Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT
Lähetetty: 11.07.2017 22:37:54
Kissan viikset!
PJ: Jinmuru
VPJ: justy
APJ: Cameron
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 17
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: justy
"Tule meille ja kato mun kaa
Kissavideoita, kissavideoita..."
On heinäkuinen, auringon paahtama päivä Kylässä. Rolle, George ja Badding pötköttelevät raja-aidan tuntumassa ja naapurin radio pauhaa ikkunalaudalla.
"Tule meille ja kato mun kaa
Kissavideoita, kissavideoita
Ne meitä hyväilee
eikä ne pääty milloinkaan..."
Rolle alkaa murista matalalta, George lyö tassut korviensa päälle rajusti ja Badding alkaa hivuttaa kepillä radiota alas ikkunalaudalta.
"Kissavideoita! Kissakuvia! Tuntuu että koko Kylä on mennyt sekaisin jostakin pahuksen kateista!" Rolle haukahtaa tuohtuneena.
"Kuulitteko että Sydänmetsillekin oli tullut kissa viime viikolla? Joku kauhean pitkäkarvainen!" George ulisee lohduttomana.
Badding saa viimein ujutettua kepillä radion alas ikkunalaudalta ja syöksähtää salamana alta pois radion räsähtäessä lujaa kiveyskeen. Laulu loppuu ja radion rätinäkin vaikenee hiljalleen. Myös koirien välille laskeutuu syvä hiljaisuus. Badding kääntää katseensa tovereihinsa ja virnistää pahaenteisesti.
"Olen samaa mieltä kanssasi, Rolle. Meidän on aika ryhtyä toimenpiteisiin."
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Ennustaja: ei ennusta, jollei ole tätä erikseen ilmoittanut tekevänsä.
Pahikset: Tappavat sen, jota viimeksi on joku pahis äänestänyt. Jos jostain syystä nämä menettelyt eivät ole mahdollisia (pahikset eivät ole vielä äänestäneet ketään), yönimi arvotaan.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.
Hahmot:
Hyvät:
Francesca
Tiedät sen porautuvan katseen... tuntuu, että kissa näkee sielusi läpi. Francescalla on juuri sellainen katse. Yön hämärässä näet vain välähtävät, tarkkaavaiset silmät. Pystyy kertaalleen pelin aikana tarkistamaan toisen pelaajan roolin yön aikana. Saa tietää tarkan roolin. (Kertakäyttöinen ennustaja)
Hektor & Koistinen
Nämä kaksi maatiaista tuntevat toisensa jo pentuajoilta ja tietävät toisensa varmoiksi hyviksiksi. Saavat keskustella vapaasti topicin ulkopuolella keskenään. (Vapaamuurarit)
Lucky
Tämä kissa on oikea onnenmyyräkissa! Lucky on onnekas, ja selviää yhdestä yötaposta hengissä. Jos Luckya yritetään tappaa, yötappo epäonnistuu, kukaan ei kuole kyseisenä yönä ja onnekas muuntuu tavikseksi. Onnekas ei kuitenkaan tiedä omaamastaan kyvystä, vaan kuvittelee autuaasti olevansa alusta asti tavallinen tavis. Tappoyrityksen jälkeenkään onnekas ei saa tietää olleensa onnekas.
Jenkins
Jenkins ei ole niin laiska kuin muut kissat. Se käy töissä! Työmatkalaisena se on poissa kylästä aina parilliset yöt, jolloin pahikset eivät häntä pysty löytämään eivätkä siis tappamaankaan. Parittomina öinä Jenkins sen sijaan kuolee normaalisti. Erikoishyvikset voivat käyttää kuitenkin voimiaan työmatkalaiseen kaikkina öinä.
9 tavallista kissaa (tavallista kyläläistä) nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan koirat (pahikset) ja äänestää nämä ulos.
Kyläläisten tavoite on saada kaikki koirat (pahikset) pois pelistä.
Pahat:
Kurjat Koirat (3)
Rolle
Rolle on kylän koiravanhus ja kantaa huolta kylän koirakannasta. Viime aikoina elektroniset varashälyttimet, valvontakamerat ja turvalukot ovat tuntuneet sysäävän syrjään vanhan kunnon vahtikoirakulttuurin! Nykyään koirat tuntuvat olevan ihmisille vain velvollisuus, kun taas kissat ovat "niin helppoja" ja "ratkaisevat samalla hiiriongelman". Ja pah! Eivätkö ihmiset ole kuulleet hiirenloukuista???
George
Georgella oli onnellinen pentuaika. Hän eleli maaseutulähiössä mukavassa lapsiperheessä vanhemman koiran, Frankin kanssa. Eräänä surullisena päivänä Frank ei kuitenkaan enää noussut heidän yhteiseltä pediltään. George oli surun murtama. Iltalenkeille metsään lähdettiin enää vain isännän tai hänen poikansa kanssa, eikä heistä ollut kaivelemaan yhdessä vanhoja hiirenraatoja esiin tai merkkailemaan yhteistä reviiriä. Perhe huomasi Georgen alakulon ja perheen tyttö oli aina halunnut kissan. Niinpä eräänä aurinkoisena iltapäivänä pihaan rupsahti perheen mukana pieni teräväkyntinen karvapallo. Ja millainen riiviö siitä tulikaan! Sen päivän jälkeen Georgella ei ole ollut hetken rauhaa, sillä tämä Karate kid, tutummille pelkkä Kid, syöksähtelee jatkuvasti jostain nurkan takaa pahaa-aavistamattoman Georgen eteen ja toisinaan he joutuvat aina törmäyskurssille. Jatkuva varuillaan olo on ajanut Georgen jo hermoraunioksi, eikä tämä haluaisi mitään enempää kuin lähettää jokaisen kissan sinne mistä nämä ovat tulleetkin.
Badding
Badding ostettiin suoraan kasvattajalta siinä uskossa, että hän tulee hyvin toimeen perheen kahden vanhemman kissan kanssa. Baddingin tultua taloon kuitenkin mystisesti kissojen ruokakupit ovat usein tyhjillään, vesikupit kaatuneet ja kissat myös usein tuntuvat telkeytyvän kuin itsestään huoneisiin.
Kurjat koirat tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden kissoista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kisun kuolemaan. Koirien tavoite on tappaa niin monta kissaa, että koiria on saman verran tai enemmistö kylässä.
Voittaminen:
Hyvikset (kissat) voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset (koirat) voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Osallistujat, elossa 4/17
Anblick- tavis, 4. yö
Ares - tavis, 8. päivä
Cameron - vapaamuurari, 3. yö
Halima - työmatkalainen, 1. yö
Jamsteri - tavis, 2. päivä
Jeku - vapaamuurari. 5. yö
Jitachi - pahis
Meiz - tavis, 6. yö
miina - ennustaja, 1. päivä
Monni -> Hukka - pahis, 3. päivä
Mursumus - tavis, 4. päivä
Niacin - pahis, 6. päivä
porkkana - tavis, 7. päivä
Ronen -> jiikare - tavis (antiaktiivisuuskuolema 3. yönä)
Tetradynamia --> Violet - tavis (onnekas)
Violet - tavis, 2. yö
Zey - tavis, 5. päivä
Varalla (jos haluat varalle, laita yksäriä!):
-
PJ: Jinmuru
VPJ: justy
APJ: Cameron
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 17
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: justy
"Tule meille ja kato mun kaa
Kissavideoita, kissavideoita..."
On heinäkuinen, auringon paahtama päivä Kylässä. Rolle, George ja Badding pötköttelevät raja-aidan tuntumassa ja naapurin radio pauhaa ikkunalaudalla.
"Tule meille ja kato mun kaa
Kissavideoita, kissavideoita
Ne meitä hyväilee
eikä ne pääty milloinkaan..."
Rolle alkaa murista matalalta, George lyö tassut korviensa päälle rajusti ja Badding alkaa hivuttaa kepillä radiota alas ikkunalaudalta.
"Kissavideoita! Kissakuvia! Tuntuu että koko Kylä on mennyt sekaisin jostakin pahuksen kateista!" Rolle haukahtaa tuohtuneena.
"Kuulitteko että Sydänmetsillekin oli tullut kissa viime viikolla? Joku kauhean pitkäkarvainen!" George ulisee lohduttomana.
Badding saa viimein ujutettua kepillä radion alas ikkunalaudalta ja syöksähtää salamana alta pois radion räsähtäessä lujaa kiveyskeen. Laulu loppuu ja radion rätinäkin vaikenee hiljalleen. Myös koirien välille laskeutuu syvä hiljaisuus. Badding kääntää katseensa tovereihinsa ja virnistää pahaenteisesti.
"Olen samaa mieltä kanssasi, Rolle. Meidän on aika ryhtyä toimenpiteisiin."
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Ennustaja: ei ennusta, jollei ole tätä erikseen ilmoittanut tekevänsä.
Pahikset: Tappavat sen, jota viimeksi on joku pahis äänestänyt. Jos jostain syystä nämä menettelyt eivät ole mahdollisia (pahikset eivät ole vielä äänestäneet ketään), yönimi arvotaan.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.
Hahmot:
Hyvät:
Francesca
Tiedät sen porautuvan katseen... tuntuu, että kissa näkee sielusi läpi. Francescalla on juuri sellainen katse. Yön hämärässä näet vain välähtävät, tarkkaavaiset silmät. Pystyy kertaalleen pelin aikana tarkistamaan toisen pelaajan roolin yön aikana. Saa tietää tarkan roolin. (Kertakäyttöinen ennustaja)
Hektor & Koistinen
Nämä kaksi maatiaista tuntevat toisensa jo pentuajoilta ja tietävät toisensa varmoiksi hyviksiksi. Saavat keskustella vapaasti topicin ulkopuolella keskenään. (Vapaamuurarit)
Lucky
Tämä kissa on oikea onnen
Jenkins
Jenkins ei ole niin laiska kuin muut kissat. Se käy töissä! Työmatkalaisena se on poissa kylästä aina parilliset yöt, jolloin pahikset eivät häntä pysty löytämään eivätkä siis tappamaankaan. Parittomina öinä Jenkins sen sijaan kuolee normaalisti. Erikoishyvikset voivat käyttää kuitenkin voimiaan työmatkalaiseen kaikkina öinä.
9 tavallista kissaa (tavallista kyläläistä) nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan koirat (pahikset) ja äänestää nämä ulos.
Kyläläisten tavoite on saada kaikki koirat (pahikset) pois pelistä.
Pahat:
Kurjat Koirat (3)
Rolle
Rolle on kylän koiravanhus ja kantaa huolta kylän koirakannasta. Viime aikoina elektroniset varashälyttimet, valvontakamerat ja turvalukot ovat tuntuneet sysäävän syrjään vanhan kunnon vahtikoirakulttuurin! Nykyään koirat tuntuvat olevan ihmisille vain velvollisuus, kun taas kissat ovat "niin helppoja" ja "ratkaisevat samalla hiiriongelman". Ja pah! Eivätkö ihmiset ole kuulleet hiirenloukuista???
George
Georgella oli onnellinen pentuaika. Hän eleli maaseutulähiössä mukavassa lapsiperheessä vanhemman koiran, Frankin kanssa. Eräänä surullisena päivänä Frank ei kuitenkaan enää noussut heidän yhteiseltä pediltään. George oli surun murtama. Iltalenkeille metsään lähdettiin enää vain isännän tai hänen poikansa kanssa, eikä heistä ollut kaivelemaan yhdessä vanhoja hiirenraatoja esiin tai merkkailemaan yhteistä reviiriä. Perhe huomasi Georgen alakulon ja perheen tyttö oli aina halunnut kissan. Niinpä eräänä aurinkoisena iltapäivänä pihaan rupsahti perheen mukana pieni teräväkyntinen karvapallo. Ja millainen riiviö siitä tulikaan! Sen päivän jälkeen Georgella ei ole ollut hetken rauhaa, sillä tämä Karate kid, tutummille pelkkä Kid, syöksähtelee jatkuvasti jostain nurkan takaa pahaa-aavistamattoman Georgen eteen ja toisinaan he joutuvat aina törmäyskurssille. Jatkuva varuillaan olo on ajanut Georgen jo hermoraunioksi, eikä tämä haluaisi mitään enempää kuin lähettää jokaisen kissan sinne mistä nämä ovat tulleetkin.
Badding
Badding ostettiin suoraan kasvattajalta siinä uskossa, että hän tulee hyvin toimeen perheen kahden vanhemman kissan kanssa. Baddingin tultua taloon kuitenkin mystisesti kissojen ruokakupit ovat usein tyhjillään, vesikupit kaatuneet ja kissat myös usein tuntuvat telkeytyvän kuin itsestään huoneisiin.
Kurjat koirat tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden kissoista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kisun kuolemaan. Koirien tavoite on tappaa niin monta kissaa, että koiria on saman verran tai enemmistö kylässä.
Voittaminen:
Hyvikset (kissat) voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset (koirat) voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Osallistujat, elossa 4/17
Jitachi - pahis
Tetradynamia --> Violet - tavis (onnekas)
Varalla (jos haluat varalle, laita yksäriä!):
-