Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 29.07.2017 15:14:05

porkkana kirjoitti:Ares antoi Anblickille hyvisvibaa kun tämä oli ensimmäinen, joka Hukkaa äänesti, mutta tämä on myös hyvin turvallinen tapa äänestää pahiskaveriaan. En siis olisi suoraan leimaamassa Anblickia hyvikseksi tämän perusteella.


porkkana kirjoitti:Mieleeni alkaa muodostua kuva pahiskolmikosta Hukka-Ares-Anblick, mutta myös Mursu ja Jita epäilyttävät.


porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti:Kaiken kaikkiaan Hukan viestien perusteella annan hyvisvibaa Meizille, porkkanalle ja Anblickille. Jäljelle jäävät Mursumus, Jitachi, Tetradynamia, Niacin ja Zey.


Mistä Anblick hyppäsi tähän listaan, jossa annat hyvisvibaa? Tämä on toinen kerta kun mainitset Anblickin viestissäsi, ja ensimmäinen kerta oli ettei Hukan listaus poissulje Anblickia.

Taisin ilmaista itseni hiukan epäselvästi. Anblick hyppäsi listaan sen takia, koska hän äänesti ensimmäisenä Hukkaa aika reilusti ennen päivän päättymistä. Mielestäni olisi hyvin eriskummallinen strategia pahiksilta lähteä niin aikaisin pudottamaan Hukkaa. Anblick seisoi myöskin äänensä takana. porkkanalta minusta aika outo teoria pahiskolmikosta. Anblick lähti ensimmäisenä lynkkaamaan Hukkaa, sekä Hukka oli toinen pahiskandidaattini.

porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti:Monni-Hukka
Hukkaan en vielä ole saanut kunnolla tuntumaa. Monnin viesteistä kuitenkin saa. Hän vetoaa kokemattomuuteen ja kyselee pahismaisuudesta, jos olisi viime minuuteilla äänen laittanut. Jotenkin kuulostaa väkinäiseltä. Nyt myös Hukankin viesteistä saa jollakin tavalla väkinäisen maun. Mielestäni hän yrittää täyttää viestinsä kysymyksillä.


Kolme pelaajaa on löytänyt tuntumaa ääneen asti, mutta sinulta ei tule juuri ollenkaan mielipidettä - vain, että kuulostaa väkinäiseltä? Listasit Hukan kyllä pahismaisiin, mutta toisesta lauseesta päätellen näin on vain Monnin viestien perusteella. Päädyt myös tämän listauksesi jälkeen äänestämään Cameronia tuoden tilanteen 3 Hukka ja 2 Cameron. Tässä tilanteessa sinun on pahiksena hyvä tuoda joku muu pelaaja vaihtoehdoksi lynkattavaksi, ja helpompi äänestää pelaajaa, jolla jo valmiiksi ääniä. Cameronia olitkin aiemmin epäillyt mielestäni huonoin perustein ja Jekun olit laittanut ennen hyvismäisiin (tässä listassa neutraali), joten olisi ollut liian selvää äänestää tätä.

Mielestäni viesteissä oli aika paljon väkinäistä. Tarkoitatko, ettei minulla ollut tuntumaa? Äänestin Hukkaa ehkä enemmän Monnin perusteella, mutta toisaalta myös Hukan saaman negatiivisen huomion perusteella. Mielestäni en epäillyt Camia huonoin perustein. Äänestin Camia sen takia, ettei Hukkaa olisi massattu heti alkuun.

porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti:
Hukka kirjoitti:SIIS, tällä hetkellä pidän pahismaisimpina Aresta, Meiziä ja porkkanaa. Lievästi pahismaisina Anblick, Jeku, Jitachi, Mursumus sekä Tetradynamia ja lievästi hyvismäisenä Ronen-jiikare. Hyvismäisimpinä pidän taas Cameronia, Niacinia ja Zeytä. Pahismaisia on nyt tietenkin aivan liikaa, mutta tällaisia ajatuksia heräsi ja teitä erityisesti tarkkailen jatkossa. Tai no, kuten teitä kaikkia <3


Tästä listauksesta päättelisin, että Meiz ja porkkana ovat hyviksiä. Uskoisin, että Hukka ei laittanut lievästi pahismaisiin kumpaakin pahiskaveriaan. Tämä tukisi sitä, että Zey olisi pahis. Jos lievästi pahismaisimmissa olisi yksi Hukan pahiskaveri, se olisi mielestäni Jitachi, Mursumus tai jiikare. Tämä ei tietenkään poissulje esimerkiksi Anblickia ja Niacinia, mutta Meiz ja porkkana saavat aika paljon hyvisvibaa. Mutta voisiko pahis kuitenkin jopa epäillä vahvasti pahiskaveriaan?


Jiikare taisi tulla mukaan vahingossa vai sekoitit johonkin muuhun? Lisäksi on mielestäni aika kätevää sanoa, että Hukka tuskin laittaisi pahismaisimpiin pahiskaveria, kun kuuluu itse samaan joukkoon. ;) Mielestäni Ares saattaisi hyvin olla se pahiskaveri, joka tähän pahismaisimpien joukkoon on laitettu. Muuten Mursumus ja Jitachi kyllä sopivat mielestäni tähän kuvioon myös.

jiikareen tilalla pitäisi olla Tetradynamia. Ja minun mielestäni jos pahismaisimmissa olisi pahis, se olisit sinä.

porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti:// porkkana väliin

Totta! :D


Tää jäi mua häiriimään, että mitä kohtaa tai asiaa tarkoitit :D?

Tarkoitin, että lista epäilijöistäni olisi mielenkiintoinen. :D

Täytynee sanoa, että tästä edellisestä viestistä porkkana saa pahisvibaa. porkkana ei käsitellyt Zeytä (totesi, että poissaolo) eikä Tetradynamiaa. Mitä mieltä olet heistä? porkkana on ollut koko pelin ajan keskittynyt aikalailla minuun, ja nyt maalaa minusta ja Anblickista pahiskavereita Hukalle. Hiukan epäillyttävää.

Jitachi taas saa jälleen hyvisvibaa viestistään. Jitachi luokittelee henkilöitä aika samalla tavalla kuin minä, paitsi nyt Niacinin.

Jitachi kirjoitti:Suurin asia joka häiritsee mun silmissäni on viba-sanan käyttö epäilyissä: historiallisesti se on Kylässä tarkoittanut perusteetonta tunnetta toisen pelaajan puolesta mutta luultavasti tässä tapauksessa kyse on vain erilaisesta juonittelukulttuurista.

Täytyy opetella käyttämään tuotakin sanaa oikein. Esimerkiksi hiukan ylempänä totean, että porkkana saa pahisvibaa perustuen mielestäni hiukan omituiseen teoriaan minusta, Anblickista ja Hukasta.

Haluaisin kuulla jotakin Mursulta ja Tetralta. Tämän päivän äänestys tulee olemaan kinkkinen, varsinkin jos päivä on näin epäaktiivinen. Haluaisin kuulla vähän lisää perusteluita Meiziltä hänen Mursu-äänelleen. Lopullinen äänestyspäätös tulee olemaan hankala, mutta tällä hetkellä annan ääneni Zeylle, joka hämmentää minua suuresti. Nimenomaan se häiritsee, että Monni oli lynkkaamassa Zeytä, mutta Hukan mielestä hän on hyvismäisin, sekä se, että hän siirsi äänensä Camilta minulle.

++Zey
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 29.07.2017 15:39:58

Jitachi kirjoitti:Tetradynamia ollut suorastaan masentavan epäaktiivinen, ainoa suora kommentti liittyen MonniHukkaan on hieman ympäripyöreä. Hukan ainoa mielipide Tetrasta oli että kummallinen temppu hieman kummastutti, kuten muitakin pelaajia. Potentiaalinen pari, lisäksi pidän hyvin masentavana jos Tetra oikeasti on pahis


Kylläpä heti tulikin parempi mieli. :)
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 29.07.2017 16:09:42

porkkana kirjoitti: Lopun äänestyksessä ei ollut muuta mielenkiintoista kuin se, että Meiz lähti äänestämään Anblickia Hukan sijaan. Hukalla oli 5 ääntä ja Anblickilla 2, joten sinänsä outoa vielä lähteä pelastamaan pahiskaveria tässä tilanteessa. Äänet kävi kyllä tilanteessa 5 Hukka - 4 Anblick, ennen kuin Meiz siirsi äänensä Hukalle.

Meiz, miksi päätit lopulta äänestää Hukkaa?

Arvoin Anblickin suhteen pääasiassa sen takia että kaksi varma hyvistä äänesti tätä. Lopulta päädyinkin vaihtamaan äänen Hukalle, koska henk. koht. pahisviboja ei Anblickille ollut ja tuntui typerältä olla äänestämättä pelaajaa jonka äänestämiseen näin paljonkin perusteita.

Ares kirjoitti:Haluaisin kuulla vähän lisää perusteluita Meiziltä hänen Mursu-äänelleen.

Perusteita päivän ekassa viestissäni, pääasiassa ymmärrän vaikeudet tässä pelissä mikäli hän kokisi pahisroolin vaikeaksi ja epämiellyttäväksi pelata + äänestänyt vain helppoa kohdetta joka on kaiken lisäksi nyt varma hyvis (Jeku). Oli edellisen päivän alkuun potentiaalinen kohde ulos äänestettäväksi, mutta Hukka ei vaikuttanut kiinnostuneelta nostaa häntä lynkkauskohteeksi missään vaiheessa päivää. En myöskään haluaisi Mursumusia loppukolmikkoon mikäli sinne asti päästään, mielummin pelaajia joista löytyy materiaalia.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 29.07.2017 17:08:31

Tetradynamia kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:Tetradynamia ollut suorastaan masentavan epäaktiivinen, ainoa suora kommentti liittyen MonniHukkaan on hieman ympäripyöreä. Hukan ainoa mielipide Tetrasta oli että kummallinen temppu hieman kummastutti, kuten muitakin pelaajia. Potentiaalinen pari, lisäksi pidän hyvin masentavana jos Tetra oikeasti on pahis


Kylläpä heti tulikin parempi mieli. :)

Melko tyhjentävä viesti Tetralta. Onko sulla motivaatio-ongelmia? Haluisitko kommentoida jotakin liittyen peliin? Viimeinen viestisi ennen tätä on lähetetty viikko sitten. Tiedän, että sulla oli poissaolo.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 29.07.2017 17:51:07

Ares kirjoitti: Zey: "Miten viestien rentous liittyi prosenttilaskuihin?" (Cameronista kyse)
Nyt en ymmärrä, mitä haet tällä. :D Camin viestit vaikuttivat rennoilta, kun te keskustelitte. Camin väärin lasketuista prosenteista annoin aluksi hänell3 hyvisvibaa. Nyt mielipiteeni on muuttunut hänestä täysin.

Mä haen tällä sitä, että kun kysyin, miksi sait hyvisvibaa Camin väärin lasketuista prosenttilaskuista, vastasit, että Camin viestit olivat rentoja (enkä ymmärrä miten vastauksesi liittyi mun kysymykseen. Ilmeisesti jotenkin, joten asiasta kysyin, tai sitten muuten vain päätit vastata ohi kysymyksen). Edelleenkään et ole selittänyt, että mitä hyvismäistä niissä väärin lasketuissa prosenteissa on.

Ares kirjoitti: // Zey väliin

Perustelisitko? Viimeistään huomenna :D

Mun äänen perustelut tuli oikeastaan jo siinä viestissä, jossa annoin Camille äänen. Arvoin siinä jo teidän kahden väliltä ja koska Cam paljastui hyvikseksi niin siirryin suhun.

Meiz kirjoitti:Olisin toivonut häneltä aktiivisempaa osallistumista tähän päivään joka on ainakin minusta vaikuttanut todella koomaiselta (tietenkin tätä loppukahinaa lukuunottamatta). Oudosti pois loppukahinoista. Voi sanoa että odotan enemmän hänen hyvispeliltään.

Mä vedin jo kaks ekaa päivää niin, että peli tuli ennen nukkumista ja kun peli hieman hiljeni, niin lähinnä olin tyytyväinen, että pystyn vihdoin nukkumaankin edes normaalin mittaisia yöunia. Valitan, mut niin se vain meni. Ja mitä tulee loppukahinoihin, niin mähän puhuin siitä jo ensimmäisenä päivänä, että ei olisi mitenkään puskista pitänyt tulla: mulla on paljon iltatöitä, joten välillä jos päivä päättyy kymmeneltä, niin kerkeän ehkä viimeiset 20minuuttia osallistumaan, missä ei paljoa mitään kerkeä tekemään, kun siinä ajassa ei yleensä saa edes kaikkia viestejä luettua, mitä töiden aikana on tullut.

Jitachi kirjoitti:Zeyn viimeinen viesti jäi loppupelissä mun mielestäni hyvin epäselväksi: mulle jäi fiilis että hän potentiaalisesti pesi kätensä liittyen Hukkaan. Mikä bandwagonissa epäilytti?

Se, miten helposti äänet siirtyi Hukalle. Oma kuva oli, että Hukkaa oltiin lähinnä epäilty, koska ihan kaikki faktat ei ollutkaan oikeita, mitä en pitänyt mitenkään varmana perusteena: juuri tulleelle hyviksellekään 10 sivun sisäistäminen ei ole mikään pikkujuttu. Lähinnä siis tuo epäily tuntui todella heikolta, joten ihmisten yksimielisyys ihmetytti. Varmat hyvikset eivät äänestäneet Hukkaa, joten kyse ei ollut heidän seuraamisestaan ja Hukka ei musta ollut niin syvissä vesissä, että olisi ollut itsestään selvää, että pahiksienkin olisi kannattanut unohtaa Hukka. Näistä seikoista tuli tunne, että pahiksetkin on nyt ilosesti hyvisHukkaa lynkkailemassa.

Jitachi kirjoitti: Erityisesti luettuani viestejä hieman enemmän pidän omituisena sitä, että toisen päivän aikana olisi ollut valmis pudottamaan Monnin, mutta nyt kun Hukkaa oltiin iloisesti massalynkkaamassa, kanta on ei.

Luitko mun syitä miks olin valmis pudottamaan Monnin? Kun mun ykkössyy pudottaa Monni oli vankka uskomus siitä, että Jamsteri ja Monni on pahiskeskusteluissaan keskustellut mun äänestämisestä. Tää perustelu menetti aikalailla pohjansa kun Jamsteri paljastu hyvikseksi. Tän lisäksi mun syyni epäillä Monnia oli se, että asetti oman henkensä erikoisten edelle, mut kuten siinäkin kerroin, niin aloittelijoille ne epäilyt voi tuntua pelottavina -> tää asia yksistään on korkeintaan lievästi pahismaisiin laittava.

Meiz kirjoitti:pääasiassa ymmärrän vaikeudet tässä pelissä mikäli hän kokisi pahisroolin vaikeaksi ja epämiellyttäväksi pelata

Kyllä niitä motivaatio ongelmia tulee helposti muustakin. Esim. itse olin suunnitellut, että olisin tänään tehnyt vaikka yöunien kustannuksella uutta listausta ja tarkastellut muiden suhtautmista MonniHukkaan ja MonniHukan suhtautumisia muihin. Mut kun on tän pelin ajan on aikalailla kaiken hereillä olo ajan, jolloin ei ole ollut töissä, niin käyttänyt tähän peliin ja useasti vielä karsinut niistä yöunistakin, että on saanut aikaa lisää ja sitten lukee topasta kommentteja, että on todella hiljainen, ei ole sanonut mitään kunnollista tai panostanut peliin, niin olo on kyllä se, että mieluummin viettäisin aikani vaikka hämähäkkien kanssa kuin lukisin lisää topaa. Ja mulla sentään on aikamoinen hämähäkkifobia, että on täytynyt ihan pari vuotta terapiassakin käydä sen takia, eli ei mikään pieni motivaation laskija.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 29.07.2017 18:08:08

Zey kirjoitti:
Ares kirjoitti:Zey: "Miten viestien rentous liittyi prosenttilaskuihin?" (Cameronista kyse)
Nyt en ymmärrä, mitä haet tällä. :D Camin viestit vaikuttivat rennoilta, kun te keskustelitte. Camin väärin lasketuista prosenteista annoin aluksi hänell3 hyvisvibaa. Nyt mielipiteeni on muuttunut hänestä täysin.


Mä haen tällä sitä, että kun kysyin, miksi sait hyvisvibaa Camin väärin lasketuista prosenttilaskuista, vastasit, että Camin viestit olivat rentoja (enkä ymmärrä miten vastauksesi liittyi mun kysymykseen. Ilmeisesti jotenkin, joten asiasta kysyin, tai sitten muuten vain päätit vastata ohi kysymyksen). Edelleenkään et ole selittänyt, että mitä hyvismäistä niissä väärin lasketuissa prosenteissa on.

Siis taisin jo silloin todeta, että tuskin pahis laskisi niitä väärin. Ja tällä tarkoitin sitä, että jos olisi mahdollista, että pahis laskisi ne väärin, pahis jättäisi sitten ne laskematta.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 29.07.2017 19:36:44

Tetradynamia on pudottautunut pelistä. Varapelaajaksi tahtovat voivat ilmoittautua yksärillä mulle ja justylle!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 29.07.2017 22:19:20

Niacin kirjoitti:Aina kun koitan miettiä, voisiko Zey kuitenkin olla pahis, niin tössää ajatus siihen melkeinputoamishetken viimeiseen heittoon, että josko varapelaajaksi kuitenkin pääsisi. Pitäisi varmaan koittaa tuo yksi viesti hetkeksi unohtaa, että voisin vähän objektiivisemmin Zeytä tarkastella. Jollain olikin puhetta aiemmin, olisiko tuo kyseinen viesti voinut olla joku superpahisninjaveto, joten en halua siihenkään ihan 100% luottoa laittaa, vaikka pidänkin sitä aika vaikeasti uskottavana temppuna.

Mä en kyllä näe sitä mitenkään ylivoimaisena superpahisninjavetona Zeylle, kysehän on vain yhdestä viestistä :D Zey ei herätä mussa kummempia epäilyjä, mutta en myöskään antaisi luottoa yksittäisen heiton takia.

Jitachi kirjoitti:Mun mielestäni olisi ollut oudompaa Monnin viimeisen viestin takia jos Monni-Hukka ei olisi ollut pahis. En ole vielä nähnyt sitä Kylävuosieni aikana että hyvispelaaja stressaisi ja puolustelisi aikaisin annettua ääntään nimenomaan sen suhteellisen aikaisen ajankohdan takia.

En anna kauheasti luottoa tälle perustelulle, tuntuu vähän kepoiselta. Mun juonarikokemukseni on varmasti vähäisempää, mutta en vain ymmärrä, miksei helposti hermoileva hyviskin voisi stressata tuollaista.

Ares kirjoitti:
Hukka kirjoitti:SIIS, tällä hetkellä pidän pahismaisimpina Aresta, Meiziä ja porkkanaa. Lievästi pahismaisina Anblick, Jeku, Jitachi, Mursumus sekä Tetradynamia ja lievästi hyvismäisenä Ronen-jiikare. Hyvismäisimpinä pidän taas Cameronia, Niacinia ja Zeytä. Pahismaisia on nyt tietenkin aivan liikaa, mutta tällaisia ajatuksia heräsi ja teitä erityisesti tarkkailen jatkossa. Tai no, kuten teitä kaikkia <3

Tästä listauksesta päättelisin, että Meiz ja porkkana ovat hyviksiä. Uskoisin, että Hukka ei laittanut lievästi pahismaisiin kumpaakin pahiskaveriaan. Tämä tukisi sitä, että Zey olisi pahis. Jos lievästi pahismaisimmissa olisi yksi Hukan pahiskaveri, se olisi mielestäni Jitachi, Mursumus tai jiikare. Tämä ei tietenkään poissulje esimerkiksi Anblickia ja Niacinia, mutta Meiz ja porkkana saavat aika paljon hyvisvibaa. Mutta voisiko pahis kuitenkin jopa epäillä vahvasti pahiskaveriaan?

Mulle ei ihan aukea logiikkasi tässä. Perustelet Meizin ja porkkanan hyvikseyttä ja ilmeisesti vedät siitä johtopäätöksen, että Zey (jota Hukka piti hyvismäisenä) on pahis. Miksi? Jos se liittyy siihen, että Hukka listasi Zeyn hyvismäiseksi, niin miksei sitten Niacin saa epäilyksiäsi niskaan?

En myöskään pitäisi lainkaan ennennäkemättömänä, että pahis epäilisi pahiskaveriaan julkisesti. Onhan siinä omat riskinsä, mutta niin on siinäkin, että kaveeraa julkisesti liikaa tiiminsä kanssa.

porkkana kirjoitti: Anblick saa tästä äänestyksestä minulta sekä hieman hyvisvibaa että pahisvibaa. :D Lievää hyvisvibaa siitä, että oli toinen äänestettävä ja pahisvibaa taas siitä, että Cam halusi tämän lynkattavaksi ja tätä äänesti kuitenkin kaksi varmaa hyvistä.

Cameronilla ja Jekulla ei vapaamuurariudestaan huolimatta ole mitään tietoa muiden rooleista, joten itse en lähtisi kovin vahvasti tästä näkökulmasta liikkeelle, vaikka he varmoja hyviksiä ovatkin.

Ares kirjoitti:Siis taisin jo silloin todeta, että tuskin pahis laskisi niitä väärin. Ja tällä tarkoitin sitä, että jos olisi mahdollista, että pahis laskisi ne väärin, pahis jättäisi sitten ne laskematta.

Onpa hassu peruste musta, koska ainahan on mahdollisuus laskea väärin. Ei kai kukaan niitä tahallaan laskisi pieleen (roolista riippumatta), mutta jos vaan ei ole ottanut kaikkea huomioon?

Niacinin eka viesti tänään (viewtopic.php?f=9&t=439&start=330#p7687) törkkäsi mulla silmään anteeksipyytelevyytensä ja hyvistelynsä takia. En edelleenkään arvosta hyvistelyä hirveästi, vaikka Kylässä sitä ei vissiin yleisesti karsastetakaan, ja lisäksi tämä oli musta jännä:
Niacin kirjoitti:Nyt kun luin edellispäivän viestejä uusin silmin, niin pahiksen näkökulmasta kuviteltuna Hukka veti itseensä aivan liikaa huomiota ja kaivoi itselleen kuoppaa heti ensiviestistään lähtien. Pahiskaverina en missään nimessä olisi alkanut hänen omituisia viestejään puolustelemaan, enkä varsinkaan olisi koittanut pelastaa noin "räikeästi". Sen verran minäkin olen jo oppinut, että siinä olisi vain joutunut itsekin lynkkausuhan alle hyvin äkkiä. Täällä on aiemmin niin kovasti ruodittu kaikkia ääntään "yllättäen" vaihtaneita, etten luultavasti pahiksena olisi sellaista riskiä uskaltanut ottaa, vaan äänestänyt mielummin suoraan Jekua.

Ensin pidin tätä ihan järkeenkäypänä perusteluna, mutta Niacinin eilinen äänenvaihdos ei kyllä kauheasti luo luottamusta musta. Kärkikaksikonhan tilanne oli ensin
3 Hukka (Anblick, Jitachi, Niacin)
3 Jeku (Mursumus, Meiz, porkkana)
Tämän jälkeen Niacin vaihtoi äänensä Jekulle (eli tilanne oli 4-2) sillä perusteella, että hän yksittäisen lauseen takia arveli Hukkaa erikoishyvikseksi. Äänelle siis oli sinänsä pätevä syy (erikoishyviksen pelastaminen), mutta perustelut olivat musta kepoiset, ja olihan äänellä iso vaikutus sillä hetkellä. Niacin voi hyvin olla epäröivä hyvis, joka sohii vähän hädissään välillä, mutta näen tässä kyllä hyvin mahdollisen pahiskuvionkin, jota Niacin yrittää nyt peitellä selityksillään.

Toinen mua epäilyttävä pelaaja tällä hetkellä on Jitachi. Meiz kerkesi jo perustelemaan tämän sen verran hyvin, että tyydyn lainaamaan:
Meiz kirjoitti: Jitachi epäilyttää lievästi vain sen takia että hyökkää Hukkaa kohtaan niin suurella varmuudella. Hyvikselle ominaisempaa käytöstä on kuitenkin epävarmuus koska ei Hukka niin täysin selkeä pahis minusta ollut. Näen potentiaalia että tässä vaiheessa pahiksena hän uhraisi kaverinsa, Hukka oli kerännyt jo aika paljon huomiota viestin kirjoittamisen aikaan. Takaraivossa myös muisto Miinan äänestämisestä ensimmäisenä päivänä, mitä en vieläkään ymmärrä. Viesti viewtopic.php?f=9&t=439&start=300#p7631 antaa nyt jälkikäteen fiiliksen jossa pahiksena hän valmistelisi jo tulevaa epäilyä Niacinia kohtaan mikäli Hukka paljastuu myöhemmin pahikseksi.


En tiedä, mahtuisivatko sekä Jitachi että Niacin yhdessä pahistiimiin, koska he ovat molemmat tahoillaan epäilleet toisiaan, minkä takia vähän arkailuttaa äänestääkin. Mieluusti vielä katsoisin huomiseen. (Jostain syystä olin niin puusilmä, että olin tähän iltaan asti katsonut päivän kestävän tiistaihin asti :DD Ihmettelin kyllä itsekseni, miten voikin olla niin pitkä päivä…)
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 29.07.2017 22:46:26

Anblick kirjoitti:
Ares kirjoitti:
Hukka kirjoitti:SIIS, tällä hetkellä pidän pahismaisimpina Aresta, Meiziä ja porkkanaa. Lievästi pahismaisina Anblick, Jeku, Jitachi, Mursumus sekä Tetradynamia ja lievästi hyvismäisenä Ronen-jiikare. Hyvismäisimpinä pidän taas Cameronia, Niacinia ja Zeytä. Pahismaisia on nyt tietenkin aivan liikaa, mutta tällaisia ajatuksia heräsi ja teitä erityisesti tarkkailen jatkossa. Tai no, kuten teitä kaikkia <3


Tästä listauksesta päättelisin, että Meiz ja porkkana ovat hyviksiä. Uskoisin, että Hukka ei laittanut lievästi pahismaisiin kumpaakin pahiskaveriaan. Tämä tukisi sitä, että Zey olisi pahis. Jos lievästi pahismaisimmissa olisi yksi Hukan pahiskaveri, se olisi mielestäni Jitachi, Mursumus tai jiikare. Tämä ei tietenkään poissulje esimerkiksi Anblickia ja Niacinia, mutta Meiz ja porkkana saavat aika paljon hyvisvibaa. Mutta voisiko pahis kuitenkin jopa epäillä vahvasti pahiskaveriaan?


Mulle ei ihan aukea logiikkasi tässä. Perustelet Meizin ja porkkanan hyvikseyttä ja ilmeisesti vedät siitä johtopäätöksen, että Zey (jota Hukka piti hyvismäisenä) on pahis. Miksi? Jos se liittyy siihen, että Hukka listasi Zeyn hyvismäiseksi, niin miksei sitten Niacin saa epäilyksiäsi niskaan?

En myöskään pitäisi lainkaan ennennäkemättömänä, että pahis epäilisi pahiskaveriaan julkisesti. Onhan siinä omat riskinsä, mutta niin on siinäkin, että kaveeraa julkisesti liikaa tiiminsä kanssa.

Kuten viestissä, jonka lähetin porkkanan jälkeen, totesin, että porkkana voisi olla tuosta joukosta pahis, mutta pidän sitä kuitenkin vähemmän todennäköisenä kuin sitä, että pahiskaksikko olisi Jitachi/Mursumus/Tetradynamia ja Zey, koska pidän Meiziä, Anblickia ja Niacinia (Niacinia en enää niin paljon) hyvismäisinä. Niacin asetti Hukan isompaan putoamisvaaraan, mutta toisaalta hän vaihtoi äänensä. Tähän saakka pidin sitä hyvismäisenä sen takia, koska itselleni tuli sama reaktio. Nyt en ole enää niinkään varma.

Anblick kirjoitti:[quote="Ares]Siis taisin jo silloin todeta, että tuskin pahis laskisi niitä väärin. Ja tällä tarkoitin sitä, että jos olisi mahdollista, että pahis laskisi ne väärin, pahis jättäisi sitten ne laskematta.[/quote]

Onpa hassu peruste musta, koska ainahan on mahdollisuus laskea väärin. Ei kai kukaan niitä tahallaan laskisi pieleen (roolista riippumatta), mutta jos vaan ei ole ottanut kaikkea huomioon?[/quote]

Aina on mahdollisuus laskea väärin, mutta lähtisikö pahis laskemaan prosentteja, jos tiedostaisi riskin ja sen myötä tulevan huomion.

Jitachin ja Anblickin viimeisimpien viestien myötä Niacinkin on ruvennut epäillyttämään. Tetran viestin luin, ja hankala on niistä sanoa mitään (eli neutraali). Toivottavasti saisimme (aktiivisen) varapelaajan. Mursulta haluaisin kuulla jotakin. Ajattelin jo, että voisin siirtää Mursulle äänen, jos Niacin saisi enemmän ääniä, mutta nyt en olekaan niin varma. Jitachia ja porkkanaa en ole valmis äänestämään vielä, mutta voinen vaihtaa ääneni Mursulle tai Niacinille. Toisaalta harmi, koska Niacin ei pääse puolustautumaan. Katsotaan. Ajattelin lukaista huomenna Niacinin viestit läpi.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 30.07.2017 16:16:12

Tällä hetkellä Mursumus on tippumassa ensimmäiseksi saamallaan äänellä. Aika tappavan tylsä päivä ollut.

Äänestystilanne:
1 Mursumus (Meiz)
1 Niacin (Jitachi)
1 Zey (Ares)

Haluaisin kuulla jotain näiltä henkilöiltä, joita on äänestetty. Hankalaa saattanee olla, sillä Niacinilla ja Zeyllä on poissaolo. Zeyltä olisin halunnut kuulla jotakin. Niacinia en haluaisi äänestää, koska hän ei pysty puokustautumaan. Jekulta haluaisin kuulla lisää, mitä he ovat Camin kanssa puhuneet.

Tulkaas juttelemaan ja äänestämään.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 30.07.2017 18:42:16

--Niacin
++Tetradynamia

Totesin, että poissaolijan äänestäminen ulos ilman mahdollisuutta puolustautua on hieman halju temppu: mieluummin katsoisin tässä vaiheessa jonkun muun pelaajan kortit. Tetra osin siksi, että oon kyyninen varapelaajan löytymisen suhteen. Osin myös ajatus siitä, että pahis!Tetran pelleily ja yhtäkkinen pudottautuminen kävisi järkeen.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 30.07.2017 18:54:48

Pitäisikö Mursullakin olla äänestyspakko, koska poisti äänensä edellisenä päivänä? Harkitsen ääneni siirtämistä Mursulle, koska edellisenä päivänä hän seurasi päivän päättymistä, koska poisti Jeku-äänensä. Tetran äänestäminenkin voisi olla hyvä vaihtoehto, mutta jos hänelle ei löydy varapelaajaa, hänet pudotetaan. Jitachi voisi sopia Mursun pahiskaveriksi, koska hän saattanee yrittää asettaa epäaktiiviselle Mursulle vaihtoehdon: äänestetään Tetra ulos, joka tiputetaan kumminkin. Jos Jitachi on pahis, lisäksi hän tietää Tetran olevan hyvis.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 30.07.2017 19:18:24

Henkilökohtaisesti en tykkää myöskään Mursun epäaktiivisuudesta. Ja tietääkseni hänellä ei oo poissaoloa joten äänestyspakkohan siitä seuraa. Äänestäisin mieluiten molempia yhtaikaa, mutta valitettavasti säännöt eivät sitä salli. Mun puolesta voidaan katsoa myös Mursu Tetran sijasta mutta omasta mielestäni Tetra olisi paras vaihtoehto kuolemien minimoimiseksi jos antiaktiivin lynkkauslinjalle tosissaan lähdetään.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Cameron » 30.07.2017 20:37:53

Lankakeriä ja tiukuhiiriä part 2!

Kellarikandidaatit
1 Mursumus (Meiz)
1 Zey (Ares)
1 Tetradynamia (Jitachi)

Velvollisuus äänestää
Mursumus

Hiirijahdissa (poissaolot)
Zey 30.-31.7.
Niacin 28.-30.7.
Jeku 29.-30.7.

Päivä päättyy tänään klo 22.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 30.07.2017 20:42:55

Vähän huolestuttaa tällä hetkellä. Esim. Mursu on ollut foorumilla, mutta ääntä ei ole vielä tullut. Foorumilla on aika paljon pelaajia tällä hetkellä, joten olisi hyvä, että kaikki jotka aikovat äänestää, äänestäisivät, ettei mene viime hetkille..
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Mursumus » 30.07.2017 20:51:56

Vähitellen olen saanut kasaan sen verran motivaatiota, että päätin lukea kaikki tänä päivänä ja edelliseltä päivältä tulleet viestit, joista suurinta osaa en ollut lukenut. Päädyin siihen, että olen pahasti pihalla, enkä enää kaikkien epäonnistuneiden veikkausta takia luota omaan harkintakykyyn muutenkaan, joten ääni menee osoitteeseen ++Jitachi, koska Meizin ja Nianticin perustelut ovat olleet mielestäni hyviä, ja koska koen vaikeaksi uskoa pahiksen pelaavan koskaan niin epäaktiivisesti kuin Tetran, ellei sitten ole todella isoja motivaatio/IRL asioita meneillään. Muistelisin Tetran nimen alapuolella olleen myös titteli "paras pahis" vielä joskus, mikä on kaiketi jokin kylällä jaettu titteli, joten taitoa pitäisi riittää.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 30.07.2017 20:58:06

Mursumus on tippumassa, ja nyt vähän epäillyttää, meneeköhän tämä lynkkaus oikein. Oli kuitenkin melko epäaktiivinen päivä.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 30.07.2017 21:07:49

4. ilta

Äänet
1 Mursumus (Meiz)
1 Zey (Ares)
1 Tetradynamia (Jitachi)
1 Jitachi (Mursumus)

Mursumus lynkataan ensin saadulla äänellä.


Jälleen yksi kissaparka sai syyt niskoilleen. Koirilla tulisi olemaan hauska yö...

Kuolleet
1. päivä: miina – kertakäyttöinen ennustaja
1. yö: Halima – työmatkalainen
2. päivä: Jamsteri – tavis
2. yö: Violet – tavis
3. päivä: Monni -- > Hukka – pahis
3. yö: Cameron – vapaamuurari
3. yö: jiikare - tavis (antiaktiivisuus)
4. päivä: Mursumus - tavis

Äänestyspakot
Äänestyspakkoja ei ollut, sillä Tetradynamia pudottautui.

Poissaolot
Zey 27.-28.7. ja 30.-31.7.
Niacin 28.-30.7.
Jeku 29.-30.7.

Yö alkaa nyt ja päättyy maanantaina 31.7. klo 22.00. Yönimet mulla ja justylle!

Tetradynamialle etsitään varapelaajaa vielä ensi yön ajan!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 31.07.2017 21:12:13

5. Aamu

Jälleen yksi kissa hiljennetty.

Kuolleet
1. päivä: miina – kertakäyttöinen ennustaja
1. yö: Halima – työmatkalainen
2. päivä: Jamsteri – tavis
2. yö: Violet – tavis
3. päivä: Monni -- > Hukka – pahis
3. yö: Cameron – vapaamuurari
3. yö: jiikare - tavis (antiaktiivisuus)
4. päivä: Mursumus - tavis
4. yö: Anblick - tavis

Äänestyspakot
Jeku, porkkana

Poissaolot
Zey 30.-31.7.

Päivä alkaa nyt ja päättyy perjantaina 4.8. klo 22.00.

Tetradynamiaa korvaa Violet!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 31.07.2017 21:48:29

En voi kommentoida kovinkaan paljoa Tetraan liittyviä epäilyjä, parempi sanoa se nyt jo suoraan. Todettakoon, että Tetran käytös muilta foorumeilta voinee osoittaa, että syy tuskin löytyi hänen roolistaan.

Mitä tulee yötappoon, niin hyvin mielenkiintoista, että Jeku, toinen vapari ei pudonnut. Cameron kuitenkin varmisti hänet vapariksi. Yleensä jos erikoishahmoa ei pudoteta, niin a) pahiksilta on jäänyt nimi antamatta ja on tullut käytettyä varanimi tai muu vastaava (katsoo poissaoloja, ja huomaa tämän mahdolliseksi) tai pahikset yrittävät jonkinlaista kikkailua. Ehkä he kokevat, että Jekun peli on riittävän manipuloitavissa pahikselle? Vaihtoehtoja on monia, ja aion katsoa niin poissaoloja kuin mahdollisia hämäyssyitä Anlickin pudottamiselle. Katsotaan jos jotain löytyy.

Mielipiteeni pelissä pohjautuvat aikaisempaan peliin, mutta enpä tuota listaani ole paljoakaan päivitellyt. Pakko sanoa, että suhteellisen hyvin se lista on pitänyt. Ja kiva tulla takaisin!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 31.07.2017 23:49:41

Mielenkiintoinen yö takana. Uskoakseni varmaa hyvistä ei pudotettu, vaan Anblick pudotettiin, mikä on mielestäni jännä veto pahiksilta. Mielestäni voisi olla niin, ettei Jekua koettu niin suureksi uhaksi kuin Anblickia. Jos oahikset eivät antaneet yönimeä, se viittaisi Zeyhin, Niaciniin ja porkkanaan, jopa Meiziin, jotka eivät päivän lopussa olleet aktiivisia. Tetra-Violet vaikuttaa toistaiseksi hiukan hyvismäiseltä. Tällä hetkellä oikeastaan vähän kaikki epäillyttää, enkä tiedä, mitä pitäisi näin päivän alkuun edes tutkia.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 01.08.2017 00:16:04

Tervetuloa takaisin, Violet! Kun ottaa huomioon, että Jeku on lähinnä komppaillut muita ilman varsinaisia omia mielipiteitä, pidän hyvin mahdollisena sitä että pahikset ajattelivat ettei hän ole uhka. Jotenkin musta varanimi-ajatus tuntuu hieman kaukaa haetulta jutulta: mun fiilikseni pelaajista yleisesti ottaen on että eivät he unohtaisi nimen antoa ellei tosiaan molemmat pahikset sattuisi olemaan poissa yhtä aikaa. Tähän puolestaan sopisi käytännössä ainoastaan Zey ja Tetra joka pudottautui.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.08.2017 09:24:10

Pahoittelut omalta osalta epäaktiivisesta viikonlopusta, satuin vielä olemaan auton ratissa loppukahinoiden aikaan joten osallistuminen jäi väliin. Tuskinpa olisin silti muuttanut ääntäni. Toivottavasti Mursumus sinut nähdään vielä tulevissa peleissä vaikka motivaatio oli tällä kertaa vähissä. Ja tervetuloa takaisin peliin Violet :)

En kyllä ihmettele että Jeku on vielä hengissä, hän on ollut melko hiljaa viime päivät. En myöskään pidä hirveän todennäköisenä että yötappo johtuisi varanimijärjestelyistä, pahikset ovat tappaneet jo Cameronin, joten miksei varanimenä sitten olisi jo toinen varmoista hyviksistä.

Anblickin loppumietteet pelistä löytyvät hyvin tiivistettynä hänen viimeisimmästä viestistä. Zeyn hyvispointsien kyseenalaistaminen ekan päivän loppukahinoihin liittyen. Jitachin kyseenalaistaminen Hukan lynkkaamisen varmuudesta (+ minun Jita epäilyjen komppaaminen). Areksen muutaman perustelun kyseenalaistamista. Ja loppuun suurimmat epäilyt Niacinille ja Jitachille. Anblick ei tainnut hirveästi kerätä epäilyksiä tässä pelissä ja oli lisäksi vaikuttamassa vahvasti Hukan lynkkauksessa. Tästä huolimatta hän sai äänet molemmilta vapareilta, joten siltä osin yötappo on hieman outo. Pahiksilla olisi ollut potentiaalia saada Anblickista epäilyttävä pelkästään tuolla perusteella. Kallistun nyt siihen suuntaan että Anblick on epäillyt pahista/pahiksia (tai ollut antamatta hyvisvibaa Zeyn tapauksessa), mistä syystä hänet on haluttu pois pelistä.

Niacin ja Jitachi ovat olleet aika vahvasti toisiaan vastaan ja sitä myöten näen hyvinkin mahdollisena että toinen heistä on pahis joka on todennut että yötappo on turvallista tehdä, koska myös oma teoria epäilyihin saa vahvistusta (eli Jitachille lisää syitä epäillä Niacinia ja toisinpäin). Niacinia pidän näistä kahdesta hyvismäisempänä. Hänen epäilyt Hukkaa kohtaan olivat minusta paljon luontevammat kuin Jitachin täysvarmuus Hukan pahisroolista. En myöskään pidä Jitachin teoriaa Niacinin Hukka-pelastuksesta niin todennäköisenä. Yleensä pahikset tuppaavat välttämään noin radikaalin näkyviä pelastusliikkeitä erityisesti kun epäilyä olisi jo alustettu pahiskaverille pitkin päivää. Täyskäännös vartti ennen päivän päättymistä ei sovi omaan kuvaani pahiksesta, mun silmään Niacinin reaktiot päivän lopussa sopivat pikemminkin vainoharhaiselle hyvikselle joka potee epävarmuutta ääntä kohtaan. Tähän vaikuttaa varmasti se että omat fiilikset olivat myös samoilla linjoilla tuossa vaiheessa peliä.

Jitachin edellisen päivän käytöksestä jäin ihmettelemään sitä miksi hän oli niin vahvasti Tetran lynkkaamisen kannalla verraten Mursumusiin (vaikka myöhemmin totesikin myös Mursumusin olevan vaihtoehto). Molemmat pelaajat olivat aktiivisuuden puolesta suht samalla linjalla, mutta väittäisin että Tetralle tuo käytös oli ominaista roolista riippumatta kun taas Mursumusin peli oli hyvinkin erilainen verraten hänen aiempaan hyvispeliin. Oman logiikkani mukaan nimenomaan Mursumus olisi todennäköisempi pahis näistä kahdesta tällä perusteella. En ymmärrä alkuunkaan miksi nimenomaan Tetran lurkkaus sopi mielestäsi pahikselle, hänhän tiputtautui edellisestäkin pelistä pois hyviksenä. Ääntä perusteltiin myös skeptisyydella varapelaajan löytymisen suhteen, jolloin minimoitaisiin pelaajien kuolemat. Oli kuitenkin samaan aikaan sitä mieltä että äänestäisi molemmat pois jos mahdollista.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja porkkana » 01.08.2017 10:38:42

Noniin, jos nyt ehtisi hieman taas kirjoittamaan tänne. :D Olen nyt ollut viikonlopun oman perheen parissa sukuloimassa ja nyt poikaystävän vanhempien luona sunnuntaista vielä huomiseen, nytkin lainaan tässä vain nopeasti konetta, mutta yritetään saada jotain aikaiseksi!

Yötappo hämmentää monella tavalla. Miksi pahikset jättivät varman hyviksen eloon, ja sitten miksi juuri Anblick. Muistaakseni tätä oltiin kuitenkin epäilty eilen (ainakin itse epäilin, ja mielestäni joku muukin) eli ei myöskään hyvismäisimpänä pidettyä pelaajaa listitty. :D Toisaalta taas, kuten sanoin aiemmin, yötappoa on suhteellisen turha lähteä penkomaan kun vain pahikset tietävät miksi Anblick on ollut yötapon uhri. Tämän viimeiset epäilyt olivat kuitenkin Jitachi ja Niacin, joka saattaa olla syy miksi Anblick päätettiin tappaa ennen Jekua. Mene ja tiedä. Jitachi on ollut jo jonkin aikaa mielestäni epäilyttävä, Niacin ei niinkään mutta on muuten kerännyt epäilyjä. Täytynee lukea molempien viestit vielä tarkemmin läpi.

Ares kirjoitti:Taisin ilmaista itseni hiukan epäselvästi. Anblick hyppäsi listaan sen takia, koska hän äänesti ensimmäisenä Hukkaa aika reilusti ennen päivän päättymistä. Mielestäni olisi hyvin eriskummallinen strategia pahiksilta lähteä niin aikaisin pudottamaan Hukkaa. Anblick seisoi myöskin äänensä takana. porkkanalta minusta aika outo teoria pahiskolmikosta. Anblick lähti ensimmäisenä lynkkaamaan Hukkaa, sekä Hukka oli toinen pahiskandidaattini.

Pahiskolmikko-epäilyni nyt selvästi meni väärin, mutta vastataas nyt tähän silti. Syy kolmikolleni oli se, että olitte kuitenkin pysytelleet mielestäni turvallisella tasolla epäilyjen kanssa. En ehtinyt kirjoittamaan kaikkea mitä mietin, enkä enää jaksa pohtia asiaa uudestaan kun Anblick nyt ainakaan ei ole pahis. :D Mutta olitte kaikki jollain tapaa neutraaleja toistenne suhteen. Se, että Anblick äänesti Hukkaa saattoi hyvin olla pahistaktiikkaa. Eihän sitä vielä tiedä ketä lynkataan päivän päätteeksi, ja yksi ääni pahiskaverille on vielä aika turvallinen. Ja äänestysperusteesi Cameronille vs. olisit äänestänyt Hukkaa on mielestäni pahismaista. :D Toisaalta ymmärrän, että et halunnut laittaa neljättä ääntä Hukalle vaan estää massauksen mahdollisuuden jollain tapaa, mutta eikö pelissä ole ollut mitään muuta pahismaista kuin se, että Cameron pystyi antamaan pelille pari minuuttia vaikka oli treffeillä?

Ares kirjoitti:Täytynee sanoa, että tästä edellisestä viestistä porkkana saa pahisvibaa. porkkana ei käsitellyt Zeytä (totesi, että poissaolo) eikä Tetradynamiaa. Mitä mieltä olet heistä? porkkana on ollut koko pelin ajan keskittynyt aikalailla minuun, ja nyt maalaa minusta ja Anblickista pahiskavereita Hukalle. Hiukan epäillyttävää.

En ole ehtinyt. :D Nyt kun mun tahti on, ehdin koneelle kuin tunniksi pelaamaan viiden päivän välein, keskityn mielelläni pelkästään niihin pelaajiin joista mulla on jokin mielipide ja joita epäilen. Sanoin myös jo aiemmin listani kanssa, että jos en ole käsitellyt pelaajaa niin mielipide ei ole muuttunut. Se pätee oikeastaan kaikkiin viesteihini, en koe tarvetta hokea "Zey on edelleen hyvismäinen mielestäni, mutta voi olla myös pahis".

Olen kyllä tarttunut koko pelin ajan kaikkeen pahismaiseen mitä olen todennut (jos olen ehtinyt), ja koska pidän sinua pahismaisena niin sinun viesteistäsi löytyy luonnollisesti enemmän pahismaista. Ja minusta on myös mielenkiintoista, miten minä epäilytän sinua vain silloin, kun olen epäillyt sinua hieman enemmän. ;)

Ares kirjoitti:
Anblick kirjoitti:
Ares kirjoitti:Siis taisin jo silloin todeta, että tuskin pahis laskisi niitä väärin. Ja tällä tarkoitin sitä, että jos olisi mahdollista, että pahis laskisi ne väärin, pahis jättäisi sitten ne laskematta.

Onpa hassu peruste musta, koska ainahan on mahdollisuus laskea väärin. Ei kai kukaan niitä tahallaan laskisi pieleen (roolista riippumatta), mutta jos vaan ei ole ottanut kaikkea huomioon?

Aina on mahdollisuus laskea väärin, mutta lähtisikö pahis laskemaan prosentteja, jos tiedostaisi riskin ja sen myötä tulevan huomion.

Ei siihen siltikään rooli vaikuta? :D Jos olet hyvä matikassa ja pidät prosenteista, lasket itse ja toteat toisen laskeneen väärin, niin kyllä sitä lähtee korjaamaan eikä vain hyväksy toisen laskemat todennäköisyydet.

Ares on ollut todella aktiivinen, kirjoittanut paljon, kysellyt ja tökkinyt, mutta silti minua hämmentää suuresti tämän epäilyjen syyt. 3. päivänä äänesti edelleen Cameronia syynä se, että tämä pääsikin paikalle ensimmäisenä päivänä poistamaan äänensä? Tällä aktiivisuudella luulisi löytäneen pahismaista myös muista. Toisaalta pahiksen on vaikea keksiä niitä epäilyjä, jolloin pahismaisia pelaajia ei niinkään ole - tällöin oli Cameron ja Hukka. Cameron, jota en nähnyt pahismaisena ja muutenkin äänestysperusteet olivat mielestäni riittämättömät, sekä Hukka jota Ares epäili lähinnä Monnin perusteella ja hieman siksi, kun muutkin epäilivät tätä. Näyttää siltä, että yritystä olisi kovasti, mutta perusteet molemmille olivat samat kuin 2. päivänä ja jotka muodostuivat 1. päivän tapahtumien vuoksi.

Tällä hetkellä pahismaisin mielestäni on ++Ares sekä Jitachi. Ääni saattaa vaihtaa vielä osoitettaan kunhan pääsen lukemaan kunnolla Jitachin viestit ja tutkimaan tätä (mitä en vieläkää ole ehtinyt tekemään), mutta pahiskolmikko-arvaukseni on nyt Hukka-Ares-Jitachi. Tuo alla oleva listani menee pahismaisimmasta (Ares) hyvismäisimpään (Jeku), ja joka on muodostunut tämän hetkisen kuvani perusteella. Mitään varmuutta ei siis ole, kun en ole ehtinyt oikeasti lukemaan ja paneutumaan kaikkiin viesteihin kunnolla. :D Niacin on lähimpänä siirtymässä pahismaisiin, ja Zey on siinä rajoilla onko neutraali vai hyvismäinen. Violet on lähempänä pahismaista kuin hyvismäistä vaikka tuossa keskellä onkin, syynä Tetran outoudet ja halu paneutua kunnolla yötappoihin. Miksi ei mieluummin keskittyä kunnolla peliin ja hieman sivuuttaa yötappoja, kun emme oikeasti voi tietää mitä pahikset ovat ajatelleet yötappojen kanssa? Toki syitä voi pohtia, mutta varmaan jokaiselle pelaajalle keksii syyn miksi olisi listinyt Anblickin, niin en näe sitä kovinkaan järkevänä. :D

Pahismaiset: Ares, Jitachi
Neutraalit: Niacin, Violet, Zey
Hyvismäiset: Meiz, Jeku
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 01.08.2017 10:39:42

Meiz, kysymys on puhtaasti varapelaajasäännöstä. Jos Tetralle ei olisi löytynyt varapelaajaa, hänet oltaisiin tapettu aamunkoitteessa. Pelissä on kuollut jo kertaalleen pelaaja antiaktiivisuuteen, joten toinen kerta olisi tarkoittanut käytännössä yhden harhalynkkauksen menettämistä. Muutenkin, olen nähnyt Tetran pelleilevän roolista riippumatta joten mielestäni pudottautuminen on hyvin huono indikaattori. Motivaation puute ei katso roolia.

//porkkana, luen kun on enemmän aikaa.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.08.2017 10:53:39

Jitachi kirjoitti:Meiz, kysymys on puhtaasti varapelaajasäännöstä. Jos Tetralle ei olisi löytynyt varapelaajaa, hänet oltaisiin tapettu aamunkoitteessa. Pelissä on kuollut jo kertaalleen pelaaja antiaktiivisuuteen, joten toinen kerta olisi tarkoittanut käytännössä yhden harhalynkkauksen menettämistä. Muutenkin, olen nähnyt Tetran pelleilevän roolista riippumatta joten mielestäni pudottautuminen on hyvin huono indikaattori. Motivaation puute ei katso roolia.

Mutta todennäköinen vaihtoehto olisi ollut että seuraava päivä käytetään sitten Mursumusin lynkkaamiseen, varsinkin jos Tetra paljastuukin hyvikseksi. Sanoit itse että mieluusti pudottaisit molemmat jos mahdollista, joten perustelusi äänelle on suoraan ristiriidassa sen kanssa. Pahiksille taasen olisi paljonkin motivaatiota pitää Mursumus pelissä roikkumassa, samoin pahikselle varmasti sopisi hyvin ettei ole mukana tiputtamassa pelaajaa joka tulee paljastumaan hyvikseksi.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 01.08.2017 11:20:19

Ja miten se on ristiriidassa? Jos pystyisin äänestämään kahta henkilöä joita pidän yhtä epäilyttävinä, tekisin niin. En oikein ymmärrä mitä ajat takaa.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.08.2017 11:28:03

Mun mielestä taas on outoa että Hukka olisi ottanut Areksen yhdeksi pääepäilyksekseen jo ekasta viestistä alkaen mikäli he ovat pahiskavereita. Myös ääni lähti Arekselle myöhemmin ja ainakin itse koin että hän pyrki tosissaan saamaan Aresta lynkatuksi.

//Jitachi, saan ainakin itse tuosta kuvan että mieluusti näkisit molempien tippuvan, en tiedä tulkitsenko tuon sitten väärin? Siksi en ymmärrä miksi preferoit nimenomaan Tetraa yli Mursumusin, itse ainakin näen hyödyllisemmäksi että oltaisiin saatu kaksi hyvin epävarmaa (ja myös sinua epäilyttävää) pelaajaa pois yhdellä iskulla, sen sijaan että jumitetaan näissä pelaajissa kaksi pelipäivää. Muistaakseni olet myös antanut minusta hyvisviboja aiemmin, joten pitäisi luonnollisempana reaktiona sinulle Mursumusin äänestämistä yli Tetran, jota itse olin äänestänyt.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 01.08.2017 11:53:12

Tulkitset väärin. Epäaktiivisen päivän takia fiilikseni on että päivä on poissaolojen ja epäaktiivisuuden värittämänä ajanhukkaa joten omasta mielestäni käytännössä aivan sama kuka putoaa koska en pääse tenttaamaan juuri ketään paitsi hyvismäisinä pitämiäni pelaajia. Nyt kun kaikki ovat taas pelissä normaalisti, en näe syytä miksi tuhlaisin aikaani antiaktiiveihin ellei joku anna syytä olettaa että pahis löytyy hiljaisten joukosta.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.08.2017 11:58:45

Jitachi kirjoitti:Tulkitset väärin. Epäaktiivisen päivän takia fiilikseni on että päivä on poissaolojen ja epäaktiivisuuden värittämänä ajanhukkaa joten omasta mielestäni käytännössä aivan sama kuka putoaa koska en pääse tenttaamaan juuri ketään paitsi hyvismäisinä pitämiäni pelaajia. Nyt kun kaikki ovat taas pelissä normaalisti, en näe syytä miksi tuhlaisin aikaani antiaktiiveihin ellei joku anna syytä olettaa että pahis löytyy hiljaisten joukosta.

Ok, no tämän näkökulman ymmärrän, itsellä oli myös sama fiilis eilisestä minkä takia äänestin Mursumusia. Ketkä ovat sinusta kaksi jäljellä oelvaa pahista?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa

cron