Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.12.2017 11:37:57

Ihan vain siksi koska ekana päivänä sinä et sanonut Violetista sanaakaan ja toisen päivän aikana ajattelit hänen olevan pahismainen.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 28.12.2017 00:46:39

Mä pääsen tossa neljän-viiden tunnin päästä taas pelaamaan. Luen uudet postit silloin.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 28.12.2017 18:50:30

Mä en nyt oikein ymmärrä miten Violet menee paikasta toiseen äänensä kanssa.

Hän siis sanoo että black fox on kaikista epäilyttävin mutta äänestää Cameronia? Ja aiemmin Zeytä. Pystyn jotenkin ymmärtämään tuon zey readin muutoksen, joskaan en ole samaa mieltä että zeyn pudottautuminen tekee hänestä jotenkin hyvismäisemmän, en käsitä miksi näin olisi..

Jos Black Fox on mielestäsi pahismaisin, miksi sinun äänesi on jossain muualla? Ymmärrän tuon cameronin painostamisen, mutta mielestäni se on täysin turhaa. Joko cameronin sekoilu rivien kanssa tekee häneatä hyviksen, tai sitten ei. Tuo asia ei muutu vaikka hän postaisi mitä tahansa tai olisi postaamatta. Eli siis, riippumatta siitä kuinka cameron peliään jatkaa, mielestäni Violet tällä hetkellä käyttää jotain aivan kummallista syytä aasinsiltana jonkun muun kun mieleatään pahismaisimman pelaajan äänestämiseen. En pidä siitä.

En myöskään pidä Black Foxin pelistä viimeisen parin päivän aikana. Hänen kysymyksensä minulle, esim minun Violet readistani ekana ja tokana päivänä, ovat aivan turhia. Tuohon kysymykseen löytyy aivan selvä vastaus minun posteistani noiden päivien aikana, koska olen readini Violetiata selittänyt hyvin tarkkaan. Eikö hän lue posteja ollenkaan? Vai mitä. Olen pahoillani jos vaikutan tylyltä, mutta minua ei oikeasti kiinnosta selittää jotain joka pitäisi olla aivan selvää jos minun postini lukee. Ja se vaikuttaa minusta pahismaiselta, koska se näyttää siltä, että hän on enemmän kiinnostunut näyttämään aktiiviselta kun että hän yrittäisi oikeasti selvittää miksi joku tekee viestejään niinkuin tekee. Toisekseen tuo "odotanpa vielä ennenkuin joku postaa ennenkun sanon mitään" on mielestäni aika hevonkukkua. Tässähän ei nyt siis ole kye sellaisesta että odotettaision vastausta johonkin, vaan hän koknaisvaltaisesti kieltäytyy tai pitäytyy sanomasta mitään. Minä näen tuollaisen pelin enemmän reaktiivisena kun proaktiivisena ja mieleatäni se on tyypillisempää mafialle kun kaupungille, koska readien antaminen ei ainoastaan auta löytämään mafiaa, vaan myös antaa paremman kuvan kyseisen pelaajan joukkueesta. En ymmärrä miksi kaupunkilainen ei haluaisi "paljastaa" joukkuettaan muille pelaajille.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 28.12.2017 23:00:47

Black Fox unohtaa koko pointin minun Violet readissani. Onpa ihme... ei, se ei mennyt noin kun hän sanoo. Ajallisesti kyllä "periaatteessa" muttakun yön aikana ei saa puhua niin vaikea sitä on silloin kirjoittaa. Ensimmäinen viestini toisena päivänä, jos sen lukee ihan oikeasti eikä vaan snippaa jotain paloja joyka sopii omaan tarinaan, antaa aika selvän kuvan siitä miksi ensimmäisen päivän lopussa en pitänyt Violetia pahismaisena, vaikken sitä suoraan ajanpuutteen takia silloin ketjuun kirjoittanutkaan. Erityisesti päivän lopun tapahtumat vaikuttivat tuohon, ja sen pitäisi kullä käydä aivan selvästi ilmi viestistäni.

Lisäksi, eipä tuo näyttänyt hirveästi eilen kiinnostavan, vaikka kaikki tämä oli jo tiedossa. Iloisesti vaan äänestettiin mosaiikkia.... kysynpä vain miksi? Koska jos minä olen mafia, tuon olisi TODELLAKIN pitänyt kiinnostaa jo eilen.

Kolmmanneksi. BF voi väittää ihan mitä tahansa mutta minä en edes muista ainuttakaan viestiä Halimalta tänään joten en kyllä "komppaa" yhtään ketään. Ei sillä, ei siinä edes olisi mafiana mitään järkeä ääneatää tuolla tavoin Haliman kanssa.

Jokainen boi itse mennä ja katsoa ketä minä ja Halima ollaan äänestetty ja miettiä onko järkee vai ei. Pieni vinkki, lukekaa toinen päivä mafiatiimillä miina-rayn-halima.

Spoiler:
ROFLMAO. Enough said.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 29.12.2017 16:35:56

Menin taaksepäin ja luin tuon koko tilanteen Black Foxin epäilyistä, siis siihen liittyen kun hän sanoi minun komppaavan Halimaa ja Violetin komppaavan ei-ketään. Tuo mitä hän sanoo ei pidä paikkaansa.

Minä olin itseasiassa ensimmäinen joka toi eaille Black Foxin pelin muuttumisen (siis hänen "katoamisensa kartalta" niinsanottuna), kolmannen päivän alussa. Kaikkien muiden pelaajien, jotka hänyä pitävät epäilyttävänä, keissit pohjautuvat enemmän tai vähemmän tuohon. Violet ja Halima käyttävät vain enemmän sanoja tuon ilmaisemiaeen, mutta pääpointti on täsmälleen sama. Lisäksi pidän sitä erittäin kummallisena, että BF tuo esiin minun lisäkseni ainoastaan Violetin ja Haliman, vaikka myös Zey sanoo aivan samaa. Ehkä tässä on etsimämme pahikset. Se että Zey ei BF:a äänestä, on aivan yhdentekebää sen kannalta, komppaako joku jotain vai ei, ja kuitenkin hän käsittelee kaikki muut pelaajat jotka häntä epäilevät, vaan ei Zeyta (siis tietenkin Ariel slottia tässä tapauksessa).

Toisekseen, se mihin minä epäilykseni tänään perustin, ei ole edes sama asia, mihin violet/halima viittaavat. Minä en puhumattomuutta pidä automaattisesti epäilyttävänä, mutta toki se on todennäköisempää pahikselta kun hyvikseltä. Ja se motä minä sanoin on jotain aivan muuta, joten siksi myöskin näen tuon BF:n viestin minusta erittäin irrationaalisena.

++Black Fox
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 29.12.2017 17:00:16

Vastaan vielä nopeasti Violetin kysymykseen siitä, miten olisin hyviksen/pahiksen reagoivan tuohon minun tokan päivän loppuuni.

Erityisesti kun miina paljastui pahikseksi, olisin olettanut pahisten sekaantuvan asiasta, ja tämän tuottavan heille vaikeuksia vastata. Eli siis toisin sanoen pysyvän hiljaa tai äänestävän minua. Ymmärrän nyt että tuo on varmaankin väärä olettama, erityisesti kun Meiz paljastuikin hyvikseksi. Itse ainakin näin Meizin vastauksen lähes yhtä pahismaisena kun sinunkin, mutta olet oikeassa siinä mitä sanoit että olen tehnyt väärän johtopäätöksen (toki tietysti voit tässä mafiana sanoa noin koska jo tiesit Meizin olevan hyvis - mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että olit oikeassa).

Pidin aiemmin Zeyn vastausta hyvismäisenä, mutta huomasin myöhemmin, että Zeyhän itseasiassa tuli paikalle vasta kun asia oli jo ns. "käsitelty" joten annoin kyllä Zeylle hyvisluottoa tuosta aivan väärin perustein.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 5. päivä päättyy 3.1. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 31.12.2017 05:27:48

Violet kirjoitti:Nyt musta alkaa tuntua siltä, että se on rayn.

Kuka se?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 5. päivä päättyy 3.1. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.01.2018 21:35:04

Siis sinä teit casen, että minä olen pahis, koska olin oikeassa miinan suhteen? Käsittelet vielä kaikki muut mahdollisuudet todennäköisempinä, ja äänestät Halimaa?

Se että minä olisin tehnyt tuon miinan pahiskaverina on ehkä yhtä todennäköistä, kun että sinä ja Zey pelasitte teatteria ennen hänen pudottautumistaan..

Minua ei edes häiritse tuo epäloogisuus koska tiedän että ihmiset ajattelevat eri tavalla ja tekevät samoista asioista eri johtopäätöksiä. Se häiritsee, että sinä pystyt syyttämään Halimaa epälloogisuuksista jotka näät muttet huomaa omiasi vaikka ne suorastaan pomppaavat ulos viestistäsi. Mitä minä näen on se, että yrität vääntää todellisuutta suuntaan, joka ajaa sinun agendaasi.

Olin jo kirjoittamassa viestiä päivän alussa. Uskoin että violet ja cameron olivat jäljellä olevat mafiat tuosta eilisen hämärästä viestienvaihdosta, jossa he olivat toistensa kurkussa kiinni, ja yhtäkkiä kuitenkin ylimmät ystävät. Se näytti tosi lavastetulta... ja sitten cameron kuoli. Pfff... en tiedä mitä tuosta pitäisi ajatella.

Ongelma on se, että periaatteessa tässä pitäiai äänestää Halimaa, koska en usko että Violet ja Jeku ovat pahispari. No, se todellinen ongelma on se, että jos Violet ei ole pahis, hän tulee ääneatämään minua vaikka Halima olisikin, huomenna. Ja tuo tulee häviämään pelin kaupungille aivan varmasti. Koska en usko että jeekaka voi olla pahis, minulla ei ole hirveästi vaihtoehtoja.

++Violet
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 5. päivä päättyy 3.1. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 02.01.2018 23:16:57

Tilanne Black Foxin ja mosaiikin suhteen on sikäli erilainen, tai syy miksi näen sen erilaiseksi, on se, että noina päivinä kaikki epäilivät heitä vahvasti, ja toisekseen oikein kukaan ei postannut mitään. Mikäli he (tai toineen heistä) olisi ollut mafia, mafiatiimillä ei ole oikein mahdollisuutta pelastamiseen. Ainut mahdollisuus on vain menmä joukon mukana. Tuo ei ollut tilaan Haliman osalta. Moni pelaaja postasi, oikein kukaan ei ollut varma siitä mitä haluaa tehdä, mutta siltikään kukaan ei antanut mitään realistisia vaihtoehtoja, minun lisäkseni.

Tiedän oman joukkueeni ja tiedän oman motivaationi sille miksi tein mitä tein. Mutta on kyllä aivan absurdia väittää että minä olisin "pelastanut" Haliman lynkkaamalla toisen tiimiläiseni. Kyllä minä sen verran vakuuttava osaan olla että olisin paremmankin tavan keksinyt ollessani mafia.

Violet, en näe miksi kumpikaan teistä, sinä tai Jeku, ei voisi olla mafia Haliman kanssa. Tuo etäyttäminen kävisi aivan hyvin järkeen sinun osaltasi sillä olitte jo molemmat epäilyksen alla pelin alussa. Jeku slotti on hieman vaikeampi tapaus, mutta Zey kuitenkaan ei Halima epäilystensä kanssa ensimmäisen päivän jälkeen tehnyt mitään, mielestäni se on myös tyypillistä mafialle. Epäillään muttei kuitenkaan tarpeeksi oikeasti puskeakseen hänen lynkkausta. Valitettavasti nut Jeku ei voi tähän mitenkään vastata, koska ei ole Zey.

Jeekaka, luepa erityisesti toinen päivä ajatuksen kanssa näkökulmasta että minä olen pahis. Minä olin jo "saanut vakuutettua" Zeyn siitä että miina ei ole pahis (tämä siis ennen miinan lipsahdusta). Luuletko sinä että on oikeasti mahdollista, että siinä positiossa, jossa minä olin toisena päivänä, minun mielestäni paras peli on pelastaa halima ja lynkata miina? Voin sanoa että olisin kyllä varmaan keksinyt jotain parempaakin. :) Mitä järkeä minun olisi vain pelastaa Halima että saan toisen mafian lynkattua? Ei yhtään mitään, varsinkaan kun ottaa huomioon että miina oli ihan oikeasti paljon aktiivisempi pelaaja mitä Halima on ollut tässä pelissä. Vielä kerran, mene oikeasti ja lue ja mieti; kenen kanssa minä voin olla mafia? Jos sinä et ole mafia niin vastaus on että en kenenkään, koska minun pelissäni ei ole mitään järkeä mafiana. Sinä tiedät aivan yhtä hyvin kun minäkin sen tosiasian, ettemme me ole mafia. Joten mieti. Pyydän vain sitä, tulet sitten mihin ratkaisuun tahansa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 03.01.2018 22:00:37

Joo Black Fox ehdottomasti jatka pelaamista! Aivan Out of the blue vetäsit kaiken ihan oikein (tosin hieman väärin perustein mutta silti). Tuntui pahalta lynkata sut mutta pakkohan se oli kun pystyi. :)

Me tutkittiin Meiz ekana yönä ja mosaiikki tokana. Sdn jälkee ei enää tarvinnu.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 03.01.2018 22:03:49

Violet mä oon ihan samaa mieltä tosta sun "valituksesta". Joka ikisessä pelissä joku keksii että pelaan eri tavalla kun jossain toisessa pelissä ja se ei kyllä koskaan tee kenestäkään yhtään mitään. Ellei nyt ihan radikaalisti vaan kieltäydy sanomasta oikein mitään, mikä nyt ei sinun kohdallasi todellakaan ollut tilanne.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 03.01.2018 22:22:19

Pelin parhaat naurut mafia chatista tokalta päivältä:

miina: Kyllä Mie varmaan tipun. Voinko vielä sekoilla jotta auttais teitä huomenna?
Halima: en usko
rayn: hahahaha ^^
rayn: en mäkään
rayn: "voinko vielä sekoilla" :p
miina: Sitähän miun pelit pitkälti on
rayn: sekoile vaan jos haluat
rayn: ^^
miina: Onpa surullista kuolla nyt kun tää meni hauskaks..
miina‬: On niillä huomenna analysoitavaa!
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.01.2018 21:21:34

Lauchuo sinun "erilailla pelaaminen" ei ollut samanlaista kun Violetin. Sinä olit hyvin varovainen mielipiteidesi kanssa, joka näkyy, koska aika useat pelaajat erikoisena ollessaan pelaavat alitajuntaisesti mentaliteetilla "yritän auttaa mutta en halua kuolla yöllä". Olisin varmaan halunnut lynkata sinut kaupunkilaisenakin, koska tuollainen peli on todella tyypillistä pahiksille JA erikoisille, tosin olisin koko homman hoitanut eri tavalla. Nyt toki vaan panttasin ääntäni siihen asti kunnes oletin ettet enää poataa päivän aikana. :) Violet on yksi ainoista pelaajista jonka olen täällä nähnyt pelaavan erikoisena ja taviksena enkä pysty erottamaan hänen peliään.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 12.12.2017 21:09:16

Tervehdys kaikille, kiva päästä pelaamaan taas vähästä aikaa.

Mä ehdotan, että tässä pelissä ei juurikaan puhuta erikoishahmoista. Erikoishahmot pystyvät päättelemään jonkin verran, kuin myös pahikset, mutta tavalliselle hyvikselle tilanne on edelleen epäselvä -> 1. erikoishahmo voi vahingossa ilmiantaa itsensä ja 2. pohdinta ei todennäköisesti tuota tulosta, sillä lopullisia johtopäätöksiä ei saada tehtyä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 12.12.2017 22:41:25

Miina, oletko pahis?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 13.12.2017 00:42:04

Zey, roolianalyysi ei ole tyhjää lätinää, mutta se on aikaavievää, ja jos lähtisin koko matriisia analysoimaan, tehdystä työstä hyödyllistä olisi suurinpiirtein neljännes. Tällä hetkellä ei ole aikaa lähteä tuon mittakaavan analyyseihin, kun niiden ennustettava hyöty jää noin pieneksi, ja vaihtoehtoiskustannuksina ajan voin sijoittaa insolvenssioikeuden tenttikirjojen lukuun.

Zeyn viesti voi olla ihan vain hyviksen tekemä postaus, jolla hän pyrkii auttamaan uusia pelaajia, tai sitten pahiksena yrittää näyttäytyä ystävällisenä ja avuliaana puuttumatta itse peliin. Todettakoon, että nyt vielä puhutaan päivän ensimmäisistä viesteistä, mutta avaus peliin ei tuon suhteen näytä vahvalta.

Cameronissa nyt mietityttää, että miten tuossa taulukossa voi mennä noin sekaisin :D Pystyriveissä on eri määrät pahiksia. Joko hän on ollut erittäin pihalla pelistä, tai sitten bluffaa pahiksena, ja jostain syystä molemmat vaihtoehdot tuntuvat hänen kohdallaan epätodennäköisiltä. Cameron on kuitenkin mielessäni profiloitunut erittäin varovaiseksi pahispelaajana, joten en usko hänen bluffaavan. Pidän häntä myös hyviksenä.

++miina, oletko pahis?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 13.12.2017 01:57:29

Zey kirjoitti:
Violet kirjoitti:Zey, roolianalyysi ei ole tyhjää lätinää, mutta se on aikaavievää, ja jos lähtisin koko matriisia analysoimaan, tehdystä työstä hyödyllistä olisi suurinpiirtein neljännes. Tällä hetkellä ei ole aikaa lähteä tuon mittakaavan analyyseihin, kun niiden ennustettava hyöty jää noin pieneksi, ja vaihtoehtoiskustannuksina ajan voin sijoittaa insolvenssioikeuden tenttikirjojen lukuun.

Ymmärrän, että kaikkeen ei ole aikaa. Mutta silti se, ettei ollut mitään muuta kommenttia pelin teknisestä osiosta ihmetyttää, kun ottaa huomioon, että pelissä on tosiaan uusia naamoja. Uskoisin kuitenkin, että sulle selviäisi aika paljonkin asioita ihan nopeallakin vilkaisulla, jota ensikertaa pelaava ei välttämättä tajua lainkaan ajatella, ellei joku hänelle sitä sano.

Violet kirjoitti:Zeyn viesti voi olla ihan vain hyviksen tekemä postaus, jolla hän pyrkii auttamaan uusia pelaajia, tai sitten pahiksena yrittää näyttäytyä ystävällisenä ja avuliaana puuttumatta itse peliin. Todettakoon, että nyt vielä puhutaan päivän ensimmäisistä viesteistä, mutta avaus peliin ei tuon suhteen näytä vahvalta.

Tätä saat nyt kyllä avata lisää. Millä tavoin olin viestissäni puuttumatta itse peliin?


Kommenttini oli, että niistä puhuminen ole ensinnäkään järkevää erikoishahmojen turvallisuuden kannalta, ja toisekseen yhtä hyödyllistä kuin tavallisessa pelissä. Onko järkevää näiden pointtien valossa kannattaa pyöriä juuri tässä pelissä peliteknisyyksissä? Tai järkevää paneutua etenkin yhden rivin tutkimiseen, ja nostaa siitä tärkeät pointit esiin?

Mitä tulee tuohon puuttumattomuuteesi pelissä, niin arviolta 75% erikoishahmoesittelystäsi mene hukkaan, sillä vain yksi matriisi on käytössä. Loppua 25% ei tavalliset kyläläiset voi tässä vaiheessa lainkaan hyödyntää. Ainut "hyöty" menee erikoishahmoille, ja jos se on tasoa "kertakäyttöinen hyvistappaja: tähtää pahiksiin", on hyöty aika vähäistä. Ei nyt "turhaa lätinää", vaan pikemminkin lätinää, josta kukaan tuskin tulee hyötymään.

Mua jäi nyt häiritsemään tuo Zeyn ja Haliman näkemysten ristiriita, kun Halima toteaa, että myös ilman roolikeskusteluja epäilykset lähtevät käyntiin "ihan eri tavalla", kun taas Zey ei pidä hänen näkemyksestään, sillä "epäilykset eivät synny tyhjästä". Halima vielä vetoaa esittämänsä lähestymistavan toimimisessa hydra-peliin, jossa Zey ja Halima pelaavat samalla tilillä. Mä yritän selventää tätä yöunien jälkeen.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 13.12.2017 12:24:41

Geraldine kirjoitti:Siis joo en tiennyt mitä townread tarkoittaa, kiitos!

Halima kirjoitti:Mä luulen että Violetin kysymys pohjaa edellisestä pelistä, missä miina oli pahis ja pelin jälkeen ilmoitti että hänen oli hankala vastata rayn suoraan kysymykseen "oletko pahis". Tuosta miinan vastauksesta en kyllä osaa sanoa mitään, vaikka hän silloin sanoi että oli hankala valehdella suoraan niin nyt olisi varmasti vastannut samalla tavalla sekä hyviksenä että pahiksena.

Aa okei kiitos selvennyksestä. En ollut viime pelissä mukana niin en tiennyt.
Mutta silti, tuntuu siltä että Violet on tässä tarttunut helppoon kohteeseen - miinaan, joka ei "osannut" tuohon kysymykseen aiemmin vastata. Pelasin Violetin kanssa kerran aiemmin pelissä jossa hän oli hyvis, ja mielestäni hänen pelityylinsä silloin erosi aika paljon tämän pelin tyylistä.

Violet, miksi tartuit helppoon kohteeseen?


Haliman selitys on oikea, eli miinan viime pelin perusteella, jota itse modasin, päätin äänestää häntä ja katsoa, kuinka vaikeaa hänen on siihen vastata. Pakko muuten arvostaa, jos muistat jotain pelityylistäni viiden vuoden takaa :D (ellet sitten tarkoita sitä torilla pelattua pikapeliä, joka nyt on täysin oma lukunsa).
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 13.12.2017 13:16:02

Erilaisista pelityyleistä puheen ollen, en ole tainnut koskaan nähdä raytä näin kiinnostuneena erikoishahmoista. Aikaisemman pelikokemuksen perusteella olisin odottanut hänen olevan hyökkäävempi Zeytä kohtaan, etenkin kun Zey oli erikoishahmojen käytöstä eri mieltä kuin ray.

Geraldine, en usko että vielä tässä vaiheessa voidaan puhua "taktiikastani", kun miinan painostaminen tapahtui ensimmäisten pelituntien aikana. Jos suhteutetaan siihen ensimmäiseen peliin, ei pelistä olisi ehtinyt kulua montaakaan minuuttia. En itsekään pelityyliäsi juurikaan muista näin viiden vuoden takaa, mutta muistelisin, että olit keskivertoa parempi pelaaja.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Ihan samaa ajattelin ehdottaa. Pelaan tässä samalla hydrapeliä mafia universella, ja siellä tykkäsin siitä että vaikka on matriisipeli hankaline rooleineen, kukaan ei oikeastaan sanallakaan viitannut rooleihin. Eipä ollut turhaa lätinää eka päivä täynnä, ja epäilykset lähti käyntiin ihan eri tavalla. :)

Tästä kommentista taas en niin pidä, johtuen siitä, että Halima ajatteli ehdottaa samaa asiaa, mutta ilman sitä ajatusta, että erikoishyvis voisi paljastua keskustelun takia. Koska musta hänen perustelunsa roolien pohtimattomuudelle on huonot: 1) Rooli pohdinta ei ole yleensä ”turhaa lätinää”, vaan nimen omaa se on yleensä sitä mitä tarvitaan: jos kaikki pelaajat ovat useamman pelin pelanneita, käydään yleensä vain läpi ne erikoiset pointit, jotka on hyvä kaikkien huomata ja jotka eivät ole itsestään selviä kaikille, jos taas on uusia mukana, varmistetaan, että hekin ymmärtävät roolit ja näin ollen pystyvät paremmin pelaamaan. 2) Jostain on lähdettävä, koska ne epäilykset ei synny tyhjästä. Enkä näe mitään syytä, miksi ”kannattaako puhua rooleista vai ei” -keskustelu aloittaisi peliä yhtään sen paremmin kuin ”mitä erikoisia ja epäselviä juttuja rooleissa on” -keskustelu.

//Meiz väliin. Sanoisin, että Cam ei lähtisi semmoseen kikkailuun.


Tässä lainauksessa on se häiritsevä asia, mikä eilen jäi mietityttämään. Halima puhuu pelistä, jossa ei juurikaan käsitelty erikoishahmoja, ja epäilyt saatiin ymmärtääkseni ihan kunnolla käyntii. Zeyn puolustus on, että rooleista pitäisi puhua, sillä "jostain on lähdettävä, koska ne epäilykset ei synny tyhjästä. Ottaen huomioon, että molemma pelaajat pelaavat saman hydra-tilin takana pelissä, johon Halima viittasi, näin vastakkaiset näkemykset saman pelin pohjalta tuntuvat oudolta. Jos tämän perusteella pitäisi veikata jompaa kumpaa pahikseksi, niin veikkaisin Zeytä, sillä Haliman väittämä vaikuttaa minusta loogisemmalta, eikä Zeyn väittämä tässä valossa onnistu puolustuksessa. Uskaltaisin vääittää, että pahisparina Zey ja Halima olisivat tuon ristiriidan havainneet.

jeekaka: Mun ja rayn ensimmäisen pelin jälkeen, missä siis kaksi hyvistä pyrkivät täysmittaisesti tuhoamaan toistensa pelin, pyrkisin kyllä joka roolissa välttämään samaa fiaskoa. Itse SM-kisan pelissäkin jätin keskustelut erittäin vähälle, tosin siinä pelissä riskin välttämiseen vaikutti erikoishahmostatukseni.

rayn kysymykseen on jo tässä viestiketjussa tartuttu, enkä usko, että hän kysyisi tuota tarkoituksenaan saada selville Zeyn mahdollinen erikoishahmostatus, ainakaan ensisijaisesti. Hyviksenä hänellä ei tällaista motivaatiota olisi, jolloin ensisijainen tarkoitus on selvittää onko Zey hyvis vai pahis, ja pahiksena uskoisin, että hänellä on jo aiheesta mielipide, minkä lisäksi hän ensisijaisesti pyrkii vaikuttamaan siltä, että etsii pahiksia. Joka tapauksessa, kyseinen kysymys saa varmasti vastustusta ketjussa, ja rayn on tullut ymmärtää tämä. Hyviksenä hän tuskin välittäisi siitä, mutta pahiksena hän varmaankin kiinnittäisi tähän huomiota, sillä nähdäkseni ray on pelaaja, joka hyötyy siitä, että saa olla hyökkäävä eikä puolustautuva osapuoli. Antanen siis hieman hyvisluottoa raylle tässä pelin vaiheessa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 13.12.2017 22:06:56

[quote="Meiz"Tässä pelissä on suht hyvät syyt pitää roolikeskustelu minimissä. Pahiksena Violet voisi helposti nähdä tästä mainitsemisen hyvispisteitä nostattavana tekijänä, ja unohtaa ensikertalaisten auttamisen siinä sivussa.][/quote]
Pelissä on hyvät syyt pitää roolikeskustelu minimissään. -> Pahis Violet muuttaa pelitapaansa yllättävästi (mihin pahiksena kiinnittäisi huomiota) ja ei puhu paljoakaan erikoishahmoista tarkoituksenaan saada hyvispisteitä. Tai koska roolikeskustelu kannattaa pitää minimissään, ei hyvis Violet siihen paljoakaan kuluta aikaa. Kyllä, kärjistetty vastakkainasettelu, ja skenaarioita voi kehitellä kaikkea tuolta väliltä.

Mä yritän raapia kasaan tän illan aikana jotain analyysiä, jotta saisin kaikista jo jotain sanottavaa.

Mitä tulee tuohon miinan kysymykseen, ja sen vastauksen tulkintaan, niin en ole mitenkään erityisen vakuuttunut. Mitä lähempänä miinan vastaus olisi ollut lyhyttä ja ytimekästä "en ole", sitä valmiimpi olisin ollut häntä uskomaan. Mitä enemmän vastaus sen sijaan näyttää kiertelyltä, sitä vähemmän. Vastaushan menee näiden välimaastoon, enkä ainakaan hyvikseksi häntä sen perusteella luokittelisi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 14.12.2017 01:11:39

Zey kirjoitti:Miksi moinen kiire?


Koska tiedän, että tänään torstaina on töitä + pikkujoulut ja perjantaina tentti + perhetapaaminen, joten mulla on aika huonosti mahdollisuuksia kirjoitella tämän pelipäivän aikana.

ray kirjoitti:Violet miksi sinun äänesi on miinalla? Sanoit juuri ettet tiedä mikä miina on vastauksensa perusteella. Eli siis äänestät pelaajaa jonka et tiedä olevan pahis? Ja painostushan loppui jo siihen, kun tuon analyysisi miinan vastauksesta annoit, eli sekään ei voi olla syynä enää.


Mä olin pallotellut sen idean kanssa, että lähtisin miinaa vielä vahvemmin painostamaan, mutta hän näyttää aika vakaasti olevan sillä kannalla, että ääneni on vain painostusta, joten varsinainen tehokkuus tällaisesta liikkeestä jäisi vähäiseksi.

Geraldine, 6, tähän mennessä viesteissä on ollut aika kapea otanta, mutta tässä vaiheessa peliä sen voi vielä sallia. Yksi asia mikä kiinnittää huomiota on, että Geraldine ei ole äänestänyt minua, tosin jos pelityyli on viiden vuoden takaista kylää, niin ääniä ei pitäisi paljoakaan sadella. Townread Zeystä on aika kevyellä pohjalla, jos se perustuu vain listaan, tosin tilanne on saattanut muuttua?

Geraldine kirjoitti:Mulle on edelleen epäselvää miksi takerrut miinaan, Violet. Juuri nyt taktiikkasi tuntuu olevan "valitsen kaikista pelaajista yhden jota alan painostaa (koska se toimi aiemmmassa pelissä) ja katsotaan mitä tapahtuu". Eikö olisi helpompaa tarkkailla kaikkia pelaajia yhtä aikaa ja miettiä kuka on epäilyttävin?

miinaan takerruin, sillä hänen äänestäminen olisi voinut paljastaa jotakin. Sikäli kun kuitenkin itse näen, niin kuvaamasi taktiikka sopii myös sinulle, tosin äänen varmaan heittäisit päivän päättyessä alustettuasi sitä pitkään, ja toivoisit että pääset siitä mahdollisimman vähällä.

Black Fox, 2, ei mitään suoraan pahismaista. Päälimmäisenä jäi suhtautuminen Cameroniin, ja haluttomuus pitää häntä varmana hyviksenä. Tämän lisäksi hän pyysi ihmisiä analysoimaan Camia aikaisemman pelikokemuksen perusteella. Asenne on pikemminkin analysoiva, kuin varman hyvikseyden vahvasti torjuva. Musta tuntuu, että on kyläläinen, ja että ei ainakaan sovi Cameronin pahiskaveriksi.


Ariel, 0, ei herännyt.

Cameron, 3, päälimmäisenä on jäänyt mieleen sekoilu matriisissa, mitä ei kyllä pahiksena olisi tapahtunut. Kolmas viesti on mielestäni aika hyvä, sillä siinä käsitellään pelaajia laajasti, eikä tunneloida yhtä henkilöä

Violet: Jos olet tätä mieltä
Violet kirjoitti:
Mitä tulee tuohon miinan kysymykseen, ja sen vastauksen tulkintaan, niin en ole mitenkään erityisen vakuuttunut. Mitä lähempänä miinan vastaus olisi ollut lyhyttä ja ytimekästä "en ole", sitä valmiimpi olisin ollut häntä uskomaan. Mitä enemmän vastaus sen sijaan näyttää kiertelyltä, sitä vähemmän. Vastaushan menee näiden välimaastoon, enkä ainakaan hyvikseksi häntä sen perusteella luokittelisi.

miinan vastauksesta kysymykseen oletko pahis? Niin mitä mieltä olet siitä että Meiz ei ole vastannut minulle samaiseen kysymykseen vielä kolmanteen sivuunkaan mennessä, vaikka jeekaka on sitä häneltä vielä peräänkuuluttanut?


Itse asiassa 1. ja 4. Setuppi taitavat näyttäytyä pahiksille samanlaisena.
Vai ootko Meiz pahis joka tiedät että roolijako on joku muu kuin 1. tai 4.?

Sanoisin, että tapaus on riittävän erilainen. On perusteltua aatella, että tämä heitto on menettänyt merkityksensä, kun totuus viimein valkeni sinulle, ja kyllä Meiz taisi vastata tähän kommentoimalla erehdystäsi matriisista.

Mun on näemmä pakko taikoa itselleni torstai-illaksi aikaa että saan nää muutkin analysoitua, oon siirtynyt opiskelun lisäksi työelämään, ja töissä ei kehtaa olla ihan zombina.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 14.12.2017 01:38:41

Hyvä, että katoin vielä. Alkuperäinen tarkotus oli analysoida kaikkia, ja pohtia uusi äänen kohde, mutta kokeeseen luku veikon yllättävän paljon aikaa. Joka tapauksessa --miina
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 14.12.2017 22:27:52

Jeekaka, ääni miinalle ei ollut randomääni, sillä viime pelin perusteella koin äänen heittämisen juuri hänelle hyödyllisenä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 15.12.2017 20:51:12

En ehdi enää puhua, sori kun aikataulutin huonosti.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 17.12.2017 17:21:12

Nyt olen jälleen tavoiteltavissa, tarkoituksena on tänään lukea viestit sekä kirjoitella. Päivän lopetusta tulen varmaan syynämään suhteellisen tarkasti, sillä Lauchuon valikoituminen äänestyskohteeksi oli ainakin itselleni yllätys, osittain varmaan siksi kun en peliä kerennyt seuraamaan.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 17.12.2017 22:45:25

++Halima, tästä olen lähes täysin vakuuttunut eilisen illan viestien perusteella. Mahdollisesti Violetin pahiskamu, epäilen että tarvitsi tekosyitä muista epäilyistä jotta voisi päätyä Lauchuoon tai mosaiikkiin ennen Violettia.


En ole edellispäivän viestejä vielä kunnolla selannut, mutta tämä osuu silmään erittäin pahasti. Haliman epäily pohjautuu erittäin vahvasti siihen, että Meiz epäilee minua. Ja vaikka minua epäileekin, ei koe tarvitsevansa painostaa minua. Mielestäni veto on sinänsä pahismainen, sillä en näe, miksi hyvis äänestäisi tässä järjestyksessä, kun Haliman roolin paljastuminen kertoo paljon vähemmän minun roolistani, kuin oma roolini kertoo Halimasta.

Geraldine lähtee tänään aivan liian voimakkaasti Lauchuota äänestäneiden henkilöiden kimppuun, rakentaen väitettä, että pahikset olisivat pelastaneet minut. Aika lailla sama ongelma kuin Meizillä, eli hänkin pitää minua pahiksena, mutta keskittyy enemminkin pelaajiin, jotka vähän niin kuin toimivat ympärilläni.

mosaiikki kirjoitti:Geraldine: .. :D Se, että en kirjoita mun perusteluja kirjaimellisesti samaan viestiin jossa äänestän ei meinaa, että äänestän perusteettomasti. Olin kirjoittanut jo aikaisemmin, mikä mua Lauchuon pelissä häiritsi.


Halima kirjoitti:Eli epäilet mua siksi että en äänestänyt eilen Violettia? Onko sulla joku muu syy epäillä mua? Tai miksi mä oon epäilyttävämpi kuin esim mosaiikki, joka heitti Lauchuolle sen viimeisen ja merkitsevän äänen?

Geraldine kirjoitti:
Ja Halima tuntui äänestäneen Lauchuota yhden kommentin perusteella joka hänestä vaikutti selittelyltä. Ei vakuuta.

Mun perustelu oli kahdessa eri viestissä, missä molemmissa ihmettelin Lauchuon kirjoituksia.

mosaiikki kirjoitti:
Geraldine: .. :D Se, että en kirjoita mun perusteluja kirjaimellisesti samaan viestiin jossa äänestän ei meinaa, että äänestän perusteettomasti. Olin kirjoittanut jo aikaisemmin, mikä mua Lauchuon pelissä häiritsi.


Musta vähän vaikuttaa että Geraldinella oli niin kiire syytellä meitä Lauchuota äänestäneitä, ettei ehtinyt edes tarkistaa meidän epäilysten perusteita. Mistä moinen hoppu?


mosaiikki kirjoitti:Halimalla on nyt jotenkin vähän heikot perusteet Geraldine-äänelleen. Ainakin mun mielestä Geraldine on pelannut täällä ehkä eniten hyvismäisesti, ja tuo Lauchuon äänestäjien syyttelykin vaikuttaa aidolta turhautumiselta kun hänen pääepäiltynsä ei tullutkaan lynkatuksi. En tiedä, miksi pahis menettelisi näin, oli Violet sitten kummalla puolella tahansa.


Elikkäs Geraldine on lähtenyt Lauchuon äänestäneiden kimppuun, väittäen Haliman ja mosaiikin ääniä perusteettomiksi. Molemmat heistä kiistävät väitteet. Halima tekee tästä pahisreadin, ja nyt mosaiikin mielestä Haliman perusteet äänille ovat huonot. Lisäksi se, että Geraldinen syyttelyt Lauchuon äänestäjiä vastaan on "aitoa turhautumista" mosaiikin mukaan tuntuu oudolta väitteeltä, sillä aika selkeästi Geraldine ilmaisi kyseisiä pelaajia myös epäilevän.

Nyt kun tiedetään erikoishahmorivi, niin itselläni on pieni huomautus, nimittäin pahisennustaja on uskakseni saanut ennustaa myös yö0 aikana, joten erikoishahmojen kannattanee pitää tämä mielessä.

4 Lauchuo (miina, raynpelikoneet, Halima, mosaiikki)
3 Violet (Zey, Geraldine, Meiz)
1 Meiz (jeekaka)


Äänestystilanne näytti päivän lopussa tältä. Pidän oikeastaan aivan mahdollisena, että pahiksia löytyy Lauchuota äänestäneiden joukosta, sillä pahikset hyötyisivät tuossa tapauksessa enemmän hyvis Lauchuon kuin hyvis Violetin tappamisesta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 18.12.2017 00:17:38

Mä muistelin, että toi koski vain yötappoa. Siinä tapauksesaa esittämälläni pointilla ei ole vaikutusta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2017 00:40:47

Zey kirjoitti:Miksi Violet olisi laittanut Lauchuolle ääntä, jos hänen ei tarvinnut pelastaa itseään (mosaiikkihan pelasti Violetin 11 minuuttia ennen Violetin topaan tuloa)? Vai uskotko Violetin olleen jo aikaisemmin topaa lukemassa ja voineen pelastaa silloin itsensä? Miksi Violet tällöin hyviksenäkään olisi jättänyt äänestämättä Lauchuota?

Tää on ensimmäinen peli, jota pelaan työskennellessäni opiskelujen ohella, ja ensimmäisen pelipäivän aikana minulla oli yksi tiedekunnan hankalimmista tenteistä. Epäilysi perustuivat sille, että miksi en alun alkaen puhunut erikoishahmoista, kun olin todennut sen olevan melkoisen hyödytöntä, ja perustelit itse, että mielummin teet turhaa työtä, kuin jätät jotakin peliteknisyyksisä käsittelemättä. Hienoa, että sinulla oli aikaa sille, mutta suurin osa tekemisistä erikoishahmojen saralla jäi täysin turhaksi, eikä itselläni olisi ollut tähän aikaa. Annan sinulle kuitenkin pisteet pelimotivaationi syömisestä syyttämällä minua siitä, etten pelannut "tavalla", jolla mielestäni sinun olisi pitänyt.

Kaikki epäaktiivisuus huomioon ottaen, uskoisitko että pahiksena en olisi ollut selvillä äänestystilanteesta? Ja että jos nyt saisin yli puolentoista vuoden jälkeen itselleni pahisroolin, aloittaisin tietoisesti pelaamisen itselleni epätyypillisellä tavalla?

Zey, olet rakentanut pitkän ajatuspäätelmän sen varaan, että joko minä tai Halima olemme pahiksia. Millä perusteella olet sulkenut sen mahdollisuuden pois, että olemme molemmat hyviksiä? Noin pitkälle ei pidä mennä, ennen kuin meillä todella on pahis kiinni. Nyt minusta lähinnä tuntuu, että a) olet pahis, joka laittaa minut ja hyvis Haliman leikkuulaudalle kuolemaan, sillä pohdintojesi mukaan toisen meistä täytyy olla pahis, eikä pelissä ole sijaa millekään muulle vaihtoehdolle tai b) keskityt liikaa minun ja Haliman tunneloimiseen, mikä voi koitua hyviksen tappioksi tai c) olet oikeassa, ja Halima on pahis.

Zey, kysyit muuten, että millä perusteella aikaisemmin valitsin listaamani pelaajat... Kyseessä oli aakkosjärjestys?

Hyvismäisinä pidän tällä hetkellä Cameronia aikaisemman matriisisekoilun perusteella, sekä pelityylillisesti hän tuntuu olevan enemmän hyvis-Cameron kuin pahis, sekä Black foxia, jota olen pitänyt ensimmäisestä listauksestani asti hyvismäisenä.

Geraldine ei saa minulta luottoa, mutta vielä suuremmalla varauksella suhtaudun rayhin, joka mielestäni on hyviksenä ottanut asioihin hyvinkin vahvasti kantaa, mutta jäänyt nyt hiljaiseksi.

Meiz on hankala analysoida siitä, että pahiksena hän ei tekisi loogista virhettä, josta jäisi kiinni. Eilisen perusteella vaikuttaa hyvismäiseltä, sillä kykenen ymmärtämään, että hän päätyisi minun äänestämiseen, mutta tämänpäiväinen Haliman äänestäminen hämää. Kykenen kuitenkin hahmottamaan siinä seurattavaa logiikkaa, joten pidän Meiztä hyvismäisenä.

mosaiikki menee kirjoissani hyvismäisen puolelle, sillä jos tämä on hänen ensimmäisiä pelejään, en usko, että hän pahiksena lähtisi minua pelastamaan. Ellei joku pahiskaveri vahvasti ehdottaisi tätä... Hmm. Occam's razor sanoo, että hyvis tältä erää.

Mä lähetän tän nyt tässä vaiheessa, ettei viesti katoa. Luen pian miinan, jeekakan ja Haliman, sekä jäsentelen mielipiteeni Zeystä. Jos aikaa, niin katon vielä rayta ja Geraa tarkemmin, mutta mulla on huomenna aamuvuoro, joten voipi olla että jää.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2017 01:04:27

jeekaka tuntuu erittäin vaimealta, tähän vaikuttanee hänen tämänpäiväinen hiljaisuutensa. Pidän kuitenkin siitä, että hän haki ensimmäisenä päivänä uutta kohdeta Meiztä - pahiksena ei ehkä tekisi näin.

miina on mielestäni epäilyttävä, ja minusta tuntuu siltä, että hän saattaisi olla rayn kanssa pahis, joka on päättänyt tappaa Lauchuon päivällä. Tämä havainto on tullut yhteisestä äänestämisestä, vähäisestä vuorovaikutuksesta (mikä on yllättävää, huomioiden viime peli), sekä miinan listasta, jonka laitan tähän:

Yritän kirjotella vähän ylös ajatuksia pelaajista:

Black fox: Alotti jotenkin yllättävän hyvin, jos kerta pelaa ekaa peliään? Saatko apua vai mitä ihmettä? (Omassa ekassa pelissänihän olin lähinnä huutamassa ensimmäisenä erikoisrooliani ja sekoilin kovasti Teen sitä kyllä edelleen..)

Cameron: En nyt kuitenkaan usko, että Cameron olis pahis. Vähän liian pitkälle mietitty moka.. toisaalta, pahiksilla on ollu kuitenki aikaa miettiiä ekaa postiaan aika paljon.

Geraldine: Yrittää kuitenkin miun mielestä kyläläismäisesti ettiä pahiksia, sanoisin että hyvis.

Violet: hhmm. jotenkin erikoinen taktiikka, ihan yleensäkkin. Jotenkin erilaista Violetia mihin oon tottunu.

raynpelikoneet: Ei pelaa normaalilla tapaan. Miun mielestä rayn pelaaminen oli melko samanlaista molemmissa rooleissa, nyt jotenkin paljon.. rauhallisempi.. :D

Zey: Mullakin alko nyt ihmetyttää tuo Haliman ja Zeyn keskustelu. Jompi kumpi pahis?

Meiz: On lähettäny useamman viestin mutta varsinkin alussa tuntuu että viesteissä ei oteta mitään kantaa mihinkään ja vielä kerran: Meiz, oletko pahis?

Jeekaka (rakkaalla lapsella monta nimeä): Lähtee liikkeelle eritavalla kun normaalisti. Pahis?

Halima: Mie oon käytännössä joka kerta menny metsään Haliman kanssa. Neutraali, vaikkei tule taaskaan mitenkään kauhean kyläläisfiilis Halimasta.

miina: Kyläläinen.

Lauchuo: Alottaa pelin todella eritavalla kuin aiemmin. Pahis.

mosaiikki: Pari viestiä mistä tulee ihan hyvisfiilis.

Ariel: ei sanottavaa.

Tästä niinku yhteenvetona sanoisin, että tällä pidän silmällä: Lauchuo, jeekaka, Violet ja BlackFox..


Ja sori Violet, jos en oikein tajunnu reagoida toivotusti siihen siun ääneen :D


miina on aina tuntunut varovaiselta, hieman jopa epäröivältä pelaajalta, joka pohtii aika paljon vaihtoehtoja. Tämä heijastuu siinä, että hän toteaa hyvin vähän ehdottomia lausahduksia. Tämä näkyy kaikessa hänen listassaan paitsi Lauchuon kohdalla (sekä oman itsensä kohdalla). Vähäin kuin miina olisi tehnyt listaa aluksi normaalisti, muistanut sopineensa että tapetaan Lauchuo päivällä, ja muuttanut sen perusteella Lauchuon listan mukaan pahismaiseksi. En mitenkään usko, että miina olisi saanut Lauchuon kolmesta viestistä itsenäisesti noin ehdotonta pahiskuvaa hänestä. ++miina

Halima äänesti myös Lauchuota, ehkä hän on sen sijaan se, kenen kanssa miina sopi äänestämisestä. Joka tapauksessa, äänen peräytys Geraldinelta ei oikein vakuuta, vaan mielestäni näyttää siltä, että hän olisi saattanut pahiksena tunnustella, voiko siihen suuntaan heittää ääntä. Kuvio, jossa Halima aluksi pohtii mosaiikin linkittymistä minuun, minkä jälkeen lynkkaa tämän kanssa Lauchuota ja unohtaa mosaiikin kokonaan tämän päivän aikana tuossa linkittymässä ei oikein vakuuta.

Jos Ariel oli pahis, ja Zey oli alkuperäisessä roolissa vain väärässä oleva hyvis, on hän erittäin hyvässä asemassa, sillä hän voi jatkaa nyt pahiksena ilman suuria muutoksia pelissä. Mä uskoisin kuitenkin, että Zey on tällä hetkellä hyvis, joka kylläkin keskittää pelikuviotansa liikaa minun ja Haliman ympärille, sillä koko kuvio romahtaa siihen, jos olemme molemmat hyviksiä.

Mä olen tällä hetkellä varmempi miinasta kuin kenestäkään muusta, mutta Halima menee myös. Valitettavasti nyt ei kyllä muuhun enää ole aikaa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2017 20:12:06

raynpelikoneet kirjoitti:miina + geraldine + mosaiikki, final answer.

hei muuten kannattaa lynkata mut mä oon pahis. Meni motivaatio tohon Zeyn takasin replacemiseen (juu osaan kuvitella kui peestä tuo on). mä lähen lomalle, ggyo.


--miina
++raynpelikoneet


Vähän arvelinkin näin, mutta osasit pelata aivan liian vakuuttavasti, jotta osaisin sanoa mitään varmaa.

Mä ajattelin tulla viimisen tunnin aikana kattomaan pelin tilanteen, mut en arvanntu et olis paisunu jo näin isoksi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa

cron