"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 29.05.2017 21:44:58

Niin ja mä luulen että tämä mun muuttunut pelityyli on paljon sen ansiota/syytä, että oon käynyt toisella, isommalla foorumilla pelaamassa ja lukemassa toisten pelejä. Siellä seurasin joidenkin mun mielestä todella hyvien pelaajien pelejä, ja koska ne mun mielestä pelas todella hyvin ja haluaisin itse olla yhtä hyvä pelaaja, lähden kokeilemaan samankaltaista tyyliä. Ilmeisesti en vielä osaa, koska vedän sillä hulluna epäilyksiä päälleni, tai sitten tämä foorumi ei vain ole vastaanottavainen tällaiselle tuuliviiri-pelille. Joka tapauksessa tykkäisin jos tännekin tulisi aktiivisempi ja vaihtelevampi peli-ilmapiiri, joten en ainakaan toistaiseksi ole valmis luovuttamaan vaikka epäilyksiä tuleekin. Ja positiiviselta puolelta: enpähän ehkä kuole ekana yönä jos tarpeeksi moni heittää epäilystä mun puoleen! (eri asia sitten kuolenko ekana päivänä mutta no, ei ois eka kerta sillekään :D )
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 30.05.2017 14:10:46

porkkana kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Jeku suhtautuu ääneen aika rauhallisesti, mikä vaikuttaa hyvismäiseltä, mutta jää pitkäksi aikaa vähän puollustelukannalle eikä löydä pelistä tuona aikana muuta kommentoitavaa, mikä taas on pahiksille monesti tyypillinen ja helppo ratkaisu. Itse asiassa Jeku ei ole puollusteluidensa jälkeen kirjoittanut peliin mitään muuta. Yritätkö saada pölyn laskeutumaan että ihmiset katselisivat muihin suuntiin ennen kuin uskallat tulla taas kommentoimaan vai mistä tämä radiohiljaisuus? Kenet/ketkä koet epäilyttäväksi tällä hetkellä?

Vaikka viestejä on tullut noin sivun verran tämän ja Jekun viimeisen viestin välillä, ei aikaa ole mennyt kuin illan ja yön verran. Radiohiljaisuus on siis mielestäni turhan kovin sanottu, tai sanoa, ettei uskalla tulla kommentoimaan peliä.

Miksi puolustat Jekua? Aikaisemmin Mursumuskin puolusteli Jekua, mikä vähän alkaa kohotuttaa kulmakarvoja. Oishan tää nyt liian helppoa jos sekä Mursumus että Jeku että porkkana ois pahiksia, mutta mietinpä silti.

porkkana kirjoitti:
Halima kirjoitti:Itse pidän Arielia tällä hetkellä pelin hyvismäisimpänä pelaajana.

Onko Ariel edelleen hyvismäisin pelaaja mielestäsi? Eikö hyvismäisin pelaaja ole sellainen, joka edistää peliä jollain tapaa ja joka yrittää saada pahikset kiinni? Arielilta kun ei ole tullut mitään peliä edistävää viestiä.

Arielin hyvispisteet ropisee vauhdilla nyt kun ei ole mitään viestejä tullut vaikka se tietokone pitäisi vissiin jo olla korjattu. Odottelen kovasti Arielilta lisäviestejä, mutta jos niitä ei kohta kuulu niin ne hyvispisteet on käytetty loppuun. :D

Sitten porkkanalle (ja kaikille muillekin jotka ovat ihmetelleet pelityyliäni, hyvis/pahisvibojen heittelyä, huonoja perusteluita jne): Odottakaa hetki. Vaikka peli on lähtenyt hyvin käyntiin ja asiaa on jo monen sivun verran, minäkin olen kuitenkin vain ihminen. :D Olen ottanut sen lähestymistavan peliin, että kaikki pienetkin fiilikset ja vibatukset kerron teille, mutta kaikille ei tässä vaiheessa peliä ole vielä järjellisiä perusteluja. Olen varma että kunhan peli tästä vähän etenee, niitä perustelujakin alkaa tulla. Sitäpaitsi olen melko varma että suuri osa listastani heittää häränpyllyä kun ehdin tehdä sen uudelleenlukemisen mistä jo eilen puhuin. Tuolla tuuliviirisyydelläni sain aikaan suunnilleen sen mitä yritinkin, eli keskustelua ja epäilyjä (toki en toivonut ihan niin paljon epäilyjä itseni päälle, hah), ja tästä on nyt hyvä edetä kohti vakavaraisempia epäilyksiä/hyvistuntemuksia. Maltti on valttia.

Justyn kysymyksiin: En tiedä olisiko Tetra saanut samat hyvisvibat kommentilla Meizin avatarista. Tetra-hyvisviba oli kuitenkin viba, eli nimenomaan perustelematon hyvisfiilis pelaajasta. Lisäksi on vähän hölmöä kertoa Tetra-hyvisvibatuksistani nyt, kun Tetran (samoin kuin Arielin) hyvispisteet ovat vauhdilla ropisemassa kun lisää viestejä ei kuulu.

justy kirjoitti:Et myöskään vastannut kysymykseeni siitä, että miksi näet ristiriidan kun kyseenalaistan perusteesi hyvisvibojen jakamiseen vaikka itse jaan hyvisviboja? Etkö hyväksy perustelujani, vai pitäisikö minun hyväksyä perustelusi ("Tetran kriittisyys edisti peliä") kysymättä sen tarkempaa selitystä?

Miksi näen ristiriidan. Hmm, hirveän vaikea kysymys. Ehkä tässä oli vähän samaa kuin sullakin (oletan) että toisen hyvisviboja on vaikea hyväksyä kun itse on saanut päinvastaisen viban. Mielestäni kenenkään ei tarvitse "hyväksyä" toisen perusteluja, perustelut ovat olemassa oli se toinen samaa mieltä niistä tai ei. Jatkokysymyksiä voi tietenkin aina kysellä, mutta itse mieluummin jo siirtyisin tästä Tetra-hyvisviba-asiasta eteenpäin edellämainituista syistä.

mllna kirjoitti:Tällä lähinnä viittasin siihen, että onko kovin hyvismäistä uhkailla hiljaisempia äänillä mikäli ei ala puhetta tulemaan? Näinkö sitä oltaisiin kylmästi käpylehmätkin tuhoamassa..

Itseasiassa se nimenomaan on hyvismäistä. Pahisten on hirveän paljon helpompaa piiloutua hiljaisuuteen, joten jos kaikki saataisiin juttelemaan paljon, pahikset saataisiin todennäköisesti helpommin kiinni. Jos puolet pelaajista pysyy suhteellisen hiljaisina, on vaikea sanoa ketkä heistä olisivat niitä pahiksia. Täten nimenomaan on hyvisten pelille edullista tehdä kaikkensa jotta mahdollisimman moni (ainakin hyvikset) osallistuisi peliin aktiivisesti.

Ja tuosta kiusaamiskommentista. Se oikeasti satutti mua niin että otin tietoisesti sen jälkeen vähän etäisyyttä peliin. Mua saa kutsua pahikseksi tai huonoksi pelaajaksi tai tuuliviiriksi tai miksi vain, mutta kiusaaminen on sellainen punainen vaate mulle, että kiusaaja en halua olla. Toivottavasti siis ymmärrät tarkoitusperäni ja sen, ettei todellakaan tarkoitukseni ollut kiusata yhtään ketään.

En muuten näe enää justyä pahismaisena, joten poistan nyt ääneni.
--justy

En nyt osaa sanoa kuka olisi pahismaisin, eli uusi ääni joutuu odottamaan kunnes teen uudelleenlukemisen.

//näköjään se Ariel sieltä ilmestyi paikalle, mutta en ehdi nyt enää muokkaamaan viestiäni enkä edes lukemaan Arielin viestiä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 30.05.2017 18:53:01

Vampire: Anna kun vastaan kaikkiin sun kysymyksiin kerralla. Joo, mun pelin ensimmäiset kaksi päivää on nimenomaan "tikun tikusta asian vetämistä". Halusin kokeilla tuollaista tuuliviiripelityyliä, ja saavutinkin sillä sen mitä toivoin, eli keskustelua pelaajista alusta asti. Ikävä kyllä nyt keskustelu on aika pitkälti vääntynyt minun ympärilleni, mutta on tällä keskustelulla onneksi muitakin sivujuonteita. Mä en ole yrittänytkään perustella vedenpitävästi vibatuksiani, joita olen saanut joidenkin pelaajien pelin ainoasta yhden rivin mittaisesta viestistä. Eipä niistä nyt hirveästi perusteita tule, mutta kun on tullut hyvisviba niin olen sanonut sen ääneen. Olisiko pitänyt olla sanomatta?

Randomäänistä: Mä en niitä muista paljon käytettäneen, mutta mehän ollaan pelattu osittain eri aikoina, eli voi hyvinkin olla että ne on tulleet "muotiin" enemmän mun aktiiviajan jälkeen tms. Ja kokonaan äänetöntä ekaa päivää ei munkaan peliaikana ole ollut (niinkuin olisit voinut lukea jo mun aiemmasta viestistä), mutta olen kuullut että niitä joskus ammoisina aikoina on ollut.

Niin ja Vampire, oon eri mieltä fiiliksestä. Vaikka jonkun epäilemiselle ois hyvätkin perusteet, niin jos fiilis sanoo että se toinen on hyvis niin en kyllä yleensä lähtisi äänestämään. Toki tässäkin joku raja, eli jos on hyvin selviä syitä toisen pahikseudelle, en pelkän pelikarisman takia puhdistaisi toista. :D

Vampire kirjoitti:Oho, oho. Aika kovaa puhetta Halimalta ja ihan ihmeellisestä syystä. Ropiseeko samalla tavalla joltain muulta hyvispisteet pois, jos esim. sanoo, että koittaa ehtiä seuraavana päivänä puhumaan ja sitten ei syystä tai toisesta kiireiltään ehdi? Kaikkien elämä ei pyöri juonittelupelin ympärillä ja tietokoneen korjaamistilanne ei vaikuta yhtään kenenkään rooliin.

Siis tarkoitin tuolla sitä, että kun Arielista saatu hyvisviba oli kuitenkin aika pieni (eli yhdestä viestistä tullut hyvä fiilis), niin jos Ariel on seuraavat pari päivää hiljaa niin eipä sitä pientä hyvismäistä fiilistä enää paljon muista. Pelin edetessä tietysti vaatimukset kasvavat, ja kukaan ei pysy pelin ensimmäisen viestin avulla hyvismäisenä kovin pitkään.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 30.05.2017 22:01:40

Hyvismäiset
Ariel
Joku varmaan saattoi huomatakin (hekoheko), että annoin Arielille hyvisvibaa hänen töksähtelevästä viestistään. Nyt häneltä on tullut yksi pitempikin viesti, ja edelleen tykkään viestin sävystä. Ariel: puhut viestissäsi lähinnä Blckteristä, jiikaresta ja Anblickistä. Ilmeisesti et epäile Blckteriä, epäiletkö jiikarea tuon äänen takia? Mitä mieltä olet Anblickista kun hän vähän niinkuin "pussitti" minut tuolla "oletko hyvis... vai pahis..." johon ei olisi saanut vastata että hyvis?

Cameron
Cameron on sekoiluillaan vetänyt jonkin verran epäilyksiä puoleensa, mutta mä edelleen näen tässä ihan vain hyvis-Cameronin. Viestien sävy on välitön, ei tunnu pakotetulta eikä jännittyneeltä. Positiivisesti yllätyin siitä, että Cameronilta tuli jo vähän listausta pelaajista, en muista että Cam olisi yleensä vielä ekan päivän aikana juurikaan edes antanut mielipiteitä pelaajien puolista. Mutta positiivinen kehityssuunta ehdottomasti!

einari
Tykkään einarin pelityylistä, hän rohkeasti ottaa kantaa kaikkiin asioihin ja huomaa usein asioita, jotka jäävät toisilta huomaamatta. Kun tähän lisätään rennon kuuloiset viestit, uskon einarin olevan hyvis.

Lievästi hyviksen puolella
Vampire
Tykkään siitä, kuinka Vampire käy ketjua läpi kronologisesti ja kommentoi kaikkea sitä mukaa kun se tulee vastaan. Toki tiivistelmä lopussa olisi kiva, mutta aina ei voi kaikkea saada. :D Vampire on antanut hyvin mielipiteitään aika lailla kaikista päivänpolttavista aiheista, ja lähtee rohkeasti heti ensimmäisessä viestissään äänestämään. Ei mitään syytä epäillä pahikseksi.

Zey
Zeyn viestit vaikuttavat hyvismäisiltä ja hän käsittelee laajasti eri asioita. Vähän olen vielä varuillani Zeyn kanssa, sillä hän on kyllä todella vakuuttava myös pahispelaajana. Kuitenkaan juuri tällä hetkellä en näe mitään syytä epäillä pahikseksi.

justy
Justy on ihanan aktiivisesti mukana pelissä, ja antaa omia huomioitaan asioista. Kyselee paljon ja kyselee myös jatkokysymyksiä vastauksiin. Tämä tuntuu hyvismäiseltä, lähinnä että ne vastaukset oikeasti kiinnostavat justyä eikä hän vain kysele kyselläkseen ja vaikuttaakseen hyvismäiseltä. Mua kiinnostaa: millä foorumilla oot pelannut englanniksi?

Meiz
Meiz on osallistunut aktiivisesti keskusteluun ja antanut omia mielipiteitään. Viestit vaikuttavat asiallisilta, ja kun vielä suurimmasta osasta olen samaa mieltä, en näe Meizissä pahista.

Keskikasti
Tetradynamia
Tetralta on tullut neljä hyvin lyhyttä viestiä. Viestien sävy on mielestäni hyvä, jopa hyvisviban arvoinen, mutta hyvikseltä toivoisin kyllä enemmän asiaa ja mielipiteitä. Tetra: Jos sinun pitäisi äänestää nyt, ketä äänestäisit?

Anblick
Tykkään Anblickin posiitiivisen sävyisistä viesteistä. Mun ja justyn pahiskavereiksi yhdistely oli kummallista, mutta nojoo, ei välttämättä pahismaista. Anblick saa pahisviboja jiikaresta, mutta ei äänestä. Onko sinulla jokin syy olla äänestämättä? Onko sinulla muita epäilyjä kuin jiikare?

Lenune
Kiva kun heräsit peliin! Viestejä ja epäilyksiä odotellessa saat majailla keskikastissa.

Jeku
Ihan neutraalia jutustelua tähän asti. Epäilyksiä kaipailen kovasti, mutta ymmärrän kyllä että matikankokeet ajaa juonittelun edelle. Ehtisitkö vielä tämän päivän puolella tulla kertomaan epäilyksistäsi?

Vähän epäilyttävät
Blckter
Blcteriltä ollaan saatu hurjat kaksi viestiä, joten ihan jo viestimäärän takia menee vähintäänkin vähän epäilyttäviin. Tuo "älkää ihmetelkö mitä täältä tulee" olisi tosi epäilyttävä kommentti kokeneemmalta pelaajalta, mutta ensikertalaiselta ehkä menee aloittelijuuden piikkiin. Toinen viesti on vähän parempi, jotenkin tykkään tuosta "joo turvaan selustaani mutta lähinnä ettei niin nolottaisi kun alan tehdä ensimmäisiä johtopäätöksiä/syytöksiä mahdollisista pahiksista" -selityksestä, sillä se kuulostaa aidolta. Lievästi pahismaisten kastissa kuitenkin, sillä tällaisella pelityylillä (ei anneta epäilyksiä eikä oikein mitään tarttumapintaa) on liian helppo päästä luikertelemaan pahiksena.

porkkana
Ihan ok kysymyksiä, mutta niitä on liian vähän ja jotenkin liian valikoidusti. Lisäksi kaipaan omia mielipiteitä ja jotain persoonaa peliin. Jotenkin hajuton ja mauton pelityyli, ja kun en osaa sanoa mitään niin jossain määrin epäilyttää.

Mursumus
Kolme viestiä, joista nyt ei ihan kamalasti saa irti. Toteaa että aikainen äänestys aiheuttaa keskustelua, eli on hyvismäistä, mutta ei kuitenkaan itse äänestä (eikä keskustele :D ). Tule kertomaan epäilyksistäsi ja heitä vaikka samalla se keskustelua-aiheuttava ääni heti kun kouluhommilta ehdit!

dzinni
Dzinniltä on tullut vain yksi viesti. Se oli pelin avausviestiksi ihan ok, jonkin verran asiaakin, mutta toisaalta tuollainen viesti olisi varsin helppoa kirjoittaa pahiksenakin. Dzinni: tarkoitatko että et saa kenestäkään mitään hyvis/pahisviboja ennen kuin päivän loppuja ja öitä on käyty läpi? Toivottavasti et, sillä mielestäni tässä päivässä on jo sen verran asiaa, että luulisi sieltä nyt joku muita epäilyttävämpi löytyvän. Aiotko äänestää jotakuta tänään? Jos, niin ketä todennäköisesti?

Pahismaiset
mllna
Kolme lyhyttä viestiä, joista jotenkin paistaa läpi varovaisuus. Tämä voi olla aloittelijankin varovaisuutta, mutta mulla on kyllä tutina, että siellä taustalla voisi olla myös pahisrooli. Mielipiteitä muista pelaajista kovasti kaipailen.

jiikare
Jiikarelta on tullut kaksi viestiä. Ensimmäinen oli sekava, mutta aloittelijalle ymmärrettävä. Toinen sen sijaan nostatti epäilyksiä. Jotenkin tuli fiilis että jiikare lähti äänestämään Blckteriä lähinnä oman nahkansa pelastaakseen: "olette epäilleet minua ja Blckteriä, katsokaa ennemmin häntä, hän se epäilyttävä on enkä minä." Selvennyksiä tähän Blckter-epäilykseen ja Zey- ja einari-hyvisviboihin kaipaan. Miksi Blckter on epäilyttävin ja onko kukaan muu pelaaja vaikuttanut epäilyttävältä?

Nego
Varovainen aloitus anteeksipyytelyineen, tuntuu jotenkin tunnustelevan kylän tunnelmaa että mitä täällä uskaltaa sanoa ja mitä ei ettei vain joutuisi epäilyksiin. Pitemmissä viesteissä on jo enemmän asiaa ja yritystä, mutta odotin Negolta kyllä enemmän. Jotenkin kaikista pahismaisinta on se, että viimeisessä viestissään tänään, kun juttelua ja epäilyksenaiheita on jo ketju täynnä, hän heittää ilmeisesti herättelyäänen dzinnille. Eikö olisi kannattanut äänestää epäilyttävintä ja kysyä muuten vaan dzinniltä mitä kuuluu? Vai epäiletkö dzinniä?

Näillä puhein heitän äänen takaisin epäilyttävimmälle.
++Nego
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 30.05.2017 22:59:17

justy kirjoitti:@Halima, mitkä ovat tämän hetken ajatuksesi Negosta? Oletko saanut häneltä vastaukset jotka ovat sammuttaneet alkupelisi epäilyt? Nego ei ollut vastannut silloin kun äänestit minua, mutten muista myöskään että olisit palannut epäilyihisi myöhemmin pelissä. Ja jos et enää epäile Negoa, ketä äänestäisit jos päivä nyt päättyisi?

Listaukseni varmaan vastasi jo tähän kysymykseen. Mutta nyt vasta tajusin, että sulla on kyllä hieno listaus itselläsikin, mutta kolmea pelaajaa lukuunottamatta olet lajitellut kaikki neutraaleiksi. Kiva toki kun olet sanallisesti avannut mietteitäsi pelaajista, mutta voisko tuolla "neutraali" -kategorian sisällä olla alakategoriat "hitusen pahismainen" ja "hitusen hyvismäinen"? Näin saisi vähän enemmän irti sun ajatuksenjuoksusta.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 31.05.2017 09:37:02

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:Ariel
Mitä mieltä olet Anblickista kun hän vähän niinkuin "pussitti" minut tuolla "oletko hyvis... vai pahis..." johon ei olisi saanut vastata että hyvis?

Mitä mieltä olit Anblickin selityksistä tuohon kommenttiin liittyen?

Ymmärrän että se on joskus jossakin ollut tapana, että "oman hyvikseyden painottaminen" on pahismaista. En siis näe tuota viestiä Anblickiltä pahismaisena, enkä usko että hän tahallaan pussitti minua. Toisaalta olen kyllä Anblickin kanssa eri mieltä tästä asiasta. Minusta ei ole mitään väärää siinä, että toteaa olevansa hyvis. Kaikkihan me joko ollaan hyviksiä tai yritetään esittää hyvistä, eli mitä väliä sillä on jos sen sanoo ääneen?

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:Tetradynamia
Tetralta on tullut neljä hyvin lyhyttä viestiä. Viestien sävy on mielestäni hyvä, jopa hyvisviban arvoinen, mutta hyvikseltä toivoisin kyllä enemmän asiaa ja mielipiteitä. Tetra: Jos sinun pitäisi äänestää nyt, ketä äänestäisit?

Eikö tuo sävy kerro enemmän vain pelaajan persoonasta. En usko hänen pelaavan yhtään eri sävyllä pahiksena.

Saattaa se kertoa persoonastakin, mutta mulla on oikeasti aika vahva epäilyhistoria Tetran kanssa. Tetra on aina ollut mun mielestä tosi pahismainen heti ekoista viesteistä lähtien. Se, että nyt ei ole vaikuttaa kyllä mun mielestä johonkin. Toki on myös se mahdollisuus, että Tetra on nyt sitten pahis ja valikoi sanansa eri tavalla, joten en pidä Tetraa varmana hyviksenä (niinkuin voit ehkä huomata sijoittelusta, Tetra on keskikastissa), ja lisäviestejä kaipaan kyllä, sillä Tetran neljä viestiä olivat kaikki ihan siellä alkupäässä ketjua ja mielipiteitä pelaajista niissä ei juuri ollut.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 01.06.2017 16:36:35

Ajattelin mennä lukemaan vielä ajatuksella viimeiset pari sivua läpi, mutta nyt nopealla läpiselailulla pari asiaa joihin huomioni kiinnittyi. Ensinnäkin tämä:
Blckter kirjoitti:Tulee tosiaan hyvispisteitä Arielille tai saattaa olla että enemmän symppispisteitä :) johtuneeko tuosta vähäisestä viestien määrästä kuten itselläkin+että kone hajosi. On sillä hyvä tuo avatarkin :)

Miten ihmeessä ihmiset näkee Blckterissä pahiksen? Minusta tämä on niin selvästi aloittelevan pelaajan pelaamista kuin voi olla, ja kyllä varmaan tähän mennessä pahiskaverit ois jo vähän kertoneet miten kuuluu epäillä ja miten ei. :) Yritän siis sanoa, että pahis ei varmasti enää tässä vaiheessa päivää tekisi mitään noin selkeän pahismaista kuin jakaisi hyvisvibaa avatarista.

Sitten toisena tämä:
Nego kirjoitti:
Blckter kirjoitti:En ole vielä tarkemmin osannut analysoida...myöhemmin. Mutta todennäköistä joukkoon mahtuu yksi pahiskin joka on kokeneempi pelaaja ja osaa pelata...

Viestejä lukiessa käpylehmä oli se joka aiheutti puhetta ja nosti"tekijän" nimen esille. Itselle jäi fiilis että lopputulos oli loistava...hyvisviboja antava.Eikä taida olla meizillä nytkään yhtään ääntä. Eli pahiksena tuo olisi mielestäni hyvä heitto pelin alkuun.

Vastaako tämä myös Einarin kysymykseen?
Mutta edelleenkään en anna ääntä kenellekkään. Liian vähän kerinnyt lukea näitä.

Eli myönnät viestisi olleen tyhjän jauhamista? Vapaasti referoituna "Aktiivisemmat vaikuttaa monesta hyviksiltä, mutta voi ne olla pahiksiakin, enkä mä en ota vielä kantaa." Tässä alkaa aika loppua, joten kannatanee ryhtyä toimeen. ;)

En vieläkään tajua, miten käpylehmäkuva vaikuttaa millään tavalla Meizin hyvis-/pahis-suuntautumiseen. Mun hyvispisteet Meizille perustuu sen muihin viesteihin, eikä käpylehmäkuvaan. Oon myös aika varma, että moni muu on mun kanssa samaa mieltä. Vaikuttaa siltä, että yrität saada Meizin hyvismäisyyden perustumaan pelkkään yksittäiseen kuvaan, jotta se olis helpompi murtaa myöhemmin ja lynkata. Eli mikäli olet pahis, nostan Meizin mun listalla "hyvikset ilman epäilystä" -kohtaan.

++Blckter

Tämä on Negolta niin helppoon tarttumista, että jos Nego ei oo pahis niin mä en oikeasti ymmärrä sen ajatuksenkulkua. :D Niin ja jos Nego on pahis niin nostan Blckterin mun listalla "hyvikset ilman epäilystä" -kohtaan. :P

Sitten vielä tämä:
Zey kirjoitti:Halimasta olenkin jo aika paljon puhunut, eikä hänen epäilyttävyytensä hälventynyt. Ihmeellisistä asioista hyviksenä pitämisiä, vähän outoa äänestyskäyttäytymistä, vibattelukyselyihin oli aluksi aika vahva reaktio ja muutenkin välillä vähän outoa puolustautumista (Tetran hyvisvibattelun perusteita Halima puolusteli sillä, että se oli perusteeton, vaikka selkeästi Halima sitä oli vibattelun sanoessaan vähän perustellut). Aktiivinen pelaaja, mutta välillä sellaista näennäishyödyllisyyttä ilmassa. Listaus on hieman enemmän normaalia Halimaa, eikä vibojakaan ole enää niin paljoa lennellyt. Tiedä sitten johtuiko negatiivisen huomion saamisesta vaiko sattumalta vain rauhottui (vaikka lupaili kyllä, ettei tyyli epäilyksistä huolimatta muuttuisi).

Mun pelityylin rauhoittuminen johtui joo negatiivisen huomion saamisesta, mutta ei siitä että mua epäiltiin tai äänestettiin, vaan siitä että musta saatiin kiusaaja-fiiliksiä. Mulla oikeasti meni vähän fiilis koko peliin sen kommentin luettuani, ja ei ollut enää samanlaista intoa säntäillä paikasta toiseen. Eli jos tykkäätte enemmän tästä nykytyylistä niin kiitokset mllnalle. Ja siis ei mulla koko peliin ole mennyt into, haluan kyllä edelleen pelata ja aion tehdä voitavani oman puoleni voittoon, mutta se suurin yli-innostus laantui tuosta kommentista.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 01.06.2017 17:49:43

justy kirjoitti:Itse asiassa yksi syy jonka takia minun on vaikea nähdä Halimaa pahiksena on se, että hän on tehnyt aktiivisella äänestyksellään ja äänien mutuperusteluilla elämänsä aika hankalaksi. Haluaisiko pahis vetää puoleensa noin paljon huomiota? Ehkä, etenkin jos Haliman innokkuus päästä pelaamaan ylitti taktisen ajattelun.

Tähän voisin ihan vain sivuhuomautuksena sanoa, että mä en kyllä innostu pahisroolista niin paljoa että se ylittäis taktista ajattelua. Mä tykkään todella paljon enemmän pelata hyvistä, koska mun mielestä tän pelin suola on se, että saa oikeasti etsiä niitä pahiksia. Pahiksena koko homma on vain piilottelua ja valehtelua, mikä ei oo ollenkaan niin mielekästä mulle. Mä varmaan oon parempi pahispelaaja kuin hyvispelaaja (päätellen parista viimeisimmästä pelistä, missä pahiksena oon voittanut mutta hyviksenä ollut äänimagneetti jo ekana päivänä), mutta tykkään kyllä paljon enemmän hyviksen peluusta. :)

justy kirjoitti:Olen samaa mieltä, mutta sellaisen lisäyksen haluaisin tehdä että vahva pelaaja ei välttämättä ole sellainen, joka saa pahiksia kiinni helposti. Kylä voittaa, jos pystymme löytämään pahikset TAI olemaan varmoja siitä ketkä ovat hyviksiä. Eli vahva peli on sitäkin, että pistää itsensä likoon, esittää ajatuksia ja on valmis selittämään niitä. Näin me kaikki kyläläiset voimme selvittää ketkä ovat meidän puolellamme, jolloin epäselvät tapaukset ovat sitten pahiksia. :)

Joo oon pitkälti samaa mieltä kyllä. Tärkeintä on se, että pystyy osoittamaan itsensä hyvikseksi. Toiseksi tärkeintä se, että osallistuu pahisjahtiin aktiivisesti. Kolmanneksi tärkeintä on se, että löytää niitä pahiksia.

Nego kirjoitti:Ja totisesti toivon, että joka iikka äänestää ekana päivänä, koska se kertoo paljon porukan tarkoituksista ja auttaa lukemaan muita.

Tästä oon täysin samaa mieltä. Lisäksi toivoisin, että niitä ääniä rupeaisi tulemaan nyt, eikä puoli tuntia ennen päivän päättymistä. Päivän päättymisestä tulee varmasti tarpeeksi kaoottinen ilman sitäkin, että porukka panttaa ääniään viimeiseen asti. Se on hyvisten etu, että äänestykset ovat paikoillaan jo hyvissä ajoin, jotta syytetyt ehtivät puolustautua ja mahdolliset erikoiset ehtivät tulla esiin ennen lynkkautumistaan.

---------------

Negon rinnalle mun ykkösepäillyksi on noussut Mllna. Hän pelaa ensimmäistä peliään, mutta ei oo tehnyt mitään aloittelijalle yleisiä virheitä (oisko saanut pahiskavereilta neuvoja?). Mllna on pysytellyt tosi hiljaisena ja avannut mielipiteitään vain vähän, mutta kuitenkin sen verran ettei vedä suurempaa epäilystä päälleen ensikertalaisena. Lisäksi se, että Nego ei ole maininnut mllnaa ollenkaan tukee oletustani, että mllna ja Nego olisivat pahiskavereita.

Mua itseasiassa kiinnostais kuulla sekä mllnalta että Negolta, mitä mieltä olette toistenne pelistä ja puolesta.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 01.06.2017 19:28:24

porkkana kirjoitti:Tämä saa hieman epäilemään Meiziä ja justyä pahispariksi, mutta toisaalta tuo komppaaminen ja puolustelu on ollut jollain tapaa todella selkeää läpi pelin. Toisaalta onhan se ihan huomaamatta voinut tulla se pahiskaverin puolustelu. Muuten Meiz on kyllä osallistunut hyvin peliin eikä peli ole mitenkään justyyn keskittynyttä, ja Meiziltä on tullut mielestäni hyviä kommentteja ja pointteja.

-----

Näkyvä ja joukosta erottuva pelityyli saa kyllä epäilemään pahikseksi, mutta en ainakaan vielä olisi lynkkaamassa Halimaa.

------

Cameron kritisoi heti alkuun Jekun hiljaisuutta sekä Haliman jatkuvaa äänestämistä. Lisäksi toteaa Haliman ja Arielin olevan epätodennäköiset pahisparit äänenvaihdon vuoksi, jota jo aikaisemmin ihmettelinkin. Cameronin sekoilu tapahtumajärjestyksessä vaikuttaa oudolta, ihan kuin Cameronilla olisi ollut kiire tulla puolustautumaan.
- tekstiä leikattu -
Pahis olisi saattanut olla hieman tarkempi siitä, mitä sanoo ja miten perustelee, mutta toisaalta jos on tullut kiire päästä äkkiä puolustautumaan ei sitä ole välttämättä mietitty niin tarkkaan. Epäilyttää.

Porkkana on noussut (tai siis laskenut) mun epäilyttävimpien pelaajien joukkoon. Porkkanan kaikki epäilyt tuntuvat olevan luokkaa "juupas tai sittenkin eipäs eikun enpäs tiedäkään".

Vampire kirjoitti:Okei, elikkäs.. Joku koonti mun viesteistä on ilmeisesti ihan toivottua. En tee listausta, koska en koe sitä hyödylliseksi tässä vaiheessa ja muutenkin listaaminen ekan päivän aikana tuntuu lähinnä näennäiseltä. Toisaalta myös koen vähän koomisena sen, että ekana päivänä ollaan odottamassa selkeitä koonteja mielipiteistä ja ollaan melkein sitä mieltä, että koonnin tekemättä jättäminen vähentää pelaajan hyvismäisyyttä.

En tiedä kuka sun mielestä oli tuota mieltä, mutta itse ainakin toivoin vain että tekisit pientä referointia viestin loppuun. Kun viesti on monta sivua pitkä, sen jaksaa kyllä lukea läpi, mutta ei siitä kauheasti jää mieleen. Sellainen pääkohtien lyhyesti toistaminen viestin loppuun olisi minusta mukava. Minä ainakaan en ole vaatinut/pyytänyt sinulta mitään listausta vielä.

Vampire: Pidätkö edelleen mua pahismaisimpana, vai onko joku muu ohittanut mut epäilyttävyydessä?

Nego kirjoitti:Ei mun äänet näin aikasessa vaiheessa vielä oo epäilyttävimmälle vaan sille, josta en oo vielä varma. Lisäks mua auttaa se, kun näen ketkä ääneeni oikein reagoivat ja millä tavalla. Mun on helpompi lukea muita, kun ne epäilee mua, sillä yleensä pahikset yrittää tarttuu johonkin pieneen ja merkityksettömään tai vaan peesata muita.

Mitä reaktioita voi odottaa äänestä, joka näyttää lähinnä vitsiltä? Jos olisit sanonut edes jotain pientä epäilykseen viittaavaa dzinniä kohtaan, olisit saattanut saada paljastavamman reaktion. Nyt tuo oli niin selvä ei-epäilyääni, että miten tuohon nyt voisi reagoida?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 01.06.2017 19:44:46

einari kirjoitti:Halimalta myöskin kokoavaa viestiä. Huomioit, että sekä dzinniltä että Lenunelta oli tullut vasta yksi viesti, joista ei voi vielä paljoa päätellä. Kuitenkin Lenune on keskikastissa ja dzinni lievästi epäilyttävä. Miksi?

Dzinnin viesti oli sen sävyinen, että voisin kuvitella sen helposti pahiksen kirjoittamaksi. Lenunen viesti sen sijaan oli jotenkin reippaamman kuuloinen, ja ei herättänyt minkäänlaisia epäilyksiä (jos ei toki hyvisvibojakaan).

Nyt myöhemmissä viesteissään dzinni on jutellut ihan hyvismäisen oloisesti, eli hän on noussut listallani keskikastiin. Lenunea odotan kovasti kirjoittamaan, mutta epäilen että viestiä ei ole tänään tulossa. Lieneekö Lenune taas unohtanut koko pelin?

--------

Kuutossivu taitaa jäädä multa tarkemmin läpikäymättä, koska aika käy vähiin. Pitää aloittaa analysointi sitten huomenna siitä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 02.06.2017 21:02:08

Zey kirjoitti:Mua ihmetyttää, että vaikka Anblick on koko päivän ajan ihmetellyt ja epäillyt Halimaa, niin silti hän toteaa, ettei aio äänestää Halimaa, koska justy on hyvismäinen. Ymmärrän, että justyn hyvismäisyys heikentää teoriaa siitä, että justy ja Halima olisivat pahiskavereita keskenään, mutten ymmärrä miten se heikentää Haliman pahismaisuutta. Lähinnä alkaa mun mielessä kutkutella ajatus, että Anblick ja Halima olisivat pahiskavereita keskenään ja Anblick olisi tehnyt hieman hajurakoa hänen ja Haliman väliin ja nyt koitti löytää perustelut miksei äänestä Halimaa epäilyksistään huolimatta.

Tässä vielä tuo Anblickin viestin mua koskeva osuus:
Anblick kirjoitti:Epäilyjä kyllä, muttei kovinkaan selkeitä sellaisia. Halima vibattaa vuorotellen hyviksen ja pahiksen suuntaan – hänen pelityylinsä on välillä varsin hämmentävä, mutta toisaalta hän on mielestäni vastaillut monesti rauhallisesti ja hyvin hänelle kohdistettuihin kysymyksiin ja epäilyihin. Ilmeisesti hän kuitenkin on kokenut pelaaja, mikä osaltaan hämmentää mua entistä enemmän. Oletettavasti siis tempoileva pelityyli ei ole kokemattomuutta (ts. esim. aloittelevan pahiksen paniikkia) vaan tarkoituksellinen strategia – mutta voiko sen perusteella silloin oikeasti päätellä mitään Haliman roolista?

Mulle kyllä tuli Anblickin viestistä sellainen olo, että Anblick ei tiennyt mitä musta ajattelisi (eli ehkä neutraali), eikä sen takia äänestänyt mua. Ei sillä justy-pohdinnalla varmaan ollut juuri mitään tekemistä mun äänestämättömyyden kanssa.

Zey kirjoitti:Cameronissa silmään pistää se Negon kysymykseen vastaus jupakka. Hyviksellä nyt harvemmin menee oman ajatuksiensa selittäminen mönkiin, kun taas pahiksena niin voi helpommin käydä.

Mulla taas on olo, että pahiksena yleensä katsoo tarkemmin että varmasti selittää kaiken oikein, hyviksenä taas se ei oo niin nöpö nuukaa ja saattaa tulla isojakin asiavirheitä.

Zeyn "vähän niinkuin listauksessa" Zey kyllä kirjoittaa pelaajista jotain, mutta esimerkiksi Blckterin, Arielin, Jekun, dzinnin jne (turha edes luetella kun näitä on niin monta) hyvis-pahis-akselille sijoittumisesta ei ole mitään mainintaa. Avaisitko Zey näitä? Lopuistakin pelaajista mielipide tuntui olevan vähän samaa kuin porkkanallakin "vähän pahismaista mutta kuitenkin sitten hyvismäistä". Mun muistikuvissa Zey on kyllä yleensä ollut hyviksenä selkeämpi pelaaja. Voisiko tässä olla taustalla pahisrooli, jonka takia Zey ei tahdo antaa selkeää mielipidettään kovin monesta pelaajasta?

Zey kirjoitti:Halima tuntuu paitsi epäilyttävimmältä, niin myös vois hänen roolinsa tietäminen helpottaa muidenkin roolien pohtimista.

Mitä johtopäätöksiä sinä tekisit muiden rooleista jos saisit tietää että minä olen hyvis?

-----------------
mllna kirjoitti:Äh, mie oon tästä Halima pahoillani, väärä sanavalinta alunperin kuten Meiz tuolla jo epäilikin. My bad, jatka entiseen malliin!

Anteeksipyyntö hyväksytty, kiitos. :)

mllna kirjoitti:Toisaalta mulla hieman mietityttää, että kaikki ketä on Negoa äänestäneet, ovat saaneet jossakin vaiheessa pelia pieniä pahisvivahteita miun mielissä.. hmm..

Kertoisitko lisää näistä pahisvivahteista?

--------------------
Mursumus kirjoitti:En oikein tiedä näistä perusteluista. Tiedän, että ihmiset ovat sanoneet, että joidenkin mukaan on hyvä jakaa jokainen ajatuksensa ja pienimpiäkin viboja, mutta jos kaikki alkaa jakamaan täysin perusteettomia viboja ihan vain fiilispohjalta, johtaako se mihinkään? Itsellenä tuli joitain tälläisiä viboja ja jaoinkin niistä muutaman aivan aluksi, mutta auttaako se oikeasti lopulta pahiksien löytämisessä vai onko se vaan oman kilven kiillottelua? Tai ehkä pitäisi kysyä näin: kuinka usein jossain pelin keski- ja loppuvaiheilla ihmiset tarkastelee ihan alkuvaiheen niitä pienimpiä ja lyhyimpiä viestejä ja löytää jotain arvokasta tietoa?

Siinä vaiheessa kun ensimmäinen pahis on lynkattu, ne pienetkin vibat sitä tiedossa olevaa pahista kohtaan ovat merkityksellisiä. Niistä saadaan tärkeää tietoa kuka on todennäköinen ja kuka epätodennäköinen pahiskaveri sille lynkatulle pahikselle. Ne ovat siis mielestäni hyvinkin merkityksellisiä, ja aina on parempi sanoa vibatuksensa ääneen kuin olla sanomatta.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. Päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 02.06.2017 21:18:16

Sitten tähän päivään.

Anblick kirjoitti:
Zey kirjoitti:Anblick, jos pidät hyvistelyä aina epäilyttävänä, niin miksi et tarttunut justyn hyvistelyyn?

Se meni mulla ensiksi ohi, koska justy puhui kyläläisistä eikä hyviksistä. Huomasin sen vasta, kun joku muu oli tarttunut siihen, enkä viitsinyt lähteä toistamaan.

Oletko kuitenkin edelleen sitä mieltä että hyvistely on pahismaista (ja näin ollen sekä minä että justy ollaan kerätty lisää pahispisteitä)?

Anblick kirjoitti:Negolle tuli aika monta ääntä päivän loppuvaiheilla. Sinänsä se ei yllätä, koska mullakin Nego sai pahisviboja aikaan, mutta toki kun ääniä kertyy 5, vaikkei ole edes äänestyspakkoja, alkaa miettiä, onko joukossa pahiksia, jotka yrittivät ”piiloutua” äänestämällä ns. suosittua kohdetta. Justy on näköjään antanut äänensä iltakuudelta ja mllna ja dzinni vielä sen jälkeen. Sitä ennen äänet antoivat Cameron (30.5.) ja Halima (31.5). Näistä etenkin mllna on ollut melko harvasanainen pelaaja ja puhunut lähinnä tuntumastaan ilman sen kummempia perusteluja ja äänesti Negoakin ilmeisesti fiilispohjalta. Tavallaan ymmärrän tällaisen etenkin aloittelijalta ja näin alkuvaiheessa peliä, mutta Negon äänestäminen ihan päivän loppuvaiheessa näyttää musta olleen aika ”turvallinen” vaihtoehto, koska moni oli jo pohjustanut epäilyjä Negoa kohtaan. Onko kyseessä pahis, joka halusi ratsastaa valmiiksi pohjustetulla lynkkauksella, jotta voisi seuraavan päivän pysytellä hiljempaa ja jättää vaikka äänestämättäkin?

Minusta on kummallista asennoitua, että äänestäminen on kummallista ilman äänestyspakkoa. Ääni on jokaisen pelaajan paras ase, ja oli kyseessä sitten hyvis tai pahis, minusta on lähinnä kummallista olla käyttämättä ääntään joka päivä. Ja itse olisin kyllä nimenomaan antamassa mllnalle hitusen hyvisvibatusta tuosta myöhäisestä äänestä Negolle, sillä jos mllna on pahis, hänhän olisi tiennyt äänestävänsä hyvistä - pahikselle voisi nimenomaan tulla mieleen että mieluummin jättäisi kokonaan äänestämättä tai äänestäisi jotakuta muuta, jottei joutuisi "vastuuseen" hyviksen lynkkaamisesta.

Meiz kirjoitti:Tiedä sitten oliko pahiksilla haisua Vampiren roolista vai valittiinko vain hyvismäisin pelaaja kohteeksi, kun en muista kenenkää epäilleen vampirea missään vaiheessa (veikkaan jälkimmäistä). Vampiren ykköskohde oli Halima, totesi kyllä lopussa olevansa kiikunkaakun tämän suhteen. En nyt vieläkään usko Halimaa pahikseksi ja tätä syyksi Vampiren kuolemaan. Vampiren viesteistä saan kuitenkin lisää hyvisvibaa einarille, porkkanalle ja justylle näiden parin lainauksen takia. Vaikka mielipiteet nyt eivät ole vahvimpia mahdollisia (eka päivä ja Vampire on aika varovainen näiden kanssa), on mielestäni epätodennäköistä että pahis-einari/-porkkana/-justy olisi halunnut eroon Vampiresta, ellei sitten myös Halima olisi pahis.

Minusta ei kannata vetää johtopäätöksiä pelaajien puolista sen mukaan kuka on tapettu yöllä. Ensinnäkin luulen (kuten sinäkin), että Vampire on tapettu nimenomaan siksi, että häntä ei kukaan juurikaan epäillyt, ja toisekseen pahisten ajatuksenjuoksua ei vain voi tietää. Joo voi olla että pahikset on ajatelleet just noin miten sä sanoit, tai sitte voi olla että pahis-einari, pahis-porkkana ja pahis-justy ovat ajatelleet että "hähää, nytpä meitä ei ainakaan ajatella pahiksiksi kun tapettiin Vampire!"

Meillä ei vaan ole mitään keinoa tietää mitä pahikset ovat ajatelleet yötappoa valitessaan, joten minusta sen spekulointi on aika turhaa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 02.06.2017 21:28:34

Näin toisen päivän alkuun voisin ilmoittaa kaikille vielä, että mun ekan päivän lista on vähän elänyt, jotkut pelaajat ovat olleet hyvismäisempiä ja toiset pahismaisempia kuin aikaisemmin. Tällä hetkellä mua eniten epäilyttävät jiikare, Jeku, Anblick, Zey, porkkana ja Mursumus. Olen hyvin tietoinen siitä, että monen näistä epäilylle en ole vielä esittänyt mitään perusteita, mutta tällä hetkellä moni näistä onkin tässä listassa lähinnä siksi, että ei ole tehnyt mitään mikä vakuuttaisi mut heidän hyvikseydestään.

Näin päivän alkuun haluaisin kysyä kaikilta: Jos tämän päivän lynkattava pitäisi valita tuosta listasta, kenet valitsisit ja miksi?

Mun mielestä ois myös kiva saada toisilta pelaajilta vastaavanlaisia "lynkkauspooleja" eli kenen lynkkausta vastaan et olisi jos lynkkaus tapahtuisi nyt.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 03.06.2017 10:43:35

Anblick kirjoitti:Onhan tässäkin pelissä muutama epäröinyt äänen antamista ja epäilemistä sillä perusteella, ettei ole seurannut tarpeeksi aktiivisesti tai kokee, ettei muuten vaan ole tarpeeksi pohjaa äänestää. Mä näkisin niin, että eilen äänestäminen saattoi olla taktikointia -- jos äänesti eilen, tänään ei ole pakko äänestää, jos ei tulekaan sopivaa ehdokasta. Jos taas ei eilen äänestänyt, tänään pitäisi repiä epäilyjä vaikka sitten ihan tyhjästä. Ja Negohan oli aika ”helppo” valinta äänestettäväksi sikäli, että tosi moni epäili häntä ainakin jossain määrin.

Jos joku eilisistä äänistä olisi tuollaista taktikointia, niin minä ennemmin syyttäisin Mursumusia, joka aika kevyellä perustelulla äänesti Cameronia 6 minuuttia ennen päivän päättymistä. Cameronilla ei ollut alla yhtään ääntä, Negolla jo viisi, eli Cameron ei todellakaan ollut missään vaarassa joutua lynkattavaksi.

Anblick kirjoitti:Ihan mielenkiintoista, että Halima tempaisee takataskustaan listan mielestään pahismaisista pelaajista ja kysyy sitten yleisesti, että miten tehdään, kuka näistä lynkattaisiin :D Jos Halima osoittautuu pahikseksi, epäilen, ettei hänen listastaan löydy kuin maksimissaan yksi pahistoveri (hämäyksen vuoksi), koska jos lista nyt saa kovasti huomiota ja keskustelua aikaan, se olisi oletettavasti haitaksi nimenomaan listan henkilöille. Vaikka eipä siinä, onhan tämäkin tapa avata uutta keskustelua :) Itse kuitenkin jatkaisin eilisellä linjalla ja äänestäisin jiikaretta, vaikka saisi valita listan ulkopuoleltakin. Jekusta, porkkanasta ja Mursumuksesta mulla ei ole ehtinyt hirveästi syntyä mielikuvaa ja Zey puolestaan on tehnyt ihan näppäriä huomioita, mutta jäänyt hänkin aika neutraalina mun mieleeni, vaikka tekeekin ehkä välillä tikusta asiaa.

En kysynyt kuka näistä lynkattaisiin, vaan jos joku näistä lynkattaisiin niin kuka mieluiten. Ja Anblick, saisiko sinulta listaa ketkä sinun mielestäsi kuuluisivat mahdollisten lynkattavien listalle?

----------------------
Zey. Kiitos koonnista, mutta ei tuokaan kyllä ihan hirveästi sua hyvistänyt. Enemmistö pelaajista näyttää silti olevan neutraalissa, tai sitten sellaisia että "jos tuo on pahis niin sitten tuokin" tms. Tällaiset ehto-epäilyt on pahikselle ihan tosi käteviä, kun jos se ensimmäinen ehto ei koskaan täyty niin sitä toistakaan ei tarvitse sitten koskaan epäillä. Eli esim tuo "Anblick on muuten neutraali, mutta mikäli Halima paljastuu pahikseksi, niin voisin kuvitella Anblickin olevan toinen" lause voisi hyvinkin olla sun pahiksena ja jopa Anblickin pahiskaverina sanomaa. Sillä kun mä en paljastu pahikseksi niin sun ei tarvi epäillä Anblickia.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Mitä johtopäätöksiä sinä tekisit muiden rooleista jos saisit tietää että minä olen hyvis?

Jos saisin tietää sun olevan hyvis, niin lähtisin epäilemään einaria vahvemmin. (Plus jos saisin tietää sun olevan hyvis, niin ehkä mä pääsisin susta ylitse. Nyt mun pääkopassa tuntuu olevan muiden pelaajien kohdalla enemmän Halimatutka, kuin pahistutka. :D) Jos taas saisin tietää sun olevan pahis, niin pohtisin einarin kohdalta sitä, että onko tää nyt vaan väärässä oleva hyvis, vai koittaako pahis keräillä hyvispisteitä.

Eli toisin sanoen joka tapauksessa epäilisit einaria? :P

Zey kirjoitti:[offtopic]Näin muuten yks yö ihan unta tästä pelistä ja siinä unessa Halima vaati, et olis GUNNER-kierros. Violet piti sitä hyvänä ideana, joten yhtäkkiä GUNNER tuli tähän peliin mukaan ja rupes ehdottelemaan kaikille kumppanuutta. Olin kyl vähän wtf siinä. :D[/offtopic]

LOL. Mahtavaa että pelit ja GUNNERit tulee jo uniinkin! :DDD

------------------
Kiva että saatiin Herkkuoone varittamaan! Tänään toivoisinkin sekä Herkkuoonelta että vain yhdellä viestillä heränneeltä Lenunelta hyvää panosta peliin. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 03.06.2017 10:55:22

mllna kirjoitti:Tässä on hieman tullut vietettyä suruaikaa, kun tuli itsekin äänestettyä hyvistä :( Ja Vampiren menetys tuntuu pahalta, varsinkin kun itse miettii omaa asemaa, joka kuitenkin koetaan suhteellisen selkeästi hyvikseksi. Näinköhän seuraavana yönä tulee itse katoamaan kartalta.. Ptäisiköhän tässä siis alkaa ihan himpun herättämään epälyksiä (sitä kyllä taisin esim. Anblickissä tehdäkin) omasta hyvyydestään kuitenkin?

Ei kannata ruveta tahallaan herättämään epäilyksiä. Hyviksen tärkein tehtävä on kuitenkin se, että muut hyvikset voivat luottaa tämän hyvikseyteen ja näin puhdistaa osan pelaajista epäilyksiltä. Pelin todellisuus vain on sellainen, että tämä "luottopiiri" yleensä pienenee joka yö, mutta sitä suuremmalla syyllä pitää saada mahdollisimman suuri osa pelaajista luotettavien puolelle. Hyviksen tärkein tehtävä kuitenkaan ei ole pysyä hengissä, vaan ensimmäisinä öinä pahisten tappamaksi joutuminen tarkoittaa yleensä juuri sitä että on pelannut hyvin hyviksenä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 04.06.2017 13:11:40

Blckter, kannattaa esikatsella viestit ja tarkistaa että kaikki lainaukset menee oikein ennen kuin lähetät viestisi. Tuossa edellisessä viestissä puhut vissiin Arielista, koska muistaakseni hän sanoi noin. Kuitenkin jos en muistaisi kuka on sanonut mitäkin, en voisi mistään tietää ketä nyt pidät hyviksenä.

Jos pääsit paremmin peliin kiinni niin kerrohan vähän lisää mielipiteitäsi. Arielia pidät hyviksenä ja Meiziä neutraalina, nyt on enää 14 muuta pelaajaa käsittelemättä! :P

--------------------------
On kyllä tylsän hitaasti lähtenyt käyntiin tämä päivä. Miksei ihmiset puhu? Tekis mieli ruveta äänestämään tai tekemään jotain että sais aktiivisuutta nostettua, mutta en vielä tiedä ketä äänestäisin ja jotenkin en usko että äänestäminenkään saisi ihmisiä paikalle. Tulkaa juttelemaan!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 05.06.2017 20:34:09

Zey kirjoitti:Multa muuten jäi porkkanan kysymys huomaamatta.
porkkana kirjoitti:Epäiletkö einaria muuten? Paljastaako einarin rooli puolestaan jotain Haliman roolista?

Kuten listauksessani sanoin, niin einari on muuten ollut neutraali, eikä einarilta ole tullut sen jälkeen mitään uusiakaan viestejä, joten ei hän ole päässyt herättämään mun epäilyksiä vielä muuten. Ja einarin rooli ei niinkään paljasta Haliman roolista, kuten ei Haliman roolikaan einarista.

Öö, pieni ristiriita. Aiemmin kävi ilmi että jos mä paljastun pahikseksi niin epäilet einaria, kuten myös että jos mä paljastun hyvikseksi, epäilet einaria. Sitten kuitenkin kun mä oon vielä hengissä (huom, mä oon joka tapauksessa ihan varmasti joko hyvis tai pahis, eikö?) niin einari on neutraali. En vaan tajua.

justy kirjoitti:Halima, voisitko kerrata miksi Cameron on sinun mielestäsi hyvismäinen? Nyt tuntuu että selittelet Cameronin epätarkkuuksia hyvismäisinä ja seuraavassa kappaleessa epäilet Zeytä pahikseksi kun hän ei ole esittänyt ajatuksiaan kauhean tarkasti.

Palaan tähän.

justy kirjoitti:En voi välttyä ajatukselta, että jos pahikset päättäisivät tappaa heitä epäilleen kokeneen pelaajan, he kirjoittaisivat jotakin tämän kaltaista seuraavana päivänä. Periaatteessa kaikki mitä sanot on totta, mutta silti: emmehän me voi jättää yötappoja huomioimatta pahiksia metsästäessämme, koska ne ovat kuitenkin suoria seurauksia pahisten päätöksistä. Ensimmäinen yö yksistään ei paljoa kerro, mutta joka yö tietopankkimme kasvaa ja pahisten asema muuttuu tukalammaksi.

Nojoo, muutaman yön jälkeen niistä voi ehkä jotain lukeakin, mutta silti oon sitä mieltä että ennemmin kannattaa lukea pelaajien hyvis- ja pahismaisuutta ihan pelin sisällä. Jos meillä on fiksut ja kokeneet pahikset, he voivat nimenomaan yötappojen avulla ohjailla porukkaa äänestämään hyviksiä ja sitten lisää hyviksiä. Mieluummin luotan omaan päättelykykyyni kuin siihen, että pahikset paljastaisivat itsensä yötapoillaan.

justy kirjoitti:Anblick on samassa sarjassa porkkanan kanssa. En ole oikein osannut tätä häneen liitettyä "hyvistely on Halimalla pahismaista, justylla ei" -episodiaan pahismaisena, mielestäni selitys siitä että viestintä on ollut epäselvää on ollut hyvä. Ehkä minun pitäisi kiinnittää asiaan tarkempaa huomiota. Osaatko yhtään avata mikä Anblickissä sinua epäilyttää?

Palaan tähänkin.

------------------
einari kirjoitti:
Zey kirjoitti:No niin, sainpas tämän viimein valmiiksi! Itsellä pahismaisimmat kolme pelaajaa menevät tässä järjestyksessä: Halima, Nego ja Cameron.

siihen, että olenkin yhtäkkiä pahismaisimpien joukossa, vaikken ole välissä kirjoittanut yhtään viestiä. :D Totesit samassa viestissä "einari on aikalailla hajuton ja mauton. Ainoa, mikä ehkä hieman häiritsee hänessä, on se, miten helposti hän tuntui luokittelevan Haliman hyvismäisiin". Tuossa on vielä "ainoa, mikä EHKÄ HIEMAN häiritsee", mutta tän päivän viesteistäsi oon saanut sen kuvan, ettei enää niin pienesti häiritse. Tuli jotenkin sellainen kuva, että nyt kun Nego paljastui hyvikseksi, Zey tarvitsi nopeasti jonkun tilalle.

Samaa mietin.

einari kirjoitti:Tässä oli lähinnä kiinnitetty huomio siihen, ketkä oikeasti vaikuttivat äänestystilanteeseen. Pahikselle voisi toisaalta olla hyödyllistä pysytellä tuulen alapuolella, ja antaa ääniä, joilla ei ole suurta merkitystä äänestystilanteen kannalta - mutta kuitenkin äänestää, ja vaikuttaa näin hyödylliseltä. Jossain määrin turvallisilla vesillä pysyttelivät ainakin dzinni ja mllna, jotka äänestivät jo putoamisvaarassa olevaa Negoa päivän loppupuolella, sekä Mursumus, joka äänesti päivän lopulla Cameronia, mikä ei keikauttanut äänestystä oikein mihinkään suuntaan.

Mä itseasiassa luulen, että kaikki kenellä oli eilen päivän loppuessa ääniä, oli hyviksiä. Siinä mielessä pahiksille oli todennäköisesti tosi helppo päivän loppu, sen kun äänesti jotakuta tai jätti äänestämättä, kun kukaan pahiskavereista ei ollut tipahtamisvaarassa. Joo saatan toki olla väärässä, mutta tällä hetkellä on tällainen tutina.

-----------------
Cameron kirjoitti:Eikö Halima sulle tullut mieleen että tässä vois olla aloitteleva pahis? Riippuu toki pahiskavereista, ovatko nämä ehtineet neuvoa vai ei, mutta jos ovat itsekin aloittelevia tai vähemmän aktiivisia niin tämä ois musta kuin oppikirjasta ekaa kertaa pelaava pahis.

Tulihan se, ja olihan Blckter mun vähän epäilyttävien listalla. Mutta nyt en kyllä enää näe Blckterissä pahista. Liian pahismainen ollakseen pahis, sillä pahiskaverit ois varmasti sanoneet jotain tuosta. Tässä pelissä ei ole niin monta aloittelijaa, että pahiksissa ei olisi vähintään yhtä kokeneempaa mukana.

------------------
Ajattelin tänään vielä lukaista Jekun ja Mursumusin viestit läpi, sillä he epäilyttävät minua eniten tällä hetkellä. Jos vaikka osaisin sitten päättää kumpi heistä ansaitsee ääneni. Jos ehdin niin paneudun myös vastaamaan kysymyksiin Cameronin hyvikseydestä ja Anblickin epäilyttävyydestä. Pahasti vaan nyt työt vie aikaa, enkä viitsi valvoa kovin myöhään kun aikainen herätys huomenna. :(
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 05.06.2017 21:53:12

Jekun viestit tiivistettynä:
1. Hieno käpylehmä, yrittää olla aktiivinen vaikka koulu.
2. Vastaus (sorittelu) Arielille "sähän oot pelannut ennenkin" - kommenttiin.
3. "Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen.."
4. "Kun tässä pelissä on pakko epäilyksiä olla."
5. Ymmärtää mun äänen mutta kuulostaa ehkä vähän nopealta äänestää yhden sanan perusteella.
6. Koulu, ei ole Halimasta vakuuttunut, herättelee hiljaisia, pahoittelee viestin laatua.
7. Apuaa, aikoo lukea pisimmät viestit myöhemmin. Tarkoitus ei ole ignoorata kenenkään kysymyksiä. Halima kohotuttaa kulmia, häiritsee alun nopeahko ääni Jekulle. Lupaa lukea "sadannen kerran" ja jatkaa sitten juttuaan.
8. "Sorry einari, ei ollut tarkoitus ignoorata sun kysymystä." Ymmärsi Haliman nopean äänen, mutta jokin Haliman viesteissä häiritsi ja häiritsee Jekua.
9. Koulu ohi, tulen myöhemmin miettimään/vastailemaan.
10. Pahoittelee kököstä laadusta, aikoo äänestää Halimaa jos ei uusia epäiltyjä ilmene.

Hömm, mitähän tästä nyt sanois. 4 lupausta aktiivisuuteen, 4 pahoittelua, 6 selittelyä koulusta, 1 pelaajan epäilyttävyyttä kommentoitu koko pelin aikana. Ei vakuuta kyllä yhtään. Mitä jos Jeku jättäisit selittelyt pois ja kirjoittaisit jotain mielipiteitä? Luulisi jotain löytyvän jostain muustakin kuin minusta jos olet kerran 100 kertaa jo lukenut pelin läpi. :P

Mursumusin viestit tiivistettynä:
1. Hei
2. "Toisaalta aikainen äänestys aiheuttaa enemmän keskustelua. Mitä enemmän ihmiset keskustelee täällä, sitä parempaa peli on hyviksille, joten Halimalle pieni hyvisvibe multa."
3. Koulu, sitten lupaa listaa hyvis/pahisviboista ekalta päivältä. Puolustaa Jekun koulukiireitä.
4. Lisää Jekun puolustelua, selittelyä kuinka ei voikaan tehdä taulukkoa, tekee sen sijaan listan äänestyksistä. Pikkuepäilys Negolle pikkusyyllä, isompi epäilys ja ääni Cameronille aggressiivisen syytöspostin ja sekoilun takia.
5. Selittelee äänestystään. Halimasta ei osaa sanoa, mutta ei lähtisi lynkkaamaan. Jiikare pelin epäilyttävimpiä.

Mursumusilla on määrällisesti vähemmän viestejä, mutta viestien pituus ja peliin paneutuvuus on noussut pelin edetessä. Viimeiset pari viestiä on jo ihan pohdiskelevia ja asiaa sisältäviä.

En ole nostamassa Mursumusia pois epäilyttävien listaltani, mutta tämä uudelleenluku varmisti, että ääneni kuuluu tällä hetkellä ehdottomasti Jekulle.

++Jeku
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 05.06.2017 22:14:04

Anblickista: Anblick ei ole sinänsä itse tehnyt mitään pahismaista, vaan hän on pahislistallani lähinnä sen takia, ettei ole tehnyt mitään hyvismäistäkään. Kun moni pelaaja sieltä mun pahiskategoriasta on noussut tikapuilla ylöspäin, keskikasti josta en osaa sanoa oikein mitään, tipahtaa alaspäin. Ja varmaan osa Anblickin epäilyttävyyttä on myös se, kuinka Zey epäilee ensisijaisesti mua, ja jos mä oon pahis niin sitten myös Anblickia. Tämä saa mut miettimään että Anblick voisi olla Zeyn pahiskaveri. Nyt kylläkin kun luin Anblickin viestejä läpi Jekun ja Mursumusin jälkeen, en nähnyt Anblickissa mitään pahismaista, eli ehkä mun pitää nostaa Anblick ainakin toistaiseksi neutraalien puolelle. (tarkoitan siis että Jekuun ja Mursumusiin verrattuna Anblick vaikuttaa suorastaan hyvismäiseltä :D ).

Cameronista sitten: Kuten oon jo aiemminkin todennut, mun mielestä Cameronin viestit on välittömiä ja rentoja, eikä niistä paista pahiksen jännittyneisyys tai varovaisuus. Ja juuri tuon rentouden ja varomattomuuden takia Cameronille onkin varmasti sattunut noita "kömmähdyksiä", joita monet niin kovasti pitävät pahismaisuuksina. Cameron on antanut tosi hyvin mielipiteitään muista pelaajista ja osallistunut peliin sekä kyselevänä että vastailevana osapuolena. En vaan näe Cameronin pelissä mitään pahismaista. Itseasiassa nyt kun luen näitä viestejä läpi niin mun varmuus Cameronin hyvikseydestä vaan nousee. En usko että Cameron ois pystynyt pelaamaan noin rennosti ja kaikista mielipiteitä antaen pahiksena!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 06.06.2017 09:17:43

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Öö, pieni ristiriita. Aiemmin kävi ilmi että jos mä paljastun pahikseksi niin epäilet einaria, kuten myös että jos mä paljastun hyvikseksi, epäilet einaria. Sitten kuitenkin kun mä oon vielä hengissä (huom, mä oon joka tapauksessa ihan varmasti joko hyvis tai pahis, eikö?) niin einari on neutraali. En vaan tajua.

Eipäs ole ristiriitaa.

Onpas ristiriita (väitelläänkö? :P ). Jos mä oon pahis -> einari epäilyttää. Jos mä oon hyvis -> einari epäilyttää. Jos mä oon hengissä (eli joko hyvis tai pahis) -> einari ei epäilytä yhtä paljon. Mä en kyllä näe tässä yhtään mitään logiikkaa. Siis että miten se mun kuolema ja roolin paljastuminen vaikuttais einarin epäilyttävyyteen jos sillä roolilla ei oo kuoleman jälkeen väliä einarin epäilyttävyyteen?

--------------------
Mursumus kirjoitti:Ariel on semmonen joka mua vähän kummastuttaa. Ihan pelin alussa Halima sanoi, että Ariel on hyvismäisimpiä pelaajia. Sitten Ariel kommentoi pari kertaa, ja nyt hän loistaa iloisesti poissaoloaan kaikkien epäilylistoilta. Voiko olla, että Ariel on hiljaa siksi, että kaikki muistaa sen Haliman positiivisen ensivaikutelman eikä hän vahingossakaan tärvele imagoaan? Aika kaukaa haettua, pakko myöntää, mutta silti.

Arielilla näyttää olevan poissaolo nyt 3.6.-8.6. Jospa kuulisimme lisää Arielista seuraavana pelipäivänä.

-----------------
justy kirjoitti:Minua siis lähinnä hämää että miksi et jumita Tetrassa, kun eilen perustelit ääntäsi sillä että jos Tetra ei kuole, jumitat hänessä kuitenkin. Ja Tetran varapelaajan saapumisenhan ei pitäisi vaikuttaa mitenkään siihen miten epäilyttävä Tetra on. Vai onko tässä taustalla sellainen "ei turhaa painetta uudele pelaajalle" -ajattelu?

Minusta on nimenomaan positiivista, että Meiz ei jäänyt roikkumaan Tetrassa kun Tetralle on tulossa varapelaaja. Meiz on antanut hyvin mielipiteitään muista pelaajista, ja Tetra-epäilyä voi miettiä lisää sitten kun saadaan Herkkuoone osallistumaan. (Nyt kyllä alkais olla jo aika Herkkuoonen astua peliareenalle. Voiko varapelaaja unohtaa pelin ennen kuin kirjoittaa mitään? Toinen joka edelleen huolestuttaa, on Lenune, toivottavasti ei tarvita toista varapelaajaa sille paikalle.)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 06.06.2017 19:03:58

Anblick kirjoitti:Mulla on tässä toki oma lehmä ojassa, mutta musta on vähän hassua saada pahisvibat siitä, että oon eri mieltä joistain asioista :D Olen kuitenkin mielestäni ihan perustellut kantani ja näkökulmia voi olla monia, vaikkei niistä tietenkään tarvitse olla samaa mieltä. Esim. mllnan kohdalla sanoitkin ainakin jokseenkin ymmärtäväsi päinvastaiset vibat kuin sulla:

Ei mulla muuta, mutta kyllähän esim. Zey epäilee einaria ihan just yhtä huonosta syystä. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 06.06.2017 19:28:23

Jaa täällähän oli mulle kysymyskin. :)

Anblick kirjoitti:Mistä nämä tutinat kumpuaa? Onko tälle muita perusteita kuin pelaajista saamasi pahisvibat?

Mua tutisuttaa muuten vaan. :D Ei vaan kaikista noista ääniä saaneista ainut josta saan pienintäkään pahisvibaa on jiikare, ja en tiiä sitte loppupeleissä siitäkään. Joka tapauksessa en usko että siellä oli minkäänlaista paniikkia pahiksilla. (jos ois ollut niin ois varmaan jotain äänten siirtelyitä nähty vielä loppupäivänä).
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 06.06.2017 19:40:22

jiikare kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Miksi Halima ja justy epäilyttää?

Heidän äänensä olivat negolla, nyt jekulla. Täysin tuolla perusteella, en ole viestejä kerennyt tiirata tarkemmin läpi.

Eli epäilet niitä jotka pelaa? Ootko sä nyt varmasti ymmärtänyt tän pelin periaatteet? Päivisin äänestetään ja yritetään saada pahikset lynkattua? Minä ja justyko oltais vähemmän epäilyttäviä jos oltais jätetty äänestämättä. Musta tuntuu että sä oot joko pahis, tai sitte sulla on ajatukset pahasti päälaellaan.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 06.06.2017 19:46:11

No jos lynkataan Jeku tänään niin tarvitaan vaan yks varapelaaja. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 06.06.2017 19:47:11

Ois kyllä kiva saada sille Herkkuoonelleki varapelaaja ku ei kerran halunnukaan tulla pelaamaan. Oispa säännöt sellaset että silläki ois tänään ollu äänestyspakko ni saatais senkin tilalle joku aktiivisempi varapelaaja ehkä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 06.06.2017 19:48:24

jiikare kirjoitti:
Halima kirjoitti:
jiikare kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Miksi Halima ja justy epäilyttää?

Heidän äänensä olivat negolla, nyt jekulla. Täysin tuolla perusteella, en ole viestejä kerennyt tiirata tarkemmin läpi.

Eli epäilet niitä jotka pelaa? Ootko sä nyt varmasti ymmärtänyt tän pelin periaatteet? Päivisin äänestetään ja yritetään saada pahikset lynkattua? Minä ja justyko oltais vähemmän epäilyttäviä jos oltais jätetty äänestämättä. Musta tuntuu että sä oot joko pahis, tai sitte sulla on ajatukset pahasti päälaellaan.


Ja pahikset yrittävät saada hyviksiä lynkkaamaan toisiaan päivällä.

Niin? Ja pointti oli mikä?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 06.06.2017 19:51:30

En haluais valittaa, mutta missä meidän ääntenlaskija on? Ite laskin näin:

3 Jeku (porkkana, Halima, justy)
2 Anblick (Meiz, Cameron)
1 mIIna (Anblick)
1 Cameron (Blckter)
1 dzinni (jiikare)

Oliko dzinnillä äänestyspakko? Jos oli niin nyt äkkiä sitte.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

ViestiKirjoittaja Halima » 07.07.2017 20:28:36

Saa varmaan purkaa anonyymin palautteen lisäksi myös tälleen julkisestikin? :P

Ensinnäkin onnea pahiksille, varsinkin einarilta varsin vakuuttava peli!

Sitten kiitokset pelinjohtajalle. Kun luin championshippini aikana tämän pelin tulevista, niin ihan liikutuin, ja oli kivaa seurata ingameja päivästä toiseen. Hyvin vedetty peli!

Kiitokset myös hyviksille! Meillä oli ekoina päivinä hyvä pöhinä päällä ja ajattelin jo että saataisiin ehkä muodostettua sellainen "melko varmojen hyvisten blokki", jolla pelin olisi voinut voittaa, mutta alas, kuolin sitten kriittisesti liian aikaisin, ja siellä mun hyvisblokissa ois muutenkin ollut ainakin yksi pahis! :D

Pelin alku oli tosiaan kivan aktiivinen ja tykkäsin tosi paljon pitkästä aikaa pelata kylässä. Sitten pelin edetessä seurasin kuitenkin haikein mielin, kun peli hiljeni hiljenemistään. Tämä viimeinen päivä oli jo melkoinen antikliimaksi, kun viidestä hengissä olevasta vain kaksi pelaajaa oikeasti pelasi, vaikka oli tosiaan lynch or lose -tilanne päällä. Miten tämän saisi muutettua niin, että viimeisenäkin päivänä (tai varsinkin viimeisenä päivänä!) kiinnostaisi pelata?

Mutta kiitokset siis kuitenkin kaikille pelistä, ensi pelissä sitten uudestaan!

Ps. nyt vaan kaikki ilmoittautumaan Kissan viikset! -peliin. Ilmot on auki vielä kolme päivää! :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

ViestiKirjoittaja Halima » 07.07.2017 20:29:40

Niin ja erityiskunniamaininta Meizille! Pelasit tosi hyvän hyvispelin, olit hyvin pahisten jäljillä ja ennen kaikkea toit hyvää mieltä ketjuun. Tykkäsin tosi paljon kun jakelit kehuja pelaajille jo kesken pelin!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

ViestiKirjoittaja Halima » 07.07.2017 21:27:53

Haluan vielä kommentoida A-luokan pelaajia. :D

Ariel - tykkään tosi paljon sun tyylistä. Vaikka olet melko hiljainen, niin jotenkin niin välitön ja suorapuheinen että mitensennytsanois, tykkään! Lisäksi olit mulle kyllä koko pelin aika varma hyvis, mikä on hienosti tehty niin vähillä ja lyhyillä viesteillä mitä sulla oli!

Anblick - hyvää peliä kylä-ensikertalaiselta! Toivottavasti sua nähdään paljon lisää peleissä. :)

Ares - hyvin pääsit peliin mukaan varapelaajana! Ei todellakaan helpoin paikka astua peliin mukaan, mutta mun mielestä suoriuduit siitä kunnialla! (ja jos ite olisin ollut vielä mukana niin en ois sua epäillyt). Kiva kun olet tulossa seuraavaan peliin niin päästään pelaamaan yhtä aikaa. Samaa peliähän me siis periaatteessa ollaan jo pelattu, mutta yhdessä ei! :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa

cron