"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Cameron » 16.06.2017 16:43:14

Samaa mieltä siitä, että Tingle on helppo kohde. Jos ei äänestetä sitä niin sitten Anblick mun mielestä. Tingle on musta kuitenkin myös muuten epäilyttävä, joten mielellään sen kortit kattoisin. Ja samaa mieltä Meizin kanssa että vois olla pahiksilta aika hasardia lähtä pelastaan Tingleä kun eilen oli jo melkonen säpinä ja Tingle on yleisen käsityksen mukaan melko selvä pahis. Meillä on ihan hirveä hässäkkä töissä niin en ehdi kunnolla seuraan.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

ViestiKirjoittaja Cameron » 08.07.2017 05:38:31

Onnea pahikset! Hyvin pelattu! einari jäi mulle vähän kummittelemaan kun en ehtiny lukea sen viestejä mun kokonaiskoontiin toisena päivänä läpi...oon silti aika ylpeä että listasin 3/4 pahiksista epäilyttäviksi pelin 2. (?) Päivänä ^.^
Itselle jäi einarin loistavan pahispelin lisäksi kyllä mieleen kans nuo justyn ja Meizin vaikuttavat hyvispelaamiset. Hyvä te! :) Ja kiitos toki PJ:lle ja muille kansapelaajille, oli kiva juonitella pitkästä aikaa! :)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja dzinni » 30.05.2017 00:55:24

Nonii täällähän on saatu jo vaikka minkälaista keskustelua aikaiseksi. Vähän jopa kauhistuttaa miten aktiivisesti peli lähtenyt liikkeelle, kun en ole vuosiin pelannut yhtään. Tosiaan töiden vuoksi ehdin vasta nyt lukemaan viestit, mutta nyt on onneksi pahimmat työkiireet ohi taas vähäksi aikaa. Muutaman kerran olen lukenut viestit läpi ja täytyy sanoa, että tämähän on hankalaa, kun ei muista/tiedä muiden pelitapoja.

Täällä kyllä jaellaan herkästi hyvisviboja henkilöille, jotka vähänkään kyseenalaistavat muiden viestejä. Mielestäni pahiksena ei kannata olla liian kiltti, joten mua aina epäilyttää tuollainen varovainen kyseenalaistaminen tai uhoaminen.

Mielestäni kukaan ei vielä kuitenkaan herätä erityisempiä pahisviboja, kun ei ole yhtään loppupäivää ja yötä käyty läpi. Halima on tietenkin hyvin hallitsevassa roolissa ja pelissä, missä on paljon "uusia" pelaajia, tuollainen "hajoita ja hallitse"-taktiikka voi pahiksella toimia varsin hyvinkin. Varsinkin tuo tetralle osoitettu "en usko, että en saa sinusta pahisviboja"-viesti herätti vähän epäilyksiä. Ehkä sen vuoksi, kun olin saanut jo tetrasta pieniä pahisviboja.

Oon ihan samaa mieltä haliman kanssa, että vahvoja pelaajia ei kannata alussa olla ensimmäisenä äänestämässä, mutta ei kannata myöskään antaa niiden ohjailla peliä liikaa. Ainakaan äänestyksen osalta.

//Oho tässähän ehti vaikka kuka väliin, kun en huomannut, että viesti ei ollutkaan lähtenyt. Yhdeksän aikoihin oli siis tarkoitus tämä viesti lähettää :D En nyt enää tälleiltaa ehdi nuita väliintulleita viestejä lukemaan, joten niitä ei ole huomioitu tätä viestiä kirjoittaessa ollenkaan.
Avatar
dzinni
Kyläläinen
 
Viestit: 7
Liittynyt: 17.11.2013 02:30:31
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja dzinni » 30.05.2017 22:39:14

justy kirjoitti:@dzinni, millä perusteella meinasit valita ketä äänestät tänään? Onko kukaan vähemmän aktiivisista epäilyttävämpi kuin muut?


Yleensä tapanani on ollut äänestää ekana päivänä päivän loppupuolella ja ellei minulla ole suurempia epäilyjä kenestäkään äänestän suureksi osaksi epäilyttävän äänestyskäyttäytymisen perusteella. Myöskin päivän ensimmäisten äänien joukossa annetut äänet, joita pidetään voimassa päivän loppuun asti ovat minusta aina hiukan epäilyttäviä. Ne tarjoavat pahiksille ensimmäisen äänen turvan, varsinkin jos pelissä muutetaan tiheään ääniä, eikä kenellekkään tule yhtä ääntä enempää.

Nego kirjoitti:Okei, aika äänestää. Toivottavasti tällä kertaa onnistuu.


++dzinni

Hyvää huomenta. Mitä kuuluu?


En oikein ymmärrä onko äänesi herättelyääni vai mikä, koska olin juuri edellisyönä kirjoittanut peliin. En ainakaan huomannut, että olisit kertaakaan kirjoittanut minusta tänne, joten on aika outoa, että äänestät minua, koska et ole ilmaissut mitään siihen suuntaan, että olisin mielestäsi epäilyttävä. Mutta kiitos kysymästä, hyvää kuuluu! :D

Halima kirjoitti:dzinni
Dzinniltä on tullut vain yksi viesti. Se oli pelin avausviestiksi ihan ok, jonkin verran asiaakin, mutta toisaalta tuollainen viesti olisi varsin helppoa kirjoittaa pahiksenakin. Dzinni: tarkoitatko että et saa kenestäkään mitään hyvis/pahisviboja ennen kuin päivän loppuja ja öitä on käyty läpi? Toivottavasti et, sillä mielestäni tässä päivässä on jo sen verran asiaa, että luulisi sieltä nyt joku muita epäilyttävämpi löytyvän. Aiotko äänestää jotakuta tänään? Jos, niin ketä todennäköisesti?


Saan kyllä pahis/hyvisviboja ihan ekasta päivästä lähtien, mutta en ihan niiden perusteella uskolla lähteä heti äänestämään, ellei nyt joku sitten vaikuta ihan superpahikselta. Tottakai loppujenlopuksi äänestän sitä, joka vaikuttaa kaikista epälyttävimmältä, mutta tykkään ottaa huomioon myös kyseisen henkilön äänestyskäyttäytymisen päivän alku-ja loppupuolelta.

Nyt äänestäisin ehkä Tetraa, jos pitäisi heti äänestää. Luulin, että olin kirjoittanut viimeviestiin, että jos joku pahisviboja herättävä pitäisi mainita se olisi Tetra, mutta näköjään en kirjoittanutkaan. Cameron sanoi, että hän pelaa rennon oloisesti, mutta mielestäni hänen viestinsä vaikuttivat harkitun ylirennoilta. Sopivasti uhoamista, mutta ei kuitenkaan liian kärkästä. Toki haluaisin kuulla häneltä vielä vähän lisää ajatuksia, koska hän ei ole tainnut kirjoittaa peliin ekan sivun jälkeen.
Avatar
dzinni
Kyläläinen
 
Viestit: 7
Liittynyt: 17.11.2013 02:30:31
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja dzinni » 31.05.2017 19:25:10

Zey kirjoitti:
dzinni kirjoitti:Täällä kyllä jaellaan herkästi hyvisviboja henkilöille, jotka vähänkään kyseenalaistavat muiden viestejä. Mielestäni pahiksena ei kannata olla liian kiltti, joten mua aina epäilyttää tuollainen varovainen kyseenalaistaminen tai uhoaminen.

Multa meni tän pointti vähän ohi. Onko joku siis varovaisesti kyseenalaistanut tai uhonnut, mikä epäilyttää sua, vai muuten vain ilmoitit, mitä pahisten kannattaa välttää tekemästä, jottei saa sun epäilyksiä niskaan?


Alkupään viesteissä esim. Meiz ja Tetra harrasti pientä uhoamista ja jotkut antoivat niistä hyvispisteitä. Toisaalta Tetra myös kritisoi tuota uhoamista ja siitäkin sai hyvispisteitä. Itse taas näen tuollaisen varovaisen kritisoimisen epäilyttävänä, enkä hyvismäiseltä. Toisaalta tuo viestini kertoo suoraan mitä pahisten kannattaa vältellä, jos ei halua herättää epäilyksiäni, mutta puhuin lähinnä aikaisemmin kirjoitetuista viesteistä. Ja toisaalta eikö se aina, kun joku kertoo epäilevänsä henkilöä x, syystä y, kerro pahiksille millaista käytöstä kannattaa vältellä. Mutta minua siis epäilyttää hieman tuo Tetran rennon kyseenalaistava pelityyli, mikä esim. Haliman mielestä on herättää harvinaisia hyvisviboja tetran tyyliksi. Itse en ole Tetran kanssa koskaan tietääkseni pelannut, joten en osaa verrata tuota tyyliä Tetran aikaisempiin peleihin.

Nego kirjoitti:3) Ääni dzinnille on myös reaktionkalastelua, sillä mulla ei ole mitään muistikuvaa dzinnin viesteistä ja se on yleensä merkki siitä, että painostamiselle on tarvetta. Vasta mun vika ääni tulee olemaan aidosti epäilyääni.

Nego kirjoitti:Lisää mun äänestä dzinnille löytyy tuosta ylempää vastauksestani justylle. Valitettavasti ääni ei avannu mitään dzinnistä, mutta toisaalta sen eka viesti ääneni jälkeen ei kyllä herättänyt mitään viboja suuntaan tai toiseen. Pidän hänet listan loppupäässä.

Eli sinulla ei ollut minkäänlaisia muistikuvia minusta ennen ääntäsi ja äänen jälkeinen viestinikään ei herättänyt viboja suuntaan tai toiseen, mutta silti olen sinun pahislistalla. Lopulta poistit vielä äänesi minulle. Luulisi, että jos pitäisit minua pahiksena ja olisin mielestäsi tehnyt jotain sinua epäilyttävää niin olisit pitänyt äänesi minulle. Myöskin Blckter oli listallasi pahiksena, vaikka en nopealla vilkaisulla huomannut, että olisit häntäkään sen kummoisemmin epäillyt mistään. Eikö sinun olisi ollut järkevä pitää äänesti minulle, jos olen niin epäilyttävä, vai miksi vielä peruit sen?
Avatar
dzinni
Kyläläinen
 
Viestit: 7
Liittynyt: 17.11.2013 02:30:31
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja dzinni » 01.06.2017 18:58:45

justy kirjoitti:Kuulostaa pätevältä taktiikalta äänestämiseen, toki on kiva jos esität epäilyitä ja huomiota jo aiemmin.

Nyt kun päivää alkaa olla enää nelisen tuntia jäljellä, onko jokin äänestyksessä kiinnittänyt huomiotasi?

Joo yritän kyllä. Myöhempinä päivinä yleensä kyllä osaan jo epäillä päivän alkupuolellakin, koska on edellisen illan ja yön tapahtumat auttamassa. Muutenkin minulla on ollut huono tapa kirjoittaa vähän vihjailevia viestejä, vaikka mielessäni minulla olisikin selkeä epäilty joka on pistänyt silmään. Yritän kyllä tehdä viesteistäni suorempia ja osoittaa asiani selkeämmin kohteille, mutta se on vanha tapa, josta on hankala päästä eroon.

Negon äänestyskäyttäytyminen on ollut mielestäni todella outoa, koska jos hän kerta epäili sekä minua ja Blckteria niin miksi hän vaihtoi äänensä blckterille. Minusta perustelut blckterin äänestämiselle ei olleet sen kummoisemmat mitä minun äänestämiselle. Olisiko syynä ollut se, että jollain pahiksista oli ääniä ja hän vaihtoi äänensä, koska blctkterilla oli jo yksi ääni pohjalla ja minulla ei yhtään?
Muutenkaan en ole saanut hänen epäilyidensä syistä oikein mitään selkoa.

Tetralta haluaisin vielä kuulla jotain, ennenkun häntä äänestäisin, joten ääni taitaa mennä tälläkertaa Negolle sekavan äänestyskäyttäytymisen takia. Tuntuu, että hän ensin äänestää ja epäilee ilman, mutta syyt keksii vasta vähän myöhemmin, kun niitä muut pelaajat haluavat. Einarille annettu äänikin oli mielestäni niin hepposilla syillä annettu, että itse olisin jättänyt kyllä äänestämättä.

eli
++Nego
Avatar
dzinni
Kyläläinen
 
Viestit: 7
Liittynyt: 17.11.2013 02:30:31
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja dzinni » 06.06.2017 19:26:19

Noniin tulihan sitä itsekkin herättyä vihdoin. Kohta joutuukin jo takaisin nukkumaan, mutta nopeasti ehdin vielä viestin kirjoittaa. Vastaan nyt lähinnä nopeasti kysymyksiin, kun minulla ei ole kovin paljon aikaa kirjoittaa tätä, ja en ole päivän aikana ehtinyt kuin nopeasti vilkaista tätä peliä.

Cameron kirjoitti:Pyritkö yleensä siihen että äänesi kohde ehtisi reagoimaan ääneesi? Pahiksellehan on aika yhdentekevää vaikka äänestyksessä menisi esim. erikoishyvis, mutta hyvikset ovat yleensä tarkempia ja pyrkivät äänestämään ajoissa, jotta äänen saanut ehtii siihen jotenkin reagoida.

Tämän jälkeen mua kiinnostaa sitten että keitä pidät hyvismäisenä tällä hetkellä ja miksi? (Jos ajattelet että pahiksena pitää reilusti epäillä).
Täytyy sanoa että et ole ainakaan ollut "liian kiltti". :D Kukaan ei ole sinusta ollut vielä hyvismäinen, joten kysynpä, ketkä pelaajista ovat mielestäsi hyvismäisiä tällä hetkellä? Jos kaikkia epäilee vain tasaisesti, se on vähän kuin kukaan ei epäilyttäisi hirveästi.

Kyllä pyrin, Sen vuoksi en tetraa eilen halunnutkaan äänestää, kun vaikutti siltä, että hän oli poissa tietokoneen ääreltä, eikä siten olisi todennäköisesti päässyt puolustamaan itseään.

Oikeastaan en pyri koskaan pitämään ketään erityisen hyvismäisenä, koska hyvistyypin viestejä lukiessa tulee helposti pieni puoluellisuus ja pahissokeus. Jaan henkiöt neutraaleihin (ei epäilytä), vähän epäilyttäviin ja epäilyttäviin. Kaikista hyvismäisimpänä näen ehkä Haliman. Hänen alkupelin pelityyli oli niin kokeilevaa, että en usko pahiksen pelaavan niin räikeästi. Toki hän muutti pelityyliään, kun epäilyjä alkoi satamaan, mutta hän on silti pelannut hyvin näkyvästi. Eilen minua epäilytti Nego ja Tetra.

Tänään en ole ehtinyt lukemaan viestejä ajatuksella, joten uudet epäilyt ovat vähässä. Justy on pistänyt silmään tänään, osittain toki eilisen äänestyksen takia. Minulla pisti silmään myös hänen hyvistelynsä runsas puolustaminen, ja perustelut miksi pahikset eivät koskaan hyvistele. Minä taas näen tämän äänestyslistan juuri sellaisena mitä pahis voisi kirjoittaa. Helppoa tekstiä pahikselle kirjoitettavaksi, joka saa pahiksen vaikuttamaan hyödylliseltä. Puoliepäilyttäviä minusta ovat Cameron, Meiz, Blckter(luovutan kohta tän nikin kanssa :D),Anblick ja porkkana. Muut näen aika neutraaleina tältäpäivää.

Justy kirjoitti:Mutta eikös dzinnin perusteet hänen äänelleen ole täysin perusteettomat, jos dzinni on pahis:

Eikös muuten kaikkien pahisten äänet ole oikeastaan täysin perusteettomia?

/jiikare ehti väliin äänestämään minua. Näetkös muuten tämän mllnaan äänen surkuttelun erityisen hyvismäisenä vai miksi mainitsit tämän?
Avatar
dzinni
Kyläläinen
 
Viestit: 7
Liittynyt: 17.11.2013 02:30:31
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja dzinni » 11.06.2017 19:03:51

Meinasin unohtaa jo koko päivän, kun olin viikonlopun vanhempien luona tekemässä pihatöitä, mutta näköjään muutkin ovat jumittuneet ulos niin en ole onneksi täysin pihalla pelistä. Tämänpäivän äänestystä katsoessa tuli kyllä sellainen tunne, että joko Zey tai Cameron on pahis, joten en itse edes mieti tänään muiden pelaajien äänestämistä. Tietenkin meidän tuurilla pahikset on lähteneet yhdessä joukkopelastamaan viatonta hyvistä, että saisivat huomennakin olla rauhassa.

porkkana kirjoitti:Epäilet ilmeisesti justyä eniten tällä hetkellä? Osittain myös tuon äänestyslistan vuoksi. Miksei einari ole siis puoliepäilyttävien/epäilyttävien listalla? Toteat kyllä ettet ole ehtinyt lukea kunnolla peliä, toivottavasti ehdit tämän päivän aikana paremmin!

dzinni kirjoitti:Puoliepäilyttäviä minusta ovat Cameron, Meiz, Blckter(luovutan kohta tän nikin kanssa :D),Anblick ja porkkana.

Miksi?

Noi oli lähinnä pelaajia, jotka on jostain syystä jäänyt vain mieleen epäilyttävänä. Ilman suurempia epäilyjä, joita voisi erikseen lähteä listaamaan. Einari ei ole pistänyt mitenkään epäilyttävästi silmään, joten en hänen listaansa kiinnittänyt niin paljon huomiota. Lisäksi ehkä vielä enemmän tähän vaikutti se, että justy oli mukana äänestämässä tippunutta pelaajaa, joten hänen listassaan oli hieman erilainen sävy.

++Cameron
Vaikuttaisi siltä kuitenkin, että Cameronia yritetään tässä pelastaa enemmän, kuin Zeytä. Tinglen ääni on ainua joka hieman häiritsee ja olisi zeyn pahikseuden puolella, mutta toisaalta muistelen, että tinglellä on juuri tuollainen tyyli pelata. Tämä on todella hankalaa, mutta mielestäni Zeyn viestit ovat olleet rauhallisempia nyt syytösten keskellä. Lisäksi juurikin Zeytä äänestäneissä on juuri niitä pelaajia, jotka ovat pistäneet silmään tai joita olen epäillyt. Saatan nyt ehkä antaa hieman liikaa aavistukselle valtaa, koska minulla ei ole suurempia perusteluja kummankaan pelaajan äänestämiselle, mutta jos jompikumpi nyt on pahis, niin toisen äänestäminen vähentää pahisten vaikutusvaltaa.
Avatar
dzinni
Kyläläinen
 
Viestit: 7
Liittynyt: 17.11.2013 02:30:31
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja dzinni » 12.06.2017 23:13:41

Eihän se eilinen ilta mennyt sitten yhtään putkeen minun osalta. Lähdin vielä epähuomiossa viestini jälkeen kauppaan, niin meni koko lopun jännitysnäytelmä täysin ohi. Mut hyvä, että saatiin pahis napattua.

porkkana kirjoitti:
dzinni kirjoitti: Vaikuttaisi siltä kuitenkin, että Cameronia yritetään tässä pelastaa enemmän, kuin Zeytä. Tinglen ääni on ainua joka hieman häiritsee ja olisi zeyn pahikseuden puolella, mutta toisaalta muistelen, että tinglellä on juuri tuollainen tyyli pelata. Tämä on todella hankalaa, mutta mielestäni Zeyn viestit ovat olleet rauhallisempia nyt syytösten keskellä. Lisäksi juurikin Zeytä äänestäneissä on juuri niitä pelaajia, jotka ovat pistäneet silmään tai joita olen epäillyt. Saatan nyt ehkä antaa hieman liikaa aavistukselle valtaa, koska minulla ei ole suurempia perusteluja kummankaan pelaajan äänestämiselle, mutta jos jompikumpi nyt on pahis, niin toisen äänestäminen vähentää pahisten vaikutusvaltaa.

Mikä antoi tämän vaikutelman? Zey oli koko ajan lynkkausuhan alla ja ne olivat juuri ne Cameron-äänet, jotka tulivat yhtäkkiä yhden päivän aikana pelastamaan Zeyn. Mikä Tinglen äänessä häiritsi? Ja viimeiseen lauseeseen kommentoiden, niin juuri se hyviksen äänestäminen lisää pahisten vaikutusvaltaa, eli täytyy osua oikeaan. Jos äänestää pahista, vain se vähentää pahisten vaikutusvaltaa. Mikä oli pointtisi tässä lauseessa?


Siis minulle tuli juuri sellainen vaikutelma, että pahikset yrittivät pitää huolen, että zey olisi varmasti tippumassa. Minusta viimehetken pelastusyritykset ovat vähän turhia ja pahiksena parempi pitää huolen, että pahiskaveri ei ole ollenkaan tippumisvaarassa. Tinglen äänessä häiritsi tuo äänenvaihto oikeastaan täysin ilman perusteluja, mutta arvelin, että ei pahis lähtisi tekemään nuin huomiotaherättävää äänenvaihtoa. Siis jos kahta pelaajaa on äänestämässä kahdeksan pelaajaa, joista neljä on pahiksia niin pahiksilla on 50 prosenttia äänistä. Kuitenkin, jos pelaajien väliltä äänestää kymmenen pelaajaa niin pahisten vaikutusvalta kutistuu neljäänkymmeneen prosenttiin.
Avatar
dzinni
Kyläläinen
 
Viestit: 7
Liittynyt: 17.11.2013 02:30:31
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 28.05.2017 22:39:54

Ooho, tämä olikin alkanut aiemmin kuin kuvittelin! Kiva kyllä tulla valmiiseen pöytään. ^_^ Ja kiva pelailla pitkästä aikaa! Kerran vuodessa näkyy olevan sopiva tahti mulle. :D

Ariel kirjoitti:
Jeku kirjoitti:jännää nähdä kuinka mun käy täällä juonarien maailmassa. :D

Sähän oot pelannu aiemminkin.

Miksi juuri tämä kiinnitti huomiosi?

Jeku kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen..

Aika vaniljainen kommentti, heti ymmärrystä Haliman äänelle.
Jeku kirjoitti:Eli siis ymmärrän Haliman nopean äänen, koska jostain on kuitenkin pakko aloittaa, ite näkisin ehkä Haliman äänen jonkinlaisena "ensimmäiseen mahdolliseen kohteeseen" tarttumisena, omaan korvaan kuulostaa ehkä vähän nopealta äänestää yhden sanan perusteella, hm.

Lisää soutamista ja huopamista. Ymmärtää Haliman nopean äänen, mutta kuitenkin ehkä vähän nopeaa äänestää yhden sanan perusteella, ehkä. Mihin suuntaan siis kallistut? Ymmärrätkö Haliman äänen vai pahistuttaako sittenkin?

Nego kirjoitti:
Tetradynamia kirjoitti:Kyllä jään raapimaan päätäni, kun Halima saa minusta hyvisvibaa. Yritääkö vaikuttaa minuun siten, että katsosisin häntä puolestani suopeammin? Nego, josta en tiedä mitään, hyppää hanakasti peesaamaan Halimaa, Mietityttää sekin. Nego: Miksi?

Uhoamisviestis sävy oli hyvä, mut ei tietenkään tarkota, että oot automaattisesti hyvis. Mut tykkäsin siitä viestistä.

Millä tavalla?

justy kirjoitti:Meizin käpylehmäpostaus herätti minussa hyvisviban. Tuntuu että pahis aloittaisi vähän neutraalimmin, etenkin kun kyse tuskin on laskelmoidusta räväkästä startista (roolithan saatiin tietää vasta tänään, eikä pahiksilla ole esim. ollut kauheasti aikaa suunnitella avauksiaan yksityisviesteillä)..

Meiz on varmaan väsännyt käpylehmän jo etukäteen roolistaan riippumatta, eikä ole käpylehmänsä myötä saanut yhtään epäilyjä. Hauska aloitus Meiziltä, mutta ei mielestäni siis räväkkä tai pahikselle vaarallinen. Aika tikusta hyvisvibaa Meizille.

Halimalta ja justylta sinänsä hyvä avaus, että molemmat ovat jo uskaltautuneet äänestämään.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 29.05.2017 10:16:25

Meiz kirjoitti:Kylläpäs lehmä kerää nyt huomiota. Se on netistä, ja pahoittelen jos joku kokee tästä pettymyksen :D

Jaahas että jonkun toisen tekemällä käpylehmällä ratsastetaan täällä! Aika pahismaista toimintaa, eiköhän lynkata Meiz heti. >:(

Meiz kirjoitti:Haliman hyvis-vibattelut pistän yli-innokkuuden piikkiin, koska hänen pelinsä vaikuttaa muiltakin osin siltä. Toki tämä voisi olla pahiksen taktiikkaa, mutta kuvittelen että pahis kokisi tarvetta parempiin perusteluihin, ennenkuin alkaa leimaamaan porukkaa hyviksiksi.

Eikö just nimenomaan hyvis tarvitse parempia perusteluja hyvisvibatteluille? Pahishan tietää ketkä ovat hyviksiä, ja voi näin ollen jakaa hyvisviboja aika rennolla otteella, mutta hyviksen on oltava varuillaan kaikkien suhteen. Sanoit myös että hyvisvibojen jakamisessa pienistäkään syistä ei ole mitään vikaa. Millä perusteella?

Cam kirjoitti:Sen sijaan Haliman toinen ääni on minusta jo aika perusteeton. Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?

Mun mielestä äänestäminen on hyvää pelin ja pelaajien herättelyä, ja siitä saa yleensä hyvää materiaalia muista pelaajista - kuka äänesti ketä, kuka yritti pelastaa kenet? Häiritseekö sinua, että Halima äänesti juuri Arielia?

Cam kirjoitti:einarilta mielenkiintoinen viesti.
einari kirjoitti:
Ariel kirjoitti:
Jeku kirjoitti:jännää nähdä kuinka mun käy täällä juonarien maailmassa. :D

Sähän oot pelannu aiemminkin.

Miksi juuri tämä kiinnitti huomiosi?

Mitä ajattelit saavuttavasi Arielilta saamallasi vastauksella tähän kysymykseen?

Toivottavasti sen, että Ariel tulisi tänne höpöttelemään jotain peliin liittyvää.

Halima on ollut aktiivinen ja kerännyt sen vuoksi aika paljon huomiota. Tämä on tietysti luonnollista, koska enemmän viestejä -> enemmän materiaalia, johon tarttua, mutta tähän on myös helppo muiden piiloutua.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 29.05.2017 10:28:34

Cameron kirjoitti:
Einari kirjoitti:
Cam kirjoitti:Sen sijaan Haliman toinen ääni on minusta jo aika perusteeton. Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?

Mun mielestä äänestäminen on hyvää pelin ja pelaajien herättelyä, ja siitä saa yleensä hyvää materiaalia muista pelaajista - kuka äänesti ketä, kuka yritti pelastaa kenet? Häiritseekö sinua, että Halima äänesti juuri Arielia?

Ei Halima äänestänyt Arielia :D

Eiku siis Negoa. XD Kannatti näköjään jättää viesti oikolukematta. Mitä mieltä oot siitä että Halima vaihtoi taas ääntään?
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 29.05.2017 17:35:02

Zey kirjoitti:
einari kirjoitti:Halima on ollut aktiivinen ja kerännyt sen vuoksi aika paljon huomiota. Tämä on tietysti luonnollista, koska enemmän viestejä -> enemmän materiaalia, johon tarttua, mutta tähän on myös helppo muiden piiloutua.

Onko joku mielestäsi sitten piiloutunut kiinnittämällä huomiota Halimaan, vai haluatko vain ohjata huomion pois Halimasta?

Kiinnitin lähinnä huomiota siihen, että yleisesti Halimasta oli keskusteltu paljon, en niinkään kehenkään yksittäiseen pelaajaan. Tuntuu, että tosi usein aktiiviset pelaajat joutuvat "silmätikuiksi" ihan vaan sen takia, että ovat aktiivisia, mikä on harmi.

Nego kirjoitti:Ja siitä puheen ollen ihmettelen Einarin sekoilua Haliman äänissä. Ariel ja Nego ei oo niminä kovinkaan lähellä toisiaan.

Hämäännyin Camin ilmaisutavan vuoksi, mutta korjasin jo virheeni. Sekä Halima että Zey ymmärsivät myöskin Camin viestin väärin, eli ennemminkin epäilisin että Cameron yrittää nyt jotenkin hämätä meitä. ;D

Lueskelin pelin uudestaan läpi, tässä vähän huomion kiinnittäneitä seikkoja:

Zeyn viestit ovat sävyltään neutraalin hyvismäisiä, mutta mulla on sellainen tunne, että ne ovat sitä aina.
Zey kirjoitti:6.päivänä täytyy viimeistään pahis lynkata, joten ihan mukavasti tässä on aikaa.

Tämä pisti silmään, koska olen huomioinut, että pahikset tykkäävät usein jutella omasta roolistaan. :D Zey myös itse myöhemmin totesi, että pahikset saattavat välillä jopa keksiä hyödyllisiä pahiksennappaamistaktiikoita saadakseen hyvispisteitä JA että pahisten on helppo jutella peliteknisyyksiä, kuten Zey omassa ensimmäisessä viestissäänkin teki. Mitään varsinaista pahiksennappaamistaktiikkaa Zey ei keksinyt, mutta informoi meitä ystävällisesti kuitenkin siitä, missä vaiheessa pahikset pitää olla lynkattuna.
Zey kirjoitti:Peliteknisyydet ovat yleensä sellaisia asioita, joista pahikset ovat napanneet kaiken mahdollisen irti. Peliteknisyydet ovat sen verran kuitenkin "itsestäänselviä", että jos jotain keksii sanoa, niin sen keksii varmasti joku muukin. Tällöin pahikselle on paljon edullisempaa sanoa asia itse, sillä parhaimmassa tapauksessa siitä voi saada hyvispisteitä, pahimmassa tapauksessa pysyy neutraalina, muttei ainakaan kukaan hyviskään saa hyvispisteitä sen asian sanomisesta. On tullut niitäkin pelejä vastaan, jossa pahis on lähtenyt ehdottamaan jotain hyvältä tuntuvaa pahistennappaus strategiaa peliteknisyyksien pohjalta ihan vain saadakseen hyvispisteitä.

Paljastitko vahingossa oman taktiikkasi pahiksena?

Halima on ollut tosi aktiivinen ja mielestäni aika perinteisen halimamainen. Kerännyt paljon huomiota itseensä ja heitellyt ahkerasti ääniäkin. Oon saanut sen kuvan, että Halima koittaa oikeasti edistää peliä ja etsiä pahiksia, joten tällä hetkellä sanoisin Haliman olevan enemmän hyvismäinen. Haliman viesteissä on jotain hassuja juttuja, mutta musta tuntuu että ne ovat sellaisia "mokia", joita hän ei pahiksena tekisi. Itseäni ehkä eniten Halimassa häiritsee se, miten anteliaasti hän jakelee hyvisviboja.

Nego
Minusta mielenkiintoinen veto se, että hän ilmoitti tykkäävänsä Tetradynamian ensimmäisestä viestistä (ja muistakin). Tämän jälkeen Tetra puolustelee Negoa pienimuotoisesti:
Tetradynamia kirjoitti:Ei niin, että Jeku mitenkään huikean epäilyttävä tuon perusteella olisi, mutta "virhe" jota hän anteeksi pyytää on pahimmillaankin olematon, mutta Negon "anteeksipyytely" on (minulle) helppo ymmärtää, eikä sillä sinällään ole mitään tekoa roolin kanssa.

Jännä myös, että Nego pitää Cameronin reaktiota Haliman äänestämisiin vahvana. Mun mielestä reaktio vaikutti aika neutraalilta, vaikken itse asiasta Camin kanssa olekaan samaa mieltä.

Jeku tuntuu kovasti soutavan ja huopaavan viesteissään - "näin mutta noin mutta toisaalta ja en tiiä", esim.
Jeku kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen..

Jeku kirjoitti:Eli siis ymmärrän Haliman nopean äänen, koska jostain on kuitenkin pakko aloittaa, ite näkisin ehkä Haliman äänen jonkinlaisena "ensimmäiseen mahdolliseen kohteeseen" tarttumisena, omaan korvaan kuulostaa ehkä vähän nopealta äänestää yhden sanan perusteella, hm.

Vähän tällaista virkkeen aikana pohdiskelua ja vähän pyörretään omia mielipiteitä ja tuodaan molempia kantoja esiin. Tuntuu vähän siltä, ettei Jeku uskalla ilmaista mielipiteitään - ehkä, koska ei halua kiinnittää huomiota itseensä?

Blckter
Blckter kirjoitti:Olen ensimmäistä kertaa mukana joten älkää ihmetelkö mitä täältä tulee :)

Joku tämän jo huomasikin, mutta tästä tulee vähän sellainen fiilis, että pedataan jo valmiiksi omia pahismokia. Blckter ei ole tämän jälkeen avainnut sanaista arkkuaan, säikähditkö saamaasi huomiota?

justy
justy kirjoitti:Halima sai vähän kyläläispisteitä vapaamuurareiden selittämisestä. Pahis olisi voinut hyvin odottaa ja katsoa jos vapaamuurari vahingossa paljastaa itsensä. Pisteitä ei tule paljon, koska haliman tuntevat hyvikset saattaisivat epäillä häntä jos hän ei olisi auttanut vapaamuurareita heti ekassa viestissään.

Vähän tikusta revittyä asiaa. Mun mielestä vapaamuurareiden selittäminen ja pelitekninen keskustelu heti alkuun on yksinkertaisesti vain helppo tapa aloittaa, oli sitten hyvis tai pahis.
Muutenkin justy jakelee ekassa viestissään lähinnä auliisti hyvisviboja, mikä on pahikselle toki helpompaa kuin pahisvibojen antaminen, kun tietää ketkä ovat hyviksiä, eikä halua jakaa pahistovereilleen pahisvibaa. Aika turvallinen aloitus siis siinä mielessä. Justy tosin heitti heti ekassa viestissään rohkeasti äänen, mutta sekin aika kepoinen herättelyääni(?) Arielille. Ekan viestinsä jälkeen justy on kyllä heitellyt myös epäilyjä, mutta edelleen saan jotenkin pahismaista vibaa hänestä.

Cameron
Cam kirjoitti:Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?

Tätä vähän ihmettelen edelleen, varsinkin koska Camin perustelu ei mielestäni vastannut kysymykseen. Oon samaa mieltä siinä, ettei äänen vaihtamisessa oo järkeä ellei toinen oo ehtinyt siihen jo reagoida, mutta siinä on kyse enemmänkin siitä, ettei kannata poistaa ääntä toiselta ennen kuin siihen on reagoitu - ei niinkään siitä, kokeeko tarpeelliseksi olla koko ajan äänestämässä jotakuta vai ei. Mun mielestä on ihan perusteltua pitää koko ajan ääni jollakulla, mikäli siihen löytyy edes jonkinsorttiset perustelut. Tuntuu vähän jotenkin väkinäiseltä huomiolta Cameronilta.

Laskelmieni mukaan edelleen heräämättä ovat Lenune, Vampire ja dzinni. :(

Tää nyt ei ollut sellainen perinteinen listaus, jossa käsittelen kaikki pelaajat erikseen, vaan lähinnä mieleen tulevia huomioita pelin läpi lukaistessa. Aika moni ei vielä kunnolla ole avannut omaa peliään, joten siinä mielessä nää on aika pienestä otoksesta tehtyjä huomioita. Tällä hetkellä kuitenkin pahismaisesti silmään pistävät Zey, Jeku, Blckter, Nego, justy ja Cameron.

++Blckter voisi tulla kertomaan oman näkökantansa.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 30.05.2017 19:12:02

Halima kirjoitti:Joka tapauksessa sekä Blckterillä että jiikarella oli jossain määrin pahismainen aloitus mun mielestä. Tulkaapa juttelemaan lisää niin teistä voi saada jotain selkoa!

Meiz kirjoitti:Oon tässä samoilla linjoilla ja oma ääni olisi tällä hetkellä menossa jiikaren suuntaan näistä kahdesta mainitusta.

Halima ja Meiz kiinnittivät molemmat huomionsa jiikareen.

jiikare kirjoitti:Tuntuu että aktiiviksemmat koittaa saada nyt käännytettyä huomiota nyt meihin seurailijoihin(?). Itseni ainakin sellaiseksi tällä hetkellä lasken niinkuin ensimmäisessä viestissänikin mainitsin. Toki voipi olla, että halima ja meiz koittaa vain saada meitä sitten kirjoittelemaan enemmän :)

Zey ja einari tuossa avasivatkin jo paljon omia epäilyjäni mitä itse en osannut lähtä kyseenalaistamaan. Tästä syystä saan heistä hyvisvibaa jonninverran. Tosin täysin hiljaisten ja kaltaisteni seurailijoiden kommentit kiinnostavat. Auttaisiko etenemään ++Blckter Katsotaan mitä sieltä tulee.

Tämän jälkeen jiikare pompsahti esiin melko ristiriitaisella viestillä, ja heitti äänensä Blckterille. Tästä tulee sellainen fiilis, että jiikare säikähti saamaansa huomiota ja tuli nopeasti antamaan äänen kanssaan epäilyjä saaneelle pelastaakseen itsensä. Lisäksi jiikare toteaa ensin aktiivisten yrittävän käännyttää huomion seurailijoihin, mutta sen jälkeen sanoo itsekin haluavansa hiljaisten ja seurailijoiden kommentteja ja äänestää melko hiljaiseksi jäänyttä Blckteriä.

--Blckter

++jiikare


[OFF]Halimalle oon valmis antamaan täysin varauksettoman hyviksen leiman ja nostamaan hänet ylimmälle kultatuolille, sillä hän linkkasi keskusteluun DANNYÄ. <3___<3[/OFF]

Halima kirjoitti:Eli loogisesti tästä päästään sellaiseen ajatuskulkuun, että meidän kannattaa pitää kylä mahdollisimman vahvana mahdollisimman pitkään. Jos lynkataan kaikki vahvat pelaajat pois pelistä jo ensimmäisinä päivinä, pelin ratkaisijoiksi jäävät ne hiljaiset ja aloittelijat.

Musta tässä on nyt ehkä vähän jännä ajatuskulku. Oon siitä samaa mieltä, että antiaktiiviset pelaajat tekevät pelille hallaa, mutta mun mielestä aloittelijoita ei voi niputtaa tuohon samaan kastin. Aloittelijuus ei mitenkään tarkoita sitä, etteikö voisi olla hyvä ja pelille hyödyllinen pelaaja. Ja peliä on pelattu sen verran vähän, että tällä hetkellä hiljaiset voivat vielä aktivoitua. :) Siitä oon kyllä samaa mieltä, että myös aloittelijoita ja hiljaisia voi ja kannattaa ahdistella ihan yhtälailla kuin kokeneempia ja äänekkäämpiä.

Vampire ihmettelee ekassa viestissään paljon pelaajien nopeaa hyvis- ja pahisvibojen heittelyä ja tuntuu korostavan sitä, että tarvitsee itse enemmän aikaa mielipiteiden muodostamiseen. Kuitenkin hän päätyy heittämään viestinsä lopussa äänen Halimalle, vaikkei ole edes vielä lukenut siihen asti käytyä peliä kokonaan läpi...? Muutenkin Vampiren huomio on aika paljon Halimassa.

Blckter kirjoitti:Jatkan lukemista ennenkuin alan ketään nimeämään pahikseksi/äänestään

Tulisitko pian kertomaan mielipiteitäsi? :)

Justylta hyvä idea heitellä kysymyksiä, joilla pyrkii yleisesti herättelemään hiljaisia. Toivottavasti näihin joku innostuisi vastailemaan. :) Voi olla että suoraan henkilölle suunnatut kysymykset (ja äänet) toimivat parempina herätyksinä. Huomioni kyllä kiinnittää "Miten luulet että pahis käyttäytyisi tässä pelissä?" -kysymys. Siitä, että tuota kysymystä moni pelissä pohtii ääneen, on hyötyä pahiksille, sillä näin nämä osaavat vältellä muiden mielestä pahismaista käytöstä. Tietysti voisi olla kätevää ujuttaa kysymyspatteriinsa yksi itselle hyödyllinen kysymys...

Vampire kirjoitti:
einari kirjoitti:Kiinnitin lähinnä huomiota siihen, että yleisesti Halimasta oli keskusteltu paljon, en niinkään kehenkään yksittäiseen pelaajaan. Tuntuu, että tosi usein aktiiviset pelaajat joutuvat "silmätikuiksi" ihan vaan sen takia, että ovat aktiivisia, mikä on harmi.

Mistä siun mielestä sitten pitäisi keskustella? Odottaa jossain nurkassa ja toivoa, että ne hiljaisemmatkin maagisesti tulevat puhumaan?

Sanoin tätä ennen siis:
einari kirjoitti:Halima on ollut aktiivinen ja kerännyt sen vuoksi aika paljon huomiota. Tämä on tietysti luonnollista, koska enemmän viestejä -> enemmän materiaalia, johon tarttua, mutta tähän on myös helppo muiden piiloutua.

Eli on toki luonnollista, että Halima saa paljon huomiota, koska on aktiivinen, mutta olisi hyvä muistaa, että osa siitä huomiosta johtuu nimenomaan siitä, että Halima on aktiivinen - ei välttämättä tämän roolista. Koen myös, että Halima on aktiivisuutensa ja aika erikoisen pelityylinsä takia aika helppo kohde.

Vampire kirjoitti:
einari kirjoitti:Mitään varsinaista pahiksennappaamistaktiikkaa Zey ei keksinyt, mutta informoi meitä ystävällisesti kuitenkin siitä, missä vaiheessa pahikset pitää olla lynkattuna.

Ei ole keksinyt kukaan muukaan, mutta et tartu siihen. Toki nimenomaan Zey oli se, joka informoi koska on pakko osua, mutta en näe sitä yksityiskohtana, joka velvoittaa keksimään keinon saada pahikset kiinni. Kenties sinulla on jokin idea pahisten nappaamiseksi, kun kerran sitä yrität vaatia muilta?

En vaatinut Zeyltä pahiksennappaamistaktiikoita. Zey sanoi omassa viestissään "On tullut niitäkin pelejä vastaan, jossa pahis on lähtenyt ehdottamaan jotain hyvältä tuntuvaa pahistennappaus strategiaa peliteknisyyksien pohjalta ihan vain saadakseen hyvispisteitä." Toisessa viestissään Zey huomautti siitä, että pahis on napattava viimeistään kuudentena päivänä. Linkitin nämä asiat yhteen: Zey sanoi ensin, että pahiskin saattaa tuoda peliin hyvän pahistennappausstrategian saadakseen hyvispisteitä, ja toi sitten pahistennappaamiskeskustelun kannalta hyödyllisen asian esiin eli sen, että viimeistään kuudentena päivänä pitää saada napattua pahis.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 31.05.2017 17:29:15

justy kirjoitti:Ääni Blckerille ihmetyttää. Ilmeisesti sen tarkoituksena on kannustaa aktiivisuuteen (ns. whip vote), mutta eikö olisi enemmän aihetta piiskata vaikkapa Jekua, Negoa, Arielia tai Meiziä, jotka eivät ole vastanneet kysymyksiisi?

(on mahdollista että osa on vastannutkin, luen nimittäin nyt ketjua kirjoittajien mukaan järjestettynä. Mutta ainakaan einari ei ole näitä vasatuksia noteerannut omissa posteissaan).

En yleensä noteeraa saamiani vastauksia sen enempää, ellei niistä ilmene lisäkysymyksiä. Mielestäni kaikki ovat vastanneet esittämiini kysymyksiin, paitsi Jekulta en ole saanut vastausta tähän:
einari kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Eli siis ymmärrän Haliman nopean äänen, koska jostain on kuitenkin pakko aloittaa, ite näkisin ehkä Haliman äänen jonkinlaisena "ensimmäiseen mahdolliseen kohteeseen" tarttumisena, omaan korvaan kuulostaa ehkä vähän nopealta äänestää yhden sanan perusteella, hm.

Lisää soutamista ja huopamista. Ymmärtää Haliman nopean äänen, mutta kuitenkin ehkä vähän nopeaa äänestää yhden sanan perusteella, ehkä. Mihin suuntaan siis kallistut? Ymmärrätkö Haliman äänen vai pahistuttaako sittenkin?

Tämän kysymykseni jälkeen Jeku on käynyt vain nopeasti piipahtamassa ja vedonnut koulukiireisiin (ihan validi syy kyllä), joten oletin, ettei hän ole vielä ehtinyt lukea peliä kunnolla läpi. Jekun pohdintoja olisi kyllä mukava kuulla, toivottavasti löydät jostain aikaa pelille. :)

Justylta hyvä listaus pelaajista. Suurin osa jäi neutraaleiksi, jonkinsorttisia hyvispisteitä saivat einari (eli mää), Halima, porkkana ja Vampire, ja pahispisteitä vain Nego ja Cameron. Ymmärrän, että tässä vaiheessa suurin osa jää neutraaliksi, mutta pahiksia on kuitenkin neljä kappaletta. Kenet yhdistäisit esim. äänestämäsi Camin pahistovereiksi?

Kiva että Lenune heräsit! Innolla odotan millaisia ajatuksia sieltä tulee, kun Lenune pääsee ikään kuin "puhtaalta pöydältä" lukemaan koko pelin läpi.

jiikare kirjoitti:Tämä blckterin ääni oli tosiaan täysin herättelyääni, joka tuskin jää voimaan loppuun asti. Tässä äänessä oikeastaan komppasin sinun aiempaa kirjoittamaa (Haluaako Blckter jo valmiiksi turvata selustaansa siltä varalta, että haparoi pelissä mahdollisen pahikseuden takia?) ja haliman hiljaisten herättelyä.

Blckter kävi heräilemässä, millaisen fiiliksen sait hänen viestissään? Sanoit, että ääni jää tuskin voimaan loppuun asti, muttet ottanut sitä pois, vaikka Blckter heräsi?

Tää hiukan ristiriitainen viesti mua vielä ihmetyttää:
jiikare kirjoitti:Tuntuu että aktiiviksemmat koittaa saada nyt käännytettyä huomiota nyt meihin seurailijoihin(?). Itseni ainakin sellaiseksi tällä hetkellä lasken niinkuin ensimmäisessä viestissänikin mainitsin. --- Tosin täysin hiljaisten ja kaltaisteni seurailijoiden kommentit kiinnostavat.

(Poistin välistä tavaraa ja korvasin --- -merkinnällä, tuossa ei siis ole jiikaren koko viestiä.)
Sain tästä viestistä sen kuvan, että kritisoit huomion kääntämistä hiljaisiin. Kuitenkin päädyit tämän jälkeen itse herättelemään hiljaisia ja antamaan äänen Blckterille. Onko mielestäsi hyvä vai huono asia, että aktiiviset yrittävät käännyttää huomiota seurailijoihin?

jiikare kirjoitti:Haluaisin toisenkin aloittelijan tänne kirjoittelemaan. Tämä elävöittäisi ketjua hiukan, ettei olisi pelkästään kokemuksen ääntä täällä.

Se on kyllä totta, että on kiva että pelissä on aloittelijoitakin kirjoittelemassa, tulee erilaista näkökulmaa. ^_^

Halimalta myöskin kokoavaa viestiä. Huomioit, että sekä dzinniltä että Lenunelta oli tullut vasta yksi viesti, joista ei voi vielä paljoa päätellä. Kuitenkin Lenune on keskikastissa ja dzinni lievästi epäilyttävä. Miksi?

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Eniten huomiota Halimassa ja vähän ihmettelen viestien sävyn perusteella miksei Zey ole vielä Halimaa äänestänyt.

Koska en ole varma vielä siitä, haluanko äänestää Halimaa.

Tarkoitatko siis, ettet ole ihan varma äänestätkö ylipäänsä, vai että äänestätkö Halimaa vai jotakuta muuta? Onko Halima kuitenkin ykköskohteesi tällä hetkellä?

Blckter kirjoitti:Tuntuu ikävältä tämä hiljaisten ahdistelu mutta kyllähän sillä toisaalta saadaan porukkaa hereillä paremmin.

Niin, siinä on just se että jos joku ei puhu pelitopicissa mitään, ei hänen roolistaankaan voida tehdä mitään arvauksia. Sitä parempi mitä enemmän puhutaan, sillä sitä enemmän on materiaalia, josta tehdä päätelmiä.

Blckter kirjoitti:Meizin käpylehmä oli kyllä loistava aloitus. Hyvis viboja tuli...mutta eikö tämä olisi pahiksena loistava veto. Aika turvassa saa olla.

Oliko käpylehmä todella niin hyvisviboja jakava veto? Miksi annat Meizille hyvisviboja tästä?

Anblick kirjoitti:Mä en yleensäkään haluaisi äänestää kesken päivän (jos ei lasketa herättelyääniä), kun asioista voi vielä keskustella rauhassa. Toki äänen voi vetää takaisin, mutta en henk.koht. piittaa näin toimia.

Eikö äänestämisellä just nimenomaan saa reaktioita aikaan? Lisäksi äänestämällä aikaisin on äänen kohteella enemmän aikaa reagoida, jolloin ei tule esim. vahingossa lynkattua erikoishahmoa.

Anblickiltä vähän puolivillainen viesti, ensin vähän kumotaan aiempia epäilyjä (Halima ja justy), sitten ääni jiikarelle aiempien epäilyjen perusteella, ja epäilyttävä on myös Nego, mutta kyseessä voi olla myös hänelle luonteenomainen pelityyli. Halima vibattaa sekä hyvis- että pahismaisesti? Ymmärrän, ettei tässä vaiheessa ole vielä kovin vahvoja epäilyjä, mutta tuntuu ettet uskalla oikein kunnolla epäillä ketään? Ja tsemppiä muuttohommiin! :D

porkkana kirjoitti:Näkyvä ja joukosta erottuva pelityyli saa kyllä epäilemään pahikseksi, mutta en ainakaan vielä olisi lynkkaamassa Halimaa.

Millä perusteella tää saa epäilemään pahikseksi? Eikö näkyvä ja joukosta erottuva pelityyli ole nimenomaan pahikselle epäedullinen?

Vampire kirjoitti:Toisaalta myös koen vähän koomisena sen, että ekana päivänä ollaan odottamassa selkeitä koonteja mielipiteistä ja ollaan melkein sitä mieltä, että koonnin tekemättä jättäminen vähentää pelaajan hyvismäisyyttä.

Kuka tällaista on vaatinut? En muista muuta kuin Haliman aika kepeään sävyyn todenneen, että olisi kiva saada Vampirelta jotain kokoamisia omien viestiensä loppuun. Sinänsä hyvä pointti kyllä siitä, että listaukset ovat välillä vähän "tyhjää täynnä" kun yritetään väkisin laittaa mielipide kaikista pelaajista, joista ei välttämättä sitten olekaan mitään mielipidettä. (Tunnistin heti itseni tästä. :D) Toisaalta on kuitenkin hyvä pyrkiä pohtimaan kaikkia pelaajia, koska kuka tahansa voi olla pahis.

Vampire kirjoitti:Mua vaan jotenkin turhauttaa aina nää viestien fiiliksiin tai sävyihin pohjautuvat epäilyperusteet tai vibatteluperusteet, koska mistäs pirusta mä ne tunnistaisin! En yhtään mistään :D

Toisaalta sulla on ihan erilainen näkökanta viesteihin siinä mielessä, että kukaan ei esim. pysty hämäämään sua kirjoittamalla kepeällä sävyllä. Pystyt paremmin keskittymään viestien sisältämään asiaan. :D
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 04.06.2017 23:50:18

Huomenta! En oo valitettavasti ehtinyt koneelle muutamaan päivään, mutta täällä ollaan edelleen. ^_^ Mulla alkaa ens viikolla työt ja sen lisäks tarvis lukea vielä viimisiin tentteihin, mutta yritän parhaani mukaan ehtiä tännekin horisemaan. Haluaisin saada pelin luettua kunnolla kokonaan läpi ja koottua paremmin ajatuksiani pelaajista.

Zey kirjoitti:einari on aikalailla hajuton ja mauton. Ainoa, mikä ehkä hieman häiritsee hänessä, on se, miten helposti hän tuntui luokittelevan Haliman hyvismäisiin (sano jopa Haliman olevan perinteisen halimamainen, mikä tässä pelissä ei musta kyllä pidä paikkaansa). Omaan silmään Halima on pelannut kuitenkin niin häiritsevää peliä, että sikäli mietityttää onko einari oikeasti sitä mieltä, että Halima on perinteisen halimamainen vai onko Haliman hyvismäisyyteen jokin muu syy.

Sanoin tän aika alkuvaiheessa peliä. Lähinnä tarkoitin sillä sitä, että Halima lähti tosi aktiivisesti ja innokkaasti liikkeelle, kuten mun mielikuvani mukaan yleensäkin. En oo myöskään pelannut viime aikoina hirveästi, joten mitenkään kovin vahvaa kuvaa mulla ei ole kenenkään tavallisesta pelityylistä - se kun on saattanut muuttuakin vuosien varrella. :D

Zey kirjoitti:Muiden hyvisvibattelujen kritisoimisesta saan varovaista hyvistunnetta Tetradynamiasta

Miksi? Ovathan täällä muutkin kritisoineet hyvisvibatteluja..?

mllna kirjoitti:Mulla ei oikeestaan ole Negon viestien sisältöön hirveän rakentavaa mainittavaa, enemmänkin juuri sävyyn. Hieman syytteleväänkin sellaiseen. Useammassa viestissä Nego on miun mielestä vastaillut melko kärkkäästi asioihin, joihin en itse näe syytä. Se nyt ei välttämättä ole mikään oikea peruste, siksipä tuntuukin jotenkin pahalta äänestää vaan tuntuman pohjalta, onks pakko, jos ei taho? Veikkaan, että Negolla ei ole kauheasti mainittavaa mun pelistä kun materiaalia niin vähän on ollut tarjolla miun osalta tarjolla..

Mutta menköön nyt kumminkin.

++Nego

Toisaalta mulla hieman mietityttää, että kaikki ketä on Negoa äänestäneet, ovat saaneet jossakin vaiheessa pelia pieniä pahisvivahteita miun mielissä.. hmm..

Soutamista ja huopaamista, ääni Negolle, lisää soutamista ja huopaamista. Miksi päädyit kuitenkin äänestämään Negoa?

Anblick kirjoitti:Itse kuitenkin jatkaisin eilisellä linjalla ja äänestäisin jiikaretta, vaikka saisi valita listan ulkopuoleltakin.

Miksi?

Zey kirjoitti:Anblick on muuten neutraali, mutta mikäli Halima paljastuu pahikseksi, niin voisin kuvitella Anblickin olevan toinen.

Miksi?

Zey kirjoitti:einari on lievästi pahismainen, tuon Halima hyviksenä pitämisen kanssa. Musta toi hyvis statuksen Halimalle anto oli vain liian helposti tehty, eli joko a)Haluaa kenties näin erottua massasta, kun muut tuntuvat empivän Haliman suhteen ja mikäli Halima kuolisi ja paljastuisi pahikseksi tai b)einari tietää Haliman hyvikseksi ja tämän takia päätti pitää Halimaa hyvismäisenä, jotta mikäli Halima jossain vaiheessa lynkataan, niin hän voi saada hyvispisteitä siitä, ettei ollut mukana (tai ainakaan huomio ei kiinnity häneen, mikäli seuraavana päivänä pohditaan Haliman lynkkaajia).

Mä en varsinaisesti oo laittanut Halimaa mihinkään hyvis-kastiin, vaan oon kyllä sitä mieltä, että Halima voi olla pahiskin. Oon saanut Haliman pelityylistä hyvisvibaa, koska hän on ollut jotenkin niin välitön ja innokas, ja sen lisäksi aika huomiota herättävä - tiedostan silti, että Halima voi olla myös hyökkäävämpää pelityyliä kokeileva pahis. Koen kuitenkin, että Halima on helppo kohde ja lisäksi sellainen kohde, joka saa paljon huomiota itseensä toiminnallaan, ja näin ollen voi ikään kuin peittää muut pelaajat - on helppo jäädä keskustelemaan vain Halimasta, koska tästä materiaalia riittää. Ihan tiedostaen jätin Haliman vähän vähemmälle huomiolle, koska koin, että muut pelaajat kyllä hoitivat hänen hiillostamisensa. :D

Ihmettelen myöskin, miten ollaan päästy tästä tilanteesta:
Zey kirjoitti:No niin, sainpas tämän viimein valmiiksi! Itsellä pahismaisimmat kolme pelaajaa menevät tässä järjestyksessä: Halima, Nego ja Cameron.

siihen, että olenkin yhtäkkiä pahismaisimpien joukossa, vaikken ole välissä kirjoittanut yhtään viestiä. :D Totesit samassa viestissä "einari on aikalailla hajuton ja mauton. Ainoa, mikä ehkä hieman häiritsee hänessä, on se, miten helposti hän tuntui luokittelevan Haliman hyvismäisiin". Tuossa on vielä "ainoa, mikä EHKÄ HIEMAN häiritsee", mutta tän päivän viesteistäsi oon saanut sen kuvan, ettei enää niin pienesti häiritse. Tuli jotenkin sellainen kuva, että nyt kun Nego paljastui hyvikseksi, Zey tarvitsi nopeasti jonkun tilalle.

mllna kirjoitti:Tässä on hieman tullut vietettyä suruaikaa, kun tuli itsekin äänestettyä hyvistä :( Ja Vampiren menetys tuntuu pahalta, varsinkin kun itse miettii omaa asemaa, joka kuitenkin koetaan suhteellisen selkeästi hyvikseksi. Näinköhän seuraavana yönä tulee itse katoamaan kartalta.. Ptäisiköhän tässä siis alkaa ihan himpun herättämään epälyksiä (sitä kyllä taisin esim. Anblickissä tehdäkin) omasta hyvyydestään kuitenkin?

Menee kyllä aika vahvan "hyvistelyn" puolelle tämä. Oman hyvikseytensä alleviivaaminen on yleisesti pahismaisena pidetty juttu, jota oppii enemmän pelatessaan välttämään, oli rooli mikä hyvänsä, mutta mllna pelaa ensimmäistä peliään, ja voisi näin ollen sortua pahiksenakin tällaiseen mokaan.

Blckter kirjoitti:Teen nyt tuon äänestyspakon edessä ensimmäisen äänestyksen
++Cameron

Ääni täytyy boldata, että se lasketaan. :)
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 05.06.2017 10:53:14

justy kirjoitti:Onko sulla einari (tai muilla) jotain perustetta sanoa että olisi todennäköisempää että itseään hyvikseksi kutsuva on pahis kuin hyvis?

Mä koen, että se on pahikselle tosi houkuttelevaa lähteä hyvistelemään, ja saattaa tuntua hyvältä taktiikalta. Kaikki haluavat vaikuttaa hyviksiltä, mutta pahiksilla siihen on kovempi paine. Lisäksi pahisten on periaatteessa hyviksiä vaikeampi vakuuttaa hyvikseyttään pelaamisensa kautta, koska, no, ovat pahiksia (:D), joten on tarvetta avulle. Siksi näen hyvistelyn jossain määrin enemmän pahismaisena kuin hyvismäisenä. Aina siihen ei tule edes kiinnitettyä huomiota, mutta mllnan tapauksessa pisti silmään se, miten pitkät pätkät hän höpisi hyvikseytensä puolesta.

Mllnassa huomion kiinnittää myös se, ettei hän osaa perustella epäilyjään, vaan epäilee jotakuta, ja perusteluja kysyttäessä toteaa että jaah, enpä osaa yhtään enää sanoa. Luulisi, että jos joku oikeasti epäilyttää, siitä jäisi jonkinlainen muistijälki? Pahista sitten taas ei oikeasti epäilytä kukaan, joten silloin on ymmärrettävää, ettei aiemmille epäilyille osaa keksiä perusteluja.

Justyn kokoomaviesti eilisen äänistä on hyödyllinen, tosin käsittää vain illan, jolloin nyt hyvikseksi paljastunut Nego on ollut koko ajan tippumisvaarassa. Nego, jiikare ja Blckter olivat tosin aluksi tasoissa (kaikilla 2 ääntä), sitten Zey tuli äänestämään Halimaa, ja laittoi tämänkin samaan kahden äänen kastiin. Tämän jälkeen justy siirsi äänensä Cameronilta Negolle, jolloin Negolla oli kolme ääntä. Tässä voisi siis olla jiikaren, Blckterin tai Haliman pelastusyritys (tai siis yritys saada pahistoveri varmemmille vesille). Zeyta en usko äänestyksen perusteella Haliman pahistoveriksi, koska hän laittoi Haliman vaaravyöhykkeelle.

Tän jälkeen lähtikin pienimuotoinen Nego-massaus, johon on ollut helppo lähteä mukaan. Dzinni ja mllna ovat tarttuneet tähän helppoon kohteeseen. Kuten justy jo huomioikin, Mursumus kävi viimeiseksi heittämässä vielä äänen Cameronille, joka ei ollut lähelläkään putoamista. Ääni oli siis aika turha.

Kokoanpas tähän vielä äänestyksen ennen justyn listausta.

28.5.:
14:14 Halima heitti pelin ekan äänen Jekulle, koska tämä selitteli liikaa.
20:04 justy äänesti Arielia, joka oli esittänyt vain yhden kysymyksen ja kadonnut.
20:32 Halima poisti äänensä Jekulta, joka ei vaikuttanut yhtään pahikselta jatkoviesteissään ja äänesti Negoa, joka pyyteli jo etukäteen anteeksi.
Tilanne:
1 Ariel (justy)
1 Nego (Halima)

29.5.:
11:08 Halima poisti äänensä Negolta ja siirsi sen justylle, jolta oli tullut enemmän epäilyttävää asiaa.
12:21 Nego yritti äänestää einaria, koska einari sekoili Haliman äänissä. (Ääntä ei laskettu.)
18:35 einari äänesti Blckteria ja herätteli tätä vastaamaan saamiinsa epäilyihin.
21:36 jiikare äänesti Blckteria, ilmeisesti koska hiljaisten kommentit kiinnostivat.
22:19 Vampire äänesti Halimaa monesta syystä, esim. liian herkät vibattelut.
Tilanne:
2 Blckter (einari, jiikare)
1 Ariel (justy)
1 justy (Halima)
1 Halima (Vampire)

30.5.:
11:54 justy poisti äänensä Arielilta, koska tämä ei ollut rikkinäisen koneensa vuoksi päässyt vastaamaan, ja siirsi sen Cameronille esim. paniikinomaisen puolustelun takia.
14:37 Nego äänesti dzinniä ilmeisesti herättelynä.
15:10 Halima poisti äänensä justylta, koska ei nähnyt tätä enää pahismaisena.
15:32 Cameron äänesti Negoa, esim. koska tämä tarttui helppoihin kohteisiin.
20:12 einari poisti äänenstä Blckterilta ja siirsi sen jiikarelle, joka oli äänestänyt Blckteria kummallisin perusteluin.
23:01 Halima äänesti Negoa esim. koska anteeksipyytelyt ja outo herättelyääni dzinnille.
Tilanne:
2 Nego (Cameron, Halima)
1 Blckter (jiikare)
1 Halima (Vampire)
1 Cameron (justy)
1 dzinni (Nego)
1 jiikare (einari)

31.5.
08:25 Meiz äänesti Tetradynamiaa, koska tämä ei ollut kommentoinut mitään peliin liittyen.
10:36 Anblick äänesti jiikarea, koska tämä äänesti Blckteria oudoin perustein.
15:56 Nego poisti äänensä dzinniltä, jonka viesti äänen jälkeen ei herättänyt viboja suuntaan eikä toiseen.
Tilanne:
2 Nego (Cameron, Halima)
2 jiikare (einari, Anblick)
1 Blckter (jiikare)
1 Halima (Vampire)
1 Cameron (justy)
1 Tetradynamia (Meiz)

1.6.
12:00 Nego äänesti Blckteria, koska tämä antoi Meizille hyvisvibaa käpylehmäkuvan perusteella.
Tilanne:
2 Nego (Cameron, Halima)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Blckter (jiikare, Nego)
1 Halima (Vampire)
1 Cameron (justy)
1 Tetradynamia (Meiz)
---> Loput koottuna justyn viestissä.

Koitin tiivistää tuohon vähän myös ihmisten äänilleen antamia perusteluja, lähinnä että näkee, onko ääni herättelyääni/perustuuko johonkin epäilyihin. Pahoitteluni jos joku kokee että tein hänen perusteluilleen vääryyttä. :D

Noista ihan alun äänistä ei oikeastaan voi pahemmin tehdä tulkintoja, koska ne ovat vahvasti herättelyääniä, eivätkä todennäköisesti johda kys. henkilön putoamiseen. Eka huomion kiinnittävä ääni on tuo jiikaren ääni, jonka hän heitti herättelymielessä(?) Blckterille aika pian sen jälkeen, kun olin äänestänyt Blckteria. Tässä vaiheessa putoamisvaarassa oli Ariel, mutta jiikaren ääni siirsi putoamisvaaraan Blckterin. Mitään todellista putoamisvaaraa tuossa vaiheessa ei ollut kenelläkään, mutta uudelle pelaajalle on saattanut kuitenkin tulla paniikki putoamisvaarassa olleen pahiskaverin puolesta? Eli tämä linkittäisi siis jiikaren ja Arielin.

Poistin ääneni Blckterilta, mutta tämä jäi edelleen putoamisvaaraan, kunnes Halima äänesti jo yhden äänen omaavaa Negoa, joka siirtyi puolestaan putoamisvaaraan. Anblickin ääni jiikarelle siirsi tämän samaan tilanteeseen (2 ääntä).

Äänestysten perusteella mahdollisia pahispareja:
jiikare-Ariel
Halima-Blckter
justy-jiikare
justy-Blckter
justy-Halima

Äänestyksen perusteella todennäköisesti eivät pahiksia yhdessä:
jiikare-Blckter
jiikare-Anblick
Zey-Halima

Nää siis tosiaan pohdintoja ihan vaan eilisen äänestyksen perusteella. Noi mahdolliset pahisparit on ehkä vähän hataria, niistä vahvin epäily mulla syntyi tuosta jiikare-Arielista, koska jiikaren ääni Blckterille oli vähän kummallinen ja sille mahdollinen selitys olisi se, että jiikare panikoi putoamisvaarassa olevan pahistoverin puolesta. Noista epätoidennäköisistä pahispareista mulla on vähän varmempi kutina.

Tässä oli lähinnä kiinnitetty huomio siihen, ketkä oikeasti vaikuttivat äänestystilanteeseen. Pahikselle voisi toisaalta olla hyödyllistä pysytellä tuulen alapuolella, ja antaa ääniä, joilla ei ole suurta merkitystä äänestystilanteen kannalta - mutta kuitenkin äänestää, ja vaikuttaa näin hyödylliseltä. Jossain määrin turvallisilla vesillä pysyttelivät ainakin dzinni ja mllna, jotka äänestivät jo putoamisvaarassa olevaa Negoa päivän loppupuolella, sekä Mursumus, joka äänesti päivän lopulla Cameronia, mikä ei keikauttanut äänestystä oikein mihinkään suuntaan.

Kaikista turvallisimmilla vesillä ovat ne, jotka eivät äänestäneet eilen ollenkaan, eli Blckter, Lenune, Jeku, Ariel ja porkkana.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 10.06.2017 22:39:20

Moikka! Pahoittelut siitä että oon ollut niin hiljainen, alko tosiaan kesätyöt tällä viikolla ja kaiken muun ajan oon käyttänyt vikaan tenttiin lukemiseen. Mut nyt on viikonloppu vapaata ja tentti lusittu, joten yritän saada teidät kiinni (höhöhöö). Luen nyt ensin viime viestini jälkeen tulleet viestit ja kirjoitan huomioni niistä, sen jälkeen teen kokoavamman viestin.

Mursumus kirjoitti:Itse tulkitsin tilanteen niin, että Nego tulisi kuolemaan joka tapauksessa, koska hänellä oli niin paljon ääniä (neljä sillä hetkellä kun aloin kirjoittamaan, ja viides ääni tuli postini kirjoittamisen aikana) ja koska joskus noin 20:40 aikoihin foorumin alapuolella siihen aikaan luki, että tällä hetkellä sivustoa lukee Mursumus ja 2 vierailijaa. Sen lisäksi päivä oli päättymäisillään kun aloitin kirjoittamaan viestiä. Tämän takia en ajatellut, että "Kenet jo ääniä saaneista mieluiten lynkkaisin, ja miten voin vaikuttaa lopputulokseen?" vaan "Kuka on epäilyttävin, niin äänestän sitä".

Tää siis puolustautumista Cameronille annettuun "turhaan" ääneen, joka minustakin vaikutti epäilyttävältä. Mielestäni kuitenkin aidon oloista puolustautumista Mursumusilta.

Zey kirjoitti:Miksi koet Haliman olevan helppo kohde? Vain koska hän on aktiivinen? Halima ainakin omaan silmään lähti aika aggressiivisesti puolustautumaan siinä hyvisviba jupakassa, mikä voisi saada monen uudemman tai varovaisemman pelaajan harkitsemaan tarkemmin, lähteekö Halimaa epäilemään.

Palataan nyt vielä Halimaan. :D Helpolla kohteella tarkoitin sitä, että Halima oli aktiivinen ja touhusi paljon -> hänen viesteissään oli paljon materiaalia, johon tarttua. Ei vaatinut kovin perusteellista päänupin vaivaamista keksiäkseen Halimasta epäilyjä. En niinkään tarkoittanut sitä, että Halima olisi ollut helppo lynkattava, vaan sitä, että hänestä puhumalla oli helppo täyttää viestinsä.

Zey kirjoitti:Ihan siten hyppäsit pahismaisimpien joukkoon, että Nego kuoli ja paljastu hyvikseksi, joten en näe häntä syytä epäillä. Sä olit 1.päivänä 4.epäilyttävin, joten luonnollisesti yhden epäilyttävämmän kuollessa tulit 3.epäilyttävimmäksi. Mut joo, oot edelleen lievästi epäilyttävä.

(Tää oli suunnattu minulle, kun ihmettelin, miten olin yhtäkkiä hypännyt pahismaisimpien joukkoon kirjoittamatta välissä yhtään viestiä.)
Tän jälkeen seuraava kysymys onkin, miksi sinulla on tarve pitää juuri KOLMEN epäilyttävimmän listaa? Mikset vaan listannut saman tien kaikkia epäilyttäviä?

justy kirjoitti:
einari kirjoitti:Noista ihan alun äänistä ei oikeastaan voi pahemmin tehdä tulkintoja, koska ne ovat vahvasti herättelyääniä, eivätkä todennäköisesti johda kys. henkilön putoamiseen. Eka huomion kiinnittävä ääni on tuo jiikaren ääni, jonka hän heitti herättelymielessä(?) Blckterille aika pian sen jälkeen, kun olin äänestänyt Blckteria. Tässä vaiheessa putoamisvaarassa oli Ariel, mutta jiikaren ääni siirsi putoamisvaaraan Blckterin. Mitään todellista putoamisvaaraa tuossa vaiheessa ei ollut kenelläkään, mutta uudelle pelaajalle on saattanut kuitenkin tulla paniikki putoamisvaarassa olleen pahiskaverin puolesta? Eli tämä linkittäisi siis jiikaren ja Arielin.

Ehkä kyse on vain omasta rajatusta ymmärryksestäni, mutta epäilen ettei aloittelija välttämättä tajuaisi Arielin yhdellä äänellä olevan putoamisvaarassa.

En ihan ymmärrä, miksei tajuaisi? Äänet on kuitenkin aika selkeä asia juonittelupeleissä.

justy kirjoitti:Halima-Blckter ja justy-x -parit ovat mielestäni jo pätevämpää analyysiä. Olen jo selittänyt perusteluni Negon äänestämiselle, mutta teidän muiden näkökulmasta pahiskaverin pelastaminen on yksi skenaario joka kannattaa pitää mielessä.

Tätäkään en oikein ymmärrä. Miksi hyvis sanoisi, että "kannattaa pitää mielessä" se skenaario, että hän on saattanut lähteä pelastamaan pahiskaveria? Ei sillä, että noin olisi järkevä sanoa pahiksenakaan. Justy ikään kuin kannustaa epäilemään itseään?

Anblick kirjoitti:Päivän alussa sanoin, että epäilen edelleen eniten jiikaretta, mutta hänen täysi hiljaisuutensa tänään on syynä siihen, etten mieluusti lähtisi lynkkaamaan häntä.

(Tää viesti on toiselta päivältä.)
Miksi hiljaisuus on syy sille, ettet haluaisi lähteä lynkkaamaan? Eikö hiljaisia just nimenomaan kannata lynkata, koska näistä ei ole mitään hyötyä pelille? Ja jos jiikare on hiljaa, et voi saada parempaa vihiä hänen roolistaan muuta kuin lynkkaamalla hänet?

Meiz kirjoitti:Näiden pohjilta tekisi mieli heittää ääntä Zeylle, mutta nössönä äänestän ++Anblickia, kärjistetysti viesteistä huokuvan hyvisviban puuttumisen vuoksi.

"nössönä"? :'D Et uskaltanut äänestää Zeytä?

Sitten pääsenkin ketjun lukemisessani vihdoin tämän päivän puolelle.

porkkana kirjoitti:einarilta ei kuitenkaan ole oikein tullut epäilyjä mihinkään suuntaan pahispari-pohdinnan lisäksi, jossa siinäkään ei suoraan epäilty ketään pelaajaa eikä tämän pohjalle voi mielestäni suoraan laittaakaan epäilyksiä, ainakaan vain ensimmäisen päivän perusteella. Keitä epäilet tällä hetkellä eniten?

Haluisin lukea pelin kunnolla läpi ennen kuin lähden lynkkaamaan ketään, muuten epäilyt perustuvat vahvasti vain niihin ihmisten viimeisimpiin viesteihin ja joku, joka ei ole siinä välissä kirjoittanut mitään, pääsee pälkähästä. Tää mun pakkomielteeni kokonaiskuvasta ei oo kuitenkaan ollut nyt selvästikään kovinkaan toimiva ratkaisu, koska en oo ehtinyt kunnolla perehtymään peliin. :D En nyt sanois, etten oo epäillyt ketään, koska oon kyllä tarttunut useampaankin pelaajan, mutta ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. (Ja listaan kohta niitä epäilyttävimpiä.)

Zey kirjoitti:(tosin Jeku kai kuolikin jo)

Mä en tiedä miten tän vois ees tulkita, mutta miten niin KAI?? XD

Tääkin sanavalinta pisti silmään:
Zey kirjoitti:
porkkana kirjoitti:Tämä tuntuu jotenkin todella ristiriitaiselle. Ensin lähtisit epäilemään einaria oli Halima sitten hyvis tai pahis, mutta miten einari voi sitten olla muuten neutraali? Miksi Halima täytyy ensin lynkata, että voit alkaa epäilemään einaria?

einari voi olla muuten neutraali siten, että mikään muu juttu ei kiinnittänyt mun huomiota (katso Halimalle osoitettu vastaus). Eikä Halimaa tarvitse lynkata ensin einarin epäilemiseen, epäilenhän mä sitä nytkin? :D

"Ei Halimaa tarvitse lynkata einarin epäilemiseen, epäilenhän einaria nytkin" -> ...Halima on kuitenkin tässä vaiheessa jo kuollut.

Mllnan ääntä Camille en oikein ymmärrä.
mllna kirjoitti:Vielä nyt hiljaisista mietityttää erityisesti Cameron, einari ja Blckter, jotka ovat kuitenkin aiemmin kovastikkin kirjoitelleet. Mistä nyt hiljaisuus johtunee?

Minä ja Blckter ollaan varmastikin oltu hiljaisempia, joten pelkkä hiljeneminen ei voi olla syynä Camin äänestämiselle?

mllna kirjoitti:Cameron näköjään laittokin samaan aikaan viestiä ku mie. Ei jännästi kylläkään fooruminpohja siitä ilmottanut, niinkun normaalisti. No, vielä en vaiha ääntäni..

???
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 11.06.2017 10:11:01

Vähän kootummin mielipiteitäni pelaajista kuten menin lupaamaan. Lueskelin samalla peliä läpi virkistääkseni muistiani, mutta mikään perinpohjainen läpikäynti tämä ei ollut, yritin vain saada ajatuksiani koottua. Loppua kohden saattoi vähän puhti loppua ja ilmaisu tiivistyä. XD

Zey on ollut koko pelin ajan mukavan aktiivinen. Musta tuntuu, että alkuun Zeyn viestit oli sävyltään jotenkin sellasia hyväntuulisen neutraaleja, mutta ovat loppua kohden kääntyneet huomattavasti kärkevämmiksi ja turhautuneemmiksi, varsinkin Zeyn vastaukset saamiinsa epäilyihin. Tää muutos tapahtui niillä vaiheilla, kun Zey alkoi saada enemmän epäilyjä osakseen. Zey myöskin tarttui jotenkin tosi vahvasti Halimaan, ja olen edelleen sitä mieltä, että Halima käyttäytyi tavalla, josta on ihan liian helppo vetää pahisepäilyjä. Eli kuten jo sanoin, Halima oli helppo tarttumisen kohde, mutta niin helppo, että luulisi ainakin enemmän Haliman kanssa pelanneen pohtineen, ettei Halima ehkä käyttäytyisi näin epäilyttävästi pahiksena. TOISAALTA, jos Zey on pahis, hän tiesi Haliman hyvikseksi -> kannattaako kehittää noin huomiota herättävää fiksaatiota Halimaan?

Mua ihmetyttää muutenkin Zeyn epäilyt. Hän epäili ensin Halimaa, Negoa ja Cameronia ja totesi että minussa "ehkä hieman häiritsee" se, miten helposti luokittelin Haliman hyvismäiseksi. Negon kuoltua olin kuitenkin yhtäkkiä kolmen pahismaisimman listassa. Zey perusteli tätä sillä, että olin Haliman, Negon ja Cameronin jälkeen neljänneksi epäilyttävin. Hän ei kuitenkaan tätä ennen vaikuttanut juuri edes epäilevän minua. Mikä tarve Zeyllä oli juuri kolmen kärkeen? Zey on tähän einari-Halima-epäilykuvioon vastannut jo kymmenessä viestissä ja sadoin eri sanankääntein (:D), mutta en ole saanut näistä vastauksista mitenkään hyvismäistä fiilistä, vaan ennemminkin vähän paniikkisen kuvan. Tuntuu että Zey on ollut välillä ihan solmussa sen kanssa, että epäilytänkö minä enemmän silloin, jos Halima on pahis vai hyvis vai epäilytänkö sittenkin koko ajan.

Meiz on myöskin ollut aktiivinen ja mukavasti pelissä kiinni. Epäilyt Zeylle siitä syystä, että Zey on niin kovasti eri linjoilla, nostattaa vähän kulmakarvoja (Meizillä oli kyllä muitakin perusteita, tää oli yksi niiden joukossa). Mun mielestä se ei oikein toimi epäilyperusteena, vaikka logiikan tavallaan ymmärränkin. Meizin äänestyskin on vähän ujonoloista (tai nössöä ;D). Toisena päivänä teki mieli äänestää Zeytä, mutta ääni menikin Anblickille nössöys-syistä. Tänään Meiz sen sijaan tuli iloisesti massaamaan Zeytä ja komppaamaan porkkanan perässä. Meiz ei siis uskalla äänestää, ellei joku muukin äänestä?

Arielilta ei oo tullut kovin montaa viestiä. Vähistä viesteistään Ariel on saanut hyvisvibaa. Hyvisvibasta oon samaa mieltä, Arielilla on napakka kirjoitustyyli ja hyviä tarttumisia. Saatuun hyvisvibaan on kuitenkin helppo turvautua ja sitten hiljentyä, Ariel on saanut olla nyt melko rauhassa.

Blckterissa huomion kiinnitti tuo "älkää ihmetelkö mitä täältä tulee", jonka voi tulkita tulevien pahismokien petailuna. Blckterin puolustautuminen saamiinsa syytöksiin ei vaikuttanut ollenkaan hätäiseltä - voisin kuvitella että aloitteleva pelaaja nimenomaan pahiksena helpommin hätääntyisi. Vähän ihmeellisiä hyvispisteitä on jaeltu Arielille rikkoutuneesta koneesta ja avatarista ja Meizille käpylehmästä..? Mun mielestä oli kyllä ihan hyvä pointti se, että mikäli Blckter olisi pahis, luulisi toverien neuvoneen tätä. Jotenkin saan Blckterin viesteistä myös hyvismäistä vibaa, pohdinnat tuntuvat osittaisesta outoudestaan huolimatta aidoilta. Tässä nopeesti viestejä läpi lukaistessa pisti tällainen silmään:
Blckter kirjoitti:Halima ja Cameron pahiksia ja joku ei aktiivisista pahiksista komppaa kolmannen äänen.

Vaikuttaa siltä, kuin Blckter luulisi pahiksia olevan kolme. Pahiksen luulisi tietävän oman joukkonsa koon?

justy on ollut aktiivisesti pelin syrjässä kiinni. Alkuun justyssa pisti silmään hänen innokas hyvispisteiden jakelunsa esim. Meizin käpylehmän perusteella. Tykkään justyn pelissä siitä, että hän on valmis muuttamaan mielipidettään, jos joku osoittaa hänen olleen väärässä. Tää voi kyllä olla pahismaistakin, mutta jotenkin musta tuntuu ennemmin, että justy on aidosti yrittänyt edistää peliä.

Mursumusissa hämmensi tuo Cameronille ekan päivän loppumetreillä annettu ääni, jolla oli häviävän pieni todennäköisyys vaikuttaa yhtään mitenkään lopputulokseen. Mursumusin puolustautuminen saamiinsa epäilyihin oli kuitenkin aidon oloista. Vähän kummallista pohdiskelua siitä, ketkä pelinjohtaja olisi valinnut pahiksiksi.

Lenune-Tinglestä ei oo vielä paljoa sanottavaa. Lenune kävi vaan heräämässä, Tingle ei ole vielä varsinaisesti päässyt peliin sisälle. Ääni justylle tuli vähän kummallisin perustein, mutta kiva, että Tingle kuitenkin teki jotain heti peliin mukaan tultuaan. En ota nyt oikein Tinglestä vielä selvää. :D

porkkana lähti aika varovaiseen juupas-eipäs-tyyliin liikkeelle, mutta on nyt myöhemmin lähtenyt rohkeammin peliin mukaan ja tänäänkin heitti ensimmäisen äänen. Porkkana on pysynyt aktiivisuudestaan huolimatta aika hyvin tuulen alapuolella, eli ei ole kerännyt kummempia epäilyjä osakseen.

Cameron on jotenkin koko ajan saanut vähän epäilyjä, muttei kuitenkaan niin paljoa, että olisi tullut lynkatuksi/ollut edes kovassa vaarassa. (?) Jotenkin oon saanut Cameronin viesteistä välillä vähän hermostunutta kuvaa. Mun huomion kiinnitti myös se, että ekana päivänä Negoa äänestäessään Cameron totesi
Cam kirjoitti:Täytyy sanoa että tuntuu jotenkin vaikeelta saada kokonaisvaltaista kuvaa kun on näin paljon keskustelua, mutta tässä vaiheessa ++Nego

mutta seuraavana päivänä Negon paljastuttua hyvikseksi
Cam kirjoitti:Olin aika varma että Nego ois ollu pahis ja pohdiskelin sille jo mahdollisia pahiskaveriskenarioita mutta pitää nyt lukea topaa uudestaan läpi ilman niitä...

eli mielipide Negosta muuttui aika radikaalistikin, koska Cam ei ollut lainkaan niin varmana lynkkaamassa Negoa, kuin myöhemmin antoi ymmärtää.

dzinni äänesti ekana päivänä Negoa, jolla oli jo useampi ääni ja joka näin ollen oli aika helppo kohde. Dzinni on pysytellyt aika sivussa, mutta käynyt aina välillä tökkimässä muita pelaajia ja puolustautumassa.

Tetradynamia-Herkkuoonesta on vaikea sanoa kauheasti mitään, koska materiaalia ei ole. Pidän oikeastaan hyvin mahdollisena, että Tetra pudottautui pahisroolin vuoksi (musta tuntuu, että hän on tehnyt niin aiemminkin?) ja Herkkuoone on hiljainen senkin takia, että pahiksena on vaikeampi lähteä kirjoittamaan peliin mitään.

jiikarelta pisti ensimmäisenä silmään hänen kritisoitinsa (?) siitä, että aktiiviset koittavat kääntää huomion seurailijoihin, ja sitten kuitenkin ääni Blckterille - ja tämäkin herätysäänen omaisesti, mutta kuitenkin tilanteessa, jossa Blckterilla oli jo yksi ääni. Epäilyt ovat jiikarella muutenkin olleet paljon muiden komppaamista, esim.
jiikare kirjoitti:Zey ja einari tuossa avasivatkin jo paljon omia epäilyjäni mitä itse en osannut lähtä kyseenalaistamaan.

Kummallista oli myös pariin pelaajaan tarttuminen sillä perusteella, että nämä olivat aktiivisimpia Negoa äänestäneistä. Ymmärrän logiikan, että epäillään hyviksen tappamiseen osallistuneita, mutta en sitä, miksi juuri aktiivisimpia heistä?

mllna lähti tosi varovaisesti liikkeelle, mutta on nyt rohkaistunut. Mllna äänesti ensimmäisenä päivänä Negoa massan mukana, ja vähän siihen tyyliin, että "olenkohan nyt ihan varma kuitenkaan, onko pakko, Negoa äänestäneetkin epäilyttää". Tämä on pahikselta tosi hyvä petaus seuraavaan päivään, kun voi sitten hyökätä Negoa äänestäneiden kimppuun, eikä ole kuitenkaan lähtenyt lynkkaamaan hyvistä täydellä höyryllä. Lisäksi mllna epäili Cameronia, justya ja Halimaa, mutta kun perusteluja kysyttiin, oli unohtanut, eikä nähnyt kyseisiä pelaajia enää pahismaisina. Myös ääni Cameronille ihmetyttää kovasti, koska mllna mielestäni aikaisemmin sanoi, ettei oikein ymmärrä miksi oli Cameronia edes epäillyt, mutta nyt ääni siihen suuntaan kuitenkin lähti ja aikalailla perusteetta? Jotenkin tuntuu siltä, ettei mllnalla ole oikeasti mitään epäilyjä ja sen takia käytös on tällaista soutaa-huopaa-enpätiedäsittenkään.

Anblickista mulla on päällimmäisenä sellainen fiilis, että hänen viestinsä ovat olleet jotenkin kevyitä, eikä Anblick ole mulle pelaajana erityisemmin jäänyt mieleen. Haluan nyt mennä aamupalalle enkä muodostaa sitä mielipidettä. :D

Summa summarum: eniten epäilyttävät Zey, Meiz, Cameron, dzinni, Tetraoone, jiikare ja mllna. Tuun myöhemmin äänestämään, meen nyt syömään aamupalaa. :'D
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 11.06.2017 15:02:26

Kamppailua käydään näköjään tällä hetkellä Cameronin ja Zeyn välillä, ja Zey ymmärrettävästi äänestää Cameronia pelastaakseen itsensä. Molemmat mua epäilyttää, mutta Zey huomattavasti enemmän. Zey on vastaillut tosi aktiivisesti epäilyihin, mutta ne vastaukset ei oo mitenkään karkottaneet ainakaan mun Zey-epäilyksiä. Lisäksi Zey on tällä hetkellä aika monen epäilylistalla, joten siinäkin mielessä Zey kannattaa lynkata nyt, koska luulen että se on kuitenkin ennen pitkää edessä. Mun mielestä turha pitkittää Zey-pohdintoja, kun voidaan ottaa roolista selvää.

Enemmän Zey-epäilyjä mun aikaisemmissa viesteissä, kuten tän päivän listauksessa.

++Zey
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 14.06.2017 22:17:58

Onpas ollu hiljaista! Pelin aktiivisimmat on taineet olla Halima, Zey ja justy, joista kaksi on tapettu ja yksi on poissa, joten ihmekkös tuo. :D

Muiden tapaan minäkin antaisin Cameronille aika vahvasti hyvisvibaa eilisen jälkeen. Loppuhulinoiden perusteella Camista ei kyllä mitenkään saa pahista, koska pahikset eivät voineet tietää, että oikea vapari on linjoilla. Jos mllna ei olisi tullut esiin ja Zeyn esitys olisi mennyt läpi, erittäin todennäköinen päiväkuolema olisi ollut Cam. Zey olisi kuitenkin ennen pitkää jäänyt kiinni ja joutunut myöskin lynkatuksi -> pahistiimi olisi menettänyt jo kaksi jäsentä hyötymättä mitenkään (paitsi saamalla vaparin esiin, aika pieni hyöty menetyksiin nähden). Sanoisin siis aika suurella varmuudella, että Cam on hyvis, ja jätän sen suuremmat Camin roolin pohtimiset tähän.

Sitten eiliseen äänestykseen (kiitos porkkana ja Anblick hyvistä kokoamisista):

Porkkana äänesti Zeytä ensimmäisenä rohkeasti heti päivän alkupuolella aika varman oloisesti. Zey oli siihen mennessä saanut jonkin verran epäilyjä osakseen, muttei ollut edellisenä päivänä saanut ollenkaan ääniä. Zeyn tilanne ei siis tässä vaiheessa näyttänyt vielä ollenkaan toivottomalta, joten olisi ollut pahistoverilta aika rohkea veto aloittaa päivä äänestämällä kaveriaan. Toisaalta siinä tilanteessa se ois ollut sitäkin hyvisvibaa tuovempi veto mikäli Zey putoaakin. Hmm. Eli jos porkkana on Zeyn pahistoveri, hänen äänensä eilisen päivän alussa olisi joka tapauksessa saanut tehtyä mukavan hajuraon Zeyhyn. Se ei sinänsä kuitenkaan dramaattisesti vaikuttanut Zeyn tilanteeseen, että se oli vasta yksi ääni Zeylle, ja näin ollen tilanne olisi voinut kääntyä mihin suuntaan tahansa, joka tapauksessa porkkana olisi saanut itsensä eriytettyä Zeystä.

Nojoo, nyt kun pohdin tarkemmin niin porkkana alkoi vaikuttaa ihan mahdolliselta pahikselta, vaikka kun lähdin kirjoittamaan äskeistä, olin vielä ihan vaan antamassa hänelle hyvisvibaa. :D Annan kuitenkin varovaista hyvisvibaa. Uskoisin pahisten mieluummin olevan varovaisia ja tekevän tuollaisia vetoja vasta siinä vaiheessa, kun tilanne vaikuttaa täysin toivottomalta.

Meizissä huomion kiinnittää se, että edellispäivänä hän ei uskaltanut äänestää Zeytä (tähän nössöys-perustelu :D) vaan äänesti Anblickia. Eilen hän tuli kuitenkin onnellisena äänestämään Zeytä porkkanan perässä. Pahiskaveri, joka halusi vetää hajurakoa, mutta ei kuitenkaan niin paljoa, että olisi uskaltanut äänestää -> seuraavana päivänä kun toverilla oli jo yksi ääni, päätti vetää hajuraon loppuun asti? Vaikutti kovasti siltä, että Meiz tarvitsi tukea äänestämisilleen. Toisaalta, Zeyn pahistoverina ei ehkä olisi kovin edullista todeta, että tämän äänestämisen esteenä on nössöys.

Tinglen äänestämiset ovat olleet huomiotaherättävän pelastusyritysmäisiä, mutta musta tuntuu, että ne sopivat Tinglen ainakin tässä pelissä omaksumaan pelityyliin. :D Uskon siis, että Tingle voi äänestämisineen hyvinkin olla pahis, joka on vaan päättänyt vetää oikein kunnolla ranttaliksi. Tinglehän tosiaan äänesti justya Zeyn saatua äänen ja sitten myöhemmin vielä siirsi äänensä justylta Cameronille laittaen Zeyn ja Cameronin tasatilanteeseen (Zey 4, Cam 3 -> Zey 4, Cam 4). Tänään Tingle tuli äänen saatuaan äänestämään Mursua (Mursu 1 - Tingle 1 -> Mursu 2 - Tingle 1), aika selkeästi itseään pelastamaan.

Mursumus äänesti Cameronia tilanteessa Zey 3 - Cam 1, minkä jälkeen Camilla oli 2 ääntä. Musta jotenkin tuntuu, että Zey kokeneena pelaajana ei olisi ainakaan kehottanut ketään pelastamaan itseään, vaan ennemminkin päinvastoin? Toisaalta ei voi tietää, miten paljon pahikset ovat keskustelleet keskenään, ja sekin on mahdollista, että Mursu on yksinkertaisesti panikoinut.

Herkkuoonen ääni Zeylle tuli sen jälkeen, kun Tingle oli laittanut Zeyn ja Camin tasatilanteeseen. Tämän jälkeen tuli dzinni äänestämään Camia, joten mikäli Herkku ei olisi tätä ääntään heittänyt, olisi lopputulos voinut olla hyvinkin erilainen. :D Herkun ääni oli siitä erikoinen, että sillä ei ilmeisesti ollut mitään suurempaa pohjaa. Hajuraon vetoa? Tai sitten Herkku vaan sattui osumaan mutulla oikeaan. Jotenkin hämmentää.

Dzinni äänesti tosiaan Cameronia Herkun äänestettyä Zeytä. Tää olisi mun mielestä pahikselta noin myöhäisessä vaiheessa päivää erittäin huono veto, koska se ei edes laittanut Camia Zeyn edelle vaan heidät tasatilanteeseen. Dzinni on kuitenkin pelannut ennenkin, eikä ole mitään eilisen teeren poikia. Lisäksi Zey tuli hetken päästä esille vapaamuurarina, ja mun on vaikea uskoa, että hän olisi tehnyt sen juttelematta pahistovereidensa kanssa. Tää esilletulo oli varmaan jo esillä, kun dzinni antoi äänensä. Tän perusteella dzinni ei sovi Zeyn pahiskaveriksi.

Tässä on huomioitu vain osa pelaajista, eli ne, jotka vaikuttivat eilisessä äänestyksessä. Äänestyksen perusteella epäilyttävät Tingle, Meiz, Mursu ja Herkku - kolme viimeistä vähän isommalla varauksella. Hyvisvibaa uskallan antaa Camille, porkkanalle ja dzinnille.

Pahikselle on sinänsä hyvä pysyä tuulen alapuolella, että äänestykset ovat aina ruotimisen kohteena, varsinkin jos niissä kuolee pahis. Mun on kuitenkin vaikea uskoa, että kaikki pahikset olisivat malttaneet eilen pysyä piilossa. Aattelin seuraavaksi tutkailla Zeyn (ja mahdollisesti muidenkin viestejä) jahka kerkeän ja koittaa etsiä enemmän linkkejä. Tingle mua kummastuttaa tässä vaiheessa ja tän perusteella kuitenkin sen verran, että kovasti kiinnostaisivat hänen korttinsa.

++Tingle
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 16.06.2017 09:52:29

Tingle kirjoitti:Ääni minulle pelityyliin vedoten tuntuu oudolta, kun einari väittää muistavansa minut vanhastaan.

Joku muu taisi väittää muistavansa sun pelityylin vanhastaan, mä puhuin vaan sun tässä pelissä omaksumasta tyylistä. En varsinaisesti muista, onko se samanlainen kuin sun tyyli ennen.

porkkana kirjoitti:
einari kirjoitti:Äänestyksen perusteella epäilyttävät Tingle, Meiz, Mursu ja Herkku - kolme viimeistä vähän isommalla varauksella.

Päädyt kuitenkin äänestämään Tingleä vaikka et epäile tätä yhtä paljoa kuin Meiziä, Mursua ja Herkkua?

Eiku just nimenomaan epäilen noita kolmea viimeistä suuremmalla varauksella = ei niin suurella varmuudella. :D

(Onpas hankala laittaa quoteja kännykällä, toivottavasti onnistuin.)
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 16.06.2017 10:00:03

Täällä on kyllä nyt sellainen Tinglen massaus päällä, että mua alkaa vähän epäilyttää... Eilen, kun tapettiin pahis, oli jotain liikehdintää toiseenkin suuntaan, mutta nyt porukka on melko yksimielisesti äänestämässä Tinglen päätä pölkylle? Toisaalta eilinen äänestys on saanut aika paljon palstatilaa, joten mahdollista on, etteivät pahikset halua enää kerätä huomiota itseensä pelastamalla kaverin? Tingle on kyllä kummallisen pelityylinsä (>:D) vuoksi aika helppo kohde käyttää äänensä sen enempää pohdiskelematta.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 19.06.2017 21:22:57

Musta tuntuu, että tää peli seisoo. Eilinen meni ainakin ihan penkin alle. Jälkikäteen ajatellen olisi oikeasti pitänyt vaihtaa äänensä pois Tingleltä (helppo sanoa nyt, kun tietää Tinglen hyvikseksi :D). Päivä meni ihan massauksen puolelle, eikä mitään sen jännempää materiaalia syntynyt muusta, kuin tästä massauksesta.

Tänään ollaan näköjään lähdetty ainakin näin ens alkuun lynkkaamaan jiikarea. Ariel avasi pelin heti päivän alussa, Anblick peesasi perässä. Anblick peesasi eilenkin Tinglen suhteen. Jiikare tosin epäilytti Anblickiä jo eilen, joten se peesaus oli sinänsä perusteltu. Mua häiritsee Anblickissa myös se, etten ole saanut hänestä kunnollista kuvaa, vaan koko pelaaja tuntuu jotenkin katoavan varjoihin, vaikka on ollut läpi pelin aktiivinen. Anblick on pysynyt esim. ääniensä suhteen aika turvallisilla vesillä.

Jo pari ääntä saanut jiikare on pelannut kieltämättä melko epäilyttävästi ainakin siinä mielessä, ettei häneltä ole oikein irronnut mitään kunnollisia epäilyjä, vaan melko puolivillaisia ääniä. Tää nyt on tietty siinä mielessä pahismaista, että pahiksena niitä epäilyjä on vaikea keksiä, koska ne oikeasti tarvitsee keksiä. :D Jiikarelta on myös irronnut aika selkeitä peesausääniä esim. eilen Tinglelle ja aikaisemmin outo herättelyääni Blackterille. Nyt jiikarelta tuli (putoamisvaarassa) listaus pelaajista. Listauksesta ei kuitenkaan ainakaan minulle oikein vieläkään selvinnyt, ketä jiikare epäilee?

//porkkana väliin äänestämään myöskin jiikarea. Ei kai nyt toisteta eilistä ja massata taas vaan porukalla helppoa kohdetta ulos?
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 19.06.2017 22:44:10

Meiz
Ariel
Blckter-Jeku
justy
Mursumus
porkkana
dzinni
Tetradynamia-Herkkuoone-
jiikare
Anblick

Tästä joukosta pitäisi löytyä Zeylle vielä kolme pahistoveria.
Zeytä tämän kuolinpäivänä äänestivät (tässä järjestyksessä): porkkana, Meiz, Herkku -> vaparisekoilun jälkeen vielä Ariel
Muuta kohdetta äänestivät: Mursumus (Cam), Ariel (jiikare ennen vaparisekoilua), dzinni (Cam)
Kokonaan äänestämättä jättivät siis: Blckter-Jeku, justy (poissaolo), jiikare ja Anblick
(Palasin nyt pohdiskelemaan tuota vähän informatiivisempaa päivää, kun ollaan kerran oltu niin hiljaisia. :D)

Porkkana ja Meiz äänestivät Zeytä ensimmäisinä, ja ansaitsevat tämän perusteella ainakin jonkin verran hyvisvibaa. Herkkuoonen ääni sen sijaan oli vähän kummallisempi, koska se tuli ihan puskista, ilman perusteluja, massaten - ja osui oikeaan kohteeseen. Olisiko mahdollista, että Zey olisi laittanut viestiä, että tuu sitten äänestämään mua, niin saadaan vähän hajurakoa? Ihmettelen myös, miksi sekä Tetra että Herkku ovat pudottautuneet. Ikävä rooli?

Mursumus, Ariel ja dzinni ovat kaikki siinä mielessä epäilyttäviä, että äänestivät (ainakin alunperin) muuta kohdetta, kuin Zeytä. Dzinnin ääni tuli kuitenkin niin kummallisessa vaiheessa (juuri ennen vapariesiintuloa), että antaisin siitä dzinnille ennemmin hyvisvibaa. Ariel vaihtoi lopulta äänensä Zeylle, ja on sen vuoksi (?) saanut aika vähän huomiota osakseen huolimatta siitä, että oli alunperin äänestämässä ihan muuta kohdetta.

Tällaiset äänestykset, joissa kuolee pahis, ovat aina kovan ruotimisen kohteena. Siinä mielessä hiljaisuus on hyvä taktiikka, sillä vaikka hiljaisetkin aina huomiodaan, eivät he saa ollenkaan niin paljon huomiota osakseen. Tällä hetkellä jäljellä olevista pelaajista hiljaa pysyivät Blckter-Jeku, justy, jiikare ja Anblick. Justylla tosin oli tosiaan poissaolo, joka oli äänestämättä jättämisen syynä. Anblick perusteli äänettömyyttään sillä, ettei ehtinytkään pelipäivän loppuun, vaikka luuli niin. Jeku ei ole tainnut vielä avata sanaista arkkuaan uudestisyntymisensä jälkeen?

Tämän perusteella sanoisin, että pahiskolmikko löytyy tästä joukosta: Herkku, Mursu, Ariel, Blckter-Jeku, justy, jiikare, Anblick.

Zey kirjoitti:No mua itteeni epäilyttää Cameronin lisäksi sinä, einari, jiikare, Mursumus ja Anblick. Eniten sinä ja einari. Mut en kyllä tiedä miten hyvin tässä saadaan ääniä siirrettyä, et voi olla turha pohtia edes ketään muuta kuin Cameronia. Lähinnä mun päässä sä ja jiikare yhdistytte ja olisitte kiva pahiskaksikko. Cameron ja einari olis toinen. Anblickin sopisi Cameron ja einarin kanssa hyvin, kun en ainakaan muista hänen juurikaan epäilleen heitä? Mursumuksen linkittymisistä muihin en muista, paitsi että Cameron tais häntä nyt yhdistellä muhun, mikä vois olla turvallinen pahisparin epäily. Että tällai yhtäkkiä pohdittua pahisnelikko vois ihan hyvin olla Cameron, einari, Anblick ja Mursumus, joten sikäli olen tyytyväinen siihen, missä ääneni on.

(sinä = Meiz)
Uskon, että tässä on viime hetken hajuraon vuoksi lueteltuna pahiksia. En kuitenkaan usko, että kaikkia, koska luulisin Zeyn olleen varovainen sen suhteen, ettei linkitä pahiskavereitaan toisiinsa - edes hajuraon vuoksi. Uskon, että ainakin yksi joukosta jiikare-Mursu-Anblick on pahis, ja yksi tai kaksi muuta pahista löytyy sitten joukosta Herkku-Ariel-Jeku-justy. Ariel ja Anblick eivät tämän päivän äänien perusteella sovi yhteen jiikaren kanssa (en uskoisi, että kumpikaan äänestäisi pahiskaveriaan noin). Mursua ja Anblickia Zey on linkittänyt sen melko varovaisesti verraten siihen, että yhdisteli ensin mua ja Camia, sitten Anblickia muhun ja Camiin ja sitten Mursua Camiin. Mursu ja Anblick eivät linkittyneet vasta kuin tuossa loppukokoamassa, siinäkin muiden pelaajien kautta.

Tekisi mieleni äänestää Herkkuoonea, joka epäilyttää ja on myöskin mahdollisesti putoamassa pelistä. Tuntuu kuitenkin vähän epäreilulta, kun Herkku ei voi puolustautua.

//Jee, saatiin Vam Herkkutetran tilalle! Moi Vam! Tuu pian kirjoittelemaan. ^_^
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 26.06.2017 23:09:44

Mä oon ollut juhannuksen vietossa niin kuin varmaan aika moni muukin pelin hiljaisuudesta päätellen. Sitä ennen olin taas vaihteeksi iltoja töissä, enkä ehtinyt esim. äänestää, kuten olin suunnitellut. Tai siis unohdin äänestää ennen töitä. :D Pärjäsitte kyllä vallan hyvin näköjään ilman meikäläistäkin.

Mua jotenkin vähän ihmetyttää, miten täällä ollaan lynkkaamassa jiikaretta, jota eilen pahikseksi paljastunut Anblick äänesti kaksi kertaa. Zeyn lynkkaamisen Anblick ei osallistunut ollenkaan, joten ennemmin veikkaisin, että Anblickin tapa olisi pysyä syrjässä pahistoverien lynkkaamisesta. Periaatteessa Anblick olisi voinut vahingosta viisastuneena päätyä nyt lynkkaamaan pahistoveriaan, varsinkin kun hänet oli vielä linkitetty tähän, MUTTA Anblick äänesti kuitenkin jiikaretta jo aiemmin tilanteessa, jossa tällä oli jo alla yksi ääni. Tämä ei sulje pois sitä, etteikö jiikare voisi olla myös pahis, mutta en todellakaan lähtisi lynkkaamaan jiikaretta tänään ensimmäisenä.

Ariel linkitti Anblickin ja jiikaren aika väkinäiseen tyyliin, ja äänesti jiikaretta. Tämän jälkeen Anblick tuli myös äänestämään jiikaretta. Pahiksilta voisi olla hyvä (joskin riskaabeli) veto käydä heti päivän alussa käydä heittämässä äänensa, jolloin on suurempi vaikutusvalta äänestykseen (=ensin annetut äänet). Ariel kuitenkin otti hajurakoa linkittämälla äänestämänsä jiikaren Anblickiin.

Äänestäessään jiikaretta Anblick linkitti tämän Herkkuooneen (Vampireen). En siis usko, että jiikare ja Vampire olisivat yhdessä pahiksia (toinen voi kyllä olla).

Meiz äänesti eilen Arielia linkittäen tämän samalla Anblickiin. Tää olisi turvallinen veto, mikäli Ariel on hyvis, sillä Arielin paljastuttua hyvikseksi tää pahislinkki raukeaisi. Toisaalta en sitten myöskään usko, että sekä Meiz että Ariel ovat pahiksia, koska on aika riskaabelia hommaa äänestää pahiskaveriaan ja liittää tämä samalla toiseen pahiskaveriinsa. :D

Justy lähti mielestäni eilen ensimmäisenä siirtämään huomiota vahvemmin jiikaresta Anblickiin. Justy kuitenkin äänesti Arielia, mikä oli mielestäni aika kummallista, koska tuntui, että hän antoi tälle kuitenkin jo hiukan hyvisvibaa ja epäili enemmän Anblickia. Myöhemmin justy teki kokoomaviestiä Anblickin viesteistä ja siirsi äänensä tälle, ollen näin ensimmäinen äänensä Anblickille antanut. Justy tarkasteli kuitenkin myös jiikaren viestejä ja epäili tätä, joten hän ei varsinaisesti tuntunut yrittävän kääntää äänestyksen suuntaa.

Vampiren ääni Anblickille sen sijaan oli mun mielestä vaikuttavampi, eikä ollenkaan kannattava tuossa tilanteessa, mikäli Anblick olisi pahis. Mun nähdäkseni koko päivä oli ennen justyn ääntä ollut aika jiikare-painotteista, eikä justyn ääni sinänsä ollut niin "vakava", mutta Vampire antoi Anblickille toisenkin äänen ja keikautti tilannetta aika tavalla. Myös Mursumus tuli myöskin äänestämään Anblickia suht kriittisessä tilanteessa.

Meiz siirsi äänensä Arielilta Vampirelle ja sitten tuntia myöhemmin Vampirelta Anblickille. Hiukan kummallista soutamista ja huopaamista.

++Ariel epäilyttää mua eniten.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 27.06.2017 15:28:25

justy kirjoitti:Onko sinulla mitään ajatuksia Herkun/Vampiren pelistä tähän asti?

Tetra ja Herkku oli molemmat aika hiljaisia, mutta Herkun Zeyn äänestäminen pisti silmään. Se tuli 4-4-tilanteessa (Zey oli kuitenkin jo putoamisvaarassa) ja aika mutulla, Herkku ei ilmeisesti ollut ehtinyt peliä paljon lueskella siihen mennessä. Kuitenkin hän osui mutuäänellään pahikseen? Tässä vois olla kyse siitä, ettei Herkku tosiaan ollut ehtinyt juurikaan paneutua peliin, mutta muut pahikset olivat laittaneet viestiä, että a) muista äänestyspakkosi b) äänestä Zeytä hajuraon vuoksi.

Nyt mua ihmetyttää vähän se, miksi Vampire epäilee jiikaretta. Tuntuu, ettei hän ottanut ollenkaan huomioon sitä, että Anblick oli äänestämässä jiikaretta ulos jo kahteen otteeseen tilanteessa, jossa tällä oli alla jo yksi ääni. Sinänsä ihan hyvä pointti, että jiikaren roolin selviäminen saattaisi selkeyttää joidenkin muiden pelaajien rooleja, mutta eilisen perusteella jiikare ei vaikuta todennäköiseltä pahikselta - miksi siis keskittää energiansa tähän? Vamin eilinen ääni Anblickille oli kuitenkin mielestäni hyvismäinen, kuten jo totesin. Koen, että se pisti Anblickin aika lailla hankalampaan paikkaan kuin sinun antamasi yksittäinen ääni, eikä hajuraon vetäminen mielestäni vaikuttanut tuossa tilanteessa kauhean kannattavalta. Anblickillä oli kuitenkin allaan vasta yksi ääni, joten aika helposti ja huomiota herättämättä olisi voinut äänestää vaikka jiikarea ja kasvattaa Anblickin kaulaa tähän.

justy kirjoitti:Mitä mieltä muuten einari olet dzinni/Areksesta? Mielestäni hän olisi hyvä lynkkauskohde tälle päivälle, mitä ajattelet?

Mä oon jäänyt dzinni-Areksen suhteen todella pahasti elämään menneisyyteen, mutta mun mielestä on hyvä ainakin yrittää pitää koko peli mielessä eikä keskittyä vain edeltävään päivään. :D Mutta siis mun on edelleen aika hankala uskoa, että dzinni olisi pahis johtuen tämän äänestyskäyttäytymisestä sinä päivänä, kun Zey lynkattiin:
einari kirjoitti:Dzinni äänesti tosiaan Cameronia Herkun äänestettyä Zeytä. Tää olisi mun mielestä pahikselta noin myöhäisessä vaiheessa päivää erittäin huono veto, koska se ei edes laittanut Camia Zeyn edelle vaan heidät tasatilanteeseen. Dzinni on kuitenkin pelannut ennenkin, eikä ole mitään eilisen teeren poikia. Lisäksi Zey tuli hetken päästä esille vapaamuurarina, ja mun on vaikea uskoa, että hän olisi tehnyt sen juttelematta pahistovereidensa kanssa. Tää esilletulo oli varmaan jo esillä, kun dzinni antoi äänensä. Tän perusteella dzinni ei sovi Zeyn pahiskaveriksi.

Mun mielestä pahiksen ei ois vaan millään tasolla järkevää äänestää Camia ~20 min ennen, kuin Zey tuli esiin vapaamuurarina - mikä oli varmasti suunniteltu juttu eikä mikään hetkellinen päähänpisto. :D

Ares on lähtenyt aika hätäisesti liikkeelle epäaktiivisuutta päivitellen (vaikka oli kuitenkin juhannus) ja todeten, että pahikset eivät ole todennäköisesti pudottautuneet pelistä, joten korvattujen pelaajien voisi olettaa olevan hyviksiä. Olen eri mieltä, pahis nimenomaan on vaikeampi rooli, joten sinänsä pahiksena pudottautuminen myös varsin ymmärrettävää. Lähinnä Ares pelaa tässä aggressiivisesti omaan pussiinsa.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja einari » 01.07.2017 12:14:19

justy kirjoitti:
einari kirjoitti:Mun mielestä pahiksen ei ois vaan millään tasolla järkevää äänestää Camia ~20 min ennen, kuin Zey tuli esiin vapaamuurarina - mikä oli varmasti suunniteltu juttu eikä mikään hetkellinen päähänpisto. :D

Entä jos Zey olisi tullut esiin vapaamuurarina ja dzinni pian sen jälkeen tullut paikalle ja äänestänyt Camia? Mietin että olisiko hän sitten samassa veneessä Arielin kanssa, jota monet epäilevät siitä ettei hän osallistunut äänestykseen ennen kuin Zeyn paljastuttua feikkivapaamuurariksi? Luulen että tässä saattoi olla takana pahisten yritys hajaannuttaa ääniä eri koreihin, vaikka en kyllä täysin pysty olemaan eri mieltä tuon ajatuksesi kanssa.

Tässä on kyllä pointtia, että dzinni on voinut tietysti päästä äänestämään vasta noin viime tipassa, ja on katsottu järkeväksi, että hän äänestää nimenomaan ennen Zeyn esiintuloa kuin sen jälkeen, ja että pahikset ovat tosiaan halunneet hajauttaa ääniään. Tosin siinä tapauksessa jos pahikset ovat hajauttaneet ääniään ja dzinni-Ares on pahis, niin toinen jäljelläolevista pahiksista on äänestänyt Zeytä, eli on siis Herkku-Vam tai Meiz.

justy kirjoitti:Täytyy sanoa, että einari on viime päivinä vähän jättäytynyt piiloon, mikä tuo tunteen että hän saattaa olla pahis joka ei halua vaarantaa Zey-lynkkauksesta saamiaan hyvisviboja - tähän sarjaan voi ehkä mennä myös päätös olla äänestämättä jiikaretta tai Anblickiä, vaikka oli esittänyt aiemmin epäilyksiä molemmista.

Aloitin pelin niin, ettei mulla ollut kesätöistä tietoakaan, mutta pääsinkin sitten töihin ja ne ovat vieneet aika paljon ajastani. En siis yksinkertaisesti ole ehtinyt pelaamaan. Esim. nyt olin keskiviikkona töistä, lähdin siitä suoraan mökille ilman konetta ja perjantaina tulin mökiltä ja lähdin suoraan iltavuoroon. Siksi en ole tänään vielä ehtinyt kirjoittaa. En ole ikinä käyttänyt hiljaisuutta/piiloon jättäytymistä minään pahistaktiikkana, mun mielestä hiljaisena pahiksena voittaminen on yhtä tyhjän kanssa.

Jiikaretta tai Anblickia en edellisenä päivänä äänestänyt ihan sen vuoksi, että unohdin käydä äänestämässä ennen töitä ja olin taas iltavuorossa. Ajattelin, että luen vielä vähän tarkemmin viestejä ja äänestän sitten, mutta se jäi.

Nyt sanon jo valmiiksi, että mulla on edessä useamman iltavuoron putki, enkä siis pääse todennäköisesti tämänkään päivän iltatohinoihin mukaan. :D

Olen edelleen sitä mieltä, ettei jiikare vaikuta todennäköiseltä pahikselta. Jiikare on pelannut kieltämättä ajoittain aika epäilyttävästi, mutta Anblick äänesti kuitenkin jiikaretta kaksi kertaa, molemmilla kerroilla niin, että tällä oli jo yksi ääni alla. Muuten Anblick on pelannut aika varovaisen oloisesti, eikä osallistunut esim. Zeyn lynkkaamiseen ollenkaan. Tavallaan tekisi mieli epäillä jiikaretta, koska jiikare on niin epäilyttävä, mutta tää Anblick-seikka puhuu kyllä aika vahvasti jiikaren pahikseutta vastaan.

Meiz ja justy ovat molemmat olleet tosi aktiivisia, mutta päässeet läpi pelin aika helpolla, saamatta sen suurempia epäilyjä osakseen. Nyt justy lähti varovasti epäilemään Meiziä yötappojen perusteella, mutta tässä kohtaa linkitti Meizin muhun ja äänesti mua. Mä nään yötappojen pohtimisen aika hedelmättömänä sinänsä, koska ikinä ei voi tietää, miten kiemurainen tai suoraviivainen taktiikka pahiksilla on ollut, vai onko yönimi sittenkin unohdettu lähettää ja menty varanimellä. Pahisten on myös välillä aika helppo yötappojen avulla suunnata epäilyjä. Tässäkin yötapossa voi nyt olla kyse siitä, että hyvismäisimmät ovat pahiksia, eivätkä siksi ole joutuneet yötappojen uhriksi, tai pahikset haluavat suunnata huomiota hyvismäisimpiin, tai Mursu on epäillyt pahista, tai pahikset haluavat että me luullaan että Mursu on epäillyt pahista, tai yönimi on mennyt randomilla, tai on varanimi, tai meitä trollataan.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja einari » 01.07.2017 23:03:18

Haluaisin muodostaa kokonaiskuvan tällä hetkellä jäljellä olevista pelaajista ennen kuin lähden hutkimaan mitään epäilyjä peliin. Oon tällä hetkellä ajanpuutteen vuoksi aika pihalla. Aloitin tänään kirjoittamani viestin jälkeen pelaajien viestien läpikäymisen, mutta se on tosiaan vielä kesken.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja einari » 02.07.2017 13:05:35

Ehdin lukemaan Zeyn ja Anblickin viestit kunnolla läpi, muuten selasin pelin nopeasti läpi. Tässä kuitenkin vähän listausta (<3).

Meiz

Zey piti Meiziä neutraalina aika pitkään. Tullessaan esiin vapaamuurarina totesi tämän kuitenkin epäilyttävimmäksi yhdessä mun, jiikaren, Mursun ja Anblickin kanssa - mut ja Meizin kaikista epäilyttävimmmiksi. Yhdisteli Meiziä ja jiikaretta, joten en usko näiden ainakaan olevan pahiskavereita.

Anblick ei juurikaan kiinnittänyt erityistä huomiota Meiziin ennen Zeyn putoamista. Tämän jälkeen lähti yhdistelemään Zeytä ja Meiziä epäillen näitä pesäeron tekemisestä toisiinsa Zeyn viime hetkinä. Jäi kuitenkin soutamaan ja huopaamaan Meizin suhteen: epäilyttää mutta toisaalta sitten taas ei.

Zeyn ja Anblickin viestien perusteella Meiz voisi siis vallan hyvin olla pahis, koska molemmat ovat epäilleet tätä jonkin verran, mutta kuitenkin turvallisen vähän. Meiz oli kuitenkin mielestäni ensimmäinen, joka lähti reippaalla kädellä epäilemään molempia, ja jossain vaiheessa pohdiskeli näiden kahden välillä, ja äänesti sitten nössöysperustelun kera kuitenkin Anblickia. Anblick ja Zey olivat molemmat Meizin suhteen aika varovaisia, mutta Meiz lähti epäilemään molempia aika reippaalla otteella. Periaatteessa voisi olla, että Meiz halusi vaan vetää kunnon hajukanjonin molempiin pahistovereihinsa, mutta on kyllä jo aika extremeä hajuraon vetoa mielestäni.

Läpi pelin Meiz on jäänyt mieleen aktiivisena pelaajana, joka on koko ajan ollut skarppina mukana lainaamassa muiden viestejä ja esittämässä niistä mielipiteitään. Veikkaisin Meizin olevan ennemmin hyvis kuin pahis.

Blckter-Jeku

Anblick kirjoitti:
Blckter kirjoitti:Olen ensimmäistä kertaa mukana joten älkää ihmetelkö mitä täältä tulee :)

Kun luin viestejä uudestaan, tämä hypähti vähän silmilleni. Haluaako Blckter jo valmiiksi turvata selustaansa siltä varalta, että haparoi pelissä mahdollisen pahikseuden takia?

Anblick huomioi tämän ensimmäisenä. Jos Blckter oli aloitteleva pahis ja teki sen vuoksi tämän mokan, olisiko pahistoverin järkevää huomauttaa siitä? Blckter-Jekun pahikseutta vastaan puhuu myös se, että Zey kirjoitti Blckterin nimen läpi pelin Blckerina. :D Voisi kuvitella, että oman pahistoverin nimimerkki olisi jäänyt vähän paremmin mieleen.

Toisaalta silmääni pisti se, että Zey komppaili aika autuaan oloisesti jotakuta, joka huomautti, että luulisi kokeneempien pahistoverien opastaneen aloittelevaa pahista. Mikäli Blckter-Jeku on Zeyn pahistoveri, tää huomio oli Zeylle oikea lottovoitto. :D

Blckter oli melko hiljainen ja hänen viesteistään on vaikea sanoa, menevätkö ne aloittelijuuden vai aloittelijuuden ja pahikseuden piikkiin. Jeku on jatkanut pelaamista hyvinkin samaa rataa kuin aiemmassa hyvisroolissaan, eli käy vaan välillä näyttämässä pelissä naamaansa ja toteamassa, että kiireitä riittää. Nyt Arekselle heitetty äänikin vaikutti lähinnä kesken jääneeltä ajatukselta?

Jeku on hyvismäinen noiden mun ensin mainitsemien seikkojen suhteen, muttei ole nyt takaisin tultuaan varsinaisesti vakuuttanut pelillään. Se on samanlaista kuin Jekun hyvispelikin oli, mutta olisi kiva vihdoin kuulla kunnollisia mielipiteitäsi pelaajista?

justy

Anblick yhdisteli justya ja Halimaa pahiskaksikoksi. Myöhemmin lievensi kuitenkin hiukan näkökantaansa ja totesi justyn pelanneen hyvismäisesti. Eli aika turvallista epäilyä toisen pelaajan kautta, ja sitten kuitenkin puheiden pyörtämistä.

Zey sai hyvisvibaa justysta läpi pelin ja nimesi justyn hyvismäisimmäksi pelaajaksi vielä silloinkin, kun oli juuri tullut esiin vaparina. Periaatteessa voisi pohtia, kannattaako pahistoveria hyvistellä noin voimakkaasti? Toisaalta Zey on kokenut pelaaja, joten voi olla, että hän uskaltaa ottaa tuollaisiakin riskejä pahiksena, koska toinen mahdollinen lopputulema on, että noin voimakasta hyvisvibojen jakelua pidetään nimenomaan osoituksena siitä, etteivät Zey ja justy ainakaan ole pahistovereita.

Zey kirjoitti:Tykkäsin kyllä justyn äänilistasta. Selkeytti mukavasti eilisillan tapahtumia. Lisäksi ton pohjalta sanoisin, ettei justy ainakaan ole jiikaren, Blckerin tai Haliman pahiskaveri, koska tällöin justy tuskin olisi tuota listaa tehnyt.

Mun aivot niksahti kun ryhdyin pohtimaan, millaista käänteispsykologiaa tää saattaa sisältää. :D

Mua häiritsee justyssa se, etten ole oikein saanut hänestä koko pelin aikana kunnollista kuvaa. Ryhdyin aiemmassa viestissäni pohdiskelemaan Meizin tai justyn mahdollista pahikseutta, ja osin sen vuoksi multa jäi kokonaan sen vahvemmat epäilyt esittämättä, koska tuntui, ettei mulla ollut kummastakaan oikein kunnollista kuvaa enkä ollut aiemmin tajunnut edes kunnolla pohtia, että jompikumpi voisi olla pahis. Nyt lueskeltuani peliä pidän Meizin pahikseutta suht epätodennäköisenä, mutta mun kuva justysta ei ole sen selkeämpi. Zeyn ja Anblickin viesteistäkään ei oikein saa mitään selkoa.

Justy lähti äänestämään Anblickia ensimmäisenä tämän pudotessa, mutta tässä tilanteessa ääni oli varsin turvallinen ja jiikaren putoaminen vaikutti hyvinkin todennäköiseltä. Tänään justy äänesti ensin jiikaretta, joka on mielestäni helppo kohde (mokaillut paljon, ollut jo monta kertaa pää pölkyllä), mutta myös varsin epätodennäköinen pahis. Jiikaretta äänestäessään justy totesi, että "tekisi mieli äänestää Meiziä tai einaria ihan vain koska ovat yhä hengissä, mutta sitten tuntuu että pelaisin varmaan niin kuin pahis toivoisinkin", mutta tuli sitten myöhemmin kuitenkin siirtämään äänensä minulle?

Pidän jiikaretta mahdollisena pahiksena.

dzinni-Ares

Zey piti alkuun dzinniä neutraalia, joskin sanoi tämän ansainneen "erityisen silmälläpidon".

Anblick kirjoitti:Koska eilisilta tosiaan näytti siltä, kuin jompaakumpaa olisi kiivaasti koitettu pelastaa, huomioni kiinnittyy etenkin Mursumukseen, Tingleen ja dzinniin, jotka menivät mukaan Cameronin lynkkaukseen ennen Zeyn vapaamuuraripaljastusta.

Anblick epäili dzinniä muun Cameronia äänestäneen joukon jatkona, ja jatkoi myöhemminkin dzinnin epäilyä, muttei pitänyt tätä missään vaiheessa pääepäiltynään, vaan jossain siellä muiden epäilyttävien joukossa.

Molemmat siis epäilivät dzinniä jossain määrin, mutta varsin turvallisissa rajoissa. Dzinni oli sen verran hiljainen, ettei tästä sen enempää epäilyjä välttämättä olisi irti saanutkaan.

Aikaisemmin totesin, että dzinnin ääni Camille just ennen Zeyn esiintuloa oli hyvismäinen, mutta oon nyt hiukan muuttanut näkökantaani. Pidän sitä vieläkin ennemmin hyvismäisenä kuin pahismaisena, mutta alan kallistua sille kannalle, että sille voi olla joku muukin selitys.

Ares lähti aktiivisesti ja aika hyökkäävästi liikkeelle, moitti hiljaisuudesta ja totesi, että pelistä pudottautuneet ovat varmaan hyviksiä. Ares voisi siis hyvin olla pahis, jolla on aktiivinen toveri (justy?). Ares myös pelasi aika rohkeasti omaan pussiinsa olettaessaan pelistä pudottautuneet hyviksiksi. Rohkea veto juuri peliin tulleelta pahikselta, mutta toimii, mikäli saa muutkin vakuutettua. Tästä väitteestään huolimatta epäili Jekua?

Ares on mun mielestä mahdollinen pahis.

Justy epäili Aresta ja äänesti tätä tilanteessa, jossa ääniä oli Arielilla ja jiikarella.

Tetra-Herkku-Vam

Zey antoi Tetralle alkuun hyvisvibaa tämän ensimmäisistä (ja ainoista) viesteistä. Zey ei oikeastaan sanonut Tetrasta muuta, kuin antoi hyvisvibaa.

Anblick kirjoitti:Sen sijaan veikkaukseni pahiskaksikoksi olisi jiikare + Herkkuoone. He ovat yksistäänkin epäilyttäviä, mutta jiikareen päälleliimattu Herkkuoone-maininta on musta mielenkiintoinen.

Tää viittais siihen, ettei nää kaks ainakaan yhdessä oo pahiksia. En tosin usko jiikaretta muutenkaan pahikseksi. Tää on myös aika turvallinen epäily pahistoverin suuntaan - toisen pelaajan kautta.

Vamin toisena antama ääni Anblickille oli mun mielestä lievästi hyvismäinen, koska se pisti Anblickin huomattavasti hankalampaan asemaan, kuten oon jo todennutkin. Herkkuoone epäilytti sen perusteella, että hän tuli massaamaan Zeytä ilman sen suurempia perusteluja, ollessaan käsittääkseni aikalailla pihalla pelistä.

Zey antoi aika hanakasti hyvisvibaa Tetralle muutaman lyhyen viestin perusteella. Tetrasta ei sillä hetkellä toki ollut muuta materiaalia, mutta mun mielestä aika rohkea veto olisi kuitenkin antaa perustelemattoman oloista hyvisvibaa pahiskaverille.

Vampiren eilen antama ääni jiikarelle epäilyttää, koska kuten oon jo perustellutkin, jiikare on helppo kohde ja hyvismäinen.

Kaiken kaikkiaan oon vähän kahden vaiheilla Vamin suhteen mutta uskon, että tämä voi olla pahis.

jiikare

Jiikare oli Anblickin epäilyjen kohde number one oikeastaan läpi pelin, ja sai Anblickilta pari ääntäkin. Zey piti jiikaretta neutraalina, mutta jossain vaiheessa jiikare yhtäkkiä nousikin epäilyttävimpien joukkoon, ja Zey oli jopa valmis äänestämään tämän ulos sijastaan. Näillä perusteilla pidän jiikaretta hyviksenä.

Eli siis:
Veikkaisin että Meiz ja jiikare ovat molemmat hyviksiä. Meizin suhteen oon vähemmän varma, mutta en lähtisi kyllä lynkkaamaan häntä.
Luulen, että pahikset löytyvät joukosta Jeku, Ares, justy ja Vampire. Näistä eniten mua epäilyttävät justy ja Ares, mutta en ole ihan varma, linkittyvätkö nämä kaksi kovinkaan hyvin yhteen. Justy äänesti eilen Aresta, sen lisäksi justy oli mun kanssani eri mieltä dzinnin hyvismäisestä tämän Cameron-äänen perusteella (pahistoverin olisi kannattanut olla vain hiljaa ja tyytyväinen) ja nyt Ares alkoi jo varovasti kääntää katsettaan aktiivisempien suuntaan. Jos hän olisi justyn pahiskaveri, olisi kannattanut ehkä vaan pysyä sillä kannalla, että pahikset löytyvät hiljaisemmista? Eli voi olla, että justy tai Ares on toinen pahis ja Jeku tai Vampire toinen.

Näistä kahdesta mua eniten epäilyttävästä äänestän nyt ++Ares, koska hänellä on jo ääni alla ja on siis todennäköisempää saada hänet lynkattua. Nyt täytyy taas lentää töihin, enkä pääse siis varmaankaan iltatohinoihin mukaan ellei töissä satu olemaan hiljaista.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa

cron