyvikseksi pahisepäilystä huolimatta tai tämän on pahikset tiputtaneet, niin on edelleen se keino saada tämä pelaaja takaisin. Tässäkin on ehkä mulla sama asenne kuin sen ennustajankin kanssa noin ylipäänsä. Mun puolesta käyttäköön kumpainenkin voimansa kuten itse haluavat, uskon ja luotan siihen, että erikoisroolin saaneet osaavat kyllä käyttää harkintaansa ja tehdä sen itsestään parhaan valinnan roolin käytöstä. Mä en sano, että ehdottomasti täytyis odottaa voimien käyttöä, mutta kunhan oon halunnut tuoda senkin puolen esiin... Ehkä turhan painokkaasti :D Mut ehkä päälimmäisenä sanoisin koontina, että mun puolesta mikä vaan käy, mutta mielellään pelataan ihan normaalisti - eli ei lynkata ketään ihan vaan sillä, että kuolleistaherättäjä voi toimia, vaan lynkataan se, jota epäillään pahikseksi. Ei tästä muuten oikein tule yhtään mitään.

Olet aivan oikeassa, erityisesti siinä mitä lopuksi tässä sanot. Mitä mieltä sinä olet Halimasta ja miinasta? Itse näen heidät todennäköisimpinä pahiksina tällä hetkellä (no Lauchuon avaus ei oikein vakuuta myöskään).
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 14.01.2018 17:22:07

raynpelikoneet kirjoitti:Mitä mieltä sinä olet Halimasta ja miinasta?

Tällä hetkellä harmillisen neutraaleja. Kummastelen molempien tarvetta hyvistellä, miina on ehkä selkeämmin neutraali kuin Halima, joka on kuitenkin puhunut tässä pelissä enemmän, ja jonka hyvistely tökkäisi mua erityisen inhottavasti ja jäi mieleen. Halima on kauhean fiksoitunut siihen, että ei saa sanoa "olen tavis", vaikka itsekin on yksi niistä pelaajista, jotka ovat hyvistelleet ja ilmoittaneet väitetystä hyvikseydestään. Mä näen tässä suhteellisen ison ristiriidan. Miten toinen on väärin, mutta Haliman kommentti ei ole väärin, jos toinen on? Eikö tässä tapauksessa molempien kuuluisi olla. Halima on myös lähinnä tuntunut kommentoineen joko rooleja, hyvistelyä tai sitten vaatinut sua perustelemaan kommenttejasi. Ääni justylle on myöskin vähän sellanen, että onko toi oikeasti asia, josta kannattaa äänestää (eli tuo erikoisiin liittyvä mielipide-ero). Halima myös antaa mulle suht nopeasti hyvisvibaa, mikä ainakin mut sai kohottelemaan kulmiani. Hyvisviba on aina kivaa, mutta tällä kertaa mä en kyllä ihan ymmärtänyt, että mitä ihmettä. Muutenkin Halima tuntuu kauhean helpolla lähtevän antelemaan hyvisvibaa, esim. felarofille, mm. tuosta PJ:lle esitetystä kysymyksestä, johon vastaus olisi selvinnyt kurkkaamalla yönimien järjestystä itsekin. Mut päälimmäisenä ehkä Halimasta tällä hetkellä on fiilis, että en oikein ymmärrä, mitä Halima puuhaa. Hyvisvibat tuntuvat kauhean heppoisilta ja välillä mun silmään jopa epäloogisilta. miina taas on tainnut kirjoittaa huikeat 2 (tai 3) viestiä, joista ei kyllä ole itselleni jäänyt oikein mitään käteen. Molemmat mietityttää ja kummastuttaa, Halima enemmän kuin miina, mutta en tällä hetkellä menisi sanomaan että kumpikaan olisi pahismainen, enemmän ehkä siellä kummastuttavammassa päässä neutraalia. Kaipailen molemmilta enemmän puhetta.

Mikä miinassa ja Halimassa on sun mielestäsi pahismaista?
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.01.2018 17:24:51

Minä olen kyllä sanonut miksi pidän heitä pahismaisina?

Miksi sinä pidät Halimaa pahismaisena, kun syy näyttää olevan se, että hän epäilee justya samasta syystä kun sinä itsekin?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 14.01.2018 17:39:39

raynpelikoneet kirjoitti:Miksi sinä pidät Halimaa pahismaisena, kun syy näyttää olevan se, että hän epäilee justya samasta syystä kun sinä itsekin?

Epäily on liian vahva termi, mutta kunhan kummastelen. Niitä syitä on nuo muutkin, jotka mainitsin, ei pelkästään tuo justyn äänestäminen. Tällä hetkellä lähinnä kaipaan Halimaa puhumaan topiciin enemmänkin, jos vaikka omat mielipiteet selventyisivät ja jäsentyisivät voimakkaammin ylipäänsä johonkin suuntaan.

Ja selvästi mun pitää lukea topicia ja sun viestejä tarkemmin läpi, kun eipä näköjään ole jäänyt mieleen mitä oot Halimasta ja miinasta sanonut.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.01.2018 17:45:51

raynpelikoneet kirjoitti:Minun ääneni Halimalle on pelkästään siitä syystä, että hän sanoo tämän:
Mulle tulee näistä kommenteista sellainen vibatus että justy on pahis. Tai toinen vaihtoehto on, että justy on vähän pihalla, mutta koska en koe sen olevan todennäköistä, vibatukseni on että justy on pahis ja yrittää jollakin lailla vähän johtaa meitä harhaan.

Haliman "epäily" justya kohtaan johtuu ainoastaan siitä että justy sanoo erikoisista jotain joka ei sovi hänen maailmankuvaansa. Mielestäni tuo on aivan absurdi väite, sillä oikeasti se, että joku sanoo erikoisista jotain ei tee kenestäkään yhtään mitään. Miksi ikinä pahis "yrittäisi johtaa harhaan" tässä vaiheessa, kun pelissä on 9 hyvistä jotka varmasti osaavat tulla suht optimaaliseen ratkaisuun erikoisten suhteen? Tuo vaikuttaa erittäin pinnalliselta readilta, varsinkin kun otetaan huomioon se, että se mitä justy on puhunut peliteknisyyksien ulkopuolelta menee TÄYSIN nappiin ja on erittäin hyvismäistä. Minä en siis suoraan sanottuna usko, että Halima oikeasti uskoo justyn olevan pahis noilla syin.

[....]

miina voi kyllä oikein hyvin olla pahis, miina vaikuttaa jälleen kerran ei-iloiselta, ja se on aika tyypillistä pahis!miinalle.

Lisäksi tuohon se, että miina tämän jälkeen tuli tekemään viestin jossa hän sanoi että olisi voinut äänestää minua eilen. Oikeasti, ketä kiinnostaa että minä olin epäilyttävä mutta en ole enää? Miksi hänellä ei ollut mitään muuta tarjottavaa peliin kun jokin vanha readi joka ei edes enää pidä paikkaansa hänen itsensä mielestä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 14.01.2018 23:10:16

Ray, lähinnä pointti oli se että mie oon valmis tiputtaa siut ihan siitä syystä että en ikinä tuu olemaan varma roolista.

Jostakin syystä en nyt saa muistakaan pelaajista oikein irti mitään. Pitää huomenna lukea topa alusta uusiks kun jäi ekana päivänä viestejä välistä.

Onko ray ainut syy epäillä mua etten oo niin hilpeä ku aiemmin? Muistaakseni jossakin pelissä joku epäili mun olevan juuri pahis koska olin niin hilpeä.. Alan epäillä että olet pahis ja yrität saaha Miusta helpon päivätapon kohteen jota kuolleistaherättäjän ei kannata herättää, koska -- no minä.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 15.01.2018 00:03:48

raynpelikoneet kirjoitti:Se että mafia pakotetaan tappamaan joku/jotkut pelaaja(t) on mielestäni hyvä ratkaisu, sillä sen ulkopuolelta voi löytyä (ja löytyykin suurella todennäköisyydellä) pelaaja (tai pelaajia) jotka pelaavat vahvaa kaupunkilaispeliä, ja ironisesti se, että mafia "pakotetaan" tappamaan joku pelkästään sen takia, että on varmistettu hyvis, ei ole hyvä tilanne mafialle (eli siis et voi mafiana poistaa pelaajia joita haluaisit poistaa, vaan sinut pakotetaan käytännössä tekemään päätös sen perusteella, että jos et poista varmistettuja hyviksiä, process of elimination hoitaa homman loppupeleissä kaupungille).

Toisaalta yötapoista voi joskus myös päätellä mafiaa varsinkin kokemattomampien pahisten kohdalla, joten ihan yksiselitteisesti ei oo musta parempi, että mafialla on valmiita yötapon kohteita.

Vampire kirjoitti:Muutenkin Halima tuntuu kauhean helpolla lähtevän antelemaan hyvisvibaa, esim. felarofille, mm. tuosta PJ:lle esitetystä kysymyksestä, johon vastaus olisi selvinnyt kurkkaamalla yönimien järjestystä itsekin.

Mä rehellisesti sanottuna unohdin että täältä löytyy sellanen, selvästikin liian pitkä aika siitä kun oon pelannut viimeksi ^^'

Vampire kirjoitti:Koska eihän pahis voi tulla topiciin kailottamaan, että olis parempi, jos erikoiset ei ehtisi käyttää voimiaan. Joten järkevämpää vaan kailottaa sitä toiseksi parasta vaihtoehtoa - eli erikoisten voimien käyttöä ekana yönä, jolloin niiden uhka väistyisi sillä tavalla ja pahikset eivät joutuisi olemaan varpaillaan ihan niin pitkää aikaa.

Etkö sä tossa puhu vähän ristiin itsesi kanssa? Tai siis jos pahisten mielestä olisi parasta, etteivät erikoiset ehtisi käyttää voimiaan, eikö silloin pahisten kannattaisi ennemmin kannustaa erikoisia käyttämään voimansa mahdollisimman myöhään ja toivoa, että saavat heidät lynkattua ennen sitä? Erityisesti jos haluaisi nimenomaan yrittää optimoida/löytää optimaalisen tilanteen..

Äh, yritän ehtiä tulla huomenna lukemaan topicin enemmän ajatuksella läpi niin sais muodostettua paremmin mielipiteitä pelaajista. Nyt nukkumaan, ei toimi aivot enää..
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 15.01.2018 00:12:25

felarof kirjoitti:Etkö sä tossa puhu vähän ristiin itsesi kanssa? Tai siis jos pahisten mielestä olisi parasta, etteivät erikoiset ehtisi käyttää voimiaan, eikö silloin pahisten kannattaisi ennemmin kannustaa erikoisia käyttämään voimansa mahdollisimman myöhään ja toivoa, että saavat heidät lynkattua ennen sitä? Erityisesti jos haluaisi nimenomaan yrittää optimoida/löytää optimaalisen tilanteen..

En omasta mielestäni. Mutta toisaalta, tää on taas yksi niitä asioita, joissa on mun mielestä selkeä sävyero, mut ei varmaan muille. Mulle tää kyllä vaikuttaa siltä, että sä yrittäisit saada mut näyttämään pahismaiselta, koska oon puhunut siitä, miten mun mielestä erikoisten voimien käyttö olis hyviksille hyödyllisintä optimoida eikä käyttää niin pian kuin mahdollista. Tää on toisaalta ehkä sellainen asia, jonka ymmärtää paremmin, jos ajattelee asiasta samalla tavalla kuin minä, mutta jota ei pysty sen kummemmin selittämään. Mut kuten sanottua, mulle on se ja sama, miten erikoiset toimivat, päättäköön sen itse, koska luotan erikoisroolien haltijoiden osaavan pelata mahdolliset riskit ja hyödyt parhaalla mahdollisella tavalla.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 15.01.2018 03:44:56

raynpelikoneet kirjoitti:Lauchuo lauchuo... mikä sinä olet?

Minä oon tavis, taas :(

Joo elikkäs olin koirajutuissa kiinni koko viikonlopun (tämä oli se syy miksi alunperinkin mietin osallistunko vai en, kun tiesin olevani heti pelin alkuun pois), mutta nyt toivottavasti taas tasoittuu.

Vampire kirjoitti:Varmaan suurin syy siinä justyn kanssa on tuo, että mä en vaan millään koe parhaaksi hyvistaktiikaksi käyttää molempien erikoisten kykyä heti ensimmäisenä mahdollisena ajankohtana pelkästään siitä pelosta, että entä jos ne kuolee. Koska molemmat roolit on kuitenkin isoja uhkia pahikselle, jolloin mä voisin kuvitella, että pahikset haluais molempien käyttävän roolinsa mahdollisimman nopeasti, jolloin näiden muodostama uhka saadaan minimoitua. Koska eihän pahis voi tulla topiciin kailottamaan, että olis parempi, jos erikoiset ei ehtisi käyttää voimiaan. Joten järkevämpää vaan kailottaa sitä toiseksi parasta vaihtoehtoa - eli erikoisten voimien käyttöä ekana yönä, jolloin niiden uhka väistyisi sillä tavalla ja pahikset eivät joutuisi olemaan varpaillaan ihan niin pitkää aikaa.

Juuri tämän takia esitin kysymykseni alunperin. Sinä hyvin hyvin hyvin vahvasti kailotat juurikin sen perään, että erikoishyvisten ei pitäisi käyttää voimiaan, koska niitä pitäisi käyttää "sitten joskus". Sinä et ole käytännössä kertaakaan antanut vaihtoehtoa, miten hyvisten sitten pitäisi käyttää voimansa jos ei ensimmäisenä yönä, olet vain sanonut, että ei kannata käyttää ensimmäisenä yönä. Kerran totesit, että JOS ne käytettäisiin esimerkiksi tokana yönä... mutta tämäkään ei ollut ns. ehdotus ja se sinun kovasti peräänkuuluttamasi "paras käänteentekevä hetki".

Ja myös: Kerro minulle, miksi pahiksille olisi isompi uhka sanoa, että voimia ei kannata käyttää ensimmäisenä yönä (jolloin ensimmäisen yön jälkeen varmistettuja hyviksiä ei olisi) vs. että pahikset antaisi (ja ehkä kannustaisi) hyviksiä käyttämään voimansa heti, jolloin ensimmäisen yön jälkeen olisi pahiksille pahimmassa tapauksessa 4 varmistettua hyvistä? Kerro myös, miksi skenaario 1 (jossa on mahdollista, että erikoiset kuolevat ennen kuin ehtivät käyttää voimiaan) on hyviksille edullisempi kuin skenaario 2?

En suoraan sanottuna tiedä, miksi jäisit jankkaamaan tätä pahiksena, mutta minusta vähän tuntuu, että jäit omaan juttuusi jumiin etkä uskalla enää pyörtää sanojasi, koska sitä saatettaisiin pitää vielä pahismaisempana. Ja sitten on vielä tämä:

Vampire kirjoitti:Tää on se isoin syy, miks mä suhtaudun tällä hetkellä justyyn hyvin suurella varauksella, vaikka en äänestämään näillä näkymin lähdekään pelkästään tällä syyllä. Koska asiahan voi olla ihan mielipide-erokin enkä mä halua äänestää pelkän mielipide-eron perusteella. Jos justy tekee tai sanoo jotain muuta, mikä vielä lisää tän jo nyt olemassa olevan epäilyttävyyden päälle, niin siinä tapauksessa lähden miettimään äänestystä uudelleen.

Siis justyhan kyseenalaisti sinua tuosta jutusta, mutta miksi tuon jutun alkuperäiset esittäjät ennen justya eli Halima, osin Violet ja periaatteessa myös minä, eivät epäilytä sinua samoilla perustein? Miksi juuri justy? Siksi, että hän kyseenalaisti sinua?

Oho, kello on kohta neljä yöllä ja mun pitäisi kyllä olla nukkumassa eikä kirjoittamassa peliviestiä. Voihan :D Kirjoitan varmaan myöhemmin vielä uudemman peliviestin, kunhan saan koko topan luettua loppuun.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 15.01.2018 09:35:24

Välilaskenta
1 justy (Halima)
1 Halima (raynpelikoneet)

Putoamassa justy ensin saadulla äänellään.

Kaikki ovat suorittaneet puhepakkonsa.

Päivä päättyy huomenna klo 21.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.01.2018 11:48:04

Itseasiassa tuo Lauchuon kysymys Vampirelle on aika hyvä, nyt kun sen luin jäin hieman itsekin pohtimaan samaa ja kuten Lauchuokin, haluasin vastauksen Vampirelta tuohon. Hieman heikko readi -- mutta hyvisreadi tuosta Lauchuolle kuitenkin. hän näyttää pohtivan miksi joku sanoo mitä sanoo. Heikko siinä mielessä ettei tuo ole pahiksellekaan mitenkään mahdotonta kysyä tuosta, vaikka olisivat pahiskavereitakin, mutta silti, jostain on aloitettava.

felarofista en saa oikein irti mitään. Pohdinnat muista pelaajista ovat jääneet täysin nollaan, ja mielestäni tuo Vampiren kuumottaminenkaan tuosta nimenomaisesta asiasta ei tule oikein johtamaan mihinkään, ihan vain sillä perusteella, että en ainakaan itse näe miksi mafia olisi tarkoituksellisesti ristiriitainen puheissaan erikoisroolien käytöstä. Vampirehan ei koskaan tarjonnut mitään ratkaisua, vain sanoi ettei roolien käyttäminen hänen mielestään ole välttämättä parasta tehdä ekana yönä. Ei tuossa mitään ristiriitaista ole mielestäni, eikä siihen tarvitse mitään vaihtoehtoista ratkaisua tarjota, varsinkin kun Vampire on selvästi sanonut että hänen mielestään erikoiset voivat itse päättää mitä tekevät.

Jos nyt vaikka lopetettaisiin noihin puheisiin erikoisista takertuminen, koska ainakin omasta mielestäni on aivan selvää että sitä kautta on hyvin hyvin epätodennäköistä mafiaa löytää. On vain erilaisia mielipiteitä, ja pelissä on jo puhuttu ihan oikeistakin asioista, että mitäpä jos vaikka käsiteltäisiin niitä, ja pelaajien mielipiteitä toisistaan?

Miinan suhteen sanottakoon tämä. Alla spoilereissa on miinan kaikki viestit tästä pelistä:
Spoiler:
miina kirjoitti:Huomasin pelin alun, jatkan joku toinen päivä!

miina kirjoitti:Justy: en ole pahis. Tällä kertaa olen tavallinen kyläläinen eikä tarvii stressata pahistiimin puolesta. Enkä omaa myöskään mitään erikoiskykyjä ettei huoleta vaikka kuollakin yöllä.

miina kirjoitti:Sorge mulla on ollu kiireistä ja jotenkin hankala saada nyt tästä pelistä kiinni. Eilisen perusteella olisin vaan voinu äänestää raynpelikoneita, ihan vaan siksi että miun on hankala tajuta sinnuu ja en ikinä tuu olemaan varma siun roolista. Ja se on vaarallista. Mutta nyt nuo viimeisimmät viesti antaa hyviskuvaa.

Terve vampire! Onpa hauska pelata siun kanssa ku me ei oikein päästy sillon miun ekassa pelissä/siun viimeisimmässä pelissä vauhtiin vapaamuurareina kun kuolitkin jo.

Miusta on muuten outoa ajatella että se että sanon olevani tavis olis jotenki erikoista. Miusta kaikki saa sen vaikka sanoa, osa puhuu totta ja osa ei. On kuitenkin varmaan todennäkösempää että erikoinen/pahis ei sitä sanois (raystä en mene vannomaan) ihan vaan koska miks mennä väkisin valehtelemaan jos ei oo pakko.. ite myöskin pahiksena pyrin pysymään mahollisimman paljon totuudessa ku muuten sekoilen vaiheitteni kanssa jossakin välissä kuitenkin.

miina kirjoitti:Ray, lähinnä pointti oli se että mie oon valmis tiputtaa siut ihan siitä syystä että en ikinä tuu olemaan varma roolista.

Jostakin syystä en nyt saa muistakaan pelaajista oikein irti mitään. Pitää huomenna lukea topa alusta uusiks kun jäi ekana päivänä viestejä välistä.

Onko ray ainut syy epäillä mua etten oo niin hilpeä ku aiemmin? Muistaakseni jossakin pelissä joku epäili mun olevan juuri pahis koska olin niin hilpeä.. Alan epäillä että olet pahis ja yrität saaha Miusta helpon päivätapon kohteen jota kuolleistaherättäjän ei kannata herättää, koska -- no minä.

Ensimmäiset kaksi viestiä eivät kerro kyllä miinasta yhtään mitään, joskin tusta vastauksesta justylle sanottakoon ettei se ainakaan missään nimessä miinasta hyvistä tee. miina on itse aivan selvästi sanonut toissa pelin jälkeen että hänen on vaikeaa pelata pahiksena, koska pitää valehdella, ja on mielestäni aivan sama mitä hän tuolla alempana väittää, mutta on totuus että miina on oikeasti iloisempi hyviksenä ollessaan, kun mitä hän on pahiksena (tai jos hän vaikuttaa iloiselta, hän suoraan vaan feikkaa iloista). Se, että näkyykö hänen feikkauksensa läpi muille vai ei, on toinen asia, mutta tuo on kuitenkin totuus -- ihan hänen omien sanojensa perusteella. Mielestäni on hieman kummallista että miina yrittää puolustautua tuolla syyllä, koska hänen täytyy itsensä tietää sen olevan täysin väärä väittämä.

Toisekseen, noissa kahdessa viimeisessä viestissä esiintyy mielestä ristiriitaisuuksia:
1) Jos oletetaan että miina puhuu tottaa siinä, ettei hän pysty lukemaan minua, miksi hän jatkaa postauksiaan minulle? Miksi hän ei käsittele sitten niitä pelaajia, joita PYSTYY lukemaan? Jälleen kerran, ketä kiinnostaa että miina jatkaa anylysointiaan pelaajasta josta hän on juurikin sanonut ettei osaa häntä lukea?
2) Toisekseen, edelliseen liittyen, tuo on todella typerä syy olla tekemättä mitään. Todella helppo outti mafialle puhua jostain josta "ei tarvitse" loppujenlopuksi muodostaa mielipidettä "kun ei pysty". Lisäksi, se ei ole minun vikani jos ei miina pysty minua lukemaan, se on hänen oma vikansa. Silloin täytyy joko yrittää enemmän (eli siis kysyä minun motiiveistani, mitä miina ei koskaan tee) tai tehdä jotain muuta (vaikka olisinkin mafia, en ole ainut mafia tässä pelissä).
3) "Alan epäillä että olet pahis ja yrität saaha Miusta helpon päivätapon kohteen". Mitä hyvismäistä sinä olet tehnyt tässä pelissä? Jotta tuo edeltävä lause pitäisi paikkaansa (tai siis niin että sinä oikeasti uskoisit minun olevan pahis), sinut tulee pystyä vastaamaan kysymykseen: "rayn pitäisi olla sitä mieltä, että olen hyvis, koska ______________". Täydennä lause, jos et pysty siihen, miten voit selittää tuon kommenttisi? Miksi se on todennäköisempää, että minä yritän tehdä mitä sinä sanot, kun se, että minä yritän saada sinut puhumaan jostain joka ei ole ns. complete nonsense (joka on pahismaista)?
4) Ja miten sinä voit edes väittää noin (tai että sait hyvisvibaa jostain viesteistäni) kun et kerran pysty minua lukemaan? (ja tiedän kyllä että tämä on hieman ristiriidassa sen kanssa mitä sanoin pointissani (2), mutta silti -- tarkoituksena on vain osoittaa, että minun on hyvin vaikeaa ymmärtää miksi miina sanoo alunperinkin jotain jos sitten kuitenkin tekee toista). Se vaikuttaa mielestäni pahismaiselta, koska käytännössä miina voi, ihan sama mitä teen, kolmannen viestinsä perusteella aina joko äänestää minua tai olla äänestämättä -- antaa itsellensä syyn olla väärässä (tai tehdä väärän ratkaisun), ja se ei minulle käy.

Minä toisaalta tykkään siitä, että Vampire pelaa, ja yrittää olla aktiivinen ja painostaa pelaajia (tai no minua alussa). Toisaalta minulla on hieman ristiriitaiset tunteet liittyen näihin asioihin:
- Lauchuon kysymys, ja hänen justy epäilynsä kokonaisuudessaan
- se että hänen äänenpoistonsa jälkeen hän ei oikein siirtynyt mihinkään, paitsi justyyn jota itse pidän hyvismäisimpänä pelaajana tällä hetkellä (vieläpä mielestäni kyseenalaisin syin)

Muut pelaajat olen käynyt jo läpi siltä osin mitä minulla on heistä sanottavaa tällä hetkellä.
Listani on tällä hetkellä jotakuinkin:

justy
Violet

Lauchuo
Geraldine

Vampire

Jeku
felarof

miina
Halima
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 15.01.2018 13:25:38

Lauchuo, mähän oon jo aika paljon perustellut, miksi oon sitä mieltä kuin olen. Mulle tuli vähän sellanen fiilis, että ootko lukenut mun viestejä kunnolla. Mä en oo myöskään halunnut lähteä jyrkästi ehdottamaan yhtään mitään erikoisten taktiikaksi, enemmän oon vaan antanut vaihtoehtoja. Mut jos pakko olisi sanoa, niiin ennemmin ottaisin ne 4 varmaa hyvistä 2. yön jälkeen, kun sillä on vahvempi impakti.

Halimaahan mä jo sanoin kummastelevani, Violet on ollut vähän mitäänsanomaton.

Mut mä oon nyt luennolla, niin tuun myöhemmin illalla lukemaan tarkemmin ja vastailemaan... olettaen, että mulla ylipäänsä on aikaa tänään, koska saamarin läksyt.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 15.01.2018 14:22:00

Vastaan Vampire sinulle myöhemmin, mutta kirjoitan tän nopsaan ennen töitä, kun vielä muistan.

Siis. Alan itseasiassa olla tuon raynin ehdottaman informaatiolynkkauksen puolella, siinä tapauksessa, että joku ei ole ihan selkeästi antanut pahissignaaleja. Tämä siksi että
1) jos rayn on hyvis, hän on hyvispelille tosi hyödyllinen pelaaja ja halutaan pitää hänet hengissä mahd. Pitkään.
2) jos rayn on pahis, hän ei kuole yöllä eikä todennäköisesti saada häntä kiinni päivälläkään mistään ns. "Virheestä"
3) jos rayn siis on hyvis, hän mitä todennäköisemmin kuolee joko ensimmäisenä yönä tai ihan viimeistään toisena joka tapauksessa. Jos lynkataan rayn nyt, ja saadaan tietää hänen olevan hyvis, meillä on yksi ihan älyttömän vahva pelaaja hengissä ainakin toisena päivänä, mahdollisesti pidempäänkin jos pahikset joutuvat valitsemaan useasta varmasta hyviksestä ketä tappavat. Käytännössä me siis pelataan itsellemme hyvin vahva varma hyvis tokaksi pelipäiväksi, eikä menetetä raynia turhaan yötapolle, jos kuolleistaherättäjä herättää ekana yönä jonkun henkiin.
4) jos rayn onkin pahis, ei menetetä mitään. En usko, että erikoishyviksenä rayn olisi itse ehdottanut tuota, mutta pahiksena olisi hyvinkin saattanut sillä ajatuksella, että ei siihen kukaan tartu eikä halua sitä tehdä. Tosin tämän pohdiskeluni myötä rayn tosiaankin vaikuttaa hyvismäiseltä, mutta koska tiedän, että rayn pelaa pahiksena todella ovelasti, niin ei tuo minusta hänelle mahdoton pahistaktiikka olisi.

Joo. En nyt suoraan sano että tää olis kaikista paras vaihtoehto, mutta pidän sitä ihan varteenotettavalta harkitsemisen kannalta. Jos rayn on hyvis, minä en ainakaan halua menettää häntä ns. Turhalle yötapolle.

Ps. Vampire oletko sä Vlad?
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 15.01.2018 15:03:48

[quote=”Lauchuo”]Ps. Vampire oletko sä Vlad?[/quote]
Mä olin elätellyt toiveita, et tätä ei hoksattais kysyä :DD mutta pitää paikkansa

Tuun lukemaan/vastailemaan ylipäänsä viesteihin, kunhan pääsen koneelle ja eroon läksyistä. Pahoittelut edellisen viestin turhautuneisuudesta, joka kumpusi siitä fiiliksestä, että saan selittää samoja asioita uudelleen ja uudelleen kuin olisin jossain karusellissa. Päälimmäinen turhautus on koettu ja palailen asiaan tasaantuneilla aivoilla..
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 15.01.2018 15:09:21

Ja sössin näköjään sitten koodinkin, mutta en kyllä keksi miksi :D mutta ehkä puhelimella tulee vääränlaiset lainausmerkit , jotta quote-koodi suostuu sen huolimaan ja näyttämään oikealta.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 15.01.2018 15:35:31

Sun kirjoitus/pelityylistäsi ei voi erehtyä, sori :P
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 15.01.2018 16:53:36

Olen ollut aika lailla töissä, ja vapaa-ajalla metsästänyt tietokonekomponentteja internetin syövereistä, joten en ole ehtinyt perehtyä riittävästi peliin. Pikaisella lukaisulla raynpelikoneet vähän epäilyttää, sillä hän tarjoutui lynkattavaksi, mutta on nyt mennyt vahvasti Haliman kimppuun. Tietenkin hän on voinut tehdä nämä molemmat asiat hyviksinä, mutta pahisray voisi mielestäni ihan hyvin tehdä samanlaisen tempun, eli tarjoutua lynkattavaksi ensin, jotta häntä ei oikein epäillä, ja hänen tappamista pohditaan lähinnä informaatiovaikutuksen eikä tämän oman epäilyttävyyden kannalta, minkä jälkeen hän taas alkaisi panostamaan Haliman tappamiseen, jottei häntä kuitenkaan tapettaisi. Pitää kuitenkin syynätä tilanne tarkemmin läpi, sillä Haliman epäilyn perustelujen taso, tai se tapa jolla ne on tehty, antaa viitteet rayn roolista.

miina ei tunnu pahikselta, ja häneltä kyllä on aika kiitettävästi näyttöä pahispeleistä. Ei ainakaan vaikuta minusta samalta pahismiinalta, tosin en ole varma muistanko edes kuinka hyvismiina pelaa. Olisiko nähty sm-kisoissa viimeksi? Joka tapauksessa, veikkaisin tällä hetkellä pikemminkin hyvistä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 15.01.2018 17:05:29

Vampire kirjoitti:
justy kirjoitti:Eli pahis-justy yrittää saada kylän olemaan pelaamalla strategialla, joka tuottaa 2-4 varmaa hyvistä toiselle päivälle?

Jos kuolleistaherättäjä käyttää kykyään 1. yönä, MIKÄÄN ei voi estää häntä hyödyntämästä kykyään tässä pelissä. Mielestäni edes se, että lynkkaisimme ekana päivänä epäaktiivisen pelaajan ei olisi riittävä syy olla tuottamatta tätä varmaa hyvistä. Ainoa poikkeus ehkä olisi, jos lynkkaamme jonkun joka muuten putoaisi pelistä epäaktiivisuuden vuoksi. Mutta muissa tilanteissa riippumatta pelaajan panoksesta ottaisin hänet mieluusti takaisin varmana hyviksenä, joka sitten tarjoaisi yhden äänen lisää pahiksia vastaan. Hän voisi vaikka vaan seurata muita varmoja hyviksiä (ennustajaa ja kuolleistaherättäjää, jotka voisivat hyvin claimata tokana päivänä, plus ennustajan kohdetta jos tämä on hyvis).

Mä olen myös sitä mieltä, että molempien erikoisvoimien käyttäminen heti ekana yönä paitsi auttaa hyviksiä myös olisi ihanteellista pahiksille. Oon tän sanonutkin jo aikaisemmin. Koska ekana yönä käytetyt voimat on käytettyjä jo. Ekana päivänä tuskin kuolee joku hyvispelille hyvin kriittinen pelaaja ja ekan päivän jäljiltä ennustajalla tuskin on kovinkaan vahvaa käsitystä vielä kenenkään roolista, mikä lisää mahdollisuuksia siihen, että ennustaja ennustaa kuolleistaherättäjän tai joutuu muuten vähintäänkin arpomaan kohteensa. Säästämällä kykyjä myöhempään lisätään prässiä pahiksille ja parhaassa tapauksessa neljän varman hyviksen saamisella on voimakkaampi vaikutus, kun pelaajamäärä on pienempi - tai ennustaja kykenee tähtäämään ennustuksensa paremmin, kun on liikkeellä varmemmalla pohjalla, jolloin on ihan oikea mahdollisuus siihen, että ennustetaan pahis. Tämä on pahiksille mun näkökulmasta se ihan oikea uhka, jolloin pahiksille helpointa olis saada molemmat erikoiset käyttämään kykynsä heti ekana yönä, kun ne eivät vielä kykene tuottamaan kovinkaan suurta vahinkoa pahiksille. Toki hyvikset saa sillä parhaassa tapauksessa neljä varmaa hyvistä, mutta itse sanoisin, että tässä kohdassa tuo hyöty ei ole vielä kovinkaan kummoinen verrattuna siihen, mitä se voisi olla, jos voimien käyttö onnistutaan optimoimaan. Tästä näkökulmasta katsoen sun ehdotus voimien käyttöön heti ekana yönä vaikuttaa enemmän tai vähemmän pahismaiselta. Koska ekana yönä käytetyt voimat on jo käytetty, niistä ei ole enää uhkaa pahiksille myöhemmässä vaiheessa peliä.


Vampire kirjoitti:
justy kirjoitti:Jos 10 pelaajasta on kaksikin varmaa hyvistä tokana päivänä, puhumattakaan neljästä, on pahisten elintila niin ahdas, että ei kylä oikein voi enää epäonnistua tämän voittamisessa. Jos taas erikoiset odottelevat jotain optimaalista hetkeä, he voivat hyvin kuolla ennen kuin se koittaa, jolloin meille jää käteen tyhjä arpa ja joudumme ratkaisemaan tämän pelin vanhanaikaisesti. Mikä on vaikeaa tai helppoa, riippuen kylän aktiivisuudesta.

Joo, mutta. 10 pelaajasta 4 varmaa hyvistä on 6 epävarmaa ja kun mukana on 2 pahista, niin en sanoisi, että pahisten elintila on vielä ahdas. Tai ainakaan niin ahdas kuin voisi olla. Koska jos oletetaan, että ennustaja ja kuolleistaherättäjä selviävät sekä ekasta päivästä, ekasta yöstä että vielä tokasta päivästäkin, mutta ei tapeta pahiksia päivien aikana. Silloin pelaajia olisi jäljellä 8 pelaajaa hengissä, joista vaikkapa se 4 olisi varmoja hyviksiä. Silloin epävarmoja olisi se samainen 4, joista 2 olisi pahiksia. Siinä kohtaa olisi jo 50-50 mahdollisuus osua pahiksiin, eli pahiksilla alkaisi olla jo todella ahdasta. Tämä kuulostaisi paljon paremmalta omasta mielestäni, ja itse sanoisin, että okei, tämäkin olisi jo riskipelaamista, mutta onnistuessaan tarjoaisi ihan hirmuisen ison edun hyvispelille.



Kyllä minäkin valitsisin vaihtoehdoista "erikoiset toimivat 1. päivänä" vs "erikoiset toimivat 2/3. päivänä" jälkimmäisen, koska tuottaisihan se paremman tilanteen kuin edellinen. Meidän ero on varmaan siinä, että pidän riskiä erikoisten menettämiseen sen verran isona, että käyttäisin heidän kykynsä mielummin pienemmällä teholla mutta suuremmalla todennäköisyydellä.

Noihin muihin pointteihisi rayniin liittyen jätin nyt vastaamatta, koska keskustelusi raynin kanssa myöhemmin ketjussa selvensi minulle asioita. Ymmärrän nyt motivaatiot viestisi takana, eivätkä ne enää huolestuta minua.

raynpelikoneet kirjoitti:Minä myös pidän siitä, että justy kysyy Jekulta todella kohdennettuja kysymyksiä. Tuo on juurikin se tapa jolla kommunikoidaan sellaisen pelaajan kanssa jonka on vaikeaa antaa mielipiteitään mistään. Esim kysymys "mitä mieltä sinä olet muista pelaajista" ei välttämättä johda yhtään mihinkään ja Jeku tulisi tuollaiseen kysymykseen toddennäköisesti vastaamaan tavalla joka ei pelaajia tyydytä (eli jos oletetaan että Jeku on hyvis, saisi justy tässä pahiksena hyvän syyn syyttää Jekua pahikseksi myöhemmin). Tuolla tavalla millä justy kysymyksensä asettelee, hän pahiksena itselleen jättäisi vähemmän outteja (koska Jeku suuremmalla todennäköisyydellä vastaa kysymykseen hyvismäisesti -- jos siis on hyvis), siksi pidän tätä erittäin hyvismäisenä. Jälleen kerran, justy puhuu aivan oikeista asioista ja erittäin hyvismäisellä tavalla.


Olen kyllä muistaakseni tehnyt näin pahiksenakin. Tää pelaaminen on kuitenkin ennen kaikkea hauskanpitoa, ja uskon että Jekulla ja meillä kaikilla on hauskempaa jos hän saa kiinni pelistä.

rayn kirjoitti:Minun ääneni Halimalle on pelkästään siitä syystä, että hän sanoo tämän:
Mulle tulee näistä kommenteista sellainen vibatus että justy on pahis. Tai toinen vaihtoehto on, että justy on vähän pihalla, mutta koska en koe sen olevan todennäköistä, vibatukseni on että justy on pahis ja yrittää jollakin lailla vähän johtaa meitä harhaan.

Haliman "epäily" justya kohtaan johtuu ainoastaan siitä että justy sanoo erikoisista jotain joka ei sovi hänen maailmankuvaansa. Mielestäni tuo on aivan absurdi väite, sillä oikeasti se, että joku sanoo erikoisista jotain ei tee kenestäkään yhtään mitään. Miksi ikinä pahis "yrittäisi johtaa harhaan" tässä vaiheessa, kun pelissä on 9 hyvistä jotka varmasti osaavat tulla suht optimaaliseen ratkaisuun erikoisten suhteen? Tuo vaikuttaa erittäin pinnalliselta readilta, varsinkin kun otetaan huomioon se, että se mitä justy on puhunut peliteknisyyksien ulkopuolelta menee TÄYSIN nappiin ja on erittäin hyvismäistä. Minä en siis suoraan sanottuna usko, että Halima oikeasti uskoo justyn olevan pahis noilla syin.


Mua häiritsee tässä se, että Haliman lisäksi myös Vampire ja Violet ovat epäilleet mua samankaltaisilla syillä. Kaikki kolme eivät voi olla pahiksia, vaikea uskoa että edes kaksi näistä. Miksi tämä siis on epäilyttävämpää Halimalta kuin Violetilta tai Vampirelta?

Olen siis sinänsä samaa mieltä, että on outoa miten mekaniikkamielipiteeni nähdään niin pahismaisina. Harvemmin pahikset pelaamissani peleissä ovat mitenkään lähteneet ajamaan voittoa kylän kykyjen epäoptimaalisen käytön kautta. Mutta kun kolme pelaajaa on asiasta samaa mieltä, täytyy ainakin yhden heistä olla kyläläinen.


raynpelikoneet kirjoitti:Jos tullaan siihen lopputulokseen, että kuolleistaherättäjä toimii ekana yönä (eli jos lynkataan kaupunkilainen hän herättää sen), niin ilmottaudun lynkattavaksi 100%.


Täytyy sanoa, että tässä vaiheessa tämä houkuttelisi. Olisihan se hyvin laiska tapa pelata, mutta täytyy myöntää että omalta osaltani tämä eka päivä tulee olemaan varsin laiska eniveis. Viikonloppuna ehdin mitä ehdin, ja maanantai ja tiistai ovat viikon kiireisimmät päivät.

++raynpelikoneet

Olen selaillut peliviestit ajantasalle, mutta nyt täytyy mennä uimaan. Jatkan illalla.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 15.01.2018 17:46:03

(Uimaseura myöhässä, jatkan kännykällä)

miina kirjoitti:Miusta on muuten outoa ajatella että se että sanon olevani tavis olis jotenki erikoista. Miusta kaikki saa sen vaikka sanoa, osa puhuu totta ja osa ei. On kuitenkin varmaan todennäkösempää että erikoinen/pahis ei sitä sanois (raystä en mene vannomaan) ihan vaan koska miks mennä väkisin valehtelemaan jos ei oo pakko.. ite myöskin pahiksena pyrin pysymään mahollisimman paljon totuudessa ku muuten sekoilen vaiheitteni kanssa jossakin välissä kuitenkin.


Jos ajattelet, että on epätodennäköisempää että erikoinen sanoisi niin, en ymmärrä mikset samalla ymmärrä sitä että jotkut kritisoivat ratkaisuaai.

Noin muuten en pidä miinan aloitusta kovin pahismaisena. Ei väkisin väännettyjä epäilyjä, eikä sellaista hätäistä aktiivisuutta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 15.01.2018 18:04:00

Lauchuo kirjoitti:Vastaan Vampire sinulle myöhemmin, mutta kirjoitan tän nopsaan ennen töitä, kun vielä muistan.

Siis. Alan itseasiassa olla tuon raynin ehdottaman informaatiolynkkauksen puolella, siinä tapauksessa, että joku ei ole ihan selkeästi antanut pahissignaaleja. Tämä siksi että
1) jos rayn on hyvis, hän on hyvispelille tosi hyödyllinen pelaaja ja halutaan pitää hänet hengissä mahd. Pitkään.
2) jos rayn on pahis, hän ei kuole yöllä eikä todennäköisesti saada häntä kiinni päivälläkään mistään ns. "Virheestä"
3) jos rayn siis on hyvis, hän mitä todennäköisemmin kuolee joko ensimmäisenä yönä tai ihan viimeistään toisena joka tapauksessa. Jos lynkataan rayn nyt, ja saadaan tietää hänen olevan hyvis, meillä on yksi ihan älyttömän vahva pelaaja hengissä ainakin toisena päivänä, mahdollisesti pidempäänkin jos pahikset joutuvat valitsemaan useasta varmasta hyviksestä ketä tappavat. Käytännössä me siis pelataan itsellemme hyvin vahva varma hyvis tokaksi pelipäiväksi, eikä menetetä raynia turhaan yötapolle, jos kuolleistaherättäjä herättää ekana yönä jonkun henkiin.
4) jos rayn onkin pahis, ei menetetä mitään. En usko, että erikoishyviksenä rayn olisi itse ehdottanut tuota, mutta pahiksena olisi hyvinkin saattanut sillä ajatuksella, että ei siihen kukaan tartu eikä halua sitä tehdä. Tosin tämän pohdiskeluni myötä rayn tosiaankin vaikuttaa hyvismäiseltä, mutta koska tiedän, että rayn pelaa pahiksena todella ovelasti, niin ei tuo minusta hänelle mahdoton pahistaktiikka olisi.

Joo. En nyt suoraan sano että tää olis kaikista paras vaihtoehto, mutta pidän sitä ihan varteenotettavalta harkitsemisen kannalta. Jos rayn on hyvis, minä en ainakaan halua menettää häntä ns. Turhalle yötapolle.

Ps. Vampire oletko sä Vlad?


Eikun höh, turhaan viritin ansan. Olis pitänyt lukea postit ajatuksella loppuun.

--raynpelikoneet
++Lauchuo

Ajattelin, että jos infolynkkaulsesta tarpeeksi puhutaan, se saattaa houkutella jonkun innostumaan. Näköjään sitä puhetta olikin jo tarpeeksi.

Mielestäni Lauchuon 1. ja 3. pointti ovat epäloogiset. Raynin hengissäsäilymisen kestoon ei hänen henkiinjerättämisensä vaikuta useimmissa skenaarioissa mitenkään - pahikset voivat yhä tappaa hänet 2. yönä. Ja eihän Raynin 2. päivä readien vahvuus katoa mihinkään, jos hänen puolensa selviää vasta 2. päivän jälkeen. Mielestäni Lauchuon tulisi näillä perusteilla kannattaa sitä että suojelija ei käytä voimaansa 1. yönä, ei raynin infolynkkausta.

Koska kylän kannalta raynin lynkkaus tänään olisi tosi huono juttu. Se sallisi pahiksille tilan olla tekemättä mitään mistä voisivat jäädä kiinni tänään - kun voi hyvin vaan kannattaa raynin roolin selvittämistä.

Mua vähän huolettaa Violetkin, joka vähän niin kuin tuntui odottavan sitä että joku ehdottaisi tätä ja kylä innostuisi.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 15.01.2018 18:28:49

Vampire, en erityisemmin yritä saada sua näyttämään pahismaiselta, kunhan kiinnitin huomiota saamaan asiaan mitä Lauchuo avaa enemmän esimerkin kanssa muutamaa viestiä myöhemmin. Ja raynille tähän liittyen, että pahikset kaiketi harvemmin on tarkoituksella ristiriitaisia yhtään minkään suhteen? :D

Mä en Violetin tavoin pidä raynia kovin hyvismäisenä tällä hetkellä, osittain samoista syistä kuin Violet, osittain siksi että tuntuu että hänen perustelunsa miinan pahismaisuudesta ovat aika heppoiset. Lisäksi se miten hän tuo asiansa esille ei mun mielestä ainakaan auta tilannetta, tosta saa lähinnä tuntuman, että yrität hiljentää miinan. Sanot joo että hänen pitäisi antaa enemmän inputia peliin, mutta samalla kaikki mitä hän sanoo on on väärin tai ainakin väärin ilmaistu. Mä sanoisin, että kaikista mielipiteistä tai huomioista on hyötyä, vaikkei niistä itse välttämättä mitään suoria päätelmiä osaisi itse tehdä niin ehkä joku muu osaa. Lisäksi sä hyökkäät niin kovaa ja agressiivisesti, että mulla ainakin tulisi tosta pieni paniikki ja puolustusreaktio täysin riippumatta roolista.

++raynpelikoneet

Jos rayn on pahis, veikkaisin Violetia hänen pahisparikseen (tulee aika sopivasti ensin rayn infolynkkausviestin jälkeen vähän laittamaan argumenttia vastaan ja toisaalta ottaa nopeasti pesäeroa rayniin kun alkaa näyttää siltä, että lynkkaus saataa toteutua). Noin muuten Violet ei ole jättänyt hirveästi vibatusta suuntaan tai toiseen. Vampire ja Halima vibattavat vähän pahismaisina, justy hyvismäisenä ja muista en osaa sanoa. Yritän ehtiä illalla vielä seurailemaan topicia ja vähän selventämään itsellenikin mielipiteitä muistakin.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 15.01.2018 18:34:17

Niin kun minun pointtini oli, että jos jo 2. Päivänä voidaan luottaa raynin hyvikseyteen, niin jo toisesta päivästä lähtien olisi (toivottavasti) helpompaa saada kiinni pahiksia. Jos raynin rooli paljastuu vasta 2. Yön jälkeen ja hän on hyvis, niin voidaan pitää hänen readejaan varman hyviksen readeina vasta 3. Päivästä lähtien. Siis meinaan tässä sitä, että voitaisiin pelata alusta asti ns. Tehokkaammin. Ja kuitenkin sanoin, että tämä olisi varteenotettava vaihtoehto siinä tapauksessa, että kukaan ei vaikuta erityisen pahismaiselta. Rayn on kuitenkin ehdottomasti niitä pelaajia, joiden rooli tulee kiistatta olemaan hyvin vaikea selvittää, mutta myös johon olisi hyvä käyttää kuolleistaherätys, jos hän paljastuu hyvikseksi. Kuolleistaherätystä ei kuitenkaan voida lykätä loputtomiin ja odotella raynin tai jonkun muun erityisen tärkeän pelaajan putoamista, mutta en mielellään haluaisi käytettäväni sitä myöskään esim Jekuun.

Mutta siinä olen kyllä ihan samaa mieltä, että tuohan tavallaan sallisi pahiksille jossain määrin mahdollisuuden olla tekemättä mitään enää loppupäivän aikana. Minä automaattisesti ajattelin, ettei itse pelaamista kannata missään vaiheessa tietenkään lopettaa vaikka päätettäisiinkin lynkata rayn sen antaman informaation valossa. Oon kuitenkin aina sen kannalla, että lynkataan joku selvästi pahismaiselta vaikuttava pelaaja, jos vaihtoehtoja on.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 15.01.2018 18:43:13

Lauchuo, ketä sä epäilet tällä hetkellä?
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 15.01.2018 19:08:11

Lauchuo kirjoitti:Juuri tämän takia esitin kysymykseni alunperin. Sinä hyvin hyvin hyvin vahvasti kailotat juurikin sen perään, että erikoishyvisten ei pitäisi käyttää voimiaan, koska niitä pitäisi käyttää "sitten joskus". Sinä et ole käytännössä kertaakaan antanut vaihtoehtoa, miten hyvisten sitten pitäisi käyttää voimansa jos ei ensimmäisenä yönä, olet vain sanonut, että ei kannata käyttää ensimmäisenä yönä. Kerran totesit, että JOS ne käytettäisiin esimerkiksi tokana yönä... mutta tämäkään ei ollut ns. ehdotus ja se sinun kovasti peräänkuuluttamasi "paras käänteentekevä hetki".

Kuten oon aika selvästi täällä jo sanonut, niin mun mielestä kaikista paras ratkaisu olisi se, että erikoiset itse päättävät, milloin haluavat voimansa käyttää. Tämä on myös iso syy siihen, miksi en oo halunnut lähteä ehdottelemaan erikoisille mahdollisia toimintatapoja. Oon tuonut omat mielipiteeni esiin aika monta kertaa, ja esim. toisena yönä toimiminen olis mun mielestäni suositeltavampaa kuin 1. yönä, koska silloin on jo olemassa hivenen vahvempi heijastuspinta, jonka perusteella tehdä yönimi- ja herätyspäätöksiä. Ekana yönä joko lopputulos on arvontaa tai se, että ei ole mitään vaihtoehtoja. Sitä "parasta hetkeä" on vaikea määrittää ylipäänsä, koska se riippuu niin vahvasti pelin tapahtumista. Kauheasti tokan yön jälkeen sitä ei kannata venyttää, koska riski erikoisten kuolemaan alkaa olla jo niin suuri.

Lauchuo kirjoitti: Kerro minulle, miksi pahiksille olisi isompi uhka sanoa, että voimia ei kannata käyttää ensimmäisenä yönä (jolloin ensimmäisen yön jälkeen varmistettuja hyviksiä ei olisi) vs. että pahikset antaisi (ja ehkä kannustaisi) hyviksiä käyttämään voimansa heti, jolloin ensimmäisen yön jälkeen olisi pahiksille pahimmassa tapauksessa 4 varmistettua hyvistä? Kerro myös, miksi skenaario 1 (jossa on mahdollista, että erikoiset kuolevat ennen kuin ehtivät käyttää voimiaan) on hyviksille edullisempi kuin skenaario 2?

En ymmärrä kysymystä. Mutta olen erikoisten suhteen perustellut kantani jo niin hyvin kuin sen osaan perustella.

Lauchuo kirjoitti:Siis justyhan kyseenalaisti sinua tuosta jutusta, mutta miksi tuon jutun alkuperäiset esittäjät ennen justya eli Halima, osin Violet ja periaatteessa myös minä, eivät epäilytä sinua samoilla perustein? Miksi juuri justy? Siksi, että hän kyseenalaisti sinua?

Todennäköisesti ihan vaan sen takia, että justy on ollut ns. pinnalla ja jäänyt mulla paremmin mieleen noin muutenkin, jolloin jotakin asiaa pohtiessa mun aivoni tarjoavat sitä parhaiten mieleen jäänyttä nimeä ensimmäisenä. Mutta kuten oon jo sanonutkin, en ole näillä perusteilla justya äänestämässä, se meneekö ääni lopulta justylle riippuu tämän itsensä toimista. Voi olla, että en tänään äänestä ketään tai äänestän jotakuta täysin muuta.

raynpelikoneet kirjoitti:Jos nyt vaikka lopetettaisiin noihin puheisiin erikoisista takertuminen, koska ainakin omasta mielestäni on aivan selvää että sitä kautta on hyvin hyvin epätodennäköistä mafiaa löytää. On vain erilaisia mielipiteitä, ja pelissä on jo puhuttu ihan oikeistakin asioista, että mitäpä jos vaikka käsiteltäisiin niitä, ja pelaajien mielipiteitä toisistaan?

Tätä oon ehdottanut itsekin jo jossain aikaisemmassa vaiheessa, mutta kummasti se puhe kääntyy aina takaisin näihin erikoisiin :D

raynpelikoneet kirjoitti:se että hänen äänenpoistonsa jälkeen hän ei oikein siirtynyt mihinkään, paitsi justyyn jota itse pidän hyvismäisimpänä pelaajana tällä hetkellä (vieläpä mielestäni kyseenalaisin syin)

Ei ole ollut oikein mitään, mihin siirtyä :D Tässä vaiheessa peliä mulla on kyllä vähän sellanen fiilis, että ainakin omat ajatukseni on vähän kaikki sellasia, että ehkä oon turhan tyhjästä nyhjäissyt, mutta jostain sitä on pakko lähteä liikkeelle ja yrittää saada kalasteltua lisää materiaalia, josta vois sitten saada enemmän irti.

Lauchuo kirjoitti:iis. Alan itseasiassa olla tuon raynin ehdottaman informaatiolynkkauksen puolella, siinä tapauksessa, että joku ei ole ihan selkeästi antanut pahissignaaleja. Tämä siksi että
1) jos rayn on hyvis, hän on hyvispelille tosi hyödyllinen pelaaja ja halutaan pitää hänet hengissä mahd. Pitkään.
2) jos rayn on pahis, hän ei kuole yöllä eikä todennäköisesti saada häntä kiinni päivälläkään mistään ns. "Virheestä"
3) jos rayn siis on hyvis, hän mitä todennäköisemmin kuolee joko ensimmäisenä yönä tai ihan viimeistään toisena joka tapauksessa. Jos lynkataan rayn nyt, ja saadaan tietää hänen olevan hyvis, meillä on yksi ihan älyttömän vahva pelaaja hengissä ainakin toisena päivänä, mahdollisesti pidempäänkin jos pahikset joutuvat valitsemaan useasta varmasta hyviksestä ketä tappavat. Käytännössä me siis pelataan itsellemme hyvin vahva varma hyvis tokaksi pelipäiväksi, eikä menetetä raynia turhaan yötapolle, jos kuolleistaherättäjä herättää ekana yönä jonkun henkiin.
4) jos rayn onkin pahis, ei menetetä mitään. En usko, että erikoishyviksenä rayn olisi itse ehdottanut tuota, mutta pahiksena olisi hyvinkin saattanut sillä ajatuksella, että ei siihen kukaan tartu eikä halua sitä tehdä. Tosin tämän pohdiskeluni myötä rayn tosiaankin vaikuttaa hyvismäiseltä, mutta koska tiedän, että rayn pelaa pahiksena todella ovelasti, niin ei tuo minusta hänelle mahdoton pahistaktiikka olisi.

Mä en pääse tämän listauksen logiikasta jyvälle, koska eihän mikään (edes kuolleista herättäminen) takaa sitä, että esim. juurikin ray pysyisi hengissä pelin loppuun hyviksenä. Ei pahikset yhtäkkiä menetä kykyään yölynkata, jos pelaaja herätetään kuolleista. Joten sanoisin, että aika monelta näistä listatuista kohdista vähän niinkuin putoaa pohja pois. En siis kannata informaatiolynkkausta, koska siitä ei välttämättä hyödy yhtikäs mitään, koska ei ole millään muotoa todennäköistä, että pahikset jättäisivät varman hyviksen henkiin yhtään pidemmäksi aikaa kuin on ihan pakko. Eli informaatiolynkkauksella saataisiin käytännössä vain kuolleistaherättäjä käyttämään voimansa aikaisessa vaiheessa, jolloin se ei olisi enää vaikeuttamassa pahisten peliä. Tästä näkökulmasta tämä sun ajatusketjusi vaikuttaa vähintäänkin kyseenalaiselta mun mielestäni.

Lauchuo kirjoitti:Sun kirjoitus/pelityylistäsi ei voi erehtyä, sori :P

Kai sitä pitäis jossain määrin olla tyytyväinen, että mulla on tunnistettava tyyli, mutta kun määh :::D Joskus olis helpompaa, jos sitä ei olis...

Violet kirjoitti:Pikaisella lukaisulla raynpelikoneet vähän epäilyttää, sillä hän tarjoutui lynkattavaksi, mutta on nyt mennyt vahvasti Haliman kimppuun.

Mä en kyllä ymmärrä, miten tämä tekee raysta epäilyttävän. Okei, yritit tätä vähän selittää, mutta mun mielestäni se jäi pitkälti yritykseksi.

Violet kirjoitti:Pitää kuitenkin syynätä tilanne tarkemmin läpi, sillä Haliman epäilyn perustelujen taso, tai se tapa jolla ne on tehty, antaa viitteet rayn roolista.

Miten? Miten yhden pelaajan puheet antavat aivan toisen pelaajan roolista viitteitä?

justy kirjoitti:Meidän ero on varmaan siinä, että pidän riskiä erikoisten menettämiseen sen verran isona, että käyttäisin heidän kykynsä mielummin pienemmällä teholla mutta suuremmalla todennäköisyydellä.

Tätä veikkaisin minäkin. Mä olen enemmän sitä mieltä, että riskit eivät tässä kohtaa vielä ole niin suuria, että sen pitäisi päästää vaikuttamaan liikaa erikoisten sisältämään potentiaaliin. Tokan päivän jälkeen ehkä joo, mutta ei ehkä tässä vaiheessa vielä. Mutta erikoiset harkitkoon riskit itse ja tehköön päätöksensä sen mukaan.

raynpelikoneet kirjoitti:Minä myös pidän siitä, että justy kysyy Jekulta todella kohdennettuja kysymyksiä. Tuo on juurikin se tapa jolla kommunikoidaan sellaisen pelaajan kanssa jonka on vaikeaa antaa mielipiteitään mistään.

Kohdennettujen kysymyksien esittäminen on helppoa pahiksellekin. Tämä ei siis kerro oikeastaan mitään pelaajan roolista. Musta lähdet nyt antamaan justylle hyvisvibaa aivan liian helposti ja täysin irrelevantista asiasta, joka ei lopulta kerro roolista pääsääntöisesti yhtikäs mitään. Pelaajien osallistumisen toivominen ei tee kenestäkään hyvistä tai pahista, se tekee pelaajasta kannustavan ja ystävällisen - joista kumpikaan ei ole roolisidonnainen asia.

//Lauchuo väliin.. Mä en tajua tuota logiikkaa vieläkään. Okei, jos tiedetään rayn olevan hyvis, niin silloin tämän muista pelaajapohdinnoista voidaan yrittää saada enemmän tietoa, mutta kun tämäkään ei sulje pois sitä todennäköisyyttä, että ray ei kovin pitkää selviäisi edes kuolleista herätettynä, koska pahikset. Toki sama toimii myös muiden kuolleista herätettyjen kanssa, mutta rayn lynkkaaminen pelkästään tämän roolin selvittämiseksi on mun mielestä kuolleistaherättäjän kyvyn hukkaan heittoa.

//felarofkin kiilaili.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 15.01.2018 19:14:18

felarof kirjoitti:Lauchuo, ketä sä epäilet tällä hetkellä?

En oikeastaan osaa vielä sanoa. Oon lukenut kaikki viestit läpi, mutta enemmän tai vähemmän pikaisesti, enkä vielä ole ehtinyt käydä jokaista pelaajaa viesteineen yksitellen läpi. Mulla ei ole vielä pahisreadeja.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 15.01.2018 20:22:09

Vampire kirjoitti:Miten? Miten yhden pelaajan puheet antavat aivan toisen pelaajan roolista viitteitä?

Kirjoitin näemmä liian epäselvästi, eli tarkoitus oli viitata rayn tulkintoihin Haliman roolista, ja että miten hyvällä pohjalla ne näyttävät olevan, ei että Haliman viesteistä päättelisin rayn roolia. Sinäänsä pätee nyt myös rayn tekemiin epäilyihin miinasta, oikeastaan kenestä tahansa, kehen hän yrittää suunnata epäilyjä.

ray kirjoitti:Toisekseen, noissa kahdessa viimeisessä viestissä esiintyy mielestä ristiriitaisuuksia:
1) Jos oletetaan että miina puhuu tottaa siinä, ettei hän pysty lukemaan minua, miksi hän jatkaa postauksiaan minulle? Miksi hän ei käsittele sitten niitä pelaajia, joita PYSTYY lukemaan? Jälleen kerran, ketä kiinnostaa että miina jatkaa anylysointiaan pelaajasta josta hän on juurikin sanonut ettei osaa häntä lukea?
2) Toisekseen, edelliseen liittyen, tuo on todella typerä syy olla tekemättä mitään. Todella helppo outti mafialle puhua jostain josta "ei tarvitse" loppujenlopuksi muodostaa mielipidettä "kun ei pysty". Lisäksi, se ei ole minun vikani jos ei miina pysty minua lukemaan, se on hänen oma vikansa. Silloin täytyy joko yrittää enemmän (eli siis kysyä minun motiiveistani, mitä miina ei koskaan tee) tai tehdä jotain muuta (vaikka olisinkin mafia, en ole ainut mafia tässä pelissä).
3) "Alan epäillä että olet pahis ja yrität saaha Miusta helpon päivätapon kohteen". Mitä hyvismäistä sinä olet tehnyt tässä pelissä? Jotta tuo edeltävä lause pitäisi paikkaansa (tai siis niin että sinä oikeasti uskoisit minun olevan pahis), sinut tulee pystyä vastaamaan kysymykseen: "rayn pitäisi olla sitä mieltä, että olen hyvis, koska ______________". Täydennä lause, jos et pysty siihen, miten voit selittää tuon kommenttisi? Miksi se on todennäköisempää, että minä yritän tehdä mitä sinä sanot, kun se, että minä yritän saada sinut puhumaan jostain joka ei ole ns. complete nonsense (joka on pahismaista)?
4) Ja miten sinä voit edes väittää noin (tai että sait hyvisvibaa jostain viesteistäni) kun et kerran pysty minua lukemaan? (ja tiedän kyllä että tämä on hieman ristiriidassa sen kanssa mitä sanoin pointissani (2), mutta silti -- tarkoituksena on vain osoittaa, että minun on hyvin vaikeaa ymmärtää miksi miina sanoo alunperinkin jotain jos sitten kuitenkin tekee toista). Se vaikuttaa mielestäni pahismaiselta, koska käytännössä miina voi, ihan sama mitä teen, kolmannen viestinsä perusteella aina joko äänestää minua tai olla äänestämättä -- antaa itsellensä syyn olla väärässä (tai tehdä väärän ratkaisun), ja se ei minulle käy.


1. pointtisi on, että miina analysoi sinua, vaikkei osaa, eikä siten keskity niihin pelaajiin, joita hän voisi analysoida. Toisin sanoen hän yrittää analysoida sinua.
2. pointtisi on, erittäin läheinen ensimmäisen kohdan kanssa. Sinäänsä validi pointti, että hän jättää muut vähemmälle huomiolle, mutta kommenttisi "pitäisi yrittää enemmän" tuntuu hassulta, jos miina jo investoi tarkasteluusi noin paljon aikaa.
3. on sinällänsä hyvä pointti, mutta vastapointteja löytyy. Miina vetoaa siihen, että yrittäisit pahiksena saada häntä tippumaan, jotta kuolleistaherättäjä ei miinaa herättäisi yöllä. Luonnostaan tällainen ajatus heräisi ennemminkin hyvikselle kuin pahikselle, sillä kuolleistaherättäjä ei lähtökohtaisesti herätä henkiin pahiksia. Onko kyseessä hyvismiinan vastareaktio vai pahismiinan tietoinen valehteleminen?
4. Mä veikkaan, että tiedän mikä miinan ongelma on, mutta annan hänen itse selittää ensin.

En tähän asti ole oikein vakuuttunut rayn esittämistä pointeista miinaa kohtaan, mutta ne eivät ole sillä tavalla ristiriitaiset, että vaikuttavat suorastaan keksityiltä. ray ottaa kyllä silti hieman miinuspisteitä arviossani.

Mä en ole yllättynyt Jekun tähänastisesta hiljaisuudesta ollenkaan, ja siksi tuon esille vaihtoehdon, että hänet lynkattaisiin yöllä, ja annetaan kuolleistaherättäjän nostaa henkiin ensimmäinen yökuollut seuraavana yönä. Suunnitelman riskejä on, että Jeku on erikoinen, tai että pahikset nappaavat kuolleistaherättäjän yöllä, mutta vaihtoehto on, että pidetään pelissä mukana pelaaja, jonka sanallinen arkku ei aukea, ja joka ei välttämättä hyviksenäkään toimi lylo tilanteessa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 15.01.2018 20:31:17

Violet kirjoitti:Mä en ole yllättynyt Jekun tähänastisesta hiljaisuudesta ollenkaan, ja siksi tuon esille vaihtoehdon, että hänet lynkattaisiin yöllä, ja annetaan kuolleistaherättäjän nostaa henkiin ensimmäinen yökuollut seuraavana yönä. Suunnitelman riskejä on, että Jeku on erikoinen, tai että pahikset nappaavat kuolleistaherättäjän yöllä, mutta vaihtoehto on, että pidetään pelissä mukana pelaaja, jonka sanallinen arkku ei aukea, ja joka ei välttämättä hyviksenäkään toimi lylo tilanteessa.

Lynkattaisiin Jeku yöllä? Lipsahdus vai vaan huolimattomuutta?
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 15.01.2018 20:43:17

Huolimattomuutta, mä luen tälläkin hetkellä topickin lisäksi tenttikirjaa lievässä univajeessa. Seuraavaksi olisi tarkoitus katsoa rayn sanottava Halimasta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa

cron