Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.12. klo 21.00

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 26.11.2017 21:07:47

EIkun jeekaka.

En mä sanonut että olisin äänestämäs jeekakaa, missään vaihees! (Se oli rayn.)
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 26.11.2017 21:08:41

Eikun joo. Ainoa keino, miten lynkkaustulos enää vaihtuu, on että jeekaka vaihtaa äänensä.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 26.11.2017 21:09:12

jeekaka äänestätkö miinaa jos Slendykin äänestää?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.11.2017 21:09:31

Ok
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 26.11.2017 21:09:53

teillä on alle minuutti.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 26.11.2017 21:10:10

[b]--Nego[b]
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 26.11.2017 21:10:59

Päivä on päättynyt.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 26.11.2017 21:21:03

Kolmas päivä

Kuulet läheisestä vessasta itkua. Eräs työhönsä kyllästynyt tiedekuntalainenhan se siellä vaikeroi leikkauksia. Hän ei kestä enää että joutuu leikkaamaan ihania opiskelijoita pois kurssilta. Lopulta yliopiston rehtori sattuu samaan aikaan paikalle. Nähtyään tämän hermoraunion ihmisraukan, hän päättää lähettää tämän työterveyslääkärille ja mahdollisesti myös pitkälle sairaslomalle.


Nego 3 (jeekaka, Anblick, miina)
miina 2 (Niacin, raynpelikoneet)
Anblick 2 (Slendie, Nego)

Kolmantena päivänä kuoli Nego ja hän oli rooliltaan pahis! jeekakan äänenpoistoa ei hyväksytä sillä boldaus oli väärin, lisäksi se tuli pelipäivän päätyttyä.

Kuolleet:

Päivä 1. Halima - vannoutunut humanisti
Yö 1. Lauchuo - tavallinen hyvis
Päivä 2. Cameron - kultisti
Yö 2. Zey - tavallinen hyvis
Päivä 3. Nego - pahis

Yö alkaa nyt, ja päättyy 27.11. klo 21:10! Yönimet tätä ennen minulle.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 27.11.2017 21:12:18

4. aamu

Odotat parasta ystävääsi yliopiston porteilla. Odotat viisi minuuttia. Kuluu vartti. Puoli tuntia. Jaksat odotella vain tunnin verran, olet melken myöhässä kurssilta. Luentosaliisi saavuttuasi tajuat tyhjästä paikasta, että ystäväsi on leikattu kurssilta pois.

Kuolleet:

Päivä 1. Halima - vannoutunut humanisti
Yö 1. Lauchuo - tavallinen hyvis
Päivä 2. Cameron - kultisti
Yö 2. Zey - tavallinen hyvis
Päivä 3. Nego - pahis
Yö 4. jeekaka - tavallinen hyvis

Puhepakot:
Kukaan ei ole suorittanut puhepakkoaan, vielä.

Päivä alkaa nyt, ja päättyy perjantaina 1.12. klo 21:10!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 27.11.2017 21:19:51

En tiiä mitä eilen illalla tapahtu, voinko vaan vaikka äänestä itteäni kun sekoilen niin paljo?

ilmotan jo nytt että perjantaina en pääse iltakahinoihin, juhlat.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 27.11.2017 21:51:21

No nyt oli kyllä omituinen yölynkkaus, kun ottaa huomioon, että pelissä on ilmeisen yleisesti ajateltu kaksi pelaaja melko varmoiksi hyviksiksi (ray ja Slendie). Ja sitten lynkataan jeekaka, joka on kerännyt epäilyksiä? Epäilikö jeekaka sitten oikeita ihmisiä vai mikähän tässä oli motiivina? Mitään kovin ilmiselvää syytä en ainakaan itse keksi.

Koitin plärätä Negon viestejä läpi, mutta hänen epäilyksistään on musta hankala tehdä päätelmiä, koska hän ehti pelata aika vähän aikaa eikä voi tietää, millaiseen tapaan hän on päättänyt kirjoittaa pahiskaveristaan. Toisena päivänä hän oli mukana lynkkaamassa Cameronia ja kolmantena äänesti jeekakaa, sitten Niacinia ("Ootte kyllä molemmat mun pahislistalla ykkösenä."), sitten miinaa ja sitten vielä mua :D Jos tarkoituksena oli hämmentää äänenvaihdoksilla, niin ainakin minun kohdallani hän siinä onnistui.

Eniten mun huomiotani eilisen äänestyksissä herättää miina, joka viime hetkillä ryntäsi siirtämään äänensä Negolta jeekakalle ja kyseli, miten äänet menevät. Jeekaka vastasi, että ilmeisesti Nego on edelleen tippumassa, jolloin miina viskasi äänen takaisin Negolle. Näyttää musta hätääntyneeltä pahikselta, joka koitti pelastaa kaverinsa, mutta päättikin palata lynkkaamaan tätä, kun sanottiin, että Nego on joka tapauksessa tippumassa.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 27.11.2017 22:20:53

Tälle yölynkkaukselle on kaksi mahdollista motivaatiota, nähdäkseni. Joko ihan vain puhdas trollaus. (Jolloin sen takana täytyisi olla joko Niacin:in, joka haluaa pitää rayn:in elossa suojelemassa itseään muttei halua hitata minuakaan koska esim ajattelee mun äänestävän helposti rayn:in kanssa; tai rayn:in itsensä, joka on muuttunut täydeksi trolliksi ja naureskelee miten turvassa lynkkausuhalta hän tässä vaiheessa on.) Tai sitten se todennäköisempi, että yölynkkaus tehtiin miina:n tähden.

Joko yölynkkaus yritti suojella miina:a, tai saada hänet vaikuttamaan syyllisemmältä. Koska rayn:in pahisparit teoria. Paikallisten pelaajien on ehkä parempi kommentoida, kumpi on todennäköisempää? Vai onko johtopäätöksiä kenties täysin turha yrittää vetää tuon suhteen?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 27.11.2017 22:34:42

Sain vähän järjesteltyä asioitani, enää ei pitäisi olla mitään työvuoroja kummempia esteitä keskittyä kunnolla peliin.

Mietin myös varmaan puoli tuntia, minkälainen pahis oikein tappaa jeekakan, eikä esim Slendietä tai rayta, mutta nyt tajusin, että jeekakan epäonnistunut Negon pelastus varmaan oli se syy. Jeekaka oli avainasemassa pelastamaan Nego lynkkaukselta, ja pahiskaverina olis ollut varmasti ajoissa ääntä vaihtamassa ja kirjoittanut sen vielä oikein. Eikö? Ainakin mun silmiin Jeekaka vaikutti tuon äänenpoistoyrityksen myötä erittäin hyvismäiseltä. Jos Nego ois ollut kyläläinen, niin olisin voinut epäillä tuota virheellistä ja myöhästynyttä äänenpoistoa bluffiksi, mutta koska lopputulos oli tämä niin se näyttää vain aidolta kyläläisen virheeltä, jolloin kellään ei ole oikein mitään syytä epäillä jeekakaa Negon pariksi, kun taas muille se on vielä mahdollista. Mitään muuta järkevää syytä en kyllä hoksaa.

Oon samaa mieltä, että Negosta tuntuu vaikealta vaikea suoraan tulkita toista pahista. Nego epäili aika monia ja moni epäili Negoa, taisiko jopa kaikilla käydä jossain vaiheessa äänikin Negolla? Paitsi minulla, vaikka pidinkin Negoa miinan jälkeen hyvänä kakkosvaihtoehtona. Ensin ei ollut ketään, kuka olisi yrittänytkään Negoa pelastaa ja sitten viimehetkillä olikin jo useampi. :D Ja miinan eilinen sekoilu oli kyllä varsin ymmärrettävä syy kaikilta alkaa siirtämään Negolta ääniä sinne suuntaan. Olin loppupäivää lukiessa aika varma, että miina on pahis ja epäilin vähän Slendietä pelastavaksi pahiskaveriksi, mutta sekään skenaario ei nyt enää passaa. Mutta en näkis ihan mahdottomana edelleenkään miinaa Negon parina. Rayn sanoi, ettei missään nimessä miina äänestäis Negoa, kun voisi äänestää kultistiepäiltyään. Mutta musta miina nimenomaan tuntui koko ajan pitävän auki ovea, että voi helposti vaihtaa äänensä Cameronille jos alkaakin näyttää että Nego on oikeasti putoamassa. Tältä kannalta ajateltunahan kaikki meni hyvin: miinan kultistiepäilty lynkattiin, mutta miina itse sai hyvispisteitä, kun oma äänensä oli pahis-Negolla. Eilen Negolla oli niin paljon epäilijöitä, että pahis!miinalle ei ehkä jäänyt oikein muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa mukana Negon epäilyä. Lisäksi miinan eiliset epätoivoiset pelastumisyritykset. Kävisi järkeen myös tuo mitä Anblick ajatteli miinan eilisistä motiiveista.

Anblickistä en oikein saa yhtä vahvaa pahiskuvaa edelleenkään, pitää varmaan käydä lukemassa se Slendien linkkaama peli ja muutenkin lukea tarkemmin.

Mutta hei, jos rayn ja Slendie nyt tosissaan on molemmat hyviksiä, niinkuin arvelen, niin eihän tässä ole mitään hätäpäivää enää, kaikki loput voi lynkata ihan missä järjestyksessä vaan. :D Ja jos taas jumpi kumpi oliskin hyvin ovela pahis, niin tämä peli on kyläläisiltä hyvin luultavasti jo hävitty, mutta sitä en halua uskoa.

//Slendie. Ah, oli niitä mahdollisia yötapon syitä näköjään useampikin. :D Täytyy miettiä vähän tuota miinan kannalta.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 27.11.2017 23:03:55

Slendie kirjoitti:Joko yölynkkaus yritti suojella miina:a, tai saada hänet vaikuttamaan syyllisemmältä. Koska rayn:in pahisparit teoria. Paikallisten pelaajien on ehkä parempi kommentoida, kumpi on todennäköisempää? Vai onko johtopäätöksiä kenties täysin turha yrittää vetää tuon suhteen?

Eihän noista oikeastaan kumpikaan käy järkeen, koska ei kukaan voisi enää muutenkaan epäillä jeekaka-miina paria, kun on vain yksi pahis jäljelllä?
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 27.11.2017 23:09:59

Nopee kommentti, huomenna toivottavasti enemmän. Tuo miun äänestely. Näyttääkö se teistä pahis-kaverin pelastukselta että otan äänen pois negolta ja siirrän sen pelaajalle jolla 0 ääntä (tää oli siis ehkä typerintä ikinä koska jeekakaa en kyllä epäilly pahikseksi. Daah!) enkä sille jolla 2 ääntä ja jota epäilen. Laittaen näin itseni tippumaan! Näyttää enemmän itseni tappamiselta, joka ei olis pahiksena myöskään mitenkään järkevää ja jota en kyllä suunnitellu mutta siihen se ajautu! Olinkohan syöny sieniä tai jotain.. jos siis olisin pahis tai siis ihan mikä rooli vaan niin olisin tietoisesti tiputtanu itteni :'D nyt oon sitä mieltä että jäi muuten viimeseks peliks, ei tästä tuu mitään! :D tapahtuu vähän liikaa asioita ns. Miinahenkeen etten itekkään pysy perässä!

Luulisin että jeekakan yötappo johtuu tosiaan tuosta miss-votesta jonka pahiskaveri olis kyllä varmaan tehny tosiaan jo aiemmin ja kerralla kunnolla.

//niacin väliin. Niin nyt etitään enää vaan yksinäistä kulkuria..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 28.11.2017 00:09:00

Niacin kirjoitti:
Slendie kirjoitti:Joko yölynkkaus yritti suojella miina:a, tai saada hänet vaikuttamaan syyllisemmältä. Koska rayn:in pahisparit teoria. Paikallisten pelaajien on ehkä parempi kommentoida, kumpi on todennäköisempää? Vai onko johtopäätöksiä kenties täysin turha yrittää vetää tuon suhteen?

Eihän noista oikeastaan kumpikaan käy järkeen, koska ei kukaan voisi enää muutenkaan epäillä jeekaka-miina paria, kun on vain yksi pahis jäljelllä?
Niin, heh.

No, joka tapauksessa pahis lienee siis ajatellut että jeekaka:a ei kukaan ole enää lynkkaamassa.

Mutta uskooko hän olevansa tänään turvassa lynkkausuhalta? Se minua tässä hieman häiritsee. Ehkä suotta.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 28.11.2017 07:05:06

Occams razor.

Jokaikinen pelaaja pelissä olisi voinut eilen Negon kanssa lynkata hyviksen ollessaan pahis, paitsi Anblick ja Niacin.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 28.11.2017 08:57:56

Rayn, voitko vähän selittää tuota laskua. Mie jotenki laskisin että kyllä esim anblick olis voinu pelastaa Negon halutessaan? Voi olla että missaan jotaki.

Mie en edelleenkään ymmärrä että jos halusin pelastaa eilen itteni niin miks en äänestäny anblickia jolla oli jo ääniä alla ja jonka luulen olevan toinen pahis. Vaan päätin viskata äänelläni ns. vesilintua!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 28.11.2017 12:20:29

Selitän kun pääsen töistä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 28.11.2017 16:53:08

Hetki vielä, kesti hieman ku meinas mennä lentolippujen ostaminen niin saakelin vaikeeks ja hetken jo luulin että heitin 550 euroa viemäristä alas.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 28.11.2017 17:07:39

Minä lähden siitä lähtökohdasta, että eilen mafia joko bussasi tai ei bussannut (eli siis yrittäisi pelastaa Negon myöhemmin mikäli mahdollista). Minä en usko, että kesken päivän tehdään sellaisia ratkaisuja, että vaihdetaan strategiaa kokonaisuudessaan, mikäli tilanne vain sallii alkuperäisen strategian toteuttamisen. Näin siin minä ainakin itse pelaan mafiana, enkä nyt oikein keksi yhtäkään syytä miksi joku pelaisi jotenkin toisin.

Slendie:
Mikäli Slendy on mafia Negon kanssa, tarkoituksena on selvästi pelastaa Nego kolmannen päivän lynkkaukselta (=lynkata kaupunkilainen, ei bussata), koska molempien äänet ovat Niacinin päällä jo päivän puolessa välissä. Päivän lopusta voi kuitenkin huomata, ettei tämä pahispari käy mitenkään järkeen koska:
- Heidän äänensä päätyvät eri paikkaan, Nego miinalle, ja Slendy Anblickille. Äänten päätyminen samaan paikkaan olisi molemmat pelaajat henkilökohtaisesti tuntien aivan yksinkertaista koordinoida -- molemmat olivat paikalla, samaan aikaan, koko ajan, silloin päivän lopussa siihen asti kun Nego sanoi lähtevänsä, ja uskon että he olisivat varmasti niin tehneet.
- Muutenkin tuo "hei äänestetään molemmat Niacinia" on mielestäni aivan absurdi strategia mikäli molemmat olisivat pahiksia, koska Slendyllä on jo kasassa keissi Anblickia vastaan (vieläpä keissi jota muutkin pitävät ainakin osittain validina), en näe mitään syytä miksi heidän strategiansa mafiana olisi yhtäkkiä äänestää Niacinia mielestäni aika heikoin syin (Negon äänet Niacinille ja jeekakalle olivat oikeastaan OMGUS ja sitten OMGUS.... en vaan jaksanut jauhaa siitä enempää siinä vaiheessa). Se mitä yritän sanoa on se, että Anblickin lynkkaaminen olisi ollut paljon helpompaa kun se mitä Nego + Slendy pari olisi ollessaan mafiatiimi yrittänyt eilen.
- Ja sitten vielä se, että vaikka nuo kaksi ekaa pointtia olisivatkin väärin ja päivän lopussa Nego + Slendy mafiatiimi ei halua "näyttää partnereilta" (=laittamalla äänet samaan paikkaan), Slendy olisi koittanut kovempaa vakuuttaa muita lynkkaamaan Anblickin, vertaa esimerkiksi ensimmäiseen päivään. miksi ihmeessä Slendy yrittäisi VÄHEMMÄN (postejensa perusteella) saada Anblickin lynkattua nyt 3. päivänä (kun counter-wagon on hänen partnerinsa), kun ensimmäisenä (jolloi hänen partnerinsa EI ollut counter-wagon)?

miina:
Jos miina bussasi, niinkuin olisi bussannut koko päivän jos on Negon partneri, niin tuo viime hetken äänenvaihto NIMENOMAAN jeekakalle ei käy yhtään mitenkään järkeen. Ensinnäkin, jso miina on mafia, hän kyllä tietää missä äänet ovat, ihan vaan sen takia kun mafiaa se kiinnostaa oikeasti paljon enemmän kuin kaupunkilaisia (varsinkin kun top lynch target tällä hetkellä on hänen partnerinsta -- meinaan siis sitä, että miina tietää, ketä äänestämällä Nego on mahdollista pelastaa). Jos oletetaan, että miina haluaa tuossa tilanteessa Negon pelastaa (mikä on ainut järkevä selitys äänenvaihdolle -- kun bussaamisesta saa town credittiä), jeekakan äänestäminen ei kyllä auta ei sitten yhtään mitenkään koska ainut asia minkä tuo teki olisi ollut tälle pahistiimille se, että yllättäen MOLEMMAT heistä ovat lynkkausuhan alla. :D :D :D Vaikka tou olikin mielestäni aivan typerä äänenvaihto, niin se ei kyllä koskaan tule mafialta. Lisäksi Nego, sen jälkeen kun oli aika selvää ettei Niacinia lynkata, äänesti miinaa. Ääni Anblickille oli ainoastaan "minä haluan pelastua" -tarkoituksessa, miinaa vastaan hänellä oli jotain syitäkin.

raynpelikoneet:
Mua hieman huvitti toissapäivänä kun näin ton Negon flipin ja aina kun toinen meistä vaihtoi ääntään niin toinen meistä vaihtoi ääntään toiseen paikkaan (en nyt muista tarkalleen kumpi ensin ja yadda yadda). En nyt rupea itsestäni mitään readia tuon suhteen antamaan mutta voitte mennä lukemaan vaikka meidän viime pelin scum QT:ta ja miettiä kuinka organisoitua mun peli mafiana on ja kuinka plajon järkeä tossa edelilisessä päivässä on jos olen Negon kanssa mafia. :p

Seuraavaksi Niacin ja Anblick, mutta eka kyllä syön ja käyn suihkussa.

Niinjoo ja vielä:
miina kirjoitti:nyt oon sitä mieltä että jäi muuten viimeseks peliks, ei tästä tuu mitään!

Älä huoli, et sä oo mitenkään huonosti pelannut, oikeassa olet ollut ainakin melkeen kokoajan. Tou loppupäivän jeekaka-sekoilu on ihan ymmärrettävää kiiressä, mutta sillon kun aikaa on niin koita miettiä hieman tarkemmin mitä sanot, tai kuinka asioita sanot. Kukaan ei kuitenkaan osaa lukea ajatuksia, niin esim se sun "kuka olikaan pahismaisin" tokana päivänä sekotti tosi paljon mun ajatuksia, kun musta oikeasti tuntui että eka sanoit yhtä ja teit toista, ja sitten lopuksi vielä sanoit kolmatta. :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 28.11.2017 19:24:14

Niin, pitäis varmaan se äänesteleminenkin aloittaa? ++Anblick

Tämä ei ole ehdoton lynkkaus, joten älä koe stressiä sen tähden -- jos olet kaupunkilainen, sulla on melkein täysi pelipäivä aikaa pystyä osoittamaan se jotenkin. Annoit linkin hyvispeliisi, mielestäni sun postaustyyli ja sun postien sisältö oli silminnähden erilainen tähän peliin verrattuna. Jos tässä pelissä sun eka pelipäivä olis ollut samanlainen kuin siinä minkä linkkasit, olisin verrannut SUA Niacin:iin ja Lauchuo:on esimerkkinä selkeästi vihreästä lähestymistavasta! :D

Vaikka se mitä epäilin "lipsahdukseksi" ei lipsahdus välttämättä ollutkaan vaan saattoi olla täysin pelikulttuurikysymys, se kysymys ekasta päivästä silti jää hiertämään että miksi perustelit Lauchuo-mielipiteesi sillä tavalla ekana päivänä? Mistä sait sen idean, että juuri sen postin ja juuri sen lauseen korostaminen olisi hyödyllistä? Sinä nyt et kuitenkaan sitä tehnyt summanmutikassa, siinä vaiheessa ketju oli jo pitkä ja Lauchuo:n ympärillä oli ollut monenlaista vääntöä. Ja selvästi luet kyllä ketjua huolellisesti (aikarajojesi puitteissa), mutta jos olet kyläläinen, et tee selväksi sitä progressiota, miten mielipiteesi muokkautuu posteja lukiessasi.

Myös kolmas kysymys, kolmannen äänestämiskerran kunniaksi: miksi et ole äänestänyt muina päivinä kuin niinä, joina olet ollut putoamisvaarassa? Mikset ole esimerkiksi painostanut minua, tai kysynyt minulta kysymyksiä, ensimmäisen päivän epäilysi jatkoksi?

Ja samalla kun vastaat, olisi myös hyödyllistä kuulla (tietenkin), että jos sinä olet kyläläinen, kuka on viimeinen pahis mielestäsi, ja miksi sinusta tuntuu/vaikuttaa siltä?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 28.11.2017 19:28:33

Niacin ei ollut paikalla kun ääniä "alettiin oikeasti jakelemaan". Jos hän on Negon partneri, Nego toimi täysin yksin. Tämä nyt ei ole mikään absoluuttinen mafia-readi, aivan vain process of eliminationista johtua. Ei minulla ole sen suurempia syitä ajatella Niacinin olevan mafia postejensa perusteella, mutta ei kyllä ekan päivän jälkeen montaa syyta ajatella kaupunkilaiseksikaan. Täysin kadonnut kartalta ja vaikka viesteissä onkin "ideaa", se palo lynkata mafiaa puuttuu. Esim D3 minulle jäi sellainen tunne että Niacin -- vaikka miinaa kritisoikin, loppujenlopuksi päätyikin ääneensä vain silleen että "no mä nyt laitan ääneni tähän mutta jos jotain muuta niin älkää sitten tätä ääntä kattoko ainakaan silleen....." Väärässä saa olla eikä sitä pidä pelätä koska kaikki tulee aina olemaan mafia-peleissä enemmän väärässä kun oikeassa (ihan statistisesti -- loppujenlopuksi), mutta jos ei koskaan ole mitään mieltä ihan oikeasti niin se kyllä oikeasti vaikuttaa pahismaiselta. Ja kuten sanoin, ei ollut paikalla koordinoimassa Negon kanssa jos tälläistä olisi (niinkuin olisikin) tarvittu.

Anblick seuraavaksi, sori meen vähän asia kerrallaan tänään.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 28.11.2017 19:49:53

En kerkeä lukemaan enempää tänään, Anblick jääköön huomiselle.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 28.11.2017 22:50:53

Mun on edelleen kauhean vaikea pitää Anblickiä pahismaisena, koska pystyn aika hyvin samaistumaan Anblickin ajatusmaailmaan läpi pelin. Näen aika paljon samaa meidän pelaamisessa muutenkin. Luin läpi Anblickin postit, eikä mulla mikään niissä hierrä. Vertasin myös siihen Slendien linkkaamaan hyvispeliin ja ehkä olen sokea, mutta en vaan näe mitään selkeää pahissignaalia tässä, ehkä aavistuksen kepeämpi sävy oli aiemmassa pelissä, mutta minusta se peli oli muutenkin jotenkin tunnelmaltaan kepeämpi. :P Lähinnä ihmetytti edelleen se Slendien varmuus Anblickin "lipsahduksesta" eka päivältä, koska minusta Anblick selitti sen asian moneen kertaan erittäin ymmärrettävästi. En voi sanoa, että Anblick olisi valtavan hyvismäinen ollut ja periaatteessa miksipä ei voisi olla pahiskin, mutta en itse mitään hälyyttävää ole huomannut. Ja sitten tuo eilinen äänestystulos ei minusta oikein sovi pahis!Anblickiin.

raynpelikoneet kirjoitti:Occams razor.
Jokaikinen pelaaja pelissä olisi voinut eilen Negon kanssa lynkata hyviksen ollessaan pahis, paitsi Anblick ja Niacin.

En ymmärrä tätä. Jos viittasit tuolla kommentilla tuohon lopulliseen äänestystulokseen:

Nego 3 (jeekaka, Anblick, miina)
miina 2 (Niacin, raynpelikoneet)
Anblick 2 (Slendie, Nego)

niin minusta kyllä näyttää, että pahis!Anblick olisi saanut hyvis!miinan lynkattua Negon sijaan ihan vaan miinaa äänestämällä? Anblick oli kuitenkin aiemmin jo epäillyt miinaa, joten se ei olisi ollut mitenkään huomiota herättävää. Ja luulisi kyllä, että pahiksista edes toinen olisi äänestänyt hyvistä, varsinkin kun Negon perustelu Anblickin äänelle oli täysin se, että haluaa pelastaa itsensä. Vai tuntuuko Negon tuntien mahdolliselta, että tämmöisellä ristiin äänestämisellä koitetaan karistaa epäilyt siitä jäljelle jääneestä pahiksesta? Muutenkin musta on tosi omituista, että jos miina on hyvis, niin miksei sinne kasaantunut enempää ääniä, kun Slendietä lukuunottamatta kaikilla oli kuitenkin ihan järkeviä epäilyjä miinaa kohtaan eilen. Nyt miinaa äänesti minun lisäksi lopulta vain rayn, joka kyllä koitti viime hetkellä saada muutkin vaihtamaan ääntä miinalle, mutta on nyt kääntänyt täysin kelkkansa miinan suhteen. Ja mitä tulee perusteluun, että pahiksena miina olisi tiennyt tarkalleen mikä on äänestystilanne, niin miina kyllä kertoi aloittelevansa miehensä kanssa leffailtaa, jollon on minusta sanomattakin selvää, ettei pysty täysin seuraamaan nopeatempoista loppukahinointia oli rooli sitten mikä hyvänsä. Mulla on nyt ehkä vähän miina-fiksaatio, kun viime pelissä tosiaan pidin pahis!miinaa koko pelin ajan hyviksenä ja vasta pari tuntia ennen viimeistä äänestystä tuli mieleen edes kyseenalaistaa se. :D Joten taidanpa tarvita vielä lisää perusteluita, miksi miinaa ei pitäisi enää epäillä.

Mulla tuli mieleen erilainen näkökulma jeekakan yötappoon, kun aloin vaihtoehtojen vähentyessä kyseenalaistaa omia ajatuksiani. Ajattelin nimittäin (vielä tulevan yötapon unohtaneena), että jos viimeiselle kierrokselle päätyy rayn, Slendie ja pahisX, niin peli on kyläläisille varma voitto, koska Slendie ja rayn ovat varmoja toistensa kyläläisyydestä. NIIN, entäpä jos pahis!rayn tai pahis!Slendie laski myös tämän varaan? Se selittäisi miksei kumpikaan tullut tapetuksi yöllä. Näistä vähän vaikea sanoa, kumpi olisi todennäköisempi pahis. Ehkä Slendie, koska en ihan ymmärrä kaikkia hänen näkemyksiään liittyen esimerkiksi Anblickin ja miinan loogisuuteen. Slendie myös mainitsi itse yötaposta jotain tyyliin: "tappaja voisi olla joku joka kokee itse olevansa lynkkaukselta turvassa, mutta ehkä ei nyt kuitenkaan kannata sellaista epäillä". Mutta en oikein innostu tästäkään ajatuksesta, kun Slendie on kuitenkin enimmäkseen pelannut hirmu tehokkaasti ja kyläläismäisesti.

raynpelikoneet kirjoitti:Niacin ei ollut paikalla kun ääniä "alettiin oikeasti jakelemaan". Jos hän on Negon partneri, Nego toimi täysin yksin. Tämä nyt ei ole mikään absoluuttinen mafia-readi, aivan vain process of eliminationista johtua. Ei minulla ole sen suurempia syitä ajatella Niacinin olevan mafia postejensa perusteella, mutta ei kyllä ekan päivän jälkeen montaa syyta ajatella kaupunkilaiseksikaan. Täysin kadonnut kartalta ja vaikka viesteissä onkin "ideaa", se palo lynkata mafiaa puuttuu. Esim D3 minulle jäi sellainen tunne että Niacin -- vaikka miinaa kritisoikin, loppujenlopuksi päätyikin ääneensä vain silleen että "no mä nyt laitan ääneni tähän mutta jos jotain muuta niin älkää sitten tätä ääntä kattoko ainakaan silleen....." Väärässä saa olla eikä sitä pidä pelätä koska kaikki tulee aina olemaan mafia-peleissä enemmän väärässä kun oikeassa (ihan statistisesti -- loppujenlopuksi), mutta jos ei koskaan ole mitään mieltä ihan oikeasti niin se kyllä oikeasti vaikuttaa pahismaiselta. Ja kuten sanoin, ei ollut paikalla koordinoimassa Negon kanssa jos tälläistä olisi (niinkuin olisikin) tarvittu.

Näen hyvin tuon, että mun poissaolo saattaa mut aika ikävään valoon Negon suhteen. Siihen on huono mitään sanoa puolustukseksi, koska en ole voinut vaikuttaa siihen, mihin asemaan päivän päätteeksi päädyn. Vähän sama, kun edellispäivänä kritisoitiin, että äänestin "Negon kanssa", vaikkei mulla ole mitään valtaa siihen mitä Nego tekee pelissä mun jälkeen. Vähän tämmöisiä uskon asioita, josta on vaikea väitellä. Hieno analyysi mun pelistä noin muuten. :D Alunperinhän ilmosin mukaan peliin ihan vain siksi, että mua suretti kun Kylän kaksi aiempaa peliä peruuntui kokonaan, kun ei saatu ilmoitettua minimäärää pelaajia täyteen. Annoin itselleni luvan pelata vähän kevyemmällä otteella, mutta eihän sillä tässä seurassa näemmä pysy riittävän kartalla. Mua meinaa alkaa loppua kohti tympiä, miten pitkäksi nämä pelit aina mun osalta venyy, kun mun tyyli nyt vaan on aika neutraali, eikä kenelläkään siksi ole yleensä erityisemmin hinkua tappaa mua päivällä eikä yöllä. Uliuli! Mutta kyllä mää kovasti yritän, vaikka onkin välillä pallo ja kartta ja motivaatio hukassa. Tuota eilistä miina-ääntäni puolustan kyllä, että sitä en tarkoittanut ollenkaan tuolla tavalla lievennellä kommentillani. Lähinnä mua harmitti se, että yleensä loppupäivästä paine kasvaa ja tapahtuu helpommin kaikkea jännittävää ja yllättävää ja ehkä jotain paljastavaakin, enkä voi siihen reagoida ja koin tarpeelliseksi kertoa että jos miina jotenkin flippaisi selvästi hyvikseksi, niin sitten äänestäisin Negoa jos olisin paikalla.

Noniin, asioita joita mulle saa vielä vääntää rautalangasta:
-Miksi mun ei pitäisi epäillä miinaa?
-Miksi mun pitäisi epäillä Anblickia?
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 28.11.2017 23:14:05

Ai hitsi, tuo Anblickin ja Negon toistensa äänestäminen käy kyllä siinä mielessä järkeen, että rayn pahispari-teorian takia olisi pakko saada kunnolla pesäeroa otettua ja tehdä jotain kuvioon sopimatonta.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 28.11.2017 23:20:52

En osaa noihin rautalankoihin vastata sinua hyödyttävästi kun olen vain pikaselaamassa ketjua, Anblick, mutta kerrohan yks juttu.

Miten sä oot (ehkä Halima:n jälkeen jos muistan oikein, ja se oli D1) ainoa pelaaja, joka ei oo nähnyt Anblick:issa mitään epäilyttävää? Ihan kaikki muut on noteeranneet jonkinasteisen epäilyn häntä kohtaan. Ja kun nyt sanot "ei niissä [Anblickin posteissa] mikään hierrä ... ei oo tehnyt mitään erityisen hyvismäistäkään" niin oikeastaan tuntuu että yrität vain... sanoa ettei Anblick ole postannut mitenkään epäilyttävästi, mutta et sitten kumminkaan pysty ottamaan kantaa siihen, mitä hän on?
Ja jos pidät muita kaupunkilaisina (miina:a lukuunottamatta) tässä vaiheessa peliä, Anblick ei epäilytä sinua Process-of-Elimination:in tähden kuitenkaan? Koska sen ettei Anblick tähän pelipäivään mennes oo tehnyt mitään mikä antais sulle hyvissignaalin, sen jo ITSESSÄÄN pitäis aiheuttaa jonkinasteista epäilyä? Samalla tavalla kuin mun ja rayn:in molempien elossaolo vielä tässä vaiheessa herättää sussa jonkinasteista lievää epäilevyyttä (ei sama asia, mut samantyylinen ajattelu luo molemmat epäilemisen muodot).

Itseasiassa koitan vastata rautalankoihin vielä lyhyesti:
-no, miina:n eilisen loppu OLI tosi outo. Kyllä sen tähden saa vieläkin jäädä epäilevä kuva. Mutta miina ei nähdäkseni ole tehnyt mitään muuta epäilyttävää. Se mistä rayn häntä syytti, en tajunnut sitä vielä eilisen päivän loppuun mennessäkään mistä siinä oli kyse (mun mielestäni miina:n postit luo ihan koherentin jatkumon) ja tällä hetkellä vaikuttaisi siltä ettei mun tarvikaan tajuta. Mutta voit itse vielä koittaa selventää minulle, mistä minun pitäisi nähdä se epäilyttävyys.
-kuten itsekin jo totesit, Anblick ei ole tehnyt mitään mikä vaikuttaisi silmiinpistävän hyvismäiseltä. That's a start.
Mitä siihen linkattuun hyvispeliin tulee, se ei ole niinkään sävykysymys vaan ihan puhdas sisältökysymys. Vertaapa mihin kaikkeen Anblick siinä pelissä otti kantaa, ja millä tavalla, jo ensimmäisessä kuudessa postissaan (heitän luvun lonkalta, pitäisi olla tarpeeksi iso numero, uskaltaisin sanoa jopa että neljä ekaa postia jos en haluais olla "varovainen"). Vertaapa siihen sisältöön, mitä tässä pelissä on nähty. Ero on selkeä, ja siinä ei mielestäni ole kyse leppoisuudesta tai ei-leppoisuudesta. Toinen vaikuttaa uteliaalta kyläläiseltä, toinen vaikuttaa sanovan asioita koska hänen "pitää" sanoa asioita.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 29.11.2017 05:43:06

Ideana Anblickin ääntä katsoessa kannattaa katsoa sitä, mikä tilanne oli kun Anblick teki viimeisen viestinsä, ei lopullista äänestystulosta. Ääntäsihän et pysty muuttamaan jos et ole paikalla, et sitten mitenkään. :)

Mä käyn vähän töissä välillä ja postaan sitten tarkemmin, mulla on kyllä idea kuinka tuo homma meni mutta en rupea mitään kirjoittamaan ilman tarkistusta.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 29.11.2017 11:48:04

Slendie kirjoitti:Joko yölynkkaus yritti suojella miina:a, tai saada hänet vaikuttamaan syyllisemmältä. Koska rayn:in pahisparit teoria. Paikallisten pelaajien on ehkä parempi kommentoida, kumpi on todennäköisempää? Vai onko johtopäätöksiä kenties täysin turha yrittää vetää tuon suhteen?



Tähän kommentti, että mulla on sellanen käsitys, että täällä lynkataan se kuka vaikuttaa eniten kyläläiseltä. En osaa sanoa onko takana yleensäkkään mitään suurta punontaa. Mutta mitä tarkotat tuolla, että suojella mua?

Anblick kirjoitti:Eniten mun huomiotani eilisen äänestyksissä herättää miina, joka viime hetkillä ryntäsi siirtämään äänensä Negolta jeekakalle ja kyseli, miten äänet menevät. Jeekaka vastasi, että ilmeisesti Nego on edelleen tippumassa, jolloin miina viskasi äänen takaisin Negolle. Näyttää musta hätääntyneeltä pahikselta, joka koitti pelastaa kaverinsa, mutta päättikin palata lynkkaamaan tätä, kun sanottiin, että Nego on joka tapauksessa tippumassa.


Tarviiko vielä muistuttaa että tuolla äänen vahtamisella laitoin itseni tippumaan, tosi hyvä pahistaktiikka.

Anblickin kanssa samaa mieltä siitä, että Negon äänestely koko pelin ajan oli kyllä melko villiä, joka miusta voi kieliä siitä että Nego tiesi olevansa jo jyrän alla ja yritti sekottaa pakkaa mahollisimman paljon.

Niacin kirjoitti:Sain vähän järjesteltyä asioitani, enää ei pitäisi olla mitään työvuoroja kummempia esteitä keskittyä kunnolla peliin.


Sanosin, että melko sitoutunutta! :D


raynpelikoneet kirjoitti:miina:
Jos miina bussasi, niinkuin olisi bussannut koko päivän jos on Negon partneri, niin tuo viime hetken äänenvaihto NIMENOMAAN jeekakalle ei käy yhtään mitenkään järkeen. Ensinnäkin, jso miina on mafia, hän kyllä tietää missä äänet ovat, ihan vaan sen takia kun mafiaa se kiinnostaa oikeasti paljon enemmän kuin kaupunkilaisia (varsinkin kun top lynch target tällä hetkellä on hänen partnerinsta -- meinaan siis sitä, että miina tietää, ketä äänestämällä Nego on mahdollista pelastaa). Jos oletetaan, että miina haluaa tuossa tilanteessa Negon pelastaa (mikä on ainut järkevä selitys äänenvaihdolle -- kun bussaamisesta saa town credittiä), jeekakan äänestäminen ei kyllä auta ei sitten yhtään mitenkään koska ainut asia minkä tuo teki olisi ollut tälle pahistiimille se, että yllättäen MOLEMMAT heistä ovat lynkkausuhan alla. :D :D :D Vaikka tou olikin mielestäni aivan typerä äänenvaihto, niin se ei kyllä koskaan tule mafialta. Lisäksi Nego, sen jälkeen kun oli aika selvää ettei Niacinia lynkata, äänesti miinaa. Ääni Anblickille oli ainoastaan "minä haluan pelastua" -tarkoituksessa, miinaa vastaan hänellä oli jotain syitäkin.

raynpelikoneet:
Mua hieman huvitti toissapäivänä kun näin ton Negon flipin ja aina kun toinen meistä vaihtoi ääntään niin toinen meistä vaihtoi ääntään toiseen paikkaan (en nyt muista tarkalleen kumpi ensin ja yadda yadda). En nyt rupea itsestäni mitään readia tuon suhteen antamaan mutta voitte mennä lukemaan vaikka meidän viime pelin scum QT:ta ja miettiä kuinka organisoitua mun peli mafiana on ja kuinka plajon järkeä tossa edelilisessä päivässä on jos olen Negon kanssa mafia. :p



En tiiä kannattaako miun heikentää tuota siun teoriaa miusta, mutta pakko kyllä mainita, että olin niin hankalassa tilanteessa puhelimella tuollon, että en tiiä mitä ois vaadittu että olisin pysyny äänissä perässä, tämä varmasti myöskin jos oisin mafia.

JA mitä ray tarkotat tuolla alleviivatulla? Tarkotatko, että tajusit Negon olevan mafia?

Niacin kirjoitti:--
kun mun tyyli nyt vaan on aika neutraali, eikä kenelläkään siksi ole yleensä erityisemmin hinkua tappaa mua päivällä eikä yöllä.


Tämä on just se mikä mua pelottaa siussa! Sie oot molemmissa roolissa niin neutraali, että porskutat tyytyväisenä loppuun asti! Se mitä sanoit muuten pahis-rayn tai -slendien jäämisestä loppuun on muuten pelottavaa.. Mutta se tuntuis aika salaliittoteorian-salaliittoteorialta.

Joudut ray vääntää tänkin rautalangasta: Mie en nyt tajua tuon äänestelyn kautta, että miten Anblick olis pahis, koska kun tekstejä selaa, niin Anblick oli epäilly myös mua ja olis voinu melko helposti (olis kyllä kysymystä perään sitli kuulunu) vaihtaa äänen mulle. KÄvi kuitenkinketjussa vielä kymppiä vaille kirjottamassa jollon nähny tilanteen. Toisaalta, siinä vaiheessa äänenvaihto olis ollu kyllä varmaan kuolemaks.. hmm. Mutta pointti oli se, että olis voinu jo aiemmin antaa äänen mulle. Ehkä en nyt jotenkin nää kokonaiskuvaa..

Mutta edelleen Anblickin viestit herättää fiiliksen pahiksesta: epäilyjä alkuun hintsusti. Pahiskaveria sopivasti epäilty. Ja lisäksi se, että sanoit derivoinnissa stressannees pahisroolia niin se sopis tähän mahtavasti!

++Anblick
Mun on pakko alkaa äänestämään kun huomenna lähetään reissuun ja toivon, etten jää kaikesta hauskasta paitsi :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 29.11.2017 16:24:00

Slendie kirjoitti:En osaa noihin rautalankoihin vastata sinua hyödyttävästi kun olen vain pikaselaamassa ketjua, Anblick, mutta kerrohan yks juttu.

Miten sä oot (ehkä Halima:n jälkeen jos muistan oikein, ja se oli D1) ainoa pelaaja, joka ei oo nähnyt Anblick:issa mitään epäilyttävää? Ihan kaikki muut on noteeranneet jonkinasteisen epäilyn häntä kohtaan. Ja kun nyt sanot "ei niissä [Anblickin posteissa] mikään hierrä ... ei oo tehnyt mitään erityisen hyvismäistäkään" niin oikeastaan tuntuu että yrität vain... sanoa ettei Anblick ole postannut mitenkään epäilyttävästi, mutta et sitten kumminkaan pysty ottamaan kantaa siihen, mitä hän on?
Ja jos pidät muita kaupunkilaisina (miina:a lukuunottamatta) tässä vaiheessa peliä, Anblick ei epäilytä sinua Process-of-Elimination:in tähden kuitenkaan? Koska sen ettei Anblick tähän pelipäivään mennes oo tehnyt mitään mikä antais sulle hyvissignaalin, sen jo ITSESSÄÄN pitäis aiheuttaa jonkinasteista epäilyä? Samalla tavalla kuin mun ja rayn:in molempien elossaolo vielä tässä vaiheessa herättää sussa jonkinasteista lievää epäilevyyttä (ei sama asia, mut samantyylinen ajattelu luo molemmat epäilemisen muodot).

Itseasiassa koitan vastata rautalankoihin vielä lyhyesti:
-no, miina:n eilisen loppu OLI tosi outo. Kyllä sen tähden saa vieläkin jäädä epäilevä kuva. Mutta miina ei nähdäkseni ole tehnyt mitään muuta epäilyttävää. Se mistä rayn häntä syytti, en tajunnut sitä vielä eilisen päivän loppuun mennessäkään mistä siinä oli kyse (mun mielestäni miina:n postit luo ihan koherentin jatkumon) ja tällä hetkellä vaikuttaisi siltä ettei mun tarvikaan tajuta. Mutta voit itse vielä koittaa selventää minulle, mistä minun pitäisi nähdä se epäilyttävyys.
-kuten itsekin jo totesit, Anblick ei ole tehnyt mitään mikä vaikuttaisi silmiinpistävän hyvismäiseltä. That's a start.
Mitä siihen linkattuun hyvispeliin tulee, se ei ole niinkään sävykysymys vaan ihan puhdas sisältökysymys. Vertaapa mihin kaikkeen Anblick siinä pelissä otti kantaa, ja millä tavalla, jo ensimmäisessä kuudessa postissaan (heitän luvun lonkalta, pitäisi olla tarpeeksi iso numero, uskaltaisin sanoa jopa että neljä ekaa postia jos en haluais olla "varovainen"). Vertaapa siihen sisältöön, mitä tässä pelissä on nähty. Ero on selkeä, ja siinä ei mielestäni ole kyse leppoisuudesta tai ei-leppoisuudesta. Toinen vaikuttaa uteliaalta kyläläiseltä, toinen vaikuttaa sanovan asioita koska hänen "pitää" sanoa asioita.


Tän pelin nimisekoilut on kyllä ihan omaa luokkaansa. :D Mutta niin, en tiedä, ei vain ole lamput syttyneet. En tiedä mitä Process-of-Elimination tarkoittaa, mutta en mitenkään voi väittää Anblickia sinua tai rayniä hyvismäisemmäksi, joten siinä mielessä kyllä Anblick heti miinan jälkeen epäilyttävin on tässä vaiheessa. Anblickin kohdalla taitaa olla asia niin, että täytyy osata lukea enemmän rivien välistä, että saa sen pahismaisen vaikutelman esille. Kun hänen viestejään lukee, niin niistä ei (mulla) tule mieleen mitään pahismaista esiinnostettavaa, mutta jos ajattelee tuolta kannalta, että mitä hän EI sano, niin totta, kyllä mun varmaan pitäis olla huolestuneempi siitä, etten mitään erityisen hyvismäistäkään löydä. Mun piti nyt selailla jo useampikin Anblickin vanha peli sekä hyviksenä, että pahiksena, koska en muutaman viestin perusteella oikein pysty mitään johtopäätöksiä vetämään. Huomasin, että Anblickia on syytetty jahkailusta ja epäilysten puutteesta, mihin on pahiksena vastannut tasan samalla lailla kuin nytkin, että se saattaa olla vain hänelle ominainen pelityyli, mikä kuulostaa vähän epämääräiseltä puolustukselta. Jahkailu kyllä kuuluu jossain määrin myös Anblickin hyvispeliin, mutta hyvispeleissä voi ehkä jotenkin terävämmän otteen nähdä peliin ja kommentoi asioita laajemmalta alalta niinkuin sanoit. Ja niinkun miina sanoi se, että Anblick tunnetusti ei innostu pahisroolista, voisi sopia hyvin Anblickin tähän peliin. Elikkäs joo, kyllä Ablickinkin voi mun puolesta lynkata jos miina ei kelpaa.

Miinasta taas pystyn osoittamaan silmäänpistäviä asioita useammankin. Jos muistellaan ei-kyläläiseksi paljastunutta Cameronia, joka epäili kovasti Anblickia, mutta päättikin äänestää Halimaa, niin sillä on musta hälyttävää, kuinka miina ei äänestänyt sitä, ketä aivan selvästi piti kaikkein varmiten epäilyttävänä. Siitä voi ilmeisesti olla eri mieltä, näyttikö JekuNegon epäily kehittyvän loogisesti, mutta sitä ei minusta voi kiistää, etteikö miinan Cameron-epäily olisi ollut kuitenkin paljon varmempi. Ja sinäkin kuvasit miinalla menneen "jalat suuhun" selitellessään asiaa jälkikäteen. Siihen vielä tuo eilinen loppuhässäkkä, kyllä sekin on musta erittäin epäilyttävää, että äänestää ihan ketä tahansa jottei itse putoa. Jeekakaa miina ei ollut pitänyt epäilyttävänä, mutta käytti hädissään ääntä sielläkin kun luuli olevansa putoamassa. Tottakai jos itse tietää olevansa hyvis, niin kuka tahansa muu on edes jollain prosentilla todennäköisempi pahis, mutta jotenkin miinaksi tuo oli omituista. Miinan puolustukseksi täytyy kyllä myöntää, että muistelen miinan pahispelin olleen melko kylmäpäistä ja vähemmän hätiköivää, mutta jotenkin ei tunnu järkevältä katsoa sormien välistä minusta hyvin silmäänpistäviä epäilyttävyyksiltä vain siksi koska miina. Ehdottelen siis vielä: ++miina

miina kirjoitti:Niacin kirjoitti:
Sain vähän järjesteltyä asioitani, enää ei pitäisi olla mitään työvuoroja kummempia esteitä keskittyä kunnolla peliin.


Sanosin, että melko sitoutunutta! :D

Hahah :D Älä huoli, kyllä mulla on aikomus harrastaa muutakin elämää! Tarkoitin lähinnä ettei ole mitään akuuttia hätää enää, että tarvisi antaa anteeksi jos laiskottelen. :)
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa

cron