Ilta zombidiskossa päivä 5 päättyy 5.2. klo 22

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 20:58:49

Violet kirjoitti:Lauchuo + Geraldine on ihan mahdollinen pahiskombo, tosin Marzzuu sopii vielä kumman tahansa pariksi. miina periaatteessa sopii pariksi, jos tämä olisi äärimmäisen ovela ja valehteleva miina, jollaista kylässä ei ole vielä nähty.


Jos Lauchuo on pahis, miinan on pakko olla hyvis. Pakko. :D
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 21.01.2018 20:59:43

justy kirjoitti:
Violet kirjoitti:Lauchuo + Geraldine on ihan mahdollinen pahiskombo, tosin Marzzuu sopii vielä kumman tahansa pariksi. miina periaatteessa sopii pariksi, jos tämä olisi äärimmäisen ovela ja valehteleva miina, jollaista kylässä ei ole vielä nähty.


Jos Lauchuo on pahis, miinan on pakko olla hyvis. Pakko. :D

No uskotaan ainakin nyt, en kun Lauchuota ole oikein tarkastellut :D
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 20:59:59

No ei. Mutta olisi aikamoinen bussaus miinalta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 21.01.2018 21:01:41

Päivä on päättynyt!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 21.01.2018 21:12:15

4 Lauchuo (Halima, justy, miina, Violet)
2 Violet (raynpelikoneet, Lauchuo)

Etsiskelin Lauchuota kaikkialta. Hän oli mennyt etsimään uloskäyntiä, mutta ei palannut ollenkaan. Etsittyäni useita tunteja kompastuin ruumiiseen. Se oli Lauchuo. Ilmeisesti zombit olivat tappaneet hänet.


Halima 1.päivä - tavis
Vampire 1.yö - kuolleistaherättäjä
Lauchuo 2.päivä - tavis


Yö 2 alkaa nyt ja päättyy 22.1. klo 21! Yönimet minulle ennen sitä!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 22.01.2018 21:00:14

Yö 2

Hyvin omituista. Joukkomme äänekkäin jäsen, raynpelikoneet oli ollut yli tunnin hiljaa: olin jo tottunut siihen että hän oli koko ajan miettimässä tuhat ja yksi keinoa päästä ulos täältä. Sitten viereisestä kammiosta kuului huudahdus. Se oli rayn. Turvamiesasuiset zombit olivat raahaamassa häntä väkisin koukkuun, mutta rayn pyristeli vastaan. Valitettavasti zombit olivat liian voimakkaita, ja rayn pyristelystä huolimatta ei päässyt karkuun. En tiedä mitä ruumiille tapahtui, luultavasti zombit söivät sen.


Halima 1.päivä - tavis
Vampire 1.yö - kuolleistaherättäjä
Lauchuo 2.päivä - tavis
raynpelikoneet 2.yö - tavis


Päivä 3 alkaa nyt ja päättyy 26.1. klo 21!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 22.01.2018 21:03:35

Jepa. Rayn yötappo ei yllätä, Lauchuon hyvikseys yllätti. :(

Oisko se sitte Geraldine tänään? Entäs Marzzuu? Voisko se olla pahis? Ku mä en oikein edelleenkään näe justyssä enkä miinassa enkä Violetissa pahista.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 22.01.2018 21:11:56

Just, juuri ennen päivän loppua olin kyllä varma että Lauchuo olis ollu pahis. Mutta mutta.. jotenkin nyt en usko violetin olevan pahis, jotenkin se yv keissi olis outo. Justy ei tunnu pahiksilta mutta se pelas niin käsittämättömän pahispelin myös sm-peleissä että ei pitäis unohtaa sitäkään, mutta ei silti. Sen on oltava geraldine ja marzzuu..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 22.01.2018 21:26:38

Geraldine ja Marzzuu on se helppo vaihtoehto. Musta tuntuu, että Marzzuu on melkeinpä pakko lynkata tänään, sillä oli hän pahis tai ei, en luota siihen, että hän olisi paikalla, tai äänestäisi lylo tilanteessa.

Mä aion vielä tarkistaa miinan tarkemmin, että löytyykö ristiriitaa hänen väitteistään pahisten määrästä, mutta kun nopeasti katsoin, hän näyttää aidosti erehtyneen. justy vaikuttaa hyvikseltä, mutta hän on sen verran kyvykäs, että hän voi olla taitavasti pelaava pahis.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Geraldine » 23.01.2018 02:07:00

Jäljellä 7 pelaajaa: 2 varmaa hyvistä + 5 epäselvää joista 2 pahiksia.

miina on mielestäni epäselvien joukosta kaikkein hyvismäisin, pääsyinä toi alkupelin marttyyrisointi josta puhuin aiemmin, plus se kun luuli että pelissä on 3 pahista.

Seuraavaksi hyvismäisin on Violet. Muuten Violet ei mun mielestä ole pelannut erikoisen hyvismäisesti, mutta se että hän päätti tarkistaa Kylän paikallaolijoita puhuu hänen hyvyydestään.

Kaikkein epäilyttävin on tällä hetkellä Marzzuu. Aiemmin sain hänestä hyvisvibaa mutta mielipiteeni muuttui sen jälkeen kun Marzzuu sanoi että hänen mielestään epäilyttävin pelaaja on Violet, perusteena se että tämä herättelyäänesti Marzzuuta. En näe miten herättelyääni hyvistä häiritsisi - pahis taas voisi pelätä että herättelyääntä ei poistetakaan ja muutkin lähtevät häntä hiljaisuuden takia äänestämään.

justy on hieman epäilyttävä aiemmin mainitsemieni ristiriitojen takia. Sopii kaikkein parhaiten Marzzuun pahiskaveriksi. Marzzuun Violet-epäily tukee mun teoriaa siitä että Violet on hyvis, jonka perusteella justy ja Marzzuu on aika varmasti pahiksia.

++Marzzuu

felarof, mitä mietit 2. päivän loppupuolen tapahtumista? Ja ketä pidät tällä hetkellä todennköisimpinä pahiksina? Sun mielipide on meille aika arvokas kun olet varma hyvis.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 23.01.2018 22:39:49

Mä luin moi miinan viestit läpi, eikä niissä ollut viitteitä siitä, että hän olisi tiennyt pelissä olevan vain kaksi pahista. Esim. termi pahispari, joka viittaisi vain kahteen pahikseen, ei esiintynyt miinan viesteissä. Suoranaisesti kolmesta pahiksesta miina ei kuitenkaan myöskään puhunut (tämä oltaisiin varmasti korjattu aika pian), mutta se, että hänen toimintansa on hieman loogisempaa ajatellen, että pelissä on kolme pahista, puhuu jonkin verran miinan puolesta. Mun on vaikea uskoa, että miina olisi pahis.

Geraldinen pohdinnat Marzzuusta voin sinänsä ymmärtää, mutta itseäni ei henkilökohtaisesti ihmetytä se, että hän tarttui minun ääneeni. Voimme sinänsä olla tyytyväisiä siihen, että Marzzuu oli edes selvillä äänestystilanteesta.

Tämä taitaa olla ensimmäinen kerta, kuin Geraldine äänestät? Mikä sai sinut äänestämään nyt, ja miksi et äänestänyt eilen?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Geraldine » 24.01.2018 04:38:07

Violet: 1. päivänä mulla oli poissaolo. Tulin siitä huolimatta kirjoittelemaan topiciin pari kertaa mutten ollut sen verran perillä pelistä että olisin voinut äänestää järkevästi. 2. päivän lopulla postasin pelaajalistaukseni ja jäin odottelemaan miten Lauchuo ja justy (tuonhetkiset pääepäiltyni) vastaisivat epäilyihini, ennen kuin äänestin. En sit päässyt äänestämään koska nukahdin :D (joo ihan tyhmä syy ja aikaero sotkee kaiken)

Nyt 3. päivänä äänestin Marzzuuta koska hän on mielestäni epäilyttävin. Plus musta tuntuu että aika moni haluaa lynkata mut tänään. Mieluummin tänään kuolisi Marzzuu joka on aika varmasti pahis kuin minä joka on hyvis.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 24.01.2018 11:34:07

Mulla jotenkin hankala saada kiinni että kuka nyt voi olla pahis kun lauchuo olikin hyvis. Jotenkin ajattelisin että geraldinen on oltava toinen. Koska jos ei ole niin Justy tai violet, ellei jopa molemmat. Ja kuitenkin tällä hetkellä ajattelen että ne on kyläläisiä. Marzzuu nyt voi olla pahis tai sitten olla olematta, mutta jos ei ole niin siinäkin tapauksessa justy tai violet on pahis.. Eli tulen siihen tulokseen että geraldinen ja marzzuun on oltava pahikset. Geraldinen mahikset on nyt äänestää pariaan että sais luottoa loppupeliin..

Mutta se että kumpi kannattaisi tänään äänestää pois? Marzzuusta saisko huomennakaan mitään irti, olipa siten rooli mikä tahansa?

++Geraldine

Toisaalta, joku tökkii edelleen violetin pelissä. Justyn pelissä ei tökkäse samalla lailla kun SM-peleissä vaikka sillonkaan en osannu sanoa että miks aloin sellaseen ajojahtiin justyn kanssa..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 24.01.2018 12:16:58

++ Violet, koska jo mainitsinkin päivällä miksi äänestäisin häntä.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 24.01.2018 13:18:14

Pahoittelut hiljaisuudesta, yritän ehtiä osallistua peliin paremmin. Muutamia ajatuksia tähän väliin, en oo ehtinyt lukea vielä kaikkia viestejä mitenkään ajatuksella läpi.

Kiinnitin huomiota siihen, miten nopeasti raynia alettiin epäilemään sen jälkeen, kun yöllä oli tippunut erikoinen (ja alustettiin tätä jo ensimmäisenä päivänä). Lähinnä tää on kiinnostavaa siltä kannalta, että jos oletetaan pahisten epäilleen Vampirea erikoiseksi, tämä toisi heille kätevän väylän saada kaksi hyvin peliä edistävää pelaajaa pois. Tämä veisi epäilyksiä lähinnä Violetiin ja miinaan. Toki voi olla että pahikset tappoivat vain yleisesti hyvismäisenä pidetyn pelaajan ja sattuivat olemaan onnekkaita.

justy epäilee Launchuoa ainakin alkuun lähinnä siitä, että hän sopisi miinan pahispariksi, muttet äänestä miinaa vaan lopulta Lauta? (tähän huomautuksena etten ole ehtinyt lukea kaikkia viestejä ajatuksella läpi, meen vasta sivun 9 alussa. Eli jos tähän on tullut jo selkeä/looginen vastaus niin unohtakaa)

Luen viimeistään huomenna ajatuksella viestit loppuun ja alan sitten katsomaan läpi pelaaja kerrallaan. Jotain erityistä, mihin mun kannattaisi teidän mielestä kiinnittää huomiota?
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 24.01.2018 14:41:47

felarof: kannattaa tietysti panostaa niiden lukemiseen, jotka on mahdollisia pahiksia, mut tän varmaan tajusit jo itsekin. :D Näistä viidestä (miina, Violet, justy, Marzzuu, Geraldine) mä oon jo pitkään ollut sitä mieltä että miina on hyvis. Eli tee toki oma johtopäätös, mutta jos haluat karsia luettavaa niin karsi miina. Periaatteessa kuka vaan noista lopuista neljästä vois ehkä olla pahis, vaikka Violettiakaan en kyllä oikeasti jaksa uskoa pahikseksi.

Lue siis kaikki ja kerro mielipiteesi, mutta no, kerroinpa jo omani. Eli mun järjestys hyvismäisimmästä pahismaisimpaan tällä hetkellä on:
miina
Violet
justy
Marzzuu
Geraldine.

Ja näillä puheilla ++Geraldine.

Itse asiassa mulla nyt just tuli mieleen, kun justy kovasti laittoi Geraldinea sinne aloittelijoiden kastiin, että voisiko tässä olla ovelaakin ovelampi pahisjuoni, että justy ja Gera ois pahiskamut ja etäännyttävät tällä tavalla että justy systemaattisesti pitää Geraa aloittelijana (kunnes mä korjasin tän oletuksen)? En tiedä, mutta miksi ei?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 24.01.2018 17:03:38

Äh. Oli/on taas tuttuun tyyliin kiireinen alkuviikko.

@Geraldine, onko mitään kommenttia vastauksiini jotka annoin epäikyihisi 2. päivän lopulla?

@felarof: Oikeastaan mun Miina-epäilyt katosivat 2. päivän aikana kun enhdkn paremmin vertailla miinan peliä hänen aiempiin pahispeleihinsä. Tää sai aluksi epäilyt Lauchuota kohtaan katoamaan (koska epäilin häntä lähinnä sen vuoksi että hänen 1. päivän äänestyskäyttäytymisessä vaikutti pahis-miinan pelastajille sopivalta. Äänestin kuitenkin lopulta Lauchuota kahdesta syystä:
1) Violet ei epäilyttänyt enää yhtä paljon kun luin hänen postejaan uudestaan
2) Lauchuon ääni Violetille vaikutti todella ohuesti perustellulta ollakseen hänen lopullinen äänensä.
2+) Myös Lauchuon 1. päivän ääni Halimalle oli olemattomasta perusteltu.


@Marzzuu: Tiedän että tää peli on vaikeaa, mutta pystytkö pikkuisen selittämään enemmän miksi Violet epäilyttää? Tai edes että ketkä sopisivat mielestäsi hänen pahiskavereikseen? Plus koska et epäillyt Lauchuota eilen(?), mitä mieltä olet hänen lynkkauksestaan? Epäilyttävätkö jonkun perustelut Lauchuon äänestämiselle.

Tällä hetkellä en oikein osaa valita Marzzuun ja Geraldinen väliltä. Toivon sen kertovan siitä, että molemmat ovat pahiksia. Jos näin ei ole, niin Violet on pahismaisempi kuin Miina (tai oikeastaan Miina on hyvismäisempi kuin Violet). Gera/Marzzuu-parista näen että ++Marzzuu sopii paremmin Violetin pariksi.


@Halima, ois kyllä ovelaa etäännyttämistä Geraldinen aloittelijaksi uskominen joo. Mun ois kyllä pitänyt muistaa että Geraldine on pelannut aiemminkin - ei siitä hänen esittelyketjustaan foorumilla niin kauaa ole.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 24.01.2018 20:44:39

Höö, hetkinen, väliaikalaskenta lähinnä itseäni varten, mutta muutkin saa hyödyntää tätä.
Eli siis, mie ja Gera ollaan nyt tasoissa äänien kanssa mikä väittää sitä, että arpa on heitetty miun suuntaan ellei Gera saa lisä-ääniä jostain suunnasta. Koska Violetilla on kai vaan miun ääni.

Sitten justy, mulla jotenkin miina & Violet/Violet & Gera parit käyvät mielessä, Violet on ennestään tuttu pelaaja ja voi olla helpostikin pahis, mitä vanhojen kokemusten perusteella uskallan väittää.
Geran tapauksessa oon vähän hukassa kun en hänen pelityyliään tunne, ja voin sanoa että epäilen häntä mutu tuntumalla.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 24.01.2018 20:45:45

Oh, miina unohtui, ja häneen pätee sama kuin Violetin kohdalla
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 24.01.2018 21:02:28

Marzzuu: Mihin vanhoihin kokemuksiin vetoat? En ole pelannut pahista kylässä _pitkään_ aikaan?

Ja musta tuntuu, että minun yhdistäminen miinaan tai Geraldineen on vähintäänkin kummallista, ottaen huomioon minun ja miinan keskinäinen kärhämöinti ensimmäisinä päivinä ja mun kommentointi Geran yksityisviestien lähettelystä.

Tältä erää ++Marzzuu, sillä hän ja Geraldine ovat veikkamani pahispari. Marzzuu menee kuitenkin Geran edelle, sillä vaikka hän olisi hyvis (mitä nyt pidän epätodennäköisenä), on hän silti yhtä lailla vaara lylossa, sillä en luota hänen äänestävän oikein. Tai ollenkaan.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 24.01.2018 22:51:52

Väliaikalaskentaa :>
3 Marzzuu (Geraldine, justy, Violet)
2 Geraldine (miina, Halima)
1 Violet (Marzzuu)

Poissaolot
-

Puhepakot suorittamatta
Ei enää kellään, hyvähyvä! :>

Päivä päättyy perjantaina 26.1. klo 21.
Jatkakaa!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 25.01.2018 00:24:43

Arpa on heitetty.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Geraldine » 25.01.2018 11:00:56

justy kirjoitti:@Geraldine, onko mitään kommenttia vastauksiini jotka annoin epäikyihisi 2. päivän lopulla?

Joo, nyt tulee.

Joo en yhtään tiedä mistä sain päähäni että äänestit miinaa ja sitten samassa viestissä Lauchuota. Hyvä Gera.. eihän tuossa oo mitään järkeä. Sori :D
Tuo fakta ettet äänestänyt miinaa silloin 1. päivän alkuvaiheessa selventää ristiriitaisuutta josta puhuin.

justy kirjoitti:En virittänyt ansaa raynille. Enemmän mielessäni oli esim. Violet, joka oli aiemmin heittänyt esiin ajatuksen raynin infotaposta. Halusin nähdä, keräisikö tällainen vaihtoehto ääniä, koska mielestäni se olisi pahiksille helppo tapa esittää aktiivista ilman että tarvitsiis feikata pahis-readeja.

Ahaa, eli siis viritit ansan Lauchuolle joka lankesi siihen ja sen takia äänestit häntä?

justy kirjoitti:Violet/justy on kyllä aika erikoinen. Eli pahis-Violet olisi keksinyt validin syyn epäillä sua yksityisviestien vuoksi, ja sitten pahis-justy olisi tullut ampumaan Violetin ajatuksia alas ja epäilemään Violetia niiden perusteella?

No siis voishan se olla pahisten toisistaan etääntymistaktiikka. Mä ainakin luulin että olisin tullut heti lynkatuksi silloin kun Violet toi esiin tuon yksityisviestihomman koska hei, superhelppo kohde pahiksille äänestää. Eli jos sä ja Violet olette pahiksia, olisi sulle ollut edullista olla lähtemättä ainakaan heti alkuun täysillä mukaan mua lynkkaamaan. Tämän perusteella olisit saanut hyvispisteitä ja voinut etäännyttää Violetia vähän itsestäsi siinä samalla.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Geraldine » 25.01.2018 11:10:16

[quote"=Marzzuu"]Sitten justy, mulla jotenkin miina & Violet/Violet & Gera parit käyvät mielessä, Violet on ennestään tuttu pelaaja ja voi olla helpostikin pahis, mitä vanhojen kokemusten perusteella uskallan väittää.[/quote]
Ihmettelen tässä kovasti sitä mistä Violet jo mainitsi; pahisparit Violet & miina ja Violet & minä ei kumpikaan näytä todennäköisiltä. Miksei Violet & justy ollut yksi vaihtoehdoistasi? Minusta se ainakin vaikuttaa aika paljon todennäköisemmältä kuin toiset kaksi.

Oletko Marzzuu yhä hieman pihalla pelistä kun et pelaajien välistä dynamiikkaa huomioinut vai yritätkö suojella pahiskaveriasi justya?

Marzzuu ja justy on mun mielestä meidän pahiskaksikko mutta jos nyt lynkataan Marzzuu ja hän paljastuu hyvikseksi, niin uskon että Violet ja justy on pahiksia ja ylläolevassa viestissäni esitetty Violet/justy -skenaario on totta.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 26.01.2018 15:26:18

Vähän muuten häiritsee, kun Jeku huomaa olevansa putoamassa, ja että hänen ainut toivonsa pelastua on äänestää Geraldinea ja hän vielä sanoo epäilevänsä Geraa, mutta silti hän pitää ääntään toivottomasti minulla.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 26.01.2018 17:29:27

Violet kirjoitti:Vähän muuten häiritsee, kun Jeku huomaa olevansa putoamassa, ja että hänen ainut toivonsa pelastua on äänestää Geraldinea ja hän vielä sanoo epäilevänsä Geraa, mutta silti hän pitää ääntään toivottomasti minulla.


Aloitan nyt tästä, kun tämä minuakin tällä hetkellä kovasti häiritsee. Näen viisi mahdollista selitystä:

1) Marzzuu ja Geraldine ovat pahispari, ja Marzzuu koettaa saada vielä lynkkauksen siirrettyä heistä pois
2) Marzzuu ja Geraldine ovat pahispari joka katsoo että Geraldinella on paremmat mahdollisuudet selvitä voittoon.
3) Marzzuu on hyvis, joka ei usko äänestämiseen vain itsensä pelastamisen vuoksi.
4) Marzzuu on pihalla oleva hyvis, joka ei tajunnut voivansa pelastaa itsensä.
5) Marzzuu on pihalla oleva pahis, joka ei tajunnut voivansa pelastaa itsensä.

Näistä vaihtoehdoista 5 mielestäni epätodennäköisin, koska kyllähän Marzzuulla olisi pahispari jeesaamassa. 1 vaikuttaa myös epätodennäköiseltä, koska Marzzuu ei aktiivisesti kampanjoi Violet-lynkkauksen puolesta. Muutenkin Marzzuun passivinen pelityyli ei viittaa tähän.

2, 3 ja 4 ovat mielestäni ne todennäköisimmät selitykset. Kakkosen suhteen kuitenkin häiritsee se, että hehän ovat molemmat saaneet ääniä lähes yhtä paljon, joten miksi he pitäisivät Geraldinea todennäköisempänä selviytyjänä? Kolmosta vastaan sotii se, että kuten Violet totesi, Marzzuu on kuitenkin epäillyt Geraldinea. Tosin tuo epäily tuli vastauksena kysymykseeni siitä, että kuka voisi olla pahis-Violetin kaveri - jotenkin musta tuntuu että Marzzuu on nyt vaan päättänyt että Violet on pahis.

Mutta joka tapauksessa, kaksi noista todennäköisimmästä selityksestä viittaa Marzzuun hyvismäisyyteen. Kuulisin tähän mielelläni muilta kommentteja. Ennen kuin kuulen, tehdäänpäs kuitenkin näin:
--Marzzuu
++Geraldine

Tähän ääneen vaikuttaa yllä olevan analyysin lisäksi Geraldinen vastaus mulle ja sen jälkeen antamansa Marzzuu/justy-pahisparireadi. Mutta siitä tarkemmin alla:

Tässä on Geraldinen justy-ajatukset eiliseltä:

Geraldine kirjoitti:Tässä tulee pelaajalistaukseni toinen puolisko.

Justy

Selasin läpi kaikki justyn viestit järjestyksessä ja jotenkin justyn sanomiset tuntuu ristiriitaisilta moneen kertaan. Esimerkiksi:

Geraldine kirjoitti:- Justy pitää miinaa hyvismäisenä alussa. Myöhemmin kommentoi raynin epäilyjä miinaa kohtaan neutraalisti ja mitäänsanomattomasti, tyylillä “no joo onhan se miina epäilyttävä mutta toisaalta ei”. Samassa viestissä justy äänestää miinaa, sitten poistaa äänensä äänestääkseen Lauchuota. Sitten äänestää TAAS miinaa sen takia että tämä piti Violetin “yölynkkaus”-lipsautusta pahismaisena. Kun Vampire (jonka pahis-justy tietäisi hyvikseksi) myös pitää Violetin lipsautusta pahismaisena, justy ikään kuin perääntyy vähän muttei poista ääntään miinalta. Aika jännä siis vaihtaa ääntä Lauchuolta miinalle, koska Lauchuota vastaan justylla oli äänestysperusteita, mutta miina sai äänen pelkästään sen takia että äänesti Violetia. Violet on justyn listassa pahismainen, joten tämä on ristiriitaista. Miksi justya häiritsee se että miina äänestää Violetia, jos justy itsekin pitää Violetia pahismaisena? Uskoisin että hyvispelaajan epäilyt olisivat enemmän systemaattisia.

- justy epäilee raynia siitä että tämä tarttui Halimaan eikä Violetiin tai Vampireen, vaikka kaikki 3 epäilivät justya samasta syystä. Justy sitten virittää raynille äänellään “ansan” mutta peruu sen seuraavassa viestissään. En ymmärtänyt mistä tässä ansassa oli kyse. Seuraavassa viestissään justy pitääkin raynia hyviksenä ja sanoo että raynilla on hyviä pointteja sille miksi Violet ja Lauchuo eivät ole hyviksiä. Justy aiemmin epäili Lauchuota ja jonkin verran Violetia, jonka takia pahis-justyn olisi nyt kätevää pitää raynia hyvismäisenä koska hän on justyn kanssa samaa mieltä. Mua tässä häiritsee se että justy piti raynia aiemmin pahiksena, joten miksi hän yhtäkkiä tuntui luottavan raynin mielipiteeseen Violetista ja Lauchuosta, jos kerran epäilee raynia pahikseksi? Ristiriitaista.
- Sitten vielä se että justy ei kannattanut raynin infolynkkausta. Mun mielestä tämä voisi helposti tulla pahis-justyn suusta, koska pahis haluaisi pudottaa raynin pelistä (sen takia epäili raynia viesteissään), muttei kuitenkaan halua pudottaa 1. päivänä koska silloin kuolleistaherättäjä toisi raynin takaisin peliin.


Saman postin lopussa hän totesi, että pitää Marzzuu-justy-paria mahdollisena, samoin Violet-justy-paria.

Tässä on vastaukseni Geraldinen epäilyihin. Osoitan mm. että hänellä on väärä kuva 1. päivän äänistäni ja siitä mitä tarkoitin "ansalla".

Tässä on Geraldinen vastaus vastaukseeni:

Geraldine kirjoitti:Joo en yhtään tiedä mistä sain päähäni että äänestit miinaa ja sitten samassa viestissä Lauchuota. Hyvä Gera.. eihän tuossa oo mitään järkeä. Sori :D
Tuo fakta ettet äänestänyt miinaa silloin 1. päivän alkuvaiheessa selventää ristiriitaisuutta josta puhuin.

justy kirjoitti:En virittänyt ansaa raynille. Enemmän mielessäni oli esim. Violet, joka oli aiemmin heittänyt esiin ajatuksen raynin infotaposta. Halusin nähdä, keräisikö tällainen vaihtoehto ääniä, koska mielestäni se olisi pahiksille helppo tapa esittää aktiivista ilman että tarvitsiis feikata pahis-readeja.

Ahaa, eli siis viritit ansan Lauchuolle joka lankesi siihen ja sen takia äänestit häntä?

justy kirjoitti:Violet/justy on kyllä aika erikoinen. Eli pahis-Violet olisi keksinyt validin syyn epäillä sua yksityisviestien vuoksi, ja sitten pahis-justy olisi tullut ampumaan Violetin ajatuksia alas ja epäilemään Violetia niiden perusteella?

No siis voishan se olla pahisten toisistaan etääntymistaktiikka. Mä ainakin luulin että olisin tullut heti lynkatuksi silloin kun Violet toi esiin tuon yksityisviestihomman koska hei, superhelppo kohde pahiksille äänestää. Eli jos sä ja Violet olette pahiksia, olisi sulle ollut edullista olla lähtemättä ainakaan heti alkuun täysillä mukaan mua lynkkaamaan. Tämän perusteella olisit saanut hyvispisteitä ja voinut etäännyttää Violetia vähän itsestäsi siinä samalla.


(Välikommenttina vastaus tuohon ansa-juttuun: ansa ei ollut erityisesti Lauchuolle, itse asiassa ajattelin muistaakseni Violetia enemmänkin tuossa vaiheessa. Halusin siis nähdä innostuisiko joku mahdollisuudesta lynkata rayn "varmuuden vuoksi" sen sijaan että lynkattaisiin pahismaisin pelaaja.)

Käytännössä siis yksi kolmesta epäilyn perusteesta (olematon miina-ääneni) katoaa ja toinen oli ainakin väärin (ansa-tulkinta). Okei, kolmas on mahdollinen. Mutta silti, voisi kuvitella että Geraldinella on tässä vaiheessa vaikeuksia lukea mua, koska aiemman epäilynsä pohja on kadonnut lähes kokonaan.

Paitsi eipä olekaan, vaan 10 minuuttia myöhemmin Geraldine kirjoittaa tän:

Geraldine kirjoitti:Marzzuu ja justy on mun mielestä meidän pahiskaksikko mutta jos nyt lynkataan Marzzuu ja hän paljastuu hyvikseksi, niin uskon että Violet ja justy on pahiksia ja ylläolevassa viestissäni esitetty Violet/justy -skenaario on totta.


Eli olen yhä pahismainen, ja jos lynkataan Marzzuu, mut pitää ilmeisesti lynkata seuraavaksi - riippumatta siitä onko Marzzuu hyvis vai pahis.


Näen tässä kaksi mahdollisuutta pahis-Geraldinelle:
- Marzzuu on hänen pahiskaverinsa, ja Gera yrittää kääntää huomista lynkkausta pois hänestä
- Marzzuu on hyvis, ja Gera suunnittelee lynkkaavansa huomenna justyn (tai ehkä Violetin, jolla on Marzzuun death curse tän päivän jälkeen).

En oikein näe tässä enää mahdollisuutta hyvis-Geraldinelle, jonka luulisi edes harkitsevansa pahis-readiaan musta, kun puolet tai kaksi kolmasosaa hänen epäilyistään minua kohtaan ovat osoittautuneet väärinymmärrykseksi - siis hänen vääräksi ymmärryksekseen ketjussa esitetyistä asioista.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 26.01.2018 19:25:38

miina, etkö ihmetellyt missään vaiheessa, miten kaikki puhuivat koko ajan pahispareista? Eli pohtivat vain kuka voisi olla kenenkin pari, eikä että ketkä kaksi muuta voisivat olla pahiksia pelaajan x lisäksi

Marzzuu, miksi et ole yrittänyt pelastaa itseäsi?

Miksi te muuten pidätte sitä hyvismäisenä, että Violet on katsonut paikallaolijoiden listaa? En nyt muista ketkä kaikki tästä on hänelle hyviscredittejä antaneet, muistaakseni useampi.

Violet kirjoitti:3) Olen pahis, ja tämä on minun ja pahis Geraldinen juoni, jolla pidän huolen siitä, että toinen meistä selviää loppuun asti. Yötapot toteutetaan kuitenkin varmoihin hyviksiin, joten tästä syntyvä "varma" hyvis selviäisi loppuun asti.

Lainaus tästä viestista. Tää on musta Violetilta jännä kommentti, mä en oo ainakaan ajatellut niin pitkälle, että "uusia" varmoja hyviksiä ei ehdittäisi enää tappaa yöllä. Toki en oo seurannut peliä tarpeeksi aktiivisesti ja mulla voi olla vaan liian pitkä tauko pelaamisessa, että mulle ei välttämättä tule mieleen niin helposti sellaset asiat jotka tulee muille hyviksillekin. Mitä muut on tästä mieltä?

Laitan tänään vielä tarkempaa pohdintaa ainakin osasta pelaajista
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 26.01.2018 19:39:49

Älkää ikinä osallistuko juonariin ja tehkö muuttoa yhtä aikaa, se Ei Onnistu...
Eli siis, felarof ihmetteli miksen pelasta itseäni?
Tähän jo tavallaan vastaankin kun puhuin muutosta, ja pelinjohtoa jo aiemmin varoitin, että pelini tulee hidastumaan.
Äänenvaihto oli päässyt unohtumaan ( Häpeä Marzzuu), olkoon nyt noin, kattoo siirtyykö ääni Geralle vai olenko yhden naisen oppositio pelin läpi.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 26.01.2018 20:02:17

Felarof, en tajua itekkään miten oon voinu missata sen. Ehkä jotenkin ajattelin että ihmiset vaan yhdistelee pelaajista pareja joitten kautta helpompi löytää edes jotaki.

Joku juttu tässä nyt mättää. Ite tietty heti ajattelin että marzzuu vaan on uhrattu mutta jos se olis pahis niin miksi se ei etäännyttäis itseään geraldinesta joka tapauksessa?

//marzzuu väliin. Hämmennyin ehkä lisää..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 3 päättyy 26.1. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 26.01.2018 20:06:26

Marzzuu kirjoitti:Höö, hetkinen, väliaikalaskenta lähinnä itseäni varten, mutta muutkin saa hyödyntää tätä.
Eli siis, mie ja Gera ollaan nyt tasoissa äänien kanssa mikä väittää sitä, että arpa on heitetty miun suuntaan ellei Gera saa lisä-ääniä jostain suunnasta. Koska Violetilla on kai vaan miun ääni.

Sitten justy, mulla jotenkin miina & Violet/Violet & Gera parit käyvät mielessä, Violet on ennestään tuttu pelaaja ja voi olla helpostikin pahis, mitä vanhojen kokemusten perusteella uskallan väittää.
Geran tapauksessa oon vähän hukassa kun en hänen pelityyliään tunne, ja voin sanoa että epäilen häntä mutu tuntumalla.

Tämä viestisi ei varsinaisesti anna kuvaa ettet olisi tietoinen tilanteesta tai että olisit unohtanut asian.

justylle vastauksena tähän liittyen, Marzzuun vastaus sulkee kohdan 3) pois, ja musta tuo lainaamani viesti tekee kohdat 4) ja 5) epätodennäköisiksi. Jos halutaan ruveta kehittelemään salaliittoteorioita niin vaihtoehto 6) kaiketi olisi, että Marzzuu on pahis ja pahikset ovat todenneet Marzzuun tippuvan tänään todennäköisesti joka tapauksessa ja feikkaavat Marzzuun ja Geran välille pahispariutta. Tämä toki vaatisi pahiksilta jo jonkin näköistä koordinointia tai Marzzuulta kokeumusta ja oveluutta toteuttaa tuo.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa

cron