Leppäkertut II Peli on ohi

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Leppäkertut II 1.iltapäivä päättyy 16.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.09.2017 20:51:33

Ok siis. Tässä vaiheessa vähän vaikea puolustautua mitään syytöksiä vastaan, kun niitä ei oikeastaan edes esitetty :D

Violet kirjoitti:Kysymys ei ole täysin siitä, kenet pudottaa, jeekaka. Kuka tahansa onkaan Viuhtia vastaan todennäköisesti voittaa Viuhdin. Se, että kuka saa olla puhuvana päänä tuona aikana... Sinusta on näillä näkymin enemmän iloa puhumassa kuin Sahesta. Viuhti tippunee joka tapauksessa.


En ole täysin varma, ymmärränkö mitä ajat takaa. Sitä että pahiksena mun olisi kannattanut valita pudotettavaksi Viuhti? Valinta oli oikeasti vaikea, mun näkökulmasta sekä Sahe että Viuhti ovat yhtä todennäköisiä tai epätodennäköisiä pahiksia, joskin Sahe epätodennäköisempi suojelija. Toisaalta mun ajatus Sahen pahikseudesta linkittyy vahvasti nimenomaan pahistoveruuteen Viuhdin kanssa.

Mitä tulee suojelija-aspektiin: jos oltaisiin tänään äänestetty toiselle kierrokselle herännyttä suojelijaa, tämä olisi joka tapauksessa todennäköisesti paljastanut roolinsa, mikä olisi tarkoittanut kuitenkin kuollutta suojelijaa ensi yönä. Suojelija, joka on täysin antiaktiivinen, ei voi tulla esiin varmana hyviksenä, eikä myöskään suojele -> merkitys on lopulta aika lailla yhtä tyhjän kanssa.

Cameron tosiaan antoi vaikutelman, kuin olisin jotenkin tietoisesti pyrkimässä lynkkaamaan suojelijaa (siihen on sentään vain 1/8 mahdollisuus, joten pahikseen osuminen on sentään vähän todennäköisempää :D). Kannatti aktiivisimmin sitä, että vaihtaisin ääneni Sahelle. Mielestäni todennäköisin pahiskaveri Viuhdille, ja suurin syy sille että lopulta päädyin pitämään ääneni :D

Violet on vähän ristiriitainen hahmo. Kannatti ensin antiaktiivisten lynkkaamista, sitten kun äänestin Viuhtia alkoi muistutella heräämättömän suojelijan mahdollisuudesta. Eikö se oikeasti tullut aluksi mieleen? Ei aluksi reagoinut kysymykseeni siitä pitäisikö mun vaihtaa ääntäni, mutta sitten kuitenkin viime minuuteilla jäin siihen käsitykseen, että olisi pitänyt. Äänesti myös mua vähän ärsyttävässä hetkessä, kun olisin halunnut nähdä miten miina reagoi pudotusuhkaan, enkä ihan täysin sulkisi tätä pahisparitusta pois (Violet on kuitenkin äänestellyt rohkeasti koko pelin ajan, joten ehkä turvallisempaa pahiksille näin päin kuin miinan lähteä näkyvästi pelastamaan itseään?). Arvonta on myös aina suurin riski pahiksille, vaikka toki äänestys on myös hyvisten tärkein työkalu. Viesteistä ja reaktioista saan toisaalta myös paljon hyvisvibaa.

Sahen kommentti Violetista oli itseasiassa mielestäni hyvä, ottaen huomioon että Violet todellakin käänsi takkiaan aika näyttävästi :D Toisaalta voisi sopia myös pahikselle. Sahe on mulle täysin uusi tuttavuus, joten en kommenttien niukkuudesta itse vetäisi suoraan johtopäätöksiä.

Niacin arpoo ääntään Viuhtille, mutta mun käsitys on, että luottaa jonkun verran sekä mun että jiin näkemykseen. Voisi sopia sekä hyvikselle että pahikselle, tosin voisin kuvitella että pahiksena välttäisi kannanottoa enemmän?

Jiin viesteistä saan itse hyvisvibaa, mutta uskon että pystyisi siihen pahiksenakin. Ääni miinalle on sinänsä aika neutraali, eikä valitettavasti tullut lupauksestaan huolimatta kertomaan lisää mielipiteitään :(

miina tosiaan lähti pohtimaan suojelijaa mun mielestä kuitenkin siitä näkökulmasta, mikä olisi hyödyllisintä hyviksille. Reaktio mun kysymykseen siitä pitäisikö vaihtaa ääni Sahelle tai miinalle oli mukavan rehellinen - pahis olisi voinut jäädä vain odottelemaan mikä on muiden reaktio. miinan Sahe-äänessä vähän häiritsi sen petaus, että ääni saattaa vaihtua (Viuhtille jos miina alkaa olla vaarassa?), mikä olikin yksi syyni kysyä. Ihan mahdottomana en pidä tosiaan Violet-miina -pahisparitusta.

Jeku on tosiaan vähän pahamaineinen siitä pahiksena pudottautumisesta, ja mun mielestä vaikuttanut siis hyvismäiseltä tässä pelissä, esim sanoi suoraan ettei halua ottaa kantaa sen sijaan että olisi esimerkiksi luvannut ottaa kantaa myöhemmin ja sitten pudottautunut pelistä :D

Eli ekan päivän perusteella mieleeni tulleita pahisparituksia:
Viuhti-Cameron
Viuhti-Violet
Viuhti-Sahe
Violet-miina

sekä epätodennäköisiä pahisparituksia:
Jii-miina
Viuhti-Niacin
miina-Sahe

Tässäpä siis jonkunlainen viiden pennin testamenttini. Ja jos nyt Viuhti heräät, niin oikeasti "sori siitä" X)

//Violet äänestää
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 1.iltapäivä päättyy 16.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Jii » 15.09.2017 21:59:08

++Viuhti
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Leppäkertut II 1.iltapäivä päättyy 16.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 15.09.2017 22:02:00

--jeekaka
++jeekaka
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Leppäkertut II 1.iltapäivä päättyy 16.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Niacin » 15.09.2017 22:12:46

++Viuhti
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Leppäkertut II 1.iltapäivä päättyy 16.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Cameron » 15.09.2017 23:27:32

++jeekaka
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Leppäkertut II 1.iltapäivä päättyy 16.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Zey » 16.09.2017 18:39:03

Väliaikalaskenta:

2 Viuhti (Jii, Niacin)
2 jeekaka (Violet, Cameron)

Viuhti on kuolemassa saatuaan äänimäärän ensin.

Äänestyspakot:
Ei ole.

Poissaolot:
Ei ole.

Iltapäivä päättyy tänään kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Leppäkertut II 1.iltapäivä päättyy 16.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja miina » 16.09.2017 19:14:45

++jeekaka
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Leppäkertut II 1.iltapäivä päättyy 16.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja miina » 16.09.2017 19:54:04

--jeekaka
++Viuhti
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Leppäkertut II 1.iltapäivä päättyy 16.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Zey » 16.09.2017 20:01:21

Iltapäivä on päättynyt.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Leppäkertut II 1.iltapäivä päättyy 16.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Zey » 16.09.2017 20:32:21

1.Ilta:

”Myymälävalaalla on täytynyt olla mahdollisuus tähän rikokseen”, Jii pohti. ”Kuka on lähellä banaanihyllyä?”
”Meillä banaanit on kyllä pusseissa, ei hyllyissä”, Cameron ilmoitti hieman loukkaantuneena. ”En mä ole minkään tukkukaupan myyjä.”
”Missä nämä banaanipussit normaalisti ovat?” Violet kysyi virallisen oloisesti. ”Missä on rikospaikka?”
”Meidän banaanit on tässä vessapapereiden vieressä”, jeekaka ilmoitti ja osoitti yhtä kohtaa lattiasta.
”Onpa hyvin järjestetty kauppa!” Jeku ihasteli. ”Mä ainakin sotken aina sormet banaaniin kun se on niin tahmea.”
”No siksipä meidän kaupassa on vessapaperia vieressä, niin voi putsata sormet saman tien”, jeekaka sanoi pontevasti. ”Mutta kyllä me tarvitaan nyt ihan oikea etsivä ratkomaan tämän tapauksen. Muuten menee kauppa nurin, jos kaikki banaanit aina vaan varastetaan. Hirveän stressaavaa.”
”Mä voin olla etsivä!” Niacin sanoi. ”Mä olen hyvä palapeleissä.”
”No, mitä sä Niacin sanot, kuka on myymälävalas?” miina kyseli.
”Joo, kuka se on? Mulla on kotona viisi lasta odottamassa sitä banaanikeittoa, niin en mä ehdi täällä koko päivää olla. Kun pitää keittääkin ne banaanit ja kaikkea”, Sahe hoputti.
”Viuhti on myymälävalas! Se seisoo ihan banaanipussien paikan vieressä ja se sitä paitsi ei tykännyt ruoasta. Ihan varmasti sillä on nyt hirveä nälkä, minkä takia se ne banaanit otti”, Niacin paljasti.
”Ei kun mä söin sitä leipää”, Viuhti korjasi. ”Ei mulla ole nälkä!”
”Kyllä se täytyy viedä vankilaan”, Jii pohti. ”Täytyy odottaa, että poliisi tulee ja sanoo onko se syyllinen vai ei.”
”Missä vankila olis?” Cameron kysyi.
”Käviskö sohva?” Violet ehdotti.
”Joo, se on sopivan kaukana. Saa miettiä siellä rauhassa tekosiaan”, jeekaka päätti. Niinpä kaikki tarttuivat Viuhtiin ja lähtivät taluttamaan häntä sohvan suuntaan.
”En mä halua vankilaan, kun musta piti tulla eläinten kouluttaja!” Viuhti vaikersi, mutta häntä ei kuunneltu.

Äänet:
3 Viuhti (Jii, Niacin, miina)
2 jeekaka (Violet, Cameron)

Viuhti siis kuolee saatuaan eniten ääniä.

Kuolleet (1/9):
1.päivä: Viuhti, tavallinen kyläläinen

Äänestyspakot:
Ei ollut.

Poissaolot:
Ei kenelläkään.

Yö alkaa nyt ja päättyy huomenna 17.9. kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Leppäkertut II 1.yö päättyy 17.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Zey » 17.09.2017 20:00:04

2.aamu:

”Viuhti on nyt vankilassa, mutta mitä me nyt tehdään niille banaaneille? Jos Viuhti söi ne, niin en mä niitä saa mun banaanikeittoon”, Sahe pohti.
”Jos mä perustan tohon viereen banaanikaupan, niin tuut sieltä ostamaan?” Jeku ehdotti.
”Mitä, meinaatko sä viedä meidän asiakkaan?” Cameron kauhisteli.
”Vankilaan!” jeekaka säesti.
”Mitkä on syytteet?” Niacin kysyi.
”Asiakasvarkausyritys”, jeekaka puhisi.
”Aika törkeä sellainen”, Jii myönteli. ”Noin vain vie asiakkaat. Kohtahan jeekaka joutuu olemaan sillan alla.”
”Ai, mitä siellä on?” miina ihmetteli.
”Ei kun siltä menee kauppa nurin ja joutuu sillan alle. Kaikki työttömät on sillan alla”, Jii tiesi.
”Työttömiä taitaa olla aika harvassa, kun meidän naapurilla on silta, joka ylittää tosi syvän ojan, mutta siellä alla ei ole ketään”, miina pohti.
”Sitä kamalampaa sen on”, Violet sanoi. ”Mieti nyt, joudut ihan yksin olemaan sillan alla. Sillan päällä vois sentään heitellä keppejä ja katsoa kun ne tulee toiselta puolelta pois, mutta alla siinäkään ei ole mitään ideaa, kun näkee koko ajan sen kepin.”
”Niinpä, on se kamala kohtalo”, Niacin totesi. ”Kyllä mäkin olen sitä mieltä, että tässä on nyt törkeä varkausyritys kyseessä, että laitetaan Jekukin odottamaan vankilaan poliisia.”
”Mutta mähän yritin vain auttaa!” Jeku puolustautui, mutta sitä ei kuunneltu. Lapset taluttivat Jekun vankilaan Viuhtin viereen istumaan.

Kuolleet (2/9):
1.päivä: Viuhti, tavallinen kyläläinen
1.yö: Jeku, suojelija

Äänestyspakot:
Sahe

Poissa:
Ei kukaan.

Aamupäivä alkaa nyt ja päättyy 20.9. klo 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja miina » 17.09.2017 20:20:19

No sehän meni sitten pahiksilla melko putkeen!

Täytyy muuten nopsaan vaan mainita, että jeekaka puolustautu kyllä miun mielestä hienosti olematonta vastaan! Tarkempaa tarkastelua täytyy kyllä käyä kun kerta kävi miten kävi!

Huomenna jos vaan kerkeen niin pitää käyä vähän läpi, että kenelle oli hyötyä nuo viuhtin ja erityisesti jekun tiputukset. Ja onko pahiksilla ollu vaan mieletön munkki ku saaneet suojelijan alas.

nyt öitä!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Cameron » 17.09.2017 20:30:00

Jahah :D En tajua miten suojelija aina kuolee ekana yönä... Eilinen äänestys oli aika simppeli, lähinnä miinalta kiinnostais tietää miksi äänestit jeekakaa kun et nähdäkseni eilen ollenkaan epäillyt tätä päivän aikana? Ja sitten vaihdoit äänen Viuhtiin? Sahelta ois kans kiva kuulla mielipiteitä pelaajista.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 17.09.2017 20:32:02

Huh, oletin kyllä, että Jeekaka selviää, mutta miinan ääni liippasi läheltä. Todennäköisesti miinalla oli tarkoitus puristaa vielä jotakin irti Jeekakasta viime hetkillä, antaisin siihen suuntaan lievästi hyvispisteitä (tosin voihan tämä vielä olla joku Jeekakan ja miinan yhteinen suunnitelma, ei sitä tiedä).

Mitä tulee suojelijan putoamiseen, niin oli todennäköisesti ihan tuuria. Jekun putoamisesta on hankala päätellä oikeastaan mitään, ja tuntuu siltä, että se ei tuo peliin paljoakaan uutta tietoa. Lähtökohtaisesti tällainen pudotusstrategia sopisi aktiiviselle pahiskaksikolle, sillä siten he kykenevät piiloutumaan aktiivisten joukkoon, mutta pahisten yötapoista on aina vaarallista tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Mä yritän kirjottaa jotain itse pelaajista huomenna. Nyt alkaa jo väsyttää, eikä aivot pelaa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Niacin » 17.09.2017 21:09:12

No se siitä suojelija-suunnitelmista sitten, uskomaton tuuri pahiksilla taas erikoishahmoon osua heti alkuun. o.o Viuhtin roolista ei ollut mitään mielikuvaa, harmi ettei sattunut pahis olemaan.

Mitä jäi eka päivältä mieleen, niin Cameronin vahva oletus että Viuhti oli unohtanut pelin alun oli minusta vähän outo. Ei kuulosta kovin uskottavalta minusta noin monta päivää unohtaa, kun Viuhti oli pari päivää ennen pelin alkua ollut kuitenkin paikalla ja tuskin sitä toista käynnissäolevaa peliäkään unohti kesken. Viuhtin poissaolon syistä on tietty meidän tietämättömien turha väitellä, mutta tuli mieleen olisiko pahis-Cameron halunnut kerätä hyvispisteitä puolustamalla hyvikseksi tietämänsä Viuhtia, koska Viuhtin lynkakaus vaikutti melko varmalta ja Viuhtin hyviksisyys paljastuisi pian.

Miinan ääni aluksi jeekakalle pisti silmään mullakin, kiva olisi miinalta itseltään kuulla mikä oli ajatus sen takana, vaikka Violet jostain syystä miinan puolesta jo tarjosi asiaan selitystä, jota pahis-miinan olisi helppo myötäillä. Violetilta aiemmin tuli aika lennokkaita ja yllättäviä viestejä, joilla selitti halunneensa lähinnä aiheuttaa hämminkiä tai keskustelua. Mulla on tietty aika vähän kokemusta Violetin pelityylistä, mutta viime pelin hyvisrooliin verrattuna on kyllä paljon hämmentävämpää ollut nyt.

Miinalla on ilmeisesti yleensäkin tapana onnistua joutumaan silmätikuksi heti pelin alussa. Kuten sanoin niin vaikuttaa nytkin ihan perus hyvis-miinalta, mutta en tosiaan tiedä olisko pahis-miina sitten sen erilaisempi. Muutenkin hölmön kuuloista perustella, että miina ei epäilytä, koska herättää epäilyksiä :D

Sahe kävi eka päivänä heittämässä täysin offgame juttuja ja sen jälkeen yhden lyhyen viestin kirjoittanut, jossa oikeastaan pyörsi sen ainoan pointtinsa. Aluksi voi toki olla pelottavaa heittää kovin vahvoja epäilyksiä tai huomioita ilmoille, mutta tulehan rohkeasti enemmän meidän kanssa jutteleen. :) En oikein tiedä mitä pitäisi ajatella, Sahe voisi hyvin olla pahisroolia säikähtänyt ensikertalainen, tai sitten ihan muuten vain arkaileva ekakertalainen.

Jeekakasta pistin merkille, että puhui alkuun jotenkin tiimihenkisesti, että voidaan yhdessä keskustella kenet hän äänellään ratkaisee 2.kierrokselle, mutta ei sitten kuitenkaan muuttanut ääntään vaikka jotkut taisi ehdotella Sahea Viuhtin tilalle. Olisikohan siinä voinut olla sellaista näennäistä tiimipelaamista?

Jiistä ei ole mitään epäilyttävää tähän mennessä ilmennyt, hyviä pointteja ja järkevän kuuloista asiaa, mutta kaikki on aina mahdollista.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Jii » 18.09.2017 00:22:03

Pahoitteluni kun en ehtinytkään viime päivänä kommentoimaan enempää! Mutta nyt sitten sitäkin enemmän.

miinasta ei loppupäivästä oikein ollut enää erikoisempaa sanottavaa juurikaan. miinan vastaus mun hänelle esittämiin kysymyksiin tuntui ihan kelvoilta, mutta koin silti, että olisin halunnut kuulla hänestä lisää toisella kierroksella antiaktiivin ja itselleni suht hyvismäiseltä vaikuttaneen pelaajan sijaan.

Cameron kirjoitti:Mää taas näen hyvin riskialttiina tuon että äänestetään heräämätön Viuhti ulos, joten olisin valmis äänestämään jeekakaa tai Niacinia. Ehkä kuitenkin ++jeekaka. Pahikselle varmaankin sopisi jos suojelija nakattaisiin pihalle ilman että tämä ehtii edes huomata pelin alkua? Ja en ehkä kuitenkaan usko että Niacin olisi pahiksena lähtenyt noin avoimesti komppaamaan vaan hiljaisimman lynkkausta.

Tarkemmin viestejä lukiessa huomasin, että myös Cameron äänestää jeekakaa täysin ilman minkäänlaisia perusteluita. Miksi?
Violet kirjoitti:Olen oikeastaan jo saanut sen mitä haluson, eli äänestelyn liikkeelle. Uskoin, että äänen siirtäminen viboja herättäneelle jeekakalle herättää äänestyskeskustelua myös muissa. Varmasti olisi äänestyskeskustelua syntynyt muutoinkin, mutta koin tuon hyväksi tavaksi lähteä liikkeelle.

Minkä takia tahdot "saada äänestelyn liikkeelle", kun hyvää materiaalia, äänestelyä ja epäilyjen esilletuomista oli jo pelissä mukana? Turha, mielipiteetön äänestäminen lähinnä haittaa hyvisten peliä ja saa ajattelun aivan väärille raiteille.
jeekaka kirjoitti:Valinta oli oikeasti vaikea, mun näkökulmasta sekä Sahe että Viuhti ovat yhtä todennäköisiä tai epätodennäköisiä pahiksia, joskin Sahe epätodennäköisempi suojelija.

Eli myönnätkö siis miettineesi mahdollisen suojelijan henkilöllisyyttä? Imo, perushyviksta ei juuri millään tavalla hyödytä sen miettiminen, että vaikuttaako joku henkilö suojelijalta. Sen miettiminen ja etenkin siitä mainitseminen vain lähinnä rohkaisee pahiksia, minkä takia näen tämmöisen ajattelun alkujaan jo aika pahismaiselta.
Violet kirjoitti:--jeekaka
++jeekaka

Miksi halusit mieluummin Viuhdin pudotusuhan alle, mutta samalla kuitenkin pidit äänen jeekakalla? Mitä tämä hyödytti?
miina kirjoitti:--jeekaka
++Viuhti

Miksi?

Muodostan jotain tarkempaa viestiä ja mielipidettä muista pelaajista huomenna, mutta siinä nyt muutamia kysymyksiä aikaisempiin tapahtumiin kuitenkin. Tällä hetkellä sanoisin kuitenkin, että lähtisin etsimään pahiksia joukosta miina, jeekaka, Violet ja Cameron. Muut vaikuttaa omaan silmään melko neutraaleilta, mutta näiden henkilöiden välillä on tällä hetkellä vahvoja kytköksiä toisiinsa. Erityisesti joukko miina, jeekaka ja Violet pisti silmään, kun miina ja Violet olivat molemmat vahvasti äänestämässä jeekakaa ulos, mutta muuttivat ääniään niin, ettei jeekaka ollut enää pudotusuhan alla. Ihan sen perusteella sanoisin, että pitäisin todennäköisimpänä, että pahispari jossain muodossa löytyy tuosta triosta. Mutta katsellaan sit huomenna lisää että mitä muut vastaa ja analysoin viestejä vielä vähän tarkemmin.
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja miina » 18.09.2017 09:04:39

HuomentA!
Vastaan nopeasti tuohon miksi äänestin vielä jeekakaa lopussa. Minulle jeekakan teksti oli kyllä sinänsä riittävä, mutta halusin nähä, että lähteekö tulemaan vielä lisää annettavaa, joka saattaisi paljastaa pahikseksi. Mutta koska jeekaka ei vastannut millään lailla niin ajattelin, että on hyvis joka nyt vaan on antanut sen mitä annettavaa tuolle kierrokselle niillä eväillä oli. Koko ajan ajattelin, että vaihdan ääneni viuhdille tarvittaessa. En jotenkin ajatellut jeekakan ääntäni tiputusääneksi vaan enemmänkin huomioääneksi.

Ja jeekaka, siihen optioon että vaihtaisin ääneni sahelta viuhdille tarvittaessa: tottahan toki minä pidän viuhtia parempana ehdokkaana pudotusuhan alle kuin itseäni. Ja tottakai olisin vaihtanut ääneni jos tilanne olisi siihen kärjistynyt. Eiköhän kaikki meistä, ellei tietenkin olisi varma vastustajan pahisroolista ja omasta mahdollisuudestaan voittaa väittely. Itsehän pidän sinua hyvismäisenä jostakin syystä ja itseäni surkeana kirjoittajana..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.09.2017 10:22:00

Jii kirjoitti:Eli myönnätkö siis miettineesi mahdollisen suojelijan henkilöllisyyttä? Imo, perushyviksta ei juuri millään tavalla hyödytä sen miettiminen, että vaikuttaako joku henkilö suojelijalta. Sen miettiminen ja etenkin siitä mainitseminen vain lähinnä rohkaisee pahiksia, minkä takia näen tämmöisen ajattelun alkujaan jo aika pahismaiselta.


Myönnän miettineeni teinkö virheen valitessani Viuhdin seuraavalle kierrokselle, ja tosiaan ajatelleeni myös, että mahdollinen suojelija ei todennäköisesti olisi ajatellut Viuhdin suojelijuutta. Oli kyllä tosiaan vähän tyhmä maininta, ja tajusin itsekin että olisi oikeastaan kannattanut toisella kierroksella bluffata että olen mahdollisesti suojelija itse :P Eli sinänsä myönnän mokani siinä että saatoin tosiaan riskeerata pelilläni suojelijan turhaan ekana yönä. Mutta jos tää kommentti sai sut epäilemään mua, mikset äänestänyt mua jo eilen? Onko kätevämpi että olen elossa tämän päivän epäiltynä?

Jii kirjoitti:
Violet kirjoitti:--jeekaka
++jeekaka

Miksi halusit mieluummin Viuhdin pudotusuhan alle, mutta samalla kuitenkin pidit äänen jeekakalla? Mitä tämä hyödytti?


Tää kiinnostaa minuakin. Samoin kuin tosiaan selvennys siihen kommenttiin, mitä toisella kierroksella pähkäilin sun tarkoittaneen :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 18.09.2017 14:36:14

Vastaan nyt nopeasti tuohon hämmentävään äänenvaihtoon, muuta asiaa kommentoinen vasta illemmalla. Tuon äänenvaihdon oli tarkoitus olla provoava, ja oli tarkoitus katsoa, että tarttuisiko jeekaka siihen vai ei. En sinäänsä kiinnittänyt huomiota siihen, että Viuhti päätyy silloin putoamisuhan alle, sillä olin melko varma siitä, että hän putoaa joka tapauksessa. Se, ettei jeekaka provoon tarttunut kertoo mielestäni ehkä siitä, että jos hän on pahis, hän ei juurikaan pelännyt putoavansa. Ehkä miinan annettua äänensä, mutta tällöin hän ei välttämättä ollut stalkkaamassa ääestystilannetta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Jii » 18.09.2017 15:10:39

jeekaka kirjoitti:
Jii kirjoitti:Eli myönnätkö siis miettineesi mahdollisen suojelijan henkilöllisyyttä? Imo, perushyviksta ei juuri millään tavalla hyödytä sen miettiminen, että vaikuttaako joku henkilö suojelijalta. Sen miettiminen ja etenkin siitä mainitseminen vain lähinnä rohkaisee pahiksia, minkä takia näen tämmöisen ajattelun alkujaan jo aika pahismaiselta.


Myönnän miettineeni teinkö virheen valitessani Viuhdin seuraavalle kierrokselle, ja tosiaan ajatelleeni myös, että mahdollinen suojelija ei todennäköisesti olisi ajatellut Viuhdin suojelijuutta. Oli kyllä tosiaan vähän tyhmä maininta, ja tajusin itsekin että olisi oikeastaan kannattanut toisella kierroksella bluffata että olen mahdollisesti suojelija itse :P Eli sinänsä myönnän mokani siinä että saatoin tosiaan riskeerata pelilläni suojelijan turhaan ekana yönä. Mutta jos tää kommentti sai sut epäilemään mua, mikset äänestänyt mua jo eilen? Onko kätevämpi että olen elossa tämän päivän epäiltynä?

Ihan rehellisesti sanottuna en suuremmin alkanut analysoimaan mitään vielä eilen. Eilen pidin sua vielä jokseenkin hyvismäisenä ja lähinnä ihmettelin sitä, että miksi muut haluaa lynkata sut vaikket mitään järin epäilyttävää ollutkaan sanonut. :D En halunnut pudottaa pelaajaa joka mua ei epäilyttänyt antiaktiivin sijaan. Vasta nyt tämän päivän aikana ja kun huomasin kuinka muut suhtautuu suhun, aloin miettiä mahdollisuutta pahiksuudesta.

Mua jäi nyt mietityttämään tuo, kun sanoit että olisi pitänyt bluffata olemaan suojelija itse. :D Siis - sinällään äärettömän hyvismäinen asia sanoa, kun tarkemmin miettii. Tää olisi pelastanut suojelijan ensimmäisenä yönä ja tavallisen kyläläisen menettäminen suojelijan sijaan nyt on ihan itsestäänselvästi parempi juttu kuin suojelijan kuolema. Mut toisaalta tästä mainitseminen tuntuu tietyllä tapaa todella hyvistelevältä ja pahismaiselta ajattelulta.
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.09.2017 15:59:28

Jii kirjoitti:Mua jäi nyt mietityttämään tuo, kun sanoit että olisi pitänyt bluffata olemaan suojelija itse. :D Siis - sinällään äärettömän hyvismäinen asia sanoa, kun tarkemmin miettii. Tää olisi pelastanut suojelijan ensimmäisenä yönä ja tavallisen kyläläisen menettäminen suojelijan sijaan nyt on ihan itsestäänselvästi parempi juttu kuin suojelijan kuolema. Mut toisaalta tästä mainitseminen tuntuu tietyllä tapaa todella hyvistelevältä ja pahismaiselta ajattelulta.


Voihan sen noinkin nähdä. Tarkoitin lähinnä, että sinänsä ihan oikeutettu syytös, että mun eilisillan pähkäilyt saattoi hyödyttää pahiksia, ja tajusin itsekin vasta liian myöhään että olisin voinut oikeasti käyttää tilaisuuden paljon paremmin. Jälkiviisaus paras viisaus :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.09.2017 16:06:03

Violet kirjoitti:Vastaan nyt nopeasti tuohon hämmentävään äänenvaihtoon, muuta asiaa kommentoinen vasta illemmalla. Tuon äänenvaihdon oli tarkoitus olla provoava, ja oli tarkoitus katsoa, että tarttuisiko jeekaka siihen vai ei. En sinäänsä kiinnittänyt huomiota siihen, että Viuhti päätyy silloin putoamisuhan alle, sillä olin melko varma siitä, että hän putoaa joka tapauksessa. Se, ettei jeekaka provoon tarttunut kertoo mielestäni ehkä siitä, että jos hän on pahis, hän ei juurikaan pelännyt putoavansa. Ehkä miinan annettua äänensä, mutta tällöin hän ei välttämättä ollut stalkkaamassa ääestystilannetta.


Enkä oikein vieläkään tajua tämän logiikkaa :D Sähän sillä hetkellä kuitenkin periaatteessa pelastit mut, joten odotitko mun kiittävän vai mitä? :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 18.09.2017 16:57:53

Jii kirjoitti:Mua jäi nyt mietityttämään tuo, kun sanoit että olisi pitänyt bluffata olemaan suojelija itse. :D Siis - sinällään äärettömän hyvismäinen asia sanoa, kun tarkemmin miettii. Tää olisi pelastanut suojelijan ensimmäisenä yönä ja tavallisen kyläläisen menettäminen suojelijan sijaan nyt on ihan itsestäänselvästi parempi juttu kuin suojelijan kuolema. Mut toisaalta tästä mainitseminen tuntuu tietyllä tapaa todella hyvistelevältä ja pahismaiselta ajattelulta.

Rehellisesti sanottuna mietin itsekin tälläisiä skenaarioita, mutta tässä on se ilmeinen riski, että pahikset arvaavat tämän, seuraavana päivänä aito suojelija paljastaa itsensä, ja päivällä sitten lynkataan esiintullut valesuojelija.

Jeekaka: Kiitos olisi ollut ihan kiva, mutta enemmänkin odotin, että reagoisit jotakuinkin hämmentyneellä tavalla, mitä sitten yrittäisin lukea. Toisaalta olisit voinut lukea tuon uudelleenäänestämisen kannanottona siihen, että viestisi ei ollut riittävä, ja kirjoittaisit siten lisää puolustuspuheita.

Cameron on jäänyt kumman hajuttomaksi.

Tämä ei muuten ollut se viesti, jota lupasin kirjoittaa illemmalla. Ensin koulu, sitten huvit, mutta kyllä pari viestiä väliin mahtuu.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Sahe » 18.09.2017 20:37:12

Juu sori pienestä antiaktiivisuudesta. Pää lyöny tyhjää viimeset puol viikkoa. Koitan nyt kyhätä jotaki skenaarioita.

Jii: Mun mielestä aiheuttaa massiivista hyvisvibaa ja pelaa aikalailla samanlailla ku peleissä (joissa on pelannut hyvistä) mitä oon lukenu läpi. Vie peliä eteenpäin hyvisten kannalla.

Violet: Pahistutisutinväpätinhökötys väpättää enemmän pahikseen päin. Laittaa välillä lyhyitä viestejä mahdollisesti varmistaakseen ettei pahisviboja pääsis vahingossa leviimään. Voi tosin johtua myös IRL-kiireistä.

jeekaka: Pahistutkanaattori väpättää enemmän hyviksen kuin pahiksen suuntaan. Puolusti hyvin iltapäivällä itseään.

Niacin: Mun silmissä pelaa hyvistä tässä pelissä, mutta saattaa tietysti hyvin peittää pahuutensa.

miina: Hyviksen ja pahiksen välillä pomppiva, silti enemmän hyvikseksi pahiskonelaitteen kääntävä pelaaja.

Cameron: Kääntää pahistutkavimputtajan viisaritykyttäjää enemmän pahikseen päin.

Sori ettei oo kummosia (jos yhtään) perusteluja, mutta se vaan ei oo koskaan ollu mun juttu.

Tänhetkiset ajatukset koko pelistä.

V.1
Hyvikset: Jii, jeekaka, Niacin, miina, Sahe

Pahikset; Violet, Cameron

V.2
Hyvikset: Sahe, jeekaka, Violet, miina, Jii

Pahikset: Cameron, Niacin

V.3
Se oikea versio.

Mutta jos sitä nyt lähtis saunaan.
Avatar
Sahe
Kyläläinen
 
Viestit: 24
Liittynyt: 27.08.2017 16:08:16

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 18.09.2017 22:25:09

Jii kirjoitti:Minkä takia tahdot "saada äänestelyn liikkeelle", kun hyvää materiaalia, äänestelyä ja epäilyjen esilletuomista oli jo pelissä mukana? Turha, mielipiteetön äänestäminen lähinnä haittaa hyvisten peliä ja saa ajattelun aivan väärille raiteille.

Epäilyjä oli esitetty hiljaista Viuhtia kohtaan, miinaa kohtaa, jota en itse kokenut pahikseksi, sekä jossain määrin Sahea, myös hiljaisuuteen vedoten. Jeekakasta tuli enemmän vibatusta, joten siksi toivoin näkeväni ennemmin hänet toisella kierroksella. Lisäksi ääneni asetti Jeekakan toiselle kierrokselle, minkä vaikutuksia halusin seurata keskustelussa.

Sitten listaan. Käsittelen tänään puolet, huomenna puolet.

Cameron: Tämä varmaan kuulostaa vähän egoistiselta, mutta mietityttää se, että hän on kommentoinut aika vähän toimiani pelissä, vaikka olenkin pelannut aika kärkkäästi. Ensimmäisenä päivänä hän meni erittäin kevyin perustein Jeekakan kimppuun. Samassa viestissään hän listaa pieniä viboja sekä huomioita jokaisesta pelaajasta, mutta ei oikein nosta ketään vahvasti esille. Se peruste, jolla jeekaka erottui tästä käsitellystä massasta äänestettäväksi oli se, että tämä oli Viuhdin pudottamisen kannalta, ja että pahikselle heräämättömän suojelijan putoaminen sopisi, ei ole mielestäni kovinkaan pätevä, sillä hiljaisesta pelaajasta, joka on jo toisesta pelistä pudonnut tulee todennäköisesti olemaan haittaa hyviksille, ja koska todennäköisyydet kyseiselle skenaariolle ovat varsin matalat. Tällä hetkellä ++Cameron aika paljolti hajuttomuuden vuoksi.

miina: miinan pelityyli ei vaikuta poikkeavan erityisesti aikaisemmista hyvispeleistä. Eilisen päivän aikana pidin peliliikkeestä, jossa hän antoi äänensä jeekakalle painostusta varten. Jos hän on pahis, niin pitäisin tuon tempun perusteella pahiskaverina ehkä Cameronia tai jeekakaa, sillä kumpi tahansa heistä olisi voinut neuvoa miinaa tekemään kyseisen tempun pahiksena. Jii olisi myös voinut neuvoa näin, mutta hän ehkä menisi varovaisempaa linjaa myöten. En nyt missään nimessä väitä, etteikö miina olisi voinut keksiä temppua itse, mutta näillä pareilla se mielestäni tuntuu todennäköisemmältä. Musta vähän tuntuu, että pahiksena miina varoisi enemmän kielenkäyttöään, esim. puhuttaessa putoavasta henkilöstä ei kommentoisi "kunhan en olisi minä".

Niacin: Ensimmäiseltä päivältä tuli aika varovaisia mielipiteitä pelaajista, minkä rinnalla into lynkata Viuhti vaikutti voimakkaalta. Ihan hyviä pointteja ja kysymyksiä hänellä silti oli. Tämän päivän viesti kuitenkin analysoi pelaajia mielestäni aika hyvin. Osassa pointeista olen samaa mieltä (miina), osassa taas en (Cameron). Nytkin mielipiteet ovat vielä varsin kevyitä, mutta pelin vaihe huomioiden en pidä sitä ihmeellisenä. Viime pahispeli oli myös vakuuttavaa alkupelissä, joten vaikka mikään ei tällä hetkellä erityisesti epäilytä, pidän Niacinia silmällä.

Loput kolme pyrin saamaan huomisen aikana analysoitua. Aika moni on antamassa Jiille hyvisvibaa, mutta itseäni vähän häiritsee se, että hän on suurin voittaja pahisten valitseman hiljaisen yötappojen linjalla. Vielä on aika paha sanoa sitä linjaksi, kun kyseessä on vain yksittäistappo. Jos väsyneet silmäni ovat missanneet jonkin kysymyksen, niin lainatkaa sitä tulevissa viesteissänne.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja miina » 19.09.2017 10:27:44

Kirjotan puhelimella joten en pysty kunnolla lainaamaan ja selaamaan, mutta jotakin pientä yritän kirjottaa.

Sahe saa nyt multa pienesti hyvis ajatusta koska tuli pienen listan kanssa. Hyvin samantapainen tyyli kun itelläni mennä vaan fiiliksen pohjalla.

Niacin ei oikein herätä vielä näin äkkiseltään mitään. Luen uusiks illemmalla harkkojen jälkeen jos kerkiän.

Cameron epäilyttää, jotenkin laiskasti kirjottaa aiempiin verrattuna. Ehkäpä äänen verran.

Jeekaka puolustautu mielestäni hyvin, mutta yön jälkeiset tekstit ollu kyllä vähän outoja. Voisin äänestää.

Jiistä ei tule nyt äkkiä mitään mieleen.

Violet on pelannu miun mielestä vähän erilailla kuin aiemmin, pitää skannata tekstit tarkemmin. Hyvä kanditaatti äänelle!

Oliko muita? Jos on niin ei taija ainakaan epäilyttää..

Mutta ++Cameron missäs mennään?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Cameron » 19.09.2017 12:45:36

No niiin 15 tunnin työpäivästä selvitty ja tänään on taas aikaa vähän pelillekin :)
Niacin kirjoitti:Mitä jäi eka päivältä mieleen, niin Cameronin vahva oletus että Viuhti oli unohtanut pelin alun oli minusta vähän outo. Ei kuulosta kovin uskottavalta minusta noin monta päivää unohtaa, kun Viuhti oli pari päivää ennen pelin alkua ollut kuitenkin paikalla ja tuskin sitä toista käynnissäolevaa peliäkään unohti kesken.

Viuhtihan ei ole käynyt Kylässä koko Leppäkerttujen aikana? Todennäköisesti siis unohtanut pelin IRL-kiireiden vuoksi. Toivoin toki, että hän olisi muistanut pelin eilen tai tänään (jos olisi tähän päivään asti elossa säilynyt) ja tullut mukaan pelaamaan. Jos Viuhti olisi muistanut pelin mutta tietäisi ettei ehtisi pelata siinä, hän olisi varmaankin käynyt pudottautumassa. Jos sinusta oli outoa minun ajatukseni (että Viuhti on unohtanut pelin), mikä oli sinun mielestäsi syy siihen, ettei Viuhti ole käynyt osallistumassa peliin?

Jii kirjoitti:Tarkemmin viestejä lukiessa huomasin, että myös Cameron äänestää jeekakaa täysin ilman minkäänlaisia perusteluita. Miksi?

Perustelin kyllä ääneni. Minusta pahiksena jeekakan olisi helppo lähteä äänestämään porukkaa vaan hiljaisemmasta päästä ulos jos ovat pahiskaverinsa kanssa molemmat aktiivisia.

Violet kirjoitti:Cameron: Tämä varmaan kuulostaa vähän egoistiselta, mutta mietityttää se, että hän on kommentoinut aika vähän toimiani pelissä, vaikka olenkin pelannut aika kärkkäästi. Ensimmäisenä päivänä hän meni erittäin kevyin perustein Jeekakan kimppuun. Samassa viestissään hän listaa pieniä viboja sekä huomioita jokaisesta pelaajasta, mutta ei oikein nosta ketään vahvasti esille. Se peruste, jolla jeekaka erottui tästä käsitellystä massasta äänestettäväksi oli se, että tämä oli Viuhdin pudottamisen kannalta, ja että pahikselle heräämättömän suojelijan putoaminen sopisi, ei ole mielestäni kovinkaan pätevä, sillä hiljaisesta pelaajasta, joka on jo toisesta pelistä pudonnut tulee todennäköisesti olemaan haittaa hyviksille, ja koska todennäköisyydet kyseiselle skenaariolle ovat varsin matalat. Tällä hetkellä ++Cameron aika paljolti hajuttomuuden vuoksi.

Haha :D Olen pahoillani jos oon kommentoinut sua liian vähän! Täytyy sanoa että ensimmäisen päivän aikana se johtui aika paljon siitä, että olin suurimmasta osasta sanomisistasi samaa mieltä. Toivottavasti koet asian korjaantuvan tässä viestissä.

miinakin näköjään lähti jo äänestämään mua laiskuuden (:D) takia. Siihen on vähän vaikea puolustautua, joten siirryn pelaajiin.

Hyvismäiset
Jii
Kommentoi alkuun mahdollisia suojelijakuvioita. Tämän jälkeen äänestää miinaa ihan kelpoperustein. Toisella kierroksella äänestää Viuhtia. Tänään on jo ehtinyt perustella eilistä äänestyskäyttäytymistään ja kysellyt hyviä kysymyksiä epäilemiltään pelaajilta (multa, Violetilta, jeekakalta ja miinalta). Koko pelin ajan peliä eteenpäin vievää pelaamista ja hyviä pointteja pelaajista. Hyvistyttää.

Niacin
Alkuun kommentoi lyhyesti peliteknisyyksiä, sitten antaa jeekakalle ja Jiille hyvispointseja aktiivisuudesta. Äänestää jeekakan perässä Viuhtia. Heittää hyvää kysymystä Violetille tämän äänestämisestä. Tänään ihmettelee minun eilisiä ajatuksia ja kyselee miinan äänen tarkoitusperiä sekä Violetin hämmentävää pelaamista. Kommentoi lyhyesti myös muita pelaajia, ihan järkeviä pointteja. Vähän hyvistyttää.

Neutraalit
miina
Eilen pohdiskeli suojelijaa Jiin vanavedessä ja on huolissaan epäaktiivisista pelaajista ja äänestää (ilmeisesti herättelymielessä?) Sahea. Komppaa Niacinin ja Jiin pointteja, miksi äänestää Viuhtia, mutta pitää kuitenkin äänen Sahella. Toisella kierroksella äänestää ensin jeekakaa, mutta vaihtaa sitten äänen Viuhtiin. Tämä voisi olla kyllä pesäeron hakemista pahiskaveri-jeekakaan. Itse kommentoi tätä tänään lähinnä reaktionhakuääneksi jeekakalle. Tänään käynyt lyhyesti kommentoimassa kysymksiin ja listannut lyhyesti pelaajat, siinä pitää Sahea hyvismäisenä ja epäilee mun lisäksi jeekakaa ja Violetia, äänestää lopulta mua Violetin peesissä. En oikeen tiiä mitä aatella miinasta :D Jotenkin vähän häsläävän oloista peliä, mutta niin on kyllä ollut aiemminkin ja miina on ollut tällöin hyvis. Jään seuraamaan. Jos jeekaka paljastuu pahikskesi niin miina voisi sopia sille kyllä pahiskaveriksi.

Violet
Kyselee Sahen pelaajakokemuksesta ja heittää herättelyäänen Jekulle. Tämän jälkeen puhuu peliteknisyyksistä. Sitten antaa hyvisvibaa Niacinille suojelijakysymyksestä ja heittää herättelyäänen tyylisen äänen minulle. Myöhemmin vaihtaa äänen Sahelle ihan hyvin perustein. Myöhemmin vaihtaa Sahelta äänen jeekakalle, sillä näkisi toisella kierroksella mieluummin jeekakan kuin miinan. Antaa Jiille hyvisvibaa, Toisella kierroksella äänestää jeekakaa, myöhemmin poistaa tältä äänensä (asettaen Viuhdin putoamisuhkaan) ja äänestää tätä uudestaan... Miksi Violet ajattelit että jeekaka olisi provosoitunut siitä, että otit hänet pois tipahtamisvaarasta? Sehän nimenomaan vähentää painetta. Tänään epäilee (ja äänestää) mua ja käsittelee ihan hyvin Niacinia ja miinaa. Täytyy sanoa, että mikään Violetin pelissä ei erityisemmin tunnu pahismaiselta, mutta ei myöskään siltä, etteikö Violet voisi pelata pahiksena näin. Kirjoitustyyli on tosiaan vähän hämmentävä ja ehkä sarkastisempi kuin aiemmin, mikä voi johtaa tähän hämmentävään vaikutelmaan. Neutraali tällä hetkellä.

Pahismaiset
jeekaka
Kommentoi eilen alkuun peliteknisyyksiä (äänten ei-lopullisuutta toisen kierroksen vuoksi ja sitä että suojelijan varaan ei kannata laskea kovin paljon). Antaa miinalle hyvisvibaa yhteisen pelitaktiikan suunnittelusta ja lähtee äänestämään epäaktiivisinta, peliin heräämätöntä Viuhtia. Pohtii myöhemmin äänen vaihtoa miinaan tai Saheen. Toisella kierroksella tekee pelaajalistausta. Vähän jää mietityttämään itseä tuo, että listaamastaan kahdeksasta pelaajasta jeekaka on puolesta sitä mieltä että "voisi olla hyvis tai sitten ehkä pahis" :D Tänään tuo "olisin voinut kyllä myös bluffata että olen suojelija" kuulostaa myös hyvistelyltä. Tämän päivän jeekaka on lähinnä vastaillut hänelle esitettyihin kysymyksiin, mutta omia epäilyksiä ei ole kertonut. Epäilyttää.

Sahe
Sahe offaili ekana päivänä ja kommentoi lyhyesti Violetin suojelija-huomautusta. Tänään vibaperustein luokitteli pelaajat hyvismäisiin (Jii, jeekaka, Niacin, miina) ja pahismaisiin (minä ja Violet). Miksi Sahe toisessa skenaariossa Niacin olikin pahis jos luokittelet hänet hyvismäisiin? Epäiletkö häntä silti? Pahoittelit jo valmiiksi, ettei epäilyilläsi ole perusteita, mutta mielipiteet syntyvät aina jostain, joten mistä sulle tulee nämä vibat? Pahiksena Sahen olisi helppo tällä tavoin lätkiä nimiä ja viboja pöytään ilman että niitä perustelee mitenkään. Epäilyttää.

++jeekaka, ketkä näet tällä hetkellä potenttiaalisimpana pahiskaksikkona ja miksi?
Violet ja miina linkittyy muuten nyt aika vahvasti toisiinsa, jopa niin vahvasti että en tiedä lähtisikö pahiskaksikko vetämään ihan noin yhtä köyttä: ensin Violet vastaa miinan puolesta ja sitten miina lähtee äänestämään Violetin perässä. Pidetään mielessä.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Niacin » 19.09.2017 13:46:26

Iski paha flunssa päälle, en näissä oloissa hirveästi jaksa keskittyä peliin, mutta yritän pari asiaa kommentoida mitä on mielen päällä.

Cameron kirjoitti:Jos sinusta oli outoa minun ajatukseni (että Viuhti on unohtanut pelin), mikä oli sinun mielestäsi syy siihen, ettei Viuhti ole käynyt osallistumassa peliin?

En lähde arvailemaan mikä syy on ollut, pointtini oli se, että koska Derivointipeli jäi Viuhtilta samaan aikaan kesken, esteen laatu vaikutti minusta joltain ulkoiselta syyltä, oli se sitten ajan tai motivaation puute tai mikä hyvänsä oman elämän asia, jolloin herääminen myöhemmin tuntui epätodennäköisemmältä. Vaikea kuvitella että kukaan unohtaisi käynnissä olevaa peliä, johon on suht aktiivisesti osallistunut. .......Tosin nyt kun vilkaisin vielä sitä peliä, niin Viuhti valitteli milloin unohdusta, milloin tietokoneongelmia ja milloin oman elämän kiireitä, että ehkä syy tosiaan voi olla ihan mikä hyvänsä tai kaikkia näitä. :'D Jätetäänkö siis tämä asia?


Mua hämmentää suuresti yleinen keskustelu Violetin "pelastamasta" jeekakasta. Siis, eihän Violet missään vaiheessa ottanut ääntään jeekakalta pois, niin että olisi pelastanut häntä pudotusuhan alta? Ainut mitä löysin, oli äänestysviesti 2.kierrokselta, jossa Violet saman viestin sisällä poisti ja lisäsi äänen, ikäänkuin kannanottona, ettei ole muuttanut mieltään, mutta eihän se mitään tilanteeseen vaikuta. Onko mulla mennyt jotain ratkaisevaa ohi vai miksi en ymmärrä tätä hommaa?

Miinan äänen käyttäminen jeekakalla kuulostaa nyt ihan järkevältä, mutta häiritsee silti se että ensimmäisenä Violet tuli asiaa selittelemään ja miinalle hyvispisteitä antamaan. Monelle muulle asia ei ollut yhtä itsestäänselvä, vailla en itsekään enää selityksen kuultuani keksi muutakaan järkevää syytä äänelle, pesäero jeekakasta ei tuolla tavalla oikein vakuuta. Violet ja miina voisi olla yksi mahdollinen pahispari, mutta luulen että Violet välttelisi noin näkyvää kaverin puolustamista.

Violetin kummallisuuksille ++Violet. Myös Cameron tuntuu vähän kutkuttavan ja Sahe voisi listauksensa jälkeen edelleen olla kumpaa hyvänsä.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Hukka » 19.09.2017 14:15:30

Väliaikalaskenta

2 Cameron (Violet, miina)
1 jeekaka (Cameron)
1 Violet (Niacin)

Iltapäivään äänestysvaihtoehdoiksi ovat päätymässä Cameron suurimmalla äänimäärällä sekä jeekaka ensiksi saadulla äänellä.

Äänestyspakot:
Sahe

Poissa:
Ei kukaan.

Aamupäivä päättyy huomenna keskiviikkona 20.9. klo 21.00!
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Cameron » 19.09.2017 14:35:57

Aa Niacin olet ihan oikeassa. Itse katsoin, että jeekakalla ja Viuhdilla olisi ollut tuossa vaiheessa molemmilla jo kaksi ääntä ja jeekaka olisi ollut niistä se ensin äänet saanut, jolloin Violetin äänen pois käyttäminen olisi asettanut Viuhdin jeekakan sijasta putoamisvaaraan kun tämä olisi saanut äänet ensin, mutta Viuhdilla olikin vain yksi ääni, joten tuon pointin voi ignorata.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa

cron