Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Anblick » 22.12.2017 19:03:03

:DD Olis ehkä pitänyt lukea tätä topicia viime päivinä, koska en tiennyt, että mosaiikkia (ja nyt mua) ollaan näin akuutisti lynkkaamassa. Koitan lukea aiemmin keskustellun tämän pelipäivän puolella ja palailen sitten juttelemaan enemmän :)
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Anblick » 23.12.2017 16:50:00

Luin eilen illalla vissiin 8 sivua ja sen jälkeen oon mennyt pikakelauksella. Mulla ei oikeastaan ole hirveästi sanottavaa näin pikaisella lukemisella, mutta kyllä mä nyt haluan vielä kirjoittaa edes jotain, kun kerran ilmosin varapelaajaksikin :DD

Mä periaatteessa ymmärrän, miksi ootte lynkkaamassa mosaiikki-minua, mutta massaamisen makua on kyllä reippaasti. Muutama on suunnilleen ilman perusteluita äänestänyt mua, mikä nyt ei hirveästi edistä peliä etenkään, jos satun olemaan hyvis. Lisäksi mä kyllä ymmärrän itse hyvin, miksi mosaiikki, joka ilmeisesti pelasi ihan ekaa peliään, ei muodostanut kauhean vahvoja mielipiteitä (sopiva uudelleensyntymä, kun oon samanlainen jahkailija, hahah) ja jättäytyi pois.

Sitä en kuitenkaan ihan purematta niele, miten vähälle muista keskustelu on nyt jäänyt. En tosiaan ole kauhean tarkkaan kärryillä kaikista käänteistä, mutta etenkin Zey on pistänyt silmään sillä, ettei ainakaan mulle välity, miksi hän haluaa äänestää just mua eikä esim. Violetia tai Halimaa, joita hän on myös epäillyt. Monen muunkaan syyt eivät ole ihan selvinneet tarkalleen, mutta Zeyllä oli pidempääkin perustelua, jonka jälkeenkään mulle ei ihan selvinnyt tämä. Lisäksi mua kiinnostaa, mikä järjestys sulla on viimeisimmässä listassasi? Ainakin joskus pahiksena mietit kovasti, missä järjestyksessä listaat pelaajat, jotta pitäisit pahiskytköksesi mahdollisimman piilossa, eikä tässä ollut ainakaan aakkosjärjestys.

Mua myös ihmetyttää se, miten varmana hyviksenä rayta pidetään. Musta olisi kutkuttava skenaario, että ray olisi miinan kanssa pahis ja että eilinen oli teatteria :D Voisin jopa uskoa sen raysta -- koska jos tämä salaliittoteoria on totta, niin sehän onnistui loistavasti.

Mutta hyvää Joulua jos en enää illalla ehdi kirjoittelemaan, on vähän tonttupuuhia ennen huomista :)
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Black Fox » 12.12.2017 21:19:17

Hei vaan, täällä ollaan. Hyvin pihalla kuin lumiukko, mutta kai peli opettaa. Kiva päästä jakaan tää peli teidän kanssa :)
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Black Fox » 13.12.2017 11:19:27

Cameron kirjoitti:No niin opettelis lukemaan :D Tässähän olikin tosiaan vaakariveistä kyse!

Meiz kirjoitti:Nyt voikin pohtia oisko Cameron niin ovela pahis että lähtisi bluffaamaan väärinkäsitystä setupista :D

Jäin Cameronin kommentin jälkeen itsekin pohtimaan Meizin ääneen sanomaa ajatusta. Lähdenkin nyt tämän ajatuksen pohjalta liikkeelle.

Zey kirjoitti:
Cameron kirjoitti: Itse asiassa 1. ja 4. Setuppi taitavat näyttäytyä pahiksille samanlaisena.
Vai ootko Meiz pahis joka tiedät että roolijako on joku muu kuin 1. tai 4.?

Pahiksena Cam tietäisi, ettei mikään pystyrivi voi olla voimassa (koska pahisten roolit pystyriveissä eivät sovi mihinkään vaakariviin). En usko, että pahiksena Cam teeskentelisi sekaannusta, sillä en usko, että hänelle moinen tulisi mieleen. Ja Cam kuitenkin selvästi oli tutkinut roolikokoonpanoja -> en usko, että olisi mahdollista, että Cam ei vain olisi huomannut pystyrivien mahdottomuutta. Uskon siis Camin hyvikseksi.

Pahiksilla on ollut vuorokausi aikaa miettiä taktiikkansa kuntoon. Muiden ihmisten pelityylejä tuntematta tuo voinee olla myös pahisten juoni saadakseen huomio pois joistakin jäsenistä. Ja ajatuksena, että pahis-Cameron ei teeskentelisi sekaannusta, koska hänellä ei ehkä tule sellainen mieleen voi olla totta (tai sitten ei, Cameron on ymmärtääkseni aiemminkin pelannut pelejä ja nähnyt erilaisia taktiikoita), mutta joku muu voi olla keksinyt tämän juonen. Mikäli Cameron on pahis, hänellä on takana muita fiksuja pelaajia, joista joku voikin keksiä moisen juonen?

Geraldine kirjoitti:
miina kirjoitti:
Zey kirjoitti:
miina kirjoitti:Cameron on nyt tainnu aloittaa varmaan joka ikisen viime pelin jollakin tuollasella kämmillä. Edellisessä oli kultisti..

Uskotko siis, että tämän pelin kämmi voisi tulla pahis-Camiltakin?

En poissulkis sitä mahollisuutta.

Mutta toisaalta tämä peli alkoi yöllä, joten pahikset saivat puhua keskenään kokonaisen (irl)päivän ennen (peli)päivän alkua ja päätellä mikä vaakarivi tähän peliin arvottiin. En usko että tämän jälkeen pahis voisi enää sekoittaa vaakarivit ja pystyrivit keskenään...

Geraldine, en näe tuon vaaka- ja pystyrivien keskenään sekoittumisen olevan kovinkaan vahva perustelu Cameronin hyvyydelle. Itse en haluaisi poistaa pahis-Cameronin mahdollisuutta vain sen takia että ”hän lukee väärin ohjeita”. Ainahan on mahdollisuus näin sanoa toisin, vaikka oikeasti tietäisi säännöt kuinka tarkkaan tahansa.

Nyt vielä kysymys teille, jotka paremmin ihmiset ja heidän pelityylinsä tuntevat: Mikäli Cameron sattuisi olemaan pahis, olisiko hän voinut keksiä näinkin viekkaan suunnitelman, että saisi itsensä pois epäilyjen alta? Toinen kysymys: Olisiko joku tästä porukasta voinut olla näin fiksu ja pahiksena kertonut toiselle miten hänen tulisi toimia ja sanoa, että epäilyt hälvenisivät edes yhden pahiksen suuntaan?

En edes tiedä sainko sanottua kaiken, mitä ajatuksissani oli, mutta mielenkiinnolla odotan näihin spekulaatioihin jotakin vastausta. Nyt alkaa olla hoppu, että ehdin valmistella itseni töihin, palailen taas iltasella.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 14.12.2017 18:16:05

Tällä hetkellä ajatukseni ei toimi ja en pysty sen suurempaan analysointiin väsymyksen takia. Vastaanpas nyt kuitenkin pintapuolisen lukemisen jälkeen niihin kommentteihin, joissa itseni mainittiin.

raynpelikoneet kirjoitti:Enpäs kirjoitakaan enempää vielä. Aloitin lukemaan Black Foxin postia -- scumreadasin jo, sitten luinkin Cameronin postit, ja itseasiassa Black Foxilla on tosi hyvä ja mahdollisesti validi pointti

Mitä tarkoittaa scumread?

miina kirjoitti:Black fox: Alotti jotenkin yllättävän hyvin, jos kerta pelaa ekaa peliään? Saatko apua vai mitä ihmettä? (Omassa ekassa pelissänihän olin lähinnä huutamassa ensimmäisenä erikoisrooliani ja sekoilin kovasti Teen sitä kyllä edelleen..)

Voin sanoa, että sydän hypähti ilosta, kun tätä kommenttia luin! Ei, en saa apua, mutta nähtävästi olen oikeilla jäljillä siitä, kuinka peliä kuuluisi pelata. Otan siis tämän kommentin kohteliaisuutena. Mutta voit pitää minua silmällä, toimintani kestää kyllä päivänvaloa :) Pääosin parhaimmat älynväläykseni tulevat hyvin nukutun yön jälkeen. Olin aiemmin lukenut ketjun läpi ja yön aikana prosessoinut lukemaani. Aamulla sain ajatuksen ja siitä se sitten lähti.

Minulla on sekä haittana että etuna se, etten tunne kenenkään pelaajan pelityylejä. Monet ovat tämän pelin aikana verranneet pelaajien käytöstä aiempiin peleihin, joista itselläni ei ole kokemusta, joten en omia päätelmiäni voi aiempien pelien varaan rakentaa. Toisin sanoen minulla on käsityksen saamiseksi ainoastaan yksi vaihtoehto: yrittää löytää jotakin, mihin voin kiinnittää huomiota. Aloittelijana en voi ajatella pelaajista, ettei pelaaja olisi niin fiksu keksiäkseen kummallisia suunnitelmia. Tässä voisin ottaa esiin aloittelijan hyödyn siitä, jos ei pelaajien pelityylejä tunne: ketään ei parane aliarvioida.

Plussaksi vielä tämä kommentti:
Meiz kirjoitti:Raynin readeista en ole toistaiseksi kovin vakuuttunut. Kommentti Lauchuosta voi olla täysin tuulesta temmattu (vain rayn voi sen aitouden todentaa). Ahaa elämys Cameronista on myös vähän outo kun miettii aiempaa 99% town readia.

Haluaisin raynin vastaavan myöskin tuohon, että mistä moinen mielenmuutos Cameronin suhteen?

Perehdyn ihmisten viesteihin paremmin huomisen/viikonlopun aikana ja pyrin selvittämään omia ajatuksiani pelaajista. Tällä hetkellä takki on kovin tyhjä ja minun on hankalaa muodostaa ihmisistä mielipidettä ilman syvempää viesteihin tutustumista, johon taas energiani ei tänään riitä.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 17.12.2017 14:36:58

Kiva saada Zey takaisin peliin, vaikka muuten ei mennytkään ihan mallikkaasti :D
Tässä aamupäivän aikana olen lukenut aiempia sivuja ristiin rastiin. Tällä hetkellä ajatukset ovat täysin sekaisin, joitakin tuntemuksia on tullut tämän aamupäivän aikana erinäisistä henkilöistä. Jätän ne kuitenkin nyt vielä pimentoon, sillä mitään vedenpitäviä perusteluja tunteilleni en ole vielä löytänyt. Jäin miettimään kuitenkin tuota Zeyn lynkkausta ja toivoisinkin saavani hieman selvyyttä asiaan.

Rayn, pelin alussa kysyit Zeyltä, pelaako hän erikoishyviksenä eri tavalla kuin taviksena. Kerroit huomanneesi Zeyn pelaavan peliä jotenkin hieman eri tavalla kuin viime pelissä etkä tiennyt mitä se tarkoittaa. Nyt Zey lynkattiin yöllä, mitkä ovat sinun mietteet koko asiasta? Haluaisin saada sinun näkemyksen ennen kuin vedän mitään johtopäätöksiä :) Ja jos oikein myös ymmärsin, niin Cameronin suhteen mielenmuutostasi kommentoit, kun saat ensin Cameronin vastauksen asiaan. Olenko ymmärtänyt oikein?
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 17.12.2017 23:54:56

Violet kirjoitti:Nyt kun tiedetään erikoishahmorivi, niin itselläni on pieni huomautus, nimittäin pahisennustaja on uskakseni saanut ennustaa myös yö0 aikana, joten erikoishahmojen kannattanee pitää tämä mielessä.

Välihuomautus tähän ennen kuin menen nukkumaan, ensimmäisen postauksen lopussa sanotaan näin: "1. päivä alkaa tiistaina 12.12. klo 21.00. Sitä ennen on yö nolla, joka alkaa 11.12. klo 21.00. Yö nollan aikana pahikset saavat keskustella keskenään, mutta heillä ei ole vielä yötoimintoja. Ketjuun ei saa kirjoittaa kukaan ennen kuin 1. päivä alkaa." Eli pahisennustaja ei saanut ennustaa. Nyt menen nukkumaan, hyvää yötä :)
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 18.12.2017 22:13:48

Lähden nyt hieman kirjoittamaan omia mietteitäni ylös, kun olen päässyt hieman enemmän sisälle peliin (tai ainakin yritys on ollut kova). Tällä hetkellä kaikki pointit, jotka itselläkin oli, on sanottu jo edellisissä viesteissä. No kirjoitan nyt kuitenkin, vaikka ihan vain itselleni selvyydeksi, jos ei muuten.

Cameron: Laittaisin Cameroniin tällä hetkellä hyvis-leiman otsaan. Ensimmäisen päivän olin liikkeellä enemmänkin mitä jos-ajatuksella, joka kyllä karisi viestien mittaan. Viimeisimmän viestin koin jotenkin hellyyttävänä :D

Geraldine: Jossakin vaiheessa alussa minulle tuli pieni pahisviba, mutta tällä hetkellä se on haudattu. Hyviksenä näkisin hänet tällä hetkellä parhaiten.

Halima: En osaa sanoa oikein mitään suurempaa. En oikein saa kunnollista otetta alkupään viesteihin, loppupäähän en ole vielä kovin ajatuksella päässyt tutustumaan. Voi liikkua suuntaan tai toiseen, tällä hetkellä eniten neutraalilla alueella.

Halima kirjoitti:Ja voin yhtyä miinan kehuihin, oot kyllä aloittanut hyvin jos tää oikeasti on sun eka juonittelupeli. :)

Btw, kiitokset kehuista :)

Jeekaka: En osaa sanoa vielä oikein mitään ihmeellistä. Pitäisi perehtyä hänen peliinsä paremmin, kun vain olisi aikaa.

Meiz: Sama kuin Jeekaka

miina: Taas yksi arvoitus. Olin laittavinani miinan aiemmin hyviksiin, mutta täytyy vielä perehtyä paremmin toisen päivän ja edellisen päivän lopussa tulleisiin viesteihin kun näyttänee olevan muiden mahdollinen pahis-listalla.

mosaiikki: Pahisvibaa, ainakin mikäli Violet on pahis. Tuntuu, että on varsinkin alkupelin aikana kovasti Violetin puolella.

raynpelikoneet: Seurasin muutaman sivun edellistä peliä ja itseäni silloin jopa pelotti rayn tiukat kysymykset ja painostus heti alusta lähtien muita kohtaan. Nyt en ole saanut samaa tuntemusta hänestä (paitsi lievästi esimerkiksi Cameronin kohdalla), mutta en osaa tulkita mistä se johtuu. En tätä nyt sen kummemmin osaa selittää, mutta peli tuntuu olevan varovaisempaa kuin edellinen (muista rayn peleistä en osaakaan sanoa).

Violet: Joku ei tunnu olevan kohdillaan. Voisin nähdä hänet pahiksena. Nähtävästi muillakin on samansuuntaisia ajatuksia hänen suhteen.

Zey: Hyvisviba, hyvää pohdintaa. Jotenkin tuntuu siltä, että hän jatkaa siitä pisteestä mihin ennen lynkkaustaan jäi.

Haluaisin tähän loppuun kysyä varsinkin Violetilta ja mosaiikilta, että ketkä ovat teidän mielestänne pahismaisimmat pelaajat tällä hetkellä ja miksi?
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 22.12.2017 17:54:20

Huh mikä keskustelu on ollut ennen edellistä äänestystä! Olen nyt lukenut/silmäillyt pikaisesti kaiken läpi.
Ensimmäiseksi täytyy kyllä ensimmäiseksi myöntää, että olen laittanut irl-elämän tämän pelin edelle. On ehkä pahin mahdollinen hetki itselleni, kun on kaikki kouluun liittyvät asiat saatava kuntoon, jotta voi ensi kuun lopussa valmistua plus tämä jouluhässäkkä tähän. Huomenna en myöskään ehdi pelailemaan, sillä koneelle istumiseen ja viestien läpikäyntiin ei ole aikaa. Kiireiden pitäisi helpottaa joulun jälkeen.

Nyt sitten itse peliin.

Halima kirjoitti:Aika mitäänsanomatonta. Tässä on kuitenkin useampikin pelaaja josta on paljon puhuttu, niin kai sulla nyt jotain mielipidettä olisi (esim Meiz ja minä). Muuten Black Foxin epäilykset tuntui noudattavan yleistä mielipidettä, mikä on sekin aika yleistä pahiksille.

Olisin tietenkin voinut lähteä valehtelemaan joitakin tuntemuksiani esimerkiksi sinua tai Meiziä kohtaan, mutta en koe siihen olevan tarvetta. Tämä peli on tosiaan itselleni ensimmäinen tämänkaltainen peli koskaan, joten viestien analysointi kategorioihin ”hyvikset” ja ”pahikset” on minulle jo itsessään jotakin suurta ja ihmeellistä. Sen suuremmin en ole ehtinyt tässä ensimmäisen pelipäivän jälkeen analysoimaan viestejä kiitos kiireiden ja analysoinnin hitauden, analysoinnissa kun en ole harjaantunut yhtä ketteräksi kuin konkarit :)

Halima kirjoitti:No siis mä en oikeasti enää edes muista kenestä mosaiikki silloin sai noita hyvisvibatuksia, mutta muistaakseni ajattelin silloin että ne oli jossain määrin keksityn tai muiden perusteluilla seilaamisen kuuloisia. Että jos mosaiikki ois pelannut ennen englanniksi, hän ois "tiennyt" että kannattaa alussa laittaa muutama hyvisviba liikkeelle, ja sitten muiden perässä vain tehnyt niitä. Nyt jos mosa ei ole pelannut aiemmin muualla, nuo hyvisvibatukset ovat ymmärrettävämpiä vaikka seilaisivatkin muiden perusteluilla. Ensi kertaa pelaavalta ei voi mielestäni odottaa ihan samanlaista syvyyttä kuin vanhemmilta konkareilta.

Tähän kohtaan haluaisin huomauttaa, että mosaiikki on kertonut ilmoittautumisen yhteydessä, että on juonittelupelejä pelannut ”joitakin vuosia sitten”. Tarina ei kuitenkaan kerro oliko kyseessä yksi peli vai monen vuoden kokemus.

En ehdi perehtymään peliin sen enempää tänään tai huomenna, joten laitan ääneni lukkoon jo nyt. Toisen päivän aikana sain Violetista paremman kuvan kuin ensimmäisenä päivänä. Edelleen mosaiikki/Anblick pahisvibattaa, ja hän epäilyttääkin tällä hetkellä minua eniten. Ääneni menee siis ++Anblick
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 26.12.2017 18:32:23

Joulu alkaa olla takana ja aikaa alkaa taas enemmän löytyä. Olen hieman kipeä, mutta kahlasin pääpiirteittäin viestit toisesta päivästä tähän päivään, huomenna paneudun niihin lisää.

raynpelikoneet kirjoitti:
Black Fox kirjoitti:Toisen päivän aikana sain Violetista paremman kuvan kuin ensimmäisenä päivänä. Edelleen mosaiikki/Anblick pahisvibattaa, ja hän epäilyttääkin tällä hetkellä minua eniten. Ääneni menee siis ++Anblick

Voitko avata tuota Violet hommaa paremmin kun kerkeät? Minulla kun on aivan päinvastainen kuva Violetin pelistä.

raynpelikoneet kirjoitti:Ihan vain siksi koska ekana päivänä sinä et sanonut Violetista sanaakaan ja toisen päivän aikana ajattelit hänen olevan pahismainen.

Toisena päivänä kirjoittelin omia mietteitäni listalle, johon lukeutui niin ensimmäinen kuin toinen päivä siihen asti, kun viestini kirjoitin. Silloin Violetilta oli tullut vain muutama viesti toisena päivänä. Oman listani jälkeen Violet alkoi laittaa enemmän viestiä, joiden myötä myös oma käsitykseni hänestä muuttui. Koin hänen vastaavan rehellisesti ja helposti muiden esittämiin väitteisiin. Tällä hetkellä lukisin Violetin enemmän hyvikseksi kuin pahikseksi. Vastasiko tämä kysymykseesi? Haluaisin kuulla tarkennuksen tuohon ”minulla kun on aivan päinvastainen kuva Violetin pelistä”, mitä tarkoitit tällä? Koitko hänet ensimmäisenä päivänä hyvismäiseksi, mutta toisesta päivästä pahismaiseksi, vai miten tuo lause pitää tulkita? :)
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 27.12.2017 20:33:57

Nähtävästi oma äänestyshiljaisuus on nyt suurennuslasin alla, joten avaanpa teille ne syyt, miksi on jäänyt äänestämättä/olen äänestänyt.
Ensimmäinen äänestys: Kuten arvata saattaa, olin paniikissa siitä, että lynkkaan jonkun omalta puoleltani. Kyseessä on ensimmäinen peli ja ensimmäinen äänestys. En kokenut, että minulla olisi mitään sen suurempaa epäilystä, jonka avulla olisin uskaltanut lähteä äänestämään. Kyllä, olen nössö :D

Toinen äänestys: En ollut paikalla äänestämässä. Ystäväni päätti lyhyellä varoitusajalla tulla kylään, joten siinä meni minun äänestyspäiväni. Ei siinä, kiva ilta se oli kuitenkin :)

Kolmas äänestys: Päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja äänestää. Äänestin mosaiikkia. En siihen mennessä ollut kovinkaan tarkasti ehtinyt lukea (saatika analysoida) viestejä, jotka oli kirjoitettu toisesta päivästä eteenpäin. Violetia en nähnyt enää niin pahismaisena, joten lähdin mosaiikkia äänestämään ihan vain siitä syystä, että hän oli listallani pahismaisimpia.

Olipas hauska huomata, että minusta on kokonaisuudessaan tehty yksi postaus. Tässähän tuntee itsensä kovin tärkeäksi tällä hetkellä :D Anyway, en tiedä Halima yritätkö ihan tahallasi laittaa epäilyksiäsi minua kohtaan, olet samaa siementä kuitenkin yrittänyt kylvää jo hetken aikaa? Näillä epäilyillä tuntemukseni on, että pahiksen on jostakin kaivettava joku henkilö, johon voisi mahdollisesti lähteä rakentamaan jotakin pahismaista. Kaipaisin kuitenkin hieman paremmat perusteet kuin toisena päivänä kirjoitetut hahmoanalyysit ja ”syrjäänvetäytyvyyden”. Työharjoittelu, koulun viimeistely sekä joulu toivat kiirettä ja joulun aikana sairastuttuani ei energiatasoni ole kovin korkeita suureen päättelytyöhön. Ja muistetaan näiden päälle edelleen se, että olen aloittelija. Mielenkiinnolla odotan parempia perusteluja epäilyillesi, jos sellaisia edes on.

Violetin viestiin olen osittain jo vastannutkin. Niiltä osin, mitä ei edellä olla jo käsitelty, vastaan nyt. Sinua epäilyttää minun ja miinan keskinäisen vuorovaikutuksen vähyys. Kuitenkin unohdat katsoa vuorovaikutustani muiden pelaajien kanssa. Joidenkin kanssa olen kommunikoinut enemmän, joidenkin vähemmän. Esimerkkinä jälkimmäisistä voisin sanoa vaikkapa Jeekaka tai Meiz.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 28.12.2017 15:49:44

Violet kirjoitti:Vastaukset äänestämättömyyteen tulivat kuin apteekin hyllyltä, paitsi että äänestää voi muulloinkin kuin päivän lopussa. Tai viimeisenä IRL päivänä. Mikä sai sinut pysymään äänestämättömänä koko pelin ajan lukuun ottamatta mosaiikkia?
Ja toisekseen, minulla on erittäin epäselvä kuva siitä, keitä tällä hetkellä epäilet. Olisi hyvä kuulla.

Kuten sanoin, ensimmäinen päivä meni nössöillessä. Toisena päivänä olisin voinut miettiä aiemmin äänestämistä, jos olisin tiennyt tulevasta vieraastani. Olin jo siihen mennessä huomannut, että mielipiteeni heittelivät laidasta laitaan, kun yritin ihmisiä kategorisoida. En kokenut siinä vaiheessa tarvetta äänestää, sillä se olisi voinut taas muuttua esimerkiksi seuraavan ketjuun tulevan viestin takia, joten päätin odottaa ääneni kanssa. Kuten huomattu, jäi sitten äänestämättä. Mosaiikin tapauksessa tiesin jo aiemmin, että myöhemmin äänestäminen on mahdotonta IRL elämästäni johtuen, joten äänestin ajoissa.

Mitä omiin epäilyihin tulee, en mielelläni niitä vielä tässä vaiheessa kerro. Odottelen erään pelaajan postauksia, jonka jälkeen avaan epäilyksiäni enemmän.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 28.12.2017 22:14:58

Sainkin nyt vastauksen, jonka takia jätin epäilykseni aiemmin kertomatta. Koin paremmaksi pysyä omista ajatuksistani hiljaa, sillä en halunnut antaa mitään suuntaa epäilyilleni ennen vastauksen saantia. Nyt Violet voin kertoa omat epäilykseni.

Lähden ensimmäiseksi nostamaan epäilyjä raysta. Hänen puheensa koskien Violettia sekä minun kanssani käyty keskustelu Violetin epäilyistä pisti itseäni silmään ristiriitaisena. Lisäksi vastaus viimeisimpään kysymykseen oli kovinkin hyökkäävä (vaikkakin taitaa olla aika normaalia rayta, jota ei ole paljoakaan tässä pelissä näkynyt?). Eli tässä tämä, mistä puhun:

Rayn epäilyt Violetista ensimmäisten päivien aikaan, 1. päivä:

raynpelikoneet kirjoitti:Violet - koko härdelli hänen miina-readin ympärillä ei tunnu luonnolliselta, tuntuu että violet pelaa enemmän reaktiivisesti kun proaktiivisesti ja se ei sovi hyvis!violetiin mitä minä hänestä hyviksenä tiedän

2. päivä:

raynpelikoneet kirjoitti:Täällä on nyt aika paljon keskustelua siitä, onko Violet pahis vai ei, ja mitä se merkitsee. Minä en itseasiassa usko että Violet on pahis.

*** Tässä välissä tekstiä, joka ei liity Violetiin***

Se syy sille, miksi uskon ettei Violet ole pahis, on se, että Violet olisi kyllä varmasti tullut pahiksena itsensä pelastamaan päivän lopussa. sanokaa mitä sanotte, mutta minä uskon tähän jokatapauksessa, sillä hyvistä saattaa olla kiinnostamatta lynkataanko hänet vai ei, pahista kiinnostaa aina enemmän. Lisäksi käytännössä kaikki pelaajat epäilivät Violetia (tai eivät häntä ainakaan pitäneet hyvismäisenä), joten en usko että Violet pahiksena olisi jättänyt tulematta paikalle tai äänestämättä toista lynkkausta (Lauchuota), kun sen olisi voinut perustella hänen suhteensa vain ja ainoastaan "minä tiedän että olen hyvis ja en voi olla varma onko Lauchuo.." -perusteella paremman puutteessa.

sekä

raynpelikoneet kirjoitti:Jos minun pitää valita Violetin ja Haliman väliltä niin äänestän aina Halimaa mutta en usko että he ovat pahiksia, kumpikaan.

Neljäntenä päivänä kysyit minulta kysymyksen:

raynpelikoneet kirjoitti:
Black Fox kirjoitti:Toisen päivän aikana sain Violetista paremman kuvan kuin ensimmäisenä päivänä. Edelleen mosaiikki/Anblick pahisvibattaa, ja hän epäilyttääkin tällä hetkellä minua eniten. Ääneni menee siis ++Anblick

Voitko avata tuota Violet hommaa paremmin kun kerkeät? Minulla kun on aivan päinvastainen kuva Violetin pelistä.

Itse näin Violetin ensimmäisenä päivänä pahismaisempana kuin toisena päivänä näkemykseni hänestä parani. Ray kuitenkin kertoo hänellä olleen päinvastainen kuva Violetin pelistä (eli minun ymmärtääkseni tämän kommentin perusteella hän näki Violetin ensimmäisenä päivänä paremmassa valossa kuin toisena). Hassua, sillä tämä kuitenkin hänen omien sanojensa mukaan voisin vaikka väittää, että hän näki Violetin samoin kuin itse näin hänet. Lähdinkin asiasta kyselemään lisää:

Black Fox kirjoitti:Haluaisin kuulla tarkennuksen tuohon ”minulla kun on aivan päinvastainen kuva Violetin pelistä”, mitä tarkoitit tällä? Koitko hänet ensimmäisenä päivänä hyvismäiseksi, mutta toisesta päivästä pahismaiseksi, vai miten tuo lause pitää tulkita? :)

Ja vastaukseksi sain kovinkin hyökkäävän tuntuisen vastauksen:

raynpelikoneet kirjoitti:En myöskään pidä Black Foxin pelistä viimeisen parin päivän aikana. Hänen kysymyksensä minulle, esim minun Violet readistani ekana ja tokana päivänä, ovat aivan turhia. Tuohon kysymykseen löytyy aivan selvä vastaus minun posteistani noiden päivien aikana, koska olen readini Violetiata selittänyt hyvin tarkkaan. Eikö hän lue posteja ollenkaan? Vai mitä. Olen pahoillani jos vaikutan tylyltä, mutta minua ei oikeasti kiinnosta selittää jotain joka pitäisi olla aivan selvää jos minun postini lukee.

Vastaus kuulostaa minun korvaani puolustautumiselta. Kysymykseeni olisi voinut vastata esimerkiksi ”ymmärsit oikein/väärin”. Selvyyteen Violetin asiasta en kuitenkaan vieläkään päässyt, varsinkaan kun sitä ei edes haluttu yrittää selittää, vaan hyökättiinkin suoraan päälle.

Sitten tuohon kummalliseen äänestykseen, jossa ray pelasi radikaalisti ja ilmoitti olevansa pahis. Jäin tässä miettimään, että oliko hänen ajatuksensa saada huomio jonnekin muualle kuin Halimaan, joka oli sillä hetkellä äänestyksen kärjessä. Hämminki äänestystilanteessa auttoi Haliman pois liipasimelta ja ray sai hyvispisteitä löytäessään pahismiinan. Jos Halima-kortin olisi kääntänyt, olisiko sieltä löytynytkin erikoispahis? ++raynpelikoneet

Rayn pahistoveriksi voisin laittaa Haliman, joka on yrittänyt kylvää siementä minun pahismaisuudestani. Tietenkin pahikset tarvitsevat seuraavan syntipukin ja niinhän sitä lähdetään mielestäni väkisin etsimään. Epäilyt ovat kuitenkin hyvin huteralla pohjalla, mikäli parempia epäilyjä ei synny. (Näitä epäilyjä ray lähtee myös komppaamaan, totta kai.)

Violet epäili itseäni myös, mutta en usko hänen olevan pahis. Ehkäpä suurin vaikutus oli, että hän ei lähtenyt komppaamaan ketään. Koin hänen viestiään lukiessani, että hän oikeasti yrittää miettiä omaa rooliani peliin nähden. Hän nostaa esille huolenaiheet ja pyrkii niitä analysoimaan.

Cameron on aika hiljainen ollut viime aikoina. Mikäli Halima ei ole pahis, voisin hänet nostaa rayn rinnalle kaveriksi, mutta katsoisin tällä hetkellä ensin ray + Halima combon läpi.

Jeekaka, hyvismäisiä vastauksia ja kävi hyvää analyysiä läpi kolmantena päivänä äänestyksestä. Ja vastaus sun kysymykseen äänestämisestäni: Kyllä itseäni helpotti, että muutkin olivat häntä äänestäneet, varsinkin kun en ollut ehtinyt käymään läpi ajatuksen kanssa kaikkia postauksia siihen asti.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 29.12.2017 12:41:06

raynpelikoneet kirjoitti:Ensimmäinen viestini toisena päivänä, jos sen lukee ihan oikeasti eikä vaan snippaa jotain paloja joyka sopii omaan tarinaan, antaa aika selvän kuvan siitä miksi ensimmäisen päivän lopussa en pitänyt Violetia pahismaisena, vaikken sitä suoraan ajanpuutteen takia silloin ketjuun kirjoittanutkaan. Erityisesti päivän lopun tapahtumat vaikuttivat tuohon, ja sen pitäisi kullä käydä aivan selvästi ilmi viestistäni.

Kävinpäs asian tarkastamassa ja nähtävästi asia on nyt oma mokani, kun en lukenut sitä tarpeeksi tarkasti. Vastaus tyydytti, joten --raynpelikoneet ja ++Halima

Äänen vaihdon perusteena on rayn vastaus sekä Haliman toisena epäiltynäni oleminen. Samalla nostan hänet rinnalleni, kuten ehkä huomasitte. Kyllä, haluan pelastaa itseni äänestykseltä ihan siitä syystä, että en halua luovuttaa pelissä vaikka välillä on mieli tehnytkin. Halima on roikkunut epäiltyjen listoilla monilla jo monta päivää tippumatta. Lisäksi hänen perustelunsa minun epäilemiselle ovat kovin hatarat.

Violet kirjoitti:++Black Fox
Epäilyn perusteet: Sopii sekä Haliman, rayn, Zeyn että Cameronin pahispariksi, tämän päivän epäilyt rayta kohtaan, etenkin kohta jossa hänet paritettiin Haliman kanssa, sekä aikaisemmin mainitsemani perusteet. Cameron on periaatteessa oikeassa, ja että kyseessä saattaa olla vain epäröivä hyvis, mutta Black Foxin epäilyissä tämä pointti ei vaikuta siihen, että hänen ulkopuoleltaan on vaikea löytää sopivia pareja: Cameron-Halima on oikeastaan se ainut, joka tuntuu tällä hetkellä vähääkään mahdolliselta.

Mikäli Violet olen oikeassa sinun hyvyydestäsi, suosittelen alkaa miettiä muitakin vaihtoehtoja pahiksiksi kuin minä :) Tällä hetkellä itselleni on se ja sama äänestetäänkö minut pois vai ei. Pelaaminen on nimittäin vienyt hyvin paljon energiaa, kun kaikki on pitänyt opetella alusta lähtien. Voihan tietenkin olla, että olen sinun suhteesi erehtynyt hyvismäisyydestäsi ja nyt naureskelet minulle siellä toisessa päässä. :D
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 29.12.2017 19:29:15

Kuten sanottua minulle on ihan sama tipahdanko pelistä pois tänään vai en. Mikäli tipahdan tänään teillä edelleen on etsittävänä pahikset, joten äänestys meni turhaan (paitsi pahisten mielestä). Jeekaka onneksi tuntuu käyttävän tervettä järkeään miettiessään edes seuraavaan päivään. Pelissä on hurjan monta kokenutta pelaajaa, he aivan varmasti tietävät kuinka pahiksena pelataan hyvismäisesti. Oma lähtökohtani on tässä pelin aikana ollut opetella pelaamaan huolimatta siitä annanko hyvis vai pahisvaikutelman.

Otetaan ajatusleikki seuraavaan päivään. Jos minä olen tippunut ja osoittautunut hyvikseksi, ketkä olisivat pahiksia?
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

ViestiKirjoittaja Black Fox » 03.01.2018 21:10:59

Onnea! Olin sentään jo oikeassa suunnassa epäilyjeni kanssa, vielä pitäisi kehittää perusteluiden puolta :) Hyvin pelattu!
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

ViestiKirjoittaja Black Fox » 03.01.2018 21:13:59

Kiitos Halima, ehkä uskallaudun vielä peliin mukaan ellen ole ihan toivoton tapaus :D Välillä kyllä turhautti kun mielipiteet meni laidasta laitaan, mutta kiva kokemus ekaksi peliksi :D
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

ViestiKirjoittaja Black Fox » 03.01.2018 21:25:38

Jeekaka, tällä kertaa peli meni näin :) Olisi itsekin pitänyt olla vakuuttavampi omien epäilyjen suhteen. Ehkä tästä jotain opittiin :)
Kiitos miina! Todella kiva kuulla kehuja, ehkä olen ihan kehityskelpoinen yksilö ja joskus ehkä nousen yhtä hyväksi kuin te konkarit :) Olisi kyllä hauskaa tulevaisuudessa kokeilla pahiksenkin roolia :D
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

ViestiKirjoittaja Black Fox » 03.01.2018 21:48:35

Violet, kiitos vinkistä. Täytyy tulevaisuudessa äänestää enemmän. Voin kertoa, että ensimmäinen äänestys oli se hankalin kun sen uskalsin tehdä :)

Jeekaka se oli kyllä turhauttavaa. Varsinkin kun itse tietää itsensä olevan hyvis. Mä en vaan ymmärrä kuinka Halima onnistui olemaan elossa koko pelin ajan...
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

ViestiKirjoittaja Black Fox » 03.01.2018 22:19:56

Täytyy myöntää rayn, että olit kyllä pelottava tapaus :D
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Cameron » 12.12.2017 21:38:29

Itse asiassa 1. ja 4. Setuppi taitavat näyttäytyä pahiksille samanlaisena.
Vai ootko Meiz pahis joka tiedät että roolijako on joku muu kuin 1. tai 4.?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Cameron » 12.12.2017 22:31:30

No niin opettelis lukemaan :D Tässähän olikin tosiaan vaakariveistä kyse!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Cameron » 13.12.2017 23:18:29

Kommentoin tuota sekaannustani vaaka- ja pystyrivien kanssa vielä kun sitä on niin moni ihmetellyt :D En ollut lukenut peliä kunnolla läpi vaan vilkasin vaan että "jee kivaa matriisipeli! ^.^" ilmoittautuessa ja sitten vilkaisin vähän rooleja kun aloin kirjoittaa ensimmäistä viestiä, mutta täytyy tunnustaa että luen säännöt kunnolla vasta pelivaiheessa jos silmään ei heti pistä jotain ihan eriskummallista (paitsi tietenkin jos tarkistan pelin :D). Ja itse asiassa taka-alalla kävi hämmennys että miten pahisten määrä voi vaihdella noin paljon setupista riippuen, mutta ajattelin vaan nopeasti että no eiköhän se ole tasapainotettu sitten normipahisten määrällä ja hyppelin iloisesti sääntöjä eteenpäin...näin jälkikäteen lukiessahan siellä on tosiaan "mafiosot" mukana setupeissa.

miina pistää kyllä nyt silmään lähinnä siksi että pelityyli tuntuu täsmälleen samanlaiselta kuin humanistipelissä, jossa oli pahis. Muutama viaton kysymys sinne tänne ja hyväntahtoinen hymy -ei mene muuten tällä kertaa läpi! :D

Geraldine kirjoitti:Jotenkin tuntuu siltä ettei Zey olisi pahiksena vaivautunut kirjoittamaan noin pitkiä "toimintaohjeita" erikoishahmoille. Mun mielestä siinä oli aika hyviä neuvoja jollekin joka on uusi pelaaja tai ei ole aiemmin pelannut peleissä joissa on nuo hahmot mukana.

Voi kyllä olisi :D Zey tekee sen roolista riippumatta. Ja kuten Halima sanoi, olisi hyvin zeymäistä kirjoittaa se jo ennen roolin saamista (vaikka nyt sanoikin ettei niin tehnyt). Itse koen että perusjutut on ihan hyvä sanoa alkuun kun on ensikertalaisia mukana.

raynpelikoneet kirjoitti:Ei minua kiinnosta oletko erikoinen vai et (jos olet kaupunkilainen -- eikä sinuakaan pitäisi), minua kiinnostaa vaan se, oletko mafia vai et.

Totta kai kaikkia kiinnostaa kuka on erikoishyvis. Minuakin kyläläisenä kiinnostaa kuka on erikoishyvis. Jos saan jostakin sellaista haisua, voin yrittää vähän enemmän puollustaa häntä ja välttää äänestämästä. En tietenkään huutele ketjussa että "hei tuo on varmaan erikoinen!" mutta totta kai sitä pähkäilee itsekseen. Ja kuten itsekin Zeyltä kysyit eri pelityyleissä: joskus muuttunut pelityyli on mafian, joskus erikoisroolin merkki ja on toki hyvä erottaa nämä pelaajista.

Geraldinelta tulee hyviä, teräviä kysymyksiä. Tällä hetkellä hyvistyttää.

jeekaka kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Miksi Violet tekee mafiana noin kun tekee? Siis tämä roolikeskustelu. Sulla on kuitenkin aika paljon metaa hänestä (uskoisin?) ja minäkin voin kahden pelin perusteella sanoa että hän tekee yleensä aivan toisin roolikeskustelun suhteen. Miksi hän nyt tekisi mafiana näin? Roolikeskusteluhan ei oikeasti edistä peliä (siis meinaan mafian löytämistä) millään tavalla, miksi se ei olisi nyt Violetille helppo paikka piiloutua kun hän kaupunkilaisenakin tekee tuota?


Mä itseasiassa mietin tätä samaa, kun muistin että teillähän on Violetin kanssa historiaa pelin avaamisesta tällä aiheella :D Voisin kuvitella, että pahiksena Violet haluaisi välttää hinnalla millä hyvänsä vänkäämistä aiheesta, kun siinä voi käydä miten vaan. Tai jopa yhdessä pahiksina olisitte sopineet, ettei tätä aihetta nyt oteta esiin, ettei tosiaan vahingossa kävisi niin, että saat pahistoverisi lynkatuksi.

Tai sitten rayn voisi syöttää Violetia hyvisten suuhun pahiskaverina, kuten teki justylle tässä pari peliä sitten! Kolmantena päivänä nieltiin syötti siimaa myöten ja pahis-ray tassutteli voittoon :D Tosin en usko että Violet olisi ehkä näin alkuvaiheessa peliä suostunut tähän. (Ja heti toisaalta -en tiedä olisiko Ray edes kysynyt :D)

//off//Tässä vaiheessa viestin kirjoitusta mun kone läppäsi koko selaimen kiinni ja olin ihan että eeeeeei ;;;;___;;; ja sitten muistin avaa juuri suljetut ikkunat -napin. Huh! Jotain on oppinut näiden vuosien aikana :D//off

Violet kiteyttää seuraavassa hyvin sen, mikä mulla häiritsee tällä hetkellä Zeyn pelissä:
Violet kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Ihan samaa ajattelin ehdottaa. Pelaan tässä samalla hydrapeliä mafia universella, ja siellä tykkäsin siitä että vaikka on matriisipeli hankaline rooleineen, kukaan ei oikeastaan sanallakaan viitannut rooleihin. Eipä ollut turhaa lätinää eka päivä täynnä, ja epäilykset lähti käyntiin ihan eri tavalla. :)

Tästä kommentista taas en niin pidä, johtuen siitä, että Halima ajatteli ehdottaa samaa asiaa, mutta ilman sitä ajatusta, että erikoishyvis voisi paljastua keskustelun takia. Koska musta hänen perustelunsa roolien pohtimattomuudelle on huonot: 1) Rooli pohdinta ei ole yleensä ”turhaa lätinää”, vaan nimen omaa se on yleensä sitä mitä tarvitaan: jos kaikki pelaajat ovat useamman pelin pelanneita, käydään yleensä vain läpi ne erikoiset pointit, jotka on hyvä kaikkien huomata ja jotka eivät ole itsestään selviä kaikille, jos taas on uusia mukana, varmistetaan, että hekin ymmärtävät roolit ja näin ollen pystyvät paremmin pelaamaan. 2) Jostain on lähdettävä, koska ne epäilykset ei synny tyhjästä. Enkä näe mitään syytä, miksi ”kannattaako puhua rooleista vai ei” -keskustelu aloittaisi peliä yhtään sen paremmin kuin ”mitä erikoisia ja epäselviä juttuja rooleissa on” -keskustelu.


Tässä lainauksessa on se häiritsevä asia, mikä eilen jäi mietityttämään. Halima puhuu pelistä, jossa ei juurikaan käsitelty erikoishahmoja, ja epäilyt saatiin ymmärtääkseni ihan kunnolla käyntii. Zeyn puolustus on, että rooleista pitäisi puhua, sillä "jostain on lähdettävä, koska ne epäilykset ei synny tyhjästä. Ottaen huomioon, että molemma pelaajat pelaavat saman hydra-tilin takana pelissä, johon Halima viittasi, näin vastakkaiset näkemykset saman pelin pohjalta tuntuvat oudolta. Jos tämän perusteella pitäisi veikata jompaa kumpaa pahikseksi, niin veikkaisin Zeytä, sillä Haliman väittämä vaikuttaa minusta loogisemmalta, eikä Zeyn väittämä tässä valossa onnistu puolustuksessa. Uskaltaisin vääittää, että pahisparina Zey ja Halima olisivat tuon ristiriidan havainneet.

Jos molemmat ovat pelanneet samassa pelissä samaa roolia, luulisi että molemmilla olisi se käsitys, että haa onpa toimivaa että rooleista ei juurikaan puhuta ensimmäisenä päivänä. Loogisin selitys minkä tähän keksin on se, että Zey on pahis ja lähti pelaamaan itselleen turvallisella, tutulla taktiikalla eli käymään peliteknisyydet läpi, koska hänen on todettu tekevän kylässä aina niin roolista riippumatta, vaikka olisikin viime pelissä kokenut hyviksille hyväksi taktiikaksi jättää peliteknisyydet aika lailla välistä. No, myöhemmin Zey sanoi tässä että eihän hän ole missään vaiheessa sanonut että taktiikka oli hänen mielestään toimiva, mutta luulisi että se joko olisi tai ei olisi näyttäytynyt kaikille hyviksille toimivana taktiikkana. Zeyn vastaukset ovat olleet kuitenkin aihetta käsiteltäessä niin viiltävän analyyttisiä ja takuvarmaa zeyläisyyttä että ne ovat välillä jopa hymyilyttäneet, joten Zey ei epäilytä tällä hetkellä.

mosaiikki kirjoitti:Ja en tiiä, musta on jotenkin yhtä heppoista äänestää Violetia roolipohdinnan sivuuttamisesta kuin Violetin ääni miinalle. Tähän nyt saattaa toki vaikuttaa se, että en itse usko Violetilla olleen mitään taka-ajatuksia tekemisissään.

Tarkoitatko tällä, että sinun mielestäsi tässä vaiheessa ei kannata vielä äänestää lainkaan? Jos näin niin miksi? Vai että koet yhtä heppoisiksi tässä vaiheessa kaikki äänet, jolloin niitä ei tulisi kritisoida?

mosaiikki kirjoitti:Hirveästi täällä nojataan pohdinnoissa aikaisempiin peleihin, joista taas itse en tiiä yhtään mitään. :D Ehkä tää nyt menee ihan päin mäntyä kun en täältä ketään tunne.

Toisinaan on ihan hyvä ettei ole niin paljon "metatietoa" muista pelaajista niin ei tule tehneeksi virheolettamia muista pelaajista :)

Violet: Jos olet tätä mieltä
Violet kirjoitti:Mitä tulee tuohon miinan kysymykseen, ja sen vastauksen tulkintaan, niin en ole mitenkään erityisen vakuuttunut. Mitä lähempänä miinan vastaus olisi ollut lyhyttä ja ytimekästä "en ole", sitä valmiimpi olisin ollut häntä uskomaan. Mitä enemmän vastaus sen sijaan näyttää kiertelyltä, sitä vähemmän. Vastaushan menee näiden välimaastoon, enkä ainakaan hyvikseksi häntä sen perusteella luokittelisi.

miinan vastauksesta kysymykseen oletko pahis? Niin mitä mieltä olet siitä että Meiz ei ole vastannut minulle samaiseen kysymykseen vielä kolmanteen sivuunkaan mennessä, vaikka jeekaka on sitä häneltä vielä peräänkuuluttanut?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Cameron » 14.12.2017 23:36:54

Pahoittelen, mutta pääsen pelaamaan vasta 2. päivänä seuraavan kerran. Olen huomisen menossa, enkä tiedä ehdinkö käydä edes völläilemässä peliä. Seuraavina päivinä on paremmin aikaa jahka olen vielä hengissä silloin.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Cameron » 18.12.2017 20:45:26

Huh sainpahan kahlattua topicin läpi!
Ihan teki pahaa kattoa miten paljon aikaa tuon mun alun sekoilun kanssa, pahoittelut siitä! Ray, jos haluata että selvennän siitä vielä jotain kohtaa niin kerro, mutta Zey kertoi asian juuri miten oma ajatuksenjuoksuni oli mennyt. Olin myös hämmentynyt Lauchuon tippumisesta, en olisi arvannut hänen putoavan ensimmäisenä päivänä. Kuten useampikin on sanonut, tämä haiskahtaa vähän sille että taustalla oli ehkä pahisten Violet-seivaus.

Zey kirjoitti:Mitä Cam ajattelet Violetista ja Halimasta?

Tämä tulee tässä viestissä myöhemmin selville.

Hyvismäiset:
ariel -> Zey
Tuntuu jatkavan samalla radalla kuin edellisessä roolissaan. Todella kattavia viestejä, hyvin perustellut mielipiteet. Ollaan myös näköjään aikalailla samalla katsantokannalla tällä hetkellä roolien suhteen. Ainoa, mitä pohdin on se, että miksi äänestät Halimaa etkä Violetia? Koska kaaviosi mukaan riippumatta Haliman roolista Violet on pahis. Jos Violetin rooli selviäsi, eikö olisi helpompi lähteä sitä kautta selventämään eilisen tapahtumia? Jossain kohti perustelit että Lachuota saattoivat äänestää pahikset myös ilman Violetin seivaustarkoitusta, mutta pidit sitäkin epätodennäköisenä.

Geraldine
Hyvää, terävää peliä. Tosin se "voisi jonkun mielestä olla pahis" kuulosti kyllä niin pahismaiselta että melkein käänsin jo kelkkani, mutta Gera selitti sen mielestäni ihan hyvin.

Geraldine kirjoitti:Meiz: Tuntuu olevan aika kovasti puolustuskannalla, jopa epäilyttävän kovasti. Esim. näistä kommenteista tulee jotenkin passiivi-aggressiivinen fiilis.

Meizistä sen verran, että minusta hänen tyylilleen on tyypillistä sellainen lyhytsanaisuus, josta voi jäädä vähän pasiivis-aggressiivinen kuva. Olen itse epäillyt Meiziä tuosta ainakin yhdessä pelissä, jossa hän paljastui hyvikseksi. En tiedä muistatko piikkisiiltä, mutta minusta Meiz vaikuttaa vähän joltain piikkisiilin kadonneelta pikkuveljeltä. :D

Geraldine kirjoitti:En osaa sanoa raynista yhtään tässä vaiheessa. Vähän hämmästyttää se että rayn takertui Cameronin "ristiriitaisuuteen" aika kovasti ja väitteli tästä melkein kokonaisen sivun verran, mutta sitten yhtäkkiä vaihtoi kantaansa ja lopetti asiasta puhumisen. Ristiriidan huomaaminen Cameronin viesteissä on hyvismäistä mutta nopea mielipiteen muutos ei kovin hyvismäistä. En tiiä.

Koetko, että pahikset yleensä muuttavat nopeammin mielipiteitänsä kuin hyvikset?

Meiz
En seuraa ihan kaikkea Meizin ajatuksenjuoksua, mutta peli on kuitenkin päivien edetessä mennyt koko ajan omaan silmään hyvismäisempään suuntaan. Eteenkin tämä viesti oli minusta verrattoman hyviä huomioita täynnä: http://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=549&sk=a&start=90#p13497, jonka ansiosta Meiz nousi neutraalista hyvismäisiin. Todella relevantteja pointteja eilisestä illasta hyvin perusteltuna. En usko Meiziä Violetin tai Haliman pahiskaveriksi.

Neutraalit:
Black Fox
Itse asiassa mun mielipide BF:n roolista vaihteli aika paljon topaa lukiessa. Olin muutaman muun tavoin hämmentynyt noin "hyvästä" pelistä ja pohdin myös, että olisiko joku ollut neuvomassa, mutta toki tässä pääsee jo aika pitkälle jos tykkää pelin hengestä ja osaa kirjoittaa hyvin, joka kyllä Finin taustalla selittyy. Ehkä vähän pehmoista peliä siinä mielessä että epäilyjä ei ole kovin paljon, mutta toisaalta ei myöskään mitään suuresti pahismaista. Kallistuu hyvismäinen/neutraali -akselille.

jeekaka
Äh en tiiä mitä mieltä oon jeekakasta! Topiccia lukiessa se on vieraillut jokaisesta näissä kolmesta kategoriasta, joten ei mitenkään helppo luettava. Esimerkiksi tuo sekaannus työmatkalaisen-roolinlukitsijan kanssa olisi voinut sattua oikeasti, tai olisi voinut sattua pahiksenakin. Myös tuo Meizin haastaminen ilman mitään selviä perusteita tai edes selvää näkökantaa olivat minusta hassuja, toisaalta en myöskään näe, miksi pahis-jeekaka olisi tällaisella kerännyt huomiota itseensä. Kaikenkaikkiaan tulee kuva, että ehkä jeekaka on vain hyvis, jolla on hauskaa pelatessa :D

miina
miina tuntuu vähän säätävän ja jahkailevan enemmän kuin aiemmissa peleissää:D En oikein osaa sanoa, johtuuko se siitä, että hän pelaa nyt rennoin rantein hyvistä (mihin tällä hetkellä kallistun) vai ressaako pahisroolista. Toisaalta lähti eilen lynkkaamaan Lauchuota hyvissä ajoin, mikä olisi voinut olla suunniteltu taktiikka pahiksilta. Jos Violet paljastuu pahikseksi, joutaa vielä parempaan syyniin.

raynpelikoneet
raylta periaatteessa ihan hyvää peliä, mutta vähän ihmettelin tuota että se takertui noin pitkäksi aikaa tuohon mun alun kämmiin ja sen selitykseen. Ray on tehnyt niin aiemminkin ollessaan hyvis, mutta koska tämä tuli nyt vähän niin kuin "jälkijättöisesti" ja mun mielestä epäloogisesta asiasta niin mietin että yrittääkö Ray vaan mallintaa toimintaa jota on tehnyt joskus aiemmin pelatessaan hyvistä, jotta mulle tulisi sellainen olo että hän olisi hyvis. Myös tuo kaksi yötappoa kerralla -sekaannus vaikutti vähän päälleliimatulta, enkä ollut varma oliko se aito reaktio. Muutoin Rayn peli herättää hyvistuntemuksia.

Pahismaiset:
Halima
Halimassa häiritsee tällä hetkellä monikin juttu. Esimerkiksi tuo ihan täys käännös Geraldinen suhteen. Lisäksi Halima tuntuu pelaavan tällä hetkellä vähän puolivaloilla. 15.12. kun oli lukenut koko topicin läpi niin tuli ihan hyviä juttuja, mutta se olikin juuri kun piti alkaa päättämään että kenet tässä lynkataan. Tuntuu, että Halima tekee vain juuri sen verran mitä tarvitaan että pysyy pelissä mukana, mutta ei juurikaan yritä viedä peliä eteenpäin tai ylipäätään ole sellainen aktiivinen Halima, johon on tottunut. Eikä myöskään tällaiset Geran tapaiset ristiriidat ole tyypillisiä Halimalle, yleensä peli on aika loogista ja nyt tuntuu että sekä Lauchuon äänen perusteet että Geran perusteet tuntuvat aika heppoisilta.

mosaiikki
Lähinnä epäilyttää eilisen äänestyskäyttäytymisen perusteella. Alla siis mosaiikin epäilyt Lauchuon suhteen, äänestää pari viestiä myöhemmin.
mosaiikki kirjoitti:Lauchuon ekasta viestistä vähän ristiriitaiset fiilikset. Hän kyllä ottaa huomioon päivän aiheet, mutta kommentoi niitä jotenkin tosi.. pintapuolisesti? Sain itse jotain irti oikeastaan vain Violetin osuudesta, mitä nyt toisaalta on helppo kommentoida kun tämä on muutenkin tulilinjalla. Kolmannessa viestissään kyselee miinalta asioita tämän listauksesta, mistä ei herännyt sen kummempia tuntemuksia.

Eli pintapuolinen asioiden kommentointi oli ainoa Lauchuossa epäilyttävä asia, ja hän oli kuitenkin kirjoittanut vain kolme viestiä. Tuntuu, että vähän petaa ääntään tulevaa varten. Muuten mosaiikilta ihan hyvää peliä, en lähde ensimmäisenä äänestämään mutta jos Violet paljastuu pahikseksi, on potentiaalinen pahiskaveri.

Äääh ja nyt en ehdi kirjoittaan Violetista kun pitää lähtä töihin heti (tai piti lähteä 5min sitten!), mutta käsittelen Violetin heti kun ehdin.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Cameron » 19.12.2017 19:41:57

**Seuraava viesti on kirjoitettu vaihtelevassa järjestyksessä, ei kronologisessa koska tänne ketjuun puski viestejä ihan hulluna niin yritin kirjottaa aina yhdestä asiasta yhteen kohti :D
Lueskellessani topicia mieltä alkoi kutkuttaa ajatus että myös ray&miina voisivat tosiaan olla hyvä pahiskaksikko.
Violetilla oli minusta siihen hyvät perustelut tässä viestissä
http://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=549&start=240#p13512
Jolloin tämä tällä hetkellä menossa oleva sirkus olisi kunnon välimatkan tekemistä... Ja selittäisi myös tämän että raynilla muuttuu mielipide miinasta kohtalaisen nopeasti:

raynpelikoneet kirjoitti:++Meiz

On mielestäni enemmän mahdollista, että tässä yritetään nyt maalata Halimasta ja Violetista pahiskaverereita, kun se, että he oikeasti olisivat yhdessä pahiksia. Myöskin se, että minä tiedän olevani itse hyvis, ja uskon miinan olevan hyvis, kertoo minulle sen, että Lauchuon äänestämisen aloittaminen, eli siis Violetin "pelastaminen" ei ole pahisvetoista.


Koska en näe ray, miksi miina olisi pahis näillä sinun perusteilla? Siis tuolla että väitti että Meiz ei olisi ollut pahis hänen listoillaan. Epäiletkö häntä siis Meizin pahiskaveriksi? Vaikka aikaisemmin juuri sanoit että ei kannata etsiä näitä "pahisketjuja" vaan yhtä pahista kerrallaan.

raynpelikoneet kirjoitti:jos mä oon pahis niin mun olisi kannattanut tappaa Zey.

Kenen tahansa pahiksen ois kannattanut tappa Zey. Se oli kuitenkin selvin hyvis D1, joka vei peliä koko ajan eteenpäin ku luonnonvoima.

Geraldine kirjoitti:Violetista en nyt osaa sanoa suuntaan enkä toiseen. Kävisi järkeen että Violet on pahis ja hänet pelastettiin äänestämällä Lauchuota. Toisaalta miksei Violet äänestänyt 1. päivänä pelastaakseen itsensä? Pahiksena hän olisi varmasti tehnyt näin koska tiesi olevansa putoamisvaarassa aika pitkään (ja jos Violet olisi Lauchuota äänestänyt, ei olisi pahiskaverin tarvinnut tulla häntä pelastamaan mikä olisi ollut edullista pahiksille). Jos Violet on taas tavallinen hyvis, ymmärrän miksi hän olisi jättänyt äänestämättä.

Kuten Meiz sanoi jo aiemmin, Violetin ei tarvinnut pelastaa itseään. Ja vaikka olisikin tarvinut: Jos Violet olisi tavallinen hyvis, miksi hän olisi jättänyt äänestämättä? Ei todellakaan nimittäin olisi :D Tavallinen hyvis tietää tasan itsensä hyvikseksi, jolloin yrittää pitää ainoan varmaksi tietämänsä hyviksen (itsensä) hengissä -> seivaa itsensä. Ja koska tämä on loogista toimintaa hyvikselle, myös pahikset tekevät niin, joten tästä ei voida roolin puolesta päätellä yhtään mitään. Mutta muutoin voidaan päätellä että Violet ei ollut todennäköisesti paikalla, mikä tekee muiden (mahdollisesti hänen joukkueessaan pelanneiden) pelaajien teoista mielenkiintoisia.

Geraldine kirjoitti:Olenko ainoa jota häiritsee Zeyn piirretyissä diagrammeissa se että niissä käsitellään vain muutamaa (5?) pelaajaa, eikä kaikkia. Voihan olla että pahiksia löytyy siitä joukosta joka ei äänestänyt ketään 1. päivänä tai oli vähän hiljaisempi. En tiedä miksi kaikki antaa Zeylle tästä hyvisvibaa.

Zeyhän selitti tämän aiemmin. Että kaavioissa on siinä tapauksessa virheitä, jos hän on erehtynyt hyvisreadeistaan (mitä ei usko tapahtuneen).

miina kirjoitti:Ja Zey, onko tosiaan niin että minä äänestin lauchuota ekana? No, mutta siinä tapauksessa, ite en oikeestaan enää itseäni ajattelis sitten pahikseksi, kyllähän niitten seuraavien äänet on huomattavasti epäilyttävämpiä.

:'DDDD Miina tää oli niin hauska että nauroin ääneen :D

Violet oli minusta nyt hyvismäisempi tuossa viimeisessä viestissään. Edelleenkään en hyvismäisiin laske, enemmän neutr./liev. pahismaisiin, mutta Halima ei ole viesteillään nostanut kyllä pisteitään juurikaan. Edelleenkin lähinnä vain vastailee muille, eikä oikein tunnu innostuvan pelistä, mikä olisi nurkkaan ahdistetulle pahis-Halimalle luontevampaa kuin nurkkaan ahdistetulle hyvis-Halimalle. miinan peli taas on ollut tosi epäloogista ja tavallista säheltävämpää. Näiden kahden välillä nyt pohdin että kumpaa äänestäisin ja toistaiseksi
++Halima
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Cameron » 19.12.2017 19:57:13

raynpelikoneet kirjoitti:Mitä ihmettä? Mitä sä yrität sanoa Cameron?

raynpelikoneet kirjoitti:jos cameron ei olisi confirmannut itseänsä kaupunkilaiseksi niin äänestäisin heti.
invalid game.

Hei kiitos rayn :D Yritän siis sanoa että näen tässä kaksi mahdollista pahis joukkuetta (Halima-Violet-mosaiikki) tai (miina-rayn/gera-joku kolmas). Violet kuitenkin tänään vaikuttanut musta hyvismäiseltä, mikä ei tarkoita etteikö scene 1 vois pitää paikkaansa. Halima on ollut musta kuitenkin pahismaisempi kuin kukaan scene 2:ssa, joten haluaisin ensin katsoa Halima kortit ja sitten siirtyä muihin vaihtoehtoihin jos se on vesiperä. Mutta mun täytyy taas lähteä kohta töihin, joten en ehdi kauheasti enää tälle iltaa postaamaan, lyhyesti kännykällä ehdin käydä.

raynpelikoneet kirjoitti:miina + geraldine + mosaiikki, final answer.

hei muuten kannattaa lynkata mut mä oon pahis. Meni motivaatio tohon Zeyn takasin replacemiseen (juu osaan kuvitella kui peestä tuo on). mä lähen lomalle, ggyo.

Mitä helkuttia? :D
Siis rayn jusko kerroit olevasi pahis?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Cameron » 19.12.2017 20:05:13

Tulee kyllä flashback mieleen ku oon äänestäny Halimaa ulos vähän samaantyyppisillä perusteilla ja se on ollu hyvis. Pitäiskö kuitenkin kattoa miinan kortit ensin. --Halima ++miina
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Cameron » 19.12.2017 20:29:43

Jos nyt ymmärsin oikein rayn nyt niin vale-tulitesiin jotta oikea mafia tulis äänestään sua. Ajatteletko nyt että Violet ja Halima on mafia?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Cameron » 23.12.2017 12:35:19

En taida ehtiä tänään enää koneelle ollenkaan jouluvalmistelujen takia, tulin nyt käymään vain puhelimella nopeasti. Mosaiikki->Anblickin korttien tarkastaminen käy kyllä. ++Anblick
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Seuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 126 vierailijaa

cron