"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ares » 27.06.2017 09:36:16

Menee hiukan offin puolelle, mutta miten sait nuo jiikareen viestit näkymään noin hienosti? :D Helpottaisi hiukan.. Tuolla ylhäällä on hakukohta, mutta jos kirjoittaa "jiikare" tulee kaikki viestit, joissa jiikare on mainittu.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ares » 27.06.2017 18:08:03

[quote=Meiz]Näin muuten olen samaa mieltä siitä että porkkanan yötappo oli virhe pahiksilta. Olin itse jo valmistautunut ehdottamaan porkkanan yhdeksi meidän pahiksista :D[/quote]
Tämä on ensimmäinen asia, jonka voin allekirjoittaa. Kun luin tätä ketjua ensimmäisen kerran, porkkana oli minunkin mahdollinen pahis -listalla. Allekirjoitan myös

[quote=Mursumus]Ja oikeastaan juuri huomasin jotain. Ares, olit sanonut lukeneesi jo kaikki viestit ja suurimman osan ajatuksen kanssa. Et kuitenkaan ollut huomannut justyn viestiä, jossa hän selittää nimen perusteella hakemisen jo aikaisemmin foorumissa. Tämä viesti pitäisi olla helposti huomattavissa, koska sininen hyperlinkki ei kauhean monessa viestissä esiinny ja koska justy lähetti tästä vielä uuden viestin korjatulla hyperlinkillä. Haluatko selittää, vai pitääkö tässä uskoa, että kaikkien foorumin sivujen lukeminen oli epätovoinen valhe/et lukenutkaan kaikkia viestejä?[/quote]
Luin jokaisen viestin, aivan varmasti. Sen voin myöntää, että osaa en välttämättä ajatuksen kanssa. Tuo kohta on mennyt selvästi ohi. Kaikki sivut olen lukenut, selvästi huolellisesti ja toiset epähuolellisemmin. En osaa selittää paremmin.

justyn neuvojen mukaan luin jiikareen ja Arielin viestit, mutta en osaa niiden perusteella muodostaa omaa mielipidettä; viimeaikaiset syytökset heitä kohtaan on kaikki hyvin perusteltuja. En löydä mitään, mihin tarttua, heidän aiemmista viesteistään. Kumpikin heistä on epäaktiivisuuden takia epäillyttäviä. Jos minulla jotain täytyy sanoa, Blckter-Jeku epäillyttää minua Blckterin viestien ja Jekun viimeaikaisen epäaktiivisuuden takia. Hän totesi äänestävänsä jiikaretta kompaten muiden perusteluja. Tämä tukee Ariel - Blckter-Jeku -pahiskaksikkoteoriaa, josta Meiz mainitsi.

// Ariel väliin.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ares » 27.06.2017 18:26:04

Jotain pohdintaa kuitenkin 5. päivän äänestyksistä.

Ariel äänestää heti päivän alussa jiikaretta. Pahis-Anblick äänestää myös jiikaretta kolmen tunnin päästä. Vain kolme viestiä välissä; kaksi Meizin viestiä ja yksi hyvis-porkkanan, joka äänestää Anblickin jälkeen myöskin jiikaretta. Meiz ja justy äänestävät Arielia, justy peruu äänensä ja antaa sen Anblickille. Vampire äänestää Anblickiä, jonka jälkeen Meiz peruu äänensä ja äänestää Vampirea, ja peruu vielä senkin ja äänestää Anblickiä. Mursumus antaa äänensä välillä Anblickille. Päivän lopuksi jiikare toteaa hyvin lyhyesti:

[quote="jiikare]Jos mää lähen niin veikkaus pahiskolmikoksi : Ariel. Anblick <- pahiskaksikko, dzinni(aiempien päivien perusteella)

++Anblick[/quote]

Jos Ariel olisi pahis, olisiko Anblick äänestänyt jiikaretta pahiskaverinsa perään vain kolmen tunnin jälkeen? En tiedä, en usko. Ehkä? Sen lisäksi jiikare minuuttia ennen päivän loppua toteaa quoten mukaan ja osoittaa syyttävää sormea Arielia kohti.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ares » 27.06.2017 18:36:00

Mun quotet ei koskaan onnistu... :D

Lisäyksenä vielä 5. päivän äänestystapahtumien pohdintaan. Neljäs pahis, Blckter-Jeku jätti äänestämättä.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ares » 27.06.2017 19:09:31

5. päivän äänestyskäyttäytymisen vuoksi minusta Arielin ja Anblickin pahiskaveruus ei ole todennäköistä, koska Anblick olisi tällöin asettanut Arielin pahaan paikkaan. Voihan se toki olla mahdollista.

Äänestäisin Jekua, mutta se on turhaa, koska tämän päivän lynkkaus keskittynee Arieliin, jiikareen ja minuun. Uskon, että Jeku voisi olla niin Arielin ja jiikaren pahiskaveri. Haluaisin kuulla heiltä vielä jotakin, jiikarekaan ei ole sanonut vielä mitään. Sen lisäksi haluan odotella, äänestääkö joku minua; pitääkö minun puolustautua äänelläni.

//Ariel jälleen väliin.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ares » 27.06.2017 19:35:09

Tarkoitin lähinnä sitä, että Anblick äänesti jiikaretta heti Arielin perään, vain kolmen tunnin ja viestin jälkeen. Toisaalta Anblickillä piti äänestää joko jiikaretta tai Arielia, jompaa kumpaa sillä ja tällä hetkellä epäilyttävää, ja hän pahiskaverinsa sijaan äänesti jiikaretta. jiikareessa huolestuttaa se, että hän äänesti vähäsanaisesti Zeytä lähes päivän loputtua. Ja jos jiikare kävi äsken foorumilla sanomatta mitään, se lisää huolestuneisuuttani.

Äänestän, ainakin toistaiseksi, ++jiikare
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ares » 27.06.2017 19:52:08

justy kirjoitti:
Ares kirjoitti:Tarkoitin lähinnä sitä, että Anblick äänesti jiikaretta heti Arielin perään, vain kolmen tunnin ja viestin jälkeen. Toisaalta Anblickillä piti äänestää joko jiikaretta tai Arielia, jompaa kumpaa sillä ja tällä hetkellä epäilyttävää, ja hän pahiskaverinsa sijaan äänesti jiikaretta. jiikareessa huolestuttaa se, että hän äänesti vähäsanaisesti Zeytä lähes päivän loputtua. Ja jos jiikare kävi äsken foorumilla sanomatta mitään, se lisää huolestuneisuuttani.

Äänestän, ainakin toistaiseksi, ++jiikare


Eli jos Anblick olisi äänestänyt Arielia jiikareen sijaan, et epäilisi jiikaretta vaan Arielia?

Tuo äänen nopeus Arielin äänen perään on minusta ihan ok, kun jiikare kuitenkin oli Anblickin ykkösepäilty jo aiemmilta päiviltä. Eli sisnänsä en tiedä olisiko pahis välttämättä halunnut pitää enempää hajurakoa toisen pahiksen ääneen.

Jos Anblick olisi äänestänyt Arielia, se olisi viitannut enemmän Arieliin, mutta myös kylläkin jiikareeseen. Jälleen minun aiempien tapahtumien tunteminen on aika heikkoa. Täytyy äkkiä katsoa Anblickin viestejä. Se taas viittaa enemmän Arieliin.

Jäiks, en osaa päättää. Tosin jiikareelta aika lyhyt viesti..
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ares » 27.06.2017 19:56:10

Tosin äänelläni ei taida olla merkitystä, koska Ariel on tippumassa ja tarvittaessa jiikare äänestäisi Arielia. Miksiköhän jiikare ei vielä ole äänestänyt?
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (6. päivä päättyy 2.7. klo 21:00)

ViestiKirjoittaja Ares » 28.06.2017 21:39:13

Mursumus lynkattiin. Mielenkiintoista. Uskoinkin, että lynkattava löytyy joukosta Meiz, einari, Mursumus, justy tai Vampire, sillä edellispäivänä jiikare, minä ja hiukan Jeku olimme suurennuslasin alla. Tämän yön lynkkaus oli minusta siinä mielessä mielenkiintoinen, ettei esim. Meiziä lynkattu - hänet on leimattu aikalailla hyvikseksi. Miksi pahikset lynkkasivat suhteellisen epäaktiivisen kyläläisen?

Jäljellä on enää seitsemän kyläläistä: einari, (Blckter-)Jeku, jiikare, justy, Meiz, (Tetradynamia-Herkkuoone-)Vampire ja minä.

Mitä mietteitä hyvis-Ariel herättää teissä, jotka äänestitte Arielia? Entä mitä mieltä olette siitä, miksi pahikset lynkkasivat Mursumuksen?

Eilen, Arielin roolin paljastumisen jälkeen, rupesin ajattelemaan, että onkohan tässä keskitytty täysin vääriin henkilöihin? Ehkä tätä koko show'ta pyörittää einari, Meiz tai justy? Ehkä jiikarekaan, kuten Ariel, ei ole pahis. En tiedä. Silti Jeku ja jiikare ovat sen vuoksi epäillyttäviä, koska ovat niin vähäsanaisia. jiikaren ilmestyminen jälleen päivän lopussa, kaksi lyhyttä viestiä ja ääni Arielille; epäillyttävää.

Täytynee tarkastella huomenna Arielin ja Mursumuksen viime päivän viestejä, josko sieltä löytyisi jotain.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Ares » 01.07.2017 18:18:21

Ollut todella kiireiset pari päivää, minkä vuoksi en ole kerennyt kirjoitella ja tutkia viestejä yhtään. Aamulla kävin kurkkaamassa viestejä, ja vain Meiz, justy ja minä olimme kirjoittaneet, nyt havaittavissa on kuitenkin hyvää aktiivisuutta.

Itse ajattelen, ettei jiikare välttämättä ole pahis. Hän on kyllä pelannut epäillyttävästi, mutta pelaisiko pahis noin passiivisesti? Jos mietitään, häneen on kohdistettu paljon epäilyjä, muttei hän ole viitsinyt vastata epäilyihin. Luovuttaisiko pahis noin helposti? En tiedä.

Jekun ääni minulle oli kyllä hämmentävä. Jeku perustelee äänensä kyllä aika löyhästi: keskustelu osuisi aina minuun tai jiikareen. Tämä hämmentää minua sinänsä, koska aika montaa muutakin epäillään, myös sinua. Blckter-Jekun peli on mielestäni ollut läpi pelin erikoista.

Pelin alussa justysta puhuttiin hyviksenä. Minua on alkanut kuitenkin justykin mietityttämään. Edellispäivänä hän kohdisti epäilyjä ainoastaan Arieliin, jiikareen ja minuun. Nyt hän kuitenkin äänesti einaria, jiikareen jälkeen. Nimenomaan edellispäivänä vaikutti siltä, että hän oli melko varma, että pahis löytyy Ariel, jiikare, dzinni-Ares -kolmikosta. justy on päästetty aika helpolla.

Mielestäni Meiz on edelleen hyvis ja einari hyvikseen päin kallistuneita.

Vampiren peli taas muuttui, ainakin viestien pituuden perusteella, kun hän alko pelaamaan Tetradynamia-Herkkuoonen jatkeena. Myös heidän pelinsä oli myöskin hieman hämmentävää.

Mursumuksen yötapon tarkoitus voi olla hyvinkin hyvisten saaminem hämilleen. Jotenkin minusta tuntuu, että jiikare ei olisi lynkannut Mursumusta, vaan tarkoitus on ennemminkin saada jiikare näyttämään syylliseltä, sillä onhan hän pelannut kummallisesti välillä.

Vampire kirjoitti:Voin myöskin sanoa, että Mursumus ei todellakaan olis ollut mun yönimi, jos olisin pahis, en näe tuosta Mursumus-taposta yhtään mitään hyötyä, vaan pahiksena olisin lähtenyt lynkkaamaan ihan muualta.

Tämää puhuu Vampiren pahisroolin puolesta. Pahikset saattoivat vain sekoittaa pakkaa. Vampire antaa myös äänen jiikareelle.

Antaisin Vampiren äänen, mutta toisaalta myös Jeku ja justy epäillyttävät, justy tosin vähemmän. Hän on ollut aika aktiivinen koko pelin ajan.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Ares » 02.07.2017 16:27:21

Päivää on jäljellä alle neljä tuntia, ja olisi vielä kiva kuulla jotakin jiikareelta, Jekulta ja Vampirelta. Jeku epäillyttää minua sen vuoksi, että hän tuli 6. päivänäkin äänestämään jiikaretta vähäisin perustein, peesaten muita. Tänään hän äänesti minua, koska keskustelu palaa aina jollakin tavalla minuun. Haluaisin kuulla jotakin perusteluja Jekun äänille, siispä ++Jeku. Jeku on yleensä äänestänyt, ja sitten kadonnut.

Uskon, että pahiskaksikon muodostaa aktiivinen ja epäaktiivinen pelaaja. Pahiskaksikko löytyy siis näistä pelaajista Vampire/einari/justy + Jeku/jiikare, Meiziä pidän hyviksenä. En sanoisi einaria aktiiviseksi viime päivien perusteella, mutta hän on kirjoitellut kuitenkin suhteessa pitempiä, analyyttisempia viestejä. Hän on ollut yhtä aktiivinen kuin Vampire.

justyä epäilen tällä hetkellä vähiten, ja hänen ja einarin viestien perusteella einarista tulee epäillyttävämpi kuin justy. Vampire on myöskin epäillyttävä, edellisessä viestissä olevien perusteluiden vuoksi.

Nyt on ollut puhetta siitä logiikastani, että hyvikset tiputtautuisivat pelistä pois. Vampire ei ollut samaa mieltä kanssani -> mahdollisesti pahis, joka yrittää parantaa asemaansa tai sitten puhuu oikeasti kokemuksistaan. einari taas ei ole tiputtautunut tuosta porukasta pois, mikä viittaisi siihen, että einari voisi hyvinkin olla pahis. Blckter saattoi tiputtautua ihan hyvin pois vaikean roolinsa vuoksi, mutta miksi Tetradynamia pudottautuisi niin aikaisessa vaiheessa pois? Herkkuoonella oli vissiin huono netti, joka voi hyvinkin pitää paikkaansa. Tällöin einari olisi potentiaalisempi pahis kuin Vampire, mutta toisaalta hän on pelannut suhteellisen rennosti koko pelin.

Yritän lukea vielä läpi viestejä, erityisesti Vampiren ja einarin. Ääneni voi hyvinkin muuttua vielä illan aikaan, sillä olen putoamisvaarassa. Toivottavasti kuultaisiin vielä jiikaretta, Jekua ja Vampirea.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Ares » 02.07.2017 16:28:57

Ares kirjoitti:...miksi Tetradynamia pudottautuisi niin aikaisessa vaiheessa pois?

Tällä tarkoitin sitä, että miksi Tetra olisi pahiksena pudottautunut pois niin aikaisessa vaiheessa.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Ares » 02.07.2017 19:34:17

justy kirjoitti:Ares, komentoisitko niitä perusteluja miksi me muutamat emme näe Jekua todennäköisenä pahiksena. Mielestäni katsot Jekua hyvin yksipuolisesti.

En osaa sanoa, miksette näe Jekua pahiksena. Mielestäni Jekun ääni sekä jiikareelle että minulle ovat olleet todella heppoisesti perusteltuja. Hän on ilmestynyt foorumille, perustellut lyhyesti, ja kadonnut foorumeilta. Mielestäni se on epäillyttävää. Sen lisäksi Blckterin peli, mm. hänen ensimmäinen viesti, on ollut epäillyttävää.

Näyttää siltä, että olen tippumassa.

// Jeku ja Meiz väliin.

Ääni ei ole kostoääni, vaan kuten edellispäivänä totesin, pelisi ja äänestyskäyttäytymesi on ollut epäillyttävää. Perustelisitko hiukan enemmän, miksi äänestit jiikaretta, ja miksi minua.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Ares » 02.07.2017 19:52:51

Ennemmin Vampire kuin jiikare. Yritän pelastaa itseni.

--Jeku
++Vampire
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Ares » 02.07.2017 19:56:47

En usko, että jiikare on pahis tuollaisella pelaamisella. Hän ei edes vaivaudu puolustautumaan. Miksi jiikare pahiskaverinsa kanssa olisi lynkannut Mursumuksen? Vampire myös sanoi, että pahisten yötappo oli outo -> tekeekö hajurakoa?

Olen valmis äänestämään myös jiikaretta, jos voin pelastaa nahkani. :D

// justy väliin x2
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Ares » 02.07.2017 19:57:47

Huomenna odotan Jekulta perusteluja, miksi hän äänesti jiikaretta ja minua. Hänen perustelut ontuvat mielestäni edelleen.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

ViestiKirjoittaja Ares » 07.07.2017 21:03:49

Onnea pahikset! einari pelasi erittäin vakuuttavasti, vasta viime hetkillä epäillykset heräsivät häntä kohtaan! Kuten jo sanottu, Meiz pelasi myös todella hyvin! Ensimmäinen pelini täällä, noh, meni miten meni. Kokeillaan uudestaan, minusta oli hauskaa - varsinkin kun osuin Jekun kohdalla nappiin! :D Mutta vielä kerran onnea Jekulle ja einarille, ja hyvin yritetty hyvikset.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 28.05.2017 12:24:58

Jeku kirjoitti:jännää nähdä kuinka mun käy täällä juonarien maailmassa. :D

Sähän oot pelannu aiemminkin.
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 28.05.2017 19:29:56

justy kirjoitti:++Ariel kysyi yhden kysymyksen ja katosi sitten. Eikö peli herättänyt muita ajatuksia?

Ei. Ainakaan vielä siinä kohtaa. Eikä se ees ollu kysymys. (Ja mun kone hajos, enkä mä jaksa kirjottaa puhelimella kovinkaan paljon)
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 28.05.2017 19:40:53

Halima kirjoitti:
Ariel kirjoitti:
justy kirjoitti:++Ariel kysyi yhden kysymyksen ja katosi sitten. Eikö peli herättänyt muita ajatuksia?

Ei. Ainakaan vielä siinä kohtaa. Eikä se ees ollu kysymys. (Ja mun kone hajos, enkä mä jaksa kirjottaa puhelimella kovinkaan paljon)

Haha, tämän viestin ei voi ihan hirveästi edistävän peliä, mutta mulle tuli tästäkin jonkinlainen hyvisfiilis. Kuvittelisin että pahis yrittäisi vastata jotenkin sulavammin. Tämä töksähtelevyys jostain syystä nosti mulle hymyn kasvoille ja tuntuu aidon hyvismäiseltä. Mutta Ariel: luuletko että saat koneen korjattua jossain vaiheessa, jotta pystyt osallistumaan peliin kunnolla?

Iskä lupas korjata sen, saan sen varmaan huomenna.
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 30.05.2017 13:44:31

Mä ihmettelen sitä miten useampi äänestää Blckteria ensimmäisen viestin perusteella, varsinkin kun ei toi viesti ees oo kovin epäilyttävä mun mielestä. Itsekin ihmettelin vähän sitä, mutta ajattelin sen johtuvan vaan siitä, että Blckter ei vielä tiedä, miten täällä yleensä toimitaan, niin ettei sitten ihmeteltäisi jos toimii vähän eri tavalla.

jiikare, miks sä äänestit Blckteria heti einarin jälkeen? Mitä hyötyä sä ajattelit tosta äänestä olevan?

jiikare kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Nojoo, Jeku ei kyllä jatkoviesteissään vaikuta yhtään pahikselta, eli poistan ääneni sieltä.

Tarkoitatko siis, että Jekun viestit ovat vaikuttaneet hyvismäisiltä vai vain neutraaleilta?


Zey jo kerkesikin kysymään mihin itsekin haluan kuulla vastauksen, joten vielä mennään seuraten ennenkuin vibaa puoleen tai toiseen rupean antamaan.

Mitä mieltä oot nyt ku oot kuullu vastauksen?

Anblick kirjoitti:Lisäksi hän ilmeisesti epäilee, että pohjimmiltaan hiljaisten herättelyn tarkoituksena on epäilysten kääntäminen pois aktiivisista eikä niinkään pelin aktivointi

Musta vaikuttaa että jiikare tarkotti sitä, että edelliset viestit on keskittynyt pelkästään siihen, että yritetään herätellä hiljaisia ja siitä puhumiseen, että taas aktiivisiin kiinnittyy enemmän huomiota. Munkin mielestä toi vaikutti huomion kääntämiseltä hiljaisiin.

Anblick kysyi/pohti ääneen, onko Halima hyvis joka yrittää herätellä peliä, vai pahis, joka yrittää hämätä, ja kun Halima vastasi olevansa hyvis, Anblick epäili Halimaa siitä, että tämä sanoi olevansa hyvis. Miten Haliman ois sit pitäny vastata, jos ei sanomalla olevansa hyvis?

justy kirjoitti:Eli et ollut kiinnostunut Jekun vastauksesta tai syistä sanoa olevansa uusi juonareissa?

En mä sitä paljoo miettiny, tuli vaan mieleen, että eihän Jeku oo uusi, joten sanoin sen.

Halima kirjoitti:Eli loogiseesti tästä päästään sellaiseen ajatuskulkuun, että meidän kannattaa pitää kylä mahdollisimman vahvana mahdollisimman pitkään. Jos lynkataan kaikki vahvat pelaajat pois peistä jo ensimmäisinä pävinä, pelin ratkaisijoiksi jäävät ne hiljaiset ja aloittelijat. Ei kuulosta kovin houkuttelevalta mun mielestä.

Musta toi vaikuttaa sellaselta "älkää meitä aktiivisia ja kokeneita lynkatko tai te häviitte, keskittykää hiljaisiin". Toi ainakin vaan vahvistaa sitä kuvaa, että yritetään kääntää huomio hiljaisiin.

//Nego väliin
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 31.05.2017 23:07:04

Zey kirjoitti:Ainoa, mikä osui omaan silmään oli Anblickin epäileminen Haliman "pussittamisesta". Selkeästi Ariel on lukenut Anblickin toisen viestin, kun kerran tiesi tarttua siihen, että Anblick pitää hyvistelyä pahismaisena. Lähinnä ihmetyttää miksi Ariel on sitten jättänyt huomiotta sen, että Anblick samassa viestissään sanoi, ettei odottanut Haliman vastaavan kysymykseensä, mikä vie pohjan "pussittamiselta".

Ei se mun mielestä vie pohjaa siitä. Oletuksena kuitenkin on, että kysymyksiin vastataan, joten jälkeenpäin sanottu "ei siihen ois tarvinnu vastata" ei muuta tilannetta paljonkaan. Se ois sit eri asia, jos ois jo ensimmäisessä viestissä sanonut, ettei tarvii vastata.

Halima kirjoitti:Mitä mieltä olet Anblickista kun hän vähän niinkuin "pussitti" minut tuolla "oletko hyvis... vai pahis..." johon ei olisi saanut vastata että hyvis?

Pidän Anblickia neutraalina, koska muuten Anblick ei oo vaikuttanut pahikselta.

justy kirjoitti:3) Tällä hetkellä ääniä on seuraavilla pelaajilla: Blackr, Cameron, einari, Halima, justy. Onko mikään heidän käytöksessään kiinnittänyt huomiosi?
4) Onko kohdan kolme epäillyistä joku, joka ei mielestäsi ole pahis? Kuka ja miksi?

Näistä ainoa kuka on kiinnittänyt mun huomion on Blckter, muut on neutraaleja.

Blckterissä ihmettelen nyt hyvispisteiden antamista mulle koneen hajoamisesta. Se ei liity mitenkään rooliin, joten ihmettelen, miksi Blckter antaa siitä hyvispisteitä. Ihan yhtä lailla pahiksenkin kone voi hajota. En kuitenkaan tiedä, onko Blckter pahis vai vaan pihalla oleva aloittelija.

Nego: Miksi jiikare on hyvismäinen? Miksi sä oot listannu mut hyvismäisiin vaikka oot sanonu et musta ei tuu hyvisfiiliksiä? Miksi sä kyselet muilta perusteluja viboille kun et itsekään selitä omiasi? Ja miksi sä pidät dzinniä pahismaisena, vaikka sanoit, ettei oo mitään ajatuksia?

Ihmettelen myös jiikarea, kun ensin sanoo, että aktiiviset vaikuttaa kääntävän huomiota hiljaisiin, ja samassa viestissä itse äänestää hiljaista. Mä en ymmärrä sitäkään kun äänestää herättelyäänellä heti einarin jälkeen. Eikö yksi herättelyääni riitä?

//Blckter väliin

Blckter kirjoitti:Viestejä lukiessa käpylehmä oli se joka aiheutti puhetta ja nosti"tekijän" nimen esille. Itselle jäi fiilis että lopputulos oli loistava...hyvisviboja antava.Eikä taida olla meizillä nytkään yhtään ääntä. Eli pahiksena tuo olisi mielestäni hyvä heitto pelin alkuun.

Se, ettei Meizillä ole ääniä, tuskin liittyy käpylehmään. Jos Meiz olis muuten pelannu pahismaisesti, sitä ois äänestetty käpylehmästä huolimatta.
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 11.06.2017 11:24:10

jiikare kirjoitti:Jonkin verran Blckter on kuitenkin ollut äänessä tämän jälkeen. Näiden viestien perusteella poistan ääneni --Blckter . Erikoista kuitenkin tarrautua meiz:n käpylehmään tuolla kommentilla "hyvisviboja antava | pahiksena hyvä heitto alkuun". Itse näen tuon hyvin suorana ilmaisuna "olen hyvis", mutta analysoidessani häntä pelaajana piilotan tuon viestin kokonaan.

Miten sä näät ton "olen hyvis" -ilmaisuna? Ja mikset sä huomioi sitä viestiä?

jiikare hämmentää nyt mua. Sä epäilit Halimaa ja justya, koska ne oli äänestänyt Negoa, joka oli hyvis. Mikset sä sitten epäile mllnaa, dzinniä tai Cameronia? Halima ja justy olivat ainoat epäilyttävät, mutta sä äänestät silti dzinniä? Ainoat perustelut dzinnin äänestämiselle vaikutti olevan se, että dzinni oli ollut hiljaa. Mikset sä sit vaihtanut ääntä jollekin sua epäilyttävälle, kun dzinni tuli puhumaan? justy vaikutti hyvikseltä ekana päivänä, mutta muuttui epäilyttäväksi vain koska Nego oli hyvis. Ja miten Jekun äänestäminen vaikuttaa Haliman ja justyn epäilyttävyyteen? Toi vaikuttaa siltä että sä tiesit Jekun olevan hyvis. Jiikaren viestit olivat alussa pelkkää komppailua, ja semmosta "tuntuu tältä, tosin se voi olla noinkin", mikä kuulosti siltä ettei jiikare uskalla olla mitään mieltä mistään.
++jiikare

porkkana kirjoitti:
Mursumus kirjoitti:Äänestin kuitenkin Cameronia, koska pidin häntä epäilyttävämpänä ja koska muiden epäilyt häntä kohtaan tuntuivat hieman hälvenneen.

Kukaan ei ole tainnut tarttua tähän aiemmin jos en aivan väärässä ole. Mutta miksi äänestit siksi, kun muiden epäilyt olivat hälvenneet?

Miksi pitää mainita erikseen ettei muut oo tarttunu siihen?

Meiz kirjoitti:Elättelin vielä toiveita siitä että hyvis-zey olisi vain jumissa epäilyksissään hyvis-Halimaa kohtaan. Nyt viimeisimmän Zeyn viestin jälkeen alkaa jo kaduttamaan tämä :D

Eli Zey on epäilyttävämpi, koska se epäili sua?
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 11.06.2017 19:51:35

--jiikare ++Zey
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (4. yö päättyy 17.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 17.06.2017 20:14:44

justy kirjoitti:@Ariel: Miksi et äänestänyt aiemmin Zeytä tai Cameronia?

Mulla ei ollut mitään mielipiteitä kummastakaan. Ja mä en huomannut Mursumusin ääntä, joten katoin et tilanne ois ollu Zey 3, Cameron 1, justy 1, joten mä ajattelin et ihan hyvin muut voi vielä päättää lynkata jiikaren,varsinkin kun sitä oli epäilty melko paljon. Mä epäilin jiikarea, mutten Zeytä tai Cameronia, joten mä halusin tappaa mieluummin jiikaren.

justy kirjoitti:Mursumusta enemmän minua kuitenkin epäilyttää Ariel. Hänen äänensä Zeylle tulee tilanteessa, jossa Zeytä on pakko äänestää, koska mllna on jo haastanut Zeyn vapaamuurariuden. Äänestäminen viittaa myös siihen että Ariel on seurannut peliä, mutta silti hänellä ei ole ollut mitään kommenttia Cameronin tai Zeyn suhteen, vaikka nämä kaksi ovat jo jonkin aikaa olleet vaihtoehdot. Pahis joka yrittää pysytellä sivussa, mutta päättää lopuksi kuitenkin äänestää pahiskaveriaan kaupunkilaispisteiden toivossa?

Mun ois ollu pahiksena paljon helpompaa vaan olla äänestämättä Zeytä ja jos joku ois kysyny myöhemmin miksen äänestäny ni oisin voinu vaan sanoa etten ollu paikalla. Mä en kuitenkaan oo ikinä nähny et tossa vaiheessa pahiksen äänestämisestä ois saanu hyvispisteitä, joten en mä sen takia ois äänestäny. Enkä mä ottanu aiemmin mitään kantaa Zeyn ja Cameronin väliseen äänestykseen, koska mä en ollu paikalla mun viestin jälkeen muuta kuin viimeset puol tuntia.

justy kirjoitti:Kuitenkin minua epäilyttää se, että Arielin epäilyt ovat pyörineet Blckterin ja jiikareen ympärillä

Mä en epäile Blckteria.

Meiz kirjoitti:Samassa viestissä oleva kysymys minulle Zeyn epäilyttävyydestä oli sen henkinen, että yrittäisi kyseenalaistaa pointtiani Zeyn epäilemiseen, aivan kuin se ei olisi validi syy.

Mä en nähnyt Zeyn epäilyissä sua kohtaan mitään ihmeellistä, joten mä ajattelin, että epäiletkö sä Zeytä vaan siksi että se oli valinnut sut kohteeksi.

jiikare kirjoitti:Hmh, kahden välillä arvuuttelen. Tingle vai Ariel? Mursumus vai Herkkuoone? Arielilta puolustelua Zeytä kohtaan ja ohjaamista ääniä minua kohtaan (sekä ääni minulle) kunnes vaihtoi äänensä zeylle kun vapaamuurari homma levisi käsiin. Arielista olisi ollut kiva kuulla tänään. Tinglestä en todellakaan osaa sanoa. Erilaista mitä tähän asti olen nähnyt. ++Tingle

Eli sun ainoa syy äänestää Tingleä oli se, että tämä pelaa eri lailla ku muut? Eikö sun ois kannattanu äänestää jotain sellasta, jota sä epäilet? Ainakin mua sä vaikutit epäilevän, mutta Tinglestä et osannu sanoa mitään. Ja onko sulla jotain perusteluja sille miks sä epäilit Mursumusia ja Herkkuoonea? Ja sun epäilyt mua kohtaan vaikuttaa olevan pelkästään komppaamista. Miksi se on epäilyttävää, että mä äänestin sua?

jiikare kirjoitti:
Zey kirjoitti:Kenen kanssa te uskotte jiikaren olevan pahiksia? Omasta mielestä jiikare sopi Meizin kanssa 1.päivän suhteen hyvin, mut en tiedä lähtiskö Meiz nyt mielummin jiikarea tappamaan kuin Cameronia. Vaikka Meiz olis Camin ja jiikareen pahiskaveri, niin tuskin, sillä moni on äänestänyt Camia, mikä vois hyvin uusiutua seuraavana päivänä ja sit voiskin olla kaks pahiskaveria poissa. Jos taas Meiz ja jiikare on pahiksia, mut Cam hyvis, niin siltikään Meizillä ei olis järkeä lähteä ajamaan jiikarea. Ellei sitten luota, ettei jiikarea lynkata, mut ei kyl mulle semmosta fiilistä tullut.

Tää oli hiukan ennen kun / samaan aikaan kun äänet alkoivat vaihtua zey:lle. Yrittänee kääntää painon vielä minuun äänestyksen loppuvaiheessa? Muilla mielipiteitä?

Mun mielestä toi vaikutti enemmän sellaselta "ei kannata tappaa jiikarea, ei se voi olla kenenkään pahiskaveri"

jiikare kirjoitti:En vielä näitä mitenkään varmoiksi epäilyksi laita, mutta ainakin Anblickin, Arielin ja Tinglen viestejä aion tutkia tarkemmin ja laitan yhteenvedon näistä ja mahdollisesti muistakin tämän päivän aikana.

Miksi Anblick, mä ja Tingle? Ja mikset sä sit päivän lopussa enää pohtinu Anblickin äänestämistä, vaikka vaikutti ettet ehtiny tutkia kenenkään viestejä? Ja jos ehdit, mikset sä sit laittanu yhteenvetoa niistä? Tai ees sanonu ettet ehtiny tehä yhteenvetoa, mutta Anblick ei vaikuta enää epäilyttävältä?

Mun mielestä toi vaikuttaa siltä että jiikare ja Anblick ois pahiksia, eikä jiikare halunnut sanoa epäilevänsä Anblickia, ettei joutuisi myöhemmin äänestämään sitä. jiikare ei ole muuten puhunut mitään Anblickista.

jiikare kirjoitti:Miksen poistanut dzinnin ääntä? Äänestyspakko, enkä tulokseen olisi voinut äänelläni enään mitenkään vaikuttaa.

Sä et vaikuttanu tulokseen mitenkään äänestämällä dzinniä. Jos sä oisit äänestänyt jotain, jota sä epäilet, oltais ainakin nähty ketä sä epäilet eniten. Nyt tuntuu siltä että sulla ei oo oikeasti mitään epäilyjä, kun sun ainoat äänet on ollu herättelyääni Blckterille, ääni dzinnille perusteluilla "on ollut hiljaa" ja ääni Tinglelle koska se pelaa eri tavalla kuin muut. Mun käsityksen mukaan sä et oo äänestäny ketään noista koska oot epäilly niitä. Ja muutenkin tuntuu että sä epäilet joka viestissä eri ihmisiä, ja kaikkia ilman perusteluita.

++jiikare

Anblick äänestää jiikarea ekana päivänä heti sen jälkeen, kun Halima on kysynyt, miksei Anblick äänestänyt jiikarea.
Anblick sanoo moneen kertaan, ettei mikään ole hälventänyt hänen epäilyksiä jiikarea kohtaan, tarkoituksena ehkä ettei kukaan alkaisi epäillä häntä jiikaren pahiskaveriksi perusteella, että hän epäili jiikarea vain ekana päivänä, kun ei ollut vaaraa, että jiikare tulisi lynkatuksi? Muiden kohdalla Anblick ei tehnyt samaa.

justy kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Muistaakseni tämä Zeyn pohdinta tuli sen jälkeen kun Ariel oli äänestänyt jiikaretta? Kieltämättä siitä tulee fiilis että Zey hakee Cameronin ja jiikareen väliltä sitä vaihtoehtoa, joka voisi kerätä enemmän ääniä kuin hän itse. Tästä vähän hyvisvibaa jiikareelle, tosin se ettei pahistiimi koskaan lähtenyt äänestämään jiikaretta Cameronin sijaan on myös huomionarvoista. Ehkä tiimillä oli paremmat syyt äänestää Cameronia (esim. Mursumus), tai jiikare oli osa tiimiä.

Pohdinta tuli päivän lopussa samaan aikaan kun mllna tuli esiin vaparina, ja tämän Zey myös huomioi // merkinnöin samassa viestissään. Zey oli jo aiemmin maininnut että äänien vaihto on näin myöhään liian myöhäistä ja aikoo pitää äänen Cameronilla. Voisi siis todeta että Zey tiesi tippuvansa viestiä kirjoittaessa, mutta pyrki vielä korostamaan omaa hyvismäisyyttää, eli jatkoi pelin pohdintaa vaikka on putoamassa. Mielestäni ei kerron jiikaren roolista suuntaan tai toiseen.


Kävin selailemassa Zeyn viestejä, ja hän heittää epäilyitä jiikareen suuntaan jo tässä viestissään. Tuo tuli muutama tunti Arielin jiikare-äänen jälkeen 11. päivä, jolloin periaatteessa olisi ollut mahdollista yrittää tehdä siirto Cameronista jiikareen suuntaan.

Toi vaikuttaa siltä että justy yrittää väkisin etsiä perusteluita sille miksei jiikare vois olla Zeyn pahiskaveri.

Anblick epäili Tingleä Zeyn pahiskaveriksi koska tämä sanoi sekoittaneensa Meizin ja Zeyn, muttei kiinnittänyt huomiota siihen että Zey sanoi sekoittaneensa Jekun ja jiikaren. Miksi?

justy kirjoitti:Miten ajattelit tästä eteenpäin edetä sen suhteen että saisit minut lynkattua, jos olen paras epäilysi? Et ole kauheasti yrittänyt vakuuttaa muita mielipiteesi oikeellisuudesta, ja monet ovat pitäneet minua hyvismäisenä. Eli tällä hetkellä sinä itse vaikutat olevan hieman näennäisaktiivinen epäilemällä minua ilman että varsinaisesti teet asialle mitään. Toki se etten ole ollut paikalle on varmaan vaikeuttanut jahtaamistani, mutta olen täällä nyt.

justy kirjoitti:Et kyllä pääse noin helpolla. Jos olet hyvis ja toteat omat perustelusi huonoiksi (yritän tässä niitä huonoiksi osoittaa), velvollisuutesi on muuttaa ääntäsi, tai löytää parempia perusteluita (toki niiden parempien perusteluiden etsiminen olisi ihan hyvä idea muutenkin, mutta meillä kaikilla on kiireemme). Nyt olen esimerkiksi kyseenalaistanut perustelusi siitä, että kaikki postaukseni ovat näennäisaktiivisia. Sinun tehtäväsi olisi seuraavaksi osoittaa että ne todella ovat kaikki näennäisaktiivisia, tai sitten harkita uudestaan perusteitasi äänestää minua.

Nää viestit kuulostaa siltä että sä sanot ettei sua sais äänestää. Eikä toi kyllä mun mielestä vaikuttanut siltä että sä oisit yrittänyt osoittaa Tinglen perustelut huonoiksi, sä sanoit vaan ettei ne viestit oo näennäisaktiivisia. Jos sä oisit osoittanut perusteluita huonoiksi, sun ois pitänyt osoittaa joku viesti mikä ei oo näennäisaktiivinen. Nyt toi kuulostaa vaan sellaselta "oot väärässä, etsi paremmat perustelut" ilman mitään perusteluita sille miksi Tingle on väärässä, mikä ei ainakaan tee sua hyvismäiseksi.
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 21.06.2017 19:41:56

Meiz kirjoitti:Miten on mahdollista ettei sinulla ole ollut mitään mielipiteitä Zeystä ja Cameronista?

Kumpikaan ei tehnyt mitään mikä ois kiinnittäny mun huomion.

Meiz kirjoitti:Ensinnäkin jiikare postaa viestinsä viewtopic.php?f=9&t=377&start=60#p5577
Ja jo n. 20 min kuluessa Anblick pistää kommenttinsa ja epäilynsä tuohon viestiin liittyen ja viesti antaa osoittaa että crosspostaa jiikareen kanssa, viewtopic.php?f=9&t=377&start=60#p5579
Mulle ei ollenkaan tule tästä mieleen pahiskavereita jotka olisivat ennakkoon sopineet epäilyn laitosta, vaan reaktio jiikaren viestiin tuntuu hyvinkin spontaanilta.

Tota mä mietin itsekin, että oisko Anblick jiikaren pahiskaverina lähtenyt epäilemään jiikarea tosta viestistä, mutta toisaalta toi epäily ei mun mielestä ollut niin vahva että se poistais sen mahdollisuuden että jiikare ja Anblick ois pahiskavereita. Anblick on hyvin voinut ajatella että alussa heitettyjä epäilyjä ei tarvii jatkaa enää myöhemmin, kun löytyy parempia perusteluita muita vastaan.

Meiz kirjoitti:Samoin ääni Anblickilta jiikarelle nostaa hänet 2 ääneen lähelle Negoa. Jiikare on jo tässä vaiheessa saanut osakseen huomiota muiltakin (mm. minulta, arielilta, vampirelta, einarilta, Halimalta), eli ei mielestäni voi sanoa että Anblickin ääni olisi mennyt sellaisessa vaiheessa jossa ei koe pahiskaverin olevan vaarassa pudota.

Mä luin topaa kirjoittajien mukaan järjestettynä, joten en nähnyt äänitilannetta. Mä ajattelin että Negolla ois ollu jo siinä kohtaa enemmän ääniä, joten Anblickin ääni ei ois enää vaikuttanut. En mä kyllä vieläkään pidä mahdottomana, että Anblick ois jiikaren pahiskaveri, mut en mä enää sitä niin todennäköisenä pidä.

justy kirjoitti:Osaisitko vähän valottaa toimintaasi päivän lopussa? Olit puoli tuntia paikalla, mutta et kommentoinut peliin mitään. Seurasitko siis uusimpia postauksia hiljaa, vai lueskelitko vanhoja viestejä yrittäen päästä ajantasalle?

Luin uudet viestit ja sen jälkeen vaan seurasin tapahtumia.

justy kirjoitti:Mikä on jiikareen pahismotivaatio äänestää Tingleä sinun sijaasi, jos sinä olet hyvis? Ymmärrän tämän epäilyn jos sinulla olisi syytä ajatella jiikareen ehkä pelastaneen pahiskaveriaan. Mutta miksi pahis-jiikare änestäisi hyvis-Tingleä tai hyvis-Arielin sijaan pahismaisin motiivein?

Mä epäilin jiikarea sen takia, ettei sen äänellä ollut melkeen mitään perusteluita, en sen takia että se äänesti juuri Tingleä.

Mursumus kirjoitti:Epäilyt pyörii aika paljon yhden henkilön ympärillä (jiikare): vaikka joitain syytöksiä heitetään esimerkiksi Anblicin ja minun suuntaan, kaikki lopulta maagisesti päätyy äänestämään jiikaretta.

jiikarea on äänestänyt 3 ihmistä, samoin kuin Anblickia (jos sun ääni lasketaan mukaan). Mun mielestä tossa kohtaa ei voi sanoa että kaikki äänestää jiikarea. Ihan yhtä hyvin vois sanoa että kaikki äänestää Anblickia.

Mursumusin viesti vaikuttaa mun mielestä nyt jiikaren pelastamiselta. Ekana Mursumus ilmottaa kaikkien äänestävän jiikarea ja äänestyksen muistuttavan Tinglen massausta (mikä ei ainakaan mun mielestä pidä paikkaansa, koska tilanne jiikare 3, Anblick 2, Ariel 1 on ainakin mun mielestä erilainen kuin tilanne Tingle 7, Mursumus 2) ja sitten äänestää Anblickia asettaen Anblickin tasoihin jiikaren kanssa.
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 26.06.2017 13:35:55

Meiz kirjoitti:Pidän edelleen ++Arielia huomattavasti jiikarea selkeämpänä pahiskaverina Anblickille ja Zeylle. Hiljaa 2 päivänä kun Anblick on vaarassa. Ei ota mitään kantaa Zeyn ja Cameronin väliseen äänestykseen vaan roikkuu edelleen jiikaren perässä, kuten tuntuu tehneen suurimman osan pelistään.

Mulla oli poissaolo koko 2. päivän. Etkä sä oikeen voi sanoa, että kolmantena päivänä mä roikuin edelleen jiikaren perässä, kun se oli eka kerta ku mä sanoin epäileväni sitä, aiemmin mä olin sanonut vaan ihmetteleväni sen ääntä Blckterille.

Mua häiritsee nyt se miten pahikset ei yrittänyt estää Anblickin lynkkausta. On mahdollista, että loput pahikset on äänestämättä jättäneiden joukossa (dzinni, einari, Jeku), mutta mä en usko siihen. Todennäköisemmältä mun mielestä vaikuttaa se, että pahikset oli päättänyt uhrata Anblickin. Se, ettei Anblick edes yrittänyt puolustautua, tukee sitä teoriaa. Anblickia kyllä lähdettiin äänestämään melko myöhään, mutta uskoisin pahiksen kuitenkin olevan paikalla päivän lopussa, varsinkin jos pahista on epäilty. Mä uskon, että jos Anblickin äänestys ei ois ollut suunniteltu, niin varmaan pahikset ois huomauttanu jotain siitä, ettei Anblickilla ole enää aikaa puolustautua.

Mä en sit taas ymmärrä, miksi pahikset ois halunnu tappaa Anblickin jiikaren sijasta, jos jiikare ois hyvis. Jos jiikare olis hyvis, pahikset ois varmaan antanut vaan jiikaren kuolla ja lähtenyt seuraavana päivänä epäilemään Anblickia. Mä oon melko varma että pahikset uskoi ettei jiikarea pidettäisi Anblickin pahiskaverina, kun varsinkin Meiz on puhunut siitä, miten jiikare ja Anblick eivät voi olla pahiskavereita, enkä mä ymmärrä miksi pahikset ois halunnut pelastaa hyviksen pahiskaverin kustannuksella, varsinkin kun hyvistä pidettäis Anblickin pahikseksi paljastumisen jälkeen melko varmasti hyviksenä. Ja yöllä kuoli porkkana, joka äänesti jiikarea. Jos jiikare ois hyvis, niin oletan, että pahikset ois halunnut että se tapetaan, joten ne tuskin ois tappanut jiikarea äänestänyttä pelaajaa.

++jiikare
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 27.06.2017 18:01:57

Meiz kirjoitti:Eilen vielä totesit ettet pidäkään kovin todennäköisenä Anblickin ja jiikareen pahiskaveruutta kun olin esittänyt huomioni siihen liittyen. Mutta oletkin nyt sitä mieltä että Anblick pisti pahiskaverinsa lähelle putoamisvaaraa sen jälkeen kun 5 muutakin pelaajaa (sinä mukaanlukien) on puhunut epäilevänsä jiikarea? Eikö pahikselle ole vähän turhaa ajaa oma pahiskamu lynkkausvaaraan jo tuossa vaiheessa suojan vuoksi? Minä väitän että pahisten tavoite ensimmäisenä päivänä on pitää kaikki tiimistään hengissä.

Ja noista viidestä mä olin ainoa, joka ei ollut äänestänyt. Siinä kohtaa tuskin vaikutti todennäköiseltä, että mä ilmestyisin äänestämään jiikarea, koska mä en ollut sanonut jiikaresta muuta ku kysynyt siltä miksi se äänesti Blckteria. Ja muutenkin mun mielestä toi ääni vaikutti siltä että Anblick äänesti vaan koska Halima kysyi miksei se äänestänyt, eikä Anblick keksinyt hyviä perusteluita äänestämättä jättämiselle.

Meiz kirjoitti:Uskoisin että hyviksenä miettisit sitäkin vaihtoehtoa että jiikare olisikin hyvis.

Oon mä miettinyt sitä. Mä en vaan usko siihen.

justy kirjoitti:Mutta tää ei silti tarkoita mielestäni sitä, ettei äänestämättömien joukossa ole pahiksia, tai että sinä et ole pahis.

Äänestämättömien joukossa voi olla pahiksia, mutta mä en usko että kaikki loput pahikset ois siellä, korkeintaan siellä olisi yksi pahis, mikä taas tarkoittaa mun näkökulmasta sitä, että vähintään yksi pahis äänesti Anblickia.

justy kirjoitti:Luulen, että hyvis-jiikareen tappaminen Anblickin sijaan olisi käynyt liian kalliiksi pahiksille. Eli heillä ei ollut aiemmin pelissä esitettyjä jiikare-epäilyksiä joiden perusteella he olisivat voineet äänestää jiikaretta Anblickin sijaan.

Pahikset ois vaan voinut olla äänestämättä Anblickia kun jiikarella oli jo ääniä, ja vaan odottaa että jiikare kuolisi.

Mursumus kirjoitti:Jiikaretta pidän tällä hetkellä hyviksenä. En hänen omien tekojensa johdosta, vaan enemmänkin hänen ympärillään olevien tapahtumien takia.

Just toi mua häiritseekin. Jiikare on mun mielestä pahismainen, ja musta tuntuu, että joku yrittää nyt kovasti saada sen vaikuttamaan hyvikseltä.

Mursumus kirjoitti:Pahikset eivät voineet "vain antaa jiikareen vaan kuolla", koska se oli liian iso riski varmistaa jiikareen kuolema äänestämällä häntä, varsinkin kun Anblickia kohtaan oltiin jo osoitettu epäilyjä.

Mutta pahikset ois voinut olla äänestämättä Anblickia. Mä en usko, että kummatkin pahikset ovat äänestämättä jättäneiden joukossa, joten jonkun pahiksen on ollut pakko äänestää Anblickia. Ainoa Anblickia äänestänyt, jonka ääni ei vaikuttanut tilanteeseen mitenkään, oli jiikare. Jos jiikare oli ainoa Anblickia äänestänyt pahis, jiikare on pahis. Jos pahis oli joku muu kuin jiikare (justy, Vampire, sinä, Meiz) niin silloin se pahis halusi tappaa Anblickin jiikaren sijasta, mitä se ei ois halunnut tehdä, jos jiikare olisi hyvis. Eli mä uskon jiikaren pahikseksi.

Mursumus kirjoitti:Ares, olit sanonut lukeneesi jo kaikki viestit ja suurimman osan ajatuksen kanssa. Et kuitenkaan ollut huomannut justyn viestiä, jossa hän selittää nimen perusteella hakemisen jo aikaisemmin foorumissa. Tämä viesti pitäisi olla helposti huomattavissa, koska sininen hyperlinkki ei kauhean monessa viestissä esiinny ja koska justy lähetti tästä vielä uuden viestin korjatulla hyperlinkillä. Haluatko selittää, vai pitääkö tässä uskoa, että kaikkien foorumin sivujen lukeminen oli epätovoinen valhe/et lukenutkaan kaikkia viestejä?

Täällä on 16 sivua viestejä, aika helposti joku asia jää huomaamatta jos on lukenut kerralla kaikki viestit. Ja mitä kukaan hyötyisi siitä, että valehtelee lukeneensa kaikki viestit, jos ei oikeasti ole lukenut?
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 27.06.2017 19:06:31

justy kirjoitti:Eilen oli kolme äänestämätöntä: dzinni, Einari ja Jeku. Jos uskot että toinen pahis on näiden joukossa, niin sieltä olisi todennäköisempää osua oikeaan kuin Anblick-äänestäjien joukosta.

Mä uskon että kumpikin pahis äänesti Anblickia.

justy kirjoitti:Paitsi jos pahikset ovat etäännyttämismielessä esittäneet epäilyksiä Anblickistä jo aiemmin. Olisi epäilyttävää jos tällainen pelaaja ei äänestäisi ketään, kun olisi mahdollisuus lynkata oma epäilty.

Mun mielestä Meiz oli ainoa Anblickia äänestänyt, joka oli epäillyt Anblickia aiemmin. En oo varma, enkä jaksa tarkistaa, mutta jos se oli niin, se tarkottais että Meiz on pahis, eikä Meiz oo mun mielestä pahismainen.

justy kirjoitti:Ketä hyvis-jiikareen olisi sitten pitänyt äänestää? Äänesti hän ketä tahansa muuta kuin Anblickiä, hänet itsensä olisi lynkattu. Mielestäni jiikareen ääni on tästä syystä kaikista vähiten epäilyttävä, koska se on puhdasta itsepuolustusta.

En mä epäile jiikarea ton äänen takia. Se, että mä sanoin ton johtuu vaan siitä, että jos toinen pahis sattuis olemaan äänestämättä jättäneiden joukossa, toinen ois melko varmasti jiikare, koska muut Anblickia äänestäneet ei ois lähtenyt pelastamaan hyvis-jiikarea pahiskaverin kustannuksella. Mä uskon edelleen siihen, että kummatkin pahikset äänesti Anblickia.

justy kirjoitti:Se ettei Anblick valinnut Negoa vihjaa mielestäni taas siihen että dzinni-Ares voisi olla pahis (äänesti Negoa)

Tai siihen että sä oot pahis.
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Blckter » 28.05.2017 16:52:51

Tervehdys kaikille pelaajille.
Olen ensimmäistä kertaa mukana joten älkää ihmetelkö mitä täältä tulee :)
Meizihän on ahkera:)
Avatar
Blckter
Kyläläinen
 
Viestit: 8
Liittynyt: 22.05.2017 22:47:05

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 175 vierailijaa

cron