Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Anblick » 12.07.2017 19:06:18

Tervepä terve! :)

Itse en kyllä erityisesti lämpene ajatukselle siitä, että julkisesti voisi vain ilmoittautua erikoiseksi. Kuten ainakin Cameron jo totesi, pahiksenkin on helppo tekeytyä erikoiseksi, jos riittää vain sanoa saaneensa erikoisroolin. Niin kauan kuin erikoisia on hengissä enemmän kuin kaksi, niin mun järkeni mukaan pahis ei jäisi valheestaan kiinni, jos häntä uskottaisiin ihan sokkona. Jos jompikumpi vapareista on kuollut, niin vaaditaan vähimmillään vain kaksi erikoista, jotta valhe ei paljastuisi heti. Kyllähän valhe jossain vaiheessa ilmenisi, kun oikeat erikoiset hupenisivat, mutta silti.

Monni kirjoitti:En uskalla ottaa kantaa itse vielä noihin erikoisrooleihin kun en tajua niitä ^^'

https://www.finfanfun.fi/index.php?topi ... #msg840475 Täältä ainakin löytyy tarkat kuvaukset rooleista :) Näköjään ne on kopioitu Kylästä, mutta en löytänyt samoja juttuja tältä puolelta, vaikka muistelen kyllä itsekin lukeneeni niitä joskus nimenomaan täältä.

Miina, pakko sanoa sivumennen, että olin tosi hämmentynyt sun nimimerkkivaihdoksesi jälkeen, siis ennen kuin nyt mainitsit siitä :D Ihmettelin, olenko alun perin lukenut sen jatkuvasti väärin vai miten paljon mulla silmissä tai päässä heittää, kun nyttemmin se näytti ihan miinalta eikä enää mllnalta :D Mutta hyvä kuulla, että oot oikeastikin vaihtanut sen enkä vaan näe väärin, hahah.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Anblick » 12.07.2017 20:15:33

Meiz kirjoitti:Eikös kyse olisi nimenomaan siitä jos sekä vaparit että työmatkalainen tulisivat samaan aikaan esiin esim. neljäntenä päivänä. Jos 4 pelaajaa ilmoittautuu erikoisiksi niin voidaan paljastaa tarkemmat roolit ja metsästää pahis tästä porukasta. Se on kyllä totta että yksittäisen pelaajan paljastamana tuo ei toimi yhtä hyvin, koska pahis ei jäisi valheesta kiinni niin helposti.

Aa, totta, nyt kuin luin uudemman kerran Haliman viestin, niin massaesiintuloa hän tosiaan taisikin tarkoittaa. Siinä tilanteessa se voisikin toimia, etenkin jos kaikki oikeat erikoiset ehtisivät tulemaan esiin mieluusti jo samana päivänä.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Anblick » 13.07.2017 20:56:07

Ares, niinpä näköjään löytyykin! Koitin googlaamalla hakea, mutta ei tärpännyt tuollaista sivua :)

Cameronin ja Zeyn vääntö on pitkälti ollut framilla ja kieltämättä olen jo nyt ehkä vähäsen tipahtanut kärryiltä sen yksityiskohtien suhteen :D Periaatteessa peliteknisyydet ihan kiinnostavat mua, mutta en ole niin perehtynyt niihin, että osaisin hirveän fiksuna seurata kinastelua niistä. Koska en osaa siihen sanoa oikein juuta tai jaata, vastailen tällä erää Ronenin heittämiin kysymyksiin.

1. Pelaan mieluummin hyvistä kuin pahista. Pahiksena tarvitsee niin paljon juonitella ja miettiä sanojaan, eikä mulla aina olisi oikein aikaa tai kärsivällisyyttä sellaiseen, joten hyviksenä pelaaminen on mulle mieluisampaa.
2. Tykkään erikoisrooleista, koska ne tuovat kivaa lisämaustetta peliin, mutta itse olen mieluiten tavis tai jossain sellaisessa roolissa, jolla ei ole hirveästi vastuuta voittamisesta tai hankalia päätöksiä tehtävänä :D
3. Hiljaisista pelaajista nyt ei juurikaan ole hyötyä pelin etenemisen kannalta, joten periaatteessa en vastusta heidän äänestämistään, jos muita päteviä kohteita äänelle ei syystä tai toisesta ole. Toisaalta musta on vähän lyhytnäköistä lähteä lynkkaamaan vain sen takia, ettei toinen ole puhelias -- jotain muutakin perustetta juuri kyseisen henkilön äänestämiselle pitäisi löytyä.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Anblick » 14.07.2017 21:02:52

No niin, täällä ollaan taas :> Lueskelin tässä keskustelua läpi ja pistin ylös pari juttua, pahoittelut katkonaisuudesta.

Jeku kirjoitti:Cam sijoittuu mielestäni hiuksen verran hyvismäiseen neutraaliin, tahtoo sanoa, ettei vaikuta oikein pahiksen toiminnalta, voi olla tai olla olematta hyvis tai pahis, kuitenkin väittäisin, että kallistuu neutraalista hyvikseen.
Sitten, sie (Zey) taasen sait miulle hienoisen pahismaisen tunteen aikaan, kun kyselit niin paljon Camilta peliteknisyyksistä, sillä, että Cam tuntuu musta neutraalilta, en koe olevan merkittävää vaikutusta.

Jekun perustelut ovat mun silmääni sen verran epämääräisiä, että tekisi mieli epäillä häntä. ”Voi olla tai olla olematta hyvis tai pahis” on jo melkoinen ympäripyöreyden huipentuma eikä Cameronin hiuksenhienolle neutraaliudelle/hyvikseydelle oikeastaan esitetä mitään perustetta. Mutta toisaalta edellisessäkin pelissä Jekun perustelut taisivat olla samankaltaisia myös hyviksenä, eikä tässä vaiheessa peliä voi odottaakaan kovin viiltävää analyysia. En väitä, että itsellänikään olisi vielä käsitystä paljon mistään.

Pahismainen tunne peliteknisyyksistä kyselemisestä johtuen taas kuulostaa vähän hassulta musta. Vaivaako sua Jeku siis nimenomaan peliteknisyyksistä puhuminen vai paljon kyseleminen (vai molemmat)? Zey kyllä jatkoi vääntöä aika itsepäisesti, mutta hänet tuntien se ei väräytä mun pahis-hyvisviisariani suuntaan eikä toiseen :D

miina kirjoitti: Apua siis nyt tajusin että päivät loppuu klo 23!! Häh, en minä IKINÄ valvo tarkotuksella sinne asti! Mulla niin jää päivän päätteet näkemättä..

Meiz kirjoitti:Harmittelu deadlinen ajankohdasta ja sen missaamisesta vaikutti aidolta ja hyviksen näkökulmasta kirjoitetulta.

Fiilisasioista on paha hirveästi kinastella, mutta en kyllä oikein ymmärrä, miksi miinan yllä oleva kommentti vaikuttaa nimenomaan hyviksen näkökulmasta kirjoitetulta? Kyllä mä ainakin roolista riippumatta tykkään olla paikalla päivän loppuessa, jos vain suinkin kerkeän. Päivän lähestyessä loppuaan voi vielä hyvin tapahtua jotain mielenkiintoista, johon olisi hyvä ehtiä reagoida ennen seuraavaa aamua.

Ares kirjoitti:Tuo sanavalintani hiljainen/epäillyttävä hyvis on näemmä ollut aika hämmentävä. Tässä pelissähän lähdetään siitä, että myös pahikset yrittävät esittää hyvistä. Noh, pointtini oli kuitenkin se, että äänestäisin ennemminkin hiljaista kuin epäillyttävää pelaajaa juurikin siksi, koska jos hiljainen ei tuota materiaalia, hänestä tulee rasite loppupeleissä. Riski on aina olemassa, mutta niin myös epäillyttävää pelaajaa lynkatessa.

Mua kyllä hämmentää ihan varsinainen pointtisi. En itsekään fanita ajatusta, että pelissä roikkuisi paljon epäaktiivisia, joista ei saa mitään käsitystä hyvis-pahis-akselilla, mutta eihän tässä nyt ole tarkoituksena jahdata hiljaisia vaan pahiksia. Hiljaisuuskin voi tietysti olla epäilyttävää, mutta otetaanpa hypoteettinen tilanne tähän: jos pelissä olisi jonain päivänä mukana enemmän hiljaisia kuin pahiksia ja lisäksi yksi tai kaksi pelaajaa, jotka epäilyttäisivät sua paljon, niin äänestäisitkö silti arpomalla jotakuta näistä hiljaisista?
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Anblick » 15.07.2017 21:17:13

Muutama pelaaja on jo tehnyt pelaajalistauksia, vaikka ainesta niihin on vielä vähän laihanlaisesti mun makuuni. Esimerkiksi Jitachi tuntui pitkälti vain käyvän läpi, mitä eri pelaajat ovat sanoneet, ja heitteli vähän omia kommenttejaan sekaan. Enemmän huomiotani kuitenkin kiinnitti Areksen listaus, jossa oli useammalle ihmiselle laitettu hyvis- tai pahisviboja ilman perusteita, esim. Jekun, Jitachin, miinan ja Ronenin kohdalla. En myöskään ihan täysin hoksaa, miksi esimerkiksi Mursumuksen hauska eka viesti tuo hyvisvibaa, vaikka toki on myönnettävä, että näin alkuvaiheessa täytyy ehkä repiä vähän tikusta asiaa (tai vibaa), jos kaikista haluaa kertoa mielipiteensä.

Monnin pidempi viesti tänään oli musta kiva, selvästi oli pohdittu peliä ja muodostettu epäilyjäkin perustelujen kera. Heitä ihmeessä lisääkin viestiä rohkeasti! Varmasti jokainen pelaaja saa edes vähän epäilyjä niskoilleen eikä sitä kannata arkailla, peliähän tämä vain on :)

Violet alkoi pistää silmään, kun hän poisti äänensä Zeyltä (jolla oli Violetin ja Jekun äänet) ja heitti sen Tetralle. Sitten hän veti äänensä Tetraltakin (ihan ymmärrettävin perustein), muttei antanut sitä enää kellekään. Musta kuvio näyttää siltä, että hän ja Zey voisivat olla pahiskavereita ja nyttemmin Violet halusi vetäistä äänensä pois jollain verukkeella, jotta Zey ei enää olisi lynkkausvaarassa, johon Jeku oli tämän aiemmin asettanut. Tetra oli sopiva mahdollisuus tähän: yhtäältä Violetilla oli jonkinlainen syy äänestää häntä (sanojensa mukaan kokeilumielessä, mutta syy joka tapauksessa) ja toisaalta hänellä oli perusteet myös ottaa ääni pois, jolloin Cameron siirtyi uhan alle. Tätä mun teoriaani tukee se, että alun perinkin Violetin perusteet Zeyn äänestämiselle tuntuivat vähän heppoisilta (viewtopic.php?f=9&t=439&sk=a&start=90#p6968), mikä nyt ei itsessään toki ole ekana päivänä ihan hillitön ihme. Violet tökkii Zeytä hieman vielä parissa viestissään, kunnes yhtäkkiä tuumaakin
Violet kirjoitti:Zeyn vastaus vaikuttaa järkevältä, elikkäs –-Zey

ja seuraavaksi siirtää äänensä Tetralle. Siis selkeämmin sanottuna: musta tämä näyttää siltä, että Violet epäili ja äänesti Zeytä tehdäkseen pesäeroa pahiskaveriinsa, Jeku (tämän teorian valossa hyvis) tuli sotkemaan pakkaa laittamalla Zeyn lynkkausvaaraan ja Violetin täytyi vaihtaa äänensä näyttämättä liikaa siltä, että olisi halunnut nimenomaan ottaa sen pois Zeyltä.

//Moooooonta viestiä väliin, lähtien Areksen Halima-äänestä :D Hitto kun oon hidas. Violet tulee siirtämään Zeyn pois lynkkausuhan alta ja olisi mieluummin uhraamassa Halimaa. Ei vähennä mun epäilyksiäni. Jotta saan tämän viestin joskus lähetettyäkin, niin lopetan löpinät ja laajennan edelleen äänispektriä:

++Violet

//Monnikin vielä väliin :D
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Anblick » 15.07.2017 21:56:46

Oon pihalla äänestystilanteesta, muttamutta. Jos mun teoriani on väärä, harhalynkkaisin ennemmin Violetin, koska teoriani lähti hänestä liikkeelle, mutta tässä tilanteessa

--Violet
++Zey
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 16.07.2017 20:29:00

No johan oli tiivistahtinen päätös ekalle päivälle!

Violet kirjoitti:Anblick: Se syy miksen antanut ääntä kellekään vedettyäni sen Tetralta oli se, että tietokone kaatui, enkä ollut analysoinut puoliakaan pelaajista. Kännykällä kävin sitten ottamassa tuon Tetran äänen pois, sillä kohdallani oli lievästi epäselvää, miten iltapäivä pelin kanssa sujuu. Tetraa ei ollut tarkoitus lynkata missään vaiheessa.

Joo, niin ymmärsinkin, ettei tarkoituksesi ollut lynkata Tetraa oikeasti. Minusta se näyttää silti näppärältä verukkeelta vetää ääni pois Zeyltä, jolloin hän ei ollut enää pää pölkyllä.

Pakko myöntää heti päivän alkuun, että yön aikana varmuuteni Violetin ja Zeyn pahistoveruudesta alkoi vähän karista, mutta se voi liittyä siihen, että olen kova jahkailemaan ihan kaikkea :D Jamsterin ja Monnin äänet Zeylle sekoittavat musta eniten tässä pakkaa, koska kuten eilen topicissakin todettiin, äänet olivat aika samankaltaiset ja tulivat kohtalaisen pienellä viiveellä -- asioita yhdessä pohtinut pahiskaksikko? Toisaalta, jos nämä kaksi ovat pahiksia, eikö kolmas pahis olisi neuvonut, että mutuäänet samantyylisin perustein voivat olla aika riskaabelit? Toki on mahdollista, että kolmaskin pahis on enemmän tai vähemmän aloittelija tai ettei kolmikko muuten vain tullut ajatelleeksi, että tällainen äänestyskäyttäytyminen voi pistää muilla silmään.

Mulla kyllä tökkäisee silmään myös se, että muutaman minuutin viiveellä Violet ja Mursumus tulevat ottamaan äänensä pois Halimalta ja antavat ne miinalle. Tämä olisi kyllä kahdelta pahikselta jo varmasti liiankin läpinäkyvää ja sikäli epäuskottavaa toimintaa, jollei kyseessä nimenomaan ole yritys saada sitä näyttämään täysin epäuskottavalta. Violetin ääni miinalle on sikäli outo, että aiemmin samana irl-päivänä hän piti miinaa neutraalina (viewtopic.php?f=9&t=439&start=120#p7135). Mursumukselta en bongannut mitään aiempaa kommenttia miinasta. Kiinnostaisi teidän perustelut äänille :)
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 17.07.2017 22:11:16

Violet kirjoitti:Anblick: Halima paljasti olevansa työmatkalainen. Eikö sinustakin luonnollinen reaktio ole vetää ääni pois ja kasata niitä toiselle pelaajalle? Miina valikoitui enemmänkin Haliman toiveesta, ja koska Zeyn saamat yllättävät äänet Jamsterilta ja Monnilta sotkivat kuviota - halukkuus äänestää Zeytä laski. Aiemmin samana irl päivänä lähetin myös seuraavan viestin kyseisen listauksen jälkeen: viewtopic.php?f=9&t=439&start=120#p7144

Äänen poisvetäminen on joo luonnollinen reaktio, mutta näytti hassulta, että ihan peräkanaa siirsitte äänenne aivan samalla tavalla. Toisaalta on sinänsä ihan pätevä peruste lähteä kasaamaan juuri sille pelaajalle, jota todennäköinen hyvis epäilee, vaikka itse en olisi miinaa vastaan lähtenytkään äänestämään. Linkkaamasi viesti on musta vähän ristiriidassa aiemmin linkkaamani kanssa, jossa mm. toteat miinan neutraaliksi (joskaan ei mielestäsi kallistu hyvikseksi), vaikka myöhemmin sanotkin olevasi valmis äänestämään häntä. Vaikka eipä tässä vaiheessa peliä monesti olekaan vielä vahvoja epäilyjä, joiden mukaan voisi äänestää. Useimmat pelaajathan listasit ihan neutraaliksi.

Monni & Jamsteri hämmentävät soppaa edelleen tänäänkin, Monni pitkälti äänestysperusteillaan (”Minusta Zey on sekottanut mun päätä niin että olin valmis osoittamaan sormella.”) ja Jamsteri mm. ”temppuilustaan” puhumisella ja tällä:
Jamsteri kirjoitti: Nyt kun "nerokkaasti" menin kertomaan rehellisiä mielipiteitä kummalla puolella mieluummin pelaisin, saatiin näkyviin että ainakin Tetradynamia ja Jitachi ovat heti lynkkaamassa minua. Heitä en aio itse siis ainakaan äänestää seuraavassa äänestyksessä, koska uskon heidän olevan hyviksiä. Pahikset tuskin olisivat lynkkaamassa minua jos hyvikset nyt olisivat tekemässä sen heidän puolestaan.

Jamsteri kirjoitti: Mutta minun logiikkani nyt siihen että en tippuisi seuraavana yönä oli siis se, että moni vaikuttaa saaneen minusta pahisaavistuksia jolloin minun lynkkautumisen riski nousee suuremmaksi. Tästä taas seuraa se, että jos hyvikset äänestävät minut ulos, seuraavana yönä tippuu toinenkin hyvis ja pahikset ovat aavistuksen lähempänä voittoa.

Ilmeisesti logiikallasi viittaat ylempään lainaukseen, vaikka en oikein ymmärrä, mitä haet takaa. Jos pahis-Tetra ja pahis-Jita topicissa epäilevät sua (hyvistä), ei se vielä meinaa, että he olisivat hyviksiä. Voihan se sut yötapolta pelastaa, mutta rooleista se ei mun mielestäni kerro välttämättä yhtikäs mitään, koska totta kai pahikset haluavat lynkata hyviksiä myös päivällä ja lietsoa epäilyjä hyviksiä kohtaan.

"Äänisekoiluani" on kutsuttu jo vainoharhaiseksi ja mielenkiintoiseksi, mikä piristi iltaani syystä tai toisesta ihan aidosti :D Mua kiinnostaisi muiden näkemykset Violet-Zey-ajatelmastani. Mielestäni perusteluni epäilylleni eivät kuitenkaan olleet eilisillan hatarimmat enkä edelleenkään ole itse kuoppaamassa teoriaa.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 19.07.2017 20:39:43

Ronen kirjoitti:Violetin äänen aikaan päivää oli jäljellä vielä monta tuntia, ja tilanne olisi saattanut muuttua miten tahansa (kuten muuttuikin). Vaikket olisi, Anblick, kovin pitkäaikainen kyläläinen, on helposti huomattavissa, että Violet on kokenut pelaaja. En rehellisesti sanottuna usko teoriaan, koska se ei ensimmäisen päivän äänestystilannetta tarkastellen ole kovin pitävä.

On kyllä totta, että tilanne olisi ehtinyt muuttua vielä monesti ja Violet on kokenut pelaaja, mutta ehkä pahis-Violet nimenomaan ajatteli voivansa luottaa siihen, ettei äänenvaihdos näytä liian selvästi liittyvän pahiskaverin pelastamiseen. Onhan yhdelläkin äänellä merkitystä ja nähdäkseni homma menee etenkin alussa helposti massaukseksi, jos yhdellä pelaajalla on useampi ääni alla ja moni on epävarma, ketä epäilisi ja äänestäisi.

Cameron kirjoitti: Täytyy sanoa että ainoa mikä Violetissa vähän mietityttää, on tämä eilinen äänestys. Itse sanoo, että haluaa kasata äänet jollekin, jottei pahikset pääse valitsemaan ulosäänestettävää, ja ottaa sitten aika johtavan roolin äänestyksessä. Tässä mahdollisesti voisi olla joku Violetin pahiskaveri putoamisvaarassa (Zey?), jonka vuoksi Violet on halukas kasaamaan kaikki äänet yhdelle (mieluiten jollekin toiselle :>) henkilölle.

Hyvä pointti.

Tetran tämänpäiväiset viestit ovat olleet mielestäni aika omituisia, kuten täällä on aiemmin todettukin (esim. näkemys siitä, että hänet olisi kannattanut jo lynkata). Hän kuitenkin vaikuttaa siltä, että haluaa ihan vain kokeilunhalusta pelata erikoisemmin eikä välttämättä edes välitä lopputuloksesta sen suuremmin, olipa sitten hyvis tai pahis. Koska häneltä ei vielä ihan hirveästi muuta ole tullut kuin oman hiljaisuuden puintia (ymmärrettävästi toki, koska hän on siitä aika paljon kommenttia saanut), en saa hänestä oikeastaan mitään selkoa.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 20.07.2017 20:41:47

Violet kirjoitti: Jos hän uskoi putoavansa, ja oli pahis, miksi hän toimisi tällä tavalla? Ellei Zey ottanut pahiksena tietoista riskiä putoamisesta miinan kanssa tasaäänissä ja päättänyt lähettää tätä viestiä hämäysmielessä ja tahallisesti, on hän varmaankin hyvis. Tietenkin pahisZeyn suunnitelmaan voisi sopia myös sen, että pahiskaveri tulisi sopivasti huomauttamaan tästä Zeyn viestistä ja todeta, että se vaikuttaa hyvismäiseltä, mitä kukaan ei kuitenkaan vielä tehnyt... Tässä vähän lisää pökköä Anblickin pahisteoriaan minusta ja Zeystä :>

Viime pelissä Zey piti roolia yllä viimeiseen asti, kun tuli esiin vaparina, joten en yllättyisi yhtään, vaikka hän hämäisi tälläkin kertaa. Voi hän toki olla vilpitönkin –- mielestäni tästä ei voi päätellä oikein mitään.

Zey kirjoitti:Vaikka teoria lähti liikkeelle Violetista, niin se ei sisällä mitään sellaista osiota, joka jotenkin viittaisi siihen, että Violet olisi pahis vaikka mä en olisi. Näin ollen tuntuu oudolta, kun koko ääni perustuu vain mahdolliseen pahispari huomioon, niin äänestää siitä parista sitä osapuolta, joka on vaikeammin tiputettavissa. En näe miksi se olisi hyvikselle järkevää, sillä Violet oli hyvin epätodennäköinen päivän lynkkauskohde, joten Violetia äänestämällä ei tietoa saisi, kun taas mua äänestämällä voisi saada joko varmistuksen tai kumottua teoria. Pahikselle taas näkisin ihan hyväksi, sillä näin on todennäköisemmin selvillä seuraavanakin päivänä ne epäilyttävät ja perustelut äänestää heitä.

Sinänsä joo totta, mutta enemmän tai vähemmän irrationaalisesti ajattelin silti etenkin aluksi, että sun harhalynkkaamisesi olisi tylympää kuin Violetin, koska liityt teoriaani vain Violetin kautta. Jos muut olisivat lähteneet äänestämään Violetia, olisin tyytyväisenä pitänyt ääneni hänellä, mutta vaihdoin sen, kun muut eivät innostuneet loistavasta teoriastani :D

Cameron kirjoitti: Täytyy sanoa että pahistuttaa ja vahvasti. Tämä Violet-Zey -äänestysjuttu joo periaatteessa ihan hyvä huomio, mutta tuollaisia siteitä äänestyksessä muodostuu pelin aikana vähän pakostakin ja silloin minusta on myös oleellista katsoa kokonaiskuvaa, ts. sitä miten nämä pelaajat ovat muuten pelanneet. Tuollaisella periaatteella lähes jokaista voisi lähteä linkittämään jonkun pahiskaveriksi, ja minusta nämä linkitykset ovat oleellisia vasta siinä vaiheessa kun ensimmäinen pahis on saatu kiinni. Pahikselle on taas tosi kätevää lähtä roikkumaan tällaiseen mahdolliseen linkitykseen, johon ei voi oikein sitten puollustautua kauheasti, koska tilanne on jo ollut ja mennyt.

Peliä oli kulunut tosiaan se lähes yksi päivä, kun Violetia ja Zeytä äänestelin tuolla perusteella -- näkisin, että siinä vaiheessa aika harvalla oli laajempaa kokonaiskuvaa kenestäkään, eivätkä linkitysperustelut ole musta lähtökohtaisesti kehnoja. Tänään en ole hirveästi kerennyt peliin keskittyä ja kyllähän se tosiaan näkyy siinä, ettei mulla todella ole uusia vakavampia epäilyksiä.

Cameron kirjoitti:Lisäksi vielä tuo että ihmettelee äänten kasaamista jollekin toiselle Haliman paljastuttua erikoiseksi -> eikö se ole vähän kirjoittamaton sääntö että seuraavaksi eniten ääniä siihen mennessä lynkataan että ehditään siirtää äänet? Tuossakin alkoi olla jo vähän kiirus. Hyviksenä tämäkin on ehkä helpompi ymmärtää kuin pahiksen näkökulmasta.

Jos nyt katsoin oikein, niin miina ei ollut saanut toiseksi eniten ääniä siinä vaiheessa vaan Zey. Halima kannatti miinan lynkkausta, minkä takia tämä sitten ilmeisesti otettiin kohteeksi. Periaatteessa ymmärrän äänien kasauksen, mutta Haliman olisi päivällä pelastanut jo se, että äänet olisi otettu häneltä pois ja hajautettu kuka kenellekin, kun kuitenkin useampi ihminen selvästikin oli vielä illalla langoilla.

Violet kirjoitti:
Meizistä ja porkkanasta ei ilmennyt kovinkaan paljoa mitään epäilyttävää. Molemmat ovat omilla huomioillaan edistäneet peliä. porkkana ja Ares eivät oikein linkity, kun taas Meiz ja Ares linkittvät. porkkana taas sopisi paremmin Anblickin pahispariksi, jos nyt muistan oikein.

Onko näille linkityksille jotain perusteluita?

//Mursumus väliin.
Mursumus kirjoitti:Anblikilta kaipaisin vähän vähemmän fiksaatiota Violet-Zey teoriaan ja vähän enemmän mielipiteitä muista pelaajista. Esimerkiksi mielipide Meizistä?

Voin kyllä mielipiteeni huomenna laittaa tulemaan, mutta miksi juuri Meizistä? :D

Aioin tänään illalal vielä kirjoittaa mielipiteitä muista pelaajista, mutta se jäänee huomiselle ihan siitä syystä, että tänään en enää kerkeä. Työt ja muu elämä tuppaavat harmilloisesti pelin tielle :b

//Violetkin väliin :D
//Meiz. Nyt hei :D
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 23.07.2017 16:14:18

Toivun tässä viikonlopun viettämisestä ja aion pyhittää tänään vielä muutaman tunnin pelille, mutta heitän nyt pari kommenttia tämän pelipäivänn viesteistä :>

Niacin kirjoitti:Muistakin pelaajista toivon jotain kommenttia, mutta kiinnostaisi myös kuulla miltä mielestäsi Zey näyttää nykyisessä valossa, kun ei ainakaan Violetin pahiskaveri ole? Muistaakseni jossain välissä sanoit, että Zey sopii teoriaasi vain Violetin kautta, oletko yhä samaa mieltä?

Olen yhä samaa mieltä, eli koska Violet osoittautui hyvikseksi, olisi älytöntä epäillä Zeytä tämän pahiskaveriksi.

Hukka kirjoitti:Mahdollisena pahisparina voisin nähdä Zeyn, koska vaikka Anblick oli ensimmäisenä päivänä vakuuttunut Violet+Zey-pahisparista, äänesti vasta viimehetkillä Zeytä, kun miina oli jo menossa, vaikka Zey oli hänen kuvaamastaan pahisparista todennäköisemmin lynkkautuva. Tästä tosin keskusteltu jo ja syyt ovatkin ok, kuitenkin omituinen juttu mielestäni.

Syyt ovat susta ihan kelvolliset, mutta pidät silti omituisena? :D

Ares kirjoitti:Roneniakin olisin voinut harkita, koska hän kävi ilmoittamassa poissaolonsa sanomatta mitään tänne.

Jos joku ilmoittautuu poissaolevaksi, mitä ajattelet saavuttavasi äänestämällä? Kuulostaa musta hassulta, kun eivät pelaajat kuitenkaan ole tilivelvollisia selittämään poissaolojensa syitä eikä se todennäköisesti liity rooliin.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 24.07.2017 00:18:06

Ares väänsi pitkään herättelyäänestään Tetralle enkä viitsi enää lähteä aihetta setvimään, kun aiheesta tosiaan löytyy tekstiä jo aika paljon :D En usko, että itsepäisestä asenteesta voi päätellä mitään Areksen roolista. Mulla ei oikeastaan loppuviimeksi ole mielikuvaa Areksesta, koska vaikka viestejä on paljon, asiaa on aika vähän (tai ainakin se pyörii pitkälti yhden aiheen ympärillä) ja hän on vastaillut mielestäni ihan hyvin ihmettelyihin, joita on muilta kerännyt.

Cameron puolestaan väänsi Zeyn kanssa ekana päivänä, enkä lähde sitäkään enää sen kummemmin kommentoimaan. Kulmiani kohotuttaa kommentti ”näen kyllä Jekun pelin hänelle tyypillisenä hyvispelinä”, koska Cam ei ainakaan nähdäkseni perustellut tätä mitenkään tarkemmin, eikä mulle ole auennut, miten Jekun hyvis- ja pahispeli eroavat toisistaan. En myöskään ole samaa mieltä syistä, joiden takia hän pitää mua pahismaisena (tätä olen kommentoinut aikaisemmin). Missäköhän järjestyksessä Cam muuten on analysoinut pelaajia, kun hänellä on vielä porkkana, Zey ja Meiz tekemättä? Aakkosjärjestys on mun järkeni mukaan kätevin vaihtoehto, ellei ole jotain perusteita käydä pelaajia läpi tarkemmin suunnitellussa järjestyksessä esim. hämätäkseen jotenkin.

Monni (-> Hukka) kirjoitti ilahduttavan pitkän ja asiaa sisältävän viestin heräämisviestinsä jälkeen, mutta Jamsterin kanssa melko lailla identtinen ääni Zeylle ei herättänyt enää luottamustani, samaten kuin hänestä ja Jamsterista puhuminen ”meinä” (esim. 17.7. klo 9: ”Mutta meidän äänet…”). Jamsteri nyt ei toki ole ainakaan Monni-Hukan pahiskaveri ja avoparilla varmasti ”meistä” puhuminen tulee aikas luonnostaan. En pidä mahdottomana, että Monni olisi pahis, joka olisi pitänyt rooliaan turhan haastavana ekaan peliin ja pudottautunut sen takia, koska hän vaikutti lopulta aika varovaiselta sanojensa suhteen. Hukkakin avasi pelinsä vahvasti kirjoittamalla heti listauksen pelaajista, mutta toisaalta pahiksenakin hänen olisi kannattanut käydä aiempi peli läpi, koska oletettavasti hän ei ollut suurella omistautumisella seurannut jokaista käännettä. Hukka vaikuttaa aina vetävän vähän sanojaan takaisin, kun joku kommentoi hänen huomioitaan, mutta pahiksen miellyttämishaluisuuden lisäksi tämä voisi hyvin olla vain hänen luonteelleen ominaista. Ja jos mielipide oikeasti muuttuu, niin olisihan hölmöä edelleen vängätä vastakkaisesti. Meizin kommentti totuuden muuntelusta oli kyllä mielenkiintoinen pointti.
Hukka kirjoitti: Porkkana: “Hukka kirjoitti:
Lähinnä kummastutti kuitenkin se, ettei muodostanut porkkanasta minkäänlaista mielipidettä ensimmäisenä päivänä, vaikka porkkana oli äänestänyt häntä?

Mikä siinä on outoa? (kyse Aresista)”

Eikö tämä muista ole outoa? Ehkä se on mahdollista ettei minkäänlaista mielipidettä muodostu, vaikka toinen epäilee itseä. Minusta tämä oli kuitenkin huomioinnin arvoista.

Mä en näe tätä kovin erikoisena ainakaan näin alkuvaiheessa peliä, kun materiaalia muista pelaajista voi olla aika vähän. Jos joku perustelee kunnolla, miksi olen epäilyttävä, niin ei mulla ole siihen napisemista. On asia erikseen, jos en ymmärrä perusteita.

Niin ja lainaukset voi kirjoittaa ihan itse tekstimuodossa :) Kopioi vaan haluamansa kohdan ja laittaa ympärille [*quote="Anblick"]höpönlöpö[/quote] ilman tähteä, niin ei tarvitse kikkailla mobiili- tai tietokoneversioiden tai muiden kanssa.

Jeku hämmentää mua. Osalla on näkemys siitä, miten Jekun hyvis- ja pahispeli eroavat toisistaan, mutta mä en kyllä haluaisi lyödä vetoa kummankaan puolesta :D Pidän lueteltuja eroja sen verran häilyvinä, että Jeku pystyisi pelaamaan tällä hyvistyylillään roolistaan riippumatta. Kaipaisin kyllä kovasti enemmän perusteluita Jekulta esimerkiksi ääniä annettaessa, jotta saisi paremmin kuvaa hänen ajatusmaailmastaan :)

Jitachin viestit ovat aika täynnä asiaa ja edistävät mielestäni peliä.

Meizillä on mun silmääni aika kärkäs tyyli kysellä, mutta viehän se peliä eteenpäin. Mursumusin suhteen hän teki melko äkkinäisen käännöksen ekana päivänä -- ensin piti tätä neutraalina ja seuraavaksi oli lynkkaamassa yhden viestin perusteella, koska piti sävyä liian kädenlämpöisenä. Eka päivä toki saattaa selittää tätä.

Mursumuksen peli on musta analyyttista ja järkevää, tulee edellinen peli mieleen niiltä osin kuin sitä muistan.

Niacinista jäi hyvin neutraali kuva. Viestejä melko vähänlaisesti ja ihan hyvää pohdintaa, joka ei keikauta vaakaani suuntaan eikä toiseen.

Aioin sinnikkäästi tehdä listaukseni tänä iltana loppuun asti, mutta viitseliäisyyteni on jo aika vähäistä ja mua naurattaa ”jeekaka” jostain syystä ihan turhan paljon, joten painelen nukkumaan. Palailen asiaan toivottavasti virkeämpänä :D
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 24.07.2017 23:33:26

Hukka kirjoitti:Anblick, kommentoit Meizin väitettä faktojen muuntelusta mielenkiintoiseksi. Saisinko tähän vielä selvennystä: Onko tässä Meiz vai minä se mielenkiintoinen? Ja jos jaat Meizin epäilyn, eivätkö ajatukseni asioiden takana valjenneet? Kommentoit asiaa kuitenkin, kun jo omasta mielestäni olin selittänyt ajatusten kulkuni.

Tarkoitin siis, että Meizin huomio oli musta hyvä ja on mielenkiintoista, jos joku muuntelee totuutta tietoisesti. Luin kyllä vastauksesi Meizille ja ymmärrän hyvin, ettet esim. lähtenyt referoimaan kaikkea käytyä keskustelua vaan keskityit huomiota herättäviin juttuihin. Mua kuitenkin vaivaa sun anteeksipyytelevä ja peruutteleva sävysi, kun pelissä ei voi varmaksi tietää, onko se sulle luonteenomaista vai liittyykö se pahisrooliin.

Takaisin listaukseen:
Porkkanalta on tullut aika asiapitoisia ja rentoja viestejä. Ekoissa viesteissään hän kylläkin väänsi epäilyjä mielestäni olemattomistakin asioista (esim. miinan käyttämä aikamuoto yhdessä viestissä) ja oli heti kovin kärkkäästi kaivelemassa vanhoja viestejään, kun Ares sanoi porkkanan tehneen ison numeron herätysäänestä. Eka päivä nyt toki yleensä on mitä on, etenkin kun sittemmin hän on mielestäni rauhoittunut ja kirjoitellut peliä edistävästi.

Ronen (-> jiikare) jätti hyvin neutraalin mielikuvan itsestään, eikä jiikare ole puhua pukahtanut, joten paha muodostaa mielipidettä. Jiikare pelasi mun mielestäni epäilyttävästi viime pelissäkin, osittain juuri hiljaisuutensa takia, vaikka olikin hyvis. Olisi kuitenkin kiva kuulla jotain häneltä :)

Tetra kuuluu hämmentäviin pelaajiin. Hän on lähinnä kirjoitellut omasta ekan päivän hiljaisuudestaan ja tehnyt pelaajalistan, jossa pitkälti vain mainitaan, onko vaikutelma pelaajasta hyvismäinen/pahismainen/neutraali. Ei herätä luottamusta eikä ole mielestäni toistaiseksi juuri edistänyt peliäkään, etenkin kun ei tänäänkään ole juuri viestitellyt. Olisi kiva kuulla Tetrastakin enemmän :)

Zeystä mulle ei ole jäänyt kovin pahismaista tai hyvismäistä kuvaa nyt kun teoriani hänestä ja Violetista osoittautui vääräksi. Aluksi hän lähinnä keskittyi Cameroniin ja peliteknisyyksiin, mutta on myöhemmin kirjoittanut aikamoiset pätkät myös muuta (ja ihan asiapitoista). Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että hän viime pelissäkin pahiksena raapusteli laajalti pohdiskeluja, joten en suoranaisesti hyvisvibaa lähtisi silti antamaan.

Yhteenvetona siis voisin sanoa, että eniten mua tällä hetkellä epäilyttävät Cameron ja Monni-Hukka. Lisäksi Jeku ja Tetra ovat mulle isoja kysymysmerkkejä, mutta eivät he välttämättä varsinaisesti epäilytä mua tässä vaiheessa. Pelaajien listaaminen toi mulle vähemmän varmuutta ja mielipiteitä asioista kuin olisin toivonut, mutta ainahan ei voi onnistua :D Aiemmin esitetyin perustein voisin avata äänestyksen tältä päivältä:

++Hukka
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 25.07.2017 19:51:27

Zey kirjoitti:
Anblick kirjoitti: mutta Jamsterin kanssa melko lailla identtinen ääni Zeylle ei herättänyt enää luottamustani, samaten kuin hänestä ja Jamsterista puhuminen ”meinä” (esim. 17.7. klo 9: ”Mutta meidän äänet…”). Jamsteri nyt ei toki ole ainakaan Monni-Hukan pahiskaveri ja avoparilla varmasti ”meistä” puhuminen tulee aikas luonnostaan.

Mitä sitten ajattelet että tuossa voisi olla takana?

Kyseessä voisi olla pahis, joka ei oikein tiedä, ketä epäilisi tai äänestäisi ja päätyy sitten (todennäköisesti vahingossa) lynkkaamaan sua lähestulkoon samoin perustein ja sanavalinnoin kuin toinenkin pelaaja. ”Meistä” puhuminen sen sijaan ei taida liittyä rooleihin mitenkään, kun kerran Jamsteri paljastui hyvikseksi.

Cameron kirjoitti:Tuo Violet-Zey -kytkös epäilys hallitse melko voimakkaasti Anblickin peliä eilen ja sen jälkeen epäilyjä tuntui olevan lähinnä Jamsterin suuntaan. Tänään sitten pelaajalistausta, mutta siinäkin suurimmasta osasta ei tule mitään mielipidettä esille, lähinnä vaan epäilee mua ja Hunnia (MonniHukka).

Mun logiikkani on pitkälti se, että on epäilyttäviä ja ei-niin-epäilyttäviä, luokittelematta sen kummemmin esim. hyvismäisiin, lievästi hyvismäisiin, neutraaleihin ja niin edelleen. Eli jos en pidä pelaajaa erityisen epäilyttävänä, en koe kauhean tarpeelliseksi sanoa enempää kuin mihin olen kiinnittänyt huomiota toisen pelissä.

Ares kirjoitti: Hyvismäisimpinä pitämieni pelaajien viestejä en ole kerennyt lukea. Heidän viimeaikaiset viestini ovat mielestäni olleet järkeviä. Heidän viestit eivät vaikuta väkinäisiltä. Lähinnä heistä Anblickin viestit pitäisi lukaista läpi ajatuksella.

Miksi juuri mun viestini?
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 25.07.2017 20:43:30

Jeku kirjoitti:++Anblick, koska viestisi ovat hämmentäneet mun ajatuksia ja koska nyt saan viesteistäsi äänen verran pahis!vibaa.

Hämmennys on siis molemminpuolista, kun en kyllä oikein ota selvää perusteluistasi :D

Meiz kirjoitti:Foliohattu päähän, aika mielenkiintoista että Jeku käy nostamassa Anblickin vaihtoehdoksi taas kerran irrallisella ja perustelemattomalla äänellä. Hukallahan on nyt ääni Areksella ja joutuu sen tod. näk. vaihtamaan itsesuojelusyistä eteenpäin. Meillä voi olla pahiskolmikkona Jeku, Hukka sekä Cameron, tai mahdollisesti Jeku vain pahiksena haluaisi välttää Hukan äänen siirtymistä Cameronille. Jokatapauksessa tuo ääni on sen verran puskista että ++Jeku

Ihan mielenkiintoinen teoria, en pitäisi mahdottomana. Mua arveluttaa Jekussa se, että vähäisesti perustellut äänet tuntuvat olevan hänen tavaramerkkinsä eivätkä sinänsä automaattisesti epäilyttävä tekijä enää hänen kohdallaan -- mutta toisaalta ei pitäisi liikaa luottaa ajatukseen, että näinhän hän hyviksenäkin pelaisi.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 29.07.2017 22:19:20

Niacin kirjoitti:Aina kun koitan miettiä, voisiko Zey kuitenkin olla pahis, niin tössää ajatus siihen melkeinputoamishetken viimeiseen heittoon, että josko varapelaajaksi kuitenkin pääsisi. Pitäisi varmaan koittaa tuo yksi viesti hetkeksi unohtaa, että voisin vähän objektiivisemmin Zeytä tarkastella. Jollain olikin puhetta aiemmin, olisiko tuo kyseinen viesti voinut olla joku superpahisninjaveto, joten en halua siihenkään ihan 100% luottoa laittaa, vaikka pidänkin sitä aika vaikeasti uskottavana temppuna.

Mä en kyllä näe sitä mitenkään ylivoimaisena superpahisninjavetona Zeylle, kysehän on vain yhdestä viestistä :D Zey ei herätä mussa kummempia epäilyjä, mutta en myöskään antaisi luottoa yksittäisen heiton takia.

Jitachi kirjoitti:Mun mielestäni olisi ollut oudompaa Monnin viimeisen viestin takia jos Monni-Hukka ei olisi ollut pahis. En ole vielä nähnyt sitä Kylävuosieni aikana että hyvispelaaja stressaisi ja puolustelisi aikaisin annettua ääntään nimenomaan sen suhteellisen aikaisen ajankohdan takia.

En anna kauheasti luottoa tälle perustelulle, tuntuu vähän kepoiselta. Mun juonarikokemukseni on varmasti vähäisempää, mutta en vain ymmärrä, miksei helposti hermoileva hyviskin voisi stressata tuollaista.

Ares kirjoitti:
Hukka kirjoitti:SIIS, tällä hetkellä pidän pahismaisimpina Aresta, Meiziä ja porkkanaa. Lievästi pahismaisina Anblick, Jeku, Jitachi, Mursumus sekä Tetradynamia ja lievästi hyvismäisenä Ronen-jiikare. Hyvismäisimpinä pidän taas Cameronia, Niacinia ja Zeytä. Pahismaisia on nyt tietenkin aivan liikaa, mutta tällaisia ajatuksia heräsi ja teitä erityisesti tarkkailen jatkossa. Tai no, kuten teitä kaikkia <3

Tästä listauksesta päättelisin, että Meiz ja porkkana ovat hyviksiä. Uskoisin, että Hukka ei laittanut lievästi pahismaisiin kumpaakin pahiskaveriaan. Tämä tukisi sitä, että Zey olisi pahis. Jos lievästi pahismaisimmissa olisi yksi Hukan pahiskaveri, se olisi mielestäni Jitachi, Mursumus tai jiikare. Tämä ei tietenkään poissulje esimerkiksi Anblickia ja Niacinia, mutta Meiz ja porkkana saavat aika paljon hyvisvibaa. Mutta voisiko pahis kuitenkin jopa epäillä vahvasti pahiskaveriaan?

Mulle ei ihan aukea logiikkasi tässä. Perustelet Meizin ja porkkanan hyvikseyttä ja ilmeisesti vedät siitä johtopäätöksen, että Zey (jota Hukka piti hyvismäisenä) on pahis. Miksi? Jos se liittyy siihen, että Hukka listasi Zeyn hyvismäiseksi, niin miksei sitten Niacin saa epäilyksiäsi niskaan?

En myöskään pitäisi lainkaan ennennäkemättömänä, että pahis epäilisi pahiskaveriaan julkisesti. Onhan siinä omat riskinsä, mutta niin on siinäkin, että kaveeraa julkisesti liikaa tiiminsä kanssa.

porkkana kirjoitti: Anblick saa tästä äänestyksestä minulta sekä hieman hyvisvibaa että pahisvibaa. :D Lievää hyvisvibaa siitä, että oli toinen äänestettävä ja pahisvibaa taas siitä, että Cam halusi tämän lynkattavaksi ja tätä äänesti kuitenkin kaksi varmaa hyvistä.

Cameronilla ja Jekulla ei vapaamuurariudestaan huolimatta ole mitään tietoa muiden rooleista, joten itse en lähtisi kovin vahvasti tästä näkökulmasta liikkeelle, vaikka he varmoja hyviksiä ovatkin.

Ares kirjoitti:Siis taisin jo silloin todeta, että tuskin pahis laskisi niitä väärin. Ja tällä tarkoitin sitä, että jos olisi mahdollista, että pahis laskisi ne väärin, pahis jättäisi sitten ne laskematta.

Onpa hassu peruste musta, koska ainahan on mahdollisuus laskea väärin. Ei kai kukaan niitä tahallaan laskisi pieleen (roolista riippumatta), mutta jos vaan ei ole ottanut kaikkea huomioon?

Niacinin eka viesti tänään (viewtopic.php?f=9&t=439&start=330#p7687) törkkäsi mulla silmään anteeksipyytelevyytensä ja hyvistelynsä takia. En edelleenkään arvosta hyvistelyä hirveästi, vaikka Kylässä sitä ei vissiin yleisesti karsastetakaan, ja lisäksi tämä oli musta jännä:
Niacin kirjoitti:Nyt kun luin edellispäivän viestejä uusin silmin, niin pahiksen näkökulmasta kuviteltuna Hukka veti itseensä aivan liikaa huomiota ja kaivoi itselleen kuoppaa heti ensiviestistään lähtien. Pahiskaverina en missään nimessä olisi alkanut hänen omituisia viestejään puolustelemaan, enkä varsinkaan olisi koittanut pelastaa noin "räikeästi". Sen verran minäkin olen jo oppinut, että siinä olisi vain joutunut itsekin lynkkausuhan alle hyvin äkkiä. Täällä on aiemmin niin kovasti ruodittu kaikkia ääntään "yllättäen" vaihtaneita, etten luultavasti pahiksena olisi sellaista riskiä uskaltanut ottaa, vaan äänestänyt mielummin suoraan Jekua.

Ensin pidin tätä ihan järkeenkäypänä perusteluna, mutta Niacinin eilinen äänenvaihdos ei kyllä kauheasti luo luottamusta musta. Kärkikaksikonhan tilanne oli ensin
3 Hukka (Anblick, Jitachi, Niacin)
3 Jeku (Mursumus, Meiz, porkkana)
Tämän jälkeen Niacin vaihtoi äänensä Jekulle (eli tilanne oli 4-2) sillä perusteella, että hän yksittäisen lauseen takia arveli Hukkaa erikoishyvikseksi. Äänelle siis oli sinänsä pätevä syy (erikoishyviksen pelastaminen), mutta perustelut olivat musta kepoiset, ja olihan äänellä iso vaikutus sillä hetkellä. Niacin voi hyvin olla epäröivä hyvis, joka sohii vähän hädissään välillä, mutta näen tässä kyllä hyvin mahdollisen pahiskuvionkin, jota Niacin yrittää nyt peitellä selityksillään.

Toinen mua epäilyttävä pelaaja tällä hetkellä on Jitachi. Meiz kerkesi jo perustelemaan tämän sen verran hyvin, että tyydyn lainaamaan:
Meiz kirjoitti: Jitachi epäilyttää lievästi vain sen takia että hyökkää Hukkaa kohtaan niin suurella varmuudella. Hyvikselle ominaisempaa käytöstä on kuitenkin epävarmuus koska ei Hukka niin täysin selkeä pahis minusta ollut. Näen potentiaalia että tässä vaiheessa pahiksena hän uhraisi kaverinsa, Hukka oli kerännyt jo aika paljon huomiota viestin kirjoittamisen aikaan. Takaraivossa myös muisto Miinan äänestämisestä ensimmäisenä päivänä, mitä en vieläkään ymmärrä. Viesti viewtopic.php?f=9&t=439&start=300#p7631 antaa nyt jälkikäteen fiiliksen jossa pahiksena hän valmistelisi jo tulevaa epäilyä Niacinia kohtaan mikäli Hukka paljastuu myöhemmin pahikseksi.


En tiedä, mahtuisivatko sekä Jitachi että Niacin yhdessä pahistiimiin, koska he ovat molemmat tahoillaan epäilleet toisiaan, minkä takia vähän arkailuttaa äänestääkin. Mieluusti vielä katsoisin huomiseen. (Jostain syystä olin niin puusilmä, että olin tähän iltaan asti katsonut päivän kestävän tiistaihin asti :DD Ihmettelin kyllä itsekseni, miten voikin olla niin pitkä päivä…)
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT

ViestiKirjoittaja Anblick » 19.08.2017 07:42:37

Oo, paljon onnea pahikset!! En loppupeliä enää ehtinyt hirveästi seurailla, mitä nyt vähän äänestystilannetta ja yleistä mielipidettä asioista yritin vilkuilla, mutta olihan tuo loppu aika loistava voitto pahiksille ihan porkkanan lynkkauksesta lähtien :D

Jitachi kirjoitti:Mutta se, miten suostuin Anblickin tappamiseen... Vastaus siihen on: ihan huvin vuoksi.

:DD Arvostan tätä ratkaisua ihan jo viihdearvon ja sen synnyttämän keskustelun puolesta, hahah. Sitä kyllä mietin, että miksi juuri minä eikä joku muu? :D
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset!

ViestiKirjoittaja Ares » 11.07.2017 23:37:28

Iltaa kaikille, hereillä ollaan - toistaiseksi. Tää on nyt toinen pelini, tosin eka, jossa oon pelannut alusta asti. Toivottavasti tää olisi aktiivinen peli, mutta nyt nukkumaan. Huomenna on töitä.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 12.07.2017 17:27:25

Työoäivä on vihdoinkin pulkassa ja kerkesin nyt lukea viestit ajatuksella läpi.

Minustakin eka päivä on kaikista pahin: tuntuu, että kaikki ovat hyviksiä viestiensä perusteella. :D Lynkkauskin on hankala paikka. Yritän tämän pelin aikana kirjoittaa muistiinpanoja. Aiemmin en ole niin tehnyt.

Viime pelissä keskustelua herätti Meizin käpylehmäkuva. Nyt miinan profiilikuvan vaihdos oli vähän samantyylinen juttu. Minusta aika neutraali toimenpide. Onko muilla mielipiteitä?

Nämä viisi pelaajat eivät ole vielä heränneet: Anblick, Jamsteri, Niacin, Tetradynamia ja Zey.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 12.07.2017 20:21:36

Anblick, roolit löytyvät täältä. :)

Mielestäni on vähän turha miettiä vielä, milloin erikoishyvikset tulevat esiin: se on varmaan hyvin tilannekohtaista. Ollaan vasta ekassa päivässä menossa. :D Toki niin kuin on tullut todettua, ekalle päivälle on hankala keksiä mitään sanottavaa ja analysoitavaa, joten nää teknisyydet ja laskennat on hyvä puheenaihe toisaalta.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 13.07.2017 08:35:02

Mielenkiintoista keskustelua Zeyn ja Cameronin välillä. Täytynee tutkia keskustelua tarkemmin, heti kun on enemmän aikaa. Töihin on kiiruhdettava, mutta onneksi ne loppuvat huomenna. :D

[quote=Ronen]1. Pelaatteko mieluummin hyvisten vai pahisten puolella? (Tai jos kokemusta löytyy kovin vähän, kumman puolella mieluummin ajattelisitte haluavanne pelata?)
2. Entä erikoisroolit? Pelaatteko mielellään sellaisia ja/tai pelejä, joissa niitä on, vai tykkäättekö enemmän "vaniljapeleistä" (eli sellaisista joissa on vain tavallisia kyläläisiä ja pahiksia)?
3. Miten hiljaisia, juuri ja juuri aktiivisuusvaatimukset täyttäviä pelaajia pitäisi kohdella? Pitäisikö äänestää ulos vai jättää pyörimään jalkoihin?[/quote]

Kaikkiin kysymyksiin voisin vastata "eos", mutta tässä nyt jotain.
1. Mieluummin ehkä pahiksena, jolloin on pahistoverit auttamassa. Hyviksenä on hankala vetää johtopäätöksiä kenestäkään. Pahiksena on helppo tarttua (määrätietoisesti) johonkin ja roikkua mukana. Tietenkin kun kokemusta kertyy, niin mielipide ehkä muuttuu tässäkin asiassa. Näin aloittelevana pelaajana viestien analysoiminen ei ole kovin helppoa.
2. Tämä on hankala - nimittäin ei ole kokemusta. Olisi kiva kokeilla niitä. Toisaalta ehkä "vaniljapelit" on aloittelijalle helpompia: keskityttäisiin vain pahiksiin, eikä tarvitsisi spekuloida erikoisten peliä.
3. Viime pelissä minulla muodostui tähän hyvin vahva mielipide. Mielestäni epäaktiivisia pitäisi äänestää jo aikaisemmin ulos. Viime pelissä jiikare jäi sekoittamaan pakkaa aika pahasti, ja se teki hallaa hyvisten pelaamiselle. Toki, jos on vahva epäillys, että tuo on pahis, niin silloin äänestäisin tietenkin häntä, enkä hyvismäistä/pahismaista pelaajaa, joka on kirjoittanut kolme viestiä yhteensä kolmen päivän aikana.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 13.07.2017 21:23:48

Mielestäni sekä Zey että Cam eivät ole pahiksia. Minusta ennemminkin vaikuttaa, että tässä on nyt vain kaksi hyvistä, jotka ovat tarttuneet vain toisiinsa kiinni, enkä lähtisi heitä epäilemään, ainakaan vielä. Sen sijaan esim. Meizistä ei enää saa ollenkaan hyvismäistä otetta, niin kuin viime pelissä. Voinee johtua siitä, että ei ole vielä paljoa, mihin tarttua kiinni.

En äänestä näin alkuun tunnepohjalta, vaan järkipohjalta. Annetaan herättelyääni: ++Tetradynamia
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 13.07.2017 23:07:20

Violet kirjoitti:Ares: Mitä hyödyt herätysäänestäsi? Tetra ei todennäköisesti ole vielä edes huomannut pelin alkua, ja nyt kun hän sen huomaa, herää hän vain kärttyisänä ja kärkkäisenä. Eikö olisi parempi herätellä heräämisviestin lähettäneitä henkilöitä, ja kalastella heistä jotain tietoa? Toisaalta Tetra onkin helppo vaihtoehto, sillä heräämättömiä on vain yksi - pahis ainakin mielummin tarttuisi häneen. (Ja jos noitten lainausten kanssa on ongelmia, niin kokeileppa laittaa quoteissa nimi lainausmerkkien sisään :)

Luultavasti ei ole huomannut, mutta edellisellä foorumilla oli tapana käyttää herätysääniä. Ei niistä mitään haittaa ole. Jos Tetra ei edes heräisi tämän päivän aikana, voitaisiin harkita jopa hänen lynkkaamista ellei parempaa kohdetta ole. Tämä on vain mun mielipide. Nimittäin mieluummin lynkkaisin hiljaisen hyviksen, kuin epäillyttävän hyviksen. Hiljainen hyvis vain sekoittaa pakkaa entisestään.

// Jeku väliin.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 13.07.2017 23:37:45

Zey kirjoitti:Ares: Oletatko Tetradynamian seuraavan peliä? Mikäli uskot, mitä Tetradynamian hiljaisuus mielestäsi kertoo hänen roolistaan?

Mikäli hän seuraisi peliä, uskoisin, että hän olisi pahis. Jos hän ei seuraa peliä, rooli voi olla mikä tahansa, hankala sanoa. Herätysäänen luonne on mielestäni hyvin neutraali.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 14.07.2017 08:14:52

Violet kirjoitti:
Ares kirjoitti:
Zey kirjoitti:Ares: Oletatko Tetradynamian seuraavan peliä? Mikäli uskot, mitä Tetradynamian hiljaisuus mielestäsi kertoo hänen roolistaan?

Mikäli hän seuraisi peliä, uskoisin, että hän olisi pahis. Jos hän ei seuraa peliä, rooli voi olla mikä tahansa, hankala sanoa. Herätysäänen luonne on mielestäni hyvin neutraali.


Neutraali? Eli hiljaisen/heräämättömän pelaajan aktivointiko ei mielestäsi ole hyvismäistä? Vai etkö vain kehtaa julkisesti mainita toimineesi hyvismäisesti? Oli migen oli, itse näen herätysviestin lähettäneen henkilön herättelyn hyödyllisempänä kuin täysin heräämättömän.

Tässä meidän ajatusmaailmamme eivät kyllä kohtaa. Jos meillä on pelaaja A, joka ei ole herännyt ja pelaaja B, joka on laittanut yhden viestin, laittaisin herätysäänen nimenomaan pelaajalle A, ellei pelaaja B ole ensimmäisessä viestissään kirjoittanut mitään kovin epäillyttävää. Tuolla herätysäänen neutralilla luonteella tarkoitin lähinnä sitä, että se on no big deal. Eli se poistuu, kun Tetradynamia herää. Ellei hän nyt kovin pahismaiseksi heittäydy. :D
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 14.07.2017 08:41:38

Halima kirjoitti:
Ares kirjoitti:Jos Tetra ei edes heräisi tämän päivän aikana, voitaisiin harkita jopa hänen lynkkaamista ellei parempaa kohdetta ole. Tämä on vain mun mielipide. Nimittäin mieluummin lynkkaisin hiljaisen hyviksen, kuin epäillyttävän hyviksen. Hiljainen hyvis vain sekoittaa pakkaa entisestään.

Mä taas en kyllä mieluummin lynkkais heräämätöntä pelaajaa, koska ensinnäkin hän voi olla hyviserikoinen ja toisekseen, jos hän ei herää, hänelle saadaan varapelaaja. Hiljainen pelaaja on eri asia kuin heräämätön pelaaja. Lisäksi mua kummastuttaa tämä sun vastaus. Mitä tapahtui pahisten lynkkaamiselle? Tai siis miksi sulla vaihtoehtoina on lynkata hiljainen hyvis tai epäilyttävä hyvis? Mitä jos yritettäisiin osua pahikseen?

Ares kirjoitti:Viime pelissä minulla muodostui tähän hyvin vahva mielipide. Mielestäni epäaktiivisia pitäisi äänestää jo aikaisemmin ulos. Viime pelissä jiikare jäi sekoittamaan pakkaa aika pahasti, ja se teki hallaa hyvisten pelaamiselle. Toki, jos on vahva epäillys, että tuo on pahis, niin silloin äänestäisin tietenkin häntä, enkä hyvismäistä/pahismaista pelaajaa, joka on kirjoittanut kolme viestiä yhteensä kolmen päivän aikana.

Totta kai pahisten lynkkaaminen on ykkösprioriteetti, mutta pelin alussa on kyllä hankala sanoa, kuka on pahis ja kuka hyvis. Lähinnä voi todeta, että hän on epäillyttävä/hyvismäinen.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 14.07.2017 18:05:51

porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti: Nimittäin mieluummin lynkkaisin hiljaisen hyviksen, kuin epäillyttävän hyviksen. Hiljainen hyvis vain sekoittaa pakkaa entisestään.

Vain pahiksilla on varma tieto kaikista hyviksistä. Tämä särähtää kovin pahasti korvaani, että miksi äänestät mieluummin hiljaista kuin epäilyttävää pelaajaa? Pelaajista saadaan tietää ovatko nämä hyviksiä vai pahiksia vasta lynkkaamisen jälkeen, ei kai kukaan tahallaan äänestä hyvistä. :D

Ares kirjoitti: Mikäli hän seuraisi peliä, uskoisin, että hän olisi pahis. Jos hän ei seuraa peliä, rooli voi olla mikä tahansa, hankala sanoa.

Meillä on niin monta erikoista hyvisten joukossa, että olisitko oikeasti valmis ottamaan riskin ja äänestät ulos erikoisen, joka ei ole edes huomannut pelin alkua?

Ares kirjoitti:Viime pelissä minulla muodostui tähän hyvin vahva mielipide. Mielestäni epäaktiivisia pitäisi äänestää jo aikaisemmin ulos. Viime pelissä jiikare jäi sekoittamaan pakkaa aika pahasti, ja se teki hallaa hyvisten pelaamiselle. Toki, jos on vahva epäillys, että tuo on pahis, niin silloin äänestäisin tietenkin häntä, enkä hyvismäistä/pahismaista pelaajaa, joka on kirjoittanut kolme viestiä yhteensä kolmen päivän aikana.

Jiikare-kommenttiin kommentoin sen verran, että se ei ollut jiikaren hiljaisuus joka sekoitti pakkaa vaan tämän viime hetken äänestykset ja muuten pelaajien mielestä pahismainen käytös. Ei se ollut yksin hiljaisuuden syytä, että tämä oli sekoittamassa pakkaa. Mutta nyt takaisin tähän peliin, olin jo muutenkin kuollut kun tulit mukaan edeltävään peliin. :D

Ares kirjoitti:Totta kai pahisten lynkkaaminen on ykkösprioriteetti, mutta pelin alussa on kyllä hankala sanoa, kuka on pahis ja kuka hyvis. Lähinnä voi todeta, että hän on epäillyttävä/hyvismäinen.

Kuten sanoin, vain pahiksilla on varmaa tietoa pahis ja hyvisrooleista, hyvikset voivat vain seurata epäilyjään ja äänestää siksi sitä epäilyttävintä pelaajaa. Ja kun on äänestänyt mielestään epäilyttävintä, voi toivoa parasta, että kyseinen pelaaja osoittautuu pahikseksi.

++Ares, syynä outo fiksaatio hiljaisten lynkkaamiselle (pahisroolin lisäksi pelaaja voi olla myös hiljainen ihan vain koska se on pelaajan tyyli pelata, sekä myös erikoisroolin omaava pelaaja voi helpommin jäädä hiljaiseksi) sekä outo sanavalinta ”hiljainen hyvis vs epäilyttävä hyvis”, ei epäilyttävä pelaaja vaan nimenomaan hyvis.


Ensinnäkin on puhuttu järkisyistä, miksi joku ei ole herännyt. Mielestäni kuitenkin on hiukan outoa ilmoittautua peliin, mutta sitten olla kuitenkin epäaktiivinen.

Tuo sanavalintani hiljainen/epäillyttävä hyvis on näemmä ollut aika hämmentävä. Tässä pelissähän lähdetään siitä, että myös pahikset yrittävät esittää hyvistä. Noh, pointtini oli kuitenkin se, että äänestäisin ennemminkin hiljaista kuin epäillyttävää pelaajaa juurikin siksi, koska jos hiljainen ei tuota materiaalia, hänestä tulee rasite loppupeleissä. Riski on aina olemassa, mutta niin myös epäillyttävää pelaajaa lynkatessa.

Cameron kirjoitti:Tarkoitatko että Meizin viestien lukumäärä vai sisältö on vähemmän hyvismäinen kuin viime pelissä? Jos Meiz epäilyttää sinua, miksi lähdit äänestämään Tetraa?

Olin missannut tämän kokonaan. :D Lähinnä mielestäni Meizin viestien sisältö on vähemmän hyvismäistä kuin viime pelissä. Äänestin kuitenkin Tetraa nimenomaan järkisyistä: hän ei ole vielä herännyt. Ja kuten totesin jo, ääni siirtyy toiselle pelaajalle heti, kun Tetra herää. Jos olisin äänestänyt Meiziä, se olisi ollut enemmän tunnesyistä, mikä ei näin aikaisessa vaiheessa ole järkevää.

Halima kirjoitti:Edelleen olen sitä mieltä, että Jekun nykyinen peli vaikuttaa enemmän hyvis-Jekulta, mutta en halua ihan vielä kertoa mitä nämä pienet erot oli, koska haluan seurata Jekua vähän pitempään ennen kuin paljastan mitä asioita huomasin. :)

Tämä on hiukan outo perustelu sivuuttaa Zeyn kysymys. Vaikuttanee siltä, että Halima yrittää pitää salassa nämä "pienet erot". Miksi et halua vielä jakaa niitä muiden kanssa? Vähän jännää, että haluat seurata häntä, koska kerroit sen jo julkisesti - Jeku voinee nyt miettiä kirjoitustyyliään. Mikset siis heti voi kertoa?

// Halima väliin.
Halima, mihin kohtaan sijoittaisit Tetradynamian?
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 14.07.2017 21:16:09

Anblick kirjoitti:...otetaanpa hypoteettinen tilanne tähän: jos pelissä olisi jonain päivänä mukana enemmän hiljaisia kuin pahiksia ja lisäksi yksi tai kaksi pelaajaa, jotka epäilyttäisivät sua paljon, niin äänestäisitkö silti arpomalla jotakuta näistä hiljaisista?

Ares kirjoitti:Toki, jos on vahva epäillys, että tuo on pahis, niin silloin äänestäisin tietenkin häntä, enkä hyvismäistä/pahismaista pelaajaa, joka on kirjoittanut kolme viestiä yhteensä kolmen päivän aikana.

Eli jos ei ole parempaa kohdetta, äänestän hiljaista. Tää on vaan mun ajatustapa, koska kuten oon sanonu, on jännää, että joku osallistuu peliin, muttei kuitenkaan osallistu peliin mitenkään. Uskoisin, että Tetralla on vaan kiireitä, eikä ole kerennyt foorumille, mutta ei sitä koskaan tiedä.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 14.07.2017 22:44:28

porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti: Äänestin kuitenkin Tetraa nimenomaan järkisyistä: hän ei ole vielä herännyt. Ja kuten totesin jo, ääni siirtyy toiselle pelaajalle heti, kun Tetra herää.

Mitä jos Tetra ei herää? Mitä jos tämä on yksi erikoisista ja tämä lynkattaisiin, kun pidät äänensä edelleen Tetralla? Toki on aika epätodennäköistä, että Tetra tähän yhteen herättelyääneen kuolisi, mutta olet selvästi valmis ottamaan tämän riskin. Miksei voisi tökkiä pelaajia, jotka ovat vain laittaneet yhden herättelyviestin, kun Tetran herääminen tuskin tästä äänestä on kyse. Miten luulet, että herätysäänesi edesauttaa Tetran heräämistä?

Riski on otettava joka tapauksessa, oltaisiin ketä tahansa lynkkaamassa. Mielestäni herätysäänessä on kyse periaatteista, ei siitä, mitä sillä saavutetaan.

Täytyy sanoa, että herätysäänestä porkkana teki kyllä ison numeron. Toki tähän on helppo tarttua. Ehkä se saattaa hänen ja jonkun muun mielestä olla myös epäillyttävää. Mitä mieltä porkkana olet muiden äänestyskäyttäytymisestä? Violet ja Jeku äänestivät Zeytä, Halima siirsi äänensä Meizille, Meiz äänesti sinua ja Zey äänesti Camia.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 08:11:29

Zey kirjoitti:
Ares kirjoitti:Riski on otettava joka tapauksessa, oltaisiin ketä tahansa lynkkaamassa. Mielestäni herätysäänessä on kyse periaatteista, ei siitä, mitä sillä saavutetaan.

Mä sanoisin, että se riski on kuitenkin ihan eri kokonen. Jos äänet on annettu ajoissa ja pelaaja on tietoinen pelin alkamisesta ja omasta erikoisroolistaan, niin todennäköisemmin myös huomaa olevansa tippumassa ja tietää tulla hihkaisemaan, että on erikoinen. Jos taas ei edes ole tietoinen pelin alkamisesta tai omasta roolistaan, niin ei kyllä tule hihkasemaankaan. Jos äänessäsi ei ole kyse siitä, mitä sillä saavutetaan, niin mikä järki sitten on äänestää sillä tavoin? Sanoit, että perustit äänesi järkeen, etkä tunteeseen, mutta musta ääni, jolla ei saavuteta mitään, ei ole kyllä järkeen perustettu, vaan tunteeseen.

Niin, voi olla, että jos erikoinen on tippumisvaarassa, hän tulee puolustautumaan. Nyt on kuitenkin puhuttu paljon tästä, milloin erikoisen kannattaa tulla esiin. Jos ollaan tiputtamassa vaikka jotakin uutta pelaajaa, jolla on erikoisrooli, uskaltaako hän tulla esiin tarpeeksi ajoissa? Ja niin kuin olen monesti jo todennut, minua epäillyttää pelaajat, jotka osallistuvat peliin, mutta vajoavat antiaktiivisuuteen. Miksi? Pelin alusta on jo monta monituista päivää, joten miksei Tetra ole muistanut sitä? Voi olla, että jotain on tapahtunut, eikä hän tosiaankaan pääse foorumille. Voi olla, että hän on erikoinen. Ja voi olla, että on pahis. Mutta alan nyt uskoa siihen, että pahis tuskin olisi sanomatta mitään, jos hän on käynyt foorumilla. Tai sitten tässä on käynnissä suuren luokan operaatio. :D Tuohon loppuun täytyy sanoa, että olen täysin eri mieltä. Annoin Tetralle äänen, koska hän ei ole herännyt -> rationaalinen (herättelyääni, vaikkei sillä välttämättä mitään saavuteta). Voisin siirtää ääneni myös Meizille, Halimalle tai jollekin muulle, mutta se johtuisi vain fiiliksestä, joka välittyy heidän viesteistään -> enemmän intuitiivinen. Tällöin jälkeenpäin ei tarvitse selitellä, että Meiz vaikutti pahikselta, siksi äänestin häntä, mutta oho, nyt hän tippui ja paljastui hyvikseksi. Jos äänestän Tetradynamiaa, minulla on ainakin hyvä syy siihen. Siirrän kuitenkin ääneni heti Tetran herättyä.

Tänään aattelin tehdä samanlaisen listauksen kuin Halima, perusteluineen.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Seuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa

cron