Hyvikset derivoivat paremmin!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Hyvikset derivoivat paremmin!

ViestiKirjoittaja Zey » 18.09.2017 10:37:41

Niin lähellä, mutta silti niin kaukana. :D

justy kirjoitti:Samoin luulen sen, että olin jeekakan kanssa samaa mieltä peliteknisyyksistä ja eri mieltä kuin Zey vaikutti varmaan tulkintaani Zeyn pahismaisuudesta ja jeekakan hyvismäisyydestä enemmän kuin pitäisi. Oletan ainakin että Zey esitti saman näkemyksen myös hyviksenä.

Joo, olin pohtinut tota asiaa jo ennen kuin tiesin roolini. Sit kun sain tietää roolini, niin en olis oikeesti halunnut esittää tota, että miekan haltija salaa mielipiteitään, koska se nostaa mun stressitasoa kymmenen kertaa korkeammalle (kuten Jita sanoi, oon kontrollifriikki :P). Mietin sit pelin alettua, että jätänkö ton mainitsematta, mut ajattelin, että se olis epäilyttävää, jos multa ei tulis jotain suunnitelmaa pahisten nappaukseen. Oli siis aika hauskaa lukea sun epäilyjä, että se oli mun joku pahissuunnitelma. :D

Täytyy kyllä sanoa, että hyvikset laitto kapuloita rattaisiin ihan koko ajan - välillä vähän erikoisemmilla tavoilla vain. :P Eka vastoinkäyminen oli se, kun Jita tappoi Anblickin. Pidettiin kaikki pahikset peukkuja pystyssä, että Hukka olis kuollut, mut ei. Sit einarin kiireet voitti ja yhtäkkiä olinkin yksin, mikä on oikeastaan viimeinen asia mitä haluan pahiksena - mieluummin olisin ollut se eka kuoleva. :D Seuraava vastoinkäyminen oli se, ettei Hukka käyttänyt miekkaansa. Olin niin tyytyväinen tilanteeseen, missä Hukka olis tappanut Viuhdin, Viuhti jeekakan ja sit olis pitänyt enää jeekaka vakuuttaa. Mut ei se tietenkään niin helppoa ole. :D Revin hiuksia siinä vaiheessa, kun jouduin päättämään kuka saa miekan, koska en olis halunnut muuttaa tota kuolevien järjestystä. Miettisin, että antaisin miekan Viuhdille, mut se olis olis ollut vaan mulle järkevä siirto - jos jeekaka olis ollut pahis, olisin uskonut hänen tappavan justyn, koska häntä vastaan jeekakalla ei ollut mahdollisuuksia ja justy taas olisi tappanut mut, mikä olis varmistanut justyn voiton pahiksena. jeekakakaan ei ollut järkevä, koska Viuhdin olis kannattanut pahiksena tähdätä justyyn ja justy taas olis edelleen tähdännyt muhun. Niinpä en voinut antaa kenellekään muulle miekkaa kuin justylle, joka kuitenkin oli kaikkien muiden kannalta järkevin - ite en vain millään olisi justylle miekkaa halunnut antaa, kun hän oli kaikista pelaajista se, joka mua eniten epäili. :D Mut ajattelin, että Viuhti kuitenkin menee varmaan mun edelle ja sitten täytyy vakuuttaa Viuhti siitä, että oon hyvis - mut ei, kun Viuhtikin tippuu ja sit justysta tuli viimeinen miekanhaltija, joka oli se pahin mahdollinen skenaario - nähtiinhän nyt mitä siitä seuras. :D Mut toisaalta, vaikka olisinkin tiennyt Viuhdin tipahtavan, niin en edelleen olisi voinut kyllä muuten toimia, sillä jos oisin antanut miekan jeekakalle, niin jeekaka olis tiennyt et mä oon se pahis.

Mulle jäi kyllä todella ristiriitaiset tunteet tässä pelissä pahiksena pelaamisesta. Toisaalta se, ettei tarvinnut ketään koskaan tappaa, aiheutti sen, että pystyin pelaamaan omasta mielestäni hyvismäisemmin, kun ei tarvinnut joka yö rikkoa sitä pikkukuplaa, jonka päähänsä yritti asettaa, että nyt etsitään niitä pahiksia ja ollaan kiltti pikku hyvis. Mut toisaalta, mun oloni oli koko pelin ajan sellainen, että mun kädet oli sidottu ja oikeastaan tässä ei ollut kauheasti mahdollisuuksia koittaa juonitella. Täytyi koko ajan miettiä sitä, että mitä muut ajattelee ja koittaa sitten siltä kannalta toimia mahdollisimman hyvismäisesti, kun mitään yötappoja ei ole kerran käytössä. Esim. koin, että mun on pakko pitää Jitaa hyvismäisenä, koska Jitan tempauksen jälkeen olisin hyviksenä pitänyt häntä ehdottomasti hyviksenä -> jos olisin epäillyt häntä tästä, olisin aika varmaan herättänyt Jitan epäilykset mua kohtaan ja Jita oli kuitenkin potentiaalinen miekan haltija. Ja sama juttu justyn kanssa, että jos olisin ton Jita-justy jutun jälkeen enää epäillyt justya, niin olisin saanut Jitan kimppuuni alta aika yksikön. :D

Yksi tosi häiritsevä seikka pelissä oli pahiksen kannalta kuitenkin se, että jos sai pahiksen tapettua, niin tuli harhalynkkaus lisää hyviksille. Se teki pelistä aika mahdottoman oloisen pahiksille heti kun yksi jäsenistä oli kuollut. Suoraan sanottuna mä olisin halunnut liputtaa hyvisten voittoa jos siinä vaiheessa, kun Jita ampui Anblickin, kun siitä tuli ennen kaikkea harhalynkkaus lisää hyviksille ja einari oli jo monen pelaajan epäilyttävien listalla. Olin siis aika varma, että einari tulee tapetuksi pian ja sen jälkeen olisinkin yksin. Ajattelin, että yksin mulla ei ole mitään mahdollisuuksia niin kauaa kuin justy on pelissä - ja koska pahiksilla ei ole mitään tappoja, niin justyhan on pelissä loppuun asti. jeekaka vähän nosti toivoa sanomalla, että mulla vois olla jotain mahdollisuuksia justya vastaan, mut no, kuten sanoin, asiat ei tuntunu menevän lainkaan suunnitelmien mukaan.

Mut no, voittoa ei tullut, mut jokainen kerta kun joku edes harkitsi mua hyvikseksi on plussaa, joten oon ihan tyytyväinen kuitenkin siihen, miten tuli pelattua - varsinkin kun en nyt keksi mitä tekisin toisin, jos nyt voisin asian muuttaa (paitsi jos voisin mitä vain muuttaa, laittaisin kaikki koulujutut alkamaan nyt vasta, niin olisi paremmin voinut peliin keskittyä. :P).

//Tähän vielä:
justy kirjoitti:Itse olisin pahiksena antanut Jitan rauhassa katsoa gamblensa läpi, siltä varalta että tilanne olisikin eskaloitunut ja Jita olisi oikeasti ampunut mua. Se että Zey pyrki välttämään tällaista tilannetta oli mielessäni aika vahva hyviksen merkki.

Mä meinasin kattoa sivusta, mut aloin miettiä mitä hyviksenä tekisin tossa tilanteessa ja päätin yrittää kerätä hyvispojoja ilmeisesti jonkin verran onnistuen siinä. :D Ainoo mun pelkoni tossa vaiheessa oli se, että joku alkais epäilemään, että ollaan justyn kanssa pahiksia ja seuraavaksi mä olisinkin vaarassa, mut päätin silti kokeilla, kun mahdolliset hyödyt tuntui suuremmilta.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Hyvikset derivoivat paremmin!

ViestiKirjoittaja Jita » 18.09.2017 13:44:23

Joo, mun on pakko myöntää että mun oli aivan pakko päästä kokeilemaan juuri tätä taktiikkaa edes kerran koska kyseessähän oli aivan ensimmäinen pelityypin edustaja: tiesin koko ajan että tahallinen häröily saattaisi nostaa ihmisten kulmakarvoja ja päättyä siihen että mulla ei ole minkään näköistä kuvaa siitä kuka ei ole pahis ja ainoastaan saisin koko hyvispelin vihat niskaani mokaamalla rajusti. Mutta toisesta päivästä alkaen nähty provosointi puolestaan on juuri niitä juttuja joita oon tottunut tekemään pelatessani: loppupeleissä sen vuoksi kykenin lopupeleissä luottamaan justyyn eniten: kaikki muut olivat enemmän tai vähemmän kysymysmerkkejä. Osittain se, etten loppupeleissä ikinä kommentoinut sitä että pitäisikö mun mielestä Zey jättää pelaajaksi jolle ei miekkaa kierrätetä johtui osittain Tracon-viikonlopusta, mutta osittain myös juuri siitä että halusin jättää tahallani kaikki kortit ja strategiat auki siinä tapauksessa että menisinkin kuolemaan. Jos oisin puhunut jonkun pelaajan ehdottomasti säästämisen puolesta niin eihän se olisi peliä ainakaan auttanut :D

En tiiä osallistuisinko uudestaan, vaikka idea oli kiva niin tää on tavallista haavoittuvaisempi juuri antiaktiivisuuskuolemiin. Loppupeleissä stressakin pariinkin otteeseen sitä että LyLo on tavallista lähempänä kuin normaalisti koska hyvis kuoleekin kesken päivän. Voin vain kuvitella miten painajaismainen tilanne tää oli Zeylle joka joutui kärvistelemään samaa pahiksena ^^'
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Hyvikset derivoivat paremmin!

ViestiKirjoittaja Anblick » 18.09.2017 14:09:25

Onnea hyviksille (ja Zeylle, sulla meni tosi hyvin)! :)

Oli totta puhuen hirvein ja stressaavin peli ikinä :D Periaatteessa asetelma on tosi mielenkiintoinen, mutta pahiksena oli kyllä ahdistavaa ja kuoleminen tuntui lähinnä helpottavalta. Tuntui, että mitä ikinä sanoikaan, se oli jotenkin oli pahismaista tai muuten vaan huono juttu pitemmän päälle pahisten kannalta. Yötapottomuudesta johtuen ei tosiaan voinut oikein muuta kuin koittaa piileksiä ja vältellä luotia enkä mä siinä sitten hirveän pitkään onnistunutkaan. Taisin pelin alussa kirjoittaakin, että tässä pelissähän voi kuolla, vaikka tasan yksi ihminen epäilisi, mikä lisää kivasti vaikeustasoa pahikselle, hahah.

Toisaalta olen sinänsä tyytyväinen pahiksena oloon, etten voinut saanut derivointimiekkaa, koska olisi sekin stressannut :D

Niin ja pakko vielä mainita, että vähänkö nauroin meidän pahistiimin kokoonpanoa, koska mehän juuri oltiin Zeyn ja einarin kanssa yhdessä pahiksia pienessä peruspelissä :DD
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Hyvikset derivoivat paremmin!

ViestiKirjoittaja Violet » 18.09.2017 17:06:41

Musta tuntuu, että tämmöisessä pelissä pahisten kannattaisi pelata enemmän yksilöinä kuin tiimissä. Se, ettei pahiksilla ole yötappoja tarkoittaa sitä, että pahikset eivät voi kohdistaa yötappojaan pelaajiin, joita pidetään hyvismäisinä. Se, että kaikki tapot ovat itse hyviksillä tarkoittaa taas sitä, että linkittymiset ja varovaiset suojaamiset paljastuvat helposti. Yhdessä nämä kaksi tekijää vaikuttavat siihen, että normipeleissä tyypillisen varovainen pahispelaaminen ei oikein toimi.

Mitä tulee johtamiseen, niin päiviä oli omien kiireiden takia ihan mahdotonta seurata, pahoittelen sitä, että antiaktiivisuuskuolemat toteutettiin myöhässä. Tämäntyylisiä pelejä kannattaa varmaan pelata ehkä vielä pienemmällä aikavälillä, esim. 30 min päivä peleillä, tai vanhojen irc-pelien mukaisesti.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Hyvikset derivoivat paremmin!

ViestiKirjoittaja justy » 18.09.2017 18:08:06

Violet kirjoitti:Musta tuntuu, että tämmöisessä pelissä pahisten kannattaisi pelata enemmän yksilöinä kuin tiimissä. Se, ettei pahiksilla ole yötappoja tarkoittaa sitä, että pahikset eivät voi kohdistaa yötappojaan pelaajiin, joita pidetään hyvismäisinä. Se, että kaikki tapot ovat itse hyviksillä tarkoittaa taas sitä, että linkittymiset ja varovaiset suojaamiset paljastuvat helposti. Yhdessä nämä kaksi tekijää vaikuttavat siihen, että normipeleissä tyypillisen varovainen pahispelaaminen ei oikein toimi.


Tuota tiimipelaamisen välttelyä äänestys mielestäni hyvin estäisi. Tai no, voivathan pahikset heittää toisiaan bussin alle äänestyksissä, mutta luulisin etteivät he olisi niin ainakaan heti alkuun tehneet. Mutta joo, sinänsä tuo mitä sanot on totta ja tasapainottaa vähäsen sitä mitä Zey sanoi pahiksen kuoleman aiheuttamasta ekstrahaitasta pahiksille. Varmaan just irc-pelinä toimisi hyvin, jos pahikset hoksaisivat pelata "deep wolfia", eli yrittää kukin itsekseen näyttää mahdollisimman hyvismäiseltä muista piittaamatta.

Se unohtui aiemmin sanoa, että Jita ja jeekaka pelasivat tosi vahvan 2. päivän. Ensin Jita sai bluffillaan musta irti luettavan hetken ja sai muitakin hyviksiä uskomaan mun hyvismäisyyttäni (sinänsä Zeyn olisi ehkä jälkiviisastellen kannattanut kokeilla mitä tapahtuisi jos hän ei uskoisi Jitan hyvisvibaa - tuossa vaiheessa kuitenkaan muut eivät vielä olleet lähteneet pitämään mua hyviskenä ja mielestäni Zeyllä oli suuri panos siinä että mua alettiin pitää niinkin laajasti hyviksenä). Sitten myöhemmin jeekaka muistaakseni muotoili sen strategiansa, minkä vuoksi ei ammuttukaan Hukkaa, vaan saatiin Anblick napattua.

Siitä eteenpäin pahiksilla olisi ollut joka tapauksessa tiukat paikat, sillä veikkaan että einarille olisi ollut aika vaikea kääntää epäilyjä pois niskastaan. Viuhdin tiputtautuminen saattoi auttaa meitä aika paljon, mutta tätä on vaikea tietää kun en tiedä mitä Viuhti oikein ajatteli jeekakasta ja Zeystä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Hyvikset derivoivat paremmin!

ViestiKirjoittaja justy » 18.09.2017 18:09:38

Se piti sanoa, että näköjään mun pelityyli kiireisenä on aikamoista laput silmillä kohkaamista. Ajattelin itsekin JooJoon jälkeen, että kiireen lisäksi pelityylissäni varmaan näkyi pahismaisuus. Olikin sitten hauska tässä pelissä huomata, että kyllä se pelityylin kärkevyys ja yksipuolisuus johtuikin ihan vaan kiireestä. Täytyy ehkä jatkossa harkita tarkemmin milloin ehtii osallistua peliin...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Hyvikset derivoivat paremmin!

ViestiKirjoittaja Hukka » 19.09.2017 14:40:24

Mulla tuli elämä tielle ja täydellinen unohdus peliin, mutta saittepa vähän jännitystä (ainakin Zey) tästä sattumuksesta :> Voin vain kuvitella kuinka hankalaa pahiksille oli yrittää sinnitellä ikuisuuksiin asti! Toisaalta peli vaikutti todella kestävän ikuisuuksia, kun uutta materiaalia ei enää oikeastaan tullut... Mutta ihan mahtavaa peliä erityisesti justy ja Zey!
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Hyvikset derivoivat paremmin!

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.10.2017 19:52:40

justy kirjoitti:Se unohtui aiemmin sanoa, että Jita ja jeekaka pelasivat tosi vahvan 2. päivän. Ensin Jita sai bluffillaan musta irti luettavan hetken ja sai muitakin hyviksiä uskomaan mun hyvismäisyyttäni (sinänsä Zeyn olisi ehkä jälkiviisastellen kannattanut kokeilla mitä tapahtuisi jos hän ei uskoisi Jitan hyvisvibaa - tuossa vaiheessa kuitenkaan muut eivät vielä olleet lähteneet pitämään mua hyviskenä ja mielestäni Zeyllä oli suuri panos siinä että mua alettiin pitää niinkin laajasti hyviksenä). Sitten myöhemmin jeekaka muistaakseni muotoili sen strategiansa, minkä vuoksi ei ammuttukaan Hukkaa, vaan saatiin Anblick napattua.


Tästä muuten itsellä unohtui antaa credittiä Hukalle, joka haastoi mua analysoimaan tarkemmin mahdollista pahisnelikkoani. Muuten olisin varmaan ollut ihan tyytyväinen Hukan lynkkaamiseen, mutta Hukka sai mut tosiaan löytämään ne kaksi oikeaa pahista, vaikka Hukan ja Viuhdin suhteen olinkin väärässä :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Edellinen

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa

cron