Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2017 20:14:56

Onkohan tää vaan ray&miina tiimin orkestroima esitys? Siis aikasemman linkin jälkeen vetää täyttä sotaa keskenään, kuten mafian sm kisoissa justy ja ray, tarkoituksena että miina selviää loppuun voittajana, kuten hän teki viime pahis pelissä? ray nyt on ilmiselvä pahis ton jälkeen, mut en pitäis miinaa kyläläisenä. Meiz saisi hyvispisteitä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2017 20:18:52

raynpelikoneet kirjoitti:
Violet kirjoitti:Onkohan tää vaan ray&miina tiimin orkestroima esitys? Siis aikasemman linkin jälkeen vetää täyttä sotaa keskenään, kuten mafian sm kisoissa justy ja ray, tarkoituksena että miina selviää loppuun voittajana, kuten hän teki viime pahis pelissä? ray nyt on ilmiselvä pahis ton jälkeen, mut en pitäis miinaa kyläläisenä. Meiz saisi hyvispisteitä.

et siis vieläkään tajunnut.
noh. :( see you on the other side.


Jos olisin nähny ton sun aikasemman "LOL :D" viestin, enkä kirjottanu tota ennen kun se tuli, niin olisin tajunnut.

--raynpelikoneet
++miina
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2017 20:19:51

Tosin nyt mä lähinnä pelkään, että yrität pahiksena tuplabluffata, mut koska sulla meni ihan hyvin aikasemmin, annan occam's razorin ratkasta tän sun eduksi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2017 20:22:25

Miksi aina kun pelaan rayn kanssa tapahtuu jotain kamalaa/ennalta-odottamatonta...
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2017 20:26:22

raynpelikoneet kirjoitti:
Violet kirjoitti:Miksi aina kun pelaan rayn kanssa tapahtuu jotain kamalaa/ennalta-odottamatonta...

mitä sä odotit? että mä istun hiljaa ja jahkailen ku jengi istuu hiljaa ja jahkailee ja ei ees oikeesti halua lynkata ketään?


En tätä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2017 20:29:36

Mulla oli kylläkin jo perusteet aikaisemmin kasassa, vaikka nyt hurahdin raytakin äänestämään.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2017 20:40:31

raynpelikoneet kirjoitti:miina + geraldine + mosaiikki, final answer.

hei muuten kannattaa lynkata mut mä oon pahis. Meni motivaatio tohon Zeyn takasin replacemiseen (juu osaan kuvitella kui peestä tuo on). mä lähen lomalle, ggyo.


Kaikesta päätellen rayltä ei mennyt motivaatio, sillä hän postaa ketjussa edelleen, ja etsii pahiksia. Jos ray olisi päättänyt vain tähän viestiin, olisin varmaan pitänyt ääneni, mutta tällä hetkellä hänen motivaationsa ei mitä ilmeisimmin ole mennyt -> valehtelee, että motivaatio mennyt, jotta saa väitettyä olevansa pahis. Jos toi jälkimmäinen lause on valetta, mitä se käytöksen perusteella on, on raylla edelleen motivaatiota pelata, jolloin hän ei pahiksena luovuttaisi kesken kaiken.

Vai näyttääkö Meizistä ja Halimasta, että raylta on mennyt motivaatio? Tai näyttääkö siltä, että hän yrittää bluffata pahiksena?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2017 20:45:35

Meiz kirjoitti:Uskoisin että rayn on valmis trollaamaan myös pahiksena. Jos joku claimaa suoraan olevansa pahis niin äänestän pois. Epäilyt minua kohtaan olivat täyttä huttua, en näe miten olisi hyviksenä aidosti muodostanut ne.

Vaikka pahisclaimiin ja sen syyhyn perustuu ristiriita, jonka perusteella se ei esitetyssä muodossa ole mahdollinen?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2017 20:51:32

raynpelikoneet kirjoitti:Violet lue tuo, ja muista.

Mä oon huono ottamaan vastuutehtäviä pahiksilta, mut onnistuihan se SM-kisoissakin hyvin!

(Halimalle tiedoksi, että oli sarkasmia)
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2017 20:58:39

raynpelikoneet kirjoitti:
justy kirjoitti:Äänestystilanne
5 miina (raynpelikoneet, Jeekaka, Cameron, Violet, Zey)
3 raynpelikoneet (Meiz, Halima, miina)

kas mafia. <3


Riippunee miinan flipistä, tää voi vielä mennä jännäksi...
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Violet » 21.12.2017 11:30:03

En olisi yllättynyt, jos Geraldine oli pahisennustajan kohde.

Meiz ja Halima voivat perustella eilistä käytöstään, ja kiinnostaisi myös tietää teidän päivitetyt kannat raysta.

++Meiz
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Violet » 21.12.2017 16:02:47

raynpelikoneet kirjoitti:Violet miksi vaihdoit äänesi eilen?

Koska en luottanut sinuun, kuin vasta sen jälkeen kun jatkoit postaamista luovuttamisviestisi jälkeen. Suhtauduin sinuun jo aikaisemmin aika varauksella, ja pidin tuota luovutusskenaariota ihan mahdollisena. Kun huomasin, että tosiasiassa jatkat pelaamista (en tainnut nähdä yhtä lähettämääsi viestiä, joka tuli kirjoittaessani pitkää litaniaa), tulin siihen johtopäätökseen, että oletkin hyvis.

Äänenvaihto miinaan oli varmaankin jo itsestäänselvyys, kun 1) olin epäillyt häntä jo aikaisemmin ja 2) yllä olevan mukaan pidin rayta tuossa vaiheessa hyviksenä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Violet » 21.12.2017 21:38:50

raynpelikoneet kirjoitti:Siis sinä et tajunnut sarkasmia viestistä jossa myös postasin silloisen veikkaukseni mafiatiimiksi? Et, vaikka sinä epäilitä samaa henkilöä jota minä äänestin?


Ei, en ole pelannut kanssasi tarpeeksi, jotta ymmärtäisin "sarkasmia". Tulkintani viestistäsi oli, että olit aluksi kirjottamassa, tai pikemminkin ehkä aloittamassa viestiä, ja turhautunut siinä samassa siten, että päätit tunnustaa. Aikaisemmissa peleissä olit myös välillä omapäinen, ja jos pahiksena Zeyn takaisinotto olisi sinua häirinnyt, en usko että olisit ollut hiljaa aiheesta, joten mielestäni oli ihan mahdollista, että oikeasti tunnustit olevasi pahis. Ainut juttu mikä ei oikein täsmää, on se, että miten pystyisit suolaamaan oman joukkueesi pelin noin totaalisesti pahiksena, mutta tämä jäi tässä vaiheessa vain ihmettelyn tasolle. Kun palasit vielä tuon jälkeen postaamaan (huomioimatta nyt sitä lähes samalla minuutilla tapahtunutta postia), et selvästikään ollut lopettanut peliä, ja pystyin tässä vaiheessa todentamaan sinut hyvikseksi.

Mosaiikin tiputtautuminen näyttää kyllä aika pahalta tämän kannalta. Näkemykseni on, että pahista on aina (sikäli kun absoluuttisia lauseita voi käyttää) stressaavampaa pelata kuin hyvistä, mikä nyt puhuu pahisroolin puolesta. Geraldine saattaa jatkaa mosaiikkina, jahka hän aikaerolta saa tietää avoimesta pelipaikasta, joten ainakin suon hänelle omalta osaltani vielä hetken rauhan.

rayn kirjoitti:Violet mokasi ja harhautui ajatuksessa. Eli siis "can't keep your story straight when new information piles up quickly". Se on mielestäni todennäköisin selitys tuolle. Meiz sentään piti päänsä loppuun asti (mutta hyi hyi silti).
Eh... en tiedä selitinkö tarpeeksi selvästi, toivottavasti.

Voisin esittää kaksi pointtia: 1) Hyviksenä ei pidetä tarinasta kiinni, vaan analysoidaan uutta tietoa suhteutettuna sitä aikaisempiin viesteihin. Koska en "sarkasmiasi" huomannut, pidin uskottavempana, että olisit pahis, sillä en nähnyt merkkejä, joiden vuoksi viestiäsi olisi pitänyt epäillä. Kun jatkoit pelaamista, sain riittävän uskottavan näytön siitä, että olisit hyvis. Vaihtoehtoisesti voi jättää readit päivittämättä, mutta tällöin miina olisi varmaan mennyt sinultakin ohi, sillä kallistuit hänen suhteen hyvismäiseen päin. En nyt tiedä selitinkö riittävän hyvin, mutta sitä, että pelin mittaan muuttaa readejaan uusien tapahtumien myötä ei pidä sekoittaa siihen, että pahis ei pitäydy kiinni tarinassaan. 2) Pahikset selvästikin tietävät, että viestisi on ansa, ja tämän perusteella pitäisin ehkä Zeyn ja mosaiikin varovaisia reaktioita pahismaisimpina, sillä he tietävät, että temppuilevat jollakin tavalla. Mun pitää oikeasti miettiä tätä vielä sen pohjalta, että pahikset tiesivät tämän olleen ansa.

Jos kombo on muuten miina, mosaiikki ja Ariel-Zey, niin Zeyllä on käynyt aika hyvin, sillä hän voi jatkaa vain siitä, mihin väärässä ollut hyvis-Zey jäi, ja ajaa sekä minun että Haliman äänestämistä. Jos tapetaan minut, päädytään seuraavana päivänä Halimaan, jos taas kuolee Halima, päädytään minuun seuraavana päivänä -> kahden hyviksen kuoltua kaava todetaan liian epävarmaksi, eikä jatketa sillä enää. Jos Zey tultaisiin tappamaan, ajautuisi huomio varmaankin jeekakaan ja Geraldineen, joita kuvio ei käsitellyt ollenkaan.

4 Lauchuo (miina, raynpelikoneet, Halima, mosaiikki)
3 Violet (Zey, Geraldine, Meiz)
1 Meiz (jeekaka)


Mua sinänsä huvittaa tuo, että jo kaksi minua äänestänyttä on paljastunut hyvikseksi ja ainakin yksi pelastaja pahikseksi :D
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Violet » 23.12.2017 13:06:43

--Meiz
++Anblick


Halima ja Meiz: Kun pyysin niitä perusteluja eiliselle käytökselle, niin mietin lähinnä, miksi olitte niin ehdottomia rayn pahismaisuuden suhteen. Ette kuitenkaan niin ehdottomia, että miinan paljastuttua pahikseksi jatkaisitte epäilyä?

Jos Anblick on pahis, niin Zey sopii täydellisesti kolmanneksi pahikseksi. Eilisen käytöksen perusteella mosaiikki/Anblick olisi kyllä luontaisesti paras pahiskohde, mutta olisin toivonut, että Meiziä olisi painostettu tänään enemmän, sillä hänen kohdallaan miina hairahtui.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Violet » 23.12.2017 13:33:50

Unohdin ne täysin.

Oliko sinulla jotain tiettyä kysyttävää eiliseltä mikä kaipaa perustelua? Miksi olen mielestäsi pahis? Entä mikä on nykyinen mielipiteesi Haliman pelistä?


Lähinnä tuo mielipiteiden ehdottomuus oli se, mikä ihmetytti, mutta tähän taisit jo vastata. Eilinen interaktio miinan kanssa viittaisi siihin, että voitte hyvinkin olla pahiskavereita, kuin myös rayn epäilyjen kuittaaminen sillä, että olisivat huttua, ja et voi ymmärtää, kuinka hyvis voisi päätyä tälläiseen lopputulokseen -> tänään kuitenkin päädyt siihen, että hyvis on moisen ajatteluketjun takana. Vastaukset näihin epäilyihin eivät oikein vakuuta.

Halima on hankala, enkä ole uhrannut hänelle riittävästi aikaa. Mä uskoisin, että jos Halima on pahis, ja hän tietäisi tällöin rayn bluffaavan, hän ei juoksisi päätä pahkaa ns. ansaan, tai ainakaan kykenisi noin vahvasti esittämään, ettei ymmärtäisi sarkasmia.

Mä yritän vielä kasata ennen iltaa listan kasaan, jossa listaan missä järjestyksessä mieluusti tappaisin pelaajat nyt. Selventää varmaan mun epäilykset teille muillekin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 26.12.2017 14:00:54

Pahoittelen sitä, etten Joulukiireiltä ennättänyt tehdä listaa. Pääsen tänään illaksi kotiin, jolloin kirjaan sen ylös. Mosaiikin ja Meizin paljastuminen hyviksiksi on kyllä aika yllättävää. Zey on oma ykkösepäilyni tällä hetkellä, joten ++Zey
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 27.12.2017 00:16:18

Cameron kirjoitti:++Violet perustelisitko hieman?


Aikaisemmista viesteistäni kykenee päättelemään, että epäilen Zeytä vahvasti, ja että mistä syistä epäilen häntä. Tämän lisäksi viestissäni selkeästi ilmoitan, että aion tehdä listan tämän illan aikana.

Ottaen huomioon, että ainut viestisi kolmannelta pelipäivältä on tämä:

En taida ehtiä tänään enää koneelle ollenkaan jouluvalmistelujen takia, tulin nyt käymään vain puhelimella nopeasti. Mosaiikki->Anblickin korttien tarkastaminen käy kyllä. ++Anblick


Ja että toisena pelipäivänä epäilit minua enemmän Halimaa, kaipaan kyllä aika vahvasti perusteluja tuolle äänelle. Se, että kaipaat lisää perusteluja ei mielestäni riitä perusteeksi, ottaen huomioon aikaisemmin mainitsemani seikat, sillä olin ilmaissut epäileväni häntä aikaisemmin, ja kun aioin joka tapauksessa tehdä tänään sen listan.


4 Lauchuo (miina, raynpelikoneet, Halima, mosaiikki)
3 Violet (Zey, Geraldine, Meiz)
1 Meiz (jeekaka)

6 miina (raynpelikoneet, Jeekaka, Cameron, Violet, mosaiikki, Zey)
3 raynpelikoneet (Meiz, Halima, miina)

7 Anblick (mosaiikki) (raynpelikoneet, Meiz, Zey, Halima, Black Fox, Cameron, Violet)

Mä toivon, ettei värishow haittaa teitä. Varmistuneet hyvikset = vihreä, varma pahis = punainen, ja jokaisella yksilöllinen väri, jotta näen nopealla silmäyksellä, kuka äänesti missäkin, ja kuka ei missään. ( /sarcasm Ja voin varoittaa, että olen erikoishahmo, jonka salainen voima on, että minua äänestäneet joutuvat järjestyksessä pahisten yönimien kohteeksi. Katsokaa vaikka ensimmäistä päivää /sarcasm off).

Mutta siis äänestyksistä poimimani huomiot:

- Kaikki ensimmäisenä päivänä minua äänestäneet olivat hyviksiä, ja kuolivat äänestysjärjestyksessä.
- Black Fox ei äänestele lähes laisinkaan.
- Jeekaka ei ole juurikaan osallistunut massauksiin, paitsi että osallistui miinan massaukseen jo toisena.
- rayn käytti termiä, että olisin reagoinut "väärin" hänen toimintaansa. Nyt Meizin flippiä katsellessa huomaa, ettei reagointi ole "oikeaa" tai "väärää", vaan niistä tehtävät tulkinnat ovat. Ei muuten enää liity listaan ollenkaan.
- Black Fox on ainut, joka ei valinnut puolta miinan ja rayn väliltä.
- Jos miina ja ray olisivat molemmat pahiksia, uskoisin, että ensimmäisenä päivänä ray olisi ollut se, joka tekee aloitteen Lauchuota kohtaan, eikä miina.

Violet - ette kai oleta, että analysoisin itseni?

Black Fox Aikaisemmin pidin Black Foxia hyvismäisenä. Huoioni kuitenkin kiinnittyi nyt siihen, että hän on äänestänyt pelissä vain kerran, ja tämäkin kerta kohdistui Anblickkiin, jonka massaaminen on varmaan turvallisinta pelissä, ja enemmän olisi ihmetyttänyt, jos hän olisi jättäytynyt sen ulkopuolelle. Mielipiteet ovat olleet aika varovaisia, mutta ne ovat pysyneet loogisesti kasassa. Toivoisin kuitenkin päivitystä näihin mielipiteisiin. miinan ja Black Foxin keskenäisen vuorovaikutuksen vähyys, sekä lähes mitäänsanomattomat kommentit toisistaan listauksissa puoltaisivat pahispariuutta. Koko pelaajasta jää nyt vähän kuva, että alun hyvisepäilyjen myötä peli tuntui menevän hyvin, eikä Black Fox sen vuoksi aktiivisesti enää painostanut myöhempinä päivinä samalla tavalla peliin, sillä hänen tilanteensa oli jo hyvä - todellisuudessa tämä tilanne on hyvä vain pahis Black Foxille, sillä hyviksenä tilanne on hyvä vasta, kun pahikset on löydetty.

raynpelikoneet - vastaa kysymykseen: Jos olet hyvis, ja teit toisen päivän vale-esiintulosi, niin miten odottaisit pahiksen reagoivan? Ketkä ovat tällä hetkellä epäilyitäsi? Mun readi raysta riippuu siitä, miten hän sopeutuu mosaiikin ja Meiin hyvispaljastukseen. En kuitenkaan epäile, etteikö ray voisi vetää showta miinan kanssa, ja luottaa siihen, että lynkkaa öisin erikoisia, joita hän pahisennustajan sekä itse mainostamansa outtaamiskykynsä avulla löytää. Jos meillä olisi jostain ylimääräinen lynkkaus, niin tekisi mieli tökätä se rayhin ihan varmuuden vuoksi, mutta mun rationaalinen puoli on sitä mieltä, että tökkään jotakuta muuta.

Ariel -> Zey - Totesin jo aikaisemmin, etten ole lainkaan pitänyt Zeyn tunneloinnista, ja epäilyjen rajaamistavasta. Eilen hän päätyi siihen, että minä ja mosaiikki jäämme jäljelle (enkä kyllä käsitä minne Halima katosi hänen epäilyissään. Ehkä Halima on pahis, jonka Zey ja miina päättivät uhrata toisena päivänä, ja miinan kuoltua eivät enää halunneet jatkaa tätä? Hmm, ehkei, kun Zey olisi voinut liikkua toisena päivänä myös toiseen suuntaan kuin Haliman ääntä kohti. Meizin pudottaminen epäilyistä ei haittaa, sillä tämän päivän perusteella pahikset jo tiesivät hänet erikoiseksi, minkä perusteella Zey saattoi vähentää epäilyjä tätä kohtaan tietäen, että hänet kumminkin tapetaan seuravana yönä. Ehkä nyt spekuloinnista takaisin analysointiin?), minkä minä tiedän täysin vääräksi, mutta mosaiikin paljastuminen hyvikseksi vähintäänkin osoittaa teille muille, että siellä oli ainakin sen suhteen virhe. Tältä päivältä ehdottomasti haluan, että Zey tarkastelee nyt pelaajia laajemmin. Millä perusteella Black Fox on nyt hyvismäinen? Mitä readeillesi nyt on käynyt mosaiikin paljastuttua? Zeyn reaktio rayn esiintuloon sekä ajoitus miinan äänelle täsmäävät sitä reaktiota, minkä uskoisin pahikselta tuossa vaiheessa tulevan, eli alun hiljaisuus, ansan kierto (Zey tietäisi tämän ansaksi, eikä kierto ole hankalaa) ja lopulta ääni miinalle.

Cameron - Cameron on jäänyt aivn liian taka-alalle. En tiedä onko kyseessä Joulukiireet vai ei, mutta tuntuu enemmänkin siltä, että hän on peliinsä tyytyväinen pahis, eikä hyvis ponnistelemassa pahisten nappaamisessa. Tai siis, ainut viesti, joka Cameronista irtosi kolmantena päivänä, kun miina oli paljastunut pahikseksi, oli tässä viestissä aikaisemmin lainattu viesti. Reaktio rayn esiintuloon sopii pahikselle samoista syistä, jotka pätevät Zeyhin, mutta alun sekoilu matriisissa pitää hänet Zeyn yläpuolella lynkkauslistassa. Myös äänen aikaisuus kääntyy hieman hänen edukseen.

Mä jätän jeekakan ja Haliman suosiolla huomiselle. Tällä hetkellä neljästä analysoimastani henkilöstä lynkkauslistani olisi: Zey > Black Fox >= Cameron > raynpelikoneet, joist ray voi nyt vastauksillaan liikuttaa paikkaansa. Cameroniltakin odotan vastauksiani, ja jo pelkästään se, että hän omilla vähän perustelluilla, toisen pelipäivän jälkeen kehittämättömillä mielipiteillään vaatii minulta perusteluja, vaikkakaan ei hänen paikkaansa listassaan muuttanut, saa minut nyt katsomaan häntä pahalla :<
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 27.12.2017 19:59:09

Oon kännykän varassa, joten en kaikkeen nyt vastaa.

Kuten oon sanonut, niin aloitus ja rayn tempaukseen reagoiminen ei vakuuta. Alussa Violet randomäänesti miinaa, mikä olisi helppo tapa pahiksellekin vetää vähän hajurakoa pahiskaveriin. Varsinkin, kun juttu ei hirveän aktiivisesti jatkunut vaan reaktion analysointikin tuli muiden pyytäessä. Toisen kerran miinaa äänestäessä ääni oli taas suht. turvallinen ja Violetia oltiin kuitenkin epäilty -> voisi kokea järkeväksi tehdä eroa.

Miksi Violet 3.päivän alussa kun halusit Haliman ja Meizin puolustelevan edellisen illan tekojaan, äänestit Meiziä etkä Halimaa? Aiemmin olit kuitenkin pitänyt Meiziä hyvismäisenä ja Halimaa pahismaisena -> luulisi että painostusääni lähtisi helpommin Haliman suuntaan


Vastaukset kysymyksiin: Meiz valikoitui Haliman sijaan, sillä miina sekoili mielipiteensä suhteen Meizissä, eikä Halimassa.

Vastaukset Zeyn epäilyihin: Jos olen pahis, ja ray ei ole (tai vaikka molemmat olisimme), tiedän rayn tempauksen ansaksi. Miksi rynnisin siihen suoraa päätä? Miksi toisena päivänä, kun Halimaa ollaan äänestämässä, pyrkisin tekemään pesäeröa miinaan? Jos minä ja Halima olemme pahiksia, olisi se järkevämpää tehdä Halimaan. Miinaan en haluaisi pahiskaverina kiinnittää mitään huomiota, sillä se on paras tapa, jolla pahis miina selviytyy. Nytkin häneen keskittynyt huomio paljasti hänet. Tämän lisäksi haluan tuoda ilmi, että äänestin miinaa toisena päivänä ensimmäisenä ja kohtuu hyvillä perusteluilla. Ainut asia, mikä viittaa pahismaisuuteen on confirmation bias, tai sitten yrität pedata minusta ja Halimasta pahiskavereita.

Nyt kun Halima tuli puheeksi, niin en ollenkaan pidä siitä, kuinka hän saapuu kommentoimaan ainoastaan Black Foxia.

.


Viesti Kirjoittaja Zey » 27.12.2017 16:08
Violet kirjoitti:
Aikaisemmista viesteistäni kykenee päättelemään, että epäilen Zeytä vahvasti, ja että mistä syistä epäilen häntä.

Tää on kyllä musta väärin sanottu, sillä 2.päivänä sanoit uskovasi mun olevan hyvis ja sen jälkeen on tullut kai vain pientä mainintaa, että mun reaktio sopisi pahikselle ja lisäksi paritusta mosaiikin/Anblickin kanssa -> en kyllä noiden perusteella olisi osannut sanoa, että epäilet mua vahvasti.

Violet kirjoitti:
Totesin jo aikaisemmin, etten ole lainkaan pitänyt Zeyn tunneloinnista, ja epäilyjen rajaamistavasta.

Tätä saat kyllä avata lisää, sillä sä totesit, ettet tykkää siitä, että lähdin liikkeelle oletuksesta, että sinä tai Halima olette pahiksia, mikä ei ollut edes totta. Kerro miten olen tunneloinut? Kumpanakin päivänä olen kuitenkin käsitellyt kaikkia pelaajia. Ja kerro toki, miten niitä epäiltyjä pitäisi rajata? Itse olen nämä seitsemän vuotta ajatellut, että ne ketkä on hyvismäisiä, ei todennäköisesti ole pahiksia.


Epäilyjä voi rajata kyllä, mutta ei sulkea pois. Mä en tiedä kuinka monta hyvistä sun pitää lynkata ennen kuin huomaat, miten confirmation bias on rajannut näkökenttääsi. Black Foxin taisit jättää lähes huomioimatta rakentaessasi casea minusta, Halimasta ja miinasta, vaikka kyseinen pahistiimi ei toimisi (aikaisempi kysymys siitä, miksi ottaisin pesäeroa hiljaiseen miinaan ja toisin häntä esiin, enkä jo esillä olevaan Halimaan, joka oli muutenkin kuolemassa). Tunnelointi tapahtuu osaltaan sillä, että jätät muut pelaajat vähälle huomiolle (Black Fox. Jos käsittely on tasoa "Black Fox sanoi asian X miinasta" viestissäsi ilman mitään muuta merkittävää pelaajasta, kuten kolmantena päivänä teit, olet referoinut yhtä tapahtumaa, etkä missään mielessä käsitellyt pelaajaa, tai ainakaan antanut hänestä readia. Hyvä tapa piilottaa pahiskaveri listan sekaan.), mutta myös siinä, että pakotat eri suuntiin osoittavat todisteet tukemaan omaa teoriaasi, vaikka palaset eivät loksahda kohdilleen.

Jeekaka ei ole herännyt tänään, joten häntä ei voi siltä kantilta tarkastella. Mitä miinan viesteistä muistan, hän kylläkin vauhkoontui yhdestä jeekakan viestistä.

Nyt olen Zeyn vähimmäiskriteerien mukaisesti käsitellyt yhden pelaajan, ja pitkälle menevien teorioiden rakentaminen Zeystä ei ole enää tunnelointia. Vähimmäiskriteerit laskettiin Zeyn kolmannen päivän Black Foxin käsittelystä ja väitteestä, jonka mukaan hän on molempina päivinä kaikki pelaajat käsitellyt, eikä siten tunneloi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 27.12.2017 20:07:39

Ja Zey, tarkoitukseni ei ole väittää, että olisit tahalreen hiljentynyt pelistä. On valitettavaa, että jouduit auttamaan isääsi toipumaan leikkauksen jälkeen, ja lääkitsemään häntä, mutta sen seurauksena pääsit peliin pahiksille erittäin otolliseen aikaan. Tai vähemmän otolliseen, kun et voinut auttaa miinaa.

Zeyn listausviesti kyllä pitää Zey ja BF teorian mielestäni erittäin vahvana. Olisihan Zeyn pitänyt huomata Black Fox aikaisemmin epäilyttävänä. Aivan kuten minun olisi pitänyt huomata matriisissa yhden rivin yksityiskohta, joka aktualisoituisi noin neljäsosassa pelitapauksia.

Paitsi että peliteknisyyksien ja hahmojen skippaamiselle voi olla hyvä syy, pelaajien analysoinnin laiminlyöntiin ei.

(Zey ja BF on validi teoria, mut haluan vielä tällä asettelulla Zeylle tarkentaa hänen ensimmäisen päivän epäilyjensä heikkouden/epäreiluuden. Jos ei käynyt ilmi, olen edelleen katkera :<)
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 27.12.2017 23:22:55

Zey kirjoitti:Koska vaikka sä olisit miten pyrkinyt pesäeroa tekemään Halimaan, niin Halima oli siinä vaiheessa jo kuolemassa -> asia voitaisiin helposti vain ohittaa pesäerontekona, varsinkin kun teitä oltiin jo paljon yhdistelty. Se, että teitä ei enää yhdisteltäisi, vaatisi kyllä jotain tosi suurta pesäerontekoa, enkä ees tiedä mikä liike olisi sellainen ollut. Pelkkä äänestys siihen ei ainakaan olisi riittänyt. Sen sijaan miinan tilanne vaikutti kaikista parhaimmalta, jolloin voisit ajatella, että yrität antaa nyt vain mahdollisimman parhaat eväät miinalle loppupeliin, jos ette Haliman kanssa omista epäilyistänne selviä.


Halima oli siis kuolemassa päivän alusta asti? Olisin voinut pahiksena alkaa lynkkaamaan häntää äivän alusta asti. miinan kuvioiden sotkeminen ei kyllä olisi mikään paras tapa antaa tälle parhaita eväitä loppupeliin - ray, joka olettamassasi kuviossasi on hyvis, oli jo pitänyt häntä hyvismäisenä, joten hänellä oli tuossa päivän vaiheessa hyvä asema. Miksi pahiksena vaarantaa sitä?

Zey kirjoitti:En väittänyt, että olet pahismainen, koska äänestit miinaa toisena päivänä, vaan väitin, että näkisin myös sen mahdolliseksi pesäeron teoksi -> en sen perusteella sanoisi sinun olevan epätodennäköinen pahiskaveri miinalle. En ymmärrä tuota sinusta ja Halimasta pahiskavereiksi petaamista?


Aikaisemmin päädyt sille kannalle, että pahiskavereita ovat minä ja mosaaikki. Nyt näyttää siltä, että päädyt minuun ja Halimaan. Ja kumpaa pidät todennäköisempänä, ottaen huomioon mahdollisuuteni tehdä pesäeroa johonkuhun muuhun (epäilyjesi perusteella Halimaan), miinan hyvä asema sekä todennäköisyys sille, että miinaan kiinnittyy haitallista huomiota? miina oli kuvioista hyvin ulkopuolella, joten miksi pahiksena haluaisin pakottaa hänet pelin ytimeen? Ja ei, pesäero ei ole järkevä selitys, sillä tekoni lisäisivät vain miinaan kohdistuvaa huomiota haitallisesti, vaikka olisinkin pahis ja kuolisin.

Zey kirjoitti:Missä vaiheessa mä olen sulkenut pois? 2.päivänä luin kaikki pelaajat läpi ja kerroin mielipiteeni heistä, minkä jälkeen mietin pahisparituksia yrittäen rajata 6 epäilyn joukkoa 3:een. 3.päivänä tutkailin (joskin nopeasti) edellisen illan materiaaleja edelleen kaikista pelaajista – myös ne, joita pidin/pidän hyvismäisinä – nähdäkseni oliko siellä jotain uusia viitteitä johonkin rooliin. Ja taas kerran tänään mä kävin kaikki pelaajat läpi – myös ne hyvismäiset – nähdäkseni olisiko jotain uutta ilmennyt. Joten, missä kohtaa mä olen sulkenut pois? Ja missä kohtaa mun olisi sitten pitänyt ajatella eritavalla eli mikä on nyt mun näkökentästä rajautunut pois?


Voi olla, että epäilysi vaikuttavat sen verran staattisilta, että kaikki tuo taustatyösi ei välity. Piirtämissäsi kaavioissa suljit pois erittäin konkreettisella tavalla pelaajia pois, ellet nyt väitä, että Geraldinen, Meizin ja Black Foxin nimet olivat paperien kääntöpuolella. Ehkä ajatuksesi oli, että Geraldine ei sovi pahikseksi minun tai Haliman kanssa, joiden pohjalta teit kaaviot, mutta kaaviosi rajaavat vain tilanteet, joissa minä tai Halima tosiasiassa olisimme pahiksia. miinan, mosaiikin, Geraldinen, Meizin ja Black Foxin liittymät olisivat olleet tuon ulkopuolella pahasti.

Haluatko muuten antaa perustellun syyn pitää Black Foxia tuonaikaisten kuvioiden ulkopuolella? Millä perusteella hän ei tuolloin olisi sopinut minun tai Haliman pahiskaveriksi?

Zey kirjoitti:3.päivänä käsittelin 2.päivän illan tapahtumia, kuten viestistä huomaa. BF:n kohdalla asia oli niin, etten huomannut mitään, mistä olisin voinut sanoa mitään suuntaan taikka toiseen -> edellinen readi on siis edelleen voimassa, kun mikään ei sitä muuttanut.


Sinun kolmannen päivän viestisi ja tämän päivän viestin välissä oli

////

Zey on näemmä tiputtautunut pelistä, eli en näe tämän viestin jatkamisessa pointtia. Mä en tiedä mitä mieltä tästä pitäisi olla Zeyn roolin kannalta, mutta intuitiivisesti veikkaisin, ettei hän pahiksena jättäisi ns. laivaa, etenkään kun hän ei ole tippumassa tai muussakaan vaarassa, mutta toisaalta putoamisen taustalla voi myös olla pelinulkoisia syitä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 27.12.2017 23:26:49

Black Fox kirjoitti:Nähtävästi oma äänestyshiljaisuus on nyt suurennuslasin alla, joten avaanpa teille ne syyt, miksi on jäänyt äänestämättä/olen äänestänyt.
Ensimmäinen äänestys: Kuten arvata saattaa, olin paniikissa siitä, että lynkkaan jonkun omalta puoleltani. Kyseessä on ensimmäinen peli ja ensimmäinen äänestys. En kokenut, että minulla olisi mitään sen suurempaa epäilystä, jonka avulla olisin uskaltanut lähteä äänestämään. Kyllä, olen nössö :D

Toinen äänestys: En ollut paikalla äänestämässä. Ystäväni päätti lyhyellä varoitusajalla tulla kylään, joten siinä meni minun äänestyspäiväni. Ei siinä, kiva ilta se oli kuitenkin :)

Kolmas äänestys: Päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja äänestää. Äänestin mosaiikkia. En siihen mennessä ollut kovinkaan tarkasti ehtinyt lukea (saatika analysoida) viestejä, jotka oli kirjoitettu toisesta päivästä eteenpäin. Violetia en nähnyt enää niin pahismaisena, joten lähdin mosaiikkia äänestämään ihan vain siitä syystä, että hän oli listallani pahismaisimpia.

Olipas hauska huomata, että minusta on kokonaisuudessaan tehty yksi postaus. Tässähän tuntee itsensä kovin tärkeäksi tällä hetkellä :D Anyway, en tiedä Halima yritätkö ihan tahallasi laittaa epäilyksiäsi minua kohtaan, olet samaa siementä kuitenkin yrittänyt kylvää jo hetken aikaa? Näillä epäilyillä tuntemukseni on, että pahiksen on jostakin kaivettava joku henkilö, johon voisi mahdollisesti lähteä rakentamaan jotakin pahismaista. Kaipaisin kuitenkin hieman paremmat perusteet kuin toisena päivänä kirjoitetut hahmoanalyysit ja ”syrjäänvetäytyvyyden”. Työharjoittelu, koulun viimeistely sekä joulu toivat kiirettä ja joulun aikana sairastuttuani ei energiatasoni ole kovin korkeita suureen päättelytyöhön. Ja muistetaan näiden päälle edelleen se, että olen aloittelija. Mielenkiinnolla odotan parempia perusteluja epäilyillesi, jos sellaisia edes on.

Violetin viestiin olen osittain jo vastannutkin. Niiltä osin, mitä ei edellä olla jo käsitelty, vastaan nyt. Sinua epäilyttää minun ja miinan keskinäisen vuorovaikutuksen vähyys. Kuitenkin unohdat katsoa vuorovaikutustani muiden pelaajien kanssa. Joidenkin kanssa olen kommunikoinut enemmän, joidenkin vähemmän. Esimerkkinä jälkimmäisistä voisin sanoa vaikkapa Jeekaka tai Meiz.


Vastaukset äänestämättömyyteen tulivat kuin apteekin hyllyltä, paitsi että äänestää voi muulloinkin kuin päivän lopussa. Tai viimeisenä IRL päivänä. Mikä sai sinut pysymään äänestämättömänä koko pelin ajan lukuun ottamatta mosaiikkia?

Ja toisekseen, minulla on erittäin epäselvä kuva siitä, keitä tällä hetkellä epäilet. Olisi hyvä kuulla.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 28.12.2017 01:25:11

--Zey

Zey on sen verran hyvässä asemassa, ja tehnyt tänään viesteissään sen verran paljon työtä, että pitäisin omituisena, jos hän on nyt pahiksena päättänyt lopettaa pelin. Pahoittelut siitä, että koit pelaamiseni turhauttavaksi, mutta oma tunneloimisesi on rasittanut minua käytännössä koko pelin ajan. Tunnontuskiani kuitenkin vähentää muistutuksesi siitä, että "Violetin olisi mielestäni pitänyt puhua peliteknisyyksistä", oli se, mistä koko epäilysi ja confirmation bias lähti liikkeelle.

jeekaka on mielestäni hyvismäinen, sillä hän lähti oikealla hetkellä miinan kimppuun rayn esiintulon aikana, ja mikä tärkeintä, oli vahvasti rayn puolella jo ennen tämän esiintuloa. Ainut tapa, millä oikeastaan näkisin jeekakan pahiksena, olisi jos hän ja rayn olisivat suunnitelleet koko jutun, mutta tämä menee nyt salaliittoteoriatasolle.

Listani on tällä hetkellä muotoa:

Black Fox > Cameron > raynpelikoneet > Zey >>>>> jeekaka

Mun piti investoida aika, mikä meni Zeyn kanssa väittelemiseen, niin Haliman tarkasteluun, mutta en samankaltaista analyysiä hänestä ole ehtinyt tehdä. Tämän päivän viestissä hän lähinnä lähtee kannattamaan Black Foxin lynkkausta, nojautuen vahvasti viestiini, vaikka hän oli jo eilen esittänyt epäilyjä Black Foxista. Zey oli kuitenkin yksi hänen eilisistä epäilyistään Black Foxin ja mosaiikin ohella, mutta tästä ei lausuta sanaakaan. Haliman reaktio rayn tempaukseen oli kuitenkin sen laatuinen, etten häntä pahikseksi epäilisi. Jos minä "astuin" rayn "ansaan", niin Halima suorastaan rynnisti sinne, mikä viittaa siihen, ettei hän tiennyt rayn bluffaavan, ja siten ei ole pahis. En osaa päättää, laitanko hänet listalla ennen vai jälkeen Cameronin.

++Cameron, kunnes hänestä tulee materiaalia. Hän on ratsastanut aivan liian pitkään matriisisekoilusta saamillaan hyvispisteillä. Jos Cameronin tulevat viestit eivät ota kantaa peliin laajemmin, tai jos hän jää vain lurkkaamaan, jätän äänen hänelle.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 29.12.2017 00:46:44

Pidän Cameronin rennon oloisesta vastauksesta enemmän, kuin Black Foxin teorisoinnista ray&Halima pahisparista. --Cameron. Asia, joka nyt mietityttää, niin Balck Foxin ja Haliman ollessa pahiskaksikko BF varmaankin osaisi kiinnittää huomiota siihen, että Halima ja ray eivät sopisi pahiskaksikoksi.

Cameron, listassasi on kaksi pahismaista pelaajaa. Sovimmeko minä ja Halima mielestäsi keskenämme pahispariksi, ja jos emme, kumman pahispari Black Fox on?

Mua häiritsee se, että kaikista pelaajista Black Foxia lukuunottamatta löytyy jokin hyvismäinen piirre, joka estää pitämästä tätä automaattisesti pahiksena:

- raynpelikoneet vale-esiintulonsa vuoksi
- Cameron matriisisekoilussaan
- jeekakan halukkuus tukeutua rayhin jo ennen esiintuloa
- Haliman reaktio rayn esiintuloon
- zeyn peliin investoima aika ja pudottautuminen

Noista Zeyn ja jeekakan toimet pitävät heidät puhtaimmin kyläläisinä. Cameronin roolisekoilu on myös sen tason tempaus, etten lähtisi ihan heti sitä valheeksikaan epäilemään, ja ainakin tuo viimeinen viesti sai minut rauhoittumaan. Jäljelle jäisivät Halima, raynpelikoneet sekä Black Fox, eikä näistä kahdesta Halima sekä ray mielestäni ole samassa tiimissä. Kun toisena päivänä on putoamassa pahis-Halima, päättäisi pahisray tehdä vale-esiintulon, ja tehdä äänestyksestä pahisrayn ja pahismiinan välisen? Occam's razor puhuu tätä vastaan, mutta ehkä sitä vastaan toimiminen olisi ainut tapa, jolla ray voisi pahiksena oikeastaan toimia.

Nyt kyllä vähän näyttä, etteivät Black Fox ja raynpelikoneet ole pahispari, tosin voi olla vielä pesäeron ottoa.

Cameron ja rayn eivät ole pahiksia keskenään. Cameronin olisi tällöin tullut valehdella matriisisekoilusta, ja pahischatissa tästä oltaisiin varmasti tietoisia. ray ei tällöin viestittelisi ketjussa Zeyn kanssa pitkään aiheesta tekeekö Cameronin sekoilu hänestä hyviksen, sillä hän jo tietää sekoilun tapahtuneen tavalla, joka viittaisi Cameronin hyvismäisyyteen.

++Black Fox

Epäilyn perusteet: Sopii sekä Haliman, rayn, Zeyn että Cameronin pahispariksi, tämän päivän epäilyt rayta kohtaan, etenkin kohta jossa hänet paritettiin Haliman kanssa, sekä aikaisemmin mainitsemani perusteet. Cameron on periaatteessa oikeassa, ja että kyseessä saattaa olla vain epäröivä hyvis, mutta Black Foxin epäilyissä tämä pointti ei vaikuta siihen, että hänen ulkopuoleltaan on vaikea löytää sopivia pareja: Cameron-Halima on oikeastaan se ainut, joka tuntuu tällä hetkellä vähääkään mahdolliselta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 29.12.2017 18:56:48

Miksi Cameron tai Halima ei sopisi? Ray ei kyllä enää sovi, ja olisi pitänyt aiemminkin huomioida, että hän esitti BF:stä epäilyjä jo kolmantena päivänä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 29.12.2017 19:14:50

Tiimi Halima + BF olisi niin alhaalla, että heidän olisi käytännössä pakko äänestää toisiaan pesäeron vuoksi. Cameron ja BF vetävät sen sijaan yhteiseloa, kumpikin pitää toista hyviksenä. Cameron aloittelevana hyviksenä, vaikka kumminkin neutraaleihin pisti. En pidä kumpaakaan mahdottomana.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 29.12.2017 20:16:08

Jos BF on hyvis, niin Halima + Cameron on ainut järkevä jäljellä oleva pari. rayn ei sovi yhteen Cameronin eikä Haliman kanssa, ja jeekaka on muutoin hyvismäinen, tosin voimakas Black Foxin puolustelu vähän kutkuttaa, tosin vaikka BF olisikin pahis, olisi hänellä muita parempia parikandidaatteja.

Black Fox, jos putoat, ja olet hyvis, voit halutessasi ilmoittautua varapelaajaksi Zeyn paikalle. Oikeastaan kannustan jokaista vielä hengissä olevaa pelaajaa miettimään tätä mahdollisuutta, jottei jeekakan laskema skenaario toteudu.

jeekaka, jos pahisparina on Black Fox ja Halima, kuinka he selviäisivät seuraavaan päivään? Kyllä, minua vastaan he pystyvät rakentamaan wagonin, mutta eivät sinua, rayta tai Cameronia. Jos he haluavat selvitä, heidän on pakko epäillä toisiaan.

Jos pari on Cameron + Black Fox, ideana olisi päivisin hankkiutua eroon minusta ja Halimasta, vapaavalintaisessa järjestyksessä, olettaisin. Äänestyskäyttäytyminen osaltaan viittaa tähän.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 29.12.2017 20:55:33

jeekaka kirjoitti:Violet, oisin voinut pelastaa Black Foxin jo äänestämällä sun sijasta Halimaa. Black Fox ja Cameron ois jo pystyneet hankkiutumaan eroon susta tänään. Jos todennäköisimmät pahisparit on Halima ja Cameron tai Black Fox, eikö sun kannattaisi äänestää Halimaa?


Tää on paha. Harmi kun tulin näin myöhään, pitää kiireen alla miettiä. Zey + Black Fox oli myös mahdollisuus, mutta Zeyn pudottautuminen ei kyllä sovi kuvaan...
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 29.12.2017 20:56:06

En kyllä poissulje Cameronia ja Black Foxia parina.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 29.12.2017 20:58:12

Halimaa äänestää kaksi pelaajaa, joihin en luota, kun taas Black Foxia lisäkseni vain ray ja Halima, joista rayhin luotan.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 29.12.2017 20:59:14

Joo, uskon että se on Fox.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 150 vierailijaa

cron