Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.12. klo 21.00

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 29.11.2017 19:28:06

miina kirjoitti: Nopee kommentti, huomenna toivottavasti enemmän. Tuo miun äänestely. Näyttääkö se teistä pahis-kaverin pelastukselta että otan äänen pois negolta ja siirrän sen pelaajalle jolla 0 ääntä (tää oli siis ehkä typerintä ikinä koska jeekakaa en kyllä epäilly pahikseksi. Daah!) enkä sille jolla 2 ääntä ja jota epäilen. Laittaen näin itseni tippumaan! Näyttää enemmän itseni tappamiselta, joka ei olis pahiksena myöskään mitenkään järkevää ja jota en kyllä suunnitellu mutta siihen se ajautu! Olinkohan syöny sieniä tai jotain.. jos siis olisin pahis tai siis ihan mikä rooli vaan niin olisin tietoisesti tiputtanu itteni :'D

No olihan se kieltämättä aika sekoilua, mutta ei sun silti kannata pelaamista lopettaa :) Raylla oli ihan hyvä pointti, että pahis!miina olisi varmaan ollut paremmin kartalla. Toisaalta en näe ihan mahdottomana, että pahis!miina olisi vaan seonnut laskuissa kännykällä selatessaan ja tehnyt äänenvaihdoksensa ominpäin –- mutta on ehkä uskottavampaa, että hänellä ja Negolla olisi ollut parempi sotasuunnitelma äänestyksen varalle.

Slendie kirjoitti: se kysymys ekasta päivästä silti jää hiertämään että miksi perustelit Lauchuo-mielipiteesi sillä tavalla ekana päivänä? Mistä sait sen idean, että juuri sen postin ja juuri sen lauseen korostaminen olisi hyödyllistä? Sinä nyt et kuitenkaan sitä tehnyt summanmutikassa, siinä vaiheessa ketju oli jo pitkä ja Lauchuo:n ympärillä oli ollut monenlaista vääntöä.

Oletan että tarkoitat tätä viewtopic.php?f=9&t=523&start=90#p11965 viestiä? Mähän peruin puheeni, kun luin Lauchuon viestit läpi vähän virkeämpänä, mutta pitihän mun selittää, miksi olin alkujaan ajatellut hänen hyvistelleen. Ja nostin juuri sen lauseen esille, koska nimenomaan siihen olin alun perin kiinnittänyt huomiota.

Slendie kirjoitti: Myös kolmas kysymys, kolmannen äänestämiskerran kunniaksi: miksi et ole äänestänyt muina päivinä kuin niinä, joina olet ollut putoamisvaarassa? Mikset ole esimerkiksi painostanut minua, tai kysynyt minulta kysymyksiä, ensimmäisen päivän epäilysi jatkoksi?

Varmaan on ihan oleellista huomata, että oon jättänyt äänestämättä vain yhtenä päivänä, mikä on tietty suhteellisesti paljon, mutta kolme päivää ei itsessään ole kauhean paljoa. Mietin toisena päivänä Cameronin äänestämistä, mutta jätin sen sikseen, koska mulla oli vähän kiireitä ja ajattelin hänen lynkkautuvan joka tapauksessa. Tosin siinä ei varsinaista massalynkkausta sitten tapahtunutkaan, toisin kuin olin ajatellut.

Mielestäni oon kyllä koittanut kysellä sulta ja kyseenalaistaa juttujasi toisenakin päivänä, mutta nyt en enää näe sitä tärkeimpänä juttuna, kun oon aika varma, että oot hyvis.

miina kirjoitti: Mutta edelleen Anblickin viestit herättää fiiliksen pahiksesta: epäilyjä alkuun hintsusti. Pahiskaveria sopivasti epäilty. Ja lisäksi se, että sanoit derivoinnissa stressannees pahisroolia niin se sopis tähän mahtavasti!

Musta nuo kaksi ekaa kommenttia voisi kyllä kirjoittaa myös Niacinista siinä missä mustakin :D Ja derivoinnin suhteen pakko todeta, että ensinnäkin se oli erikoispeli jossa pahikset olivat tavallista tiukemmassa raossa, ja toisekseen mulla on stressiä pelin ulkopuolisissa asioissa, kuten olen aikaisemminkin muistaakseni todennut. Mutta ei siinä, saa silläkin perusteella toki epäillä, jos epäilyttää :D

Mä epäilen toiseksi pahikseksi Niacinia. Hän on onnistunut pysyttelemään varjoissa aika hyvin koko pelin ajan, minkä lisäksi mulla on kaksi varsinaista syytä. Jos ensinnäkin luotetaan siihen, että rayn ja Slendie ovat hyviksiä ja annetaan varovaista luottoa sille, että miinakin olisi (esim. eilisen äänestyssekoilun takia), niin jäljelle jää vain Niacin. Kuten ray käsitteli, mikään ei puhu sitä vastaan, etteikö Niacin voisi olla pahis. Toinen syy on se, että Niacin haluaa lynkata miinan. Nyt hän jo viimeisimmässä viestissään ilmaisee vähän epäilyjä mua vastaan, mutta kannattaa joka tapauksessa miinan lynkkaamista. On toki mahdollista, että Niacin on hyvis ja oikeasti sitä mieltä, mutta pahis!Niacin varmasti haluaisi mun säilyvän huomiseen asti hengissä. Koska jos tänään lynkattaisiin hyvis!miina, niin huomenna lynkattaisiin aivan varmasti mut eikä Niacinia.
Joten ++Niacin

Mua kyllä vähän kutkuttaa myös ajatus siitä, että rayn tai slendie olisi oikein tosissaan viilannut meitä muita linssiin :D Olisi ihan huvittavaa, jos pahis olisikin vaikka rayn, ja me ollaan vaan jauhettu koko ajan muista pelaajista turhaan. En pidä tätä erityisen todennäköisenä tai uskottavana skenaariona, mutta silti.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 29.11.2017 19:41:32

Anblick;

Ensimmäinen homma. siinä vaiheessa kun kolams päivä oli vielä "mitäs tehdään" vaiheessa, Nego ei koskaan alun postejensa jälkeen palannut millään tavalla Anblickiin. Epäili jeekakaa (äänesti) ja Niacinia (äänesti samassa postissaan). Sanoi Niacinille, että jos hän on kaupunkilainen "siirtää sitten katseensa kyllä miinaan". Minua ja Slendyä piti kaupunkilaisena. Nyt tässä täytyy huomata, että Anblick oli oikeasti ihan realistinen vaihtoehto lynkkaukselle ns. "thread sentimentin" mukaan. Koitan selittää mitä tuo tarkoittaa. Eli jos olet mafia, on hyvin tärkeää ymmärtää mitä VOI tapahtua ja mitä ei todennäköisesti tule tapahtumaan. Esimerkiksi Negon mafiana kolmannen päivän alussa on aivan turha äänestää minua tai Slendietä koska se ei vain yksinkertaisesti tule koskaan tapahtumaan, huononnat siis omia selviytymismahdollisuuksiasi sillä että tekisit jotain tuollaista, koska sama "thread sentiment" sanoo että sinä (Nego) olet yksi vahvimmista lynkkauskandidaateista, olkoonkin se sitten hänen postiensa, tai Jekun postien tai postaamattomuuden perusteella, mutta kuitenkin totta.

Tähänhän Anblick ei voi millään tavalla vastata, eikä häntä voi tuosta syyttää (koska Anblick ei voi päättää mitä Nego tekee tai ei tee, jos on kaupunkilainen -- ihan samalla tavalla kun joku sanoi, että Niacin "äänesti Negon kanssa" päivinä X ja Y). Mutta mielestäni tuo asia kuitenkin kannattaa pitää mielessä kun miettii sitä, kuka Negon partneri on. Toki "helppo" vastaus tähän - ja ainoastaan tähän - kysymykseen olisi minä tai Slendy (koska Nego vaan suoraan townreadaa meidät molemmat ilman sen suurempia selittelyjä), mutta minun mielestäni on aika pirun monta syytä miksi kumpikaan meistä ei ole mafia. Sehän on fakta että me molemmat ei voida olla mafia. Voin kertoa teille kuinka pelit joissa toinen meistä on mafia ovat historiallisesti menneet; Se joka on mafia ajattelee "nytpä minä oikein vedän toista höplästä, ihan täysillä!". N1 ammut kuitenkin sen toisen kun ei se ihan onnistunutkaan niin hyvin kun luulit, ei se VIELÄ usko (tai ole varma) että olen mafia mutta kohta kyllä satavarmasti on sitä mieltä joten kuulaa kalloon vaan ennen kun on liian myöhäistä. :D

Palataan Anblickiin. On peliteknisiä syitä miksi hän on kaikista todennäköisimmin mafia.
1) "Meta". Se mitä minä sanoin tämän viestini lopussa ja mitä Slendy sanoo esimerkiksi tämän viestinsä alkupuolella pitää mielestäni paikkaansa. Anblick on PAAAALJON "kantaaottamattomampi" ASIOIHIN tässä pelissä, kun mitä hän tuossa hyvispelissään jonka ainakin minä luin, on. Tarkoitan sitä, että hän "paneutuu" tässä pelissä enemään ympäripyöreästi asioihin, kun hyvispelissään hän saa jonkun idean ja antaa siitä mielipiteensä. Mafialle on muutenkin tyypillistä olla loppujenlopuksi olematta mitään mieltä, koska aina kun syytät kaupunkilaista tiedät jo lähtökohtaisesti, että puhut puuta heinää. Kaupunkilainenhan ei tätä tiedä, joten postaaminen on luonnollisempaa.
2) "Process of elimination". Joku kysyi mitä tämä tarkoittaa. Se tarkoittaa sitä, että jos minä pystyn todistamaan, että kukaan muu kuin henkilö X ei ole mafia, henkilön X täytyy olla mafia. Minä olen mielestäni tässä postissa (ainakin itselleni) todistanut, ettei Slendy tai miina yksinkertaisesti voi olla mafia. On totta, että en pysty 100% tai edes 90% todistamaan, että Niacin ei olisi mafia, mutta muut syyt kuin PoE kääntävät minun vaakakuppini sitten Anblickin pahismaisuuden suuntaan Niacinin sijaan.
3) Anblickin tapa toimia tässä pelissä. Hän on ollut todella mitäänsanomaton. Tarkoitan tällä siis sitä, että ööö... miten sen nyt sanoisi... mauton, hajuton, väritön. Vertaa esimerkiksi miinan eilisen päivän loppuun, joka jakaa tunteita suuntaan jos toiseen. Anblick on koko pelin niin sanotusti ollut "poliittisesti korrekti", ei ylilyöntejä (joita kaupunkilaisille tulee hyvin usein kun he keksivät jotain joka on tosi hyvä idea tai "tosi hyvä idea" ^^), ei mitään mullistavia readeja, noh... ei oikein ole paljon kiinnostanutkaan kuka kuolee jos ei itse ole ollut kuolemassa. Minusta vaikuttaa siltä että Anblick pelaa vain tuollaista "let's go with the flow and see where it gets me" peliä, minä en pysty näkemään kuinka hän tässä pelissä omalla toiminnallaan osoittaa että olisi etsimässä mafiosoja.
4) Lauchou kuoli ensimmäisenä yönä kenen tahansa muun sijaan. Lauchoun pahisreadit olivat; "Cameron, Jeku, Anblick". Kaikki pelissä pitivät Jekua ainakin jossain määrin pahismaisena tuossa vaiheessa, eli Lauchoun pahisreadi Jekusta ei voi olla syy yötapolle. Joten ei paljon vaihtoehtoja jää, jos tätä loogisesti miettii.

Sitten; Teenpä ihan sellasen pienen experimentin, että kerron teille ensin mitä muistan. Minä muistan, että siinä vaiheessa kun Anblick äänesti Negoa (ja Nego Anblickia), tämä "thread sentiment" (jos joku keksii tälle hyvän suomennoksen niin kertokaa ihmeessä) sanoi että Nego tai Anblick lynkataan tänään. Minä myös muistan, että tämän jälkeen kumpikaan heistä ei "aktiivisesti tutkinut" muita vaihtoehtoja -- vaan muut vaihtoehdot tulivat muilta (tämä puhuisi sen puolesta, että bussaamisesta olis jo päätetty). Lisäksi minä muistan, että Anblick "lähti menemään", sitten Nego lähti, jonka jälkeen Anblick palasikin takaisin (jos uskon miinan postausta jossa hän sanoo että Anblick postasi vielä jotain minuutteja ennen päivän loppua). Jos tämä kaikki on totta, niin se, että Anblick äänesti Negoa kun äänesti (tai Nego Anblickia kun äänesti), tekee mielestäni heistä enemmän tiimikavereita, kun vähemmän, koska:
1) Jos mafia olettaa, että toinen heistä lynkataan jokatapauksessa -- tai hyvin suurella todennäköisyydellä, toistensa äänestäminen on paras "damage control" peliliike.
2) Kumpikaan ei epäillyt toisiaan päivän alkupuolella jolloin äänet olivat "avoinna", eli siis molemmat päätyivät äänestämään toisiaan kun se heitä kannattaa tilanteesta riippumatta.
3) Toisen heistä puuttuminen kun toinen on paikalla lisää koordinoinnin mahdottomuutta.

No nyt meen sitten lukemaan tuon kolmannen päivän uudelleen tältä kantilta -- jos (1-3) on totta niin Anblick on mafia;
Spoiler:
käyn eka kaupassa niin jatkan kirjottamista sitten :p

back to business:
- Kolmannen päivän ekassa viestissään Nego kysyy ketä minä epäilen hänen parikseen.
- Anblick sanoo pitävänsä "Jeku-Negon pahikseutta hyvinkin mahdollisena etenkin Jekun pelin takia. Pitää vielä myöhemmin tänään perehtyä paremmin eilisen loppuun"
- Minä vastaan Negolle -- "Pidän Anblickia sinun parinasi".
- Nego tekee postin jossa äänestää jeekakaa ja Niaciania. Ilmeisesti sillä mun kysymyksellä "ketä epäilet parikseni" ei ollutkaan mitään merkitystä oikeasti kun hän ei vastaa siihen millään tavalla ( /end sarcasm here :p).
- Anblick sanoo Negosta; "Plus Jekun ja jeekakan touhuja olen ihmetellyt, vaikken muistaakseni ihan eksplisiittisesti olekaan kirjoittanut epäileväni heitä. [...] Nego ei ole oikein vakuuttanut mua hyvikseydestään, vaikka itse en lähtisi tuomitsemaan häntä aktiivisuuden takia. Katselen nyt vielä hänen tulevia viestejään tänään, vaikka jekun jättämä tilanne ei olisi hirveän optimaalinen kenellekään." (HUOM! Anblickinhan piti aiemmin lukea sitä eilisen loppua? mihin se jäi? -- jos olet mafia niin et kyllä tasan tarkkaan halua analysoida eilisen päivän loppua kun Nego oli toinen lynkattava...)
- Tässä vaiheessa minä tartun tuohon miinan tokaan päivään
- Minä sanon että mafia on joko Nego/Anblick tai jeekaka/miina
- Nego äänestää miinaa, eipä paljon vieläkään kiinnosta Anblick kun puhuu kaikista muista pelaajista kun Anblickista.
- Anblick sanoo epäilevänsä Negoa eniten. Ja sitten kanssa miinaa ja jeekakaa. Huom, kaikki Anblcikin antamat readit tässä postissa on "suottaapi olla tai suottaapi olla olematta"...................
- minä äänestän miinaa, slendy äänestää anblickia, minä sanon harkitsevani äänenvaihtoa anblickille
Jitachi kirjoitti:Väliaikalasku!

miina 3 (Nego, Niacin, raynpelikoneet)
Nego 2 (miina, jeekaka)
Anblick 1 (Slendie)

Putoamassa siis miina kolmella äänellään. Päivä päättyy klo 21:10.

- Ei hitto. Anblick postaa.
- Anblick äänestää Negoa.

Unohtakaa kaikki mitä sanoin.

++Niacin
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 29.11.2017 19:45:13

Slendy sinä olet todennäköisesti väärässä, en usko että Anblick on mafia.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 29.11.2017 20:34:05

En tiedä, kumpi se veljeksistä on, mutta se ON jompikumpi :P (Noteerasin itsekin Anblick:in Nego-äänen ajoituksen eilen, jos havaitset.) Mutta ota huomioon, että Nego ekasta postistaan lähtien osoitti halukkuuta bussata Anblick:ia, jos Anblick on hänen kaverinsa. Joten Anblick on voinut vain pitäytyä suunnitelmassa tuossa tilanteessa.

Anblick itseasiassa itse erittäin hyvin mielestäni kuvaili juuri äsken, miten Niacin:in tämä päivä sopis hänelle pahiksena tosi hyvin. Ja rayn voi väittää mitä väittää tokan päivän Niacin-äänestäni, se oli sellainen ajoitus että olis tosi hyvin voinut olla koordinoitu. :)

Mutta niin, se ON jompikumpi. Se on se pääasia oikeastaan tässä vaiheessa.

Thread sentiment:ille hyvää suomennosta ei oikein ole, hmm, "yleinen ilmapiiri [ketjussa]" ehkä paras. Ketju-konsensus, tai "konsensus".

Anblick: okei, nähdään sitten pelin jälkeen että olitko kaupunkilainen ja näit mahdolliseksi muodostaa mielipiteen Lauchuo:sta tuon kautta, vai et. Joten antaa sen olla minun puolestani. Halusin vain vielä kerran kuulla sinun perustelevan sitä, että näen sopiiko se aiemman kanssa.

Jos päädytään siihen että auto-lynkataan kaksikko Niacin-Anblick kaikesta muusta riippumatta, voi olla että Niacin olisi "teknisesti" parempi lynkata tänään koska hän on vetänyt pari aika vihreää ässää hihastaan pelin aikana, ja voi helpommin pahiksena luikerrella huomenna turvaan sen varjolla. Mutta jos löydän aikaa tänään tai huomenna, ehkä vain yksinkertaisesti käyn Nego:n ja näiden kahden postit oikein oikein ajatuksen kanssa vielä lävitse ja päätän ääneni sen perusteella.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 29.11.2017 21:23:31

Mitä täällä taas tapahtuu? Jotenki en nyt seuraa tuota Rayn ajatusketjua.

Anblickilla hyvä pointti tuosta että niacin vois pahiksena huomenna syytää kaiken miun niskaa, mutta niin vois kuka vaan..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 29.11.2017 21:39:45

miina kirjoitti:Anblickilla hyvä pointti tuosta että niacin vois pahiksena huomenna syytää kaiken miun niskaa, mutta niin vois kuka vaan..

Totta tuokin, mutta mulla oli pointtina enemmänkin se, että pahis!Niacin varmasti toivoisi ennemmin mun kuin sun olevan huomenna pelissä mukana, koska häntä on pidetty hyvismäisempänä kuin mua --> hän erittäin todennäköisesti selviäisi huomisestakin hengissä. Jos taas mut lynkattaisiin tänään, hänellä olisi huomenna heikommat mahdollisuudet selvitä, koska sä olisit toinen vaihtoehto lynkattavaksi eikä olisi lainkaan niin selvää, kumpaa vastaan ray ja Slendie päätyisivät.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 29.11.2017 23:10:43

Jaha, raynilta metrin mittainen postaus, kuinka Anblick on ilmiselvästi pahis, mutta koska yksi liike ei näytä järkevältä niin oot valmis huitaseen kaiken muun maton alle? :D Musta on vähän hurjaa olettaa, että pahis ei koskaan ikinä missään nimessä tekisi noin ja tämä on varma merkki kyläläisyydestä, vaikka olit monelta muulta kannalta kokenut asioiden viittaavan minua selvemmin pahis!Anblickiin. Olit aiemman päivän niin kovasti rummuttanut Anblickia Negon ainoaksi mahdolliseksi pahiskaveriksi, että ei kai pahis!Anblickillä ollut muuta vaihtoa kuin lynkata Nego jos haluaa mitenkään yrittää selvitä seuraavaa päivää pidemmälle.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 30.11.2017 10:36:58

Nii siis tuon äänestyksen takia nyt rayn on vaihtanu mielipidettäkö? Ray, voitko muuten vastata vielä, että mitä tarkotit sillä Negon flippaamisella? Alkaa mietityttää, että jos näit Negon olevan pahis, niin miks pidit äänen mulla? Ja mikä tää juttu on ettet vastaa mun kysymyksiin? :D

Mie oon kyllä myös sitä mieltä, että pahikset vois äänestää myös toisiaan jos ovat huomanneet, että tippuminen tulee kohta kuiteski tapahtumaan. Mutta silti, nään että Anblickilla olis ollu melko helppoa äänestää mua koska oli kuitenkin epäilly aiemmin minnuu.

Niacinin vastaus nyt jotenkin omituinen.

--Anblick

Teen nyt vielä näin.. Rupes mietityttää tuo anblickin äänestely.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja Jita » 30.11.2017 14:02:19

Välilasku!

1 Anblick (Slendie)
1 miina (Niacin)
2 Niacin (Anblick, raynpelikoneet)

Kuolemassa Niacin äänienemmistöllä.

Kaikki ovat suorittaneet puhepakkonsa.

Päivä päättyy huomenna 1.12. klo 21:10!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 30.11.2017 15:27:26

"Flip" = eplaajan roolin paljastaminen lynkkauksen tai yötapon jälkeen. Eli siis tarkoitin sitä, kun Nego lynkattiin. Ja kyllä, minä pidin miina sinua pahismaisempana kuin Negoa eilen, mutta uusi informaatio muuttaa mielipidettäni. En usko että voit koskaan olla mafia Negon kanssa.

Se mitä tarkoitan tässä:
Spoiler:
- Kolmannen päivän ekassa viestissään Nego kysyy ketä minä epäilen hänen parikseen.
- Anblick sanoo pitävänsä "Jeku-Negon pahikseutta hyvinkin mahdollisena etenkin Jekun pelin takia. Pitää vielä myöhemmin tänään perehtyä paremmin eilisen loppuun"
- Minä vastaan Negolle -- "Pidän Anblickia sinun parinasi".
- Nego tekee postin jossa äänestää jeekakaa ja Niaciania. Ilmeisesti sillä mun kysymyksellä "ketä epäilet parikseni" ei ollutkaan mitään merkitystä oikeasti kun hän ei vastaa siihen millään tavalla ( /end sarcasm here :p).
- Anblick sanoo Negosta; "Plus Jekun ja jeekakan touhuja olen ihmetellyt, vaikken muistaakseni ihan eksplisiittisesti olekaan kirjoittanut epäileväni heitä. [...] Nego ei ole oikein vakuuttanut mua hyvikseydestään, vaikka itse en lähtisi tuomitsemaan häntä aktiivisuuden takia. Katselen nyt vielä hänen tulevia viestejään tänään, vaikka jekun jättämä tilanne ei olisi hirveän optimaalinen kenellekään." (HUOM! Anblickinhan piti aiemmin lukea sitä eilisen loppua? mihin se jäi? -- jos olet mafia niin et kyllä tasan tarkkaan halua analysoida eilisen päivän loppua kun Nego oli toinen lynkattava...)
- Tässä vaiheessa minä tartun tuohon miinan tokaan päivään
- Minä sanon että mafia on joko Nego/Anblick tai jeekaka/miina
- Nego äänestää miinaa, eipä paljon vieläkään kiinnosta Anblick kun puhuu kaikista muista pelaajista kun Anblickista.
- Anblick sanoo epäilevänsä Negoa eniten. Ja sitten kanssa miinaa ja jeekakaa. Huom, kaikki Anblcikin antamat readit tässä postissa on "suottaapi olla tai suottaapi olla olematta"...................
- minä äänestän miinaa, slendy äänestää anblickia, minä sanon harkitsevani äänenvaihtoa anblickille

Jitachi kirjoitti: Väliaikalasku!

miina 3 (Nego, Niacin, raynpelikoneet)
Nego 2 (miina, jeekaka)
Anblick 1 (Slendie)

Putoamassa siis miina kolmella äänellään. Päivä päättyy klo 21:10.



- Ei hitto. Anblick postaa.
- Anblick äänestää Negoa.


On tämä:
Minä uskon, että mafialla on strategia, vain siksi että tunnen Negon ja Nego ainakin pitää yhteyttä tiimikaveriinsa. Ihan vaan jo siitä syystä että niin mafiaa pahiksena pelataan... Minä alunperin oletin, että Anblick äänesti Negoa siinä tilanteessa, kun hetken aikaa näytti siltä, että Nego tai Anblick lynkataan (tuon mihin lukemiseni lopetin -- kun Anblick oikeasti äänesti -- jälkeen). Siinä vaiheessa Anblickin ääni Negolle olisi jo mennyt nimenomaan "damage control":in piikkiin, eli "toinen meistä varmaan lynkataan joten koitetaan saada edes toinen näyttämään vähän paremmalta jatkoa ajatellen". Kuitenkin se, milloin Anblick oikeasti äänensä antoi ei käy mitenkään järkeen jos hän on Negon kanssa mafia. Anblickillä oli täysi mahdollisuus äänestää miinaa koska hän jo epäili miinaa, ja miinaa vastaan oli myös hänen epäilyistään riippumaton case (se tokan päivän äänihässäkkä).

Jos Anblick ja Nego ovat mafia yhdessä, ainut miksi Anblick laittaisi äänensä Negon päälle, olisi juurikin tuo josta sanoin; "toinen meistä varmaan lynkataan joten koitetaan saada edes toinen näyttämään vähän paremmalta jatkoa ajatellen". Tuolle mafiakaksikolle on AINA parempi lynkata joku muu kun mafia kolmantena päivänä, koska kaupunkilaisen lynkkaaminen antaa "outteja" ihan vaan siksi ettei voida vetää mitään todella hyvin perusteltuja yhteyksiä pelaajien kesken (kun ei olla vielä saatu yhtäkään mafiaa selville). Muttakun tuo teoria ei päde koska Nego ei tehnyt sitä aiemmin. Joku voi toki väittää että juuri noin kävikin (koska Nego myöhemmin äänesti Anblickia), mutta minä uskon että tuo ei ole todennäköistä, tai ainakaan perustellusti todennäköisempää kuin se, että Nego esimerkiksi tajusi itse päivän alussa olevansa lynkkausuhan alla -- koitti pelastautua (koska syytti oikeastaan aivan kaikkea mikä liikkui puhui paitsi minua ja Slendyä), mutta samalla jätti itselleen takaoven kun EI puhunut Anblickistä paljoakaan päivän alussa (eli jos hän tulee lynkatuksi Anblick näyttää hänen partneriltaan), ei onnistunut pelastautumaan.

Se, mitä yritän sanoa, lyhyesti sanottuna on se, että se aika jolloin Anblick äänesti Negoa ei käy järkeen siitä syystä, että ollakseen totta tuon mafiatiimin olisi pitänyt pelata "kahdella eri strategialla", eli yksi tekee yhtä ja toinen toista. Ja minä en vain usko että mikään mafiatiimi tietoisesti tekee niin.

-------------------------------------

Olen samaa mieltä miinan kanssa Niacinin vastauksen omituisuudesta. Niacin ei edes ajattele Anblickin olevan mafia, miksi häntä sitten näyttää "ärsyttävän" että minä olen tullut samaan lopputulokseen?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 30.11.2017 15:28:46

miina kirjoitti:Mie oon kyllä myös sitä mieltä, että pahikset vois äänestää myös toisiaan jos ovat huomanneet, että tippuminen tulee kohta kuiteski tapahtumaan. Mutta silti, nään että Anblickilla olis ollu melko helppoa äänestää mua koska oli kuitenkin epäilly aiemmin minnuu.

Nimenomaan. Toivottavasti selitin tarpeeksi selvästi miksi minä pidän tuota Anblickin ääntä nimenomaan tuossa vaiheessa, kun hän äänensä Negolle antoi, ei-pahismaisena.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 30.11.2017 15:42:48

Anblick kirjoitti:
miina kirjoitti:Anblickilla hyvä pointti tuosta että niacin vois pahiksena huomenna syytää kaiken miun niskaa, mutta niin vois kuka vaan..

Totta tuokin, mutta mulla oli pointtina enemmänkin se, että pahis!Niacin varmasti toivoisi ennemmin mun kuin sun olevan huomenna pelissä mukana, koska häntä on pidetty hyvismäisempänä kuin mua --> hän erittäin todennäköisesti selviäisi huomisestakin hengissä. Jos taas mut lynkattaisiin tänään, hänellä olisi huomenna heikommat mahdollisuudet selvitä, koska sä olisit toinen vaihtoehto lynkattavaksi eikä olisi lainkaan niin selvää, kumpaa vastaan ray ja Slendie päätyisivät.

Tulipa juuri mieleen, että tämä posti "tekee" aivan 100% varmuudella Anblickista pahiksen.. tai hyviksen. :D

Voitko vähän avata tätä enemmän? Miksi Niacin ampuu jeekakan minun tai Slendien sijaan?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 30.11.2017 20:29:52

raynpelikoneet kirjoitti:
Anblick kirjoitti:
miina kirjoitti:Anblickilla hyvä pointti tuosta että niacin vois pahiksena huomenna syytää kaiken miun niskaa, mutta niin vois kuka vaan..

Totta tuokin, mutta mulla oli pointtina enemmänkin se, että pahis!Niacin varmasti toivoisi ennemmin mun kuin sun olevan huomenna pelissä mukana, koska häntä on pidetty hyvismäisempänä kuin mua --> hän erittäin todennäköisesti selviäisi huomisestakin hengissä. Jos taas mut lynkattaisiin tänään, hänellä olisi huomenna heikommat mahdollisuudet selvitä, koska sä olisit toinen vaihtoehto lynkattavaksi eikä olisi lainkaan niin selvää, kumpaa vastaan ray ja Slendie päätyisivät.

Tulipa juuri mieleen, että tämä posti "tekee" aivan 100% varmuudella Anblickista pahiksen.. tai hyviksen. :D

Voitko vähän avata tätä enemmän? Miksi Niacin ampuu jeekakan minun tai Slendien sijaan?

Jeekakahan kuoli jo eilen yöllä, mutta totta kai pahiksen kannattaa seuraavana yönä tappaa sut tai Slendie. Tarkalleen ottaen kirjoitin siis väärin, koska en oleta sekä sun että Slendien olevan huomenna hengissä. Meinasin, että loppujen lopuksi se, kumpi teistä kahdesta on hengissä, päättää lynkattavan pelaajan huomenna.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja Niacin » 30.11.2017 22:53:55

Mun näkökulmasta todennäköisyys osua pahikseen on huomattavasti suurempi jos lynkataan Anblick mun sijaan, joten vaikka en suostu pitämään täysin mahdottomana hyvis!Anblickiä, niin nyt kai mun täytyy koittaa perustella, miksi mielummin lynkattais kuitenkin hänet. Mua kyllä edelleen vähän kutkuttais ajatus, että me "veljekset" oltaisikin molemmat kyläläisiä, mutta kun teillä ei tunnu olevan vähääkään mielenkiintoa lynkata muita kuin meidät, niin eikai tässä auta kuin toivoa, että Anblick on sitten se pahis. Toki voidaan "autolynkata" meidät molemmat kummin päin vain, mutta se on vähän tylsää ja mun hyvis!Anblick skenaariossa johtaa katastrofiin. :(

miina kirjoitti:Mie oon kyllä myös sitä mieltä, että pahikset vois äänestää myös toisiaan jos ovat huomanneet, että tippuminen tulee kohta kuiteski tapahtumaan. Mutta silti, nään että Anblickilla olis ollu melko helppoa äänestää mua koska oli kuitenkin epäilly aiemmin minnuu.

raynpelikoneet kirjoitti:Jos Anblick ja Nego ovat mafia yhdessä, ainut miksi Anblick laittaisi äänensä Negon päälle, olisi juurikin tuo josta sanoin; "toinen meistä varmaan lynkataan joten koitetaan saada edes toinen näyttämään vähän paremmalta jatkoa ajatellen". Tuolle mafiakaksikolle on AINA parempi lynkata joku muu kun mafia kolmantena päivänä, koska kaupunkilaisen lynkkaaminen antaa "outteja" ihan vaan siksi ettei voida vetää mitään todella hyvin perusteltuja yhteyksiä pelaajien kesken (kun ei olla vielä saatu yhtäkään mafiaa selville).

Näkisin mahdollisen sen, että tuossa kohtaa ei olis ollut AINA parempi lynkata miinaa, koska jäljelle jäävistä selvästi pahisaisimpina pidettiin Negoa ja Anblickia, jotka vielä ainoina sopivat rayn mukaan pariksi, joten heidät olisi aika varmasti lynkattu putkeen tuon jälkeen ja peli olisi pahiksilta hävitty. Sillä, että Anblick tekeekin "järjettömän" liikkeen ja lynkkaa Negon miinan sijaan, sai toinen heistä lisäaikaa ja sen verran hyvispisteitä, että ehkä aletaankin pitää kyläläisenä. Ja sehän näyttää ainain nyt hetkellisesti oikein onnistuneelta muuvilta, vaikkakin Anblick tulee mahdollisesti huomenna olemaan suurissa vaikeuksissa.

raynpelikoneet kirjoitti:Olen samaa mieltä miinan kanssa Niacinin vastauksen omituisuudesta. Niacin ei edes ajattele Anblickin olevan mafia, miksi häntä sitten näyttää "ärsyttävän" että minä olen tullut samaan lopputulokseen?

Oon enemmän huvittunut kuin ärsyyyntynyt, mutta ehkä vähän sitäkin kyllä. :) Ei mua vaivaa se, että olet tuohon lopputulokseen tullut, vaan se MITEN siihen päädyit. Perustelit hyvin pitkästi ja uskottavasti, miksi Anblick on pahis, ja sitten kun yksi yksityiskohta ei näytä sopivan sun kuvioon niin perut kaiken sanomasi ja toteat yhtäkkiä että joo kyllä sen on nyt pakko olla sittenkin Niacin. Höh! Jos nyt tosissaan aijotte minut lynkata, niin haluan kyllä nähdä samanlaiset perusteelliset pohdinnat siitä, miksi minä olen paras vaihtoehto, eikä vain siksi että Anblick teki yhden "ei-pahismaisen" jutun.

Anblick kirjoitti:Toinen syy on se, että Niacin haluaa lynkata miinan. Nyt hän jo viimeisimmässä viestissään ilmaisee vähän epäilyjä mua vastaan, mutta kannattaa joka tapauksessa miinan lynkkaamista. On toki mahdollista, että Niacin on hyvis ja oikeasti sitä mieltä, mutta pahis!Niacin varmasti haluaisi mun säilyvän huomiseen asti hengissä. Koska jos tänään lynkattaisiin hyvis!miina, niin huomenna lynkattaisiin aivan varmasti mut eikä Niacinia.

Pakko sanoa, että hirmu hyvä pointti, vaikkei pidäkään paikkaansa. Keksitköhän sen siksi, että suunnittelit itse juuri tuota? Aloitit nimittäin tämän päivän toteamalla, että eniten silmään pistää miina. Sitten muut kirjoitteli asioita ja huomasit, että Slendie ja rayn tuskin tulevat lynkkaamaan miinaa ja siirryitkin minuun. Jätitkin sitten pohdintasi miinasta tasolle "no joo, miina voi olla hyvis tai sitten pahis." -> huomiselle edelleen ovi auki palata syyttämään miinaa. Hitsi, tässähän alkaa jo ihan aidosti Anblick epäilyttää... Anblick myös muuttui todella vähäsanaiseksi heti kun pääsi pois giljotiinin alta, kuin varoisi ettei vahingossa sano mitään mikä vetää valokeilan takaisin itseensä.

raynpelikoneet kirjoitti:
Anblick kirjoitti:
miina kirjoitti:Anblickilla hyvä pointti tuosta että niacin vois pahiksena huomenna syytää kaiken miun niskaa, mutta niin vois kuka vaan..

Totta tuokin, mutta mulla oli pointtina enemmänkin se, että pahis!Niacin varmasti toivoisi ennemmin mun kuin sun olevan huomenna pelissä mukana, koska häntä on pidetty hyvismäisempänä kuin mua --> hän erittäin todennäköisesti selviäisi huomisestakin hengissä. Jos taas mut lynkattaisiin tänään, hänellä olisi huomenna heikommat mahdollisuudet selvitä, koska sä olisit toinen vaihtoehto lynkattavaksi eikä olisi lainkaan niin selvää, kumpaa vastaan ray ja Slendie päätyisivät.

Tulipa juuri mieleen, että tämä posti "tekee" aivan 100% varmuudella Anblickista pahiksen.. tai hyviksen. :D

Mitä tarkoitat tuolla?
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja Niacin » 01.12.2017 00:06:23

Niin tosiaan, mitäpä minä miinalla ääntä enää pidän.

--miina
++Anblick
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 01.12.2017 05:44:06

Anblick kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Anblick kirjoitti:
miina kirjoitti:Anblickilla hyvä pointti tuosta että niacin vois pahiksena huomenna syytää kaiken miun niskaa, mutta niin vois kuka vaan..

Totta tuokin, mutta mulla oli pointtina enemmänkin se, että pahis!Niacin varmasti toivoisi ennemmin mun kuin sun olevan huomenna pelissä mukana, koska häntä on pidetty hyvismäisempänä kuin mua --> hän erittäin todennäköisesti selviäisi huomisestakin hengissä. Jos taas mut lynkattaisiin tänään, hänellä olisi huomenna heikommat mahdollisuudet selvitä, koska sä olisit toinen vaihtoehto lynkattavaksi eikä olisi lainkaan niin selvää, kumpaa vastaan ray ja Slendie päätyisivät.

Tulipa juuri mieleen, että tämä posti "tekee" aivan 100% varmuudella Anblickista pahiksen.. tai hyviksen. :D

Voitko vähän avata tätä enemmän? Miksi Niacin ampuu jeekakan minun tai Slendien sijaan?

Jeekakahan kuoli jo eilen yöllä, mutta totta kai pahiksen kannattaa seuraavana yönä tappaa sut tai Slendie. Tarkalleen ottaen kirjoitin siis väärin, koska en oleta sekä sun että Slendien olevan huomenna hengissä. Meinasin, että loppujen lopuksi se, kumpi teistä kahdesta on hengissä, päättää lynkattavan pelaajan huomenna.

Nii tarkoitin sitä että miksi Niacin ampuu jeekakan minun tai Slendien sijaan viime yönä? Ja tarkalleen ottaen tou loppu oli se mihin lähdin vastausta hakemaan, ajattelin vaan mennä vähän mutkien kautta ettet tajua mitä haen ja vastata sen mukaan "oikein" jos olet pahis. ;) Ja ihan tarkalleen tarkalleen ottaen, minä nyt yritä miettiä miksi sinä sanot noin, jos sinö olet pahis ja sinut lynkataan, tuossa skenaariossa jonka sinä annat kukaanhan ei enää ensi yönä ammu ketään joten aivopierun mahdollisuus kasvaa kun yrität luoda skenaariota jossa enää mitään ei tapahdu... :)

Sama kysymys Niacinille, miksi Anblick ampuu jeekakan jonkun muun sijaan?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja Anblick » 01.12.2017 11:43:10

Niacin kirjoitti: Pakko sanoa, että hirmu hyvä pointti, vaikkei pidäkään paikkaansa. Keksitköhän sen siksi, että suunnittelit itse juuri tuota? Aloitit nimittäin tämän päivän toteamalla, että eniten silmään pistää miina. Sitten muut kirjoitteli asioita ja huomasit, että Slendie ja rayn tuskin tulevat lynkkaamaan miinaa ja siirryitkin minuun. Jätitkin sitten pohdintasi miinasta tasolle "no joo, miina voi olla hyvis tai sitten pahis." -> huomiselle edelleen ovi auki palata syyttämään miinaa.

Jos noudattaisin sellaista suunnitelmaa, niin mun kannattaisi pyrkiä lynkkaamaan nimenomaan miina tänään, koska ainakin nyt 4. päivänä on näyttänyt, että ray ja Slendie eivät hirveästi epäile miinaa, mutta sua (ja mua) sen sijaan kyllä. Voisi siis kuvitella, että jos tänään lynkattaisiin hyvis!miina, mulla olisi huomenna paremmat mahdollisuudet sua vastaan kuin miinaa vastaan.

Miina-oven sulkeminen tuntuisi vähän höpsöltä, sillä jos sä paljastut hyvikseksi, niin hän on loogisesti mun seuraava epäilyni, koska rayn ja Slendien uskon hyviksiksi. Miinasta mulla ei ole ihan niin vankkaa luottoa, vaikka eilisen äänestys paremmin mietittynä antaa kyllä vähän sen kuvan, että hänkin olisi hyvis.

ray:
Ahaa, ampuu-sanan aikamuoto hämäsi. Olen miettinyt jeekakan kuolemaa eikä mulla edelleenkään oikein tule järkeviä syitä mieleen, miksi kukaan meistä viidestä olisi päätynyt häneen. Ainut, mikä mulla tulee mieleen, on varanimisysteemiin liittyvä juttu – jos pahikset eivät laita yönimeä, yöllä kuolee se, jota joku pahiksista on viimeksi äänestänyt. Miinahan äänesti eilen jeekakaa ennen kuin siirsi äänensä Negolle, joten jos pahis!miina ei olisi eilen lähettänyt yönimeä, olisiko jeekaka tässä tapauksessa tapettu yöllä? Tämä voisi olla mustamaalausyrityskin eikä välttämättä seurausta yönimen lähettämättömyydestä. Toisaalta tämäkin tuntuu mun mielestäni ehkä vähän kaukaa haetulta, vaikka periaatteessa se voisi sopia esim. pahis!Niacinin tavoitteeseen lynkata miina tänään.

ray kirjoitti: Ja ihan tarkalleen tarkalleen ottaen, minä nyt yritä miettiä miksi sinä sanot noin, jos sinö olet pahis ja sinut lynkataan, tuossa skenaariossa jonka sinä annat kukaanhan ei enää ensi yönä ammu ketään joten aivopierun mahdollisuus kasvaa kun yrität luoda skenaariota jossa enää mitään ei tapahdu... :)

En nyt kyllä ihan ymmärrä, mitä tarkoitat tällä? Jos mä olen pahis ja mut lynkataan tänään, niin pelihän ei tietenkään jatku enää yöllä tai huomenna. Kirjoitin siis:
Jeekakahan kuoli jo eilen yöllä, mutta totta kai pahiksen kannattaa seuraavana yönä tappaa sut tai Slendie. Tarkalleen ottaen kirjoitin siis väärin, koska en oleta sekä sun että Slendien olevan huomenna hengissä. Meinasin, että loppujen lopuksi se, kumpi teistä kahdesta on hengissä, päättää lynkattavan pelaajan huomenna.

Meitähän on viisi pelaajaa jäljellä ja oon lähtenyt oletuksesta, että tänään lynkataan miina, Niacin tai mut. Jos tänään lynkataan hyvis, oletan pahiksen yöllä tappavan rayn tai Slendien. Tällöin huomenna olisi jäljellä 2/3 joukosta miina, Niacin ja minä, sekä lisäksi joko ray tai Slendie. Eli kyllähän mä tässä olen ottanut huomioon sen, että yöllä joku kuolee, jos peli ylipäänsä jatkuu.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 01.12.2017 15:50:13

Eli siis sinulla ei ole vastausta siihen miksi jeekaka oli yötapon kohda (hitto tuo "night kill" sana kuulostaa typerältä suomeksi, sori jos käytän välillä vähän oudompia termejä, jotkut sanat suoraan englannista käännettynä kuulostaa vaan todella typeriltä :p). Okei.

Et nyt oikein ymmärtänyt tuossa mitä hain mutta eipä sen ole niin väliä enää kun itse tajusit minkä "virheen" aiempaan postiisi kirjoitit.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja miina » 01.12.2017 16:11:00

Mulla on nyt vikat hetket kirjottaa. Jotenkin tässä nyt mättää joku.. ahistaa laittaa ääni jonnekin jos nyt illan aikana tapahtuu jotaki ja pitäis olla se siirtämässä enkä pystykään, mutta ++Niacin

En usko että anblick olis pahiksena kuitenkaan lynkanny kaveriaan koska ei ollu pakko ja eikös niille sitten tänään olis riittäny kaupunkilaisen kuolema?

Ilta menee paljuillessa ja syödessä, yritän vilkuilla topaa, mutta en lupaa mitään.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 01.12.2017 16:12:06

Niacin kirjoitti:niin minusta kyllä näyttää, että pahis!Anblick olisi saanut hyvis!miinan lynkattua Negon sijaan ihan vaan miinaa äänestämällä? Anblick oli kuitenkin aiemmin jo epäillyt miinaa, joten se ei olisi ollut mitenkään huomiota herättävää. Ja luulisi kyllä, että pahiksista edes toinen olisi äänestänyt hyvistä, varsinkin kun Negon perustelu Anblickin äänelle oli täysin se, että haluaa pelastaa itsensä. Vai tuntuuko Negon tuntien mahdolliselta, että tämmöisellä ristiin äänestämisellä koitetaan karistaa epäilyt siitä jäljelle jääneestä pahiksesta? Muutenkin musta on tosi omituista, että jos miina on hyvis, niin miksei sinne kasaantunut enempää ääniä, kun Slendietä lukuunottamatta kaikilla oli kuitenkin ihan järkeviä epäilyjä miinaa kohtaan eilen. Nyt miinaa äänesti minun lisäksi lopulta vain rayn, joka kyllä koitti viime hetkellä saada muutkin vaihtamaan ääntä miinalle, mutta on nyt kääntänyt täysin kelkkansa miinan suhteen. Ja mitä tulee perusteluun, että pahiksena miina olisi tiennyt tarkalleen mikä on äänestystilanne, niin miina kyllä kertoi aloittelevansa miehensä kanssa leffailtaa, jollon on minusta sanomattakin selvää, ettei pysty täysin seuraamaan nopeatempoista loppukahinointia oli rooli sitten mikä hyvänsä. Mulla on nyt ehkä vähän miina-fiksaatio, kun viime pelissä tosiaan pidin pahis!miinaa koko pelin ajan hyviksenä ja vasta pari tuntia ennen viimeistä äänestystä tuli mieleen edes kyseenalaistaa se. :D Joten taidanpa tarvita vielä lisää perusteluita, miksi miinaa ei pitäisi enää epäillä.
[.....]
Noniin, asioita joita mulle saa vielä vääntää rautalangasta:
-Miksi mun ei pitäisi epäillä miinaa?
-Miksi mun pitäisi epäillä Anblickia?


Niacin kirjoitti:Jaha, raynilta metrin mittainen postaus, kuinka Anblick on ilmiselvästi pahis, mutta koska yksi liike ei näytä järkevältä niin oot valmis huitaseen kaiken muun maton alle? :D Musta on vähän hurjaa olettaa, että pahis ei koskaan ikinä missään nimessä tekisi noin ja tämä on varma merkki kyläläisyydestä, vaikka olit monelta muulta kannalta kokenut asioiden viittaavan minua selvemmin pahis!Anblickiin. Olit aiemman päivän niin kovasti rummuttanut Anblickia Negon ainoaksi mahdolliseksi pahiskaveriksi, että ei kai pahis!Anblickillä ollut muuta vaihtoa kuin lynkata Nego jos haluaa mitenkään yrittää selvitä seuraavaa päivää pidemmälle.

touché....

Muutenkin tämä:
Niacin kirjoitti:Niin tosiaan, mitäpä minä miinalla ääntä enää pidän.

--miina
++Anblick

...ei tässä vaiheessa enää näin tehdä. Yhtään mikään mitä minä sanoin ei vakuuttanut Niacinia siitä että Anblick on pahis. Yhtään mikään mitä kukkan sanoin miinasta ei vakuuttanut Niacinia siitä että miina on hyvis. Kuitenkin Niacin
1) jotenkin tuohtuu kun minä tulen (hänen mielestään oikeaan) lopputulokseen Anblickista????
2) yht'äkkiä (kun hän onkin lynkkausuhan alla) Anblickin eilispäivän äänestämisestä tulikin pahismaista????
2) yht'äkkiä (kun hän onkin lynkkausuhan alla) ääni vaihtuukin Anblickiin

Verratkaa nyt oikeasti sitä mitä Niacin sanoo sivulla 25 siihen kuinka kaikki kääntyykin päälaelleen ilman mitään syytä sivulla 26. :)
Tässä vaiheessa äänestetään AINA pahismaisinta henkilöä, vaikka se tarkottaisikin sitä että tulee itse lynkatuksi. On jäljellä yksi mafia, ja se on ihan sama kuka kaupunkilainen tänään lynkataan jos kaupunkilainen lynkataan. "Mä vain pelastin itseni" ei enää päde tässä vaiheessa kun tuota kautta esim Anblick ja Niacin voi sanoa ihan mitä huvittaa ja sama tilanne jatkuu seuraavana päivänä (eikä se tee kummastakaan heistä yhtään sen hyvismäisempää tänään -- koska "mä vaan koitan pelastaa itseni" on NAI (non-alignment indicative -- en tiedä kuinka toikaan kääntyy luontevasti suomeksi) ja siten aivan turhaa.

Anblick näyttää oikeasti miettivän kuka on mafia, Niacin näyttää yrittävän selvitä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 01.12.2017 19:29:33

Voihan nyt hemmetti. Aivokapasiteetti ei yhtään tunnu tänään riittävän siihen että saisin syvällistä tolkkua pelaajakohtaisesta uudelleenlukemisesta.

Oon ihan samaa mieltä tosta, että pelkästään tän pelipäivän valossa Anblick näyttää varsin vihreältä ja Niacin on vaikuttanut huomattavasti syyllisemmältä. Mutta alkupelin perusteella olen edelleen suhteellisen yllättynyt jos pahispariksi paljastuu N&N. Ei sillä että mitään vahvasti poissulkevaakaan myöskään olis, mutta paljon pieniä (tai, pahis!Niacin:in tapauksessa, ovelia) juttuja mitkä ei sovi siihen.

Jos on riskiä että tulee viime hetken äänikaaos niin voin vaihtaa ääneni Niacin:iin mutta mitään palavaa hinkua siihen ei ole. Oletan että miina-rayn-Anblick Niacin:ia äänestämäs ja minä-Niacin Anblick:ia äänestämäs, on tilanne tällä hetkellä. Ja koska miina on afk, oletan et tilanne ei tule muuttumaan.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 01.12.2017 19:43:59

Nego:n filtterikin (eli pelkästään Nego:n postit peräjälkeen luettuna) jättää tunteen kolikonheitosta.. Ekan muutaman postin jälkeen tulee "AHAA se on Niacin!" -fiilis, sitten vaikuttaakin yhtäkkiä että Anblick kävis enemmän järkeen...

Mutta ehkä kuitenkin --Anblick ++Niacin on Nego:n postien valossa se järkeenkäyvämpi vaihtoehto.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja Niacin » 01.12.2017 19:48:18

Meni töissä vähän myöhäseen, mutta täällä ollaan!

raynpelikoneet kirjoitti:...ei tässä vaiheessa enää näin tehdä. Yhtään mikään mitä minä sanoin ei vakuuttanut Niacinia siitä että Anblick on pahis. Yhtään mikään mitä kukkan sanoin miinasta ei vakuuttanut Niacinia siitä että miina on hyvis. Kuitenkin Niacin
1) jotenkin tuohtuu kun minä tulen (hänen mielestään oikeaan) lopputulokseen Anblickista????
2) yht'äkkiä (kun hän onkin lynkkausuhan alla) Anblickin eilispäivän äänestämisestä tulikin pahismaista????
2) yht'äkkiä (kun hän onkin lynkkausuhan alla) ääni vaihtuukin Anblickiin


1. -> En tiedä luetko jotenkin valikoivasti mun viestejä, mutta selitin kyllä miksi "tuohduin".
Spoiler:
Oon enemmän huvittunut kuin ärsyyyntynyt, mutta ehkä vähän sitäkin kyllä. :) Ei mua vaivaa se, että olet tuohon lopputulokseen tullut, vaan se MITEN siihen päädyit. Perustelit hyvin pitkästi ja uskottavasti, miksi Anblick on pahis, ja sitten kun yksi yksityiskohta ei näytä sopivan sun kuvioon niin perut kaiken sanomasi ja toteat yhtäkkiä että joo kyllä sen on nyt pakko olla sittenkin Niacin. Höh! Jos nyt tosissaan aijotte minut lynkata, niin haluan kyllä nähdä samanlaiset perusteelliset pohdinnat siitä, miksi minä olen paras vaihtoehto, eikä vain siksi että Anblick teki yhden "ei-pahismaisen" jutun.

2. -> Niin, asioita voi katsoa monelta kannalta ja koitin nyt katsoa oikein erityisesti siltä pahis!Anblick kannalta, kun meillä näytti jonkinlainen kaksintaistelu olevan.

3. -> Mitä järkeä mun olis kyläläisenä äänestää yksinäni miinaa ja tulla lynkatuksi, kun voin myös äänestää toiseksi todennäköisintä pahiskandidaattia joka voisi tullakin lynkatuksi ja mahdollisesti päättää pelin?

X. -> Kysyit myös miksi Anblick ampuisi jeekakan. No en minä tiiä! :D Mun näkemyksen mukaan jeekakan ampuminen oli oikeastaan keneltä tahansa pahiskelta pöljästi tehty. Oon aiemmin jo kertonut mietteitäni mahdollisista syistä jeekakan lynkkaukseen, mutta ei niistä mikään sovi Anblickiin sen erityisemmin kuin johonkuhun muuhun. Jos jeekakan tilalta olisi lynkattu Slendie tai rayn, tänä yönä voisi tappaa toisen, jollon finaalikolmikossa olis paljon epävakaammat oltavat. Kai siis pahis voisi olla joku, joka ei pidä raytä tai Slendietä uhkana itselleen, ja tämä itseasiassa sopii ainoastaan Slendieen ja rayhyn. Miinalla ei tällä hetkellä ole hätää, mutta juuri ennen jeekakan tappoa päivän lopussa rayn ja Slendie oli molemmat miinan lynkkaamisen kannalla, joten ei miinakaan silloin voinut tietää olevansa seuraavana päivänä näin turvassa.

Hgnnnhn en jaksa edes yrittää selittää enempää, anteeksi etten osaa pelata järkevästi. :D Jotenka huomista varten: kun nyt olette nähneet Anblickissakin mahdollisia pointteja olla sittenkin kyläläinen, niin harkitkaa oikeasti huomenna vielä miinaakin kunnolla. Oon samaa mieltä Anblick vetää hyvin viimeisimmässä postissaan. Asia on nyt niin, että ellei pahis ole Slendie tai rayn, niin Nego todellakin tuli bussatuksi vaikka muitakin mahdollisuuksia olisi ollut, joten ei se miinaltakaan mikään mahdoton temppu ole. Ja toki miettikää kaikki muutkin huolella, ketä on jäljellä, tämä alkaa tuntua jo niin sekavalta että en itseasiassa enää yllättyis pahis!Slendiestä tai pahis!raystäkään. :D Ja rayn oli liikkeellepaneva voima Negon pelastamisoperaatiossa, vaikkei se sitten onnistunutkaan.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja Slendie » 01.12.2017 20:19:34

Sehän se tärkein kysymys kai onkin, Niacin, että jos sinä paljastut vihreäksi (ja sinun lynkkaus nyt lienee tapahtumassa vaihdoin ääntäni tai en), voiko miina olla pahis. Tottakai se on mahdollista. Nego:n postit luettuani sinun ja Anblick:in suuntaan tuli kyllä vahvempia viitteitä; se miten Nego käsitteli miina:a muistutti enemmän sitä, miten Nego käsitteli jeekaka:a.

Anblick:in suhteen Nego oli "mitäänsanomaton", otti kyllä silloin tällöin puheeksi muttei vaivautunut erikseen vuorovaikuttamaan hänen kanssaan (voi tosin johtua siitäkin ettei Anblick juurikaan ollut online). Ja sun kanssa oli kyllä selkeää vuorovaikuttamista (hyvin naamioitua sellaista, jos pahis!parina sen teitte) mutta vaikutti siltä että kumpaakaan teistä ei oikeasti kiinnostanutkaan selvittää mikä toinen on. Tosin se miten Nego kesken "ajatuksenvirta"-postinsa vaihtoi äänensä sinuun oli kyllä hyvä liike, jos se oli pahis!pari:in kohdistettu. Nego:n loppupäivän äänien perusteella näkisin Anblick-bussauksen itseasiassa todennäköisempänä vaihtoehtona. (rayn unohtaa tuossa aiemmassa skenaariossaan sen, että molemminpuolinen bussaus voi olla ihan realistinen vaihtoehto pahis!parin mielestä tuossa vaiheessa.)

Joten äsh, sekavaa on niinkuin sanoit, Niacin. :)

Mutta sanoisin kuitenkin tässä vaiheessa, jos Niacin flippaa kyläläisen ja jos minä kuolen, että Anblick:in täytyy olla se viimeinen järkevä vaihtoehto.

Ja jos ylläoleva skenario toteutuu, haluan lisätä vielä että Nego:n tuohtuminen rayn:ille vaikutti sellaiselta ettei se tapahtunut pahis!parin välillä: Nego olis lähtenyt bussaamaan rayn:iä melkein alusta alkaen jos he olis pahiksia yhdessä, eikä olis jättänyt rayn:in kyläläisyyttä täysin kyseenalaistamatta niinkuin hän nyt teki. Kuten aiemmin totesin, on paljon asioita mitä en muista Nego:n pelityylistä, mutta muistan sen, miten hän bussaus-mielessä käsittelee pahis!kavereitaan.
Ja itseasiassa vähän samaan hengenvetoon totean, että jos miina olis Nego:n pahispari, Nego ei olis suht heikosti vaihtanut ääntään Anblick:iin viime metreillä. Tai siis, on se MAHDOLLISTA että olis tehnyt niin, mutta todennäköisemmin ei.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja Jita » 01.12.2017 21:05:52

Viime hetken välilasku!

1 Anblick (Niacin)
4 Niacin (Anblick, raynpelikoneet, miina Slendie)

Kuolemassa Niacin 4 äänellä. Päivästä jäljellä 5 minuuttia.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja Jita » 01.12.2017 21:14:28

Palatessasi lounastunnilta huomasit jälleen yhden tuttavasi pudonneen pois kurssilta. Elämä ei ole reilua, eikä näköjään myöskään tiedekunta.

1 Anblick (Niacin)
4 Niacin (Anblick, raynpelikoneet, miina, Slendie)

Niacin kuolee äänienemmistöllä, ja oli rooliltaan tavallinen hyvis.

Kuolleet:

Päivä 1. Halima - vannoutunut humanisti
Yö 1. Lauchuo - tavallinen hyvis
Päivä 2. Cameron - kultisti
Yö 2. Zey - tavallinen hyvis
Päivä 3. Nego - pahis
Yö 4. jeekaka - tavallinen hyvis
Päivä 5. Niacin - tavallinen hyvis

Yö 5 alkaa nyt, ja päättyy 2.12. klo 21:10. Yönimet ennen sitä Violetille!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 02.12.2017 21:12:35

Tenttisali nyt vain sattuu jostain syystä olemaan erittäin tyhjä. Virallisen kannanoton mukaan tiedekunnan uudistus, joka kulkee myös nimellä "Valtava Tetraedri" tai "syy miksi jätin yliopiston kesken", ei ole missään kausaalisessa suhteessa opintojen keskeytymisten kanssa.

Kuolleet:

Päivä 1. Halima - vannoutunut humanisti
Yö 1. Lauchuo - tavallinen hyvis
Päivä 2. Cameron - kultisti
Yö 2. Zey - tavallinen hyvis
Päivä 3. Nego - pahis
Yö 4. jeekaka - tavallinen hyvis
Päivä 5. Niacin - tavallinen hyvis
Yö 5. Slendie - tavallinen hyvis


Päivä 6. alkaa nyt, ja päättyy 7.6. klo 21.00, sillä PJ:n mielestä ei ole mielekästä laittaa päivän loppua itsenäisyyspäivälle.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja Anblick » 02.12.2017 22:44:54

Olin niin varma Niacinista kuin tällainen jahkailija voi olla, mutta pieleenhän se näköjään meni. Väkisinkin näin viimeisenä päivänä alkaa miettiä, oonko ollut myös rayn suhteen väärässä ja voisiko ray sittenkin olla pahis, mutta tällä hetkellä en jaksa alkaa miettiä sitä vaihtoehtoa sen tarkemmin. Onhan tässä monta päivää aikaa.

++miina
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 4. päivä päättyy 1.12. Klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 03.12.2017 08:56:11

++Anblick
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.6. klo 21.0

ViestiKirjoittaja miina » 03.12.2017 17:33:07

Jotenki tuntuu että anblick on aivan liian helppo kohde.. mutta ei Rayn olis kannattanu tappaa Slendietä yöllä pahiksena.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa

cron