Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.12. klo 21.00

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 23:42:03

Halima kirjoitti:
Slendie kirjoitti:Lauchuo, Zey ja Cameron on se kolmikko jonka pelinaloitus pisti silmään pahismaisesti.

Hämmentävä lause, sillä mun mielestä Lauchuo ja Cameron on molemmat aloittaneet pelin hyvismäisesti ja Zey on varma hyvis (jos ei toisin todisteta).

Hämmentävä lause, sillä Slendyhän postasi tuon ennen kuin Zey oli varmistettu hyvis.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 23:56:48

Äääääääh Halimaaaaaaaaaa.... Mitä minä teen sinun kanssasi?
Joku nyt kertokaa pitääkä Halimaa äänestää tuosta? Oikeasti tuo on aivan hirveä kommentti, kaikilta osin.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 16.11.2017 00:01:57

Mä en löydä Cameron-analyysistä sinänsä mitään loogisesti väärää, mutta en usko silti siihen. :D Lähinnä vaan se, että en usko, että kyseinen epäloogisuus johtuu roolista, vaan ihan vaan Camista. Sä rayn huijasit Camia viime pelissä, joten nyt se on oikein tuoreessa muistissa ja on vaikea luottaa suhun. Suurin osa meistä muista on varmaan myös huijannut Camia jossain vaiheessa. Asia ei oo enää niin tuoreessa muistissa, mut tarpeeksi, jotta mielipiteitä kauhean heppoisesti uskallettaisiin tehdä. Slendie taas ei ole vielä kertaakaan huijannut Camia (kun ei ole kerran ollut mahdollisuuksiakaan), joten Cam ei ole niin epävarma siinä kohtaa, kun kokemus ei ole näyttänyt, että hän olisi väärässä. Ei hirveän loogista, enemmän tunneperäistä juttua.

Halima kirjoitti:Jotenkin on tullut sellaista kevyttä Niacinin puolustelua Slendieltä, ja molemmat vaikuttaa ehkä hitusen pahismaisilta.

Miksi he vaikuttavat yksittäin pahismaisilta?

//rayn. :D Voit sä äänestää, mut luulen tietäväni mitä Halima tolla kommentilla tarkoitti, jolloin se ei mun silmissä näytä niin ihmeelliseltä kommentilta (joskin epäilyperusteena heikolta). Mut katsotaan mitä Halima sanoo.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 16.11.2017 00:19:36

Mulla meinaa iskeä vähän epätoivo tän pelin kans. :D Mukana on niin monta konkaria ja tulee aiempiin peleihin verrattuna paljon enemmän tekstiä lyhyessä ajassa, mulla ei vaan tunnu riittävän aivokapasiteetti tehdä tästä mitään tolkkua. Kaikki tuntuu puhuvan yleisesti ottaen ihan järkeviä juttuja, eikä kukaan ole vielä pompannut silmään erityisen pahismaisena. Muutenkin vihaan ensimmäisen päivän lynkkausta, kun ei ole vielä mitään yötappoja ja äänestyskäyttäytymistä lisämateriaalina apuna.

Mua naurattaa tämä pointti, mutta mua vähän vaivaa se, miten mukava Slendie on ollut mua kohtaan. :D Mun anti tälle pelille on muihin verrattuna ollut omasta mielestänikin aika heikkoa, mutta Slendie on jaksanut kehua mun vähäisiä ideoita ja puolustaa muutenkin. Se on hirveän kiva tietysti ja en missään nimessä ole sitä vastaan, että tsempataan epävarman oloista pelaajaa, mutta peliin kuuluvan kaiken kyseenalaistamisen myötä mietin sitäkin, että yritetäänkö mua jotenkin aivopestä pahis!Slendien kaveriksi. Haluaisin tietty mielummin uskoa, että olen oikeasti esittänyt Slendien mielestä kehumisen arvoisia pointteja, ilman mitään taka-ajatuksia!

raynpelikoneet kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Roolisi voi vaikuttaa siihen, mitä haluat kertoa Slendiestä, jolloin "miten hän pelaa hyvistä/pahista" -kysymys on vähän irrelevantti, mutta kysytään kuitenkin kun kerran haluat :D Miten Slendie pelaa pahiksena?


No ei se kyllä oikein voi vaikuttaa. Vaikka haluaisinkin, minä en voi koskaan valehdella siitä mitä hänen pelistään pahiksena ajattelen, ellemme toki ole molemmat mafia (koska muuten hän saa minut välittömästi kiinni valheesta). Ja sinun lähtökohtainen olettamuksesi tässä vaiheessahan oli, ettei hän ole mafia, joten emme siis (oletuksellisesti) molemmat ole mafia, eikä minulla tässä tapauksessa edes ole mahdollisuutta valehdella. Slendie on kyllä ihan yhtä hyvä pelaaja mafiana kuin minäkin olen.

Semmoisen villin idean haluaisin tästä heittää ilmoille, että raynpelikoneet ja Slendie todella olisivat mafia yhdessä. Jotenkin tuo raynin tapa mainita, mutta samalla sivuuttaa mahdollinen linkki jäi takaraivoon vaivaamaan ja piti etsiä tuota kohtaa pitkään, että pääsin tarkistamaan vielä asian uudestaan. "En voi koskaan valehdella Slendien pelityylistä (paitsi jos olisimme molemmat mafia)" tuntuu sellaiselta hienovaraiselta keinolta viestittää muille ikään kuin faktana, että rayn ja Slendie eivät ole pari. Kuitenkin tuo ehto on valmiiksi mainittu vähän kuin valmiina kumoamaan kenenkään jatkoajatukset tuosta asiasta. Nimen omaan jos roolisi olisi mafia, voisit helposti vakuuttaa meille Slendien pelaavan nyt tyypillistä hyvispeliä, eikä Slendie tietenkään syyttäisi sinua valehtelusta, jos olisi itsekin mafia. Samoin kuin SM-kisoissa vakuutit onnistuneesti kaikille Shirokamin pelaavan varmaa hyvispeliä. Joten väitän ettei pidä paikkaansa, etteikö roolisi voisi vaikuttaa siihen, kuinka luotettavia lausuntoja annat muista pelaajista. Saat varmaan kyllästymiseen asti kuulla näitä SM-kisavertauksia, mutta minulla ei itsellä ole muuta näyttöä sinun pelaamisestasi.

Miinasta haluaisin sanoa sen verran, että viime pelissä missä miina oli pahis, sorruin itse pahasti aliarvioimaan miinaa, joka meinasikin ihan viime metreillä koitua kohtaloksi.
Miina otti paljon pieniä riskejä, joista annoin hyvisluottoa, koska arvelin ettei epävarman oloinen miina uskaltaisi pahiksena toimia niin. :P Taitavasti osasi siis esittää vähän pihalla olevaa pahiksenakin. Mutta eipä sillä, kyllä minäkin tällä hetkellä enemmän tulkitsisin miinan hyvismäiseksi.

//rayn, Zey, rayn, Halima, ray väliin
//Mulla on muuten iltavuoro huomenna, joten en kerkeä hyvin mukaan lopputohinoihin. Varmaan joku ääni olisi hyvä käydä heittämässä jossain välissä, mutta pitää vielä pohtia sitä huomiseen.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 00:22:53

"En voi koskaan valehdella Slendien pelityylistä (paitsi jos olisimme molemmat mafia)" tuntuu sellaiselta hienovaraiselta keinolta viestittää muille ikään kuin faktana, että rayn ja Slendie eivät ole pari.

Ei, se on vaan totuus. :p
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 00:25:52

Zey kirjoitti:Mä en löydä Cameron-analyysistä sinänsä mitään loogisesti väärää, mutta en usko silti siihen. :D Lähinnä vaan se, että en usko, että kyseinen epäloogisuus johtuu roolista, vaan ihan vaan Camista. Sä rayn huijasit Camia viime pelissä, joten nyt se on oikein tuoreessa muistissa ja on vaikea luottaa suhun. Suurin osa meistä muista on varmaan myös huijannut Camia jossain vaiheessa. Asia ei oo enää niin tuoreessa muistissa, mut tarpeeksi, jotta mielipiteitä kauhean heppoisesti uskallettaisiin tehdä. Slendie taas ei ole vielä kertaakaan huijannut Camia (kun ei ole kerran ollut mahdollisuuksiakaan), joten Cam ei ole niin epävarma siinä kohtaa, kun kokemus ei ole näyttänyt, että hän olisi väärässä. Ei hirveän loogista, enemmän tunneperäistä juttua.

Edelleenkään ei ole kyse siitä mitä Cameron minusta ajattelee. uhh.. mä oon niin huono selittämään mitä tarkoitan. :( Saakeli jos tämä minun pointtini ei oikeasti selviä teille ennen D1 loppua niin Slendy on mafia. Final answer.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 00:32:23

Nyt oikeasti yksi kysymys....
Mä luen välillä näitä;
//rayn, Zey, rayn, Halima, ray väliin

..juttuja.

Tässä esim Niacin postaa kello 01:19, ja noi "väliin" postit, niistä ensimmäinen tuli kello 00:39 (kait? - ainakin Halima on viimeksi postannut sillon).
Nyt en ryitä sanoa mitenkään pahalla millään tapaa mutta miettiikö joku tollaisen postin, jonka Niacin juuri teki, juttuja 40 minuuttia?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 16.11.2017 00:45:26

Haluutko rayn kokeilla selittää tota toisin sanoin?

Mitä tulee postausaikoihin, niin en usko, että pelkästään tota viestiä kirjoittaa se 40min. Mut sit onkin paha arvioida mihin se aika sitten meni, et oliko topan lukua vai mitä. (Esim. ite harhauduin katsomaan videota, missä mun koira unissaan juoksee, vaikka olis pitänyt lähettää tohon sun aikasempaan viestiis jo ton kysymyksen. :D)
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 00:48:47

Siis tekeekö jengi sitä, että painaa "psot reply":ä, ja sitten kirjottaa vähän, ja välissä tekee jotain muuta?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 16.11.2017 00:49:25

raynpelikoneet kirjoitti:Hänen mielipiteensä Niacinista. Erityisesti se, että hän pitää "erittäin hyvänä huomiona" Niacinin kommenttia minun Cameron caseeni. (Niacinhan vain tarttuu tasan yhteen lauseeseen ja sivuuttaa aivan kaiken muun)

Mielestäni en sivuuttanut, kerroin kyllä lukeneeni myös myöhemmät perustelusi asiaan liittyen ja että ne eivät vaikuttaneet/vakuuttaneet koska minusta se perus idea perusteluiden lähtökohdaksi oli väärä. Siis ylipäätään se, että sinusta Cameronin olisi pitänyt olla epävarmempi Slendiestä saamastaan mielikuvasta, ja minun mielestä Cameronin ilmaisema mielipide ei alkujaankaan viestittänyt kummoisesta varmuudesta. Se, että en lainaa koko keskustelua ei tarkoita, ettenkö kirjoittaisi muunkin tekstin pohjalta, kuin tuon yksittäisen lauseen.

//rayn väliin :-D Voi kuule, kyllä vaan miettii, joskus paljon kauemminkin... Ja siksi en kerkeäkään kovin montaa viestiä pusertaa ulos päivän aikana. Mähän sanoin, että tuntuu kuin oisin vähän out of my league täällä, mutta parhaani yritän. :´D
...// Ja Zey väliin, kyllä mulla ihan tähän kirjoittamisen lomassa mietiskelyn, topassa poukkoilun ja oman tekstin hienosäädön kanssa se aika yleensä kuluu. x)
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 00:52:49

Zey kirjoitti:Haluutko rayn kokeilla selittää tota toisin sanoin?

En pysty. :(

Ideana on se että mielestäni Cameron sanoo pelaavansa tyylillä X, jota en epäile.
Kuitenkin hän jostain pelaajasta pystyy sanomaan mielipiteen enemmän "agressiivisella" pelityylillä kuin mitä hänen X on.

Mun idea on se, että jos Cameron puhuu totta (mitä kuitenkin tekee) pelityylistään, siihen ei sovi se, että hän pystyy antamaan readin Slendystä (jota hän ei tunne -- vaikka heitettäisiin roskiin kaikki minun & slendyn toistensa tuntemiset ja miten me "liitytään toisiimme"), siis sellaisen readin jonka hän antaa (se hyvisreadi). Hitto, tätä on tosi vaikeaa selittää jos toinen ei ole samalla aaltopituudella.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 16.11.2017 01:02:20

Olet jo kolmatta viikkoa odottamassa tenttituloksia. Sinun pitäisi jo lukea seuraavaan, mutta kahden päivän päästä on edellisen uusinta, etkä vieläkään tiedä pääsitkö siitä läpi vai et. Mitä oppiainetta kertaisit? Ei sillä väliä, kunhan joku saattaa sen laskimen naputuksen päätökseen!

Väliaikalaskenta:

Lauchuo 1 ( Zey)
Anblick 2 (Slendie, Lauchuo)
Cameron 1 (raynpelikoneet)
Jeku 1 (Halima)

Putoamassa on siis Anblick kahden äänen äänienemmistöllä.

Puhepakot on edelleen suoritettu.

Päivä päättyy tänään 16.11. klo 21.00!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 01:03:09

Kuitenkin se jo tässä vaiheessa, kun Cameron readinsa antoi, tiedettiin, että Slendy on:
- pelannut mafiaa vuodesta 2010
- recruitannut minut alunperin mafiaa pelaamaan
- pelannut aktiivisesti 5 vuotta (vuoteen 2015)
- pelannut tosi monta peliä minun kanssani

Minä en pysty käsittämään kuinka "varovainen"!Cameron (kuten hän itsensä määrittelee -- ja antaa ymmärtää esim alun Lauchuo readissaan, jossa hän epäilee mutta ei kuitenkaan äänestä), pystyy tulemaan threadiin ja sanomaan, että "Slendy vaikuttaa hyvikseltä" (LUE NUO YLEMMÄT BULLETPOINTIT). Minä olettaisin, että Cameron hyviksenä on paljon varovaisempi tämänlaisten readien kanssa, varsinkin kun Slendyn peli on HYVIN samanlaista kun minun pelini (joukkueesta riippumatta). Me olemme molemmat hyvin agressiivisia, me otamme kantaa hyvin samantyylisiin asioihin, jne jne.

En tiedä kuinka suomeksi kääntyy "read progress on a person" mutta minun mielestäni tässä tilanteessa Cameron ei huomioi kaikkia asioita joita hänen ehdottomasti kaupunkilaisena tulisi huomioida, hän heittää vaan Slendystä sellaisen puolivillaisen readin, joka näyttää pinnallisesti tarkasteltuna hyvältä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 16.11.2017 01:09:41

raynpelikoneet kirjoitti:
Zey kirjoitti:Haluutko rayn kokeilla selittää tota toisin sanoin?

En pysty. :(

Ideana on se että mielestäni Cameron sanoo pelaavansa tyylillä X, jota en epäile.
Kuitenkin hän jostain pelaajasta pystyy sanomaan mielipiteen enemmän "agressiivisella" pelityylillä kuin mitä hänen X on.

Mun idea on se, että jos Cameron puhuu totta (mitä kuitenkin tekee) pelityylistään, siihen ei sovi se, että hän pystyy antamaan readin Slendystä (jota hän ei tunne -- vaikka heitettäisiin roskiin kaikki minun & slendyn toistensa tuntemiset ja miten me "liitytään toisiimme"), siis sellaisen readin jonka hän antaa (se hyvisreadi). Hitto, tätä on tosi vaikeaa selittää jos toinen ei ole samalla aaltopituudella.

No joo, sain ehkä nyt tuosta sun ajatuksesta paremmin kiinni. Ehkä tässä on nyt vähän sellainen eri aaltopituuksille johtava kulttuurien kohtaaminenkin, että minä ajattelen tuon Cameronin lausunnon lähinnä "hyvisvibana", mikä yleensä täällä (varsinkin eka päivinä) tarkoittaa sellaista epämääräistä yleiseen fiilikseen tai vaikutelmaan liittyvää suuntaa-antavaa sävyä, kun taas "readi" kuulostaa minulle jotenkin kiinteämmältä ja nimenomaan varmemmalta tulkinnalta. Minusta on parempi edes puolivillaisesti kertoa jos jonkinlainen kuva pelaajasta on kaikista taustatiedoista huolimatta syntynyt, kuin että toteaisi vain: "Slendie on kokenut pelaaja, en voi sanoa mitään". Mutta näen nyt mitä ajat tuolla takaa, kun jaksoit vielä vähän rautalangasta vääntää. :)
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 16.11.2017 01:30:34

Harvemmin ainakaan paljoa muuta teen välissä, mut joskus tulee jotain ajatukset harhoille vievää. Usein teen myös sitä, että avaan useille välilehdille pelin sivut ja tutkin niitä samalla kun raapustan tekstiä wordiin ja sit kun oon siirtämässä sitä tekstiä tänne, niin sitten tulee ilmotus, että ketkä kaikki on tullut väliin. Selkeämpää musta niin, koska yleensä pelaajia pohtiessa haluan tarkastella yhden pelaajan viestejä kerrallaan, mut sitten kun luen ekaa kertaa viestit, niin haluan nähdä ne aika aika järjestyksessä, jotta mulla on hajua siitä kuka vastaa kenelle ja mistä aiheesta, mikä posteista tuli ensin jne.

//Rayn, uskon ymmärtäväni, mitä haet takaa. Jos Cameron on varovainen pelaaja, hänen pitäisi olla sitä ennen kaikkea hyviksenä, pahiksena sillä ei olisi niin väliä kun ei tavoitteena edes ole pahisten nappaus. Nyt Cam antoi heppoisilla perusteilla luottoa Slendielle, jota ei tunne -> varovaisuuden vastakohta -> pahis. Mut tuo sisältää oletuksen, että Camin arvio itsestään on myös oikea (ja kaiken kattava) ja että Cam on myös hyviksenä varovaisempi kuin pahiksena ja toisaalta luoton voimakkuuskin musta vaikuttaa (ja materiaalin määrä, mitä enemmän materiaalia, sen helpompi varovaisemmankin on jonkinlainen kuva muodostaa). Ehkä pitäisi miettiä tätä huomenna virkeillä aivoilla, sillä mä nään ton ihan loogisena ketjuna, mut kuitenkin epäpätevänä, en vaan saa tarkkaan kiinni, että mikä siinä tarkalleen mättää.

//Niacin. Voi olla vähän totakin. (Ja pssst. viba = perusteeton, intuitiivinen näkemys siitä, mikä jonkun puoli on. Jos nyt ihan tarkkoja ollaan. :P)

(Mulla muuten meni tähän viestiin nyt se 40 minuuttia, näköjään se menee aika helpostikin, kun koittaa jotain miettiä. :D)
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 01:40:52

Mut tuo sisältää oletuksen, että Camin arvio itsestään on myös oikea (ja kaiken kattava) ja että Cam on myös hyviksenä varovaisempi kuin pahiksena ja toisaalta luoton voimakkuuskin musta vaikuttaa (ja materiaalin määrä, mitä enemmän materiaalia, sen helpompi varovaisemmankin on jonkinlainen kuva muodostaa).

En ymmärrä mitä tässä tarkoitat?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 01:44:34

Meinaan siis sitä, että mitä väliä sillä on mitä Cameron on pahiksena varovaisuuden suhteen jos hän itse sanoo hyviksenä olevansa varovainen (ja sitten tekee erilailla)?
Joko hän valehtelee tai sitten hän valehtelee. :p
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 01:46:10

raynpelikoneet kirjoitti:Joko hän valehtelee (suoranaisesti) tai sitten hän(en pelinsä) valehtelee (meille, koska hän tekee mitä sanoo EI-tekevänsä hyviksenä). :p
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 16.11.2017 08:15:23

raynpelikoneet kirjoitti:Siis tekeekö jengi sitä, että painaa "psot reply":ä, ja sitten kirjottaa vähän, ja välissä tekee jotain muuta?

Minä ainakin teen sitä - meen välillä johonkin toiseen välilehteen tai tulee jotain muuta (joku soittaa, koiranpentu tulee sanomaan että ulos pitäis päästä just NYT, joku laittaa viestin facessa, ruoka tulee uunista/mikrosta...) ja sit se viesti unohtuu sinne vastaukseen. Tosin kyllä sitä nyt yrittää vilkuilla mitä niissä uusimmissakin viesteissä on.

Mä nyt vähän toivoisin, että Jeku tulisi vielä ainakin postaamaan tän päivän puolella. Kaipaisin myös Cameronia vähän aktiivisemmin ketjuun. Muista taitaakin olla ihan ok:sti jo materiaalia, toisista enemmän ja toisista vähemmän, paitsi tietysti Arielista, joka pudottautui pois ennen kuin ehti sanoa mitään. Oletan, että Halimalta tulee vielä jotain postia tän päivän aikana.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 16.11.2017 08:31:52

Mut tuo sisältää oletuksen, että Camin arvio itsestään on myös oikea (ja kaiken kattava) ja että Cam on myös hyviksenä varovaisempi kuin pahiksena ja toisaalta luoton voimakkuuskin musta vaikuttaa (ja materiaalin määrä, mitä enemmän materiaalia, sen helpompi varovaisemmankin on jonkinlainen kuva muodostaa).

Mitä luottoa Cameronilla voi olla enemmän Slendietä kohtaan kuin minua? Minulta Cameron on lukenut yhden pelin (no, käytännössä pelannut samassa pelissä, mutta koska Cameron oli tippunut ennen kuin liityin mukaan, niin en laskisi tätä yhdessä pelaamiseksi), jossa minä olin hyvis. Slendieltä Cameron ei ole lukenut, nähnyt, eikä pelannut hänen kanssaan yhtään peliä, Cameron ei siis omien sanojensa mukaan tiedä yhtään miten Slendie pelaa, missään roolissa. Cameron kuitenkin tietää, miten minä pelaan hyviksenä. Ja sitten hän samassa postissaan antaa Slendielle hyvisluottoa hyvin heppoisin perustein (vaikka on sanonut olevansa varovainen), ja minulle taas pahisvibaa hyvin heppoisin perustein (vaikke edelleen! on sanonut olevansa varovainen pelaaja!). Minä en ainakaan näe, miten tähän voisi siis vaikuttaa se, luottaako Cameron pelaajaan vai ei.

Tää + aiempi viestini, jossa käsittelin myös Cameronia:
--Anblick
++Cameron


(En nyt ihan täysin sanoisi, että Anblick ei olisi pahis/kultisti, mutta Cameron vaikuttaa näiden tietojen valossa pahismaisemmalta. Tuun myöhemmin selvittämään ajatukseni Anblickista)
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.11.2017 09:42:44

Anblick kirjoitti:....
Jos ”me” sisällyttää hyvikset + pahikset + kultin, se ei ole hyvistelyä. Jos mua on epäilyttänyt yhdistelmänä hyvistely + Lauchuon myöhempi hyvistelykommentointi ja hyvistelyargumentti viedään pois, ei ole oikein loogista epäillä edelleen tällä perusteella.
TUOSSA EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ! Tuossa ei alun alkaenkaan ole mielestäsi voinut olla kyse hyvistelystä.

Millainen kyläläinen kuulostaa paremmalta kun sisällyttää me-sanaan pahikset ja kultin? EI KUKAAN

Millainen kyläläinen ajattelee tuolla tavalla muiden pelaajien hyvistelystä kuin väität ajattelevasi? Ei yksikään.

Etsit perustelua äkkinäiselle Lauchuo-mielipiteesi muuttumiselle ja valitsit epähuomiossa väärän postin mihin takertua. Et havainnut, että kyläläinen ei koskaan näkisi kyseistä postia ratkaisevan tärkeänä.

Joudutte nyt ihan oikeasti vääntämään minulle todella rautalangasta miten tuo mitä Anblick on väittänyt on mitenkään kyläläis!perspektiivistä perusteltavissa, koska koko käsitykseni ketjusta alkaa hyvin vahvasti perustumaan siihen oletukseen että Anblick:in täytyy olla yötappaja.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.11.2017 09:48:16

Haliman postien kanssa olen nähnyt joitain punaisia lippuja.

rayn, kun luin sun ja Cameronin vaihdon, se kuulosti mielestäni siltä että haukuit hieman väärää puuta. Nyt annoit paremmin artikuloidun muodon sille, mikä Cameron:issa sinua häiritsi, mutta en eilisen luvun perusteella ihmetellyt sitä jos Cam ei ymmärtänyt mitä tarkoitit. Itsekin missasin pointtisi osittain.

Lauchuo on ääniensä kanssa opportunistisen tuntuinen, itselläni tulee mieleen että hän haluaa vain parhaansa mukaan selvitä hengissä toiseen yöhön asti, siksi (ja sen oletuksen kanssa että Anblick on yötappaja jolla on siis tiimikaveri) pidän häntä todennäköisimpänä kultistinamme.

Ja mainittakoon vielä erikseen että olen jo nyt myöhässä koulusta joten tämä posti JÄÄ tähän pituuteen ja näihin perusteluihin.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 16.11.2017 10:19:30

Slendie kirjoitti:Lauchuo on ääniensä kanssa opportunistisen tuntuinen, itselläni tulee mieleen että hän haluaa vain parhaansa mukaan selvitä hengissä toiseen yöhön asti, siksi (ja sen oletuksen kanssa että Anblick on yötappaja jolla on siis tiimikaveri) pidän häntä todennäköisimpänä kultistinamme.

Jos olisin kultisti, mitä mua hyödyttäisi pysyä hengissä toiseen yöhön asti? Jos kuolisin sitä seuraavana päivänä (tai yönä, tai jopa samana yönä), niin olisin saanut kulttiini max 1 henkilön, jolloin voitto kulttini kanssa olisi silti varsin epätodennäköistä, koska pelissä olisi kuitenkin mukana kaksi osapuolta, jotka yrittäisi tappaa mun kulttikaverin. Mun tavoite ei missään roolissa ole "pysyä hengissä siihen ja siihen asti" (kuten tässä ehdotat) vaan pysyä hengissä pelin loppuun asti, koska se on todennäköisin tapa, jolla voin voittaa pelin omalle puolelleni, olin sitten millä puolella tahansa. En nyt voi yksinkertaisesti nähdä, että tää kommentti mitenkään olis tullut hyvikseltä, koska en tajua, miksi hyvis kuvittelisi, että mikään osapuoli ei haluaisi pysyä hengissä pelin loppuun asti :D

Ainiin, ja mitenniin olen opportunistin tuntuinen? Cameronilla ja Anblickilla on kummallakin 1 ääni, jos minun ääntäni ei lasketa. Minä en voi tietää, keitä pelaajia muut lähtevät äänestämään, eikä kumpaakaan (Cameronia tai Anblickia) vastaan ole ollut kenelläkään muulla kuin minulla, sinulla ja raynilla kunnollisia caseja, joiden pohjalta lähteä äänestämään. Käytännössähän minä siis tällä äänenvaihdollani pelastin Anblickin tippumisvaarasta, ja asetin Cameronin tippumisvaaraan, ja koska tässä vaiheessa kaikilla, joita on äänestetty, on 1 ääni (minun ääntäni lukuunottamatta), niin tuo olisi sama juttu, äänestin sitten ketä tahansa muuta (jo ääniä saaneista). Voisit siis sanoa tuon saman, vaikka olisin tehnyt caseni Jekua vastaan ja äänestänyt Cameronin sijaan häntä.

Tää kommentti oli siis ihan täyttä puutaheinää, ja varsinkin tuo "Lauchuo on opportunistinen" tuli ihan väärään kohtaan äänien kannalta. Alan vähän ymmärtää, miksi rayn pitää sinua toisena pahiksista.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 16.11.2017 10:43:08

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Toisen sivun viestien perusteella sanoisin myös että miina on todennäköisemmin hyvis kuin pahis.

Miksi?

Tietämättömyys pelin säännöistä jne tuntuu aidolta, eli en usko että miina on pahis. Ja tuosta kulttilaisuudesta onkin jo puhuttu paljon, ja olen samaa mieltä siinä että miina mitä todennäköisimmin ei ole kultisti.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti: Todella hyvä viesti muuten Lauchuolta tuossa mun edellisen viestin yläpuolella. Hyvisten kastiin menee nyt ihan vaan tuon viestin perusteella. :)

Mikä teki tuosta viestistä hyvän/hyvismäisen?

Hyvin perustellut mielipiteet, ja varmasti sekin vaikutti, että tunsin olevani samaa mieltä Lachuon miina-kirjoituksista tuossa viestissä. Olen muutenkin ekojen sivujen perusteella saanut Lauchuosta samankaltaisen kuvan kuin SM-pelissä (missä hän oli hyvis), niin uskon että hän tässäkin pelissä on hyvis.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Mutta tää sun vastaus oli kyllä ihan ok, eli et ainakaan toistaiseksi ole mun pahislistan kärjessä.

Tarkoitatko, että rayn vastaus oli hyvismäinen? Eikö rayn olisi yhtä hyvin vaikka kultistina ohittaa samalla tavalla ekan viestin olettaen että yksi tavis vain tippui pois?

Tarkoitan että rayn vastaus oli ymmärrettävä, ja noin on todellakin voinut käydä että hän on lukenut ekan viestin vain kirjastossa eikä tässä peliketjussa. Joo olisi voinut missä tahansa roolissa ohittaa ekan viestin, mutta tuo selitys sai mut ymmärtämään että se ei luultavasti ollut valehtelua, kun ray ei huomannut alkupelissä pahisten ennustajaroolia. Ja nimenomaan se, että ajattelin rayn valehtelevan, sai mut tuossa ajattelemaan että hän ehkä ois pahis.

raynpelikoneet kirjoitti:Tehdäänpäs nyt sitten näin:

--Halima
++Cameron


Menkääpä ja tehkääpä kaikki kansat.... lukekaapa tämä postaus ja kertokaa minulle miksi minä olen väärässä? Jos minä en ole väärässä niin se tarkoittaa sitä, että Cameron on mafia. Se mitä tähän asti "tuosta casesta" on sanottu on aivan hevonkukkua koska kukaan ei ole ottanut oikeasti kantaa tuohon millään tavalla, vaan mielestäni säälittävästi sivunnut yhtä lausetta *cough* Niacin & Slendy *cough* joka ei ollut mikään kokonaisvaltainen pointti minun Cameron-analyysissani.

Poistitko äänen multa vain jotta voit äänestää Cameronia, vai onko tapahtunut jotain että et epäile mua enää? Kaipaisin vähän perusteluita näihin mielipiteenmuutoksiin (tai edes selitystä oliko kyseessä mielipiteenmuutos :D ).

Luin tuon postauksen (uudestaan, sillä olin jo lukenut sen), ja joo, ihan varteenotettava pointti jos olettaa että jokainen pelaaja pelaa hyviksenä täysin loogisesti ja jokaista sanaansa ajatellen. Mutta kun mun kokemus Cameronista nimenomaan kertoo, että tällainen käytös on ominaista hänen hyvispelilleen. Pahiksena Cameron on varovaisempi sanojensa kanssa eikä tee tällaisia epäjohdonmukaisia lausuntoja, kun taas hyviksenä omia tekstejä ei tarvitse niin suurennuslasin kanssa syynätä läpi ja saattaa tulla sanottua vähän mitä sattuu. Eli ymmärrän pointtisi tavallaan, mutta olen edelleen sitä mieltä että se nimenomaan tekee Cameronista ennemmin hyvismäisen kuin pahismaisen.

raynpelikoneet kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Slendie kirjoitti:Lauchuo, Zey ja Cameron on se kolmikko jonka pelinaloitus pisti silmään pahismaisesti.

Hämmentävä lause, sillä mun mielestä Lauchuo ja Cameron on molemmat aloittaneet pelin hyvismäisesti ja Zey on varma hyvis (jos ei toisin todisteta).

Hämmentävä lause, sillä Slendyhän postasi tuon ennen kuin Zey oli varmistettu hyvis.

Tarkoitan sitä, että minun näkökannastani Slendien kolme esiinnostamaa pahismaista aloitusta ovat kolmelta todennäköiseltä hyvikseltä. En tarkoita että Slendien olisi tuossa vaiheessa pitänyt tietää että Zey on hyvis, mutta koska jossain määrin luotan omiin hyvisreadeihini, ja nyt tiedetään että Zey on hyvis, oletan että Slendie "syyttää" tuossa kolmea hyvistä. Mikä on vähintäänkin kummallista jos ei nyt ihan suoraan epäilyttävää. Joo hyviskin saattaa syyttää kolmea hyvistä, mutta kun pelissä on jokaisen itsensä lisäksi kymmenen pelaajaa, joista kolme on väärällä puolella, olisi todennäköistä että kaikki kolme epäilyttävintä eivät olisi hyviksiä.

Ja joo ymmärrän että en mäkään voi olla Lauchuosta ja Cameronista varma, enkä olekaan tietenkään. Mutta on se mielenkiintoista ja jossain määrin hämmentävää, että Slendien mielipiteet eroavat noin vahvasti omistani tuossa.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Jotenkin on tullut sellaista kevyttä Niacinin puolustelua Slendieltä, ja molemmat vaikuttaa ehkä hitusen pahismaisilta.

Miksi he vaikuttavat yksittäin pahismaisilta?

Mä en nyt oikein osaa vastata tähän, eli oisko se sitten viba. :D Mutta se on pistänyt silmään, että Slendie puolustaa Niacinia, vaikka mun mielestä Niacinin pelissä ei oo ollut juuri mitään puolusteltavaa. En tiedä tekeekö tää välttämättä Niacinista pahista, mutta Slendien pahismaisuutta se nostaa mun silmissä. Ja kuten aiemmista vastauksistakin käy ilmi, Slendie tuntuu olevan tosi eri linjoilla epäilystensä suhteen kuin minä, mikä aina vähintään alitajunnan tasolla epäilyttää.

raynpelikoneet kirjoitti:NNyt en ryitä sanoa mitenkään pahalla millään tapaa mutta miettiikö joku tollaisen postin, jonka Niacin juuri teki, juttuja 40 minuuttia?

Mä ainakin oon aika hidas. Oon hidas lukemaan, hidas sisäistämään asioita. Sitten kun pitää tarkistaa jotain kauempaa ketjusta ja lukea jotain viestejä uudestaan, sekin on hidasta. Kirjoittamisessa oon melko nopea, mutta sitten luen yleensä oman vastaukseni läpi ja korjailen ennen lähettämistä, ja siihen voi taas vierähtää aikaa. Yhteislopputulema on, että hyvinkin voi mennä 40 minuuttia tai kauemminkin melko lyhyenkin viestin kirjoittamiseen.

raynpelikoneet kirjoitti:Meinaan siis sitä, että mitä väliä sillä on mitä Cameron on pahiksena varovaisuuden suhteen jos hän itse sanoo hyviksenä olevansa varovainen (ja sitten tekee erilailla)?
Joko hän valehtelee tai sitten hän valehtelee. :p

Tai sitten hänen pelinsä ei olekaan ihan niin varovaista kuin miksi hän itse sen luonnehti. Tämä ois mun tulkinta.

Slendie kirjoitti:Haliman postien kanssa olen nähnyt joitain punaisia lippuja.

Avaisitko näitä lippuja hieman?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 16.11.2017 11:14:56

No niin vastailen nyt näihin viesteihin välissä, sivu 7 on vielä kesken lukemisen:

Zey kirjoitti:Cam oli yllättävän pihalla aluksi mekaniikasta.

Hauskaa, miten aloitat aikalailla joka pelin nykyään näin :D Jos viittaat tällä siihen, että olen aikanani myös tarkastanut pelejä, huomautan että mulla on ollut siitä yli neljän vuoden tauko ja että tarkastajana ajattelen pelin rakennetta huomattavasti useampaan otteeseen kuin pelaajana. Mikä ei ole ehkä viisasta, pelaajanakin olisi varmasti usein fiksumpaa pohtia peliteknisyyksiä etukäteen pariin otteeseen ennen kuin tulee kirjoittelemaan topaan.

Zey kirjoitti:
Olen samaa mieltä Zeyn kanssa että kakunhaltija voisi tulla esiin melko pian.

En ole sanonut, että kh voisi tulla esiin pian -> huolimatonta viestien lukua Camilta.

Sanoitpas! Heti ensimmäisessä viestissäsi:
Zey kirjoitti: Olen samaa mieltä, että täytekakun haltijan kannattaa tulla tänään esille, sillä kyseinen henkilö kuitenkin pysyy hengissä 1.yön pitämällä silloin juhlat.


Zey kirjoitti:Tähän kuitenkin kaipaisin selvennystä:
Ja Lauchuo näköjään selittikin tuon hyvistelyn jo.

Tarkoitatko, että Lauchuo selitti oman hyvistelynsä vai viittaatko tässä siihen, että Lauchuo selitti mitä ylipäänsä hyvistely tarkoittaa?

Tarkoitin että Lauchuo selitti mitä hyvistely tarkoittaa.

raynpelikoneet kirjoitti:
Slendie kirjoitti:zey: tunnen ainoastaan rayn:in entuudestaan, jos Nego päätyy peliin mukaan niin myös hänet. Jos haluat yksityiskohtaisemman vastauksen, kuten itse annoit, niin aloitin 2010 kans ja olin aktiivinen ehkä noin viisi vuotta. Tämä taitaa olla ensimmäinen foorumi-peli pitkän tauon jälkeen. Tartutin mafia-pöpön rayn:iin aikanaan, joten olen pelannut hänen kanssaan samoissa peleissä hyvin kauan, tarkkaa aikaa en muista tosin. :) Ja Nego taas on se joka "rekrysi" minut mafia-piireihin mukaan vuonna 2010.

Nimeomaan tämä postauksen "ansiosta", ja sen, mitä olet omasta pelityylistäsi kertonut, minä uskon, että sinun kaupunkilaisena tulisi olla epävarmempi Slendien joukkueesta, toisin sanoen en näe mitä syytä sinulla on olettaa, etteikö hän niinsanotusti pystyisi samaan kun mitä minä tein viime pelissä. Lisäksi sinä otat jo takapakkia tuosta readistasi viimeisimmässä postauksessasi, jossa sanot, että "Se, osaanko lukea Slendietä, selvinnee myöhemmin." Eli edelliseen lisättynä tämä on ainakin minun mielestäni ristiriidassa myös sen kanssa, mitä olet omasta pelitavastasi sanonut, ja miten sinun pitäisi toimia (readejesi vahvuuden suhteen).

Pidän tämän Slendie-asian mielessä. Summasummaarum Ray viime kerrasta kun luin pelaajat pelaajakohtaisesti läpi: Lauchuon kommentit pistivät silmään ja Slendien pelin aloitus oli sen verran hyvismäinen että halusin sen mainita. Ja se ei edelleenkään tarkoita, että olisin kiveen hakannut silloin että SLENDIE ON HYVIS enkä olisi mielipidettäni sen jälkeen valmis muuttamaan, ei. Mutta jos tästä asiasta vielä jäi jotain epäselväksi niin kaiken olennaisen Niacin käsittelee tässä postissaan viewtopic.php?f=9&t=523&start=120#p11979 niin kuin olisin ne itse voinut auki kirjoittaa, joten en näe enää järkeväksi alkaa samoja asioita kirjoittamaan miljoonanteen kertaan.

Lauchuo kirjoitti:
Mut joo, samaa mieltä, ehdottomasti kakunhaltija kertoo kuka on D1 ja kutsuu N1 kaikki juhliin. Cameron, koska kakun voi lähettää eteenpäin, niin jos kakunhaltija paljastaa itsensä vasta esim. D2 tai D3, niin me ei voida koskaan tietää, oliko kyseessä alkuperäinen kakunhaltija vai ei. Ja lisäksi tällöin kakku voi päätyä jollekin muulle kuin hyvikselle, enkä tiiä miksi hyvis haluaisi sitä.

Ensin Cameron tulee sanomaan, että luki hyvistelyksi tuon jälkimmäisen (yllä lainaamani) kohdan. Anblick tulee sitten komppaamaan Cameronia (huom! sanomatta että komppaa häntä, toteaa vain "itsekin kiinnitin huomiota"), mutta kun kysyn asiaa häneltä tarkemmin, hän nostaa esiin tuosta lainauksestani tuon "me"-kohdan. Herättää minussa epäilyksen, huomasiko hän tässä olleensa väärässä ja komppailleensa pahiskaveria ihan väärin perustein, mutta kun ei löytänyt tuosta Cameronin lainaamasta lauseesta mitään hyvistelyä, hänen oli pakko keksiä tuossa postissa joku muu hyvistelevä kohta?

Oli pakko tarttua tähän! En jaksa uskoa että pahis missään tilanteessa lähtisi pyörtämään tällaista päätöstä. Nimenomaanhan pahikset tykkäävät pysyä kannassaan hamaan hautaan asti, hyvikset taas ennemminkin voivat kirjoittaa vähän fiilispohjalta ja myöhemmin huomata että "ai se olikin eri kohta kuin mitä tarkoitin". Minusta tuntuu että pahikset ovat tarkempia, millaisista kommenteista epäilevät pelaajia, joten näen tämän päättelyketjun aika epäloogisena.

Lauchuo kirjoitti:Eli ne omat mielipiteet muista pelaajista... no, niitä ei ole. Kävin vielä lukaisemassa Cameronin viestejä juonittelupelien SM-kisoista, ja siellä Cameron oli kyllä alusta asti tuottanut heti paljon enemmän omaa ja ihan hyvääkin tekstiä, ihan perustelujenkin kera. Mitä enemmän Cameronin viestejä selaan, sitä enemmän alkaa tuntua, että Cameron olisi pahis.

Tämä johtuu siitä, että tällä hetkellä minulla ei yksinkertaisesti ole vielä ollut elämässä aikaa niin paljon pelille, että olisin ehtinyt kattavasti sekä vastata epäilyksiini että analysoida pelaajat kunnolla läpi.

Zey kirjoitti:Mä en löydä Cameron-analyysistä sinänsä mitään loogisesti väärää, mutta en usko silti siihen. :D Lähinnä vaan se, että en usko, että kyseinen epäloogisuus johtuu roolista, vaan ihan vaan Camista. Sä rayn huijasit Camia viime pelissä, joten nyt se on oikein tuoreessa muistissa ja on vaikea luottaa suhun. Suurin osa meistä muista on varmaan myös huijannut Camia jossain vaiheessa. Asia ei oo enää niin tuoreessa muistissa, mut tarpeeksi, jotta mielipiteitä kauhean heppoisesti uskallettaisiin tehdä. Slendie taas ei ole vielä kertaakaan huijannut Camia (kun ei ole kerran ollut mahdollisuuksiakaan), joten Cam ei ole niin epävarma siinä kohtaa, kun kokemus ei ole näyttänyt, että hän olisi väärässä. Ei hirveän loogista, enemmän tunneperäistä juttua.

Pelottavan rehellinen analyysi minusta :D Ja todennäköisesti aivan tosi.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 16.11.2017 11:48:46

raynpelikoneet kirjoitti:
Mut tuo sisältää oletuksen, että Camin arvio itsestään on myös oikea (ja kaiken kattava) ja että Cam on myös hyviksenä varovaisempi kuin pahiksena ja toisaalta luoton voimakkuuskin musta vaikuttaa (ja materiaalin määrä, mitä enemmän materiaalia, sen helpompi varovaisemmankin on jonkinlainen kuva muodostaa).

En ymmärrä mitä tässä tarkoitat?

raynpelikoneet kirjoitti:Meinaan siis sitä, että mitä väliä sillä on mitä Cameron on pahiksena varovaisuuden suhteen jos hän itse sanoo hyviksenä olevansa varovainen (ja sitten tekee erilailla)?
Joko hän valehtelee tai sitten hän valehtelee. :p

Siis jos Cameron sanoo, että "Olen varovainen hyviksenä." niin se ei kerro vielä mitään siitä, mitä Cameron on pahiksena. Cameron voi olla vielä varovaisempi pahiksena, jolloin rohkeampana oleminen ei ole automaattisesti pahismaista, sillä se rikkoo Camin tyyliä sekä hyviksenä että pahiksena, milloin tarviikin miettiä kummalla se normaalista tyylistä poikkeaminen olisi järkevämpää aka kummalla puolella Cameron lähtisi herkemmin noin rikkomaan omaa tyyliään. Lisäksi valehtelun toteaminen tuossa on hankalaa, sillä se tosiaan vaatii sen, että Camin arvio itsestään on tosiaan oikea, eikä vain niin, että hän luulee sen olevan oikea. Varovaisuus on suhteellinen käsite, joten täytyisi tietää sekin, mitä Cameron pitää varovaisena. Onko hän varovainen niin, ettei anna mitään mielipiteitä, ellei ole täysin varma? Onko hän varovainen niin, että pitää mielipiteensä todella heikkoina ja on valmis kääntymään niistä milloin vain ympäri? Vai arvioiko hän varovaisuuden niin, että ei uskalla lynkata pelaajia, jollei ole varma? Onko hän varovainen kaikissa tilanteissa, vai vain suurimmassa osassa, jolloin yksinkertaistettuna hän olisi varovainen pelaaja? Jotta voidaan arvioida valehteleeko hän, täytyy tietää mitä hän tuolla varovaisuudella oikeasti tarkoittaa.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 16.11.2017 12:00:02

Lauchuo kirjoitti:
Mut tuo sisältää oletuksen, että Camin arvio itsestään on myös oikea (ja kaiken kattava) ja että Cam on myös hyviksenä varovaisempi kuin pahiksena ja toisaalta luoton voimakkuuskin musta vaikuttaa (ja materiaalin määrä, mitä enemmän materiaalia, sen helpompi varovaisemmankin on jonkinlainen kuva muodostaa).

Mitä luottoa Cameronilla voi olla enemmän Slendietä kohtaan kuin minua?

Tarkoitin luoton vahvuudella sitä miten vahvasti uskoo toisen olevan hyvis. (Voisi olla myös riippuvainen siitä, miten vahvasti uskoo toisen olevan pahis, mutta koska kyse oli Cameronin Slendien pitämisestä hyviksenä, en sisällyttänyt sitä mukaan.) On eri asia arvioida olevansa varovainen pelaaja ja antaa jollekin heikkoa hyvisvibaa (=tulkittavissa varovaisuudeksi) kuin arvioida olevansa varovainen pelaaja ja antaa vahvaa luottoa jollekin (=vaikeampi tulkita varovaiseksi). Tähän myös vaikuttaa materiaalin määrä, josta lähtee mielipidettä tekemään: On eri asia arvioida olevansa varovainen pelaaja ja antaa mielipide monesta viestistä (=tulkittavissa varovaisuudeksi) kuin arvioida olevansa varovainen pelaaja ja antaa mielipide yhden viestin perusteella (=vaikeammin tulkittavissa varovaisuudeksi).

Lauchuo kirjoitti:Tää + aiempi viestini, jossa käsittelin myös Cameronia:
--Anblick
++Cameron


(En nyt ihan täysin sanoisi, että Anblick ei olisi pahis/kultisti, mutta Cameron vaikuttaa näiden tietojen valossa pahismaisemmalta. Tuun myöhemmin selvittämään ajatukseni Anblickista)

Tää sama asia on ollut jo vaikka kuinka pitkään tiedossa, joten miksi se nyt yhtäkkiä tekeekin Cameronin pahismaisemmaksi kuin Anblickin? Mikä muuttui?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 16.11.2017 12:00:20

Mutta kun Cameron ei sanonut olevansa varovainen hyviksenä:

Cameron kirjoitti:Ah totta tämä voi kuulostaa vähän irralliselta huomiolta minulta. En huomannut selventää, että luin tuossa kohtaa ensimmäistä kertaa viestit pelaajakohtaisesti järjestettynä josko joistain pelaajista syntyisi jo mielikuvaa. Muista sain lähinnä neutraalin tai lievästi hyvismäisen vaikutelman, joten en kokenut tarpeelliseksi alkaa erittelemään näitä, mutta tuo Lauchuon kommentti pisti silmään. Ja näköjään Rayn myöhemmin kysyy, miksi en äänestänyt Lauta; tykkään siitä, että minulla on vähän enemmän perusteluita ääneni takana ennen kuin alan äänestämään kuin yksittäinen huomio pelin alusta. Toisin kuin sinä, en ole aina ihan satavarma ”readeistani” :D Ja Lauchuo näköjään selittikin tuon hyvistelyn jo.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 16.11.2017 12:12:38

Slendie kirjoitti:Millainen kyläläinen kuulostaa paremmalta kun sisällyttää me-sanaan pahikset ja kultin? EI KUKAAN

Puhuminen "me pelaajat" on neutraalimpaa kuin "me hyvikset". Anblick avasi tätä jo aikaisemmin, eli hyvistelyssä ajatellaan toisen yrittävän varovaisesti manipuloida. Se ero "me pelaajat" ja "me hyvikset" -lausahduksissa tässä pelissä vain on se pahikset ja kultti.

Millainen kyläläinen ajattelee tuolla tavalla muiden pelaajien hyvistelystä kuin väität ajattelevasi? Ei yksikään.[/quote]
Jos pitää hyvistelyä pahismaisena on pakko miettiä mitkä ryhmät me sanaan kuuluu. Muuten ei hyvistelyä voi tunnistaa. Anblick on aikaisemmin jo osoittanut, että pitää kyläläisenä hyvistelyä pahismaisena -> hänen on pakko miettiä me sanaan kuuluvia ryhmiä.

//Lauchuo. Jos Cam ei edes tarkentanut olevansa varovainen hyviksenä, voi hän tarkoittaa, että hän on varovainen jokaisessa roolissa. Jos oletamme hänen puhuvan totta (ja kuten rayn sanoi, hänellä ei ole syytä valehdella) ja hän valehtelee, johtopäätöksen pitäisi olla, että hänellä ei ole roolia tässä pelissä, eikö? Tätä tuskin on kuitenkaan tapahtunut, vaan todennäköisemmin varovaisuuden käsite poikkeaa siitä, mitä muut ajattelee sen olevan verrattuna mitä Cam ajattelee sen olevan.

Esitit tuon pointin aivan kuin se tekisi Camista entistä pahismaisemman, joten haluatko tarkentaa miten päädyit siihen, että jos Cam toteaa olevansa varovainen puolesta riippumatta, hän on vielä todennäköisemmin pahis kuin jos hän olisi vain hyviksenä varovainen.

Haluatko myös vastata kysymykseeni siitä, mikä muuttui ja sai Cameronin nousemaan Anblickin ylitse?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 16.11.2017 12:14:20

Tää näyttääkin vähän hassulta:
mie kirjoitti:os oletamme hänen puhuvan totta (ja kuten rayn sanoi, hänellä ei ole syytä valehdella) ja hän valehtelee

Valehtelulla tarkoitin sitä, että hän toimii toisin kuin toimii kaikissa rooleissa.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa

cron