Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 01.08.2017 12:03:02

porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti:Taisin ilmaista itseni hiukan epäselvästi. Anblick hyppäsi listaan sen takia, koska hän äänesti ensimmäisenä Hukkaa aika reilusti ennen päivän päättymistä. Mielestäni olisi hyvin eriskummallinen strategia pahiksilta lähteä niin aikaisin pudottamaan Hukkaa. Anblick seisoi myöskin äänensä takana. porkkanalta minusta aika outo teoria pahiskolmikosta. Anblick lähti ensimmäisenä lynkkaamaan Hukkaa, sekä Hukka oli toinen pahiskandidaattini.

Pahiskolmikko-epäilyni nyt selvästi meni väärin, mutta vastataas nyt tähän silti. Syy kolmikolleni oli se, että olitte kuitenkin pysytelleet mielestäni turvallisella tasolla epäilyjen kanssa. En ehtinyt kirjoittamaan kaikkea mitä mietin, enkä enää jaksa pohtia asiaa uudestaan kun Anblick nyt ainakaan ei ole pahis. :D Mutta olitte kaikki jollain tapaa neutraaleja toistenne suhteen. Se, että Anblick äänesti Hukkaa saattoi hyvin olla pahistaktiikkaa. Eihän sitä vielä tiedä ketä lynkataan päivän päätteeksi, ja yksi ääni pahiskaverille on vielä aika turvallinen. Ja äänestysperusteesi Cameronille vs. olisit äänestänyt Hukkaa on mielestäni pahismaista. :D Toisaalta ymmärrän, että et halunnut laittaa neljättä ääntä Hukalle vaan estää massauksen mahdollisuuden jollain tapaa, mutta eikö pelissä ole ollut mitään muuta pahismaista kuin se, että Cameron pystyi antamaan pelille pari minuuttia vaikka oli treffeillä?

Miksei Anblick siirtänyt ääntään pois Hukalta? Miksi Anblick lähti niin määrätietoisesti lynkkaamaan Hukkaa? Miksi Hukka lähti niin määrätietoisesti lynkkaamaan minua? Ja miksi minä lähdin niin määrätietoisesti lynkkaamaan Hukkaa/Camia? Tää on aika ristiriitaista porkkanalta. Tää on vähän niin kuin mun ääneni Tetralle: äänestin Camia mielestäni hänen oudon tempun takia, mutta myös siksi, koska sain hänen viesteistään silloin enemmän pahis- kuin hyvisvibaa.

porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti:Täytynee sanoa, että tästä edellisestä viestistä porkkana saa pahisvibaa. porkkana ei käsitellyt Zeytä (totesi, että poissaolo) eikä Tetradynamiaa. Mitä mieltä olet heistä? porkkana on ollut koko pelin ajan keskittynyt aikalailla minuun, ja nyt maalaa minusta ja Anblickista pahiskavereita Hukalle. Hiukan epäillyttävää.

En ole ehtinyt. :D Nyt kun mun tahti on, ehdin koneelle kuin tunniksi pelaamaan viiden päivän välein, keskityn mielelläni pelkästään niihin pelaajiin joista mulla on jokin mielipide ja joita epäilen. Sanoin myös jo aiemmin listani kanssa, että jos en ole käsitellyt pelaajaa niin mielipide ei ole muuttunut. Se pätee oikeastaan kaikkiin viesteihini, en koe tarvetta hokea "Zey on edelleen hyvismäinen mielestäni, mutta voi olla myös pahis".

Olen kyllä tarttunut koko pelin ajan kaikkeen pahismaiseen mitä olen todennut (jos olen ehtinyt), ja koska pidän sinua pahismaisena niin sinun viesteistäsi löytyy luonnollisesti enemmän pahismaista. Ja minusta on myös mielenkiintoista, miten minä epäilytän sinua vain silloin, kun olen epäillyt sinua hieman enemmän. ;)

Sun mielipide musra ei ole käytännössä myöskään muuttunut, mutta silti käsittelet mua? Eikö oo pahismaista keskittyä koko pelin läpi vain yhteen pelaajaan, jonka rinnalle otit muun muassa Anblickin ja nyt Jitachin? Totta kai se epäillyttää, että epäilet mua, koska silloinhan voit olla vaikka pahis.

porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti:
Anblick kirjoitti:
Ares kirjoitti:Siis taisin jo silloin todeta, että tuskin pahis laskisi niitä väärin. Ja tällä tarkoitin sitä, että jos olisi mahdollista, että pahis laskisi ne väärin, pahis jättäisi sitten ne laskematta.

Onpa hassu peruste musta, koska ainahan on mahdollisuus laskea väärin. Ei kai kukaan niitä tahallaan laskisi pieleen (roolista riippumatta), mutta jos vaan ei ole ottanut kaikkea huomioon?

Aina on mahdollisuus laskea väärin, mutta lähtisikö pahis laskemaan prosentteja, jos tiedostaisi riskin ja sen myötä tulevan huomion.

Ei siihen siltikään rooli vaikuta? :D Jos olet hyvä matikassa ja pidät prosenteista, lasket itse ja toteat toisen laskeneen väärin, niin kyllä sitä lähtee korjaamaan eikä vain hyväksy toisen laskemat todennäköisyydet.

Mun mielipide on se, että pajikset yrittävät pitää suhteellisen matalaa profiilia ja tehdä sellaisia siirtoja, joihin on vaikea tarttua. Tää on jälleen mun mielipide, niin kuin Tetra-äänenikin. :D

porkkana kirjoitti:Ares on ollut todella aktiivinen, kirjoittanut paljon, kysellyt ja tökkinyt, mutta silti minua hämmentää suuresti tämän epäilyjen syyt. 3. päivänä äänesti edelleen Cameronia syynä se, että tämä pääsikin paikalle ensimmäisenä päivänä poistamaan äänensä? Tällä aktiivisuudella luulisi löytäneen pahismaista myös muista. Toisaalta pahiksen on vaikea keksiä niitä epäilyjä, jolloin pahismaisia pelaajia ei niinkään ole - tällöin oli Cameron ja Hukka. Cameron, jota en nähnyt pahismaisena ja muutenkin äänestysperusteet olivat mielestäni riittämättömät, sekä Hukka jota Ares epäili lähinnä Monnin perusteella ja hieman siksi, kun muutkin epäilivät tätä. Näyttää siltä, että yritystä olisi kovasti, mutta perusteet molemmille olivat samat kuin 2. päivänä ja jotka muodostuivat 1. päivän tapahtumien vuoksi.

Oon edelleen aika kokematon, joten kuten oon monesti todennut, pitempiä analyysejä on vielä aika vaikea kirjoittaa, ja saatankin tarttua aika mitättömiin asioihin. Mitä riittämätöntä oli äänestää Hukkaa Monnin perusteella?

porkkana kirjoitti:Tällä hetkellä pahismaisin mielestäni on ++Ares sekä Jitachi. Ääni saattaa vaihtaa vielä osoitettaan kunhan pääsen lukemaan kunnolla Jitachin viestit ja tutkimaan tätä (mitä en vieläkää ole ehtinyt tekemään), mutta pahiskolmikko-arvaukseni on nyt Hukka-Ares-Jitachi.

Minullakin on tällä hetkellä veikkaus pahiskolmikoksi: Hukka-porkkana-Zey. porkkana on roikkunut minussa kiinni aikalailla koko pelin ajan, koska olen kokematon ja olen tehnyt myös typeriä asioita tämänkin pelin aikana. Myönnettäköön, että itsekin tiedostan faktan, että minun peliini on helppo tarttua - erityisesti pahiksella. En usko, että esimerkiksi Meiz on pahis nimenomaan sen takia, että esimerkiksi ensimmäisenä (?) päivänä hän puolusteli sekä minua että miinaa. Pahiksena hänen olisi kannattanut tarttua minuun ja miinaan. Zeyssä epäillyttää se, että Monni piti pahiksena, mutta Hukka hyviksenä. Olisiko voinut olla niin, että pahikset neuvoivat Monnia epäilemään Zeytä ja minua, jolloin saataisiin hiukan pesäeroa heihin? porkkana on epäillyt minua alusta asti, samoin kuin Hukka. Myös Zey vaihtoi äänensä Camilta minulle.

Koska minulla on ääni porkkanalta ja koska haluaisin kuulla jotakin analyysiä Zeyltä, ++Zey . Niin kuin edellinen ääni, tämä ei välttämättä ole lopullinen. porkkana ja Zey ovat pahismaisia, Jitachi on lievästi pahismainen, Tetra-Violet on lievästi hyvismäinen, Meiz on hyvismäinen ja Jeku on aika varmaan hyvis.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 01.08.2017 12:03:49

Listauksestani unohtui Niacin, joka on lievästi hyvismäinen.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 01.08.2017 19:00:04

Hei vaan taas!
Tervetuloa takaisin Violet! :) Täytyy muutama asia vielä nostaa ylös eiliseltä pelipäivältä, kun en itse silloin päässyt kommentoimaan.

Kummastuttavin viesti oli mielestäni Aresin johtopäätökset Hukan listauksesta. Minusta tuntuu vähän liian yksinkertaiselta lähtä pahiksen listauksen perusteella antamaan luottoa muille. Varsinkin kun ei Hukan aiempi pelityyli ole tuttu, niin on aika rohkeaa suoraan olettaa, ettei hän olisi listannut ketään pahiskavereitaan epäilyttäväksi yms. Joku mainitsikin, että tämä logiikkaa jättää Aresin itsensä näppärästi ”hyvisten puolelle.” Tietenkin on hyvä tarkastella asiaa tästä näkökulmasta, mutta minusta ei pidä liian suoraan tulkita Hukan viestejä. Tämä kohta myös häiritsi:
Ares kirjoitti:”Alusta antaisin ehkä hyvisvibaa Zeylle. Erityisesti lopusta, koska olisi ehkä aika riskaabelia lähteä spekuloimaan (leikisti siis) pahiskaveri-Zeytä ja Camia ja Jekua, joista jälkimmäiset paljastuivat vapareiksi.”

En tiedä oliko tässä joku ajatusvirhe Aresilta? Eihän pahis tiedä ketä on vapaamuurarit, joten tämä taktiikka olisi lähinnä huonoa tuuria, eikä riskinottoa PahiskamuZeytä ajatellen.
Ares kirjoitti:Pääsyyni epäillä Camia on edelleen se, että hän tuli foorumille sanottuaan, että on treffeillä. Se ei sovi minun maailmankuvaani.

Minusta oli omituista Aresilta jäädä roikkumaan tähän IRL-puolen asiaan. Muitakin syitä kuulemma oli rinnalla, mutta olen myös sitä mieltä, että tämä on kehno pääsyy epäilyille. Ares myös toistuvasti viittaa Jekuun ”luultavasti varmana hyviksenä”. Onko sinulla joku teoria, miksi Vapaamuurari-Cameron olisi valehdellut Jekun roolista, vai miksi moinen varaus? Jokin Aresissa hiertää, mutta en ole vielä perehtynyt miltä näyttää Hukan ja Aresin välinen vuorovaikutus.

Anblick kirjoitti:Niacinin eka viesti tänään (viewtopic.php?f=9&t=439&start=330#p7687) törkkäsi mulla silmään anteeksipyytelevyytensä ja hyvistelynsä takia. En edelleenkään arvosta hyvistelyä hirveästi, vaikka Kylässä sitä ei vissiin yleisesti karsastetakaan.

Anblick ei ole enää vastaamassa, mutta mitähän tarkoittaa tämä ”hyvistely” mistä Anblick ei pitänyt? Joku kirjoittamaton sääntö ilmeisesti, mutta mistä on kyse? En haluaisi tietämättömyyttäni aiheuttaa paheksuntaa.

Porkkanalta taas on minusta hassua paheksua Violetin kiinnostusta yötapon tutkimiseen. Violet ei kuitenkaan sanonut, että aikoisi pelkästään tästä näkökulmasta peliä tarkastella, joten minusta on ihan hyvä että joku miettii asiaa laajemmin tästäkin näkökulmasta. Tietysti se on lähinnä arvailua, mutta niinhän tämä on koko peli muutenkin. :D Tämä on kuitenkin ensimmäinen yötappo, joka ei mennyt aivan yleisen oletuksen mukaan, joten voisihan siitä jotain vihjeitä löytyä.

Jitachi: Se on totta, että saatoin hieman pahastua sanavalinnastasi. Hätkähdin, kun lähdit jotenkin niin hyökkäävästi minun kimppuun ja väitit myöhemminkin, että olen aivan puskista repinyt sen viittauksen, vaikka itselleni se ajatus heräsi nimenomaan Aresin esilletuomana, kuten kerroin. Tietysti on ihan asiaankuuluvaa, ettei usko kaikkea mitä sanotaan, mutta kyllä se vähän meinaa turhauttaa kun en saa omaa ajatustani välittymään. Se nyt jäi sitten mysteeriksi, tarkoittiko Hukka oikeasti edes vihjata sillä mitään sen kummempaa, ehkä saamme kuulla siitä pelin jälkeen. Toinen mysteeri on, mitä ihmettä on Hukan mainitsemat porkkanan ”pahismaiset ajankohdat”? :(

Hämmentää vähän se, että Jitachi vaihtoi minulta myöhemmin äänensä pois poissaolon vuoksi, vaikka poissaolo oli tiedossa jo äänestyshetkellä. Samoin Jitan joukkotuhohalut Tetrasta ja Mursusta puhuttaessa: ”Äänestäisin mieluiten molempia yhtaikaa, mutta valitettavasti säännöt eivät sitä salli.” Tätä Meizille perustelitkin, mutta minulle ei edelleenkään avautunut. Kuitenkin antiaktiivinenkin hyvis auttaa pitämään ”tilastoja” hyvisten puolella, joten minusta on outoa, että olisit halunnut useamman hiljaisen pelaajan kerralla pois pelistä. Logiikan Tetraäänen takana ymmärrän, olettaen, että Tetra olisi joka tapauksessa pudonnut antiaktiivisuuteen, jolloin Tetran lynkkaamalla olisi säästytty ylimääräiseltä pudotukselta. Minusta on kiva, että Tetra saatiin kuitenkin korvattua ja odotan jännityksellä mitä sieltä Tetran hiljaisuuden takaa alkaa Violetin mukana näkyä.

Motivaatiovaikeuksia ja ajankäytön haasteita tuntuu harmillisesti olevan liikkeellä itse kullakin. Minäkin pelasin alkuun vahvasti yöunien kustannuksella, mikä ei pidemmän päälle vain toimi. Symppauksia Zeylle siitä, kyllä uni on tärkeää! Kiinnostaisi itseäkin tutkia Hukan pahiskamu -näkökulmasta pelaajia, mutta vielä en ole siihen ehtinyt ryhtyä. Tällä hetkellä yksittäisinä pelaajina Jitachi ja Ares huolestuttaa eniten, mutta en osaa vielä sanoa, sopisiko Ares tämmöisen trion kokonaiskuvaan. Jitan peli on viimepäivinä ollut alkua jyrkempää (?), minkä vuoksi en enää yhtä radikaalina häneltä pidä sitä että olisikin lähtenyt pahiskamuHukkaa uhraamaan. Kuitenkin niin kokenut pelaaja, että kykenee halutessaan varmaan vaikka mihin vinkeisiin. Samoin Jitaa epäilleen Anblickin yötappo voisi sopia tähän kuvioon, vaikka syy voi tietysti olla mikä hyvänsä muukin arvonnasta yleiseen hämmennykseen.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 01.08.2017 20:49:52

Niacin kirjoitti:Kummastuttavin viesti oli mielestäni Aresin johtopäätökset Hukan listauksesta. Minusta tuntuu vähän liian yksinkertaiselta lähtä pahiksen listauksen perusteella antamaan luottoa muille. Varsinkin kun ei Hukan aiempi pelityyli ole tuttu, niin on aika rohkeaa suoraan olettaa, ettei hän olisi listannut ketään pahiskavereitaan epäilyttäväksi yms.

Hukka kirjoitti:SIIS, tällä hetkellä pidän pahismaisimpina Aresta, Meiziä ja porkkanaa. Lievästi pahismaisina Anblick, Jeku, Jitachi, Mursumus sekä Tetradynamia ja lievästi hyvismäisenä Ronen-jiikare. Hyvismäisimpinä pidän taas Cameronia, Niacinia ja Zeytä. Pahismaisia on nyt tietenkin aivan liikaa, mutta tällaisia ajatuksia heräsi ja teitä erityisesti tarkkailen jatkossa. Tai no, kuten teitä kaikkia <3

Tästä Hukan quotesta oli siis kyse. Nyt mielipiteeni on jälleen vähän muuttunut. Olen edelleen sitä mieltä, että Hukka on tuskin laottanut pahiskaverikaksikonsa samaan kategoriaan. Siispä voin päätellä, että pahiskaksikko löytyisi kokoonpanosta porkkana, Jitachi/Tetra ja Zey/Niacin. Voisin tästä listauksesta poistaa Tetran ja Niacinin, jolloin jäljelle jää porkkana ja Zey, jotka jopa sopisivat pahiskaksikoksi. Tämä on tällaista spekulointia, jonka Niacin otti jopa liian vakavasti? Jostakin täytyy kuitenkin spekuloida.

Niacin kirjoitti:
Ares kirjoitti:”Alusta antaisin ehkä hyvisvibaa Zeylle. Erityisesti lopusta, koska olisi ehkä aika riskaabelia lähteä spekuloimaan (leikisti siis) pahiskaveri-Zeytä ja Camia ja Jekua, joista jälkimmäiset paljastuivat vapareiksi.”


En tiedä oliko tässä joku ajatusvirhe Aresilta? Eihän pahis tiedä ketä on vapaamuurarit, joten tämä taktiikka olisi lähinnä huonoa tuuria, eikä riskinottoa PahiskamuZeytä ajatellen.

On saattanut hyvinkin tulla ajatuskatkos. :D En edes itse muista mitä tarkoitin täysin tuolla, mutta pointtini taisi olla se, että olisikohan Hukka lähtenyt spekuloimaan pahiskaveriaan kahden erikoishyvikseksi paljastuneen hyviksen kanssa. Se olisi ollut aika riskaabelia.

Niacin kirjoitti:
Ares kirjoitti:Pääsyyni epäillä Camia on edelleen se, että hän tuli foorumille sanottuaan, että on treffeillä. Se ei sovi minun maailmankuvaani.


Minusta oli omituista Aresilta jäädä roikkumaan tähän IRL-puolen asiaan. Muitakin syitä kuulemma oli rinnalla, mutta olen myös sitä mieltä, että tämä on kehno pääsyy epäilyille. Ares myös toistuvasti viittaa Jekuun ”luultavasti varmana hyviksenä”. Onko sinulla joku teoria, miksi Vapaamuurari-Cameron olisi valehdellut Jekun roolista, vai miksi moinen varaus?

Tää on jälleen tätä mun itsepäisyyttäni. Minun ajatuskulkuni oli tällainen: Olen treffeillä tyttöystäväni kanssa, jota en ole nähnyt pariin viikkoon. Minulla on netissä menossa juonaripeli. Minua huolestuttaa äänestys suuresti. Olenko hyvis vai pahis? Mielestäni pahis olisi ollut hermostuneempi äänestyksestä kuin hyvis. Jos olisin hyvis ja treffeillä, ja olisin äänestänyt mielestäni pahismaisinta pelaajaa, voisin olla ihan rauhassa siellä treffeillä käyttämättä puhelinta (ei millään pahalla Cam! :D). Kai pitäisi sanoa "varma hyvis", mutta varmuus tulee vasta siinä vaiheessa, kun hänen roolinsa paljastuu. Ei ole minusta suurta eroa sanoa varma ja luultavasti varma.

Niacin näemmä tarttui porkkanan teoriaan minusta ja Jitachista Hukan pahiskaverina. Mielenkiintoista. Saattaisinpa jopa antaa hiukan hyvisvibaa siitä hänelle, nimittäin olisiko pahis-Niacin epäillyt samalla tavalla hiukan sen jälkeen, kun hänen pahiskaverinsa porkkana oli epäillyt minua?
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 01.08.2017 20:57:20

En ole vielä paljoakaan ehtinyt lukea muuton toteuttamisen takia, mutta yleisiä huomioita:

Pelissä on jäljellä kahdeksan henkilöä. Seitsemän roolia ei julkisesti tiedetä, ja tästä voi jättää itsensä pois. Jos jokainen vaikka valitsee epäilyttävimmän pelaajansa, ja analysoi jokaisen mahdollisen muun pahisparin tälle (eli miinustaa itsensä sekä Jekun), voi päästä epäilyissään pitemmälle.

Toiseksi, tää Anblickin pudottaminen kertoo kyllä jotain pahiksista. Pudottamalla Anblickin Jekun sijaan pahikset pienentää sitä joukkoa, mihin voivat soluttautua, sillä jättävät varman hyviksen henkiin. Jos pitäisi näin arvalta sanoa, niin todennäöisemmin tälläisen liikkeen tekee Zey&Meiz pahispari kuin Niacin&Ares pahispari... Vai uskoisiko NIacin&Ares, että kykenevät manipuloimaan Jekua riittävästi? Pitänee katsoa, keihin Jeku on pistänyt luottoa, olisi aika hyvä sattuma, jos sama henkilö olisi muista(kin) syistä mielestäni epäilyttävä.

(Ja vielä on se kysymys, että miksi Anblick eikä joku muu. Mua harmittaa kyllä vähän, koska tähän on jäänyt ne pelaajat, joista mulla oli hatarimmat kuvat silloin kun olin elossa.)

Ja kolmas pointti, en ole vielä ehtinyt tälläistä henkilöä etsiä, mutta henkilö, jota toisena päivänä piti Jamsteria Monnia epäilyttävempänä, ja seuraavana päivänä käänsi kelkkaansa joko Jekua tai Mursumusta kohden sopisi hyvin pahikseksi. Varmaan aika moni täyttää tämän kriteerin, mutta en ole ehtinyt tutkia.

Toivon, että pääsen myöhemmin vähän tarkempaan analyysiin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 01.08.2017 21:08:08

Meiz kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:Tulkitset väärin. Epäaktiivisen päivän takia fiilikseni on että päivä on poissaolojen ja epäaktiivisuuden värittämänä ajanhukkaa joten omasta mielestäni käytännössä aivan sama kuka putoaa koska en pääse tenttaamaan juuri ketään paitsi hyvismäisinä pitämiäni pelaajia. Nyt kun kaikki ovat taas pelissä normaalisti, en näe syytä miksi tuhlaisin aikaani antiaktiiveihin ellei joku anna syytä olettaa että pahis löytyy hiljaisten joukosta.

Ok, no tämän näkökulman ymmärrän, itsellä oli myös sama fiilis eilisestä minkä takia äänestin Mursumusia. Ketkä ovat sinusta kaksi jäljellä oelvaa pahista?


Todennäköisin on mielestäni Niacin ja Zey. Mainitsin jo eilen omista ajatuksistani pahiskuvion suhteen, eikä kantani ole erityisen suuresti muuttunut elossa olevien pelaajien suhteen. Zeyn tilalla voisin nähdä ainakin tällä hetkellä pahiksena Tetra-Violetin: pidän hieman jännänä juttuna yötappoon tarttumista mutta toisaalta. Jos Niacin ja Violet ovat pahiskaksikko, omasta mielestäni tuntuu hieman omituiselta jos molemmat tarttuvat yötappoanalyysikorttiin.

Niacin kirjoitti:Hämmentää vähän se, että Jitachi vaihtoi minulta myöhemmin äänensä pois poissaolon vuoksi, vaikka poissaolo oli tiedossa jo äänestyshetkellä. Samoin Jitan joukkotuhohalut Tetrasta ja Mursusta puhuttaessa: ”Äänestäisin mieluiten molempia yhtaikaa, mutta valitettavasti säännöt eivät sitä salli.” Tätä Meizille perustelitkin, mutta minulle ei edelleenkään avautunut.


Tai vaihtoehtoisesti Jita inhoaa antiaktiivista peliä todella paljon ja olisi valmis lynkkaamaan jokaisen siihen syyllistyvän yhtä aikaa omaa turhautumistaan jos säännöt sallisivat. Muutenkin ainakin viime tarkastuksella muutenkin totesin äänestämisestä yhtä aikaa, en useamman kuin yhden pelaajan tappamisesta yhtä aikaa.

Jitan peli on viimepäivinä ollut alkua jyrkempää (?), minkä vuoksi en enää yhtä radikaalina häneltä pidä sitä että olisikin lähtenyt pahiskamuHukkaa uhraamaan. Kuitenkin niin kokenut pelaaja, että kykenee halutessaan varmaan vaikka mihin vinkeisiin. Samoin Jitaa epäilleen Anblickin yötappo voisi sopia tähän kuvioon, vaikka syy voi tietysti olla mikä hyvänsä muukin arvonnasta yleiseen hämmennykseen.


Anblick epäili myös sua, joten kuvio sopisi myös siihen että Niacin sattuukin olemaan pahis :^D

//Ares ja Violet.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 01.08.2017 21:45:38

Ares: En tarkoittanut vain tuota kohtaa, vaan yleisesti sitä tyyliä, jolla kävit Hukan viestejä läpi. Minusta siinä oli hyvin monta kohtaa, jossa annoit Hukan yksittäisen sanavalinnan tai lauseen perusteella hyvis- tai pahisvibaa tai luottoa muille. Esim. "Mutta toisaalta en usko, että pahiskaveri olisi käyttänyt termiä "pelata turvallisesti" pahiskaveristaan." / "Ekasta lauseesta ja vikasta lauseesta vähän pahisvibaa Zeyn suuntaan." Tietysti vibat on vain viboja ja hyvä kun jostain lähdit liikkeelle, kun meinasi päivä jäädä aika hiljaiseksi, mutta jotenkin tuntui aika yksioikoiselta päättelyltä.

Jitachi kirjoitti:Anblick epäili myös sua, joten kuvio sopisi myös siihen että Niacin sattuukin olemaan pahis :^D

Se on ihan totta, mutta en anna sen häiritä omaa päättelyäni, koska mulla ei yllättäen oo epäilyksiä omasta roolistani. :D
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 01.08.2017 21:50:49

[quote="Niacin"]Ares: En tarkoittanut vain tuota kohtaa, vaan yleisesti sitä tyyliä, jolla kävit Hukan viestejä läpi. Minusta siinä oli hyvin monta kohtaa, jossa annoit Hukan yksittäisen sanavalinnan tai lauseen perusteella hyvis- tai pahisvibaa tai luottoa muille. Esim. "Mutta toisaalta en usko, että pahiskaveri olisi käyttänyt termiä "pelata turvallisesti" pahiskaveristaan." / "Ekasta lauseesta ja vikasta lauseesta vähän pahisvibaa Zeyn suuntaan." Tietysti vibat on vain viboja ja hyvä kun jostain lähdit liikkeelle, kun meinasi päivä jäädä aika hiljaiseksi, mutta jotenkin tuntui aika yksioikoiselta päättelyltä.
Kuten jo sanoin, aika väkinäisesti kirjoitettu viesti. Kuten todettua, melkein vuorokausi oli edellisestä viestistä. Ei ollut enempää aikaa, joten jäi aika yksipuoliseksi analyysiksi.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.08.2017 07:40:44

Niacin kirjoitti:Anblick ei ole enää vastaamassa, mutta mitähän tarkoittaa tämä ”hyvistely” mistä Anblick ei pitänyt? Joku kirjoittamaton sääntö ilmeisesti, mutta mistä on kyse? En haluaisi tietämättömyyttäni aiheuttaa paheksuntaa.

Tätä ei tarvitse liikaa stressata :] Uskoisin Anblickin viitanneen "Mutta eiköhän tästä vielä nousta!" tyylisiin kommentteihin joissa alleviivataan omaa hyvisten puolella olemista. Kyseessä ei ole mikään paheksuntaa aiheuttava toiminta, mutta tämä alleviivaaminen saattaa herättää pahisepäilyjä joltain pelaajilta.
Niacin kirjoitti:Samoin Jitan joukkotuhohalut Tetrasta ja Mursusta puhuttaessa: ”Äänestäisin mieluiten molempia yhtaikaa, mutta valitettavasti säännöt eivät sitä salli.” Tätä Meizille perustelitkin, mutta minulle ei edelleenkään avautunut. Kuitenkin antiaktiivinenkin hyvis auttaa pitämään ”tilastoja” hyvisten puolella, joten minusta on outoa, että olisit halunnut useamman hiljaisen pelaajan kerralla pois pelistä. Logiikan Tetraäänen takana ymmärrän, olettaen, että Tetra olisi joka tapauksessa pudonnut antiaktiivisuuteen, jolloin Tetran lynkkaamalla olisi säästytty ylimääräiseltä pudotukselta. Minusta on kiva, että Tetra saatiin kuitenkin korvattua ja odotan jännityksellä mitä sieltä Tetran hiljaisuuden takaa alkaa Violetin mukana näkyä.

Pakko kommentoida sen verran etten itse pidä pahismotivaationa molempien lurkkaavien pelaajien pudottamista yhdellä iskulla, koska näiden pelaajien roolien selvitys on melkein täysin arpapeliä. En itse haluaisi näitä pelaajia pelin loppuhetkille. Jitachi nyt itse selvensikin ettei kyse ollut molempien pudottamisesta, vaan hänelle ei ollut väliä kumpi epäaktiivisista putoaisi. Tähän liittyen koen silti epäilyttäväksi vahvemman preferenssin Tetran tiputtamisesta. Pahiksena hän estäisi tässä aktiivisemman varapelaajan tulemisen peliin ja samalla jättäisi ainakin minut jumittamaan Mursumusia vastaan myös seuraavaksi pelipäiväksi.
Niacin kirjoitti:Motivaatiovaikeuksia ja ajankäytön haasteita tuntuu harmillisesti olevan liikkeellä itse kullakin. Minäkin pelasin alkuun vahvasti yöunien kustannuksella, mikä ei pidemmän päälle vain toimi. Symppauksia Zeylle siitä, kyllä uni on tärkeää!

Komppauksia tälle. Zeytä pidän silti yhtenä epäilyttävimmistä pelaajista sillä perustein, että hän oli epäillyt Monnia useammasta asiasta, muttei Hukan osallistumisen jälkeen vaikuttanut missään vaiheessa innostuneelta epäilemään/lynkkaamaan tätä, tai edes osallistumaan Hukan pelin pohdintaan. Uskoisin että hyviksenä hänellä olisi ollut takaraivossa vahvemmin nämä Monnissa epäilyttäneet asiat ja sitä myöten olisi suhtautunut myös suuremmalla varauksella Hukan peliin. Nyt saan kuvan että Monni - epäilyt ovat vain olleet pientä etäännyttämistä pahiskaverista.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Cameron » 02.08.2017 17:21:35

Välilento~

Raketti, kissa ja kuu

Raketti kuuhun ammuttiin,
uutisissa niin kerrottiin.
Meniköhän meidän kissa,
menikö kuuhun raketissa?
Matkaeväät paketissa,
se meidän avaruuskissa?

Asuuko se nyt kraaterissa?
Kulkeeko pitkillä lenkillä,
kuun valkoisilla kentillä,
se meidän avaruuskissa?


– Kirsi Kunnas –

Kuva

Mahdollisesti raketilla kuuhun menossa (äänet)
1 Ares (porkkana)
1 Zey (Ares)

Innokkaina kertomaan mielipiteensä (äänestyspakot)
Jeku & porkkana

Jo maata kiertävällä radalla (poissaolijat)
-

Raketti laukaistaan ylihuomenna perjantaina 4.8. klo 22!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 02.08.2017 23:20:16

Säännöt kirjoitti:Pahikset: Tappavat sen, jota viimeksi on joku pahis äänestänyt. Jos jostain syystä nämä menettelyt eivät ole mahdollisia (pahikset eivät ole vielä äänestäneet ketään), yönimi arvotaan.


Hukan viimeinen ääni oli Anlblickille. Varanimen puuttuminen on voinut johtaa Anblickin kuolemaan, jos yönimeä ei ole tullut. Seuraavan päivän äänet menivät näin:

1 Mursumus (Meiz)
1 Zey (Ares)
1 Tetradynamia (Jitachi)
1 Jitachi (Mursumus)


Äänestäneistä jäljellä pelissä on Meiz, Ares ja Jitachi. Näistä ainoastaan Meiz voisi olla pahis, sillä hänen äänestyksensä kohde putosi pelistä. Seuraavaksi tulisi pohtia, sopiiko Hukka ja Meiz pahispariksi. Jos yrittäisin tehdä henkilörelaatiot vaikkapa Hukan ja elossa olevien pelaajien välille, niin siinäpä se selviäisi. Tosin kello on jo paljon, ja huomenna pitää jatkaa muuttoa.

Monni, jota Hukka lähti varittamaan, asetti ensimmäisen päivän lopulla Zeytä kepein perustein. En usko, että pahiksena olisi lähtenyt näin suolaamaan kaveriaan, etenkään noin läpinäkyvin perustein. Monni myös toisen päivän ainoassa viestissään totesi, että harkitsi äänestämistä Zeyn ja Aresin välillä. Hukka taas jatkoi tätä Aresin epäilylinjaa, ja Ares taas oli melko lailla vastakkain Hukan kanssa. Pidin Aresta hyvismäisenä vielä aikaisemmassa pelikerrassani, eikä tämä Hukan tarkastelu sitä kuvaa muuttanutkaan. Tämä tarkoittaa sitä, että joukkoa Jitachi, Meiz, porkkana ja Niacin pitää tarkkailla hieman enemmän, jättämättä kuitenkaan Zeytä ja Aresta huomiotta. Niacin ja Hukka vaikuttaa vähän huonolta, sillä Niacin heitti epäilystä Hukkaa kohti, kun taas Hukka sinne päin luottoa. Ei vaikuta siltä, että pahisten olisi kannattanut menetellä näin.

Meiz sen sijaan oli kolmantena päivänä äänestämässä aluksi Jekua, ja tämän paljastuttua erikoishyvikseksi siirtyi aluksi Anblickkiin. Vasta loppumetreillä hän vaihtoi äänensä Hukalle. Seuraavana päivänä yrittää nousta johtohahmoksi aloittamalla wagonia Mursumusta vastaan, tosin ketkään eivät äänestä Mursua hänen rinnallaan. Voisin sinällään nähdä tässä pahiskuvion.

Hukka ja porkkana ilmeisesti ottivat yhteen. porkkana myös äänesti Hukkaa melko aikaisessa vaiheessa. Jitachi äänesti häntä aikaisessa vaiheessa myös. Pahikselle ei toisen pahiksen äänestäminen oikein ole temppu eikä mikään tälläisessä tilanteessa, mutta eivät kuitenkaan sovi pahiskaveriksi aivan yhtä hyvin kuin Meiz. Jonkun on kumminkin pakko olla se toinen pahiskaveri, niin pahissensorini kaipaavat varmaankin hienosäätöä.

porkkana kirjoitti:Violet on lähempänä pahismaista kuin hyvismäistä vaikka tuossa keskellä onkin, syynä Tetran outoudet ja halu paneutua kunnolla yötappoihin. Miksi ei mieluummin keskittyä kunnolla peliin ja hieman sivuuttaa yötappoja, kun emme oikeasti voi tietää mitä pahikset ovat ajatelleet yötappojen kanssa? Toki syitä voi pohtia, mutta varmaan jokaiselle pelaajalle keksii syyn miksi olisi listinyt Anblickin, niin en näe sitä kovinkaan järkevänä. :D

Emme voi tietää, mitä pahikset ovat ajatelleet yötappojensa kanssa, mutta tiedämme, että he ovat joko a) unohtaneet antaa nimen tai b) ajatelleet yötappoaan pitemmälle, kuin että äänestäisivät ilmiselvän varman hyviksen. Kertooko tämä oikeastaan mitään? En tiedä. Se ei tarkoita, ettää asia kannattaa jättää huomioimatta.

En ole siinä vaiheessa vielä, että voisin antaa kunnollista listausta hyvispahis asteikolla, niin en sitä yritäkkään tehdä. Sen sijaan sopivuusasteikko Hukan pahispariksi:

No ei tod: Jeku, Ares
Ei tunnu sopivan: porkkana, Niacin, Jitachi
Mahdollisuus: Zey,
Vaikuttaa sopivan: Meiz

porkkana ja Niacin on vähän siinä rajoilla, että ei oikein tunnu sopivan pariksi, mutta todisteet sitä vastaan eivät ole pahat. Jitachin perustelu äänestää Hukkaa oli hyvä, ja itse havaittu perustelutapa, joka toi uutta aineistoa häntä vastaan. En kuitenkaan usko, että Jitachille koituisi tunnontuskia pudottaa pahiskaveri tuossa vaiheessa peliä, siksi kyseinen paikka listassa. Hukan kommentit Jitachista ("vaikea saada otetta"), vievät listassa hieman pahismaisempaan suuntaan - ehkä Hukan oli vaikea sanoa mitään pahiskaverista, joka pisti hänelle epäilyjä?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 03.08.2017 07:35:56

Violet kirjoitti:
Säännöt kirjoitti:Pahikset: Tappavat sen, jota viimeksi on joku pahis äänestänyt. Jos jostain syystä nämä menettelyt eivät ole mahdollisia (pahikset eivät ole vielä äänestäneet ketään), yönimi arvotaan.

Äänestäneistä jäljellä pelissä on Meiz, Ares ja Jitachi. Näistä ainoastaan Meiz voisi olla pahis, sillä hänen äänestyksensä kohde putosi pelistä.

For what it's worth, palasin reissusta sunnuntai iltana eikä yönimen lähettämisessä olisi ollut minun kohdalla mitään ongelmaa.

Violet kirjoitti:Monni, jota Hukka lähti varittamaan, asetti ensimmäisen päivän lopulla Zeytä kepein perustein. En usko, että pahiksena olisi lähtenyt näin suolaamaan kaveriaan, etenkään noin läpinäkyvin perustein. Monni myös toisen päivän ainoassa viestissään totesi, että harkitsi äänestämistä Zeyn ja Aresin välillä.

Monni laittoi äänen Zeylle tässä tilanteessa:

4 Halima (Ares, Meiz, Cameron, Violet)
2 Zey (Jeku, Jamster)
1 Cameron (Zey)
1 Ares (porkkana)
1 Meiz (Halima)
1 Miina (Jitachi)
1 Jeku (Miina)

Huomioitavaa tässä on se, että Zeyllä on mahdollisuus vaihtaa äänensä Halimalle, jota oli myös epäillyt. Monnin ääni myös ajoittui vaiheeseen jossa Halima oli alkanut keräämään suurempaa epäilyä ja useamman äänen nopealla tahdilla. Zeytä vastaan ei ollut suurempaa epäilyä Jekun tai Jamsterin toimesta vaan perustuivat mutu-tuntumaan. Päinvastoin, Zey oli saanut pientä hyvisluottoa. Minusta tuo ääni ei asettanut Zeytä kovin suureen putoamisvaaraan.

Jälkimmäistä kohtaa Monnin tokan päivän viestistä en ymmärtänyt. Miten tuo viittaa Zeyn hyvismäisyyteen?

Violet kirjoitti:Meiz sen sijaan oli kolmantena päivänä äänestämässä aluksi Jekua, ja tämän paljastuttua erikoishyvikseksi siirtyi aluksi Anblickkiin. Vasta loppumetreillä hän vaihtoi äänensä Hukalle. Seuraavana päivänä yrittää nousta johtohahmoksi aloittamalla wagonia Mursumusta vastaan, tosin ketkään eivät äänestä Mursua hänen rinnallaan. Voisin sinällään nähdä tässä pahiskuvion.

Hukka ja porkkana ilmeisesti ottivat yhteen. porkkana myös äänesti Hukkaa melko aikaisessa vaiheessa. Jitachi äänesti häntä aikaisessa vaiheessa myös. Pahikselle ei toisen pahiksen äänestäminen oikein ole temppu eikä mikään tälläisessä tilanteessa, mutta eivät kuitenkaan sovi pahiskaveriksi aivan yhtä hyvin kuin Meiz. Jonkun on kumminkin pakko olla se toinen pahiskaveri, niin pahissensorini kaipaavat varmaankin hienosäätöä.

Filtterisi nykyisellään tuntuvat melkeinpä liioitellun karkeilta, koska et ota kantaa itse viestien sisältöön vaan keskityt pelkästään ääniin. On totta, että pelkkiä ääniä tarkastellessa esim. omat ääneni voi nähdä pahismaisena, mutta samaan aikaan koen että nän vahvasti ääniin keskittyminen on helppo taktiikka myös pahikselle esittää epäilyjä. Kaipaan sinulta nyt syvempää analyysiä epäilyistä itse viestien sisällön perusteella.

Samoin minusta esität tuon ääneni Anblickille epäilyttävämmässä valossa kuin se todellisuudessa on, ääni ja äänenvaihto tapahtuivat minuutin sisällä. Vastasin aiemmin jo porkkanalle perusteet tuolle arpomiselle, mitä mieltä olet siitä?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 03.08.2017 15:57:59

Zey on pudottautunut, varapelaajaksi tahtovat voivat ilmoittautua yksärillä!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 03.08.2017 19:38:49

Zey nyt sitten pudottautui 100% varmasti IRL syistä, koska pudottautui toisestakin pelistä. Toivottavasti kiireet helpottavat pian ja pääset takaisin juonittelun makuun :) Pelaajia on 8 jäljellä, joten ei ole käsittääkseni väliä kuoleeko tänään 2 pelaajaa (eli Zey ei saisi varapelaajaa), vai vain yksi. Kummassakin tapauksessa on yksi harhalynkkaus jäljellä, eikös? Jitachia ja Tetraa en saa mitenkään sopimaan samaan pahistiimiin, Jitachi oli valmis tiputtamaan Tetran edellisenä päivänä ja lisäksi Tetra tuntuu tiputtautuneen pelistä nimenomaan Jitachin kommentin jälkeen ("masentavaa jos Tetra paljastuu pahikseksi"). Laitan omat munat tällä hetkellä Violet + Zey pahiskaksikolle ja ääni lähtee ++Violetin suuntaan. Tapa jolla toistaiseksi vaikutan päätyneen hänen ykkösepäilykseen ei vakuuta.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 03.08.2017 20:35:35

Hereillä, anteeksi mykistymiseni.
Zey sitten pudottautui. Hm.

Joku jo miettikin mitä puhuinCamin kanssa kun emme olleet paljastuneita erikoishyviksiä.
Lähinnä mietittiin, että kuka voisi olla pahis viimeisimmissä viesteissä, mun päilys pörrää yhä Zey - joku - Jitachi pahisvaihtoehdossa, joten ++Zey, vaikka vähän jännittääkö meneekö ohi..
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 03.08.2017 20:47:50

Jälleen kyllä aika masentavan hiljainen pelipäivä. Harmi, kun Zey ei kirjoittanut viimeisen viestinsä jälkeen mitään. Aion huomenna lukea kaikkien viestit läpi, ja tehdä jotain analyysiä. Tällä hetkellä kaikki epäillyttää joko hitusen tai paljon, paitsi Jeku. Äänikin saattaa vaihtua hyvinkin, koska Zey on Jekun äänen takia konkreettisesti vaarassa lynkkautua.

Meiz on alkanut epäillyttämään Violetin viestin jälkeen, jossa hän puhuu pahisten taktiikasta manipuloida ihmisiä. Pelin alussa Meiz puolusti sekä miinaa että minua, mitä pidin hyvismäisenä. Nyttemmin minua on alkanut mietityttämään Meiz, jos hän on vain yrittänyt saada minut puolelleen. Toisaalta myös Violet alkoi epäillyttämään mielenkiintoisten teorioidensa takia. Esimerkiksi en ollut säännöistä kunnolla lukenut varanimimenettelyä. Anblick siis lynkkautui Hukan äänen ja pahisten antiaktiivisuuden takia (ymmärtääkseni?). Silloin Tetra(-Violet), Zey, porkkana ja Meiz sopisivat pahiksen roolin. He eivät olleet niin aktiivisia päivän päättyessä.

Toivottavasti tulisitte kirjoittelemaan jotakin.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 03.08.2017 21:27:04

Meiz: Kaipasit perusteluja siitä, miksi linkitän sinut Hukan pahispariksi äänestyskäyttäytymisen ohella Näitä löytyy, tosin äänestyskäyttäytymiseesi voidaan lisätä myös toisen päivän äänesi, jolloin äänestit Mursumusta Jamsterin sijaan - Monnin suojelemisen kannalta olisi ollut hyödyllisempää pitää Jamsteri elossa, sillä hän oli monille vain epäilyttävempi osapuoli tästä kaksikosta - tietynlainen kilpi, joka suojaa Monnia. Äänestyksen ulkopuolelta teidän peli näyttää merkkejä pesäeron ottamisesta. Lähtöasetelmana on, että olet näistä kahdesta hyvismäisempi, ja Hukka kohdistaa sinuun epäilyjä, joita ei kuitenkaan vie lynkkaukseen asti, sillä joku muu sattuu epäilyttämään enemmän. Jos Hukka kuolee, näyttää Mei ehkä hyvismäisemmältä, jos Meiz kuolee, näyttäisi Hukka aika hyvismäiseltä. Kaikki tämä ilman suurta vaaraa, että joutuu lynkkaamaan Meizin. Olihan tuolloin vielä hengissä Mursumus, ja Jekun rooli ei ollut tiedossa, joten epäilyjä oli helppo heittää tähän suuntaan, Suurin osa epäilyksestä meni kumminkin Arekselle, joten hänkin nousi äänestettävissä Meizin edelle Hukalla.

Mitä tulee Meizin hyökkäyksiin Hukkaa vastaan, niin niissä oli käytetty ylättävän paljon komppailuja muiden pelaajien huomioista (viewtopic.php?f=9&t=439&start=270#p7545 ja viewtopic.php?f=9&t=439&start=270#p7575). Muissa Hukkaa koskevissa kohdissa enemmänkin keskustelit, ja toit esiin hänen virheellisiä päätelmiään, mikä puolustuksessa on olennaista, mutta itse epäilyttäviä pointteja häntä vastaan tuot aika paljon muita komppaillein, jolloin epäilyksesi siihen suuntaan vaikttaa pieneltä verrattuna isompiin viesteihin muita vastaan.

Ares: Emme tiedä, miksi Anblick kuoli, mutta epäaktiivisuus on yksi mahdollinen selitys. Voihan myös olla, että pahikset haluavat meidän uskovan, että kyseessä on epäaktiivisuudesta johtuva kuolema. Vaikka olenkin tuonut vaihtoehtoja esille, ei kannata tuudittautua siihen, että ne ovat ainoita mahdollisia.

Tuosta Monni Zey äänestähaluan sanoa pari sanaa. 1) En usko, että on voinut olla suunniteltu juttu heiltä kahdelta, sillä Zey uskoi päivän lopussa olleensa putoamassa. Jos Zey uskoisi, että tähän olisi pieninkin mahdollisuus, ei hän pyytäisi pahiskamua antamaan tälle ääntä. 2) Jos Monnille on ohjeistettu, että joka päivä pitää äänestää, niin ratkaisetko tämän kriittisen valinnan äänestämällä omaa pahiskaveria? 3) Jos olisi ollut suunniteltu juttu, niin olisi todennäköisemmin ollut paremmat perustelut. Nyt hän sai aika pahasti huomiota kerättyä itseensä kopioimalla perustelut Jamsterilta.

Ellei idea ollut, että Monni asettaa itsensä ja Jamsterin epäilyksenalaiseksi kopioimalla epäilyperusteet, ja asettaa Zeyn tämän pielestä pudotusuhanalaiseen tilanteeseen, niin ei kyllä toimi kovinkaan hyvin tämä pari. Mitä enemmän tätä miettii, sitä huonommin hahmot sopivat.

Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että Meiz sopii kaikkein parhaiten Hukan pahiskaveriksi. Kolmas pahis on sitten varmaan Jitachi tai porkkana, Niacin ei vaikuta sopivan ihan yhtä hyvin. ++Meiz
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 03.08.2017 23:34:23

Meiz kirjoitti:Huomioitavaa tässä on se, että Zeyllä on mahdollisuus vaihtaa äänensä Halimalle, jota oli myös epäillyt. Monnin ääni myös ajoittui vaiheeseen jossa Halima oli alkanut keräämään suurempaa epäilyä ja useamman äänen nopealla tahdilla. Zeytä vastaan ei ollut suurempaa epäilyä Jekun tai Jamsterin toimesta vaan perustuivat mutu-tuntumaan. Päinvastoin, Zey oli saanut pientä hyvisluottoa. Minusta tuo ääni ei asettanut Zeytä kovin suureen putoamisvaaraan.

Tämä ihan miettimisen arvoinen asia. Tästä näkökulmasta en näe mahdottomana Zeytä MonniHukan pahiskaveriksi. Violetin mielestä Monnin perustelut Zey-äänelleen oli liian huonot ollakseen osa pahisten suunnitelmaa, mutta voihan taas olla, ettei Monnia ehditty/hoksattu/haluttu neuvoa sen tarkemmin. Ei tämä mikään aukoton teoria ole, mutta mahdollinen kuitenkin. Zey tarttui aluksi Monni&Jamsteriin, mutta olisi ehkä ollut epäilyttävämpää jos siihen ei olisi mitään kommentoinut. Myöhemmin Hukkaan suhtautuminen oli yllättävän etäinen, kuten todettu. Alkupelissä Zey oli hurjan aktiivinen, mitä pidin erittäin hyvismäisenä, mitä kuitenkin hieman varjosti jonkun kommentti siitä, että se on yhtälailla ominaista pahisZeylle. Zeytä en itse sen kummemmin tunne, mutta muiden kommenttien perusteella kuvittelisin, että pahisroolissa Zeyn peli ei ehkä olisi hiipunut tähän malliin ennen poisjättäytymistä (ellei sitten IRL-syyt ole jo pidempään painaneet). Kaiken kaikkiaan Zeytä en tässä tilanteessa pidä aivan äänen arvoisena (varsinkaan kun saattaa pudota joka tapauksessa), mutta kirjoitin nämä huomiot nyt lähinnä itselleni ylös mahdollisen tulevan varapelaajan varalta.

Violet on minulle hieman kinkkinen tapaus! Tetrasta ei mitään maailman selkeintä kuvaa kerennyt saada, ja nyt pitäisi aikalailla Violetin viestien perusteella muodostaa kunnollisempi käsitys roolista. On jotenkin vaikea sisäistää, ettei Violet ole sama Violet, vaan rooli saattaa olla vaihtunut peliin palatessa. Pitää koittaa unohtaa Violetin VarmistettuHyvis-leima. Tetra oli alkusuhmurointinsa vuoksi jäänyt minun listalla pahismaisiin, joten Violet pysykööt toistaiseksi siellä suunnilla, kunnes pääsen paremmin kärryille hänestä. Ainakin on ollut nyt aktiivilinjalla, se on kiva! Joissain kohdin en ihan pysynyt kärryillä, enkä ole ihan varma mitä ajatella. Esimerkiksi tämä:
Violet kirjoitti:Äänestäneistä jäljellä pelissä on Meiz, Ares ja Jitachi. Näistä ainoastaan Meiz voisi olla pahis, sillä hänen äänestyksensä kohde putosi pelistä.

Kovasti olen koittanut tätä pureskella, mutta en ymmärrä millä logiikalla vain Meiz voisi olla näistä pahis? Liittyi siis siihen skenaarioon, että pahikset olisi unohtaneet antaa yönimen. En ehkä ymmärrä riittävästi nuita sääntöjä pysyäkseni perällä näistä yöääniarpajaisista, mutta kiinnostaisi kuulla jos viitsit vielä vääntää rautalangasta. :)

Meiziä en saa oikein mitenkään päin passaamaan Hukan kaveriksi. Näkemyseroa meillä on siinä, että en ymmärrä Meizin(kään) kantaa siitä, että olisi hyödyllisempää hävittää lurkkaavat pelaajat yhdellä iskulla. Voipi hyvin johtua siitä, etten ole foorumijuonarien loppukiemuroita koskaan nähnyt, joten en osaa ajatella millä tavoin haitallisia hiljaisemmat (hyviksetkin) siinä vaiheessa peliä voivat olla, mutta kuulostaa jotenkin hurjalta. Toinen huomiota herättänyt juttu oli Meizin vapareiden perusteella heitetty ääni Anblickille, ennen vaihtoa Hukkaan. Se olisi kuitenkin ollut pahikselta vielä omituisempi pelastusyritys, kuin mitä minun äänisekoilun on epäilty olleen, joten en näe siinäkään oikein järkeä. Violet väitti Meizin lähinnä komppailleen muiden Hukka-epäilyjä, mistä olen aivan eri mieltä. Minusta Meiz oli ihan ensimmäisenä vahvasti Hukkan viestejä kyseenalaistamassa, mikä tuntuisi pahiskaverilta kummalliselta, vaikka Meiz olikin päivän lopussa ilmeisesti vähän kahden vaiheilla Hukan suhteen. Meiziä pidän siis kaiken kaikkiaan tällä hetkellä hyvismäisenä, ja koen Violetin perustelut Meiziä kohtaan hankalasti väännetyiksi, mikä puolestaan tuo Violetista pahisvibaa.

Porkkana ja Ares on käyneet koko pelin ajan niin näkyvää kaksintaistelua, että heitä en ainakaan pahiskaksikoksi voi kuvitella. Ellei sitten kyseessä ole joku erittäin perusteellinen show, mitä en oikein jaksa uskoa. Näistä kahdesta Ares on minusta epäilyttävämpi osapuoli, joten arvelisin porkkanaa ennemmin hyvikseksi, vaikka täytyy myöntää, etten ole porkkanaan kovin tarkasti keskittynyt viime päivinä. Pakko sanoa että naurahdin ääneen, kun huomasin että Cameronin ekan päivän prosenttilaskuvirhe on edelleen 4. pelipäivänä tapetilla porkkanan ja Aresin keskusteluissa. :D

Meillä on taas äänet jakautuneet aika tasaisesti joka suuntaan. Haluaisin kuitenkin nostaa vielä ehdolle ++Jitachi , muun muassa siksi, että Jitachin epäilyt itseäni kohtaan tuntuvat minun silmääni kohtuuttoman voimakkailta ja nostavat karvat pystyyn. Kalvaa myös tunne, että Jita on jo pidempään valmistellut minua tulevaksi epäillyksi. En tiedä olenko jo ihan vainoharhainen, mutta kun nyt palasin Jitan ensimmäiseen listaukseen, pisti silmään omasta mielestäni hyvin erin sävyinen suhtautuminen minuun kuin muihin ensimmäistä kertaa pelaaviin:

Jitachi kirjoitti:Jamsterilta yksi viesti, ja sekin ainoastaan heräilyviesti. Olisin hyvin innoissani jos tulisit ulos kolostasi leikkimään meidän kanssamme ;)
Monni myös ainoastaan kirjoitellut heräilyviestiä, mun mielestäni olisi kiva jos myös hän tulisi leikkimään kanssamme enemmän :3
Niacin on availlut sanaista arkkuaan kahdesti: ensimmäinen viesti oli puhdasta heräilyä, toinen puolestaan Ronenin kyssäreihin vastaamista. En osaa oikeasti sanoa yhtikäs mitään hänestä: olisi hyvin kiva jos tulisi puhumaan. Taitaa tosin olla turha toivo tän päivän puolella jos kerran viettää aikaa anoppinsa luona.


Huomiset iltajännitykset jää omalta osaltani hyvin pitkälti näkemättä, kun saan kesän ajan eri kaupungissa työskentelevän avopuolisoni viikonlopuksi kotiin. ^^ Koitan käydä sitä ennen vähän kurkkimassa, mutta en uskalla luvata kovin aktiivista osallistumista.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 03.08.2017 23:56:06

Niacin: Muiden henkilöiden äänet olivat pelaajille, jotka olivat vielä elossa. Silloin pahisten yötappo olisi mennyt eri osoitteeseen, jos yönimeä ei oltu lähetetty. Täten kuvaamassani skenaariossa Meizin pahikseus olisi ainoa mahdollinen noista. Painotan kuitenkin, että tämä koski sitä yhtä skenaariota.

Tällä hetkellä putoamassa olisi Ares. Muita äänen omaavia henkilöitä ovat Zey, Violet, Meiz ja Jitachi. Tämänhetkinen äänestystilanne viestii ehkä enemmän Areksen hyvikseyden puolesta enemmän kuin pahismaisuuden, sillä pahiskaveri varmaan mieluusti stackkaisi tuossa vaiheessa äänen. Päivä on tosiaan kuitenkin vielä aika nuori tälläiselle. Jos Ares meinaa huomenna tippua, niin varmaan olen heittämässä ääneni Jitachin suuntaan, sillä Areksen hyvikseydestä olen vakuuttuneempi, Zey ei sovi hyvin Hukan kumppaniksi, Meiziä en voi tuplaäänestää, ja itseänikään en oikein viitsisi. Haluan vielä muistuttaa, että nyt äänten hajauttaminen on erittäin paha juttu, sillä tarjoaa pahiksille paljon mahdollisuuksia massata. Iltaa myöten tulisi päätyä johonkin ratkaisuun.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 03.08.2017 23:58:00

Jee, kiva. Nyt myös Zey pudottautui :/ Pelimotivaatio on ollut muutenkin jo jonkin aikaa hieman laskussa eikä siihen oikeastaan erityisesti auta että Meiz epäsuorasti tuntuu vihjailevan siihen että mun näkemykseni Tetrasta olisi osittain aiheuttanut hänen pudottautumisensa >_> Todellisen syyn tietää vain hän itse enkä rupeaisi sitä arvailemaan ollenkaan: haluan pitää pelin pelinä ja jättää ulkopuoliset asiat pois analysoinnista.

Violetin ja Meizin välinen keskustelu on mun silmissäni saanut ehkä hieman omituisen värin; omasta mielestäni kuitenkin Violet tuntuu hakevan epäilyksiä Meizistä. Violetin linkkaamien viestien lukemisenkaan jälkeen en erityisesti kykene vieläkään näkemään komppailua lukuun ottamatta yksittäistä viestiä. Mun mielestäni tuntuu hyvinkin normaalilta että kahden pelaajan mielipiteet osuvat toisinaan yksi yhteen :D Toisaalta lukiessani uudelleen en voi olla huomioimatta Violetin pointtia äänestyskäyttäytymisestä. Loppupeleissä tuntuu mahdolliselta, että kun tuntui lähes varmalta että Hukka lynkkautuisi, Meiz pesaisee pikaisesti kätensä antamalla jonkin asteista hyvisvibaa Hukalle. Sama meno jatkuu seuraavana päivänä Meizin väittäessä että 'ei Hukka omaa kuoppaansa kaivamassa ollut', vaikka valtavirta tuntuu asiasta olevan eri mieltä. Mulla on kuitenkin fiilis siitä että pahistoveri yrittäisi välttää noin räikeää linkittymistä joten Meiz ei ole mun suosikkikandidaattejani Hukan pahistoveriksi.

Luettuani Niacinin uudemmat viestit oikein ajatuksen kanssa pari mietettä häneen liittyen. Mun mielestäni viestien sävy on muuttunut pikkuhiljaa rennosta jollain tavalla kireähköön. Erityisesti pidän hieman outona sitä että tarttuu postuumisti hieman Anblickin 'hyvistely'-syytökseen. Todella paljon häiritsee myös hänen oma veikkauksensa liittyen Anblick-yötapon motiiviin: mun silmääni veikkaus tuntuu ehkä hieman liian tarkan oloiselta.

Vahvin ehdokkaani on edelleen ++Niacin.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Cameron » 04.08.2017 00:04:35

Väli-istunto~
Kuva

Syylliseksi ollaan julistamassa (äänet):
2 Zey (Ares, Jeku)
1 Ares (porkkana)
1 Violet (Meiz)
1 Meiz (Violet)
1 Jitachi (Niacin)
1 Niacin (Jitachi)

(meinasin jo kirjoittaa että muita pelaajiahan meillä ei tässä enää mukana olekaan mutta porkkanalla ei ollutkaan yhtään ääntä! :D)

Valamiehistössä ehdottomasti tänään (äänestyspakot):
Jeku& porkkana

Lomailevat lautamiehet (poissaolot):
-

Istunto päättyy tänään 4.8. klo 22. Jos jollain on jotain tätä päätöstä vastaan, hän puhukoon nyt tai vaietkoon iäksi. :>
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 04.08.2017 00:29:33

Näemmä missasin tuon Jekun äänen. Tekisi oikeasti mieli äänestää Jekua, oli sitten erikoishyvis tai ei.

Ares kirjoitti:Koska minulla on ääni porkkanalta ja koska haluaisin kuulla jotakin analyysiä Zeyltä, ++Zey . Niin kuin edellinen ääni, tämä ei välttämättä ole lopullinen. porkkana ja Zey ovat pahismaisia, Jitachi on lievästi pahismainen, Tetra-Violet on lievästi hyvismäinen, Meiz on hyvismäinen ja Jeku on aika varmaan hyvis.


Nyt et tule kuulemaan minkäänlaista analyysiä Zeyltä. Miten tämä vaikuttaa ääneesi, vai vaikuttaako ollenkaan.

Jeku kirjoitti:Hereillä, anteeksi mykistymiseni.
Zey sitten pudottautui. Hm.

Joku jo miettikin mitä puhuinCamin kanssa kun emme olleet paljastuneita erikoishyviksiä.
Lähinnä mietittiin, että kuka voisi olla pahis viimeisimmissä viesteissä, mun päilys pörrää yhä Zey - joku - Jitachi pahisvaihtoehdossa, joten ++Zey, vaikka vähän jännittääkö meneekö ohi..


Epäilyttääkö Zey siis eniten? Miten hän mielestäsi sopii Hukan pahiskaveriksi? Jos sinulla ei ole vahvaa näkemystä pelistä, niin voit ehkä seuloa Hukan viestejä tarkemmin läpi, ja etsiä linkkejä. Parempaa se on kuin arvailu.

Syylliseksi ollaan julistamassa (äänet):
2 Zey (Ares, Jeku)
1 Ares (porkkana)
1 Violet (Meiz)
1 Meiz (Violet)
1 Jitachi (Niacin)
1 Niacin (Jitachi)


Meiz äänestää minua, minä äänestän Meiztä. Niacin äänestää Jitachia, Jitachi äänestää Niacinia. Ainut joka ei saa ääniä on porkkana, onnittelut. Ainut, joka ei ole kohteena on porkkana, joka on pelannut varovaista peliä. Tuntuu vähän, että liian varovaista. Jos Jeku ei olisi varma hyvis, niin lähtisi epäilyjä hänen suuntaansa. Ilman hänen ääntään, tilanne olisi jotakuinkin kaikilla tasan - tilanne, joka olisi kuin buffetpöytä pahiksille. Päädyttäisiinkö johonkin konsensukseen ennen iltaa? Itse en tule äänestämään Zeytä enkä Aresta, ja Niacinia varmaan vasta ennen näitä, tosin hänen asemansa ei edelleenkään ole yhtä kiveen hakattu.

Ja mikä on ihmisten yleinen mielipide porkkanasta? Yleensä on aika pahaenteinen merkki, jos joku pääsee pitkälle vähin epäillyin, ja ottaen huomioon, että hän on ainut jota nyt ei äänestetä, ei hän kovinkaan voimakkaita pahistuntemuksia ainakaan ole herättänyt?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 04.08.2017 08:34:20

Violet kirjoitti:
Ares kirjoitti:Koska minulla on ääni porkkanalta ja koska haluaisin kuulla jotakin analyysiä Zeyltä, ++Zey . Niin kuin edellinen ääni, tämä ei välttämättä ole lopullinen. porkkana ja Zey ovat pahismaisia, Jitachi on lievästi pahismainen, Tetra-Violet on lievästi hyvismäinen, Meiz on hyvismäinen ja Jeku on aika varmaan hyvis.



Nyt et tule kuulemaan minkäänlaista analyysiä Zeyltä. Miten tämä vaikuttaa ääneesi, vai vaikuttaako ollenkaan.

Violet kirjoitti:Ja mikä on ihmisten yleinen mielipide porkkanasta? Yleensä on aika pahaenteinen merkki, jos joku pääsee pitkälle vähin epäillyin, ja ottaen huomioon, että hän on ainut jota nyt ei äänestetä, ei hän kovinkaan voimakkaita pahistuntemuksia ainakaan ole herättänyt?

Jos poistan ääneni ja siirrän sen esim. porkkanalle, olen vaarassa tippua. Nimenomaan sen takia olen valmis poistamaan ääneni Zeyltä, koska häneltä en saa enää mitään materiaalia. Zey ja porkkana epäillyttävät. Tässä pelissä neljä henkilöä on aika vahvasti epäillyt minua: Zey, porkkana, Hukka ja Niacin. Zey ei niin vahvasti, mutta kuitenkin siirsi äänensä minulle. Niacinin mielipide vaihtelee aika paljon: maalasi äsken Jitachista ja minusta pahiskaksikkoa. Viimeisimmän viestinsä jälkeen vaikuttanee siltä, että Zey epäillyttää enemmän kuin minä, jopa eniten, mutta äänestää kuitenkin Jitachia. Niacin hiukan epäillyttää myös. porkkanakin on epäillyt minua läpi pelin, mikä olisi pahikselle melko helppo taktiikka. Ja onhan se epäillyttävää, että porkkana pääsee "liristä". Tietenkin pahis voisi olla erittäin taitava yrittäen manipuloida minut haltuunsa olemalla epäilemättä minua eli Meiz, Jitachi ja (Tetra-)Violet. Zeyssä kuitenkin edelleen epäillyttää se, miten eri tavalla Monni ja Hukka häntä epäilivät. Vaihtoiko pahis-Hukka mielipiteensä täydellisesti Zeystä verraten Monniin sen takia, että 1) Zey on pahiskaveri vai että 2) Hukka yrittää manipuloida? Laittaisin rahani 1)-vaihtoehdolle. Kaikista muista pelaajista en osaa sanoa, mutta tänään on luvassa lyhyehkö tai pitkähkö, en osaa vielä sanoa, analyysi jäljellä olevista pelaajista.

Harkitsen ääneni vaihtamista porkkanalle, mutta Zey epäillyttää kyllä minua enemmän tällä hetkellä.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.08.2017 09:34:04

Violet kirjoitti:Meiz: Kaipasit perusteluja siitä, miksi linkitän sinut Hukan pahispariksi äänestyskäyttäytymisen ohella Näitä löytyy, tosin äänestyskäyttäytymiseesi voidaan lisätä myös toisen päivän äänesi, jolloin äänestit Mursumusta Jamsterin sijaan - Monnin suojelemisen kannalta olisi ollut hyödyllisempää pitää Jamsteri elossa, sillä hän oli monille vain epäilyttävempi osapuoli tästä kaksikosta - tietynlainen kilpi, joka suojaa Monnia.

Tämän teorian ymmärrän, tosin pahismotivaatiota näkisin myös Jamsterin poisäänestämisen yli Monnin, jotta teoria heidän pahiskaveruudestaan romuttuu nopeasti. Varsinkin kun mainitset ettei Monni yksinään ollut kerännyt paljoa epäilyä osakseen. Ajatuksentasolla en ollut missään vaiheessa päivää Jamsterin tai Monnin lynkkaamista vastaan, mutta tämä ei ehkä käy ilmi viesteistäni näin jälkikäteen. Avatakseni vielä ajatuksiani tuosta vaiheesta, olimme molemmat aika samoilla linjoilla Mursumusin pelin suhteen (haluttomuus epäillä ketään vahvasti, ylineutraali suhtauminen pelaajiin), joten minusta Mursumus äänelle oli hyvät perusteet jo pelkän paineen asettamisen vuoksi.

Violet kirjoitti:Äänestyksen ulkopuolelta teidän peli näyttää merkkejä pesäeron ottamisesta. Lähtöasetelmana on, että olet näistä kahdesta hyvismäisempi, ja Hukka kohdistaa sinuun epäilyjä, joita ei kuitenkaan vie lynkkaukseen asti, sillä joku muu sattuu epäilyttämään enemmän. Jos Hukka kuolee, näyttää Mei ehkä hyvismäisemmältä, jos Meiz kuolee, näyttäisi Hukka aika hyvismäiseltä. Kaikki tämä ilman suurta vaaraa, että joutuu lynkkaamaan Meizin. Olihan tuolloin vielä hengissä Mursumus, ja Jekun rooli ei ollut tiedossa, joten epäilyjä oli helppo heittää tähän suuntaan, Suurin osa epäilyksestä meni kumminkin Arekselle, joten hänkin nousi äänestettävissä Meizin edelle Hukalla.

Mitä tulee Meizin hyökkäyksiin Hukkaa vastaan, niin niissä oli käytetty ylättävän paljon komppailuja muiden pelaajien huomioista (viewtopic.php?f=9&t=439&start=270#p7545 ja viewtopic.php?f=9&t=439&start=270#p7575). Muissa Hukkaa koskevissa kohdissa enemmänkin keskustelit, ja toit esiin hänen virheellisiä päätelmiään, mikä puolustuksessa on olennaista, mutta itse epäilyttäviä pointteja häntä vastaan tuot aika paljon muita komppaillein, jolloin epäilyksesi siihen suuntaan vaikttaa pieneltä verrattuna isompiin viesteihin muita vastaan.

Viesteistäsi tulee nyt aika paljonkin mieleen sama asia mikä epäilytti Hukassa, peli tiivistetään muotoon joka antaa siitä epäilyttävämmän kuvan kuin se todellisuudessa on. Olen täysin eri mieltä siitä että epäilyni Hukkaa kohtaan olisivat olleet pääosin muiden komppailua. Tosin koko komppaasmiskeskustelu käytiin läpi osaltani jo viime pelissä, eikä mielipiteeni siitä ole muuttunut. Jos näen pelaajalta hyvää epäilyä toista pelaajaa kohtaan, sen alleviivaaminen komppaamisella ei ole pahismaista toimintaa.

Samoin jätit kommentoimatta aiempaan viestiini jossa kyseenalaistin tapasi tehdä Anblick äänestäni epäilyttävämmän "siirtyi aluksi Anblickkiin. Vasta loppumetreillä hän vaihtoi äänensä Hukalle". Mielikuva tästä syytöksestä on aivan eri kuin se fakta, että ääni ja sen vaihto olivat molemmat loppumetreillä ja minuutin sisään.

Olin ensimmäisenä kyseenalaistamassa Hukan epäilyjä heti hänen avauksen jälkeen ja pitkin päivää. Hukka myös väänsi pelini liioitellun pahismaiseksi (kuten myös Areksen ja porkkanan kohdalla), ja tämä ei minusta ole kovin yleistä pahiskavereiden epäilyissä. Pahiskaverin viestit tulisi varmasti luettua hyvin tarkkaan ja siinä yhteydessä en usko että faktat menisivät noin pahasti pieleen (esim. etten olisi käsitellyt pelaajia vaikka olin käynyt listauksessani jokaisen pelaajan läpi jne.). Tästä pointista annan myös hyvisvibaa Areksen ja porkkanan suuntaan. Hukka epäilyjeni yksinkertainen summaaminen "näyttää etäännyttämiseltä" syytökseen vaikuttaa minusta väkinäiseltä tavalta heittää lokaa suuntaani, vastaavan tiivistyksen voisi osoittaa ketä tahansa pahista epäilleen suuntaan.

Violet kirjoitti:Tuosta Monni Zey äänestähaluan sanoa pari sanaa. 1) En usko, että on voinut olla suunniteltu juttu heiltä kahdelta, sillä Zey uskoi päivän lopussa olleensa putoamassa. Jos Zey uskoisi, että tähän olisi pieninkin mahdollisuus, ei hän pyytäisi pahiskamua antamaan tälle ääntä. 2) Jos Monnille on ohjeistettu, että joka päivä pitää äänestää, niin ratkaisetko tämän kriittisen valinnan äänestämällä omaa pahiskaveria? 3) Jos olisi ollut suunniteltu juttu, niin olisi todennäköisemmin ollut paremmat perustelut. Nyt hän sai aika pahasti huomiota kerättyä itseensä kopioimalla perustelut Jamsterilta.

Ellei idea ollut, että Monni asettaa itsensä ja Jamsterin epäilyksenalaiseksi kopioimalla epäilyperusteet, ja asettaa Zeyn tämän pielestä pudotusuhanalaiseen tilanteeseen, niin ei kyllä toimi kovinkaan hyvin tämä pari. Mitä enemmän tätä miettii, sitä huonommin hahmot sopivat.


Ensinnäkin kohta 1) on oletus että Zey puhuu totta, sitä emme voi tässä vaiheessa tietää. 2) vaihtoehtoa pidän mahdollisena enkä pidä tuota ääntä niin kriittisenä. Pahis-Zey voisi pelastaa itsensä omalla äänellään, samoin hänellä voisi olla toinen pahiskaveri turvana. Myönnän ettei tämä idea ole aukoton, mutta minusta Monnin suunnitelmallisuuden varaan on vaikea laskea yhtään mitään. Suht selkeästi todennut ettei nämä pelit ole hänen juttu. Pidän mahdollisena että Monni olisi saanut pahischatissa vinkkiä etäännyttämisestä ja ei ole vaivautunut etsimään tarkkoja perusteita äänelle, summaten sen vain "sait pääni pyörälle" epäilyksi. Tuollaisella epäilyllä voi myös esittää itsestään hyvis-aloittelija - kuvaa koska tokihan pahikset etsivät hyvät perusteet äänilleen ;)

Niacin kirjoitti:Zeytä en itse sen kummemmin tunne, mutta muiden kommenttien perusteella kuvittelisin, että pahisroolissa Zeyn peli ei ehkä olisi hiipunut tähän malliin ennen poisjättäytymistä (ellei sitten IRL-syyt ole jo pidempään painaneet).

IRL vaikuttaa tässä taustalla aivan varmasti, mutta näen myös mahdollisena että motivaatio peleihin katoaisi pudottautuvien pahiskavereiden takia (Monni ja mahdollisesti Tetra).

Niacin kirjoitti:Näkemyseroa meillä on siinä, että en ymmärrä Meizin(kään) kantaa siitä, että olisi hyödyllisempää hävittää lurkkaavat pelaajat yhdellä iskulla. Voipi hyvin johtua siitä, etten ole foorumijuonarien loppukiemuroita koskaan nähnyt, joten en osaa ajatella millä tavoin haitallisia hiljaisemmat (hyviksetkin) siinä vaiheessa peliä voivat olla, mutta kuulostaa jotenkin hurjalta.

Tästä voi varmasti olla montaa mieltä enkä pidä omaa kantaa ns. "oikeana ratkaisuna". Mitä vähemmän pelaajia jäljellä, sen ahtaammat olot pahiksille tulevat. Molempien pelaajien tippuminen tuolloin ei olisi vähentänyt harhalynkkausten määrää, toisinkuin Jitachi esitti. Jos omaan silmään pelissä on jäljellä pelaajia jotka uskooo hyviksiksi ja saa suodatettua heidät pois epäilyistä, pahikset on mahdollista löytää helpommin. Hiljaa olleita ei oikein pysty laittamaan hyvisleiriin millään varmuudella, joten minusta on parempi jos nämä pelaajat eivät olisi loppukahinoissa mukana.

Jitachi kirjoitti:Jee, kiva. Nyt myös Zey pudottautui :/ Pelimotivaatio on ollut muutenkin jo jonkin aikaa hieman laskussa eikä siihen oikeastaan erityisesti auta että Meiz epäsuorasti tuntuu vihjailevan siihen että mun näkemykseni Tetrasta olisi osittain aiheuttanut hänen pudottautumisensa >_> Todellisen syyn tietää vain hän itse enkä rupeaisi sitä arvailemaan ollenkaan: haluan pitää pelin pelinä ja jättää ulkopuoliset asiat pois analysoinnista.

Pahoittelut tästä. Pointtini oli ettei Tetran reaktio viestiisi vaikuttanut pahiskavereiden väliseltä keskustelulta, mutta ei siitä sen enempää.

Jitachi kirjoitti:Loppupeleissä tuntuu mahdolliselta, että kun tuntui lähes varmalta että Hukka lynkkautuisi, Meiz pesaisee pikaisesti kätensä antamalla jonkin asteista hyvisvibaa Hukalle. Sama meno jatkuu seuraavana päivänä Meizin väittäessä että 'ei Hukka omaa kuoppaansa kaivamassa ollut', vaikka valtavirta tuntuu asiasta olevan eri mieltä.

Tätä kohtaa en ymmärtänyt, mikä olisi pahiksen motivaatiota tässä?

Jitachi kirjoitti:Luettuani Niacinin uudemmat viestit oikein ajatuksen kanssa pari mietettä häneen liittyen. Mun mielestäni viestien sävy on muuttunut pikkuhiljaa rennosta jollain tavalla kireähköön. Erityisesti pidän hieman outona sitä että tarttuu postuumisti hieman Anblickin 'hyvistely'-syytökseen. Todella paljon häiritsee myös hänen oma veikkauksensa liittyen Anblick-yötapon motiiviin: mun silmääni veikkaus tuntuu ehkä hieman liian tarkan oloiselta.

Tämä jää myös melko valjuksi. Annatko jotain esimerkkejä tästä kireydestä, samoin mihin viittaat liian tarkalla yötappo analyysillä?

Violet kirjoitti:Näemmä missasin tuon Jekun äänen. Tekisi oikeasti mieli äänestää Jekua, oli sitten erikoishyvis tai ei.

Tämä on aika radikaali kanta ottaen huomioon että pidit vielä aiemmin Zeytä mahdollisena pahiksena. Melkein kuin pyrkisit uhkailemalla saada Jekua siirtämään ääntään. En ymmärrä miten voit olla näin täysin varma siitä ettei Zey ole missään nimessä ehdokas pahikseksi. Zeyn epäilyttävyyden puolesta on esitetty hyviäkin pointteja, selkeimpänä hänen niin erilainen suhtautuminen Hukkaan, verraten aiemmin esitettyihin Monni epäilyihin joita hänellä oli useampikin. Samoin ainakin minun muistissani Zeyn pelistä on pääosin roikkuminen Cameronin epäilyissä ensimmäisen päivän peliteknisyyksien vuoksi, epäilyt eivät mukautuneet missään vaiheessa pelin edetessä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.08.2017 10:18:44

Meiz kirjoitti:Pidän mahdollisena että Monni olisi saanut pahischatissa vinkkiä etäännyttämisestä ja ei ole vaivautunut etsimään tarkkoja perusteita äänelle, summaten sen vain "sait pääni pyörälle" epäilyksi. Tuollaisella epäilyllä voi myös esittää itsestään hyvis-aloittelija - kuvaa koska tokihan pahikset etsivät hyvät perusteet äänilleen ;)

Itseasiassa tähän vielä jatkona Monnin seuraavan päivän viesti, jossa hän käytännössä jo peruuttelee syitä Zeyn äänestämiseen, "Pohdin viime päivänä siis ääneni antamista Areksen ja Zeyn välillä. Aresta en halunnut sitten äänestää koska hänellä mennyt eniten viestejä puolusteluun ja haluan muutakin lukea häneltä. Ja ei, ei mulla ole mitään tarkkaa asiaa antaa Zeyn pahismaisuudesta. Minusta Zey on sekottanut mun päätä niin että olin valmis osoittamaan sormella. Nyt on uusi päivä ja aion katsoa kaikkia uudelta kantilta."
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 04.08.2017 10:40:44

Meiz: Kommenttini komppailusta ei tarkoittanut sitä, ettetkö olisi itsenäisesti nostanut pointteja Hukkaa vastaan. Olet esim. todennut, että hänen viesteissään sinsta luodaan väärillä faktoilla pahismaista kuvaa, ja että hänen viestinsä tuntuvat muiden komppailulta. Et kuitenkaan lähtenyt vahvasti omissa viesteissä syyttelemään Hukkaa pahikseudesta (vrt. "komppailee muita" ja "komppailee muita, on siis pahis"), ja vahvimmat pahissyytöksesi ainakin tulivat noista viesteistäsi, joissa komppasit.

Äänenvaihdossa olet oikeassa, sananvalintani oli huono. En katsonut viestien aikaleimoja riittävästi. Zeyn epäilyttävyyden suhteen olen sitä mieltä, että vaikka perusteluja löytyy, en pysty näkemään häntä kunnolla Hukan pahisparina. Tuo viimeisin lainauksesi Monnilta ei minun kirjoisani täsmää, sillä jos hän oli noin epäröivä Zeyn äänestämisen suhteen, että seuraavana päivänä menee peruuttamaan kaiken, en näe, että hän pahiksena menisi tuolla tavalla pahiskaveriaan äänestämään.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 04.08.2017 11:03:43

Violet, miksi et pysty näkemään Zeytä Monni-Hukan pahisparina? Monni saattoi hyvinkin ottaa etäisyyttä Zeyhin. Hukka piti Zeytä hyvismäisimpänä, eikä Zey suostunut äänestämään Hukkaa. Mikä siis mättää tässä teoriassa? En ole varma, onko Violet vastannut tähän, mutta en viitti puhelimella ruveta selailemaan viestejä.. :D
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.08.2017 11:12:45

Violet kirjoitti:Meiz: Kommenttini komppailusta ei tarkoittanut sitä, ettetkö olisi itsenäisesti nostanut pointteja Hukkaa vastaan. Olet esim. todennut, että hänen viesteissään sinsta luodaan väärillä faktoilla pahismaista kuvaa, ja että hänen viestinsä tuntuvat muiden komppailulta. Et kuitenkaan lähtenyt vahvasti omissa viesteissä syyttelemään Hukkaa pahikseudesta (vrt. "komppailee muita" ja "komppailee muita, on siis pahis"), ja vahvimmat pahissyytöksesi ainakin tulivat noista viesteistäsi, joissa komppasit.

Lainaan nyt tähän heti ensimmäisen viestini ensimmäistä riviä, "Koen kuitenkin että epäilysi tulevat nyt omituisin yleistyksin jotka eivät vastaa täysin todellisuutta ja pikemminkin pyrkivät luomaan epäilyttävää mielikuvaa pelaajista. Tästä johtuen saan viestistäsi melko epäaitoa fiilistä."
Kuinka paljon selkeämmin voisin esittää saavani hänestä pahisfiilistä? On hyvinkin totta etten ollut missään vaiheessa 100% varma Hukan pahismaisuudesta, minkä voi nähdä siinä etten toitota häntä pahikseksi, vaan pikemminkin pyrin antamaan hänelle mahdollisuuden selventää näitä hänen epäilyjään ja ajatuksiaan. Tähän vaikutti myös uuden pelaajan astuminen varapelaajaksi, en halunnut suhtautua jyrkän tylysti Hukkaa kohtaan kun yritystä pelissä oli kuitenkin huimat määrät.

Violet kirjoitti:Zeyn epäilyttävyyden suhteen olen sitä mieltä, että vaikka perusteluja löytyy, en pysty näkemään häntä kunnolla Hukan pahisparina. Tuo viimeisin lainauksesi Monnilta ei minun kirjoisani täsmää, sillä jos hän oli noin epäröivä Zeyn äänestämisen suhteen, että seuraavana päivänä menee peruuttamaan kaiken, en näe, että hän pahiksena menisi tuolla tavalla pahiskaveriaan äänestämään.

Minä taas en edelleenkään näe miksei hän olisi kyennyt pahiksena tähän. Ääni ei ollut niin suuri riski pahiskaverille kuten aiemmin jo totesin, mutta samaan aikaan se antaisi suurta hyötyä Monnille mikäli Zey paljastuu myöhemmin pahikseksi. Nimenomaan tuon epäilyn peruuttaminen seuraavana aamuna antaa vinkkiä siitä, että kyse voisi olla pahisten välistä etäännyttämistä. Tämä yhdistettynä Zeyn suhtautumiseen Hukasta sopii minusta hyvin tähän ajatukseen. Ylipäätänsä koen oudoksi että tuo Monnin ääni yksinään saa sinut laittamaan Zeyn näin vahvasti hyvisleiriin, ei ole mitenkään ennenkuulumatonta juonittelupeleissä että pahis äänestää kaveriaan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 04.08.2017 11:32:35

Ares, niitä syitä olin vastaillut tässä lainauksessa.

Tuosta Monni Zey äänestä haluan sanoa pari sanaa. 1) En usko, että on voinut olla suunniteltu juttu heiltä kahdelta, sillä Zey uskoi päivän lopussa olleensa putoamassa. Jos Zey uskoisi, että tähän olisi pieninkin mahdollisuus, ei hän pyytäisi pahiskamua antamaan tälle ääntä. 2) Jos Monnille on ohjeistettu, että joka päivä pitää äänestää, niin ratkaisetko tämän kriittisen valinnan äänestämällä omaa pahiskaveria? 3) Jos olisi ollut suunniteltu juttu, niin olisi todennäköisemmin ollut paremmat perustelut. Nyt hän sai aika pahasti huomiota kerättyä itseensä kopioimalla perustelut Jamsterilta.


Otetaan tuo eyn viimeinen ensimmäisen päivän viesti tähän, niin ehkä näet, mitä haen takaa.

Zey kirjoitti:--Cameron

En tiedä mitä tekisin, kun äänestystilanne on tosi sekava. Mut ei sillä toisaalta ole mitään väliä mitä teen, kun mulla on kuitenkin sen verran paljon ääniä. :D

Mut joo, oon nyt ainakin jotain pointteja sanonut tänään. Toivottavasti pääsen varalle, niin palaan pidemmin asiaan.


Mä itse näen tässä erittäin huonosti tilanteen, jossa pahisMonni äänestäisi pahisZeytä. Luulisi Zeyn toimineen hieman organisoidummin silloin, ja äänillä olisi varmaankin paremmat perusteet. Enemmänkin tuntuu siltä, että Monnille oli ohjeistettu, että kannattaa äänestää joka päivä, ja tätä varten hän mietti keistä hyviksistä lähtee repimään epäilyjä, minkä jälkeen päätyi Zeyhin. Jos idea olisi ollut juoni äänestää Zeytä, ja saada hänet näyttämään hyvismäiseltä Monnin pudotessa, niin tälläinen pesäeronotto ei varmaankaan olisi tullut yksinomaan Monnin päästä. Pahiskaveri Zey olisi varmaankin autellut tälläisessä tilanteessa epäilyjen tekemisessä, ja saanut koko äänestyksen näyttämään näppäremmältä. Pahis Zey myös suunnitteli kirjoittavansa tuon "putoamisviestinsä" tässä suunnitelmassa varmaan etukäteen. Ainakin omaan korvaani tämä kikkailu kuulostaa aika hankalasti toteutettavalta, ja sellaiselta, ettei pahis niihin ryhtyisi. Yleensä todennäköisempi ja helpompi lopputulos on oikea, tällä kertaa se on mielestäni se, että pahisMonni yritti repiä epäilyjä hyvis Zeystä.

//

Meiz, lainauksessasi on tuotu esimerkki, mutta ei olla siltikään menty siihen johtopäätökseen. Kyllä, monien pelaajien viesteistä saa kaikennäköisiä fiiliksiä, ja niitä voi tuoda esiin ja luokitella. Jos näitten esille tuomisesta ei kuitenkaan mene johtopäätöksiin ("luo epäaitoa fiilistä, ja pidän siksi pahismaisena" tai vaikka "luo epäaitoa fiilistä, mutta tuo silti hyviä pointteja, joten menee neutraaliksi"), pitää itseään irrallaan epäilyistä. Tässä viestissäni olen hieman yrittänyt paremmin selvittämään suhtautumistani Monni Zey pariin, ja kuten aikaisemmin totesin, siihen ei vaikuta ainoastaan Monnin ääni Zeylle, vaan molempien pelaajien suhtautuminen ja toimintatapa äänten suhteen. Jos Zey on pahis, tulisi tässä häneltä lainaamani viestin olla valehdeltu, sillä pahisZey olisi tiennyt, ettei ole putoamassa. Viime pelissä samankaltaisessa tilanteessa Zey esiintyi erikoisena, ja pakotti viimeisen vaparin paljastumaan. Mitä tulee äänen aiheuttamaan riskiin pahiskaverille, niin Zeyn viimeisen viestin perusteella tässä olisi hänen mielestään ollut riski, tai sitten hän olisi pahiksena mennyt ja valehdellut koko viestin.

Käännetäänpä kysymys, miten kyseisen viestin valossa Zey ja Monni sopivat pahiskavereiksi? Ja jos taustalla on jokin pahisjuoni, niin onko se sen verran käytännöllinen, että pahispari tosiaan menisi toteuttamaan sitä?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.08.2017 12:24:14

Violet kirjoitti:Meiz, lainauksessasi on tuotu esimerkki, mutta ei olla siltikään menty siihen johtopäätökseen. Kyllä, monien pelaajien viesteistä saa kaikennäköisiä fiiliksiä, ja niitä voi tuoda esiin ja luokitella. Jos näitten esille tuomisesta ei kuitenkaan mene johtopäätöksiin ("luo epäaitoa fiilistä, ja pidän siksi pahismaisena" tai vaikka "luo epäaitoa fiilistä, mutta tuo silti hyviä pointteja, joten menee neutraaliksi"), pitää itseään irrallaan epäilyistä.

Tämä menee jo aika pilkunviilaukseksi. Luin viestini uusiksi läpi ja en koe että olisi ollut missään vaiheessa epäselvää ettenkö pitäisi hukkaa epäilyttävänä, vaikka nuo vaatimasi sanamuodot nyt viesteistä puuttuivatkin. Myös Niacin näyttää tulkinneen viestini samaan tapaan, joten en usko että tässä on kyse vain oman näkökulmani värittämästä mielipiteestä.
Violet kirjoitti:Mä itse näen tässä erittäin huonosti tilanteen, jossa pahisMonni äänestäisi pahisZeytä. Luulisi Zeyn toimineen hieman organisoidummin silloin, ja äänillä olisi varmaankin paremmat perusteet. Enemmänkin tuntuu siltä, että Monnille oli ohjeistettu, että kannattaa äänestää joka päivä, ja tätä varten hän mietti keistä hyviksistä lähtee repimään epäilyjä, minkä jälkeen päätyi Zeyhin. Jos idea olisi ollut juoni äänestää Zeytä, ja saada hänet näyttämään hyvismäiseltä Monnin pudotessa, niin tälläinen pesäeronotto ei varmaankaan olisi tullut yksinomaan Monnin päästä. Pahiskaveri Zey olisi varmaankin autellut tälläisessä tilanteessa epäilyjen tekemisessä, ja saanut koko äänestyksen näyttämään näppäremmältä.

Zey ei omien sanojensa mukaan puutu pahiksena pahiskavereiden teksteihin. Parempi vain jos aloitteleva pahis antaa aloittelijamaista kuvaa viesteissään. Tottakai itse ääni olisi varmasti suunniteltu pahischatissa, mutta itse viestin sisältö ja perusteet välttämättä ei.
Violet kirjoitti:Pahis Zey myös suunnitteli kirjoittavansa tuon "putoamisviestinsä" tässä suunnitelmassa varmaan etukäteen. Ainakin omaan korvaani tämä kikkailu kuulostaa aika hankalasti toteutettavalta, ja sellaiselta, ettei pahis niihin ryhtyisi. Yleensä todennäköisempi ja helpompi lopputulos on oikea, tällä kertaa se on mielestäni se, että pahisMonni yritti repiä epäilyjä hyvis Zeystä.

Tässä viestissäni olen hieman yrittänyt paremmin selvittämään suhtautumistani Monni Zey pariin, ja kuten aikaisemmin totesin, siihen ei vaikuta ainoastaan Monnin ääni Zeylle, vaan molempien pelaajien suhtautuminen ja toimintatapa äänten suhteen. Jos Zey on pahis, tulisi tässä häneltä lainaamani viestin olla valehdeltu, sillä pahisZey olisi tiennyt, ettei ole putoamassa. Viime pelissä samankaltaisessa tilanteessa Zey esiintyi erikoisena, ja pakotti viimeisen vaparin paljastumaan. Mitä tulee äänen aiheuttamaan riskiin pahiskaverille, niin Zeyn viimeisen viestin perusteella tässä olisi hänen mielestään ollut riski, tai sitten hän olisi pahiksena mennyt ja valehdellut koko viestin.

Zeyn putoamisviesti ei suoranaisesti liity siihen äänestikö Monni pahiskaveriaan vai ei, pidän itse näitä erillisinä tapahtumina enkä yhtenä suurena pahisjuonena. Mutta itse viestistä, komppaan Anblickia: "Mä en kyllä näe sitä mitenkään ylivoimaisena superpahisninjavetona Zeylle, kysehän on vain yhdestä viestistä :D Zey ei herätä mussa kummempia epäilyjä, mutta en myöskään antaisi luottoa yksittäisen heiton takia."

Minulle Zeyn pelissä on paljon asioita jotka viittaisivat hänen pahisrooliin, enkä siten ole valmis lokeroimaan häntä hyvikseksi yksittäisen viestin perusteella. Voi olla että Zey ei oikeasti ollut tietoinen äänitilanteesta mikä ei kerro roolista vaan IRL syistä. Tosin edellisessä pelissä Zey pahiksena kirjoitti pahiskaverin nimimerkkiä väärin, puhui jo kuolleesta pelaajasta "hän kuolikin kai" tyyliin yms. joten pidän hyvinkin mahdollisena myös tämän tyylisen viestin kirjoittamiseen pahiksena. Erikoista esittäessä hänen kuolemansa olisi 100% varma seuraavana päivänä, kun taas tällä tyylillä hän voi selvitä pidemmällekin pelissä.

Violet kirjoitti: Käännetäänpä kysymys, miten kyseisen viestin valossa Zey ja Monni sopivat pahiskavereiksi? Ja jos taustalla on jokin pahisjuoni, niin onko se sen verran käytännöllinen, että pahispari tosiaan menisi toteuttamaan sitä?

Pidän pahiskaverin äänestämistä tuossa tilanteessa, sekä erikseen Zeyn marttyyriviestiä toteutuskelposina ideoina pahiksille. Pidän myös mahdollisena että Zey todella on hyvis, tosin tässäkin tapauksessa varmuutesi hänen roolistaan pistää miettimään löytyykö sinulta liikaa tietoa asiasta.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa

cron