Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 22.07.2017 21:03:23

Hukka kirjoitti:Tämä omituinen yleistys saattaa olla sitä, etten ole pitkään aikaan pelannut ja yritin tiivistää kaksi pelipäivää mahdollisimman pieneksi tekstiksi samalla kun kerron kaikki vähänkin minua epäilyttävät asiat. Epäilyttävän mielikuvan luomisen ymmärrän, sillä minähän kirjoitin vain kaikki ihmettelemäni kohdat ylös, kun taas en kirjoittanut melkein mitään hyvismäisistä toimista, koska niistä en tarvitse selvennyksiä, lisää kommentteja tai reaktioita. Tiesin tämän, ja sen takia listasin vielä loppuun, ketä pidän oikeasti pahismaisena jne. Olisi pitänyt mainita siitä erikseen, mutta hyvä että tuli nyt puheeksi.

En tarkoittanut yleistyksellä ja mielikuvilla ihan tätä. Otetaan esimerkkinä vaikkapa tulkintasi toisesta päivästäni, "Toisena päivänä hän keskittyi edelleen Zey+Cameron-keskusteluun, vaikka se oli jo ohi, sitten kommentoi pelaajista oikeastaan ainoastaan Mursumusta ja porkkanaa ja sitten yhtäkkiä jo äänestää. Entä muut pelaajat?"

Saan itse tästä kuvan että mielestäsi keskityin Zey+Cameron keskusteluun, mitä en todellakaan tehnyt, ja lisäksi esitin mielipiteitä vain Mursumusista ja porkkanasta, minkä jälkeen "yhtäkkiä" äänestin. Linkkasin jo aiemmin viestini jossa kävin kaikki pelaajat läpi. Luot minusta tässä pelistäni pahismaista mielikuvaa suoraan väärillä faktoilla. Ja ilmeisesti näiden perusteella pääsin myös pahismaiset listallesi.

Hukka kirjoitti:Pointtini oli lähinnä se, että käyttäytyi todella rennosti eikä hermostunut siitä, että hänen väärässä olemisensa tai asian ymmärtämisensä mainittiin ja korjattiin. En kiinnittänyt huomiota, mikä kyseinen aihe kuitenkaan oli.

Tähän haluan nyt kuitenkin tarkennuksen, eli mistä viestistä tarkalleen ottaen puhut?

Hukka kirjoitti:Minustakin Areksen ääni tuntui siltä, että se tulee vaihtumaan. Kuitenkin hän lähti puolustamaan ajatteluaan niin vahvasti ja jätti äänen hyvin pitkäksi aikaa, jolloin vaihto tuli mielestäni puun takaa, koska hän oli alkanut vaikuttamaan niin sitoutuneelta periaatteeseensa. Hän ei ollut valmis vaihtamaan ääntään, kun Violet painosti omalla äänellään, mutta vaihtoi kuitenkin lopulta äänensä.

Mikä mielestäsi oli Areksen ensimmäisen päivän äänestyksen periaate?

Hukka kirjoitti:“Löysin toisesta päivästä lähinnä kommenttini jossa toivon että Zey tilapäisesti unohtaisi nuo peliteknisyydet ja keskittyisi muihin pointteihin. Avaatko lisää tätä epäilyä jossa mielestäsi keskityin tokan päivän Zey+Cameron keskusteluun? En tiedä mitä missaan tässä, mutta saan fiiliksen kuin epäilysi minusta tulisi jonkun toisen pelaajan viestien perusteella? :D”

Tuota kommenttia juuri tarkoitan. Mielestäni keskustelu oli jo ohi, eikä sitä olisi tarvinnut enää huomioida. Ei erityisen pahismaista mutta tein itselleni siitä huomion.

Zey keskitti suurimman osan energiastaan ekasta päivästä tuohon pointtiin ja halusin varmistaa että hän keskittyy toisen päivän laajemmalla skaalalla pelin analysointiin. Itse tulkitsin tuon kohtasi nimenomaan epäilyksi (miksi muuten tuoda se esiin?) joten hieman yllättävää ettei se nyt ollutkaan mielestäsi pahismaista. Vai meinaatko että kyseinen kohta oli sinusta lievästi pahismaista?

Hukka kirjoitti:“Miinan ilmoituksesta aiheutuva epäily porkkanaa kohtaan ei ole kovin hyvä, Miinahan kertoi heti seuraavassa viestissään "Miun takia ei tarvihe, voin yrittää valvoa huomenna pidempään, jos vaan muistan. Ehkä se onnistunee joka neljäs päivä.. :D"

Koetko Mursumusiin tarttumisen epäilyttävänä toimintana?”

En kirjoittanut kaikkia kohtia epäilyksinä, kirjoitin erilaisia huomioita mitä ajattelin. Pitäisi vissiin suodattaa omia ajatuksia ja miettiä kuinka järkeviä ne ovat ennen niiden kirjoittamista :D Mursumusiin tarttuminen ei ole pahismaista itsessään vaan lähinnä tein huomion, että epäilyn aloittaminen muiden perässä voisi olla pahismaista.

Selvennyksenä, toin tämän Miina pointin esiin lähinnä sen takia että myös porkkana pääsi sinulla pahismaisten listalle, ja tässä yksi pointti mikä ei minusta tee porkkanaa epäilyttäväksi.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Hukka » 22.07.2017 22:09:14

Niacin, lainaan tässä Meiziä ekalta päivältä, hänen ensimmäinen viestinsä Haliman laittaman äänen jälkeen:

Meiz » 14.07.2017 20:16
“Halima kirjoitti:
‘Meizin epäilyttävyys sen sijaan nousi siitä, että epäili porkkanaa (mun mielestä turhasta) -> viime pelissä oltiin tosi samanmielisiä Meizin kanssa kun oltiin molemmat hyviksiä, voisiko nyt samanmielisyyden puutteen selittää se, että Meiz olisikin tällä kertaa pahis?’

Pakko myöntää että mietin samaa kohdaltasi :D Peli on kuitenkin melko alussa, joten on mielestäni aika kohtuutonta odottaa että näkemykset täsmäisivät tässä vaiheessa kun epäilyjä revitään suht olemattomista asioista. Mutta, sekä miinaan että Arekseen kohdistuvissa epäilyissä on pääosissa sanamuodot. En omalla mafia urallani ole törmännyt vielä pahiksiin jotka vahingossa kirjoittavat jääneensä kiinni lipsahduksistaan (miina), tai epähuomiossa kertovat lynkkaavansa hyviksiä (ares). Tästä johtuen koen todella vaikeaksi olla näistä samaa mieltä kanssasi.”

Kyllä, jälkeenpäin Meiz alkoi vahvastikin epäilemään Halimaa, äänestikin tätä, mikä ei ole neutraalia suhtautumista. Tämän viestin kuitenkin luin hyvin neutraalina. Ehkä tuo Meizin ensimmäinen heitto vääristää viestin loppuosan vakavuutta/alkavaa epäilyä, jota en tosiaan aiemmin lukenut tästä viestistä. Kuitenkin Meizin vahva reaktio tästä häntä epäilemiseen vakuuttaa minulle, että hän todella alkoi epäillä Halimaa jo tuosta hetkestä lähtien, eikä suhtautunut tähän neutraalisti, kuten itse tuosta viestistä luin.

Meiz: “Saan itse tästä kuvan että mielestäsi keskityin Zey+Cameron keskusteluun, mitä en todellakaan tehnyt, ja lisäksi esitin mielipiteitä vain Mursumusista ja porkkanasta, minkä jälkeen "yhtäkkiä" äänestin. Linkkasin jo aiemmin viestini jossa kävin kaikki pelaajat läpi. Luot minusta tässä pelistäni pahismaista mielikuvaa suoraan väärillä faktoilla. Ja ilmeisesti näiden perusteella pääsin myös pahismaiset listallesi.”

Kiitos viestin linkkaamisesta, en jotenkin ollut rekisteröinyt sitä tuota kirjoittaessani, anteeksi siitä. Listauksessani olen tiivistänyt asiat, joita pidän jollain tapaa omituisina, huomioimisen arvoisina ja/tai pahismaisina.Tiivistin asiat tavalla, joka sinua häiritsee, mutta minulle itselleni on selvää, että siinä on vain ne kohdat, joita jollakin tapaa ihmettelen. Niistä asioista, joita pidän neutraaleina, en maininnut, etten referoisi koko peliä. Huomannet myös, etten vielä äänestänyt ketään, tekemäni listauksen perusteella en ole vielä valmis niin tekemään, enkä pidä ketään tarpeeksi selkeästi pahiksena.

“Tähän haluan nyt kuitenkin tarkennuksen, eli mistä viestistä tarkalleen ottaen puhut?”

Kirjoittaja Anblick » 12.07.2017 21:15
“Meiz kirjoitti:
‘Eikös kyse olisi nimenomaan siitä jos sekä vaparit että työmatkalainen tulisivat samaan aikaan esiin esim. neljäntenä päivänä. Jos 4 pelaajaa ilmoittautuu erikoisiksi niin voidaan paljastaa tarkemmat roolit ja metsästää pahis tästä porukasta. Se on kyllä totta että yksittäisen pelaajan paljastamana tuo ei toimi yhtä hyvin, koska pahis ei jäisi valheesta kiinni niin helposti.’

Aa, totta, nyt kuin luin uudemman kerran Haliman viestin, niin massaesiintuloa hän tosiaan taisikin tarkoittaa. Siinä tilanteessa se voisikin toimia, etenkin jos kaikki oikeat erikoiset ehtisivät tulemaan esiin mieluusti jo samana päivänä.”

Tarkoitin tätä viestiä. Ymmärrän, ettei tämä ole kovin suuri asia, mutta minulle tämä vibattelee hyvistä.

“Mikä mielestäsi oli Areksen ensimmäisen päivän äänestyksen periaate?”

Hiljaisten lynkkaus? Herätysäänet? Hän seisoi päätöksensä äänestää Tetraa takana kauan ja oli sitäkin mieltä, että vain harkitsee äänen poistamista Tetran herätessä. Minun mielestäni tämä kuulostaa siltä, että hän ei aio vaihtaa ääntään kovin helposti. Eikä hän vaihtanutkaan painostettaessa, vaan vasta omalla päätöksellään. Tämä sinänsä ok. Tuen sitä, mutta sanoisin silti, että vaihtoi ääntään yhtäkkiä sen jälkeen kun oli tarkoitustaan puolustanut vahvasti lähes koko päivän.

“Itse tulkitsin tuon kohtasi nimenomaan epäilyksi (miksi muuten tuoda se esiin?) joten hieman yllättävää ettei se nyt ollutkaan mielestäsi pahismaista. Vai meinaatko että kyseinen kohta oli sinusta lievästi pahismaista?”

Edelleen mainitsin asioita, jotka kiinnittivät huomioni eivätkä välttämättä olleet erityisen pahismaisia. Mielestäni jos yhdelle pelaajalle kertyy paljon huomioni herättäneitä asioita, pitää häneen kiinnittää erityistä huomiota. Ne saattavat olla vain viboja, mutta sellainen saattaa nostaa henkilön pahismaiset listalle riippuen tietysti kokonaisuudesta (pelaajasta, ihmettelyä herättäneistä asioista, pelin kulusta jne).

Kiitos viimeisestä selvennyksestä porkkanan suhteen, nyt ymmärsin mitä tarkoitit :) Muutenkin toivon, että tämä viesti selvitti asiaa kaikille osapuolille. Ainakin minun ihmettelyni vähenivät, kun selvititte tapahtumia ja mietintöjänne. Toivottavasti ajatukseni “väärien faktojen" eli ihmettelyjeni takana aukenivat ja kysykää ihmeessä lisää jos jotain jäi :>
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 22.07.2017 23:54:47

Meiz: Eilen käsittelit kaikkia muita pelaajia listassasi, mutta Jekun totesit vain hyvismäiseksi. Miksi et käsitellyt häntä tuon enempää? Ensimmäisenä päivänä totesit Jekun hyvismäisyyden olevan aika fiilispohjalla. Onko hyvismäisyys edelleen fiilispohjalla, vai oletko jo huomannut jotain konkreettisempaa? Kommentoit tänään olevasi kuitenkin samaa mieltä Violetin listan kanssa lukuunottamatta Anblickiä. Violet oli listannut Jekun pahismaisiin, eli onko Jeku nyt mielestäsi pahismainen? Jos on niin miksi?

Tetra kirjoitti: En ole innokkaasti Zeytä lynkkaamassa tässä vaiheessa, vaan toivon (ja uskon) lisämateriaalia jatkossa tulevan.

Miksi et? Koska en pidä sinua erityisen pahismaisena?

Cameron, ohitit listauksessasi kokonaan Jamsterin ja Monnin samankaltaiset äänestysviestit. Miksi?

Ares kirjoitti:Silloin tuntui, että Camin viestit olivat rentoja, nyt ei niinkään.

Miten viestien rentous liittyi prosenttilaskuihin?

Ares kirjoitti:Jitachin listauksesta tuli hyvisviboja, Jekun monista viesteistä huokui jotain hyvismäistä, mutta Mursumuksesta en enää osaa sanoa.

Osaatko määritellä mistä nämä vibat ja huokumiset voivat johtua?

Ares kirjoitti:porkkanan olisin voinut sijoittaa muuhuunkin kohtaan, mutta toisaalta se, etten osannut muodostaa mielipidettä, ei tarkoita, ettenkö olisi voinut häntä harkita. Monnilta ja Jamsterilta oli tullut vain yksi viesti. Niacinilta oli tullut muistaakseni yksi viesti, josta oli vaikea tulkita mitään. Se herätti ehkä enemmän hyvisvibaa, mutta olisin voinut harkita häntä kuitenkin.

Jos sekä Monnilta, Jamsterilta ja Niacinilta kaikilta oli tullut vain yksi viesti ja Niacinin viestistä sait hyvisvibaa toisin kuin Monnin ja Jamsterin viesteiltä, niin miksi Niacin oli harkittujen listassa, mutta Monni ja Jamsteri ei? Musta vähän ristiriitaista. Kuten edelliset viestisi huomioon ottaen myös porkkanan asettelu suhteessa Monniin ja Jamsteriin: et kenestäkään osannut muodostaa mielipidettä ja olet kuitenkin ollut vahvasti hiljaisten lynkkausta vastaan -> miksi porkkana oli potentiaalisempi äänen kohde kuin Monni ja Jamsteri, vaikka oli näitä aktiivisempi?

Ares kirjoitti: Itse asiassa äänestin, mutta kuitenkin ero löytyy: Halima väitti, että he eivät ole samaa mieltä mistään, minä taas väitän, että sain pahisvibaa hänestä.

Oliko siis Haliman pahisviba jotenkin heikompi kuin sun, vai..?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 23.07.2017 00:28:08

Hukka kirjoitti:Kyllä, jälkeenpäin Meiz alkoi vahvastikin epäilemään Halimaa, äänestikin tätä, mikä ei ole neutraalia suhtautumista. Tämän viestin kuitenkin luin hyvin neutraalina. Ehkä tuo Meizin ensimmäinen heitto vääristää viestin loppuosan vakavuutta/alkavaa epäilyä, jota en tosiaan aiemmin lukenut tästä viestistä. Kuitenkin Meizin vahva reaktio tästä häntä epäilemiseen vakuuttaa minulle, että hän todella alkoi epäillä Halimaa jo tuosta hetkestä lähtien, eikä suhtautunut tähän neutraalisti, kuten itse tuosta viestistä luin.

Minustakin tuo Meizin ensimmäinen vastausviesti Haliman epäilyihin on hyvin neutraali, mutta näen enemmän hyvismäisenä, ettei Meizi hermostunut syytöksistä, vaan perusteli asiallisesti, miksi on edelleen Haliman kanssa eri mieltä. Epäilyttävämpi reaktio olisi ollut, jos Meizi olisi saman tien hyökännyt Haliman kimppuun vastasyytöksin vain siksi, että sai itse epäilyjä häneltä. Nyt näyttää enemmän, että Meizin epäilyt Halimaa kohtaa alkoivat kehittyä pikkuhiljaa tuon päivän aikana hänen mielestään epäilyttävän materiaalin kasaantuessa. Tämän yhden viestin perusteella ei voida kuitenkaan sanoa, että Meizi olisi reagoinut Halimaan kokonaisuudessa neutraalisti, sillä Meizi alkoi selvästi kiinnittää enemmän huomiota Haliman peliin esittämällä tarkentavia kysymyksiä ja päätyi lopulta häntä jopa äänestämäänkin, minkä olitkin nyt huomioinut.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 23.07.2017 10:40:39

Zey kirjoitti:
Ares kirjoitti:porkkanan olisin voinut sijoittaa muuhuunkin kohtaan, mutta toisaalta se, etten osannut muodostaa mielipidettä, ei tarkoita, ettenkö olisi voinut häntä harkita. Monnilta ja Jamsterilta oli tullut vain yksi viesti. Niacinilta oli tullut muistaakseni yksi viesti, josta oli vaikea tulkita mitään. Se herätti ehkä enemmän hyvisvibaa, mutta olisin voinut harkita häntä kuitenkin.


Jos sekä Monnilta, Jamsterilta ja Niacinilta kaikilta oli tullut vain yksi viesti ja Niacinin viestistä sait hyvisvibaa toisin kuin Monnin ja Jamsterin viesteiltä, niin miksi Niacin oli harkittujen listassa, mutta Monni ja Jamsteri ei? Musta vähän ristiriitaista. Kuten edelliset viestisi huomioon ottaen myös porkkanan asettelu suhteessa Monniin ja Jamsteriin: et kenestäkään osannut muodostaa mielipidettä ja olet kuitenkin ollut vahvasti hiljaisten lynkkausta vastaan -> miksi porkkana oli potentiaalisempi äänen kohde kuin Monni ja Jamsteri, vaikka oli näitä aktiivisempi?

Siis Niacinin lause herätti minussa hyvisvibaa, mutta pahis olisi voinut kirjoittaa sen myös yhtälailla. Viba siis oli enemmän hyvismäinen, mutta miksei pahis olisi voinut kirjoittaa sitä. Monnin ja Jamsterin viesteistä ei herännyt viboja minkäänlaisia.

Monni ja Jamsteri olivat heränneet yhdellä viestillä, Tetra ei. porkkana äänesti minua ja oli ottanut minut kohteekseen, joten hän voisi olla hyvis, joka aidosti epäilee tai pahis, joka ottaa jonkun silmätikukseen. Sen takia porkkanaa olisin voinut harkita. porkkana oli sen takia potentiaalisempi, koska Monnista ja Jamsterista ei saanut minkäänlaista otetta, he olivat täysin neutraaleja. porkkanasta olisi voinut irrota jotakin lisää esim. viestiensä perusteella. Samassa kohdassa oli myös Niacin, jonka lause oli viboja herättävä (toisin kuin Monnin ja Jamsterin) eli olisin voinut harkita. Roneniakin olisin voinut harkita, koska hän kävi ilmoittamassa poissaolonsa sanomatta mitään tänne.

Zey kirjoitti:
Ares kirjoitti:Itse asiassa äänestin, mutta kuitenkin ero löytyy: Halima väitti, että he eivät ole samaa mieltä mistään, minä taas väitän, että sain pahisvibaa hänestä.


Oliko siis Haliman pahisviba jotenkin heikompi kuin sun, vai..?

Ei välttämättä. Halima kuitenkin perusti äänensä mielestäni pääosin sille ajatukselle, että sai pahisvibaa siitä, kun olivat eri mieltä, minä taas sille, että sain pahisvibaa suoraan hänen viesteistään. Ja ei, se ei tarkoittanut, että hänen pahisviba oli heikompi, koin sen ennemminkin väkinäiseksi.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 23.07.2017 13:34:45

Zey kirjoitti:Meiz: Eilen käsittelit kaikkia muita pelaajia listassasi, mutta Jekun totesit vain hyvismäiseksi. Miksi et käsitellyt häntä tuon enempää? Ensimmäisenä päivänä totesit Jekun hyvismäisyyden olevan aika fiilispohjalla. Onko hyvismäisyys edelleen fiilispohjalla, vai oletko jo huomannut jotain konkreettisempaa? Kommentoit tänään olevasi kuitenkin samaa mieltä Violetin listan kanssa lukuunottamatta Anblickiä. Violet oli listannut Jekun pahismaisiin, eli onko Jeku nyt mielestäsi pahismainen? Jos on niin miksi?

Listausta tehdessä Jekun peli ei ollut juurikaan muuttunut ensimmäisestä päivästä, joten en alkanut toistamaan itseäni. Eikä mielipiteeni ole nytkään muuttunut radikaalisti. Yleisfiilis hänen pelistään oli positiivisempi verraten pahispeliin, mutta kyseinen pelitapa ei ole mikään vaikea suoritus pahista pelaavallekaan. Samoin minulle ei ole hyvää vertailukohtaa hänen hyvispelistä. Violetilla oli myös hyvä pointti siitä, että aktiivisuustaso korreloi aika suoraan hänelle esitettyjen kysymysten määrään, joita tuli ensimmäisenä päivänä suht paljon. Kun taas nyt Jeku on lähes täysin hiljentynyt. Violet oli laittanut Jekun tiputettavien kastiin lähinnä epäselvän pelityylin takia, tästä kohdasta olen samaa mieltä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 23.07.2017 16:14:18

Toivun tässä viikonlopun viettämisestä ja aion pyhittää tänään vielä muutaman tunnin pelille, mutta heitän nyt pari kommenttia tämän pelipäivänn viesteistä :>

Niacin kirjoitti:Muistakin pelaajista toivon jotain kommenttia, mutta kiinnostaisi myös kuulla miltä mielestäsi Zey näyttää nykyisessä valossa, kun ei ainakaan Violetin pahiskaveri ole? Muistaakseni jossain välissä sanoit, että Zey sopii teoriaasi vain Violetin kautta, oletko yhä samaa mieltä?

Olen yhä samaa mieltä, eli koska Violet osoittautui hyvikseksi, olisi älytöntä epäillä Zeytä tämän pahiskaveriksi.

Hukka kirjoitti:Mahdollisena pahisparina voisin nähdä Zeyn, koska vaikka Anblick oli ensimmäisenä päivänä vakuuttunut Violet+Zey-pahisparista, äänesti vasta viimehetkillä Zeytä, kun miina oli jo menossa, vaikka Zey oli hänen kuvaamastaan pahisparista todennäköisemmin lynkkautuva. Tästä tosin keskusteltu jo ja syyt ovatkin ok, kuitenkin omituinen juttu mielestäni.

Syyt ovat susta ihan kelvolliset, mutta pidät silti omituisena? :D

Ares kirjoitti:Roneniakin olisin voinut harkita, koska hän kävi ilmoittamassa poissaolonsa sanomatta mitään tänne.

Jos joku ilmoittautuu poissaolevaksi, mitä ajattelet saavuttavasi äänestämällä? Kuulostaa musta hassulta, kun eivät pelaajat kuitenkaan ole tilivelvollisia selittämään poissaolojensa syitä eikä se todennäköisesti liity rooliin.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Hukka » 23.07.2017 20:03:16

Niacin kirjoitti:Minustakin tuo Meizin ensimmäinen vastausviesti Haliman epäilyihin on hyvin neutraali, mutta näen enemmän hyvismäisenä, ettei Meizi hermostunut syytöksistä, vaan perusteli asiallisesti, miksi on edelleen Haliman kanssa eri mieltä. Epäilyttävämpi reaktio olisi ollut, jos Meizi olisi saman tien hyökännyt Haliman kimppuun vastasyytöksin vain siksi, että sai itse epäilyjä häneltä. Nyt näyttää enemmän, että Meizin epäilyt Halimaa kohtaa alkoivat kehittyä pikkuhiljaa tuon päivän aikana hänen mielestään epäilyttävän materiaalin kasaantuessa.

Niacin olet tuosta kyllä aivan oikeassa. Itse kuitenkin jotenkin luin viestin niin ylineutraalina sen ensimmäisen kerran lukiessani, että huomioin sen erityisesti.

Anblick kirjoitti:Syyt ovat susta ihan kelvolliset, mutta pidät silti omituisena? :D

Suunnilleen juuri noin :D Syyt olivat ok, mutta pidin omituisena sitä, että vastustit Zeyn äänestämistä jotenkin kovasti (tai sellainen olo tuli Violetin äänestämisestä). Nyt, koska kerrot Zeyn epäilyn loppuneen Violetin paljastuttua hyvikseksi, jutun omituisuus hälveni, sillä todella nyt ymmärrän, että Zeyn epäilysi perustui pelkästään Violetin mahdolliseen pahikseuteen.

Kolmantena päivänä mitään ei olla kuultu Jekulta, Jitachilta (jolla on poissaolo), Mursumukselta eikä jiikarelta (jolta ei olla vielä kuultu mitään Ronenin pudottautumisen jälkeen). Jekun ja Mursumuksen hiljaisuus alkaa minusta pikku hiljaa vaikuttamaan omituiselta, voisitteko tulla tänne keskustelemaan meidän kanssamme :)
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 23.07.2017 20:37:51

Anblick: Se, että on poissa, ei ole epäillyttävää. Minua epäillytti vain silloin, että hän kävi illalla ilmoittamassa poissaolon kommentoimatta mitään. Olisi hän voinut jotain sanoa. Hän tuli kuitenkin kesken poissaolon kommentoimaan peliä. No tiedä tuota, tuskin olisin äänestänyt.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 23.07.2017 20:50:19

Täällä ollaan, anteeksi täyshiljaisuus, olen tosiaan ollut reissun päällä ja olen yhä, ensi viikolla paluu kotiin edessä. :)
Ja asiaan, syy äkkinäiselle äänelleni illalla oli yksinkertaisesti se, että Jamsteri ja Mursumus epäilyttivät ja koskapa Jamsteri epäilytti silloin eniten, äänestin häntä ja näköjään ohi meni, hyvin pelattu Jamsteri. Ja hyvin pelattu Violet, joka sitten putosi yöllä ja oli hyvis.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 23.07.2017 22:16:08

Ares kirjoitti: Siis Niacinin lause herätti minussa hyvisvibaa, mutta pahis olisi voinut kirjoittaa sen myös yhtälailla. Viba siis oli enemmän hyvismäinen, mutta miksei pahis olisi voinut kirjoittaa sitä. Monnin ja Jamsterin viesteistä ei herännyt viboja minkäänlaisia.

Mut pakostihan Monnin ja Jamsterin viestitkin on joko hyviksen tai pahiksen kirjoittamia. :D En siis edelleenkään ymmärrä miksi Niacin oli harkituissa, mut Monni ja Jamsteri ei. Vai oliko sitten Monnin ja Jamsterin viestit sellaisia, joita pahis ei olisi voinut kirjoittaa?

Jeku kirjoitti: Ja asiaan, syy äkkinäiselle äänelleni illalla oli yksinkertaisesti se, että Jamsteri ja Mursumus epäilyttivät ja koskapa Jamsteri epäilytti silloin eniten, äänestin häntä

Et ole aikaisemmin maininnutkaan, että Mursumus epäilyttää sua. Miksi hän epäilyttää? Ja miksi et ole aikaisemmin asiaa maininnut? Ja miksi et perustellut ääntäsi sitä antaessa, vaan tupsahdit vain äänestämään (mikä sattui olemaan sama syy, minkä takia Jamsteria äänestit)?
Koska muuten se lupailtu listaus on lähetysvalmis?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 23.07.2017 23:05:17

Zey: Totta kai, mutta kun niistä jäi täysin neutraalit fiilikset. He vain heräsivät ja sillä sipuli. Kyseessä oli tämä lause hänen toisesta viestistään: "En osaa oikein olla avuksi meille nyt, anteeksi!" Tämä siis herätti pienen kysymysmerkin. Pointtini oli, että silloin toistaiseksi se vaikutti hyviksen kirjoittamalta, mutta myös pahiskin olisi voinut kirjoittaa tuollaisen lauseen, jonka tarkoituksena oli ehkä kerätä hyvisviboja. Ymmärrän kyllä tuon ristiriidan.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 24.07.2017 00:18:06

Ares väänsi pitkään herättelyäänestään Tetralle enkä viitsi enää lähteä aihetta setvimään, kun aiheesta tosiaan löytyy tekstiä jo aika paljon :D En usko, että itsepäisestä asenteesta voi päätellä mitään Areksen roolista. Mulla ei oikeastaan loppuviimeksi ole mielikuvaa Areksesta, koska vaikka viestejä on paljon, asiaa on aika vähän (tai ainakin se pyörii pitkälti yhden aiheen ympärillä) ja hän on vastaillut mielestäni ihan hyvin ihmettelyihin, joita on muilta kerännyt.

Cameron puolestaan väänsi Zeyn kanssa ekana päivänä, enkä lähde sitäkään enää sen kummemmin kommentoimaan. Kulmiani kohotuttaa kommentti ”näen kyllä Jekun pelin hänelle tyypillisenä hyvispelinä”, koska Cam ei ainakaan nähdäkseni perustellut tätä mitenkään tarkemmin, eikä mulle ole auennut, miten Jekun hyvis- ja pahispeli eroavat toisistaan. En myöskään ole samaa mieltä syistä, joiden takia hän pitää mua pahismaisena (tätä olen kommentoinut aikaisemmin). Missäköhän järjestyksessä Cam muuten on analysoinut pelaajia, kun hänellä on vielä porkkana, Zey ja Meiz tekemättä? Aakkosjärjestys on mun järkeni mukaan kätevin vaihtoehto, ellei ole jotain perusteita käydä pelaajia läpi tarkemmin suunnitellussa järjestyksessä esim. hämätäkseen jotenkin.

Monni (-> Hukka) kirjoitti ilahduttavan pitkän ja asiaa sisältävän viestin heräämisviestinsä jälkeen, mutta Jamsterin kanssa melko lailla identtinen ääni Zeylle ei herättänyt enää luottamustani, samaten kuin hänestä ja Jamsterista puhuminen ”meinä” (esim. 17.7. klo 9: ”Mutta meidän äänet…”). Jamsteri nyt ei toki ole ainakaan Monni-Hukan pahiskaveri ja avoparilla varmasti ”meistä” puhuminen tulee aikas luonnostaan. En pidä mahdottomana, että Monni olisi pahis, joka olisi pitänyt rooliaan turhan haastavana ekaan peliin ja pudottautunut sen takia, koska hän vaikutti lopulta aika varovaiselta sanojensa suhteen. Hukkakin avasi pelinsä vahvasti kirjoittamalla heti listauksen pelaajista, mutta toisaalta pahiksenakin hänen olisi kannattanut käydä aiempi peli läpi, koska oletettavasti hän ei ollut suurella omistautumisella seurannut jokaista käännettä. Hukka vaikuttaa aina vetävän vähän sanojaan takaisin, kun joku kommentoi hänen huomioitaan, mutta pahiksen miellyttämishaluisuuden lisäksi tämä voisi hyvin olla vain hänen luonteelleen ominaista. Ja jos mielipide oikeasti muuttuu, niin olisihan hölmöä edelleen vängätä vastakkaisesti. Meizin kommentti totuuden muuntelusta oli kyllä mielenkiintoinen pointti.
Hukka kirjoitti: Porkkana: “Hukka kirjoitti:
Lähinnä kummastutti kuitenkin se, ettei muodostanut porkkanasta minkäänlaista mielipidettä ensimmäisenä päivänä, vaikka porkkana oli äänestänyt häntä?

Mikä siinä on outoa? (kyse Aresista)”

Eikö tämä muista ole outoa? Ehkä se on mahdollista ettei minkäänlaista mielipidettä muodostu, vaikka toinen epäilee itseä. Minusta tämä oli kuitenkin huomioinnin arvoista.

Mä en näe tätä kovin erikoisena ainakaan näin alkuvaiheessa peliä, kun materiaalia muista pelaajista voi olla aika vähän. Jos joku perustelee kunnolla, miksi olen epäilyttävä, niin ei mulla ole siihen napisemista. On asia erikseen, jos en ymmärrä perusteita.

Niin ja lainaukset voi kirjoittaa ihan itse tekstimuodossa :) Kopioi vaan haluamansa kohdan ja laittaa ympärille [*quote="Anblick"]höpönlöpö[/quote] ilman tähteä, niin ei tarvitse kikkailla mobiili- tai tietokoneversioiden tai muiden kanssa.

Jeku hämmentää mua. Osalla on näkemys siitä, miten Jekun hyvis- ja pahispeli eroavat toisistaan, mutta mä en kyllä haluaisi lyödä vetoa kummankaan puolesta :D Pidän lueteltuja eroja sen verran häilyvinä, että Jeku pystyisi pelaamaan tällä hyvistyylillään roolistaan riippumatta. Kaipaisin kyllä kovasti enemmän perusteluita Jekulta esimerkiksi ääniä annettaessa, jotta saisi paremmin kuvaa hänen ajatusmaailmastaan :)

Jitachin viestit ovat aika täynnä asiaa ja edistävät mielestäni peliä.

Meizillä on mun silmääni aika kärkäs tyyli kysellä, mutta viehän se peliä eteenpäin. Mursumusin suhteen hän teki melko äkkinäisen käännöksen ekana päivänä -- ensin piti tätä neutraalina ja seuraavaksi oli lynkkaamassa yhden viestin perusteella, koska piti sävyä liian kädenlämpöisenä. Eka päivä toki saattaa selittää tätä.

Mursumuksen peli on musta analyyttista ja järkevää, tulee edellinen peli mieleen niiltä osin kuin sitä muistan.

Niacinista jäi hyvin neutraali kuva. Viestejä melko vähänlaisesti ja ihan hyvää pohdintaa, joka ei keikauta vaakaani suuntaan eikä toiseen.

Aioin sinnikkäästi tehdä listaukseni tänä iltana loppuun asti, mutta viitseliäisyyteni on jo aika vähäistä ja mua naurattaa ”jeekaka” jostain syystä ihan turhan paljon, joten painelen nukkumaan. Palailen asiaan toivottavasti virkeämpänä :D
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 24.07.2017 00:39:09

Hukka kirjoitti:Pakko kuitenkin sanoa, että mitä ihmettä täällä oikein ensimmäisenä iltana tapahtui?! *tekstiä poistettu* Eikö miina kuitenkin hyvin selkeästi ilmoittanut, ettei pysty seuraamaan päivän päättymisiä? Mikä tarkoittaa, ettei hän ehdi tulla erikoisena esille, jos häntä massaäänestetään pelin viime hetkillä.


Ensimmäinen äänestys alkaa olla jo aika kaukainen asia, mutta en jotenkin tajunnut tätä kuviota, ennenkuin Hukka kiteytti asian. Luin nyt myös ajatuksella Mursumusin viestit, joissa asiaa oltiinkin puitu jo aiemmin. Mutta asiaan! Tästä näkökulmasta tosiaan tuntuu entistäkin erikoisemmalta, että äänet kasattiin juuri miinalle, eikä toisena olevalle Zeylle. Pidin kyllä itsekin miinaa jokseenkin epäilyttävänä, enkä sinällään näe mitään väärää siinä että äänestää omasta mielestään epäilyttävintä pelaajaa, oli tämä paikalla tai ei. En eka päivänä pitänyt miinan iltapoissaolo-ilmoa mitenkään merkittävänä, eikä varmaan moni muukaan, mutta kyllähän joku olisi tosiaan voinut tämän mahdollisuuden hoksata ja hyödyntää. Hassua on se, että asian ensimmäisenä esiin nostaneen Mursumusin oma ääni oli minusta kaikista miinaa äänestäneistä kaikkein epäilyttävin, siitä lisää vähän alempana.

Meizi::
Viesteistä on päälimmäisenä jäänyt mieleen hyvin vahva Areksen puolustelu läpi pelin, sekä hieman Zeynkin. Epäili alkuun Violetia sillä perusteella, että Violet epäili Zeytä, jota itse pitää hyviksenä. Aresta Meizi on puolustanut niin hanakasti, ettei varmaan kenelläkään tule mieleen ajatella sen olevan pahiskaverin puolustamista, koska se olisi niin läpinäkyvää. Voisiko pahis-Meizi kokeilla hyödyntää tällaista käänteispsykologiaa? Meizillä tuntui olevan niin paljon vaihtuvia epäiltyjä, että meinasin välillä tippua kärryiltä. :D Kuitenkin ainakin Haliman epäilyn ja äänestämisen ymmärrän ja Meiz ottikin äänensä pois heti kun Halima paljastui työmatkalaiseksi. Pahishan olisi voinut vain esittää ettei huomannut Haliman viimeisiä esiintuloviestejä. Samoin perustelut Mursumuksen äänestämiselle vaikuttaa ihan päteviltä. Porkkanakin ehti jossain välissä saada äänen, joka kuitenkin peruttiin. Meizi sijoittuu listallani hämmennys-alueelle, ei kuitenkaan erityisen pahismainen kun tuo käänteispsykologiateoriakin voi olla melko kaukaa haettu. Vai onko Meizillä ollut pahispeleissään tapana kokeilla tällaisia yllättäviä vinkeitä?

Mursumus:
Epäili porkkanaa miinan epäilyn vuoksi. Huomautti, että Miina olisi pahikselle hyvä kohde tarttua ja samalla äänesti itse miinaa varsin yllättäen. Mursumus perusteli porkkana-epäilyjään näin: ”Epäilyjen pohjustaminen Miinaa kohtaan olisi pahikselle hyvin validia käytöstä.” Eikö epäilyjen pohjustaminen ole yleisesti ennemminkin toivottavaa? Minusta on huomattavasti epäilyttävämpää yhtäkkiä viime hetkillä heittää äänensä miinalle hänestä johtumattomin perustein (Zeyn pelastaminen ja Haliman mielipiteeseen luottaminen (Eihän työmatkalaisella mitään muita varmempaa tietoa Zeystä ollut)), kuin että on päivän aikana rakentavasti selvittänyt epäilyjen muodostumista. //ETENKIN kun nyt lopuksi tajusin, että eihän porkkana edes äänestänyt miinaa, kertoili vain mietteitään. :D Kyllä nyt vähän pahistuttaa tämä porkkanan höykkyytys.

porkkana:
Kerroin aiemmin pikaisen silmäyksen perusteella, että porkkana vaikuttaa olevan asioista paljolti samoilla linjoilla kanssani ja annoin vähän hyvispisteitä. Nyt kaikki viestit luettuani tämä positiivinen käsitys on vahvistunut lisää. En löytänyt kerrassaan mitään epäilyttävää, aktiivisuus on ollut tasaista laatua ja perustelut sekä omille teoille että muiden epäilyille ymmärrettäviä. Mielestäni tällä hetkellä pelin hyvismäisin pelaaja.

Jeku kävi ilmoittamassa olevansa reissussa. Siitä heräsi kysymys, mikset ole ilmoittautunut poissaolevaksi jos tiedät, ettet voi moneen päivään oikeasti osallistua peliin..?

Halusin saada jo koko listan lopun ulos, mutta pakko jättää vielä Zey toiselle päivää, että ehdin vähän nukkuakin. Olen kuitenkin samalla seuraillut myös uusia viestejä, että en ole ihan tänne arkistojen kätköihin hautautunut. Täälläkin on melko hiljaista ollut pari päivää, joten ensimmäiset analyysini eivät ole kerenneet vanhentua niinkuin Violet aiemmin epäili voivan käydä.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 24.07.2017 11:45:42

Anblick kirjoitti:Hukka vaikuttaa aina vetävän vähän sanojaan takaisin, kun joku kommentoi hänen huomioitaan, mutta pahiksen miellyttämishaluisuuden lisäksi tämä voisi hyvin olla vain hänen luonteelleen ominaista. Ja jos mielipide oikeasti muuttuu, niin olisihan hölmöä edelleen vängätä vastakkaisesti.

Sama huomioitu ja mietinnässä. Eniten kiinnostaa nyt hänen paras arvaus (jä ääni) pahiksesta tämän keskustelun jälkeen, mielestäni hän peruutteli jo aika hyvin pois ainakin minun ja porkkanan "omituisuuksista".
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Hukka » 24.07.2017 15:56:02

Tämän keskustelun perusteella “omituisuuksia” on tosiaan selkeytynyt, mutta epäiltyni eivät juuri ole muuttuneet. Pahismaisimpina pidän, muiden syiden ohella tietysti, erityisesti keskusteluyritykseeni tarttumatonta (ja muidenkin kysymyksiin vakuuttamattomasti vastailevaa) Aresta, toisaalta vastakohtaisesti hyvin kärkkäästi puolustautuva Meiz on myös listallani sekä tosiaan hieman hyvismäistynyt porkkana, jonka omituista käytöstä nyt ymmärrän paremmin, joskin jota edelleenkin pidän epäilyttävänä. Jeku on muuttunut silmissäni hieman pahismaisemmaksi, sillä pahikselle voisi olla edullista jättäytyä puhumattomaksi, ja ilmoittaa vain topassa ilman oikeaa poissaoloilmoitusta. Samoin ihmetyttää edelleen Mursumus, josta emme ole kuulleet kolmantena päivänä vieläkään mitään.

Anblick, kommentoit Meizin väitettä faktojen muuntelusta mielenkiintoiseksi. Saisinko tähän vielä selvennystä: Onko tässä Meiz vai minä se mielenkiintoinen? Ja jos jaat Meizin epäilyn, eivätkö ajatukseni asioiden takana valjenneet? Kommentoit asiaa kuitenkin, kun jo omasta mielestäni olin selittänyt ajatusten kulkuni.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 24.07.2017 21:25:19

Väliaikalaskenta

Ei ääniä.

Äänestyspakot¨
Anblick

Poissaolot
Jitachi 19.-24.7.

Päivä päättyy huomenna kello 22!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 24.07.2017 23:33:26

Hukka kirjoitti:Anblick, kommentoit Meizin väitettä faktojen muuntelusta mielenkiintoiseksi. Saisinko tähän vielä selvennystä: Onko tässä Meiz vai minä se mielenkiintoinen? Ja jos jaat Meizin epäilyn, eivätkö ajatukseni asioiden takana valjenneet? Kommentoit asiaa kuitenkin, kun jo omasta mielestäni olin selittänyt ajatusten kulkuni.

Tarkoitin siis, että Meizin huomio oli musta hyvä ja on mielenkiintoista, jos joku muuntelee totuutta tietoisesti. Luin kyllä vastauksesi Meizille ja ymmärrän hyvin, ettet esim. lähtenyt referoimaan kaikkea käytyä keskustelua vaan keskityit huomiota herättäviin juttuihin. Mua kuitenkin vaivaa sun anteeksipyytelevä ja peruutteleva sävysi, kun pelissä ei voi varmaksi tietää, onko se sulle luonteenomaista vai liittyykö se pahisrooliin.

Takaisin listaukseen:
Porkkanalta on tullut aika asiapitoisia ja rentoja viestejä. Ekoissa viesteissään hän kylläkin väänsi epäilyjä mielestäni olemattomistakin asioista (esim. miinan käyttämä aikamuoto yhdessä viestissä) ja oli heti kovin kärkkäästi kaivelemassa vanhoja viestejään, kun Ares sanoi porkkanan tehneen ison numeron herätysäänestä. Eka päivä nyt toki yleensä on mitä on, etenkin kun sittemmin hän on mielestäni rauhoittunut ja kirjoitellut peliä edistävästi.

Ronen (-> jiikare) jätti hyvin neutraalin mielikuvan itsestään, eikä jiikare ole puhua pukahtanut, joten paha muodostaa mielipidettä. Jiikare pelasi mun mielestäni epäilyttävästi viime pelissäkin, osittain juuri hiljaisuutensa takia, vaikka olikin hyvis. Olisi kuitenkin kiva kuulla jotain häneltä :)

Tetra kuuluu hämmentäviin pelaajiin. Hän on lähinnä kirjoitellut omasta ekan päivän hiljaisuudestaan ja tehnyt pelaajalistan, jossa pitkälti vain mainitaan, onko vaikutelma pelaajasta hyvismäinen/pahismainen/neutraali. Ei herätä luottamusta eikä ole mielestäni toistaiseksi juuri edistänyt peliäkään, etenkin kun ei tänäänkään ole juuri viestitellyt. Olisi kiva kuulla Tetrastakin enemmän :)

Zeystä mulle ei ole jäänyt kovin pahismaista tai hyvismäistä kuvaa nyt kun teoriani hänestä ja Violetista osoittautui vääräksi. Aluksi hän lähinnä keskittyi Cameroniin ja peliteknisyyksiin, mutta on myöhemmin kirjoittanut aikamoiset pätkät myös muuta (ja ihan asiapitoista). Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että hän viime pelissäkin pahiksena raapusteli laajalti pohdiskeluja, joten en suoranaisesti hyvisvibaa lähtisi silti antamaan.

Yhteenvetona siis voisin sanoa, että eniten mua tällä hetkellä epäilyttävät Cameron ja Monni-Hukka. Lisäksi Jeku ja Tetra ovat mulle isoja kysymysmerkkejä, mutta eivät he välttämättä varsinaisesti epäilytä mua tässä vaiheessa. Pelaajien listaaminen toi mulle vähemmän varmuutta ja mielipiteitä asioista kuin olisin toivonut, mutta ainahan ei voi onnistua :D Aiemmin esitetyin perustein voisin avata äänestyksen tältä päivältä:

++Hukka
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 25.07.2017 00:36:49

Zey:
Mukavasti antoi alkuun Monnille aloittelijavinkkejä peliin. On kiinnostunut kaikesta, ottaa kantaa ja kyselee paljon muilta mielipiteitä ja perusteluja asioihin, minkä näen kivasti peliä eteenpäinvievänä. Kysymykset ei tunnu keksimällä keskityiltä, vaan vaikuttaa, että Zey haluaa oikeasti tietää muista enemmän. Silmäilin nyt vähän tarkemmin Zeyn ja Cameronin sananvaihtoa, niin minusta Zeyn viestit käy heistä enemmän järkeen. Että sen perusteella en ainakaan saanut Zeystä pahisviboja. Hoksasin myös, että mulla tuli pelaajista yleensä aika herkästi hyvisviboja siitä, että joku on kirjoittanut paljon ja laajaa analyysiä muista. Kokeneille pelaajille se ei pahiksenakaan taida olla mikään mahdoton tehtävä, minkä vuoksi on alkanut mietityttää, onko mun tällä perusteella hyismäisiksi luokitelluissa pelaajien joukossa sittenkin joku lurjus! Esimerkiksi Cameroniin ja Jitachiin verrattuna Zeyn teksti on kuitenkin niin hurjan asiapitoista, että uskon siitä huolimatta Zeytä melkoisen vahvasti hyvikseksi. Vaikea uskoa, että minkään kokoisesta tikusta pahis saisi näin valtavasti asiaa, vaikka kuinka kokenut on. :D //Ja nyt Anblick kertoikin pahis-Zeyn aiemmin harrastaneen juuri tällaista, apua!

Anblick kirjoitti:Hukka vaikuttaa aina vetävän vähän sanojaan takaisin, kun joku kommentoi hänen huomioitaan, mutta pahiksen miellyttämishaluisuuden lisäksi tämä voisi hyvin olla vain hänen luonteelleen ominaista."

Hukka kirjoitti:Tämän keskustelun perusteella “omituisuuksia” on tosiaan selkeytynyt, mutta epäiltyni eivät juuri ole muuttuneet.

Hukka tuntuu tosiaan vähän soutavan ja huopaavan mielipiteidensä kanssa. Huomiosi kiinnittäneitä asioita on pitkälti selitetty, perusteltu ja oikaistu, ja olet monen jutun kohdalla myöntänyt, että olit ymmärtänyt väärin tai oli jäänyt huomaamatta oleellisia asioita, mikä johti "turhiin" epäilyihin. Sitten kuitenkin heti kun Anblick huomauttaa että otat epäilyttävästi pakkia, niin sanot, että epäilysi eivät sittenkään ole muuttuneet. Särähtää korvaan. Tietenkään kaikkia epäilyjä ei voi niputtaa yhteen, vaan voi olla että osa epäilyistä on jäänyt, vaikka osa on selitysten ja oikaisujen myötä rauennut. Tästä muotoilustasi kuitenkin tulee enemmän vaikutelma, ettet ole muuttanut mieltäsi minkään asian suhteen, mikä olisi kummaa ottaen huomioon missä määrin olet myöntänyt tehneesi päätelmiä "virheellisten" muistiinpanojen varassa.

Hukka kirjoitti:Epäilyttävän mielikuvan luomisen ymmärrän, sillä minähän kirjoitin vain kaikki ihmettelemäni kohdat ylös, kun taas en kirjoittanut melkein mitään hyvismäisistä toimista, koska niistä en tarvitse selvennyksiä, lisää kommentteja tai reaktioita. Tiesin tämän, ja sen takia listasin vielä loppuun, ketä pidän oikeasti pahismaisena jne. Olisi pitänyt mainita siitä erikseen, mutta hyvä että tuli nyt puheeksi.

Tämän tavallaan ymmärrän, vaikka se ei selitä miksi huomiot olivat niin reikäisiä. Olen itsekin ääneen ihmetellyt asioita, jotka ovat minusta hämmentäviä, vaikken varsinaista pahismotiivia suoriltaan hoksaa. Tämä siksi, että ajattelen, että jos ristiriitaista tai muuten kummaa käytöstä vähän tökkii ja kyseenalaistaa, siihen reagoinnista / asian selittelystä voi paljastuakin enemmän pahisviboja, tai vaihtoehtoisesti saada asiaa valottavan vastauksen, jolloin se ei jää turhaan mietityttämään. Surullisesti omat viestini eivät ole yrityksestä huolimatta kauheasti saaneet mitään reaktiota aikaan, kaikki vain toteaa että eipä herätä oikein mitään tunteita. :´D

Tetradynamialta ei ole nyt kummoista sisältöä peliin tullut, eikä ilmeisesti poissaolon takia ole hetkeen tulossakaan. Alussa heitti lähinnä listan perustelemattomia viboja ja joutui selvittämään muille omaa ajatuksenkulkuaan 1. päivän hiljaisuuden vuoksi. Arveli valitsemansa pelitaktiikan johtavan parempaan loppupelaamiseen, mutta ei ole oikeastaan sen jälkeen juuri osallistunut. Eipä ole viime äänestyksen jälkeen oikein mitään ilmennyt, mikä olisi muuttanut Tetraa silmissäni hyvismäisemmäksi. Myöskin pisti silmään tuossa yleistä viestihistoriaa läpikäydessäni, että lähes jokainen pelaaja otti jossain määrin osaa tämän Tetradynamia-mysteeri spekulointiin ja moni melko perusteellisestikin, joten Tetran kommentti "Kovinkaan moni ei laajasti spekuloinut saati väitellyt heräämättömyydestäni ensimmäisenä päivänä, tuskin lainkaan joten hallaa ei tullut normaalia enempää.” tuntuu erikoiselta.

Kun nämä minun pohdinnat on nyt aika hajanaisesti siellä täällä, niin voisin vielä tiivistää lopputuloksen:

Hyvismäiset:
Zey
porkkana

Hyvikseen päin kallellaan:
Cameron, Jitachi

Neutraali:
Jiikaa, Anblick

Hämmentävät/epäselvät:
Ares, Jeku, Meiz (huomasin vasta nyt että kirjoitin aiemmassa viestissä Meiz:i tilalta joka toinen kerta Meizi. Hups!)

Epäilyttävät:
Hukka, Mursumus, Tetradynamia

//Musta on näköjään jotenkin tullut yöaktiivi, mikä ei oo ollenkaan hyvä mun päivätyön kannalta. :D
//Anblick väliin, luettu
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Mursumus » 25.07.2017 09:43:50

Olen yhä siis elossa, anteeksi antiaktiivisuudesta. Pelaan tätä peliä hauskanpidon takia, mutta viime päivä oli itselleni sen verran stressaava, että oli vaikea saada motivaatiota osallistua.

Ei sillä, että tässäkään viestissä osallistuisin kauhean mahtavasti. Olen nyt Hukan postauksia lukenut, ja vaikka niissä onkin ollut hälyttävän paljon väärää tietoa ja väärinymmärryksiä, ne ovat ymmärrettävissä. Varapelaajan on mahdotonta painaa mieleen jokaista viestiä niin lyhyessä ajassa. Menen ihan pian pelaamaan lautapelejä kavereiden kanssa: laitan nyt äänen ++Jeku syistä, jotka olen jo sanonut. En tiedä, mainitsinko jo tästä, mutta Jeku myös tuntuu aina lähettävän postin, että "henkilö X epäilyttää/silmäilen hahmoa Y" sen jälkeen, kun joku on esittänyt epäilyjä näitä kohtaan.

Yritän välillä silmäillä illan tapahtumia.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 25.07.2017 11:08:34

Viimeinkin takaisin Suomen maaperällä, paluulennoissa oli paljon enemmän säätöä kuin oikeastaan toivoin joten olin Suomessa vasta sunnuntai-iltana >_>

Päivän tapetilla ollut asia on näköjään Monni-Hukka. Myös mun mielestäni hän on pahismainen. Asiassa haisee mun mielestäni aivan liian monta yksityiskohtaa, enkä tarkoita pelkästään ensimmäisen päivän omituista ääntä.

Monni kirjoitti:Ohho :o

Olen pahoillani, mutta minä en tule olemaan foorumilla päivän päättyessä, meen aikasin nukkumaan aina. Eikö ois ollu pahismaista laittaa vasta viime minuuteilla ääni? Nojoo, tietenkin juuri sanoin etten tule olemaan täällä viimeisillä minuuteilla. Mitä Jamsterin kanssa täsmäävyyteen tulee niin huvittaa että äänestettiin samaa ja samoilla perusteilla mutta tuskin se muita naurattaa. Jamsterista voin sanoa, että hänelläkin on aikainen nukkumaanmenoaika (pelin ulkopuolella ollaan avopari), mutta viestien yhteneväisyys hämmentää minuakin! En siis sano puollustellakseni Jamsteria vaan mietin hänen kirjoitustaan. Jamsteri käy kehumassa pahiksen roolia ja antamassa äänensä. Haisee.


Kursiivi oma lisäykseni joka suorastaan tökkii omaan silmääni todella räikeästi. Kyseinen lausunto häiritsee mua hyvin paljon: mistä lähtien hyvis on puolustellut aikaista äänen laittoa :o Näen itse suorastaan nolla syytä sille, miksi hyvis!Monni rupeaisi puolustelemaan ääntä. On totta, että tässä vaiheessa aseen alla sattui olemaan myös Jamsteri joka syyllistyi käytännössä aivan samaan asiaan mutta itse olisin pudottanut eilen paljon mieluummin Monnin. Mutta joo, takaisin Hukkaan. Hukka tuntuu pyytelevän anteeksi todella paljon jota en ainakaan itse suoranaisesti pidä pahismaisena (syyllistyn samaan itsekin toisinaan), mutta jatkuvat Hukan epäloogisuudet ja ristiriidat tuntuu hieman kummalliselta. Ainakaan hyvispisteitä hän ei viesteillään silmissäni ole voittanut. ++Hukka

Alan olla itse Areksesta pikkuhiljaa koko ajan varmempi siitä, että hän ei ole pahis: ainoastaan hyvin naiivi hyvis joka pelin alussa teki pari typerää liikettä. Tunne tulee mulle viestien lukemisesta useampaan otteeseen, ja mun silmissä hänen toimintatapansa tuntuvat oikeasti vilpittömiltä yrityksiltä edistää peliä omalta osaltaan.

Jeku alkaa pikkuhiljaa löytää itsensä myös mun bingolistaltani. Hänen pelinsä on ollut väritöntä, mautonta ja hajutonta ensimmäisen päivän jälkeen: aivan kuin häntä ei kiinnostaisi hirveesti muiden pelaajien analysointi. Ainoa viesti tänään on ainoastaan oma ilmoitus siitä että on vielä elossa, ja että tulee olemaan antiaktiivi loppuviikon ajan (psst, Kylällä on poissaolotopic ihan sen takia että voisit nauttia matkastasi ilman juonareita ja antiaktiivisuussääntöpaineita :) ). Joka tapauksessa toisen päivän viestit tuntuvat siltä että Jeku vain yrittäisi pysyä hengissä, ja ilman epäilyjä: en kuitenkaan ihan heti lynkkaisi. Pidän potentiaalisena kohteena jos meno jatkuu vielä seuraavana päivänä. Haluan etenkin sen listauksesi, jota lupailit suunnilleen viikko sitten, eikä mitään ole kuulunut :/

Ronen-jiikare huolestuttaa, pääasiassa koska jiikare ei ole herännyt. Viimeisin viesti siis Ronenilta ennen pudottautumistaan, jossa totesi jättävänsä mietinnän seuraavaan päivään. En saanut hänestä kovin hyvää kuvaa ennen pudottautumista, Jekun mukaan pudottautuminen on hyvin tyypillistä Ronenia.

Lisää pelaaja-analyysejä myöhemmin tänään.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 25.07.2017 11:44:46

Vähän varovaista luottoa Anblickin suuntaan tuon listauksen takia. Viime pelissä ei listaillut, eikä pahiskeskusteluissa edes tuntunut miettivän listailua, joten tää on erilaista viime peliin nähden. Häntä ei kuitenkaan ole mitenkään painostettu listaamaan, joten listaus tuntuu tulevan omasta halusta katsoa kaikki pelaajat läpi, minkä näkisin enemmän hyvis-Anblickille sopivana haluna kuin pahis-Anblickille.

Anblick kirjoitti: mutta Jamsterin kanssa melko lailla identtinen ääni Zeylle ei herättänyt enää luottamustani, samaten kuin hänestä ja Jamsterista puhuminen ”meinä” (esim. 17.7. klo 9: ”Mutta meidän äänet…”). Jamsteri nyt ei toki ole ainakaan Monni-Hukan pahiskaveri ja avoparilla varmasti ”meistä” puhuminen tulee aikas luonnostaan.

Mitä sitten ajattelet että tuossa voisi olla takana?

Mursumuksen hiljaisuuden selitys pelin stressaavuudella aiheutti kyllä hyvisviboja. Yleisesti ottaen kun pidetään pahiksena pelaamista stressaavana, niin vähän mietityttää, että myöntäisikö pahis tuollaista, vai olisiko vain todennut, että kiirettä on pitänyt tms.

Hukalta mä haluaisin nyt kuulla, että näiden keskustelujen jälkeen kuka epäilyttää ja miksi.

Lähinnä omat ajatukset pyörii nyt Areksen ja Cameronin ympärillä. Areksella on musta ihmeellisiä mielipiteitä, joille en löydä logiikkaa. Pahiksen omat motiivit voisi olla helposti tätä logiikkaa sekoittamassa. Esim. Niacinin laittaminen harkittuihin sopisi enemmän pahikselle, joka haluaa pitää mahdollisimmat monet ovet avoinna. Cameronissa on taas tuo peliteknisyysjuttu, joka sopisi paremmin pahisCamin ajatuksiin. Lisäksi pidän omituisena, että Cam ei kommentoinut lainkaan Jamsterin ja Monnin samankaltaisia viestejä, vaikka kuitenkin teki listauksenkin niihin aikoihin, kun asiasta paljon keskusteltiin -> tuskin on siis ohikaan mennyt asia. Luulisi, että hyviksenä olisi edes jotain asiaa kommentoinut, ihan siinäkin tapauksessa, ettei kyseiseen linkkiin olisi uskonut. Tosin, pahiksellekin näkisin asian loogisena vain, jos Camilla olisi jotain syytä olla heittämättä bensaa liekkeihin, eli tässä tapauksessa olisi Monnin pahiskaveri. Ehkä siis kuitenkin ++Cameron.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 25.07.2017 11:53:26

Zey kirjoitti:-Poistettu osa tekstistä-

Jeku kirjoitti: Ja asiaan, syy äkkinäiselle äänelleni illalla oli yksinkertaisesti se, että Jamsteri ja Mursumus epäilyttivät ja koskapa Jamsteri epäilytti silloin eniten, äänestin häntä

Et
ole aikaisemmin maininnutkaan, että Mursumus epäilyttää sua. Miksi hän epäilyttää? Ja miksi et ole aikaisemmin asiaa maininnut? Ja miksi et perustellut ääntäsi sitä antaessa, vaan tupsahdit vain äänestämään (mikä sattui olemaan sama syy, minkä takia Jamsteria äänestit)?
Koska muuten se lupailtu listaus on lähetysvalmis?


Koska aiemmin Mursu ei suorastaan epäilyttänyt, lähinnä mietin vain että aloittelija(?) halusi päästä peliin mukaan ja pääsikin: itse olen pelannut luvattoman huonosti, kai miulle tuli taas Jeku-tauti eli innoissani halusin vetää pelin loppuun vaikka mikä olisi ja lopulta sorrun epäaktiivisuuteen, josta yritän herätä - olemaan epäaktiivi ja putoamaan :D
Mursumusiin palatakseni, en ihan osaa sanoa mikä, mutta jokin hänen viesteissä häiritsee miuu.
Äänestykseeni, noh, pakko sanoa nyt, että jos olisin joku muu kuin itseni, kattosin omaa ääntäni et hetkinen, mitä ihmettä? Hätäinen ääni viime hetkellä. Hyvä minä.

Miun listaa onkin jo kaivattu siun ja Jitan tahoilta, ja vaastaan tähän, että osa tulee VIHDOIN tänään ilmestymään. :)


//Zey
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 25.07.2017 12:06:05

Jeku kirjoitti:Koska aiemmin Mursu ei suorastaan epäilyttänyt

Mut ilmeisesti hän kuitenkin epäilytti sua 2.päivän illalla, kun kerran perustelit, että äänestit Jamsteria koska Mursumusista ja Jamsterista hän epäilytti enemmän. Miksi et siis sanonut mitään jo tuolloin 2.päivänä, vaan vasta tänään kun kysyttiin perusteluita, miksi Jamsteria äänestit?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 25.07.2017 13:28:11

Jotenkin masentavan hiljainen pelipäivä ollut kokonaisuudessaan monen osalta. Päällimmäiseksi itselleni jäänyt mieleen Niacinin listaukset joiden pohdinnat vaikuttavat todella luontevilta, veikkaan hänet hyvikseksi. Samoin komppaan hänen mielipidettä porkkanan suhteen, viestit samalla tapaa luontevia ja selkeän rauhallisia. Pakko korjata sen verran että mainitsit minun epäilleen Violettia ekana päivänä Zeyn äänestämisestä, näin en kuitenkaan tehnyt.

Arekselta ei ole tältä päivältä tullut viestiä missä varsinaisesti kertoisi epäilyistään, miksi näin? Cameron voisi myös puolestani herätä tähän päivään.

Mursumusin viimeisin viesti jättää melko ristiriitaiset fiilikset, materiaalia hänestä ei saatu lisää, mutten myöskään tiedä kuinka todennäköisesti hän luovuttaisi pelin epäilyjen saamisen jälkeen (roolista riippumatta). Näen mahdollisena ettei hän yksinkertaisesti pitäisi pahispelaamisesta ja siihen liittyvästä epäilyjen väkisin keksimisestä, jolloinka myös kynnys hiljentymiseen pienenee.

Hukan kommentit Anblickille menneestä hyvisvibasta:
"tykkäsin hänen asiallisista kommenteistaan, erityisesti siitä, kuinka hän oli täysin ok, kun häntä korjattiin. Jotenkin pidän pahiksia hermostuvina tapauksina."
Pointtini oli lähinnä se, että käyttäytyi todella rennosti eikä hermostunut siitä, että hänen väärässä olemisensa tai asian ymmärtämisensä mainittiin ja korjattiin.
Tuntuu enemmän muiden komppailulta, Anblickin rennosta pelityylistä on ollut muutama maininta aiemminkin. Viba tuli kuitenkin aika tarkkaan tuosta reagoinnista korjaukseen, enkä näe miten hän olisi päätynyt tähän johtopäätökseen näin simppelin viestin perusteella, viewtopic.php?f=9&t=439#p6871
Niacin kirjoitti:Huomiosi kiinnittäneitä asioita on pitkälti selitetty, perusteltu ja oikaistu, ja olet monen jutun kohdalla myöntänyt, että olit ymmärtänyt väärin tai oli jäänyt huomaamatta oleellisia asioita, mikä johti "turhiin" epäilyihin. Sitten kuitenkin heti kun Anblick huomauttaa että otat epäilyttävästi pakkia, niin sanot, että epäilysi eivät sittenkään ole muuttuneet. Särähtää korvaan. Tietenkään kaikkia epäilyjä ei voi niputtaa yhteen, vaan voi olla että osa epäilyistä on jäänyt, vaikka osa on selitysten ja oikaisujen myötä rauennut. Tästä muotoilustasi kuitenkin tulee enemmän vaikutelma, ettet ole muuttanut mieltäsi minkään asian suhteen, mikä olisi kummaa ottaen huomioon missä määrin olet myöntänyt tehneesi päätelmiä "virheellisten" muistiinpanojen varassa.

Tästä olen samaa mieltä. En suoraan sanoen enää edes tiedä miksi Hukka epäilee minua. Ilmeisesti aggressiivisen kyseenalaistuksen takia viimeisimmän viestin perusteella, mutta tottakai halusin korjata virheelliset mielikuvat hänen epäilystään ja selvittää mikä tämän epäilyn taustalla todellisuudessa on. Äänen puuttuessa on todella vaikea tulkita mihin suuntaan ja millä perustein hänen epäilynsä lopulta kallistuu.

Jekun viimeisin "Mursumusiin palatakseni, en ihan osaa sanoa mikä, mutta jokin hänen viesteissä häiritsee miuu." muistuttaa jo paljon hänen aiempaa pahispeliään. Irrallisia epäilyjä ja kommentteja joille ei lopulta löydy koskaan mitään perusteluja.

@Zey, mielipiteesi Hukasta nykyisten viestien perusteella?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 25.07.2017 13:38:20

Pahoittelen epäaktiivisuuttani. Meillä on vierailemassa vaihto-oppilas kaksi viikkoa, ja kiireitä tulee olemaan vielä ensi tiistaihin saakka.

Mitä tulee sitten peliini, on puhuttu paljon epäloogisuuksistani ja typeristä teoistani. Kuten on todettu, oon aika itsepäinen. Mutta kuten oon myös yrittänyt sanoa, yritän oppia parhaani mukaan koko ajan lisää, miten pelata tätä peliä.

Tällä hetkellä Monni-Hukasta on esitetty pahismaisia väitteitä. Sen lisäksi Cameron edelleen epäillyttää. Jekukin on ollut aika hiljaa, mutta hänelläkin on ymmärtääkseni kiireitä. Tetran hiljaisuus kummastuttaa ja Ronen-jiikare huolestuttaa. Aloitan nyt tutkimaan Monni-Hukan viestejä, Cameronin viestejä sekä pitänee tutkia Niacinin, porkkanan, Mursumuksen, Ronenin, Jekun ja Tetran viestejä. Anblickia, Jitachia, Meiziä ja Zeytä pidän hyvismäisinä perustuen heidän viesteihinsä.

Katsotaan kuitenkin nyt, mitä kerkeän tehdä ennen päivän loppua. Tällä hetkellä aion aloittaa Hukasta ja sitten siirtyä Cameroniin.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 25.07.2017 13:48:41

Zey kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Koska aiemmin Mursu ei suorastaan epäilyttänyt

Mut ilmeisesti hän kuitenkin epäilytti sua 2.päivän illalla, kun kerran perustelit, että äänestit Jamsteria koska Mursumusista ja Jamsterista hän epäilytti enemmän. Miksi et siis sanonut mitään jo tuolloin 2.päivänä, vaan vasta tänään kun kysyttiin perusteluita, miksi Jamsteria äänestit?

Joo, Mursumus mietitytti jo tokana päivänä, koska, tää on jo vanhaa tietoa mutta olkoon, hän antoi mulle omasta mielestäni aika nopeasti, mikä muuten tapahtui taas tänään.
Pelin luonteeseen kuuluu äänten anto, tiedän, mutta silti.
Oli tarkoitus sanoa tämä jo 2. päivänä, Mutta Jeku oli töissä ja Jekun palattua puhelmen ääreen kello oli jo paljon ja Jeku äänesti hätaisesti.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 25.07.2017 14:45:10

Huomasin lukiessani, että olin skipannut kaksi Zeyn kysymystä.

Zey: "Miten viestien rentous liittyi prosenttilaskuihin?" (Cameronista kyse)
Nyt en ymmärrä, mitä haet tällä. :D Camin viestit vaikuttivat rennoilta, kun te keskustelitte. Camin väärin lasketuista prosenteista annoin aluksi hänell3 hyvisvibaa. Nyt mielipiteeni on muuttunut hänestä täysin.

Zey: "Osaatko määritellä mistä nämä vibat ja huokumiset voivat johtua?" (Jitachista ja Jekusta saadut vibat)
Lähinnä olen samaa mieltä monesta asiasta esimerkiksi Jitachin, Anblickin ja Meizin kanssa. Siitä annan hyvisvibaa. Jekun viesteistä huokui jotenkin hyvismäisyys, mutta nyt kun hän on taas hiukan epäaktiivinen, en tiedä niinkään. Hän on pudonnut ryhmästä hyvismäiset.

Kysykää nyt tänä iltana, jos olen ignoorannut aiemmin. Yritän pyhittää varsinkin loppuillan vain pelille. :D
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Cameron » 25.07.2017 16:53:29

Väliaikalaskenta
2 Hukka (Anblick, Jitachi)
1 Cameron (Zey)
1 Jeku (Mursumus)

Äänestyspakot
Anblick

Poissaolot
Tetradynamia 24.-28.7.

Päivä päättyy tänään kello 22!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 25.07.2017 17:33:06

Meiz kirjoitti:Pakko korjata sen verran että mainitsit minun epäilleen Violettia ekana päivänä Zeyn äänestämisestä, näin en kuitenkaan tehnyt.

Oho, hyvä kun korjasit. :o Mikähän ajatusvirhe tuossa on tullut, vilkaisin viestejä vielä uudestaan niin eihän siellä mikään viittaa Violetin epäilyyn, heitit vain pari aika neutraalia kommenttia ja kysymystä Zeyhin liittyen. Kai se fiilis tuli jotenkin siitä, että olit Violetin kanssa eri mieltä Zeyn epäilyttävyyksistä ja tiivistin sen itselleni hassuun muotoon, mutta ei tosiaan voi sanoa että olisit Violetia varsinaisesti mistään epäillyt. Jep jep!

Jekun vastaukset kaikkiin kysymyksiin on aika hataran tuntuisia ja suppeita. Kuulostaa välttelevältä, vaikka voikin nyt perustella kaikkea sillä, että on reissussa. Ei ole kummoinen perustelu epäilylle, että "X vaikutti epäilyttävältä". Noh, tavallaan on joo, mutta ei tämmöinen vastaus avaa meille yhtään sinun ajatusmaailmaa. Olisi kiva kuulla vähän laajemminkin pohdintojasi, niinkuin moni on jo sanonut. Jekun aktiivisuus viimeisen viikon ajalta on ollut vain "täällä ollaan"-huikkauksia ja pariin kysymykseen vastaamista, muttei muuten ota peliin oma-aloitteisesti mitään kantaa. Tällainen (Violetia lainatkaseni) epäselvä pelityyli ei ainakaan edistä hyvispeliä millään lailla, mikäli Jeku hyvisten puolella olisikin, menee vain keskittyminen perustelujen nyhtämiseen ja epäselvien vastausten tarkennuksiin. Jeku on alkanut vajua epäilyttävien puolelle listallani.

Jeku kirjoitti:Ja asiaan, syy äkkinäiselle äänelleni illalla oli yksinkertaisesti se, että Jamsteri ja Mursumus epäilyttivät ja koskapa Jamsteri epäilytti silloin eniten, äänestin häntä

Jeku kirjoitti:Koska aiemmin Mursu ei suorastaan epäilyttänyt, lähinnä mietin vain että aloittelija(?) halusi päästä peliin mukaan ja pääsikin. *tekstiä poistettu* Mursumusiin palatakseni, en ihan osaa sanoa mikä, mutta jokin hänen viesteissä häiritsee miuu.

Jeku kirjoitti:Joo, Mursumus mietitytti jo tokana päivänä, koska, tää on jo vanhaa tietoa mutta olkoon, hän antoi mulle omasta mielestäni aika nopeasti, mikä muuten tapahtui taas tänään.

En nyt ihan pysynyt perässä. Mursumus epäilytti, ei sittenkään epäilyttänyt, mutta joku en-osaa-sanoa asia viesteissä häiritsi, sittenkin syy olikin se, että hän antoi (äänensä?) Jekulle nopeasti. En saa tolkkua Jekun vastauksista.

Vaikka Jeku meinaa nyt kovasti hermostuttaa, niin tällä hetkellä täytyy sanoa, että Hukan viestit ovat vielä häiritsevämpiä. Vähän sama kuvio, kuin tuo Jekun ylläoleva mielen muuttelu, mutta vielä isommassa mittakaavassa. Tuntuu tuuliviiriltä, eikä jäänyt lainkaan selkeää kuvaa, ketä Hukka loppujen lopuksi pitää epäilyttävänä ja ketä ei, kun suurin osa pointeista oli niin muunnellusta totuudesta rakennettuja. Mitä useammin Hukan viestit luen, sitä omituisemmilta ne alkavat vaikuttaa, vaikka ymmärrän että aiemmin mainittu peli-into voi olla osatekijänä sekavuuteen.

Nyt lähden ulos katsomaan harvinaista aurinkoa, joten näillä fiiliksillä sanon jo ++Hukka siltä varalta, että meneekin kovin myöhäiseen paluuni.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 73 vierailijaa

cron