Undertale, hyvisten voitto! Alamaailma pelastunut.
Lähetetty: 31.07.2017 22:50:11
Undertale
PJ: Violet
VPJ/APJ: Zey
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 11 - 15 ilmoittautuneiden mukaan
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: Cameron
Koko Snowdin oli kaaoksessa sen ihmisen tultua. Ei Friskin, vaan sen toisen. Sen, joka nautti muiden kärsimisestä ja tappamisesta. Kuningas Asgore oli julistanut hätätilan, ja kutsunut koolle kaikki, jotka pystyivät vaikuttamaan yleiseen järjestykseen... Juuri tälläistä tilaisuutta se ihminen varmaankin odotti
"Huomio, järjestys saliin", totesi Asgore yrittäen rauhoittaa valtaistuinsalissa käydyn keskustelun. Sans oli vitsaillut Papyrukselle spagetista, ja saanut hänet hiiltymään. Mettaton lähetti suoraa lähetystä rauhoittaakseen fanejaan. Undyne tarkkaili tilannetta silmä kovana, ja Alphys suunnitteli keksintöä, jolla vitsauksesta pääsisi eroon. Undynen ehdottaessa radikaaleja ideoita puuttui Toriel välittömästi peliin rauhoittaen tilanteen. Väittelyt olivat kestämättömiä.
"Olen varma, että joukossamme on naamioitujia", totesi Asgore kohahduttaen salia. "Alphyksen lukemat osoittavat niin. Vaikka en haluaisi tehdä tätä millään... Päivä kun on vielä niin kaunis. Haluaako kukaan kupillista teetä?"
"Asgore, lopeta jo se pehmoilu, vaan kerro suunnitelmasi", vaati Undyne kiivaasti. Alphys inahti hänen vieressään punastuen.
"Tämä on mielestäni niin ikävää... Mutta minun pitää pyytää teitä nimeämään epäilyttävimmän henkilön tässä salissa. Kun hänet on nimetty, on hänen aika astua keksintöön. Se on ainut tapa korjata tilanne lopullisesti."
Kukaan ei tiennyt mistä keksinnöstä hän puhui, mutta kukaan ei halunnut joutua siihen.
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Lisäksi Kylässä on käytössä varanimisysteemi, johon pääsee tutustumaan varanimisysteemi -topicissa. Mikäli yönimeä ei ole käytettävissä kun vuorokausi on umpeutunut (aikaisemmin vain, jos pelinjohtaja on erikseen ilmoittanut kyseisen yön umpeutumisajan olevan lyhyempi), eivät erikoishahmot toimi lukuun ottamatta varanimisysteemi -topicissa mainittuja rooleja.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka pelipäivä. Jokaisen pelaajan tulee siis kirjoittaa peliketjuun vähintään kerran pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet poistetaan sen päivän iltana ulos äänestetyn pelaajan mukana. Tällöin puhepakkoaan suorittamattomalle pelaajalle haetaan varapelaajaa. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään yhden kierroksen ajan.
Hahmot:
Hyvät:
1 vartija, Undyne the Undying, Undertalen pätevin ja mahtavin taistelija, joka tekee kaikkensa puolustaakseen monstereita. Voi joka yö vartioida yhtä henkilöä. Jos kyseinen henkilö tapetaan yöllä, tappaa Undyene myös hyökkääjän. Onnistuttuaan tapossa muuttuu tavalliseksi kyläläiseksi. Kyky ei estä vartioitua henkilöä kuolemasta. Vartija ei voi kohdistaa kykyä itseensä, eikä henkilöön, jota vartioi edeltävänä yönä.
1 pelokas, Dr. Alphys, Undertalen kuninkaallinen tiedemies ja Undynen ihailija. Voi valita pelin alussa henkilön, joka kuolee tämän puolesta yötapoissa. Kohdetta voi vaihtaa öisin, ei vaikuta päivätappoihin. Voi myös olla valitsematta kohdetta. Valittuaan kohteen se pysyy samana, ellei sitä muuteta - yönimeä ei siis tarvitse toistaa, jos haluaa piileskellä saman henkilön takana. Kyky toimii vain kerran pelin aikana, ja kun henkilö on kuollut pelokkaan puolesta, muuttuu tämä tavalliseksi kyläläiseksi. Jos yrittää käyttää pahista ihmiskilpenä, hän epäonnistuu tässä, ja tappo toteutuu normaalisti.
Jos erikoishahmojen kyvyt osuvat samaan henkilöön, erikoishahmopari lähtee romanttisille treffeille kaatopaikalle. Tämä tarkoittaa sitä, että vartija ei toteuta vartiointia. Jos vartioinnin kohteeseen osutaan tapolla, tämä kuolee normaalisti ilman, että pahiksille aiheutuu miestappioita. Pelokkaan rooli ei myöskään toimi, sillä hän unohtaa pelkonsa treffeille lähtiessään. Jos pelokasta kohdistetaan yötapolla tässä tilanteessa, hän kuolee normaalisti. Osapuolet saavat aamulla tietää, jos osuivat samaan henkilöön, ja saavat tietoon toistensa identiteetit.
7 tavallista, mutta omalla tavallaan erikoista hyvistä. Jokaiselle pelaajalle arvotaan yksi Undertalen hahmoista pelihahmoksi. Tällä on merkitystä vain tarinan kannalta. Erikoishahmoille sekä pahiksille arvotaan myös peitehahmot, joina he voivat esiintyä. Tavalliset nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä astumaan keksintöön. Heidän tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.
Pahat:
Pahikset tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä. Tässä pelissä pahikset myös päättävät, kumpi heistä toteuttaa tapon. Tällä on merkitystä ainoastaan sen suhteen, kumman pahiksista vartija tappaa osuessaan kohteeseen. Vartija tappaa tappoa suorittavan pahiksen. Jos pahista tappoa toteuttavaa pahista ei valita, se arvotaan.
1 paha Mediapuhuja, Flowey the flower, tämä verenhimoinen kukkanen, joka tykkää ottaa suoraa kontaktia pelaajiin. Voi kirjoittaa viestejä, jotka pelin johtaja julkaisee omissa viesteissään anonyymisti. Viestit julkaistaan ilta- sekä aamuviesteissä ja väliaikalaskennoissa, jos niin erikseen pyydetään.
1 pahis, eli Chara, ensimmäinen langennut ihminen. Tosi paha, kannattaa varoa.
Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Ilmoittautuminen on auki 25.7. klo. 23:59 asti, ja peli alkaa 27.7. Ilmoittautumisajan jälkeen voi ilmoittautua varapelaajaksi. Peliä voidaan laajentaa, jos ilmoittautumisaikana tulee enemmän kuin 11 ilmoittautunutta.
Osallisujat:
Halima -> Mursumus, paha mediapuhuja/Flowey
justy
Hukka
jeekaka
piikkisiili
Zey -> Jeku tavis/ Muffet
Tacodas
einari tavis/ Frisk
Jitachi -> Jeku pahis/Chara
miina
Ares tavis/Saness
PJ: Violet
VPJ/APJ: Zey
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 11 - 15 ilmoittautuneiden mukaan
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: Cameron
Koko Snowdin oli kaaoksessa sen ihmisen tultua. Ei Friskin, vaan sen toisen. Sen, joka nautti muiden kärsimisestä ja tappamisesta. Kuningas Asgore oli julistanut hätätilan, ja kutsunut koolle kaikki, jotka pystyivät vaikuttamaan yleiseen järjestykseen... Juuri tälläistä tilaisuutta se ihminen varmaankin odotti
"Huomio, järjestys saliin", totesi Asgore yrittäen rauhoittaa valtaistuinsalissa käydyn keskustelun. Sans oli vitsaillut Papyrukselle spagetista, ja saanut hänet hiiltymään. Mettaton lähetti suoraa lähetystä rauhoittaakseen fanejaan. Undyne tarkkaili tilannetta silmä kovana, ja Alphys suunnitteli keksintöä, jolla vitsauksesta pääsisi eroon. Undynen ehdottaessa radikaaleja ideoita puuttui Toriel välittömästi peliin rauhoittaen tilanteen. Väittelyt olivat kestämättömiä.
"Olen varma, että joukossamme on naamioitujia", totesi Asgore kohahduttaen salia. "Alphyksen lukemat osoittavat niin. Vaikka en haluaisi tehdä tätä millään... Päivä kun on vielä niin kaunis. Haluaako kukaan kupillista teetä?"
"Asgore, lopeta jo se pehmoilu, vaan kerro suunnitelmasi", vaati Undyne kiivaasti. Alphys inahti hänen vieressään punastuen.
"Tämä on mielestäni niin ikävää... Mutta minun pitää pyytää teitä nimeämään epäilyttävimmän henkilön tässä salissa. Kun hänet on nimetty, on hänen aika astua keksintöön. Se on ainut tapa korjata tilanne lopullisesti."
Kukaan ei tiennyt mistä keksinnöstä hän puhui, mutta kukaan ei halunnut joutua siihen.
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Lisäksi Kylässä on käytössä varanimisysteemi, johon pääsee tutustumaan varanimisysteemi -topicissa. Mikäli yönimeä ei ole käytettävissä kun vuorokausi on umpeutunut (aikaisemmin vain, jos pelinjohtaja on erikseen ilmoittanut kyseisen yön umpeutumisajan olevan lyhyempi), eivät erikoishahmot toimi lukuun ottamatta varanimisysteemi -topicissa mainittuja rooleja.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka pelipäivä. Jokaisen pelaajan tulee siis kirjoittaa peliketjuun vähintään kerran pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet poistetaan sen päivän iltana ulos äänestetyn pelaajan mukana. Tällöin puhepakkoaan suorittamattomalle pelaajalle haetaan varapelaajaa. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään yhden kierroksen ajan.
Hahmot:
Hyvät:
1 vartija, Undyne the Undying, Undertalen pätevin ja mahtavin taistelija, joka tekee kaikkensa puolustaakseen monstereita. Voi joka yö vartioida yhtä henkilöä. Jos kyseinen henkilö tapetaan yöllä, tappaa Undyene myös hyökkääjän. Onnistuttuaan tapossa muuttuu tavalliseksi kyläläiseksi. Kyky ei estä vartioitua henkilöä kuolemasta. Vartija ei voi kohdistaa kykyä itseensä, eikä henkilöön, jota vartioi edeltävänä yönä.
1 pelokas, Dr. Alphys, Undertalen kuninkaallinen tiedemies ja Undynen ihailija. Voi valita pelin alussa henkilön, joka kuolee tämän puolesta yötapoissa. Kohdetta voi vaihtaa öisin, ei vaikuta päivätappoihin. Voi myös olla valitsematta kohdetta. Valittuaan kohteen se pysyy samana, ellei sitä muuteta - yönimeä ei siis tarvitse toistaa, jos haluaa piileskellä saman henkilön takana. Kyky toimii vain kerran pelin aikana, ja kun henkilö on kuollut pelokkaan puolesta, muuttuu tämä tavalliseksi kyläläiseksi. Jos yrittää käyttää pahista ihmiskilpenä, hän epäonnistuu tässä, ja tappo toteutuu normaalisti.
Jos erikoishahmojen kyvyt osuvat samaan henkilöön, erikoishahmopari lähtee romanttisille treffeille kaatopaikalle. Tämä tarkoittaa sitä, että vartija ei toteuta vartiointia. Jos vartioinnin kohteeseen osutaan tapolla, tämä kuolee normaalisti ilman, että pahiksille aiheutuu miestappioita. Pelokkaan rooli ei myöskään toimi, sillä hän unohtaa pelkonsa treffeille lähtiessään. Jos pelokasta kohdistetaan yötapolla tässä tilanteessa, hän kuolee normaalisti. Osapuolet saavat aamulla tietää, jos osuivat samaan henkilöön, ja saavat tietoon toistensa identiteetit.
7 tavallista, mutta omalla tavallaan erikoista hyvistä. Jokaiselle pelaajalle arvotaan yksi Undertalen hahmoista pelihahmoksi. Tällä on merkitystä vain tarinan kannalta. Erikoishahmoille sekä pahiksille arvotaan myös peitehahmot, joina he voivat esiintyä. Tavalliset nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä astumaan keksintöön. Heidän tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.
Pahat:
Pahikset tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä. Tässä pelissä pahikset myös päättävät, kumpi heistä toteuttaa tapon. Tällä on merkitystä ainoastaan sen suhteen, kumman pahiksista vartija tappaa osuessaan kohteeseen. Vartija tappaa tappoa suorittavan pahiksen. Jos pahista tappoa toteuttavaa pahista ei valita, se arvotaan.
1 paha Mediapuhuja, Flowey the flower, tämä verenhimoinen kukkanen, joka tykkää ottaa suoraa kontaktia pelaajiin. Voi kirjoittaa viestejä, jotka pelin johtaja julkaisee omissa viesteissään anonyymisti. Viestit julkaistaan ilta- sekä aamuviesteissä ja väliaikalaskennoissa, jos niin erikseen pyydetään.
1 pahis, eli Chara, ensimmäinen langennut ihminen. Tosi paha, kannattaa varoa.
Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Ilmoittautuminen on auki 25.7. klo. 23:59 asti, ja peli alkaa 27.7. Ilmoittautumisajan jälkeen voi ilmoittautua varapelaajaksi. Peliä voidaan laajentaa, jos ilmoittautumisaikana tulee enemmän kuin 11 ilmoittautunutta.
Osallisujat:
justy
Hukka
jeekaka
piikkisiili
Tacodas
miina