Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja mosaiikki » 21.12.2017 19:39:00

Mun on kyllä pakko nyt tiputtautua pois. Tää peli on mulle tällä hetkellä enemmänkin stressin lähde kuin hauskanpitoa, eikä mulla vaan yksinkertaisesti ole aikaa pelata ja panostaa. Pahoittelut kehnosta pelistäni.
mosaiikki
Kyläläinen
 
Viestit: 15
Liittynyt: 12.10.2017 21:46:37

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja justy » 21.12.2017 19:56:26

Mosaiikki on pudottautunut pelistä. Varapelaajaa etsitään.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Violet » 21.12.2017 21:38:50

raynpelikoneet kirjoitti:Siis sinä et tajunnut sarkasmia viestistä jossa myös postasin silloisen veikkaukseni mafiatiimiksi? Et, vaikka sinä epäilitä samaa henkilöä jota minä äänestin?


Ei, en ole pelannut kanssasi tarpeeksi, jotta ymmärtäisin "sarkasmia". Tulkintani viestistäsi oli, että olit aluksi kirjottamassa, tai pikemminkin ehkä aloittamassa viestiä, ja turhautunut siinä samassa siten, että päätit tunnustaa. Aikaisemmissa peleissä olit myös välillä omapäinen, ja jos pahiksena Zeyn takaisinotto olisi sinua häirinnyt, en usko että olisit ollut hiljaa aiheesta, joten mielestäni oli ihan mahdollista, että oikeasti tunnustit olevasi pahis. Ainut juttu mikä ei oikein täsmää, on se, että miten pystyisit suolaamaan oman joukkueesi pelin noin totaalisesti pahiksena, mutta tämä jäi tässä vaiheessa vain ihmettelyn tasolle. Kun palasit vielä tuon jälkeen postaamaan (huomioimatta nyt sitä lähes samalla minuutilla tapahtunutta postia), et selvästikään ollut lopettanut peliä, ja pystyin tässä vaiheessa todentamaan sinut hyvikseksi.

Mosaiikin tiputtautuminen näyttää kyllä aika pahalta tämän kannalta. Näkemykseni on, että pahista on aina (sikäli kun absoluuttisia lauseita voi käyttää) stressaavampaa pelata kuin hyvistä, mikä nyt puhuu pahisroolin puolesta. Geraldine saattaa jatkaa mosaiikkina, jahka hän aikaerolta saa tietää avoimesta pelipaikasta, joten ainakin suon hänelle omalta osaltani vielä hetken rauhan.

rayn kirjoitti:Violet mokasi ja harhautui ajatuksessa. Eli siis "can't keep your story straight when new information piles up quickly". Se on mielestäni todennäköisin selitys tuolle. Meiz sentään piti päänsä loppuun asti (mutta hyi hyi silti).
Eh... en tiedä selitinkö tarpeeksi selvästi, toivottavasti.

Voisin esittää kaksi pointtia: 1) Hyviksenä ei pidetä tarinasta kiinni, vaan analysoidaan uutta tietoa suhteutettuna sitä aikaisempiin viesteihin. Koska en "sarkasmiasi" huomannut, pidin uskottavempana, että olisit pahis, sillä en nähnyt merkkejä, joiden vuoksi viestiäsi olisi pitänyt epäillä. Kun jatkoit pelaamista, sain riittävän uskottavan näytön siitä, että olisit hyvis. Vaihtoehtoisesti voi jättää readit päivittämättä, mutta tällöin miina olisi varmaan mennyt sinultakin ohi, sillä kallistuit hänen suhteen hyvismäiseen päin. En nyt tiedä selitinkö riittävän hyvin, mutta sitä, että pelin mittaan muuttaa readejaan uusien tapahtumien myötä ei pidä sekoittaa siihen, että pahis ei pitäydy kiinni tarinassaan. 2) Pahikset selvästikin tietävät, että viestisi on ansa, ja tämän perusteella pitäisin ehkä Zeyn ja mosaiikin varovaisia reaktioita pahismaisimpina, sillä he tietävät, että temppuilevat jollakin tavalla. Mun pitää oikeasti miettiä tätä vielä sen pohjalta, että pahikset tiesivät tämän olleen ansa.

Jos kombo on muuten miina, mosaiikki ja Ariel-Zey, niin Zeyllä on käynyt aika hyvin, sillä hän voi jatkaa vain siitä, mihin väärässä ollut hyvis-Zey jäi, ja ajaa sekä minun että Haliman äänestämistä. Jos tapetaan minut, päädytään seuraavana päivänä Halimaan, jos taas kuolee Halima, päädytään minuun seuraavana päivänä -> kahden hyviksen kuoltua kaava todetaan liian epävarmaksi, eikä jatketa sillä enää. Jos Zey tultaisiin tappamaan, ajautuisi huomio varmaankin jeekakaan ja Geraldineen, joita kuvio ei käsitellyt ollenkaan.

4 Lauchuo (miina, raynpelikoneet, Halima, mosaiikki)
3 Violet (Zey, Geraldine, Meiz)
1 Meiz (jeekaka)


Mua sinänsä huvittaa tuo, että jo kaksi minua äänestänyttä on paljastunut hyvikseksi ja ainakin yksi pelastaja pahikseksi :D
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Zey » 22.12.2017 04:08:44

Olis ilmeisesti pitänyt laittaa tääkin päivä poissaoloksi, kun eihän tässä oo mitään ehtinyt lukemaan ja miettimään kaikilta lähtövalmisteluilta. Noh, jos nyt koittaisi sitten puolessa tunnissa jotain miettiä, niin kerkeää vielä loput lahjat paketoimaan ja ehkä nukahtamaankin, ennen kuin kuudelta täytyy herätä.

raylta erittäin hyvää hyvispeluuta eilen, uskon hyvikseksi.
ray kirjoitti:Olisin olettanut, erityisesti kun hän vieläpä replacesi Arielin tilalle, että kaupungin johtaminen olisi jatkunut, päivän loppuun asti. Ei jatkunut niin kuin olisin odottanut.

Lähinnä tulin Arielin tilalle, koska kukaan muu ei halunnut, enkä halunnut antiaktiivisuuskuolemien sotkevan peliä. Mun tilanteeni on huonontunut 1.päivästä, sillä lähdin tosiaan porukoille joulunviettoon ja auttamaan muutenkin, kun isä joutui leikkaukseen ja äiti ei nyt oo pitkään aikaan ollut kunnossa -> ei ole yhtä paljoa aikaa käytössä pelille (varsinkin, kun ne on nyt ollut ihan yli-innokkaita juttelijoita ja aina niillä on jotain asiaa kun yritän keskittyä pelin lukemiseen :D).

jeekakan miinan äänestys kielii musta hyvis-jeekakasta, sillä pahikselta olisi kummallinen liike lähteä noin vain äänestämään pahiskaveriaan pohtimatta asiaa sen enempää. Vahvistaa jeekakan hyviskuvaa.

Haliman reaktio rayn ”esille tuloon” ei ollut kauhean vakuuttava, lähinnä ehkä tän ajattelumallin takia:
Halima kirjoitti:Mä en tiedä mitä ajatella, mutta eihän tollasesta voi selvitä että sanoo selvällä suomen kielellä olevansa mafiaa.

Ts. vaikka Halima tietäisi pahiksena kyseessä olevan joku ansa tai muu vastaava, niin tää vaikuttaa siltä, että Halima kuitenkin ajattelee, että ihan sama mitkä syyt siellä on takana, kun joka tapauksessa tosta voidaan lynkata -> voisi siis ihan hyvin pahiksenakin ajatella, että nyt vaan lynkkaamaan rayta, koska ei tosta voi selvitä hengissä. Kuitenkin rayn kanssa oon samaa mieltä, ettei Geran äänestys kyllä käy järkeen, jos Halima on pahis ja tietää Geran olevan erikoinen -> turha painostaa koska a) Halimalla on kaikki tarpeellinen tieto Gerasta ja b) Halima ei saa tapettua Geraa kuitenkaan päivällä. Tää kuitenkin toimii vain, jos yötoimien järjestyksessä pahisennustaja tulee vasta pahisten tapon jälkeen. Olettaisin näin, mutta äkkiseltään en löytänyt mainintoja ekasta viestistä.

justy: Onko pahisennustaja yötoimissa ennen tappoa vai tapon jälkeen?

BF ei tainnut olla paikalla rayn puuhien aikaan, joten häntä ei nyt sitten voi pohtia tältä näkökannalta. Mitä väleistä miinaan muistan, niin miina kehaisi/epäili BF:n viestejä.

Camin reaktio rayhin oli musta aika neutraali: olisin voinut saman ”vetäydynpä vähän funtsimaan asiaa” -reaktion sekä hyvikseltä, että pahikselta. Kuitenkin Camin ääni miinalle tuli suht ajoissa. Eikös silloin tilanne ollut 3 miina ja 3 Halima, joista miina oli kuolemassa (mutta vain oman äänensä poiston takia) -> Camin ääni asetti miinan vakavampaan putoamisuhkaan, vaikka pahiksena Cam olisi voinut ajatella, että hänellä on kyllä vara jäädä asiaa funtsimaan ja seurailemaankin, kun ei kuitenkaan ole muuten ollut epäiltyjen listalla. Pidän siis edelleen Camia hyviksenä.

Violet äänesti ensimmäisenä miinaa eilen, mutta näkisin, että Violet olisi voinut ihan hyvin ajatella, että kantsii ajoissa yrittää lähteä hankkimaan pesäeroa: vaikka eilen näytti siltä, että Halima lynkataan, niin mikäli Halima on hyvis, Violet on voinut olettaa, että mä ainakin olisin hänen kimpussa tänään. Ja koska useat tuntui eilenkin pitävän Violetin pahismaisena, niin näkisin, että Violet ois pitänyt omaa kuolemaansa todennäköisenä jossain vaiheessa peliä. Mitä tulee Violetin päättelyketjuun raysta, niin en oo suuri fani. Musta luonnollisin reaktio tuollaiseen on ajatella, että miksi pahis tekisi noin. Ts. vaikka kaikki rayn puheet siitä, miten epämotivoitunut hän on tän pelin suhteen ja vaikka hän ei hetkeäkään haluisi enää viettää tän pelin aikana, niin miksei hän vain tiputtautuisi pois pelistä? Pääsee helposti ja nopeasti kerralla eroon pelistä, eikä tarvi potea syyllisyyttä siitä, miten pilasi pahiskavereiden pelin tulemalla esiin pahiksena.

Meizin reaktion perusteella taas
Meiz kirjoitti: Joo ymmärrän, meinasin itsekin mainita pelin jälkeen ettei pahistiiimille ole kovin reilua kuinka heidän tappama pelaaja pääsee heti takaisin peliin :/
--Halima
++raynpelikoneet

en olisi niin innokkaasti Meiziä pahikseksi laittamassa. Vaikka hän uskookin rayn pahikseuteen, niin erona Violetin reaktioon kuitenkin näen sen, että Meiz ei tunnu tässä edes miettivän mitään sen syvällisemmin raysta. Sikäli paha asia, mutta Meiz vaikuttaa tässä kohtaan olevan aidosti ”ok, olet pahis, harmi kun et jaksa enää pelata” -fiiliksellä, mikä ei musta olisi helpoin reaktio pahikselta keksiä ja tuottaa. Uskoisin kuitenkin, että pahis miettisi, että mitä ihmettä tässä nyt tapahtuu (eikä todellakaan olisi vain ok-asenne oikeasti), koska tietäisi, ettei ray ole pahis ja koittaisi sitten vain parhaimman reaktion saada aikaan. Ja kuitenkin tää viesti tuli 2 minuutin aikana rayn viestistä -> olisiko pahis siinä ajassa ensin ehtinyt ihmetellä asiaa ja sitten vielä päätyä siihen, että no, mennään sillä että uskotaan ja ollaan vielä tosi empaattisia, että näin pääsi käymään? En uskoisi.

mosaiikin reaktio ei vakuuttanut. Vähän jää sellainen olo, että koittaa pysytellä syrjässä koko illan tapahtumista: on kuitenkin läsnä kun listaustaan vääntelee, on lukenut viestit kun kerran äänet laski, mutta silti perustelee miksi äänestää miinaa vetoamalla listaukseensa, jossa ei ottanut silloisiin tapahtumiin lainkaan kantaa.

Eli jäljelle jääpi Violet ja mosaiikki. ++mosaiikki

(Näköjään meni reippaasti yli tunti, vaikka miten yritin mahdollisimman nopsaan kirjotella. Noh, eipä voi mitään, varmaan se nukkuminen sitten vaan jää.)

Tää tais nyt sitten jäädä vikaksi viestiksi tältä päivältä, sillä lähden mökille viettämään perinteiden mukaisesti sähkötöntä joulua. :3
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja justy » 22.12.2017 06:05:25

Zey kirjoitti:
justy: Onko pahisennustaja yötoimissa ennen tappoa vai tapon jälkeen?


Ne tapahtuvat samanaikaisesti.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Halima » 22.12.2017 11:24:03

Violet kirjoitti:Meiz ja Halima voivat perustella eilistä käytöstään, ja kiinnostaisi myös tietää teidän päivitetyt kannat raysta.

Mikä mun käytöksessä vaatii perustelua? Luin nyt uudestaan tuota eilisiltaa, ja joo, uskon että olette oikeassa, ei rayn olisi kannattanut tehdä tuollaista paljastusta pahiksena, kun selväsitkään ei oikeasti ollut peli-ilo mennyt. Ja se että ray kääntyi selkeästä hyvismiina-readista niin nopeasti pahismiina-readiin ja lähti vahvasti lynkkaamaan miinaa, joka paljastui pahikseksi niin... no ei siinä kyllä pahismotivaatiota ole. Uskon siis että ray on hyvis.

mosaiikki sen sijaan epäilyttää. Nämä viestit:
mosaiikki kirjoitti:miinan viesteistä tulee jotenkin uupunut fiilis (propsit kuitenkin sulle jos pelaat pääosin puhelimella, itse tulisin hulluksi :D). Jotenkin nyt on jahkailua ja yrityksen puutetta. Mä en saa miinan viesteistä oikeastaan mitään irti, en vaikka oon nyt lukenut ne monen monta kertaa läpi. Neutraali.

mosaiikki kirjoitti:1 Halima (Zey)
5 miina (rayn, jeekaka, Cameron, Violet, mie)
1 jeekaka (miina)
2 rayn (Meiz, Halima)

Laskin nopeasti äänet. Mutta toistaiseksi tosiaan ++miina nyt, koska epäilyttää nyt tästä joukkiosta eniten.

Sopivat kuin nenä päähän miinan pahiskaverille. Ensin ei saada miinan viesteistä mitään irti ja laitetaan neutraaliin (ei ehkä halua vielä kunnolla epäillä, jos miina selviäisikin muiden epäilyistä niin ei tarvitsisi äänestää), ja sitten kun miina on saanut kunnolla painetta ja ääniä ylleen, onkin valmis toistaiseksi äänestämään miinaa. Eli tuossakin vielä takaportti auki, että jos miina jotenkin selviäisi noista epäilyksistä, mosaiikkikin voisi poistaa äänensä miinalta. Tätä ray selittikin viestissään laajemmasti ja olen kyllä samaa mieltä.

mosaiikki kirjoitti:Mun on kyllä pakko nyt tiputtautua pois. Tää peli on mulle tällä hetkellä enemmänkin stressin lähde kuin hauskanpitoa, eikä mulla vaan yksinkertaisesti ole aikaa pelata ja panostaa. Pahoittelut kehnosta pelistäni.

Tätä nyt ei ehkä voisi/saisi käyttää pahissyyteperusteluna, mutta se nyt vaan on niin, että useammin oon nähnyt pahiksen tiputtautuvan pelistä kuin hyviksen, varsinkin painostuksen alla. Eli ei ainakaan nosta mosaiikin hyvismäisyyttä mun silmissä.

++mosaiikki

Violet kirjoitti:Jos kombo on muuten miina, mosaiikki ja Ariel-Zey, niin Zeyllä on käynyt aika hyvin, sillä hän voi jatkaa vain siitä, mihin väärässä ollut hyvis-Zey jäi, ja ajaa sekä minun että Haliman äänestämistä. Jos tapetaan minut, päädytään seuraavana päivänä Halimaan, jos taas kuolee Halima, päädytään minuun seuraavana päivänä -> kahden hyviksen kuoltua kaava todetaan liian epävarmaksi, eikä jatketa sillä enää. Jos Zey tultaisiin tappamaan, ajautuisi huomio varmaankin jeekakaan ja Geraldineen, joita kuvio ei käsitellyt ollenkaan.

Mäkin rupesin miettimään Zeytä nyt miinan pahikseksipaljastumisen jälkeen. Jos hän on pahis ja Violet hyvis, on kätevää jatkaa tosiaan tuolla kaaviollaan meidän epäilyä ja luistella nätisti läpi seuraavista kahdesta päivästä.


Kolmas epäilyttävä mun mielestä tällä hetkellä on Black Fox. Hän kirjoitti viimeisemmässä listauksessaan miinasta näin:
Black Fox kirjoitti:miina: Taas yksi arvoitus. Olin laittavinani miinan aiemmin hyviksiin, mutta täytyy vielä perehtyä paremmin toisen päivän ja edellisen päivän lopussa tulleisiin viesteihin kun näyttänee olevan muiden mahdollinen pahis-listalla.

Tämä sopisi tosi hyvin pahiskaverin sanomaksi, ja kun samassa listauksessa sanoi Geraldinesta näin:
Black Fox kirjoitti:Geraldine: Jossakin vaiheessa alussa minulle tuli pieni pahisviba, mutta tällä hetkellä se on haudattu. Hyviksenä näkisin hänet tällä hetkellä parhaiten.

Tulee olo, että tässä on pahis joka meinasi epäillä Geraldinea, mutta sai yöllä tietää että Gera on erikoinen ja näin ollen turha epäillä.

Mullakin pukkaa nyt joulukiireet päälle, en tiedä ehdinkö peliin enää paljon tänään vaikuttamaan. Seuraavana pelipäivänä joulun jälkeen ehtimistilanteeni pitäisi parantua. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja justy » 22.12.2017 17:11:46

Anblick on saapunut korvaamaan mosaiikin!

Äänestystilanne
4 Anblick (raynpelikoneet, Meiz, Zey, Halima)
1 Meiz (Violet)


Puhepakko suorittamatta:
Black Fox
Cameron


Päivä päättyy huomenna lauantaina 23.12. klo 23.00
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 22.12.2017 17:54:20

Huh mikä keskustelu on ollut ennen edellistä äänestystä! Olen nyt lukenut/silmäillyt pikaisesti kaiken läpi.
Ensimmäiseksi täytyy kyllä ensimmäiseksi myöntää, että olen laittanut irl-elämän tämän pelin edelle. On ehkä pahin mahdollinen hetki itselleni, kun on kaikki kouluun liittyvät asiat saatava kuntoon, jotta voi ensi kuun lopussa valmistua plus tämä jouluhässäkkä tähän. Huomenna en myöskään ehdi pelailemaan, sillä koneelle istumiseen ja viestien läpikäyntiin ei ole aikaa. Kiireiden pitäisi helpottaa joulun jälkeen.

Nyt sitten itse peliin.

Halima kirjoitti:Aika mitäänsanomatonta. Tässä on kuitenkin useampikin pelaaja josta on paljon puhuttu, niin kai sulla nyt jotain mielipidettä olisi (esim Meiz ja minä). Muuten Black Foxin epäilykset tuntui noudattavan yleistä mielipidettä, mikä on sekin aika yleistä pahiksille.

Olisin tietenkin voinut lähteä valehtelemaan joitakin tuntemuksiani esimerkiksi sinua tai Meiziä kohtaan, mutta en koe siihen olevan tarvetta. Tämä peli on tosiaan itselleni ensimmäinen tämänkaltainen peli koskaan, joten viestien analysointi kategorioihin ”hyvikset” ja ”pahikset” on minulle jo itsessään jotakin suurta ja ihmeellistä. Sen suuremmin en ole ehtinyt tässä ensimmäisen pelipäivän jälkeen analysoimaan viestejä kiitos kiireiden ja analysoinnin hitauden, analysoinnissa kun en ole harjaantunut yhtä ketteräksi kuin konkarit :)

Halima kirjoitti:No siis mä en oikeasti enää edes muista kenestä mosaiikki silloin sai noita hyvisvibatuksia, mutta muistaakseni ajattelin silloin että ne oli jossain määrin keksityn tai muiden perusteluilla seilaamisen kuuloisia. Että jos mosaiikki ois pelannut ennen englanniksi, hän ois "tiennyt" että kannattaa alussa laittaa muutama hyvisviba liikkeelle, ja sitten muiden perässä vain tehnyt niitä. Nyt jos mosa ei ole pelannut aiemmin muualla, nuo hyvisvibatukset ovat ymmärrettävämpiä vaikka seilaisivatkin muiden perusteluilla. Ensi kertaa pelaavalta ei voi mielestäni odottaa ihan samanlaista syvyyttä kuin vanhemmilta konkareilta.

Tähän kohtaan haluaisin huomauttaa, että mosaiikki on kertonut ilmoittautumisen yhteydessä, että on juonittelupelejä pelannut ”joitakin vuosia sitten”. Tarina ei kuitenkaan kerro oliko kyseessä yksi peli vai monen vuoden kokemus.

En ehdi perehtymään peliin sen enempää tänään tai huomenna, joten laitan ääneni lukkoon jo nyt. Toisen päivän aikana sain Violetista paremman kuvan kuin ensimmäisenä päivänä. Edelleen mosaiikki/Anblick pahisvibattaa, ja hän epäilyttääkin tällä hetkellä minua eniten. Ääneni menee siis ++Anblick
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Anblick » 22.12.2017 19:03:03

:DD Olis ehkä pitänyt lukea tätä topicia viime päivinä, koska en tiennyt, että mosaiikkia (ja nyt mua) ollaan näin akuutisti lynkkaamassa. Koitan lukea aiemmin keskustellun tämän pelipäivän puolella ja palailen sitten juttelemaan enemmän :)
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.12.2017 10:51:53

Violet kirjoitti:
rayn kirjoitti:Violet mokasi ja harhautui ajatuksessa. Eli siis "can't keep your story straight when new information piles up quickly". Se on mielestäni todennäköisin selitys tuolle. Meiz sentään piti päänsä loppuun asti (mutta hyi hyi silti).
Eh... en tiedä selitinkö tarpeeksi selvästi, toivottavasti.

Voisin esittää kaksi pointtia: 1) Hyviksenä ei pidetä tarinasta kiinni, vaan analysoidaan uutta tietoa suhteutettuna sitä aikaisempiin viesteihin. Koska en "sarkasmiasi" huomannut, pidin uskottavempana, että olisit pahis, sillä en nähnyt merkkejä, joiden vuoksi viestiäsi olisi pitänyt epäillä. Kun jatkoit pelaamista, sain riittävän uskottavan näytön siitä, että olisit hyvis. Vaihtoehtoisesti voi jättää readit päivittämättä, mutta tällöin miina olisi varmaan mennyt sinultakin ohi, sillä kallistuit hänen suhteen hyvismäiseen päin.

En tarkoita tässä nyt readin muuttumista. Tarkoitan sotä, että mielestäni sinun olisi hyviksenä pitänyt pyatyä analysoimaan tilannetta "paremmin", koska samassa viestissä olin antanut veikkaukseni mafiatiimistä (jos haluaisin luovuttaa, mitä järkeä tuossa on?), ja äänestin sinun ykköstargettiasi, eli miinaa.

Sama koskee osaltaan Meiziä, poislukien tuo miinahomma.

Vaikka Zey olisikin pahis, älkää koskaan lynkatko häntä, tai edes ajatelko, kunnes toinen pahis on löytynyt. Vaika Zeyn peli onkin hieman taantunut ekasta päivästä, niin on kaikilla muillakin ihan ymmärrettävästi joulukiireiden alla. Haluan edelleen lynkata mosaiikin/Anblickin, tuo pudottautuminen ei nyt ainakaan asiaa auttanut hänen osaltaan.

Jos kuolen yöllä, epäilisin että toinen mafia on joko Violet tai Meiz. Nyt alkaa radiohiljaisuus (tai no parin tunnin päästä), täytyy lähteä Arlandan kentältä eteenpäin.

Joka tapauksessa hyvää joulua kaikille!
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.12.2017 10:55:34

Black Fox kirjoitti:Toisen päivän aikana sain Violetista paremman kuvan kuin ensimmäisenä päivänä. Edelleen mosaiikki/Anblick pahisvibattaa, ja hän epäilyttääkin tällä hetkellä minua eniten. Ääneni menee siis ++Anblick

Voitko avata tuota Violet hommaa paremmin kun kerkeät? Minulla kun on aivan päinvastainen kuva Violetin pelistä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.12.2017 11:37:57

Ihan vain siksi koska ekana päivänä sinä et sanonut Violetista sanaakaan ja toisen päivän aikana ajattelit hänen olevan pahismainen.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Cameron » 23.12.2017 12:35:19

En taida ehtiä tänään enää koneelle ollenkaan jouluvalmistelujen takia, tulin nyt käymään vain puhelimella nopeasti. Mosaiikki->Anblickin korttien tarkastaminen käy kyllä. ++Anblick
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Violet » 23.12.2017 13:06:43

--Meiz
++Anblick


Halima ja Meiz: Kun pyysin niitä perusteluja eiliselle käytökselle, niin mietin lähinnä, miksi olitte niin ehdottomia rayn pahismaisuuden suhteen. Ette kuitenkaan niin ehdottomia, että miinan paljastuttua pahikseksi jatkaisitte epäilyä?

Jos Anblick on pahis, niin Zey sopii täydellisesti kolmanneksi pahikseksi. Eilisen käytöksen perusteella mosaiikki/Anblick olisi kyllä luontaisesti paras pahiskohde, mutta olisin toivonut, että Meiziä olisi painostettu tänään enemmän, sillä hänen kohdallaan miina hairahtui.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Meiz » 23.12.2017 13:18:46

Violet kirjoitti:Halima ja Meiz: Kun pyysin niitä perusteluja eiliselle käytökselle, niin mietin lähinnä, miksi olitte niin ehdottomia rayn pahismaisuuden suhteen. Ette kuitenkaan niin ehdottomia, että miinan paljastuttua pahikseksi jatkaisitte epäilyä?

Olen ainakin omalta osalta kertonut miksi reagoin eilen kuten tein, ja miksi rayn peli viittaakin nyt enemmän hyvikseen.

Sinä taasen voisit vastata kysymyksiin jotka esitin päivän alussa :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Violet » 23.12.2017 13:33:50

Unohdin ne täysin.

Oliko sinulla jotain tiettyä kysyttävää eiliseltä mikä kaipaa perustelua? Miksi olen mielestäsi pahis? Entä mikä on nykyinen mielipiteesi Haliman pelistä?


Lähinnä tuo mielipiteiden ehdottomuus oli se, mikä ihmetytti, mutta tähän taisit jo vastata. Eilinen interaktio miinan kanssa viittaisi siihin, että voitte hyvinkin olla pahiskavereita, kuin myös rayn epäilyjen kuittaaminen sillä, että olisivat huttua, ja et voi ymmärtää, kuinka hyvis voisi päätyä tälläiseen lopputulokseen -> tänään kuitenkin päädyt siihen, että hyvis on moisen ajatteluketjun takana. Vastaukset näihin epäilyihin eivät oikein vakuuta.

Halima on hankala, enkä ole uhrannut hänelle riittävästi aikaa. Mä uskoisin, että jos Halima on pahis, ja hän tietäisi tällöin rayn bluffaavan, hän ei juoksisi päätä pahkaa ns. ansaan, tai ainakaan kykenisi noin vahvasti esittämään, ettei ymmärtäisi sarkasmia.

Mä yritän vielä kasata ennen iltaa listan kasaan, jossa listaan missä järjestyksessä mieluusti tappaisin pelaajat nyt. Selventää varmaan mun epäilykset teille muillekin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja Anblick » 23.12.2017 16:50:00

Luin eilen illalla vissiin 8 sivua ja sen jälkeen oon mennyt pikakelauksella. Mulla ei oikeastaan ole hirveästi sanottavaa näin pikaisella lukemisella, mutta kyllä mä nyt haluan vielä kirjoittaa edes jotain, kun kerran ilmosin varapelaajaksikin :DD

Mä periaatteessa ymmärrän, miksi ootte lynkkaamassa mosaiikki-minua, mutta massaamisen makua on kyllä reippaasti. Muutama on suunnilleen ilman perusteluita äänestänyt mua, mikä nyt ei hirveästi edistä peliä etenkään, jos satun olemaan hyvis. Lisäksi mä kyllä ymmärrän itse hyvin, miksi mosaiikki, joka ilmeisesti pelasi ihan ekaa peliään, ei muodostanut kauhean vahvoja mielipiteitä (sopiva uudelleensyntymä, kun oon samanlainen jahkailija, hahah) ja jättäytyi pois.

Sitä en kuitenkaan ihan purematta niele, miten vähälle muista keskustelu on nyt jäänyt. En tosiaan ole kauhean tarkkaan kärryillä kaikista käänteistä, mutta etenkin Zey on pistänyt silmään sillä, ettei ainakaan mulle välity, miksi hän haluaa äänestää just mua eikä esim. Violetia tai Halimaa, joita hän on myös epäillyt. Monen muunkaan syyt eivät ole ihan selvinneet tarkalleen, mutta Zeyllä oli pidempääkin perustelua, jonka jälkeenkään mulle ei ihan selvinnyt tämä. Lisäksi mua kiinnostaa, mikä järjestys sulla on viimeisimmässä listassasi? Ainakin joskus pahiksena mietit kovasti, missä järjestyksessä listaat pelaajat, jotta pitäisit pahiskytköksesi mahdollisimman piilossa, eikä tässä ollut ainakaan aakkosjärjestys.

Mua myös ihmetyttää se, miten varmana hyviksenä rayta pidetään. Musta olisi kutkuttava skenaario, että ray olisi miinan kanssa pahis ja että eilinen oli teatteria :D Voisin jopa uskoa sen raysta -- koska jos tämä salaliittoteoria on totta, niin sehän onnistui loistavasti.

Mutta hyvää Joulua jos en enää illalla ehdi kirjoittelemaan, on vähän tonttupuuhia ennen huomista :)
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja justy » 23.12.2017 21:32:54

Äänestystilanne

7 Anblick (raynpelikoneet, Meiz, Zey, Halima, Black Fox, Cameron, Violet)

Kaikki ovat suorittaneet puhepakkonsa.


Päivä päättyy tänään 23.12. klo 23.00!
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja justy » 23.12.2017 23:00:04

Kolmantena päivänä tontut eivät ehtineet ollenkaan Kuuman linjan puhelinkeskukseen, sillä heidän täytyi koristella Kuuman linjan studion kuusi. Melko pian koristeiden esiinkaivamisen jälkeen joku sattui huomaamaan, että kaikki joulukuusen pallot oli rikottu. Ne olivat hienot pallot, tuotu kaukaa Ameriikoista asti. Tästä syntyi kauhea poru ja parku. Kesken tonttujen vollotuksen joku huomasi, ettei Tonttu Tuohitossu itkenyt lainkaan. Kun asiasta kyseltiin, selvisi, ettei Tuohitossu ollut koskaan tykännytkään mokomista jenkkipalloista. Muut tontut suivaantuivat tästä ja sitoivat Tuohitossun kiinni kuusenköynöksillä.

Loppupäivän tontut istuivat sidotun Tuohitossun ympärillä ja tökkivät tätä kepeillä. Tuohitossu ei puhua pukahtanut, eikä pyytänyt anteeksi väärää mielipidettään. Niinpä muut tontut totesivat yksissä tuumin, että Tuohitossun on varmaan pakko olla PAHIS. Niinpä Tuohitossu heitettiin saunan kiukaaseen.

Äänestystulos
7 Anblick (raynpelikoneet, Meiz, Zey, Halima, Black Fox, Cameron, Violet)

Anblick oli Tonttu Tuohitossu, tavallinen hyvis


Kuva


Kuolleet
1. päivä Lauchuo - jäljittäjä
1. yö Zey - tavallinen hyvis
2. päivä miina - tavallinen pahis
2. yö Geraldine - roolinperijä
3. päivä Anblick - tavalinen hyvis


3. yö päättyy 25.12. klo 21.00
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. yö päättyy 25.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja justy » 25.12.2017 21:00:11

3. yönä tontut nukkuivat huonosti. Kaikki lukitsivat ovensa, ettei vaan kukaan pahis pääsisi yöllä tappamaan. Lopulta aamu koitti, ja väsyneet tontut kokoontuivat aamupalalle. Heitä kohtasi iloinen yllätys - kukaan ei ollut kuollut! Iloissaan tontut tarttuivat puurokulhoihinsa ja valmistautuivat uuteen päivään.

Mutta sitten tonttu Torvinen päästi rääkäisyn ja rojahti kuolleena puurokulhonsa päälle. Joku oli laittanut myrkkyä hänen aamuglögiinsä.

Meiz oli Tonttu Torvinen, suojelija

Kuva


Kuolleet
1. päivä Lauchuo - jäljittäjä
1. yö Zey - tavallinen hyvis
2. päivä miina - tavallinen pahis
2. yö Geraldine - roolinperijä
3. päivä Anblick - tavalinen hyvis
3. yö Meiz - suojelija


4. päivä päättyy 29.12. klo 21.00
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 26.12.2017 14:00:54

Pahoittelen sitä, etten Joulukiireiltä ennättänyt tehdä listaa. Pääsen tänään illaksi kotiin, jolloin kirjaan sen ylös. Mosaiikin ja Meizin paljastuminen hyviksiksi on kyllä aika yllättävää. Zey on oma ykkösepäilyni tällä hetkellä, joten ++Zey
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Cameron » 26.12.2017 17:51:13

++Violet perustelisitko hieman?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 26.12.2017 18:32:23

Joulu alkaa olla takana ja aikaa alkaa taas enemmän löytyä. Olen hieman kipeä, mutta kahlasin pääpiirteittäin viestit toisesta päivästä tähän päivään, huomenna paneudun niihin lisää.

raynpelikoneet kirjoitti:
Black Fox kirjoitti:Toisen päivän aikana sain Violetista paremman kuvan kuin ensimmäisenä päivänä. Edelleen mosaiikki/Anblick pahisvibattaa, ja hän epäilyttääkin tällä hetkellä minua eniten. Ääneni menee siis ++Anblick

Voitko avata tuota Violet hommaa paremmin kun kerkeät? Minulla kun on aivan päinvastainen kuva Violetin pelistä.

raynpelikoneet kirjoitti:Ihan vain siksi koska ekana päivänä sinä et sanonut Violetista sanaakaan ja toisen päivän aikana ajattelit hänen olevan pahismainen.

Toisena päivänä kirjoittelin omia mietteitäni listalle, johon lukeutui niin ensimmäinen kuin toinen päivä siihen asti, kun viestini kirjoitin. Silloin Violetilta oli tullut vain muutama viesti toisena päivänä. Oman listani jälkeen Violet alkoi laittaa enemmän viestiä, joiden myötä myös oma käsitykseni hänestä muuttui. Koin hänen vastaavan rehellisesti ja helposti muiden esittämiin väitteisiin. Tällä hetkellä lukisin Violetin enemmän hyvikseksi kuin pahikseksi. Vastasiko tämä kysymykseesi? Haluaisin kuulla tarkennuksen tuohon ”minulla kun on aivan päinvastainen kuva Violetin pelistä”, mitä tarkoitit tällä? Koitko hänet ensimmäisenä päivänä hyvismäiseksi, mutta toisesta päivästä pahismaiseksi, vai miten tuo lause pitää tulkita? :)
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 27.12.2017 00:16:18

Cameron kirjoitti:++Violet perustelisitko hieman?


Aikaisemmista viesteistäni kykenee päättelemään, että epäilen Zeytä vahvasti, ja että mistä syistä epäilen häntä. Tämän lisäksi viestissäni selkeästi ilmoitan, että aion tehdä listan tämän illan aikana.

Ottaen huomioon, että ainut viestisi kolmannelta pelipäivältä on tämä:

En taida ehtiä tänään enää koneelle ollenkaan jouluvalmistelujen takia, tulin nyt käymään vain puhelimella nopeasti. Mosaiikki->Anblickin korttien tarkastaminen käy kyllä. ++Anblick


Ja että toisena pelipäivänä epäilit minua enemmän Halimaa, kaipaan kyllä aika vahvasti perusteluja tuolle äänelle. Se, että kaipaat lisää perusteluja ei mielestäni riitä perusteeksi, ottaen huomioon aikaisemmin mainitsemani seikat, sillä olin ilmaissut epäileväni häntä aikaisemmin, ja kun aioin joka tapauksessa tehdä tänään sen listan.


4 Lauchuo (miina, raynpelikoneet, Halima, mosaiikki)
3 Violet (Zey, Geraldine, Meiz)
1 Meiz (jeekaka)

6 miina (raynpelikoneet, Jeekaka, Cameron, Violet, mosaiikki, Zey)
3 raynpelikoneet (Meiz, Halima, miina)

7 Anblick (mosaiikki) (raynpelikoneet, Meiz, Zey, Halima, Black Fox, Cameron, Violet)

Mä toivon, ettei värishow haittaa teitä. Varmistuneet hyvikset = vihreä, varma pahis = punainen, ja jokaisella yksilöllinen väri, jotta näen nopealla silmäyksellä, kuka äänesti missäkin, ja kuka ei missään. ( /sarcasm Ja voin varoittaa, että olen erikoishahmo, jonka salainen voima on, että minua äänestäneet joutuvat järjestyksessä pahisten yönimien kohteeksi. Katsokaa vaikka ensimmäistä päivää /sarcasm off).

Mutta siis äänestyksistä poimimani huomiot:

- Kaikki ensimmäisenä päivänä minua äänestäneet olivat hyviksiä, ja kuolivat äänestysjärjestyksessä.
- Black Fox ei äänestele lähes laisinkaan.
- Jeekaka ei ole juurikaan osallistunut massauksiin, paitsi että osallistui miinan massaukseen jo toisena.
- rayn käytti termiä, että olisin reagoinut "väärin" hänen toimintaansa. Nyt Meizin flippiä katsellessa huomaa, ettei reagointi ole "oikeaa" tai "väärää", vaan niistä tehtävät tulkinnat ovat. Ei muuten enää liity listaan ollenkaan.
- Black Fox on ainut, joka ei valinnut puolta miinan ja rayn väliltä.
- Jos miina ja ray olisivat molemmat pahiksia, uskoisin, että ensimmäisenä päivänä ray olisi ollut se, joka tekee aloitteen Lauchuota kohtaan, eikä miina.

Violet - ette kai oleta, että analysoisin itseni?

Black Fox Aikaisemmin pidin Black Foxia hyvismäisenä. Huoioni kuitenkin kiinnittyi nyt siihen, että hän on äänestänyt pelissä vain kerran, ja tämäkin kerta kohdistui Anblickkiin, jonka massaaminen on varmaan turvallisinta pelissä, ja enemmän olisi ihmetyttänyt, jos hän olisi jättäytynyt sen ulkopuolelle. Mielipiteet ovat olleet aika varovaisia, mutta ne ovat pysyneet loogisesti kasassa. Toivoisin kuitenkin päivitystä näihin mielipiteisiin. miinan ja Black Foxin keskenäisen vuorovaikutuksen vähyys, sekä lähes mitäänsanomattomat kommentit toisistaan listauksissa puoltaisivat pahispariuutta. Koko pelaajasta jää nyt vähän kuva, että alun hyvisepäilyjen myötä peli tuntui menevän hyvin, eikä Black Fox sen vuoksi aktiivisesti enää painostanut myöhempinä päivinä samalla tavalla peliin, sillä hänen tilanteensa oli jo hyvä - todellisuudessa tämä tilanne on hyvä vain pahis Black Foxille, sillä hyviksenä tilanne on hyvä vasta, kun pahikset on löydetty.

raynpelikoneet - vastaa kysymykseen: Jos olet hyvis, ja teit toisen päivän vale-esiintulosi, niin miten odottaisit pahiksen reagoivan? Ketkä ovat tällä hetkellä epäilyitäsi? Mun readi raysta riippuu siitä, miten hän sopeutuu mosaiikin ja Meiin hyvispaljastukseen. En kuitenkaan epäile, etteikö ray voisi vetää showta miinan kanssa, ja luottaa siihen, että lynkkaa öisin erikoisia, joita hän pahisennustajan sekä itse mainostamansa outtaamiskykynsä avulla löytää. Jos meillä olisi jostain ylimääräinen lynkkaus, niin tekisi mieli tökätä se rayhin ihan varmuuden vuoksi, mutta mun rationaalinen puoli on sitä mieltä, että tökkään jotakuta muuta.

Ariel -> Zey - Totesin jo aikaisemmin, etten ole lainkaan pitänyt Zeyn tunneloinnista, ja epäilyjen rajaamistavasta. Eilen hän päätyi siihen, että minä ja mosaiikki jäämme jäljelle (enkä kyllä käsitä minne Halima katosi hänen epäilyissään. Ehkä Halima on pahis, jonka Zey ja miina päättivät uhrata toisena päivänä, ja miinan kuoltua eivät enää halunneet jatkaa tätä? Hmm, ehkei, kun Zey olisi voinut liikkua toisena päivänä myös toiseen suuntaan kuin Haliman ääntä kohti. Meizin pudottaminen epäilyistä ei haittaa, sillä tämän päivän perusteella pahikset jo tiesivät hänet erikoiseksi, minkä perusteella Zey saattoi vähentää epäilyjä tätä kohtaan tietäen, että hänet kumminkin tapetaan seuravana yönä. Ehkä nyt spekuloinnista takaisin analysointiin?), minkä minä tiedän täysin vääräksi, mutta mosaiikin paljastuminen hyvikseksi vähintäänkin osoittaa teille muille, että siellä oli ainakin sen suhteen virhe. Tältä päivältä ehdottomasti haluan, että Zey tarkastelee nyt pelaajia laajemmin. Millä perusteella Black Fox on nyt hyvismäinen? Mitä readeillesi nyt on käynyt mosaiikin paljastuttua? Zeyn reaktio rayn esiintuloon sekä ajoitus miinan äänelle täsmäävät sitä reaktiota, minkä uskoisin pahikselta tuossa vaiheessa tulevan, eli alun hiljaisuus, ansan kierto (Zey tietäisi tämän ansaksi, eikä kierto ole hankalaa) ja lopulta ääni miinalle.

Cameron - Cameron on jäänyt aivn liian taka-alalle. En tiedä onko kyseessä Joulukiireet vai ei, mutta tuntuu enemmänkin siltä, että hän on peliinsä tyytyväinen pahis, eikä hyvis ponnistelemassa pahisten nappaamisessa. Tai siis, ainut viesti, joka Cameronista irtosi kolmantena päivänä, kun miina oli paljastunut pahikseksi, oli tässä viestissä aikaisemmin lainattu viesti. Reaktio rayn esiintuloon sopii pahikselle samoista syistä, jotka pätevät Zeyhin, mutta alun sekoilu matriisissa pitää hänet Zeyn yläpuolella lynkkauslistassa. Myös äänen aikaisuus kääntyy hieman hänen edukseen.

Mä jätän jeekakan ja Haliman suosiolla huomiselle. Tällä hetkellä neljästä analysoimastani henkilöstä lynkkauslistani olisi: Zey > Black Fox >= Cameron > raynpelikoneet, joist ray voi nyt vastauksillaan liikuttaa paikkaansa. Cameroniltakin odotan vastauksiani, ja jo pelkästään se, että hän omilla vähän perustelluilla, toisen pelipäivän jälkeen kehittämättömillä mielipiteillään vaatii minulta perusteluja, vaikkakaan ei hänen paikkaansa listassaan muuttanut, saa minut nyt katsomaan häntä pahalla :<
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Halima » 27.12.2017 13:38:04

Black Fox on ollut kyllä jotenkin syrjäänvetäytyvä (en löytänyt oikeaa sanaa, mutta siis tuntuu että hän tyytyväisenä myhisee nurkassaan suhteellisen hiljaa kun huomio pyörii muissa pelaajissa). Black Fox ei oo esittänyt kovin vahvoja epäilyksiä, eikä juurikaan äänestellyt kuten violet edellisessä viestissään esitti. Tähän kun lisää sen, että BF sanoi miinasta näin: "Olin laittavinani miinan aiemmin hyviksiin, mutta täytyy vielä perehtyä paremmin toisen päivän ja edellisen päivän lopussa tulleisiin viesteihin kun näyttänee olevan muiden mahdollinen pahis-listalla." ja Geraldinesta näin: "Jossakin vaiheessa alussa minulle tuli pieni pahisviba, mutta tällä hetkellä se on haudattu. Hyviksenä näkisin hänet tällä hetkellä parhaiten.", niin mä kyllä uskon vahvasti että BF on pahis. Zey ehkä voisi olla se toinen, mutta mun pitää lukea Zeytä vielä paremmin läpi ennen kuin voin olla siitä mitenkään päin varma.

Mutta joo, Black Fox epäilytti jo aiemmin ja nyt kyllä kun Violet vielä nosti ylös tuon äänestämättömyyden niin hoksaan kyllä pahismotivaation ja syrjässä pysymisen tavoittelun Black Foxin toiminnassa.

++Black Fox
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja justy » 27.12.2017 13:50:02

Äänestystilanne
1 Zey (Violet)
1 Violet (Cameron)
1 Black Fox (Halima)

Zey putoamassa ensiksi saadulla äänellä.

Päivä päättyy perjantaina 29.12. klo 21.00
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 27.12.2017 16:08:46

Violet kirjoitti: Aikaisemmista viesteistäni kykenee päättelemään, että epäilen Zeytä vahvasti, ja että mistä syistä epäilen häntä.

Tää on kyllä musta väärin sanottu, sillä 2.päivänä sanoit uskovasi mun olevan hyvis ja sen jälkeen on tullut kai vain pientä mainintaa, että mun reaktio sopisi pahikselle ja lisäksi paritusta mosaiikin/Anblickin kanssa -> en kyllä noiden perusteella olisi osannut sanoa, että epäilet mua vahvasti.

Violet kirjoitti: Totesin jo aikaisemmin, etten ole lainkaan pitänyt Zeyn tunneloinnista, ja epäilyjen rajaamistavasta.

Tätä saat kyllä avata lisää, sillä sä totesit, ettet tykkää siitä, että lähdin liikkeelle oletuksesta, että sinä tai Halima olette pahiksia, mikä ei ollut edes totta. Kerro miten olen tunneloinut? Kumpanakin päivänä olen kuitenkin käsitellyt kaikkia pelaajia. Ja kerro toki, miten niitä epäiltyjä pitäisi rajata? Itse olen nämä seitsemän vuotta ajatellut, että ne ketkä on hyvismäisiä, ei todennäköisesti ole pahiksia.

Violet kirjoitti:enkä kyllä käsitä minne Halima katosi hänen epäilyissään.

Sitten kannattaa palata mun edelliseen viestiin ja lukea Halimaa käsittelevä kohta.

Violet kirjoitti:Tältä päivältä ehdottomasti haluan, että Zey tarkastelee nyt pelaajia laajemmin.

Mä en usko, että mä pystyn sitä laajemmin tarkastelemaan, kuin miettimään jokaisen yksittäisen pelaajan teot läpi ja käymään vielä pahisparituksiin sopimiset läpi. Vai tuleeko sulle joku uus näkökulma mieleen?

Violet kirjoitti: Zeyn reaktio rayn esiintuloon sekä ajoitus miinan äänelle täsmäävät sitä reaktiota, minkä uskoisin pahikselta tuossa vaiheessa tulevan, eli alun hiljaisuus, ansan kierto (Zey tietäisi tämän ansaksi, eikä kierto ole hankalaa) ja lopulta ääni miinalle.

Mun alun hiljaisuus johtu siitä, että mä nukuin tietämättä yhtään mitään mitä pelissä tapahtuu. Ja se, että mä nukuin, johtu siitä, että mun täytyi seuraava yö valvoa kokonaan, sillä isä oli leikkauksessa, joten mun täyty tarkkailla yönläpi, että kaikki on kunnossa ja antaa kipulääkkeitä aina välillä. Näätkö sä oikeasti mut sellaisena pelaajana, että mä vain hiljaa istuisin jossain nurkassa seuraamassa? Miksi mä pahiksena edes olisin ollut hiljaa sivussa odottelemassa, jos kerran kuitenkin heti rayn esiintultua tietäisin sen olevan ansa? Eihän siinä edes olisi mitään syytä odotella. Ja mitä tulee siihen, etten äänestänyt tai epäillyt raytä, niin mitä järkeä raylla olisi ollut pahiksena tulla esille tossa tilanteessa? Musta ei mitään. Uskotko siis, että tuossa kohtaa olisin tarvinnut muka jotain ylimääräistä tietoa rayn roolista tajutakseni, että pahiksena esilletulo on todella typerä liike pahikselta?

Ja nyt taas pelaajien käsittelyyn.

BF:

BF:n alkupään viesteistä lähinnä jäi mieleen miinan kehaisu juttu ja skeptisyys Camin hyvismäisyyteen. En kuitenkaan näe tuota skeptisyyttä mitenkään pahismaisena asiana, sillä enemmän itselle tuli siitä olo, että BF oikeasti pohtii asiaa, sillä lähti kyselemään muilta mielipiteitä asiaan.

BF kirjoitti:
miina kirjoitti:Black fox: Alotti jotenkin yllättävän hyvin, jos kerta pelaa ekaa peliään? Saatko apua vai mitä ihmettä? (Omassa ekassa pelissänihän olin lähinnä huutamassa ensimmäisenä erikoisrooliani ja sekoilin kovasti Teen sitä kyllä edelleen..)

Voin sanoa, että sydän hypähti ilosta, kun tätä kommenttia luin! Ei, en saa apua, mutta nähtävästi olen oikeilla jäljillä siitä, kuinka peliä kuuluisi pelata. Otan siis tämän kommentin kohteliaisuutena. Mutta voit pitää minua silmällä, toimintani kestää kyllä päivänvaloa :) Pääosin parhaimmat älynväläykseni tulevat hyvin nukutun yön jälkeen. Olin aiemmin lukenut ketjun läpi ja yön aikana prosessoinut lukemaani. Aamulla sain ajatuksen ja siitä se sitten lähti.

Varsinkin nyt kun tietää miinan olevan pahis, niin tästä tulee vielä aidompi olo. BF:n vastaus tuntuu aidon ilahtuneelta kommenttiin, mikä sopii paremmin hyviksen reaktioksi. Nyt kun miinan tiedetään olevan pahis, niin olisiko miina lähenyt pahiskaveriaan epäilemään liian hyvistä viesteistä? Lähinnä musta tuntuu, että luonnollisempi reaktio olisi kehua vain pahiskeskusteluissa ja jättää asia huomioimatta topassa. Nyt enemmän tulee tunne, että miina vain koitti keksiä jotain syytä epäillä.

miina kirjoitti:
Tänään en äänestä blackfox, geraldine, Cameron (ainakaan vielä)..

2.päivänä kuitenkin miina pitää BF:ää ilmeisesti hyviksenä ilman minkään näköisiä perusteluja mielipiteen muutokselleen, mikä kiinnittää huomion. Sikäli näkisin kuitenkin tuon perustelujen puuttumisen ehkä enemmän merkkinä BF:n hyvikseydestä kuin pahikseudesta: pahiksena kun ollaan tarkempi niistä pahiskaverien kommentoimisista kuin hyviksien, joten luulisi miinan – varsinkin kun oli tuossa vaiheessa vaarassa kuolla – olevan tarkempi siitä, miten oma suhtautuminen pahiskavereihin menee.

Muuten BF:n pelaaminen on ollut aika neutraalia: ei ole ollut kauheasti mielipiteitä, joka mielestäni sopii ihan aloittelijuuteen. Eipä ole juurikaan äänestellyt, mutta se tuntuu vain luonnolliselta kun ottaa huomioon, ettei mielipiteitä ole juurikaan ollut + kyseessä on aloittelija. Sen sijaan uusin ääni ei tunnu luonnolliselta:

BF kirjoitti:
En ehdi perehtymään peliin sen enempää tänään tai huomenna, joten laitan ääneni lukkoon jo nyt. Toisen päivän aikana sain Violetista paremman kuvan kuin ensimmäisenä päivänä. Edelleen mosaiikki/Anblick pahisvibattaa, ja hän epäilyttääkin tällä hetkellä minua eniten. Ääneni menee siis ++Anblick

BF:n mosaiikin epäily kuitenkin perustui siihen, että Violet on pahis. Nyt BF kuitenkin sanoo saaneensa Violetista paremman kuvan -> pitäisi viedä syyt epäillä mosaiikkiakin. Tää ei sovi tuohon muuhun ”varovainen aloittelija” -kuvaan ja mietityttää mitkä oli tuon äänen motiivit. Saanut pahiskaverilta vähän toiveita, että voisi joskus äänestääkin, ettei äänien puutteesta aleta epäilemään?

Cam:

Cam on ollut pelissä aika syrjässä. Muuten peli ei ole ollut mitenkään erityisen hyvismäistä, mutta tuo alun sekoilu riveissä ja sarakkeissa on sellainen asia, mitä Cam tuskin olisi voinut tehdä pahiksena. Kyseinen sekoilu ei voinut olla vahinko ja suunnitelmallisuuskin tuntuu hyvin epätodennäköiseltä – ja nyt Meizinkin roolin valossa on vain yhä epätodennäköisempää, sillä nyt pahis!Cam olisi suunnitellut koko jutun ja odottanut jonkun hyviksen kommentoivan asiaa, jotta olisi päässyt vänkäämään asiasta -> ei oikeasti toimi.

miina kirjoitti:Cameron on nyt tainnu aloittaa varmaan joka ikisen viime pelin jollakin tuollasella kämmillä. Edellisessä oli kultisti..

Pieni epäily, mut en kyllä uskoisi, että pahiskaveriaan lähtisi tuolla tavoin kyseenalaistamaan, päinvastoin olisi vain tyytyväinen kun toinen sai hyvispisteitä noin pienellä vaivalla. Enemmän vaikuttaa siltä, että miina ei ollut ihan hirveän tyytyväinen siihen, miten nopeasti yksi hyvis jo saatiin paikannettua.

miina kirjoitti:Cameron: En nyt kuitenkaan usko, että Cameron olis pahis. Vähän liian pitkälle mietitty moka.. toisaalta, pahiksilla on ollu kuitenki aikaa miettiiä ekaa postiaan aika paljon.

Ei ole vieläkään valmis hyväksymään Camin hyvismäisyyttä täysin -> viittaa enemmän siihen, että Cam on hyvis.

Camin kommentit miinasta on aika neutraaleja, enkä niistä osaa tehdä mitään päätelmää suuntaan taikka toiseen. Äänesti kuitenkin miinaa suht ajoissa, mitä pidän hyvismäisenä.

Halima:

Halimalta ei hirveästi ole tullut mitään mielipiteitä, joiden perusteluna olisi jotain vähän konkreettisempaa kuin fiilis. Lisäksi reagointi rayn tempaukseen ei vakuuttanut, koska tuntui enemmän ajattelevan, että ihan sama mikä rayn rooli on tai mitä siellä on takana, nyt vaan lynkataan, kuin oikeasti miettivän mikä tuo rayn rooli nyt oikein on ja miksi hän tuli pahiksena esiin.

Halima kirjoitti: Minulla on syyni mosaiikin unohtamiseen, mutta en halua niistä vielä tässä vaiheessa puhua.

Koska haluat niistä puhua?

Halima kirjoitti:
BF kirjoitti:Geraldine: Jossakin vaiheessa alussa minulle tuli pieni pahisviba, mutta tällä hetkellä se on haudattu. Hyviksenä näkisin hänet tällä hetkellä parhaiten.

Tulee olo, että tässä on pahis joka meinasi epäillä Geraldinea, mutta sai yöllä tietää että Gera on erikoinen ja näin ollen turha epäillä.

Miksi BF pahiksena kertoisi, jos vain meinasi epäillä Geraa? Jos hän kerran tuli siihen tulokseen yön aikana, että Geraa ei kannata epäillä, niin miksi hän edes sanoisi, että jossain vaiheessa hän sai pahisvibaa?

miina kirjoitti:
Halima: Mie oon käytännössä joka kerta menny metsään Haliman kanssa. Neutraali, vaikkei tule taaskaan mitenkään kauhean kyläläisfiilis Halimasta.

Vois sopia pahiskaveriksi. Jos Halima on hyvis, niin miksi miina ei käytä hyväkseen tuota epäilyään vaan siitä huolimatta laittaa neutraaliksi? Nyt tuo on vähän sellainen, että pidetään ovet auki, muttei kannusteta Haliman lynkkaukseen tai anneta siihen lisää syitä.

miina kirjoitti: Sinun ja Haliman keskustelu kun elit edellisessä roolissa: olitte erikoisesti samasta asiasta täysin erimieltä. Onko vaan niin että teillä oli asiasta erimielipiteiden vai pitikö Haliman saada olla eri mieltä hyvis-zeyn kanssa?

Tääkin on muiden tuoma pointti. Lisäksi ekan päivän kommentti oli tämä:
miina kirjoitti:
Zey: Mullakin alko nyt ihmetyttää tuo Haliman ja Zeyn keskustelu. Jompi kumpi pahis?
Missä ei niin tunnuttu miettivän, että ollaanko vaan eri mieltä ja muutenkin oli laitettu mun kohdalle miettimättä mua sen enempää. -> Vaikuttaa siltä, että tämän syyn takia miina olisi ollut valmis lähtemään ennemmin mua kuin Halimaa lynkkaamaan. Toisena päivänä kun mä olin paljastunut hyvikseksi, lisättiin jo tuo, että mahdollisesti oltiin vain eri mieltä asiasta.

miina kirjoitti: Halima on neutraali, jos pitäis laittaa jompaan kumpaan suuntaan niin pahis kuitenkin.


miina kirjoitti: Miun mielestä zeyllä on ihan hyviä pointteja. Ja Halima mullakin epäilyttää tällä hetkellä eniten.

++Halima

Viimeksi miina sanoi Halimasta, että tämä on neutraali. Vähän pahismaiseen suuntaan, koska ei tule kyläläisfiilistä (jonka totesi kuitenkin menneen joka kerta pieleen) – ja nyt Halima on eniten epäilyttävä? Koko perustelu on käytännössä se, että mulla on hyviä pointteja -> ei siis mitään omaa tuo pöytään epäilyihin. Sopisi pahiskaveriksi, sillä vaikuttaa siltä, että vasta kun topassa vaikuttaa, että Haliman selviytyminen on epätodennäköistä, miina pitää Halimaa pahismaisena ja äänestää häntä.

Halima ei ole kommentoinut paljoakaan miinaa. Ei tainnut missään vaiheessa kertoa mitä mieltä on hänestä.

Halima kirjoitti:Mä en kylläkään oo ihan samaa mieltä miinasta. Siis jos nyt oikein ymmärsin niin ray sun peruste miinan epäilylle on se, että miina väittää pitäneensä Meiziä hyvismäisenä, mutta ei oo sanonut sitä? Mun mielestä tuo nyt ei oo kovinkaan pahismaista, sillä pahikset yleensä enemmänkin pitää huolta siitä että tietävät ketä epäilevät ja ketä eivät ja epäilykset pysyy ns. systemaattisina. Hyvikset just tekee tällaista että ajattelee jotakuta hyvismäisenä, mutta ei oo muistanut kertoa siitä ketjussa selkein sanoin.

Tää oli ainut, jossa vähän lähennyttiin miinan roolia, mutta tässäkään Halima ei oikeastaan kommentoi miinaa, vain rayn perusteluja jahdata miinaa. Nään tän kuitenkin suht. turvallisena puolusteluna, enkä sikäli usko, että Halima miinan pahiskaverina olisi välttänyt tuon sanomista.

Hyvismäisyydestä puhuva seikka on kyllä tuo Geran äänestys, joka ei käy järkeen kun pahiksena Halima tietäisi jo Geran erikoisuudesta, eikä hyötyisi Geran epäilystä.

jeekaka:

jeekaka vaikuttaa tosiaan alun perusteella vainoharhaiselta hyvikseltä. miinaa ei tainnut kommentoida lainkaan, mutta lähti kuitenkin sen verran nopeasti miinaa äänestämään noin vain, mikä viittaa vahvasti hyvikseen. Lisäksi tää kommentointi miinan ”jeekakasta ei tuu samanlaista hyvisfiilistä” -epäilyyn
miina kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Johtuisko siitä, että 50% meidän yhteisistä peleistä oot itse ollut pahis ;D

Johtuis :) tähän piti lisätä tuo sama ku Lauchuolle, mutta unohtu. Mutta silti, edellisessä pelissä aina välillä unohtu om rooli ja lisäks, sie pelasit Miusta siinäkin pelissä tosi hyvimäisesti mitä miun oli helppo tajuta. Että siis, vaikka olin pahis niin silti siun pelityyli oli aika selkee mulle.

Vaikuttaa enemmän siltä, että jeekaka aidosti uskoo, että nyt voisi kyseessä olla hyvis-miina (joka epäilisi tällä kertaa kun ei varmaksi tietäisi jeekakan roolia), eikä siltä, että jeekaka tietäisi miinan olevan pahis.

miina kirjoitti: Mutta lähinnä mulla huolestuttaa se että en välillä ees muista että tässä pelissä on esim. Jeekakakin jota pidin alussa epäilyttävänä, nyt useamman päivän ollut hissukseen ja olenkin unohtanu ne epäilyni ja keskityn vaan siihen mitä muut kirjoittelee.

Tää vaikuttaa siltä, että miina haluaa herätellä muidenkin epäilyjä jeekakaa kohtaan.

miina kirjoitti:
ray kirjoitti:
miina kirjoitti: Onko Rayn sana nyt ainut mihin jeekaka perustat miun äänen?

on, lukitse jeekaka

EIHÄN TÄSSÄ OO MITÄÄN JÄRKEÄ! :D

miina kirjoitti:Jeekaka, ketä epäilet mun pahiskavereiksi?

Nää jeekaka kyselyt vaikuttaa siltä, että miina koittaa oikeasti selvitellä jeekakan epäilyn taustoja ja niihin puolustautua, mikä edelleen tekee jeekakaa vaan entistä hyvismäisemmäksi -> ei vaikuta siltä, että he olisi asiasta jotenkin keskustelleet ja sopineet, että jeekaka komppaa rayta.

ray:

Edelleen en 2.päivän lopun takia usko rayta pahikseksi, oli kuitenkin todella vahvaa hyvispeluuta. rayn ja miinan välisessä kommunikoinnissa ei muuten herättänyt mitään mielipiteitä suuntaan taikka toiseen, mutta tää vähän mietitytti:

miina kirjoitti:
Ray pelaa edelleen aika rauhallisesti. Mutta kun se pelas sellasta aggressiivista peliä niin pahiksena kuin hyviksenäki niin nyt en tiiä. Joku erikoinen? Joko hyvis tai pahis?

Jos ray on hyvis, niin pahiksena miina tietää ettei ray ole pahis, jolloin luulisi tuossa juurikin mietityttävän, onko ray erikoinen. Yötappojen perusteella kuitenkin 1.yönä pahikset tarkastivat Geraldinen. Miksi rayta ei tarkistettu, kun kuitenkin miina oli ainakin kiinnittänyt huomiota rayn erilaiseen pelaamiseen?

Violet:

Kuten oon sanonut, niin aloitus ja rayn tempaukseen reagoiminen ei vakuuta. Alussa Violet randomäänesti miinaa, mikä olisi helppo tapa pahiksellekin vetää vähän hajurakoa pahiskaveriin. Varsinkin, kun juttu ei hirveän aktiivisesti jatkunut vaan reaktion analysointikin tuli muiden pyytäessä. Toisen kerran miinaa äänestäessä ääni oli taas suht. turvallinen ja Violetia oltiin kuitenkin epäilty -> voisi kokea järkeväksi tehdä eroa.

Miksi Violet 3.päivän alussa kun halusit Haliman ja Meizin puolustelevan edellisen illan tekojaan, äänestit Meiziä etkä Halimaa? Aiemmin olit kuitenkin pitänyt Meiziä hyvismäisenä ja Halimaa pahismaisena -> luulisi että painostusääni lähtisi helpommin Haliman suuntaan.

miina kirjoitti: Violetin peli on edelleen vähän erilaista kun ennen. Vähän sivusta seuraaja- fiilis on jäänyt. Joulukiireet taitaa painaa itse kullakin tai sitten on rooliin liittyvä. Vielä en osaa sanoa mikä rooli se olisi. Jos eilen tapahtu violetin pelastus niin en usko että se olis ollu ray koska se oli vasta eka ääni, sitten olin minä, Halima laitto tasoihin ja mosaiikki ohi. Jos katselisi tilannetta muuna kuin itsenäni: sanoisin että pahis olis minä Halima tai mosaiikki. Mutta en nyt jotenkin usko violetin olevan pahis, koska violet ei laittanut lauchuolle ääntä. En kyllä ymmärrä enivei, miks violet ei laittanu ääntään sinne..

Tää on semmonen, että ei epäillä, mut kuitenkin ehkä vähän epäillään -tekstiä, mikä kyllä sopisi pahiskaverin kommentointiin. Ei selkeästi pyri Violetia saamaan lynkattavaksi, mut pitää senkin oven auki, että jos kuitenkin Violet joutuu pölkylle, niin hän voisi siihen liittyä keräämään hyvispinnoja.

Violetin kommentit miinasta:

Summarum: Camia, jeekakaa ja rayta en vaan näe pahiksina. Suurin erehtymisen vaara tässä kolmikossa on ray, mutta raynkin epäileminen tuntuu vain vainoharhaisuudelta. Eli pahikset löytyy joukosta ++Violet, Halima ja BF. Täytyy tutkia, miten tän kolmikon toisiinsa suhtautumiset oikein menee, mut nyt pidän kyllä vähän taukoa. Koitan kuitenkin tänään saada katsottua nekin läpi, kun mun huominen menee 11 eteenpäin serkulle menemisissä (enkä siellä viitsi peliä katsella, kun muutenkin nähdään maks. 2 kertaa vuodessa).

Ja Halimalta viestiä. En tykkää kyl yhtään. Halima on tässä pelissä tasan kommentoinut Violetin kommenttia Gerasta ja 2.päivänä halunnut lynkata Violetin, koska mieluummin Violet kuin Halima itse ja Violetista saa paljon informaatiota. Siinä on Haliman mietinnät Violetista. Ja nyt hänen viestinsä on ”BF on pahis, Zey ehkä toinen.” Mihin Violet on unohtunut? Eipä tunnu Violetin rooli kiinnostavan Halimaa. Ymmärrän, että Camia, jeekakaa ja rayta Halima ei juurikaan pohdi, sillä heitä Halima on sanonut pitävänsä hyviksinä, mutta Violetia kohtaan Halimalla on sentään ollut epäilyjä ja silti ei kiinnosta häntä pohtia. Ihmetyttää ja tekisi mieli heittää ääntä sinne.

Tän päivän alku kyllä saa mut ajattelemaan BF:ää enemmän hyviksenä, sillä sekä Violetin että Haliman suunnalta lähti epäilystä sinne heti päivän alussa, mut täytyy vielä tarkemmin tutkia.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 27.12.2017 19:59:09

Oon kännykän varassa, joten en kaikkeen nyt vastaa.

Kuten oon sanonut, niin aloitus ja rayn tempaukseen reagoiminen ei vakuuta. Alussa Violet randomäänesti miinaa, mikä olisi helppo tapa pahiksellekin vetää vähän hajurakoa pahiskaveriin. Varsinkin, kun juttu ei hirveän aktiivisesti jatkunut vaan reaktion analysointikin tuli muiden pyytäessä. Toisen kerran miinaa äänestäessä ääni oli taas suht. turvallinen ja Violetia oltiin kuitenkin epäilty -> voisi kokea järkeväksi tehdä eroa.

Miksi Violet 3.päivän alussa kun halusit Haliman ja Meizin puolustelevan edellisen illan tekojaan, äänestit Meiziä etkä Halimaa? Aiemmin olit kuitenkin pitänyt Meiziä hyvismäisenä ja Halimaa pahismaisena -> luulisi että painostusääni lähtisi helpommin Haliman suuntaan


Vastaukset kysymyksiin: Meiz valikoitui Haliman sijaan, sillä miina sekoili mielipiteensä suhteen Meizissä, eikä Halimassa.

Vastaukset Zeyn epäilyihin: Jos olen pahis, ja ray ei ole (tai vaikka molemmat olisimme), tiedän rayn tempauksen ansaksi. Miksi rynnisin siihen suoraa päätä? Miksi toisena päivänä, kun Halimaa ollaan äänestämässä, pyrkisin tekemään pesäeröa miinaan? Jos minä ja Halima olemme pahiksia, olisi se järkevämpää tehdä Halimaan. Miinaan en haluaisi pahiskaverina kiinnittää mitään huomiota, sillä se on paras tapa, jolla pahis miina selviytyy. Nytkin häneen keskittynyt huomio paljasti hänet. Tämän lisäksi haluan tuoda ilmi, että äänestin miinaa toisena päivänä ensimmäisenä ja kohtuu hyvillä perusteluilla. Ainut asia, mikä viittaa pahismaisuuteen on confirmation bias, tai sitten yrität pedata minusta ja Halimasta pahiskavereita.

Nyt kun Halima tuli puheeksi, niin en ollenkaan pidä siitä, kuinka hän saapuu kommentoimaan ainoastaan Black Foxia.

.


Viesti Kirjoittaja Zey » 27.12.2017 16:08
Violet kirjoitti:
Aikaisemmista viesteistäni kykenee päättelemään, että epäilen Zeytä vahvasti, ja että mistä syistä epäilen häntä.

Tää on kyllä musta väärin sanottu, sillä 2.päivänä sanoit uskovasi mun olevan hyvis ja sen jälkeen on tullut kai vain pientä mainintaa, että mun reaktio sopisi pahikselle ja lisäksi paritusta mosaiikin/Anblickin kanssa -> en kyllä noiden perusteella olisi osannut sanoa, että epäilet mua vahvasti.

Violet kirjoitti:
Totesin jo aikaisemmin, etten ole lainkaan pitänyt Zeyn tunneloinnista, ja epäilyjen rajaamistavasta.

Tätä saat kyllä avata lisää, sillä sä totesit, ettet tykkää siitä, että lähdin liikkeelle oletuksesta, että sinä tai Halima olette pahiksia, mikä ei ollut edes totta. Kerro miten olen tunneloinut? Kumpanakin päivänä olen kuitenkin käsitellyt kaikkia pelaajia. Ja kerro toki, miten niitä epäiltyjä pitäisi rajata? Itse olen nämä seitsemän vuotta ajatellut, että ne ketkä on hyvismäisiä, ei todennäköisesti ole pahiksia.


Epäilyjä voi rajata kyllä, mutta ei sulkea pois. Mä en tiedä kuinka monta hyvistä sun pitää lynkata ennen kuin huomaat, miten confirmation bias on rajannut näkökenttääsi. Black Foxin taisit jättää lähes huomioimatta rakentaessasi casea minusta, Halimasta ja miinasta, vaikka kyseinen pahistiimi ei toimisi (aikaisempi kysymys siitä, miksi ottaisin pesäeroa hiljaiseen miinaan ja toisin häntä esiin, enkä jo esillä olevaan Halimaan, joka oli muutenkin kuolemassa). Tunnelointi tapahtuu osaltaan sillä, että jätät muut pelaajat vähälle huomiolle (Black Fox. Jos käsittely on tasoa "Black Fox sanoi asian X miinasta" viestissäsi ilman mitään muuta merkittävää pelaajasta, kuten kolmantena päivänä teit, olet referoinut yhtä tapahtumaa, etkä missään mielessä käsitellyt pelaajaa, tai ainakaan antanut hänestä readia. Hyvä tapa piilottaa pahiskaveri listan sekaan.), mutta myös siinä, että pakotat eri suuntiin osoittavat todisteet tukemaan omaa teoriaasi, vaikka palaset eivät loksahda kohdilleen.

Jeekaka ei ole herännyt tänään, joten häntä ei voi siltä kantilta tarkastella. Mitä miinan viesteistä muistan, hän kylläkin vauhkoontui yhdestä jeekakan viestistä.

Nyt olen Zeyn vähimmäiskriteerien mukaisesti käsitellyt yhden pelaajan, ja pitkälle menevien teorioiden rakentaminen Zeystä ei ole enää tunnelointia. Vähimmäiskriteerit laskettiin Zeyn kolmannen päivän Black Foxin käsittelystä ja väitteestä, jonka mukaan hän on molempina päivinä kaikki pelaajat käsitellyt, eikä siten tunneloi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 27.12.2017 20:07:39

Ja Zey, tarkoitukseni ei ole väittää, että olisit tahalreen hiljentynyt pelistä. On valitettavaa, että jouduit auttamaan isääsi toipumaan leikkauksen jälkeen, ja lääkitsemään häntä, mutta sen seurauksena pääsit peliin pahiksille erittäin otolliseen aikaan. Tai vähemmän otolliseen, kun et voinut auttaa miinaa.

Zeyn listausviesti kyllä pitää Zey ja BF teorian mielestäni erittäin vahvana. Olisihan Zeyn pitänyt huomata Black Fox aikaisemmin epäilyttävänä. Aivan kuten minun olisi pitänyt huomata matriisissa yhden rivin yksityiskohta, joka aktualisoituisi noin neljäsosassa pelitapauksia.

Paitsi että peliteknisyyksien ja hahmojen skippaamiselle voi olla hyvä syy, pelaajien analysoinnin laiminlyöntiin ei.

(Zey ja BF on validi teoria, mut haluan vielä tällä asettelulla Zeylle tarkentaa hänen ensimmäisen päivän epäilyjensä heikkouden/epäreiluuden. Jos ei käynyt ilmi, olen edelleen katkera :<)
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 27.12.2017 20:33:57

Nähtävästi oma äänestyshiljaisuus on nyt suurennuslasin alla, joten avaanpa teille ne syyt, miksi on jäänyt äänestämättä/olen äänestänyt.
Ensimmäinen äänestys: Kuten arvata saattaa, olin paniikissa siitä, että lynkkaan jonkun omalta puoleltani. Kyseessä on ensimmäinen peli ja ensimmäinen äänestys. En kokenut, että minulla olisi mitään sen suurempaa epäilystä, jonka avulla olisin uskaltanut lähteä äänestämään. Kyllä, olen nössö :D

Toinen äänestys: En ollut paikalla äänestämässä. Ystäväni päätti lyhyellä varoitusajalla tulla kylään, joten siinä meni minun äänestyspäiväni. Ei siinä, kiva ilta se oli kuitenkin :)

Kolmas äänestys: Päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja äänestää. Äänestin mosaiikkia. En siihen mennessä ollut kovinkaan tarkasti ehtinyt lukea (saatika analysoida) viestejä, jotka oli kirjoitettu toisesta päivästä eteenpäin. Violetia en nähnyt enää niin pahismaisena, joten lähdin mosaiikkia äänestämään ihan vain siitä syystä, että hän oli listallani pahismaisimpia.

Olipas hauska huomata, että minusta on kokonaisuudessaan tehty yksi postaus. Tässähän tuntee itsensä kovin tärkeäksi tällä hetkellä :D Anyway, en tiedä Halima yritätkö ihan tahallasi laittaa epäilyksiäsi minua kohtaan, olet samaa siementä kuitenkin yrittänyt kylvää jo hetken aikaa? Näillä epäilyillä tuntemukseni on, että pahiksen on jostakin kaivettava joku henkilö, johon voisi mahdollisesti lähteä rakentamaan jotakin pahismaista. Kaipaisin kuitenkin hieman paremmat perusteet kuin toisena päivänä kirjoitetut hahmoanalyysit ja ”syrjäänvetäytyvyyden”. Työharjoittelu, koulun viimeistely sekä joulu toivat kiirettä ja joulun aikana sairastuttuani ei energiatasoni ole kovin korkeita suureen päättelytyöhön. Ja muistetaan näiden päälle edelleen se, että olen aloittelija. Mielenkiinnolla odotan parempia perusteluja epäilyillesi, jos sellaisia edes on.

Violetin viestiin olen osittain jo vastannutkin. Niiltä osin, mitä ei edellä olla jo käsitelty, vastaan nyt. Sinua epäilyttää minun ja miinan keskinäisen vuorovaikutuksen vähyys. Kuitenkin unohdat katsoa vuorovaikutustani muiden pelaajien kanssa. Joidenkin kanssa olen kommunikoinut enemmän, joidenkin vähemmän. Esimerkkinä jälkimmäisistä voisin sanoa vaikkapa Jeekaka tai Meiz.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa

cron