JooJoon kummalliset harharetket - päättynyt hyvisvoittoon!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 15.08.2017 20:52:53

#plottwist
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 20:53:04

.......................
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.08.2017 20:53:11

Joo, en esittänyt tuota epäilynä, sopi vain täydellisesti imagoon joka sinusta on luotu :]
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 20:54:45

Alan kyllä jo menettää toivoni että tulisi mitään järkevää sinulta, mutta sanopa miksi olin pahis koska "en ymmärtänyt mitä ajoit takaa", ja nyt sanoit että puhuitkin koko ajan bullshittiä ja olen pahis koska en ymmärtänyt sitä bullshittiä :D
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 15.08.2017 20:55:07

Öööö, lukeeko kukaan mun viestejä? Oonko mä vielä maininnut sellaista asiaa kuin perustelut olisi kivoja?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 20:56:19

Odotas, merkkaako se sittenkään mitään.

Violet, olet omien sanojesi mukaan ollut balansoimassa tätä peliä. Miksi et muistanut, että suojelia voi suojella samaa henkilöä vaikka joka yö?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 20:57:01

Hukka kirjoitti:Öööö, lukeeko kukaan mun viestejä? Oonko mä vielä maininnut sellaista asiaa kuin perustelut olisi kivoja?

Sori mä olen vaikea mutta saat kyllä perustelut kun sen aika on. Jos et saa niin saa tappaa ^^
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 21:01:11

Toivottavasti se tulee alle vuorokaudessa koska olet yhä vahva suosikki lynkkauslistalla...
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.08.2017 21:04:42

Xatalos kirjoitti:Toivottavasti se tulee alle vuorokaudessa koska olet yhä vahva suosikki lynkkauslistalla...

Kuka olisi suosikki #2?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 21:05:18

Täytyy tosin sanoa että alan vähän epäillä onko rayn oikeasti pahis. Viimeksi kun oli pahis ja epäilyksen kohteena tokana päivänä, meni vahvaan paniikkiin ja alkoi ajaa selkeää pahisagendaa (ajoi tapettaviksi paria syytöntä ja nuoleskeli monia hyviksiä). Nyt taas on ollut yllättävänkin päämäärätön viime aikoina vaikka on selvästi kuolemassa tätä menoa. Luulisi että agenda olisi jo tullut vahvemmin esille.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 21:05:59

Xatalos kirjoitti:Toivottavasti se tulee alle vuorokaudessa koska olet yhä vahva suosikki lynkkauslistalla...

look at me care
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 21:06:50

Xatalos kirjoitti:Täytyy tosin sanoa että alan vähän epäillä onko rayn oikeasti pahis. Viimeksi kun oli pahis ja epäilyksen kohteena tokana päivänä, meni vahvaan paniikkiin ja alkoi ajaa selkeää pahisagendaa (ajoi tapettaviksi paria syytöntä ja nuoleskeli monia hyviksiä). Nyt taas on ollut yllättävänkin päämäärätön viime aikoina vaikka on selvästi kuolemassa tätä menoa. Luulisi että agenda olisi jo tullut vahvemmin esille.

Mikähän peli tämä sitten oli?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 21:07:37

Meiz kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Toivottavasti se tulee alle vuorokaudessa koska olet yhä vahva suosikki lynkkauslistalla...

Kuka olisi suosikki #2?


Meinasin siis yleisesti äänissä tuossa, mutta omakin ääneni on vielä hänellä toki. En ole nyt täysin varma kuka muu ansaitsisi seuraavana lynkkausta. Varmaan joku joka on ollut poissa huomiosta koko päivän, koska suurimmalla osalla on jotain mistä olen pitänyt.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 21:07:49

Nyt Xatalos sinä olet jauhanut suoraan sanottuna aika paljon peetä tässä viime posteissa. Joten antaa tulla jotain perusteluja noille.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 15.08.2017 21:08:51

Kyllä, olen ollut balansoimassa tätä peliä. Peli kävi pariinkin otteeseen muutoksia, esim. alunperin peli oli suunniteltu viidelletoista pelaajalle. Kun pelaajia oli nyt vähemmän, niin lopulta päädyttiin näemmä melko rajoittamattomaan suojelijaan, sillä hyvistappaja tappaa joka yö. Tämä eri versioiden läpikäyminen hairahdutti minut alkuvaiheessa peliä. Syynä tähän sekaannukseen oli suojelijan perusversiosta poikkeaminen (yleensä ei ole saanut suojella samaa henkilöä peräkkäin) sekä vahvat argumentit tasapainoituksessa sen puolesta, että hyvistappajan pitäisi olla mahdollista valita olla tappamatta, jolloin taas suojelijan ei olisi täytynyt olla niin vahva sekä ennen kaikkea se, etten lukenut lopullista roolilistaa riittävän tarkasti, ja menin tasapainotusvaiheen pohdintojen kanssa peliin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 21:10:01

raynpelikoneet kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Täytyy tosin sanoa että alan vähän epäillä onko rayn oikeasti pahis. Viimeksi kun oli pahis ja epäilyksen kohteena tokana päivänä, meni vahvaan paniikkiin ja alkoi ajaa selkeää pahisagendaa (ajoi tapettaviksi paria syytöntä ja nuoleskeli monia hyviksiä). Nyt taas on ollut yllättävänkin päämäärätön viime aikoina vaikka on selvästi kuolemassa tätä menoa. Luulisi että agenda olisi jo tullut vahvemmin esille.

Mikähän peli tämä sitten oli?


Se mihin kutsuit minut Vendetta Stradassa ja lynkkautin sut tokana päivänä. Reagoit siinä vähän eri tavalla eli paljon hermostuneemmin ja kiivaammin. Sitä tuossa aloin miettiä. Toisaalta en ole kovin hyvin lukenut reaktioitasi tähänkään asti.. Siinä vain olin epätavallisen varma asiasta koska ns. slippasit käytöksessäsi loppua kohti, ei ollut yhtään hyvismäistä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 21:10:54

raynpelikoneet kirjoitti:Nyt Xatalos sinä olet jauhanut suoraan sanottuna aika paljon peetä tässä viime posteissa. Joten antaa tulla jotain perusteluja noille.


Missä?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 21:30:27

Xatalos kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Täytyy tosin sanoa että alan vähän epäillä onko rayn oikeasti pahis. Viimeksi kun oli pahis ja epäilyksen kohteena tokana päivänä, meni vahvaan paniikkiin ja alkoi ajaa selkeää pahisagendaa (ajoi tapettaviksi paria syytöntä ja nuoleskeli monia hyviksiä). Nyt taas on ollut yllättävänkin päämäärätön viime aikoina vaikka on selvästi kuolemassa tätä menoa. Luulisi että agenda olisi jo tullut vahvemmin esille.

Mikähän peli tämä sitten oli?


Se mihin kutsuit minut Vendetta Stradassa ja lynkkautin sut tokana päivänä. Reagoit siinä vähän eri tavalla eli paljon hermostuneemmin ja kiivaammin. Sitä tuossa aloin miettiä. Toisaalta en ole kovin hyvin lukenut reaktioitasi tähänkään asti.. Siinä vain olin epätavallisen varma asiasta koska ns. slippasit käytöksessäsi loppua kohti, ei ollut yhtään hyvismäistä.

Tuo ei sano yhtään mitään. Viimeksi kun olin pahis olin sun kanssa ja otin homman haltuun D2 koska jouduin syystä tai toisesta afkaamaan koko D1. Sinä tiedät että minä en hermostu äänistä päälläni, en tee sitä mafiana. Sinä myöskin tiedät että minä, kyläläisenä, en pyri miellyttämään ketään, koskaan. Minä yritän kertoa kuka on mafia and that's it.

Sinä olet antanut tosi monta esimerkkiä minun "pelityylistäni", jotka eivät pidä millään tavalla paikkaansa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 21:50:28

Milloin olen sanonut että pyrkisit hyviksenä miellyttämään muita? Kutsuin sinua aggressiiviseksi ja (yli-)itsevarmaksi. *Vähän* eri asia..

Ja sanoisin kyllä että hermostuit äänistä siinä pelissä ainakin. Menit ainakin ihan ylikierroksille ja sanoit minua pahikseksi asioista joissa ei ollut järkeä jne. Ei nyt tule mieleen muita pelejä joissa olisit ollut yhtä pahassa paikassa (pahiksena).

Voisit vähitellen alkaa selittää omia mielipiteitäsi. Jostakin syystä Violet, jota pidit syistä (joita kukaan ei oikein tajunnut) pahiksena koko pelin on yhtäkkiä hyvis. Minä olen pahis koska olen ymmärtänyt väärin jotain argumenttiesi ja pelityyliesi vivahteita (vaikka olen moneen kertaan sanonut etten kunnollisesti tajua pelityyliäsi eikä kukaan ole tajunnut argumenttejasi). Suoraan sanoen ei päätä eikä häntää.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 21:56:56

Xatalos kirjoitti:Milloin olen sanonut että pyrkisit hyviksenä miellyttämään muita? Kutsuin sinua aggressiiviseksi ja (yli-)itsevarmaksi. *Vähän* eri asia..

et missään, missä olen itse niin sanonut?

Ja sanoisin kyllä että hermostuit äänistä siinä pelissä ainakin. Menit ainakin ihan ylikierroksille ja sanoit minua pahikseksi asioista joissa ei ollut järkeä jne. Ei nyt tule mieleen muita pelejä joissa olisit ollut yhtä pahassa paikassa (pahiksena).

"siinä pelissä". Ensinnäkin [laita tähän joku 10 kirosanaa] sinun "casesi" oli [kirosana] niin.. Me ollaan tästä puhuttukin, montako kertaa sun pitää mun kanssa pelata kun olen kyläläinen että tämä sun "metasi" lähtee pois, kun joka ikisessä pelissä (jossa olen kyläläinen) kerron sulle sen?

Voisit vähitellen alkaa selittää omia mielipiteitäsi. Jostakin syystä Violet, jota pidit syistä (joita kukaan ei oikein tajunnut) pahiksena koko pelin on yhtäkkiä hyvis. Minä olen pahis koska olen ymmärtänyt väärin jotain argumenttiesi ja pelityyliesi vivahteita (vaikka olen moneen kertaan sanonut etten kunnollisesti tajua pelityyliäsi eikä kukaan ole tajunnut argumenttejasi). Suoraan sanoen ei päätä eikä häntää.

Voisit vähitellen alkaa sanoa jotain jossa on jotain järkeä. Tässä selitän omia mielipiteitäni nyt.
Sinä olet mafia koska puhut mitä sattuu.

~viimeistä lausetta muokattu painokelpoiseen muotoon. -Jita
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja einari » 15.08.2017 22:11:41

Cam kirjoitti:
einari kirjoitti:
Cam kirjoitti:Hyvä ehdotus erikoishyvisten käytöstä. Minä päivänä ajattelit että hyvistappaja tulisi esiin?

Tuossa ehdotuksessa ajattelin että ekana päivänä.

Ajatteletko niin edelleen?

Tulkoon esille kun itse parhaaksi näkee. :D Mulla ei ole mitään kovin vahvoja visioita esiintulojen suhteen. Miksi kysyit tätä?

Violet kirjoitti:
einari kirjoitti:Hups, piti sanoa että ensimmäisellä sivulla. :D Kiinnitin huomioni tosiaan siihen, että puhuit vain peliteknisyyksiä ja itse koen pelin etenevän paremmin pelaajia kuin peliteknisyyksiä huomioimalla. Tokikaan en vaatinut sinulta syväanalyysia jokaisesta pelaajasta, eikä itsellänikään siinä vaiheessa moista ollut. Erikoishahmoliibalaaba on vaan tavallaan melko helppo tapa piiloutua, itse en saa ainakaan siitä mitään irti ellei tule selviä ajatusvirheitä/joku suoraan yritä sen avulla pelata pahisten pussiin.

Mulle tuli tästä sellainen fiilis, että Violet tuntuu ottavan saamansa epäilyt/tökkimiset kumman vahvasti.

Ennen lähettämääni viestiä, jota kritisoit, oli peliin tullut omieni sekä pj:n viestien lisäksi kymmenen viestiä. Lähes kaikki niistä heräämisviestejä. Viestissäni myös kommentoin Viuhdille pelitahdista, kun hän siitä puhui, vaikken hänen nimeään maininnut. Mitkä huomiot näistä heräämisviesteistä olisivat olleet sen arvoisia, että olisin kommentoinut niitä peliteknisyyksien yli? Koen pointtisi siitä, että minusta olisi hyvä kuulla muutakin, niin hyväksi, sillä postattuasi sen oli jo tullut enemmän materiaalia. Kommentit siitä, että pahis piileskelisi erikoishahmokeskustelun takana sen sijaan tuntuvat omituiselta, huomioiden, että tätä ennen oli tullut kymmenen viestiä, joista seitsemän eri pelaajilta. Mielenkiintoinen huomio vielä, että vaikka kirjoitit peliin viestin heti epäilystä herättäneen viestini jälkeen, kommentoit asiaa vasta sen jälkeen kuin Ray kommentoi sitä myös,

En meinannut kieltää peliteknisyyksiä kokonaan, lähinnä koitin herätellä sinua myös pelaajia pohtimaan. ^_^ Tein tämän heti siinä viestissä, jonka kirjoitin "epäilystä herättäneen" viestisi jälkeen:
einari kirjoitti:Violet on näköjään ottanut peliteknisyyksien pohtimisen harteilleen. :D Onko sulla jotain sanottavaa pelaajista?

Alkuvaiheessa harvemmin syntyy mitään vahvoja fiiliksiä siitä, kuka on pahis, mutta pelaajien tökkiminen siitä huolimatta on varsin hyödyllistä, koska näin saadaan reaktioita ja keskustelua aikaa. Sinun tapauksessasi on ainakin toiminut varsin mainiosti. :D Edelleen tuntuu, että reagoit kovin vahvasti sanoihini, esim. "Erikoishahmoliibalaaba on vaan tavallaan melko helppo tapa piiloutua" --> "Kommentit siitä, että pahis piileskelisi erikoishahmokeskustelun takana sen sijaan tuntuvat omituiselta, huomioiden, että tätä ennen oli tullut kymmenen viestiä, joista seitsemän eri pelaajilta." Totesin vain, että erikoishahmohorinaan on helppo piiloutua, en suinkaan, että Violet selkeästi piileskeli heti alkuun peliteknisyyksissä, joten hän on selvä pahis.

Tuntuuko sinusta hermostuneelta? Miksi? Jos ei, niin osaatko sanoa, miksi sinusta saa sellaisen kuvan?

Tätä lausetta en ihan ymmärtänyt: "Koen pointtisi siitä, että minusta olisi hyvä kuulla muutakin, niin hyväksi, sillä postattuasi sen oli jo tullut enemmän materiaalia."

Xatalosilla olisi tässä varsin hyvä paikka ohjailla epäilyksiä rayn suuntaan, koska häneen luotetaan varsinaisena eksperttinä tämän pelityylin suhteen. Itse ainakin mikäli olisin Xatalos ja pahis, voisin hienovaraisesti yrittää hyödyntää tätä. Ja nyt kun kerran Xatalosilta on rayn pelityylistä kyselty, niin: raynpelikoneet, miten Xatan hyvis- ja pahispelityylit eroavat toisistaan?

Hukka kirjoitti:Nyt näitä kaikkia viestejä läpikäydessä tuli sellainen ajatus, että jos Violet ja raynpelikoneet olisivatkin pahispari, niin olisivat kyllä melkoisen shown laittaneet käyntiin, mikä sinällään olisi todella hyvä taktiikka?

No siis periaatteessa ehkä, koska näin he saisivat ainakin kilometrien mittaisen hajukanjonin vedettyä väliinsä. Toisaalta he ovat vetäneet niin paljon huomiota itseensä, ettei se ole kovinkaan kannattavaa, koska johtaa todennäköisesti toisen lynkkautumiseen, eikä siltikään ole kiveen kirjoitettu, ettei toinenkin saisi ennen pitkää päätään pölkylle.

ray kirjoitti:
Violet kirjoitti:Tarkoitukseni oli esittää nämä vaihtoehdot, ja tuoda nämä vaihtoehdot, mitä kaikki eivät välttämättä huomanneet, esille. En tullut mihinkään johtopäätökseen vielä, sillä vaikka olinkin vaihtoehdot esittänyt, en ole miettinyt riskinoton kannattavuutta kylän kannalta. Enkä itse ole kovinkaan hyvässä asemassa esittää vaihtoehtoja sille, miten erikoisten pitäisi toimia - kautta juonittelu-urani olen ollut sitä mieltä, että erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät. Teoriakeskustelulla on vain tarkoitus antaa heille vaihtoehtoja.

Se, mitä minä sanoin, tämän jälkeen, oli, että en usko että tämä oli Violetin alkuperäinen sunnitelma, koska miksi kukaan pelaisi, kuinka hän teki jos on sitä mieltä, että erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät. Miksi sinä (jos ajattelet itsesi Violetin asemaan), KOSKAAN haluaisit sanoa jotain josta et usko itse olevan hyötyä (ei, sen kertominen, mitä "roolit voivat tehdä halutessaan" on aivan kamala perustelu tälle, koska kaikki tietävät mitä roolit voivat tehdä halutessaan). Kaikki maailman ihmiset voivat käyttää aikansa ja miettiä miksi jokin rooli voisi tehdä jonkun ratkaisun, tässä tapauksessa tuo ei auta mitään edistämään peliä.

Aikamoista mutkien oikomista raylta ja täyttä häkää eteenpäin. Mun nähdäkseni Violet ei tässä puhu itseään mitenkään pussiin, koska on eri asia sanoa, että erikoishahmot saavat loppujen lopuksi päättää, mitä itse haluavat tehdä, ja tuoda esiin näille eri vaihtoehtoja, miten toimia. Sinä ilmeisesti oletat, että kaikille pelaajille tulee kyllä kaikki vaihtoehdot mieleen? Mutta joo, ray jo totesi, ettei ehdi jauhaa tästä ja vaikuttaa myös siltä, ettei hän taivu muuttamaan mielipidettään vaikka mikä olisi. Koetko ray, että hyökkäävä pelityyli toimii hyviksenä?

Meiz kirjoitti:
einari kirjoitti:En sanonut epäileväni Xatalosta, kunhan huomioin ettei hän juurikaan ole saanut aktiivisuudestaan huolimatta epäilyjä osakseen.

Okkei, käsitin tuon epäilynä koska tavallaan nostit hänet yli muiden listattujen pelaajien. Tulkitsen viestisi kuitenkin niin ettet pidä Violetin tai rayn lynkkaamista tänään kannattavana ja sen sijaan pitäisi keskittyä neutraalimpeihin, tai siis tuulen alapuolella pysytelleihin? Mitä mieltä olet Hukasta hänen viimeisimmän postauksen jälkeen (sama kysymys myös Cameronille)? Onko Jeku paras arvauksesi pahikseksi?

Yritän huomioida myös keskustelun ulkopuolelle ja tuulen alapuolelle jäävät pelaajat, koska tuntuu, että pahikset usein lymyilevät siellä ja se, josta ensimmäisenä päivänä kohkataan harvemmin (kokemukseni mukaan) paljastuu pahikseksi. Pahisten on edullisempi pysytellä mahdollisimman mietoina, ainakin alkupelistä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että Violetin tai rayn lynkkaaminen tänään on hyvä idea, koska olen suoraan sanottuna kummissani molemmista pelaajista ja näiden motiiveista. :D Hukan viimeisin postaus ei herättänyt minussa mitään suurempia tunteita, joskin hänen pointtinsa sinusta olivat mielestäni hyviä/mielenkiintoisia ja mielenkiintoista oli myös, että hän lähti äänestämään sinua. Periaatteessa pahiksen olisi ehkä helpompi massata, mutta toisaalta pahiksen kannattaisi varmaan pedata valmiiksi muuta epäilyä. Elän toivossa, että Jeku heräilisi kertomaan mielipiteitään, mutta enpä voi sanoa, että paras arvaukseni pahikseksi olisi henkilö, joka ei ole juuri edes osallistunut peliin. Jeku on kylläkin käyttänyt piileskelyä pahistaktiikkana, joten sinänsä mielelläni houkuttelisin hänet varjoistaan esiin.

Hukan viimeisimmistä sovitteluista saan vähän hyvisvibaa. :D Hän hyväksyi Meizin selitykset ja poisti äänen tältä, en tiedä, jollain tasolla hyvismäistä. Sovittelutyyli voisi toki olla myös luottamusta herättävä pahistaktiikka, mutta viimeisimmistä viesteistä sain sen kuvan, että hän oikeasti yrittää saada jotain tolkkua peliin (sitä nimittäin alettaisiin tässä oikeastikin kaivata :D).

Aika hämmentävä tilanne tällä hetkellä. Ray on mukavasti sekoittanut pakkaa, mutta en ihan vielä ole saanut kiinni mistään langanpäästä, joka johtaisi siihen, että rayn pelityyli olisi hyvä hyvistaktiikkana. Odottelen kyllä innosta täristen, jos jotain siihen viittaavaa ilmenee. Hyvää pahistaktiikkaakaan siitä ei kuitenkaan saa, mutta pahistaktiikkana se on vielä huonompi, koska pahikselle lynkatuksi tuleminen on huomattavasti kriittisempää, kuin hyvikselle. Voi toki olla, että ray on pahis joka on vaan päättänyt lähteä pää pystyssä ja viedä mukanaan mahdollisimman monta vihollista. :D En varsinaisesti ole rayn lynkkaamista vastaan, koska hänen pelinsä ei nähdäkseni ole tällä hetkellä kovinkaan hyvisten peliä edistävää, vaan lähinnä kaikki katseet suuntautuvat häneen ja jos hän sattuu olemaan hyvis, niin pahikset saavat suht vapaasti rellestää taustalla samalla kun ray kiukuttelee peliketjussa.

Oon ihan väsynyt ja silmät alkavat lupsua, pahoitteluni jos ajatusketjuni tai ainakin yritykseni ilmaista niitä alkoivat muuttua puuroksi viestin loppua kohden. :D
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 15.08.2017 22:12:25

Suosittelen jokaista huomioimaan kielenkäytön jatkossa, jotta jokaisella olisi mukavampi peli.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 22:13:16

Ehkä ollaan puhuttu jostain pelityylisi yksityiskohdasta aiemmin, mutta en nyt muista kaikkea, ja vähintään osa siitä varmaan muutenkin on vanhentunutta tietoa (tai alunperinkin väärää jos se on tullut pelaajalta itseltään, koska itse ei yleensä ole paras arvioimaan omia ominaisuuksiaan). Ehkä jokin mitä sanoin oli virheellistä/vanhentunutta/väärinymmärrettyä, mutta miten se liittyy mihinkään? Sanoin koko ajan että se tuskin oli tarkka kuvaus pelityylistäsi ja oli vain irrallista pohdiskelua lähinnä vastauksena siihen kun pelityyliäsi kysyttiin. Luultavasti olin sitä paras täällä arvioimaan, vaikka en silti kovin hyvä, joten kerroin mitä mieltä olin. Ihan samat havainnot olen laittanut useammassa aiemmassakin pelissä hyviksenä.

Yhtä hyvin voisin sanoa, että on aivan potaskaa sanoa minua pahikseksi pelityylini perusteella. En ole koskaan, koskaan mennyt aktiivisesti sinua vastaan pahiksena. Aina olen käytännössä joko nuoleskellut sinun egoasi tai vähintään pysynyt taustalla. Se vain on liian vaarallista touhua ja riski lipsahdukselle on suuri. Eikä oikeastaan mitään hyötyjä ole, sinunkin lynkkauksesi vain näyttäisi hirveältä pahis-Xatan näkökulmasta jälkeenpäin. Suurin [englanninkielinen kirosana] tässä pelissä tähän asti on siis tuo että olisin pahis koska olen ollut anti-rayn tai "vääristellyt metaasi" tai mitä nyt väitätkään. Ei ole ihan hirveän selvää. Joka tapauksessa se olisi itsemurhaa pahiksena enkä käsitä miksi olisit tuota mieltä hyviksenä. Pahiksena toki puhuit samanlaista potaskaa siinä VS-pelissä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 22:26:30

Xatalos kirjoitti:Ehkä ollaan puhuttu jostain pelityylisi yksityiskohdasta aiemmin, mutta en nyt muista kaikkea, ja vähintään osa siitä varmaan muutenkin on vanhentunutta tietoa (tai alunperinkin väärää jos se on tullut pelaajalta itseltään, koska itse ei yleensä ole paras arvioimaan omia ominaisuuksiaan). Ehkä jokin mitä sanoin oli virheellistä/vanhentunutta/väärinymmärrettyä, mutta miten se liittyy mihinkään? Sanoin koko ajan että se tuskin oli tarkka kuvaus pelityylistäsi ja oli vain irrallista pohdiskelua lähinnä vastauksena siihen kun pelityyliäsi kysyttiin. Luultavasti olin sitä paras täällä arvioimaan, vaikka en silti kovin hyvä, joten kerroin mitä mieltä olin. Ihan samat havainnot olen laittanut useammassa aiemmassakin pelissä hyviksenä.

Yhtä hyvin voisin sanoa, että on aivan potaskaa sanoa minua pahikseksi pelityylini perusteella. En ole koskaan, koskaan mennyt aktiivisesti sinua vastaan pahiksena. Aina olen käytännössä joko nuoleskellut sinun egoasi tai vähintään pysynyt taustalla. Se vain on liian vaarallista touhua ja riski lipsahdukselle on suuri. Eikä oikeastaan mitään hyötyjä ole, sinunkin lynkkauksesi vain näyttäisi hirveältä pahis-Xatan näkökulmasta jälkeenpäin. Suurin bullshit tässä pelissä tähän asti on siis tuo että olisin pahis koska olen ollut anti-rayn tai "vääristellyt metaasi" tai mitä nyt väitätkään. Ei ole ihan hirveän selvää. Joka tapauksessa se olisi itsemurhaa pahiksena enkä käsitä miksi olisit tuota mieltä hyviksenä. Pahiksena toki puhuit samanlaista potaskaa siinä VS-pelissä.

Miksi se olisi huono idea pahiksena? Sinä teet sen joka ikisessä pelissä hyviksenäkin, mutta tässä pelissä et ole ollenkaan OIKEASTI ollut kiinnostunut miksi minä olen syyttänyt Violetia. Olet täysin sivuuttanut sen miksi mä olen/olin sitä mieltä että Violet on pahis, ja sanoit jotain, joka ei ollenkaan pidä paikkaansa, musta. Mitä mun pitäisi ajatella? (Pahoittelut kiroilusta GM:lle). Tämän jälkeen annat ymmärtää ettei tämä oikeastaan ollutkaan niin paha asia. Mutta äänesi ei muuteu mihinkään. Oletko siis sitä mieltä että olen mafia, ja jos olet, miksi?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 22:27:48

Esimerkkinä siitä miten olen hyviksenä aiemmin arvioinut raynia olkoon tämä (melko viimeaikainen):

http://www.teamliquid.net/forum/mafia/5 ... age=37#739

Jos olet laiska, niin tässä kriittiset kohdat:

I'm not confident that he's scum, but usually when he's adamant about pushing weak cases he's scum. That's what triggered my lingering suspicion after his big case post.

- - -

I didn't explain this well. When I say "force" I'm not referring to confidence - ray always has this in spades.
What I mean is that he tends as mafia to treat people like total morons if they dissent from him, whereas you can see here that he's not being degrading or demeaning toward people who disagree
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 22:28:44

Ups, tein virheen.

Jälkimmäisen kohdan piti olla:

Hmmm.... Maybe you have a point. He's actually trying to explain things. As scum he's tended to just ignore / push me if I've opposed him, kind of trying to bury me / others under his posts.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 15.08.2017 22:34:52

Xatalos: kommenttini kielenkäytöstä koskee myös vieraskielisiä kirosanoja ^^'
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 22:35:44

Missä tuossa oli kirosana? :D
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 22:36:05

Aa, meinasit aiempaa viestiä?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 15.08.2017 22:39:47

Xatalos kirjoitti:Aa, meinasit aiempaa viestiä?


Joo, juuri kun olin ehtinyt laittaa kyseisestä aiheesta julkista muistutusta ^^'
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa

cron