Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Hukka » 25.07.2017 17:45:14

Niacin kirjoitti:Tästä muotoilustasi kuitenkin tulee enemmän vaikutelma, ettet ole muuttanut mieltäsi minkään asian suhteen, mikä olisi kummaa ottaen huomioon missä määrin olet myöntänyt tehneesi päätelmiä "virheellisten" muistiinpanojen varassa.

Tietysti mielipiteeni ovat muuttuneet lisäinformaatiota saadessani, mutta todellakin tarkoitin, etteivät epäiltyni ole vaihtuneet. Edelleen epäilen erityisesti Aresta, Meiziä, porkkanaa, Jekua ja Mursumusta, kuten aiemminkin, vaikka väärinymmärryksiä on selvinnyt ja ymmärrän tilanteita paremmin.
Mursumuksen viestin ymmärrän oikein hyvin, itsellänikin tämä on ollut huomattavasti odottamaani ja toivomaani raskaampaa.
Meiz kirjoitti:Näen mahdollisena ettei hän yksinkertaisesti pitäisi pahispelaamisesta ja siihen liittyvästä epäilyjen väkisin keksimisestä, jolloinka myös kynnys hiljentymiseen pienenee.

Kuitenkin näen tämän Meizin kommentin totuuden aivan mahdollisena.
Zey kirjoitti:Hukalta mä haluaisin nyt kuulla, että näiden keskustelujen jälkeen kuka epäilyttää ja miksi.

Olenko mä todellakin näin epäselvä kirjoittaja? Mielestäni kerroin epäilyistäni keskustelun jälkeen jo aiemmin:
Hukka kirjoitti:Pahismaisimpina pidän, muiden syiden ohella tietysti, erityisesti keskusteluyritykseeni tarttumatonta (ja muidenkin kysymyksiin vakuuttamattomasti vastailevaa) Aresta, toisaalta vastakohtaisesti hyvin kärkkäästi puolustautuva Meiz on myös listallani sekä tosiaan hieman hyvismäistynyt porkkana, jonka omituista käytöstä nyt ymmärrän paremmin, joskin jota edelleenkin pidän epäilyttävänä. Jeku on muuttunut silmissäni hieman pahismaisemmaksi, sillä pahikselle voisi olla edullista jättäytyä puhumattomaksi, ja ilmoittaa vain topassa ilman oikeaa poissaoloilmoitusta. Samoin ihmetyttää edelleen Mursumus, josta emme ole kuulleet kolmantena päivänä vieläkään mitään.

Meiz kirjoitti:Tuntuu enemmän muiden komppailulta, Anblickin rennosta pelityylistä on ollut muutama maininta aiemminkin. Viba tuli kuitenkin aika tarkkaan tuosta reagoinnista korjaukseen, enkä näe miten hän olisi päätynyt tähän johtopäätökseen näin simppelin viestin perusteella

Haluaisin muistuttaa, että alkuperäiseen listaukseen kirjoitin:
Anblick vaikutti ensimmäisenä päivänä hyvin rennolta, tykkäsin hänen asiallisista kommenteistaan, erityisesti siitä, kuinka hän oli täysin ok, kun häntä korjattiin. Jotenkin pidän pahiksia hermostuvina tapauksina. Toisaalta Anblickin tyyli muuttui yhä neutraalimmaksi ja vaikuttaa olevan ehkä jopa liian neutraali olemalla ottamatta kantaa? Toisen päivän puolella hän takertui kuitenkin Violettiin, mikä vähän särki tuota niin neutraalia pintaa, en kuitenkaan sitä pitäisi pahismaisena. Ylipaltaista neutraaliutta ja varovaisuutta taas voisin pitää. Mahdollisena pahisparina voisin nähdä Zeyn, koska vaikka Anblick oli ensimmäisenä päivänä vakuuttunut Violet+Zey-pahisparista, äänesti vasta viimehetkillä Zeytä, kun miina oli jo menossa, vaikka Zey oli hänen kuvaamastaan pahisparista todennäköisemmin lynkkautuva. Tästä tosin keskusteltu jo ja syyt ovatkin ok, kuitenkin omituinen juttu mielestäni.

Minusta olet Meiz tehnyt noista parista virkkeestäni, joita itse en painottanut, valtavan suuren asian. Miksi sinulla on kova tarve tehdä Anblickista pahismainen?
Ares kirjoitti:Tällä hetkellä Monni-Hukasta on esitetty pahismaisia väitteitä. Sen lisäksi Cameron edelleen epäillyttää.

Minusta on esitetty pahismaisia väitteitä => epäilet minua? En ole varma tarkoitatko tätä, mutta minusta se kuulosti siltä.

Aresta pidän epäilyttävänä ensimmäisen päivän äänestyksen perusteella, vaikka siitä onkin jo kauan. Myös juuri tässä viestissä kommentoimani outo kohta mietityttää. Jotenkin myös tämän päivän vastailut kysymyksiin ja yleiseen keskusteluun ovat olleet lyhyenlaisia ja hätäisen oloisia? Tämän ajatuksen saan siitä, että tulee vastaamaan yhteen kysymykseen ja palaa sitten heti kohta vastaamaan toiseen, mutta kunnollista viestiä ei tunnu tulevan. Tähän voivat vaikuttaa tietysti myös irl-kiireet, joista maininnut, mutta silti asiaa ihmettelen. Lupailee tarkempaa perehtymistä tälle illalle, ja toivottavasti sellaisen saamme.

Jeku epäilyttää minua erityisesti lyhyillä viesteillään, ja vieläkin lyhyemmillä omilla pohdinnoilla. Kertoo syitä vain kysyttäessä ja peli tuntuu olevan yhtä vastausten antamista kysymyksiin ilman oikeaa asiaa.

Meiz on tänään ollut puolustautuessaan erittäin kärkäs, tietysti epäilyt voivat hermostuttaa hyviksen, mutta niin pahiksenkin. Meiz on mielestäni käyttäytynyt melko aggressiivisesti koko pelin ajan, mikä vaikuttaa minusta pahiksen toiminnalta.

Seuraavina listallani olisivat
porkkana (äänestyskäyttäytyminen, pahismaiset ajankohdat, tämän päivän hiljentyminen)
ja Mursumus. (varovainen pelaaminen, hiljentyminen)
Sitten Jitachi, (vaikea saada otetta, minkä koen todella hyväksi tavaksi pelata pahista, toisaalta vaikea saada otetta = hyvin neutraali)
jiikare, (varapelaajan täydellinen peliin osallistumattomuus)
Tetradynamia (kummalliset temput, vaikea saada otetta)
ja Anblick (neutraalius, äänestyskäyttäytyminen, hyvismäisyytenä järkevä listaus)
suunnilleen tässä järjestyksessä sanoisin.
Hyvismäisinä taas pidän yhä
Cameronia, (pelin edistävyys)
Niacinia (tuntuu käyttävän todella aikaa listaukseen ja pahisten etsintään)
ja Zeytä (pelin edistävyys kysymyksillä, järkevät kommentit).

Ääneni taitaa lähteä tällä kertaa Arekselle, vaikka Meizin reaktioherkkyys ja kärkkäys häiritseekin edelleen suuresti. Areksen kohdalla kuitenkin enemmän syitä, siis ++Ares. En oikeastaan olisi vielä valmis äänestämään, mutta koen kolmannen yön lähestyvän sen verran (aivan liian) nopeasti, että ääntä on alettava laittaa.

// Niacin, komppaan pohdintojasi Jekusta. Mutta en tosiaan ymmärrä, miten teistä vaikutan niin haahuilevalta kuin annatte ymmärtää. Toivottavasti tämä viesti avaisi ajatuksiani, vaikka sitä olenkin yrittänyt koko tämän ajan...
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 25.07.2017 17:58:37

Ja kuten lupasin, lisaa analyysiä.

Anblickistä oon saanut tässä pelissä hyvin aktiivisen kuvan: alussa hänen Violet-Zey-teoria oli leijonanosa hänen viestittelyään alkupuolella, mutta fiksaatio ei ollut enää toisen päivän lopulla niin suurta. Nimenomaan alkupelin fiksaation huomioon ottaen mun on pakko miettiä että olisiko pahis!Anblick yötappanut Violetin? Ehkä. Violet oli käsittääkseni hyvismäisimmästä päästä ja Anblickin teoriat eivät tuntuneet ottavan tuulta alleen: pidän teoriassa mahdollisena että Anblick olisi hiljentänyt hänet, mutta koska Violet oli hyvismäisimpiä pelaajia käytännössä kuka tahansa on voinut tappaa hänet. Toisaalta, juuri fiksaation myötä tulleet teorisointi- ja puolusteluviestit menisi mun mielestäni oikein hyvin läpi pahiksen näennäisaktiivisuudesta. Kuitenkin, nyt viimeisenä päivänä hän on skarpannut ja heittänyt ajatusta muista pelaajista: tällä hetkellä mun mielestä neutraali mutta hyvin lievästi hyvikseen kallellaan.

Tetra on Tetra, hyvässä ja pahassa. Vaikka en ole itse ikinä pitänyt hänen pelimetodeistaan, olen useassa asiassa samaa mieltä. Aluksi hän teki hyvin ikävän tempun olemalla ykköspäivänä tietoisesti hiljaa mutta ymmärrän hyvin että eka päivä on aina ollut Tetralle vaikein. Puhuu viesteissään yleisesti ottaen siitä mikä on omalle puolelle hyväksi. On samalla tietoinen että alkutemppu ei ollut hyväksi byviksille, mutta toisin päin kun ajattelee riskin ottaminen on paljon isompi haitta pahikselle: pelissä on kuitenkin 14 hyvistä ja 3 pahista.

Mursumus on ollut tänään hiljempaa: kaikesta päätellen yleisesti motivaation puutteen takia. Liityn samalla kerhoon, jonka mielestä juonareita pelataan sen takia että pelaaminen on hauskanpitoa. Mielestäni viimeisin pointti Jekusta on erittäin hyvä: tähän lisään että Jeku tuntuu tekevän asioita ja antamaan omia mielipiteitään vain silloin kun joku käskee.

Niacin tarttui hyvin vahvasti Tetran hyvin omituiseen käytökseen kiinni toisena päivänä. Mua itseäni kuitenkin rupesi häiritsemään hieman listaus. Mielestäni listaus antaa aina hyvän kuvan toisten pelaajien ajatusmaailmasta. Kuitenkin jää vaivaamaan se, että hän käsittelee muutamat pelaajat mun mielestäni hieman ympäripyöreästi lokeroimalla heidät 'ihan järkeviä pointteja'-kategoriaan. Etenkin mä ja porkkana ollaan saatu kyseinen käsittely. Luulin että hänen mielestään vähänkään hyvismäisemmistä pelaajista saisi muutakin kuin pientä ympäripyöreää pohdintaa. Muuten ei erityisesti ole silmään pistänyt: en osaa sanoa tällä hetkellä puolesta, mutta pidän mahdollisena pahispelaajana.

Yritän ehtiä kirjoittaa viimeisen osan ennen päivän loppua, aikaraja tulee vastaan >_>

//PJ, Niacin, Hukka
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 25.07.2017 18:28:14

Hukka kirjoitti:
Ares kirjoitti:Tällä hetkellä Monni-Hukasta on esitetty pahismaisia väitteitä. Sen lisäksi Cameron edelleen epäillyttää.


Minusta on esitetty pahismaisia väitteitä => epäilet minua? En ole varma tarkoitatko tätä, mutta minusta se kuulosti siltä.

Epäilen sinua, koska allekirjoitan sinusta esitetyt väitteet. Hyvisten tarkoitus on vakuuttaa muut hyvikset omine perusteluineen pahiksista. Sinusta esitetyt väitteet ovat mielestäni hyvin faktoihin perustuvia.

Hukka kirjoitti:Aresta pidän epäilyttävänä ensimmäisen päivän äänestyksen perusteella, vaikka siitä onkin jo kauan. Myös juuri tässä viestissä kommentoimani outo kohta mietityttää.

Minusta tuossa ei ole kyllä mitään outoa. Toki sanavalinta voi olla huono, mutta pointti oli, että sinusta esitetyt väitteet ovat hyviä, ja allekirjoitan ne.

Hukka kirjoitti:Jotenkin myös tämän päivän vastailut kysymyksiin ja yleiseen keskusteluun ovat olleet lyhyenlaisia ja hätäisen oloisia? Tämän ajatuksen saan siitä, että tulee vastaamaan yhteen kysymykseen ja palaa sitten heti kohta vastaamaan toiseen, mutta kunnollista viestiä ei tunnu tulevan. Tähän voivat vaikuttaa tietysti myös irl-kiireet, joista maininnut, mutta silti asiaa ihmettelen. Lupailee tarkempaa perehtymistä tälle illalle, ja toivottavasti sellaisen saamme.

Kyllä se vain niin on, että en ole kerennyt kirjoittamaan mitään pitempää, kohta on tulossa nopealla aikataululla väsätty lyhyehkö lista äänen kanssa. En ole kerennyt, enkä myöskään tänään kerkeä lukemaan kunnolla kaikkia viestejä. Silmäilen yksitellen yhden pelaajan viestit.

Hukka, kertoisitko vielä, mikä äänessäni epäillyttää sinua vielä? Olen vastaillut rutkasti siihen liittyviin kysymyksiin. Mikä sinulle on jäänyt epäselväksi?
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 25.07.2017 18:32:34

Hukka kirjoitti:Minusta olet Meiz tehnyt noista parista virkkeestäni, joita itse en painottanut, valtavan suuren asian. Miksi sinulla on kova tarve tehdä Anblickista pahismainen?

En kommentoinut mitään Anblickin pahismaisuuteen, vaan sinun saamaan hyvisvibaan hänestä mille en itse nähnyt perusteita.
Hukka kirjoitti:Mutta en tosiaan ymmärrä, miten teistä vaikutan niin haahuilevalta kuin annatte ymmärtää. Toivottavasti tämä viesti avaisi ajatuksiani, vaikka sitä olenkin yrittänyt koko tämän ajan...

Omalta osaltani suurimman ihmetyksen on aiheuttanut se, että mielestäni selvensin asiat jotka kerroit pelissäni epäilyttäneen, mutta tästä huolimatta koin ettei pelisi lopulta mukautunut näihin selvennyksiin juurikaan. Alkuperäisten epäilyjen tilalle muodostui aggressiivinen puolustautuminen, mutta ymmärrät varmasti haluni korjata suoraan väärää infoa esim. siitä etten olisi keskittynyt toisena päivänä kuin muutamaan pelaajaan jne. ?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Cameron » 25.07.2017 18:59:43

Jotenkin oon parin viime päivän aikana fiksoitunut siihen ajatukseen, että Zey olisi pahis. IRL-elämässä peliä miettiessä mulla on koko ajan sellanen olo, että Zey on pahis, mutta sitten kun tuun tänne ja luen peliä niin totean vaan että ei se kyllä yhtään sovi pahikseksi. Ehkä se on vaan edellinen peli ja sitten tuo vähän kärkäs pelityyli mitkä nyt hämää pahistutkaa. Eniten tuon 1. päivän äänestyshässäkän vuoksi tuntuu että Zey olisi hyvis, tuntuu hassulta että pahisZey olisi ollut noin pihalla. Pidän kuitenkin mielessä, että tällaisen yhden tapahtuman perusteella ei voi ketään kokonaan leimata hyvikseksi, mutta yritän nyt antaa myös omassa päässäni tilaa mahdolliselle hyvisZeylle.

Zey kirjoitti:Mitä tulee Camin listaan, niin mun on siihen vaikea saada otetta, kun Camin oma ajattelu jää vähäiseksi

Tää oli niin hyvä :DDD Se että ite ihan pää savuten miettii jokasta pelaajaa ja sitten se ei välity tekstiin asti x) Mutta huomasin, että itse kirjoittaessani näitä "tekemisiä" ne on aina musta aina mun päässä joko positiivista tekemistä tai negatiivista tekemistä, jonka vuoksi haluan ne laittaa "ylös" tai sitten sellaisia linkittymisiä muihin pelaajiin, joista voi olla myöhemmin hyötyä jos joku linkittymisistä paljastuu pahikseksi. Mutta hei otan tästä onkeeni ja yritän tuoda selkeämmin omia mielipiteitä pelaajien toimista ulos asti näissä listauksissa.

Seuraavaksi minusta Zeyllä mielenkiintoinen kohta Anblickista:
Zey kirjoitti: En näe miksi se olisi hyvikselle järkevää, sillä Violet oli hyvin epätodennäköinen päivän lynkkauskohde, joten Violetia äänestämällä ei tietoa saisi, kun taas mua äänestämällä voisi saada joko varmistuksen tai kumottua teoria. Pahikselle taas näkisin ihan hyväksi, sillä näin on todennäköisemmin selvillä seuraavanakin päivänä ne epäilyttävät ja perustelut äänestää heitä.

Olen aika samaa mieltä tästä, tosin hyvistä pelatessani pyrin aina äänestämään pahismaisinta, vaikka muut eivät olisi samoilla linjoilla mun kanssa. Mutta tässä pelissä nuo Anbickin perusteet Violetille olivat kyllä vähintäänkin hyvin teoreettisia ja epätodennäköisiä. Mites nyt kun Violet sitten tapettiin yöllä? Koetko Zey että pahis-Anblick olisi voinut tämän toteuttaa ja menettää näin "hyvän" epäilykohteen tälle päivälle?

Zey kirjoitti:Cameron, ohitit listauksessasi kokonaan Jamsterin ja Monnin samankaltaiset äänestysviestit. Miksi?

Ajattelin, että niistä kaikki olennainen oli jo sanottu topassa. En itse uskonut, että niillä olisi suurta linkitystä keskenään. Pariskunnat usein ajattelevat asioista samalla tavalla ja kun ajattelee että heillä molemmilla oli ensimmäinen peli menossa, on aika tavallista että he käyttäytyvät samalla tavalla. Ensikertalainen ei myöskään välttämättä ajattele, että tässä olisi jotain epäilyttävää jos äänestää samoin perustein, eteenkin jos peli ei kumpaakaan kauheasti motivoinut.

Niacin kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Ronen -> jeekaka

Onko Jiikare ja Jeekaka sama henkilö vai mitä täällä tapahtuu..?

Sori ei ole :D jeekaka kävikin ilmoamassa tuohon toiseen peliin niin meni sekaisin.

Moikka Hukka ja tervetuloa pelaamaan taas! :)
Hukka kirjoitti:Zey vetää juttua kaikesta, toisaalta mielipiteitä on hyvin ja monipuolisesti pelaajista. Myöntää, että pahiksena tarkkailee erityisesti, myöntäisikö pahiksena tällaista? Miten näemme Zeystä, että hän tarkkailee erityisesti, kun tuntuu, että hän tarkkailee koko ajan? Kova hiillostus päällä ensimmäisenä päivänä, perustelee Cameronin pahismaisuuden kyllä hyvin. Pesäeronotto? Jos pahis, Cameron voisi olla myös, ja jos hyvis, olisiko Jeku pahis silloin (Cameronin kanssa?)? Tai jopa kaikki kolme?

Eli oli Zey hyvis tai pahis niin minä olisin pahis ja kuitenkin luokittelit minut hyvismäisiin? :D
Muutenkin Hukalta paikoitellen vähän epäloogisia ajatuksia, mutta Meiz niihin jo tarttuikin. Hukka vaikuttaa tällä hetkellä vähän pelaajalta, joka tulee pitkästä aikaa pelaamaan intoa täynnä ja miten se Halima asian muotoili aiemmin.... "unohtaa pelata hyvismäisesti"? :D Eli lämää kaikki tulemaan, mitä ajattelee, mutta ei pohdi pidemmälle ajatuksiensa loogisuutta tai niiden loppupäätelmiä. Näkisin aika helpoksi kohteeksi pahiksille, ja tällä hetkellä Hukka onkin kerännyt jo kaksi ääntä (Anblick, Jitachi).

Anblick kirjoitti:Missäköhän järjestyksessä Cam muuten on analysoinut pelaajia, kun hänellä on vielä porkkana, Zey ja Meiz tekemättä? Aakkosjärjestys on mun järkeni mukaan kätevin vaihtoehto, ellei ole jotain perusteita käydä pelaajia läpi tarkemmin suunnitellussa järjestyksessä esim. hämätäkseen jotenkin.

Itse asiassa lähden listaamaan pelaajat siinä järjestyksessä, joista minulla on selkein mielikuva. Viimeiseksi jätän ne, joista ei ole oikein jäänyt mitään mielikuvaa, jolloin ehdin ehkä saamaan lisää ajatuksia heistä ja pystyn muodostamaan paremmin mielikuvan heistä. Toinen, mikä minulle jää helposti listauksen viimeisiksi, ovat pelaajat joista analysoitavaa materiaalia on valtavasti (Zey).

Jitachilta tuli mielenkiintoinen viesti. Tarttumista helppoihin kohteisiin, Jekuun ja Hukkaan. Ei yhtään hyvis-Jitamaista, mutta jään mielenkiinnolla odottamaan niitä seuraavia pelaajapohdintoja. // Ja sieltähän niitä tulikin. Hassua, että nyt Jita on melkein kaikesta mun kans eri mieltä :D Mun mielestä Niacinin listaus pelaajista oli tosi hyvä (eteenkin jos huomioi että tämä on hänen ensimmäinen pelinsä, silloin voi olla aika hankalaa saada kunnon mielipiteitä yhtään kenestäkään).

Tässä on tällä hetkellä ajatukset pelaajista:

Hyvismäiset:
Niacin
Hyviä huomioita pelistä, tuo hyvin esille mielipiteitään pelaajista. Äänestää tosin Hukkaa epäloogisuuksien vuoksi, mistä en ole ihan varma mitä mieltä olen. Epäloogisuudet voivat olla ihan yhtä hyvin pahiksen kuin hyviksen peliä, mutta ehkä tuo mielipiteiden vaihtuminen on riittävä perustelu äänelle.

Lievästi hyvismäiset:
Zey
Zeytä pohdin jo tuossa ylempänä vähän enemmän.
Kun katson peliä objektiivisesti, näen Zeyn pelin kyllä hyvismäisenä. Peliä eteenpäin vievää pohdintaa, vaikka välillä jääkin kiinni vääntämään jostakin asiasta ja tuntuu että ymmärtää tahallaan väärin joitakin kohtia. Kokonaisuudessaan kuitenkin jättää hyvismäisen vaikutelman pelaajapohdinnoillaan.

Neutraalit:
Ares
En edelleenkään ole oikein varma Areksesta. :D Meiz kuitenkin jossain viestissään sai mut jo aika vakuuttuneeksi, ettei Ares ole pahis, joten epäilyttää vähän vähemmän. Tänään ei myöskään selvästi epäilyttäviä juttua tullut viestejä lukiessa, mutta en ole kyllä varma hyvikseydestäkään, joten jää neutraaliksi.

Jeku
Aiemmin vastaili aktiivisesti kysymyksiin ja tuntui olevan pelin hermolla, mutta eilinen äänen heitto viime minuuteilla ilman perusteluita ja tämän päivän radiohiljaisuus kyllä vähän latistivat hyvis-Jeku -ajatusta. Voi myös olla vain IRL-kiireisen Jekun peliä, jään seurailemaan.

Rookare
Eilisestä ei uutta materiaalia

Lievästi pahismaiset:
Mursumus
Tänään vain yksi viesti, ilmeisesti uupunut eilisestä puollustautumisesta. Äänestää Jekua tämän äänestysperusteiden vuoksi. Edelleen ensimmäisten päivien käytös ensimmäisten päivien perusteella epäilyttää, eikä tämä päivä hyvistytä sen enempää.

Tetradynamia
Tuli kyllä ikävään saumaan tuo poissaolo! Tetrasta ei ole voinut sanoa vielä oikein mitään suuntaan eikä toiseen, joten olisi kyllä ollut kiva saada häneltä nyt vähän enemmän ajatuksia pelaajista. Tähän asti peli ollut enemmän pahisten peliä edistävää (ensimmäisen päivän hiljaisuus, ei saa oikein mitään kuvaa näiden lyhyiden viestien perusteella), joten kuuluu kyllä epäiltävien listalle.

Pahismaiset:
++Anblick
Tuo Violet-Zey -kytkös epäilys hallitse melko voimakkaasti Anblickin peliä eilen ja sen jälkeen epäilyjä tuntui olevan lähinnä Jamsterin suuntaan. Tänään sitten pelaajalistausta, mutta siinäkin suurimmasta osasta ei tule mitään mielipidettä esille, lähinnä vaan epäilee mua ja Hunnia (MonniHukka).

Lopuista ei ole uutta sanottavaa, tai eivät epäilytä. Meizin ja porkkanan analysointi edelleen vaiheessa (mikä vähän huolestuttaa. Nyt ne kuitenkin on pahiksia kun en ehdi niihin kunnolla pureutuun :D)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 25.07.2017 19:26:31

Cam: Meillä taitaa näköjään olla hieman eri näkemys helppoon kohteeseen tarttumisesta: mielestäni pelaajan eli tässä tapauksessa Jekun laittaminen suurennuslasin alle ei ole vielä helppoon kohteeseen tarttumista; ihan normaalia kiusaamista ja kyseenalaistamista se mielestäni on. Loppujen lopuksi uskon hänen väitteensä reissaamisesta joka ihan varmasti vaikuttaa pelaamiseen. Osittain sen takia mielelläni haluaisin katsoa hänen korttinsa vasta sen jälkeen, kun hänellä on ollut reilu mahdollisuus puolustautua. Järkevintä ois ollut jos hän ois ilmonnut itsensä poissaolijaksi topaan, mutta minkäs sille jälkikäteen mahtaa. Hukka taas rehellisesti sanoen tuntuu ehkä liian helpolta kohteelta, Hukan omat epäloogisuudet ja punaisen langan ajoittain katoaminen saattaa aiheuttaa sen, mutta mulla on täysi fiilis hänen pahikseudestaan kun ne lisää Monnin viimeiseen kommenttiin. Hyvispelaaja ei mielestäni stressaisi pahismaisuudesta julkisesti sillä tavalla.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 25.07.2017 19:31:09

Tässä on nopeasti tehty listaus, ketä pidän hyvismäisinä/pahismaisina ja miksi.

Pahismaisimmat

Cameron
Pääsyyni epäillä Camia on edelleen se, että hän tuli foorumille sanottuaan, että on treffeillä. Se ei sovi minun maailmankuvaani. Camin viestien rentous myös hävisi. Aluksi vaikutti, että hän olisi hyvis perustuen Zeyn kanssa käytyihin keskusteluihin, mutta sitten viestien olemus muuttuu. Tiedä tuota, mutta Cam epäillyttää.

Monni-Hukka
Hukkaan en vielä ole saanut kunnolla tuntumaa. Monnin viesteistä kuitenkin saa. Hän vetoaa kokemattomuuteen ja kyselee pahismaisuudesta, jos olisi viime minuuteilla äänen laittanut. Jotenkin kuulostaa väkinäiseltä. Nyt myös Hukankin viesteistä saa jollakin tavalla väkinäisen maun. Mielestäni hän yrittää täyttää viestinsä kysymyksillä.

Tarkkailussa

Tetradynamia
Tetra on kyllä jännä tapaus. Seurasi ensimmäistä pelipäivää sanomatta mitään. Hänen viesteistään saa ehkä hiukan pahisviboja enemmän. Tetra on joka tapauksessa tarkkailussa heti kun palaa aktiiviseksi. Hiukan ehkä pahikseen päin kallistunut. Tetran viesteihin en kerennyt kunnolla vielä paneutua, täytynee yrittää keretä.

Ronen-jiikare
Ronenin viestit ovat myös lievästi pahismaisia. Huolestuttaa jiikare. Toivottavasti aktivoituu pian, jotta saataisiin jotain irti. jiikare tarkkailussa. Kuten Tetran viestit, pitää Ronenin viesteihin paneutua vielä myöhemmin tarkemmin.

Neutraalit

Mursumus
Mursumuksen viestit ovat melko neutraaleja. Uskon, että hänellä on motivaatiovaikeuksia, ja sen takia hän on epäaktiivinen.

porkkana
Luettuani silmäillen porkkanan viestit, saan hänestä ehkä enemmän hyvis- kuin pahisvibaa, loppujen lopuksi. porkkanalta olisi kiva kuulla tämänhetkiset mietteet ja ketä hän epäilee eniten.

Jeku
Jeku ei ole enää ollenkaan niin hyvismäinen kuin oli ennen. Lähinnä sen takia, koska epäaktivoitui, mutta esimerkiksi Jamsterin ääni oli epäillyttävä, koska ei mitään perusteluita äänenantohetkellä.

Niacin
Niacinin viesteistä on jäänyt hyvismäinen olo. Kuten lähes kaikilla muilla neutraaleilla, pitäisi tutkia viestejä enemmän.

Hyvismäisimmät

Anblick
Zey
Jitachi
Meiz
Hyvismäisimpinä pitämieni pelaajien viestejä en ole kerennyt lukea. Heidän viimeaikaiset viestini ovat mielestäni olleet järkeviä. Heidän viestit eivät vaikuta väkinäisiltä. Lähinnä heistä Anblickin viestit pitäisi lukaista läpi ajatuksella.

Listalla kaikista alimpana on hyvismäisin ja ylimpänä kaikista pahismaisin. Tarkkailussa-kohdan henkilöt eivät ole mukana siinä järjestyksessä. Neutraaleissa Jeku ja porkkana ovat samalla viivalla.

Viimeisimmästä viestistä Cam saa kyllä hiukan hyvisvibaa. Äänestän kuitenkin Camia tai Hukkaa, joten tasoitan tilannetta. Nyt tuli sellainen tunne, että toivottavasti ei mene täysin pieleen. Päivää on jäljellä vielä kuitenkin puolitoista tuntia, joten mitä vain voi vielä tapahtua.

++Cameron
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 25.07.2017 19:51:27

Zey kirjoitti:
Anblick kirjoitti: mutta Jamsterin kanssa melko lailla identtinen ääni Zeylle ei herättänyt enää luottamustani, samaten kuin hänestä ja Jamsterista puhuminen ”meinä” (esim. 17.7. klo 9: ”Mutta meidän äänet…”). Jamsteri nyt ei toki ole ainakaan Monni-Hukan pahiskaveri ja avoparilla varmasti ”meistä” puhuminen tulee aikas luonnostaan.

Mitä sitten ajattelet että tuossa voisi olla takana?

Kyseessä voisi olla pahis, joka ei oikein tiedä, ketä epäilisi tai äänestäisi ja päätyy sitten (todennäköisesti vahingossa) lynkkaamaan sua lähestulkoon samoin perustein ja sanavalinnoin kuin toinenkin pelaaja. ”Meistä” puhuminen sen sijaan ei taida liittyä rooleihin mitenkään, kun kerran Jamsteri paljastui hyvikseksi.

Cameron kirjoitti:Tuo Violet-Zey -kytkös epäilys hallitse melko voimakkaasti Anblickin peliä eilen ja sen jälkeen epäilyjä tuntui olevan lähinnä Jamsterin suuntaan. Tänään sitten pelaajalistausta, mutta siinäkin suurimmasta osasta ei tule mitään mielipidettä esille, lähinnä vaan epäilee mua ja Hunnia (MonniHukka).

Mun logiikkani on pitkälti se, että on epäilyttäviä ja ei-niin-epäilyttäviä, luokittelematta sen kummemmin esim. hyvismäisiin, lievästi hyvismäisiin, neutraaleihin ja niin edelleen. Eli jos en pidä pelaajaa erityisen epäilyttävänä, en koe kauhean tarpeelliseksi sanoa enempää kuin mihin olen kiinnittänyt huomiota toisen pelissä.

Ares kirjoitti: Hyvismäisimpinä pitämieni pelaajien viestejä en ole kerennyt lukea. Heidän viimeaikaiset viestini ovat mielestäni olleet järkeviä. Heidän viestit eivät vaikuta väkinäisiltä. Lähinnä heistä Anblickin viestit pitäisi lukaista läpi ajatuksella.

Miksi juuri mun viestini?
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 25.07.2017 20:01:58

Anblick kirjoitti:
Hyvismäisimpinä pitämieni pelaajien viestejä en ole kerennyt lukea. Heidän viimeaikaiset viestini ovat mielestäni olleet järkeviä. Heidän viestit eivät vaikuta väkinäisiltä. Lähinnä heistä Anblickin viestit pitäisi lukaista läpi ajatuksella.


Miksi juuri mun viestini?

Sen takia, koska esim. Cam äänesti sinua ja muutenkin, koska haluan vähän vielä perehtyä viesteihisi.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 25.07.2017 20:06:23

++Anblick, koska viestisi ovat hämmentäneet mun ajatuksia ja koska nyt saan viesteistäsi äänen verran pahis!vibaa.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Hukka » 25.07.2017 20:14:58

Jitachi kirjoitti:On samalla tietoinen että alkutemppu ei ollut hyväksi byviksille, mutta toisin päin kun ajattelee riskin ottaminen on paljon isompi haitta pahikselle: pelissä on kuitenkin 14 hyvistä ja 3 pahista.

Mutta eikö pahisTetra haluaisi meidän ajattelevan juuri näin?

Ares kirjoitti:Hukka, kertoisitko vielä, mikä äänessäni epäillyttää sinua vielä? Olen vastaillut rutkasti siihen liittyviin kysymyksiin. Mikä sinulle on jäänyt epäselväksi?

En koe, että epäilyttävä ja epäselvä ovat aina synonyymeja. Monesti voivat olla, mutta mielestäni äänesi on edelleen epäilyttävä, minkä olen jo myös perustellut.

Ares kirjoitti:Epäilen sinua, koska allekirjoitan sinusta esitetyt väitteet. Hyvisten tarkoitus on vakuuttaa muut hyvikset omine perusteluineen pahiksista. Sinusta esitetyt väitteet ovat mielestäni hyvin faktoihin perustuvia.

Kiitos selvennyksestä, mutta olisit voinut kirjoittaa sen suoraan tekstiisi, etkä vain referoida peliä?

Meiz kirjoitti:En kommentoinut mitään Anblickin pahismaisuuteen, vaan sinun saamaan hyvisvibaan hänestä mille en itse nähnyt perusteita.

Minä taas ihmetten sitä, miksi tartuit Anblickista saamaani hyvisvibaan niin kovasti, kun mielestäni asia ei ollut mitenkään suuri, enkä sille antanut itse paljoakaan arvoa. En ymmärrä, miksi haluat tarttua yksityiskohtiin näin tiukasti. Olet niihin kuitenkin tarttunut jo aiemminkin pelissä. Epäilyttää.

Cameron kirjoitti:Eli oli Zey hyvis tai pahis niin minä olisin pahis ja kuitenkin luokittelit minut hyvismäisiin? :D

Listasin kaikki ajatukset mitä tuli mieleen :D Tämä oli siis se, että jos joku tuosta teidän väittelyporukasta olisi pahis, tällaisia ryhmiä sieltä saattaisi löytyä, mutta en kuitenkaan usko sinun tai Zeyn pahikseuteen ainakaan tällä hetkellä, mutta jätin pohdinnat näkyviin?

Cameron kirjoitti:lähinnä vaan epäilee mua ja Hunnia (MonniHukka).

Mä jotenkin olisin mieluummin Mokka mutta kai tuokin käy :D

Ares kirjoitti:Pääsyyni epäillä Camia on edelleen se, että hän tuli foorumille sanottuaan, että on treffeillä. Se ei sovi minun maailmankuvaani.

Mä nään tän jotenkin hyvin omituisena pääsyynä epäillä. Ihmettelin kyseistä asiaa itsekin, mutta että pääsyy epäilyyn, joka kuitenkin on niin vahva, että äänestää?

Ares kirjoitti:Mielestäni hän yrittää täyttää viestinsä kysymyksillä.

Mä tykkään kysellä, koska kysymyksiin saa yleensä vastauksia, ja tässä on kuitenkin tarkoituksena löytää pahikset. Tällä hetkellä saan selkeimmin kiinni ihmisistä esittämällä näitä kysymyksiä.

//
Anblick kirjoitti:Mun logiikkani on pitkälti se, että on epäilyttäviä ja ei-niin-epäilyttäviä, luokittelematta sen kummemmin esim. hyvismäisiin, lievästi hyvismäisiin, neutraaleihin ja niin edelleen. Eli jos en pidä pelaajaa erityisen epäilyttävänä, en koe kauhean tarpeelliseksi sanoa enempää kuin mihin olen kiinnittänyt huomiota toisen pelissä.

Miten tää oikein toimii? Kun itse näen pelin samanlaisena, mutta heti multa tullaan kyselemään, minne kukakin sijoittuu, vaikka itse mun on vaikea nähdä muuta kuin epäilyttävä ja vähemmän epäilyttävä. Yritetty kuitenkin lokeroida yleisön pyynnöstä.

Mä en todella tiedä tuosta äänestä, jonka Arekselle laitoin. Tai siis jotenkin vaikuttaa tosi pahismaiselta, mutta kuka tahansa voi olla? Selostatte aika hyvin, miksi mun pohdinnoissa ei ole järkeä, sitten porukka epäilee Cameronia, jota mä taas pidän hyvismäisenä? // Ja nyt näköjään Anblickiakin kunnolla, vaikka minusta hän oli neutraali? Mä oon todella hämmentynyt, mutta mä uskon, että mä voin pelissä oikeasti vielä olla hyödyksi.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 25.07.2017 20:16:33

Hukka kirjoitti:Olenko mä todellakin näin epäselvä kirjoittaja? Mielestäni kerroin epäilyistäni keskustelun jälkeen jo aiemmin:
Hukka kirjoitti:
Pahismaisimpina pidän, muiden syiden ohella tietysti, erityisesti keskusteluyritykseeni tarttumatonta (ja muidenkin kysymyksiin vakuuttamattomasti vastailevaa) Aresta, toisaalta vastakohtaisesti hyvin kärkkäästi puolustautuva Meiz on myös listallani sekä tosiaan hieman hyvismäistynyt porkkana, jonka omituista käytöstä nyt ymmärrän paremmin, joskin jota edelleenkin pidän epäilyttävänä. Jeku on muuttunut silmissäni hieman pahismaisemmaksi, sillä pahikselle voisi olla edullista jättäytyä puhumattomaksi, ja ilmoittaa vain topassa ilman oikeaa poissaoloilmoitusta. Samoin ihmetyttää edelleen Mursumus, josta emme ole kuulleet kolmantena päivänä vieläkään mitään.

Jaha, jotenkin onnistuin sivuuttamaan tämän kohdan, kun viestejä selasin uudestaan eli tältä osin vedän sanani takaisin. Silti jäi fiilis, että et halua perusteluista huolimatta millään muuttaa alkuperäistä näkökantaasi, mikä tuntuu erikoiselta. Esim. porkkanaa kuvaat jopa "hyvismäistyneeksi" ja ymmärrät hänen toimintaansa, mutta hän jää silti epäiltyjen listalle. Tuntuu että olet vain päättänyt, että näitä aijon epäillä, sanokoot mitä sano. Toki jos epäilyt ovat enemmän vibapohjaisia, niin niitä voi olla vaikea muuttaa millään perusteluilla.

Cameron kirjoitti:Niacin
Hyviä huomioita pelistä, tuo hyvin esille mielipiteitään pelaajista. Äänestää tosin Hukkaa epäloogisuuksien vuoksi, mistä en ole ihan varma mitä mieltä olen.

Epälogisuus liittyy siis lähinnä tässä viestissä aiemmin kirjoittamaani. Hukan ensimmäisen listauksen epäjohdonmukaisuudet voin nähdä myös innostuneen hyvis-Hukan virheinä, kuten monesti olen sanonut. Toisaalta pidän myös Aresta erittäin epäloogisena pelaajana, mutten enää niinkään epäilyttävänä, joten en tiedä itsekään onko tämäkään kovin hyvä peruste Hukkaa äänestää. Kaiken kaikkiaan tämä Hukan viimeisin viesti saa aikaan enemmän ymmärrystä, pikkuisen lisää uskoa myös hyvismahdollisuudelle. Jos Hukan ensimmäinen viesti olikin enemmän innokkuuden vuoksi kiireellä kirjoitettu, niin siitä on kyllä Meiz ja minä ja muut saaneet helposti revittyä kohtia, jotka voi kääntää häntä vastaan. Alkaa näin viime hetkillä aina ahdistamaan äänestämisen vastuu, että ENTÄ JOS sittenkin olen väärässä. Tekisi vähän mieli äänestää ennemmin Jekua ihan jo siksi, että hänen pelissään en ole nähnyt tähän mennessä mitään hyvismäistä, kun taas Hukan pelin pystyn ainakin osittain ajattelemaan kahdelta kannalta.

//Anblick, Ares ja Jeku väliin. Taas kerran Jekulta ääni epämääräisin perustein. Hgnngghhh
//Onko kukaan perillä äänestystilanteesta?
//Hukkakin väliin, postaan ensin tämän ja luen sitten.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 25.07.2017 20:18:03

Foliohattu päähän, aika mielenkiintoista että Jeku käy nostamassa Anblickin vaihtoehdoksi taas kerran irrallisella ja perustelemattomalla äänellä. Hukallahan on nyt ääni Areksella ja joutuu sen tod. näk. vaihtamaan itsesuojelusyistä eteenpäin. Meillä voi olla pahiskolmikkona Jeku, Hukka sekä Cameron, tai mahdollisesti Jeku vain pahiksena haluaisi välttää Hukan äänen siirtymistä Cameronille. Jokatapauksessa tuo ääni on sen verran puskista että ++Jeku

Äänestystilanne taitaa olla nyt

3 Hukka (Anblick, Jitachi, Niacin)
2 Cameron (Zey, Ares)
2 Anblick (Cameron, Jeku)
2 Jeku (Mursumus, Meiz)
1 Ares (Hukka)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 25.07.2017 20:19:48

Hukka kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:On samalla tietoinen että alkutemppu ei ollut hyväksi byviksille, mutta toisin päin kun ajattelee riskin ottaminen on paljon isompi haitta pahikselle: pelissä on kuitenkin 14 hyvistä ja 3 pahista.

Mutta eikö pahisTetra haluaisi meidän ajattelevan juuri näin?



Hyvin mahdollisesti. Itse asiassa yllättymiskertoimeni olisi nolla jos Tetra paljastuu pahikseksi.

//Niacin, mun muistini mukaan Hukka olisi kuolemassa kolmella äänellä, Anblickilla kaksi ääntä, ja sitten on hajaääniä siellä täällä.
//Ja sieltä saapui Meiz äänestystilanteen kanssa~
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 25.07.2017 20:20:34

Niacin kirjoitti:Tuntuu että olet vain päättänyt, että näitä aijon epäillä, sanokoot mitä sano. Toki jos epäilyt ovat enemmän vibapohjaisia, niin niitä voi olla vaikea muuttaa millään perusteluilla.

Niin tyhmältä kuin se ehkä kuulostaa, saan pientä hyvisvibaa Hukasta sen takia että epäilyt tuntuvat perustuvan mielikuviin pelaajista. Näen ihan ymmärrettävän hyvikselle, kun taas uskon että pahiksena hänellä olisi ollut suurempi tarve perustaa epäilynsä faktoihin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja porkkana » 25.07.2017 20:25:57

Pfft pahoittenut hiljaisuudesta, koiranpentuarki ja sukulointi on vienyt kamalan paljon aikaa viime päivinä, ja tästä juonittelusta ei oikein tunnu tulevan nyt mitään kun olen viikon ajan nukkunut max kahden tunnin pätkissä.. :D Noh, tässä jotain nopean listauksen tyyppistä. Jos ei ole mainintaa, mielipide edeltävästä listasta ei ole muuttunut.

Anblickista en osaa enää sanoa, tämä oli aiemmin hyvismäinen, mutta en saa enää tätä hyvismäistä kuvaa viestejä lukiessa. En kyllä ehtinyt paneutua kunnolla, mutta jotenkin jäi fiilis, ettei esimerkiksi listauksessa ollut paljoa omaa pohdintaa vaan lähinnä listattu jotain, jota joku muu on jo sanonut. Neutraali tällä hetkellä.

Ares ei epäilytä enää yhtä paljoa, mutta tässä häiritsee heppoisin perustein heitetty ääni Camille.

Jeku antoi ensin hieman hyvisJekun vibaa, joka on kyllä karissut pois hiljaisuuden ja nopeiden äänien myötä. Tällä hetkellä mielestäni pahismainen, mutta reissu selittää hieman Jekun hiljentymistä ensimmäisestä päivästä. Äänestin viime pelissä Jekua samoista syistä sekä siitä, ettei tämä edistä hyvisten peliä. Peli ei kyllä ole nytkään yhtään sen enempää hyviksille edullista. Listausta lupailtiin, mutta nyt tuli ääni Anblickille listan sijaan. Anblickista ei ole myöskään mitään aiempaa mainintaa Jekun viesteistä, joten kiinnostaisi tietää mitkä nämä pahismaiset seikat Anblickissa ovat.

Jitachilta odotan edelleen analyysiä, jota lupaili Areksen epäilijöistä. Mahtaako sellaista enää kuulua? :D Jitachi epäilyttää jollain tapaa, mutta en osaa sanoa mikä tässä oikein on. Mutun perusteella on kuitenkin paha heittää ääntä, mutta pitänee lukea tämän viestit läpi paremmalla ajalla seuraavan päivän aikana. Anblickin kohdalla keskittyi lähes pelkästään yötappoon, mistä ei ole lainkaan hyötyä hyviksille, vain itselle viestin sisältöä. On täysin mahdollista, että Anblick on ollut pahiksena päättämässä Violetin kuolemasta, kuin on myös täysin mahdollista, että Anblick on hyvis eikä tällä ole ollut lainkaan osaa yötapon pohdinnassa. Tällaisesta ei hyvikset hyödy mitenkään, vain pahis hyötyy tällaisen pohtimisesta.

Monni -> Hukka aloitti päivän todella reippaasti, ja on mielestäni hyvin vastaillut kysymyksiin ja selvitellyt logiikkaansa. Mielipide pelaajista ei kuitenkaan ole muuttunut, vaan minustakin kaikki ensimmäisen listauksen perusteella olevat kohdat olen selventänyt eikä Hukalla ole ollut lisäkysymyksiä. Silti olen pahismainen ja epäilyttävä? :D Tämä päivä on harmittavasti mennyt kyllä siihen, että ollaan lähes pelkästään keskitytty Hukkaan ja tämän korjaamiseen..
Hukka kirjoitti: porkkana (äänestyskäyttäytyminen, pahismaiset ajankohdat, tämän päivän hiljentyminen)

Haluaisitko selittää mikä äänestyskäyttäytymisessäni on epäilyttävää, ja mitkä ovat nämä pahismaiset ajankohdat (ja mille)?

Mursumus
on edelleen epäilyttävä, mutta ymmärrän motivaation puutteen. Marttyyrimainen käytös ei kuitenkaan ainakaan poista Mursun pahismaisuutta.

(off en ole koskaan kirjoittanut näin nopeaa listaa, yleensä menee pari tuntia vähintään ja nyt 20min :D..)

//Jaa Jeku tuli Cameronin perässä äänestämään Anblickia, sen missasin kokonaan listausta tehdessäni. Jeku epäilyttää kyllä nyt enemmän ja saa samalla Hukan ja Cameronin huonompaan valoon.. ++Jeku nyt tähän hätään, yritän seurailla tilannetta ja katsoa mihin suuntaan tilanne etenee. Mursu olisi varmasti saanut ääneni jos olisin ehtinyt kirjoittaa aiemmin, mutta nyt mieluummin vaikutan tilanteeseen kuin heitän random äänen muiden äänien joukkoon. :D
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 25.07.2017 20:31:08

Porkkana: jos nyt rehellisiä ollaan niin en pidä listaa Areksen epäilijöistä enää niin hyödyllisenä suhteutettuna työmäärään jota se tuottaa. Voin kylläkin sellaisen kirjoitella jos välttämättä kansa haluaa :D
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja porkkana » 25.07.2017 20:33:39

Jitachi kirjoitti:Porkkana: jos nyt rehellisiä ollaan niin en pidä listaa Areksen epäilijöistä enää niin hyödyllisenä suhteutettuna työmäärään jota se tuottaa. Voin kylläkin sellaisen kirjoitella jos välttämättä kansa haluaa :D

En tiedä oletinko saavani sellaista missään kohtaa, mutta toisaalta olisi ihan mielenkiintoinen. Joskaan en tiedä onko siitä mitään hyötyä nyt enää. :D
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 25.07.2017 20:34:20

Hukka kirjoitti:
Ares kirjoitti:Hukka, kertoisitko vielä, mikä äänessäni epäillyttää sinua vielä? Olen vastaillut rutkasti siihen liittyviin kysymyksiin. Mikä sinulle on jäänyt epäselväksi?


En koe, että epäilyttävä ja epäselvä ovat aina synonyymeja. Monesti voivat olla, mutta mielestäni äänesi on edelleen epäilyttävä, minkä olen jo myös perustellut.

Kursivoitu kohta on jo pilkunviilausta. Kerro uudestaan, mikä äänessäni on niin epäillyttävää. Jos olet perustelut, voit ohjata esim. linkillä siihen kohtaan, jossa perustelet, jos et uudestaan viitsi asiaa tiivistää.

Hukka kirjoitti:
Ares kirjoitti:Epäilen sinua, koska allekirjoitan sinusta esitetyt väitteet. Hyvisten tarkoitus on vakuuttaa muut hyvikset omine perusteluineen pahiksista. Sinusta esitetyt väitteet ovat mielestäni hyvin faktoihin perustuvia.


Kiitos selvennyksestä, mutta olisit voinut kirjoittaa sen suoraan tekstiisi, etkä vain referoida peliä?

Mielestäni tämäkin on aikalailla pilkunviilausta.

Hukka kirjoitti:
Ares kirjoitti:Pääsyyni epäillä Camia on edelleen se, että hän tuli foorumille sanottuaan, että on treffeillä. Se ei sovi minun maailmankuvaani.


Mä nään tän jotenkin hyvin omituisena pääsyynä epäillä. Ihmettelin kyseistä asiaa itsekin, mutta että pääsyy epäilyyn, joka kuitenkin on niin vahva, että äänestää?

Rinnalla on muita syitä. Minusta tuo on nyt vain epäillyttävää, niin kuin sinusta minun ääneni. Rinnalla on myös muut syyt, kuten Camin viestien tyylin muuttuminen. Tosin, kuten totesin, viimeisimmästä viestistä hyvisvibaa hänelle. Halusin tasoittaa tilanteen sinun ja Camin välillä, nyt rinnalla on myös Anblick.

Hukka kirjoitti:Mä en todella tiedä tuosta äänestä, jonka Arekselle laitoin. Tai siis jotenkin vaikuttaa tosi pahismaiselta, mutta kuka tahansa voi olla? Selostatte aika hyvin, miksi mun pohdinnoissa ei ole järkeä, sitten porukka epäilee Cameronia, jota mä taas pidän hyvismäisenä? // Ja nyt näköjään Anblickiakin kunnolla, vaikka minusta hän oli neutraali? Mä oon todella hämmentynyt, mutta mä uskon, että mä voin pelissä oikeasti vielä olla hyödyksi.

Tässä lainauksessa on paljon epätoivon ääneä. Varsinkin viimeinen lause.

// porkkana väliin

Totta! :D
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 25.07.2017 20:38:14

porkkana kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:Porkkana: jos nyt rehellisiä ollaan niin en pidä listaa Areksen epäilijöistä enää niin hyödyllisenä suhteutettuna työmäärään jota se tuottaa. Voin kylläkin sellaisen kirjoitella jos välttämättä kansa haluaa :D

En tiedä oletinko saavani sellaista missään kohtaa, mutta toisaalta olisi ihan mielenkiintoinen. Joskaan en tiedä onko siitä mitään hyötyä nyt enää. :D

Nojaa, uskoisin ymmärtäväni peliä paremmin jos tutkin sitä yhdestä näkökulmasta joten en näe siitä erityisesti haittaakaan olevan. Mun piti muuten listata sut, Cameron, Zey ja Mursumus vielä ennen päivän päättymistä, mutta hupsis, elämä :D
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 25.07.2017 20:43:30

Jeku kirjoitti:++Anblick, koska viestisi ovat hämmentäneet mun ajatuksia ja koska nyt saan viesteistäsi äänen verran pahis!vibaa.

Hämmennys on siis molemminpuolista, kun en kyllä oikein ota selvää perusteluistasi :D

Meiz kirjoitti:Foliohattu päähän, aika mielenkiintoista että Jeku käy nostamassa Anblickin vaihtoehdoksi taas kerran irrallisella ja perustelemattomalla äänellä. Hukallahan on nyt ääni Areksella ja joutuu sen tod. näk. vaihtamaan itsesuojelusyistä eteenpäin. Meillä voi olla pahiskolmikkona Jeku, Hukka sekä Cameron, tai mahdollisesti Jeku vain pahiksena haluaisi välttää Hukan äänen siirtymistä Cameronille. Jokatapauksessa tuo ääni on sen verran puskista että ++Jeku

Ihan mielenkiintoinen teoria, en pitäisi mahdottomana. Mua arveluttaa Jekussa se, että vähäisesti perustellut äänet tuntuvat olevan hänen tavaramerkkinsä eivätkä sinänsä automaattisesti epäilyttävä tekijä enää hänen kohdallaan -- mutta toisaalta ei pitäisi liikaa luottaa ajatukseen, että näinhän hän hyviksenäkin pelaisi.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 25.07.2017 20:46:09

Hukka kirjoitti:Mä oon todella hämmentynyt, mutta mä uskon, että mä voin pelissä oikeasti vielä olla hyödyksi.

Mitä täällä tapahtuuuu... Vihjaillaanko täällä nyt erikoishyvikseen? Bluffia vai ei?
En uskalla ottaa riskiä. --Hukka ja ++Jeku
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 25.07.2017 20:49:05

Anblick kirjoitti:
Jeku kirjoitti:++Anblick, koska viestisi ovat hämmentäneet mun ajatuksia ja koska nyt saan viesteistäsi äänen verran pahis!vibaa.

Hämmennys on siis molemminpuolista, kun en kyllä oikein ota selvää perusteluistasi :D

Meiz kirjoitti:Foliohattu päähän, aika mielenkiintoista että Jeku käy nostamassa Anblickin vaihtoehdoksi taas kerran irrallisella ja perustelemattomalla äänellä. Hukallahan on nyt ääni Areksella ja joutuu sen tod. näk. vaihtamaan itsesuojelusyistä eteenpäin. Meillä voi olla pahiskolmikkona Jeku, Hukka sekä Cameron, tai mahdollisesti Jeku vain pahiksena haluaisi välttää Hukan äänen siirtymistä Cameronille. Jokatapauksessa tuo ääni on sen verran puskista että ++Jeku

Ihan mielenkiintoinen teoria, en pitäisi mahdottomana. Mua arveluttaa Jekussa se, että vähäisesti perustellut äänet tuntuvat olevan hänen tavaramerkkinsä eivätkä sinänsä automaattisesti epäilyttävä tekijä enää hänen kohdallaan -- mutta toisaalta ei pitäisi liikaa luottaa ajatukseen, että näinhän hän hyviksenäkin pelaisi.

Allekirjoitan. Jekun ääni erittäin outo, jälleen kerran. Meizin teoria Camista ja Jekusta hyvin mahdollinen!

Niacin kirjoitti:
Hukka kirjoitti:Mä oon todella hämmentynyt, mutta mä uskon, että mä voin pelissä oikeasti vielä olla hyödyksi.

Mitä täällä tapahtuuuu... Vihjaillaanko täällä nyt erikoishyvikseen? Bluffia vai ei?
En uskalla ottaa riskiä. --Hukka ja ++Jeku

Tämä tuli itsellänikin mieleen... Voinee olla totta, voinee olla bluffia.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Hukka » 25.07.2017 20:49:57

Ares kirjoitti:
Hukka kirjoitti:
Ares kirjoitti:Hukka, kertoisitko vielä, mikä äänessäni epäillyttää sinua vielä? Olen vastaillut rutkasti siihen liittyviin kysymyksiin. Mikä sinulle on jäänyt epäselväksi?


En koe, että epäilyttävä ja epäselvä ovat aina synonyymeja. Monesti voivat olla, mutta mielestäni äänesi on edelleen epäilyttävä, minkä olen jo myös perustellut.

Kursivoitu kohta on jo pilkunviilausta. Kerro uudestaan, mikä äänessäni on niin epäillyttävää. Jos olet perustelut, voit ohjata esim. linkillä siihen kohtaan, jossa perustelet, jos et uudestaan viitsi asiaa tiivistää.

Hukka kirjoitti:
Ares kirjoitti:Epäilen sinua, koska allekirjoitan sinusta esitetyt väitteet. Hyvisten tarkoitus on vakuuttaa muut hyvikset omine perusteluineen pahiksista. Sinusta esitetyt väitteet ovat mielestäni hyvin faktoihin perustuvia.


Kiitos selvennyksestä, mutta olisit voinut kirjoittaa sen suoraan tekstiisi, etkä vain referoida peliä?

Mielestäni tämäkin on aikalailla pilkunviilausta.

Hukka kirjoitti:
Ares kirjoitti:Pääsyyni epäillä Camia on edelleen se, että hän tuli foorumille sanottuaan, että on treffeillä. Se ei sovi minun maailmankuvaani.


Mä nään tän jotenkin hyvin omituisena pääsyynä epäillä. Ihmettelin kyseistä asiaa itsekin, mutta että pääsyy epäilyyn, joka kuitenkin on niin vahva, että äänestää?

Rinnalla on muita syitä. Minusta tuo on nyt vain epäillyttävää, niin kuin sinusta minun ääneni. Rinnalla on myös muut syyt, kuten Camin viestien tyylin muuttuminen. Tosin, kuten totesin, viimeisimmästä viestistä hyvisvibaa hänelle. Halusin tasoittaa tilanteen sinun ja Camin välillä, nyt rinnalla on myös Anblick.

Viilaan pilkkua, koska sinun sanoistasi on tullut minulle rutkasti pahisviboja viime aikoina. Tässä vielä perusteluja:

ensimmäinen viestini kirjoitti:Ares, antiaktiivien lynkkaaja, joka piti pintansa hyvin pitkään ja sitten vaihtaakin äänensä puun takaa? Lisäksi hänellä on mielestäni omituinen käsitys rationaalisesta äänestämisestä, mutta uskon, että päättäväisyydessään voisi hyvikselläkin olla tällainen, vaikka selitti asiaa pahismaisesti (hiljaisten lynkkaus myöhemminkin pelissä tärkeämpää kuin epäilyttävien), mutta ehkä olen vain eri mieltä tai taipuvaisempi itse pyörtämään pääni. Lähinnä kummastutti kuitenkin se, ettei muodostanut porkkanasta minkäänlaista mielipidettä ensimmäisenä päivänä, vaikka porkkana oli äänestänyt häntä? Voisiko tässä olla pahisjoukosta kaksi? Lisäksi, oliko Ronenin pudottautuminen todella ainoa kommentoitava asia toisena päivänä siinä vaiheessa, jossa kyselyä lähetit?
minä kysyttäessä kirjoitti:Meiz: “Miten tulkitset Areksen äänenvaihdon tulleen puun takaa? Toki et ollut aktiivisesti mukana ekana päivänä, mutta ainakin itselleni oli selkeää kokoajan että ääni tuskin tulee pysymään Tetralla.”

Minustakin Areksen ääni tuntui siltä, että se tulee vaihtumaan. Kuitenkin hän lähti puolustamaan ajatteluaan niin vahvasti ja jätti äänen hyvin pitkäksi aikaa, jolloin vaihto tuli mielestäni puun takaa, koska hän oli alkanut vaikuttamaan niin sitoutuneelta periaatteeseensa. Hän ei ollut valmis vaihtamaan ääntään, kun Violet painosti omalla äänellään, mutta vaihtoi kuitenkin lopulta äänensä.
minä taas kirjoitti:Meiz:“Mikä mielestäsi oli Areksen ensimmäisen päivän äänestyksen periaate?”

Hiljaisten lynkkaus? Herätysäänet? Hän seisoi päätöksensä äänestää Tetraa takana kauan ja oli sitäkin mieltä, että vain harkitsee äänen poistamista Tetran herätessä. Minun mielestäni tämä kuulostaa siltä, että hän ei aio vaihtaa ääntään kovin helposti. Eikä hän vaihtanutkaan painostettaessa, vaan vasta omalla päätöksellään. Tämä sinänsä ok. Tuen sitä, mutta sanoisin silti, että vaihtoi ääntään yhtäkkiä sen jälkeen kun oli tarkoitustaan puolustanut vahvasti lähes koko päivän.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 25.07.2017 20:52:05

Mie oon sitten erikoinen.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Cameron » 25.07.2017 20:52:45

Me ollaan vapareita Jekun kans
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja porkkana » 25.07.2017 20:53:26

--Jeku

++Hukka
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 25.07.2017 20:53:48

!!!!
--Jeku ja ++Hukka
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 25.07.2017 20:54:34

Lähes kaikkiin epäilyksiisi löytyy myös vastaus, jos tutkit viestejäni tarkemmin.

// Cam ja Jeku väliin.

Herrajumala! Anteeksi. Jos he oikeasti ovat vapareita, eikä oikeat vaparit tule esiin, tämä on jänskää.

--Cameron
++Hukka

Katsotaan!

// porkkana, Niacin
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 25.07.2017 20:55:18

Ares kirjoitti:
Niacin kirjoitti:
Hukka kirjoitti:Mä oon todella hämmentynyt, mutta mä uskon, että mä voin pelissä oikeasti vielä olla hyödyksi.

Mitä täällä tapahtuuuu... Vihjaillaanko täällä nyt erikoishyvikseen? Bluffia vai ei?
En uskalla ottaa riskiä. --Hukka ja ++Jeku

Tämä tuli itsellänikin mieleen... Voinee olla totta, voinee olla bluffia.


Musta tuntuu että Niacin veti vihjailun omasta hatustaan. Kyllä mun mielestä taviskin voi tuntea että voi olla hyödyksi pelille jotenkin. En tiedä mitä ajatella, mun mielestä toi tuntuu todella räikeältä pelasteluyritykseltä.
//Oho, Jeku ja Cam ovat vapareita.
//Ares
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 81 vierailijaa

cron