Arvaa Muut!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Niacin » 05.11.2017 23:00:26

Huhhuh, aikamoiset mindgamesit Zeyllä! :D Minä ku luulin että kaikki on vaan kiireisiä eikä ehdi leikkiä. Olin vähän hämmentyny ku oletin että tässä pelissä olis tarkotus kuitenki enemmänkin sisältöä tuottaa, mutta sitten kaikki jäikin avauslaineihin. Jitachi oli jo pudonnut kun tulin lukemaan, joten jäljelle jäi kolme "Jekua" ja yksi miinamainen aloitus.

miina tuli Paulan aloituksesta mieleen ensinnäkin siksi, että muistin miinan propagandatoimiston postauksen otsikoinnin ("mllna tässä moi!" tjsp) olevan hyvin samaa tyyliä kuin "Paula tässä hei!" Myös miinan tyyli käyttää huutomerkkejä ja hämmästely Valion putoamisesta kuulosti tutulta. Toisaalta koska itse pidän miinan tyyliä helposti jäljiteltävänä niin epäilin, että ehkä nyt joku vain esiintyy miinana. Kuitenkin arvasin mielummin miinaa kuin arvoin kolmesta Jekusta oikeaa. Olin kerennyt arvaukseni jo lähettää ennen miinan toista viestiä, joka oli myös melko miinamainen minusta. :)

Jekumaisten aloitusten kanssa olinkin vähän hukassa! Milka ja Mamma muu olivat ehkä selkeimmin jekumaisia, mikä oli pikkuisen epäilyttävää. Sen verran minäki kävin vanhoja viestejä kaivelemassa, että jotenkin muistelin Jekun olevan ahkera sukuloija. :'D Kissan viiksistä löytyi _yksi_ maininta Jekun käyneen sukulaisen 60v. juhlissa. Ei siis kovin vahvoja viboja tullut siihenkään suuntaan, vaan tuntu että pelaan kolmen Jekun kanssa. Kunnes joku muu paljasti Mansikin!

Violetin ja Zeyn tyyli on minun silmään melko samanlaista ja vähän hirvitti miten voisin heitä erottaa. Siinä kohtaa tuli lähinnä paniikki, että pakko vaan äkkiä jumpaa kumpaa veikata kun kaikilla 50% mahdollisuus osua oikeaan. Ainut intuitio liittyi siihen, että Violet-Mamma muu olisi "energisempi" yrittäjä, kun taas Milkan vähäeleisempi ja tasaisempi aloitus sopisi paremmin Zeylle. Naurattaa kyllä kuinka syvällisesti voi analysoida ihan muutamaa sanaa, perustuen ei juuri mihinkään. :D

Itse ajattelin, etten varmaan osaa ketään imitoida riittävän hyvin, joten pyrin lähinnä mahdollisimman neutraaliin ilmaisuun joka voisi olla periaatteessa kenen tahansa kirjoittamaa. Olin myös ihan pihalla pisteytyksistä ja luulin että jokaisesta oikeasta ja väärästä oli pisteytys aina +/- 3 pistettä. Siksi en uskaltanut arvailla riskillä montaa kertaa vaan odotin että olisin edes jollain tasolla vakuuttunut arvauksestani :D Semmosta!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Violet » 05.11.2017 23:08:41

Mä luulen, että Jekun paljastaminen oli omalta osaltani virhe, ja olisi pitänyt kokeilla Zeytä ensin. Niacinin olisi ollut hankala arvata kahden Jekun väliltä, ja Jekun itsessään olisin varmaan voittanut nopeuskilpailuissa.

Sääntöjä pitää kyllä muuttaa siten, että kun jäljellä on vain kolme pelaajaa, jokaisella pelaajalla on vain yksi arvaus. Muuten voi lähettää kaksi arvausta yhdestä henkilöstä, jolloin jää joka kerta pisteen voitolle nykyisessä systeemissä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Halima » 05.11.2017 23:17:07

Violet kirjoitti:Sääntöjä pitää kyllä muuttaa siten, että kun jäljellä on vain kolme pelaajaa, jokaisella pelaajalla on vain yksi arvaus. Muuten voi lähettää kaksi arvausta yhdestä henkilöstä, jolloin jää joka kerta pisteen voitolle nykyisessä systeemissä.

Tämä on ihan totta. Jos joku tätä joskus vielä pitää niin toivottavasti lukee nämä kommentit sitten tarkasti. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Zey » 05.11.2017 23:30:31

Niacin kirjoitti: Olin vähän hämmentyny ku oletin että tässä pelissä olis tarkotus kuitenki enemmänkin sisältöä tuottaa, mutta sitten kaikki jäikin avauslaineihin.

Periaatteessa tarkoitus onkin, se vain, että se materiaali minkä antaa on kuitenkin itseään vastaan, mikä ei ole omiaan kannustamaan puhumista.

Niacin kirjoitti:Naurattaa kyllä kuinka syvällisesti voi analysoida ihan muutamaa sanaa, perustuen ei juuri mihinkään. :D

Tää on kyllä niin totta. :D Jos ei muuta, niin tulipahan tässä pelissä harjoiteltua oikein kunnolla lyhkästen viestien analysointia. :P
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja miina » 06.11.2017 10:32:15

No johan ootte käyny melkosta analyysia päänne sisällä! Mulla oli ainut tarkotus alkuun että vältän omia tapojani joita on murre sanat (ja kirjotusvirheet), mahottoman pitkät lauseet ja huonot vitsit.. plus runsaat hymiöt! Mutta ekan viestin lähetettyäni jo huomasin, että tervehdys saattoi paljastaa liikaa. Ajattelin myöskin että joku varmaan yrittää mun kirjotusta jäljitellä koska se voi olla melko helppoa, jolloin mun ite ei kannata olla kovin miinamainen. Jitachia olisin kyllä veikannut zeyksi. Mie en oikein kerenny vielä ees peliin mukaan, en uskaltanu arvata noilla viesteillä vielä mitään. Miutta oli kyllä ihan hauska, enemmän vaan porukkaa! Hienosti kerätty pisteitä niacin!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Edellinen

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 80 vierailijaa

cron