Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 22:33:52

Violet kirjoitti:Jeekaka, ääni miinalle ei ollut randomääni, sillä viime pelin perusteella koin äänen heittämisen juuri hänelle hyödyllisenä.


Miten oletit pahis!miinan vastauksen siihen eroavan hyvis!miinan vastauksesta?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.12.2017 22:35:48

jeekaka kirjoitti:Toisaalta, Violetin lynkkaus on saanut vain aika vaimeaa vastustusta, joten

++Meiz
lähdetäänkö laukalle?

Pitäisi ensin keksiä miksi äänestät minua parhaillaan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 22:40:14

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Toisaalta, Violetin lynkkaus on saanut vain aika vaimeaa vastustusta, joten

++Meiz
lähdetäänkö laukalle?

Pitäisi ensin keksiä miksi äänestät minua parhaillaan.


Eikö se riitä, että epäilet mua?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.12.2017 22:45:56

jeekaka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ja oma pennini erikoishahmokeskusteluun: Olen rayn kanssa samaa mieltä työmatkalaisen esiintulosta. Tässä pelissä tavikset ei tosiaan edes tiedä setuppia, ja pahiksen esiintulo erikoisena viime tingassa voi aiheuttaa melkoisenkin kaaoksen, kun hirveästi ei ehdi miettimään. Paitsi että yksi varma hyvis joka väistämättä selviää kaksi yötä on aina jonkunlainen kiintopiste, niin tiedetään mitä mahdolliselta fake-claimilta voidaan odottaa. Ja tosiaan jos työmatkalainen ei ilmaannu, niin tiedetään ainakin mitä ei pitäisi odottaa :D


Otan tän takaisin!

Tolla rivillä on myös mafian roolinlukitsija, joka estää työmatkalaista toimimasta.

//miina

Ei estä. Se sanotaan siellä setup postissa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 22:47:41

raynpelikoneet kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ja oma pennini erikoishahmokeskusteluun: Olen rayn kanssa samaa mieltä työmatkalaisen esiintulosta. Tässä pelissä tavikset ei tosiaan edes tiedä setuppia, ja pahiksen esiintulo erikoisena viime tingassa voi aiheuttaa melkoisenkin kaaoksen, kun hirveästi ei ehdi miettimään. Paitsi että yksi varma hyvis joka väistämättä selviää kaksi yötä on aina jonkunlainen kiintopiste, niin tiedetään mitä mahdolliselta fake-claimilta voidaan odottaa. Ja tosiaan jos työmatkalainen ei ilmaannu, niin tiedetään ainakin mitä ei pitäisi odottaa :D


Otan tän takaisin!

Tolla rivillä on myös mafian roolinlukitsija, joka estää työmatkalaista toimimasta.

//miina

Ei estä. Se sanotaan siellä setup postissa.


Joo luin säännöt loppuun ja työmatkalainen esille jos meillä sellainen on.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.12.2017 22:49:28

Mulla heräsi hieman enemmän ajatuksia mutta en rupea niitä nyt puhelimella kirjoittamaan.

Odottelen vielä Cameronin kannanottoa ja Geraldinen vastaus ei nyt oikein vakuuttanut. Aamulla lisää kun pääsen töistä. Onneksi nyt pitäisi olla enemmän aikaa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.12.2017 22:51:31

Mulla on sellainen ongelma tällä hetkellä että mun on hyvin vaikea jostain syystä löytää hyviksiä. :(

Lähinnä vaan Zey, jeekaka, black fox ja ehkä miina vaikuttaa hyviksiltä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Cameron » 14.12.2017 23:36:54

Pahoittelen, mutta pääsen pelaamaan vasta 2. päivänä seuraavan kerran. Olen huomisen menossa, enkä tiedä ehdinkö käydä edes völläilemässä peliä. Seuraavina päivinä on paremmin aikaa jahka olen vielä hengissä silloin.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Geraldine » 15.12.2017 03:37:58

miina kirjoitti:Geraldine: mulla on ollu tapana tehä noin ihan alusta asti. Silkka vitsi. Yleensä oon vielä sanonu jotakin "teksteistä huokuu kyläläisyys, tms."
Erityisesti se tulee tehtyä sillon kun kopsaan alusta pelaajalistan jossa siis minunkin nimi roikkuu..

Aa okei. Jos tää ei olisi ollut totta niin muut olisivat jo varmasti siitä huomauttaneet joten uskon sua. :D

raynpelikoneet kirjoitti:Geraldinen vastaus ei nyt oikein vakuuttanut.

Mikä vastaus?

mosaiikki kirjoitti:Vastakysymyksenä: Keitä muita epäilet Violetin lisäksi?

No laitetaanpa listaa tulemaan :)

Meiz: Tuntuu olevan aika kovasti puolustuskannalla, jopa epäilyttävän kovasti. Esim. näistä kommenteista tulee jotenkin passiivi-aggressiivinen fiilis. Ehkäpä Meiz on varuillaan koska yhtäkkiä sai epäilyksiä niskaansa.
Meiz kirjoitti:"Onko muilla kuin jeekakalla ollut vaikeuksia hahmottaa miksen suoraan vastannut Cameronin pahis kysymykseen?"

Meiz kirjoitti:"Pitäisi ensin keksiä miksi äänestät minua parhaillaan."


Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ymmärrän täysin, että ihmettelit Cameronin logiikkaa, mutta koska oma reaktioni sen suhteen oli täysin erilainen eli tarkistaa itse, siinä missä sä vastasit kysymykseen kysymyksellä, niin piti nyt vain ottaa asia esille.

Lisään tähän nyt vielä, että kiinnosti tosissaan kuulla Cameronin suusta mihin tuo kommentti perustuu, sen sijaan että alan selittämään miten itse luulen ymmärtäneeni setupin.

Ja tää tuntuu jotenkin siltä että Meiz yrittää vaihtaa puheenaihetta.
Vähän haiskahtaa pahikselta.

Black Fox:
Muuten aika neutraali, mutta tämä kommentti tuntuu tekohyvistelyltä.
Black Fox kirjoitti:"Mutta voit pitää minua silmällä, toimintani kestää kyllä päivänvaloa :)"

Hyvistä ei pitäisi turhan paljon häiritä se että joku pitää häntä silmällä (kaikkihan me pidetään toisiamme silmällä koko pelin ajan). Kommentoimalla sitä että sua pidetään silmällä antaa silmälläpitämiselle painoarvoa, mikä on mun mielestä pahiksen ajattelutapa.

mosaiikki:
Katsoi aiempia pelejä ja niiden perusteella teki listauksen jossa oli hyviä pohdintoja. Tästä hyvisvibaa.

jeekaka:
Jeekakalta tulee hyviä pohdintoja mutta muuten tuntuu neutraalilta.
jeekakalle kysysmys: Miksi lähdit epäilemään Meizia sen perusteella että hän korjasi erehdyksesi roolinlukitsijan ja työmatkalaisen suhteen, mutta kun rayn teki samalla tavalla, et huomioinut tätä?

Cameron:
Ehkä hyvismäisin pelaaja mielestäni. Kuten jo aiemmin sanoin, päivä alkoi (peli)yöllä joten pahiksilla oli aikaa keskustella keskenään, enkä usko että tämän jälkeen Cameron olisi voinut sekoittaa pystyrivit ja vaakarivit.

Zey:
Tuntuu neutraalilta. Alussa hyvisvibatti mutta muistaakseni Zey pelaa pahiksenakin hyvismäisesti joten en osaa hänestä nyt sanoa. Pidetään silmällä.

rayn:
En tunne hänen pelityyliään mutta muut ovat sanoneet että tässä pelissä rayn on jotenkin "rauhallisempi" kuin edellisissä. Pidän silmällä.
raynpelikoneet kirjoitti:Lähinnä vaan Zey, jeekaka, black fox ja ehkä miina vaikuttaa hyviksiltä.

Minkä perusteella?

miina:
Reagoi rauhallisesti ja aika luonnollisesti Violetin ääneen. Hyvisvibaa tästä, mutta muuten aika neutraali. En osaa sanoa.

Muista pelaajista tulee myös neutraali eikä mulla ole kommentoitavaa.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.12.2017 07:17:11

Meiz kirjoitti:Raynin readeista en ole toistaiseksi kovin vakuuttunut. Kommentti Lauchuosta voi olla täysin tuulesta temmattu (vain rayn voi sen aitouden todentaa).

Ja mitä sinä nyt ajattelet kun ainakin kolme muuta pelaajaa on sanonut aivan samaa? Itseasiassa miten sinä voit ajatella edes näin alunalkaen, koska Zey oli jo tehnyt aivan saman johtopäätöksen kun häneltä siitä kysyin? Miksi tässä tapauksessa minä erotun Zeystä jollain tavalla (eli siis miksi otat kantaa ainoastaan minun Lauchuo readiini -- ja ohitat täysin Zeyn oman)? Lisäksi, kyllä jokaikinen joka on ollut noissa peleissä voi todentaa sanomani oikeaksi, ainut asia mistä voisin tässä valehdella on se peli kun olin itse pahiksena, koska silloin tottakai en kertonut ketjuun totuutta, eli siis nyt voisin siihen jotain mutta kuin totuutta keksiä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.12.2017 07:32:13

Cameronista vielä. Harmittaa nyt vähän kun hän ei itse ilmeisesti ole enää täällä vastaamassa...
Mutta kuitenkin. Tämä on siis Cameronin eka viesti.
Cameron kirjoitti:Itse asiassa 1. ja 4. Setuppi taitavat näyttäytyä pahiksille samanlaisena.
Vai ootko Meiz pahis joka tiedät että roolijako on joku muu kuin 1. tai 4.?


Myöhemmin Cameron selventää sekaannustaan näin:
Cameron kirjoitti:Kommentoin tuota sekaannustani vaaka- ja pystyrivien kanssa vielä kun sitä on niin moni ihmetellyt :D En ollut lukenut peliä kunnolla läpi vaan vilkasin vaan että "jee kivaa matriisipeli! ^.^" ilmoittautuessa ja sitten vilkaisin vähän rooleja kun aloin kirjoittaa ensimmäistä viestiä, mutta täytyy tunnustaa että luen säännöt kunnolla vasta pelivaiheessa jos silmään ei heti pistä jotain ihan eriskummallista (paitsi tietenkin jos tarkistan pelin :D). Ja itse asiassa taka-alalla kävi hämmennys että miten pahisten määrä voi vaihdella noin paljon setupista riippuen, mutta ajattelin vaan nopeasti että no eiköhän se ole tasapainotettu sitten normipahisten määrällä ja hyppelin iloisesti sääntöjä eteenpäin...näin jälkikäteen lukiessahan siellä on tosiaan "mafiosot" mukana setupeissa.


Nyt kun mennään katsomaan tuota matriisia Cameronin "ensimmäisen postauksen silmin", niin (menkää oikeasti itse ja kattokaa), minulle herää ainakin kaksi kysymystä joiden perusteella minun on hyvin vaikea uskoa että Cameron puhuu molemmissa posteissaan totta:
1) Lukekaa nuo boldatut ja alleviivatut kohdat. Cameron siis perehtyi kuitenkin matriisiin sen verran paljoa, että huomasi pystyrivien 1. ja 4. olevan suht samanlaisia. Mutta kuitenkin sillä samalla hetkellä hän ei huomannut että ne punaiset roolit noilla molemmilla nimenomaisilla pystyriveilla oli niitä MAFIOSOJA (hän siis väitti vasta MYÖHEMMIN huomanneensa tuon). Miten tämä voi koskaan pitää paikkaansa?
2) Cameron kuitenkin luki nuo pystyrivit läpi, jotenkin hän silti onnistui missaamaan sen, että 6:lla pystyrivilla ei ole YHTÄKÄÄN mafiaa. Miten voi olla mahdollista, että tämä ei soittanut yhtään kelloja päässä -- tyyliin että "luenkohan minä tätä nyt aivan oikein"?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.12.2017 07:44:41

miina kirjoitti:Geraldine: mulla on ollu tapana tehä noin ihan alusta asti. Silkka vitsi. Yleensä oon vielä sanonu jotakin "teksteistä huokuu kyläläisyys, tms."

Miksi se on vitsi?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja justy » 15.12.2017 08:24:20

Joulupukin kuuman linjan harjoitukset sujuvat hyvin! Purukumin jäänteen on putsattu luureista, ja tontut ovat saaneet monta puhelua menemään läpi ongelmitta.

Mutta sitten katkeaa sähköt! Sähkötonttu tutkii asiaa ja huomaa, että puhelinkeskuksen pistorasioihin on työnnetty pihkaisia havunneulasia. Joku sabotööri on siis liikkeellä! Mutta miksi tuhotun pistorasian lähellä haisee jalkahiki?

Äänestystilanne
2 Violet (Zey, Geraldine)
1 Meiz (Jeekaka)

Violet putoamassa suurimmalla äänimäärällä.

Arielilla puhepakko suorittamatta.



Ensimmäinen päivä päättyy tänään klo 21.00!
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 15.12.2017 08:43:34

Gera kirjoitti: Zey: Minä ainakin pidän Violetia pahismaisimpana pelaajana tällä hetkellä. En siis ymmärtänyt miksi kyseenalaistit mun ”joku voisi pitää Violetia pahiksena” kommenttia.

Koska se kuulostaa siltä, että miettisit voisiko joku muu pitää Violetia pahiksena, eikä siltä, että sinä pitäisit häntä pahiksena. Erityisesti se tuntuu oudolta, ottaen huomioon mihin vastaat:
mosaiikki kirjoitti: Ja en tiiä, musta on jotenkin yhtä heppoista äänestää Violetia roolipohdinnan sivuuttamisesta kuin Violetin ääni miinalle. Tähän nyt saattaa toki vaikuttaa se, että en itse usko Violetilla olleen mitään taka-ajatuksia tekemisissään.

Tämä on vain mosaiikin yleistä pohdintaa. Ilmeisesti kuitenkin halusit asiaan puolustautua, mihin mielestäni sopisi paremmin vastaus siitä, miksi sinun mielestäsi Violet on pahismainen ja yrittäisit perustella sen tarpeeksi hyvin, jotta mosaiikki ei enää pitäisi sitä heppoisena. Sen sijaan sanot, että joku voisi pitää Violetia pahismaisena noiden seikkojen takia. Miten sen seikan, että joku voisi, pitäisi muuttaa mosaiikin näkemystä perusteluiden heppoisuudesta?

raylla ihan hyvä pointti, että Lauchuo saattaa olla pahis varovaisen pelinsä takia.

ray kirjoitti: Tässä pelissä se on vain ja ainoastaan kannattavaa työmatkalaisroolin suhteen. Ja työmatkalaisen kannattaa tulla esiin nyt. Zey varmasti vastustaa, ja en jaksa tästä enempää jauhaa, se nyt vaan on paras peli koska:
1) varmistettu hyvis (mafia ei ikinä fakeclaimaa tässä vaiheessa) = 1 pelaaja vähemmän jonka analysoimiseen käyttää aikaa
2) varmistettu setup sillä "kustannuksella" että hyvis joka ei voi oikein tehdä mitään (eli siis ei ole informaatiorooli) paljastuu, jos joku on sitä mieltä, että on jotenkin parempi että vain mafia (ja erikoiset) tietää setupin, niin olen todella kiinnostunut kuulemaan että miksi? (kysyinkin tuosta jo ketjussa) Koska mielestäni tuo on aivan absurdi väite sillä se auttaa ainoastaan mafiaa. Erikoiset kun nyt tuppaavat pelaamaan "erikoisesti" (käytän esimerkkinä Odoa SM-pelistä, koska se on oikeasti hyvä esimerkki) ja vaikka "roolinmetsästys" onkin kannattavaa taviksenakin, ei sitä voi tehdä jos ei tiedä mitä rooleja etsii. Pahiksethan kyllä voi, koska he setupin tietävät.
3) jos ei claimia tule, niin tiedetään missä setupissa ei AINAKAAN olla = kaupungille informaatiota 0-riskillä
4) jos käykin niin että satutaan olemaan tuossa setupissa ja työmatkalainen menee Zeyn polkua ja sattuu kuolemaan ekana tai vaikka tokana yönä niin sitten kysyn että miten meni noin niinku omasta mielestä? :)

Haluan tehdä vasta-argumentit, päättäköön työmatkalainen sitten itse asiasta.
1) Myös varmistettu hyvis = 1 pelaaja vähemmän, johon käyttää analysoimiseen aikaa. Erona se, onko varma hyvis nyt viimeisen 13,5h aikana esillä varmana hyviksenä, eikä kuluteta näistä 13,5h aikaa häneen, vai onko hän 4.päivänä varmana hyviksenä esillä, jolloin on pakko saada pahis kiinni, joten kaikki apukeinot ovat silloin tarpeen.
2) Varmistettu setup huomisesta alkaen. Joutuisimme siis olemaan 37,5h vielä ilman kyseistä tietoa (laskettu yö mukaan). Puheet ja päätökset pidetään seuraavan 13,5h aikana ilman kyseistä tietoa. Jos itse saisin tietää setupin juuri nyt, en usko sen vaikuttavan juurikaan siihen, mitä teen näiden 13,5h aikana, sillä setupin tietämisestä lähinnä hyötyisin peliteknisyyspohdiskeluissa ja nyt taitaa olla tärkeämpiä asioita keskusteltavana kuin peliteknisyydet, joista tärkeimmät asiat olen jo sanonut.
3) Jos esilletuloa ei tule huomenna, niin tiedetään missä setupissa ei olla = kaupungille informaatiota 0-riskillä.
4) Jos noudatat suunnitelmaani, et voi kuolla 2.yönä. Jos kuitenkin, huolimatta omasta turvallisuutesi pohtimisesta, kuolet 1.yönä, niin hyvä vastaus tuohon kysymykseen on ”Zeyn vika.”

Mitä tulee rayn linkittämään peliin, niin luen sitä todennäköisesti vasta huomenna (jos vain pääsen yli siitä, että näköjään pelissä on 20 sivua englanniksi, enkä haluaisi nähdä ainuttakaan sanaa kyseisellä kielellä), sillä täällä on useampi pelaaja, jotka epäilyttävät enemmän kuin ray, eikä mulla ole tänään hirveästi ylimääräistä aikaa (eilinen meni lahjoja paketoidessa ja kavereiden luona vierailessa, jotta sain ne lahjat annettua, minkä jälkeen oon siivoillut ja pakkaillut koska tänään oon lähdössä porukoiden luokse joulun viettoon ja kello on jo varttia vailla kahdeksan aamulla, enkä noiden takia oo vielä päässyt nukkumaan (tai saanut siivouksiakaan edes tehtyä loppuun)). Sen verran haluaisin kuitenkin aikaisemman keskustelun perusteella selventää, että mielestäni on kuitenkin eri asia kannattaa/aiheuttaa erikoisen esille tulo, kuin helpottaa pahisten osumista yöllä erikoiseen (mikä riski mielestäni oli minulle suunnatun kysymyksen muotoilun tähden). Eli mielestäni on ok, että haluat työmatkalaisen esiin tänään, koska ymmärrän näkökulman, vaikken sitä kannatakaan. Olen kuitenkin skeptinen sinun kysymyksesi asettelusta minulle.

miina”]"Violet: hhmm. jotenkin erikoinen taktiikka, ihan yleensäkkin. Jotenkin erilaista Violetia mihin oon tottunu. [/quote]
Mitä mieltä olet tästä?

[quote="miina kirjoitti:
raynpelikoneet: Ei pelaa normaalilla tapaan. Miun mielestä rayn pelaaminen oli melko samanlaista molemmissa rooleissa, nyt jotenkin paljon.. rauhallisempi.. :D

Mitä mieltä olet tästä?

miina kirjoitti: Zey: Mullakin alko nyt ihmetyttää tuo Haliman ja Zeyn keskustelu. Jompi kumpi pahis?

Mikä siinä ihmetyttää?

miina kirjoitti: Meiz: On lähettäny useamman viestin mutta varsinkin alussa tuntuu että viesteissä ei oteta mitään kantaa mihinkään ja vielä kerran: Meiz, oletko pahis?

Mitä päättelit Meizin vastauksesta?

Meiz kirjoitti:
Onko muilla kuin jeekakalla ollut vaikeuksia hahmottaa miksen suoraan vastannut Cameronin pahis kysymykseen?

Ei, en olisi itsekään vastannut.

Black Fox kirjoitti:
Mitä tarkoittaa scumread?

Lukea joku pahikseksi.

jeekaka kirjoitti: Tässä pelissä tavikset ei tosiaan edes tiedä setuppia, ja pahiksen esiintulo erikoisena viime tingassa voi aiheuttaa melkoisenkin kaaoksen, kun hirveästi ei ehdi miettimään.

Millä tavalla pahiksen esiintulo aiheuttaisi suuremman kaaoksen verrattuna siihen, että setuppi tiedetään? Jos pahis tulee esiin erikoisena jota pelissä ei ole -> yksi erikoishyvis tulee esiin ja paljastaa. Jos pahis tulee esiin erikoisena, joka on pelissä -> erikoishyvis tulee esiin ja paljastaa.

miina kirjoitti:
Halima: Mie oon käytännössä joka kerta menny metsään Haliman kanssa. Neutraali, vaikkei tule taaskaan mitenkään kauhean kyläläisfiilis Halimasta.

Tuleeko sitten pahisfiilistä?

jeekaka kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Otan tän takaisin!

Tolla rivillä on myös mafian roolinlukitsija<snip>
Johon roolinlukitsija ei toimi.


Joo, ja luinkin säännöt loppuun :D

Et kai hae mitään meidän vastakkainasettelua tässä?

Millä tavoin tuo on vastakkainasettelun tavoittelua mielestäsi? Entä miksi Meiz haluaisi teidät vastakkain? Itselle ei ainakaan tule muuta tilannetta mieleen, kuin jos olisitte molemmat pahiksia -> hajuraon vetoa. Mutta jollet väitä itseäsi pahikseksi, niin kyse ei voi olla tuosta.

jeekaka kirjoitti:
Toisaalta, Violetin lynkkaus on saanut vain aika vaimeaa vastustusta, joten

++Meiz
lähdetäänkö laukalle?

Ilmeisesti päättelet tuosta, ettei Violet ole pahis? Miksi pahikset puolustaisivat kovaäänisesti Violetia, varsinkaan näin aikaisin?

Gera kirjoitti:
En tunne hänen pelityyliään mutta muut ovat sanoneet että tässä pelissä rayn on jotenkin "rauhallisempi" kuin edellisissä. Pidän silmällä.

Entä jos heität pelityylin syrjään? Mitä mieltä olet hänen viesteistä?

ray kirjoitti:
1) Lukekaa nuo boldatut ja alleviivatut kohdat. Cameron siis perehtyi kuitenkin matriisiin sen verran paljoa, että huomasi pystyrivien 1. ja 4. olevan suht samanlaisia. Mutta kuitenkin sillä samalla hetkellä hän ei huomannut että ne punaiset roolit noilla molemmilla nimenomaisilla pystyriveilla oli niitä MAFIOSOJA (hän siis väitti vasta MYÖHEMMIN huomanneensa tuon). Miten tämä voi koskaan pitää paikkaansa?

Itse en nää Camin viestissä ristiriitaa noissa kohdissa, mut jään odottelemaan Camin kommenttia ennen kuin puhelen enempää.

Piti ihan nopeasti vain lukea ja kommentoida samalla kun syön... Meni yli tunti aikaa ja ruoka on edelleen lautasella, nyt vain jäähtyneenä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.12.2017 09:38:15

Zey kirjoitti:Mitä tulee rayn linkittämään peliin, niin luen sitä todennäköisesti vasta huomenna (jos vain pääsen yli siitä, että näköjään pelissä on 20 sivua englanniksi, enkä haluaisi nähdä ainuttakaan sanaa kyseisellä kielellä)

Pieni korjaus, siinä on MINUN kirjoittamiani posteja 20 sivua, alle viikossa (se on siis minun filtteröidyt postini pelistä). :)
Mutta kuten sanoi ei tartte lukea kun kaksi ensimmäistä sivua niin se miksi tuon pelin postasin, käy aika selväksi.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.12.2017 09:45:28

Zey kirjoitti:
ray kirjoitti:
1) Lukekaa nuo boldatut ja alleviivatut kohdat. Cameron siis perehtyi kuitenkin matriisiin sen verran paljoa, että huomasi pystyrivien 1. ja 4. olevan suht samanlaisia. Mutta kuitenkin sillä samalla hetkellä hän ei huomannut että ne punaiset roolit noilla molemmilla nimenomaisilla pystyriveilla oli niitä MAFIOSOJA (hän siis väitti vasta MYÖHEMMIN huomanneensa tuon). Miten tämä voi koskaan pitää paikkaansa?

Itse en nää Camin viestissä ristiriitaa noissa kohdissa, mut jään odottelemaan Camin kommenttia ennen kuin puhelen enempää.

Minä en ymmärrä kuinka sinä et näe ristiriitaa siinä, että:
- cameron lukee setupin ja näkee kuusi pystyriviä
- cameron lukee nuo kuusi pystyriviä niin tarkasti, että pystyy sanomaan ensimmäisen ja neljännen olevan samanlaisia
- cameron tekee postauksen
- kun hän myöhemmin selventää itseään, hän sanoo ettei edes nähnyt "mafiosoja" siellä tuossa vaiheessa, vaan vasta myöhemmin
- kuitenkin noilla nimenomaisilla pystyriveillä se ainut punainen teksti molemmissa on "Mafioso"

????????????????
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.12.2017 09:52:55

raynpelikoneet kirjoitti:
Zey kirjoitti:
ray kirjoitti:
1) Lukekaa nuo boldatut ja alleviivatut kohdat. Cameron siis perehtyi kuitenkin matriisiin sen verran paljoa, että huomasi pystyrivien 1. ja 4. olevan suht samanlaisia. Mutta kuitenkin sillä samalla hetkellä hän ei huomannut että ne punaiset roolit noilla molemmilla nimenomaisilla pystyriveilla oli niitä MAFIOSOJA (hän siis väitti vasta MYÖHEMMIN huomanneensa tuon). Miten tämä voi koskaan pitää paikkaansa?

Itse en nää Camin viestissä ristiriitaa noissa kohdissa, mut jään odottelemaan Camin kommenttia ennen kuin puhelen enempää.

Minä en ymmärrä kuinka sinä et näe ristiriitaa siinä, että:
- cameron lukee setupin ja näkee kuusi pystyriviä
- cameron lukee nuo kuusi pystyriviä niin tarkasti, että pystyy sanomaan ensimmäisen ja neljännen olevan samanlaisia
- cameron tekee postauksen
- kun hän myöhemmin selventää itseään, hän sanoo ettei edes nähnyt "mafiosoja" siellä tuossa vaiheessa, vaan vasta myöhemmin
- kuitenkin noilla nimenomaisilla pystyriveillä se ainut punainen teksti molemmissa on "Mafioso"

????????????????

Miten todennäköisenä ihan tosissaan pidät tätä pahiksen juonena?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.12.2017 09:53:10

Se miksi minä näen tuon epäilyttävänä on se, millä aikavälillä nuo postit tapahtuivat. Jos Cameron olisi heti tehnyt tuollaisen ristiriitaisen postauksen, olisin pitänyt sitä kaupunkilaisena, koska mielestäni mafia todella harvoin kehittää valheen ja sitten mokaa sen suoraan (eli siis homma on mietitty). Noiden postejen välillä on kuitenkin paljon aikaa ja minusta tuntuu siltä että Cameron teki mitä teki (ei edes välttämättä pahismaista) ja jälkeenpäin yritti selittää asiaa jollain toisella tavalla kun mitä se alunperin oli (koska pahiksillahan yleensä tulee ööö... "inherent guilt" -kompleksi, eli siis että koska tiedät olevasi pahis, asiat joita teet ovat pahismaisia ja sinun tulee keksiä niille "hyvismäisiä" selityksiä -- jotka eivät ole totta).
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.12.2017 09:54:03

Meiz kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Zey kirjoitti:
ray kirjoitti:
1) Lukekaa nuo boldatut ja alleviivatut kohdat. Cameron siis perehtyi kuitenkin matriisiin sen verran paljoa, että huomasi pystyrivien 1. ja 4. olevan suht samanlaisia. Mutta kuitenkin sillä samalla hetkellä hän ei huomannut että ne punaiset roolit noilla molemmilla nimenomaisilla pystyriveilla oli niitä MAFIOSOJA (hän siis väitti vasta MYÖHEMMIN huomanneensa tuon). Miten tämä voi koskaan pitää paikkaansa?

Itse en nää Camin viestissä ristiriitaa noissa kohdissa, mut jään odottelemaan Camin kommenttia ennen kuin puhelen enempää.

Minä en ymmärrä kuinka sinä et näe ristiriitaa siinä, että:
- cameron lukee setupin ja näkee kuusi pystyriviä
- cameron lukee nuo kuusi pystyriviä niin tarkasti, että pystyy sanomaan ensimmäisen ja neljännen olevan samanlaisia
- cameron tekee postauksen
- kun hän myöhemmin selventää itseään, hän sanoo ettei edes nähnyt "mafiosoja" siellä tuossa vaiheessa, vaan vasta myöhemmin
- kuitenkin noilla nimenomaisilla pystyriveillä se ainut punainen teksti molemmissa on "Mafioso"

????????????????

Miten todennäköisenä ihan tosissaan pidät tätä pahiksen juonena?

Ei se välttämättä ole edes mikään juoni. Minä en vain usko että Cameron puhuu jäljempänä totta siitä miten se asia oikeasti meni (ks. mun aiempi viesti).
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 15.12.2017 09:56:14

ray kirjoitti:Pieni korjaus, siinä on MINUN kirjoittamiani posteja 20 sivua, alle viikossa (se on siis minun filtteröidyt postini pelistä). :)
Mutta kuten sanoi ei tartte lukea kun kaksi ensimmäistä sivua niin se miksi tuon pelin postasin, käy aika selväksi.

Herran jestas. :D Hyvä kuitenkin, jos vaan kahden sivun lukeminen riittää, tekee homman vähän helpommaksi.

ray kirjoitti:Minä en ymmärrä kuinka sinä et näe ristiriitaa siinä, että:
- cameron lukee setupin ja näkee kuusi pystyriviä
- cameron lukee nuo kuusi pystyriviä niin tarkasti, että pystyy sanomaan ensimmäisen ja neljännen olevan samanlaisia
- cameron tekee postauksen
- kun hän myöhemmin selventää itseään, hän sanoo ettei edes nähnyt "mafiosoja" siellä tuossa vaiheessa, vaan vasta myöhemmin
- kuitenkin noilla nimenomaisilla pystyriveillä se ainut punainen teksti molemmissa on "Mafioso"

????????????????

Jos noi pointit pitää paikkaansa, näen ristiriidan. Oma tulkinta oli kuitenkin erilainen kun viestin luin, joten en usko kaikkien pointtien pitävän paikkaansa -> en näe ristiriitaa. Mut haluan kuulla Camin kommentin ensin, että sanooko hän tarkoittaneensa sitä, mitä luulen hänen tarkoittaneen, vaiko jotain muuta.

//Meiz, ray, ray.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.12.2017 09:57:22

Pakkohan Cameronin olisi tietää setup mikäli hän pahistiimiin on päässyt.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.12.2017 09:58:21

Muttakun Cameron kirjaimellisesti sanoo asian tapahtuneen noin kun sen tuohon selvennin.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.12.2017 09:59:19

Meiz kirjoitti:Pakkohan Cameronin olisi tietää setup mikäli hän pahistiimiin on päässyt.

Miksi? On myös mahdollista ettei Cameron ole ollut paikalla silloin sinä päivänä kun mafialla oli mahdollisuus keskustella ennen pelin alkamista.
Miksi tämä ei ole vaihtoehto?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.12.2017 10:05:26

raynpelikoneet kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Pakkohan Cameronin olisi tietää setup mikäli hän pahistiimiin on päässyt.

Miksi? On myös mahdollista ettei Cameron ole ollut paikalla silloin sinä päivänä kun mafialla oli mahdollisuus keskustella ennen pelin alkamista.
Miksi tämä ei ole vaihtoehto?

On aina olemassa tuo vaihtoehto, mutta tämä peli perustuu todennäköisyyksiin ja itse pidän tätä teoriaa melko kaukaa haetulta.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 15.12.2017 10:06:48

ray kirjoitti:Muttakun Cameron kirjaimellisesti sanoo asian tapahtuneen noin kun sen tuohon selvennin.

Cam kirjoitti:Kommentoin tuota sekaannustani vaaka- ja pystyrivien kanssa vielä kun sitä on niin moni ihmetellyt :D En ollut lukenut peliä kunnolla läpi vaan vilkasin vaan että "jee kivaa matriisipeli! ^.^" ilmoittautuessa ja sitten vilkaisin vähän rooleja kun aloin kirjoittaa ensimmäistä viestiä, mutta täytyy tunnustaa että luen säännöt kunnolla vasta pelivaiheessa jos silmään ei heti pistä jotain ihan eriskummallista (paitsi tietenkin jos tarkistan pelin :D). Ja itse asiassa taka-alalla kävi hämmennys että miten pahisten määrä voi vaihdella noin paljon setupista riippuen, mutta ajattelin vaan nopeasti että no eiköhän se ole tasapainotettu sitten normipahisten määrällä ja hyppelin iloisesti sääntöjä eteenpäin...näin jälkikäteen lukiessahan siellä on tosiaan "mafiosot" mukana setupeissa.

Koko vikan lauseen perusteella sanoisin, että ei ole kirjaimellisesti sanonut noin, mitä luulet hänen sanoneen.

raynpelikoneet kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Pakkohan Cameronin olisi tietää setup mikäli hän pahistiimiin on päässyt.

Miksi? On myös mahdollista ettei Cameron ole ollut paikalla silloin sinä päivänä kun mafialla oli mahdollisuus keskustella ennen pelin alkamista.
Miksi tämä ei ole vaihtoehto?

Etkö usko, että Cam olisi edes lukenut rooliviestiään ennen viestinsä kirjoittamista? Itse uskoisin, että vaikka miten kiire olisi ollut, Cam olisi lukenut rooliviestinsä ja pahiksena vielä katsonut, että mitä erikoishyviksiä nyt on pelissä.

//Meiz.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.12.2017 10:08:15

Jos Cameronin rooliviesti sanoo tyyliin "Olet mafioso" niin mitä sinä siitä katsot?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.12.2017 10:10:05

Zey kirjoitti:Koko vikan lauseen perusteella sanoisin, että ei ole kirjaimellisesti sanonut noin, mitä luulet hänen sanoneen.

Sanos nyt mitä tarkoitat koska minusta tuntuu että me emme nyt puhu samasta asiasta ja minun mielestäni sinä sivuutat jotain. Lupaan että jos sinun sanomasi käy järkeen siihen nähden mitä minä sanon (eli siis oikeasti countteroi tuon argumentin) niin sitten päästän tästä välittömästi irti. Ei tarvitse odotella Cameronia, joka ei ilmeisesti paikalle tänään pääse.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.12.2017 10:12:35

En yleensä näin tee mutta nyt annan kyllä sinun antaa Cameronille "oikean vastauksen" jos sinulta sellainen löytyy, koska tässä minä en oikein näe mitään oikeaa vastausta.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.12.2017 10:17:26

Meiz kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Pakkohan Cameronin olisi tietää setup mikäli hän pahistiimiin on päässyt.

Miksi? On myös mahdollista ettei Cameron ole ollut paikalla silloin sinä päivänä kun mafialla oli mahdollisuus keskustella ennen pelin alkamista.
Miksi tämä ei ole vaihtoehto?

On aina olemassa tuo vaihtoehto, mutta tämä peli perustuu todennäköisyyksiin ja itse pidän tätä teoriaa melko kaukaa haetulta.

Siis sinä pidät sitä aika kaukaa haetulta, että joku henkilö voi olla käymättä Kylän nettisivulla kertaakaan yhden päivän aikana?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 15.12.2017 10:18:24

Yleensä pahiksille kerrotaan myös heidän pahiskaverinsa ja heidän roolinsa rooliviestissä -> tietää setupin, vaikkei olisi mitenkään ehtinyt olemaan yhteydessä muihin pahiksiin.

//ray. Ok.

Cameron kirjoitti:Ja itse asiassa taka-alalla kävi hämmennys että miten pahisten määrä voi vaihdella noin paljon setupista riippuen, mutta ajattelin vaan nopeasti että no eiköhän se ole tasapainotettu sitten normipahisten määrällä ja hyppelin iloisesti sääntöjä eteenpäin...näin jälkikäteen lukiessahan siellä on tosiaan "mafiosot" mukana setupeissa.

Musta Cam ei tässä sano, ettei hän nähnyt mafiosoja setupissa, vaan se on kommentti siihen, että hän ihmetteli pahisten määrän vaihtelua, mutta oletti, että se on tasapainotettu normipahisten määrällä jossain muualla kohtaa sääntöjä -> nyt kuitenkin jälkikäteen lukiessa huomaa, että kaikissa on kuitenkin tosiaan saman verran mafiosoja. Ei siis väitä, ettei olisi mitään mafiosoja nähnyt setupissa, vaan tarkoittaa sitä, että nyt kun hän tajuaa katsoa vaakarivejä, kaikissa on saman verran mafiaa -> ei ole missään muualla säännöissä tasapainotettu tilannetta niin, että osassa olisi "näkymättömissä" enemmän mafiosoja -> "siellä on tosiaan "mafiosot" mukana setupeissa".

//ray
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa

cron