Hyvikset derivoivat paremmin!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 01.09.2017 22:06:59

Jitachi: aiotko yhtään kuunnella enemmistön mielipidettä valinnassasi? Oon edelleen sitä mieltä, että se olisi hyödyllistä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 01.09.2017 22:14:45

Otan sen kyl huomioon, mutta varaan oikeuden toimia anarkisesti ja jättää koko kannan huomiotta jos se tuntuu mielestäni iloiselta massaukselta. En kuitenkaan pidä sitä absoluuttisena totuutena siitä kenet lynkkaan.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 02.09.2017 09:29:19

justy kirjoitti:Sinänsä samaa mieltä tuosta Hukan soudusta ja huopailusta, mutta mielestäni se oli hänen tapansa pelata hyviksenä Undertalessa ja viime pelissä.

Jos mä en saa mitään vahvoja tuntemuksia, mulle on tosi vaikeaa vakuuttaa itseäni jonkun henkilön roolista ja siispä vain yritän nähdä kaikki vaihtoehdot?

Anblick kirjoitti:Näkisit jostain syystä hyviksen viestinä, mutta sitten mainitset pari aihetta kummastukseen ja myöhemmin samassa viestissä sanot justyn kuuluvan epäilyttävimpään kaksikkoon?

justyn kärkkäys mietitytti sen verran ja epäilyttävämpiä pelaajia ei sillä hetkellä ollut, nämä syinä tuon takana.

Zey kirjoitti:Miksi Anblickiin ei viime viestissäsi vaikuttanut soutaa-huopaa meininki ja nyt vaikuttaa, vaikka viestejä Anblickiltä ei ole lisää tullut? Entä etkö enää ole sitä mieltä, että Viuhtia edeltäneen Jekun pudottautuminen on pahismaista? Jos et, niin miksi?

Näistä asioista on keskusteltu ja olen ottanut huomioon muiden ajatuksia, joita pidän järkevinä. En osaa selittää sen paremmin?

Mun mielestä tilanne on tällä hetkellä aika hankala, koska vaikka esim justysta ja jeekakasta on suht paljon materiaalia, josta osaa pidän hyvinkin epäilyttävänä, ovat esimerkiksi Zey ja Anblick aivan yhtä todennäköisiä pahiksia. Tämä sen takia, että heidän pelaamisensa olisi mielestäni pahiksille tyypillisempää. einari on jäänyt tutkani ulkopuolelle jostain syystä, mikä voisi myös aivan hyvin kertoa pahikseudesta. Samoin Viuhti on kadonnut (palaten Zeyn ajatukseen lastenohjelmasta, musta tuntuu, että mä olen muumeissa kertojana :D) En nyt kykene ihmisten järjestämiseen, kun ajatukset on sen verran levällään. Yritän palata asiaan :>
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Viuhti » 02.09.2017 09:58:03

Pahoitteluni epäaktiivisuudesta, syysflunssa iski ja aivot ihan puuroa. Yritän parannella itseänija sen jälkeen tulla tänne kirjoittelemaan, että ehkä saisin kiinnikin jostain... :/
Avatar
Viuhti
Kyläläinen
 
Viestit: 31
Liittynyt: 04.08.2017 13:56:40

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 02.09.2017 10:56:44

Anblick kirjoitti:Kuten jo aiemmin mainitsin, justy epäilyttää mua. Hänen kärkäs tyylinsä jatkuu edelleen (saattaa toki liittyä pelkästään kiireeseenkin, eihän sitä varmaksi tiedä) ja yhteen kohteeseen takertuminen nimenomaan on mielestäni huono hyvistaktiikka. Lyhyellä aikavälillä siihen syyllistyy varmasti itse kukin, mutta pidemmän päälle siitä tuskin on hyötyä. Tässä on kuitenkin kolme pahista, joten ei riitä, vaikka Jitachi olisikin yksi heistä. Lisäksi mun mielestäni tässä pelissä justy pelaa täysin eri tavalla kuin pienessä peruspelissä, jossa hän käsitteli pelaajia kattavasti. Ymmärrän kyllä kiireen, mutta justyn kohdalla tämä tuntuu kovin räikeältä ihan yleiselläkin tasolla. Lisäksi hänellä on yksittäisiä omituisia kommentteja, esimerkiksi hyvin kärjistetty ja ehkä jopa väritetty tiivistelmä Jitachin aiemmasta pelistä. En lähde sen kummemmin lainaamaan, näitä on jo nosteltu esille.


Kun peli loppuu (tai kun minua ammutaan) saat nähdä että kärkevyys pelityylissäni selittyy kiireellä. Nyt kun Jitachi on paljastunut hyvikseksi on helppo sanoa että lähestymistapani oli väärä. Oli se ehkä helppoa teille muille sanoa jo ennen päivän päättymistä, mutta kuvittelin kyllä käyttäväni vähän aikani pelaamiseen parhaalla mahdollisella tavalla (promoamalla mielestäni järkevintä lähestymistapaa miekan käyttöön ja jahtaamalla epäilyttävintä pelaajaa, jonka en uskonut paljastuvan pahikseksi ilman huomattavaa painostusta). Täytyy yrittää jatkossa keksiä jokin toinen tapa pelata kiireessä (tai jättää pelit väliin kiireisenä aikana), mutta mulla ei vaan yksinkertaisesti ke-pe riittänyt aika käydä ketjua läpi samalla tapaa kuin Pienessä peruspelissä tai Undertalessa.

Anblick kirjoitti:
justy kirjoitti:Mulle Areksen pudottautumisen tyylistä tulee hyvisvibaa. Pahis olisi varmaan pelännyt kertoa ettei pudottautuminen johdu roolista - tai ylipäänsä hoitanut pahoittelunsa pahischatissa topan sijaan.


Miksi olisi pelännyt ja miksi olisi hoitanut pahischatissa?


Jos pudottaudut ja sanot että se ei johdu roolistasi, voi jollekulle herätä ajatus että se kuitenkin johtuu juuri siitä roolista. Ja jos näin ajattelee, pitää Aresta todennäköisesti pahiksena (en ainakaan muista törmänneeni siihen että hyvispelaaja pudottautuu nimenomaan siksi että hyvikseys käy liian raskaaksi - pahikselle olen mielestäni nähnyt/kuullut näin käyvän). Eli pahis-Ares ottaisi riskin että joku saisi tästä ilmoituksesta pahisviboja.

Pahoittelujen hoitaminen pahischatissa olisi mielestäni luontevaa, koska pahikset tuntevat lojaaliutta nimenomaan omalle tiimilleen. Eli jos joutuu pudottautuvansa pelistä ja kokee jättävänsä muut pulaan, niin ensisijaisesti sitä ehkä valittelisi omalle viiteryhmälleen, eli niille muille pahiksille.

Eihän tällä enää kauheasti väliä ole kun tiedämme nyt että Ares oli hyvis.


einari kirjoitti:
justy kirjoitti:
einari kirjoitti:Musta tuntuu kyllä, että justy katsoo koko peliä sen mukaan, mitä ihmiset ovat olleet mieltä äänestyksestä, mikä on aika yksiulotteinen näkökulma.

Onhan se. Äänestyksen toteuttaminen on ollut mulle tärkeää, joten olen keskittänyt huomioni siihen. Siitä Jitachin ja Zeyn kanssa keskustellessa olen tietysti kiinnittänyt enemmän huomiota Jitan (ja Zeyn) posteihin. Tiedän kyllä että myös muita pelaajia on olemassa. Olenko missannut jotain mikä sinua epäilyttää ja mistä haluaisit kuulla mielipiteeni? Kysymyksiäkin saa kysyä. :)

Ei ole varsinaisesti kysyttävää, kunhan huomioin, että äänestyskeskustelu näkyy aika vahvana sun viesteissä.


Lähinnä ajattelin sitä, että jos minun lähestymiseni oli mielestäsi liian kapea, voit yrittää laajentaa sitä kysymällä mielipidettäni jostain asiasta. Joskus tunnelista ulospääsyyn auttaa se että joku muu kaivaa sivukäytävän. ;)

Zey kirjoitti:No aktiivisuutta saat odotella pidemmän aikaa, ainakin Kissan viikset -pelin mukaan. x) Siinä mulla oli keskimäärin 8 viestiä per pelipäivä, mut olin antiaktiivi ja pettymys. Et sitä aktiivista peliä saattekin sitten odottaa ainakin vuoden 2020 kesään kun silloin on opiskelut päättyneet ja koska työtilanteet ei mitään parhaita ole, niin todennäköisesti olen työtön. Sit ehdin olee aktiivinen. :>> (Joo, sori valitus, oon vaan tosi kyllästynyt siihen, että mun aktiivisuusmittari on eri mitä muiden ja pitäisi olla koko ajan kommentoimassa vaikka kyllä mullakin on ne muun elämän tuomat rajoitukset. Nytkin katoin, että ollaan einarin kanssa kirjoitettu aikalailla yhtä paljon peliin määrällisesti, mutta einari on jakanut tekstinsä neljään viestiin, mä kolmeen. Ja einari saa olalle taputteluja, että hyvä kun on noin aktiivinen ja mä taas sormen heilutusta, että mitä mä näin epäaktiivinen olen. :D Mut joo, ehkä mä tilaan vaan einarilta jonkun viestinkirjoituskurssin ja lopetan valittamiseni tähän x) ).


Tää ei nyt ehkä ole tärkein asia kommentoida, mutta johtuen varmaan omasta fokuksestani 1. päivänä, olisin sanonut että sinä olet ollut einaria aktiivisempi. Musta tuntuu että einari on pelannut aika neutraalisti sivusta kommentoiden - paitis toki ollut Jitachin hyvikseyden puolesta. Tämä selittyy varmaan osittain omalla laput silmillä peluullani.

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Onko sinulla sitten jotain ajatuksia siitä mitä pahikset tässä murehtisivat?

On mulla ajatuksia siitä mitä ne pahikset murehtisivat ja mä olen ne sulle jo sanonut, oikein laitoin esimerkkikysymyksiäkin, mitä pahiksien mielessä varmaan liikkuisi.


Tarkoitatko tätä keskustelua:

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Miksi Tacodasin mielipiteiden tietäminen vaikeuttaisi pahisten suhtautumista toisiinsa?

Siis musta Tacodasin mielipiteiden tietämättömyys vaikeuttaisi pahisten suhtautumista toisiinsa, ei tietäminen. Tää siksi (kuten jo tässä ylempänä puhuin), että silloin ei tiedä kuka on kuoleman vaarassa ja kuka ei. Normaalisti äänestystä seurailemalla pysyy hyvin tilanteen tasalla ja pystyy koko ajan arvioimaan, milloin kannattaa ottaa pesäeroa ja milloin ei. Mut jos pahikset ei tiedä Tacodasin mielipidettä (= normi pelissä äänestystilannetta), niin silloin se tekee pahiksien tilanteen arvioinnin vaikeammaksi. Jos lähtee epäilemään, niin voiko omat perustelut vakuuttaa Tacodasin pahiskaverin pahikseudesta, vaikka Tacodas ei vielä pitäisi pahiskaveria pahismaisena? Entä jos taas lähtee pitämään pahiskaveria hyviksenä, mutta Taco pitääkin pahiskaveria pahismaisena ja siten tulee aiheutettua itsensäkin pahismaiseksi? Toki pahikset voi nytkin seurailla topan yleistä tunnelmaa, mutta se ei kerro mitään Tacodasin mielipiteistä, jotka voi olla ihan päin vastoin muiden kanssa.


En oikein onnistu ymmärtämään miten tällainen pelitilanne tulisi käytännössä eteen. Peliketjussa on kuitenkin tässä suunnitelmassasi muiden pelaajien pisteytyksiä ja kommentteja pelaajien epäilyttävyydestä. Esim. nyt eilen minua ja Jitachia epäiltiin laajalti. Uskot siis, että jos Tacodas ei olisi postannut mitään omia ajatuksiaan, pahikset olisivat pelänneet että Tacodas päättääkin ampua vaikkapa Jeekakan tai Viuhdin, jos joku pahiksista alkaisi epäillä Jeekakaa tai Viuhtia? Tämä vaatisi kyllä aika vakuuttavan keissin yksittäiseltä pahikselta - keissin joka ihan samalla lailla riskeeraisi sen että muutkin alkavat äänestää Jeekakaa tai Viuhtia. Eli en oikein näe sitä eroa äänestykseen verrattuna, ellet oleta miekkamiehen mielen toimivan täysin eri tavalla (tai tämän haluavan/kykenevän muodostamaan mielipiteensä täysin konsensuksesta riippumatta).

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Mitä sellaista erikoista oletat pahisten tässä pelissä tekevän, jota he eivät normipelissä tee kun murehtivat yleisesti sitä että näyttävätkö he tarpeeksi hyviksiltä?

Mitä sä haluat saada aikaiseksi tällä kysymyksellä? Musta ei ole mitään järkeä lähteä erikseen kertomaan, että joo, mä oletan, että pahikset toimii näin ja näin ja näitä seikkoja aion pitää erityisesti silmällä. Koska kuka pahis sen jälkeen tekisi niitä mun mainitsemia seikkoja?


Haluan nähdä että sulla on oikeasti jokin hyvissyy olla tätä mieltä, eikä kyse ole siitä ettet vain halua tehdä pahisten elosta helpompaa kun heidän ei tarvitse murhetia äänestyksiä. Jos sinulla on mielessäsi jokin tietty juttu jonka varalta tuntosarvesi ovat levitetyt, niin voin toki odottaa että saat jotain värähdyksiä ja kerrot sitten niistä. Mutta jos haluat että me kaikki jahtaamme pahiksia tällä uudella hyvällä tavalla, voisit ehkä antaa vähän osviittaa. Kyllähän äänestysanalyysitkin ovat yleisesti tunnettuja pahiksille, ja joskus he sitä tietoa osaavat käyttää hyväkseen. Mutta kyllä pahiksia silti saadaan kiinni heidän äänestyskäyttäytymisensä perusteella.

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Mutta jos ymmärsin tuon ylläolevan oikein olet sitä mieltä että kyläläisten voittomahdollisuudet juonittelupeleissä olisivat parempia, jos putoajia ei valittaisi demokraattisesti (yksi ääni per pelaaja) vaan siten, että ne jotka osaavat perustella näkökantansa hyvin valitsisivat putoajan?

Tavallaan. Musta kyläläisten voittomahdollisuudet on paremmat jos ensinnäkin kaikki äänet olisi aina hyvin perusteltuja ja sellaiset äänet, jotka tulee ennemmin äänestyspakon tai sen välttämisen takia ja lähinnä jää olo, että ääni on nyt vain äkkiä heitetty jollekin ilman sen enempää pohdintaa, jäisi pois. Eli äänet, jotka annetaan oikeasti siksi, että halutaan vaikuttaa ja niitä olisi pohdittu, olisivat vain käypiä ääniä. Tän lisäksi en näe huonona, että siinä on varma hyvis vielä vastuussa äänistä. Harvan uskon ihan omia reittejä täysin kulkevan, mutta välillä voi olla hyvä, että se varma hyvis päättää kuolevan. Esimerkiksi välillä on aina niin, että kaksi pelaajaa kerää paljon ääniä. Tällöin jos varma hyvis epäilee, että se pelaaja, joka sai eniten ääniä, johtaa vain sen takia, että pahikset koittaa pelastaa pahiskaveriaan, joka on toinen ehdokas kuolemaan, niin musta semmosissa tilanteissa olisi vain hyvä, että varma hyvis ottaa ohjat käteensä. Mä en kuitenkaan usko, että vaikka varmalla hyviksellä on vapaus, niin hän ei muka yhtään muita kuuntelisi. Ainakin jos mulle miekka tulee, niin kyllä se saa miettimään tarkkaakin tarkemmin, että kenet tappais – pahimmillaan kun saa sitten rannalla ruikuttaa, kun ei pääse pelaamaan. Et mulle ainakin ihan siitä, että on miekan omistaja, tulis jo semmosia paineita ja sais miettimään sitä omaa erehtyväisyyttä, että kyllä mä muita kuuntelisin ja äänestystä hyvin pitkään katsoisin, mut toisaalta en kyllä varmaan heti olan kohautuksella ohittaisi omiakaan ajatuksia.


Hyvin sanottu. Olen samaa mieltä että täydellisessä pelissä äänet ovat perusteltuja. Joten ehkä miekkailijan päätäntävalta vie meidät lähemmäs ideaalipeliä jos kaikki pelaajat eivät äänestä perustellusti vaan pakosta. Tuo viestisi loppuosa massaamiseen liittyen on kyllä hyvä, ja mielestäni esimerkki tilanteesta, jossa miekkailija voi hyvin käyttää päätäntävaltaansa vaikka olisikin sitoutunut sitovaan äänestykseen (mitenpä häntä tässä estettäisiinkään, ja rankaisuakaan ei olisi tiedossa). Kuitenkin tuo massaaminen on ilmiö, joka voi tulla vain jos äänestetään - eli mielestäni äänestys on edelleen hyvä juttu. Ja jos pelaajat uskovat äänestyksen olevan sitova, se voi houkutella pahikset massaamaan.

En nyt tähän lainaa enää Zeyn viestistä kommentteja Jitachiin liittyen, kun ne eivät enää varsinaisesti ole ajankohtaisia.


Hukka kirjoitti:
justy kirjoitti:Sinänsä samaa mieltä tuosta Hukan soudusta ja huopailusta, mutta mielestäni se oli hänen tapansa pelata hyviksenä Undertalessa ja viime pelissä.

Jos mä en saa mitään vahvoja tuntemuksia, mulle on tosi vaikeaa vakuuttaa itseäni jonkun henkilön roolista ja siispä vain yritän nähdä kaikki vaihtoehdot?


Tämä on mielestäni ihan luonteva näkökulma ja pelaan itsekin usein näin (vaikkei tämän pelin perusteella ehkä niin uskoisi).

Kuitenkin mua vähän ihmetytti eilinen listauksesi, kun viestissä tuntui että listasit enemmän hyvisfiiliksiä minuun liittyen kuin pahisjuttuja, mutta silti olin mielestäsi pahismaisin. Sinänsä tämä oli kyllä linjassa aiemman viestisi kanssa, jossa olin heti toiseksi epäilyttävin Jitan takana.

Zey kirjoitti:Miksi Anblickiin ei viime viestissäsi vaikuttanut soutaa-huopaa meininki ja nyt vaikuttaa, vaikka viestejä Anblickiltä ei ole lisää tullut? Entä etkö enää ole sitä mieltä, että Viuhtia edeltäneen Jekun pudottautuminen on pahismaista? Jos et, niin miksi?

Näistä asioista on keskusteltu ja olen ottanut huomioon muiden ajatuksia, joita pidän järkevinä. En osaa selittää sen paremmin?

Olisi kiva jos yrittäisit. Mielestäni ainoat kommentit Anblickin soutamiseen ja huopaamiseen olivat einarin viesti, jossa hän totesi Anblickin soutavan ja huopaavan vahvasti, mutta tämän tehneen samaa myös hyviksenä Joojoossa. Ja minun viestini jossa kommentoin että mielestäni soutaminen ja huopaaminen on enemmän kiinni pelityylistä (enkä näköjään ollut huomannut einarin kommenttia siitä että anblick soutaa ja huopaa hyviksenä JooJoossa).

@Einari, kuulisin myös mielelläni miksi listasit Anblickin epäilyttäväksi soutamisen ja huopaamisen perusteella, vaikka totesit hänen pelaavan samalla tyylillä hyviksenä JooJoossa?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 02.09.2017 11:12:23

Ajatuksia siitä miten pahisten olisi kannattanut pelata eilen:

Koska eilinen oli hyvis vs hyvis, perinteinen ajattelumalli olisi ehkä ollut epäillä vähän molempia. Tämä toimisi normipelissä jossa lynkataan hyvin, koska toisen paljastuttua hyvikseksi voisi helposti aloittaa seuraavan päivän epäillen sitä toista. Tähän pelityyliin sopii ainakin Hukka, jonka top 2 oli minä ja Jita pitkään.

Tuossa perinteisessä pelityylissä on kuitenkin tässä pelissä pieni riski: nimittäin se että hyviksen ampuminen ei tapa tätä. Tällöin on riski, että hyvis sisuuntuu ja ampuu jonkun häntä epäilleen pelaajan. Tämä tarkoittaisi että pahis-Hukka otti aika suuren riskin, koska riippumatta siitä ampuuko Tacodas justyn vai Jitan, nämä saattavat haluta ampua Hukan. Jos ei ennen kuin ampuvat toisen justy/Jita-parista, niin ainakin sitten heti sen jälkeen.

Eli jos pahistiimi on ehtinyt ajatella tarpeeksi pitkälle tämän pelin erilaisuutta, he saattaisivat pyrkiä välttämään tilanneta, jossa Hukka on nyt. Tai sitten he ajattelevat, että jos Hukka ammutaan kahden harhalynkkauksen jälkeen, hän on tehnyt jo enemmän kuin tarpeeksi tiiminsä voiton eteen.


Jos pahikset taas pelkäävät sitä että he joutuvat kostolynkkauksen kohteiksi, heillä voisi olla seuraavia tapoja äänestää:
- he yrittävät tehdä epäilyistään pehmeämpiä tai persoonattomampia, jolloin kostoampuminen ei ole niin todennäköistä
- he kohdistavat epäilynsä pelaajiin, jotka eivät ole lynkkautumassa samana päivänä
- he epäilevät pahiskaveriaan (todennäköisesti tilanteessa jossa tämä ei ole lynkkausvaarassa)

Tähän sopisi edelleen Hukka, joka löysi ainakin minusta paljon hyvisjuttuja vaikka epäilikin minua. Tähän sopisi mielestäni myös Zey, joka epäili Hukkaa (ei putoamisvaarassa), minua (pehmennettynä sillä että pelityylini vaikutti muuttuvan) ja Aresta (joka ei ollut enää edes pelissä mukana). Tai einari, joka ei lopulta kirjoittanut mitään kunnon perusteluja epäilyilleen vaan totesi niiden olevan vasta fiiliksiä (pehmeä epäily).


Mielestäni Anblickin ja jeekakan epäilyt ovat vähiten varovaisia. Jeekaka oli aika vahvasti Jitaa vastaan ja totesi vielä tänään että piti Jitan suunnitelmaa huonona. Vaarallinen tapa pelata, koska altistaa itsensä Jitan kostolle. Anblick taas oli aika selkeästi sitä mieltä että mun pelityylini oli pahismainen ja että minut pitäisi lynkata. Anblickin peli ei kuitenkaan ollut yhtä rohkeaa kuin jeekakan, johtuen siitä että Anblick ei suoraan haastanut minua.


Näillä perustein Hukka epäilyttää tällä hetkellä eniten. Nyt kun on viikonloppu ja aikaa, pyrin lukemaan ketjun ihan ajatuksella läpi ja toivottavasti laajentamaan käsitystäni pelaajista.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 02.09.2017 12:45:07

Oon miettinyt päivän alkamisesta keinoja pitää peliä aktiivisena, ja tuoda uutta näkökantaa pelaamiseen. Miekan haltijahan on varma hyvis, jonka myötä mun näkeykseni mukaan hän kykenee kysymään muilta pelaajilta joitakin kysymyksiä ilman, että kukaan kykenee kyseenalaistamaan sen takana olevaa pahisagendaa. Toivoisin siis aivan ensimmäisenä että kaikki pelaajat vastaavat seuraavaan kysymykseen mahdollisimman pian: Miksi sinua pitäisi epäillä pahikseksi?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Viuhti » 02.09.2017 13:33:12

Okei, vetelin vaihteeksi särkylääkkeitä sen verran, ettei koneella istuminen ota niin kovasti päähän ja kuumekin laski -> yritän sitten räpeltää viestintynkää :D Pelaajalistausta en nyt ala kirjoittamaan, olen edelleen vähän maassa siitä, miten edellisestä 90% lennähti jonnekin taivaan tuuliin...

Aloitanpas uusimmasta viestistä

Jitachi kirjoitti:Miksi sinua pitäisi epäillä pahikseksi?

Varmaan, koska mä olen ollut ihan tuhottoman epäaktiivinen(vain neljä viestiä koko pelissä, ja niistäkin ainoastaan yhdessä on oikeasti ollut sisältöä), enkä voi varsinaisesti sanoa saaneeni aiemmin juuri kenestäkään erityisen pahis-tai hyvismäistä kuvaa - pelaajat on ihan vaan samaa, neutraalia massaa mun silmissäni. Tästähän voi päätellä, etten ole saanut juuri uutta tietoa peliin, tai ainakaan tuonut tietojani esille, jos minulla sellaisia olisi ollutkin.

Justyn uusimman viestin perusteella intouduin lukemaan Hukan viestit uudestaan läpi. Omiin silmiin ei pilkahtanut mitään absoluuttisen pahismaista, mutta tämä mietitytti:
Hukka kirjoitti:Jeekaka (kommentit) > Jitachi (juonittelutahto) > justy (kommentit) > einari (tyyli) > Ares (hiljaisuus) > Zey (ei voi koskaan tietää) > Anblick (järkeviä pointteja) > Jeku (kommentoinut vaikka flunssassa)

Hukka kirjoitti:Jitachi (ristiriitaisuus) > justy (kärkkäys) > Zey (peliteknisyydet) > jeekaka (kommentit) > einari (tyyli) >Ares (irl-syiden korostus pudottautuessa) > Viuhti (järkeviä pointteja vs Jekun pudottautuminen) > Anblick (järkeviä pointteja)

Hukka kirjoitti:justy (kärkkäys) > Zey (kommentit) > Jitachi (juonittelutahto) > jeekaka (kommentit) > einari (tyyli) > Anblick (järkeviä pointteja vs soutaa-huopaa) > Viuhti (1 järkevä pointti) > Ares (irl-syiden korostus pudottautuessa)

Lainaukset siis Hukan pisteytyslistauksista tai jostain. Mulla osui silmiin aika pahasti tuo, miten einari vaan roikuskelee tuolla keskellä listaa yhden sanan perusteluiden kanssa, enkä tästä löytänyt mitään muitakaan selityksiä viestien muusta sisällöstä. Hukka, mikä tekee einarin tyylistä sellaisen, että se on syynä neutraaliuteen/lievään hyvikseyteen tässä listauksessa?

Mulle tuli mieleen, että Hukka ja einari voisivat olla pahiskaverukset, jotka vain esittelevät toisensa neutraaleina ja niin nopeasti, että se unohtuu muilta helposti. einarin peli on tuntunut pyörivän aika lailla Jitachin, justyn ja jeekakan ympärillä.

Mulla oli muutamia muitakin epäilyksiä, joita aioin sutaista ylös, mutta nyt alkaa silmät taas ilmoittelemaan olemassaolostaan siinä määrin, että mun on kai parempi panna läppärin kansi vaan reilusti kiinni.
Avatar
Viuhti
Kyläläinen
 
Viestit: 31
Liittynyt: 04.08.2017 13:56:40

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 02.09.2017 14:23:03

justy kirjoitti:Olisi kiva jos yrittäisit. Mielestäni ainoat kommentit Anblickin soutamiseen ja huopaamiseen olivat einarin viesti, jossa hän totesi Anblickin soutavan ja huopaavan vahvasti, mutta tämän tehneen samaa myös hyviksenä Joojoossa. Ja minun viestini jossa kommentoin että mielestäni soutaminen ja huopaaminen on enemmän kiinni pelityylistä (enkä näköjään ollut huomannut einarin kommenttia siitä että anblick soutaa ja huopaa hyviksenä JooJoossa).

Tähän liittyy nyt eniten ehkä tuo Viuhdin “1 järkevä pointti”, josta ollaan jo Viuhdin hyvis-/pahismaisuuden ohessa keskusteltukin. Eli siis tämä:
Viuhti kirjoitti:Anblick on kirjoittanut kolme viestiä, jotka eivät ole tuoneet peliin mitenkään erityisen paljoa uutta tietoa. Saatan olla väsynyt, enkä ole jotain pointtia huomannut, mutta sain sellaisen kuvan, että esitetään teorioita pelaajista, joita sitten heti laimennellaan seuraavassa lauseessa.
Viuhti kirjoitti:Mmh... Epäilyksien rakentaminen voi joo olla vaikeaa, mutta voisi silti olla ihan hyvä uskaltaa antaa painoa niille pienillekin epäilyksille, varsinkin kun pelissä ei vielä oikein mitään materiaalia satu olemaan.

Sitten myös einarin ja sinun viestisi, sekä tavallaan myös tämä:
Jitachi kirjoitti:Anblick on mun mielestäni aika neutraali, pidän tosin hieman ristiriitaisena faktana että sanoo ensin pelin olevan peliteknistä säätöä, mutta seuraavassa lauseessa jo kurtistaa kulmiaan sille, että mä rupean tahallani vetämään showta kryptisyydellään.

Tässä sen verran moni oli jo Anblickin mielipidettömyyttä kommentoinut ja näinpä tutustuin itsekin ja olen sitä mieltä edelleen, että se epäilyttää.

Jekun pudottautuminen taas oli mielestäni epäilyttävää, koska viime aikoina hän on tehnyt niin kahdesti ollessaan juuri pahis, tästä myös einari oli ainakin jokseenkin samaamieltä:
einari kirjoitti:Jeku pudottautui, kuten hän on tehnyt ennenkin pahiksena, joten voisi johtua hermostuttavasta pahisroolista. Vai onko tehnyt samaa myös hyviksenä?

Mutta sitten asiaa tarkemmin pohdittuani ja yleisen kommentoinnin jälkeen, kuten tämän viestin:
Jitachi kirjoitti:Ja tästä aasinsiltana itse Jekuun. Mä olin itse asiassa viimeisimmässä pelissä jossa hän pudottautui pj, ja väittäisin että sillä ei olisi mitään tekemistä roolin kanssa. Pari pelaajaa täällä on muutenkin nostanut esille faktan, että Jeku oikeastaan ilmoittautui mukaan tähän peliin varapelaajana mutta nostikin itsensä varsinaiseksi pelaajaksi jotta peli täyttyisi. Tästä voi olettaa että hänellä oli muutenkin kiire elämän kanssa, ja kiire tuli ylivoimaiseksi esteeksi.

jälkeen ajattelin, että kyseessä voivat olla yhtä hyvin irl-syyt kuin roolisyyt, jopa todennäköisemmin irl juuri tästä Jitachin selittämästä syystä johtuen (Jekun varapelaajaksi ilmoittautumista en muistanut), emmekä voi sitä millään tietää. Siksi en pidä asiaa enää Viuhdin pahismaisuutta tai sen puoleen hyvismäisyyttä lisäävänä tekijänä.

justy kirjoitti:Mielestäni Anblickin ja jeekakan epäilyt ovat vähiten varovaisia.

Eli et ole samaa mieltä, että Anblick tasoittelee epäilyjään, vaikka aikaisemmassa viestissä häneen kuitenkin viittaat näin:
justy kirjoitti:Minusta tuo ees-taas-huopaaminen on enemmän pelityylillinen juttu kuin pahikseuteen liittyvä (tai kai se voi joillain pelaajilla viitata juuri pahismaisuuteen, jos he pelaavat hyviksenä eri tavalla). Vaikka tässä pelissä olenkin ollut suoraviivaisempi, minua on usein syytetty tuosta samasta kuin mistä epäilet nyt Anblickiä, vaikka olenkin ollut hyvis.

Toki tähän voisi paneutua jossain välissä ja verrata miten Anblick pelasi esim. Pienessä peruspelissä pahiksena - löytyykö samanlaista soutamista ja huopaamista. Sitten pitäisi löytää vielä jokin hänen hyvispelinsä toiseksi verrokiksi. Pelasiko Anblick Kissan viiksissä?

Mielestäni tässä ajattelet tämän pelityyliksi, mutta kuitenkin samalla myönnät sen. Miten siis sinusta Anblickin epäilyt ovat olleet “vähiten varovaisia”?

Jitachi kirjoitti:Miksi sinua pitäisi epäillä pahikseksi?

Ilmeisesti justyn esittämistä syistä, koska hän vaikuttaa sen verran varmalta pahikseudestani?

Viuhti kirjoitti:Mulla osui silmiin aika pahasti tuo, miten einari vaan roikuskelee tuolla keskellä listaa yhden sanan perusteluiden kanssa, enkä tästä löytänyt mitään muitakaan selityksiä viestien muusta sisällöstä. Hukka, mikä tekee einarin tyylistä sellaisen, että se on syynä neutraaliuteen/lievään hyvikseyteen tässä listauksessa?

Se, etten saa hänestä millään otetta, kuten olen maininnut:

Hukka kirjoitti:Mun mielestä tilanne on tällä hetkellä aika hankala, koska vaikka esim justysta ja jeekakasta on suht paljon materiaalia, josta osaa pidän hyvinkin epäilyttävänä, ovat esimerkiksi Zey ja Anblick aivan yhtä todennäköisiä pahiksia. Tämä sen takia, että heidän pelaamisensa olisi mielestäni pahiksille tyypillisempää. einari on jäänyt tutkani ulkopuolelle jostain syystä, mikä voisi myös aivan hyvin kertoa pahikseudesta. Samoin Viuhti on kadonnut (palaten Zeyn ajatukseen lastenohjelmasta, musta tuntuu, että mä olen muumeissa kertojana :D) En nyt kykene ihmisten järjestämiseen, kun ajatukset on sen verran levällään. Yritän palata asiaan :>


Tästä tuli näköjään nyt pelkkä vastausviesti, kun siihenkin sen verran aikaa solahti. justyn määrätietoisuus ensin Jitachin pahismaisuudesta ja nyt minun pahismaisuudestani ihmetyttää, mutta kai sitä vähitellen pitää uskoa, kun hän on kertonut sen johtuvan tietoisesta kampanjoinnista kiireen takia.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 02.09.2017 15:38:37

Jitachi kirjoitti:Oon miettinyt päivän alkamisesta keinoja pitää peliä aktiivisena, ja tuoda uutta näkökantaa pelaamiseen. Miekan haltijahan on varma hyvis, jonka myötä mun näkeykseni mukaan hän kykenee kysymään muilta pelaajilta joitakin kysymyksiä ilman, että kukaan kykenee kyseenalaistamaan sen takana olevaa pahisagendaa. Toivoisin siis aivan ensimmäisenä että kaikki pelaajat vastaavat seuraavaan kysymykseen mahdollisimman pian: Miksi sinua pitäisi epäillä pahikseksi?


En ole ihan varma onko tähän kysymykseen vastaaminen järkevää. Tavallaan tuntuu että tässä annetaan pahiksille askelmerkit hyvisten epäilyyn kun jokainen hyvis kertoo mitä epäilyttävää ovat tehneet. Toki paljon riippuu siitä keitä pahiksemme ovat että tarvitsevatko he ekstrahelppiä.

Toisaalta on toki ihan hyödyllistä tarkastella peliään ja käsitellä sen mahdollisesti muita epäilyttäviä seikkoja. Tää käsittely olisi kuitenkin mielestäni peliä edistävämpää kun vastaa jonkun esittämiin huoliin - silloin se huolien esittäjä jättää myös jäljen omista ajatuksistaan, ja samalla saadaan tilaisuus arvioida pahisten huolien aitoutta.

Hukka kirjoitti:
justy kirjoitti:Olisi kiva jos yrittäisit. Mielestäni ainoat kommentit Anblickin soutamiseen ja huopaamiseen olivat einarin viesti, jossa hän totesi Anblickin soutavan ja huopaavan vahvasti, mutta tämän tehneen samaa myös hyviksenä Joojoossa. Ja minun viestini jossa kommentoin että mielestäni soutaminen ja huopaaminen on enemmän kiinni pelityylistä (enkä näköjään ollut huomannut einarin kommenttia siitä että anblick soutaa ja huopaa hyviksenä JooJoossa).

Tähän liittyy nyt eniten ehkä tuo Viuhdin “1 järkevä pointti”, josta ollaan jo Viuhdin hyvis-/pahismaisuuden ohessa keskusteltukin. Eli siis tämä:
Viuhti kirjoitti:Anblick on kirjoittanut kolme viestiä, jotka eivät ole tuoneet peliin mitenkään erityisen paljoa uutta tietoa. Saatan olla väsynyt, enkä ole jotain pointtia huomannut, mutta sain sellaisen kuvan, että esitetään teorioita pelaajista, joita sitten heti laimennellaan seuraavassa lauseessa.
Viuhti kirjoitti:Mmh... Epäilyksien rakentaminen voi joo olla vaikeaa, mutta voisi silti olla ihan hyvä uskaltaa antaa painoa niille pienillekin epäilyksille, varsinkin kun pelissä ei vielä oikein mitään materiaalia satu olemaan.


Okei, tämä selventää.

Hukka kirjoitti:
justy kirjoitti:Mielestäni Anblickin ja jeekakan epäilyt ovat vähiten varovaisia.

Eli et ole samaa mieltä, että Anblick tasoittelee epäilyjään, vaikka aikaisemmassa viestissä häneen kuitenkin viittaat näin:
justy kirjoitti:Minusta tuo ees-taas-huopaaminen on enemmän pelityylillinen juttu kuin pahikseuteen liittyvä (tai kai se voi joillain pelaajilla viitata juuri pahismaisuuteen, jos he pelaavat hyviksenä eri tavalla). Vaikka tässä pelissä olenkin ollut suoraviivaisempi, minua on usein syytetty tuosta samasta kuin mistä epäilet nyt Anblickiä, vaikka olenkin ollut hyvis.

Toki tähän voisi paneutua jossain välissä ja verrata miten Anblick pelasi esim. Pienessä peruspelissä pahiksena - löytyykö samanlaista soutamista ja huopaamista. Sitten pitäisi löytää vielä jokin hänen hyvispelinsä toiseksi verrokiksi. Pelasiko Anblick Kissan viiksissä?

Mielestäni tässä ajattelet tämän pelityyliksi, mutta kuitenkin samalla myönnät sen. Miten siis sinusta Anblickin epäilyt ovat olleet “vähiten varovaisia”?


Ei minulla muistaakseni ollut mitään kuvaa siitä miten Anblick oli pelannut kun kirjoitin sinulle etten pidä soutamis-huopaamista mitenkään puolesta kertovana piirteenä. Ei minulla vieläkään kauhean hyvää kuvaa ole siitä mitä Anblick ajattelee, mutta äänestyspohdintaa kirjoittaessani huomasin että hän oli aika varma siitä ketä piti epäilyttävimpänä:

Anblick kirjoitti:Kuten jo aiemmin mainitsin, justy epäilyttää mua. Hänen kärkäs tyylinsä jatkuu edelleen (saattaa toki liittyä pelkästään kiireeseenkin, eihän sitä varmaksi tiedä) ja yhteen kohteeseen takertuminen nimenomaan on mielestäni huono hyvistaktiikka. Lyhyellä aikavälillä siihen syyllistyy varmasti itse kukin, mutta pidemmän päälle siitä tuskin on hyötyä. Tässä on kuitenkin kolme pahista, joten ei riitä, vaikka Jitachi olisikin yksi heistä. Lisäksi mun mielestäni tässä pelissä justy pelaa täysin eri tavalla kuin pienessä peruspelissä, jossa hän käsitteli pelaajia kattavasti. Ymmärrän kyllä kiireen, mutta justyn kohdalla tämä tuntuu kovin räikeältä ihan yleiselläkin tasolla. Lisäksi hänellä on yksittäisiä omituisia kommentteja, esimerkiksi hyvin kärjistetty ja ehkä jopa väritetty tiivistelmä Jitachin aiemmasta pelistä. En lähde sen kummemmin lainaamaan, näitä on jo nosteltu esille.


Tuo on minusta aika suoraan sanottu, ja jos pahikset ovat huolissaan kostoammunnasta, Anblick ottaa riskin sen suhteen että kiinnitän häneen huomioni ja ammun häntä kun saan miekan.


Hukka kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:Miksi sinua pitäisi epäillä pahikseksi?

Ilmeisesti justyn esittämistä syistä, koska hän vaikuttaa sen verran varmalta pahikseudestani?


Taas pyytäisin sua vähän avaamaan ajattelua tän taustalla. Mikä saa sinut ajattelemaan että olen varma pahikseudestasi? Esitin yllä ajatuksiani siitä miten pahikset voisivat käyttäytyä tilanteesa, jossa lynkattava pelaaja ei kuolekaan vaa saa vallan päättää seuraavasta kohteesta. Onko sulla jotain kommentteja ajatuksiini tai siihen miten luokittelen pelaajia niiden perusteella? Onko minulla mielestäsi hyvä syy epäillä sinua, kun katsot (sarkastisesti?) että muidenkin pitäisi epäillä sinua analyysini perusteella?


Hukka kirjoitti:Tästä tuli näköjään nyt pelkkä vastausviesti, kun siihenkin sen verran aikaa solahti. justyn määrätietoisuus ensin Jitachin pahismaisuudesta ja nyt minun pahismaisuudestani ihmetyttää, mutta kai sitä vähitellen pitää uskoa, kun hän on kertonut sen johtuvan tietoisesta kampanjoinnista kiireen takia.


Tänään mulla ei ole ollut enää kiire. En ole varma miksi sanot että olen määrätietoinen sinun pahismaisuudestasi, enkä mielestäni ole tietoisesti kampanjoinut sinun pahismaisuutesi puolesta. Ellet laske kampanjoinniksi sitä että esitän ajatuksiani siitä mitä äänestyskäyttäytyminen voisi tässä pelissä kertoa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 02.09.2017 16:09:21

Justy, Hukka on käytännössä jo ohittanut kysymyksen vastaamalla ilman että on oikeasti erityisesti tarjonnut taaskaan kerran mitään omaa, ja ainakin tällä hetkellä tuntuu että sinäkin yrität väistellä kysymystä. Musta tuntuu, että unohdat tai vaihtoehtoisesti haluat lakaista maton alle faktan, että myös pahistenkin on käytännössä vastattava siihen jos enemmistö niin päättää tehdä. Yleisesti ottaen pahiksen on vaikeampaa tutkia itseään itsekriittisesti, jonka vuoksi uskoisin että kysymykseen vastaaminen on loppupeleissä epämieluisampaa puuhaa kuin hyviksenä.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 02.09.2017 16:55:17

Jitachi kirjoitti:Justy, Hukka on käytännössä jo ohittanut kysymyksen vastaamalla ilman että on oikeasti erityisesti tarjonnut taaskaan kerran mitään omaa, ja ainakin tällä hetkellä tuntuu että sinäkin yrität väistellä kysymystä. Musta tuntuu, että unohdat tai vaihtoehtoisesti haluat lakaista maton alle faktan, että myös pahistenkin on käytännössä vastattava siihen jos enemmistö niin päättää tehdä. Yleisesti ottaen pahiksen on vaikeampaa tutkia itseään itsekriittisesti, jonka vuoksi uskoisin että kysymykseen vastaaminen on loppupeleissä epämieluisampaa puuhaa kuin hyviksenä.


Mielestäni olen ihan suoraan ilmaissut väistäväni kysymyksen kunnes uskon että siihen kannattaa vastata. En ole ajatellut että pahisten olisi sen vaikeampaa tarkastella itseään kriittisesti kuin hyvisten. Mielestäni se on usein jopa helpompaa pahiksena kun koko ajan tiedostaa näyttelevänsä. Mutta jos monet ovat sitä mieltä että tähän kysymykseen vastaaminen olisi pahikselle sen verran vaikeaa että meidän kannatta tähän vastata siitä huolimatta että se tarjoaa pahiksille tiekartan hyvisten epäilyyn, vastaan kyllä muiden mukana.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 02.09.2017 17:26:12

Oletko varma vastauksestasi?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 02.09.2017 17:48:46

AI siitä että odotan muiden mielipidettä? Olen joo.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 02.09.2017 17:57:54

Mä olen jo valmiiksi hyvin lähellä sitä että päätän päivän ennenaikaisesti ja yritän käyttää miekkaa suhun.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 02.09.2017 18:02:24

Ei kuulosta kauhean fiksulta. Tämä on kuitenkin joukkuepeli, ja kuolemasi jälkeen meidän on pakko osua oikeaan. Joten eikö kannattaisi käyttää se aika mitä meille on tarjottu hyödyksi.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Viuhti » 02.09.2017 18:08:48

justy, mitä mieltä olet einarista? Onko hänen pelinsä sinusta hyvis- vai pahismaista, ja miksi?
Avatar
Viuhti
Kyläläinen
 
Viestit: 31
Liittynyt: 04.08.2017 13:56:40

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 02.09.2017 18:18:47

justy, mun silmissä sä oot tällä hetkellä se hankala osapuoli: mun epäilyt ovat jo valmiiksi kohdistuneet suhun, ja yritän saada susta selkoa. Tämän takia kysyin yleisesti kysymyksen, ja nyt sä yrität aktiivisesti laittaa kapuloita rattaisiin. Jos olet hyvis, ei kovin järkevää. Logiikkasi on ehkä teoriatasolla pätevä, mutta tosiasiassa ethän sä terroristienkaan kanssa yleensä neuvottele, vaan toimit.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 02.09.2017 18:23:25

Viuhti kirjoitti:justy, mitä mieltä olet einarista? Onko hänen pelinsä sinusta hyvis- vai pahismaista, ja miksi?


Tämänhetkinen mutuni on, että einari on enemmän pahismainen kuin hyvismäinen. Eniten ehkä häiritsee se, että hän surffaili 1. päivän aika kevyesti sivulla. Oikeastaan merkittävin mielipide mikä hänellä oli on että Jitachi oli hyvismäinen. Hänen kaikki epäilynsä pelaajista olivat hyvin heikosti perusteltuja fiiliksiä.

En ole kuitenkaan vielä ehtinyt perehtyä einarin viesteihin kunnolla ja huomioni oli 1. päivänä pääasiassa ihan muualla. Se mikä saa mut eniten epäilemään omia einari-vibojani on että pidin häntä pahismaisena Undertalessa, jossa oli myös kiireinen einari pelaamassa. Mutta en kyllä muista hänen pelissään mitään erityisen hyvismäistäkään huomanneeni.

Jitachi kirjoitti:justy, mun silmissä sä oot tällä hetkellä se hankala osapuoli: mun epäilyt ovat jo valmiiksi kohdistuneet suhun, ja yritän saada susta selkoa. Tämän takia kysyin yleisesti kysymyksen, ja nyt sä yrität aktiivisesti laittaa kapuloita rattaisiin. Jos olet hyvis, ei kovin järkevää. Logiikkasi on ehkä teoriatasolla pätevä, mutta tosiasiassa ethän sä terroristienkaan kanssa yleensä neuvottele, vaan toimit.


Ymmärrän hyvin että epäilet mua, minäkin epäilisin sinua jos Tacodas olisi ampunut minua. Mutta ei se ole vielä syy lopettaa päivää etuajassa. Tässä pelissä on kuitenkin muitakin pelaajia kuin sinä ja minä.

Tuota terroristipointtia en ymmärrä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 02.09.2017 18:28:55

Meinaan, että ne eivät odota, vaan räjäyttävät. Sanoin jo aikaisemmin että saatan käyttää miekkaa aikaisemmin kuin lähellä deadlinea jos olen varma jostakusta, että hän on pahis.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Zey » 02.09.2017 18:34:18

Oon tässä kirjoittamassa viestiä, jonka haluisin saada lähetettyä tän päivän puolella. Joten sit kun olet Jita varma siitä, että haluat päättää päivän etukäteen, niin voitko vielä silloin laittaa viestiä topaan, niin tiedän että sit lähetän viestini vaikka jäis osittain kesken?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 02.09.2017 18:38:06

justy kirjoitti:Tänään mulla ei ole ollut enää kiire. En ole varma miksi sanot että olen määrätietoinen sinun pahismaisuudestasi, enkä mielestäni ole tietoisesti kampanjoinut sinun pahismaisuutesi puolesta. Ellet laske kampanjoinniksi sitä että esitän ajatuksiani siitä mitä äänestyskäyttäytyminen voisi tässä pelissä kertoa.
justy kirjoitti:Kun peli loppuu (tai kun minua ammutaan) saat nähdä että kärkevyys pelityylissäni selittyy kiireellä. Nyt kun Jitachi on paljastunut hyvikseksi on helppo sanoa että lähestymistapani oli väärä. Oli se ehkä helppoa teille muille sanoa jo ennen päivän päättymistä, mutta kuvittelin kyllä käyttäväni vähän aikani pelaamiseen parhaalla mahdollisella tavalla (promoamalla mielestäni järkevintä lähestymistapaa miekan käyttöön ja jahtaamalla epäilyttävintä pelaajaa, jonka en uskonut paljastuvan pahikseksi ilman huomattavaa painostusta). Täytyy yrittää jatkossa keksiä jokin toinen tapa pelata kiireessä (tai jättää pelit väliin kiireisenä aikana), mutta mulla ei vaan yksinkertaisesti ke-pe riittänyt aika käydä ketjua läpi samalla tapaa kuin Pienessä peruspelissä tai Undertalessa.

Tästä otin kampanjointi ajatuksen, en huomannut, että kiireesi loppuivat, koska mielestäni pelaat melko samalla tavalla edelleen. Lukiessani viestejäsi näin minun tarjoamisen jokaisessa pahisskenaariossta vaihtoehtona toi minulle kampanjointifiilistä, mutta ehkä et sitä nyt tehnytkään, vaan satuin vaan ponnahtamaan jokaisessa kohdassa mieleesi.

Jitachi selkeästi toivoi lisää vastausta omaan pahikseuteeni ja niinpä yritän nyt toteuttaa. Näen omassa pelissäni ongelmallisimpana sen, etten osaa tulkita pelaajia ja heidän käyttäytymisiään tarkasti, vaan löydän tekemisille sekä hyvis- että pahismotivaatioita, ja useampia. Keskityn myös enemmän siihen, mitä ketjussa keskustellaan, kuin mitä mieltä minä itse siitä olen, mikä varmasti näkyy lainaustäyteisistä viesteistäni, joissa lähinnä vastailen ihmisille. Yritin ensimmäisenä päivänä koota pelaajia pahismaisuusjärjestykseen, mutta nyt toisena päivänä se on räjähtänyt ihan käsiin, enkä osaa sanoa oikeastaan kenestäkään muusta mitään kuin justysta, ja hänessäkin näen vain kärkkäyden, joka osittain on oikeastaan vain hänen pelityylinsä (uskoisin?). Näen ongelman listauksissani myös siksi, että ne ovat olleet pitkälti se paikka, jossa vähäisiä epäilyjäni / hyvistuntumia näytän, ja ne ovat siksi hämmentäneet ihmisiä. Ymmärrän nyt ihan täysin, että miksi einari on neutraali/hyvismäinen listallasi? -kysymykset tuntuvat turhilta vastata, vaikka yritän tuoda listalla samaan aikaan ihmisten keskinäistä järjestäytymistä että heidän hyvis/pahisakselilla sijaintiaan esiin, mikä ei aina selkeästikään onnistu. Nämä puolet näen itsessäni kaikista pahismaisimpina. Ymmärrän myös justyn pointit “pahikselle parhaasta äänestyskäyttäytymisestä”, joista hän löysi minulle useammankin lokeron pahiksena, mutta en itse näkisi kuitenkaan yhtä pahismaisina kuin mitä justy näkee? Luulen, että tämä saattaa olla myös aloittelijuutta, etten pysty tulkitsemaan peliä yhtä hyvin kokonaisuutena ja miten kenenkin olisi kannattanut toimia, vaan keskityn kunkin itsensä sanomisiin.

Lisäksi pahismaisuutta minussa on varmaankin se, että kirjoitin juuri pisimmän pätkän analysoiden itseäni kuin muita pelaajia. Tämä siksi, että tiedän roolini ja tarkoitusperäni, muiden omista vain on vaikea tietää. Introspektio on muutenkin ollut aina minulle helpompaa, mutta eikö se juuri ole pahismaista, että itseään pystyy lukea mutta ei muita.

No niin, muihin pelaajiin ennen kuin alan itsekin epäillä minua. Olen suhteellisen vakuuttunut nyt justyn pahismaisuudesta. Hän oli ensimmäisenä päivänä hyvin kärkäs (tiedän kiireselityksen, mutta kärkäs hän oli silti), ja on jatkanut sitä tänäänkin, vaikka onkin tarkastellut peliä laajemmin kuin eilen keskittyessään vain Jitachiin ja äänestykseen. Hän välttelee kysymyksiä (Jitan ja minun viimeisimmän viestini), johon antaa selityksen, joka ei tosin ainakaan minuun (ja näemmä Jitaankaan) tehoa.
justy kirjoitti:Mielestäni olen ihan suoraan ilmaissut väistäväni kysymyksen kunnes uskon että siihen kannattaa vastata.

Tässä muuten kysymys, johon en näe, että olisin saanut vastausta:
Hukka kirjoitti:
justy kirjoitti:Mielestäni Anblickin ja jeekakan epäilyt ovat vähiten varovaisia.

Eli et ole samaa mieltä, että Anblick tasoittelee epäilyjään, vaikka aikaisemmassa viestissä häneen kuitenkin viittaat näin:
justy kirjoitti:Minusta tuo ees-taas-huopaaminen on enemmän pelityylillinen juttu kuin pahikseuteen liittyvä (tai kai se voi joillain pelaajilla viitata juuri pahismaisuuteen, jos he pelaavat hyviksenä eri tavalla). Vaikka tässä pelissä olenkin ollut suoraviivaisempi, minua on usein syytetty tuosta samasta kuin mistä epäilet nyt Anblickiä, vaikka olenkin ollut hyvis.

Toki tähän voisi paneutua jossain välissä ja verrata miten Anblick pelasi esim. Pienessä peruspelissä pahiksena - löytyykö samanlaista soutamista ja huopaamista. Sitten pitäisi löytää vielä jokin hänen hyvispelinsä toiseksi verrokiksi. Pelasiko Anblick Kissan viiksissä?

Mielestäni tässä ajattelet tämän pelityyliksi, mutta kuitenkin samalla myönnät sen. Miten siis sinusta Anblickin epäilyt ovat olleet “vähiten varovaisia”?

// Korjaus, omituinen lainaus hämmensi ja vastasitkin mietteisiini:
justy kirjoitti:Taas pyytäisin sua vähän avaamaan ajattelua tän taustalla. Mikä saa sinut ajattelemaan että olen varma pahikseudestasi? Esitin yllä ajatuksiani siitä miten pahikset voisivat käyttäytyä tilanteesa, jossa lynkattava pelaaja ei kuolekaan vaa saa vallan päättää seuraavasta kohteesta. Onko sulla jotain kommentteja ajatuksiini tai siihen miten luokittelen pelaajia niiden perusteella? Onko minulla mielestäsi hyvä syy epäillä sinua, kun katsot (sarkastisesti?) että muidenkin pitäisi epäillä sinua analyysini perusteella?

Selvenikö ajatukset tuon mun oma-pahismaisuuteni-monologin avulla?

justy kirjoitti:Ei kuulosta kauhean fiksulta. Tämä on kuitenkin joukkuepeli, ja kuolemasi jälkeen meidän on pakko osua oikeaan. Joten eikö kannattaisi käyttää se aika mitä meille on tarjottu hyödyksi.

Tästä olen justyn kanssa samaa mieltä. Ainakin joukkuepeli osuudesta. En tosin ole varma, onko tässä vain nyt pahis, joka yrittää saada lisäaikaa puolustelulleen. Tämän takia oikeastaan kannattaisin Jitan ajatusta päivän aikaisin päättämisestä. En tiedä. Mitä muut ajattelette? Ja Jitachi, voisitko kerätä vielä viimeisiä omia ajatuksiasi kaikista, ennen kuin päivän päätät (olipa se milloin tahansa)? Ettemme menetä mietteitäsi, jos kyseessä onkin harhalynkkaus.

Viuhti on osallistunut viime aikoina, samoin jeekaka oli äänessä eilen illalla. Näköjään myös einari ja Anblick, joita en erityisesti huomannut, olivat eilen ennen päivän päättymistä paikalla. Zeytä taas en oikeastaan osaa lukea yhtään, vaikka sainkin jokseenkin pahisvibaa hänen viimeisimmistä viesteistään (onko tämä vain sitä, että hän epäili minua? Yksi piste pahismaisuuksiini lisää siis. Tai siitä, että hän piti minun mielestäni pahismaista hyvis!Jitaa hyvismäisenä? Toinen pahismaisuus taas.) Lyhykäisyydessään siis tarvitsisin lisää materiaalia ja aikaa käydä ketjua läpi pahisten paikantamiseksi, mutta tällä hetkellä ääni menisi justylle.

off/ terroristipointti tuntui vähän jo liian paksulta. Helpottaako, että Jita viittasi omaan rooliinsa aseenkantajana? Vaikea sanoa. Totta puhuen tällä hetkellä pidän oikeasti pahismaisimpana Jitachia, mutta varma hyvis ollessaan oletan tämän olevan vain provosointia. Tuon kommentin jälkeen en pysty valitettavasti tällä kertaa vaikenemaan mahdollisesti olemassaolevasta masterplanistasi saada pahikset esiin tarjoamallasi materiaalilla.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 02.09.2017 18:39:34

Zey kirjoitti:Oon tässä kirjoittamassa viestiä, jonka haluisin saada lähetettyä tän päivän puolella. Joten sit kun olet Jita varma siitä, että haluat päättää päivän etukäteen, niin voitko vielä silloin laittaa viestiä topaan, niin tiedän että sit lähetän viestini vaikka jäis osittain kesken?


Eikö sulla ole Zey mitään halua estää Jitaa päättämästä päivää suostuttelemalla häntä jatkamaan peliä? Oletko sitä mieltä että päivän päättäminen nyt olisi jollain tapaa kyläläisille hyvä juttu?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 02.09.2017 18:43:16

Mä meen nyt kattomaan ton jalkapallopelin loppuun. Jita, älä päätä päivää nyt. Siitä ei ole mitään hyöytyä. Se vaan tuo LYLO:n lähemmäs ilman että me saadaan 2. päivän edestä materiaalia tarkasteltavaksi.

Hukka, jos keksit jonkun syyn miksi päivän päättäminen olisi hyvisten kannalta hyvä juttu, kerro ihmeessä. Vaikka olisitkin 100 % varma että olen pahis, eikö kannattaisi katsoa yrittääkö joku muu pahis tehdä jotain pelastamisekseni. Se että päivä päättyy nyt ei vaan millään tapaa ole meille hyvä juttu.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Zey » 02.09.2017 18:47:37

justy kirjoitti:Uskot siis, että jos Tacodas ei olisi postannut mitään omia ajatuksiaan, pahikset olisivat pelänneet että Tacodas päättääkin ampua vaikkapa Jeekakan tai Viuhdin, jos joku pahiksista alkaisi epäillä Jeekakaa tai Viuhtia?

Musta Tacodas pysyi hyvinkin hiljaa omista ajatuksistaan päivällä ja tuli sitten vasta loppuvaiheilla kertomaan ajatuksensa? Mut joo, periaatteessa noin, että kauhean vakuuttavia pointteja ei uskaltaisi sanoa siltä varalta, että ne saa Tacodasin epäilemään eniten esim. jeekakaa tai viuhtia. Kun kuitenkin kun Taco piti mielipiteensä salassa -> tänä aikana pahikset ei voineet tietää onko Taco sitä mieltä, että Jita on ilmiselvä hyvis, vaikka topassa oltiinkin Jitaa vastaan -> Tacolla voi olla hyvinkin avoinna keneen miekkansa osoittaisi, jos vaikka tietää vaan keneen ei halua kohdistaa ja nämä on niitä topan suosituimpia kohteia -> hyvät pointit voi olla vaarallisia.

justy kirjoitti: Haluan nähdä että sulla on oikeasti jokin hyvissyy olla tätä mieltä, eikä kyse ole siitä ettet vain halua tehdä pahisten elosta helpompaa kun heidän ei tarvitse murhetia äänestyksiä.

Miten pahisten olisi helpompi olla mun ehdotuksessa? A) jonkin sortin pisteytys/äänestys tapahtuisi -> siitä täytyy murehtia siltä varalta, että miekan haltija seuraa sitä. B) Siltä varalta, että miekan haltija ei seuraakaan pisteytystä/äänestystä, niin täytyy olla varovainen mitä pointteja pahiksien pahismaisuuksista tulee esiin, ettei Tacon huomio mene sinne. Mä en vaan nää, miten pahisten murheet pienenis mun ehdotukseni takia.

justy kirjoitti:Jos sinulla on mielessäsi jokin tietty juttu jonka varalta tuntosarvesi ovat levitetyt, niin voin toki odottaa että saat jotain värähdyksiä ja kerrot sitten niistä. Mutta jos haluat että me kaikki jahtaamme pahiksia tällä uudella hyvällä tavalla, voisit ehkä antaa vähän osviittaa.
No mulla on aika spesifi asia (tyyliin pahiksilla on punainen ava) mielessä, jota aion seurata. Ekana päivänä tätä ei ainakaan selkeästi tapahtunut, mut syvällisemmin en ole vielä ehtinyt käymään ekan päivän viestejä läpi. Mut kaipa niitä asioita on hyvä jokaisen pohtia, että miten ajattelisi pahiksen tämmöisessä pelissä toimivan ja koittaa niitä juttuja sitten katsoa. Eipä ne tulkinnat ole kaikilla äänestyksistäkään samoja, niin en mä usko, että mä tässäkään pystyisin sanomaan, että nyt kaikki kiinnittää huomiota seikkaan X, että jos tapahtuu asia A, niin se henkilö on pahismainen sitten. :D Et omia tulkintoja tilanteista vaan kehittämään! Voi olla, että jollekin muulle tulee joku juttu mieleen, mitä olisi hyvä seurata, vaikka mulle asia ei ole tullut lainkaan mieleen.

justy kirjoitti:Tähän sopisi mielestäni myös Zey, joka epäili Hukkaa (ei putoamisvaarassa), minua (pehmennettynä sillä että pelityylini vaikutti muuttuvan) ja Aresta (joka ei ollut enää edes pelissä mukana)

Korjauksena, että en epäillyt Aresta vaan päinvastoin asetin hänet kolmanneksi hyvismäiseksi sen takia, että ei ollut enää pelissä mukana, eikä tietoa varapelaajasta ollut (en halunnut, että jos osuukin harhaan, niin miekka päätyisi tällaiselle henkilölle).

Jita kirjoitti:Miksi sinua pitäisi epäillä pahikseksi?

Kysymyksen asettelu on siitä vähän vaikea, että mä tiedän kaikki selitykset mun ”pahismaisuuksille”, joten musta olis tyhmää epäillä mua niistä. :D Mut mitä nyt vilkasen viestejäni, niin oon liian vähän puhunut pelaajista. Ja muutenkin ehkä yksipuolisesti pohtinut peliä, kun en ole vielä lähes lainkaan miettinyt mahdollisia parituksia, mikä tässä pelissä olis kuitenkin jo aikaisessa vaiheessa mahdollista, kun on kerran aika vähän pelaajia.

Mitä tulee Jitan ja justyn keskusteluun kenelle toi kysymys on vaikea jos kenellekään, niin musta toi on aina vaikea, puolesta riippumatta. Tai voi olla, että mä elän sitten jossain pinkissä maailmassa, mutta olin mä hyvis tai pahis, niin mulle kaikki epäilyt tulee aina puskista ja musta kaikki mun viesteissä on ihan loogista yms. Eli oon aina vaan sitä mieltä, että jos tipun, niin tipun aina huonoista syistä. :P Ehkä johtuu siitä, että ne omat ajatukset ja päättelyketjut on itselle niin tuttuja ja oikeasti ajattelee niin, ettei sitten nää niissä koskaan mitään vikaa. x)

Mut joo, ehkä siirryn nyt taas pelaajia pohtimaan. Kuusi ehdokasta ja kolme pahista pitäisi löytää. Eli aika lailla puolet karsia pois.

jeekaka
jeekakasta oon edelleen sitä mieltä, että alun todella avoin hermostuminen olis semmonen asia, mitä jeekaka ei olisi pahiksena tehnyt. Lisäksi jeekaka lähti todella avoimesti ja voimakkaasti pitämään Jitaa pahismaisena. jeekaka on kuitenkin sen verran kokenut pelaaja, että uskoisin hänen pahiksena miettineen, että jos Jita kuolee, niin vahva epäily voisi aiheuttaa seuraavana päivänä kostoepäilyä. Nää seikat puhuu siis musta jeekakan hyvismäisyyden puolesta. Ainoa mikä jeekakassa pistää silmään pahista vibatellen, on tän päivän alun hirveä Jitalta tivaaminen, että aikooko Jita kuunnella muita vai ei. Huolestunut pahis, joka haluaisi saada selkoa mikä määrää putoajan? Toisaalta jeekaka vaikuttaa muutenkin todella tunteella pelaavalta ja sellaiselta, joka haluaa tietää kaiken, et en tiedä onko tää ihan jeekakasta johtuva, eikä roolista. Joka tapauksessa sanoisin että hyvis.

justy
justy oli alussa tosi kärkäs ja tuntui vääntelevän sanoja. Nyt on kumpikin puoli musta rahoittunut (koska asiasta epäiltiin?). Kuitenkin nyt tää uusin justyn ja Jitan välinen keskustelu on musta kertonut paljon enemmän kuin mikään muu. justy kieltäytyi miettimästä omaa pahismaisuuttaan ja pysyi rauhallisena ja kannassaan, vaikka Jita kunnolla painosti, uhkasi jopa miekkaa käyttää. Mä näkisin ylipäänsä koko oman pahismaisuuden miettimisen kieltäytymisen riskaabelina hommana ja helpommalla pahis pääsisi kun vaan pohtisi. Tää peli on muutenkin ehkä pahisten kannalta juurikin selviytyminen, eikä suunnitelmien toteuttamista tukeva. Siksi mä en usko, että justy olisi kieltäytynyt jos olisi pahis. Uskoisin siis hyvikseksi.

(Täs koitan seurailla, että koska Jitan provo alkaa olemaan loppuvaiheilla, että tiedän uskaltaa julkasta mun justy arvio. On kyl hankalaa, kun toisaalta en halua hyvää provoa mennä sekottamaan, että jos justy ei ole tajunnut asian olevan provo ja Jita jatkaa hommaa niin en halua sotkea. Mut toisaalta jos Jita ei provoakaan vaan on tosissaan päivän päättymisen suhteen, niin haluan sitä ennen julkasta mun justy arvion, jotta Jita voi asiaa siltäkin pohjalta pohtia. Ehkä laitan viestiä topaan, että haluan vielä yhen viestin postata ennen päivän päättymistä? Et jos Jita onkin tosissaan… Toisaalta jos se on provo kuten luulen, niin viesti ei myöskään saa paljastaa, että Jita provoaa… Eikä toisaalta paljastaa justylle, et aion puolustaa häntä, koska se taas tekee loppu provon huonommaksi kun tietää, et joku tulee pitää hänen puoliaan. Hankalaa. :D Mut joka tapauksessa Jitalle kyllä plussia, et löysi hyvän tavan varmana hyviksenä saada infoa.)

//Jaa, nyt Hukka tuli oikein alleviivaamaan, että Jita provoaa. Et ehkä mäkin lähetän tän viestin pätkäni nyt kun se on jo sanottu. Jäi kuitenkin viesti kesken (minkä varmaan huomaakin, kun 2/3 pelaajista puuttuu :D), joten jatkan sitä nyt saman tien.

//justy väliin, ehkä tää viesti selventää. Oon 99% varma, että Jitalla ei edes ole mitään aikomusta päättää päivää ajoissa, joten en nähnyt mitään järkeä lähteä vastustamaan puhetta siitä. Mut mitä tulee mun mielipiteeseen, niin en näe et päivän päättäminen nyt olisi hyvä, mut Jitan uhkailua asialla näen hyvänä.

//justy uudelleen väliin. Vahvistaa mun hyviskuvaani hänestä, sillä hän tosiaan vaikuttaa uskovan, että tässä on kuolema lähellä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 02.09.2017 18:56:07

Sitten tämän mallinen listaus minimaalisilla selostuksilla, koska en itsekään oikeastaan tiedä. Vibapohjalta lähinnä mennään:

Jitachi (jos rooli ei olisi tiedossa :>)
Justy (kärkkäys)

jeekaka, einari (komppaan Jitachin kysymystä, miksi olisitte pahiksia, ja esitän vielä toisenkin, miksi ette? P.s. tähän saa vastata muutkin :>)
Anblick
Viuhti
Zey


Jitachi (varma hyvis)

justy kirjoitti:Hukka, jos keksit jonkun syyn miksi päivän päättäminen olisi hyvisten kannalta hyvä juttu, kerro ihmeessä. Vaikka olisitkin 100 % varma että olen pahis, eikö kannattaisi katsoa yrittääkö joku muu pahis tehdä jotain pelastamisekseni. Se että päivä päättyy nyt ei vaan millään tapaa ole meille hyvä juttu.

Tää on kyllä oikein validi pointti, aseen haltijana varmasti odottaisin pidempään itse, varsinkin kun en ole lainkaan satavarma pahikseudestasi. Ymmärrän, että Jitachilla on nyt menossa jotkut suuret pahisten metsästyspäivät, joissa tärkeämpää on tämä hetki kuin tulevaisuus, mutta olen myös sitä mieltä, että miekankantajalla on oikeus asiasta päättää.

Zeyn viimeisin viesti nyt sitten varmisti, että Jitalla oli provo käynnissä. Anteeksi sen lopettamisesta, toivottavasti sait haluamasi materiaalin. Mutta toisin kuin Zey, mä pidän justya kyllä pahismaisena edelleen...
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 02.09.2017 19:06:41

@Zey: Tulkitsin kyllä että Hukka oli sitä mieltä että Jita voisi melkeinpä päättää päivän ja että hän provosoinnilla viittasi Jitan terroristikommenttiin. Mutta sinä siis sait Hukan viestistä kuvan että hän oletti Jitan bluffaafan ja ettei hän halunnut oikeasti päivän vielä päättyvän?


(Oho, 2. puoliaika alkoi)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Zey » 02.09.2017 19:11:45

justy: Mä tulkitsin Hukan viestin niin, että hän kirjoitti sitä tilanteen edistyessä ja siinä vaiheessa kun uskoi Jitan tosissaan mahdollisesti päättävän päivän, niin piti sitä hyvänä ideana. Mut kun Jitalta tuli terrori kommentti, niin ilmeisesti siinä kohtiin Hukka tuli siihen tulokseen, että Jitan puheet on vaan provoa.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 02.09.2017 19:18:39

Zey ja Hukka ovat oikeasssa. Mun haluni päättää päivä on oikeasti nollassa. Mulla on nyt parempi kuva siihen liittyen, mikä justyn rooli on.

Hukalta haluaisin puolestaan tietää tarkemmin, minkä takia pidät justyä edelleen pahismaisena?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 02.09.2017 19:59:13

Zey kirjoitti:justy: Mä tulkitsin Hukan viestin niin, että hän kirjoitti sitä tilanteen edistyessä ja siinä vaiheessa kun uskoi Jitan tosissaan mahdollisesti päättävän päivän, niin piti sitä hyvänä ideana. Mut kun Jitalta tuli terrori kommentti, niin ilmeisesti siinä kohtiin Hukka tuli siihen tulokseen, että Jitan puheet on vaan provoa.


Hukka kommentoi mulle vastatessaan ajatustani siitä ettei päivää kannata päättää pohtivaan sävyyn. Tämä tuli toki viestisi jälkeen, mutta se yhdessä Hukan alkuperäisen viestin kanssa jätti mulle fiiliksen että häntä ei välttämättä olisi (ainakaan alkuperäisen viestin aikaan) harmittanut päivän päättyminen. Mielestäni se on lähtökohtaisesti pahismaista kannattaa päivän päättymistä aikaisin. Toki olen nähnyt hyvistenkin sitä kannattavan...

No, täytyy pohtia näitä huomenna. Hyvä juttu että Jita ei ollutkaan tosissaan (ja vielä parempi jos se auttoi ainakin kahta pelaajaa saamaan musta hyvisvibaa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa

cron