Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 07.08.2017 13:37:02

Ares kirjoitti:En usko, että ovat pahiskaksikko:
- Meiz ja Violet
- Meiz ja minä
- Jitachi ja Niacin
- Jitachi ja porkkana

Miksi muuten Jitachi + porkkana ei sovi mielestäsi pahiskaksikoksi?

Violet kirjoitti:Meiz taisi väärinymmärtää tuon viimeisimmän yötappoteoriani. Ei varmaankaan ole se reaktio, mikä tulisi, jos hän olisi sitä lähtenyt toteuttamaan. Tai voi myös olla, että selitin ajatukseni erittäin kehnosti.

Nojoo ehkä ymmärrän nyt paremmin uudelleenlukemisen jälkeen. Ajattelin sinun esittävän että tuolla taktiikalla aktiivisella pelaajalla olisi pahiksena selitys siihen ettei kuollut kyseisenä yönä (meinasit vissiin tätä pidemmällä tähtäimellä). Ja kun otit esimerkkinä nimenomaan minut, ajatus siitä että olisin taktikoinut yötapon noin vaikka se viittaisi sitten nimenomaan minuun tuntui pähkähullulta.

Niacin kirjoitti:En tarkoittanut, etteivätkö molemmat voisi olla hyviksiä. Logiikkani oli se, että koska en usko molempien olevan pahiksia, niin JOS jumpikumpi olisi, niin mielestäni ennemmin Ares, jolloin porkkana jäisi hyviksiin. Koska pidin Aresta epäilyttävämpänä, en uskonut pahis-porkkana & hyvis-Ares rooleihin. En ehkä osaa tätä logiikkaani selittää riittävän hyvin, mutta se ei omasta mielestäni poissulje hyvis-hyvis paria, enkä minusta ole muutenkaan päin honkia. En kuitenkaan ole pitänyt porkkanan hyvismäisyyttä perusteena Aresin epäilyyn, vaan ihan muita asioita. Nyt kun Ares vaikuttaa enemmän hyvismäiseltä ja porkkana lymyilee jossain (koiranpentukiireineen?), niin tällä hetkellä en ole enää yhtä vakuuttunut siitä, että Ares olisi porkkanaa epäilyttävämpi.

Ymmärrän kyllä idean joka viestissäsi olisi ollut taustalla mikäli olet hyvis, mutta tämä "JOS jompikumpi on pahis" ajatus ei kuitenkaan käy ilmi itse viestissä. Hyvisvibat porkkanalle tulevat siitä että Ares on heistä pahismaisempi, vaikkei tässä ole syytä olettaa että jommankumman heistä on oltava pahis. Pidän tuota perspektiiviä epäilyttävänä selityksestäsi huolimata.

Violet kirjoitti:Niacinilta aika kova huomio siitä, että mitä minun pahiksena kannattaa lähteä tekemään. Areksen ja porkkanan vastakkainasettelun ja Niacinin ja Jitachin vastakkainasettelun hyödyntämättä jättäminen on oiva pahisstrategia, sillä sen sijaan voin pahiksena hyökätä Meiztä kohti, jota suurin osa pitää hyvismäisenä. Tähän päämäärään pyrinkin puolustelemalla Zeytä ahkerasti eilisen päivän aikana. Nyt mua kovasti harmittaa, kun mun ultimate masterplan paljastui näin aikaisin.

En nyt oikein ymmärrä, miten tässä näet edullisen pahisstrategian, kun tässä on kuitenkin Ares VS. porkkana ja Jitachi VS. Niacin meneillään, ja minun ollessani pahis vain yksi noista neljästä on pahis, jos nyt on joku noista. Aloittamani Violet VS. Meiz tekee pelin asetelmasta kyllä kiehtovan, pakko sanoa.

En kyllä itse poissulkisi ajatusta etteikö sinulla pahiksena olisi motivaatiota alkaa maalaamaan minusta pahista sekoittaaksesi peliä entisestään. Kokemusta ja itsevarmuutta tällaiseen kuvioon löytyisi varmasti, samoin näin laaja ja itsevarma epäily voisi antaa sinusta hyvismäistä kuvaa, koska et vain sokkona seuraa olemassaolevia epäilyjä (jälkimmäinen saatetaan kokea usein pahismaiseksi toiminnaksi). Eniten kuviossa tökkii tapasi tunneloida kaikki tapahtuneet epäilemäsi henkilön pahismaisuudeksi. Esimerkiksi useampi on todennut vuorovaikutukseni Hukan kanssa antavan vahvastikin hyvisvibaa minusta, kun taas kohdallasi päinvastoin tuo vuorovaikutus on merkki meidän pahiskaveruudesta. Mielestäni nimenomaan tuo päivä on vahvin pointti hyvisroolini puolesta, joten tuo tulkinta pistää todella miettimään motiivejasi.

Pakko tosin todeta että Niacinin peruuttaminen tästä ajatuksesta nopeasti pois antaa kuvan että hän pyrkii välttämään konfliktia. Kun hän tosiaan pitää minua niin vahvasti hyviksenä ja epäilee sinua, on outoa ettei tätä näkökulmaa kyseenalaistettu sen enempää. Samoin mielestäni Niacin myös rajaa itseltään mahdolliset pahisvaihtoehdot ehkä liian helposti pois tältä päivältä, jättäen itselleen varsinaisiksi vaihtoehdoiksi vain Violetin sekä Jitachin. Saan kuvan että heidän sopiminen pahiskavereiksi tulee hänelle mieleen vasta jälkiajatuksena sen jälkeen kun olen tästä erikseen kysellyt. Tähän viittaa mm. uusien epäilyjen esittäminen Violetille kysymysten muodossa (esimerkkinä Violetin Jitachi-> Niacin epäilyjen radikaali muutos). Nykyiseen näkökulmaan päätyminen mahdollisista pahiskavereista vaikuttaa piirun verran liian yksinkertaiselta, varsinkin kun porkkana päätyi myös kanssani samaan ajatukseen siitä, ettei Violettia ole kovin helppoa sovittaa monen pahiskaveriksi (Ares sopisi, muut ei kovin helposti).

Porkkanalta kyllä arvostusta herättävä kilometripostaus, hyvää pohdintaa pelistä mielestäni. Kääntyy myös Niacinia vastaan enkä nyt osaa sanoa voisiko kyse olla aidosta epäilystä vai etäännyttämisestä. En nyt esitä yllä Niacinille epäilyjä kysymysten muodossa, mutta kommentteja näihin epäilyihin kaipaan häneltä silti.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 07.08.2017 13:58:29

Tajusin että turha pantata nyt ääntä, best bet nykytiedoilla on ++Niacin
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja porkkana » 07.08.2017 16:00:00

Jitachi
Aloitti pelin aktiivisesti, neljäs viesti oli jo kattava listaus jokaisesta. Kuten aiemmin sanoin, on siellä paljon myös tyhjää ja pelin tapahtumien kirjoittamista, mutta ei ollutkaan niin paha kuin muistin. Jitan kaikki viestit tuntuvat hieman olevan sellaisia, mutta sieltä löytää myös asiaa ja mielipiteitä. Listauksessa Ares on pahismainen, Meiz on neutraali, Niacinista ei mielipidettä, Tetraan nuiva suhtautuminen (ärsyttää hiljainen pahiskaveri?). Ääni miinalle.

Jitachi kirjoitti:
Ares kirjoitti:
Halima kirjoitti:Edelleen olen sitä mieltä, että Jekun nykyinen peli vaikuttaa enemmän hyvis-Jekulta, mutta en halua ihan vielä kertoa mitä nämä pienet erot oli, koska haluan seurata Jekua vähän pitempään ennen kuin paljastan mitä asioita huomasin. :)

Tämä on hiukan outo perustelu sivuuttaa Zeyn kysymys. Vaikuttanee siltä, että Halima yrittää pitää salassa nämä "pienet erot". Miksi et halua vielä jakaa niitä muiden kanssa? Vähän jännää, että haluat seurata häntä, koska kerroit sen jo julkisesti - Jeku voinee nyt miettiä kirjoitustyyliään. Mikset siis heti voi kertoa?

En ole Halima, mutta ainakin omasta mielestäni tutkimuskohteen kertominen ennen kuin se on valmis on hyvinkin riskialtista jo sen vuoksi että myös pahikset lukevat ketjua.

Jitachi kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:Pidän itse hyvin kyseenalaisena sitä, että hän pitää Jekua tällä hetkellä enemmän hyviksenä kuin pahiksena. Siitä lisää myöhemmin, kun pääsen käsittelyssäni Jekuun asti.

Siis häh? Miksi pidät kyseenalaisena sitä että pidän Jekua hyviksenä, vaikka itsekin pidät Jekua ennemmin hyviksenä kuin pahiksena?

Vaikka ymmärrän hyvin että halusit pitää syyn salassa, niin loppupeleissä syyn pimennossa pitäminen liian kauan tuntuu ainoastaan epäilyttävältä: aivan kuin pelaisit aikaa syyn keksimiselle.

Listauksessasi vastaat Aresille, että ymmärrät Halimaa ja tuet tämän päätöstä pitää syyt salassa, mutta sittemmin se olikin pahismaista? Vastaat toisessa quotessa toisena päivänä Halimalle (joka kuoli yöllä) ja sanot, että on epäilyttävää pitää syyt salassa? Kummallista.

Jitachi kirjoitti: Vakavammin sanotuna, mielestäni olen kyllä maininnut asiasta pelin alkupuolella ainoastaan pari kertaa ihan jo sen takia että ihmiset eivät ihmettelisi mahdollisesti hidasta vastailuani, ja ottanut sen esille sen jälkeen ainoastaan silloin kun on oleellista ollut: esimerkiksi päivän loppusäätöä ajatellen mielestäni on hyvinkin tärkeää tietää että mä ihan oikeasti olen nukkumassa enkä esimerkiksi vain lurkkaile Kylässä yrittäen välttää huomiota.

Tämä on vastaus Tetralle, joka kritisoi Jitan Japanista juttelua. Tämä on hieman yliampuva reaktio mielestäni, tai siis, miksi on tärkeää, etteivät ihmiset luule sinun lurkkaavan Kylän varjoissa? Tuntuu, että Jita yrittää etukäteen selitellä mahdollisia epäilyjä tältä suunnalta. Minä en ainakaan ole koskaan saanut epäilyjä siitä, etten ole päivän päättyessä ollut mukana vaikka todella usein ne multa jääkin välistä. :D

Toteaa Monnin olevan epäilyttävämpi kuin Jamsteri, ja puolustaa Tetraa kun Niacin äänestää tätä. Toisena päivänä Jitachista ei juuri muuta sanottavaa, kolmantena päivänä hypähtää noin viikon jälkeen takaisin peliin äänestämään Hukkaa, sekä Monnin että Hukan perusteella. Ääni tulee kohdassa, että laittaa miettimään olisiko tämä oikeasti pahiksen peliliike, mutta en pidä sitä myöskään täysin mahdottomana ajatuksena. Hieman epäilee mutta puolustelee jälleen Tetraa.

Jitachi kirjoitti:Niacin tarttui hyvin vahvasti Tetran hyvin omituiseen käytökseen kiinni toisena päivänä. Mua itseäni kuitenkin rupesi häiritsemään hieman listaus. Mielestäni listaus antaa aina hyvän kuvan toisten pelaajien ajatusmaailmasta. Kuitenkin jää vaivaamaan se, että hän käsittelee muutamat pelaajat mun mielestäni hieman ympäripyöreästi lokeroimalla heidät 'ihan järkeviä pointteja'-kategoriaan.

Hassu epäily Niacinia kohti, enkä ole ihan varma mitä mieltä Jitachi nyt olikaan mieltä siitä, että Niacin oli Tetrassa kiinni toisena päivänä.

Jitachi kirjoitti:Hukka taas rehellisesti sanoen tuntuu ehkä liian helpolta kohteelta, Hukan omat epäloogisuudet ja punaisen langan ajoittain katoaminen saattaa aiheuttaa sen, mutta mulla on täysi fiilis hänen pahikseudestaan kun ne lisää Monnin viimeiseen kommenttiin.

Aiemmin mietin vähän, voisiko Hukka-ääni olla pahiksen antama, mutta ”täysi fiilis hänen pahikseudestaan” on kyllä sen verran vahvasti sanottu ”tiedän varmasti, että hän on pahis”, että nyt pitää miettiä sanoisiko Jitachi oikeasti tietävänsä varmuudella Hukan roolin ollessaan itse pahis.. :D

Jitachi kirjoitti: Niacinin temppu taas oli puskista tullut erikoisimplikaatio johon kaikki pohjustus on yksi helposti missattava lausunto, joka kummastutti mua päivän loppukahinoissa. Pidän tosin myös mahdollisena, että Niacin ainoastaan sortui tässä tapauksessa ylianalysointiin, kuten itse viestissään kertoo.

Jitachi kirjoitti: Niacin teki pelipäivän lopussa liikkeen, jonka kykenee tulkitsemaan hyvin helposti pelastusyritykseksi vaikka aikaisemmin piti Hukkaa jonkin verran pahismaisena. Pidän hyvin hämmentävänä.

Mielipide vaihtui 4. päivän ensimmäisen ja toisen viestin välillä aika paljon. Ensin äänenvaihdos kummastuttaa ja se saattaa olla vain ylireagointia, mutta listauksessa se on jo hämmentävää ja yksi syy epäilyille. Minua myös hämmentää se, ettei Jitachi yhtään tuntunut huomioivan sitä, että Niacin antoi 3. äänen Hukalle asettaen tämän 3-1 äänitilanteeseen muihin verrattuna. Ihmettelee myös Niacinin reaktiota Jitan syytöksiin hatusta vetämiselle, jota myös kummastelin. Ihmettelen kyllä miksi Jitachi vetää äänensä pois Niacinilta vain poissaolon vuoksi, mutta äänestää Tetraa joka on pudottautunut eikä todellakaan pääse puolustautumaan? Olisi myös lynkkaamassa Mursun joka on epäaktiivinen. Se on kyllä myös mielestäni hyvismäistä äänestää Tetraa koska varapelaajaa ei löytynyt edeltävällekään antiaktiiville, mutta toisaalta voi olla myös hyvispisteiden kalastelua tai helppo tapa uhrata pahiskaveri ja saada siitä paljon hyvispisteitä. En nyt tämän uudelleen lukemisen myötä olekaan niin varma, etteivät Jitachi ja Violet voisi olla pahiskavereita.

Ares kirjoitti: Jos Jitachi on pahis, lisäksi hän tietää Tetran olevan hyvis.

Tällainen oli jäänyt huomaamatta ennen, mutta tekisi niin mieli huutaa että Ares on pahis Jitachin kanssa, kun tällaisia kirjoitellaan! Kuulostaa aivan lipsahdukselta, että Jitachi tietää Tetran olevan hyvis. Ja miten Jitachi sen tietäisi? Olemalla pahis. Ja miten Ares tietäisi tämän? No olemalla itsekin pahis. Mutta annan olla, ei mun tarvitse jokaiseen sanamuotoon tarttua ja saada selitystä miksi näin on kirjoitettu.. :D

Jitachi kirjoitti: porkkana onkin jännempi tapaus. Hukka piti porkkanaa alkuun pahismaisena mutta sitten porkkana 'hyvismäistyi'. En erityisesti tajua sitä, mitä Hukka tarkoitti porkkanan 'pahismaisilla' ajankohdilla: mun silmissäni viestien ajoituksessa ei ole erityisesti ollut mitään väärää. Äänetkin ovat tulleet hyvissä ajoin, ja pelaajilla on ollut reilusti aikaa puolustautua. Osin selittäisin pienen antiaktiivisuuden koiranpennulla (heh, mikä yhteensattuma), ja sukuloinnilla mutta siihen nähden ollut mielestäni aktiivinen. En siis ymmärrä ollenkaan Hukan syytöksiä. Yleisesti käytös tuntuu molemmin puolin sellaiselta että pidän hyvin epätodennäköisenä sitä että olisivat samalla puolella.

Jitachi kirjoitti: Mun listani hyvismäisimmästä alkaen on Jeku, Meiz, Ares, Zey, Violet, porkkana, Niacin.

Miksi olen Niacinin jälkeen ensimmäinen, jota äänestäisit, vaikka viimeisin kommenttisi minusta ennen tätä on, ettet näe minua Hukan kanssa pahisparina? :-D Johtuuko tämä siitä, että olin saanut hieman pahisepäilyä ja äänenkin olin saanut tuossa vaiheessa, niin minun äänestykselle olisi hyvä syy jos tarvitsisi pelastaa vaikkapa pahispari?

Huh, vihdoin sain luettua Jitachin koko pelin, kun jo aiemmin mututuntumalla heitin pahisepäilyä siihen suuntaan mutta nyt on jotain konkreettista syytä miksi epäillä! Jitachin peli on muuttunut todella vaisuksi sitten alun, voiko syynä olla ärsyttävä pahisrooli vaiko tosiaan motivaation puute josta Jitachi aiemmin myös mainitsi. Pienet epäselkeydet viesteissä joita olen ylhäällä maininnut epäilyttävät hiljenemisen lisäksi (pahisrooli kävi liian raskaaksi?), kuin myös se, että olen yhtäkkiä ilman selitystä hypännyt pahismaisten joukkoon. Hukka-ääni on voinut olla myös pahiskaverista pesäeron tekoa ja tässä epäilyttää tosiaan se täysi varmuus Hukan pahikseudesta.

Niacin-Jita ei kyllä sovi millään mun päähän pahiskaksikoksi, mutta Jitachi-Tetra/Violet ei ole enää niin mahdoton kuin aiemmin luulin. Jitachi ja Tetra ovat olleet suhteellisen etäisiä alkuun, enkä pidä mahdottomana että Tetran äänestys tämän pudottua olisi ollut hyvispisteiden hakua kun äänestetään pahiskaveri ulos. En pidä tätä kuitenkaan todennäköisenä, tai ainakaan se ei ole ykkösarvaukseni pahispariksi vaikka mahdollista se voisi olla näin kokeneille pelaajille.

Ares kirjoitti: Jitan mielestä Tetraa ei olisi pitänyt lynkata, koska hänen tilalleen saattaisi löytyä aktiivinen pelaaja, mutta myöhemmin Jita oli valmis lynkkaamaan antiaktiiveja (Mursu ja Tetra).

Missä kohtaa Jitachi kommentoi, ettei haluaisi lynkata Tetraa? Jita sanoi Tetran olleen masentavan epäaktiivinen, ja sen jälkeen on jo vaihtamassa ääntä Niacinilta tälle.

--

Seuraavaan viestiin mennessä luen mitä tämän päivän aikana on oikein tapahtunut ja tulee myös hieman ajatusta pahispareista, sekä ääntä.
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja porkkana » 07.08.2017 17:27:50

Violet kirjoitti: Eilen Meiz ampui alas väitteitäni Zeyn hyvismäisyydestä, ja näen Meizin kommentin Zeystä ja pahiskaverin kyvyttömyydestä pelastaa tätä myös Zeyn pudottamiseen kannustavana.

Meiz piti Zeytä pahismaisena, miksi on outoa että Meiz oli Zeyn pudottamisen kannalla?

Ares kirjoitti: Minusta minä ja Meiz ollaan liian räväköitä parivaljakoksi nimenomaan sen takia, koska olemme puolustelleet koko pelin ajan toisiamme.

Sanoin, että annan olla, mutta en pysty. Kukaan ei ole epäillyt teitä pahispariksi, miksi puolustelet sitä vastaan?

Ares kirjoitti:Zeyn paljastuminen hyvikseksi ei vaikuta paljoa pelaaja-analyyseihini. Minua harmittaa ennen kaikkea se, että olisi pitänyt kuitenkin lynkata porkkana.

Mitä minun lynkkaaminen olisi kertonut muiden rooleista?

Ares kirjoitti: Jälleen eilen Meiz sai minut vakuuttuneeksi porkkanasta. porkkanan ja Hukan dialogi vaikuttaa enemmän pahis-hyvisdialogilta.

Ja miksi, kun olet juuri sanonut että sinun olisi pitänyt lynkata minut, sanot, että Meiz sai sinut vakuuttuneeksi että olisin hyvis ja että minun ja Hukan puheet kuulosti enemmän hyvis-pahis -keskustelulta? (Violet kysyikin samaa jo)

Violet kirjoitti: Mieleeni tuli vielä tuosta Anblickin yötaposta mieleen... Entäpä jos se oli tahallinen pahiksilta, ja sen oli tarkoitus näyttää siltä, että pahikset olisivat vain jättäneet yönimen laittamatta? Tästä olisi pahiksille kaksi hyötyä: 1) Saa vietyä epäilyjä väärille jäljille ja 2) jos pahis olisi henkilö, jonka asema pelissä on ollut suhteellisen hyvä, kuten vaikkapa Meiz, niin hän ei saisi epäilyjä siitä, ettei ole joutunut yötapon kohteeksi. Joo, tiedän että olen vähän liikaa kiinni tässä Anblickin yötapossa, mutta se häiritsee, ja pahastil. Tämäkin on vain yksi mahdollinen teoria siitä.

2. kohta on periaatteessa mahdollinen, että piti tappaa joku että jäisi ”hyvisbufferi”. Lasken itseni siihen, en ehkä enää ole kaikkien mielestä hyvis mutta olin aika pitkälti hyvismäisenä pidetty ennen eilistä. Tämä viittaisi Niaciniin tai Meiziin. Mutta anna sen yötapon jo olla, kyllä me saadaan tietää pahiksilta aikanaan miksi Anblick. :D

Ares kirjoitti: Jitachi voisi olla myöskin sinun tai Meizin pahispari.

Miksi? (kyse Violetista)

Ares kirjoitti: En usko, että Niacin on ainakaan Jitachin pahispari. Kumpi on teidän mielestä pahismaisempi, Niacin vai Jitachi?

Miksi? Ja Jitachi tällä hetkellä, mutta voi olla että viestin loppuun mennessä tämä muuttuu. :D

Niacin kirjoitti: Tarkoitat varmaan sitä kun mietin, voisiko Monni ja Jamsteri olla vapareita? En tullut siinä ajatelleeksi, että pahikset saattaisi hyötyä siitä huomiosta, jos olisinkin ollut oikeassa. Tuntui vain, että pitää sekin vaihtoehto ottaa puheeksi, kun vaikutti että kaikki piti viestien samankaltaisuutta automaattisesti pahiskeskustelun tuloksena ja oli siksi heitä lynkkaamassa, vaikka se olisi mielestäni voinut olla hyviskeskustelustakin. Pitää kyllä pitää tämä erikoisten salailu paremmin mielessä, jos joskus vielä pelaan.

Joo juuri tätä. Ja periaatteessa ymmärrän pointtisi, mutta itse pidän sitä pahismaisena kun erikoisten arvailu auttaa vain lähinnä pahiksia. Ja ehdottomasti vain uudestaan mukaan pelailemaan! :)

--

Jitachi - Niacin
En pidä todennäköisenä, Jita aloitti Nian epäilyt kauan sitten ja Nia on nyt myös alkanut epäilemään Jitaa, eli en usko tämän olevan mahdollinen pahispari.

Jitachi- Violet(Tetra)
En pidä todennäköisenä, vaikka mahdollinen periaatteessa voisikin olla Tetran suhtautumisen vuoksi Jitaan, ja Jita olisi saanut hyvin kerättyä hyvispropsit lynkkaamalla pudottautuneen Tetran.

Jitachi - Ares
Molemmat ovat antaneet toisilleen hyvisvibaa pitkin peliä, ensin Jitachi epäili Aresta mutta ei myöhemmin nähnyt Aresta pahiksena. Molemmat toisilleen 3. hyvismäisiä Jekun ja Meizin jälkeen. Kumpikaan ei ole kaikkein hyvismäisin toisen mielestä, mutta siltikään ei tarvitse epäillä toista ja pitää etäisyyttä ilman, että tarvitsisi kommentoida toisen peliä. Mahdollinen pahispari.

Jitachi - Meiz
En näe Meiziä pahiksena eli en usko tähän pahispariin. Jitachi on asettanut Meizin hyvismäisimmäksi Jekun jälkeen, Meiz taas on epäillyt Jitachia ja uskon että oli valmis äänestämään tämän ulos eilen. Vaihtoi kyllä äänen Zeylle. Periaatteessa tämä voisi olla pahispari, Meiz on kyllä epäillyt Jitaa mutta ei kuitenkaan koskaan äänen verran. Paitsi eilen, jolloin vaihtoi äänen pois.

Niacin - Violet(Tetra)
En pidä todennäköisenä, Nia on listannut Violetin pahismaiseksi tälle päivälle (rajaten vaihtoehtonsa Violetiin ja Jitaan, en näe miksi olisi rajannut pahiskaverinsa näin pieneen tilaan) ja oli myös kovasti syyttämässä Tetraa hiljaisuudesta ja äänesti tätä. Violet on maininnut Nian olevan pahismaisempi kuin Jita, mutta ei kuitenkaan ole nähnyt yhtä paljoa vaivaa tämän pahismaisuuksien etsimiseen kuin minun ja Meizin kohdalla. Tällä hetkellä en näe pahisparina, mutta odotan innolla mitä Violet on mieltä Niacinista tarkemmin.

Niacin - Ares
Niacin on kevyesti epäillyt Aresta koko pelin ajan vaihdellen hyvismäisestä epäilyttävään, mutta epäilyt eivät ole kasvaneet niin paljoa, että äänestäisi. Eilisen äänestyskäyttäytymisen perusteella epäilyttää vähemmän. Sopivan neutraali suhtautuminen pahiskaveriin. Ares taas oli äänestämässä Niaa ulos eilen, mutta vaihtoi lopulta äänen Zeylle. Epäilyttävää on, että Ares hyppäsi äänestyslistallaan minun ja Nian yli Zeyn äänestykseen. Minut vakuutettiin hyvikseksi, miksi ei siltikään Niacin? Mahdollinen pahispari.

Niacin - Meiz
En pidä mahdollisena pahisparina tällä hetkellä, sillä Meiz ei ole mielestäni pahismainen ja lisäksi äänestänyt tänään Nian johtoon. Jatkan ehkä tästä parista vielä, sillä tätä menoa mulla ei ole yhtään järkevää pahisparia joten täytyy ehkä ottaa Meiz mukaan pohdintoihin hieman vakavammin.

--

Äh, en ihan ehtinyt tehdä loppuun. Käsittelemättä jäi Violet, Ares ja Meiz loppujen yhdistelmien kanssa. Lupasin ääntä, mutta joudutte nyt odottamaan sen kanssa sittenkin. :D Jitachi ja Niacin ovat epäilyttävimmät tällä hetkellä, Violet tuntui aidosti turhautuneelta kun Zey lynkattiin ja tämän työ meni hukkaan. Hyvisvibaa siitä. Nyt lähden treeneihin, huomenna pääsen jatkamaan tätä. :>
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 07.08.2017 17:33:52

Hyvää pohdintaa on tullut, mutta kysymyksiin en nyt kerkeä vastaamaan. Tämä päivä on ollut kiireinen ja tulen olemaan poissa seuraavat 24 tuntia, joten huomenna illalla tulee viesti.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 07.08.2017 20:48:25

[off]porkkana: ihan ensimmäisenä mun on pakko pahoitella ja selittää täällä miksi pudottauduin toisesta pelistä ja osittain myös tän pelin suhteen ennen kuin rupean sanomaan yhtään mitään muuta. Olen hirveän itsekäs siinä suhteessa, että mun olisi pitänyt pudottautua jo ajat sitten tajutessani että teini-iässä mua kiusannut masennus on uusiutunut ja pidän rehellisesti sanoen tärkeämpänä sitä että mä olen oikeasti hengissä kuin sitä että pysyisin hengissä pelissä loppuun asti. En kuitenkaan kyennyt tiputtautumaan molemmista käynnissä olevista peleistä koska olen käyttänyt peliin liikaa aikaa voidakseni pudottautua pelistä pois hyvällä omatunnolla. Tiedostan että olen hiljentynyt hyvinkin dramaattisesti, osin oikeiden kiireiden vuoks mutta rehellisesti olen hyvin nolona jo siitä että hiljenen kesken kaiken itselleni epätyypillisesti: siitäkin huolimatta että olin koko viikonlopun töissä >_> Mä oikeasti tahtoisin pudottautua mutta käytännössä sydän sanoo ei.[/off]

porkkana][quote="Jitachi kirjoitti: Vakavammin sanotuna, mielestäni olen kyllä maininnut asiasta pelin alkupuolella ainoastaan pari kertaa ihan jo sen takia että ihmiset eivät ihmettelisi mahdollisesti hidasta vastailuani, ja ottanut sen esille sen jälkeen ainoastaan silloin kun on oleellista ollut: esimerkiksi päivän loppusäätöä ajatellen mielestäni on hyvinkin tärkeää tietää että mä ihan oikeasti olen nukkumassa enkä esimerkiksi vain lurkkaile Kylässä yrittäen välttää huomiota.

Tämä on vastaus Tetralle, joka kritisoi Jitan Japanista juttelua. Tämä on hieman yliampuva reaktio mielestäni, tai siis, miksi on tärkeää, etteivät ihmiset luule sinun lurkkaavan Kylän varjoissa? Tuntuu, että Jita yrittää etukäteen selitellä mahdollisia epäilyjä tältä suunnalta. Minä en ainakaan ole koskaan saanut epäilyjä siitä, etten ole päivän päättyessä ollut mukana vaikka todella usein ne multa jääkin välistä. :D[/quote]
Mun pointtini tässä oli suora Tetralle vinoilu, koska hänen ekan päivän hiljaisuutensa. Ellet satu muistamaan, hän lurkkaili varjoissa vältellen huomiota.

Haluaisin kyllä yleisesti ottaen tietää, missä vaiheessa olen puolustellut Tetraa, omasta näkökulmasta en pidä erityisesti puolusteluna sitä että totean omituisten peliliikkeiden tekemisen olevan puhtaasti hänen kaltaistaan. Joka tapauksessa "Niacin tarttui Tetran omituiseen käytökseen" oli puhtaasti "Niacin tarttui Tetran omituiseen käytökseen" ilman minkään tapaista kommenttia siitä, olisiko se hyvismäistä vai pahismaista. Vastaus on että mulla ei ole erityisesti muuta mielipidettä kuin että se tapahtui.

porkkana kirjoitti:
Jitachi kirjoitti: Niacinin temppu taas oli puskista tullut erikoisimplikaatio johon kaikki pohjustus on yksi helposti missattava lausunto, joka kummastutti mua päivän loppukahinoissa. Pidän tosin myös mahdollisena, että Niacin ainoastaan sortui tässä tapauksessa ylianalysointiin, kuten itse viestissään kertoo.

Jitachi kirjoitti: Niacin teki pelipäivän lopussa liikkeen, jonka kykenee tulkitsemaan hyvin helposti pelastusyritykseksi vaikka aikaisemmin piti Hukkaa jonkin verran pahismaisena. Pidän hyvin hämmentävänä.

Mielipide vaihtui 4. päivän ensimmäisen ja toisen viestin välillä aika paljon. Ensin äänenvaihdos kummastuttaa ja se saattaa olla vain ylireagointia, mutta listauksessa se on jo hämmentävää ja yksi syy epäilyille. Minua myös hämmentää se, ettei Jitachi yhtään tuntunut huomioivan sitä, että Niacin antoi 3. äänen Hukalle asettaen tämän 3-1 äänitilanteeseen muihin verrattuna. Ihmettelee myös Niacinin reaktiota Jitan syytöksiin hatusta vetämiselle, jota myös kummastelin. Ihmettelen kyllä miksi Jitachi vetää äänensä pois Niacinilta vain poissaolon vuoksi, mutta äänestää Tetraa joka on pudottautunut eikä todellakaan pääse puolustautumaan? Olisi myös lynkkaamassa Mursun joka on epäaktiivinen. Se on kyllä myös mielestäni hyvismäistä äänestää Tetraa koska varapelaajaa ei löytynyt edeltävällekään antiaktiiville, mutta toisaalta voi olla myös hyvispisteiden kalastelua tai helppo tapa uhrata pahiskaveri ja saada siitä paljon hyvispisteitä. En nyt tämän uudelleen lukemisen myötä olekaan niin varma, etteivät Jitachi ja Violet voisi olla pahiskavereita.


Ja mistä lähtien olen ollut sitä mieltä että pahis ei voi ylireagoida :D Viestit eivät ymmärtääkseni sulje toisiaan pois joten en tajua pointtia. Niacinin Hukka-äänen ajankohdassa pidän hyvinkin mahdollisena sitä että hän olisi hätiköidysti pistänyt äänen uskoessaan että Hukkaa oltaisiin muutenkin lynkkaamassa. Äänen veto Nacinilta johtui puhtaasti, koska muistin poissaolon vasta postattuani viestin äänestettyäni häntä, ja pidän hyvinkin todennäköisenä että aktiivinen, poissaoleva pelaaja kyllä vastailee jos hänelle annetaan mahdollisuus siihen. Mitä Tetra-ääneen tulee, en erityisesti tykkää selittää samaa asiaa moneen otteeseen, mutta koska tunnut maagisesti missanneen logiikkani Tetran takana...

Jitachi kirjoitti:Meiz, kysymys on puhtaasti varapelaajasäännöstä. Jos Tetralle ei olisi löytynyt varapelaajaa, hänet oltaisiin tapettu aamunkoitteessa. Pelissä on kuollut jo kertaalleen pelaaja antiaktiivisuuteen, joten toinen kerta olisi tarkoittanut käytännössä yhden harhalynkkauksen menettämistä. Muutenkin, olen nähnyt Tetran pelleilevän roolista riippumatta joten mielestäni pudottautuminen on hyvin huono indikaattori. Motivaation puute ei katso roolia.


//porkkana, luen kun on enemmän aikaa.


Jitachi kirjoitti:Tulkitset väärin. Epäaktiivisen päivän takia fiilikseni on että päivä on poissaolojen ja epäaktiivisuuden värittämänä ajanhukkaa joten omasta mielestäni käytännössä aivan sama kuka putoaa koska en pääse tenttaamaan juuri ketään paitsi hyvismäisinä pitämiäni pelaajia. Nyt kun kaikki ovat taas pelissä normaalisti, en näe syytä miksi tuhlaisin aikaani antiaktiiveihin ellei joku anna syytä olettaa että pahis löytyy hiljaisten joukosta.


Mitä sun sijaintiisi hyvisakselilla tulee, niin päätin olla ottamatta lukuun sitä, miten pahistiimi mielestäni muodostuu. Mielestäni on tärkeämpää että saadaan se pahis ensimmäisenä kiinni ennen kuin rupean miettimään tarkemmin mahdollisuuksia miten tiimi on muodostunut. Loppupeleissä heitä on kuitenkin kolme. Vaikka et Hukan pahispariksi mielestäni edelleenkään sovellukaan, niin se ei sulje pois mahdollisuutta että olisit silti pahis. Sä oot kuitenkin jopa mua kokeneempi pelaaja. Jos lynkkaamme tänään väärin, eikä kyseessä satu olemaan onnekas, pelin jatkuminen seuraavaan päivään on arpapeliä. Kun listaa laitoin, susta oli mun mielestäni sen verran vähän materiaalia että en voi pitää sua hyvismäisempänä kuin Violetia tai Zeytä.

Käyn lopputopan läpi huomisen aikana.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 07.08.2017 23:04:32

Meiz kirjoitti:Pakko tosin todeta että Niacinin peruuttaminen tästä ajatuksesta nopeasti pois antaa kuvan että hän pyrkii välttämään konfliktia. Kun hän tosiaan pitää minua niin vahvasti hyviksenä ja epäilee sinua, on outoa ettei tätä näkökulmaa kyseenalaistettu sen enempää.

Nolottaa tunnustaa, mutta Violet vähän pelottaa mua. :D Violet on ollut niin hyökkäävää, että rehellisesti sanottuna hirvittää, että joudun mielipiteiteni Violetin jyräämäksi, koska en osaa läheskään samalla intensiteetillä ja laajuudella perustella omia pohdintojani. En ainakaan tuosta yhdestä lauseesta viitsi alkaa tappelemaan, koska se oli itseltäni nimenomaan sellainen mutu-heitto ilman laajempaa taustapohdiskelua ja hätkähdin Violetin sähäkkää vastausta, joka sai oman ajatukseni kuulostamaan aivan kertakaikkisen naurettavalta. Tietenkin sinun epäileminen pakan hämmentämiseksi on ihan mahdollinen pahisliike, mutta ehkä ei kuitenkaan kaikkein kannattavin, kuten ensinnä ajattelin.

Meiz kirjoitti:Samoin mielestäni Niacin myös rajaa itseltään mahdolliset pahisvaihtoehdot ehkä liian helposti pois tältä päivältä, jättäen itselleen varsinaisiksi vaihtoehdoiksi vain Violetin sekä Jitachin.

Minulle on helpompi hahmottaa peliä, kun keskityn yhteen äänestykseen kerrallaan. En kuitenkaan voi äänestää enempää kuin yhtä pahismaista kerralla, joten minulle riittää, että hahmotan tällä hetkellä tästä joukosta kaksi mielestäni pahismaisinta ja yhden joka mielestäni ei sovi pahikseksi. Väliin jää porkkana ja Ares, joita en ole kokonaan poissulkenut mahdollisista pahiksista, mutta joita en tällä hetkellä koe kaikkein pahismaisimmiksi. Sinuakaan en tietenkään voi varmasti hyvikseksi tietää, mutta en lähtisi tänään äänestämään, koska perusteita sille on kaikkein vähiten. Aiemmin puhuttiin, että tänään olisi hyvä kohdistaa hyvisten äänet yhdelle pelaajalle. En haluaisi kasata ääniä minulle epäselville pelaajille (Ares, porkkana), mutta jos jään aivan yksin Jitachi/Violet -epäilyni kanssa, niin varmaan sitten täytyy harkita uudelleen. Ellen sitten itse ole se äänikasauman kohde, jolloin en tietenkään voi osallistua talkoisiin. Onko äänten ”keskittäminen” ihan yleinen käytäntö pelin loppuvaiheilla? Muistaakseni Violet tästä puhui aiemmin. Tavallaan se tuntuu myös helpolta keinolta saada epävarmojen äänet menemään ”massan mukana” harhalynkkaukseen, mutta jos äänet on kovin hajallaan niin lopputulokseen on tietenkin hyvin helppo yhden/kahden pelaajan vaikuttaa, kuten eilen huomattiin Zeyn lynkkauksessa.

Meiz kirjoitti:Saan kuvan että heidän sopiminen pahiskavereiksi tulee hänelle mieleen vasta jälkiajatuksena sen jälkeen kun olen tästä erikseen kysellyt. Tähän viittaa mm. uusien epäilyjen esittäminen Violetille kysymysten muodossa (esimerkkinä Violetin Jitachi-> Niacin epäilyjen radikaali muutos). Nykyiseen näkökulmaan päätyminen mahdollisista pahiskavereista vaikuttaa piirun verran liian yksinkertaiselta, varsinkin kun porkkana päätyi myös kanssani samaan ajatukseen siitä, ettei Violettia ole kovin helppoa sovittaa monen pahiskaveriksi (Ares sopisi, muut ei kovin helposti).

No tämäkin kuva on ihan oikea. Sanoin jo aiemmin, etten ole vielä kauheasti tutkinut pelaajien vuorovaikutussuhteita, vaan pidin Jitachia ja Violetia yksittäin epäilyttävinä. Tutkin heidän välistä vuorovaikutusta vasta sitten, kun pyysit siitä analyysiä, enkä sen tuloksena nähnyt mitään minkä kokisin olevan ristiriidassa siihen, että he olisivatkin pahispari. En osaa sanoa sopisiko joku muu paremmin Jitachin taikka Violetin pahispariksi, sillä minulla ole ollut rääpyä käydä jokaista variaatiota läpi, kuten monet ovat tehneet.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 07.08.2017 23:26:47

Nyt topa on tullut luettua, ja päällimmäinen fiilis on, että Niacin on putoamassa ehkä liian helposti. Minä ja Meiz, jännä kyllä, olemme molemmat jo äänestäneet häntä, ja Jitachi sekä Ares ovat heittäneet siihen suuntaan epäilyjä. porkkanakin on heittänyt epäilyjä siihen suuntaan, tosin vähän varovaisemman oloisesti. Vähentää kyllä ainakin itselläni Niacinin lynkkausintoa. Toisaalta Ares&Niacin voi varmaankin vielä mennä, jos pahisAres päätti eilen käyttää hyväkseen hyvisten äänien jakautumista tehdäkseen pesäeroa Niaciniin ja tappaakseen Zeyn, jonka kuolema ei nyt niin paljoa kellekkään antanut - kaikilla muilla oli mielessä joku muu äänestyskohde (paitsi Jekulla, joka erikoishyviksenä oli tappolistalla jo). Areksen porkkana ääni sopisi tähän kuvioon.

porkkana kirjoitti:Tähän kysymys, että alkoiko Violetin virallinen varapelaaminen silloin kun siitä ilmoitettiin aamulla vai yön aikana, kun Violet on saanut pestin? Tähän tuskin saan vastausta kun hyviksenä sillä ei ole väliä milloin on tullut mukaan, mutta pahiksena on saattanut yön aikana vaikuttaa yötappoon. En ole edes tullut ajatelleeksi sitä, automaattisesti vain ajatellut että Violet on tullut aamulla mukaan eikä siten olisi voinut olla vaikuttamassa yötappoon.

Tulin mukaan vasta aamulla, eli en pahiksena olisi voinut vaikuttaa yötappoon.

porkkana kirjoitti:Miksi mielipiteesi äänestämisestäni vaihtui kesken kaiken, ensin hyvissä ajoin ja sitten vasta viime minuuteilla?

Alussa olin katsonut lähinnä äänestystuloksia, ja nimesi oli muistaakseni jo kolmantena. Tuo "hyvissä ajoin" oli virhe omalta osaltani, kun yritin hypätä peliin liian kiireellä mukaan.

porkkana kirjoitti:Meiz piti Zeytä pahismaisena, miksi on outoa että Meiz oli Zeyn pudottamisen kannalla?


Jos Meiz olisi ollut Zeyn putoamisen kannalta, miksei vain äänestäisi tätä? Meizin menettely Aresin kannustuksessa sopii mielestäni paremmin pahikselle kuin hyvikselle.

porkkanan ja Jitachin heräämiset ovat olleet suurimmat asiat, mitä sitten viime viestini on tainnut tapahtua. porkkanan herääminen on hyvismäinen, mutta pystyisikö hän pelaamaan noin myös pahiksena? Todennäköisesti pystyisi, mutta kattava pohdinta antaa silti hyvispisteitä. Jitachi kommentoi nyt aika vähän, mutta olen valmis antamaan hänelle vielä aikaa pohdintojen suhteen

Epätodennäköiset pahisparit:

Niacin&Jitachi: Olleet vahvasti toistensa kurkussa kiinni viidennen päivän alusta lähtien. En usko, että tuossa vaiheessa peliä kahden pahiksen kannattaa äänestää toisiaan ja toivoa, että kukaan hyvis ei pidä toista epäilyttävänä. Ainakaan tuollaisessa tilanteessa, missä ei ollut ketään selvää lynkkauskandidaattia.

Ares&porkkana: Toinen kaksikko, joka viidentenä päivänä äänesti aluksi toisiaan. Aresin tapa heittää tämän päivän alussa ääni porkkanalle ei vaikuta pahiskaksikon toiminnalta.

Mitkä tahansa muut pahiskombinaatiot eivät tunnu mielestäni yhtä epätodennäköisiltä kuin nuo kaksi. Yritän huomenna etsiä niitä parhaita komboja. Aion pitää erityisen silmällä niitä komboja, jotka todennäköisesti pyrkisivät voittamaan lynkkaamalla tänään hyvisNiacinin, sillä Niacin on tällä hetkellä lynkkautumassa, eli tilanteet, joissa Niacin ei ole pahis ovat todella uhkaavia. Itse ainakin otan nyt hieman takapakkia tähän, ja yritän analysoida parit, ja vastaako heidän käytös tänä päivänä sitä, mitä heidän pelinsä pahiksena mielestäni pitäisi olla. (Esim. Ares&Niacin pari vastaa, Meiz&Niacin pari taas ei oikein vastaa, sillä tässä parissa pahisMeiz käyttää hyvisleimaansa ja ohjaisi ihmisiä joko Jitachin, porkkanan tai inun kimppun).

/// Niacin väliin.

Nolottaa tunnustaa, mutta Violet vähän pelottaa mua. :D Violet on ollut niin hyökkäävää, että rehellisesti sanottuna hirvittää, että joudun mielipiteiteni Violetin jyräämäksi, koska en osaa läheskään samalla intensiteetillä ja laajuudella perustella omia pohdintojani. En ainakaan tuosta yhdestä lauseesta viitsi alkaa tappelemaan, koska se oli itseltäni nimenomaan sellainen mutu-heitto ilman laajempaa taustapohdiskelua ja hätkähdin Violetin sähäkkää vastausta, joka sai oman ajatukseni kuulostamaan aivan kertakaikkisen naurettavalta. Tietenkin sinun epäileminen pakan hämmentämiseksi on ihan mahdollinen pahisliike, mutta ehkä ei kuitenkaan kaikkein kannattavin, kuten ensinnä ajattelin.


:D Odotappa vaan, kun näet mun pahispelin! Tarkoitukseni ei kuitenkaan ole ollut pelotella ketään pelaamasta, ja avaukseni nopeus teki pelistäni nyt agressiivisen. Traumoja ei ollut tarkoitus aiheuttaa kellekään.

Ja äänten keskittäminen viimeisenä päivänä on mielestäni aika yleistä, sillä jos tänään käy niin kuin useimpina viime päivinä on käynyt, voivat pahikset kahta ääntänsä käyttämällä tapattaa käytännössä valitsemanta pelaajan illalla. Toki he tällöin ottavat riskin siitä, että yöllä osuvat onnekkaaseen, jolloin hyvisenemmistö sitten napsii pahikset pelistä, mutta yhdenkin pahiksen temppuilu viimeisenä päivänä voi riittää, jolloin molemmat pahikset eivät paljastukaan. Kaiken kaikkiaan pidän keskittämistä parempana kuin hajaannuttamista.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Cameron » 08.08.2017 06:57:36

Faktat tiskiin

Kotikissa kuuluu kissaeläinten heimoon. Kissaeläimille on yhteistä se, että lihaa syövistä nisäkkäistä ne ovat kaikkein ehdottomimmin lihansyöjiä. Kissaeläinten heimoon kuuluvat Panthera- suvun isot kissapedot, kuten leijonat ja tiikerit, Acinonyx-suvun gepardit ja pienikokoisimmat Felidae-heimon jäsenet, Felis-suvun kissat, jonka tutuin edustaja on oma kotikissamme.

Kesykissa (Felis silvestris catus) polveutuu afrikanvillikissasta (Felis silvestris lybica). Vaikka lajien ulkonäkö poikkeaakin jonkin verran toisistaan, ovat ne geneettisesti hyvin samankaltaisia. Kotikissa ja afrikanvillikissa voivat myös pariutua keskenään ja saada lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä. Lajia uhkaakin sekaantuminen kotikissaan. Puhtaita afrikanvillikissoja löytyykin enää syrjäseuduilta, kaukaa ihmisasutuksesta.

Koska afrikanvillikissa ja kotikissa ovat edelleen lähes sama eläinlaji, voimme oppia lemmikkikissasta paljon tutustumalla villikissaan. Molemmat ovat petoeläimiä, joiden luontaista ravintoa ovat hiiret, rotat ja muut pikkunisäkkäät. Ne syövät myös lintuja, sammakkoeläimiä, matelijoita ja hyönteisiä.

Vaikka villikissa on petoeläin, se on myös muiden eläinten saalis. Erityisesti nuoria villikissoja uhkaavat ketut, sudet, petolinnut ja muut kissaeläimet. Tämä on jättänyt jälkensä myös kotikissan käyttäytymiseen. Kotikissa saattaa säikähtää herkästi ja paeta tai tuntiessaan olevansa ansassa myös puolustautua raivokkaasti.


(Nänä faktat löytyivät sivustolta Kissatieto.fi :>)

Kuva
Afrikan villikissa

Tänään raivokkaasti puolustautuvat (äänet)
2 Niacin (Violet, Meiz)
1 porkkana (Ares)

Petoeläimen lailla vaanimassa (äänestyspakot)
Ei ketään. Kaikki kellivät auringossa ja leikkivät leluhiirillä.

Metsällä (poissaolijat)
Ei ketään. Kaikki ruokailevat säilykepurkin vieressä.

Päivä päättyy huomenna keskiviikkona 9.8. klo 22!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 08.08.2017 11:36:16

Jitachi, jätit vastaamatta porkkanan ihmettelyihin liittyen suhtautumiseesi Haliman Jeku-vibojen selittämisestä. Samoin en muista saaneeni kelvollista selitystä minulle tulleisiin hyvisviboihin "epäilee kaikkia" yleistyksellä.

porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti: Jitan mielestä Tetraa ei olisi pitänyt lynkata, koska hänen tilalleen saattaisi löytyä aktiivinen pelaaja, mutta myöhemmin Jita oli valmis lynkkaamaan antiaktiiveja (Mursu ja Tetra).

Missä kohtaa Jitachi kommentoi, ettei haluaisi lynkata Tetraa? Jita sanoi Tetran olleen masentavan epäaktiivinen, ja sen jälkeen on jo vaihtamassa ääntä Niacinilta tälle.

Tässä viitataan ymmärtääkseni ensimmäisen päivän kommenttiin. Tosin tuolloin tilanne oli aika eri, Tetra olisi voinut olla erikoinen joka ei pääse puolustautumaan.

porkkana kirjoitti:Jitachi - Meiz
En näe Meiziä pahiksena eli en usko tähän pahispariin. Jitachi on asettanut Meizin hyvismäisimmäksi Jekun jälkeen, Meiz taas on epäillyt Jitachia ja uskon että oli valmis äänestämään tämän ulos eilen. Vaihtoi kyllä äänen Zeylle.

Pakko korjata sen verran että vaihdoin äänen Violetille.

Jitachi kirjoitti:Mitä sun sijaintiisi hyvisakselilla tulee, niin päätin olla ottamatta lukuun sitä, miten pahistiimi mielestäni muodostuu. Mielestäni on tärkeämpää että saadaan se pahis ensimmäisenä kiinni ennen kuin rupean miettimään tarkemmin mahdollisuuksia miten tiimi on muodostunut. Loppupeleissä heitä on kuitenkin kolme. Vaikka et Hukan pahispariksi mielestäni edelleenkään sovellukaan, niin se ei sulje pois mahdollisuutta että olisit silti pahis. Sä oot kuitenkin jopa mua kokeneempi pelaaja. Jos lynkkaamme tänään väärin, eikä kyseessä satu olemaan onnekas, pelin jatkuminen seuraavaan päivään on arpapeliä. Kun listaa laitoin, susta oli mun mielestäni sen verran vähän materiaalia että en voi pitää sua hyvismäisempänä kuin Violetia tai Zeytä.

Et ole vielä omin sanoin kertonut mikä porkkanan pelissä on epäilyttävää, pienempää viestimäärää lukuunottamatta. Aiemmin kommentoit hänen pelistä "Hukka piti porkkanaa alkuun pahismaisena mutta sitten porkkana 'hyvismäistyi'. En erityisesti tajua sitä, mitä Hukka tarkoitti porkkanan 'pahismaisilla' ajankohdilla: mun silmissäni viestien ajoituksessa ei ole erityisesti ollut mitään väärää. Äänetkin ovat tulleet hyvissä ajoin, ja pelaajilla on ollut reilusti aikaa puolustautua. Osin selittäisin pienen antiaktiivisuuden koiranpennulla (heh, mikä yhteensattuma), ja sukuloinnilla mutta siihen nähden ollut mielestäni aktiivinen. En siis ymmärrä ollenkaan Hukan syytöksiä. Yleisesti käytös tuntuu molemmin puolin sellaiselta että pidän hyvin epätodennäköisenä sitä että olisivat samalla puolella."

Tämä varmaan selvinnee seuraavassa viestissäsi?

Niacin kirjoitti:No tämäkin kuva on ihan oikea. Sanoin jo aiemmin, etten ole vielä kauheasti tutkinut pelaajien vuorovaikutussuhteita, vaan pidin Jitachia ja Violetia yksittäin epäilyttävinä. Tutkin heidän välistä vuorovaikutusta vasta sitten, kun pyysit siitä analyysiä, enkä sen tuloksena nähnyt mitään minkä kokisin olevan ristiriidassa siihen, että he olisivatkin pahispari. En osaa sanoa sopisiko joku muu paremmin Jitachin taikka Violetin pahispariksi, sillä minulla ole ollut rääpyä käydä jokaista variaatiota läpi, kuten monet ovat tehneet.

Aiotko näin vielä tehdä?

Violet kirjoitti:Nyt topa on tullut luettua, ja päällimmäinen fiilis on, että Niacin on putoamassa ehkä liian helposti. Minä ja Meiz, jännä kyllä, olemme molemmat jo äänestäneet häntä, ja Jitachi sekä Ares ovat heittäneet siihen suuntaan epäilyjä. porkkanakin on heittänyt epäilyjä siihen suuntaan, tosin vähän varovaisemman oloisesti. Vähentää kyllä ainakin itselläni Niacinin lynkkausintoa. Toisaalta Ares&Niacin voi varmaankin vielä mennä, jos pahisAres päätti eilen käyttää hyväkseen hyvisten äänien jakautumista tehdäkseen pesäeroa Niaciniin ja tappaakseen Zeyn, jonka kuolema ei nyt niin paljoa kellekkään antanut - kaikilla muilla oli mielessä joku muu äänestyskohde (paitsi Jekulla, joka erikoishyviksenä oli tappolistalla jo). Areksen porkkana ääni sopisi tähän kuvioon.

Ehkä hiukan aikaista vetää tällaista johtopäätöstä kun kyse on vasta puheesta vs. varsinaiset äänet. Kuinka todennäköisenä pidät sitä ettei pahiskaverit esittäisi toisistaan epäilyä tässä vaiheessa peliä?

Violet kirjoitti:
porkkana kirjoitti:Meiz piti Zeytä pahismaisena, miksi on outoa että Meiz oli Zeyn pudottamisen kannalla?

Jos Meiz olisi ollut Zeyn putoamisen kannalta, miksei vain äänestäisi tätä? Meizin menettely Aresin kannustuksessa sopii mielestäni paremmin pahikselle kuin hyvikselle.

Meinaatko että pahiksena tällä tavoin voisin pestä käteni Zeyn kuolemasta, vai mikä tuossa olisi mielestäsi pahiksen hyöty? Tuskin kenellekään on epäselvää etten vastustanut Zeyn tippumista. En nähnyt pointtia siirtää omaa ääntä Zeyn suuntaan, sen sijaan kiinnosti nähdä mihin suuntaan äänet menevät noin tasaisessa tilanteessa.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja porkkana » 08.08.2017 12:32:31

Jitachi kirjoitti: [off]porkkana: ihan ensimmäisenä mun on pakko pahoitella ja selittää täällä miksi pudottauduin toisesta pelistä ja osittain myös tän pelin suhteen ennen kuin rupean sanomaan yhtään mitään muuta. Olen hirveän itsekäs siinä suhteessa, että mun olisi pitänyt pudottautua jo ajat sitten tajutessani että teini-iässä mua kiusannut masennus on uusiutunut ja pidän rehellisesti sanoen tärkeämpänä sitä että mä olen oikeasti hengissä kuin sitä että pysyisin hengissä pelissä loppuun asti. En kuitenkaan kyennyt tiputtautumaan molemmista käynnissä olevista peleistä koska olen käyttänyt peliin liikaa aikaa voidakseni pudottautua pelistä pois hyvällä omatunnolla. Tiedostan että olen hiljentynyt hyvinkin dramaattisesti, osin oikeiden kiireiden vuoks mutta rehellisesti olen hyvin nolona jo siitä että hiljenen kesken kaiken itselleni epätyypillisesti: siitäkin huolimatta että olin koko viikonlopun töissä >_> Mä oikeasti tahtoisin pudottautua mutta käytännössä sydän sanoo ei.[/off]

No tämä selittää kyllä miksi olet hiljentynyt, ymmärrän ettei peli nappaa kaiken muun keskellä! Ja ehdottomasti oikea elämä ennen peliä. Vaikka ymmärrän, että tähän on mennyt paljon aikaa, ajatusta ja mietintää, ei se siltikään saa mennä oman jaksamisen edelle! Mutta joo, hiljentyminen poistuu sun pahismaisista kohdista, uskon kyllä että on ihan roolista riippumatonta. :)

Jita kirjoitti: Mun pointtini tässä oli suora Tetralle vinoilu, koska hänen ekan päivän hiljaisuutensa. Ellet satu muistamaan, hän lurkkaili varjoissa vältellen huomiota.

Haha, aivan :D

Jita kirjoitti: Haluaisin kyllä yleisesti ottaen tietää, missä vaiheessa olen puolustellut Tetraa, omasta näkökulmasta en pidä erityisesti puolusteluna sitä että totean omituisten peliliikkeiden tekemisen olevan puhtaasti hänen kaltaistaan.

Ei nyt välttämättä puolustelua, mutta toppuuttelet Nian epäilyjä Tetraa kohti toteamalla, että tämä on tyypillistä käytöstä häneltä. Toisaalta totesin itsekin näin, mutta esimerkiksi seuraavassa quotessa sävy on yleisesti ottaen positiivinen ja ymmärtäväinen, ja toteat sen olleen erityisen haitallista juuri pahiksille. Et sano suoraan mihin Tetra asettuu hyvis-pahis-akselilla, mutta tämän perusteella tulkitsen hieman hyvismäiseen suuntaan, tai et ainakaan epäile. Puolustelu oli kyllä ehkä vähän väärä termi.

Jita kirjoitti:Aluksi hän teki hyvin ikävän tempun olemalla ykköspäivänä tietoisesti hiljaa mutta ymmärrän hyvin että eka päivä on aina ollut Tetralle vaikein. Puhuu viesteissään yleisesti ottaen siitä mikä on omalle puolelle hyväksi. On samalla tietoinen että alkutemppu ei ollut hyväksi byviksille, mutta toisin päin kun ajattelee riskin ottaminen on paljon isompi haitta pahikselle: pelissä on kuitenkin 14 hyvistä ja 3 pahista.


Jita kirjoitti: Ja mistä lähtien olen ollut sitä mieltä että pahis ei voi ylireagoida :D Viestit eivät ymmärtääkseni sulje toisiaan pois joten en tajua pointtia. Niacinin Hukka-äänen ajankohdassa pidän hyvinkin mahdollisena sitä että hän olisi hätiköidysti pistänyt äänen uskoessaan että Hukkaa oltaisiin muutenkin lynkkaamassa. Äänen veto Nacinilta johtui puhtaasti, koska muistin poissaolon vasta postattuani viestin äänestettyäni häntä, ja pidän hyvinkin todennäköisenä että aktiivinen, poissaoleva pelaaja kyllä vastailee jos hänelle annetaan mahdollisuus siihen. Mitä Tetra-ääneen tulee, en erityisesti tykkää selittää samaa asiaa moneen otteeseen, mutta koska tunnut maagisesti missanneen logiikkani Tetran takana...

Pointtini oli, että alkuun olet vielä suhteellisen pehmeä Niacinia kohtaan, mutta sittemmin epäilet todella vahvasti. Nian Hukka-ääni taisi kyllä tulla viimeisen päivän aikana päivästä (selkeää)? Tällöin olisi ihan mahdollista, että Niacin heittäisi paniikki-äänen siihen suuntaan hakien hyvispisteitä. Ja ymmärrän syysi äänestää Tetraa, mutta se osuu hassusti samaan kohtaan kun otat ääntä pois Niacinilta ja tuntuu hyvispisteiden kalastelulta, vaikka silloin päivän päätteeksi lukiessani annoinkin hyvisvibaa. Jos siis olet pahis, se toimi ainakin hetkellisesti minun kohdallani. :D

Jita kirjoitti: Mitä sun sijaintiisi hyvisakselilla tulee, niin päätin olla ottamatta lukuun sitä, miten pahistiimi mielestäni muodostuu. Mielestäni on tärkeämpää että saadaan se pahis ensimmäisenä kiinni ennen kuin rupean miettimään tarkemmin mahdollisuuksia miten tiimi on muodostunut. Loppupeleissä heitä on kuitenkin kolme. Vaikka et Hukan pahispariksi mielestäni edelleenkään sovellukaan, niin se ei sulje pois mahdollisuutta että olisit silti pahis. Sä oot kuitenkin jopa mua kokeneempi pelaaja. Jos lynkkaamme tänään väärin, eikä kyseessä satu olemaan onnekas, pelin jatkuminen seuraavaan päivään on arpapeliä. Kun listaa laitoin, susta oli mun mielestäni sen verran vähän materiaalia että en voi pitää sua hyvismäisempänä kuin Violetia tai Zeytä.

Mutta eikö pahisten mietinnässä kannata silti ottaa huomioon se, miten pahistiimi on tosiaan voinut muodostua, meillä kun on yksi pahis jo kiinni? Ymmärrän toisaalta tämän näkökulman, eikä musta tosiaan paljoa materiaalia ole ollut mitä ruotia. Ja miten muistaisin että olisit ollut Kylässä ennen kuin itse tänne eksyin? :-D Ja onnekas ei selviä päivätaposta, vain yötaposta, valitettavasti. :/ Ja Violetia ennen on ollut Tetra, joka ei myöskään ole ollut mitenkään aktiivinen. Tetra+Violetista ja minusta on siis ollut noin saman verran materiaalia.

Niacin kirjoitti: Nyt topa on tullut luettua, ja päällimmäinen fiilis on, että Niacin on putoamassa ehkä liian helposti. Minä ja Meiz, jännä kyllä, olemme molemmat jo äänestäneet häntä, ja Jitachi sekä Ares ovat heittäneet siihen suuntaan epäilyjä. porkkanakin on heittänyt epäilyjä siihen suuntaan, tosin vähän varovaisemman oloisesti. Vähentää kyllä ainakin itselläni Niacinin lynkkausintoa.

Tämä saattaa viitata siihen, että Niacin olisi hyvis sittenkin, mutta toisaalta vain sinä ja Meiz olette äänestäneet Niaa. Vaikka Ares ja Jitachi ovat epäilleet, eivät nämä siltikään ole äänestäneet. Jitachi&Niacin on kyllä sellainen pahispari johon en usko, Ares&Niacin ihan mahdollinen kuten itsekin totesit. Ja mitä omiin varovaisiin epäilyihin tulee, niin en usko että epäilen tällä hetkellä vahvasti ketään, kun en yhtä aikaa tiedä ketä pitäisi epäillä eikä ole aavistustakaan, keitä pahikset ovat. :D

Violet kirjoitti:
porkkana kirjoitti:Meiz piti Zeytä pahismaisena, miksi on outoa että Meiz oli Zeyn pudottamisen kannalla?

Jos Meiz olisi ollut Zeyn putoamisen kannalta, miksei vain äänestäisi tätä? Meizin menettely Aresin kannustuksessa sopii mielestäni paremmin pahikselle kuin hyvikselle.

Hyvä pointti! Muistin, että Meiz olisi ollut toinen äänestämässä Zeytä, mutta se olikin Jeku. Epäilyttävää.

Miksi Meiz et äänestänyt Zeytä, vaan kun veikkasit pahispariksi Violet + Zey, äänestit Violetia ja myöhemmin Jitachia ja taas Violetia?

--

En tiedä onko tuosta pahispariarvioinnista mitään hyötyä nyt sitten kuitenkaan, mutta jatketaan kun kerta jo aloitin!

Niacin - Meiz
Jatkan nyt tästä sen vuoksi, että Meiz on ensimmäisenä päivänä todennut, ettei osaa epäillä Niacinia pahiksena ja seuraavan kerran neljäntenä päivänä, että pitää tätä hyvismäisempänä kuin Jitachi. Menikö tässä todella noin monta päivää välissä, ettei Meiz maininnut mitään Niasta? Niacinilla taas meni 3. päivään asti kirjoittaa mitään Meizistä, ja asetti tämän hämmentäviin, askeleen ennen epäilyttäviä eli aika turvallinen paikka pahispartnerille. Niacin kirjoitti Meizin nimen väärin ja myös väärää tietoa, jonka Meiz myöhemmin korjasi. Sopivan etäistä pahisparille. Meiz ja Niacin temppuilivat molemmat Hukan äänen kanssa, Meiz oli äänestämässä välissä Anblickia (vaikka vain hetkellisesti) ja Niacin vaihtoi äkisti ääntä Jekulle kun epäili Hukkaa erikoiseksi. 5. päivänä molemmat listasivat toisensa hyvismäisiksi, tänään Meiz on laittanut ääntä Nialle joka hieman sotii tätä pahisparia vastaan. Tänään kun on hieman riskimpää äänestää pahiskaveria, varsinkin sellaista joka on epäilyttänyt muitakin. Toisaalta siitä saisi hyvispisteitä, jos Niacin nyt lynkattaisiin ja paljastuisi pahikseksi. Ei olekaan niin epätodennäköinen kun alkuun luulin. :D

porkkana kirjoitti: Jitachi - Meiz
En näe Meiziä pahiksena eli en usko tähän pahispariin. Jitachi on asettanut Meizin hyvismäisimmäksi Jekun jälkeen, Meiz taas on epäillyt Jitachia ja uskon että oli valmis äänestämään tämän ulos eilen. Vaihtoi kyllä äänen Zeylle. Periaatteessa tämä voisi olla pahispari, Meiz on kyllä epäillyt Jitaa mutta ei kuitenkaan koskaan äänen verran. Paitsi eilen, jolloin vaihtoi äänen pois.

Tähän teen myös korjauksen sen verran, että en enää ole varma että Meiz oli valmis äänestämään Jitachin ulos. Tällä kävi ääni välissä, mutta Meiz epäili silti koko ajan Violetia ja Zeytä (jota jostain syystä ei äänestänyt missään kohtaa) enemmän.

Violet-Tetra - Ares
Tetralla ei ollut paljoa sanottavaa Aresista, Ares taas oli lynkkaamassa Tetraa heti ensimmäisenä päivänä. En usko pahispariksi, vaikka peli sen jälkeen onkin ollut etäistä kummaltakin puolelta. Ares antaa mielestäni hassua hyvisvibaa Violetille, sen jälkeen kun listauksessa ollut neutraali. Violetille Ares on (vai oli?) selkein hyvis Jekun jälkeen, Ares asetti Violetin keskimaille äänestyslistallaan.

Violet-Tetra - Meiz
En pidä mahdollisena pahisparina. Toisaalta Meiz on turvallinen epäilykohde kun kukaan ei lähde äänestämään tätä, mutta pidän tätä ideaa todella kaukaa haettuna.

Ares - Meiz
Meiz on puolustanut Aresta alussa, en muista että tässä välissä Ares olisi saanut erityistä suojelua Meiziltä? Silti Ares jaksaa edelleen muistuttaa kuinka he eivät Meizin kanssa sovi pahispareiksi, sillä Meiz piti tämän puolia. En pidä tätä missään nimessä mahdottomana pahiskuviona, vaikka en tiedä uskonko Meizin puolustavan noin aggressiivisesti ja näkyvästi. Ares kun keräsi monelta pelaajalta huomiota, tarvittiin joku sanomaan, että ei se pahis tuon vuoksi voi olla, äänestetään jotakuta muuta. Molemmat ovat kyllä tämän lisäksi näkyvästi asettaneet toisensa hyvis-asemaan, jota en pidä kovin turvallisena pahistaktiikkana.

Jään nyt vielä odottamaan muilta jatkoa viesteilleen. Pahismaisimpia ovat tällä hetkellä Niacin ja Jitachi, mutta koska nämä eivät sovi pahispariksi myös Meiz ja Ares epäilyttävät ollen molemmat suhteellisen sopivia pahispareiksi. Violet on tällä hetkellä mielestäni hyvismäisin.

//Meiz ehtinyt kirjoittaa tämän aikana

Meiz kirjoitti:
porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti: Jitan mielestä Tetraa ei olisi pitänyt lynkata, koska hänen tilalleen saattaisi löytyä aktiivinen pelaaja, mutta myöhemmin Jita oli valmis lynkkaamaan antiaktiiveja (Mursu ja Tetra).

Missä kohtaa Jitachi kommentoi, ettei haluaisi lynkata Tetraa? Jita sanoi Tetran olleen masentavan epäaktiivinen, ja sen jälkeen on jo vaihtamassa ääntä Niacinilta tälle.

Tässä viitataan ymmärtääkseni ensimmäisen päivän kommenttiin. Tosin tuolloin tilanne oli aika eri, Tetra olisi voinut olla erikoinen joka ei pääse puolustautumaan.

Aivan, luulin että puhuttiin samasta päivästä.

Meiz kirjoitti:
porkkana kirjoitti:Jitachi - Meiz
En näe Meiziä pahiksena eli en usko tähän pahispariin. Jitachi on asettanut Meizin hyvismäisimmäksi Jekun jälkeen, Meiz taas on epäillyt Jitachia ja uskon että oli valmis äänestämään tämän ulos eilen. Vaihtoi kyllä äänen Zeylle.

Pakko korjata sen verran että vaihdoin äänen Violetille.

Joo huomasinkin kun Violet huomautti tästä. Miksi Violet, miksi ei Zey jota vastaan keräsit pahis-epäilyjä koko päivän?

Meiz kirjoitti:
Violet kirjoitti:
porkkana kirjoitti:Meiz piti Zeytä pahismaisena, miksi on outoa että Meiz oli Zeyn pudottamisen kannalla?

Jos Meiz olisi ollut Zeyn putoamisen kannalta, miksei vain äänestäisi tätä? Meizin menettely Aresin kannustuksessa sopii mielestäni paremmin pahikselle kuin hyvikselle.

Meinaatko että pahiksena tällä tavoin voisin pestä käteni Zeyn kuolemasta, vai mikä tuossa olisi mielestäsi pahiksen hyöty? Tuskin kenellekään on epäselvää etten vastustanut Zeyn tippumista. En nähnyt pointtia siirtää omaa ääntä Zeyn suuntaan, sen sijaan kiinnosti nähdä mihin suuntaan äänet menevät noin tasaisessa tilanteessa.

Mitä johtopäätöksiä eilisestä äänestyksestä mielestäsi pystyy vetämään? Pahikselle on myös kätevää, että mahdollisimman moni hyvis kuolee --> oma äänestyksenkohde ja jo muutenkin tippumassa oleva Zey.
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 08.08.2017 14:19:34

porkkana kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
porkkana kirjoitti:Jitachi - Meiz
En näe Meiziä pahiksena eli en usko tähän pahispariin. Jitachi on asettanut Meizin hyvismäisimmäksi Jekun jälkeen, Meiz taas on epäillyt Jitachia ja uskon että oli valmis äänestämään tämän ulos eilen. Vaihtoi kyllä äänen Zeylle.

Pakko korjata sen verran että vaihdoin äänen Violetille.

Joo huomasinkin kun Violet huomautti tästä. Miksi Violet, miksi ei Zey jota vastaan keräsit pahis-epäilyjä koko päivän?

Kuten myös Violettia ja Jitachia vastaan. Zeytä en itse äänestänyt hänen tiputtautumisesta johtuen. Hän ei olisi vastaamassa mihinkään viesteihini, samoin olisi mahdollisuus että Zey tippuu jokatapauksessa anti-aktiivisuuteen. Kun päivän lopussa Jitachi eikä Violet vaikuttanut olevan vaihtoehtona, en pistänyt pahakseni vaikka Zey tippuisikin suoraan.

porkkana kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
Violet kirjoitti:
porkkana kirjoitti:Meiz piti Zeytä pahismaisena, miksi on outoa että Meiz oli Zeyn pudottamisen kannalla?

Jos Meiz olisi ollut Zeyn putoamisen kannalta, miksei vain äänestäisi tätä? Meizin menettely Aresin kannustuksessa sopii mielestäni paremmin pahikselle kuin hyvikselle.

Meinaatko että pahiksena tällä tavoin voisin pestä käteni Zeyn kuolemasta, vai mikä tuossa olisi mielestäsi pahiksen hyöty? Tuskin kenellekään on epäselvää etten vastustanut Zeyn tippumista. En nähnyt pointtia siirtää omaa ääntä Zeyn suuntaan, sen sijaan kiinnosti nähdä mihin suuntaan äänet menevät noin tasaisessa tilanteessa.

Mitä johtopäätöksiä eilisestä äänestyksestä mielestäsi pystyy vetämään? Pahikselle on myös kätevää, että mahdollisimman moni hyvis kuolee --> oma äänestyksenkohde ja jo muutenkin tippumassa oleva Zey.

Eilinen tilanen oli siitä jännä, että todella moni pelaaja oli putoamisvaarassa. Joku olisi voinut tulla laittamaan äänen vaikkapa Violetin tai Jitachin suuntaan (jälkimmäisessä olisin tod. näk.vaihtanut oman äänen myös). Tai vaihtoehtoisesti joku voisi pyrkiä pelastamaan sinua tai Niacinia jotka olivat putoamisvaarassa Aresin äänenvaihtelun johdosta. Omalla äänelläni yksin en pystynyt vaikuttamaan epäilemieni pelaajien tiputukseen.

Johtopäätöksenä itse tapahtuneesta voin lähinnä todeta että Ares on hyvä näyttelemään mikäli paljastuu tässä pelissä pahikseksi. Reagoi ja vaihtelee ääntään suht aidon oloisesti sen perusteella, ettei putoamassa olevasta pelaajasta kuulu pihaustakaan (en tosin tuon perusteella pelkästään olisi leimaamassa häntä hyvikseksi). Violet taas vaikutti hyvin valmiilta pudottamaan sekä sinut että porkkanan, joten en pidä häntä kovin hyvänä vaihtoehtona pahiskaveriksi kummallekaan. Muista on vaikea sanoa mitään hiljaisuudesta johtuen, en halua arvailla onko tässä lurkattu taustalla vai oltu oikeasti kykenemättömiä osallistumaan päivän päättymiseen.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 08.08.2017 17:32:50

Kuten taisin aikaisemmin lupailla, analyysin tapaista olisi jälleen kerran luvassa. Pistetään tällä kertaa käänteisessä aakkosjärjestyksessä.

Tetradynamia - > Violet (10+27)
Vaikka Tetrasta ei ole juuri ollut materiaalia, häntä varittamaan tulleesta Violetista puolestaan on ilahduttavan paljon. Ensimmäisenä mieleen herää hänen äänestyshalukkuuslistauksestaan: oliko sen tarkoitus koskea vain eilistä, omasta mielestäni idea on ihan fiksu mutta näen ongelmana sen että pelaajiet mielipiteet ja äänestyshalukkuudet muuttuvat pelin edetessä, parhaassa tapauksessa jopa irl-päivän edetessä. Mun on pakko miettiä jonkin verran hänen pointtiaan porkkanasta: Vaikka en aluksi ajatellut, että porkkana sopisi Hukan pahispariksi, MonniHukka-porkkanakuvio on mielestäni hyvinkin mahdollinen. Muistin että Hukka-porkkana-dialogi olisi ollut laajempi kuin kaksi viestiä, no jaa. Tänään ensimmäinen asia jonka tekee on Meizin äänestäminen, antaen samalla teoriaa siitä, miten päivänvaihteen tapahtumat sopisivat häneen. Ilmeisesti pitää Aresta mahdollisena pahisparina, jos Meiz pahikseksi paljastuu. Kieltämättä hänen uskomuksensa siitä ettei AresMeiz ole pahispari kuulostaa hieman omituiselta: en rehellisesti tässä vaiheessa voi muuta kuin miettiä miksi hän ylipäätänsä listaisi koko kombinaatiota. Kyllä mun tietääkseni ainakin Ares omasta roolistaan tietää voiko ylipäänsä olla Meizin pahiskaveri. Niacinin Violet-epäilyyn (?) vastaa sarkastisesti. Violetin huomiosta siihen etten ole vielä äänestänyt vaikka olen ollut aika varmasti äänekkäin pelaaja Niacinia vastaan: pidän oikeastaan merkityksettömänä sitä missä vaiheessa ääneni tulee. Lopussa särähtää jonkin verran Violetin vastaus Niacinille, en erityisesti pidä siitä että hän suoraan väittää olevansa hyvis. Pudottaa heti hyvispisteitä jonkin verran, mutta mun mielestäni ei suoranaisesti pahismaisimmasta päästä.


porkkana (19)
Ihan ensimmäisenä, kuten huomaat, Violetin tultua varapelaajaksi aktiivisuustasonne eivät ole olleet lähelläkään samaa luokkaa. Puolustukseksi on heti sanottava että muistin kylläkin sininkin aktiivisuustasosi reippaasti alakanttiin. Ollut tänään mukavan aktiivinen ja miettinyt mahdollisia pahiksia pareittain. Listaus on hyvin kattava, ja antaa mun mielestäni todella hyvän kuvan porkkanan ajatusmaailmasta. Mun mielestäni hänen pointtinsa siitä että olisi mieluummin lynkannut mut kuin hyvismäisempänä pitämänsä Zeyn on kieltämättä hyvä: yksi hyvis vähemmän lylo-tilanteessa on hieman enemmän hyvikselle edullinen, jos Zeylle ei varapelaajaa löydy. Haluan kuitenkin muistuttaa tässä välissä, että vaikka tänään onkin lylo, peli ei välttämättä ole ohi vaikka osuisimme hyvikseen, joka ei ole onnekas. Jos pelaajia olisi jäljellä viisi, sillä ei olisi yhtään mitään merkitystä vaikka onnekas jäisi henkiin päivän päätteeksi. Loppupelissä selviämisen todennäköisyys tuossa tilanteessa olisi vain 1/3. Loppupeleissä ei mun mielestäni erityisesti itse linkity kuitenkaan kovin vahvasti muihin pelaajiin kuin Arekseen, ja häneenkin enemmän etäisyyttä hakien. En usko heidän olevan pahispari. Yleisesti ottaen mielestäni pieni kysymysmerkki, lähtisin miettimään tarkemmin viimeistä pahista etsiessä.

Meiz (65)
Heti vastauksena ”epäilee kaikkia”-hyvisvibaan. Olen huomannut yleisesti ottaen vuosien saatossa pelatessani, että kaikkien pelaajien tasapuolinen kyseenalaistaminen ja tenttaaminen tuntuu todella haastavalta tehtävältä. En rehellisesti sanoen uskoisi sun kykenevän pelaamaan samalla tavalla, miten olet tähän mennessä pelannut, jos olisit pahis. Haliman Jeku-vibojen selittämisestä puolestaan: on otettava huomioon että koko episodi tapahtui pelin alkupuolella, ja täyttä varmuutta tuskin koskaan tulen saamaan mikä Haliman havainto oli. Luulin itsekin tajunneen eron hyvisJekun ja pahisJekun välillä, mutta molemmat pelaavatkin yhtä mitäänsanomattomasti ja värittömästi joten se siitä. Vastaamatta jättäminen on enemmänkin haluttomuutta myöntää, että olin väärillä raiteilla. Vähän ihmettelen eilisen äänestyssäätöä, jossa ensin antaa ääntä Violetille, siirtää sen mulle ja siirtää sen lopulta takaisin Violetille: mitä oikein säädit? Elossa olevista pelaajista se, jota pitäisin todennäköisimpänä hyviksenä.

Oho, menikin pidempään kuin luulin, Ares ja Niacin tulossa vielä ennen päivän päättymistä. En mäkään halua erityisesti ääntäni pihtailla viimeiseen analyysiini koska olen jo aika varma kohteestani ellei peli yhtenäisyyttä tarvitse jonkun muun lynkkaamiseen. ++Niacin
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja porkkana » 08.08.2017 17:55:25

Luen tarkemmin läpi myöhemmin, tähän hätään tulen vain nopsaan poikkeamaan ja heittämään äänen. Koska Niacin tuntuu olevan todella suosittu kohde tällä hetkellä 3 äänellä, heitän ++Jitachi vaihtoehdoksi äänisoppaan. Jännittää nähdä miten äänitilanne tulee vielä muuttumaan päivän mittaan, ja ketä esimerkiksi Ares äänestää. Oletan ainakin, että ääni minulle ei ole pysyvä vaan oli varotoimi-ääni. :D

Nyt on taas riennettävä, seuraavaksi raapustelen viimeistään huomenna illalla. Ja off, tuo pentu ehti tämänkin viestin aikana pissiä pedilleen. En jaksa :'D
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 08.08.2017 19:55:48

Meiz kirjoitti:Ehkä hiukan aikaista vetää tällaista johtopäätöstä kun kyse on vasta puheesta vs. varsinaiset äänet. Kuinka todennäköisenä pidät sitä ettei pahiskaverit esittäisi toisistaan epäilyä tässä vaiheessa peliä?

Epäilyjä kyllä tulee, mutta varmasti pahikset myös pohjustaisivat sitä toista kohdetta valmiiksi. Äänestykset kun ovat jo olleet aika hajanaisia aikaisempina päivinä, niin saamalla äänet hajautettua pahikset voivat selviytyä, vaikka Niacin olisikin pahis. porkkanan Jitachi ääni ja Areksen porkkana ääni ovat nyt ne hajallaan olevat äänet, ja nyt kun niitä on jo kaksi, tuntuu Niacin jo ehkä hieman paremmalta kohteelta kuin tuota viestiä kirjoittaessani. Todennäköisyys epäilyistä riippu parista. Ares-Niacin? Melko todennäköistä. Meiz-Ares? Ei niin todennäköinen.
Meinaatko että pahiksena tällä tavoin voisin pestä käteni Zeyn kuolemasta, vai mikä tuossa olisi mielestäsi pahiksen hyöty? Tuskin kenellekään on epäselvää etten vastustanut Zeyn tippumista. En nähnyt pointtia siirtää omaa ääntä Zeyn suuntaan, sen sijaan kiinnosti nähdä mihin suuntaan äänet menevät noin tasaisessa tilanteessa.


Kuten myös Violettia ja Jitachia vastaan. Zeytä en itse äänestänyt hänen tiputtautumisesta johtuen. Hän ei olisi vastaamassa mihinkään viesteihini, samoin olisi mahdollisuus että Zey tippuu jokatapauksessa anti-aktiivisuuteen. Kun päivän lopussa Jitachi eikä Violet vaikuttanut olevan vaihtoehtona, en pistänyt pahakseni vaikka Zey tippuisikin suoraan.


Elikkäs et lähtökohtaisesti halunnut Zeyn kuolevan eilen äänestyksen kautta, mutta väittelit kanssani aika riittoisasti Zeyn pahismaisuuta puoltaen? Kaikkien näiden pointtiesi jälkeen et suoranaisesti halunnut hänen kuolevan, muttet myöskään "pistänyt ahaksesi" lopputulosta? Pitääkö tässä tulkita, että suorastaan toivoit Zeyn putoavan antiaktiivisuuteen?

porkkana kirjoitti:
Nyt topa on tullut luettua, ja päällimmäinen fiilis on, että Niacin on putoamassa ehkä liian helposti. Minä ja Meiz, jännä kyllä, olemme molemmat jo äänestäneet häntä, ja Jitachi sekä Ares ovat heittäneet siihen suuntaan epäilyjä. porkkanakin on heittänyt epäilyjä siihen suuntaan, tosin vähän varovaisemman oloisesti. Vähentää kyllä ainakin itselläni Niacinin lynkkausintoa.


Tämä saattaa viitata siihen, että Niacin olisi hyvis sittenkin, mutta toisaalta vain sinä ja Meiz olette äänestäneet Niaa. Vaikka Ares ja Jitachi ovat epäilleet, eivät nämä siltikään ole äänestäneet. Jitachi&Niacin on kyllä sellainen pahispari johon en usko, Ares&Niacin ihan mahdollinen kuten itsekin totesit. Ja mitä omiin varovaisiin epäilyihin tulee, niin en usko että epäilen tällä hetkellä vahvasti ketään, kun en yhtä aikaa tiedä ketä pitäisi epäillä eikä ole aavistustakaan, keitä pahikset ovat. :D

Voisiko tällainen olla Niacinin pahisparin vastaus tuohon kommenttiin? porkkanan ääni Jitachille ehkä puhuisi tämän puolesta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 08.08.2017 20:27:41

Jitachi kirjoitti:Meiz (65)
Heti vastauksena ”epäilee kaikkia”-hyvisvibaan. Olen huomannut yleisesti ottaen vuosien saatossa pelatessani, että kaikkien pelaajien tasapuolinen kyseenalaistaminen ja tenttaaminen tuntuu todella haastavalta tehtävältä. En rehellisesti sanoen uskoisi sun kykenevän pelaamaan samalla tavalla, miten olet tähän mennessä pelannut, jos olisit pahis.

Kysymykseni on, miten päädyit tähän näkemykseen kun ottaa huomioon että aika montaa pelaajaa nimenomaan en ollut epäillyt tai kyseenalaistanut kun tuon pohdinnan annoit.
Violet kirjoitti:Elikkäs et lähtökohtaisesti halunnut Zeyn kuolevan eilen äänestyksen kautta, mutta väittelit kanssani aika riittoisasti Zeyn pahismaisuuta puoltaen? Kaikkien näiden pointtiesi jälkeen et suoranaisesti halunnut hänen kuolevan, muttet myöskään "pistänyt ahaksesi" lopputulosta? Pitääkö tässä tulkita, että suorastaan toivoit Zeyn putoavan antiaktiivisuuteen?

En halunnut kuolevan - on turhan vahva termi. Äänillä saa kasattua oikeaa painetta epäilyään kohtaan, Zeyn tiputtautumisen johdosta ääni olisi ollut turha tässä mielessä. Ja kyllä, mietin että parhaassa tapauksessa saan epäilyn lynkatuksi samanaikaisesti kun toinen epäily tippuisi anti-aktiivisuuteen. Tosin tuohon aikaan olin unohtanut onnekkaan olemassaolon enkä tajunnut että se antaisi pienen mahdollisuuden pelin jatkumiseen tänään vaikka lynkattaisiin väärin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 08.08.2017 20:48:51

Täällä on niin paljon analysoitavaa, että viestiä on tulossa vasta huomenna (tai hyvällä tuurilla tänä iltana). On ollut kiireinen päivä ja nyt hiukan huono olo, joten palaillaan huomenna asiaan.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 08.08.2017 21:44:30

Nyt pitäisi tietenkin olla aktiivisesti sitä pahisparianalyysiä tekemässä, mutta univaikeuksien, ylipitkien työpäivien ja monen tunnin päikkäreiden yhdistelmän jäljiltä olen niin koomassa, etten sisäistä lukeamastani mitään. Toivottavasti huomenna on vielä aikaa ja olen paremmin maan pinnalla. Toivoisin myös että voisin enemmän vaikuttaa tämän pelin lopputulokseen, mutten oikein tiedä mitä voisin sen eteen tässä kohtaa tehdä, kun olen koittanut parhaani mukaan selittää ja selventää kaikkia minusta esitettyjä epäilyttävyyksiä, mutta sillä ei ole ainakaan toistaiseksi ollut saamiini ääniin mitään vaikutusta. Anteeksi apatiani, mutta minusta tuntuu aika voimattomalta juuri nyt. Koitan huomiseksi reipastua, jospa tämä tilanne vielä eläisi. Äänitilanteen puolesta ainut mitä tällä hetkellä voin tehdä on ++Jitachi
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 09.08.2017 00:23:28

En valitettavasti ole ehtinyt noita parianalyysejä tehdä. Jos miettii Niacinin todennäköisiä pahispareja, niin häntä äänestäneet eivät näyt ätoimivan - Jitachi oli jo eilen lynkkaamassa Niaa, ja Meiz olisi varmaan toiminut aktiivisemmin äänestämällä Zeytä, jos hänen pahiskaveri Niacin olisi ollut putoamassa. Niacinin pahiskavereiksi sen sijaan sopisivat hyvin Ares, joka on porkkanan kimpussa, sekä itse porkkana, jolloin molemmat varmaankin hyökkäisivät Jitachin kimppuun. Näin toisaalta kävikin.

Jos miettii pareja nopeasti, niin voi miettiä, keitä parin ulkopuolelle jää, ja mitä pari todennäköisesti tulisi tekemään tänään. Pelissä kun on kolme henkilöä, jotka ovat saaneet asteen verran enemmän epäilyjä eilen/tänään (porkkana, Niacin ja Jitachi), niin tietynlaista käyttäytymistä voi miettiä pahikselle paremmin sopivaksi. Esim.

Jos pahiksia ovat Niacin&porkkana, he todennäköisesti yrittävät kaataa tänään Jitachin, tai ehkä Areksen.

Jos pahiksia ovat Ares&niacin, kohteena olisi varmaan porkkana, ehkä Jitachi.

Jos Meiz on pahis, voi hän pahiskaverinsa kanssa puskea äänestystä joukossa Niacin, porkkana, Jitachi olevaa epäilyttävää hyvistä kohti. Myös Aresta kohti, mutta joku noista olisi helpompi. Koska Meizillä on sen verran vapautta toimia, uskoisin että hän ei pahiskaveriaan kohtaan hyökkäisi, eli Niacin ei varmaan sovi.

Jos pahiksia ovat Ares&Jitachi, kohteena varmaankin olisi Niacin tai porkkana.

Jos pahiksia ovat Ares&porkkana, niin kohteena olisi varmaankin Niacin tai Jitachi. Areksen tämän päivän porkkana ääni olisi silloin vain hämäystä, ja se vaihtuisi viime minuuteilla hammeroimaan hyviksen kuoliaaksi.

Jos pahiksia ovat porkkana&Jitachi, niin kohde olisi todennäköisesti Niacin. sillä minä ja Ares olimme edeltävänä päivänä puoltaneet tämän lynkkausta, jollin hänet olisi helpompi tappaa kuin Ares.

Jos Niacin&Jitachi on pahispari, niin ei näin.

Mitä huomioita tätä tehdessä tuli tehtyä, niin Niacin ja porkkana molemmat ovat hyökänneet Jitachin kimppuun, ja jos he pahiksina toimisivat yhdessä, olisi tämä varmaankin heidän toimintatapa. Ares&Niacin on myös mennyt odotetun tapaisesti. Aion vielä pohtia noita kombinaatioita, joissa pahikset varmaankin asettaisivat Niacinin lynkkauslistalle, ja pohtia löytyykö pariuutta puoltavia tekijöitä. Tällä hetkellä lynkkasvimma Niacinia kohtaan ei kuitenkaan tunnu niin voimakkaalta, että molemmat pahikset olisivat puskemassa sitä voimakkaasti - voisiko olla syynä se, että Niacin itse on se toinen pahis? porkkana&Jitachi olisi kombo, joka haluaisi tappaa Niacinin, mutta porkkana ei tätä äänestä - pelkääkö pahiksena, että Niacinia ei pudoteta, jos Niacinia pusketaan liikaa tänään?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Cameron » 09.08.2017 07:49:54

Hyvää (eilistä) kansainvälistä kissojen päivää! :)

Kuva


Kuva

Laulukuoroon joutumassa
3 Niacin (Violet, Meiz, Jitachi)
2 Jitachi (porkkana, Niacin)
1 porkkana (Ares)

Ääntään availevat(äänestyspakot)
Ei kukaan

Kakkua syömässä (poissaolot)
Ei ketään

Päivä päättyy tänään 9.8. klo 22 ! Have fun!

Ps. Näkyykö teille koko kuva tuosta Afrikan villikissasta? Puhelimella siltä jää pää pois mutta koneella vaikuttas näkyvän kokonaan...
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 09.08.2017 07:55:16

Jitachi kirjoitti:
porkkana kirjoitti:
Jitachi kirjoitti: Niacinin temppu taas oli puskista tullut erikoisimplikaatio johon kaikki pohjustus on yksi helposti missattava lausunto, joka kummastutti mua päivän loppukahinoissa. Pidän tosin myös mahdollisena, että Niacin ainoastaan sortui tässä tapauksessa ylianalysointiin, kuten itse viestissään kertoo.

Jitachi kirjoitti: Niacin teki pelipäivän lopussa liikkeen, jonka kykenee tulkitsemaan hyvin helposti pelastusyritykseksi vaikka aikaisemmin piti Hukkaa jonkin verran pahismaisena. Pidän hyvin hämmentävänä.

Mielipide vaihtui 4. päivän ensimmäisen ja toisen viestin välillä aika paljon. Ensin äänenvaihdos kummastuttaa ja se saattaa olla vain ylireagointia, mutta listauksessa se on jo hämmentävää ja yksi syy epäilyille. Minua myös hämmentää se, ettei Jitachi yhtään tuntunut huomioivan sitä, että Niacin antoi 3. äänen Hukalle asettaen tämän 3-1 äänitilanteeseen muihin verrattuna. Ihmettelee myös Niacinin reaktiota Jitan syytöksiin hatusta vetämiselle, jota myös kummastelin. Ihmettelen kyllä miksi Jitachi vetää äänensä pois Niacinilta vain poissaolon vuoksi, mutta äänestää Tetraa joka on pudottautunut eikä todellakaan pääse puolustautumaan? Olisi myös lynkkaamassa Mursun joka on epäaktiivinen. Se on kyllä myös mielestäni hyvismäistä äänestää Tetraa koska varapelaajaa ei löytynyt edeltävällekään antiaktiiville, mutta toisaalta voi olla myös hyvispisteiden kalastelua tai helppo tapa uhrata pahiskaveri ja saada siitä paljon hyvispisteitä. En nyt tämän uudelleen lukemisen myötä olekaan niin varma, etteivät Jitachi ja Violet voisi olla pahiskavereita.

Ja mistä lähtien olen ollut sitä mieltä että pahis ei voi ylireagoida :D Viestit eivät ymmärtääkseni sulje toisiaan pois joten en tajua pointtia. Niacinin Hukka-äänen ajankohdassa pidän hyvinkin mahdollisena sitä että hän olisi hätiköidysti pistänyt äänen uskoessaan että Hukkaa oltaisiin muutenkin lynkkaamassa. Äänen veto Nacinilta johtui puhtaasti, koska muistin poissaolon vasta postattuani viestin äänestettyäni häntä, ja pidän hyvinkin todennäköisenä että aktiivinen, poissaoleva pelaaja kyllä vastailee jos hänelle annetaan mahdollisuus siihen. Mitä Tetra-ääneen tulee, en erityisesti tykkää selittää samaa asiaa moneen otteeseen, mutta koska tunnut maagisesti missanneen logiikkani Tetran takana...

Tässä vielä kertauksena Niacinin selitys äänenvaihdosta:
Niacin kirjoitti:Vai että hatusta. Oikeastaan en kiinnittänyt lauseeseen mitään huomiota, ennenkuin Ares pointtasi siihen, joten ei se yksin minun mielikuvituksen tuotetta ollut. Kyllähän sen lauseen voi ymmärtää monella tapaa, mutta minulle tämmöinen "olen arvokas" -viesti toi nyt ensimmäisenä mieleen erikoishyviksen ja reagoin siihen nopeasti, kun en ollut muutenkaan täysin varma Hukan pahiksisuudesta. Näin jälkiviisaana voin sanoa, että olisi tietenkin pitänyt epäillä Hukan kommenttia jo siksikin, kun hän ei tuon selkeämmin asiaa ilmaissut. En siinä hätäkässä tajunnut, ettei oikean erikoishahmon ole tarkempaa rooliaan mitään järkeä yrittää tässä vaiheessa salailla, kun ainoat jäljellä olevat on tietysti vapaamuurareita... Olin sitten väärässä, ja valitettavasti siitä seurasi vapamuurareiden paljastuminen ja voin kertoa että se harmittaa valtavasti. Ymmärrän hyvin että viime hetken ääntenvaihtelu herättää aina epäilyksiä, etenkin nyt kun alkuperäinen kohteeni on nyt varmistunut pahikseksi ja ihailtavan nopsaan tartuitkin tähän. En voi oikein muuta sanoa, kuin että tein niinkuin parhaaksi näin sillä hetkellä.

Kerrot viestissäsi että Niacin olisi voinut sortua ylianalysointiin, kuten itse viestissään kertoo. Tuo jälkimmäinen osa lauseestasi viittaa nimenomaan siihen että mielestäsi Niacinin voinee puhua viestissään totta. Nyt jälkikäteen kuitenkin selität tarkoittaneesi vain ylireagointia joka voisi olla myös pahiksen tekemää.

Jitachi kirjoitti:Haliman Jeku-vibojen selittämisestä puolestaan: on otettava huomioon että koko episodi tapahtui pelin alkupuolella, ja täyttä varmuutta tuskin koskaan tulen saamaan mikä Haliman havainto oli. Luulin itsekin tajunneen eron hyvisJekun ja pahisJekun välillä, mutta molemmat pelaavatkin yhtä mitäänsanomattomasti ja värittömästi joten se siitä. Vastaamatta jättäminen on enemmänkin haluttomuutta myöntää, että olin väärillä raiteilla.

Pointti ei ole viestin ajankohta, vaan se että samassa viestissä esität kaksi eri näkemystä mikäli jälkeenpäin tullutta selitystäsi uskotaan. Ymmärrät Haliman syyt pitää perusteet salasssa. Haliman perusteiden salailu antaa pahisvibaa.

Jitachi kirjoitti: Vähän ihmettelen eilisen äänestyssäätöä, jossa ensin antaa ääntä Violetille, siirtää sen mulle ja siirtää sen lopulta takaisin Violetille: mitä oikein säädit? Elossa olevista pelaajista se, jota pitäisin todennäköisimpänä hyviksenä.

Mitä säädin? Tämä varmaan selviää viesteistäni jossa perustelin ääneni.

--Niacin
++Jitachi, kuka on Niacinin pahiskaveri?

@Violet, nähdäkseni et pidä Jitachia pahiksena koska kaivoi uuden syyn Hukan lynkkaamiseen. Sen enemmän et ole vielä mennyt yksityiskohtiin. Mikä tekee JItachista hyviksen? Arekselta kaipaan myös päivitetyn version mielipiteestään Jitachia kohtaan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 09.08.2017 08:00:07

Cameron kirjoitti:
Laulukuoroon joutumassa
3 Jitachi (porkkana, Niacin, Meiz)
2 Niacin (Violet, Meiz, Jitachi)
1 porkkana (Ares)

Ps. Näkyykö teille koko kuva tuosta Afrikan villikissasta? Puhelimella siltä jää pää pois mutta koneella vaikuttas näkyvän kokonaan...

Päivitin kuorolistaa ja koneella villikissasta näkyy koko pää.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 09.08.2017 08:18:38

Unohtui kysyä Violetilta vielä. Onko jokin erityinen syy miksi olet analysoinut yötaposta about kaiken muun, paitsi sen että pahiksella voisi olla motivaatio pudottaa pelaaja, joka on tätä epäillyt?

Ja lisäksi,
Violet kirjoitti:Mitä tulee Meizin hyökkäyksiin Hukkaa vastaan, niin niissä oli käytetty ylättävän paljon komppailuja muiden pelaajien huomioista (viewtopic.php?f=9&t=439&start=270#p7545 ja viewtopic.php?f=9&t=439&start=270#p7575). Muissa Hukkaa koskevissa kohdissa enemmänkin keskustelit, ja toit esiin hänen virheellisiä päätelmiään, mikä puolustuksessa on olennaista, mutta itse epäilyttäviä pointteja häntä vastaan tuot aika paljon muita komppaillein, jolloin epäilyksesi siihen suuntaan vaikttaa pieneltä verrattuna isompiin viesteihin muita vastaan.

Raavin edelleen päätä tämän syytöksen johdosta. Miksi se että epäilin Hukkaa myös muita kompaten olikaan pahismaista? Tekeekö komppailu epäilystä jollain tapaa lievemmän?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 09.08.2017 11:17:58

Anteeksi epäaktiivisuuteni. Eilen oli todella paljon hommaa ja illalla särki päätä. Nyt kuitenkin jotain pohdintaa. Aivan aluksi poistan ääneni porkkanalta, koska hän on ollut aktiivinen ja en ole vaarassa lynkkautua ainakaan yhdellä äänellä. :D --porkkana

En ole päässyt yli Hukan viesteistä, joita olen nyt hiukan tutkinut. Tarkoitus olisi vielä tutkia Niacinin ja Jitachin viestejä. Jos kerkeän, myös porkkanan ja Violetin viestejä. En siis ainakaan tällä hetkellä aio äänestää Meiziä. Minulla on hiukan motivaatio-ongelmia, koska en tiedä tällä hetkellä, ketä äänestäisin, ja päivää on jäljellä alle 12 tuntia.

Tällä hetkellä listaus pahismaisesta hyvismäiseen on: Niacin/Jitachi - porkkana - Violet - Meiz

Hukka kirjoitti:Jitachi esitteli kunnon laskuja ensimmäisenä päivänä, vaikka niistä olikin jo puhuttu. Minulle tämä näyttäytyy ehkä liiankin opettavaisena? Toisaalta en itse ymmärtänyt peliteknisyyskeskusteluista juuri mitään, joten tunteeni saattoi johtua siitä. Puhui odottavansa toista päivää, koska silloin tietää enemmän. Pahiksia pitäisi yrittää saada kiinni ensimmäisestä päivästä lähtien, mutta onhan se totta, että toisena päivänä ollaan tavallaan viisaampia. Ihmettelin, ettei Jitachi huomannut Violetin esittämää reaktionhakuääntä vaan kummasteli sitä, vaikka on jo kokenut pelaaja. Samoin vaihtoi mielipidettään Areksesta ensimmäisen päivän aikana? Toisesta päivästä en osaa sanoa hänen kohdaltaan mitään poissaolosta johtuvan hiljaisuuden takia varmaankin.

Niacin oli ensimmäisenä päivänä jotenkin sekaisin kaikesta ja pyysi apua. Olisiko pahis kysynyt kavereiltaan eikä suoraan topassa? Ei kuitenkaan kommentoinut kovin järkeviä juttuja jotenkin eikä seuraa päivän lopun häslinkiä, vaikka kirjoitti viestejä ja äänesti Aresta? Aloittelevalle pelaajalle tosin tyypillistä uskoisin. Toisena päivänä rentoutuu ja kirjoittaa järkeviä kommentteja, yrittää todella ja saakin peliä kiinni.

Porkkana äänesti ensimmäisenä päivänä kummallisesti Aresta lähes vibapohjalta. Ensimmäisenä päivänä ok, mutta jotenkin olen sitä mieltä, että tällä kertaa materiaalia olisi ollut muuhunkin kuin vibatteluihin. Joku mainitsi, että tarttui miinaan vasta sen jälkeen, kun miina oli kertonut, ettei pääse päivän loppua seuraamaan? Jos tämä totta, epäilyttävää, mutta toisaalta hän ei kuitenkaan tätä äänestänyt?? En tosiaan enää muista keneltä tällaista luin, kun muistiin sen kirjoitin. Toisena päivänä hän ylireagoi helposti ja tarttuu Zey+Cameron-juttuun edelleen, kuten Meiz. Tarttuu myös muiden epäilemään Mursumukseen.

Tetradynamian temppu oli kyllä jotain muuta. Siis mitä ihmettä? Ensin viettää päivän täysin heräämättömänä ja sen jälkeen tekee siitä itse isompaa numeroa, kun muut alkavat puhumaan tästä hänelle normaalina toimintana. Haluaa huomiota itseensä. Joitain kummallisia sanamuotoja listauksessaan toisena päivänä, ja kummallisuutena huomasin, kuinka hänellä ei ollut sitten minkäänlaista mielipidettä Meizistä.

SIIS, tällä hetkellä pidän pahismaisimpina Aresta, Meiziä ja porkkanaa. Lievästi pahismaisina Anblick, Jeku, Jitachi, Mursumus sekä Tetradynamia ja lievästi hyvismäisenä Ronen-jiikare. Hyvismäisimpinä pidän taas Cameronia, Niacinia ja Zeytä. Pahismaisia on nyt tietenkin aivan liikaa, mutta tällaisia ajatuksia heräsi ja teitä erityisesti tarkkailen jatkossa. Tai no, kuten teitä kaikkia <3


Hukka kirjoitti:Aresta pidän epäilyttävänä ensimmäisen päivän äänestyksen perusteella, vaikka siitä onkin jo kauan. Myös juuri tässä viestissä kommentoimani outo kohta mietityttää. Jotenkin myös tämän päivän vastailut kysymyksiin ja yleiseen keskusteluun ovat olleet lyhyenlaisia ja hätäisen oloisia? Tämän ajatuksen saan siitä, että tulee vastaamaan yhteen kysymykseen ja palaa sitten heti kohta vastaamaan toiseen, mutta kunnollista viestiä ei tunnu tulevan. Tähän voivat vaikuttaa tietysti myös irl-kiireet, joista maininnut, mutta silti asiaa ihmettelen. Lupailee tarkempaa perehtymistä tälle illalle, ja toivottavasti sellaisen saamme.

Jeku epäilyttää minua erityisesti lyhyillä viesteillään, ja vieläkin lyhyemmillä omilla pohdinnoilla. Kertoo syitä vain kysyttäessä ja peli tuntuu olevan yhtä vastausten antamista kysymyksiin ilman oikeaa asiaa.

Meiz on tänään ollut puolustautuessaan erittäin kärkäs, tietysti epäilyt voivat hermostuttaa hyviksen, mutta niin pahiksenkin. Meiz on mielestäni käyttäytynyt melko aggressiivisesti koko pelin ajan, mikä vaikuttaa minusta pahiksen toiminnalta.

Seuraavina listallani olisivat
porkkana (äänestyskäyttäytyminen, pahismaiset ajankohdat, tämän päivän hiljentyminen)
ja Mursumus. (varovainen pelaaminen, hiljentyminen)
Sitten Jitachi, (vaikea saada otetta, minkä koen todella hyväksi tavaksi pelata pahista, toisaalta vaikea saada otetta = hyvin neutraali)
jiikare, (varapelaajan täydellinen peliin osallistumattomuus)
Tetradynamia (kummalliset temput, vaikea saada otetta)
ja Anblick (neutraalius, äänestyskäyttäytyminen, hyvismäisyytenä järkevä listaus)
suunnilleen tässä järjestyksessä sanoisin.
Hyvismäisinä taas pidän yhä
Cameronia, (pelin edistävyys)
Niacinia (tuntuu käyttävän todella aikaa listaukseen ja pahisten etsintään)
ja Zeytä (pelin edistävyys kysymyksillä, järkevät kommentit).


Hukan viestien perusteella porkkana saa hiukan hyvispisteitä. Alussa Hukka epäilee ja luokittelee porkkanan pahismaiseksi, mutta sitten porkkanan sijoitus hiukan laskee. Minunkin mielestäni porkkanan reaktiot Hukan epäilyihin viittavaat enemmän hyvikseen. Hukka käsittelee ensimmäisessä viestissä Tetran ja porkkanan samalla tavalla, jotenkin "hätkähdyttävästi". Sen sijaan Jitachin ja Niacinin hän käsittelee melko neutraalisti. Niacinia Hukka pitää hyvismäisenä, mistä antaisin Niacinille taas pahispisteitä. Jitachi ja porkkana saavat hyvispisteitä alemman listauksen perusteella, koska molemmissa kohdissa on mainittu sana "pahis". Voisiko kuitenkin olla niin, että se on se yhdistävä tekijä? Mielestäni Hukan viestien perusteella Meiz ja porkkana eivät ole pahiksia eikä Jitachi ja Violet. Toisaalta, voisiko olla niin, että Hukka sijoitti kummatkin pahiskaverinsa samaan kategoriaan?

En usko, että Jitachi ja Niacin ovat pahiskavereita. Toisaalta voisiko heillä olla taktiikka epäillä toisiaan? Siihen en kuitenkaan usko. Meiz ja porkkana voisivat olla pahiskaksikko, koska ovat heittäneet luottamusta toistensa suuntaan. Tällä hetkellä kallistun kuitenkin siihen, että he eivät ole pahiksia. Violet on kysymysmerkki, mutta vaikuttanee hyvikseltä. Tällä hetkellä minulle muodostuu koko ajan sellainen käsitys, että pahis on joko Jitachi tai Niacin, mutta jompikumpi heistä ei ole pahis. Tänään on kuitenkin osuttava pahikseen.

Tämä viesti loppuu nyt tähän, nyt on hommia tiedossa. Seuraavaksi luen tämän pelipäivän viestit ja vastailen mahdollisiin kysymyksiin. Sitten luen Niacinin ja Jitachin viestit, ja jos kerkeän, myös porkkanan ja Meizin. Olen edelleen sitä mieltä, että kun Niacin/Jitachi lynkataan, saamme paljon tietoa. Harmi, että nyt on lylo-tilanne... Olen tosin nyt tietoinen onnekkaasta. :D Tänään täytyy osua nappiin.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 09.08.2017 13:41:22

Meiz: Komppailu lieventää epäilyjä hieman, mutta sitäkin enemmän siirtää vastuuta epäilystä kompatulle henkilölle. Tilanteessa, jossa itse teet pitkät epäilysyytökset henkilöä X vastaan, et voi oikein vedota, että "X epäilytti, koska henkilöllä Y oli hyvät pointit sitä vastaan". Sinulla oli pointteja, mutta tarkimmat epäilysyytökset tulivat komppausten kautta.

Anblickin yötapon analyysiin olen kluttanut turhankin paljon aikaa. Tuo, että on tapettu ihan vain epäilyjen takia on ihan mahdollista, mutta en ole edesmenneen Anblickin viestejä analysoinut, ja siten en tähän osaa ottaa kantaa.

Ares teki mielestäni hyvää työtä noissa Hukan listauksen värityksissä. Niacin ja porkkana vaikuttavat molemmat mielestäni luontevilta paikoilta piilottaa pahis.

Meiz kysyi vielä perusteluja tuolle, että miksi pidän häntä hyvismäisempänä kuin Niacinia. porkkanan ja Niacinin äänestyskäyttäytyminen silloin, kun Hukka oli putoamassa, sopi paljon paremmin pahikselle kuin Jitachin käytös. Tänään Niacin ja porkkana ovat ottaneet Jitachin kohteeksi. Missä tapauksissa näin kävisi? Jos Niacin ei olisi pahis, olisi pahisporkkanan helpointa kääntyä tätä vastaan. Jos porkkana ei olisi pahis, kannattaisi pahisNiacinin kääntyä tätä vastaan, ja saada pahiskaverilta tukea. Jos pari olisi porkkana&Jitachi, niin aika varmasti molemmat heistä olisivat Niacinia vastaan. porkkanalla oli tänään aika hyvä mahdollisuus lähteä epäilemään ketä haluaa eilisen hiljaisuuden vuoksi, ja edellä mainitussa pariskenaariossa luulisi hänen ottavan kohteen Niacinista. Tän päivän toiminta puhuu mielestäni sen puolesta, että Jitachi ei olisi pahis, vaan että pari löytyy joko porkkanasta&Niacinista tai Meizistä&kumppanista, joka voi olla Ares, Niacin, porkkana tai miksei jopa Jitachi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 09.08.2017 15:04:40

Niacin (31)

Pääepäiltyni. Viimeisimmistä viesteistä tulee olo että hän tulkitsee peliä kuin paholainen raamattua: ensinnäkin, puolustuskanta ja kireä sävy eivät ole mielestäni ollenkaan sama asia. On totta että toisen pelaajan hyökätessä toinen pelaaja jää puolustuskannalle, mutta puolustusvastauksien sävyssä on useampikin eri ero: ensinnäkin, puolustus voi olla kireä tai rennon oloinen. Jos vastaus on rento, tulee helpommin tunne siitä että puolustelijalla ei ole mitään salattavaa. Susta puolestaan tulee kuva, että et haluaisi joutua vastailemaan kyseenalaistuksiin. Samassa viestissä toteaa, että tajuaa miksi porkkana piti yötappojen analysointia huonona ajatuksena (koska se kaivaisi Niacinin omaa kuoppaa?). Seuraavaksi hän rupeaa miettimään mitä Violetin ’kannattaisi’ tehdä pahiksena, joka sitten tuli torpattua heti ensi alkuun Violetin itsensä toimesta. Samassa viestissä hän kyseenalaistaa Violetin äänen ottamalla sen esiin eri kontekstissa kuin Violet oli sen alunperin tarkoittanut. Mun mielestäni Violetin logiikassa ei alun alkaenkaan ollut minkään näköistä väärin ymmärrettävää, joten fiilikseni siitä on väkinäinen vääntely Niacinin puolelta. Viimeinen huomio jonka tein lukiessani viestejä oli Niacinin epäilyjen alkamisen ajankohta. Hän alkoi epäilemään mua vasta sen jälkeen, kun olin alkanut kyseenalaistamaan häntä Hukka-kuvion jälkeen. Omasta mielestäni parhaiten Niacinin pahiskaveriksi sopii porkkana, Niacinilla ei muistaakseni hänestä ollut aikaisemmin muutenkaan kovin selkeää kuvaa: toisaalta pidän myös teoriassa mahdollisena että Violet saattaisi olla Niacinin kaveri viimeisimmän päivän sanailun takia, joka olisi mahdollista tulkita pesäeron ottamiseksi mutta mielestäni ei tunnu niin vahvalta ehdokkaalta kuin porkkana. Äänestystilannekin puhuu omasta mielestäni hyvin pariuden puolesta. Porkkanan ja Niacinin agendaan sopisi todella hyvin, että molemmat äänestäisivät hyvissä ajoin yhdessä pelaajaa jonka he uskovat pystyvän ohittamaan Niacinin äänestyksessä, tässä tapauksessa siis mua.

Ares (90)

En kykene edelleenkään näkemään Aresta erityisesti pahismaisena, vielä vähemmän sen takia että omasta mielestäni hän on edistänyt peliä: oli hyvä idea nostaa Hukan puheet näin myöhään peliä esille vihjeiden toivossa. Todella paljon tosin ihmettelen pahisparilistausta, jossa listaa itsensä ja Meizin mukaan: en näe syytä miksi niin pitäisi toimia.


Meiz kirjoitti:Kerrot viestissäsi että Niacin olisi voinut sortua ylianalysointiin, kuten itse viestissään kertoo. Tuo jälkimmäinen osa lauseestasi viittaa nimenomaan siihen että mielestäsi Niacinin voinee puhua viestissään totta. Nyt jälkikäteen kuitenkin selität tarkoittaneesi vain ylireagointia joka voisi olla myös pahiksen tekemää.


Ja mistä lähtien pahis ei ole kyennyt ylianalysointiin?
Meiz kirjoitti:
Jitachi kirjoitti: Vähän ihmettelen eilisen äänestyssäätöä, jossa ensin antaa ääntä Violetille, siirtää sen mulle ja siirtää sen lopulta takaisin Violetille: mitä oikein säädit? Elossa olevista pelaajista se, jota pitäisin todennäköisimpänä hyviksenä.

Mitä säädin? Tämä varmaan selviää viesteistäni jossa perustelin ääneni.


Haluan tietää miksi yhtäkkiä olitkin taas sitä mieltä että Violet on minua pahismaisempi. Sä kerrot kyllä, että Violetin viesti kummastuttaa mutta et kerro suoraan mikä saa sut jälleen preferoimaan häntä.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 09.08.2017 17:14:03

Äänestystilanne:

3 Jitachi (porkkana, Niacin, Meiz)
2 Niacin (Violet, Jitachi)


Ei äänestyspakkoja eikä poissaoloja.

Päivän päättymiseen hieman alle neljä tuntia.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 09.08.2017 17:15:53

Nyt heikosti paikalla, mut tuun iltarähinöihin mukaan.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 09.08.2017 17:25:03

Lueskeltuani ja pohdiskeltuani viestejä yksi teoria tuli mieleeni. Yksi hyvin varteenotettava pahispari on Violet ja Jitachi/porkkana. Pitävät toisiaan ainakin lievästi hyvismäisinä. En muista tarkkaa syytä, mutta miksi Tetra-Violet ja Jitachi eivät sovi pahispariksi? Mielestäni sopivat, koska esim. Violet käänsi keskustelualoitukseni Niacinista ja Jitachista Niaciniin ja porkkanaan. Violetilla on tällä hetkellä ääni Niacinilla, samoin porkkanalla. Niacinin viestit ovat taas olleet melko hyvismäisiä.


porkkana kirjoitti:Miksi listasit itsesi vain Meizin kanssa epätodennäköiseksi pahispariksi?

Tarkoitin sillä listauksella sitä, ketkä ovat puolustaneet toisiaan tai sitten olleet toisiaan vastaan.

Meiz kirjoitti:Miksi muuten Jitachi + porkkana ei sovi mielestäsi pahiskaksikoksi?

porkkana alkoi kehittelemään Hukka - minä - Jitachi -teoriaa. Käytännössä voi olla pahispari.

porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti:Jos Jitachi on pahis, lisäksi hän tietää Tetran olevan hyvis.


Tällainen oli jäänyt huomaamatta ennen, mutta tekisi niin mieli huutaa että Ares on pahis Jitachin kanssa, kun tällaisia kirjoitellaan! Kuulostaa aivan lipsahdukselta, että Jitachi tietää Tetran olevan hyvis. Ja miten Jitachi sen tietäisi? Olemalla pahis. Ja miten Ares tietäisi tämän? No olemalla itsekin pahis. Mutta annan olla, ei mun tarvitse jokaiseen sanamuotoon tarttua ja saada selitystä miksi näin on kirjoitettu.. :D

Kieliopillisesti ehkä väärin kirjoitettu, mutta tarkoitus oli: Jos Jitachi olisi pahis, hän tietäisi Tetran olevan hyvis. Onko tää paremmin/ymmärrettävämmin kirjoitettu?

porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti:Jitan mielestä Tetraa ei olisi pitänyt lynkata, koska hänen tilalleen saattaisi löytyä aktiivinen pelaaja, mutta myöhemmin Jita oli valmis lynkkaamaan antiaktiiveja (Mursu ja Tetra).


Missä kohtaa Jitachi kommentoi, ettei haluaisi lynkata Tetraa? Jita sanoi Tetran olleen masentavan epäaktiivinen, ja sen jälkeen on jo vaihtamassa ääntä Niacinilta tälle.

Tässä oli kyse ensimmäisestä päivästä. Annoin ääneni Tetralle (perustuen siihen, että antiaktiivit haittaavat peliä loppupeleissä (ehkä?)) ja silloin Jita oli sitä vastaan, mutta myöhemmin hän oli kuitenkin halukas lynkkaamaan antiaktiiveja. Jita totesi silloin, kun ääneni oli Tetralla, että voitaisiin saada aktiivisempi pelaaja tilalle. Taustalla taisi olla myös se, että Tetra voisi olla erikoishyvis. // Jaha, myöhemmin Meiz on vastannut jo puolestani. :D

porkkana kirjoitti:Ja miksi, kun olet juuri sanonut että sinun olisi pitänyt lynkata minut, sanot, että Meiz sai sinut vakuuttuneeksi että olisin hyvis ja että minun ja Hukan puheet kuulosti enemmän hyvis-pahis -keskustelulta? (Violet kysyikin samaa jo)

porkkana kirjoitti puolustusviestin sinulle, jossa kertoili mietteitään sinusta. Se sai silloin minut vakuuttuneeksi, mutta Zeyn roolin paljastuttua kadutti vähän. Kuitenkin tällä hetkellä vaikutat hyvikseltä perustuen viimeisimpiin viesteihisi. Mielipiteeni vaihtelevat aika paljon.

porkkana kyselikin pahiskaksikkoteorioistani. Violet ja Jitachi on mielestäni mahdollinen, sekä porkkana ja Niacin. Viimeisin erityisesti siksi, koska ovat läpi pelin peesaileet toisiaan.


Jos kerran Niacin tai Jitachi on tippumassa, kuka on heidän pahispari? Niacinille en löydä selkeää ehdotusta, mutta Jitachille löydän. Yritän lukea vanhoja viestejä, mutta tällä hetkellä motivaatio on kyllä melko vähäistä.

Heitetään nyt ääni ++Jitachin suuntaan.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 09.08.2017 17:27:05

Ares, sopiiko Jitachin ja Tetran käytös pahispariksi, vai rajoititko näkemyksesi vain minuun ja Jitachiin? Jos rajoitit, niin miksi?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 92 vierailijaa

cron