Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT
Lähetetty: 11.12.2017 20:48:11
Joulupukin kuuma linja
PJ: Justy
VPJ/APJ: Niacin
Pelityyppi: Kuukauden peli
Pelaajamäärä: 13
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: Jitachi
Korvatunturilla kuhisee! Joulupukilla on kova kiire vastailla kilttien lasten puheluihin ja laulattaa näitä televisiossa, mutta puhelinkeskukseen soluttautuneet pahikset pyrkivät sotkemaan Suomen lasten juhlan!
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 3 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Pelissä on käytettävä siistiä kieltä ja vältettävä henkilöön menevää kritiikkiä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Lisäksi Kylässä on käytössä varanimisysteemi: Erikoisroolihahmoilla on oikeus lähettää yönimen lisäksi myös varanimi. Tämä varanimi ei ole mikään virallinen, vaan on mukana vain siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimen voi antaa PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun yön vuorokausi (tai muu aika, jos yön kesto poikkeaa vuorokaudesta) on umpeutunut. Aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi. Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, pelinjohtaja arpoo hahmon yönimen. Arvonnassa otetaan huomioon hahmon rooli ja voittoehto. Eli esim. pahisten yötappoa ei arvota toiseen pahikseen.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka pelipäivä. Jokaisen pelaajan tulee siis kirjoittaa peliketjuun vähintään kerran pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet poistetaan sen päivän iltana ulos äänestetyn pelaajan mukana. Tällöin puhepakkoaan suorittamattomalle pelaajalle haetaan varapelaajaa. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään yhden kierroksen ajan.
Hahmot:
Ennen pelin alkua alla olevasta taulukosta arvotaan yksi vaakarivi. Tällä vaakarivillä olevat roolit tulevat peliin.
1 Vanginvartija, Kertakäyttöinen tappaja, Pahisennustaja, Tavallinen pahis, Tavallinen hyvis Ystävystyjä
***
2 Tavallinen pahis, Kertakäyttöinen ennustaja, Vanginvartija, Tavallinen hyvis, Kummisetä, Kertakäyttöinen ennustaja
***
3 Jäljittäjä, Pahisennustaja, 2-käyttöinen supertappaja, Roolinperijä, Tavallinen hyvis, Suojelija
***
4 2-käyttöinen työmatkalainen, Roolinlukitsija, Tavallinen pahis, Tavallinen hyvis, Tarkkailija, Roolinperijä
Arvottujen roolien lisäksi pelissä on kuusi tavallista hyvistä ja yksi tavallinen pahis.
Hyvisten roolikuvaukset
Vanginvartija
Joka yö vanginvartija valitsee yhden pelaajan. Tämä pelaaja viettää yön vankilassa, eikä pysty suorittamaan mitään aktiivista yötoimintoa. Aktiivinen yötoiminto tarkoittaa toimintoa, johon vaaditaan yönimi. Lisäksi vanginvartijan valitsema pelaaja on turvassa yhdeltä yötapoilta, ellei pelissä ole supertappajaa, joka voi tappaa myös vangitun pelaajan.
Kertakäyttöinen hyvistappaja
Voi kerran pelin aikana tappaa yhden pelaajan yön aikana.
Ystävystyjä
Ystävystyjä lähettää PJ:lle yönimen, joka kertoo, kenen kanssa haluaa ystävystyä eli olla vapaamuurarina loppupelin ajan. Ystävystymisen jälkeen ystävystyjä ja tämän kaveri saavat siis jutella keskenään savumerkeillä, ircissä, messengerissä tai muulla kivaksi toteamallaan keinolla.
Ystävystyjä saa lisätä yhden ystävän seurueeseensa joka yö. Kaikki ystävykset keskustelevat samassa keskustelussa, eikä ystävystyjä saa aloittaa erillisiä keskusteluja eri pelaajien kanssa. Myöskään ystävät eivät saa keskustella keskenään muuten kuin ystävystyjän aloittamassa keskustelussa.
Kun ystävystyjä lisää uuden ystävän seurueeseensa, avataan uusi keskusteluketju eikä uusi ystävä pääse lukemaan vanhoja keskusteluja.
Kertakäyttöinen ennustaja
Kerran pelin aikana kertakäyttöinen ennustaja saa lähettää yönimen. Hän saa tietää onko kyseinen pelaaja hyvis vai pahis. Kummisetä näyttäytyy ennustajalle tavallisena kyläläisenä.
Jäljittäjä
Jäljittäjä saa valita joka yö yhden pelaajan jota jäljittää. Hän saa tietää jäljittämänsä pelaajan yönimen/yönimet mikäli tämä sellaisen/sellaiset antoi.
Roolinperijä
Roolinperijä saa itselleen ensimmäisenä pelissä kuolevan erikoishyviksen roolin.
Suojelija
Joka yö suojelija ilmoittaa pelinjohtajalle, ketä hän suojelee sinä yönä. Suojeltu pelaaja on turvassa yötapolta, ellei häneen kohdistu supertappoa.
Suojelija ei voi suojella itseään.
2-käyttöinen työmatkalainen
Työmatkalinen voi kaksi kertaa pelissä ilmoittaa pelinjohtajalle olevansa yön poissa kylästä. Tällöin häneen ei voi kohdistua yötoimia. Jos roolinlukitsija valitsee työmatkalaisen kohteekseen samana yönä kun työmatkalainen päättää olla poissa kylästä, ei roolinlukitsija pysty estämään työmatkalaista.
Tarkkailija
Joka yö tarkkailija voi valita yhden pelaajan. Hän näkee ketkä kaikki kohdistavat tähän pelaajaan yötoimen. Hän ei kuitenkaan saa tietää mitä yötoimia tarkkailtavaan pelaajaan kohdistettiin.
Pahikset
Pahikset voivat kommunikoida keskenään yksityisesti. Pahiksilla on joka yö käytössään yötappo ja heidän täytyy ilmoittaa pelinjohtajalle kuka tappoa käyttää. Erikoisroolin omaavat pahikset voivat käyttää yötappoa oman toimensa lisäksi.
Pahisennustaja
Joka yö pahisennustaja saa valita yhden kohteen. Hän saa tietää tämän pelaajan roolin.
Kummisetä
Kummisetä näyttäytyy ennustajalle tavallisena kyläläisenä.
2-käyttöinen supertappaja
Kaksi kertaa pelissä supertappaja voi käyttää mafian yötapon sijaan omaa supertappoaan. Tätä yötappoa ei voi torjua.
Roolinlukitsija
Joka yö roolinlukitsija voi estää yhtä pelaajaa käyttämästä rooliaan. Roolinlukitsija ei saa tietää onnistuiko hänen yrityksensä. Jos roolinlukitsija valitsee työmatkalaisen kohteekseen samana yönä kun työmatkalainen päättää olla poissa kylästä, ei roolinlukitsija pysty estämään työmatkalaista.
Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Vuodenvaihteen peliaikataulu: kolmas päivä päättyy 23.12 klo 23. Kolmas yö on pidennetty 25.12. klo 21 saakka, jotta kaikki ehtisivät lähettää yönimensä. Neljäs päivä kestää puolestaan neljä IRL-päivää ja päättyy vasta pe 29.12. Myös viides pelipäivä on pidennetty neljään IRL-pelipäivään ja päättyy vasta ke 3.1. Tämän jälkeen pelipäivät jatkuvat normaalilla rytmillä.
Mukana:
Geraldine Kuoli 2. yönä, roolinperijä
Violet Kuoli 5. päivänä, tavallinen hyvis
Black Fox Kuoli 4. päivänä, tavallinen hyvis
raynpelikoneet
Zey Kuoli 1. yönä, tavallinen hyvis
Meiz Kuoli 3. yönä, suojelija
Jeekaka
Halima
miina Kuoli 2. päivänä, tavallinen pahis
Lauchuo Kuoli 1. päivänä, jäljittäjä
mosaiikki pudottautui 3. päivänä korvaajaksi Anblick kuoli 3. päivänä, tavallinen hyvis
Ariel tippui antiaktiivisuuteen 1. päivänä korvaajaksi Zey pudottautui 4. päivänä korvaajaksi Jeku
Cameron Kuoli 4. yönä, tavallinen hyvis
Varalla:
-
1. päivä alkaa tiistaina 12.12. klo 21.00. Sitä ennen on yö nolla, joka alkaa 11.12. klo 21.00. Yö nollan aikana pahikset saavat keskustella keskenään, mutta heillä ei ole vielä yötoimintoja. Ketjuun ei saa kirjoittaa kukaan ennen kuin 1. päivä alkaa.
PJ: Justy
VPJ/APJ: Niacin
Pelityyppi: Kuukauden peli
Pelaajamäärä: 13
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: Jitachi
Korvatunturilla kuhisee! Joulupukilla on kova kiire vastailla kilttien lasten puheluihin ja laulattaa näitä televisiossa, mutta puhelinkeskukseen soluttautuneet pahikset pyrkivät sotkemaan Suomen lasten juhlan!
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 3 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Pelissä on käytettävä siistiä kieltä ja vältettävä henkilöön menevää kritiikkiä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Lisäksi Kylässä on käytössä varanimisysteemi: Erikoisroolihahmoilla on oikeus lähettää yönimen lisäksi myös varanimi. Tämä varanimi ei ole mikään virallinen, vaan on mukana vain siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimen voi antaa PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun yön vuorokausi (tai muu aika, jos yön kesto poikkeaa vuorokaudesta) on umpeutunut. Aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi. Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, pelinjohtaja arpoo hahmon yönimen. Arvonnassa otetaan huomioon hahmon rooli ja voittoehto. Eli esim. pahisten yötappoa ei arvota toiseen pahikseen.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka pelipäivä. Jokaisen pelaajan tulee siis kirjoittaa peliketjuun vähintään kerran pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet poistetaan sen päivän iltana ulos äänestetyn pelaajan mukana. Tällöin puhepakkoaan suorittamattomalle pelaajalle haetaan varapelaajaa. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään yhden kierroksen ajan.
Hahmot:
Ennen pelin alkua alla olevasta taulukosta arvotaan yksi vaakarivi. Tällä vaakarivillä olevat roolit tulevat peliin.
1 Vanginvartija, Kertakäyttöinen tappaja, Pahisennustaja, Tavallinen pahis, Tavallinen hyvis Ystävystyjä
***
2 Tavallinen pahis, Kertakäyttöinen ennustaja, Vanginvartija, Tavallinen hyvis, Kummisetä, Kertakäyttöinen ennustaja
***
3 Jäljittäjä, Pahisennustaja, 2-käyttöinen supertappaja, Roolinperijä, Tavallinen hyvis, Suojelija
***
4 2-käyttöinen työmatkalainen, Roolinlukitsija, Tavallinen pahis, Tavallinen hyvis, Tarkkailija, Roolinperijä
Arvottujen roolien lisäksi pelissä on kuusi tavallista hyvistä ja yksi tavallinen pahis.
Hyvisten roolikuvaukset
Vanginvartija
Joka yö vanginvartija valitsee yhden pelaajan. Tämä pelaaja viettää yön vankilassa, eikä pysty suorittamaan mitään aktiivista yötoimintoa. Aktiivinen yötoiminto tarkoittaa toimintoa, johon vaaditaan yönimi. Lisäksi vanginvartijan valitsema pelaaja on turvassa yhdeltä yötapoilta, ellei pelissä ole supertappajaa, joka voi tappaa myös vangitun pelaajan.
Kertakäyttöinen hyvistappaja
Voi kerran pelin aikana tappaa yhden pelaajan yön aikana.
Ystävystyjä
Ystävystyjä lähettää PJ:lle yönimen, joka kertoo, kenen kanssa haluaa ystävystyä eli olla vapaamuurarina loppupelin ajan. Ystävystymisen jälkeen ystävystyjä ja tämän kaveri saavat siis jutella keskenään savumerkeillä, ircissä, messengerissä tai muulla kivaksi toteamallaan keinolla.
Ystävystyjä saa lisätä yhden ystävän seurueeseensa joka yö. Kaikki ystävykset keskustelevat samassa keskustelussa, eikä ystävystyjä saa aloittaa erillisiä keskusteluja eri pelaajien kanssa. Myöskään ystävät eivät saa keskustella keskenään muuten kuin ystävystyjän aloittamassa keskustelussa.
Kun ystävystyjä lisää uuden ystävän seurueeseensa, avataan uusi keskusteluketju eikä uusi ystävä pääse lukemaan vanhoja keskusteluja.
Kertakäyttöinen ennustaja
Kerran pelin aikana kertakäyttöinen ennustaja saa lähettää yönimen. Hän saa tietää onko kyseinen pelaaja hyvis vai pahis. Kummisetä näyttäytyy ennustajalle tavallisena kyläläisenä.
Jäljittäjä
Jäljittäjä saa valita joka yö yhden pelaajan jota jäljittää. Hän saa tietää jäljittämänsä pelaajan yönimen/yönimet mikäli tämä sellaisen/sellaiset antoi.
Roolinperijä
Roolinperijä saa itselleen ensimmäisenä pelissä kuolevan erikoishyviksen roolin.
Suojelija
Joka yö suojelija ilmoittaa pelinjohtajalle, ketä hän suojelee sinä yönä. Suojeltu pelaaja on turvassa yötapolta, ellei häneen kohdistu supertappoa.
Suojelija ei voi suojella itseään.
2-käyttöinen työmatkalainen
Työmatkalinen voi kaksi kertaa pelissä ilmoittaa pelinjohtajalle olevansa yön poissa kylästä. Tällöin häneen ei voi kohdistua yötoimia. Jos roolinlukitsija valitsee työmatkalaisen kohteekseen samana yönä kun työmatkalainen päättää olla poissa kylästä, ei roolinlukitsija pysty estämään työmatkalaista.
Tarkkailija
Joka yö tarkkailija voi valita yhden pelaajan. Hän näkee ketkä kaikki kohdistavat tähän pelaajaan yötoimen. Hän ei kuitenkaan saa tietää mitä yötoimia tarkkailtavaan pelaajaan kohdistettiin.
Pahikset
Pahikset voivat kommunikoida keskenään yksityisesti. Pahiksilla on joka yö käytössään yötappo ja heidän täytyy ilmoittaa pelinjohtajalle kuka tappoa käyttää. Erikoisroolin omaavat pahikset voivat käyttää yötappoa oman toimensa lisäksi.
Pahisennustaja
Joka yö pahisennustaja saa valita yhden kohteen. Hän saa tietää tämän pelaajan roolin.
Kummisetä
Kummisetä näyttäytyy ennustajalle tavallisena kyläläisenä.
2-käyttöinen supertappaja
Kaksi kertaa pelissä supertappaja voi käyttää mafian yötapon sijaan omaa supertappoaan. Tätä yötappoa ei voi torjua.
Roolinlukitsija
Joka yö roolinlukitsija voi estää yhtä pelaajaa käyttämästä rooliaan. Roolinlukitsija ei saa tietää onnistuiko hänen yrityksensä. Jos roolinlukitsija valitsee työmatkalaisen kohteekseen samana yönä kun työmatkalainen päättää olla poissa kylästä, ei roolinlukitsija pysty estämään työmatkalaista.
Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Vuodenvaihteen peliaikataulu: kolmas päivä päättyy 23.12 klo 23. Kolmas yö on pidennetty 25.12. klo 21 saakka, jotta kaikki ehtisivät lähettää yönimensä. Neljäs päivä kestää puolestaan neljä IRL-päivää ja päättyy vasta pe 29.12. Myös viides pelipäivä on pidennetty neljään IRL-pelipäivään ja päättyy vasta ke 3.1. Tämän jälkeen pelipäivät jatkuvat normaalilla rytmillä.
Mukana:
raynpelikoneet
Jeekaka
Halima
Varalla:
-
1. päivä alkaa tiistaina 12.12. klo 21.00. Sitä ennen on yö nolla, joka alkaa 11.12. klo 21.00. Yö nollan aikana pahikset saavat keskustella keskenään, mutta heillä ei ole vielä yötoimintoja. Ketjuun ei saa kirjoittaa kukaan ennen kuin 1. päivä alkaa.