Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 14.07.2017 18:35:22

Väliaikalaskenta

Äänet
2 Zey (Violet, Jeku)
1 Cameron (Zey)
1 Tetradynamia (Ares)
1 Ares (porkkana)
1 porkkana (Meiz)
1 Meiz (Halima)

Putoamassa on Zey äänienemmistöllä.

Äänestyspakot
-

Tulevia poissaoloja:
Jitachi 21.-23.7.

Päivä päättyy lauantaina 15.7. klo 23. Tulevina päivinä päivät loppuvat aikaisemmin.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.07.2017 19:16:01

Halima kirjoitti:Meizin epäilyttävyys sen sijaan nousi siitä, että epäili porkkanaa (mun mielestä turhasta) -> viime pelissä oltiin tosi samanmielisiä Meizin kanssa kun oltiin molemmat hyviksiä, voisiko nyt samanmielisyyden puutteen selittää se, että Meiz olisikin tällä kertaa pahis?

Pakko myöntää että mietin samaa kohdaltasi :D Peli on kuitenkin melko alussa, joten on mielestäni aika kohtuutonta odottaa että näkemykset täsmäisivät tässä vaiheessa kun epäilyjä revitään suht olemattomista asioista. Mutta, sekä miinaan että Arekseen kohdistuvissa epäilyissä on pääosissa sanamuodot. En omalla mafia urallani ole törmännyt vielä pahiksiin jotka vahingossa kirjoittavat jääneensä kiinni lipsahduksistaan (miina), tai epähuomiossa kertovat lynkkaavansa hyviksiä (ares). Tästä johtuen koen todella vaikeaksi olla näistä samaa mieltä kanssasi.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Violet » 14.07.2017 19:37:16

Meiz kirjoitti:Ensinnäkin kuinka paljon sinulla on kokemusta hyvis-Zeyn kanssa pelaamisesta? Onko nykyinen peli kovinkin erilainen hänen hyvispeleihin verraten? Hyvisvibojen perustelujen utelu ei ole pelin jarruttamista, päinvastoin. Etkö itsekin kaipaisi lisäinfoa siltä varalta että hyvisvibat tulevat pahikselta joka jo tietäisi sinun olevan hyvis?

Kokemusta on runsaasti, sillä minä ja Zey ollaan varmaankin useimpiin peleihin täällä osallistuttu. Zeyn peleissä hyvis/pahisipeliä on hankala erottaa toisistaan, mutta tuo kiinnittyminen vahvasti peliteknisyyksiin on kieltämättä erilaista, kuin hänen normaali pelaamisensa. Ja jos kysyy vibasta perusteita tuolla idealla, niin mikä vastaus olisi sellainen, jota et hyväksyisi, ja jonka perusteella pitäisit kahta henkilöä todennäköisempänä pahisparina? Tämä tarkoittaisi, että jotakin selitystä et hyväksi, mikä tarkoittaa, ettet hyväksy tietynlaisen viban saamista tietystä viestistä. Millä perusteella viestistä saatava "viba", eli viestinkirjoittajan sävy hyvis/pahis asteikolla voi olla mielestäsi väärä, kun ne vieläpä perustuvat subjektiivisiin kokemuksiin?

Zey kirjoitti:En kyl kommentoinut puoliakaan heränneistä pelaajista mun alotusviestissä. :D Ja musta jokainen ilman perusteluja (tai huonojen perusteluiden kanssa heitetty) asia on kyseenalaistamisen arvoinen. Eikö susta?

Kaikki on kyseenalaistamisen arvoista, kun juonareista on puhe. Viestissäsi häiritsee se, että ainut kommentti omista viesteistäni oli epäsuora, ja tuli kysymyksenä Halimalle. Joku pelaaja on nähnyt viestissä jotain pointtia, jonka jälkeen menet ja listaat tuntemuksia monista pelaajista viestisi loppuun kommentoimatta mitään omasta viestistäni, vaikka selvästi olitkin jo analysoinut sitä, kun menit kyseenalaistamaan sen hyvismäisyyttä.

Zey kirjoitti:Pointti oli (ja on) se, että pahikset harvemmin niistä pahisten nappaamiseksi tehtävistä suunnitelmista tykkää. Tällöin toki haluaa mielummin löytää niitä huonoja puolia suunnitelmissa, jottei sitä toteutettaisi. Nyt Camin perustelut on olleet huonoja miksi Haliman suunnitelma ei toimisi. Vaikka ottaisin Camin kaikki selitykset miten tajusi väärin, niin edes niihin tilanteisiin ne perustelut ei päde. Cam on kokenut pelaaja, joten tää on musta kyllä tosi ihmeellistä. Joko tässä voi olla takana se, että tää on oikeesti tahallista, tai sitten siinä voi olla ihan se eri lähtökohtakin takana, mikä nyt sekottaa ajattelun: pahis lähtee ajattelussaan liikkeelle siitä, että ei halua suunnitelman toimivan, kun taas hyvis nimenomaa haluaisi sen toimivan -> helppo arvata kummalla ajattelutavalla voi luulla löytäneensä sen reiän suunnitelmassa, kun pahis kerta hengähtää tällöin helpottuneena ja hyvis taas miettii ärsyyntyneenä, että pilaako toi asia tosiaan tän suunnitelman. Eli joka tapauksessa, oli toi tahallista tai ei, niin Camin oudot perustelut on musta outoja, eikä hänen ajattelussaan oikein logiikka tunnu toimivan - ainakaan hyvikselle.

Peliteknisyyksissä tahallinen harhaanjohtaminen on pahikselle aika hankalaa, sillä aina on joku kokeneempi, joka huomaa jonkun virheen. Aina sen ei tarvitse olla edes kokeneempi, vaan pelkästään numeronpyörittelyä osaava. Pidätkö todennäköisempänä, että pahis Cameron yrittää sotkea suunnitelmaa virheellisellä päättelykyvyllä ja vahingossa, vai että hyvis Cameron oli suunnitelmasta väärässä, ja yritti estää potentiaalisen katastrofin?

Halima on tehnyt jo ensimmäisen listan. Toisaalta hyvä, että saadaan mielipiteitä aikaisin, mutta aikaisissa listauksissa pitää muistaa, että ne perustuvat vain ensimmäiseen päivään, ja jos vetää koko pelin läpi listausten avulla, psykologinen vahvistusharha voi pitää alussa hyvikseksi määritellyn pahiksen pitkään melko turvassa epäillyiltä. Jos tätä ei usko, niin kylästä löytyy esimerkkinä peli "murha kylässä", jossa tämä piti minut pahiksena elossa pitkään, ja Haliman peli championshipseissä vaikutti myös sisältävän saman ilmiön. En nyt mene sanomaan, että listaukset ovat huono asia, päinvästoin. Pitää vain olla rohkea liikkuvuuden suhteen, ja ensimmäisestä päivästä alkaen niihin ei saa jäädä kiinni.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Halima » 14.07.2017 19:50:45

Ares kirjoitti:
Halima kirjoitti:Edelleen olen sitä mieltä, että Jekun nykyinen peli vaikuttaa enemmän hyvis-Jekulta, mutta en halua ihan vielä kertoa mitä nämä pienet erot oli, koska haluan seurata Jekua vähän pitempään ennen kuin paljastan mitä asioita huomasin. :)

Tämä on hiukan outo perustelu sivuuttaa Zeyn kysymys. Vaikuttanee siltä, että Halima yrittää pitää salassa nämä "pienet erot". Miksi et halua vielä jakaa niitä muiden kanssa? Vähän jännää, että haluat seurata häntä, koska kerroit sen jo julkisesti - Jeku voinee nyt miettiä kirjoitustyyliään. Mikset siis heti voi kertoa?

En halua jakaa sitä muiden kanssa, koska sitten Jekukin näkisi mitä nämä pienet erot mun mielestä on. Luulen että Jeku itse olettaa pelanneensa suunnilleen samalla lailla hyviksenä ja pahiksena (niin kuin myös Zeyn mielestä), niin oletan että Jekun on vaikea keksiä mitä pitäisi muuttaa ollakseen hyvismäinen/pahismainen. Ja koska tämän päivän viestien perusteella luen Jekun hyvikseksi, mutta en ole vielä kovin varma, haluan varmistua käsityksestäni ennen kuin kerron Jekulle mitä asiaa hänen viesteissään olen seurannut.

Tilanne olisi eri, jos olisin lukenut Jekun pahikseksi ja haluaisin hänet lynkattavaksi - silloin voisin tietysti heti kertoa miksi luulen häntä pahikseksi. Hyviksyyden paljastumisella ei kuitenkaan ole samanlainen kiire, eli voidaan rauhassa odotella ja seurailla pari ekaa pelipäivää.

Ares kirjoitti:Halima, mihin kohtaan sijoittaisit Tetradynamian?

Hyvä kysymys! :D Mä tein tuota listaani sitä mukaa kun luin peliä läpi, joten kun Tetra ei ole kirjoittanut mitään, ei hän myöskään ole listalla. Tottakai Tetra sijoittuisi tuonne neutraalien kastiin, koska hänen roolistaan ei ole pienintäkään hajua.

Ja Violet: en toki pidä listaani kiveen hakattuna. Jokaisen pelaajan viestit luen ja arvioin parhaani mukaan, tarvittaessa heitä listalla ylös- tai alaspäin heitellen. :) Tykkään kuitenkin siitä että on jonkinlainen pohja josta ruveta rakentamaan.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Anblick » 14.07.2017 21:02:52

No niin, täällä ollaan taas :> Lueskelin tässä keskustelua läpi ja pistin ylös pari juttua, pahoittelut katkonaisuudesta.

Jeku kirjoitti:Cam sijoittuu mielestäni hiuksen verran hyvismäiseen neutraaliin, tahtoo sanoa, ettei vaikuta oikein pahiksen toiminnalta, voi olla tai olla olematta hyvis tai pahis, kuitenkin väittäisin, että kallistuu neutraalista hyvikseen.
Sitten, sie (Zey) taasen sait miulle hienoisen pahismaisen tunteen aikaan, kun kyselit niin paljon Camilta peliteknisyyksistä, sillä, että Cam tuntuu musta neutraalilta, en koe olevan merkittävää vaikutusta.

Jekun perustelut ovat mun silmääni sen verran epämääräisiä, että tekisi mieli epäillä häntä. ”Voi olla tai olla olematta hyvis tai pahis” on jo melkoinen ympäripyöreyden huipentuma eikä Cameronin hiuksenhienolle neutraaliudelle/hyvikseydelle oikeastaan esitetä mitään perustetta. Mutta toisaalta edellisessäkin pelissä Jekun perustelut taisivat olla samankaltaisia myös hyviksenä, eikä tässä vaiheessa peliä voi odottaakaan kovin viiltävää analyysia. En väitä, että itsellänikään olisi vielä käsitystä paljon mistään.

Pahismainen tunne peliteknisyyksistä kyselemisestä johtuen taas kuulostaa vähän hassulta musta. Vaivaako sua Jeku siis nimenomaan peliteknisyyksistä puhuminen vai paljon kyseleminen (vai molemmat)? Zey kyllä jatkoi vääntöä aika itsepäisesti, mutta hänet tuntien se ei väräytä mun pahis-hyvisviisariani suuntaan eikä toiseen :D

miina kirjoitti: Apua siis nyt tajusin että päivät loppuu klo 23!! Häh, en minä IKINÄ valvo tarkotuksella sinne asti! Mulla niin jää päivän päätteet näkemättä..

Meiz kirjoitti:Harmittelu deadlinen ajankohdasta ja sen missaamisesta vaikutti aidolta ja hyviksen näkökulmasta kirjoitetulta.

Fiilisasioista on paha hirveästi kinastella, mutta en kyllä oikein ymmärrä, miksi miinan yllä oleva kommentti vaikuttaa nimenomaan hyviksen näkökulmasta kirjoitetulta? Kyllä mä ainakin roolista riippumatta tykkään olla paikalla päivän loppuessa, jos vain suinkin kerkeän. Päivän lähestyessä loppuaan voi vielä hyvin tapahtua jotain mielenkiintoista, johon olisi hyvä ehtiä reagoida ennen seuraavaa aamua.

Ares kirjoitti:Tuo sanavalintani hiljainen/epäillyttävä hyvis on näemmä ollut aika hämmentävä. Tässä pelissähän lähdetään siitä, että myös pahikset yrittävät esittää hyvistä. Noh, pointtini oli kuitenkin se, että äänestäisin ennemminkin hiljaista kuin epäillyttävää pelaajaa juurikin siksi, koska jos hiljainen ei tuota materiaalia, hänestä tulee rasite loppupeleissä. Riski on aina olemassa, mutta niin myös epäillyttävää pelaajaa lynkatessa.

Mua kyllä hämmentää ihan varsinainen pointtisi. En itsekään fanita ajatusta, että pelissä roikkuisi paljon epäaktiivisia, joista ei saa mitään käsitystä hyvis-pahis-akselilla, mutta eihän tässä nyt ole tarkoituksena jahdata hiljaisia vaan pahiksia. Hiljaisuuskin voi tietysti olla epäilyttävää, mutta otetaanpa hypoteettinen tilanne tähän: jos pelissä olisi jonain päivänä mukana enemmän hiljaisia kuin pahiksia ja lisäksi yksi tai kaksi pelaajaa, jotka epäilyttäisivät sua paljon, niin äänestäisitkö silti arpomalla jotakuta näistä hiljaisista?
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 14.07.2017 21:10:14

Anblick, itseä ehkä häiritsi eniten juurkin tuo Zeyn sisukas vääntö: itse olisin ainakin varmaan ollut lopulta ihan pyörällä päästäni jos olisin ollut väännön osapuolena :D
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 14.07.2017 21:16:09

Anblick kirjoitti:...otetaanpa hypoteettinen tilanne tähän: jos pelissä olisi jonain päivänä mukana enemmän hiljaisia kuin pahiksia ja lisäksi yksi tai kaksi pelaajaa, jotka epäilyttäisivät sua paljon, niin äänestäisitkö silti arpomalla jotakuta näistä hiljaisista?

Ares kirjoitti:Toki, jos on vahva epäillys, että tuo on pahis, niin silloin äänestäisin tietenkin häntä, enkä hyvismäistä/pahismaista pelaajaa, joka on kirjoittanut kolme viestiä yhteensä kolmen päivän aikana.

Eli jos ei ole parempaa kohdetta, äänestän hiljaista. Tää on vaan mun ajatustapa, koska kuten oon sanonu, on jännää, että joku osallistuu peliin, muttei kuitenkaan osallistu peliin mitenkään. Uskoisin, että Tetralla on vaan kiireitä, eikä ole kerennyt foorumille, mutta ei sitä koskaan tiedä.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja porkkana » 14.07.2017 21:35:29

Meiz kirjoitti:porkkanan uusin viesti ja erityisesti ääni Arekselle vaikuttaa väkinäiseltä. Ensinnäkin tarttuminen tuohon Miina "tykkäsin" sanamuotoon on outo, ei mielestäni ole yhtään epäselvää mitä siinä tarkoitettiin. Samoin en pidä tuosta hyökkäyksestä Aresta kohtaan. Kuumottaa tuota ideaa hiljaisen lynkkaamisesta, vaikka Ares on juuri todennut että kyseessä on herättelyääni joka poistuu jo pelkästään sillä että Tetra herää peliin. Ei ole mielestäni epäselvää ettei Areksen pointti olisi pahisten nappaaminen mikäli mahdollista, mutta mikäli hyvis päätyy lynkattavaksi niin parempi ettei kyseessä ole niin aktiivinen pelaaja. Tuo hyvis sanan käyttö epäilyttävän sijaan äänestysperusteissa ei vakuuta ollenkaan, ++porkkana

Millä tavalla väkinäinen? Minusta kun tuntuu että olen lähtenyt paljon rennommalla asenteella koko peliin verrattuna edeltävään, harmi jos se ei välity viesteistä. :D Ja minusta peliteknisyyksistä puhuminen on saanut jo riittää, eli muutakin keskusteltavaa voisi jo olla --> tökitään ympäriinsä kysymysten muodossa ja tartutaan eri asioihin jotka taas herättävät reaktioita. Tämä oli kyllä vahvempi reaktio kun osasin odottaa, ja vielä pelaajalta, joka ei ollut edes kyseessä. Ja miksi minun äänestysperusteeni epäilyttävät, kun esimerkiksi Halima äänesti Mursumusta aloitusviestin teemaan liittyvästä hyvistelystä, oliko tämä mielestäsi aiheellisempi ääni?

Ares kirjoitti: Äänestin kuitenkin Tetraa nimenomaan järkisyistä: hän ei ole vielä herännyt. Ja kuten totesin jo, ääni siirtyy toiselle pelaajalle heti, kun Tetra herää.

Mitä jos Tetra ei herää? Mitä jos tämä on yksi erikoisista ja tämä lynkattaisiin, kun pidät äänensä edelleen Tetralla? Toki on aika epätodennäköistä, että Tetra tähän yhteen herättelyääneen kuolisi, mutta olet selvästi valmis ottamaan tämän riskin. Miksei voisi tökkiä pelaajia, jotka ovat vain laittaneet yhden herättelyviestin, kun Tetran herääminen tuskin tästä äänestä on kyse. Miten luulet, että herätysäänesi edesauttaa Tetran heräämistä?

Halima kirjoitti:
miina kirjoitti:Onpas päässyt sellanen sanamuoto, etten osannu ajatella, että tuollaisesta jäisin kiinni. Lähinnä tuolla ehkä viittasin siihen, että nyt on alkupeli ja peli vasta käynnistymässä, eikä varmuutta tykkäänkö enää toista kertaa hyvistä pelata, koska eri peli. Ja rentous johtunee ehkä siitä, että pakko osallistua tässä vaiheessa peliä mahdollisimman paljon kun vielä voi ja ekasta pelistä tajusin, että sanoopa asian miten vaan, niin sen voi kyllä ymmärtää aivan eritavalla kun mitä tarkotus oli.

Tuo alleviivattu osuus vaikuttaa siltä että miina on oikeasti jäänyt kiinni, eli siis on oikeasti pahis. Itse en ainakaan hyviksenä käyttäisi lausetta "enpä ajatellut että tuosta jäisin kiinni", kun en voi jäädä kiinni kun en ole pahis. Hankala selittää, toivottavasti ymmärrätte mitä ajan tällä takaa.

miina kirjoitti:Puhelimella kauheen vaikee lainata mutta tuohon Haliman epäilyyn minusta. Ymmärrän mitä haet takaa ja tiiän että se kuulosti hurjalta, mutta kyllä nyt luulisi pahiksen miettivän sanojaan himpun enemmän. Käytin liian kärjistettyä ilmaisua..

Halimaa komppaan ja ymmärrän mitä tarkoitat, kuulostaa juuri sille kuin pahis olisi jäänyt kiinni. Tuo vastaus ei mielestäni ollut kuitenkaan kovinkaan paljoa parempi, kun puolustellaan itseä sanoen, että pahis varmaan miettisi mitä sanoo. Kovasti myös yrittää tekevän kaiken niin, että ei vaikuta pahismaiselle. Siis tietenkin se on hyvikselle juuri se mitä kuuluukin tehdä, mutta miina tuntuu pelästyvän jo valmiiksi sitä, että joku alkaa epäilemään. miinalla ei tunnu olevan epäilyjä vielä kenenkään suuntaan (paitsi minun?), niin ketä epäilet tai onko herännyt muita ajatuksia pelaajista? :)

Varmasti jäi nyt jotain huomaamatta ja kommentoimatta, mutta koitan ehtiä vielä huomenna täydentämään ajatuksiani myös jostain muista pelaajista.
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 14.07.2017 22:44:28

porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti: Äänestin kuitenkin Tetraa nimenomaan järkisyistä: hän ei ole vielä herännyt. Ja kuten totesin jo, ääni siirtyy toiselle pelaajalle heti, kun Tetra herää.

Mitä jos Tetra ei herää? Mitä jos tämä on yksi erikoisista ja tämä lynkattaisiin, kun pidät äänensä edelleen Tetralla? Toki on aika epätodennäköistä, että Tetra tähän yhteen herättelyääneen kuolisi, mutta olet selvästi valmis ottamaan tämän riskin. Miksei voisi tökkiä pelaajia, jotka ovat vain laittaneet yhden herättelyviestin, kun Tetran herääminen tuskin tästä äänestä on kyse. Miten luulet, että herätysäänesi edesauttaa Tetran heräämistä?

Riski on otettava joka tapauksessa, oltaisiin ketä tahansa lynkkaamassa. Mielestäni herätysäänessä on kyse periaatteista, ei siitä, mitä sillä saavutetaan.

Täytyy sanoa, että herätysäänestä porkkana teki kyllä ison numeron. Toki tähän on helppo tarttua. Ehkä se saattaa hänen ja jonkun muun mielestä olla myös epäillyttävää. Mitä mieltä porkkana olet muiden äänestyskäyttäytymisestä? Violet ja Jeku äänestivät Zeytä, Halima siirsi äänensä Meizille, Meiz äänesti sinua ja Zey äänesti Camia.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Zey » 15.07.2017 00:34:07

Jeku kirjoitti: Cam sijoittuu mielestäni hiuksen verran hyvismäiseen neutraaliin, tahtoo sanoa, ettei vaikuta oikein pahiksen toiminnalta, voi olla tai olla olematta hyvis tai pahis, kuitenkin väittäisin, että kallistuu neutraalista hyvikseen.

Osaatko sanoa miksi Cam kallistuu neutraalista hyvikseen?

miina kirjoitti: Mulla on vielä hankaluuksia löytää pahistuntumaa kenestäkään, joten ainut keino selvitä seuraavaan päivään ja alkaa ymmärtämään jotakin on osoittaa oma hyvyytensä, ettei minnuu vaan heti lynkattais..

Mut eihän kukaan sua edes ehtinyt epäillä kukaan ja itsekin puhuit, että näihin aletaan kiinnittämään vasta pelin lopussa huomiota -> en siis ymmärrä miksi noin suuri huoli siitä, että sut lynkattais, kun viime pelissä sitä ei tuntunut olevan. Ellei sitten nyt pahisrooli kuumottele.

miina kirjoitti: Onpas päässyt sellanen sanamuoto, etten osannu ajatella, että tuollaisesta jäisin kiinni.

Halima tätä jo nostikin ja oon samaa mieltä. Kiinni jääminen on outo termi käytettäväksi, jos ei voi jäädä kiinni. Eikä miinan vastauskaan ihan vakuuta. Joka ikiseen asiaan kun voi todeta, että kyllä sitä pahiksena olisi tarkemmin ajatellut, eikä olisi tuommoista virhettä tehnyt.

Mursumus kirjoitti: Hieman outo kommentti tuo "miksi moinen valinta sympatian kohteille?" Ei koirien heittäminen tyrmään mieluisaa ole, mutta he ovat kissojen kärsimyksen lähde. Kissanpennut taas ovat viattomia. Syytetäänkö minua tässä siis siitä, että en puolustanut pahiksia? Vai kysytäänkö tässä epäsuorasti miksi hyvistelen tällä tavalla?

Epäsuora kysymys miksi päätit hyvistellä, kun musta toi ingame ei suorastaan laita ihmisiä olemaan jollakin puolella (joo, kissojen kärsimyksen lähde on koirat, mut koirien kärsimyksen lähde on kissat :P). Jos kysymys olisi vaikka ingamesta, jossa esim. luonnonkatastrofit olisi pahiksia ja kissojen kärsimyksen lähde, niin sit olis aika tavanomaista olla kissojen puolella (harva kun sympatioita heittää luonnonkatastorifeille). Nyt se oli vain korostamista, että voi voi kissat, oon kyllä niin teidän puolella (aka olen hyvis 0:>). (Ja voi olla, että oon vaan kylmäsydäminen ihminen, mutta mulle ei ainakaan tuota mitään tunnontuskia, jos jossain pelin ingamessa kissat joutuu perunakellariin. :D)

Violet kirjoitti: Kokemusta on runsaasti, sillä minä ja Zey ollaan varmaankin useimpiin peleihin täällä osallistuttu. Zeyn peleissä hyvis/pahisipeliä on hankala erottaa toisistaan, mutta tuo kiinnittyminen vahvasti peliteknisyyksiin on kieltämättä erilaista, kuin hänen normaali pelaamisensa.

Tosta mun kiinnittymisestä peliteknisyyksiin oon kyllä eri mieltä. K3:ssa ainakin sain yllättävän useinkin epäilystä siitä, että roikuin liian kauan teknisyyksissä. Ootko sä ottanut ajattelussasi huomioon, että viimeiseen neljään vuoteen en oo pelannut missään pelissä, jossa olis edes mahdollista jäädä peliteknisyyksiin kiinni, kun on ollut korkeintaan yks erikoisempi rooli ja muut sitten taviksia tai sitten peruskombo, eli suojelijaa ja/tai kertakäyttöistä ennustajaa?

(Tää on ehkä jo vähän offia, mutta häiritsee, niin on pakko viilata pilkkua. :D
Violet kirjoitti: Millä perusteella viestistä saatava "viba", eli viestinkirjoittajan sävy hyvis/pahis asteikolla voi olla mielestäsi väärä, kun ne vieläpä perustuvat subjektiivisiin kokemuksiin?

Viba ei tarkoita viestinkirjoittajan sävyä tai mitään semmoista. Se on perusteeton intuitiivinen näkemys pelaajan puolesta. Jos siis näkemystä pystyy edes sävyn puolesta perustelemaan, niin se ei ole enää viba. :D /pilkun viilaus loppuu.)

Violet kirjoitti: Viestissäsi häiritsee se, että ainut kommentti omista viesteistäni oli epäsuora, ja tuli kysymyksenä Halimalle. Joku pelaaja on nähnyt viestissä jotain pointtia, jonka jälkeen menet ja listaat tuntemuksia monista pelaajista viestisi loppuun kommentoimatta mitään omasta viestistäni, vaikka selvästi olitkin jo analysoinut sitä, kun menit kyseenalaistamaan sen hyvismäisyyttä.

Mun analysointini sun viestistä oli se, että se on neutraali, enkä siksi nähnyt mitään syytä kertoa mun hienoa ”analysointiani”, kun on kerran yhtä tyhjän kanssa.

Violet kirjoitti:Pidätkö todennäköisempänä, että pahis Cameron yrittää sotkea suunnitelmaa virheellisellä päättelykyvyllä ja vahingossa, vai että hyvis Cameron oli suunnitelmasta väärässä, ja yritti estää potentiaalisen katastrofin?

Sun kysymys on vähän outo, kun en ymmärrä tuota vahingossa yrittämistä (ts, yrittäminen musta sisältää tietoisuuden, vahingossa taas viittaa siihen, että ei olisi tietoinen). Mut siis jos virhe on tahallinen, niin se viittaa pahis-Camiin. Jos virhe ei ole tahallinen, niin uskoisin sen helpommin käyvän pahis-Camille kuin hyvis-Camille, kun pahiksena ajattelu on jo muutenkin kalleellaan siihen suuntaan, että kumpa se suunnitelma ei toimisi -> ollaan helpottuneita eikä tutkita enempää, jos löydetään heikko kohta suunnitelmasta, tuodaan se vain iloisena esille. Hyviksenä taas toivoo, että suunnitelma toimisi -> jos löytää vian, niin varmaan pohtii sitä vikaa, että kaataako tää tän suunnitelman oikeesti vai ei. (Tähän myös vaikuttaa se, että kyseessä on tosiaan Cam, eikä vaikka joku uusista aloittelijoista. Cam on kuitenkin ihan hirmu paljon pelannut ja on pelejä tarkastellutkin mafiassa ollessaan -> Camille virhe sattuu harvemmin kuin vaikka jollekin aloittelijoista, sillä hän on hyvin kokenut peliteknisyyksien ajattelija. Eli vaikka Jeku menisi kaikesta tästä helposti sekaisin (kuten Jeku itse kommentoi), niin en luokittelisi Camia samaan kastiin.)

Ares kirjoitti:Riski on otettava joka tapauksessa, oltaisiin ketä tahansa lynkkaamassa. Mielestäni herätysäänessä on kyse periaatteista, ei siitä, mitä sillä saavutetaan.

Mä sanoisin, että se riski on kuitenkin ihan eri kokonen. Jos äänet on annettu ajoissa ja pelaaja on tietoinen pelin alkamisesta ja omasta erikoisroolistaan, niin todennäköisemmin myös huomaa olevansa tippumassa ja tietää tulla hihkaisemaan, että on erikoinen. Jos taas ei edes ole tietoinen pelin alkamisesta tai omasta roolistaan, niin ei kyllä tule hihkasemaankaan. Jos äänessäsi ei ole kyse siitä, mitä sillä saavutetaan, niin mikä järki sitten on äänestää sillä tavoin? Sanoit, että perustit äänesi järkeen, etkä tunteeseen, mutta musta ääni, jolla ei saavuteta mitään, ei ole kyllä järkeen perustettu, vaan tunteeseen.

Halima häiritsee Mursumusin äänestyksen kanssa. Mun muistaakseni viime pelissä Halima oli sitä mieltä, että hyvistely ei ole mitenkään pahismaista ja hyvisteli itsekin viime pelin alussa. Joten nyt Mursumusin epäily hyvistelyn takia tuntuu vähän väkisin väännetyltä.

Lisäksi vähän häiritsee Haliman tapa heittää pelaajia noin pienillä perusteluilla suunnasta toiseen. Tää häiritseminen ei tosin ole pahismaista häiritsemistä, kuten toi edellinen, sillä viime pelissä Halima teki tätä myös hyviksenä. Mut lähinnä vaan haluan Halimalta jotain konkreettisempaa, kun tuo vibattelu on yhtä tyhjän kanssa, koska vibattelu on tavallaan lisää infoa Haliman ajattelusta, mutta ei kuitenkaan. Toisten teksteistä kun halutaan nähdä ne mielipiteet jotta voidaan a) miettiä omaa ajattelua sen kannalta tai/ja b) mikäli pelaaja paljastuu pahikseksi, niin nähdään mitä mieltä hän oli kenestäkin ja voidaan lähteä päättelemään muita pahiksia. Nuo vibattelut kun ei täytä kumpaakaan tarkoitusta, joten on sikäli se ja sama vaikka sen sijaan lajittelisi ihmiset avan perusteella pahiksiin ja hyviksiin. Lisäksi vibojen perusteella ei voi edes seurata miten loogisesti tämä vibattelija niitä epäilyksiä/luottoja sitten jatkaa, kun ne vibat on niin heikkoja, eikä niitä oikein voi edes vibojen kesken vertailla. Lähinnä ainoa hyöty, mikä viboista musta on, että se saa ihmisen lukemaan paremmin sen viestin, mistä viban saa ja selvittämään mikä siinä on syynä ja joko pitämään tai hylkäämään mielipiteen. (Oho, innostuinkin vaahtoomaan tästä. :D Mut lyhyestä virsi kaunis: ite en tykkään yhtään vibattelusta, nään sen olevan vain oivallinen tapa pelata pahista, enkä mitään hyötyä hyviksille, joten pliis Halima etsi vibatteluillesi syyt.)

Jitan viestit luettua jää lähinnä olo, että hän pysyy nyt hyvin tarkkaan sivussa. Musta ainakin topassa on kuitenkin kaikkea jännää tapahtunut ja asioita, joihin oman mielipiteensä voisi heittää ilmoille. Sen sijaan Jita tuntuu vain puhuneen peliteknisyyksista, vastailleen hälle esitettyihin kysymyksiin ja tehneen sitten vähän muuta turhaa siinä sivussa (valitellut ekan päivän kauheutta, valitellut kellonaikoja…). Jita ei oo kuitenkaan mikään uusi pelaaja, joten musta on outoa, että näin kauan haluaa sivussa pysytellä ilman minkäänlaista kommenttia esim. mun ja Cameronin keskustelusta, miinan eri mokista jne. Aiheita olisi kommentoitavana kyllä.

Nyt mun on kyllä ihan pakko siirtyä pakkaamaan, kun tarkoitus olis lähteä heti töitten jälkeen nopsaan mökille käymään, eikä töitten alkuunkaan oo enää ku seittemän tuntia. Ja nukkuakin ehkä pitäisi... Huomenna siis uudestaan (tai no, tänään oikeastaan :P). Ja mitä tulee kellonajoista hihkumisiin, niin 21:tä en haluais, kun mulla on usein töitä johonkin yhdeksään asti (välillä 20.45 asti, välillä 21.15 asti, joskin jälkimmäinen saattaa venyä, kun riippuu niin siitä, että koska asiakkaat saa tavaransa kasaan, ja välillä johonkin noiden väliin). Kello 22 olis vielä semmonen, että sit todennäköisesti vielä kerkeisin vähän mukaan, joskin se saattaisi olla vaan viimeiset 20 minuuttia, jossa ei välttämättä päivän aikana tulleita viestejä vielä lueta tai peliin kommentoida. Eli mulle toi 23 on kyl oikein passeli, kun minkään ei pitäis niin myöhään enää estellä. Toki aikainen nukkumaan meno voi olla välillä mielessä, jos sattuukin tulemaan taas niitä ennen seittemän aamuja, mut luistan kyllä helpommin aikaisesta nukkumaan menosta (kuten viestin lähetysajasta huomaa... :D) kuin töistä. :P
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 15.07.2017 00:54:28

Muistaakseni Jita sanoi jossain olevansa ulkomailla eli Japanissa: hänen hiljaisuutensa voi toki johtua aikaerostakin mutta joo. Zeyn viesti havahdutti itseni että Jitachi on tosiaan ollut hissukseen
alkuviestiensä jälkeen.
Mutta. Missä, oi missä on Tetradynamia?
Hän ei kai ole sanonut edes päivää vielä, pikkuhiljaa alkaa itsellä jopa jossain takaraivossa tikittää ajatus, että vielä vaihtaisin ääneni Tetralle herättelyäänenä, mutta sitten taas toisaalta, jos Tetra ei heräisi ollenkaan, hänelle kai etsitään varapelaajaa ensin ja jos ei ole varapelaajaa, putoaa antiaktiivisuuteen.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 15.07.2017 00:55:48

Zey, en unohtanut siun kysymystä: vastailen aamulla siihen. :)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Zey » 15.07.2017 06:35:37

Jeku kirjoitti: Muistaakseni Jita sanoi jossain olevansa ulkomailla eli Japanissa: hänen hiljaisuutensa voi toki johtua aikaerostakin mutta joo. Zeyn viesti havahdutti itseni että Jitachi on tosiaan ollut hissukseen
alkuviestiensä jälkeen.

En usko, että aikaerosta johtuu. Vaikka jotkut tietyt ajat onkin vähän hankalia Jitalle johtuen aikaerosta, niin kyllä siellä Japanissa on yhtä monta tuntia vuorokaudessa kuin Suomessakin. Enkä muutenkaan laskisi Jitaa hiljaiseksi, kun häneltä on kuitenkin ihan kivasti viestejä tullut ja viimeisin on tullut torstaina.

Jeku kirjoitti: Hän ei kai ole sanonut edes päivää vielä, pikkuhiljaa alkaa itsellä jopa jossain takaraivossa tikittää ajatus, että vielä vaihtaisin ääneni Tetralle herättelyäänenä, mutta sitten taas toisaalta, jos Tetra ei heräisi ollenkaan, hänelle kai etsitään varapelaajaa ensin ja jos ei ole varapelaajaa, putoaa antiaktiivisuuteen.

Oletko siis erimieltä pointeista, joita herättelyääniä vastaan ollaan esitetty (suurempi riski tappaa erikoinen ja jos pelaaja ei tiedä pelin alusta, ei herätysäänellä ole hyötyä)? Vai uskotko Tetran seuraavan peliä? Entä miksi herättelyääni on sinusta arvokkaampi kuin epäilyääni?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Jita » 15.07.2017 06:51:12

Hereillä ja langoilla ollaan, kirjoittelemassa tällä hetkellä isompaa syväluotausta pelin tän hetkisestä tilanteesta joten pidemmässä viestissä saattaa kestää~ Eilen oli mun projektini esittely ja prioriteetit enemmänkin siihen valmistautumisessa. Aikatauluja auttaa nyt sekin, että myös mä oon pudonnut viimeinkin MU:n jättimafiasta: vei todella paljon aikaa, resursseja ja etenkin motivaatiota analysoida muita pelaajia tarkemmin ^^'
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 08:11:29

Zey kirjoitti:
Ares kirjoitti:Riski on otettava joka tapauksessa, oltaisiin ketä tahansa lynkkaamassa. Mielestäni herätysäänessä on kyse periaatteista, ei siitä, mitä sillä saavutetaan.

Mä sanoisin, että se riski on kuitenkin ihan eri kokonen. Jos äänet on annettu ajoissa ja pelaaja on tietoinen pelin alkamisesta ja omasta erikoisroolistaan, niin todennäköisemmin myös huomaa olevansa tippumassa ja tietää tulla hihkaisemaan, että on erikoinen. Jos taas ei edes ole tietoinen pelin alkamisesta tai omasta roolistaan, niin ei kyllä tule hihkasemaankaan. Jos äänessäsi ei ole kyse siitä, mitä sillä saavutetaan, niin mikä järki sitten on äänestää sillä tavoin? Sanoit, että perustit äänesi järkeen, etkä tunteeseen, mutta musta ääni, jolla ei saavuteta mitään, ei ole kyllä järkeen perustettu, vaan tunteeseen.

Niin, voi olla, että jos erikoinen on tippumisvaarassa, hän tulee puolustautumaan. Nyt on kuitenkin puhuttu paljon tästä, milloin erikoisen kannattaa tulla esiin. Jos ollaan tiputtamassa vaikka jotakin uutta pelaajaa, jolla on erikoisrooli, uskaltaako hän tulla esiin tarpeeksi ajoissa? Ja niin kuin olen monesti jo todennut, minua epäillyttää pelaajat, jotka osallistuvat peliin, mutta vajoavat antiaktiivisuuteen. Miksi? Pelin alusta on jo monta monituista päivää, joten miksei Tetra ole muistanut sitä? Voi olla, että jotain on tapahtunut, eikä hän tosiaankaan pääse foorumille. Voi olla, että hän on erikoinen. Ja voi olla, että on pahis. Mutta alan nyt uskoa siihen, että pahis tuskin olisi sanomatta mitään, jos hän on käynyt foorumilla. Tai sitten tässä on käynnissä suuren luokan operaatio. :D Tuohon loppuun täytyy sanoa, että olen täysin eri mieltä. Annoin Tetralle äänen, koska hän ei ole herännyt -> rationaalinen (herättelyääni, vaikkei sillä välttämättä mitään saavuteta). Voisin siirtää ääneni myös Meizille, Halimalle tai jollekin muulle, mutta se johtuisi vain fiiliksestä, joka välittyy heidän viesteistään -> enemmän intuitiivinen. Tällöin jälkeenpäin ei tarvitse selitellä, että Meiz vaikutti pahikselta, siksi äänestin häntä, mutta oho, nyt hän tippui ja paljastui hyvikseksi. Jos äänestän Tetradynamiaa, minulla on ainakin hyvä syy siihen. Siirrän kuitenkin ääneni heti Tetran herättyä.

Tänään aattelin tehdä samanlaisen listauksen kuin Halima, perusteluineen.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 15.07.2017 09:50:38

Zey kirjoitti:
Jeku kirjoitti: Muistaakseni Jita sanoi jossain olevansa ulkomailla eli Japanissa: hänen hiljaisuutensa voi toki johtua aikaerostakin mutta joo. Zeyn viesti havahdutti itseni että Jitachi on tosiaan ollut hissukseen
alkuviestiensä jälkeen.

En usko, että aikaerosta johtuu. Vaikka jotkut tietyt ajat onkin vähän hankalia Jitalle johtuen aikaerosta, niin kyllä siellä Japanissa on yhtä monta tuntia vuorokaudessa kuin Suomessakin. Enkä muutenkaan laskisi Jitaa hiljaiseksi, kun häneltä on kuitenkin ihan kivasti viestejä tullut ja viimeisin on tullut torstaina.

Jeku kirjoitti: Hän ei kai ole sanonut edes päivää vielä, pikkuhiljaa alkaa itsellä jopa jossain takaraivossa tikittää ajatus, että vielä vaihtaisin ääneni Tetralle herättelyäänenä, mutta sitten taas toisaalta, jos Tetra ei heräisi ollenkaan, hänelle kai etsitään varapelaajaa ensin ja jos ei ole varapelaajaa, putoaa antiaktiivisuuteen.

Oletko siis erimieltä pointeista, joita herättelyääniä vastaan ollaan esitetty (suurempi riski tappaa erikoinen ja jos pelaaja ei tiedä pelin alusta, ei herätysäänellä ole hyötyä)? Vai uskotko Tetran seuraavan peliä? Entä miksi herättelyääni on sinusta arvokkaampi kuin epäilyääni?

Nuo mainitut seikat juuri hillitsevät minua vaihtamasta ääntäni: haluaisin uskoa, että Tetra vielä tupsahaisi kommentoimaan äänen avulla peliä, mutta toisaalta mulla on tunne, ettei niin tulisi kenties tapahtumaan. Ja, jos tuo olisikin joku erikoinen.
En sano, että herättelyääni olisi arvokkaampi - herättelyääni oli itselläni vain yksi ajatus, jonka hylkäsin.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Jita » 15.07.2017 10:24:04

Hoii! Vaikka oon pari kertaa sitten viime viestini pistäytynyt kylässä niin nyt vasta löytyi aikaa pureutua vähänkään kunnolla peliin ;)

Halima kirjoitti:Jitachi epäilyttää jonkin verran, mutta kyseessä saattaa olla vain Halima-syndrooma, eli että Jita on niin innoissaan pelin alusta, että unohtaa pelata hyvismäisesti vaikka on hyvis. :D


Ihan ensimmäisenä tämä. Lukiessani viestiä meinasin tipahtaa tuolilta nauraessani Haliman luonnehdintaa miusta, itseironian määrä suorastaan paistaa tästä läpi :D Mutta, nyt itse asiaan.

Anblickilta on tullut heräämisviesti, jossa oli pientä pohdintaa liittyen Haliman ehdotukseen: ainakaan käsitykseni mukaan ei alussa ollut lämpenemässä hyvisten massaesilletuloon, joka heti paljastui väärinymmärrykseksi hänen suunnaltaan: ei tajunnut heti että kyseessä oli nimen omaan massana esilletulosta. Kolmannessa viestissään toteaa, ettei halua osallistua Zeyn ja Cameronin kinasteluun, näen sen lähinnä tavallisena maalaisjärkenä: harva pelaaja mielellään osallistuu väittelyyn josta ei voi voittaa mitään muuta kuin mahdollisesti muiden pelaajien jakamattoman huomion. Viimeisimmässä viestissään hämmästelee Jekun ympäripyöreyttä, ja toteaa että tekisi mieli melkein äänestää häntä. Pitää myös Jekun epäilyjä hieman hassulta, ajatellen että Zeyn itsepäisyys on ihan normaalia Zeytä. (Komppaan täysin, Zey olisi mielestäni epäilyttävämpi jos yrittäisi olla kaikkien kaveri ja komppailee jatkuvasti porukkaa :D)

Anblick kirjoitti:
Miina kirjoitti:Apua siis nyt tajusin että päivät loppuu klo 23!! Häh, en minä IKINÄ valvo tarkotuksella sinne asti! Mulla niin jää päivän päätteet näkemättä..

Meiz kirjoitti:Harmittelu deadlinen ajankohdasta ja sen missaamisesta vaikutti aidolta ja hyviksen näkökulmasta kirjoitetulta.


Fiilisasioista on paha hirveästi kinastella, mutta en kyllä oikein ymmärrä, miksi miinan yllä oleva kommentti vaikuttaa nimenomaan hyviksen näkökulmasta kirjoitetulta? Kyllä mä ainakin roolista riippumatta tykkään olla paikalla päivän loppuessa, jos vain suinkin kerkeän. Päivän lähestyessä loppuaan voi vielä hyvin tapahtua jotain mielenkiintoista, johon olisi hyvä ehtiä reagoida ennen seuraavaa aamua.


Yleensä komeimmat paljastukset ja yllättävimmät käänteet tapahtuvat viime hetkellä joten totta kai siinä haluaa puolesta riippumatta olla mukana.
Yleinen kuvani tällä hetkellä Anblickista on neutraali, pari viestiä tullut ja ilmeisesti elossa on mutta en saa minkään näköistä käsitystä mikä rooli hänellä voisi olla.

Ares on viestimääränsä perusteella ainakin tällä hetkellä yksi pelin aktiivisimmista pelaajista, henkilökohtaisesti olen riemuissani aina kun uusi pelaaja paljastuu aktiiviksi :> Tosin ainakin viestien ensimmäinen puolisko tuntuu mun mielestäni hyvinkin vahvasti näennäisaktiivisuudelta. Ensimmäinen kiinnostava viesti häneltä on seitsemäs viesti, jossa hän on törmäyskurssilla Violetin kanssa. Tuntuu kuin he puhuisivat aidasta ja aidanseipäästä. Violet tarkoittaa neutraalilla enemmänkin sitä ettei ole hyvismäinen tai pahismainen, Ares taas käsittääkseni ettei se oikeastaan vaikuta peliin juuri mitenkään. Omasta mielestäni tosin hieman kummallinen sanavalinta. Seuraavaksi Ares puolustautuu Halimalta yrittäen oikeuttaa oman kantansa epäaktiivien suhteen. Hieman kyllä ihmettelen tätä, koska Tetra ei ole tällä hetkellä herännyt ollenkaan ja on käytännössä varmaa että jos hän putoaa antiaktiivisuuteen/pudottautuu, varapelaaja hänelle on jo jonossa. On pakko sanoa, että oikeutan Areksen järkeilyn vain silloin jos kyseinen pelaaja pistäytyisi juuri ja juuri Kylässä ja äänestelee juuri sen verran että ei putoa antiaktiivisuuteen. Näin ei Tetran tapauksessa ole. Olen samaa mieltä että se on hyvin epäreilua muiden pelaajien kannalta että ilmoittautuu peliin, mutta loppupeleissä onkin antiaktiivinen. Omasta mielestäni tässä suurimman shown herätysäänestä on tehnyt oikeastaan Ares itse. Oma mielipiteeni tällä hetkellä on pahismainen, jos hän paljastuu pahikseksi, olisin valmis veikkaamaan pahiskaveriksi muita kokemattomia pelaajia: en erityisesti usko että kokeneemmat pelaajat pahistovereina sallisivat koko episodin tapahtumista. Vielä enemmän häiritsee uusimman viestin ehto ”poistan äänen vain jos Tetra herää”. Onko yhden pelaajan heräämättä jättäminen oikeasti niin iso juttu, että äänen jättäminen hänelle on kannattavaa?

Ares kirjoitti:
Halima kirjoitti:Edelleen olen sitä mieltä, että Jekun nykyinen peli vaikuttaa enemmän hyvis-Jekulta, mutta en halua ihan vielä kertoa mitä nämä pienet erot oli, koska haluan seurata Jekua vähän pitempään ennen kuin paljastan mitä asioita huomasin. :)

Tämä on hiukan outo perustelu sivuuttaa Zeyn kysymys. Vaikuttanee siltä, että Halima yrittää pitää salassa nämä "pienet erot". Miksi et halua vielä jakaa niitä muiden kanssa? Vähän jännää, että haluat seurata häntä, koska kerroit sen jo julkisesti - Jeku voinee nyt miettiä kirjoitustyyliään. Mikset siis heti voi kertoa?


En ole Halima, mutta ainakin omasta mielestäni tutkimuskohteen kertominen ennen kuin se on valmis on hyvinkin riskialtista jo sen vuoksi että myös pahikset lukevat ketjua.

Seuraavaksi Cameron. Pohdiskelee työmatkalaista, seuraavaksi huomauttaa mua siitä että sanon samat asiat kuin hän ja kysyy luinko hänen viestinsä (hassua sinänsä koska oman viestini inspiraatio tuli juuri ironisesti kyllä hänen viestistään :D Ollakseni rehellinen olisi varmaan pitänyt mainita olevani tietoinen Camin ekasta viestistä ^^’ ) Seuraavassa viestissä ensimmäinen erä Zeyn kanssa, jonka olisin kylläkin tällä hetkellä tulkitsemassa ihan tavallisena kahden pelaajan välisenä sananvaihtona Zeyn kanssa. Sama jatkuu tulevissa viesteissä, enkä vieläkään näe erityisesti mitään muuta kuin rakentavaa sananvaihtoa Zeyn kanssa. Viimeisimässä viestissä lisää Cameron vs Zey-asetelmaa, ja toteamus että hänen todellakin pitäisi keskittyä muihin pelaajiin: en pidä itsekään ajatuksesta että koko päiväksi rakastutaan yhteen pelaajaan ja unohdetaan että pelissä on 15 muutakin. Jos yhtenä päivänä keskittyy vain yhteen pelaajaan, niin aikahan siinä loppuu kesken :’D Pientä luottoa Violetille, ja kysyy Jekulta hieman hänen äänestään. Mikä on sun tän hetkinen mielipide Jekusta?

Ensimmäinen asia, joka mulle tulee Halimasta mieleen, on aktiivisuus. Heti tulee peliin mukaan heittämällä ehdotuksen erikoishyvisten esilletulosta ilman roolia, mutta heti parin viestin päästä toteaa että se oli tarkoitettu tilanteeseen jossa pari erikoishyvistä on jäljellä. Katson hänen väärän tulkinnan viestistäni liittyen pahisten liittymisestä erikoishahmorulettiin ainakin tällä hetkellä ihan tahattomaksi väärinymmärrykseksi, ellei toisin todisteta. Tiedostaa mun silmissäni että suunnitelma ei ole täydellinen ja ainakin tässä vaiheessa vielä hyvinkin hypoteettinen. Pidän itse hyvin kyseenalaisena sitä, että hän pitää Jekua tällä hetkellä enemmän hyviksenä kuin pahiksena. Siitä lisää myöhemmin, kun pääsen käsittelyssäni Jekuun asti. Seuraava asia, johon hänessä kiinnitän huomiota, on nykyisen äänestystilanteen kyseenalaistaminen. Haluan kompata Halimaa siinä, että ainakin tällä hetkellä äänestyksen johtajat Zey ja Cameron eivät ainakaan tällä hetkellä huuda pahismaisuutta, myöskään Tetraan en olisi juuri nyt koskemassa. Mielenkiintoisin asia jonka huomaan on sen esillenostaminen, että Meiz oli viime pelissä samanmielinen ja mietiskelee mahtaako hän olla tälä kertaa pahis. Itse näen tämän potentiaalisena pesäeron ottona, en pidä mahdottomana ajatuksena että koko sananvaihto onkin vain yhtä suurta kulissia. Viimeisimmässä viestissään hän sanoo, että ei suostu kertomaan mikä hyvis!Jekun ja pahis!Jekun pelissä on erona, koska Jeku ilmeisesti luulee hyviksenä ja pahiksena pelaavansa samalla tavalla ja Halima ei halua Jekun (ja/tai pahisten) heti tietävän koska ajattelee häntä tällä hetkellä hyvikseksi. Luulen ymmärtäväni pointin. Tällä hetkellä summaukseni on, että mielestäni Halima on lievästi hyvikseen kallellaan.

Jamsterilta yksi viesti, ja sekin ainoastaan heräilyviesti. Olisin hyvin innoissani jos tulisit ulos kolostasi leikkimään meidän kanssamme ;)

Jeku on todella aktiivinen, tosin viesteistä olen saanut käsityksen että hänellä on ainakin jossain määrin pallo hukassa vaikka yrittää kovasti löytää sen viesteissään. Lupaili torstaina pidempää viestiä, mutta sitä ei ole ikinä kuulunut. Joko hän ei ole oikeasti postannut mitään, tai vaihtoehtoisesti meillä on hyvinkin erilaiset käsitykset siitä, mikä on pidemmän viestin määritelmä. Heittää äänestysviestin Zeylle puun takaa ilman suurempia alustuksia, ja rupeaa selittämään ääntä vasta jälkikäteen kun häneltä kysytään. Ei näin! Ohittaa vahingossa parit kysymykset, jota pyytelee anteeksi, selittelee lisää ääniään, ja syyttää mua antiaktiiviksi. Tästä kaikesta huolimatta olen valmis väittämään Jekua hyvin pahasti pihalla olevaksi hyvikseksi, koska olettaisin pahispelaajan ainakin yrittävän pelata johdonmukaisemmin.

Meiz aloitti heräilyviestillä, jonka jälkeen ihmettelee Violetin kantaa Zeytä jarruna. Kyseenalaistaa sen että Halima antaa Anblickille pahisvibaa koska oli ristiriidassa itsensä kanssa jos olen käsittänyt oikein. Seuraavana tenttaa lisää Violetia Zeystä. On pakko kompata sen verran että hyvisvibojen perustelun uteleminen ei ole jarruttamista vaan pelin edistämistä. Omasta mielestäni Zey pelaa tällä hetkellä Zeylle tyypillisesti, mun mielestäni Zey on pahiksena yleisesti ottaen pahempi kontrollifriikki. Kuten jo Haliman kohdalla totesin, pidän häntä mahdollisena Haliman pahistoverina johtuen väittelystä ja kasuaalista vitsailusta että tulevat sopuun huonommin koska ovat mahdollisesti eri puolilla, yleisesti neutraali.

miinalta myös kivasti viestejä, kiva kissa-avatar joka ainakin herätti hieman kyssäriä siitä onko sääntöjen mukaista. Roolin vihjailu on kiellettyä sääntöjen mukaan, mutta en tiiä mitä roolia miina vihjailisi: kaikkihan pelissä väittävät olevansa hyviksiä eli tässä tapauksessa kissoja! Seuraavaksi hieman puolustuskannalla omissa silmissäni, jotenkin tunne on että ainoa juttu mitä hän yrittää tehdä on pysyä elossa kiinnittämättä huomiota käytöksellään. Vastaukset Ronenille jakavat jonkin verran mielipiteitä, hyvistely harvoin oikeasti on hyvismäistä. Miettii mahdollista ’kostoääntä’ Porkkanalle. Pahismainen.

Monni myös ainoastaan kirjoitellut heräilyviestiä, mun mielestäni olisi kiva jos myös hän tulisi leikkimään kanssamme enemmän :3

Mursumukselta lievää hyvistelyä heräämisviestissään, mä tosin oon samaa mieltä että kissojen lukitseminen kellariin on hyvin ikävää. Tosin en erityisesti arvostaisi koirienkaan, tai minkään elävän elämänmuodon lukitsemista kellariin :< Koita kestää teeman kanssa, tää on vain peliä! Toinen viesti onkin sitten jo asiasisältöistä: luottoa Violetille ja vitsailua salaliitosta Cameronin ja Jekun välillä, en usko jälkimmäiseen ollenkaan vaikka huvittava idea onkin; Jekun allekirjoitus ja Cameronin avatar ovat olleet nykyisellään jo ennen roolijakoa. Yleisesti ottaen tykkään Mursun hyvinkin rauhallisesta kirjoitustyylistä, ja pohdiskeluista pystyn tunnistamaan, että hän tosiaan panostaa peliin ja ajatuksiinsa. Hyvismäisimmästä päästä koko pelissä tällä hetkellä hassusta alusta huolimatta.

Niacin on availlut sanaista arkkuaan kahdesti: ensimmäinen viesti oli puhdasta heräilyä, toinen puolestaan Ronenin kyssäreihin vastaamista. En osaa oikeasti sanoa yhtikäs mitään hänestä: olisi hyvin kiva jos tulisi puhumaan. Taitaa tosin olla turha toivo tän päivän puolella jos kerran viettää aikaa anoppinsa luona.

porkkana on puhunut vain pari kertaa, mutta viestit ovat olleet asiapitoisia. Analysoi Zeyn ja Cameronin välistä keskustelua, olen samaa mieltä että Cameron on keskustelussa ollut rauhallisempi osapuoli.
porkkana kirjoitti:Cameron tuntuu vastailevan todella rennosti, hyvisvibaa siitä. Pitäisi kyllä varmaan lukea ajatuksella koko keskustelu läpi ja katsoa muuttuuko Cameronin mielipide niin vahvasti kuin Zey antaa ymmärtää. Ei Kylässä varmaan ole sellaista toimintoa, että yksittäisen pelaajan viestien etsinnän sijaan saisi kahden pelaajan viestit aikajärjestykseen luettavaksi? :-D

Ainakaan mun tietääkseni tällä foorumisoftalla ei pitäisi olla mahdollista, yhden käyttäjän kerrallaan eristäminen on tosin mahdollista kuten justy on edellisessä pelissä maininnut. Epäilee käsittääkseni Aresta freudilaisen lipsahduksen johdosta, omasta mielestäni pätevä syy, myös fiksaatio tappaa heräämätön. Kuten todettu jo pariinkin otteeseen, Tetran tapossa ei ole mitään järkeä. Ymmärtäisin tökkimisen mutta Ares menee jo liian pitkälle. porkkana ei erityisesti aiheuta minkään näköistä reaktiota pahistutkassani, tällä hetkellä hieman hyvikseen päin.

Ronen ei ole hirveästi peliin osallistunut, mietiskeli pikaisesti erikoisroolien arvoa ja tarjosi vaihtoehtoista EPPAa (Ensimmäisen Päivän PuheenAihe) normaalin erikoisanalyysin takia. Sinänsä hyvä veto, sillä erikoiskeskustelut on puhkikulutettu ja jankattu hyvinkin moneen kertaan. Väitän neutraaliksi.

Tetradynamia ei ole edes heräilyviestiä laittanut :< Ottaen pari viimeistä peliä huomioon ja hänen antiaktiivisuutensa, uskaltaisin väittää ainoastaan että tämä on ihan tyypillistä Tetraa. Arvaukseni on että mahdollisesti pudottautuu huomisen aikana pelistä ja saadaan hänelle varapelaaja. Toivon että olen iloisesti väärässä ja hän herää yllättäen henkiin.

Violetin ääni Zeylle on omasta mielestäni hyvin loogisesti perusteltu, vaikka omasta mielestäni Zey ei olekaan tällä hetkellä ihan äänen arvoinen. Samassa kuitenkin hän muistaa tökkiä myös muita pelaajia. Näen hänet tällä hetkellä aidosti peliä edistävänä tekijänä, josta olen valmis antamaan luottoa. Olen eri mieltä siitä, että sijoittaisinko Zeyn ja Cameronin samaan pahisveneeseen: vaikka en pidä keskustelua erityisen pahismaisena tällä hetkellä, olisin valmis sijoittamaan molemmat samaan tiimiin. Näen väittelyn potentiaalisena mahdollisuutena yrittää ottaa etäisyyttä toisiinsa.
Violet kirjoitti:Halima on tehnyt jo ensimmäisen listan. Toisaalta hyvä, että saadaan mielipiteitä aikaisin, mutta aikaisissa listauksissa pitää muistaa, että ne perustuvat vain ensimmäiseen päivään, ja jos vetää koko pelin läpi listausten avulla, psykologinen vahvistusharha voi pitää alussa hyvikseksi määritellyn pahiksen pitkään melko turvassa epäillyiltä. Jos tätä ei usko, niin kylästä löytyy esimerkkinä peli "murha kylässä", jossa tämä piti minut pahiksena elossa pitkään, ja Haliman peli championshipseissä vaikutti myös sisältävän saman ilmiön. En nyt mene sanomaan, että listaukset ovat huono asia, päinvästoin. Pitää vain olla rohkea liikkuvuuden suhteen, ja ensimmäisestä päivästä alkaen niihin ei saa jäädä kiinni.

Listaukset ja mielipiteet todellakin vaikuttavat vain ensimmäiseen päivään, mutta ainakin omasta mielestäni ne myös auttavat hyvinkin pysymään kärryillä siitä mitä muiden pelaajien päässä liikkuu.

Zey:
Zey kirjoitti:Jitan viestit luettua jää lähinnä olo, että hän pysyy nyt hyvin tarkkaan sivussa. Musta ainakin topassa on kuitenkin kaikkea jännää tapahtunut ja asioita, joihin oman mielipiteensä voisi heittää ilmoille. Sen sijaan Jita tuntuu vain puhuneen peliteknisyyksista, vastailleen hälle esitettyihin kysymyksiin ja tehneen sitten vähän muuta turhaa siinä sivussa (valitellut ekan päivän kauheutta, valitellut kellonaikoja…). Jita ei oo kuitenkaan mikään uusi pelaaja, joten musta on outoa, että näin kauan haluaa sivussa pysytellä ilman minkäänlaista kommenttia esim. mun ja Cameronin keskustelusta, miinan eri mokista jne. Aiheita olisi kommentoitavana kyllä.



Kuten mainitsin jo aikaisemmin, olen ainoastaan ollut kiireinen: viimeinen työviikko labrassa ja esityksen jatkuvaa valmistelua, ja päätin keskittyä kaikkeen siinä vaiheessa kun niille on aikaa. Pahoitteluni siitä. Toivon kuitenkin että kattava analyysi ajatuksistani kompensoi aikaisempaa Jitan puutetta :D Zeystä mulle on päällimmäisenä jäänyt mieleen hänen fiksaatio Cameroniin ja hänen epätarkkuuksiin peliteknisyyksistä. Pidän sitä henkilökohtaisesti hieman normaalina Zeynä.. Loppupeleissä pidän perustelua Camin härnäyksestä hyvänä, molemmat todellakin ovat kokeneita pelaajia. Olen myös valmis allekirjoittamaan Zeyn takertumisen peliteknisyyksiin liian pitkäksi aikaa sikäli kun muistan K3:n pelejä. Loppupeleissä lyhyesti Zey on mun mielestäni hieman hyvismäinen, mutta jos Cam on pahis tutkin asiaa uudelleen.

Noniin, tämän ”lyhykäisen” viestin päätteeksi, ja kaikki tekijät huomioon ottaen ajattelen että ääneni lähtee ++miinalle. Ares on hyvin korkealla kandidaattilistalla mutta haluan ensiksi nähdä hieman enemmän hänen ajatuksiaan. Mieluiten pelistä antiaktiivisten ulkopuolella.

Ups, tulikin vahingossa kilometriposti :'D
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 10:49:41

Jitachi kirjoitti:Violet tarkoittaa neutraalilla enemmänkin sitä ettei ole hyvismäinen tai pahismainen, Ares taas käsittääkseni ettei se oikeastaan vaikuta peliin juuri mitenkään. Omasta mielestäni tosin hieman kummallinen sanavalinta.

Nimenomaan tarkoitin tätä, minkä alleviivasin. Sanavalintani on saattanut olla hämäävä.

Jitachi kirjoitti:Omasta mielestäni tässä suurimman shown herätysäänestä on tehnyt oikeastaan Ares itse.

En näe asiaa näin. Tähän asiaan on lukuisat pelaajat ottaneet itse kantaa: Zey, Violet, Halima, porkkana, Jitachi ja Meiz ainakin. Mutta esimerkiksi Haliman Mursumus-ääntä ei ole spekuloitu ollenkaan yhtä voimakkaasti kun tätä. Totesin jo heti, että ääni poistuu, kun Tetra herää. Jos hän ei herää, ääni säilyy. Kyse on periaatteesta.

Jitachi kirjoitti:Vielä enemmän häiritsee uusimman viestin ehto ”poistan äänen vain jos Tetra herää”. Onko yhden pelaajan heräämättä jättäminen oikeasti niin iso juttu, että äänen jättäminen hänelle on kannattavaa?

Käsittääkseni Zey on putoamisvaarassa, ei Tetra. Jos joku äänestäisi nyt Tetraa, harkitsisin ääneni poistamista. Tällä hetkellä ei ole parempaakaan kohdetta, koska haluan toimia rationaalisesti ensimmäisenä päivänä, jolloin yleensä lynkkauksen kohteeksi valikoituu hyvis. Nyt voin oikeuttaa ääneni. Voin toki sen siirtää jolllekin muulle, mutta todennäköisyys, että se osuu hyvikseen, on 80 prosenttia ja mahdollista on myös se, että se osuu erikoishyvikseen.

Odotan, josko Tetra herää ja haluaisin myös kuulla, että miksi hän ei ole päässyt käymään foorumilla. Unohtiko hän pelin? Mikäli Tetra joutuu putoamisvaaraan, siirrän ääneni, jos joku muu pelaaja epäillyttää.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.07.2017 11:30:24

Ronen kirjoitti:Kun silmäsin tuossa topan läpi, oikeastaan mikään nyt ei pompannut kovin pahasti silmille. Tähän erikoisten massaulostulo -keskusteluun osallistuneista Jitachin kommentit herättivät eniten huomiota, koska niiden näkökulma vaikutti ottavan aika paljon huomioon sen, mitä pahikset tekisivät tilanteissa sen sijaan, mitä hyvisten kannattaisi. Halima ja Violet ovat oikeastaan sanoneet ne asiat, mistä olen kaikkein eniten samaa mieltä tällä hetkellä, joten:

Halima kirjoitti:Jitachi epäilyttää jonkin verran, mutta kyseessä saattaa olla vain Halima-syndrooma, eli että Jita on niin innoissaan pelin alusta, että unohtaa pelata hyvismäisesti vaikka on hyvis.


Tässä jäi mulle epäselväksi epäilyttääkö Jitachi, vai kallistutko myös Haliman kannalle siitä, että epäilyttävyys johtuisi vain innostuneisuudesta? Lisäksi vaikka vahvoja mielipiteitä ei ehkä tässä vaiheessa ole, olisi tärkeää että turiset edes jotain mielipidettä muista pelaajista. Nykyisellä tyylillä en pysty tulkitsemaan rooliasi ollenkaan.

Violet kirjoitti:Ja jos kysyy vibasta perusteita tuolla idealla, niin mikä vastaus olisi sellainen, jota et hyväksyisi, ja jonka perusteella pitäisit kahta henkilöä todennäköisempänä pahisparina? Tämä tarkoittaisi, että jotakin selitystä et hyväksi, mikä tarkoittaa, ettet hyväksy tietynlaisen viban saamista tietystä viestistä. Millä perusteella viestistä saatava "viba", eli viestinkirjoittajan sävy hyvis/pahis asteikolla voi olla mielestäsi väärä, kun ne vieläpä perustuvat subjektiivisiin kokemuksiin?

Zey tästä jo mainitsikin mutta melko usein sieltä viban taustalta löyty kuitenkin jotain perusteluja. Mua kiinnostaa jo pelkästää viestien sävykin, joten en pidä lisäinfon kyselyä mitenkään peliä jarruttavana.

Anblick kirjoitti:Fiilisasioista on paha hirveästi kinastella, mutta en kyllä oikein ymmärrä, miksi miinan yllä oleva kommentti vaikuttaa nimenomaan hyviksen näkökulmasta kirjoitetulta? Kyllä mä ainakin roolista riippumatta tykkään olla paikalla päivän loppuessa, jos vain suinkin kerkeän. Päivän lähestyessä loppuaan voi vielä hyvin tapahtua jotain mielenkiintoista, johon olisi hyvä ehtiä reagoida ennen seuraavaa aamua.

Joo, tuo oli ensireaktio johon varmasti vaikutti myös miinan edellisten viestien tyyli ja näin uudelleenlukemisella tekisi mieli perua koko kommentti :D Alkuun ajattelin että pahiksena hänellä olisi kovemmat paineet olla mukana päivän päättymisissä jos niihin on tarvetta, eikä siis julkisesti ilmoittaisi ettei kykene niihin osallistumaan. Pari muutakin kommentoi samaa ja nyt totean että koko idean voi heittää roskiin, ei kerro roolista suuntaan tai toiseen koska IRL.

porkkana kirjoitti:
Meiz kirjoitti:porkkanan uusin viesti ja erityisesti ääni Arekselle vaikuttaa väkinäiseltä. Ensinnäkin tarttuminen tuohon Miina "tykkäsin" sanamuotoon on outo, ei mielestäni ole yhtään epäselvää mitä siinä tarkoitettiin. Samoin en pidä tuosta hyökkäyksestä Aresta kohtaan. Kuumottaa tuota ideaa hiljaisen lynkkaamisesta, vaikka Ares on juuri todennut että kyseessä on herättelyääni joka poistuu jo pelkästään sillä että Tetra herää peliin. Ei ole mielestäni epäselvää ettei Areksen pointti olisi pahisten nappaaminen mikäli mahdollista, mutta mikäli hyvis päätyy lynkattavaksi niin parempi ettei kyseessä ole niin aktiivinen pelaaja. Tuo hyvis sanan käyttö epäilyttävän sijaan äänestysperusteissa ei vakuuta ollenkaan, ++porkkana

Millä tavalla väkinäinen? Minusta kun tuntuu että olen lähtenyt paljon rennommalla asenteella koko peliin verrattuna edeltävään, harmi jos se ei välity viesteistä. :D Ja minusta peliteknisyyksistä puhuminen on saanut jo riittää, eli muutakin keskusteltavaa voisi jo olla --> tökitään ympäriinsä kysymysten muodossa ja tartutaan eri asioihin jotka taas herättävät reaktioita. Tämä oli kyllä vahvempi reaktio kun osasin odottaa, ja vielä pelaajalta, joka ei ollut edes kyseessä. Ja miksi minun äänestysperusteeni epäilyttävät, kun esimerkiksi Halima äänesti Mursumusta aloitusviestin teemaan liittyvästä hyvistelystä, oliko tämä mielestäsi aiheellisempi ääni?

Väkinäisyys tulee mieleeni siitä etten itse ymmärrä kuinka tästä miinan viestistä saa pahismaisen "Tämä on toinen pelini joten kokemus melko vähäistä. Tykkäsin hirveesti pelata hyvistä, mutta huomasin väärien äänien käyvän live-omatunnon päälle. Tätähän ei pahiksena tarvihtis miettiä, lynkkaisin tietoisesti niitä samoja hyviksiä! "
tykkäsin pelata hyvistä = viime pelin kokemukset.

Samoin Arekselta pari lainausta.
"Viime pelissä minulla muodostui tähän hyvin vahva mielipide. Mielestäni epäaktiivisia pitäisi äänestää jo aikaisemmin ulos. Viime pelissä jiikare jäi sekoittamaan pakkaa aika pahasti, ja se teki hallaa hyvisten pelaamiselle. Toki, jos on vahva epäillys, että tuo on pahis, niin silloin äänestäisin tietenkin häntä, enkä hyvismäistä/pahismaista pelaajaa, joka on kirjoittanut kolme viestiä yhteensä kolmen päivän aikana."

"Luultavasti ei ole huomannut, mutta edellisellä foorumilla oli tapana käyttää herätysääniä. Ei niistä mitään haittaa ole. Jos Tetra ei edes heräisi tämän päivän aikana, voitaisiin harkita jopa hänen lynkkaamista ellei parempaa kohdetta ole. Tämä on vain mun mielipide. Nimittäin mieluummin lynkkaisin hiljaisen hyviksen, kuin epäillyttävän hyviksen. Hiljainen hyvis vain sekoittaa pakkaa entisestään."


Idea mitä tässä haettiin oli ainakin minulle selkeä, hänhän suoraan kertoo ensimmäisessä lainauksessa pääasian olevan vahvasti epäilyttävän lynkkaaminen. Tunnut ohittavan aiemmat viestit ja vain takertuvan jälkimmäiseen viestiin ja siinä käytettävään hyvis - termiin. Ensinnäkin pidän epätodennäköisenä että pahis kirjoittaisi vahingossa haluavansa lynkata hyviksiä. Ja toiseksi saan kuvan ettet olisi lukenut Areksen viestejä niin ajatuksella ja tartut liian helposti tähän yksittäiseen seikkaan kääntäen sen epäilyksi.

Haliman Mursumus ääni oli minusta neutraali eikä kerro Haliman roolista kummemmin. Näen sen mahdolliseksi sekä hyvikselle (Mursumus oli ollut pidempää hiljaa avauksen jälkeen) että pahikselle (helppo ääni, ja hyvis Halimalta odotetaan aktiivista äänestelyä).

---

En itse pidä miinan viestejä ja itsesuojeluvaistoa pahismaisena. Edellisessä pelissä hän pohti ketjussa mikäli hänen tulisi pelata tahallaan epäilyttävästi, jottei joudu yötapon kohteeksi. Tuolla ajatusmaailmalla en pidä niin outona hänen hyvistelyään (jota oli edellsiessäkin pelissä) ja ennakoivaa puolustelua mahdollisista epäilyistä. Samoin kun kyse on hänen toisesta pelistään, mainitut epäilyt eivät pistä niin pahasti silmään.

Symppaan Aresta tuosta ettei haluta vahingossa äänestää aktiivista hyvistä ulos, joten äänestää mielummin hiljaista. Herättelyäänin pointti on minustakin turha, mutta tätä selvästi on harrastettu hänen edellisestä pelikulttuurista, ei kerro minulle pahisroolista mitään. En myöskään suoraan näe miksi pahis olisi näin fiksaatoitunut herättelyääneensä.

Oletko Halima kovasti erimieltä pointistani ettei nuo sanamuodot Areksen ja miinan viesteissä välttämättä ole merkki pahismaisuudesta, tai ymmärrätkö koko pointtiani tästä?

En saa Cameronin viesteistä kuvaa että hän olisi lopulta ollut kovin vahvasti tuota erikoisten esiintuloa vastaan, joka näyttää olevan Zeyn pääpointti epäilyssä. Pistän itse viestittelyn enemmän sen piikkiin että jotkut pelaajat ovat varovaisempia erikoisrooleista puhuttaessa, ei siis itsessään epäilytä. Tulkitsee Zeyn "höngän" olevan mahdollisesti hyviksen alkunnostusta, tulkitsin itse tilanteen samoin. Sen sijaan nyt kaipaisin jo laajempaa pohdintaa muista pelaajista.

Violet kirjoitti:Zeyn peleissä hyvis/pahisipeliä on hankala erottaa toisistaan, mutta tuo kiinnittyminen vahvasti peliteknisyyksiin on kieltämättä erilaista, kuin hänen normaali pelaamisensa.

Zey ollut ilmeisesti tarkastamassa peliä, joten nuo peliteknisyydet eivät hirveästi ihmetytä minua, miettinyt niitä varmasti aika pitkään jo tarkastuvaiheessa. En saa pahisvibaa siitä että keskittyi tähän. Samoin roikkuminen vahvasti Cameronissa ei suoraan aiheuta epäilyä, olen itse ollut vastaavassa tilanteessa Zeyn kanssa aiemmin. Silti nyt kaipaan jo laajempaa analysointia muistakin (esim. listaus mistä varmasti pidät kovasti :D). Lisäksi kiinnostaa tietää kuinka vakuuttunut olet tällä hetkellä Cameronin pahismaisuudesta.

Mursumusilta pidemmästä viestistä sain hyvää ja rentoa fiilistä.

Pahispelissään Jeku oli mielestäni puolivaloilla pelissä mukana, viestit ja äänestykset tuntuivat olevan tavallaan irrallaan pelin tapahtumista. Tässä pelissä hän on kiinnittänyt enemmän huomiota tapahtumiin ja kommentoi niitä huomattavasti aktiivisemmin. Ei ole mikään mahdoton tehtävä pahisroolissakaan, mutta saan nykytyylistä hieman hyvisvibaa. Toki tässä vaiheessa perustelut ovat olleet aika fiilispohjaisia.

Monnilta, Niacinilta, Jamsterilta ja Anblickilta kaipaan laajemmat mietteet pelistä. Erityisesti Anblickilta olettaisin jo enemmän sisältöä peliin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 12:51:12

Nyt sain jonkunlaista analyysia kasaan.

Anblick (4 viestiä)
Anblickin viesteistä huokuu niiden rentous. Viesteissä ei tosin ole paljon sisältöä. Anblickiltä olisi kiva kuulla jotakin lisää.

Cameron (6 viestiä)
Annan Cameronille hyvisvibaa, koska hän teki virheen prosenttilaskuissa. :D Cameronin vastaukset ovat olleet Anblickin tapaan rentoja.

Halima (9 viestiä)
Halima onkin jo haastavampi tapaus. Haliman tyyli viime peliin verrattuna muuttui täysin. Viesteistä huokuu jotakin muuta. Halima on puhunut paljon peliteknisyyksistä. Myös seuraava lainaus on hiukan outo.
Halima kirjoitti:Meizin epäilyttävyys sen sijaan nousi siitä, että epäili porkkanaa (mun mielestä turhasta) -> viime pelissä oltiin tosi samanmielisiä Meizin kanssa kun oltiin molemmat hyviksiä, voisiko nyt samanmielisyyden puutteen selittää se, että Meiz olisikin tällä kertaa pahis?


Jamsteri (1 viesti)
Missä meet, Jamsteri?

Jeku (15 viestiä)
Saan Jekun viesteistä hyvisvibaa. Ääni Zeylle on hiukan outo.

Jitachi (9 viestiä)
Viimeisimmästä viestistä annan hyvisvibaa.

Meiz (10 viestiä)
Aluksi Meiz oli minusta pahismainen. Viimeisimmän viestin perusteella mielipiteeni kuitenkin muuttui. Uskon, että pahis olisi tarttunut yhä voimakkaammin kiinni äänestyskäyttäytymiseeni, mutta Meiz puolusti sekä minua että miinaa.

miina (8 viestiä)
miina on suuri kysymysmerkki. miina vaihtoi profiilikuvan sekä hän on sanonut hiukan kyseenalaistettavia juttuja. Veikkaan kuitenkin, että kyseessä on jotain muuta kuin se, että miina olisi pahis.

Monni (1 viesti)
Tulehan kirjoittelemaan jotain!

Mursumus (2 viestiä)
Ekasta viestistä vähän hyvisvibaa: aika hauska. Toisesta vististä myös. Odotan lisää tekstiä Mursumukselta.

Niacin (2 viestiä)
Seuraava Niacinin lainaus antaa hänelle enemmän hyvisvibaa kuin pahisvibaa. Toisaalta, ei sitä koskaan tiedä.
Niacin kirjoitti:En osaa oikein olla avuksi meille nyt, anteeksi!


porkkana (3 viestiä)
En oikein osaa muodostaa mielipidettä porkkanasta. Saattanee johtua siitä, että hänen ääni on minulla.

Ronen (3 viestiä)
Ronenin kysymykset herättää ristiriitaisia tunteita. Ne antaa sekä hyvis- että pahisvibaa. Huomasin myös, että hän kävi viime yönä ilmoittamassa poissaolon, muttei kommentoinut mitään tähän peliin liittyen. Ehkä hän ei kerennyt?

Tetradynamia (0 viestiä)

Violet (6 viestiä)
Violetin viesteistä ei saa otetta. Toisaalta ne on järkeviä, mutta viestien taakse voi kätkeytyä myös pahis.

Zey (11 viestiä)
Zeyn viestit ovat puuduttavaa lukemista! Eli en jaksanut lukea niitä enää ajatuksen kanssa. :D En usko, että pahis lähtisi noin kärkkäästi johtamaan keskustelua. Hiukan kummaksun Violetia ja Jekua, jotka äänestivät Zeytä, koska itse en äänestäisi.

Tässä oli nyt jotain.

En äänestä:
Anblick, Cameron, Jeku ja Zey

Tuskin äänestän:
Jitachi, Meiz, miina, Mursumus ja Violet

Täysin neutraalit:
Jamsteri, Monni

Voisin harkita:
Niacin, Ronen ja porkkana

Kysymysmerkki:
Tetradynamia

Toistaiseksi epäillyttävin:
Halima

Mikäli Tetradynamia herää, siirrän ääneni luultavasti Halimalle. Mikäli ei, harkitsen äänen siirtämistä hyvin tarkkaan.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Monni » 15.07.2017 13:00:34

Hiljaisuudesta terve ja herättelyt on kuultu :D Vastailen Ronenin kysymyksiin samalla kun pohdin peliä tähän mennessä. Hyvät kysymykset vaikka tekis mieli sanoa jokaiseen näin ekassa pelissä ”entiiä” ^^' Mutta koitetaan!

1. Pelaatteko mieluummin hyvisten vai pahisten puolella? (Tai jos kokemusta löytyy kovin vähän, kumman puolella mieluummin ajattelisitte haluavanne pelata?)

- Koska pelikokemusta ei ole, haluan pelata hyvisten puolella. On tarpeeksi hankalaa tajuta pelin ideaa ja kulkua saati olla lisäpaineen alla (muiden puheista olettaen että pahisrooli aiheuttaa lisäpaineita).

2. Entä erikoisroolit? Pelaatteko mielellään sellaisia ja/tai pelejä, joissa niitä on, vai tykkäättekö enemmän "vaniljapeleistä" (eli sellaisista joissa on vain tavallisia kyläläisiä ja pahiksia)?

- Vaniljapeli. Huomaa tässä pelissä, että kun on erikoisrooleja liuta ja kokeneet pelaajat keskittyy väittelemään niistä (Zey vs Cameron) niin minun ajatukset harhautuvat. En vaan pysty ymmärtämään niin tarkkaan. Taktiikoista ja numeroista jankkaus kyllästytti paljon ja palasin kun siitä oli menty eteenpäin. Ekaksi peliksi haluan ymmärtää pelin ideaa ja kulkua, en keskittyä nippeliasioihin. Uutena pelaajana mikäli omaa erikoisroolin on yksin vaikeaa pohtia esilletuloa ja viesteistä poimii kaikki vinkit ja tämä väittely oli puuduttavaa eikä juuri auta. Osittain tästä syystä myös oma antiaktiivisuus koska ei siihen väittelyyn voinut tai halunnut sekaantua. Kuitenkin tästä keskustelusta pitäisi poimia viboja ja analysoida tarkemmin sanavalintoja. En saa kummastakaan irti muuta kuin väittelyinnokkuuden, joka voi ihan hyvin olla hyviksen tai pahiksen. Itsellä tulee mieleen näin lopuksi keskustelun uudelleen läpikäyneenä, että parivaljakko haluaa sekottaa pakkaa ja vie asiat yksityiskohtaisuuksiin viemällä huomion muusta – pahismaista? Mutta eivät millään halua tulla keskenään samalle kannalle, että tuskin yhtä köyttä vetävät? Kumpi kallistuu hyvikseen ja kumpi pahikseen… siihen en ota vielä kantaa vaan jatkan seuraamista ja aiheiden vaihtumista.

Lisäksi pelissä on suuresti huomiota kiinnittänyt pelaajien vertaavan toisten käyttäytymistä aikaisempaan peliin. Jos olisin hyvis ollu aiemmassa pelissä ja nyt oisin pahis, niin kai koittaisin mahdollisimman paljon pelata kuten aiemmin hyviksenä? Näkyykö pelityylissä oikeasti niin paljon eroja roolin mukaan, että sillä voi tehdä johtopäätöksiä? Kokeneimmat vois ottaa koppia tästä ja koittaa vastata :)

3. Miten hiljaisia, juuri ja juuri aktiivisuusvaatimukset täyttäviä pelaajia pitäisi kohdella? Pitäisikö äänestää ulos vai jättää pyörimään jalkoihin?

- Kieltämättä huolestutti kun Ares osoitti halukkuutta lynkata hiljaiset. Onneksi Ares on nyt keskittynyt vain ”täysin hiljaista” eli kohdentaa Tetraan ja on aikonut poistaa äänensä jos Tetra aktivoituu. Ymmärrän tämän ”periaatteen”, mutta toisaalta täällä tulisi mennä aina edelle epäilyttävät ja pahismaiset, eikö? Eli jos joku muu herättää epäilyjä niin miksi äänestää Tetraa?

Pieni puolustus omalle hiljaisuudelle ja vetoan kokeamattomuuteen. En halua heittää tänne off-topic aiheita, koska ne ovat epäilyttäviä. Kannanotto ilman perusteluja on epäilyttävää. Hiljaisuus on myös epäilyttävää.. Jösses, pakkohan tässä on kerätä rohkeutta vähän tässä sivussa että uskaltaa sanoa yhtään mitään :D

Loppuun omat epäilykset miinalle, mulla tuli naurunpyrähdys kun näin sun avatarin. Siis toisista se on ollut ilm. aivan hyväksyttävää, mutta minusta se on oikeasti kummaa, että miksi laittaa kissan kuva? Mikä tahansa muu kuva olisi ollut sopiva, mutta laitoit kissan. Mietin omaa avataria kun liityin tänne ja ajattelin kyllä että kai se on automaatio että ei peliin liittyvää. Joten näin pienestä otan pahisvibaa! Tiedän, että miina on puolustautunut kuvavalintaan jo, mutta miina pelaa niin ylihyvistä ottamatta kunnolla kantaa vaikka on jo pelistä vähän kokemusta että ihmetyttää.

Mitä mieltä muut uudet ovat tässä vaiheessa pelin kulusta? :)
Avatar
Monni
Kyläläinen
 
Viestit: 4
Liittynyt: 09.07.2017 08:07:25

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Violet » 15.07.2017 13:01:56

Zeyn vastaus vaikuttaa järkevältä, elikkäs --Zey

Ares kirjoitti:Käsittääkseni Zey on putoamisvaarassa, ei Tetra. Jos joku äänestäisi nyt Tetraa, harkitsisin ääneni poistamista. Tällä hetkellä ei ole parempaakaan kohdetta, koska haluan toimia rationaalisesti ensimmäisenä päivänä, jolloin yleensä lynkkauksen kohteeksi valikoituu hyvis. Nyt voin oikeuttaa ääneni. Voin toki sen siirtää jolllekin muulle, mutta todennäköisyys, että se osuu hyvikseen, on 80 prosenttia ja mahdollista on myös se, että se osuu erikoishyvikseen.

Odotan, josko Tetra herää ja haluaisin myös kuulla, että miksi hän ei ole päässyt käymään foorumilla. Unohtiko hän pelin? Mikäli Tetra joutuu putoamisvaaraan, siirrän ääneni, jos joku muu pelaaja epäillyttää.


Seuraavassa viestissä:

Ares kirjoitti:Mikäli Tetradynamia herää, siirrän ääneni luultavasti Halimalle. Mikäli ei, harkitsen äänen siirtämistä hyvin tarkkaan.

++ Tetradynamia

Tetra on nyt putoamassa. Kuinka toimit? Ja tiedän, että tästä viestistä tuli tynkä, mutta halusin heittää äänen mahdollisimman nopeasti, kun on jo viimeinen päivä meneillään.

// Monni väliin
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 13:18:37

Violet kirjoitti:Zeyn vastaus vaikuttaa järkevältä, elikkäs --Zey

Ares kirjoitti:Käsittääkseni Zey on putoamisvaarassa, ei Tetra. Jos joku äänestäisi nyt Tetraa, harkitsisin ääneni poistamista. Tällä hetkellä ei ole parempaakaan kohdetta, koska haluan toimia rationaalisesti ensimmäisenä päivänä, jolloin yleensä lynkkauksen kohteeksi valikoituu hyvis. Nyt voin oikeuttaa ääneni. Voin toki sen siirtää jolllekin muulle, mutta todennäköisyys, että se osuu hyvikseen, on 80 prosenttia ja mahdollista on myös se, että se osuu erikoishyvikseen.

Odotan, josko Tetra herää ja haluaisin myös kuulla, että miksi hän ei ole päässyt käymään foorumilla. Unohtiko hän pelin? Mikäli Tetra joutuu putoamisvaaraan, siirrän ääneni, jos joku muu pelaaja epäillyttää.


Seuraavassa viestissä:

Ares kirjoitti:Mikäli Tetradynamia herää, siirrän ääneni luultavasti Halimalle. Mikäli ei, harkitsen äänen siirtämistä hyvin tarkkaan.

++ Tetradynamia

Tetra on nyt putoamassa. Kuinka toimit? Ja tiedän, että tästä viestistä tuli tynkä, mutta halusin heittää äänen mahdollisimman nopeasti, kun on jo viimeinen päivä meneillään.

// Monni väliin

Hyväksytäänkö äänesi, koska laitoit välin plusmerkkien ja Tetradynamian väliin? :D No tämä on pilkunviilausta, tiedetään.

Violet, olet itse kyseenalaistanut herättelyääni-periaatteeni. Tässä yrität selvästi lisätä painetta hartioilleni. Vähän kummastuttaa tämä sijun käytös, koska et taida haluta sitä, että Tetra tippuu?
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 13:23:53

Monni kirjoitti:Ymmärrän tämän ”periaatteen”, mutta toisaalta täällä tulisi mennä aina edelle epäilyttävät ja pahismaiset, eikö? Eli jos joku muu herättää epäilyjä niin miksi äänestää Tetraa?

Kyllä vain. Tässä maalataan nyt musta aikalailla pahista ja en tiedä, kuinka monta kertaa mulla täytyy kertoa faktat.

Tässä nyt siis ajatuskulkuni:
- Äänestän heräämätöntä pelaajaa. On outoa osallistua peliin osallistumatta kuitenkaan. Heräämätön pelaaja voi olla hyvis, pahisntai erikoishyvis. Tiedän, että on riski äänestää heräämätöntä pelaajaa.
- Siirrän ääneni välittömästi, kun heräämätön pelaaja herää, ellei hän sitten käyttäydy todella pahismaisesti. Mikäli hän ei herää, jätän äänestämättä tai siirrän äänen pahismaiselle pelaajalle.
- Heräämättömästä, antiaktiivisesta pelaajasta on mielestäni loppupeleissä haittaa hyviksille.

Selvästi huomaa, että valtaosa ei tykkää / kyseenalaistaa ajatuskulkuni. Täytynee ensi peliin miettiä uudenlaista lähestymistapaa.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 15.07.2017 13:38:16

Ja Zeyn kysymykseen miksi Cameron kallistuu hyvikseen.
Cam vastaili aika rennosti Zeyn kysymyksiin.
Pahis-Cam olisi luultavasti hermostunut.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Jita » 15.07.2017 13:59:40

Ares, luulen suurimman ongelman tässä olevan että tunnut itsepäisyydelläsi menevän siitä missä aita on matalin. Tetra ei ole herännyt ollenkaan, joten jos hän jää henkiin ja putoaa antiaktiivisuuteen, meillä on hyvä mahdollisuus saada tilalle aktiivisempi pelaaja tilalle. En tajua kuinka monta kertaa se täytyy sanoa että haitta ei tule olemaan pysyvä. Tosin Violetin reaktio kummastuttaa myös mua. Äänestääkö hän todellakin Tetraa vain saadakseen Areksen äänen väkisin vaihtumaan? Vielä hassummalta tuntuu, että Violet taisi juuri äänellään muuten pistää hänet putoamisriskin alle? Oletko valmis ottamaan riskin että hän on hyviserikoinen ja tapattamaan pelaaja jolle on antiaktiivisuussääntöjen takia mahdollisuus saada korvaaja?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Ares » 15.07.2017 14:10:53

Se on totta, että oon itsepäinen. :s Viime pelissä näihin epäaktiivisiin pelaajiin meni moti ja tein linjavedon itselleni, mutta näyttänee siltä, että minun täytyy muuttaa sitä. Jos siirrän ääntäni, rauhoittaako se teitä? En kyllä yksinkertaisesti ymmärrä, miksi herättelyäänestä tuli näin suuri numero, oikeasti.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Violet » 15.07.2017 14:27:26

Ääneni tarkoitusta voi varmaankin arvella viestistäni. Siinä oli lievästi ristiriidassa olevat kommentit Arekselta suhteessa Tetran ääneen (jos joutuu putoamisvaaraan, harkitsen poistoa, kunhan joku epäilyttää vs. Jos ei herää, harkitsee hyvin tarkkaan, mikä vihjaa ettei vaihda). Samalla myös painotin haluani antaa ääni mahdollisimman nopeasti, jotta siitä saa reaktioita, ja jotta pääsen vielä turvallisessa ajassa vaihtamaan ääneni jollekulle muulla. Luulisi Jitachin arvanneen, että kyseessä on reaktionhakuääni. Vaihtaako Ares äänensä heräämättömältä henkilölle, joka on "toistaiseksi epäilyttävin"? Kumman pelaajan kuolema antaa enemmän tietoa huomista varten?

Mitä tulee arviooni tilanteesta, niin pidän Aresta nyt lievästi hyvismäisenä. Pahiksena hän olisi todennäköisesti taipunut jo useamman pelaajan painostukseen. Kohta ruuan jälkeen pääsen toivottavasti tekemään listausta pelaajista.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Jita » 15.07.2017 14:47:39

Violet, odotinkin sen olevan jonkin näköistä reaktionhakua. Itse asiassa odotin myös Areksen säikähtävän ääntä koska nyt hänen itsepäisyydellään saattaa olla konkreettinen seuraus. Omasta mielestäni suurin ongelma ei ole itse äänessä vaan koko myrskyssä joka siitä syntyi. Tämä koko tilanne on sinänsä hieman omituinen koska kuten Ares mainitsi itse aikaisemmin, Tetra ei edes ollut putoamisvaarassa, vaan Zey. En edes pelaajien käytöksen perusteella usko että Tetra olisi vakavassa putoamisvaarassa koska yksi Ares omalla mielipiteellään epäaktiivien lynkkauksesta ei kykene lynkkaamaan Tetraa yksin. Ares on tuntunut puolustelevan oman äänensä oikeutusta hyvinkin vahvasti, ja ainakin omissa silmissäni tuntuu helpolta bandwagonilta ruveta kyseenalaistamaan sitä. Ehkä rehellisesti sanoen jopa liian helpolta. Pahiksen on mielestäni tässä helppoa saada 'epäilyksiä' aikaan ja koska muutkin ovat sitä tehneet, se ei tunnu edes omituiselta muiden pelaajien silmissä. Koska tähän kuoroon liittyneitä on aivan liian paljon, niin yksinkertaisesti kaikki Aresta paheksuneet eivät voi olla pahiksia, mutta rupeaisin tutkimaan tarkemmin epäilijöitä sillä ajatuksella että joukossa saattaa olla joku pahistiimistä.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 1. pv päättyy la 15.7. klo 23

ViestiKirjoittaja Jita » 15.07.2017 14:51:18

Kello tulee muuten täällä Japanissa lähemmäs klo 22 tällä hetkellä, joten olen painelemassa pikkuhiljaa pehkuihin: turha odotella vastauksia ennen seuraavaa pelipäivää koska yksinkertaisesti en ole lukemassa niitä ennen huomista >_>
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa

cron