Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.12. klo 21.00

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 22.11.2017 21:12:43

Pj pahoittelee viivästystä!

En kykene nyt kirjoittamaan kunnollista aamuviestiä. Yöllä kuoli Zey, ja hän oli tavallinen hyvis. Päivä päättyy 26.11. Klo 21.10!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 22.11.2017 21:37:52

Miun tuntuma oli kerrankin oikeessa! Yleensä oon ihan täysillä lynkkaamassa hyviksiä mutta kerrankin näin!

Anblick ja jeekaka oli eilen vähäsanaisia eivätkä äänestäneet. Pitäis ehkä miettiä jeekakaa uusiks, oonko päästämässä sen aivan sormien läpi vaan muutaman viestin perusteella. Pitää lukea vähän tarkemmin huomenna.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 22.11.2017 21:52:50

Hyvä miina! :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Nego » 22.11.2017 22:17:36

Oon rättiväsynyt, joten turisen lisää huomenna töiden jälkeen, mutta haluan sanoa tämän:

@Ray: Jätän tän viestin loppuun lainauksen viestistä, johon viittaan.

Pidät kyllä mua aika tyhmänä, jos tosissasi olet sitä mieltä, etten olisi voinut lukea Cameronin viestistä rivien välistä sinun lähestymistapaasi. Pakettiin kun lisää vielä sinun itse tokana päivänä kirjoittamasi viestit Cameronille, oli mulle aika selvää, että tunneloit Cameronia aika sokeasti, ihan niin kuin teet mulle joka ikisessä pelissä: keskityt yhteen juttuun, luulet sen olevan niin kuin kuvittelet, etkä heristele korviasi yhtään sille, miten tunneloitavasi osoittaa sun olevan väärässä. Cameronin sulle kirjoittama viesti oli mulle aika turhankin tuttu sellaisten virkkeiden kautta kuin "*Syvä huokaus* Ray, luetko sää mun viestejä ollenkaan? Lainaus edellisestä viestistä: ---"...

Veikkaan, että aika moni pelaaja tässä pelissä huomasi kyllä, kuinka hyppäsit heti tunneloimaan samalla tavalla mua, kun olin antanut sillä hetkellä ratkaisevan äänen Cameronille. ;) Voin kyllä sanoa jo nyt, että mä en sitä jaksa, enkä aio kuluttaa sitä vähää aikaa, jonka tähän peliin ehdin laittamaan sun kanssasi jankkaamiseen. Alkaa käydä vanhaksi.

Voisitko muuten Ray perustella, miten päädyit siihen ajatukseen, että Cameron ja minä ollaan pahikset? Mä kuitenkin äänestin Cameronia pelastaakseni itteni. Uskoitko tosiaan, että olisin ummikkona mieluummin uhrannut pahistoverini (joka vieläpä äänesti minua!) kuin itseni? Paremmat mahikset Cameronilla olisi ollut tässä pelissä kuin minulla, mikäli olisimme olleet pahispari, etenkin kun hänellä olisi ollut varmasti parempi kokonaiskuva tästä pelistä.

Ja keitä oikeastaan epäilet tällä hetkellä? Kuka olisi mun parini? Entä jos en ookaan pahis, ketkä kaksi olisi uskottavin tiimi?

Koitan lukea huomenna ekaa päivää ja yötä, mutta en varmasti kerkeä lukea kaikkia 16:ta sivua. Öitä.

raynpelikoneet kirjoitti:Slendy, D3:

Nego sanoi:
Cameron - Cameronin perustelu ekan päivän äänelleen ontuu, mutta hän ei ole täysin väärässä Rayn lähestymistavasta.


Selvä, Nego myös sanoo:
Alotin suoraan 2. päivän alusta vailla aikomustakaan lukea sitä edeltäviä viestejä


Tässä on Cameronin ainoa viesti D2:
Cameron kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Kukaan ei IKINÄ kaupunkilaisena tee tuota. Ei koskaan.

Siis tarkoitatko että kukaan tavis ei ikinä vaihda ääntään viime minuuteilla? :DD Kyllä vaihtaa! Jos olisin ollut pahis, niin enkö olisi silloin tyytyväisenä pitänyt vain Anblickin ääneni? Välttyen suuremmalta hässäkältä. Jos Anblick olisi ollut pahis, olisin saanut aika hyvin luottoa kerättyä sillä, ja jos olisin pahis, niin mitä väliä minulle olisi ollut kumpi olisi tipahtanut?

raynpelikoneet kirjoitti: Se on mielestäni ihan sama mitä Cameron selittää, mutta vieläkään hän ei ole antanut yhtäkään syytä miksi hän todella vahvasti ajattelisi, että Halima oli kultisti.

*Syvä huokaus* Ray, luetko sää mun viestejä ollenkaan? Lainaus edellisestä viestistä:
Cameron kirjoitti:Halimalla oli siis vähän ei-Halimamainen pelin alku, jossa vähän tuntui pelailevan vähän puolivillaisesti. Hyviksenä olen tottunut häneltä aika terävään, analyyttiseen ja rationaaliseen peliin, mutta myös tuollainen "rennonleppoisasti" pelaileva Halima on ollut joissakin peleissä. Pahikseksi en uskonut häntä siksi että pahiksena hän todennäköisesti olisi pelannut tarkemmin, sillä silloin on aina kyse kuitenkin koko joukkueen selviämisestä. Eteenkin kun pahiksia on näin vähän, vastuu kasaantuu niille kahdelle. Sitten huomasin että itse asiassahan kultti on vastuussa vain itsestään, jolloin pelin sössiessään häviää vain oman itsensä puolen, eikä ole myötäkärsiviä pahisjoukkuelaisia. Tähän sopisi hyvin tuollainen Haliman ei-niin-hyvismäinen muttei myöskään kovin tarkka pelaaminen.


Ja rayn, luulen että kaikille on selvää että pidät mua pääpahisepäilynäsi, joten keitä muita epäilet?

Niacin kirjoitti: Cameron, oliko Halima siis susta todennäköisempi kultisti kuin Anblick? Ja mitä mieltä olet Anblickistä nyt?

Kyllä Halima ois minusta ollut todennäköisempi kultisti kuin Anblick. Tämä sopiikin hyvin kun aloin tekemään vihdoin tätä pelaajalistausta että saisin vähän otetta tästä pelistä.

Anblick
Ensimmäisessä viestissään kommentoi mm. että Lauchuo ensin hyvisteli ja sitten myöhemmin sanoi että hyvistely tulee hyvikseltä luonnollisesti, mutta liian vähän materiaalia epäilyksiin ja että ray on aggressiivinen, mutta ei epäile tätä siitä.
Nyt uudelleen lukiessa mietin että sanoisko pahis näin:
Anblick kirjoitti:
Zey kirjoitti:Kakun säännöissä sanotaan, että juhlien pitäjää ei voida tappaa ilman että hänet tappanut pahis paljastuisi, eli PJ paljastaisi kyseisen pahiksen.

No hupsista, näköjään!

Eli siis Anblick ei tiennyt (tai esitti ettei tiennyt), että PJ ilmoittaa tässä tapauksessa tappajan. Luulisi että pahikset olisivat tästä keskustelleet jo keskenään tuossa vaiheessa päivää, tai että Anblick olisi tätä kysynyt pahiskavereiltaan...
Toisessa viestissä totesi että Lauchuo ei hyvistellytkään, ihmettelee Slendien ja rayn pelikulttuuria (readeja yhden lauseen perusteella), sitten vastailee kysymyksiin ja pohtii hyvistelyä. Neljännessä kommentoi miinaa, josta on ristiriitaiset fiilikset. Myöhemmin toteaa, että Lauchuo ja Slendie epäilyttävät häntä eniten, koska he epäilivät häntä hassuin perustein (ja totesikin sen ehkä vähän vaikuttavan vastahyökkäykseltä).
On mielenkiintoista lukea, että kuten Anblick itsekin jossain vaiheessa viestejä toteaa, hänellä ei ole juurikaan mielipiteitä muista pelaajista, vaikka näitä kommentoikin. Lisäksi hän toteaa että ainakin osasyynä hänen Lauchuo-syytökset hyvistelystä olivat muiden viestit, jotka olivat asiasta huomauttaneet. Myöhemmin äänestää Slendietä ja vaihtaa sitten äänensä Halimalle. Bileiden aikana tekee alun pelaajista hyvää listausta, jossa epäilee eniten Lauchuota, joka kuoli sittemmin ekana yönä. Tästä tulikin mieleen että olisiko pahiksen ylipäätään järkevää yötappaa pelaajaa, jonka epäilyksiin hänellä tuntuu olevan eniten "kättä pidempää" sillä hetkellä? Ei tunnu loogiselta. Jolleivat pahikset ajatelleet Lauchuota kultiksi...eli ei voi vetää johtopäätöstä oikein suuntaan eikä toiseen. Viimeisessä viestissään Anblick epäilee Slendietä, ja luokittelee Niacinin ja miinan neutraaleiksi. No jaa-a. Paljon pointteja, jotka sopisivat pahisAnblickin peluuseen (alun mielipiteettömyys, muiden peesissä meneminen, periaatteessa yötappokin), mutta toisaalta ei mitään superepäilyttävää pelaamista. Myöskään mitenkään erityisen hyvismäinen olo ei ole tullut, vaikka hyvispointtejakin on (tuo ettei tiennyt miksi pahis paljastuisi kakunomistajan taposta, toteaa itse että peesasi pelaajia ja että on hankala muodostaa mielipiteitä), joten tällä hetkellä luokittelen neutraaliksi.

jeekaka
Ensimmäisessä viestissä kokee, että en perustellut Lauchuon epäilyjäni pahismaisesti. Kommentoi Slendietä ja Halimaa, toteaa että lynkkaisi mieluummin Lauchuon kuin minut. Myöhemmässä viestissä yrittää selventää Slendien sanomisia ja äänestää Halimaa opportunisen äänestämisen vuoksi.
jeekaka kirjoitti:
Halima kirjoitti:jeekaka, sun mielestäkö ei pitäis pelastaa itseään jonka tietää varmasti hyvikseksi?


No en itse pelastaisi ainakaan sellaisen pelaajan kustannuksella jota en itse edes epäile.....

Ihan oikeastikko? :DD Koska itsehän olet ainoa pelaaja, jonka roolin tiedät 100% varmasti. Miksi siis uhraisit ennemmin varman hyviksen kuin jonkun joka-ei-todennäköisesti-ole-pahis?
Tänään jeekaka on lähinnä pohdiskellut eilisen äänestyksiä ja tullut lähinnä siihen tulokseen, että pahis!Cameronin ei olisi kannattanut vaihtaa ääntä Anblickilta pois. jeekaka tuli aika myöhään peliin mukaan, joten hänestä ei vielä niin paljon ole kertynyt materiaalia kuin muista, jonka vuoksi mitään kovin vankkoja mielipiteitä ei oikein synny kumpaankaan suuntaan. jeekaka tuntuu tuovan kuitenkin aika paljon "raakoja" ajatuksia peliin, siis sellaisia joita ei ole suuremmin pohtinut etukäteen, mikä sopisi ennemmin hyvismäiseen peliin, joten tällä hetkellä lievästi hyvismäinen. Mitä mieltä jeekaka olet raysta?

Jeku
Jekusta ei kyllä ole kuulunut paljon mitään. Neljä viestiä koko peliin, joista peliin liittyvää asiaa on että kaikki peliin liittyvä on ruodittu, hän on lukenut säännöt ja kertonut ketkä pelaajat tuttuja ja ollut että "häh" Lauchuon yötaposta. Näistä mikään ei kerro kyllä yhtään mitään Jekun roolista, tuo viimeisin olisi helppo feikki, jonka pahiskaveri voisi vinkata heittämään.

Tällä hetkellä tuntuu että ++Jekusta ois kiva saada lisämatskua. Huomenna oon taas enemmän ku kellonympäri töissä, joten ehdin ehkä vähän lukemaan peliä mutta pääsen vasta tiistaina paremmin takaisin pelin ääreen.

Missä Cameron puhuu minun "lähestymistavastani"? Ei missään.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Nego » 22.11.2017 22:19:20

Tää vielä ja sitten pehkuihin:

miina kirjoitti:Miun tuntuma oli kerrankin oikeessa! Yleensä oon ihan täysillä lynkkaamassa hyviksiä mutta kerrankin näin!

Anblick ja jeekaka oli eilen vähäsanaisia eivätkä äänestäneet. Pitäis ehkä miettiä jeekakaa uusiks, oonko päästämässä sen aivan sormien läpi vaan muutaman viestin perusteella. Pitää lukea vähän tarkemmin huomenna.

Mut sähän äänestit mua etkä Cameronia. :?
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 22.11.2017 22:55:18

miina; En äänestänyt eilen, kun mulle oli oikeastaan aika sama kumpi lynkataan :D Olin aikalailla niissä johtopäätöksissä että pahikset+kultti löytyy Negon, Cameronin, Anblickin ja Niacinin joukosta, mutta ei mulla ollut sen kummempia epäilyksiä, meni viime tinkaan jo oli muutenkin säätöä. Vähän mietin olisiko pitänyt äänestää Nego tasoihin Cameronin kanssa niin Anblick olisi voinut näyttää karvansa jos olisi ollut Cameronin pahistoveri, mutta sitten sekin tuntui vähän turhalta kun siinä tapauksessa olisi kumminkin saanut pahiksen lynkattua :D Sinänsä aika tärkeä olo, kun tuntuu että olen parhaiten hyödyksi kun en tee mitään :D

Nego kirjoitti:jeekaka - Jeekaka maalailee vähän turhia uhkakuvia seinälle salaliittoteorioillaan. Useimmiten yksinkertaisin ratkaisu on oikea, enkä siten yhdy ollenkaan hänen teorioihinsa Slendiestä tai Raystä pahiksina. Täytyy tarkkailla, että onko tän teorisoinnin taustalla synkempää motiivia; ainakin Jeekaka koittaa puskea jonkinnäköistä epäilyä Raytä kohti.


No niinhän mä sanoin jo itsekin, että etsisin mieluummin todennäköisempää vaihtoehtoa. Silti pysyn tuossa johtopäätöksessäni, että Lauchuon tappo Slendien tai rayn ollessa pahis käy käytännössä järkeen parhaiten vain jos molemmat ovat pahiksia. Enkä varsinaisesti koittanut puskea erityisempää epäilyä rayta kohtaan, halusin vain selvittää voinko luottaa siihen että rayn epäilykset Cameronia kohtaan on vilpittömiä, ja sain aikalailla sellaisen vastauksen kuin kuvittelinkin.

raynpelikoneet kirjoitti:Minä en suoraansanottuna tiedä, voisiko jeekaka pahiksena/kultistina vetää tuon D1 - D2 "usutetaan pahikset kultin kimppuun" juttunsa. Intuitioni sanoo ei.


Totuus on etten tiedä itsekään :D Riippuisi varmaan ihan siitä, kuka olisi mun pahiskaveri. Se eka heitto nyt oli aika no-brainer, jonka olisin varmaan pahiksenakin ajatellut sanovani jos olisin hyvis, mutta Lauchuo olisi varmaan ollut myös mulle se ensisijainen harhalynkkauskohde, eikä mulla olisi ollut omasta puolesta hirveästi pelättävää yötapon suhteen, kun kukaan ei ollut oikeastaan epäillyt mua.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 22.11.2017 23:29:47

Niin ja se yksinkertaisin ratkaisu:

jeekaka kirjoitti:Jos oletetaan, että pahikset on olleet vain ihan hiljaa yötaposta, he löytyvät joukosta Cameron, Niacin, Jeku. Tällöin pitäisin aika todennäköisenä, että Jeku voisi olla toinen pahiksista, koska ei välttämättä ole hirveästi ollut mukana pohtimassa yötappoa, ja Lauchuo on kulttikuumotuksissa valittu ehkä vähän sen kummemmin analysoimatta. Niacinille olisi turvallisempi ratkaisu kuin Cameronille, koska Cameron on vakavammassa lynkkautumisriskissä tänään.


Lisäksi Niacin antoi Cameronille äänen, joka mahdollisti Negon pelastaa itsensä. Tällä hetkellä Nego tälleen täysin pelityyliä tuntematta hyvinkin vaikuttaa hengestään taistelevalta pahikselta. Mun mielestä rayn keissi valehtelusta on hyvä, ja lisäksi vähän hassua että Nego nyt vetoaa rayn tunnelointiin Cameronin suhteen, kun juuri kävi ilmi ettei Cameron ollut hyvis :D

(Sillä varauksella, että Anblick bluffasi yötaposta puhuessaan ja Niacinin äänestyksen suhteen kävi vain tuuri :D)
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 22.11.2017 23:55:43

Mä vastaan tuohon Negon viestiin aamulla, kun pääsen töistä, mutta lähtökohtaisesti se, että Cameron osoittautui ei-hyvikseksi, ei merkkaa mitään. Jos minä olen pahis, minä tiesin ettei Cameron ole pahis -> ja että minun Cameron caseni on hevonkukkua. Tuo on Negon pointti. Mutta lisää tähän aamulla.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 22.11.2017 23:59:42

Jaa uudelleenluettuna en mä kyllä oikein tiedäkään mitä Nego tuossa itseasiassa yrittää sanoa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 23.11.2017 00:24:11

Ah, nyt tämä peli muuttui mulle ymmärrettävämpään muotoon. <3 Mulla oli Cameronista aika epävarma mahdollisestipahis-fiilis, mutta kultistia en siitä kyllä nähnyt tulevaksi, koska ainut syy mitä keksin sille Camin Halima-äänelle oli se, että oikeasti olisi epäillyt Halimaa kultistiksi. Että hyvää työtä kyllä siinä miina! Kiinnostaa kyllä kuulla sitten jälkeen päin, kenet Cameron olis kulttiinsa koittanut värvätä. :)

Nego kirjoitti:Tää vielä ja sitten pehkuihin:

miina kirjoitti:Miun tuntuma oli kerrankin oikeessa! Yleensä oon ihan täysillä lynkkaamassa hyviksiä mutta kerrankin näin!

Anblick ja jeekaka oli eilen vähäsanaisia eivätkä äänestäneet. Pitäis ehkä miettiä jeekakaa uusiks, oonko päästämässä sen aivan sormien läpi vaan muutaman viestin perusteella. Pitää lukea vähän tarkemmin huomenna.

Mut sähän äänestit mua etkä Cameronia. :?

Oho, niimpä tosiaan. :o Olin miinan viestien perusteella ihan siinä käsityksessä, että miinan ääni oli Cameronilla.

miina kirjoitti:"Ainiin ++Jeku. En nää Jekua kaikista epäilyttävimpänä, mutta haluaisin nyt kumminkin vähän lisää materiaalia."

"Oon melko varma että Cameron on kultisti. Mafiaksi epäilen Anblickia ja Niacinin. Nego nyt on vähän hälventänyt Jekun aiheuttamaa pahisleimaa, mutta ei täysin. Voisin hyvin ajatella Negon olevan pahiskin. "

"Uskon että Cameron on kultisti, jostakin syystä oon koko ajan tästä vakuuttuneempi. Nego/Jeku on pahis melko varmasti. EI niinkään Negon sisältö mua huoleta, mutta Jekun tuotokset, sekä tiputtautuminen."

Jotenkin en näe oikein logiikkaa tässä. Aluksi Jeku ei ollut susta kaikkein epäilyttävin, sitten sanoit että Nego on hälventänyt vielä Jekun epäilyttävyyttä (ja epäileväsi sen sijaan enemmän minua ja Anblickia), mutta lopuksi sanot kuitenkin JekuNegon olevan "melko varmasti" pahis juuri Jekun ei-minkään takia? Vahva epäilysi Cameronin suhteen kävi viesteistä hyvin ilmi, mikset tosiaan sitten äänestänyt Cameronia? (Heräsi mieleen pari villiä teoriaa tähän liittyen, mutta kiinnostaa ensin kuulla vastausta.)

Negon pelityyli on mulle täysin vieras, mutta jotenkin pisti silmään kuinka hätä Negolla oli harppoa peliä kiinni parissa tunnissa. Jotenkin tuntuu, että pahiksella voisi tuossa tilanteessa olla enemmän paine koittaa itsensä kiireellä pelastaa. Ainakin se oli ilmeisesti jäänyt huomaamatta, että Zey oli varmaksi hyvikseksi todettu ja jotenkin lennosta napatun kuuloisia oli muutkin kommentit. Samoin vastaus miinan kysymykseen "Oliko Jekun rooli niin vaikea että piti pudottautua?" yllätti. En tiedä mitä odotin, mutta jotain muuta vastausta kuin minkä Nego antoi: "Vaikeetahan se on joskus pelata, kun ei tiedä mistään mitään.". Harvoin käytän täällä sanoja teennäinen tai väkinäinen, mutta tästä vastauksesta tuli kyllä joku sellainen fiilis.

raynpelikoneet kirjoitti:Ensinnäkin kukaan näistä ei ole mafia. Toisekseen, on hyvin todennäköistä, että joku näistä henkilöistä on kulttilainen D3. Sillä ei valitettavasti ole mitään merkitystä. Se, että vaikka osuisittekin oikeaan, ei auta kaupunkia millään tavalla. Koska kukaan heistä ei ole kultisti. Jos lynkkaatte jonkun noista, jäätte samaan tilanteeseen kun missä oltiin D3 alussa, poislukien yksi kaupunkilainen jonka mafia tappaa yöllä (koska alkuperäinen kultisti recruittaa jokatapauksessa yön aikana). Älkää koskaan yrittäkö lynkata kulttilaisia ennen kun mafia ja alkuperäinen kultisti on pois pelistä. Ikinä.

Raylle tästä oivalluksesta hyvispisteitä. Rayn tuntuu tosissaan olevan huolissaan omasta yökuolemastaan ja koittaa jättää jälkeensä oikeasti hyödyllistä testamenttia. (Tosin tänä yönä Zey oli kyllä oletetumpi uhri.) En tiedä oliko tämä muille kuinka itsestäänselvä asia, mutta tuo kultistin hydramaisuus ei mulla käynyt taas mielessäkään, olisin voinut aivan tyytyväisenä alkaa lynkkaamaan kulttiin todennäköisesti liittyneitä.

//Jeekaka, raynpelikoneet (näköjään mun ajatuksenjuoksu hidastuu vielä entisestään yhden oluen jälkeen)

Jeekaka, musta tuntuu niin itsestäänselvältä, että Lauchuon yötappo johtui juurikin hänen saamastaan kultisti-leimasta, etten kokenut tarvetta sitä sen enempää pohtia tai kommentoida. Mutta se kuulostaa myös ihan järkevältä huomiolta (sanoitko sen sinä vai joku muu aiemmin?), että se puhuisi raynin ja Slendien kyläläisyyden puolesta, koska pahiksina olisivat voineet helposti hyväksikäyttää Lauchuon hyväuskoisuutta.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 23.11.2017 00:44:28

Niacin kirjoitti:Jeekaka, musta tuntuu niin itsestäänselvältä, että Lauchuon yötappo johtui juurikin hänen saamastaan kultisti-leimasta, etten kokenut tarvetta sitä sen enempää pohtia tai kommentoida. Mutta se kuulostaa myös ihan järkevältä huomiolta (sanoitko sen sinä vai joku muu aiemmin?), että se puhuisi raynin ja Slendien kyläläisyyden puolesta, koska pahiksina olisivat voineet helposti hyväksikäyttää Lauchuon hyväuskoisuutta.


Tuossa quotessani puhun siis niistä, jotka kommentoivat yötappoa jo ennen kuin se tapahtui (ja tarkalleen ottaen Anblick tosiaan menee tähän samaan kategoriaan, saattoi hyvinkin kiirehtiä puhumaan aiheesta kun kaikki muutkin :D)

Lauchuon hyväuskoisuudesta taisi puhua ray itse. Oma logikx menee niin, että tosiaan kummallekin Lauchuo olisi ollut hyvä harhalynkkaus päivällä, ja eikä mafian oikeasti kannata tappaa parhaita kultistiepäiltyjään yöllä jos voi tappaa ne päivällä, kun kulttijahdilla saa hyvin huomion pois itsestä :D Se miksi ajattelen että ray ja Slendie olisivat yhdessä pahiksina voineet kuitenkin tappaa Laun, on se että selkeästi pitivät toisiaan potentiaalisina yötappokohteina, ja olisivat voineet ajatella että herättää kummastusta jos kumpikaan ei kuole -> Laun kuollessa sille oli selkeä kultistiselitys. En silti tiedä olisivatko pahiksenakaan ajatelleet noin, ehkä eivät :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 23.11.2017 00:53:26

Nyt kyllä ilmaisin epäselvästi ajatuksiani, miina ei siis ole missään nimessä mun pahisehdokkaiden kärkikastia, vaan mulla epäselvimpään kastiin jää tällä hetkellä Nego, Anblick ja Jeekaka, joka on jäänyt mulla hyvin vähälle huomiolle. Miina on lähinnä sellainen villikortti, mutta pitää nyt vielä katsoa huomenna kunnolla onko siinä ideassa ylipäänsä mitään järkeä ja tuohon eiliseen äänestykseen kaipaan kyllä selitystä. Anblick voisi muuten sopia Negon pariksi siinä mielessä, että aika alkupäivinä rayn ja miina tuumi Anblickin vaikuttavan pelaavan ilman tiimikaveria, mihin varmaan Jeku olemattomalla osallistumisellaan kävisi myös. Mutta nyt nukun.

//äh, jeekaka väliin. Niin jaa, ei oltukaan oikein samalla sivulla. :D
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.11.2017 01:00:33

Jos minä olisin slendyn kanssa mafia niin me oltais aona ja ikuisesti ammuttu miina ekana yönä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 23.11.2017 01:03:44

raynpelikoneet kirjoitti:Jos minä olisin slendyn kanssa mafia niin me oltais aona ja ikuisesti ammuttu miina ekana yönä.


Jeah, tää oli varmaan myös se Zeyn veikkaus ja munkin mielestä todennäköinen skenaario :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.11.2017 01:08:45

Ihan vaan sen takia että ensimmäisen päivän tapahtumien perusteella miina (jos minä siis tietäisin varmasti ettei hän ole mafia -- eli ei ole syytä olettaa että hänen pelinsä muuttuu) oli a8nut henkilö Zeyn lisäksi jota en voisi ikinä perustella öynkkaavani. Ja Zeytähän nyt ei "voinut" ampua.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 23.11.2017 02:03:19

Tota tota, kiva blokkiääni eilen Nego:lta ja Niacin:ilta. Kiva että sen ansiosta Cameron lynkattiin, ei siinä, mutta aika silmiinpistävän samanaikainen peliliike.

Kyseinen blokkiääni (eli yhdessä äänestäminen) siis pelasti Nego:n lynkkaukselta. Ja Niacin:ia ei tainnut muutenkaan hirveästi kiinnostaa ottaa Nego:sta yhtään mitään selvää? Aiemmin sanoit "Jos Jekulle nyt tulee varapelaaja, niin pidän kyllä hyvin tarkkaan silmällä." -> "En sano mitään ja äänestän sen kanssa samaa targettia pelastaakseni!"

Niin ja jos pahikset ois ekana yönä ollu Niacin+Jeku, selittäis myös miks Niacin:illa ois ollu niin kova kiire yrittää tappaa kulttia, jos oikeasti unohti ettei käännytys onnistu. No, ei relevanttia, ajattelin vain jatkaa ajatusta kun sylki suuhun toi.

Anblick vaikutti tosi välinpitämättömältä (tai kiireiseltä) eilisen pelipäivän suhteen. Niin vaikutti Cameron:kin, mutta jokin saa mut intuitiivisesti ajattelemaan että kyseessä ei oo samanlainen motivaatiokato.

Mut niin, joka tapauksessa. Hei, ++Niacin! Mites toi Jeku/Nego-progressio meni noin niinku omasta mielestä?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.11.2017 07:59:23

Nego kirjoitti:Oon rättiväsynyt, joten turisen lisää huomenna töiden jälkeen, mutta haluan sanoa tämän:

@Ray: Jätän tän viestin loppuun lainauksen viestistä, johon viittaan.

Pidät kyllä mua aika tyhmänä, jos tosissasi olet sitä mieltä, etten olisi voinut lukea Cameronin viestistä rivien välistä sinun lähestymistapaasi. Pakettiin kun lisää vielä sinun itse tokana päivänä kirjoittamasi viestit Cameronille, oli mulle aika selvää, että tunneloit Cameronia aika sokeasti, ihan niin kuin teet mulle joka ikisessä pelissä: keskityt yhteen juttuun, luulet sen olevan niin kuin kuvittelet, etkä heristele korviasi yhtään sille, miten tunneloitavasi osoittaa sun olevan väärässä. Cameronin sulle kirjoittama viesti oli mulle aika turhankin tuttu sellaisten virkkeiden kautta kuin "*Syvä huokaus* Ray, luetko sää mun viestejä ollenkaan? Lainaus edellisestä viestistä: ---"...

Ensimmäinen alleviivaus: Ei tässä tuosta ole kyse. Tässä on kyse siitä, että sinä teit ainoastaan minun lähestymistapani perusteella johtopäätöksen, että minun täytyy olla väärässä (koska häntä päivän lopussa puolustit -- tai no "puolustit", eli et päässyt mihinkään lopputulokseen muutakuin minun syyttelyyni tuosta readista tänään).

Toinen alleviivaus: Tuo on mielestäni Nego todella härski lause tähän nimenomaiseen tapaukseen. Cameronhan ei KOSKAAN puolustautunut tai selvittänyt miksi teki, mistä häntä syytin, millään tavalla. Kyllä hän vähän jotain sinnepäin kierteli ja kaarteli, mutta ei koskaan - yhteenkään syytökseeni - antanut suoraa vastausta. Erityisesti minua tässä häiritsee sinun osaltasi se, että AINOA viesti jonka olet voinut asiaan liittyen lukea (koska et ole omien sanojesi mukaan lukenut ekaa päivää), on tuo viesti jota nimenomaan lainaat viestisi lopussa, ja se on KAIKISTA RÄIKEIN esimerkki siitä, kuinka "vastataan jollekin" vastaamatta yhtään mihinkään.

Väännetään vielä rautalangasta:

rayn: Cameron oli sitä mieltä että Anblick on mafia, mutta vaihtoi äänensä kuitenkin lopussa Halimalle koska Halima voi olla kaupunkilainen tai kultisti.

Cameron -- sinua lainatakseni -- osoittaa mun olevan väärässä näin:

Cameron: Halima pelasi vähemmän kaupunkilaisesti kun yleensä (miksi Cameron sitten luki Haliman kaupunkilaiseksi alunperinkään, kun vasta viime sekunnilla "tajusi" että "hei sehän voi olla kultistikin -- sitä ennen PUOLUSTI Halimaa Anblickia vastaan Zeylle?)
Cameron: "Ai kaupunkilainenko ei ikinä vaihda ääntään?? :D :D" (en minä pelkästään sen takia Cameronia syyttänyt tuosta, että vaihtoi äänensä)
Cameron: Halima oli todennäköisempi kultisti kun Anblick (kamoon Nego, mieti nyt vähän oikeesti.... :p)


Veikkaan, että aika moni pelaaja tässä pelissä huomasi kyllä, kuinka hyppäsit heti tunneloimaan samalla tavalla mua, kun olin antanut sillä hetkellä ratkaisevan äänen Cameronille. ;) Voin kyllä sanoa jo nyt, että mä en sitä jaksa, enkä aio kuluttaa sitä vähää aikaa, jonka tähän peliin ehdin laittamaan sun kanssasi jankkaamiseen. Alkaa käydä vanhaksi.

Sinä voit sanoa sitä tunneloimiseksi tai ihan miksi haluat. Minä syytän sinua siitä, että sinä olet tullut aivan järjettömään johtopäätökseen tässä asiassa, ja minä en tällä hetkellä näe sille mitään muuta syytä kuin sen, että sinä tiesit jo ennakkoon, ettei Cameron ole mafia (koska sinä olet), ja peliä lukematta on helppo "heittää lonkalta", että "Cameron on puolustautunut validisti" (koska ei-mafia normaalisti aina toimii näin, riippumatta siitä kuinka hyvä hänen puolustuksensa on). Sun ongelmas on nyt vaan se, että kun Cameron ei IKINÄ näin tehnyt, vaan sivuutti kaikki pointit joita häntä vastaan esitettiin. :)

Voisitko muuten Ray perustella, miten päädyit siihen ajatukseen, että Cameron ja minä ollaan pahikset? Mä kuitenkin äänestin Cameronia pelastaakseni itteni. Uskoitko tosiaan, että olisin ummikkona mieluummin uhrannut pahistoverini (joka vieläpä äänesti minua!) kuin itseni? Paremmat mahikset Cameronilla olisi ollut tässä pelissä kuin minulla, mikäli olisimme olleet pahispari, etenkin kun hänellä olisi ollut varmasti parempi kokonaiskuva tästä pelistä.

Minusta tuntui (ja tuntuu -- joskin eri syistä Cameronin flipin jälkeen), että sinä tietoisesti sivuutit asioita D2 lopussa. Toisekseen, Jeku pelasi pahismaisesti. Kolmanneksi, process of elimination. Ja kyllä, jos sinä olisit pahis Cameronin kanssa ollut niin olisit aivan satavarmasti äänestänyt Cameronia kun wagonit ovat sinä ja hän. En minä oikeasti edes jaksa selittää miulle miksi.... Tuohan on aivan selvää. Pahiksella ei ole KOSKAAN mitään motivaatiota olla äänestämättä counter-wagoniaan, riippumatta sen wagonin joukkueesta/roolista.

Ja keitä oikeastaan epäilet tällä hetkellä? Kuka olisi mun parini? Entä jos en ookaan pahis, ketkä kaksi olisi uskottavin tiimi?

Sinua ja Anblickia. Jos sinä et olekaan pahis, uskoisin Niacinin olevan toinen (ja tämä on nyt ihan lonkalta heitetty, en mä edes tiedä voiko ne kaks olla pahiksia yhdessä kun mä en ajattele peliä sillee et "jos mut top scumread onkin hyvis"...). Mutta minun on aika vaikeaa uskoa tuohon, minä en oikeasti näe ketään muuta pahiksena kun sinut ja Anblickin, ja Anblickkin antaa välillä kaupunkilaissignaaleja posteissaan...
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.11.2017 08:01:04

Slendie kirjoitti:Tota tota, kiva blokkiääni eilen Nego:lta ja Niacin:ilta. Kiva että sen ansiosta Cameron lynkattiin, ei siinä, mutta aika silmiinpistävän samanaikainen peliliike.

Kyseinen blokkiääni (eli yhdessä äänestäminen) siis pelasti Nego:n lynkkaukselta. Ja Niacin:ia ei tainnut muutenkaan hirveästi kiinnostaa ottaa Nego:sta yhtään mitään selvää? Aiemmin sanoit "Jos Jekulle nyt tulee varapelaaja, niin pidän kyllä hyvin tarkkaan silmällä." -> "En sano mitään ja äänestän sen kanssa samaa targettia pelastaakseni!"

Minun mielestäni tuo "äänestysblokki" johon viittaat ei merkkaa mitään, koska Niacinin roolista riippumatta Nego äänestää aina Cameronia syystä että counter-wagon.
Toinen pointti on mielenkiintoinen.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.11.2017 08:15:18

Niacin kirjoitti:
miina kirjoitti:"Ainiin ++Jeku. En nää Jekua kaikista epäilyttävimpänä, mutta haluaisin nyt kumminkin vähän lisää materiaalia."

"Oon melko varma että Cameron on kultisti. Mafiaksi epäilen Anblickia ja Niacinin. Nego nyt on vähän hälventänyt Jekun aiheuttamaa pahisleimaa, mutta ei täysin. Voisin hyvin ajatella Negon olevan pahiskin. "

"Uskon että Cameron on kultisti, jostakin syystä oon koko ajan tästä vakuuttuneempi. Nego/Jeku on pahis melko varmasti. EI niinkään Negon sisältö mua huoleta, mutta Jekun tuotokset, sekä tiputtautuminen."

Jotenkin en näe oikein logiikkaa tässä. Aluksi Jeku ei ollut susta kaikkein epäilyttävin, sitten sanoit että Nego on hälventänyt vielä Jekun epäilyttävyyttä (ja epäileväsi sen sijaan enemmän minua ja Anblickia), mutta lopuksi sanot kuitenkin JekuNegon olevan "melko varmasti" pahis juuri Jekun ei-minkään takia? Vahva epäilysi Cameronin suhteen kävi viesteistä hyvin ilmi, mikset tosiaan sitten äänestänyt Cameronia?

Minä haluaisin myös kuulla miinan vastauksen tähän.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 23.11.2017 10:54:42

Kylläpä oon ollu sanoissani epäilooginen, mutta tämä viesti ehkä selittää asiaa.

miina kirjoitti:Miekin olen vakuuttunut ettei Niacin ole kultisti, mutta ihan hyvin vois olla miun mielestä mafia.

Oon melko varma että Cameron on kultisti.

Mafiaksi epäilen Anblickia ja Niacinin. Nego nyt on vähän hälventänyt Jekun aiheuttamaa pahisleimaa, mutta ei täysin. Voisin hyvin ajatella Negon olevan pahiskin. Mutta joku näistä kolmesta ei ole mafia.


Boldatussa kohdassa pitäis olla myöskin sana! Nego on ehdottomasti edelleen mun pahisehdokas. Vaikka sanon, että pahisleima on hälventynyt ihan vaan siksi, että jeku/nego vihdoinkin edes yrittää niin se ei tarkota etteikö se vois olla mun varmin kanditaatti siitä huolimatta.

Se miksi ääni ei vaihtunut cameronille, johtuu siitä että mulle oli sama kumpi tippuu. Jos yhtäkkiä oliskin ollut esim. slendie tippumassa niin varmasti olisin vaihtanut ääneni cameronille.

Ja Niacin, tuo mun jekun ääni on annettu varmaan vuosi sitten, jossa sanon, ettei ole kaikista epäilyttävin. Sen jälkeen jeku laittoi yhden todella oudon viestin, jossa mun mielestä vaan välttelee asioita ja tiputtautuu. Mun mielestä ne nyt tässä Jekun tapauksessa oli jotenkin melko epäilyttävää.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 23.11.2017 11:40:54

En kerennyt seuraamaan 2. päivän loppumista juuri lainkaan ja luulin itse asiassa, että Cameron lynkattaisiin paljon isommalla kaulalla. Pidän kyllä myös Jeku-Negon pahikseutta hyvinkin mahdollisena etenkin Jekun pelin takia. Pitää vielä myöhemmin tänään perehtyä paremmin eilisen loppuun.

Jeekaka kirjoitti:Vähän mietin olisiko pitänyt äänestää Nego tasoihin Cameronin kanssa niin Anblick olisi voinut näyttää karvansa jos olisi ollut Cameronin pahistoveri, mutta sitten sekin tuntui vähän turhalta kun siinä tapauksessa olisi kumminkin saanut pahiksen lynkattua :D

Eikö sun nimenomaan olisi kannattanut äänestää Negoa, jos ajattelet, että mä olisin voinut paljastua siinä samalla? Mä en nyt kyllä muutenkaan ihan ymmärrä tätä logiikkaa.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.11.2017 11:48:12

miina kirjoitti:Boldatussa kohdassa pitäis olla myöskin sana! Nego on ehdottomasti edelleen mun pahisehdokas. Vaikka sanon, että pahisleima on hälventynyt ihan vaan siksi, että jeku/nego vihdoinkin edes yrittää niin se ei tarkota etteikö se vois olla mun varmin kanditaatti siitä huolimatta.

Sä nimenomaan sanoit ettei se ole sun varmin kandidaatti, EDES SILLOIN kun se oli Jeku (eikä Nego).
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 23.11.2017 11:52:46

Slendie kirjoitti:Tota tota, kiva blokkiääni eilen Nego:lta ja Niacin:ilta. Kiva että sen ansiosta Cameron lynkattiin, ei siinä, mutta aika silmiinpistävän samanaikainen peliliike.

Kyseinen blokkiääni (eli yhdessä äänestäminen) siis pelasti Nego:n lynkkaukselta. Ja Niacin:ia ei tainnut muutenkaan hirveästi kiinnostaa ottaa Nego:sta yhtään mitään selvää? Aiemmin sanoit "Jos Jekulle nyt tulee varapelaaja, niin pidän kyllä hyvin tarkkaan silmällä." -> "En sano mitään ja äänestän sen kanssa samaa targettia pelastaakseni!"

Niin ja jos pahikset ois ekana yönä ollu Niacin+Jeku, selittäis myös miks Niacin:illa ois ollu niin kova kiire yrittää tappaa kulttia, jos oikeasti unohti ettei käännytys onnistu. No, ei relevanttia, ajattelin vain jatkaa ajatusta kun sylki suuhun toi.

Anblick vaikutti tosi välinpitämättömältä (tai kiireiseltä) eilisen pelipäivän suhteen. Niin vaikutti Cameron:kin, mutta jokin saa mut intuitiivisesti ajattelemaan että kyseessä ei oo samanlainen motivaatiokato.

Mut niin, joka tapauksessa. Hei, ++Niacin! Mites toi Jeku/Nego-progressio meni noin niinku omasta mielestä?

Hei, Slendie! Ei mulla ole oikein sen parempaa selvennystä tarjota, kuin mitä jo sanoin aiemmin: "Cameron ja JekuNego kun on vaihtoehtoina, niin kyllä ennemmin tänään laitan äänen ++Cameron, en osaa Negon pelistä näin nopeasti tehdä päätöstä mihinkään suuntaan." Nego yritti ottaa peliä kiinni turhan vauhdilla lukien sieltä täältä asioita, jolloin moni asia kuulostin tosi irralliselta huomiolta. Halima sai pahissyytöksiä, kun heitteli vähän samaan tyyliin jotain kommentteja ennenkuin oli ehtinyt lukea koko peliä läpi, joten en nyt halunnut ottaa samaa riskiä, vaan antaa mielummin Negolle enemmän aikaa kuin pari tuntia kärryille pääsemiseen, enkä halunnut pantata ääntäni viimehetkille. Nyt kun ajan ja ajatuksen kanssa luen vielä Negon "eilisiä" viestejä, niin kyllä tuo kiireily mun mielestä enemmän pahismaiseen kallistuu, mutta en ensinäkemältä tiennyt mitä ajatella Negon "hätiköinnistä". Tarvin enemmän aikaa prosessoida asioita. Itse olisin varmaan roolista riippumatta sanonut tuossa kohtaa suoraan, että en kerkeä millään ottaa peliä kiinni nyt ja toivonut vain ettei minua lynkata heti, mutta se on toki vain mun tyyli. Mitä boldattuun tulee, niin minähän äänestin Cameronia ensin, joten et voi oikein sanoa että tulin vain äänestelemään Negon mukaan. Vaikka Nego voi hyvin ollakin pahis, niin olen silti 100% tyytyväinen että sen sijaan lynkattiin eilen kultisti!Cameron, koska kyläläisen voitonmahdollisuudet parani huomattavasti ja pelin asetelma selkeytyi mun käsitettävälle tasolle, no regrets! (Se ei kylläkään oo mikään selitys mun eiliselle äänestelylle, koska en missään vaiheessa pitänyt Cameronia nimenomaan kultistina. :D)
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 23.11.2017 11:54:53

raynpelikoneet kirjoitti:
miina kirjoitti:Boldatussa kohdassa pitäis olla myöskin sana! Nego on ehdottomasti edelleen mun pahisehdokas. Vaikka sanon, että pahisleima on hälventynyt ihan vaan siksi, että jeku/nego vihdoinkin edes yrittää niin se ei tarkota etteikö se vois olla mun varmin kanditaatti siitä huolimatta.

Sä nimenomaan sanoit ettei se ole sun varmin kandidaatti, EDES SILLOIN kun se oli Jeku (eikä Nego).


Äh, ray!

miina kirjoitti:Ja Niacin, tuo mun jekun ääni on annettu varmaan vuosi sitten, jossa sanon, ettei ole kaikista epäilyttävin. Sen jälkeen jeku laittoi yhden todella oudon viestin, jossa mun mielestä vaan välttelee asioita ja tiputtautuu. Mun mielestä ne nyt tässä Jekun tapauksessa oli jotenkin melko epäilyttävää.


Mulla olis ollu mahdollisuus ottaa ääneni Negolta (tai siis jekulta), mutta koska minun mielestä Nego ei vielä tarpeeksi hälventänyt sitä leimaa niin jätin ääneni. Jossain vaiheessa mietinkin, että pitääkö tavallaan ottaa ääni pois ja antaa takaisin jotta tulee ns. muutos äänenannon syihin, mutta ajattelin, että kyllä se ääni itsessää riittää vielä kertomaan, että Negoa epäilen. Ja toisekseen, en tajua, että mitä äänitilanteelle olis käyny jos otan äänen pois ja annan sen uudestaan.. Oisko ollu mahollista, että Nego olis tippunut listassa alemmaks?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 23.11.2017 11:57:56

Anblick kirjoitti:
Jeekaka kirjoitti:Vähän mietin olisiko pitänyt äänestää Nego tasoihin Cameronin kanssa niin Anblick olisi voinut näyttää karvansa jos olisi ollut Cameronin pahistoveri, mutta sitten sekin tuntui vähän turhalta kun siinä tapauksessa olisi kumminkin saanut pahiksen lynkattua :D

Eikö sun nimenomaan olisi kannattanut äänestää Negoa, jos ajattelet, että mä olisin voinut paljastua siinä samalla? Mä en nyt kyllä muutenkaan ihan ymmärrä tätä logiikkaa.


Siis tuon lauseen pitäisi ajatus oli kokonaisuudessaan jotakuinkin se, että jos sinä ja Cameron olisitte olleet pahiksia niin siinä tapauksessa olisi kumminkin saanut pahiksen lynkattua antamalla ihan vaan Cameronin tippua. Ei siinä siis ollut hirveästi logiikkaa :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.11.2017 11:58:48

miina kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
miina kirjoitti:Boldatussa kohdassa pitäis olla myöskin sana! Nego on ehdottomasti edelleen mun pahisehdokas. Vaikka sanon, että pahisleima on hälventynyt ihan vaan siksi, että jeku/nego vihdoinkin edes yrittää niin se ei tarkota etteikö se vois olla mun varmin kanditaatti siitä huolimatta.

Sä nimenomaan sanoit ettei se ole sun varmin kandidaatti, EDES SILLOIN kun se oli Jeku (eikä Nego).


Äh, ray!

miina kirjoitti:Ja Niacin, tuo mun jekun ääni on annettu varmaan vuosi sitten, jossa sanon, ettei ole kaikista epäilyttävin. Sen jälkeen jeku laittoi yhden todella oudon viestin, jossa mun mielestä vaan välttelee asioita ja tiputtautuu. Mun mielestä ne nyt tässä Jekun tapauksessa oli jotenkin melko epäilyttävää.


Mulla olis ollu mahdollisuus ottaa ääneni Negolta (tai siis jekulta), mutta koska minun mielestä Nego ei vielä tarpeeksi hälventänyt sitä leimaa niin jätin ääneni. Jossain vaiheessa mietinkin, että pitääkö tavallaan ottaa ääni pois ja antaa takaisin jotta tulee ns. muutos äänenannon syihin, mutta ajattelin, että kyllä se ääni itsessää riittää vielä kertomaan, että Negoa epäilen. Ja toisekseen, en tajua, että mitä äänitilanteelle olis käyny jos otan äänen pois ja annan sen uudestaan.. Oisko ollu mahollista, että Nego olis tippunut listassa alemmaks?

Muttakun sinä sanot tuon alleviivatun jälkeen että "Nego hälvensi epäilyjä" ja muuta diipadaapaa. Eli jos Jeku oli vaikka asteikolla 1-10 pahis 7, niin Negon olisi sun viestien perusteella pitänyt olla 6 tai alle, kuitenkin annat nyt ymmärtää toisin.

Miksi Cameron oli enemmän Kultisti kun pahis?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.11.2017 12:02:13

Slendy ootkosä mafia miinan kanssa? :o
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 23.11.2017 12:56:42

Jos Nego hälvensi epäilyjä 6, niin anblick ja niacin on tasolla 5. Noin niinku karrikoiden. Mun mielestä cameronia ei kukaan yrittäny pelastaa. Jos olisin cameronin kaveri, niin äänestäisin kyllä tuossa tilanteessa camia mutta sanoisin jotakin tän kaltaista "cam on pahis, mutta huomaatteko miten anblick on pahis myös". Eli yrittäisin tarjota jotakin tilalle vaikkei onnistuisikaan ja ainut kuka näin tais tehä oli Zey joka ei ole kenenkään pahiskaveri..

Miks slendy olis miun kaa mafia?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.11.2017 13:29:14

Siis sinä pidit kahta muuta pelaajaa enemmän mafiana kuin Negoa (jota päädyit äänestämään). Ei siinä vielä kaikki, olit myös ihan varma, että Cameron on kultisti.

Kuitenkaan et äänestänyt eilen ketään näistä kolmesta, vaan sen sijaan äänestit Negoa.
Miksi?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 23.11.2017 13:49:55

Eihh, en haluais lisätä miinaa epäiltyjen listalle, kun kolme pahiskandidaattia tuntui jo niin hyvältä tilanteelta, mutta kävin nyt kuitenkin vielä lukemassa miinan viestit tästä pelistä ja lisäksi edellisestä pahispelistä. Jotenkin tuudittauduin siihen, kun Zey, rayn ja Slendie olivat hyvin varmoja, että miinan on oltava hyvis, enkä itse edes lukenut miinan viestejä erikseen läpi. Nyt kun luin ja vertasin aiempaan, niin en miinan viesteistä mitään pomminvarmaa hyvissignaalia saanutkaan. Etsin myös muiden perusteluita sille, miksi miina olisi kyläläinen ja ne liittyi melkein kaikki siihen kuinka miina ei sovi kultistiksi. Tässä huomioita mitä tein:

Pahispelinsä alussa miina kyseli paljon säännöistä ja eirkoishahmoista ja oli (olevinaan?) pihalla, vaikka siinä ne olivat mielestäni paljon selkeämmät kuin tässä pelissä. Joten se, että "miina olisi kysynyt nuo asiat pahiskaveriltaan" ei ole hyvä syy. Ja miina taisikin kysellä lähinnä kultista ja täytekakusta, jotka ei sinänsä pahisroolin epäselvyyteen liity, joten miksi ei kysyä topassa.

Pahis!miina oli myös kova voivottelemaan kylän huonoa tilannetta, joten en näe etteikö tuo spontaaniksi tulkittu reaktio pelin alussa voisi hyvin tulla pahiksenkin suusta ja käsittääkseni se on nyt ollut suurin perustelu sille, miksi miina olisi nyt kyläläinen.

miina kirjoitti:Niacin ja anblick (sekä Slendie omassa viestissä) vihjailee toistensa sanoilla hienovaraisesti minun suuntaan. Ei selkeää epäilyä. Tätä harrastin itse pahiksena, tänään pientä epäilyä ja huomenna voikin sitten sanoa että onpas epäilty, mutta tarvittaessa taas voi sanoa että ei tuo ollu mikään kunnon epäily.

Ainut mitä minä oon miinasta sanonut on, että miina osaa pelata pahistakin hyvin, mutta pidän nyt ennemmin hyvismäisenä. Tästä viestistä tuli fiilis, että miina rakentaa itselleen suojaa tyyliin "älkää alkako epäillä minua, koska tulen pitämään sitä pahismaisena."

miina kirjoitti:Jos Nego hälvensi epäilyjä 6, niin anblick ja niacin on tasolla 5. Noin niinku karrikoiden. Mun mielestä cameronia ei kukaan yrittäny pelastaa. Jos olisin cameronin kaveri, niin äänestäisin kyllä tuossa tilanteessa camia mutta sanoisin jotakin tän kaltaista "cam on pahis, mutta huomaatteko miten anblick on pahis myös". Eli yrittäisin tarjota jotakin tilalle vaikkei onnistuisikaan ja ainut kuka näin tais tehä oli Zey joka ei ole kenenkään pahiskaveri..

Pahiskaveri olisi siis voinut sanoa, että "äänestän Cameronia (epäilen sitä eniten), mutta te muut voisitte kyllä äänestää tätä toista." ? Aika heikko pelastusyritys olisi. Ja tuolla logiikalla sinä olisit siis Negon pahiskamu, koska äänestit kyllä Negoa, mutta sanoit samalla koko ajan, että Cameron on varmasti kultisti (=yritit tarjota Camia muille vaihtoehdoksi). Käsittääkseni miinalla ei yleensä ole ollut hyviksenä kovin vahvoja epäilyjä mielipiteitä muista, joten tämä suuri varmuus Cameronin kulttiudesta tuntuu oudolta, varsinkin kun en ole ihan varma ymmärränkö perustelua sille. Ja edelleen, selityksistä huolimatta en näe mitään järkeä äänestää kolmesta 5-6 arvoisesti pahismaisesta pelaajasta jotakuta, kun vaihtoehtona olisi ollut lynkata huomattavasti varmempi Cameron-epäilysi. Cameron oli mielestäsi varma kultisti, mutta miksei sitä tarvinut lynkata? Onhan tämä nyt paljon parempi tilanne, kuin että olisi ehkä lynkattu pahis ja jäljellä olisi yksi pahis ja kasvanut kultti. Tähän et ole vastannut vieläkään mitään.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 80 vierailijaa

cron