Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.12. klo 21.00

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.11.2017 13:26:44

Jeku kirjoitti:Lauchuon mä muistankin FinFanFunin puolelta, jossa siis myös vaikutan. Muita en luettele erikseen, mutta kommentoin, että olen muistaakseni heidän kanssaan noin 1-3 peliä ehtinyt pelata vaikken Kyläkonkari ihan vielä olekkaan.

Hei kuka sä oot? :D En nyt jotenkin osaa tunnistaa ollenkaan. Et kyllä ainakaan tuolla nickillä oo Finin puolella?

Eikö herännyt mitään omia ajatuksia pelistä? Tässä nyt kuitenkin kaikesta huolimatta on jo materiaalia aika paljon, niin luulisi, että jotain sanottavaa olisi jo tullut mieleen :)
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.11.2017 13:45:10

Minä en oikeastaan ole enää sitä mieltä, että Lauchuo on pahis. Samoin sanoisin, että Jeku ei ole pahis, tosin ennenkuin sanon niin haluaisin tarkistaa erään asian, joten:
Voisiko Jeku (tai joku muu jos sattuu tietämään) listata pelaamansa pelit täällä Kylässä (mielellään oman joukkueensa kera). Teillä ei ilmeisesti satu olemaan mitään sen kummempaa tietopankkia peleistä hautausmaan ohessa? Voin minä itsekin nuo etsiä kun pääsen töistä, koen sen vain turhaksi ajanhukaksi jos joku voi suoraa lonkalta nuo pelit heittää.

Lauchuo:
Tää tuntuu vähän samalta kuin niissä SM-kisoissa, kun joku antoi hyvisluottoa Xatalokselle ja kyseenalaistit, miksi Xatalos on enemmän hyvis kuin sinä. Kieltämättä nostaa mun niskakarvat pystyyn.

Niin, minä teen tuota ollessani missä tahansa joukkueessa. :) Viime pelissä se oli ihan validi pointti, niinkuin mielestäni tässäkin pelissä. Ihan samaan olisin tarttunut hyviksenäkin viime pelissä. Minut saa kiinni pahiksena -- ei niinkään siitä, mitä minä sanon, vaan siitä mitä minä en sano. Esimerkiksi viime pelissä hyviksenä minä en olisi koskaan ikinä sinun avauksesi jälkeen ajatellut sinun olevan pahis, vaikka kaikki pointtini olivat aivan valideja, minä en oikeasti olisi voinut ikinä uskoa, että joku tulee pahiksena suoraan peliin kyseenalaistamaan Violetin claimin ja hyökkää täysillä hänen kimppuunsa. Harmittavasti (teidän kannaltanne) pelissä ei ollut jäljellä yhtään hyvistä joka tämän osaisi minusta kertoa, joten pystyin helposti käyttämään sinun hyökkäystäsi ns. mutkan kautta sinua vastaan (ja ihan loogisesti järkevin perustein). :) Sama esim miinan kanssa, jos olisin ollut kaupunkilainen, olisin aina puolustanut miinaa sinä päivänä kun hänet lynkattiin, aivan aina. Teistä kukaan nyt ei vaan tiennyt sitä ja vaikka minä "yritinkin lynkata justya" tottakai minua ei haitannut se, että miinan päälle kasaantui ääniä, ja antoipa minun "kommentoimattomuuteni" vielä lisäpotkua Violetille... Harmittavasti tuollaisista asioista ei vain voi sanoa mitään, jollette te tunne minua tarpeeksi hyvin. Tuollaisia asioita minä käytän hyödykseni pahispelissäni, jätän sanomatta asioita, joita en koe itselleni mahdollisesti hyödylliseksi myöhemmin.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 13.11.2017 14:13:53

Lauchuo kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Lauchuon mä muistankin FinFanFunin puolelta, jossa siis myös vaikutan. Muita en luettele erikseen, mutta kommentoin, että olen muistaakseni heidän kanssaan noin 1-3 peliä ehtinyt pelata vaikken Kyläkonkari ihan vielä olekkaan.

Hei kuka sä oot? :D En nyt jotenkin osaa tunnistaa ollenkaan. Et kyllä ainakaan tuolla nickillä oo Finin puolella?

Eikö herännyt mitään omia ajatuksia pelistä? Tässä nyt kuitenkin kaikesta huolimatta on jo materiaalia aika paljon, niin luulisi, että jotain sanottavaa olisi jo tullut mieleen :)

Marzzuu Finistä ilmoittautuu :D
En tosiaan seikkaile Jeku-nickillä muualla kuin täällä, vähän ärsyttää kun en rekannu Marzzuuna tännekkin, noh, ei auta enää valittaa.

Pelistä, mä olen lukenut säännöt, mutta ajatuksenjuoksuni on tänään tdella hidas kiitos surkeasti nukutun yön: 00.30 heräsin varmana, että myöhästyn töistä.
Eihän se kello ollut lähelläkään herätysaikaa, ja valvoin loppuyön.

Parempaa peliviestiä tulossa :)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 13.11.2017 14:16:48

Lauchuo kirjoitti:Siis raynhan sanoi näin:
rayn kirjoitti:Jotenkin minusta vain tuntuu siltä, että tuo posti itsessään näyttää sellaiselta PbP (post by post) analyysilta, jossa otetaan jokainen aiempi posti ja yritetään väkisin vääntää jotain sanottavaa niistä sanomatta kuitenkaan yhtään mitään.

1) Minulla ei ollut aiempia posteja, joista vääntää jotain väkisin, lukuunottamatta Slendien ja raynin kahta postia, joista toisen kysymystä komppasin, joten minusta tuo selitys oli ihan alusta alkaen täysin väärä.
2) Minusta Niacinin aloitusviesti täytti juurikin nuo ehdot "yritetään vääntää jotain sanottavaa sanomatta yhtään mitään". Ja tässä vaiheessa huomautan, etten edelleenkään itse pidä tässä vaiheessa peliä epäilyttävänä tuollaista aloitusta peliin, koska pelissä ei ollut juurikaan materiaalia, mistä aloittaa. Pointtini on kuitenkin se, että Niacinilla oli aloittaessaan jopa enemmän materiaalia kuin minulla, mutta aloitus oli silti hyvin samankaltainen.

Itse näen eron siinä, että sä kommentoit edellisiä posteja ilman että olisit kuitenkaan tuonut jotain uutta niihin. Niacin taas ei nostanut mitään posteja esille, yleisesti vain viittasi koko edelliseen keskusteluun ja kysyi samalla itseään mietityttäviä asioita -> toi jotain omaa pöytään.

rayn kirjoitti:Minä en oikeastaan ole enää sitä mieltä, että Lauchuo on pahis. Samoin sanoisin, että Jeku ei ole pahis, tosin ennenkuin sanon niin haluaisin tarkistaa erään asian

Koskeeko kyseinen tarkistus jotenkin myös päätelmääsi Lauchuosta, vai miksi et avaa mielenmuutostasi tarkemmin?

Jekun pelit:
”Pieni” peruspeli – hyvis
Kissan viikset! – hyvis
Undertale – hyvis
JooJoon kummalliset harharetket – pahis
Derivointia – hyvis
Leppäkertut II – hyvis
Muissa ei muistaakseni Kylässä ole pelannut.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 13.11.2017 14:27:20

Niin ja
rayn kirjoitti:Teillä ei ilmeisesti satu olemaan mitään sen kummempaa tietopankkia peleistä hautausmaan ohessa?

Ainoa oikeastaan on Pelaajien pelilistaukset ja sekin on vajaa, sillä siellä on lähinnä niiden pelaajien listaukset, jotka ovat sellaisen halunneet tehdä pysyäkseen peleistään kärryillä. Tietojen määrä myös vaihtelee, sillä osa haluaa vain listata pelit ja osa haluaa sitten tarkemmin pitää kirjaa (esim. itse laitan pelin nimen lisäksi ajan, roolini, pelin lopputuloksen ja koska tipuin pelistä).
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.11.2017 15:45:30

Zey, avaan kyllä illalla. Minulla ei ole töissä yksinkertaisesti aikaa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 13.11.2017 16:27:40

Lauchuo: kysyit kakkuposteistani. Menin sekaisin ajatuksissani ja unohdin hetkeksi kaikki ikävät vastapelimahdollisuudet yms yms, joten innostuin siitä mahdollisuudesta että pahis jäisi kiinni yrittäessään tappaa kakunhaltijaa. Joten nopea tyhmä posti väärällä idealla -- ei mitään sen syvällisempää. Mutta senhän kyllä varmasti havaitsitkin jo ekalla kerralla postini lukiessani, kun se SILLOIN ei herättänyt sinussa minkäänlaista ihmetystä?

Minusta tuntuu lisäksi että yrität nyt tahallasi ymmärtää väärin mitä tarkoitan "sävyllä". Samassa postissa sanot olevasi samaa mieltä siitä että esim Niacinin pelinavaus oli varsin ok, ja sitten kuitenkin me kaikki olemme puhuneet vain neutraaleista asioista. Joo, ketjussa ei pelinalkuaikoina ole kenelläkään mitään maatamullistavaa julistettavaa, ei tässä äänessä siitä olekaan ollut kysymys. Miten minun sävyni on yhtäkkiä verrattavissa siihen mistä sinua syytän pelinalussa, kun sitäkin pidit hyvänä ja proaktiivisena aiemmin? Jää kovasti viäntämisen ja kiäntämisen vaikutelma kun se, mitä asiat ovat mielestäsi, riippuu siitä onko sinua syytetty niistä!

Toki jos haluat, Lauchuo, ja jos se on foorumin meta-sääntöjen puitteissa sallittua, voit antaa minulle linkin johonkin suht tuoreeseen kylä-peliisi jossa olet kyläläinen ja jossa olet omasta mielestäsi aloittanut samalla tavalla kuin tässä pelissä. Vertaan sitäkin kyllä mielelläni.
raynpelikoneet kirjoitti:....

Slendie, miten sinä menet tästä:
Zey:ltä taas puolestaan hyvinkin kyläläismäinen pelinavaus mielestäni :)

tähän:
Lauchuo, Zey ja Cameron on se kolmikko jonka pelinaloitus pisti silmään pahismaisesti.

??????

-------------------------------------------

miina ei muuten ole koskaan kultisti, eikä noin 95% todennäköisyydellä pahiskaan.
Kas täten:
Spoiler:
raynpelikoneet kirjoitti:
Slendie kirjoitti:Mitä kysymykseesi zey:stä tulee, hän joko valehtelee siitä että kirjoitti tuon lukematta muuta keskustelua, tai sitten se on aito. Occamin partaterä, jälkimmäinen on paljon todennäköisempää. Tottakai on mahdollista että kyseessä oli ovela vale-kirjoitus, mutta sitä vaihtoehtoa ei pidä vainoharhailla ennenkuin on tullut parempia syitä epäillä aitoutta.

Niin onkin, mutta miksi se tekee hänestä kaupunkilaisen, kuten tunnuit sanovan?
Koska minun mielestäni, valehtelee = mafia, ei valehtele = ei voi sanoa mitään.
Slendie kirjoitti:...

Olin kirjoittamassa vastausta siitä miten Zey:n ajatuksenjuoksu oli sama kuin minulla, mutta samalla tajusin että niin joo tosiaan, eihän hän missanutkaan KOKO ketjua aloittaessaan pelin, vaan vain jälkimmäiset postit. Eli hän oli nähnyt jo aiemman keskustelun kakkuun liittyen, eikä toisintanut samoja ajatuksia itsenäisesti. Eli ymmärsin siis väärin, hups. Ei olekaan kyläläis-signaali.

....
Mitä boldattuun tulee, jep. :)
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 13.11.2017 16:36:28

rayn -- olet sanonut useaan otteeseen nyt että Lauchuo todnäk ei ole pahis, muttet mielestäni ole avannut käsitystäsi sen tarkemmin. Voisitko perustella?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 13.11.2017 16:52:22

Vastaisitko Slendie mullekin:
mie kirjoitti:Slendie: Miksi päätit juuri nyt avata Lauchuo epäilystäsi, etkä aiemmin? Kolme pelaajaa kun on vielä heräämättäkin, niin ei voi edes sanoa, että olisit odottanut muiden heräämistä. Entä miksi avasit pahismaisista pelinaloituksista vain Lauchuo epäilyksiä, etkä minuun tai Cameroniin kohdistuvia?


Slendie kirjoitti:Kas täten:
raynpelikoneet kirjoitti:
Slendie kirjoitti:Mitä kysymykseesi zey:stä tulee, hän joko valehtelee siitä että kirjoitti tuon lukematta muuta keskustelua, tai sitten se on aito. Occamin partaterä, jälkimmäinen on paljon todennäköisempää. Tottakai on mahdollista että kyseessä oli ovela vale-kirjoitus, mutta sitä vaihtoehtoa ei pidä vainoharhailla ennenkuin on tullut parempia syitä epäillä aitoutta.

Niin onkin, mutta miksi se tekee hänestä kaupunkilaisen, kuten tunnuit sanovan?
Koska minun mielestäni, valehtelee = mafia, ei valehtele = ei voi sanoa mitään.
Slendie kirjoitti:...

Olin kirjoittamassa vastausta siitä miten Zey:n ajatuksenjuoksu oli sama kuin minulla, mutta samalla tajusin että niin joo tosiaan, eihän hän missanutkaan KOKO ketjua aloittaessaan pelin, vaan vain jälkimmäiset postit. Eli hän oli nähnyt jo aiemman keskustelun kakkuun liittyen, eikä toisintanut samoja ajatuksia itsenäisesti. Eli ymmärsin siis väärin, hups. Ei olekaan kyläläis-signaali.

....

Tulitko siis tulokseen, että valehtelin?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 13.11.2017 17:25:54

Anteeksi, luin ketjun läpi melkoisella kiireellä ja missasin paikkoja. :) Kuten esim että kysyit rayn:iltä täsmälleen samaa mitä minäkin...

Ei niitä perusteluja loputtomiinkaan pidä pantata (ehkei se perustelematta jättäminen alunalkaenkaan ollut hyvä idea), riippumatta siitä kuinka monta on vielä heräämättä. Nyt on mielestäni tarpeeksi vertailukohtia että saadaan kunnon keskustelua aikaiseksi.

Ensinnäkään, en avannut teitä kahta muuta siksi että perustelut olisivat olleet hyvin pitkälti samojen sanojen toistoa. :) Mutta myös: sinua en avannut koska et vielä ollut vastannut kysymyksiini. Cameron oli ketjussa aktiivinen samalla kun kirjoitin vastaustani, ja hänen reagointinsa rayn:in viesteihin vaikutti jotenkin kyläläismäisellä tavalla tuohtuneelta, joten ajattelin että haluan käydä hänen kaikki viestinsä lävitse vielä ajatuksen kanssa.

Lisäksi vaikka luettelinkin teidät kolme alun epäilyttävimpinä, tajusin myös että kaikki pahikset eivät todennäköisesti löydy teistä kolmesta -- erityisesti Cameron--Lauchuo -kanssakäymiset ovat olleet sellaisia että niiden kahden on hyvin vaikea olla pahispari keskenään.

En tullut siihen tulokseen että valehtelit. Tajusin vain, että olin lukenut postisi väärin -- jos olisit tuottanut ensimmäisen postisi lukematta lainkaan ketjun viestejä, se olisi ollut äärimmäisen vahva kylä-signaali sisältönsä vuoksi. Mutta sävysi ei antanut samanlaista signaalia, ja kun tajusin ymmärtäneeni väärin, lopputuloksena oli että jäin pitämään sinua silmällä. Ja aivan varmasti pitäisin sinua vieläkin silmällä jos et olisi tullut ulos kakun kanssa. :)
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 13.11.2017 18:22:20

Lauchuo kirjoitti:
Tuo rautalanka mitä slendie laitoit aiemmin ei vastannu vielä kaikkiin kysymyksiin, mutta josko ne tässä selviäis vielä.

miina, mihin kysymyksiisi tuo Slendien rautalanka ei vastannut? Tuon pitäisi mielestäni vastata kaikkiin kysymyksiisi olettaen, että kakku on tosiaan kertakäyttöinen. Tarkemmalla vilkaisulla tätä ei lue säännöissä.


Mun mielestä se, että onko se kertakäyttöinen, on melko oleellista. Siksi slendien vastaus ei vielä tyydyttänyt. Mutta jotenkin olisin valmis jättämään tämän aiheen jo sivuun, kun Zey on ilmonnut olevansa kakunhaltija ja keskittyisin muihin juttuihin jo. Eikähön tähän tulee selvyys.

raynpelikoneet kirjoitti:Esimerkkinä, tuo kun sanot että "en ole koskaan pelannut kiertävän esineen pelissä" on vähän sama kun sanoisit ettet koskaan aikaisemmin ole ollut Ruotsissa eli nyt kun sinulla on siellä ruotsin kruunuja et osaa ostaa kaupasta mitään. Mitä väliä sillä on oletko ollut kiertävän esineen pelissä vai et? Mekaniikka on selkeä, sinä tunsit sen säännöt, ja minä olisin olettanut sinulla olevan jokin johtopäätös kun sinulla ei ollut.


Rayn: Miksi et epäile mua tästä samasta? Mainitsinhan mieki, että en oo pelannu kiertävän esineen pelissä enkä tajua/tajunnu sitä selkeitsä säännöistä huolimatta?

Slendie kirjoitti:miina on esimerkki pelaajasta, jonka sisääntulo tällä tavoin tarkasteltuna ei soita hälytyskelloja. Ajatuksenjuoksua on selkeä seurata ja kokonaisvaikutelmasta ei tule epärehellistä tai reaktiivista vaikutelmaa. (Kysymysten kysyminenhän ei automaattisesti tarkoita, että postaaja olisi reaktiivinen.)

Ah, Slendie <3 Oot eka joka ikinä sanoo näin, tai lähinnä tuo boldattu. Paitsi rayn pahispelissään teki tätä ehkä myöskin ja sehän piti mua ihan pikku-kätyrinään.

Miun mielestä lauchuo pelaa jollakin tapaa samalla lailla kuin SM-pelissä. Oli musta todella epäilyttävä, mutta kuitenkin kyläläinen, joten siksi en nyt osaa ajatella että olisi kovinkaan pahismaista. Muuta kun tuo jälkeenpäin tuleva selittely, mutta sitähän nyt täytyy tehdä jos haluaa selviytyä.

Jeku nyt ei oikein vakuuta, samanlaista peliä sillä aina on, mutta tuo, että kaikki on sanottu on vähän liian lepsua. Onhan se tietty totta, että muitten sanomisten toistelu on ehkä vielä huonompi ratkasu.

Rayn ei tule ikinä saamaan multa mitään hyvisluottoa, niin se vaan veti mua höplästä edellisessä pelillä. :D No ei vaan, joudut kyllä ehkä tekemään töitä sen eteen. Nyt nimittäin teit samanlaista kommentoitia slendien suhteen kun mitä shirokamin (ja myös xatalosin kanssa) kanssa edellisessä pelissä (karrikoiden: slendie kyllä tajuaa jos valehtelen joten tämä on totta. PISTE) ja se saa mulla hälytyskellot soimaan.

Slendie kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:....


miina ei muuten ole koskaan kultisti, eikä noin 95% todennäköisyydellä pahiskaan.

Mitä boldattuun tulee, jep. :)


Miten te muka näillä vähillä viesteillä tähän johtopäätökseen tulitte? Ootteko pahiksia ja yritätte saada mut lepyteltyä puolellenne?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.11.2017 18:46:12

Siis sinun ajatuksenjuoksuasi on miina ihan oikeasti helppo seurata. :) Se on se posti jossa päivittelit kuinka peli on epäreilu. Tai ei edes se posti vaan se nimenomainen lause koska sinä et kinä sano niin kulttina, eikä sinua varmaan mafianakaan hirveästi kiinnosta onko peli epäreilu kaupungille vai ei. Se vaikutti toai rehelliseltä kommentilta ja kun sinä muutenkin ns. "dumppaat ajatuksenjuoksusi" threadiin, sitä on hyvin vaikea imitoida pahiksena, ja tämä nyt ei muutenkaan näytä siltä.

Ja joo, oon toaiaan tän viikon taas iltavuorossa ja minähän en posteja puhelimmA quotea enkä hirveen pitkiä posteja kirjoita koska ei ole aikaa kun harvoin, ja vaikka aikaa olisikin niin vihaan kosketusnäyttöjä. :p

Joten joudutte nyt odottelemaan mun vastauksia tonne yhteentoista illalla.8
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 13.11.2017 18:54:26

miina, niiden postien jälkeen mitä olit aiemmin tehnyt, teit impulsiivisesti tämän postin:
miina kirjoitti:Mie tajusin, että kulttikin pitää saada kaadettua! Eikö tässä ole kylä ihan epäreilussa astelemassa?
Tuo ei tuli kultisti!miina:lta koskaan, ei noin impulsiivisesti, olen melko varma. :)

Mitä rayn:iin tulee, rayn:in vaarallisuus pahiksena on nimenomaan siinä että hän osaa olla tosi, tosi looginen ja johdonmukainen molemmissa joukkueissa. En muista Xatalos:ta niin kauhean hyvin että muistaisin onko rayn aiemmassa pelissänne tarkoittanut tuota oikeasti vai onko hän koittanut vain vetää ihmisiä naruista (mikä olisi pahis!rayn:iltä suhteellisen harvinainen temppu, mutta miksei toki mahdollinen), mutta lähtökohtaisesti tuollaiset asiat rayn:in suusta ovat tosia joukkueesta riippumatta.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 13.11.2017 19:05:20

Niin, ja tämä mitä rayn on tehnyt tulee rayn:in suusta EHDOTTOMASTI joukkueesta riippumatta:
rayn pahispelissään teki tätä ehkä myöskin ja sehän piti mua ihan pikku-kätyrinään.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.11.2017 19:47:07

Mjoo, slendy voi varmaan mennä myös kaupunkilaiskasaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.11.2017 20:52:46

Äh mun piti tulla kertomaan niitä ajatuksiani muista pelaajista, mutta nyt en vaan pysty hirveästi antamaan pelille. Pakko mennä tekemään tälle niskalle jotain ennen kuin iskee taas migreeni samanlaisena kuin eilen. Jos jollain on vinkkejä niskakivun hoitoon niin otetaan vastaan.

Mutta Jekun aloitus on kyllä hyvin Marzzuu-Jekulle sopiva, ja kyllähän tuolta selvästi tuttuja piirteitä löytyy nyt kun osaa sillä tavalla katsoa. En ehkä lähtisi niputtamaan Jekua vielä muutaman viestin perusteella niin hyvikseksi kuin ei-hyvikseksikään. miina sen sijaan on tosiaan aika selkeästi hyvis, en usko, että pahis!miinalta saisi noin spontaania reaktiota myöskään.

Raynille oisin valmis tässä vaiheessa antamaan vähän hyvisluottoa. Tosin mun pitää varmaan pelata vielä aika monta peliä raynin kanssa, että voisin sanoa paremmin näin aikaisessa vaiheessa, onko rayn hyvis vai pahis :D En kuitenkaan usko raynin olevan kultisti (kultisti!rayn olisi pelin alussa lukenut täytekakkukuvauksen ihan varmana tosi tarkkaan, koska se vaikuttaa kaikista eniten pelin kannalta kultistin peliin, ja raynin reaktio alun "ketä kannattaa kutsua" sekaantumiseen vaikutti kuitenkin aika spontaanilta). Pahis rayn voi silti olla, mutta en tässä vaiheessa lähtisi liputtamaan sen puolesta.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.11.2017 20:57:34

Ai hitsi, tiesin että unohdin jotain. Slendie taisi kysyä jotain peliä Kylässä, jossa olisin aloittanut (hyviksenä) heti pelin alusta. Valitettavasti sellaista ei ole, koska SM-juonari oli eka mun pelissä pelaama juonari, ja siihen tulin kesken pelin varapelaajana.

Niin ja miina, mun pointti tosiaan oli se, että olettaen, että täytekakku on kertakäyttöinen, niin Slendien vastaukset sulle vastaa kaikkeen kysymääsi. Kysyin myös Violetilta, onko täytekakku kertakäyttöinen, mutten saanut vastausta. Pitikin kysyä uudelleen, mutten muistanut, joten jospa nyt. Tuo ei minusta missään tapauksessa ole vähäpätöinen asia eikä semmoinen, mitä ei pitäisi miettiä ollenkaan. Toisaalta en myöskään usko, että täytekakku olisi monesti käytettävä, koska sehän tekisi pelin ihan mahdottomaksi kultistille.

Violet, onko täytekakku kertakäyttöinen?
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 13.11.2017 21:03:18

Kyllä, kakku on kertakäyttöinen esine! Pahoittelen, etten kysymystä aiemmin bongannut.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 13.11.2017 21:15:04

Lauchuosta jäi mieleen pari asiaa. Tuntuu aika varovaisesti epäilevän ketään, Cameronista ja Slendiestä esitti joitain pointteja ja sanoi loppuun "en nyt mene väittämään että olisi pahis/pahismainen kuitenkaan". Itsekin kyllä olen monesti hyvin varovainen ketään syyttämään, mutta muistelen että SM-pelissä Lauchuo heitti paljon rohkeammin epäilyjä muista. Näin tulee mielikuva, että pahis!Lauchuo koittaa vähän näennäisesti epäillä muita, mutta jättää hyvin avoimeksi polun vaihtaa tilanteen mukaan mielipiteensä kyseisistä pelaajista. Toki silloin peliin tullessa oli enemmän materiaalia, minkä pohjalta kehittää oikeita epäilyjä, kuten Lauchuo on huomauttanutkin, mutta voisi olla kyse muustakin. Toinen toistuva juttu on tuo "muiden syyttely" silloin, kun Lauchuota jostain epäillään. Hassua, miten usein minun nimi vedetään koko ajan mukaan, vaikken ole kauheasti kerennyt vielä peliin osallistuakaan. Slendie esitti jotain epäilyksen tapaista Lauchuosta ja Lauchuon vastaus siihen oli kutakuinkin "Itsekin teit niin". Minusta se on vähän kehno argumentti, koska samoja asioita voi tehdä eri motiivein, eri tavoilla, ja eri ihmisten tekemänä niistä tuleva viba voi olla hyvinkin erilainen. (raynpelikoneet olikin suunnilleen samaa asiaa osannut kuavata paremmin sanoin: "Jos esimerkiksi Slendie olisi tehnyt miinan postit tässä pelissä olisi hän ihan satavarmasti mafia. Mutta se, että näin olisi, ei tee miinasta mafiaa vaikka hän samat postit tekikin.")

Jekusta tuli vähän hassu fiilis myös. Jeku ei tunnetusti ole mikään kilometripostailun suurin harrastaja, mutta jotenkin se, miten Jeku on jo kolme viestiä postannut puhumatta _yhtään_mitään_ käynnissä olevasta pelistä, on jo aika outoa. Annan kuitenkin Jekulle vielä aikaa käynnistyä.

Raynpelikoneet on tässä pelissä hyvin avoimesti kertonut omista pahistekniikoistaan, mikä tuntuisi enemmän hyviksen toimilta. Tietty on helppo väittää tietämättömille mitä tahansa omasta normipelaamisestaan, mutta nyt on mukana useampiakin raynille tuttujakin pelaajia, jotka ehkä osaisivat sanoa jos puhuu aivan puppua. Eihän nuo jutut sinänsä kovin konkreettisiä ole olleet, että niistä välttämättä oikeasti olisi apua pahis!raynpelikoneiden nappaamiseen, mutta ehkä ennemmin tästä nyt hyvispisteitä antaisin. Vaikka siitä oon kyllä muiden kans samaa mieltä, ettei raynpelikoneista voi varmaan koskaan olla varma, oli kumpaa hyvänsä.

raynpelikoneet kirjoitti:Tiesin jo vastauksen, mutta sitten se kuuluisa jatkokysymys:
Millä ihmeen logiikalla sinä teet olettamuksen, että simnä voit muodostaa mielipiteen henkilöstä joka on käytännössä opettanut minut pelaamaan mafiaa (tämähän siis on ollut jo tiedossa ennenkuin readisi annoit) jollet voi muodostaa mielipidettä minusta? Miksi sinä lähtökohtaisesti oletat että Slendie ei mafiana pystyisi samaan kun minä viime pelissä? Tai miksi ei tullut mieleen kysyä minulta hänestä?

Pakko kommentoida tähän, että ihmettelen sitä miten raynpelikoneet tuohtui kun Cameron ei pitänyt Slendietä suoriltaan rayniin verrattavana pelaajana. Muistan että joku mainitsi aluksi vain, että Slendien kautta on raynille juonarit tulleet aikoinaan tutuksi, mutta eihän se asiasta tarkemmin tietämättömälle kerro ollenkaan kuinka kauan tai kuinka taitavasti Slendie on pelannut. Cameronin hiillostaminen tuosta asiasta oli vähän outoa siksi minusta. En nyt kuollaksenikaan löydä missä ja kuka tuon teidän yhteyden alunperin edes mainitsi, mutta minulle se ei ainakaan herättänyt mitään ahaa-elämyksiä Slendien pelaamisesta.

Cameronin peli sopii ensivilkaisulla minun mielessä oikeastaan kumpaan tiimiin vain, ehkä joku hokkuspokkusintuitio veikkaisi ennemmin pahista, mutta siihen paneudun tarkemmin toisella kertaa.

Slendiestäkin olisi jotain sanottavaa, mutta täytyy lukea vielä viestit läpi, ennenkuin osaan sanoa mitä mieltä olen ja nyt alkaa aika loppua.

Miina vaikuttaisi yleiseltä olemukseltaan mun kokemuksien mukaan enemmän hyvikseltä.

Anblickistä ei näin alkuun oikein tullut mitään erityistä mielikuvaa.

Kultistikin olisi tietty hyvä bongata joukosta, ennen kuin kultti ehtii kasvaa ongelmallisiin mittoihin, mutta en oikein tiedä minkälaista toimintaa pitäisi tarkkailla? En ole aiemmin pelannut peliä, jossa olisi kolmas osapuoli mukana.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 13.11.2017 21:49:13

Zey kirjoitti:Kakun säännöissä sanotaan, että juhlien pitäjää ei voida tappaa ilman että hänet tappanut pahis paljastuisi, eli PJ paljastaisi kyseisen pahiksen.

No hupsista, näköjään!

Zey kirjoitti:
Anblick kirjoitti:Itsekin kiinnitin huomiota siihen, että Lauchuo hyvisteli alussa ja sitten myöhemmin kommentoi, että hyvistely tulee hyvikseltä luonnollisesti. Muuten en pidä hänen peliään erityisen hyvismäisenä tai pahismaisena ainakaan tässä vaiheessa, kun pelissä on vielä materiaalia niin niukasti.

Mitä mieltä olet siis Lauchuon hyvistelystä ja hyvistelyn kommentoinnista?

Pidin siis epäilyttävänä oman aseman pönkittämisyrityksenä. En yleensäkään tykkää hyvistelystä erityisemmin. Mutta….
Lauchuo kirjoitti:Koska tää nyt näköjään paisui isommaksikin jutuksi, niin kerropa toki, miten mielestäsi hyvistelin alussa?

Hyvä kysymys sinänsä, koska sun viestisi näyttävät aikas neutraaleilta nyt kun luen uudestaan ajan (ja ajatuksen) kanssa. Lähinnä mua silloin arvelutti tämä
Cameron, koska kakun voi lähettää eteenpäin, niin jos kakunhaltija paljastaa itsensä vasta esim. D2 tai D3, niin me ei voida koskaan tietää, oliko kyseessä alkuperäinen kakunhaltija vai ei. Ja lisäksi tällöin kakku voi päätyä jollekin muulle kuin hyvikselle, enkä tiiä miksi hyvis haluaisi sitä.

mutta nyt hoksasin, että kyllähän ”me” sisällyttää myös pahikset ja kultin, koska eivät hekään sitä tietoa saa. (Pahiksillehan se ei ole oleellista, koska he tietävät ei-pahikset, mutta siitä sä et puhunutkaan.) Lisäksi mulle oli jäänyt mieleen, että olit kirjoitellut hyviksistä sitä sun tätä, mutta eivät nekään hyvistelyä liiemmin olleet. Toisin sanoen perun puheeni näiltä osin.

rayn kirjoitti: Se on se posti jossa päivittelit kuinka peli on epäreilu. Tai ei edes se posti vaan se nimenomainen lause koska sinä et kinä sano niin kulttina, eikä sinua varmaan mafianakaan hirveästi kiinnosta onko peli epäreilu kaupungille vai ei. Se vaikutti toai rehelliseltä kommentilta ja kun sinä muutenkin ns. "dumppaat ajatuksenjuoksusi" threadiin, sitä on hyvin vaikea imitoida pahiksena, ja tämä nyt ei muutenkaan näytä siltä.

Yhden lauseen perusteella olet varma, että ”miina ei muuten ole koskaan kultisti, eikä noin 95% todennäköisyydellä pahiskaan”? :D Samoin Slendie komppailee ihan saman kohdan perusteella. Musta tämä tuntuu aika kepoisalta perustelulta noin kovalle luotolle. Yleensäkin teidän kahden ”readit” (en ole edes ihan satavarma, mitä readilla tarkalleen ottaen tarkoitetaan, siksi lainausmerkit) tuntuvat niin fiilispohjaisilta, että mun on niitä vaikea ymmärtää. Tämä kyllä taitaa liittyä pelikulttuuriinkin.

Slendie kirjoitti: Tällainen itsensäpuolustaminen on tyypillistä pahikselle -- hyvin usein kyläläinen ottaa epäilyksen häntä kohtaan henkilökohtaisesti ja turhautuu syyttäjäänsä kohtaan, mutta pahis pystyy "hyväksymään" sen koska tietää syyllisyytensä. Se mitä pahis ei kuitenkaan hyväksy, vaan pitää epäreiluna, on se jos häntä epäillään vääristä syistä. Joten pahis tyypillisesti lähtee puolustamaan itseään heittämällä lokaa muiden pelaajien päälle (mikä on eri asia kuin proaktiivinen oikeiden syyllisten metsästäminen).

Mä en kyllä ole tästä samaa mieltä. Voihan hyvin käydä niinkin, että pahis panikoi ja turhautuu saadessaan epäilyjä niskaansa, ja toisaalta ainakin musta on roolista riippumatta rasittavaa, jos mua epäillään ”vääristä” syistä.

Ariel ja Halima ovat edelleen heräämättä, mutta muut ovat tainneet hihkaista edes jotakin :)
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 13.11.2017 22:43:48

Lauchuo kirjoitti:Äh mun piti tulla kertomaan niitä ajatuksiani muista pelaajista, mutta nyt en vaan pysty hirveästi antamaan pelille. Pakko mennä tekemään tälle niskalle jotain ennen kuin iskee taas migreeni samanlaisena kuin eilen. Jos jollain on vinkkejä niskakivun hoitoon niin otetaan vastaan.

Mutta Jekun aloitus on kyllä hyvin Marzzuu-Jekulle sopiva, ja kyllähän tuolta selvästi tuttuja piirteitä löytyy nyt kun osaa sillä tavalla katsoa. En ehkä lähtisi niputtamaan Jekua vielä muutaman viestin perusteella niin hyvikseksi kuin ei-hyvikseksikään. miina sen sijaan on tosiaan aika selkeästi hyvis, en usko, että pahis!miinalta saisi noin spontaania reaktiota myöskään.

Raynille oisin valmis tässä vaiheessa antamaan vähän hyvisluottoa. Tosin mun pitää varmaan pelata vielä aika monta peliä raynin kanssa, että voisin sanoa paremmin näin aikaisessa vaiheessa, onko rayn hyvis vai pahis :D En kuitenkaan usko raynin olevan kultisti (kultisti!rayn olisi pelin alussa lukenut täytekakkukuvauksen ihan varmana tosi tarkkaan, koska se vaikuttaa kaikista eniten pelin kannalta kultistin peliin, ja raynin reaktio alun "ketä kannattaa kutsua" sekaantumiseen vaikutti kuitenkin aika spontaanilta). Pahis rayn voi silti olla, mutta en tässä vaiheessa lähtisi liputtamaan sen puolesta.
Hä? Miten Jekku on se pelaaja, josta niskakipuisena ja kiireisenä sinulla riittää eniten sanottavaa? Miksei esim. Niacin, johon aiemmissa vastauksissasi viittasit?
Niacin kirjoitti:...
Pakko kommentoida tähän, että ihmettelen sitä miten raynpelikoneet tuohtui kun Cameron ei pitänyt Slendietä suoriltaan rayniin verrattavana pelaajana. Muistan että joku mainitsi aluksi vain, että Slendien kautta on raynille juonarit tulleet aikoinaan tutuksi, mutta eihän se asiasta tarkemmin tietämättömälle kerro ollenkaan kuinka kauan tai kuinka taitavasti Slendie on pelannut. Cameronin hiillostaminen tuosta asiasta oli vähän outoa siksi minusta. En nyt kuollaksenikaan löydä missä ja kuka tuon teidän yhteyden alunperin edes mainitsi, mutta minulle se ei ainakaan herättänyt mitään ahaa-elämyksiä Slendien pelaamisesta....
Erittäin hyvä pointti, odotinkin kuka sen ensimmäisenä sanoisi. :) Mutta se että rayn lähtee tuolla tavalla hiillostamaan Cameronia on odotettavissa hyvis!rayn:iltä.

...Kultistikin olisi tietty hyvä bongata joukosta, ennen kuin kultti ehtii kasvaa ongelmallisiin mittoihin, mutta en oikein tiedä minkälaista toimintaa pitäisi tarkkailla? En ole aiemmin pelannut peliä, jossa olisi kolmas osapuoli mukana.
Sen tähden onkin tärkeä että kakku käytetään ekana yönä, kultin pysäyttäminen voi muuten muuttua mahdottomaksi. Mutta alkuperäisen kultistin löytäminen on mahdollista, joten toivotaan että pystymme siihen. Vähän pelaajasta riippuvaa, toki, mutta yleensä samoja signaaleja välittyy kuin pahiksenakin välittyisi.

Anblick: voin vakuuttaa että vaikka sävy-lukeminen ja varhaisten tapahtumien lukeminen voikin vaikuttaa pinnalliselta, se on tehokasta ja se on parhaita tapoja käynnistää peli aktiivisesti ja kylälle edullisesti. :) Ja jos olet sitä mieltä että esim. minä olen ollut liian pinnallinen perusteluissani, ole toki hyvä ja tarkenna -- kenestä minun pitäisi ajatella eri tavalla, ja miksi?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 13.11.2017 22:50:02

Ja toinen kysymys, Anblick -- sinulla riitti paljon sanoja Lauchuo:sta, mutta et vääntänyt rautalangasta miten luet (eli "read:aat") hänet, vaan jätit sen meidän oletettavaksemme. Joten "?" ?

Ja mehän selvitimme molemmat rayn:in kanssa miten miina:n "yksi lause" -- ei niinkään se vaan se KONTEKSTI missä se tuli -- tekee hänestä erittäin todennäköisesti ei-kultistin. Se oli "vain" yksi lause (paitsi ettei ollut, koska muutkin miina:n postit), so what -- miksi olemme väärässä?

Ja kun olet nähnyt ajan ja vaivan Lauchuo:n aiempien postien lukemiseen (totesit että kuulostivat sittenkin neutraaleilta), kerrohan toki että kenen sävy tässä pelissä ei kuulosta neutraalilta?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.11.2017 23:28:38

Zey -- varmasti hyvis jollei nyt joku tule ja haasta hänen kakutustaan.

miina -- hyvis, selvitin jo täällä miksi

Slendie -- todennäköisesti myös hyvis, en oiken usko hänen olevan kultistikaan sillä vaikka en täysin allekirjoita tätä:
yleensä samoja signaaleja välittyy (kultistista) kuin pahiksenakin välittyisi

...kultistilla on tiettyjä piirteitä, joita kyllä välittyy, no ainakin uskon että Slendystä välittyisi, ja niitä nyt ei näy. :) Ollut tosi paljon samalla aaltopituudella minun kanssani, se riittää minulle tässä vaiheessa.

Lauchuo -- antoi ihan ok vastaukset caseeni. En minä mitenkään täysin varma ole etteikö hän pahis voisi olla, mutta minulle jää jotenkin sellainen kuva ettei hänellä ole sen suurempaa salattavaa ja se tapa jolla hän reagoi syytöksiin tuntuu kaupunkilaiselta. Erityisesti se vastaus siihen alun kakkuhommaan, en minä edes ajatellut että se tuolla tavalla voisi olla, mutta se tuntuu ihan loogiselta. Totuus kuitenkin tuossa on se, että jos Lauchuo teki mitä minä alussa mietin (siis pahiksena), en usko että hän olisi keksinyt tuollaisen selityksen (ja jos hän olisi pahis olen sitä mieltä että hän olisi tehnyt juurikin mitä spekuloin -- eli vääntänyt asiaa jostain jolla ei ole sen suurempaa merkitystä, vaikka tietääkin jo miten se homma oikeasti menee). Toinen seikka on se, kuinka hän vastaa tuohon minun esittämääni Slendie -kysymykseen. Minä en rehellisesti sanottuna usko, että Lauchuo tuollatavoin puolustaessaa itseään - sen sijaan että vain puolustaisi - päättääkin samalla "hyökätä Slendien kimppuun". Se ei jotenkin mielestäni tunnu siltä, että hän sitä mafiana pitäisi järkevänä pelinä.

Anblick -- Tätä on nyt hirveän vaikea selittää mutta minulle tulee posteistaan sellainen tunne, että Anblickillä ei ole joukkuekaveria. Olen pahaoillani, en pysty selittämään tätä tarkemmin mutta sanon että kaupunkilainen.

Halima -- nukkuu
Ariel -- nukkuu

Niacin -- Minä en saa oikein kiinni mistään, mitä Niacin yrittää tehdä. Esimerkiksi minähän en mistään "tuohtunut" (erittäin kummallinen sanavalinta tuo), minulla on aivan täysin looginen päättelyketju koko tuolle tapahtumalle jota hän niin ihmettelee, miksi hän ei ota tähän mitään kantaa? Minulle jää sellainen kuva että Niacin kommentoi tosi montaa asiaa tosi pinnallisesti menemättä oikeasti mihinkään konkreettisiin syihin miksi jokin tekee jostakin jotain.

Jeku -- Otetaanpa takaisin tuo kaupunkilaisreadi, saattaa itseasiassa hyvinkin olla mafia.


Cameron -- Minä pidän häntä erittäin rationaalisena pelaajana ja kuten mielestäni tässä postauksessani osoitan, en näe sitä rationaalista Cameronia johon olen kahden aiemman pelin aikana "törmännyt". Tällä hetkellä minun mielestäni kaikista vahviten pahismainen.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 13.11.2017 23:56:12

Lauchuo: olin vähän derp:illä tuulella, tajusin vasta nytten että tunnistit tosiaan Jeku:ssa vanhan foorumikaverisi. Joten en enää ihmettele sitä miksi kuvailit juuri häntä kaikista innokkaimmin.

Joten vaihdan kysymystäni mielekkäämpään: voisitko selventää, mitä Marzzuu-Jeku -aloitus tarkoittaa?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 14.11.2017 09:22:51

raynpelikoneet kirjoitti:Anblick -- Tätä on nyt hirveän vaikea selittää mutta minulle tulee posteistaan sellainen tunne, että Anblickillä ei ole joukkuekaveria.



Hei, tää on just se mitä miunkin tekis mieli sanoa, mutta ite ajattelisin, että Anblick vois olla siispä kultisti taikka pahis jonka pari ei ole vielä herännyt (halima tai ariel).. En kylläkään epäile syyttä vielä näitä ei heränneitä.
Anblick ei oikein ole epäillyt ketään vaan on pikemminkin lieventänyt kaikkien epäilyjä muista, joka ois musta aika hyvä taktiikka pahiksena.

Tämä tuli yöllä mieleen kun luin pikaisesti viestejä.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 14.11.2017 09:44:11

Slendie kirjoitti:Anblick: voin vakuuttaa että vaikka sävy-lukeminen ja varhaisten tapahtumien lukeminen voikin vaikuttaa pinnalliselta, se on tehokasta ja se on parhaita tapoja käynnistää peli aktiivisesti ja kylälle edullisesti. :) Ja jos olet sitä mieltä että esim. minä olen ollut liian pinnallinen perusteluissani, ole toki hyvä ja tarkenna -- kenestä minun pitäisi ajatella eri tavalla, ja miksi?

En sanonut, että pitäisi ajatella jonkun roolista eri tavalla. En vaan itse oikein ymmärrä, miten toisesta pelaajasta voi muodostaa varman mielipiteen yhden lauseen tai perustelemattoman fiiliksen pohjalta. Mun mielestäni perustelut ovat yleisesti ottaen oleellisempia kuin itse mielipide siitä, onko toinen hyvis vai pahis, vaikka toki näin alussa on hyvä koittaa saada peli käyntiin edes jotenkin.

Ymmärrän kyllä tuon kontekstijutun, mutta musta yhteen lauseeseen takertumisessa on kovasti vaarana ylitulkinta. Voihan se olla oikea tulkinta, mutta ei välttämättä.

Slendie kirjoitti:Ja kun olet nähnyt ajan ja vaivan Lauchuo:n aiempien postien lukemiseen (totesit että kuulostivat sittenkin neutraaleilta), kerrohan toki että kenen sävy tässä pelissä ei kuulosta neutraalilta?

Lauchuosta en tosiaan saa mitään käsitystä suuntaan tai toiseen ja näin on useimpien muidenkin pelaajien kohdalla. Mulla on aina vaikeuksia alussa sanoa juuta tai jaata pelaajista, kun materiaalia on kovin vähän. Lähinnä silmään ovat pompanneet sinä ja rayn aggressiivisuudellanne, mutta tiedostan edelleen, että pelikulttuuri ja –tyyli vaikuttaa varmasti.

rayn kirjoitti:Anblick -- Tätä on nyt hirveän vaikea selittää mutta minulle tulee posteistaan sellainen tunne, että Anblickillä ei ole joukkuekaveria. Olen pahaoillani, en pysty selittämään tätä tarkemmin mutta sanon että kaupunkilainen.

Kultistillakaan ei ole vielä joukkuekavereita ;)

rayn kirjoitti:Jeku -- Otetaanpa takaisin tuo kaupunkilaisreadi, saattaa itseasiassa hyvinkin olla mafia.

Miksi?

//miina väliin.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.11.2017 11:59:26

Anblick kirjoitti:
rayn kirjoitti:Jeku -- Otetaanpa takaisin tuo kaupunkilaisreadi, saattaa itseasiassa hyvinkin olla mafia.

Miksi?


Alunperin minä luin tämän jekun viestin:
Jeku kirjoitti:Päivää, salamavastaus työn tiimellyksestä!
Mukavastihan peli keräsi porukkaa, Slendie on itselle uusi tuttavuus, tervetuloa Kylään. :)
Lauchuon mä muistankin FinFanFunin puolelta, jossa siis myös vaikutan. Muita en luettele erikseen, mutta kommentoin, että olen muistaakseni heidän kanssaan noin 1-3 peliä ehtinyt pelata vaikken Kyläkonkari ihan vielä olekkaan.

Haha, mulle tuli Laun tähtitieteellisen pitkästä viestistä kotoinen olo :D Ja öö.. Tuntuu, että "kaikki tärkeä" on jo ruodittu niin viimeistä ruotoa myöten, että tuntuu jotenkin tönköltä lähteä lisäämään mitään.

Kun jeku oli aikaisemmin sanonut, että "Täällä onkin jo peliä mietitty hyvin", uskon, että hän on itseasiassa lukenut pelin viestit tähän mennessä. Tämä on siis se olettamus josta lähdin tässä vaiheessa. Minun mielestäni tuo boldattu osuus ei sovi mafia!Jekun sanomaksi, ellei hän sitten ole mafia nimenomaan Lauchuon kanssa (jota hän käytännössä tässä "puolustaa"). Perustelen tämän sillä, että mafianhan täytyy puhua jostain, jollei halua tulla lynkatuksi, sillä se ettet koskaan sano mitään, saa sinut kaikista varmiten lynkatuksi, sillä riippumatta sinun joukkueestasi sinä et sellaisella pelillä koskaan auta kaupunkia. Minä uskon, että Jeku myös tiedostaa tämän. Tästä syystä olettaisin, että hän mafiana tarttuisi johonkin jota on jo pelissä sanottu ja edes komppaisi JOTAIN, ihan mitä vaan, tai keksisi jotain sanottavaa jostain, sillä pelissähän on jo tällä hetkellä aika paljon materiaalia. Erityisesti tuo viimeinen lause on mielestäni aika itsetuhoinen mafialle, koska se on todella helppo tulkita siten, ettet sinä halua ottaa mihinkään mitään kantaa (mitä sinä luonnollisesti teet mikäli tässä olet mafia). Tuosta syystä alkuperäinen kaupunkilaisreadini.

Halusin kuitenkin illalla varmistaa, onko mielipiteeni Jekusta niinsanotusti "up to date", eli vastaako minun kuvitelmani siitä kuinka hän peleihin suhtautuu, todellisuutta. Siksi kysyin hänen pelattuja pelejään. Minulla oli aiemmin sellainen mielikuva, että JooJoo -pelissä, jossa itsekin pelasin, Jeku postasi edes jotain sanottavaan (mafiana), vaan väärin meni. Jeku teki yhden viestin joka ei sanonut mitään ja myöhemmin pudottautui pelistä pois (tai vaihdettiin - en tiedä kun en peliä seurannut kuolemani jälkeen). Sitten siirryin seuraavaan peliin, joka oli Kissan viikset, ja kontrasti oli aivan hurja (Jeku siis kaupunkilainen). Jekulla oli oikeasti sanottavaa, pelin alusta lähtien!! Siitä syystä tein johtopäätöksen, että minun alkuperäinen mielipiteeni Jekusta (siis se -- että hän ei kaupunkilaisena oikeen sano mitään peleissä) on täysin väärä ja olin sitä mieltä, että hän saattaa hyvinkin olla pahis tässä pelissä.

No, nyt kuitenkin jälleen kerran paljastui, että mokasin. :D Selasin tuota Kissan viikset peliä peliä hieman tarkemmin, ja se asia mistä Jekulla oli pelissä sanottavaa, oli Cameronin ja Zeyn sanaharkka. Ylläri pylläri Jeku oli Cameronin vapaamuurarikaveri..... Eli oikeastihan tuo ei merkkaa yhtään mitään sillä Jekulla oli varma tieto siitä, että Cameron on hyvis, joten puolensa on tuossa suhteessa hyvin helppo valita täysin riippumatta argumentista. Jatkoin siis eteenpäin ja skippasin ne pelit joista Jeku pudottautui pois (tai replacesi sisään), ja löysin yhden pelin jossa Jekun postit (kaupunkilaisena) menivät suurinpiirtein näin:
- "moi mulla on kiire"
- "palaan myöhemmin, mulla on kiire"
- "illalla pidempää postia, mulla on kiire"
- "mulla on tosi kiire"
voit itse jatkaa listaa tavalla jolla oletat sen jatkuvan....

Eli siis käytännössä olinkin alunperin aivan oikeassa. Tämä luo minulle pienimuotoisen ongelman sillä minun olisi tarkoitus nyt tehdä johtopäätös Jekun joukkueesta perustuen todella hatariin asioihin. Todellisuushan on kuitenkin se, että tuollaisella pelillä saa aivan varmasti oman päänsä pölkylle ja minä en ainakaan suosi kaupunkilaisten lynkkaamista, erityisesti pelissä joka on tosi vaikea kaupungille. Jos minun pitäisi jotain sanoa Jekun joukkueesta, sanoisin että hän on kaupunkilainen, koska palaan ensimmäiseen kirjoittamaani kappaleeseen ja siihen boldattuun osaan hänen viestissään. Tämä nyt ei kuitenkaan ole hirveän vahva readi, mutta sitä hieman vahvistaa se, että myöhempien tapahtumien perusteella uskon ettei Jeku voi koskaan olla mafia Lauchuon kanssa yhdessä.

++jeku

Hei, voisitko sinä lukea postini ja ottaa kantaa johonkin mikä itsestäsi tuntuu mielenkiintoiselta tai kantaa ottamisen arvoiselta? Huomaa nyt että vaikka olisitkin väärässä, sitä ei tarvitse pelätä, koska väärässä oleminen ei tee kenestäkään itsessään yhtään mitään. Koita kuitenkin ymmärtää, että jos sinä et koskaan sano mitään, se antaa mafialle hyvän mahdollisuuden mislynkata sinut, koska on hyvin vaikea keksiä perusteita sille miksi sinun pelisi hyödyttää kaupunkia, mikäli jatkat sanomatta yhtään mitään. Minua ei kiinnostaisi lynkata kaupunkilaisia, ja vaikka itse olisinkin tässä nyt oikeassa siinä että olet kaupunkilainen, en tule todennäköisesti koskaan vakuuttamaan muita tuosta readistani, ihan vaan sen perusteella että vaikka minulla tunne onkin, ettet ole mafia, minun on hyvin vaikea vakuuttaa siitä itseänikään. :) Joten pliis, rohkeasti vain mielipiteitä esille, anna meille jotain analysoitavaa, jooko?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.11.2017 12:12:05

miina kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Anblick -- Tätä on nyt hirveän vaikea selittää mutta minulle tulee posteistaan sellainen tunne, että Anblickillä ei ole joukkuekaveria.



Hei, tää on just se mitä miunkin tekis mieli sanoa, mutta ite ajattelisin, että Anblick vois olla siispä kultisti taikka pahis jonka pari ei ole vielä herännyt (halima tai ariel).. En kylläkään epäile syyttä vielä näitä ei heränneitä.
Anblick ei oikein ole epäillyt ketään vaan on pikemminkin lieventänyt kaikkien epäilyjä muista, joka ois musta aika hyvä taktiikka pahiksena.

Tämä tuli yöllä mieleen kun luin pikaisesti viestejä.

Minun mielestäni Anblick keskittyy asioihin joihin en uskoisi mafian keskittyvän. Ehkä tuo "ei ole joukkuekavereita" on hieman huono ilmaisu, en nyt oikein keksinyt parempaakaan. Miten tuo "doesn't seem to be pushing any aganda" kääntyy, öö... Siis mafia yrittää viedä peliä tietynlaiseen suuntaan, sillä heillä on enemmmän informaatiota kun kaupungilla. Minun mielestäni Anblick postaa vain mitä hänellä on mielessään, enemmän kuin postaa sillä tavoin että yrittäisi ajaa niinsanotusti mafia-agendaa. On toki mahdollista, että hän on kultisti, mutta minua ei suoraansanottuna kultisti tällä hetkellä kiinnosta, sillä mafian lynkkaaminen ensimmäisenä päivänä on paljon tärkeämpää.

Esimerkki täysin päinvastaisesta signaalista, jonka Anblick mielestäni antaa:
Niacin kirjoitti:Lauchuosta jäi mieleen pari asiaa. Tuntuu aika varovaisesti epäilevän ketään, Cameronista ja Slendiestä esitti joitain pointteja ja sanoi loppuun "en nyt mene väittämään että olisi pahis/pahismainen kuitenkaan". Itsekin kyllä olen monesti hyvin varovainen ketään syyttämään, mutta muistelen että SM-pelissä Lauchuo heitti paljon rohkeammin epäilyjä muista. Näin tulee mielikuva, että pahis!Lauchuo koittaa vähän näennäisesti epäillä muita, mutta jättää hyvin avoimeksi polun vaihtaa tilanteen mukaan mielipiteensä kyseisistä pelaajista. Toki silloin peliin tullessa oli enemmän materiaalia, minkä pohjalta kehittää oikeita epäilyjä, kuten Lauchuo on huomauttanutkin, mutta voisi olla kyse muustakin. Toinen toistuva juttu on tuo "muiden syyttely" silloin, kun Lauchuota jostain epäillään. Hassua, miten usein minun nimi vedetään koko ajan mukaan, vaikken ole kauheasti kerennyt vielä peliin osallistuakaan. Slendie esitti jotain epäilyksen tapaista Lauchuosta ja Lauchuon vastaus siihen oli kutakuinkin "Itsekin teit niin". Minusta se on vähän kehno argumentti, koska samoja asioita voi tehdä eri motiivein, eri tavoilla, ja eri ihmisten tekemänä niistä tuleva viba voi olla hyvinkin erilainen. (raynpelikoneet olikin suunnilleen samaa asiaa osannut kuavata paremmin sanoin: "Jos esimerkiksi Slendie olisi tehnyt miinan postit tässä pelissä olisi hän ihan satavarmasti mafia. Mutta se, että näin olisi, ei tee miinasta mafiaa vaikka hän samat postit tekikin.")

Paljon sanoja, ei mitään uutta, vain pieni nyökkäys ja sellainen "katsokaapa nyt tätä ja menkää tuohon suuntaan" -tökkäys. Näyttää punaista. Niacin kokosi tuohon kaiken "pahismaisen" mitä Lauchuosta on sanottu, jättäen huomiotta kaikki jatkopohdinnat ja vastaukset noihin aluperäisiin syytölsiin. Todella pinnallinen readi, eikä mitään "omaa annettavaa", ei mielestäni edes oikein yhtään mitään pohdintaa, sillä kaikki tuon jälkeen asiasta puhuttu sivuutetaan aivan täysin (sanoin kun hänen readissaan minusta -- Cameronin suhteen).
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 14.11.2017 13:32:23

Slendie kirjoitti:Lauchuo: olin vähän derp:illä tuulella, tajusin vasta nytten että tunnistit tosiaan Jeku:ssa vanhan foorumikaverisi. Joten en enää ihmettele sitä miksi kuvailit juuri häntä kaikista innokkaimmin.

Joten vaihdan kysymystäni mielekkäämpään: voisitko selventää, mitä Marzzuu-Jeku -aloitus tarkoittaa?

Juu tuon takia juuri. Jekun tyylinen aloitus on siis juuri tuommoinen, että ei oikeastaan sanota mitään (ja jopa se, että vedotaan kiireisiin) ja todetaan, että tullaan myöhemmin puhumaan lisää. Ja sitten myöhemminkään ei sanota oikeastaan yhtään mitään asiaa peliin. Myös tuo "on jo sanottu kaikki" on hyvin Jekumainen piirre luistaa siitä, ettei tarvitsisi oikeasti sanoa mitään. Selasin äsken Jekun pelejä Finistä, ja suurin osa viesteistä on juuri tuollaista, kuten muistelinkin. Finissä Jeku on pelannut vain hyviksenä, mutta hyvistappaja!Jekun viesteissä oli minusta huomattavasti vähemmän (ei oikeastaan yhtään) materiaalia kuin vapaamuurari!Jekun. (Jätin tässä huomiotta pelin, jossa Jeku pelasi tavista, sillä se oli hänen ensimmäinen pelinsä ja oli ihan selkeää, että hän on ihan täysin hukassa.) En siis pitäisi yhtään mahdottomana, että vaikka Jeku ei olisi pahis, niin hän olisi esimerkiksi kultisti.

rayn, kirjoitit sun äänen väärin :(

Tuun vielä myöhemmin takas kun on enemmän aikaa, mutta sillä välin toistan Slendielle tämän kysymykseni:
Mitä oli nämä Niacinin omat ajatukset? Oletan että puhutaan nyt (edelleen) tuosta Niacinin avausviestistä, johon mennessä pelissä tosiaan oli jo huomattavasti enemmän materiaalia, kuin minun avausviestissäni.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.11.2017 13:34:36

Spoiler:
Minä kirjoitin sen ihan tahallaan väärin, ei ollut tarkoituskaan äänestää, jos vaikka hän paremmpin huomaisi viestini tulla tavalla.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 78 vierailijaa

cron