Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 10:49:41

Jitachi kirjoitti:Violet tarkoittaa neutraalilla enemmänkin sitä ettei ole hyvismäinen tai pahismainen, Ares taas käsittääkseni ettei se oikeastaan vaikuta peliin juuri mitenkään. Omasta mielestäni tosin hieman kummallinen sanavalinta.

Nimenomaan tarkoitin tätä, minkä alleviivasin. Sanavalintani on saattanut olla hämäävä.

Jitachi kirjoitti:Omasta mielestäni tässä suurimman shown herätysäänestä on tehnyt oikeastaan Ares itse.

En näe asiaa näin. Tähän asiaan on lukuisat pelaajat ottaneet itse kantaa: Zey, Violet, Halima, porkkana, Jitachi ja Meiz ainakin. Mutta esimerkiksi Haliman Mursumus-ääntä ei ole spekuloitu ollenkaan yhtä voimakkaasti kun tätä. Totesin jo heti, että ääni poistuu, kun Tetra herää. Jos hän ei herää, ääni säilyy. Kyse on periaatteesta.

Jitachi kirjoitti:Vielä enemmän häiritsee uusimman viestin ehto ”poistan äänen vain jos Tetra herää”. Onko yhden pelaajan heräämättä jättäminen oikeasti niin iso juttu, että äänen jättäminen hänelle on kannattavaa?

Käsittääkseni Zey on putoamisvaarassa, ei Tetra. Jos joku äänestäisi nyt Tetraa, harkitsisin ääneni poistamista. Tällä hetkellä ei ole parempaakaan kohdetta, koska haluan toimia rationaalisesti ensimmäisenä päivänä, jolloin yleensä lynkkauksen kohteeksi valikoituu hyvis. Nyt voin oikeuttaa ääneni. Voin toki sen siirtää jolllekin muulle, mutta todennäköisyys, että se osuu hyvikseen, on 80 prosenttia ja mahdollista on myös se, että se osuu erikoishyvikseen.

Odotan, josko Tetra herää ja haluaisin myös kuulla, että miksi hän ei ole päässyt käymään foorumilla. Unohtiko hän pelin? Mikäli Tetra joutuu putoamisvaaraan, siirrän ääneni, jos joku muu pelaaja epäillyttää.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 12:51:12

Nyt sain jonkunlaista analyysia kasaan.

Anblick (4 viestiä)
Anblickin viesteistä huokuu niiden rentous. Viesteissä ei tosin ole paljon sisältöä. Anblickiltä olisi kiva kuulla jotakin lisää.

Cameron (6 viestiä)
Annan Cameronille hyvisvibaa, koska hän teki virheen prosenttilaskuissa. :D Cameronin vastaukset ovat olleet Anblickin tapaan rentoja.

Halima (9 viestiä)
Halima onkin jo haastavampi tapaus. Haliman tyyli viime peliin verrattuna muuttui täysin. Viesteistä huokuu jotakin muuta. Halima on puhunut paljon peliteknisyyksistä. Myös seuraava lainaus on hiukan outo.
Halima kirjoitti:Meizin epäilyttävyys sen sijaan nousi siitä, että epäili porkkanaa (mun mielestä turhasta) -> viime pelissä oltiin tosi samanmielisiä Meizin kanssa kun oltiin molemmat hyviksiä, voisiko nyt samanmielisyyden puutteen selittää se, että Meiz olisikin tällä kertaa pahis?


Jamsteri (1 viesti)
Missä meet, Jamsteri?

Jeku (15 viestiä)
Saan Jekun viesteistä hyvisvibaa. Ääni Zeylle on hiukan outo.

Jitachi (9 viestiä)
Viimeisimmästä viestistä annan hyvisvibaa.

Meiz (10 viestiä)
Aluksi Meiz oli minusta pahismainen. Viimeisimmän viestin perusteella mielipiteeni kuitenkin muuttui. Uskon, että pahis olisi tarttunut yhä voimakkaammin kiinni äänestyskäyttäytymiseeni, mutta Meiz puolusti sekä minua että miinaa.

miina (8 viestiä)
miina on suuri kysymysmerkki. miina vaihtoi profiilikuvan sekä hän on sanonut hiukan kyseenalaistettavia juttuja. Veikkaan kuitenkin, että kyseessä on jotain muuta kuin se, että miina olisi pahis.

Monni (1 viesti)
Tulehan kirjoittelemaan jotain!

Mursumus (2 viestiä)
Ekasta viestistä vähän hyvisvibaa: aika hauska. Toisesta vististä myös. Odotan lisää tekstiä Mursumukselta.

Niacin (2 viestiä)
Seuraava Niacinin lainaus antaa hänelle enemmän hyvisvibaa kuin pahisvibaa. Toisaalta, ei sitä koskaan tiedä.
Niacin kirjoitti:En osaa oikein olla avuksi meille nyt, anteeksi!


porkkana (3 viestiä)
En oikein osaa muodostaa mielipidettä porkkanasta. Saattanee johtua siitä, että hänen ääni on minulla.

Ronen (3 viestiä)
Ronenin kysymykset herättää ristiriitaisia tunteita. Ne antaa sekä hyvis- että pahisvibaa. Huomasin myös, että hän kävi viime yönä ilmoittamassa poissaolon, muttei kommentoinut mitään tähän peliin liittyen. Ehkä hän ei kerennyt?

Tetradynamia (0 viestiä)

Violet (6 viestiä)
Violetin viesteistä ei saa otetta. Toisaalta ne on järkeviä, mutta viestien taakse voi kätkeytyä myös pahis.

Zey (11 viestiä)
Zeyn viestit ovat puuduttavaa lukemista! Eli en jaksanut lukea niitä enää ajatuksen kanssa. :D En usko, että pahis lähtisi noin kärkkäästi johtamaan keskustelua. Hiukan kummaksun Violetia ja Jekua, jotka äänestivät Zeytä, koska itse en äänestäisi.

Tässä oli nyt jotain.

En äänestä:
Anblick, Cameron, Jeku ja Zey

Tuskin äänestän:
Jitachi, Meiz, miina, Mursumus ja Violet

Täysin neutraalit:
Jamsteri, Monni

Voisin harkita:
Niacin, Ronen ja porkkana

Kysymysmerkki:
Tetradynamia

Toistaiseksi epäillyttävin:
Halima

Mikäli Tetradynamia herää, siirrän ääneni luultavasti Halimalle. Mikäli ei, harkitsen äänen siirtämistä hyvin tarkkaan.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 13:18:37

Violet kirjoitti:Zeyn vastaus vaikuttaa järkevältä, elikkäs --Zey

Ares kirjoitti:Käsittääkseni Zey on putoamisvaarassa, ei Tetra. Jos joku äänestäisi nyt Tetraa, harkitsisin ääneni poistamista. Tällä hetkellä ei ole parempaakaan kohdetta, koska haluan toimia rationaalisesti ensimmäisenä päivänä, jolloin yleensä lynkkauksen kohteeksi valikoituu hyvis. Nyt voin oikeuttaa ääneni. Voin toki sen siirtää jolllekin muulle, mutta todennäköisyys, että se osuu hyvikseen, on 80 prosenttia ja mahdollista on myös se, että se osuu erikoishyvikseen.

Odotan, josko Tetra herää ja haluaisin myös kuulla, että miksi hän ei ole päässyt käymään foorumilla. Unohtiko hän pelin? Mikäli Tetra joutuu putoamisvaaraan, siirrän ääneni, jos joku muu pelaaja epäillyttää.


Seuraavassa viestissä:

Ares kirjoitti:Mikäli Tetradynamia herää, siirrän ääneni luultavasti Halimalle. Mikäli ei, harkitsen äänen siirtämistä hyvin tarkkaan.

++ Tetradynamia

Tetra on nyt putoamassa. Kuinka toimit? Ja tiedän, että tästä viestistä tuli tynkä, mutta halusin heittää äänen mahdollisimman nopeasti, kun on jo viimeinen päivä meneillään.

// Monni väliin

Hyväksytäänkö äänesi, koska laitoit välin plusmerkkien ja Tetradynamian väliin? :D No tämä on pilkunviilausta, tiedetään.

Violet, olet itse kyseenalaistanut herättelyääni-periaatteeni. Tässä yrität selvästi lisätä painetta hartioilleni. Vähän kummastuttaa tämä sijun käytös, koska et taida haluta sitä, että Tetra tippuu?
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 13:23:53

Monni kirjoitti:Ymmärrän tämän ”periaatteen”, mutta toisaalta täällä tulisi mennä aina edelle epäilyttävät ja pahismaiset, eikö? Eli jos joku muu herättää epäilyjä niin miksi äänestää Tetraa?

Kyllä vain. Tässä maalataan nyt musta aikalailla pahista ja en tiedä, kuinka monta kertaa mulla täytyy kertoa faktat.

Tässä nyt siis ajatuskulkuni:
- Äänestän heräämätöntä pelaajaa. On outoa osallistua peliin osallistumatta kuitenkaan. Heräämätön pelaaja voi olla hyvis, pahisntai erikoishyvis. Tiedän, että on riski äänestää heräämätöntä pelaajaa.
- Siirrän ääneni välittömästi, kun heräämätön pelaaja herää, ellei hän sitten käyttäydy todella pahismaisesti. Mikäli hän ei herää, jätän äänestämättä tai siirrän äänen pahismaiselle pelaajalle.
- Heräämättömästä, antiaktiivisesta pelaajasta on mielestäni loppupeleissä haittaa hyviksille.

Selvästi huomaa, että valtaosa ei tykkää / kyseenalaistaa ajatuskulkuni. Täytynee ensi peliin miettiä uudenlaista lähestymistapaa.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 14:10:53

Se on totta, että oon itsepäinen. :s Viime pelissä näihin epäaktiivisiin pelaajiin meni moti ja tein linjavedon itselleni, mutta näyttänee siltä, että minun täytyy muuttaa sitä. Jos siirrän ääntäni, rauhoittaako se teitä? En kyllä yksinkertaisesti ymmärrä, miksi herättelyäänestä tuli näin suuri numero, oikeasti.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 16:08:34

miina kirjoitti:Ares ei myöskään epäile minua kun kaikki muut sen tekee.. tämä vähän epäilyttää. Pahistenhan ei kannata lynkata kovasti epäilyttäviä pelaajia.

Tää on musta hiukan ironisesti kirjoitettu. :D Sinua epäillyttää siis se, etten epäile sinua? Olen oikeastaan epäillyt vain Meiziä ja Halimaa. Keitä sinun mielestäsi pahisten kannattaa lynkata? Niitäkö, jotka eivät ole epäillyttäviä? Miten he siinä onnistuisivat?

miina kirjoitti:En kuitenkaan usko Halimaa pahikseksia, koska Zeykin epäili viestiäni ja en usko että he pahiksina yhdessä ottaisivat viestiä suurimman epäilyn alle.

Et usko, että Halima on pahis, koska Zeykin epäili sinua? Voitko tarkentaa? Eikö jompi kumpi heistä voisi olla hyvis?

miina kirjoitti:Monni
- Sanoisin, että hyvis. Samanlaisia ajatuksia kun mullakin peliteknisyyksistä, koska ekoja pelejä pelataan. Ja veikkaisin, pahiskaverit olisivat vähän selittäneet toimintaa ja vinkanneet viestittelemään uutuudesta huolimatta. Jotenkin löysin itseni edellisen pelin alusta noista viesteistä.

Jännää, että miina sanot kahden viestin perusteella hyvikseksi? Eikö Monnin viesti olisi voinut olla strategisesti kirjoitettu? Ehkä pahiskaverit ovat neuvoneet, että kannattaa esittää mahdollisimman tietämätöntä.

miina kirjoitti:Zey
- Aika kärkkäästi lähti Cameronin kanssa kikkailemaan, tulee jotenkin mieleen edellisen pelin Zeyn loppuhetket. Epäilee heti alusta asti minun viestejä.

miina kirjoitti:Kun tuota väliaikalaskentaa kattelin niin tekee mieli äänestää Jekua, koska se äänesti Zeytä, joka taas on ehkä liian kärkäs herättänyt liikaa tunteita pahikseksi.

Eli siis vaikuttaako Zey sinusta enemmän pahikselta vai hyvikseltä?

miinan viesti herättää hiukan ristiriitaisia tunteita, ja siirtäisin hänet ja Monnin kohtaan "Voisin harkita".
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 19:47:00

Oon nyt tullut siihen päätökseen, että Tetraa tuskin kukaan äänestää, joten on muutenkin turhaa pitää ääntä hänelle, varsinkin vallitsevan painokkaan ilmapiirin vuoksi. :D Toivottavasti Tetra kuitenkin heräisi pian, ja kertoisi jotain.

Äänestän nyt Halimaa, koska mielestäni hän on kaikista pelaajista epäillyttävin. Hänen viesteistään huokuu jotain "epäaitoa", väkisin kirjoitettua. Sen lisäksi hän ja porkkana epäilevät lisäkseni Meiziä ja miinaa, jotka minun silmissäni ovat melko hyvismäisiä. Halimakin roikkuu Meizissä, mijussa ja miinassa, kuten Zey roikkui viimeksi hänessä. Haliman perustelu Meiz-äänelle oli kummallinen: hän ja Meiz olivat viime pelissä hyviksiä ja samaa mieltä, mutta nyt eivät, joten Meiz voisi olla pahis (näin karkeasti sanottuna). Sen lisäksi Meiz epäili porkkanaa, mutta Haliman mielestä turhaan.

--Tetradynamia
++Halima
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 21:55:42

Nyt tuli niin paljon asiaa Zeyltä ja myös Anblickilta, etten mitenkään kerkeä enää 10 minuutissa vastata. Tähän koko Tetra-ääneen. Oletin sitä antaessa, että hän varmaan ilmestyisi, muttei näemmä ilmestynytkään. Kuten joku saattoi jo huomata, olen aika periaatteellinen. Jos ajattelen, että näin teen, niin sitten teen myös niin. Nyt päivän lopussa ajattelin, että viimeistään nyt on aika vaihtaa ääni, koska en saavuttaisi Tetra-äänellä mitään.

porkkana äänesti minua, jonka takia sijoitin hänet tuohon ryhmään näin lyhykäisyydessään. Niacinin yksi lause herätti enemmän hyvisvibaa, mutta olisin voinut harkita häntä kuitenkin (khdesta viestistä hankala päätellä). Monni ja Jamsteri olivat täysin neutraaleja silloin, kun he olivat lähettäneet vain yhden viestin. Mitä tulee muihin viboihin: aikalailla tunnepohjalta vetäisty. Voin yrittää tarkentaa niitä, mutta aikalailla vain fiiliksiä. Camiin vielä, uskon, että pahis ei olisi lähtenyt vetämään sellaista showta numeroiden kanssa.

Tosi nopeasti kirjotettu viesti..!

//Zeyn klo 22.47 lähettämästä viestistä ->>>
//Joku taas väliin
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 21:58:19

--Halima
Oon ihan pihalla kaikesta....! :DD
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 21:59:23

En olisi lynkannut miinaa, mutten oikeastaan sitten ketään muutakaan.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 16.07.2017 22:59:10

On kyllä paljon sanottavaa, luettavaa sekä mietittävää. Huomenna matkustan kuusi tuntia junassa, jolloin riittää aikaa viestin analysointiin. Halima-epäilyni meni kyllä täysin pieleen.. Sen lisäksi uotenkin aavistelin, että miina olisi erikoishyvis, sillä hän käyttäytyi omituisesti, muttei pahismaisesti. Cameron ilmestyi foorumille sanottuaan, ettei kuluta aikaa enempää, koska on treffeillä? Sen lisäksi Niacinin, Jamsterin ja Monnin tuleminen foorumille niin myöhään. Täytyy tutkia heidän viestejä. Vastailen myös niihin kysymyksin, joita minulle esitettiin, mutta juuri nyt minulla ei ole aikaa kirjoittaa pitempää viestiä. Tämä oli mielestäni suuri pettymys hyviksille..
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 17.07.2017 08:43:40

Tetra, minkä takia et tullut foorumille aiemmin?
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 17.07.2017 23:32:05

Violet kirjoitti:Jos otetaan lista pelaajista, jotka tarttuivat Miinaan ( Halima, Jitachi, Monni, porkkana ja Zey (otettu Miinan viestistä, tarkistan vielä tarttuiko muutkin)) ennen Miinan huomautusta siitä, että pahis todennäköisesti roikkuisi hänessä, niin kenen luulisitte olevan tämä pahis? Halima tuosta jo varmistui hyvikseksi. En tiedä onko tällä paljoakaan merkitystä, mutta en ainakaan usko, että pahistrio löytyisi kokonaan noista pelaajista. Kaksikin on jo aika paljon neljästä. Yhden löytyminen on jo aika mahdollista.

Kuka tahansa käytännössä - heistä eniten epäillyttää Monni tai porkkana. Miksei Zey tai Jitachi.

En kerinnyt tänään junastakaan kirjoittaa mitään pitkää. Viestejä oon kuitenkin koittanut lukea. Hain tosiaan vieraan meille, ja nyt seuraavat päivät tulevat olemaan hiukan epäaktiivisia.

// Ronen väliin.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 17.07.2017 23:37:05

Ronen kirjoitti:Palaan vielä tähän Aresin herättelyäänijupakkaan. Eniten mua tässä häiritsee boldattu osuus. Jos perustelee välittyvän fiiliksen viesteistä löytyvällä materiaalilla (ellei Ares nyt tässä puhunut puhtaasti vibaan perustuvasta äänestä?), miksi kenenkään täytyisi selitellä toimintaansa jälkikäteen? Juonareissa on kuitenkin aika yleistä, että ei aina mene ääni sellaiselle kohteelle, joka on pahis. Huom. sananvalinta "selitellä", jonka implikaatiot mulla ainakin tuntuu olevan sellaista teennäistä, väkinäistä sähläystä rauhallisen perustelun sijaan. Zey myöhemmin myös kritisoi Aresia tähän samaan teemaan liittyen.

Tähän voisin vielä sen verran kommentoida, että tarkoitin sitä, että ensimmäisenä päivänä lynkataan yleensä ainoastaan vibojen pohjalta. Sen takia olisin ehkä mieluummin äänestänyt rationaalisesti. Edelleen ajettelen Tetra-ääneni rationaaliseksi. Äänestin Halimaa nimenomaan vibojen pohjalta, ja nyt jälkeenpäin se kaduttaa suuresti, mutta silloin se tuntui vaistomaisesti oikealta. Tuo selittely nyt ei ole se tärkein kohta, ellei Halima-ääntäni aleta kyseenalaistamaan.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 19.07.2017 09:10:35

Ares kirjoitti:
Zey kirjoitti:Ares: Oletatko Tetradynamian seuraavan peliä? Mikäli uskot, mitä Tetradynamian hiljaisuus mielestäsi kertoo hänen roolistaan?

Mikäli hän seuraisi peliä, uskoisin, että hän olisi pahis.

Noh, Tetrahan myönsi olleensa hyvinkin kärryillä pelistä. Joko ääni lentää sinne?[/quote]
Ei lennä vielä. Tilanne on muuttunut paljon ensimmäisestä päivästä. Uusia epäilyjä on tullut. Valoitan asiaa heti, kun on aikaa.

Cameron, sivuutit yhden lauseeni. Kommentoisitko tähän?
Ares kirjoitti:Cameron ilmestyi foorumille sanottuaan, ettei kuluta aikaa enempää, koska on treffeillä?


Tämäkin porkkanan lainaus jäi mieleeni.
porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti:miinan viesti herättää hiukan ristiriitaisia tunteita, ja siirtäisin hänet ja Monnin kohtaan "Voisin harkita".

Ares kirjoitti:En olisi lynkannut miinaa, mutten oikeastaan sitten ketään muutakaan.

Ares kirjoitti:Sen lisäksi uotenkin aavistelin, että miina olisi erikoishyvis, sillä hän käyttäytyi omituisesti, muttei pahismaisesti.

Ensimmäinen quote ensimmäisen päivän lopulta, toinen ääni-sähellyksen keskeltä ja kolmas toisen päivän alusta. Nämä kolme eivät kyllä oikein täsmää keskenään. Kysynkin, että miksi et äänestänyt ketään päivän lopussa? Kuten esimerkiksi Zeytä, jos sinulla oli arvelu miinan erikoishyvikseydestä eikä tämä enää epäilyttänytkään päivän lopussa. Pahiksenahan ei haittaisi että mahdollinen erikoishyvis menetettäisiin.. :)

Miksi nämä eivät täsmää keskenään? En tietenkään voinut olla varma siitä, että miina ei ole erikoishyvis, ja hänen listausviestinsä herätti epäillyksiä, joten siis hänet kohtaan "Voisin harkita". Mutta olisin tuskin äänestänyt häntä tai monnia. En äänestänyt ketään päivän lopussa, koska otin Halima-ääneni pois kaksi (2) minuuttia ennen päivän loppua. En kerennyt miettiä, ketä olisin äänestänyt. En olisi äänestänyt Zeytä tai miinaa, se oli varma. Zey oli listallani kohdassa "En äänestä", koska hän vaikuttaa hyvismäiseltä - tietenkin hän voi olla pahis. Sen takia en otsikoinut kohtaa "Hyvismäisimmät". En ymmärrä viimeistä lausettasi, voisitko tarkentaa? En voinut olla varma, että miina on erikoishyvis. Enkä äänestänyt häntä, koska minulla oli sellainen tunne myös. porkkana saa kyllä ainakin tästä kohdasta pahisvibaa, koska minusta tässä nyt väännellään asioita.

Kuten oon miljoona kertaa sanonut, minulla on nyt tosi paljon kiireitä. Nämä kaksi asiaa pomppasivat silmiini, joten jos jonkun kysymys jäi väliin, tulen vastaamaan niihin vielä tämän päivän aikana.

//Tetra väliin.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 19.07.2017 16:22:30

Mitä Ronenin pudottautuminen kertoo hänestä tai majdollisesti hänen roolista?
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 20.07.2017 10:11:19

Aion lukea vielä tänään kaikki toisen päivän viestit läpi ja äänestää siltä pohjalta. Eniten epäillyttää kyllä Cameron. Hän oli treiffeillä ja tuli silti käymään täällä. Hän ei ollut nähnyt poikaystäväänsä kahteen viikkoon. Vähän nostattaa kulmakarvoja. Aion myös kiinnittää huomiota Ronen-jiikareen, Monnin ja Jamsterin viesteihin, sekä Tetradynamiaan. Lukaisen läpi myös porkkanan ja Mursumuksen viestit. Vastailen minulle esitettyihin kysymyksiin, jos on aikaa. Laitan varalta jo äänen, jos en kerkeä illalla foorumille.

++Cameron
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 20.07.2017 20:19:52

Zey kirjoitti:Haluatko perustella enemmän, miksi virheen tekeminen prosenttilaskuissa on hyvismäistä?
Olisi kiva kuulla myös miksi saat hyvisvibaa Jitan, Jekun ja Mursumuksen viesteistä.

Zey kirjoitti:Tähän haluaisin tarkennusta. Porkkanasta totesit, että et osaa muodostaa mielipidettä, etkä ilmeisesti osannut Monnista ja Jamsteristakaan. Miksi Monni ja Jamsteri ovat täysin neutraaleissa, mutta porkkanaa harkitsisit? Ja Niacinista sanoit, että saat enemmän hyvis- kuin pahisvibaa, mutta silti laitoit Niacinin harkittujen listalle, etkä esimerkiksi neutraalien tai tuskin äänestät listoille.

Näihin Zeyn kysymyksiin oli tarkoitus vastata. Jos en ole vastannut joidenkin muiden kysymyksiin, laitelkaa niitä uudestaan. Camin hyvisrooli ei ole enää niin varmaa. Silloin tuntui, että Camin viestit olivat rentoja, nyt ei niinkään. Jitachin listauksesta tuli hyvisviboja, Jekun monista viesteistä huokui jotain hyvismäistä, mutta Mursumuksesta en enää osaa sanoa. porkkanan olisin voinut sijoittaa muuhuunkin kohtaan, mutta toisaalta se, etten osannut muodostaa mielipidettä, ei tarkoita, ettenkö olisi voinut häntä harkita. Monnilta ja Jamsterilta oli tullut vain yksi viesti. Niacinilta oli tullut muistaakseni yksi viesti, josta oli vaikea tulkita mitään. Se herätti ehkä enemmän hyvisvibaa, mutta olisin voinut harkita häntä kuitenkin.

Cameron kirjoitti:
Ares]Eniten epäillyttää kyllä Cameron. Hän oli treiffeillä ja tuli silti käymään täällä. Hän ei ollut nähnyt poikaystäväänsä kahteen viikkoon. Vähän nostattaa kulmakarvoja.
--
++Cameron[/quote]

Mitenköhän tähän vaikuttaa se, pelaanko hyvistä vai pahista?[/quote]
Jos olisin itse hyvis, ja minulla olisi treffit tyttöystäväni kanssa, hän menisi edelle. Esimerkiksi ensimmäisenä päivänä ajattelin (nyt kun Zey muistutti hänen viestissään), että Tetraa ei kukaan tiputa, joten siirränpä äänen Halimalle, joka vaikutti epäillyttävälle silloin. Olisin ollut ihan rauhassa treffeillä ja tarkistanut vasta niiden jälkeen, miten kävi. Uskoisin taas, että pahis voisi olla enemmän jännittyneempi tai jopa "hermostuneempi" äänestyksestä.

[quote="Meiz kirjoitti:
[quote=Ares]Sen lisäksi hän ja porkkana epäilevät lisäkseni Meiziä ja miinaa, jotka minun silmissäni ovat melko hyvismäisiä. Halimakin roikkuu Meizissä, mijussa ja miinassa, kuten Zey roikkui viimeksi hänessä. Haliman perustelu Meiz-äänelle oli kummallinen: hän ja Meiz olivat viime pelissä hyviksiä ja samaa mieltä, mutta nyt eivät, joten Meiz voisi olla pahis (näin karkeasti sanottuna).


Mutta etkös siis itse äänestänyt ihan samalla periaatteella? Halima on eri mieltä hyvismäisistä pelaajista Meizin kanssa -> äänestää Meiziä, sinä olet erimieltä Haliman mielestä hyvismäisistä pelaajista -> äänestit Halimaa?

Itse asiassa äänestin, mutta kuitenkin ero löytyy: Halima väitti, että he eivät ole samaa mieltä mistään, minä taas väitän, että sain pahisvibaa hänestä.

Cameron kirjoitti:Eli käänsit kelkkasi Meizin suhteen sen takia, että hän puollusti sinua? Miksei pahis-Meiz olisi voinut puollustaa sinua? Ja mikä Meizin ensimmäisissä viesteissä oli sinusta pahismaista?
Myös tämän päivän ääni Aresilta on jokseenkin mielenkiintoisin perustein heitetty.

Kyllä, juuri sen takia. Meiz puolusti myös miinaa, joka oli minusta hyvismäinen. Ajettelin, että pahis tuskin puolustaisi kahta pelaajaa, jotka muiden silmissä käyttäytyvät pahismaisesti. Meizin ekoista viesteistä ei huokunut sellaista 'energisyyttä', mutta nyt tilanne on muuttunut. Meiz vastasikin puolestani, ja näyttää siltä, ettet ole lukenut kaikkia viestejäni kunnokka, vaan takerrut yksityiskohtiin. Mikä on myös muuttunut on se, että sinä vaikutat pahismaiselta. Aluksi Zeyn kanssa käymäsi keskustelut vaikuttivat hyvismäisiltä, mutta nyt se, että takerrut sekä Anblickin (jota pidän muuten hyvismäisenä) että minuun, vaikuttaa pahismaiselta.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 20.07.2017 20:20:34

Nyt meji kyllä quote aika pahasti pieleen..! :D
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 20.07.2017 20:49:30

Jamsteria ollaan kyllä nyt massalynkkaamassa. Jeku, perustelisitko?
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 20.07.2017 20:57:37

Mielestäni se on kyllä takertumista yhtälailla, kuin takerrun sinuun. :D En voi ottaa Jamsteriin nyt kantaa, koska en ole kerennyt perehtyä hänen viesteihinsä. Harmi. Cameron tällä hetkellä epäillyttää eniten, vähiten ehkä Zey ja Violet.

// Jamsteri väliin. Minun silmään näyttää kyllä hyvismäiseltä tuo viesti, tuskin pahis tulisi tässä vaiheessa vain trollaamaan. :D
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 20.07.2017 20:59:18

Pahos tuskin kirjoittaisi tuollaista viestiä kolme minuuttia ennen päivän loppua. Nyt tietenkin aika on käymässä vähiin. Kohtahan se nähdään, voin toki olla väärässä.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 23.07.2017 10:40:39

Zey kirjoitti:
Ares kirjoitti:porkkanan olisin voinut sijoittaa muuhuunkin kohtaan, mutta toisaalta se, etten osannut muodostaa mielipidettä, ei tarkoita, ettenkö olisi voinut häntä harkita. Monnilta ja Jamsterilta oli tullut vain yksi viesti. Niacinilta oli tullut muistaakseni yksi viesti, josta oli vaikea tulkita mitään. Se herätti ehkä enemmän hyvisvibaa, mutta olisin voinut harkita häntä kuitenkin.


Jos sekä Monnilta, Jamsterilta ja Niacinilta kaikilta oli tullut vain yksi viesti ja Niacinin viestistä sait hyvisvibaa toisin kuin Monnin ja Jamsterin viesteiltä, niin miksi Niacin oli harkittujen listassa, mutta Monni ja Jamsteri ei? Musta vähän ristiriitaista. Kuten edelliset viestisi huomioon ottaen myös porkkanan asettelu suhteessa Monniin ja Jamsteriin: et kenestäkään osannut muodostaa mielipidettä ja olet kuitenkin ollut vahvasti hiljaisten lynkkausta vastaan -> miksi porkkana oli potentiaalisempi äänen kohde kuin Monni ja Jamsteri, vaikka oli näitä aktiivisempi?

Siis Niacinin lause herätti minussa hyvisvibaa, mutta pahis olisi voinut kirjoittaa sen myös yhtälailla. Viba siis oli enemmän hyvismäinen, mutta miksei pahis olisi voinut kirjoittaa sitä. Monnin ja Jamsterin viesteistä ei herännyt viboja minkäänlaisia.

Monni ja Jamsteri olivat heränneet yhdellä viestillä, Tetra ei. porkkana äänesti minua ja oli ottanut minut kohteekseen, joten hän voisi olla hyvis, joka aidosti epäilee tai pahis, joka ottaa jonkun silmätikukseen. Sen takia porkkanaa olisin voinut harkita. porkkana oli sen takia potentiaalisempi, koska Monnista ja Jamsterista ei saanut minkäänlaista otetta, he olivat täysin neutraaleja. porkkanasta olisi voinut irrota jotakin lisää esim. viestiensä perusteella. Samassa kohdassa oli myös Niacin, jonka lause oli viboja herättävä (toisin kuin Monnin ja Jamsterin) eli olisin voinut harkita. Roneniakin olisin voinut harkita, koska hän kävi ilmoittamassa poissaolonsa sanomatta mitään tänne.

Zey kirjoitti:
Ares kirjoitti:Itse asiassa äänestin, mutta kuitenkin ero löytyy: Halima väitti, että he eivät ole samaa mieltä mistään, minä taas väitän, että sain pahisvibaa hänestä.


Oliko siis Haliman pahisviba jotenkin heikompi kuin sun, vai..?

Ei välttämättä. Halima kuitenkin perusti äänensä mielestäni pääosin sille ajatukselle, että sai pahisvibaa siitä, kun olivat eri mieltä, minä taas sille, että sain pahisvibaa suoraan hänen viesteistään. Ja ei, se ei tarkoittanut, että hänen pahisviba oli heikompi, koin sen ennemminkin väkinäiseksi.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 23.07.2017 20:37:51

Anblick: Se, että on poissa, ei ole epäillyttävää. Minua epäillytti vain silloin, että hän kävi illalla ilmoittamassa poissaolon kommentoimatta mitään. Olisi hän voinut jotain sanoa. Hän tuli kuitenkin kesken poissaolon kommentoimaan peliä. No tiedä tuota, tuskin olisin äänestänyt.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 23.07.2017 23:05:17

Zey: Totta kai, mutta kun niistä jäi täysin neutraalit fiilikset. He vain heräsivät ja sillä sipuli. Kyseessä oli tämä lause hänen toisesta viestistään: "En osaa oikein olla avuksi meille nyt, anteeksi!" Tämä siis herätti pienen kysymysmerkin. Pointtini oli, että silloin toistaiseksi se vaikutti hyviksen kirjoittamalta, mutta myös pahiskin olisi voinut kirjoittaa tuollaisen lauseen, jonka tarkoituksena oli ehkä kerätä hyvisviboja. Ymmärrän kyllä tuon ristiriidan.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 25.07.2017 13:38:20

Pahoittelen epäaktiivisuuttani. Meillä on vierailemassa vaihto-oppilas kaksi viikkoa, ja kiireitä tulee olemaan vielä ensi tiistaihin saakka.

Mitä tulee sitten peliini, on puhuttu paljon epäloogisuuksistani ja typeristä teoistani. Kuten on todettu, oon aika itsepäinen. Mutta kuten oon myös yrittänyt sanoa, yritän oppia parhaani mukaan koko ajan lisää, miten pelata tätä peliä.

Tällä hetkellä Monni-Hukasta on esitetty pahismaisia väitteitä. Sen lisäksi Cameron edelleen epäillyttää. Jekukin on ollut aika hiljaa, mutta hänelläkin on ymmärtääkseni kiireitä. Tetran hiljaisuus kummastuttaa ja Ronen-jiikare huolestuttaa. Aloitan nyt tutkimaan Monni-Hukan viestejä, Cameronin viestejä sekä pitänee tutkia Niacinin, porkkanan, Mursumuksen, Ronenin, Jekun ja Tetran viestejä. Anblickia, Jitachia, Meiziä ja Zeytä pidän hyvismäisinä perustuen heidän viesteihinsä.

Katsotaan kuitenkin nyt, mitä kerkeän tehdä ennen päivän loppua. Tällä hetkellä aion aloittaa Hukasta ja sitten siirtyä Cameroniin.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 25.07.2017 14:45:10

Huomasin lukiessani, että olin skipannut kaksi Zeyn kysymystä.

Zey: "Miten viestien rentous liittyi prosenttilaskuihin?" (Cameronista kyse)
Nyt en ymmärrä, mitä haet tällä. :D Camin viestit vaikuttivat rennoilta, kun te keskustelitte. Camin väärin lasketuista prosenteista annoin aluksi hänell3 hyvisvibaa. Nyt mielipiteeni on muuttunut hänestä täysin.

Zey: "Osaatko määritellä mistä nämä vibat ja huokumiset voivat johtua?" (Jitachista ja Jekusta saadut vibat)
Lähinnä olen samaa mieltä monesta asiasta esimerkiksi Jitachin, Anblickin ja Meizin kanssa. Siitä annan hyvisvibaa. Jekun viesteistä huokui jotenkin hyvismäisyys, mutta nyt kun hän on taas hiukan epäaktiivinen, en tiedä niinkään. Hän on pudonnut ryhmästä hyvismäiset.

Kysykää nyt tänä iltana, jos olen ignoorannut aiemmin. Yritän pyhittää varsinkin loppuillan vain pelille. :D
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 25.07.2017 18:28:14

Hukka kirjoitti:
Ares kirjoitti:Tällä hetkellä Monni-Hukasta on esitetty pahismaisia väitteitä. Sen lisäksi Cameron edelleen epäillyttää.


Minusta on esitetty pahismaisia väitteitä => epäilet minua? En ole varma tarkoitatko tätä, mutta minusta se kuulosti siltä.

Epäilen sinua, koska allekirjoitan sinusta esitetyt väitteet. Hyvisten tarkoitus on vakuuttaa muut hyvikset omine perusteluineen pahiksista. Sinusta esitetyt väitteet ovat mielestäni hyvin faktoihin perustuvia.

Hukka kirjoitti:Aresta pidän epäilyttävänä ensimmäisen päivän äänestyksen perusteella, vaikka siitä onkin jo kauan. Myös juuri tässä viestissä kommentoimani outo kohta mietityttää.

Minusta tuossa ei ole kyllä mitään outoa. Toki sanavalinta voi olla huono, mutta pointti oli, että sinusta esitetyt väitteet ovat hyviä, ja allekirjoitan ne.

Hukka kirjoitti:Jotenkin myös tämän päivän vastailut kysymyksiin ja yleiseen keskusteluun ovat olleet lyhyenlaisia ja hätäisen oloisia? Tämän ajatuksen saan siitä, että tulee vastaamaan yhteen kysymykseen ja palaa sitten heti kohta vastaamaan toiseen, mutta kunnollista viestiä ei tunnu tulevan. Tähän voivat vaikuttaa tietysti myös irl-kiireet, joista maininnut, mutta silti asiaa ihmettelen. Lupailee tarkempaa perehtymistä tälle illalle, ja toivottavasti sellaisen saamme.

Kyllä se vain niin on, että en ole kerennyt kirjoittamaan mitään pitempää, kohta on tulossa nopealla aikataululla väsätty lyhyehkö lista äänen kanssa. En ole kerennyt, enkä myöskään tänään kerkeä lukemaan kunnolla kaikkia viestejä. Silmäilen yksitellen yhden pelaajan viestit.

Hukka, kertoisitko vielä, mikä äänessäni epäillyttää sinua vielä? Olen vastaillut rutkasti siihen liittyviin kysymyksiin. Mikä sinulle on jäänyt epäselväksi?
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 25.07.2017 19:31:09

Tässä on nopeasti tehty listaus, ketä pidän hyvismäisinä/pahismaisina ja miksi.

Pahismaisimmat

Cameron
Pääsyyni epäillä Camia on edelleen se, että hän tuli foorumille sanottuaan, että on treffeillä. Se ei sovi minun maailmankuvaani. Camin viestien rentous myös hävisi. Aluksi vaikutti, että hän olisi hyvis perustuen Zeyn kanssa käytyihin keskusteluihin, mutta sitten viestien olemus muuttuu. Tiedä tuota, mutta Cam epäillyttää.

Monni-Hukka
Hukkaan en vielä ole saanut kunnolla tuntumaa. Monnin viesteistä kuitenkin saa. Hän vetoaa kokemattomuuteen ja kyselee pahismaisuudesta, jos olisi viime minuuteilla äänen laittanut. Jotenkin kuulostaa väkinäiseltä. Nyt myös Hukankin viesteistä saa jollakin tavalla väkinäisen maun. Mielestäni hän yrittää täyttää viestinsä kysymyksillä.

Tarkkailussa

Tetradynamia
Tetra on kyllä jännä tapaus. Seurasi ensimmäistä pelipäivää sanomatta mitään. Hänen viesteistään saa ehkä hiukan pahisviboja enemmän. Tetra on joka tapauksessa tarkkailussa heti kun palaa aktiiviseksi. Hiukan ehkä pahikseen päin kallistunut. Tetran viesteihin en kerennyt kunnolla vielä paneutua, täytynee yrittää keretä.

Ronen-jiikare
Ronenin viestit ovat myös lievästi pahismaisia. Huolestuttaa jiikare. Toivottavasti aktivoituu pian, jotta saataisiin jotain irti. jiikare tarkkailussa. Kuten Tetran viestit, pitää Ronenin viesteihin paneutua vielä myöhemmin tarkemmin.

Neutraalit

Mursumus
Mursumuksen viestit ovat melko neutraaleja. Uskon, että hänellä on motivaatiovaikeuksia, ja sen takia hän on epäaktiivinen.

porkkana
Luettuani silmäillen porkkanan viestit, saan hänestä ehkä enemmän hyvis- kuin pahisvibaa, loppujen lopuksi. porkkanalta olisi kiva kuulla tämänhetkiset mietteet ja ketä hän epäilee eniten.

Jeku
Jeku ei ole enää ollenkaan niin hyvismäinen kuin oli ennen. Lähinnä sen takia, koska epäaktivoitui, mutta esimerkiksi Jamsterin ääni oli epäillyttävä, koska ei mitään perusteluita äänenantohetkellä.

Niacin
Niacinin viesteistä on jäänyt hyvismäinen olo. Kuten lähes kaikilla muilla neutraaleilla, pitäisi tutkia viestejä enemmän.

Hyvismäisimmät

Anblick
Zey
Jitachi
Meiz
Hyvismäisimpinä pitämieni pelaajien viestejä en ole kerennyt lukea. Heidän viimeaikaiset viestini ovat mielestäni olleet järkeviä. Heidän viestit eivät vaikuta väkinäisiltä. Lähinnä heistä Anblickin viestit pitäisi lukaista läpi ajatuksella.

Listalla kaikista alimpana on hyvismäisin ja ylimpänä kaikista pahismaisin. Tarkkailussa-kohdan henkilöt eivät ole mukana siinä järjestyksessä. Neutraaleissa Jeku ja porkkana ovat samalla viivalla.

Viimeisimmästä viestistä Cam saa kyllä hiukan hyvisvibaa. Äänestän kuitenkin Camia tai Hukkaa, joten tasoitan tilannetta. Nyt tuli sellainen tunne, että toivottavasti ei mene täysin pieleen. Päivää on jäljellä vielä kuitenkin puolitoista tuntia, joten mitä vain voi vielä tapahtua.

++Cameron
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 25.07.2017 20:01:58

Anblick kirjoitti:
Hyvismäisimpinä pitämieni pelaajien viestejä en ole kerennyt lukea. Heidän viimeaikaiset viestini ovat mielestäni olleet järkeviä. Heidän viestit eivät vaikuta väkinäisiltä. Lähinnä heistä Anblickin viestit pitäisi lukaista läpi ajatuksella.


Miksi juuri mun viestini?

Sen takia, koska esim. Cam äänesti sinua ja muutenkin, koska haluan vähän vielä perehtyä viesteihisi.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa

cron