Undertale, hyvisten voitto! Alamaailma pelastunut.

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 04.08.2017 22:08:30

Hukka, Halima ja Tacodas: vastailen teille aamulla. Nyt halusin tulla houkuttelemaan kaikkia äänestämään, jotta aika ei lopu kesken.

Tacodas, sinulla ei ole enää mitään hyvissyytä äänestää itseäsi, koska olen tullut esiin.

Jos ette tiedä let haluatte äänestää (tämä vinkki lähinnä siis kokemattomammille pelaajille), miettikää haluatteko jonkun ääniä saaneen kuolevan? Jos ette, kertokaa meille muillekin miksi pidätte heitä hycismäisinä.

Voitte myös miettiä, kuka olisi hyvä kohde minun pelokasrooöilleni ensi yönä. On hyvin mahdollista että tänä pelaaja kuolee. Itse olen ajatellut että Ares kahden pelin kiireinen voisi olla hyvä kohde. Suunnittelen myös einariin vaihtamista, koska hän on kiireinen ja vähän epäilyttävä. Mitä mieltä olette näistä ajatuksista.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Ares » 04.08.2017 22:32:16

Oon vapaaehtoinen. :D Huomasin, että aikani ei kyllä riitä kahdelle pelille. Nyt kun toisessa pelissä on yö, luen tämän pelin viestejä ja yritän koota analyysiä. Sellaista luvassa huomenna.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Tacodas » 04.08.2017 22:57:02

Violet kirjoitti:
Flowey kirjoitti:Hahahahaa! Undyne, olet paljastunut ja kuolet ensi yönä!


Tulihan se Mediapuhujakin sieltä uhoamaan ja hakemaan reaktioita, heh.

Hukka kirjoitti:
Tacodas kirjoitti:Voisin kaivella syitä pilkuista ja pisteistä ja sivulauseista vaikka kuinka jotta epäilyni einarin suhteen kuulostaisi järkeenkäyvämmältä, mutta tosiasia on, että oikeastaan vain "gut-feeling" taustalta epäilen häntä/ saan hänestä pahisvibaa. Kaksi suht neutraalilla tavalla kirjoitettua viestiä, joilla ei ole tarjonnut peliin paljoakaan. Liian mauton, ja siksi epäilyttävä :P


Myös justy saa einarista pahisvibaa. Hänen syynsä näen hyvin vibatteluina (kuten sinunkin), mutta sinä sentään mainitset, että voisit kaivella syitä esiin “vaikka kuinka”. Voisitko siis edes vähän tehdä tätä? Arvostaisin, koska itse näen hänet hyvin neutraalina.


Meinasin tässä sitä, että voisin yrittää kaivella hänen viestejään ja hakemalla hakea selitystä (itselleni ja muille) sille, miksi mulle tuli pahisvibat hänen viestittelystään, mutta en uskonut sen olevan kovin järkevää. Toin jo oikeastaan aikaisemmassa viestissäni esille, millaiset ekat fiilikset mulle tuli hänen ekasta viestistään:

einari kirjoitti:Jotenkin tuo viestisi on sellainen, että sain siitä pientä pahisvibaa lukiessani sen. Ehkä turhaan, ja vibat nyt vaan on aina vain viboja, mut mut. Tuo suht neutraalisti kirjoitettu päätelmäketjusi ja asian muotoilusi pistivät silmään sellaisina, että voisin kuvitella pahiksena kirjoittavani samantapaista kaiken tämän hässäkän keskellä ja ehkä jopa suunnittelevani pahistoverini kanssa jomman kumman meistä vetoavan siihen myöhemmin tarvittaessa


Kovin neutraalisti ja "taustalta" pelaavat ovat mun silmään aina defaultina vähän enemmän epäilyttäviä kuin aktiivisesti ja esillä olevat. (En sano, etteikö pahikset voisi olla myös aktiivisia ja esillä - kuitenkin lähtökohtaisesti uskon, että hyvisten on helpompaa ja stressittömämpää olla äänessä ja valokeilassa.) Ja se ehkä einarin viestittelyssä tuli ekana mieleen. Eka viesti tuli kuitenkin jo siinä vaiheessa, kun pöydällä oli kaikenlaista, mutta sen kummemmin mielipiteitä siinä ei paljoa tuotu esille.

Toivoisin oikeastaan jokaisen hiljaisemman vielä tulevan paikalle puhumaan, niin heistä olisi helpompi saada kuvaa.

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Lynkkausvaarassa esiintulon ajoitus onkin sitten hankalampi. Lähtökohtaisesti sanoisin, että vartijan kannattaa tulla esiin jos hänellä on eniten ääniä noin tunti ennen päivän päättymistä, mutta olen huomannut että joskus Kylän peleissä tämä on auttamatta liian myöhään, eikä tarpeeksi moni pelaaja enää ennätä paikalle reagoimaan esiintuloon. Eli jos päivä on kovin epäaktiivinen, kannattaa lynkkausvaarassa olevan vartijan harkita esiintuloaan jo aiemmin - vaikkapa 12 tuntia ennen päivän päättymistä. Toki jos tähän aikaan on vain yksi ääni itsellä, niin siitä ei vielä kannata stressata ja sen takia ei kannata palajastaa itseään.


Mä oon kyllä eri mieltä. 12 tuntia ennen päivän päättymistä on ihan liian aikaisin, jos nyt tilanne ei ole tyyliin 5 ääntä vartijalla ja 2 seuraavalla tms. Yleensä on ihan hyvin ehditty sen viimeisen tunnin aikana siirtää ääniä, ja nyt kun piilossa on enää se yksi erikoinen, niin ei ole vaaraa että äänet siirtyisivät ensimmäiseltä erikoiselta toiselle erikoiselle iltahäslingissä. Eli itse oon sitä mieltä että noin tunti on hyvä aika (ja jos näyttää siltä että joku muu pelaaja vielä miettii äänen siirtoa, niin itse olen odottanut vielä pidempäänkin, tyyliin puoli tuntia ennen päivän päättymistä, mutta tämä on jo vähän riskipeliä).


Jos pelit ovat toimineet niin, että viimeisenkin tunnin aikana ovat pelaajat aktivoituneet, niin joo, parempi, että sitten vartija ottaa varovaisesti. 12 tuntia kuulosti omaan korvaan paljolta, mutta koska en ole täällä pelannut vuosiin, en tiennyt voisiko vaarana tosiaan oikeasti olla, että viimeisenä irl päivänä liian iso osa porukasta ei tulekaan paikalle, äänestettyään jo aikaisemmin. Lynkattavaksi vartijan ei kannata tulla missään nimessä, mutta heti kun vartija roolinsa on paljastanut, kyllä hän seuraavana yönä kuolee - joten kannattaa vain yrittää puhua itsensä pussista ulos mieluummin.

Halima kirjoitti:Tästä haluaisin kysyä:
Tacodas kirjoitti:2. Olen saanut suht löyhin perustein ja helposti hyvisviboja pelaajilta, ja se on ollut mielenkiintoista omasta näkökulmastani. Etenkin sen taustan tiedostaen, että vain pahiksethan tällä hetkellä varmuudella tietävät ketkä ovat hyviksiä ja ketkä pahiksia.


Kenestä sä nyt oot saanut löyhin perustein hyvisvibaa, kun tuntui että suurin osa pelaajista oli kuitenkin epäilyttävien listalla? :P


Joo, siis muotoilin lauseeni tuossa huonosti, sori! Tarkoitin sitä, että pelaajat ovat ilmaisseet saaneensa musta hyvisviboja. "Suht löyhin perustein ja helposti" viittasi siihen.

Mulla ei oikeastaan kestään ole tullut kunnon hyvisvibaa (jos ei nyt justya lasketa mukaan). Tosin ei kyllä pahisvibaakaan. Isona syynä siinä on se, että yritän pitää mielen avoinna eri mahdollisuuksille ja pahiskomboille, kun peli on vielä näin varhaisessa vaiheessa. Yksin viesteistä on vielä hankala sanoa yhtään mitään.

Violetille muuten vielä yksi tekniikkakysymys: Onko pelokkaan pakko valita yönimeä? Aka voiko hän jättää ihmiskilven käyttämättä, vaikka olisikin vielä pelokas? Ei ole siis mikään ehdotus, että jättäisit justy kilven valitsematta. Tämä on nyt ihan hifistelykysymys, joka rupesi kiinnostamaan.

//refreshasin tässä vaiheessa, justy ja Ares tulleet väliin.

Kuuden tunnin päästä pitäisi olla hereillä ja matkalla Helsinkiin. Tästä viestistä tuli nyt sitten lyhyempi ja kökömpi kuin olisin halunnut, piti käydä äänekästä kolmikkoa enempi läpi, joku juttu mun mielestä oli vielä mihin mun piti vastatakin, mut mut... kai se on mentävä nukkumaankin vaikka sitten vajanaisen viestin jälkeenkin... --Tacodas, ++einari. Ei näytä siltä, että mua oltaisiin huomenna lynkkaamassa vartijan suojelemiseksi, ja veikkaan kyllä einarin olevan pikemminkin pahis kuin vartija. Ja okei, 1/9 tsäänssi että ääni meni nyt vartijalle, 2/9 että pahikselle... että se on sitten vain huonoa tuuria jos niin kävi.

Heitän ääneni siis yhdelle ensimmäisen päivän hiljaisimpien sakistamme, sillä perusteella, että epäilen pahistemme löytyvän sieltä. einari tulkoon puhumaan vähän lisää->
"Tacodaksen viestien lukeminen tekee minusta paranoidimman ihmisen." -Mursumus
<3
Avatar
Tacodas
Kyläläinen
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21.07.2017 22:12:14

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Violet » 04.08.2017 23:14:15

Pelokas voi olla valitsematta kohdetta, tämä lukee pelokkaan hahmokuvauksessa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja einari » 05.08.2017 00:31:56

Okei, ekaksi kootut selitykset sille, miksi oon ollut hiljainen/hajuton ja mauton/you name it. :D Oon ollut nyt pelin alettua joka ilta töissä kahdeksan tuntia, joten en ole kovinkaan tarkasti ehtinyt peliin perehtyä. Halusin kuitenkin pelaamaan, ettei venyisi taas ihan älyttömän pitkäksi tauko pelien välillä (viimeksi se oli vuoden :D). Aattelin, että kokeilen pelata vähän rennommin välillä. Sen lisäksi mulla ei ole erityisiä mielipiteitä tarjottavana tähän erikoishahmohorinaan, jota alkupeli on ollut aika pitkälti täynnä. Muiden viesteissä ei siis ole oikeastaan ollut mitään mihin tarttua, koska tuntuu, että kaikki puhe on ollut peliteknisyyksistä. Nyt on viime viestini jälkeen tullut kyllä vähän muutakin asiaa. ^_^

Halima kirjoitti:mun mielestä pienetkin vibatukset on parempi tuoda esiin kuin olla tuomatta.

Miksi?

Hukka kirjoitti:jeekaka kertoili olevansa impulsiivinen pelaaja, mutta on sittemmin kadonnut keskustelusta?

Miten impulsiivisuus siihen liittyy? :D Ehkä jeekaka on nyt impulsiivisesti hiljentynyt.

jeekaka kirjoitti:Kerrottakoon nyt tässä, että edellisessä Kylässä pelasin jossain vaiheessa aika aktiivisestikin. Pari huonosti mennyttä pahispeliä sitten söi motivaatiota, ja homma jäi. Oon ollut aika impulsiivinen pelaaja, tässä kun ei kuitenkaan oikeasti kuole, mutta oman tiimin pelin sössiminen ja epäiltynä oleminen tyyliin ekasta päivästä alkaen sitten stressasi vähän liikaa.

...tai ehkä jeekaka säikähti tämän kommentin myötä saamaansa huomiota ja pelkäsi sössivänsä taas tiiminsä pelin?

Tacodas kirjoitti:Olen saanut suht löyhin perustein ja helposti hyvisviboja pelaajilta

Millä tavalla löyhin perustein? Mä itse näen hyvisvibat aika perusteltuina, koska sun itsesi äänestämisen vaikuttaa tosi riskaabelilta pahistaktiikalta, joskin se on näköjään nyt toiminut hyvisvibaa tuovasti. Mutta sanoisin, että pahis todennäköisemmin ei ottaisi tuollaisia riskejä, joiden lopputulemasta ei ole mitään takuita. Vai koetko siis, että jotkut pelaajat ovat antaneet hyvisvibaa löyhemmin perustein ja lähteneet vaan komppaamaan muita? Ketkä?

Miina ilmoitti seurailevansa peliä taustalta, mikä ei ole häneltä nähdäkseni mitenkään poikkeuksellinen kommentti. En siis sen perusteella lähtisi tulkitsemaan hänen rooliaan.

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Lynkkausvaarassa esiintulon ajoitus onkin sitten hankalampi. Lähtökohtaisesti sanoisin, että vartijan kannattaa tulla esiin jos hänellä on eniten ääniä noin tunti ennen päivän päättymistä, mutta olen huomannut että joskus Kylän peleissä tämä on auttamatta liian myöhään, eikä tarpeeksi moni pelaaja enää ennätä paikalle reagoimaan esiintuloon. Eli jos päivä on kovin epäaktiivinen, kannattaa lynkkausvaarassa olevan vartijan harkita esiintuloaan jo aiemmin - vaikkapa 12 tuntia ennen päivän päättymistä. Toki jos tähän aikaan on vain yksi ääni itsellä, niin siitä ei vielä kannata stressata ja sen takia ei kannata palajastaa itseään.

Mä oon kyllä eri mieltä. 12 tuntia ennen päivän päättymistä on ihan liian aikaisin, jos nyt tilanne ei ole tyyliin 5 ääntä vartijalla ja 2 seuraavalla tms. Yleensä on ihan hyvin ehditty sen viimeisen tunnin aikana siirtää ääniä, ja nyt kun piilossa on enää se yksi erikoinen, niin ei ole vaaraa että äänet siirtyisivät ensimmäiseltä erikoiselta toiselle erikoiselle iltahäslingissä. Eli itse oon sitä mieltä että noin tunti on hyvä aika (ja jos näyttää siltä että joku muu pelaaja vielä miettii äänen siirtoa, niin itse olen odottanut vielä pidempäänkin, tyyliin puoli tuntia ennen päivän päättymistä, mutta tämä on jo vähän riskipeliä).

Oon samaa mieltä, että 12 tuntia on liian aikaisin. Aktiivinen päivän loppu auttaisi tähän, eli se, että pelaajat keskustelisivat päivän loppupuolella eivätkä vain seuraisi hiljaa, mitä tapahtuu. Näin tiedettäisiin suurinpiirtein, kuinka monta henkilöä on linjoilla ja kuinka pitkälle esiintulo kannattaa venyttää. Tai sitten ihmiset voisivat vaan aina kertoa, pääsevätkö osallistumaan päivän viimeisiin tunteihin. Itse todennäköisesti pääsen. Mites muut?

Oon sitä mieltä, että Ares on pelokkaalle hyvä kohde, koska hän on jo kiireinen kahden pelin kanssa ja ilmaisi myös olevansa vapaaehtoinen.

Flowey kirjoitti:Hahahahaa! Undyne, olet paljastunut ja kuolet ensi yönä!

Kiva kun sinäkin heräsit! Osuiko mieleinen rooli kohdalle?

Voidaanko tämän perusteella olettaa, että Zey ei ole mediapuhuja, vai voiko viestit ajoittaa myöhemmälle?

Tacodas kirjoitti:--Tacodas, ++einari. Ei näytä siltä, että mua oltaisiin huomenna lynkkaamassa vartijan suojelemiseksi, ja veikkaan kyllä einarin olevan pikemminkin pahis kuin vartija. Ja okei, 1/9 tsäänssi että ääni meni nyt vartijalle, 2/9 että pahikselle... että se on sitten vain huonoa tuuria jos niin kävi.

Miksi vaihdoit äänen pois itseltäsi, vaikka pidit edelleen omaa suunnitelmaasi hyvänä? Sulla oli kuitenkin edelleen ensimmäinen annettu ääni ja näin ollen olit lynkkautumassa (-> suunnitelmasi oli toteutumassa).

En oo vielä saanut muodostettua oikein epäilyjä ketään kohtaan. Tällä hetkellä lynkkautumassa on ilmeisesti Halima? Halima(kaan) ei mua erityisemmin vielä epäilytä, mutta en ole saanut hänen viesteistään sellaista hyvisvibaakaan, että olisin sen vuoksi hänen lynkkaamistaan vastaan. Siinä mielessä lynkkaisin kyllä mieluummin jonkun muun, että Halima on mukavan aktiivinen pelaaja ja olisi siksi kiva pitää hänet pelissä pidempään. Hukka on Haliman jälkeen seuraavaksi lynkkausjonossa (jos tulkitsin äänet oikein :D). Hukka on jutellut paljon ja tuntuu ennemminkin, että hän on vain innokkaana hyviksenä möläytellyt asioita ennemmin kuin lipsautellut pahiksena. Tää on kyllä aika pieni hyvisviba, mutta kuitenkin.

++Jitachi on jäänyt aika huomiotta ja hiljaiseksi. Ymmärrän, että kaksi peliä on aikaavievä kombo, mutta mitä mieltä oot tämän pelin tapahtumista?
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 05.08.2017 01:42:22

Hukka: Onhan erikoishahmon esiintulossa hyötyä, mutta poittini oli siinä, että pelin alussa hyöty on pienempi. Yhden pelaajan hyvikseksi tietäminen ei auta paljolti ollenkaan, kun pahiksilla on yhä iso massa pysyä piilossa (no tässä pelissä vain 11pelaaja). Loppupuolella pelissä varman hyviksen tietäminen taas vaikuttaa paljon enemmän. Tähän logiikkaan siis tuin ajatteluni

Pelokas tuli sitten esiin, lets see what happens. Aiheutti se jo mielenkiintoisen reaktion Areksessa. Hänen tarjoutuminen ihmismuuriksi olisi annetuilla syillä jo sinäänsä ymmärrettävä. Halutessaan hänelle olisi kuitenkin tarjoutunut mahdollisuus olla avoin keskustelulle nimenvaihdosta. Pahiksena hän olisi ehkä halunnut lähteä tällaiseen neuvotteluun, mutta nyt reaktio oli suorastaan hilpeä.

Halima ja Hukka vaikuttaa olleen eniten epäilyitä niin katsastin heidän erikseen läpi:
Halima on ollut oma reipas itsensä ja listailuakin teki ensimmäisen päivän kunniaksi. Ei siinä, että sitähän oli pahiksenakin. Muistelen, että yhdessä pelissä pahiksena hän toisen pelaajan kanssa ohjaili muita pelaajia kehumalla ja kannustamalla heitä :D
Nuo syyt mistä häntä epäillään ei kyllä oikein avautunut minulle. Sitä tässä vaan tuijottelin pitkään, että puolusteluissaan Halima sanoo ettei huomioinut vartijan suojelumahdollisuutta, mutta justy osoitti sen olevan mahdollinen vale. En sitten ymmärtänyt Haliman selitystä tälle että "puhuin vain ensimmäisestä yöstä"... Siinä sinäänsä itse ei ole niin suurta ihmetystä, että Haliman mielipide heti pelin ekassa viestissä stradegiasta ei tule päätetyksi, vaan se vaikuttaa vielä olleen asian pyörittelyä siinä vaiheessa.
Haliman reaktio justyn epäilyille olisi pahikselle mielenkiintoinen taktiikka. Käännä vastustajan miekka tätä vastaan mutta päästä se irti maahan-> pitämällä epäilijäänsä hyvismäisenä tekee itsestään hyvismäisemmän (olen itse soveltanut tällaista toimintaa)

Itsellä Hukassa herätti huomiota tuo hänen viimesin viestinsä, varmaankin tuo huoliteltu ja varovainen vastaamistapa. Kurkkasin tuota Kissan viikset- peliä jossa hän näyttää olleen pahis ja pintapuolisella vilkaisulla kirjoitustyyli vaikutti samanlaiselta. Mitä samassa pelissä olleet osaavat sanoa tästä? Sinäänsä voisi kuvitella, että jos pahisrooli osuisi uudestaan eteen, yrittäisi hän pelata hieman erilaisella lähestymistavalla.

Varmaan voisin huomenna yrittää katsoa yleensä pelaajia läpi, mutta nyt menen nukkumaan.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 05.08.2017 06:43:38

Einari: sitä mieltä että mä en erityisesti ehdi keskittymään kunnolla niinä viikonloppuina kun olen kiinni työkeikassa. Näitä ei tapahdu kuin max kerran kuussa mutta silloin kun tapahtuu mä olen kiinni siinä homman laadun takia 24/7. Yhdistettynä kahden pelin pelaamiseen, seuraavan kuukauden pelin ingamen suunnitteluun ja muihin irl-kiireisiin pidän henkilökohtaisesti hämmentävänä sitä että en ole pudottautunut pelistä vaikka olen jo valmiiksi oman jaksamiseni rajamailla. Olen tietoinen peliteknisyyskeskustelusta, Haliman pelaamisesta todella Halimasti, Justyn esilletulosta pelokkaana ja Areksen vapaaehtoisuudesta ihmiskilpenä toimimisessa. En kuitenkaan usko kykeneväni paneutuvani tarkemmin peliin tänään, kiireisin päivä tulossa.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja miina » 05.08.2017 08:41:21

Morjensta moi!
Äh, kirjotin viesti, jonka mukamas tallensin aamupalan ajaksi ja just niin se katos jonnekkin. No mutta kuitenkin, huippua, että on einarin sanoin päästy eteenpäin näistä peliteknisyyshorinoista. Ehkä pystyy jotakin kommentoimaankin siis.

Ares: Ei vakuuta hyvismäisyydellään muutaman viestin perusteella, mutta en osaa taas sanoa, että mitä käänteispsykologiaa pahis voisi käyttää siinä että suostuu innolla pelokkaan kilveksi. Voivathan he pahiksina siis olla äänestämättä pelokasta. ääh.. niinkö?

einari: Muutama viesti, joiden sävystä saan hyvin neutraalin mielikuvan. En lähtisi heti lynkkaamaan.

Halima: Kaikki viestit käytännössä vielä keskittyneet noihin erikoisiin (niinkun mullakin). Saan (taas) Halimasta jonkun takia pahisvibaa, kuten edellisissäkin peleissä, mutta koska meillä on yhteinen surullinen historia tippua aina heti alkuun hyviksinä, niin en haluais Halimaa äänestää. Haluan nähä sinunkin peliä vähän pidemmälle, mikä toisaalta ei ole hyvä juttu jos ootkin tällä kertaa oikeesti pahis..

Hukka: Voisko joku joka pitää Hukkaa pahismaisena, kertoa että minkä takia? En nyt pidä Hukkaa hyviksenäkään, mutta tuntuu että missaan jotakin kun en vaan oikein löydä mitään muuta epäilyttävää kun Piikkisiilen äänestäminen ja äänestäähän tässä pelissä kuitenkin täytyy.

jeekaka: Saan ehkä hieman pahisvibaa, ihan sen takia että jeekaka muistuttaa ystävällisesti viestissään, ettei meillä ole äänestyspakkoa. Kuitenkin ajattelisin, että on se nyt oikeasti hyviksille järkevämpää äänestää epäilyjen mukaan kuin että arvalla mentäisiin. Mutta on siis sen verran niukalti kirjoitellut, ettei oikein pysty mitään sanomaan.

Jitachi: Ei mielipidettä. Ymmärrän kiireen ja muun elämän paineet, joten en sen takia haluaisi tiputtaa. Uskoisin pahiksen kuitenkin yrittävän puolustaa itseään.

Justy: No ainakin vielä ainut ketä en epäile pahikseksi. Ja tähän mennessä olisi jo todnäk oikea pelokas tullut esille.

(miina: taitaa taas kerran yleisesti herättää epälyjä enemmän kuin luotettavuutta, mutta kyllä, olen hyvis :D)

piikkisiili: Aika neutraali mielikuva jää. En kuitenkaan sanoisi hyvikseksi, mutta en osaa sanoa miksi ei pahiskaan..

Tacodas: En usko, että pahis alottaisi pelin noin (ainakaan siihen asti kunnes poisti äänensä itseltään..), mutta toissalta, Tacodasin pelityyli nyt vaan voi vaikka olla tuollanen.. Ja Tacodas: kyllä, koen olevani vielä hyvinkin aloitteleva vaikka joku joskus sanoin, ettei sen taakse voi enää paeta koska takana jo YKSI (1) peli oli! Huh, edelleen siis käytännössä pyristelen perässä. :)

Zey -- joku: Tuosta pelitekniikkaviestistä en osaa sanoa mitään. Toivottavasti varapelaaja saatais äkkiä niin tulis jotakin sanottavaa, jos mulla nyt kyllä ikinä sellasta toisaalta on..


Eli summaten, voisin äänestää tänään: Ares, jeekaka, piikkisiili, Zey, Hukka. Yritän äänestää tänään oikeesti ajoissa, mutta haluan nyt kuitenkin vielä hieman kuulostella tän miun viestin jälkeen hetkosen. Mutta oletan, että olen illan linjoilla ellen nyt innostu lähtemään jazzeille tai synnyttämään :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 05.08.2017 09:39:40

Tacodas kirjoitti:Tulihan se Mediapuhujakin sieltä uhoamaan ja hakemaan reaktioita, heh.

Jotenkin omituinen kommentti? (Tai en itse koskaan sanoisi “heh” niin ehkä johtuu vain siitä :D )

Tacodas kirjoitti:Kovin neutraalisti ja "taustalta" pelaavat ovat mun silmään aina defaultina vähän enemmän epäilyttäviä kuin aktiivisesti ja esillä olevat. (En sano, etteikö pahikset voisi olla myös aktiivisia ja esillä - kuitenkin lähtökohtaisesti uskon, että hyvisten on helpompaa ja stressittömämpää olla äänessä ja valokeilassa.) Ja se ehkä einarin viestittelyssä tuli ekana mieleen. Eka viesti tuli kuitenkin jo siinä vaiheessa, kun pöydällä oli kaikenlaista, mutta sen kummemmin mielipiteitä siinä ei paljoa tuotu esille.

Tämän ajatuksen ymmärrän. Näen siis äänestämisen ihan perusteltuna.

Tacodas kirjoitti:Isona syynä siinä on se, että yritän pitää mielen avoinna eri mahdollisuuksille ja pahiskomboille, kun peli on vielä näin varhaisessa vaiheessa. Yksin viesteistä on vielä hankala sanoa yhtään mitään.

Odotatko siis, että saadaan ensimmäinen pahis kiinni, ja sitten vasta alat sanomaan pelaajista jotain? Luulisi, että vähän ennenkin voisi saada irti jotain? Olet toki jo kertonutkin ajatuksiasi, mutta tällä tavallaan peruutat sanomisesi?

einari kirjoitti:
Hukka kirjoitti:jeekaka kertoili olevansa impulsiivinen pelaaja, mutta on sittemmin kadonnut keskustelusta?

Miten impulsiivisuus siihen liittyy? :D Ehkä jeekaka on nyt impulsiivisesti hiljentynyt.
jeekaka kirjoitti:Kerrottakoon nyt tässä, että edellisessä Kylässä pelasin jossain vaiheessa aika aktiivisestikin. Pari huonosti mennyttä pahispeliä sitten söi motivaatiota, ja homma jäi. Oon ollut aika impulsiivinen pelaaja, tässä kun ei kuitenkaan oikeasti kuole, mutta oman tiimin pelin sössiminen ja epäiltynä oleminen tyyliin ekasta päivästä alkaen sitten stressasi vähän liikaa.

...tai ehkä jeekaka säikähti tämän kommentin myötä saamaansa huomiota ja pelkäsi sössivänsä taas tiiminsä pelin?

Tuota en tosiaan ajatellutkaan. Jotenkin itse liitän impulsiivisuuden myös äänekkyyteen, tai ainakin siihen, että uskaltaisi puhua, mutta tämäkin vain lisää hänen pahismaisuuttaan. Nyt siis herättelynä --piikkisiili ++jeekaka

Molemmat pahisvibattavat, mutta hiljainen jeekaka vei nyt äänen.

miina kirjoitti:Ares: Ei vakuuta hyvismäisyydellään muutaman viestin perusteella, mutta en osaa taas sanoa, että mitä käänteispsykologiaa pahis voisi käyttää siinä että suostuu innolla pelokkaan kilveksi. Voivathan he pahiksina siis olla äänestämättä pelokasta. ääh.. niinkö?

Uskon, että pahisAres hakisi tässä hyvisvibaa tarjoutumalla kohteeksi, toisaalta kun kuitenkin on puhuttu, ettei yötapoista välttämättä pysty sanomaan mitään -> Ares ei olisi niin epäilyttävä vaikka jäisi henkiin. Näen siis pahiksenkin aivan hyvin tarjoutuvan vapaaehtoiseksi, mutta en näe toimintaa itsessään pahismaisena, varsinkin, kun hänellä on hyvät syyt tähän.

miina kirjoitti:piikkisiili: Aika neutraali mielikuva jää. En kuitenkaan sanoisi hyvikseksi, mutta en osaa sanoa miksi ei pahiskaan..

Onko tämä vain ajatusvirhe, mutta tuossa viimeisessä virkkeessä ensimmäisessä lauseessa et sanoisi häntä hyvikseksi, mutta toisessa et osaa sanoa miksi EI pahiskaan. Ajatusvirhe vai mahdollinen pahiskaveri?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Halima » 05.08.2017 10:04:25

einari kirjoitti:
Halima kirjoitti:mun mielestä pienetkin vibatukset on parempi tuoda esiin kuin olla tuomatta.

Miksi?

Koska peli täytyy saada jollain käyntiin, ja nytkin tuo mun pieni vibatus on jo tuonut keskustelua ja vuorovaikutuksia peliin.

einari kirjoitti:Oon sitä mieltä, että Ares on pelokkaalle hyvä kohde, koska hän on jo kiireinen kahden pelin kanssa ja ilmaisi myös olevansa vapaaehtoinen.

Tämän kommentin perusteella minusta einari ois parempi kohde kuin Ares. Ares vapaaehtoisena on todennäköisemmin hyvis kuin einari, joka ei ole vapaaehtoinen.

Toisaalta nyt kun kävi ilmi, että pelokas voi olla myös valitsematta kohdetta, kannattaisiko tehdäkin niin, että pelokas ei piiloutuisi kenenkään taakse, ja vartija vartioisi pelokasta ekana yönä? Itse koen että tämä voisi johtaa parhaaseen lopputulokseen, sillä silloin varmastikaan pahikset eivät uskaltaisi hyökätä pelokkaan kimppuun. Mielipiteitä puolesta/vastaan?

miina kirjoitti:Halima: Kaikki viestit käytännössä vielä keskittyneet noihin erikoisiin (niinkun mullakin). Saan (taas) Halimasta jonkun takia pahisvibaa, kuten edellisissäkin peleissä, mutta koska meillä on yhteinen surullinen historia tippua aina heti alkuun hyviksinä, niin en haluais Halimaa äänestää. Haluan nähä sinunkin peliä vähän pidemmälle, mikä toisaalta ei ole hyvä juttu jos ootkin tällä kertaa oikeesti pahis..

Hah, kiitos vain "mukavasta" muistutuksesta! :D

Hei jeekakan epäilijät, huomasitteko tätä:
jeekaka kirjoitti:Huomenta kaikille! Oon kieli pitkällä odottanut pelin alkua, mutta mun aikataulut menikin uusiksi, joten voi olla että eka päivä nyt jää kumminkin vähän epäaktiivisemmaksi mun osalta.


Hukan lisäksi olisin tällä hetkellä valmis äänestämään einaria, koska tuo pitempi viesti oli kyllä pitkä, mutta tuntui että siinä vain vähän tökittiin sinne tänne, eikä oikein kuitenkaan otettu mihinkään kantaa. Ääneni pysyy nyt kuitenkin Hukalla, koska en ole löytänyt hänen viesteistään mitään, mitä hän ei olisi voinut pahiksena sanoa, ja tuntuu että hänen ajatuksensa lähtevät pahiksen näkökannalta. Lisäksi Hukka on pelannut tosi saman oloisesti kuin edellisessä pelissään missä oli pahis.

Mä pääsen koneelle vielä tänään ehkä kolmen-neljän-viiden maissa joksikin aikaa, mutta sitten mulla on iltameno ja en pysty olemaan paikalla iltasählingeissä. Jos siis suunnittelette mun lynkkausta, olisi kiva jos se olisi tiedossa jo neljään mennessä niin voin puolustautua, kiitos! :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.08.2017 10:36:21

Elän hektistä taiteilijaelämää, ja siksi olen ollut pari päivää poissa pelistä kokonaan :D Ja ennen sitä jo puhelimen varassa, ja en yksinkertaisesti kykene kokoamaan ajatuksia puhelimella kirjoittaessa. Näistä syistä olen valitettavasti myös suhteellisen pihalla pelistä. Pelokas on tullut esiin, joten erikoishyvistaktiikoista ei ehkä kannata jatkaa, mutta tässäpä nyt muutama satunnainen huomio:

Sain Halimasta hieman pahisvibaa, johtuen luottamuksen antamisesta mulle :D Tää tosin voi olla vain mä, koska oon tottunut olemaan epäilyttävä ja tottakai on helpompi luottaa tyyppiin joka luottaa muhun -> tällaista tilannetta ei tosin tässä pelissä ollut, koska kukaan ei ollut epäillyt mua aiemmin eli peesaushyviksen rooli mulle ei ollut kovin todennäköinen.

Tacodas on menettänyt silmissäni varman hyviksen statuksensa kun ei ole enää lynkkautumassa omalla äänellään, mutta yleisesti ottaen Tacodasin logiikka käy mulle järkeen ja siksi vaikuttaa silmissäni hyvismäiseltä ja haluaisin luottaa häneen.

Mediapuhujan viestistä sellainen huomio, että se tuli Zeyn pudottautumisen jälkeen mutta ennen kuin varapelaaja oli löytynyt. Mediapuhujan viestit julkaistaan ilta- ja päiväviesteissä sekä väliaikalaskennoissa erikseen pyydettäessä, joten periaatteessa mahdollisuuksien rajoissa, että Zey on lähettänyt viestin ennen tiputtautumistaan ja pyytänyt julkaistavaksi myöhemmin, mutta tällä hetkellä pitäisin Zeytä/hänen korvaajaansa epätodennäköisenä pahismediapuhujana. Toinen pahiksista voi toki edelleen olla, ja sinänsä myös pahisten lipsahduksen lisäksi voisi olla tilaisuus hankkia luottamusta tälle. (Tosin tälleen mutuna voisin kuvitella, että pahis!Zey olisi solidaarisuussyistä sinnitellyt pidempään pelissä.) Eli ei nyt sinänsä raskauttavaa eikä välttämättä edes merkityksellistä, mutta kunhan pisti silmään.

Päivän päättyessä en ole paikalla, mutta koitan vähän paremmalla ajalla keritä vielä jotain rustaamaan. En tosin lupaa mitään :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 05.08.2017 10:56:21

Tacodas kirjoitti:Halima (6 viestiä)
Halima on mulle iso kysymysmerkki. Olen justyn kanssa samaa mieltä siitä, että Halima keskittyi kovasti siihen, pitävätkö ihmiset mua hyviksenä vai pahiksena. Tosin, päivän tapahtumat huomioon ottaen, se on kyllä ollut puheenaihena muutenkin paljon.


En ole mielestäni kiinnittänyt huomiota siihen että Halima keskittyisi siihen pitävätkö ihmiset sinua hyviksenä vai pahiksena. Epäilen Halimaa siis siksi, että hän ei tunnu viesteissään päätyvän niihin johtopäätöksiin, joihin hänen olettaisi viestien sisältöjen perusteella päätyvän.

Tacodas kirjoitti:Isoja fiiliksiä yksittäisistä pelaajista suuntaan tai toiseen ei ole vielä muodostunut.
Sen sijaan, sen pohjalta miten kuvittelisin pelimme pahisparin tällä hetkellä toimivan... Oikeastaan tällä hetkellä veikkaisin eniten, että pahiksemme ovat hiljaisimpien pelaajien joukossa. Ensimmäinen päivä on ollut erikoinen (pelaaja äänestää itseään, erikoishahmo tulee jo esiin, erikoisia taktiikoita pöydällä), ja uskon, että se on saanut pahiksemmekin varpailleen ja varovaisiksi. Tästä syystä lynkkauslistani näyttäisi:
einari (ykkösenä koska antanut eniten pahisviboja mulle), miina, Jitachi/jeekaka/Ares

Halimasta ja Hukasta veikkaan, että jos toinen on pahis, toinen ei ole. Tai sitten yrittävät etäännyttää itseään toisistaan. Mutta enemmän mietintöjä laitan, kun olen ehtinyt lukea puheliaampien pelaajien viestit uudemman kerran.


Minä luulen, että pahiksen hiljaisuus/äänekkyys riippuu ihan pelaajan kiireistä ja pelityylistä. Ekan päivän keskustelu on koskenut lähinnä mekaniikkaa, mistä on helppo puhua puolesta riippumatta, jos on puheliasta tyyppiä. Ei sillä, epäilen itsekin einaria mutta kuten olen sanonut, luulen että aika suuri osa tästä epäilystä on aiemman pelin aiheuttamaa paranoiaa.

Avaatko vielä tuota ajatustasi Halimasta ja Hukasta? Mikä heidän vuorovaikutuksessaan viittaa mielestäsi siihen että toinen on pahis ja toinen ei?

Hukka kirjoitti:
justy kirjoitti:Hukan viimeisimmät viestit ovat mielenkiintoisia, ja ne auttoivat huomaamaan etten ole oikein osannut muodostaa mitään mielipidettä piikkisiilistä, vaikka hän on kirjoittanut suht paljon.

Avaisitko tätä ajatusta enemmän? Millä tapaa viestini ovat mielenkiintoisia, ja nyt kun piikkiksen neutraaliuden(?) silmissäsi tajusit, onko hänestä uusia näkökulmia?


Viestisi olivat/ovat mielenkiintoisia, koska sinuun alkoi kohdistua painetta Haliman suunnalta. En tiedä johtuiko se tuosta paineesta vai siitä että peli edistyi, mutta Haliman äänen jälkeen aloit minusta puhua pelistä laajemmin kuin sitä ennen. Vastauksesi Halimalle ja muille olivat minusta hyvin kirjoitettuja ja perustelusi vaikuttivat järkeviltä. Niiden lukemisen jälkeen (varsinkin nyt kun olen lukenut ne uudelleen) tunsin että minulla on nyt parempi kuva sinusta kuin aiemmin. En osaa tuon paremmin selittää, enkä ole ihan varma mitä mieltä minun pitäisi sinusta olla, mutta en tällä hetkellä epäile sinua niin paljoa että haluaisin sinut lynkata.

Piikkisiilistä tajusin siis sen, etten ollut oikein muodostanut hänestä mitään kuvaa. Luin tänään ketjun uudestaan, ja piikkisiili on silmissäni neutraali. Hän on puhunut paljon mekaniikasta, ja hänen ajatuskulkuaan on aika vaikea seurata, mikä ilmeisesti johtuu siitä että hän ymmärsi sääntöjä väärin. Mutta mielestäni piikkisiili on puhunut aiheesta loogisesti: hänellä on ollut kanta, jota hän on ajanut vakaasti. Se että hän ei ole muuttanut mieltään vaikka hänen sääntökäsitystään on korjattu ei mielestäni ole epäilyttävää, koska enimmäkseen hänen vastustuksensa tuntuu perustuvan yleiseen ajatukseen siitä, että erikoisroolien esiintulo on hyödyllisempää pahiksille kuin hyviksille koska pahikset ovat paremmassa asemassa mind gamejen pelaamiseen.

Piikkisiililtä haluaisin kuitenkin kysyä selvennystä tähän:

piikkisiili kirjoitti:Siis nyt en tiedä, mitä olen ajatellut.. :D. Varmaan sekoittanut pelokkaan ja vartijan voimat keskenään. Ja sitten jos tuo viestittelykään ei ole mahdollista niin munhan pitää miettiä tämä uusiksi läpi. Ainakaan aikasessa esiintulossa (aka ekana päivänä) ei olisi sitten samanlaisia riskejä, mutta olen yhä skeptinen saisiko hyvikset silloin hyödyllisiä tietoja vai karkaisiko fokus salateorioihin.


Voisitko selventää mitä tarkoitat sillä että sekoitit pelokkaan ja vartijan voimat keskenään? Ja miten se että pelokas ja vartija eivät voi viestitellä keskenään tekee ensimmäisen päivän esiintulosta riskittömämpää?

Halima kirjoitti:Mä oon kyllä eri mieltä. 12 tuntia ennen päivän päättymistä on ihan liian aikaisin, jos nyt tilanne ei ole tyyliin 5 ääntä vartijalla ja 2 seuraavalla tms. Yleensä on ihan hyvin ehditty sen viimeisen tunnin aikana siirtää ääniä, ja nyt kun piilossa on enää se yksi erikoinen, niin ei ole vaaraa että äänet siirtyisivät ensimmäiseltä erikoiselta toiselle erikoiselle iltahäslingissä. Eli itse oon sitä mieltä että noin tunti on hyvä aika (ja jos näyttää siltä että joku muu pelaaja vielä miettii äänen siirtoa, niin itse olen odottanut vielä pidempäänkin, tyyliin puoli tuntia ennen päivän päättymistä, mutta tämä on jo vähän riskipeliä).


Ehkä meitä on vielä sen verran jäljellä, että viimeisen tunnin aikana on tarpeeksi pelaajia paikalla vartijan pelastamiseen. Välillä kuitenkin tuntuu, että viimeisen 12 tunnin aikana vain pari pelaajaa käy kirjoittamassa topikkiin - toki useampi saattaa lukea ja voisi reagoida äänenvaihdolla jos siitä olisi selkeä pyyntö topikissa.

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Eikö tuo viimeinen virke viittaa nimenomaan siihen että ajattelit vartijan voivan vartioida pelokasta sitten kun pelokkaan ihmiskilpi on käytetty?

Ei. Ymmärrän kyllä että se näyttää siltä kun se on tuossa perässä, mutta oikeasti ajattelin vain ensimmäistä yötä. Mulla oli vähän kiire tuota viestiä kirjoittaessani ja en tosiaan ehtinyt ajatella kaikkea loppuun asti. (Jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut jättää koko mekaniikkakeskustelut väliin kun oli kiire, mutta minkäs teet kun on niin kiinnostavat uudet roolit!)

justy kirjoitti:Kun luin viestisi, minusta vaikutti siltä että olit jo ennalta päättänyt vastustaa pelokkaan esilletuloa. Silti pohdit Tacodasin ehdotusta ja löydät siitä hyviä pointteja, mutta tämä pohdinta ei tunnu vaikuttavan mielipiteeseesi. Se ei siis vaikuta aidolta pohdinnalta, vaan näennäisaktiivisuudelta/osallistumiselta.

Edelleen syytän kiirettä, ja sitä että luin viestejä järjestyksessä läpi ja kommentoin niihin. Sanoinhan jo sen ekan viestin lopussa että "en ehdi nyt joka kantilta näitä vääntämään". Tuon jälkeen siis (ja jopa viestin keskellä ehkä, en muista enää) mielipiteeni on muuttunut monta kertaa sitä mukaa kun näistä on keskusteltu.


Kumpaa mieltä siis olit tuon ensimmäisen viestin lopussa (jos vain pystyt muistamaan): pelokkaan pitäisi tulla esiin vai pysyä piilossa?

einari kirjoitti:
Tacodas kirjoitti:--Tacodas, ++einari. Ei näytä siltä, että mua oltaisiin huomenna lynkkaamassa vartijan suojelemiseksi, ja veikkaan kyllä einarin olevan pikemminkin pahis kuin vartija. Ja okei, 1/9 tsäänssi että ääni meni nyt vartijalle, 2/9 että pahikselle... että se on sitten vain huonoa tuuria jos niin kävi.

Miksi vaihdoit äänen pois itseltäsi, vaikka pidit edelleen omaa suunnitelmaasi hyvänä? Sulla oli kuitenkin edelleen ensimmäinen annettu ääni ja näin ollen olit lynkkautumassa (-> suunnitelmasi oli toteutumassa).


Miten ymmärrät Tacodasin suunnitelman ja miksi hänen olisi mielestäsi ollut loogista pitää äänensä itsessään?

@Tacodas: Pystytkö linkkaamaan epicMafia(?)-sivustolla pelaamiisi viimeisimpiin pahispeleihin?

piikkisiili kirjoitti:Itsellä Hukassa herätti huomiota tuo hänen viimesin viestinsä, varmaankin tuo huoliteltu ja varovainen vastaamistapa. Kurkkasin tuota Kissan viikset- peliä jossa hän näyttää olleen pahis ja pintapuolisella vilkaisulla kirjoitustyyli vaikutti samanlaiselta. Mitä samassa pelissä olleet osaavat sanoa tästä? Sinäänsä voisi kuvitella, että jos pahisrooli osuisi uudestaan eteen, yrittäisi hän pelata hieman erilaisella lähestymistavalla.


Pystytkö antamaan esimerkkejä edellisestä pelistä, mitkä Hukan viesteistä siellä olivat mielestäsi samanlaisia? Tai Halima, sulla oli samat fiilikset Hukan pelin samanlaisuudesta hänen edelliseen peliin (vaikka olen siinä pelimodena, ei mulla ole erityistä muistikuvaa Hukan viesteistä).

Ja Hukka, oletko pelannut viime aikoina jollain sivustolla hyviksenä? Pystytkö linkkaamaan jonkin hyvispelisi?

Halima kirjoitti:Toisaalta nyt kun kävi ilmi, että pelokas voi olla myös valitsematta kohdetta, kannattaisiko tehdäkin niin, että pelokas ei piiloutuisi kenenkään taakse, ja vartija vartioisi pelokasta ekana yönä? Itse koen että tämä voisi johtaa parhaaseen lopputulokseen, sillä silloin varmastikaan pahikset eivät uskaltaisi hyökätä pelokkaan kimppuun. Mielipiteitä puolesta/vastaan?


Jos pahikset ampuisivat, he saisivat varman hyviksen hengiltä ja tekisivät vartijasta tavallisen kyläläisen (joka toki voisi sitten kertoa olleensa vartija ja muuttua varmaksi kyläläiseksi). Jos oletetaan että Zeylle ei löydy korvaajaa, pahikset saisivat kaksi kyläläistä hengiltä yhden pahiksen hinnalla. Sitten oltaisiin 7-1 tilanteessa, jossa olisi yksi varma hyvis (aiempi vartija). Tuo sallisi vielä kaksi harhalynkkausta, jonka jälkeen oltaisiin 3-1 tilanteessa. Sitten jos hyvikset eivät lynkkaisi ja pahis yötappaisi, oltaisiin 2-1 tilanteessa ja mukana olisi yhä yksi varma hyvis.

Tuo ostaisi kyllä hyviksille lisäaikaa, jos siis pahikset päättäisivät tappaa vartioidun pelokkaan.

Haittapuolena olisi ehkä se, että pahikset saisivat huoletta käyttää yötappoaan kehen tahansa muuhun kuin pelokkaaseen, koska heidän ei tarvitsisi huolehtia vartijasta. Tällöin riski vartijan kuolemiseen yön aikana lisääntyisi, koska pahikset saattaisivat lynkata hänet.

Luulen, että jos oletamme ettei Zeylle löydetä korvaajaa, minun kannattaisi valita Zey kohteekseni. Jos pahikset päättävät ampua minua, yön aikana kuolee vain yksi pelaaja, joka kuolisi mahdollisesti muutenkin. Jos he ampuvat jonkun muun, he saattavat osua vartijan vartioimaan kohteeseen.

@jeekaka: meinasitko myös äänestää tänään?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 05.08.2017 11:13:08

Näköjään Jeku on varapelaajalistalla, mutta ilmeisesti ei ainakaan vielä ole pystynyt hyppäämään Zeyn saappaisiin? Jos oletamme että Jeku korvaa Zeyn yön aikana, en tiedä onko ajatukseni piiloutua Zeyn taakse järkevä.

Haliman suhteen en ole oikein vieläkään ymmärtänyt miten hänen ajatuksensa on kulkenut mekaniikkakeskusteluissa ja mikä hänen puolustuksensa oikein on. Nähdäkseni hän on sanonut kaksi eri asiaa:

1) Olin pelkurin esiintuloa vastaan ja Tacodasin argumentit eivät vakuuttaneet minua koska en tajunnut että vartija voisi vartioida pelkuria 1. yön jälkeen. Myöhemmin Zeyn viesti sai minut näkemään pelkurin esiintulon edut.

Tätä selitystä vastaan sotii eniten se että Haliman viestiä lukemalla on vaikea välttyä ajatukselta että hän pohti ajatusta siitä että vartijan voi vartioida pelokasta.

2) Toinen Haliman selitys on, että hän kyllä muutti mielensä kirjoittaessaan vastausta Tacodasille, mutta ei kuitenkaan muokannut viestinsä kohtaa, jossa hän sanoi vastustavansa erikoisten esiintuloa. Tätä tulkintaa tukee se, että Halima sanoi minun syyllistyneen samaan kuin hän, kun viestini alussa sanoin että erikoisten kannattaa pysyä piilossa mutta myöhemmin viestissä kannatin Tacodasin ajatusta pelkurin esiintulosta.

Tätä selitystä vastaan sotii se, että Halima myöhemmin toisti näkemyksensä siitä, että erikositen pitäisi pysyä piilossa. Vasta Zeyn viestin jälkeen hän muutti mielensä pelokkaan suhteen.

Kertauksena, mikä tästä tekee siis pahismaista? Lähinnä se, että Haliman prosessi ei tunnu luontevalta. Tuntuu että hän osallistuu keskusteluun ja pyrkii komppailemaan Tacodasin mielipiteitä (ei aiheuta konfliktia), mutta sitten kuitenkin esittää johtopäätöksiä, jotka eivät mitenkään korreloi hänen komppailuidensa kanssa. Haliman hyvisselitys on se, että hänellä on ollut kiire, eikä hän ole siksi ehtinyt kunnolla pureutua esitettyihin ajatuksiin. Tämä on varmasti mahdollista, mutta minusta Haliman pohdinta viesteissä on ollut hyvää ja syvällistäkin, se vain ei ole vaikuttanut hänen lopputulemaansa.

Halima on edeleen mielestäni paras veikkaus pahikseksi niistä pelaajista jotka ovat osallistuneet aktiivisesti. Hiljaisemmista pelaajisa on aina vaikeampaa sanoa. Heistä äänestäisin mieluiten einaria. Jitachi tai jeekaka kävisi myös, tosin ymmärsin molempien viesteistä että he olettavat aktiivisuutensa lisääntyvän. Ares ja miina ovat hiljaisista hyvismäisimmät. Ares siksi että hän tarjoutui pelokkaan suojakilveksi ja miina viimeisimmän viestinsä perusteella. Siinä oli minusta hyvää pohdintaa pelaajista, ja jos miina jatkaa tuolla tavalla pelaamista, hän varmasti tarjoaa tietoa jonka perusteella hänen puoltaan voi arvioida hyvin.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja einari » 05.08.2017 11:18:12

miina kirjoitti:Ares: Ei vakuuta hyvismäisyydellään muutaman viestin perusteella, mutta en osaa taas sanoa, että mitä käänteispsykologiaa pahis voisi käyttää siinä että suostuu innolla pelokkaan kilveksi. Voivathan he pahiksina siis olla äänestämättä pelokasta

Pahiksen varmaan kannattaisi ihan yhtä lailla todeta olevansa valmis pelokkaan kilveksi sen suuremmitta mutinoitta, jottei kiinnitä huomiota itseensä.

Miina tuntuu listauksessaan pitävän kaikkia muita neutraaleina, paitsi jeekakaa, josta saa vähän pahisvibaa. Kuitenkin:
miina kirjoitti:Eli summaten, voisin äänestää tänään: Ares, jeekaka, piikkisiili, Zey, Hukka.

Voisitko perustella muistakin kuin jeekakasta, miksi voisit äänestää heitä tänään? Esim. Hukasta sanot:
miina kirjoitti:Voisko joku joka pitää Hukkaa pahismaisena, kertoa että minkä takia? En nyt pidä Hukkaa hyviksenäkään, mutta tuntuu että missaan jotakin kun en vaan oikein löydä mitään muuta epäilyttävää kun Piikkisiilen äänestäminen ja äänestäähän tässä pelissä kuitenkin täytyy.

...ja kuitenkin olisit valmis äänestämään häntä? Muiden perässäkö vain?

Halima kirjoitti:Toisaalta nyt kun kävi ilmi, että pelokas voi olla myös valitsematta kohdetta, kannattaisiko tehdäkin niin, että pelokas ei piiloutuisi kenenkään taakse, ja vartija vartioisi pelokasta ekana yönä? Itse koen että tämä voisi johtaa parhaaseen lopputulokseen, sillä silloin varmastikaan pahikset eivät uskaltaisi hyökätä pelokkaan kimppuun. Mielipiteitä puolesta/vastaan?

Vastaan. Sittenhän pelokas (todennäköisesti) kuolee toisena yönä, mutta jos pelokas nyt ottaa kilven, selviää hän ainakin ensi yön kilven avulla, ja sitten seuraavan yön vartijan avulla (ellei vartija kuole heti alkuun, kuten erikoishahmoilla on tapana).

Ehkä justyn kannattaisi ottaa kuitenkin kilvekseen mielestään mahdollinen pahis? Näin saadaan pidettyä pelokas useamman yön hengissä, koska pahikset eivät uskalla koskea tähän, mikäli tällä on pahis kilpenään (-> pelokas kuolee yöllä -> kaikki tietävät että pelokkaan kilpi on pahis).

Halima kirjoitti:Lisäksi Hukka on pelannut tosi saman oloisesti kuin edellisessä pelissään missä oli pahis.

Okei, mielenkiintoista! Ovatko muut kyseisessä pelissä pelanneet/peliä pelanneet samaa mieltä? Piikkis ilmeisesti lukaisi pelin nopeasti läpi ja oli.

jeekaka kirjoitti:Mediapuhujan viestistä sellainen huomio, että se tuli Zeyn pudottautumisen jälkeen mutta ennen kuin varapelaaja oli löytynyt. Mediapuhujan viestit julkaistaan ilta- ja päiväviesteissä sekä väliaikalaskennoissa erikseen pyydettäessä, joten periaatteessa mahdollisuuksien rajoissa, että Zey on lähettänyt viestin ennen tiputtautumistaan ja pyytänyt julkaistavaksi myöhemmin, mutta tällä hetkellä pitäisin Zeytä/hänen korvaajaansa epätodennäköisenä pahismediapuhujana. Toinen pahiksista voi toki edelleen olla, ja sinänsä myös pahisten lipsahduksen lisäksi voisi olla tilaisuus hankkia luottamusta tälle. (Tosin tälleen mutuna voisin kuvitella, että pahis!Zey olisi solidaarisuussyistä sinnitellyt pidempään pelissä.) Eli ei nyt sinänsä raskauttavaa eikä välttämättä edes merkityksellistä, mutta kunhan pisti silmään.

Jos viestit saa ajoitettua, niin voisi hyvinkin olla pahistaktiikka pudottautua ja pyytää laittamaan viesti jälkikäteen. Tai siis pudottautumiselle on varmaan ollut muitakin syitä, mutta en siis kuitenkaan ehkä veikkaisi tämän perusteella, ettei Zey ole mediapuhuja.

justy kirjoitti:
einari kirjoitti:
Tacodas kirjoitti:--Tacodas, ++einari. Ei näytä siltä, että mua oltaisiin huomenna lynkkaamassa vartijan suojelemiseksi, ja veikkaan kyllä einarin olevan pikemminkin pahis kuin vartija. Ja okei, 1/9 tsäänssi että ääni meni nyt vartijalle, 2/9 että pahikselle... että se on sitten vain huonoa tuuria jos niin kävi.

Miksi vaihdoit äänen pois itseltäsi, vaikka pidit edelleen omaa suunnitelmaasi hyvänä? Sulla oli kuitenkin edelleen ensimmäinen annettu ääni ja näin ollen olit lynkkautumassa (-> suunnitelmasi oli toteutumassa).

Miten ymmärrät Tacodasin suunnitelman ja miksi hänen olisi mielestäsi ollut loogista pitää äänensä itsessään?

Ymmärsin, että Tacodasin suunnitelma oli tavishyviksenä tulla lynkatuksi, jottei vahingossa osuttaisi erikoishahmoon (kuten ensimmäisenä päivänä on tapana). Mun mielestä Tacon olisi ollut loogista pitää äänensä itsellään, mikäli hän edelleen piti suunnitelmaansa toimivana. Hänellä oli kuitenkin ensimmäinen ääni ja hän oli lynkkautumassa, ja on ihan mahdollista ettei kukaan saa ekana päivänä kahta ääntä. Toisaalta tietysti kukaan ei lähtenyt Tacon suunnitelmaan mukaan, joten sinänsä järkevämpi vaihtaa äänensä itseä epäilyttävälle pelaajalle, koska jos joku saa päivän aikana enemmän kuin yhden äänen, se ei ole ainakaan Tacodas.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.08.2017 11:52:27

justy kirjoitti:@jeekaka: meinasitko myös äänestää tänään?


En todellakaan tiedä. Jos meinaan, niin tällä hetkellä äänestäisin luultavasti Halimaa - perusteena omat vibat ja se, että erikoishyvistä olisi helppo kompata. Jokseenkin köppäiset perustelut, ja haluaisin kumminkin keretä lukemaan topicin vielä uudestaan, niin että saisin vähän parempaa kokonaiskuvaa. En oo tällä hetkellä oikein edes kärryillä äänestystilanteesta :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 05.08.2017 12:05:00

Halima kirjoitti:Hei jeekakan epäilijät, huomasitteko tätä:
jeekaka kirjoitti:Huomenta kaikille! Oon kieli pitkällä odottanut pelin alkua, mutta mun aikataulut menikin uusiksi, joten voi olla että eka päivä nyt jää kumminkin vähän epäaktiivisemmaksi mun osalta.

En tosiaan huomannut! Ja jeekaka tuleekin heti itsekin tästä muistuttamaan. Nyt mua epäilyttää einari, joka tuli niin sujuvasti lietsomaan minun epäilyjäni jeekakaa kohtaan... No joka tapauksessa --jeekaka. Uudessa viestissä ei mitään ihmeellistä, jonka vuoksi ääntäni säilyttäisin siellä suunnalla.

justy kirjoitti:Minä luulen, että pahiksen hiljaisuus/äänekkyys riippuu ihan pelaajan kiireistä ja pelityylistä. Ekan päivän keskustelu on koskenut lähinnä mekaniikkaa, mistä on helppo puhua puolesta riippumatta, jos on puheliasta tyyppiä.

Minä taas jotenkin näkisin, että pahiksena olisi matalampi kynnys jäädä hiljaiseksi, mutta olet toki oikeassa.

justy kirjoitti:Ja Hukka, oletko pelannut viime aikoina jollain sivustolla hyviksenä? Pystytkö linkkaamaan jonkin hyvispelisi?

Ainoa pelikokemukseni on K3:sta vuosilta 2012-2013, enkä ole tietoinen, että noita pelejä pystyisi enää lukemaan (enkä myöskään usko, että pelasin samalla tyylillä). Kissan viikset oli tosiaan ensimmäinen pelini tauon jälkeen, ja siinäkin olin vain varapelaajana.

Sulavasti taas pääsemme peliteknisyyksiin tuossa pelokkaan ja vartijan nimien mietinnässä... Halima aloittaa tällä kertaa, tuo kyllä varteenotettavan ajatuksen mukaan, mutta sellainen on myös justylla. Ajatuksista en sen vertaa osaa sanoa, molemmat vaikuttavat hyviltä. justyn ajatuksiin tosin luottaisin mieluummin itsestäänselvistä syistä.

justy kirjoitti:Kertauksena, mikä tästä tekee siis pahismaista? Lähinnä se, että Haliman prosessi ei tunnu luontevalta. Tuntuu että hän osallistuu keskusteluun ja pyrkii komppailemaan Tacodasin mielipiteitä (ei aiheuta konfliktia), mutta sitten kuitenkin esittää johtopäätöksiä, jotka eivät mitenkään korreloi hänen komppailuidensa kanssa. Haliman hyvisselitys on se, että hänellä on ollut kiire, eikä hän ole siksi ehtinyt kunnolla pureutua esitettyihin ajatuksiin. Tämä on varmasti mahdollista, mutta minusta Haliman pohdinta viesteissä on ollut hyvää ja syvällistäkin, se vain ei ole vaikuttanut hänen lopputulemaansa.

justy jälleen kerran perustelee Haliman pahismaisuuden hyvin, mikä sinänsä saa minutkin kallistumaan siihen, että Halima tosiaan olisi pahis. En ole kuitenkaan tätä ajatusprosessia itse tehnyt, joten tuntuu epävarmalta. En äänestäisi epävarmuuksissani ainakaan vielä tässä vaiheessa.

einari kirjoitti:Vastaan. Sittenhän pelokas (todennäköisesti) kuolee toisena yönä, mutta jos pelokas nyt ottaa kilven, selviää hän ainakin ensi yön kilven avulla, ja sitten seuraavan yön vartijan avulla (ellei vartija kuole heti alkuun, kuten erikoishahmoilla on tapana).

Pelokas ei kuolisi toisena yönä, koska tällöin hän voisi ilmoittaa kilven itselleen (tosin sillä varauksella, että kilpi onkin pahis), riski on tietysti olemassa, mutta kilpi edistää toisenakin yönä pelokkaan selviytymisen mahdollisuutta. Riski kuitenkin on olemassa myös sinun ehdottamassasi versiossa, vai onko sinulla varmaa tietoa, että Ares on hyvis, jolloin justy selviäisi hänet valitessaan?

Halima kirjoitti:Lisäksi Hukka on pelannut tosi saman oloisesti kuin edellisessä pelissään missä oli pahis.
Voisiko tähän vaikuttaa, että tämä on vasta toinen pelini neljän vuoden tauon jälkeen?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.08.2017 12:10:38

Eli tilanne tällä hetkellä se, että Halima olisi tippumassa justyn äänellä, lisäksi ääni einarilla, Jitachilla ja mulla. einarin ääni Jitachille vaikutti jonkinlaiselta herättelyltä, jota tämä ei kuitenkaan poistanut ainakaan vielä, vaikka Jitachi siihen reagoi. Mikäli Halima on pahis, jonkinlaista pelastuskuviota tässä voisivat olla mahdollistamassa einari tai Hukka. Tacodas puolestaan asetti Haliman pudotusvaaraan poistamalla äänensä. Näillä spekseillä Haliman roolin tietämisestä voisi olla hyötyäkin.

//No niin Hukka poistikin äänensä, joten puolet siitä mitä kirjoitin, ei ole enää ajankohtaista. Pitää vielä tarkistaa piikkisiilille annetun aiemman äänen perustelut ja ajankohta, ilmeisesti einarille annettu ääni on ainakin jätetty pysyväksi joten ehkä jopa turvallisempaa poistaa oma ääni jos kyseessä on pahispari Halima-Hukka.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.08.2017 12:15:55

Ai näköjään missasin että Halima äänesti Hukkaa :D Pitäisi varmaan oikeasti lukea vähän huolellisemmin näitä viestejä... Vilpittömät pahoitteluni siitä että olen näin ulapalla.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.08.2017 12:57:03

++ Tacodas (Tacodas)
++ Halima (justy)
++ Hukka (Halima)
++ piikkisiili (Hukka)
- - Tacodas (Tacodas)
++ einari (Tacodas)
++ Jitachi (einari)
- - piikkisiili (Hukka)
++ jeekaka (Hukka)
- - jeekaka (Hukka)

No niin, päivitetyt ajatukset. Halima ei ollut Hukkaa äänestäessään sen antaessaan pudotusuhan alla, mutta Tacodas oli jo ilmaissut mahdollisuuden muuttaa omaa ääntään, eli mahdollisuus oli olemassa. Tällä hetkellä Haliman äänestyskäytöksessä ei ole mitään erityisen epäilyttävää, mutta aikaa tehdä pelastusliikkeitä toki on vielä.

Mikäli Halima on pahis, näillä näkymin Hukka ei vaikuta todennäköiseltä pahiskumppanilta, vaikka toki jos tilanne on se, että jompi kumpi pahiksista lynkkautuu joka tapauksessa, toinen saa immuniteetin pahistoveriaan äänestämällä. Hukka on äänestellyt suhteellisen kevyesti eikä ääni ole tällä hetkellä voimassa. Mikäli Hukka olisi Haliman pahistoveri, tässä vaiheessa aivan turvallista jättää äänestämättä.

einarin ääni Jitachille mietityttää. Halima on epäillyt Jitachia: ”Jitachilta on tullut vasta kaksi lyhyttä viestiä. Toisessa viestissä oleva "takaikkuna" Tacodasin epäilemiselle myöhemmin epäilyttää vähän.” Hukan lisäksi Jitachi on ainoa, jonka Halima mainitsee epäilyttäväksi listausviestissä, jossa antaa äänensä. Sanoisin, että mikäli meillä on pelastusliikkeeseen valmistautuva pahispari, se on tässä. Jos einari on Haliman pahistoveri, niin oikeastaan ainoa vaihtoehto oli äänestää itse Jitachia, kun muut potentiaaliset vaihtoehdot pudotettaviksi olivat einari itse ja piikkisiili, jolle Halima oli jo antanut vähän hyvisvibaa.

Näillä perusteilla: ++Halima
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 05.08.2017 13:06:45

miina: Miksi Hukan ääni minulle olisi epäilyttävä, jos pidät minun äänestämistä myös itsellesi mahdollisuutena?

justy kirjoitti:Voisitko selventää mitä tarkoitat sillä että sekoitit pelokkaan ja vartijan voimat keskenään? Ja miten se että pelokas ja vartija eivät voi viestitellä keskenään tekee ensimmäisen päivän esiintulosta riskittömämpää?

Olen ilmeisesti jossain kohtaa rooleja analysoidessa luullut, että molemmat toimivat sillä logiikalla, että kaikki yön kohteet kuolevat. Toi että sain kuulla ettei erikoishahmot viestittele keskenään ei liity tuohon aikasin esiintulon riskiarviointiin eli se on siinä kommenttiosuudessa ei loogisessa kohtaa. Viestittelyä kommentoin sen takii, että se minun miettimäni stradegia ei sitten olisi ollutkaan hyödyllinen.
Siitä, miten Hukan kirjoitustyyli olisi sama kuin viime pahispelissä, niin katsoin miten hän vastaa hänelle esitettyihin kysymyksiin ja syytöksiin. Molemmilla kerroilla on ollut sellaista muodollista sovittelua (selittämisen mukaan ympätty kiitoksia ja pahoitteluja ja sanamuotoilut virallisen kuulostavia). En ole siis lukenut hänen kaikkia viestejään läpi enkä myöskään tiedä missä konseptissa ne on esitetty, kun en tunne peliä. Hän esitti ilmeisesti myös pahiksena rohkeasti mielipiteitään pelaajista (myös epäloogisesti). En tarkoita, että Hukan hyvä pelissäolo olisi pahismaista, mutta Kissan viikset- pelin perusteella siitä ei antaisi itsestään hyvispisteitäkään.

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Eikö tuo viimeinen virke viittaa nimenomaan siihen että ajattelit vartijan voivan vartioida pelokasta sitten kun pelokkaan ihmiskilpi on käytetty?


Ei. Ymmärrän kyllä että se näyttää siltä kun se on tuossa perässä, mutta oikeasti ajattelin vain ensimmäistä yötä. Mulla oli vähän kiire tuota viestiä kirjoittaessani ja en tosiaan ehtinyt ajatella kaikkea loppuun asti. (Jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut jättää koko mekaniikkakeskustelut väliin kun oli kiire, mutta minkäs teet kun on niin kiinnostavat uudet roolit!)

En yhäkään ymmärrä tuota puolustustasi. Mitä siis ajattelit ensimmäisestä yöstä..?

jeekakalta mielenkiintoinen pointti, että Halimaa äänestettäisiin ulos, jotta päivän käyttäytymisiä päästäisiin huomenna analysoimaan. Tämä palautuu oikestaan perus lähestymiseen ekan päivän taposta: halutaanko neutraali hiljainen pelaaja pois koska se olisi pahikselle helpoin pelistradegia vai halutaanko jollain epäilyillä äänestää äänekkäämpi, jotta seuraava päivä etenisi. Itse suhtaudun niin, että mielummin äänestää pelaajaa josta on epäilyttävää materiaali ja antaa hiljaisempien vielä mahdollisuuden tuoda itseään ilmi myöhemmin.

//jeekaka tuli väliin. Luulisin ymmärtäväni hänen logiikkaa, mutta oliko sinusta Halimassa itsessään jotain epäilyttävää?
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.08.2017 13:12:14

piikkisiili kirjoitti://jeekaka tuli väliin. Luulisin ymmärtäväni hänen logiikkaa, mutta oliko sinusta Halimassa itsessään jotain epäilyttävää?


Viba, jota perustelinkin jo tuolla aiemmin :D Se, että äänestystilanteesta löytyi matskua, joka tukee tätä vibaa, sai sitten lopulta tekemään äänestyspäätöksen. Mietin kyllä itsekin, että onko vähän epäreilua jos äänestän Halimaa vaikka epäilykset tulee pääasiassa einarin toiminnasta. Saatan siis vaihtaa ääntäni, koska einarin pudottaminenkin on mahdollista tänään.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 05.08.2017 13:17:20

jeekaka: Viballa perusteleminen kuulostaa nyt vähän laiskalta, kun justy erikseen pyysi kommentoimaan hänen perusteluitaan Halimasta. Toisinsanoen jos sulla on vibaa Halimasta niin luulisi sulla olevan halua miettiä häneen kohdistuneita pohdintoja oman vibasi syyn selvittämiseksi? Tai edes reagoida niihin?
++ nyt tuota logiikkaasi seuratessa voidaan miettiä oliko tämä tekosyy varmistella sitä että Hukka ei joudu pudotettavaksi?
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Halima » 05.08.2017 14:40:37

justy kirjoitti:Kumpaa mieltä siis olit tuon ensimmäisen viestin lopussa (jos vain pystyt muistamaan): pelokkaan pitäisi tulla esiin vai pysyä piilossa?

Olin kyllä muistaakseni sitä mieltä että pelokkaan tulisi pysyä piilossa. En siis tosiaan ehtinyt ajatella seuraavia öitä, enkä sitä, että tosiaan vartija voi vartioidan pelokasta sitten kun kilpi on mennyttä jne.

justy kirjoitti:Tai Halima, sulla oli samat fiilikset Hukan pelin samanlaisuudesta hänen edelliseen peliin (vaikka olen siinä pelimodena, ei mulla ole erityistä muistikuvaa Hukan viesteistä).

No en mäkään sitä ihan täysillä seurannut, koska olin tipahtanut jo kun Hukka tuli peliin. Mun mielestä Hukka on kuitenkin pelannut samanlaisella energialla ja innokkaan oloisena. Joo, hyviskin voisi olla innokas, mutta silti.

Tuosta pelokkaasta ja vartijasta vielä:
Jos vartija vartioi pelokasta ekana yönä ja pelokas ei valitse ihmiskilpeä, pahikset tuskin lähtisivät tappamaan pelokasta (koska se veisi pahiksen samalla mukana). Silloin tosiaan pahikset saisivat vapaasti valita muista pelaajista tapponsa, mutta heillä olisi vain 1/6 todennäköisyys osua vartijaan, 5/6 todennäköisyys osua tavikseen.

Tällöin jos molemmat erikoiset selviäisivät erikoisvoimineen ensimmäisestä yöstä, oltaisiin jo tilanteessa, jossa meillä hyvin todennäköisesti olisi pelin loppuun asti varma hyvis mukana: esim. toisena yönä pahikset yrittävät tappaa pelokasta -> tappavat jonkun taviksen, kolmantena yönä pahikset tappavat vartijan (joka on todennäköisesti jo joutunut tulemaan esiin), neljäntenä päivänä on mukana vielä pelokas varmana hyviksenä, ja neljäntenä päivänä ollaan jo lylo-tilanteessa jos sitä ennen ei löydetä pahiksia.

Mun mielestä tuosta taktiikasta ois enemmän hyötyä kuin haittaa, mutta jos justy on sitä mieltä että ei tehdä näin niin sekin on mulle ok. Justyhän sen loppupeleissä päättää, koska hän on pelokas.

einari kirjoitti:Vastaan. Sittenhän pelokas (todennäköisesti) kuolee toisena yönä, mutta jos pelokas nyt ottaa kilven, selviää hän ainakin ensi yön kilven avulla, ja sitten seuraavan yön vartijan avulla (ellei vartija kuole heti alkuun, kuten erikoishahmoilla on tapana).

Tämä sai kyllä einarin pahismaisuuden kasvamaan mun silmissä. Luulisi einarin fiksuna pelaajana hoksaavan, että pelokas voi käyttää kilpeään toisena yönä vaikkei ekana käyttäisikään. Sen sijaan pahiksena einarin on helppo peesailla justyn perässä ja olla suunnitelmaa vastaan, sillä suunnitelmahan on varmasti pelottava pahiksille.

Myös tämä kappale on eipäs tai sittenkin juupas -maisuudessaan pahismainen:
einari kirjoitti:Mun mielestä Tacon olisi ollut loogista pitää äänensä itsellään, mikäli hän edelleen piti suunnitelmaansa toimivana. Hänellä oli kuitenkin ensimmäinen ääni ja hän oli lynkkautumassa, ja on ihan mahdollista ettei kukaan saa ekana päivänä kahta ääntä. Toisaalta tietysti kukaan ei lähtenyt Tacon suunnitelmaan mukaan, joten sinänsä järkevämpi vaihtaa äänensä itseä epäilyttävälle pelaajalle, koska jos joku saa päivän aikana enemmän kuin yhden äänen, se ei ole ainakaan Tacodas.


Täten siirrän ääneni einarille.
--Hukka
++einari
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.08.2017 14:52:33

piikkisiili kirjoitti:jeekaka: Viballa perusteleminen kuulostaa nyt vähän laiskalta, kun justy erikseen pyysi kommentoimaan hänen perusteluitaan Halimasta. Toisinsanoen jos sulla on vibaa Halimasta niin luulisi sulla olevan halua miettiä häneen kohdistuneita pohdintoja oman vibasi syyn selvittämiseksi? Tai edes reagoida niihin?
++ nyt tuota logiikkaasi seuratessa voidaan miettiä oliko tämä tekosyy varmistella sitä että Hukka ei joudu pudotettavaksi?


Jos Hukka olisi mun pahiskaveri, pysyisin mahdollisimman kaukana tästä sopasta, kun Hukalla on kaikki mahdollisuudet äänestää Halimaa itsekin :D

einarin ääni Jitachille kummastutti heti, koska se oli musta herättelyäänen luontoinen, mutta einari ei kuitenkaan poistanut sitä Jitachin reagoitua. Sinänsä pahikselle ei ole mitään järkeä tulla tuollaisessa tilanteessa heittämään ääntä ja kiinnittämään sillä huomiota itseensä, ja kun huomasin että Halima oli jo äänestänyt Hukkaa, olin jo päätymässä siihen, ettei tän päivän äänestyksessä oo mitään pahismaista ja toteamassa vibani pelkäksi kuvitteluksi. Sitten luin tarkemmin Haliman listausta ja muita annettuja ääniä, tosiaan huomasin että einari on äänestänyt juuri sitä ainoaa, jolle Halimalla on olemassa perusteet vaihtaa äänensä. Aiemmin Halimalla kuitenkin oli periaatteessa toiveita siihen, että Hukkaa innostuisi äänestämään joku muukin, mutta se tosiaan on alkanut näyttää epätodennäköisemmältä joten varasuunnitelma saattoi alkaa olla tarpeen. Pahiksena toimisin tilanteessa itsekin täsmälleen näin, ja siitä olen jäänyt myös kiinni. Siksi tää kuvio epäilyttää nyt tällä hetkellä todella vahvasti enkä varmaan tule pääsemään epäilyistäni ennen kuin jomman kumman rooli on tarkastettu.

Halimaa mun on helpompi äänestää erikoishyviksen peesissä varsinkin kun Halima olisi lynkkaantumassa muutenkin, ei tule ehkä niin huono omatunto jos oonkin väärässä ja hätistetään vartija esiin :D

//Halima väliin - jaahas, en ole varma mitä ajattelen tästä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Halima » 05.08.2017 15:49:54

Äänestystilanne on nyt mun laskujen mukaan tämä:
2 Halima (justy, jeekaka)
2 einari (Tacodas, Halima)
1 Jitachi (einari)
1 jeekaka (Hukka)

Ja mun pitää ihan kohta lähteä, enkä ole varma ehdinkö/muistanko edes kännykällä seurata illan tapahtumia. Mä ymmärrän että oon ollut epäilyttävä, mutta:
    1. Pienessä peruspelissä mua epäiltiin paljon ekan päivän aikana, ja sain osani äänistäkin. Kuitenkin jo toisena päivänä olin melko yleisesti hyvikseksi luettu, ja toisena yönä pahikset tappoivat mut.
    2. Kissan viiksissä sain heti alusta lähtien epäilyjä päälleni, enkä onnistunut karistamaan niitä niskastani, jolloin jouduinkin tulemaan esiin työmatkalaisena, ja tietäähän sen miten siinä käy.
Yritän siis sanoa, että mä oon näköjään aina epäilyttävä eikana päivänä. Eli voisitteko mitenkään antaa mulle aikaa toiseen päivään? Jos vielä silloinkin vaikutan pahismaiselta, niin lynkatkaa pois, mutta tällä aina-ekana-päivänä-pahismainen -historialla on vaan tosi tympeää olla aina se ekan päivän äänimagneetti. Jooko?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.08.2017 15:57:29

Tää on todennäköisesti mun illan viimeinen viesti peliin, ja pidän ääneni Halimalla, koska äänenvaihto einarille haiskahtaa pelastautumisyritykselle, ja vaikka olisivatkin pahispari niin kaverin äänestäminen oikeastaan ainoa looginen valinta tilanteessa, jossa alkaa näyttää siltä että jompikumpi on todennäköinen lynkattava.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja einari » 05.08.2017 16:22:46

Joo siis unohdin poistaa ääneni Jitachilta viestini lopuksi, piti kyllä. :D Äänestin Jitachia, koska katselin pelin osallistujalistaa ja pohdiskelin, ketkä olivat jääneet hiljaisemmiksi, ja yllätyin kuin näin Jitachin listalla - hän tuntui jääneen kokonaan huomiotta. Mutta joo, Jitachia on nyt turha enää herätellä jos hän ei enää ehdi kirjoittaa peliin.

--Jitachi
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja miina » 05.08.2017 16:23:28

Hukka kirjoitti:
miina kirjoitti:piikkisiili: Aika neutraali mielikuva jää. En kuitenkaan sanoisi hyvikseksi, mutta en osaa sanoa miksi ei pahiskaan..

Onko tämä vain ajatusvirhe, mutta tuossa viimeisessä virkkeessä ensimmäisessä lauseessa et sanoisi häntä hyvikseksi, mutta toisessa et osaa sanoa miksi EI pahiskaan. Ajatusvirhe vai mahdollinen pahiskaveri?


Öö, ehkä ajatusvirhe, en tajua itsekään, että miten päin sanat nyt oikein pitäis asetelle. Tarkoitan siis, että piikkisiili ei aiheuta suurempia hyvisvärinöitä, mutta en osaa sanoa että miksi olisi pahismainenkaan. Tuliko se nyt yhtään selkeämmin?

einari kirjoitti:Miina tuntuu listauksessaan pitävän kaikkia muita neutraaleina, paitsi jeekakaa, josta saa vähän pahisvibaa. Kuitenkin:
miina kirjoitti:Eli summaten, voisin äänestää tänään: Ares, jeekaka, piikkisiili, Zey, Hukka.

Voisitko perustella muistakin kuin jeekakasta, miksi voisit äänestää heitä tänään? Esim. Hukasta sanot:
miina kirjoitti:Voisko joku joka pitää Hukkaa pahismaisena, kertoa että minkä takia? En nyt pidä Hukkaa hyviksenäkään, mutta tuntuu että missaan jotakin kun en vaan oikein löydä mitään muuta epäilyttävää kun Piikkisiilen äänestäminen ja äänestäähän tässä pelissä kuitenkin täytyy.

...ja kuitenkin olisit valmis äänestämään häntä? Muiden perässäkö vain?



Neutraaliksi olin itse omassa listauksessani ajatellut myös Areksen, piikkisiilen, Zeyn ja Hukan, kun en heistä sen tarkemmin maininnut olevan pahiksia tai hyviksiä. Ja minun mielestäni piikkisiilen äänestäminen ei ole epäilyttävää, mutta kysyinkin tavallaan, että onko se jonkun muun mielestä siis se syy miksi Hukkaa epäillään. Hukka on mulle edelleen neutraali. Ja koska en ensisijaisesti halunnut äänestää suoraan jeekakaa, jonka mainittin pahismaiseksi, koska häneltä oli tullut vain kaksi viestiä ensimmäisenä päivänä, joten laitoin äänestyslistalle myös neutraalit. Ja ne muut ketä en tuohon mahdolliseen äänestyslistaani laittanut, olin mielestäni jotenkin perustellut, että miksi ei tänään heitä. Toivottavasti olin..

Mulla saattaakin jäädä ilta välistä, luen vielä viestit ja äänestän/kautta yritän tajuta kuka olisi tippumassa ja miksi..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja miina » 05.08.2017 16:51:30

Huomasin, että olin maininnut myös einarin neutraaliksi, mutta että en lähtisi heti tiputtamaan. Nyt kun olen lukenut muiden viestejä (olen näköjään melko vietävissä), niin einari hieman epäilyttää. Ääh ja hieman Haliman viimeisimmässä viestissä kalskahtaa epätoivo, josta en osaa sanoa onko enemmän pahismaista kuin hyvismäistä. Halima on kyllä pelannut himpun erilailla kuin aiemmin. Muttakun muttakun.. aina sama homma, Halima kuitenkin olis hyvis!

Siitä huolimatta, pakko äänestä tänään, koska huomisesta en tiedä: ++einari. Ääni saattaa vielä vaihtua Halimalle, sitä tässä nimittäin olen vaihdellut muutaman kerran boldauksen sisällä, halimaa ja einaria.. Mutta kun tuntuis epäreilulta äänestää Halimaa, kun ei pääse puolustautumaan.

Eikö einarin ääni ole nyt muuten kellään? Oon aivan hukassa kaikkien välilehtien ja lajiteltujen viestien keskellä..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Undertale 1 päivä päättyy 5.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja einari » 05.08.2017 16:55:11

Hukka kirjoitti:Nyt mua epäilyttää einari, joka tuli niin sujuvasti lietsomaan minun epäilyjäni jeekakaa kohtaan...

Enkä tullut, vaan ihmettelin, miten impulsiivisuus liittyi jeekakan hiljenemiseen.
einari kirjoitti:
Hukka kirjoitti:jeekaka kertoili olevansa impulsiivinen pelaaja, mutta on sittemmin kadonnut keskustelusta?

Miten impulsiivisuus siihen liittyy? :D Ehkä jeekaka on nyt impulsiivisesti hiljentynyt.

Miten impulsiivisuus ja jeekakan hiljeneminen liittyvät toisiinsa? Tämän jälkeen tökin jeekakan suuntaan, mutta se ei kyllä ollut mitenkään sinun lietsomiseksesi tarkoitettu. :D

Hukka kirjoitti:Pelokas ei kuolisi toisena yönä, koska tällöin hän voisi ilmoittaa kilven itselleen (tosin sillä varauksella, että kilpi onkin pahis), riski on tietysti olemassa, mutta kilpi edistää toisenakin yönä pelokkaan selviytymisen mahdollisuutta. Riski kuitenkin on olemassa myös sinun ehdottamassasi versiossa, vai onko sinulla varmaa tietoa, että Ares on hyvis, jolloin justy selviäisi hänet valitessaan?

Jos Ares on pahis, niin justy kyllä kuolee mikäli pahikset häneen tähtäävät, mutta justyn kuollessa saadaan myös selville, että Ares on pahis, mikä ei ole ollenkaan huono tilanne sekään. :D Mutta tuossa mulla oli kyllä ajatusvirhe, että kilven voi tosiaan ottaa toisena yönäkin!

Hukka kirjoitti:
Halima kirjoitti:Lisäksi Hukka on pelannut tosi saman oloisesti kuin edellisessä pelissään missä oli pahis.

Voisiko tähän vaikuttaa, että tämä on vasta toinen pelini neljän vuoden tauon jälkeen?

:DD Tää ei oo kyllä kovinkaan pätevä epäilyperuste ilman jotain vertailukohtaa pelistä, jossa oot ollut hyvis.

Mä en ehkä itse haluaisi pudottaa Halimaa tänään. Olisi kiva pitää aktiivinen pelaaja mukana, ja musta tuntuu että Halima-raukka putoaa AINA ihan pelin alussa. :D

Halima kirjoitti:
einari kirjoitti:Vastaan. Sittenhän pelokas (todennäköisesti) kuolee toisena yönä, mutta jos pelokas nyt ottaa kilven, selviää hän ainakin ensi yön kilven avulla, ja sitten seuraavan yön vartijan avulla (ellei vartija kuole heti alkuun, kuten erikoishahmoilla on tapana).

Tämä sai kyllä einarin pahismaisuuden kasvamaan mun silmissä. Luulisi einarin fiksuna pelaajana hoksaavan, että pelokas voi käyttää kilpeään toisena yönä vaikkei ekana käyttäisikään. Sen sijaan pahiksena einarin on helppo peesailla justyn perässä ja olla suunnitelmaa vastaan, sillä suunnitelmahan on varmasti pelottava pahiksille.

Myös tämä kappale on eipäs tai sittenkin juupas -maisuudessaan pahismainen:
einari kirjoitti:Mun mielestä Tacon olisi ollut loogista pitää äänensä itsellään, mikäli hän edelleen piti suunnitelmaansa toimivana. Hänellä oli kuitenkin ensimmäinen ääni ja hän oli lynkkautumassa, ja on ihan mahdollista ettei kukaan saa ekana päivänä kahta ääntä. Toisaalta tietysti kukaan ei lähtenyt Tacon suunnitelmaan mukaan, joten sinänsä järkevämpi vaihtaa äänensä itseä epäilyttävälle pelaajalle, koska jos joku saa päivän aikana enemmän kuin yhden äänen, se ei ole ainakaan Tacodas.

Joo on kyllä useampi ajatusvirhe tullut näköjään. :D Tuo jälkimmäinenkin oli sellainen, jonka tajusin vasta tuossa pohdiskellessani -> juupas-eipäs-meininkiä.

jeekaka kirjoitti:Tää on todennäköisesti mun illan viimeinen viesti peliin, ja pidän ääneni Halimalla, koska äänenvaihto einarille haiskahtaa pelastautumisyritykselle, ja vaikka olisivatkin pahispari niin kaverin äänestäminen oikeastaan ainoa looginen valinta tilanteessa, jossa alkaa näyttää siltä että jompikumpi on todennäköinen lynkattava.

Miksi pelkäät niin kovasti että äänesi vaikuttaa pelastautumisyritykseltä?

Ja miina näköjään massasi myöskin minua. Mulla ei ole juu ääntä tällä hetkellä kenelläkään, en oikein tiedä ketä äänestäisin.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa

cron