"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 01.06.2017 14:41:15

Väliaikalaskenta:

2 Nego (Cameron, Halima)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Blckter (jiikare, Nego)
1 Halima (Vampire)
1 Cameron (justy)
1 Tetradynamia (Meiz)

Kuolemassa on Nego ensin saaduilla äänillä. Päivää on jäljellä hieman alle 5,5 tuntia, eli pelipäivä päättyy kello 21:00.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (1. yö päättyy 2.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 01.06.2017 20:07:44

1. ilta
Muistutus uusille pelaajille: ingamessa esiintyvät nimet, tilanteet ym. ovat täysin irrallisia varsinaisesta pelistä! Ingamesta ei löydy vinkkejä pelaajien rooleihin.

Kokoonnuit kylän torille muiden mukana. Syytöksiä lenteli puolelta toiselle, etkä tiennyt mitä ajatella.
"Minun nuoruudessani käpylehmiä pidettiin kuin kukkaa kämmenellä!" Huudahti naapurissasi asuva Halima-mummo kärttyisenä. "Nykynuoriso on pilannut kaiken! Ei nuoret enää välitä käpylehmistä!"
Hippikommuunissa elävät Ariel, porkkana ja mIIna protestoivat äänekkäästi. Heillähän niitä käpylehmiä oli enemmän kuin kellään!

Cameron, joka työskenteli käpylehmämuseossa, yritti rauhoitella tilannetta. Huuto kuitenkin yltyi.
"Kuka pitää minun käpylehmäni turvassa yöllä?! Olen juuri uusinut sen viiksetkin!" Meiz itki lohduttomasti.

Pelko levisi sinuunkin. Jotain täytyisi tehdä.

Jonkinlaisella enemmistön päätöksellä tulitte siihen tulokseen, että Nego oli aivan liian rauhallinen. Hän oli jopa jättänyt käpylehmänsä kotiin! Hänen asunnoltaan löytyi kuitenkin vain ehjiä ja kauniita käpylehmiä, eikä mitään todisteita käpylehmävihasta.

Palasit kotiisi peläten seuraavaa yötä.

Äänet
5 Nego (Cameron, Halima, justy, dzinni, mIIna)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Blckter (Nego)
1 Tetradynamia (Meiz)
1 Cameron (Mursumus)

Nego lynkattiin äänienemmistöllä.

Kuolleet
1. päivä: Nego - tavallinen kyläläinen

Äänestyspakot
Ei ollut

Poissa
Ei kukaan

Yö alkaa nyt ja loppuu huomenna 2.6. kello 21:00. Lähettäkää yönimet sekä minulle että Violetille!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 15.06.2017 21:09:00

Väliaikalaskenta

5 Tingle (Meiz, Cameron, Mursumus, einari, justy)
1 Mursumus (porkkana)
1 justy (Tingle)

Putoamassa on Tingle viiden äänen enemmistöllä.

Huomatkaa, että spoiler-tageihin merkittyjä ääniä ei oteta huomioon laskennassa!

Äänestyspakot
Anblick, Blckter, jiikare, justy

4. päivä päättyy perjantaina 16.6. kello 21:00.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

ViestiKirjoittaja Jita » 08.07.2017 04:11:37

Nyt mäkin pääsen laukaisemaan muutaman valitun sanan: välillä olisi tehnyt mieli kommentoida jo ihan kesken peliä mutta kun ei-pelaajat eivät saa postailla ketjuun ^^' Ensinnäkin, mun on huomautettava pienimuotoisesta sääntövirheestä. Jiikaren ääni tuli tasan kello 21, joka tarkoittaa sääntöjen mukaan että se tuli itse asiassa päivän päättymisen jälkeen jolloin se ei ole edes pätevä. Jos peli oikeasti olisi ratkennut siihen niin kyseessä on suuremman luokan hups. Toiseksi, kuten Halima jo totesikin, niin viimeisen päivän lopputunnit olivat oikeastaan todella tylsää katsottavaa, omasta mielestäni suoraan sanoen jopa jotain tragikoomista. Jekun viimeisen päivän 'haluan katsoa jiikaren kortit lylo-tilanteessa' laittoi mut tilanteeseen että mun olisi tehnyt mieli huutaa hyviksenä hänelle että yrittääkö hän vain pelata aikaa koska harhalynkkauksellahan peli päättyy. Einari kuitenkin oli omasta mielestäni viimeiseen asti hyvin viihdyttävää luettavaa ja olisi mennyt myös mun silmissä hyviksestä läpi ellen olisi omistanut roolilistaa :D Yleisesti ottaen mitä olen tämän kyläinkarnaation pelejä lueskellut, niin valitettavan moni peleistä on päättynyt antiaktiivisten pahisten voittoon: pitäisikö asialle tehdä jotain, mun mielestäni se ei ole oikeasti ollenkaan hauskaa; pahisvoitot eivät sinällään haittaa mutta tykkäisin jos niiden eteen tehtäisiin hieman enemmän duunia. Kolmanneksi, pelissä oli kivasti aloittelijoita mukana, en rupea nyt jokaista erikseen listaamaan mutta yhteisesti jokaiselle: kiitos Kylään saapumisesta. Mä haluan pelata teidän kaikkien kanssa jossain vaiheessa kunhan tilaisuus tulee ^^
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 28.05.2017 19:04:07

Hei kaikille, kiva päästä taas pelaamaan! Tämä on toinen pelini tällä foorumilla, englanniksi olen pelannut ehkä kymmenkunta peliä toisaalla.

***

Halima sai vähän kyläläispisteitä vapaamuurareiden selittämisestä. Pahis olisi voinut hyvin odottaa ja katsoa jos vapaamuurari vahingossa paljastaa itsensä. Pisteitä ei tule paljon, koska haliman tuntevat hyvikset saattaisivat epäillä häntä jos hän ei olisi auttanut vapaamuurareita heti ekassa viestissään.

Halima kirjoitti:
Tetradynamia kirjoitti:Kyllä en tykkää tuosta Meizin uhoamisesta, vaikka lehmä toki komea onkin, mutta katsellaan.

Tästä tuli pelin eka hyvisviba. Toki Tetra voisi olla tykkäämättä uhoamisesta pahiksenakin, mutta mulle tuli sellainen fiilis että Tetra ois todennäköisemmin hyvis, joka heti on laittamassa peliä käyntiin. Tykkään!


Millä tavalla Tetradynamian viesti mielestäsi pisti peliä käyntiin? Edistikö uhon dissaaminen jotenkin pahisten löytämistä? Olen samaa mieltä Zeyn kanssa siitä ettei Tetradynamian viesti ollut mitenkään erityisen kyläläisyyttä huokuva.

***

Nego saa vähän kyläläispisteitä aktiivisesta ja kyselevästä pelityylistään. Ymmärrän myös hänen anteeksipyytelynsä kyselystä, koska olen nähnyt niin monen pelaajan hermostuvan kun heiltä kysellään kysymyksiä, jotka vastaajasta tuntuvat absurdeilta.

Nego kirjoitti:
Tetradynamia kirjoitti:Kyllä jään raapimaan päätäni, kun Halima saa minusta hyvisvibaa. Yritääkö vaikuttaa minuun siten, että katsosisin häntä puolestani suopeammin? Nego, josta en tiedä mitään, hyppää hanakasti peesaamaan Halimaa, Mietityttää sekin. Nego: Miksi?

Uhoamisviestis sävy oli hyvä, mut ei tietenkään tarkota, että oot automaattisesti hyvis. Mut tykkäsin siitä viestistä.


Nego, miksi uhoamisviestin sävy oli hyvä?

***


Jekun "uusi juonareissa, eikun uusi kyläjuonareissa" -episodi ei minun silmään herättänyt epäilyksiä, sillä tuskinpa Jeku pahiksena olisi yrittänyt esittää uutta pelaajaa kerrottuaan jo taustastaan foorumilla. Todennäköisesti neutraali lipsahdus.


Jeku kirjoitti:
Nego kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen..

Millä tapaa sen ymmärrät? Näkyykö siinä susta hyvis tai pahis?

Pyydän jo nyt anteeks, mikäli mun kyselyni vaikuttaa epäystävälliseltä tai piinaavalta. Se ei oo tarkotus, mutta oon tottunut kysymään paljon.

Eli siis ymmärrän Haliman nopean äänen, koska jostain on kuitenkin pakko aloittaa, ite näkisin ehkä Haliman äänen jonkinlaisena "ensimmäiseen mahdolliseen kohteeseen" tarttumisena, omaan korvaan kuulostaa ehkä vähän nopealta äänestää yhden sanan perusteella, hm.


Jeku, onko Halima mielestäsi epäilyttävä koska hän tarttui yhteen sanaan ja äänesti nopeasti? Sanot että ymmärrät miksi Halima äänesti sinua, mutta tuo viestisi loppu vaikuttaa siltä että et kuitenkaan ymmärrä.

***

Meizin käpylehmäpostaus herätti minussa hyvisviban. Tuntuu että pahis aloittaisi vähän neutraalimmin, etenkin kun kyse tuskin on laskelmoidusta räväkästä startista (roolithan saatiin tietää vasta tänään, eikä pahiksilla ole esim. ollut kauheasti aikaa suunnitella avauksiaan yksityisviesteillä). Toki tämä voi olla vain Meizin tyyli pelata, eli pitäisi olla parempi käsitys hänen metastaan jotta tästä voisi kummemmin mitään päätellä.

Zeyllä oli vahva avaus ja hän kysyi hyviä kysymyksiä. Olen kyllä eri mieltä hänen kanssaan siitä oliko Negon anteeksipyyntö epäilyttävä. Minusta se oli hyvä kohteliaisuus joka auttaa välttämään väärinymmärryksistä syntyvää mielipahaa.

Tetradynamia on mukavan skeptinen, mikä on hyvä ominaisuus kyläläisessä mutta voi olla myös osa hänen pelityyliään.

++Ariel kysyi yhden kysymyksen ja katosi sitten. Eikö peli herättänyt muita ajatuksia?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 29.05.2017 06:59:05

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Halima sai vähän kyläläispisteitä vapaamuurareiden selittämisestä. Pahis olisi voinut hyvin odottaa ja katsoa jos vapaamuurari vahingossa paljastaa itsensä. Pisteitä ei tule paljon, koska haliman tuntevat hyvikset saattaisivat epäillä häntä jos hän ei olisi auttanut vapaamuurareita heti ekassa viestissään.

Pelissä on kuitenkin monia kokeneita ja muutama uusi pelaaja, joten vaikka Halima ei olisi vapaamuurareita selittänyt, olisi hyvin epätodennäköistä, että kukaan kokeneemmista ei olisi asiaa huomannut mainita, varsinkin kun vapamuurarit ovat oikeastaan pelin ainoa teknisesti erikoisempi asia (ja näin ollen uusille mahdollisesti se hankalin asia rooleista). Joten en usko, että pahiksena Halima ajattelisi odotella vapaamuurarin vahingossa paljastavan itseään.


Periaatteessa olisi kuitenkin ollut mahdollista että varomaton vapaamuurari olisi paljastanut itsensä ennen kuin kukaan kokeneempi ehtii heitä siitä varoittaa. Ehkä tämä on pelityylikysymys, mutta itse en ainakaan pahiksena kiirehdi auttamaan kyläläisiä, siksi saan kyläläisviboja haliman toiminnasta tässä kohtaa. Vibat eivät ole vahvoja, eikä Haliman peli muuten ole herättänyt mitenkään hirveästi viboja suuntaan tai toiseen.

Ariel kirjoitti:
justy kirjoitti:++Ariel kysyi yhden kysymyksen ja katosi sitten. Eikö peli herättänyt muita ajatuksia?

Ei. Ainakaan vielä siinä kohtaa. Eikä se ees ollu kysymys. (Ja mun kone hajos, enkä mä jaksa kirjottaa puhelimella kovinkaan paljon)


Eli et ollut kiinnostunut Jekun vastauksesta tai syistä sanoa olevansa uusi juonareissa? Koneen hajoaminen on kyllä ihan pätevä selitys sille ettet vaikuta kiinnostuneelta jatkaa aiheesta Jekun kanssa, muuten tämä olisi aika outoa. Odotan innolla paluutasi ehjän koneen kanssa. :)


Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Millä tavalla Tetradynamian viesti mielestäsi pisti peliä käyntiin? Edistikö uhon dissaaminen jotenkin pahisten löytämistä? Olen samaa mieltä Zeyn kanssa siitä ettei Tetradynamian viesti ollut mitenkään erityisen kyläläisyyttä huokuva.

Sillä tavalla, että Tetra oli ensimmäinen pelaaja joka oikeasti kommentoi toista pelaajaa kriittiseen sävyyn. Eihän se nyt tietenkään mitään merkkaa, mutta jostain on aloitettava, ja koin että se edisti peliä.


Mutta eihän Tetran kriittisyys ollut millään tavalla pahisten kiinnijääntiin tähtäväävää. Olisiko hän ansainnut samat hyvisvibat kriittisellä kommentilla Meizin avatarista? Ymmärrän että kriittisyys on tärkeää, mutta mielestäni palkitsit ihan vääränlaista kriittisyyttä. Se saa epäilemään motiivejasi Tetran hyvislukemisen taustalla.

Halima kirjoitti:Joo en todellakaan. Ja vähän itsekin ihmettelin kuinka helposti Justy antoi hyvisvibaa tuollaisesta itsestäänselvyyden selittämisestä.


Tässä pelissä on ymmärtääkseni monia, jotka eivät ole aiemmin pelanneet mafiaa. Heille vapaamuurareiden toiminta, tai ylipäänsä roolin salassapidon hyödyllisyys, ole välttämättä itsestäänselvyys. Voisin hyvin kuvitella jonkun kysyvän ensimmäisessä postissaan vinkkejä roolin pelaamiseen, tai ainakin vahvasti vihjaavansa omaavansa kyseisen roolin. Siksi varoituksesi oli mielestäni kyläläisiä tukeva ja pahisten asemaa (hyvin, hyvin vähän) heikentävä teko. Tuollaisista teoista saa kyläläispisteitä. Ei paljoa, mutta vähän kuitenkin.


einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Meizin käpylehmäpostaus herätti minussa hyvisviban. Tuntuu että pahis aloittaisi vähän neutraalimmin, etenkin kun kyse tuskin on laskelmoidusta räväkästä startista (roolithan saatiin tietää vasta tänään, eikä pahiksilla ole esim. ollut kauheasti aikaa suunnitella avauksiaan yksityisviesteillä)..

Meiz on varmaan väsännyt käpylehmän jo etukäteen roolistaan riippumatta, eikä ole käpylehmänsä myötä saanut yhtään epäilyjä. Hauska aloitus Meiziltä, mutta ei mielestäni siis räväkkä tai pahikselle vaarallinen. Aika tikusta hyvisvibaa Meizille.


Ajattelin että kuva oli napattu netistä. Mutta jos olet oikeassa että Meizi väsäsi lehmänsä itse, niin olen kanssasi samaa mieltä siitä, ettei lehmäkuva kerro mitään roolista.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 29.05.2017 09:19:34

@Halima, en minä halua sinua kieltää saamasta hyvisviboja, mutta yritän tässä kyselemällä ymmärtää toimintaasi. Samoin yritän vastaamalla teidän ihmettelyihinne selittää omaa toimintaani. Näin olen tätä peliä tottunut pelaamaan.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 29.05.2017 15:19:32

Anblick kirjoitti:
Blckter kirjoitti:Olen ensimmäistä kertaa mukana joten älkää ihmetelkö mitä täältä tulee :)

Kun luin viestejä uudestaan, tämä hypähti vähän silmilleni. Haluaako Blckter jo valmiiksi turvata selustaansa siltä varalta, että haparoi pelissä mahdollisen pahikseuden takia? Toisaalta eka peli voi varmasti tuntua hankalahkolta ihan roolista riippumatta. Blckterista (ja myös muista, jotka eivät ole kommentoineet paljoa tai ollenkaan) olisi kiva kuulla enemmänkin, vaikka toki tässä on vielä päivää jäljellä :>


Miten aloittaisit pelin jos pelaisit ensimmäistä kertaa?

Anblick kirjoitti:
justy kirjoitti:Periaatteessa olisi kuitenkin ollut mahdollista että varomaton vapaamuurari olisi paljastanut itsensä ennen kuin kukaan kokeneempi ehtii heitä siitä varoittaa. Ehkä tämä on pelityylikysymys, mutta itse en ainakaan pahiksena kiirehdi auttamaan kyläläisiä, siksi saan kyläläisviboja haliman toiminnasta tässä kohtaa.

Mä pidän tätä kyllä melko epätodennäköisenä skenaariona, koska vapareita on kuitenkin kaksi ja mitä nyt ilmoittautumisketjua selailin, niin loppujen lopuksi melko harva on täysin kokematon juonarien saralla. On toki mahdollista, että molemmat olisivat aloittelijoita ja pitäisivät roolien ilmoittamista hyvänä ideana, mutta todennäköisempänä pidän, ettei roolista neuvominen muuttanut heidän pelitaktiikkaansa suuntaan tai toiseen.


Kävin kanssa katsomassa ilmoketjun ja totta, ensikertalaisiksi ilmoittautuvia olikin vain kolme. Kuvittelin että heitä olisi enemmän... Joo, ehkä mun kyläläispisteet Halimalle olivat perusteettomat.

Anblick kirjoitti:Mielenkiintoista tosin, että Halima rientää tekemään pesäeroa justyyn ja ihmettelee, miksi justy saisi jaella viboja hatarin perustein, jos muut eivät saa. Sinänsä pätevä kysymys, mutta onko tässä kenties pahiskaksikko? Onko justy ensin puolustellut Halimaa liikaakin (ainakin Haliman mielestä) ja nyt Halima yrittää korjailla heidän välejään etäisemmiksi kyseenalaistamalla justyn argumentit?


Luulen, että Halima ajattelee minun olevan tekopyhä kun kyselen hänen motiiveistaan, vaikka itsekin annoin hyvispisteitä helposti. Mielestäni en ole kyllä puolustanut Halimaa tässä pelissä, ellet sitten laske puolustukseksi sen että annoin hänelle hyvispisteitä? Ei kai Halima silloin kenenkään hyökkäyksen kohteena ollut?


Zey kirjoitti:Peliteknisyydet ovat yleensä sellaisia asioita, joista pahikset ovat napanneet kaiken mahdollisen irti. Peliteknisyydet ovat sen verran kuitenkin "itsestäänselviä", että jos jotain keksii sanoa, niin sen keksii varmasti joku muukin. Tällöin pahikselle on paljon edullisempaa sanoa asia itse, sillä parhaimmassa tapauksessa siitä voi saada hyvispisteitä, pahimmassa tapauksessa pysyy neutraalina, muttei ainakaan kukaan hyviskään saa hyvispisteitä sen asian sanomisesta. On tullut niitäkin pelejä vastaan, jossa pahis on lähtenyt ehdottamaan jotain hyvältä tuntuvaa pahistennappaus strategiaa peliteknisyyksien pohjalta ihan vain saadakseen hyvispisteitä.


Oon samaa mieltä siitä että peliteknisyyksistä keskustelu on pahiksille helppoja aiheita ja että pahikset saattavat ehdottaa hyviä suunnitelmia saadakseen hyvispisteitä. En siis missään nimessä ole lukitsemassa Halimaa hyvikseksi, mutta haluan kuitenkin antaa hyvispisteitä hyvistä teoista, olkoot ne sitten kuinka triviaaleja tahansa.

Noin muuten Haliman peli ei ole heilauttanut minua suuntaan tai toiseen, tosin hänen haluttomuutensa vastata kysymyksiini ihmetyttää. En osaa sanoa kertooko se mitään hänen roolistaan, voihan häntä vaikkapa ärsyttää kysymykseni.


porkkana kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Tämä tosin kertoo sen että Halima ja Ariel tuskin ovat pahiskaveteita kun Halima asetti Arielin putoamisvaaraan tuolla äänenvaihdolla.

Tämähän olisi hyvää pesäeron tekoa alussa, sillä on hyvin epätodennäköistä, että Ariel tämän äänenvaihdon vuoksi olisi putoamassa. Varsinkaan kun eletään näin varhaista vaihetta päivää ja äänet tuntuvat vaihtuvan pelaajalta toiselle tiuhaan tahtiin.


Porkkanan kanssa samaa mieltä. En usko että Halima (tai kukaan muukaan) roikkuisi koko päivää aivan päivän alussa annetussa viestissä, vaikka pahiskaveria äänestettäisiinkin. En tosin osaa kauhean hyvin kuvitella miten pahikset käyttäytyisivät pelissä, jossa yksittäiset äänet saattavat johtaa lynkkaukseen kun tapana ei ole äänestää 1. päivänä. Niissä peleissä joihin olen tottunut ryhmäpaine pakottaa käytännössä kaikki äänestämään joka päivä. Se on mielestäni hyvä, sillä näitä ääniä analysoimalla pahiksia on helpompaa sitten napata.


Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:Halima sen sijaan vaihtaa äänensä Negolta justylle. Tää alkaa jo hieman kohotuttamaan kulmia, sillä Nego ei ehtinyt edes reagoida kun äänen kohde jo vaihtui, joten äänen laittaminen Negolle oli yhtä tyhjän kanssa. Oliko muuten ne justyn suunnalta epäilyttävät asiat tuo hyvisvibojen jakelun ristiriitaisuus vai onko sieltä tullut jotain muutakin?

Joo, mietin itsekin että kannattaako vaihtaa ääntä kun Nego ei ole vielä ehtinyt reagoida, mutta toisaalta tuntuisi tyhmältä pitää ääntä siellä kun joku toinen epäilyttää enemmän. Ääneni kuuluu sinne, missä suurin epäilyksenikin on. Justyssä epäilyttää eniten tuo hyvisvibojen jakelun ristiriitaisuus, vaikka jokin justyn kirjoituksessa sai mut pistämään justyä pahismaisempaan kastiin jo ensimmäisen viestinsä kohdalla. En osaa eritellä mikä se oli.


Epäilyttääkö sinua siis se, että kyselen perusteitasi hyvisviboillesi, vaikka olen itsekin antanut hyvispisteitä? Vai se, että annoin sinulle hyvispiseitä vaikka samalla kyselen perusteitasi?

Kuten jo aiemmin kirjoitin, olen yrittänyt selittää omien vibojeni perusteita. Olen myös hyväksynyt niitä vastaan esitettyjä argumentteja - etenkin Zey ja Anblick ovat esittäneet hyviä syitä, joiden takia saamasi pisteet ovat pienentyneet vielä entisestään. Mutta sinä et kuitenkaan ole osannut/suostunut perustelemaan omia vibojasi, minkä takia olen sinulta niistä kysellyt. Mielestäni tämä ei tarkoita että toimintani on ristiriitaista, ja äänesi tuntuu enemmän puolustukselta hyökkäyksen avulla, kuin aidolta pahisepäilyyn perustuvalta ääneltä.

Halima kirjoitti:
Meiz kirjoitti:En suoraan sanottuna ymmärrä ollenkaan mistä Halima saa nykyiset pahisvibansa esim. justyn avauviestiin liittyen. Voisitko Halima yrittää kuitenkin avata tätä tarkemmin?

No sillä saattoi olla jotain tekemistä sen kanssa, että musta tuntui että justy ensin antaa mulle hyvispisteitä täysin turhasta asiasta ja sitten on kuitenkin lähes kaikesta eri mieltä mun kanssa.


Ei ole tarkoitus olla kanssasi kaikesta eri mieltä, lähinnä mua kiinnostaa kuulla miten vastaat kysymyksiin ja perustelet tekojasi. Ja se että joku saa hyvispisteistä aiheesta x ei tietysti tarkoita ettei asia y saman pelaajan puheissa voisi herättää epäilyksiä.

Varmaan olen kiinnittänyt peliisi huomiota senkin takia, että olet ollut aktiivisin pelaaja, jolloin pelistäsi herää helposti kysymyksiä.


Cameron kirjoitti:
Nego kirjoitti: Mulla alko hälytyskellot soimaan, koska se reaktio oli aika vahva, enkä ymmärrä tätä lausetta ollenkaan: "Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?"

Jos äänestää jotakuta, minusta äänellä pitää olla joku syy. Joko äänestää omasta mielestä pahismaisinta pelaajaa tai haluaa nähdä miten pelaaja reagoi saamaansa ääneen. Jos ääntä vaihtelee ääntä eri pelaajille ilman että äänestetty pelaaja edes ehtii reagoida saamaansa ääneen, ääni on turha. Toki ymmärrän että olet varmaan tyytyväinen että ääni lähti sinulta ilman että sinun tarvitsi tehdä yhtään mitään?


Itse yleensä yritän aina äänestää pelaajaa, jonka haluaisin lynkata jos päivä päättyisi juuri sillä hetkellä. Ymmärrän siis hyvin että Halima äänestää minua vaikka Nego ei olekaan reagoinut, jos Halima uskoo että olen todennäköisemmin pahis kuin Nego. En vain oikein vielä ymmärrä Haliman antamia perusteluja hänen äänelleen.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 29.05.2017 15:21:12

Nego kirjoitti:Oon aika eri mieltä sun kanssas Cameronin reaktiosta, mut toisaalta sulla on metatietoa siitä. Mulla alko hälytyskellot soimaan, koska se reaktio oli aika vahva, enkä ymmärrä tätä lausetta ollenkaan: "Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?"



Mikä tekee einarista epäilyttävämmän kuin Cameron? Toinen sekoili siinä ketä Halima äänesti, toinen soittaa hälytyskellojasi kommentillaan. Pystytkö vertailemaan fiiliksiäsi näiden kahden pelaajan välillä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 29.05.2017 15:25:06

Nego kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Ariel kirjoitti:Ei. Ainakaan vielä siinä kohtaa. Eikä se ees ollu kysymys. (Ja mun kone hajos, enkä mä jaksa kirjottaa puhelimella kovinkaan paljon)

Haha, tämän viestin ei voi ihan hirveästi edistävän peliä, mutta mulle tuli tästäkin jonkinlainen hyvisfiilis. Kuvittelisin että pahis yrittäisi vastata jotenkin sulavammin. Tämä töksähtelevyys jostain syystä nosti mulle hymyn kasvoille ja tuntuu aidon hyvismäiseltä. Mutta Ariel: luuletko että saat koneen korjattua jossain vaiheessa, jotta pystyt osallistumaan peliin kunnolla?

Ok. Musta toi riippuu ihan siitä, miten Ariel kirjoittaa yleensä tai käyttäytyy paineen alla. En siis ilman metatietoa ainakaan lähtis kutsumaan Arielia hyvikseks vain ton viestin perusteella.[/quote]

Samat johtopäätökset kuin Negolla, en osaa tulkita Arielin viestiä suuntaan tai toiseen. Toki se on rohkea siinä mielessä ettei se selittele mitään.

Mutta Nego, miksi tulkitsit Tetran viestin pelin alussa hyvismäiseksi? Miten metan puute Tetrasta eroaa metan puutteesta Arielista? Tai mikä viesteissä eroaa ratkaisevasti?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 30.05.2017 09:40:59

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Halima sai vähän kyläläispisteitä vapaamuurareiden selittämisestä. Pahis olisi voinut hyvin odottaa ja katsoa jos vapaamuurari vahingossa paljastaa itsensä. Pisteitä ei tule paljon, koska haliman tuntevat hyvikset saattaisivat epäillä häntä jos hän ei olisi auttanut vapaamuurareita heti ekassa viestissään.

Vähän tikusta revittyä asiaa. Mun mielestä vapaamuurareiden selittäminen ja pelitekninen keskustelu heti alkuun on yksinkertaisesti vain helppo tapa aloittaa, oli sitten hyvis tai pahis.
Muutenkin justy jakelee ekassa viestissään lähinnä auliisti hyvisviboja, mikä on pahikselle toki helpompaa kuin pahisvibojen antaminen, kun tietää ketkä ovat hyviksiä, eikä halua jakaa pahistovereilleen pahisvibaa. Aika turvallinen aloitus siis siinä mielessä. Justy tosin heitti heti ekassa viestissään rohkeasti äänen, mutta sekin aika kepoinen herättelyääni(?) Arielille. Ekan viestinsä jälkeen justy on kyllä heitellyt myös epäilyjä, mutta edelleen saan jotenkin pahismaista vibaa hänestä.


Olen huomannut että hyvispisteiden antaminen on minulle helpompaa kuin pahispisteiden ihan roolista riippumatta. Varsinkin alkupelistä, kun pahistenkin on vielä helpompaa tehdä hyvismäisiä juttuja. Mutta olen sinällään samaa mieltä siitä, että aloitukseni on turvallinen.

Itse asiassa yksi syy jonka takia minun on vaikea nähdä Halimaa pahiksena on se, että hän on tehnyt aktiivisella äänestyksellään ja äänien mutuperusteluilla elämänsä aika hankalaksi. Haluaisiko pahis vetää puoleensa noin paljon huomiota? Ehkä, etenkin jos Haliman innokkuus päästä pelaamaan ylitti taktisen ajattelun.


Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Noin muuten Haliman peli ei ole heilauttanut minua suuntaan tai toiseen, tosin hänen haluttomuutensa vastata kysymyksiini ihmetyttää. En osaa sanoa kertooko se mitään hänen roolistaan, voihan häntä vaikkapa ärsyttää kysymykseni.

Mikä haluttomuus? Oonko mä missannut jonkun kysymyksen?


Mielestäni et ole vastannut tähän:

justy kirjoitti:
Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Millä tavalla Tetradynamian viesti mielestäsi pisti peliä käyntiin? Edistikö uhon dissaaminen jotenkin pahisten löytämistä? Olen samaa mieltä Zeyn kanssa siitä ettei Tetradynamian viesti ollut mitenkään erityisen kyläläisyyttä huokuva.

Sillä tavalla, että Tetra oli ensimmäinen pelaaja joka oikeasti kommentoi toista pelaajaa kriittiseen sävyyn. Eihän se nyt tietenkään mitään merkkaa, mutta jostain on aloitettava, ja koin että se edisti peliä.


Mutta eihän Tetran kriittisyys ollut millään tavalla pahisten kiinnijääntiin tähtäväävää. Olisiko hän ansainnut samat hyvisvibat kriittisellä kommentilla Meizin avatarista? Ymmärrän että kriittisyys on tärkeää, mutta mielestäni palkitsit ihan vääränlaista kriittisyyttä. Se saa epäilemään motiivejasi Tetran hyvislukemisen taustalla.


Et myöskään vastannut kysymykseeni siitä, että miksi näet ristiriidan kun kyseenalaistan perusteesi hyvisvibojen jakamiseen vaikka itse jaan hyvisviboja? Etkö hyväksy perustelujani, vai pitäisikö minun hyväksyä perustelusi ("Tetran kriittisyys edisti peliä") kysymättä sen tarkempaa selitystä?

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Mutta sinä et kuitenkaan ole osannut/suostunut perustelemaan omia vibojasi, minkä takia olen sinulta niistä kysellyt.

Mielestäni olen perustellut kaikki vibat, joista on kyselty, ja tuosta listastani olen perustellut kaksi ylintä ja kaksi alinta. Loput ovat todella huteralla pohjalla, mutta jos kysytään niin voin mä niistäkin jotain avata.


Laitoin tuohon yläpuolelle uudestaan kyselyni Tetra-vibojen perusteista. Ariel-viboista minulla ei ole sen kummempaa kysyttävää, kun se tuntuu niin vahvasti metaan pohjaavalta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 30.05.2017 09:52:58

jiikare kirjoitti:Tuntuu että aktiiviksemmat koittaa saada nyt käännytettyä huomiota nyt meihin seurailijoihin(?). Itseni ainakin sellaiseksi tällä hetkellä lasken niinkuin ensimmäisessä viestissänikin mainitsin. Toki voipi olla, että halima ja meiz koittaa vain saada meitä sitten kirjoittelemaan enemmän :)

Zey ja einari tuossa avasivatkin jo paljon omia epäilyjäni mitä itse en osannut lähtä kyseenalaistamaan. Tästä syystä saan heistä hyvisvibaa jonninverran. Tosin täysin hiljaisten ja kaltaisteni seurailijoiden kommentit kiinnostavat. Auttaisiko etenemään ++Blckter Katsotaan mitä sieltä tulee.


Olisiko sinulla jotain kysymyksiä joihin haluaisit seurailijoilta ja hiljaisilta kommentteja? Tai jotain aiheita? Joskus se että kysyy kysymyksen auttaa aktivoimaan toisen vastaamaan.

Summaisitko vielä omin sanoin, mikä Blckterissa epäilyttää?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 30.05.2017 10:20:43

Anblick kirjoitti:
justy kirjoitti:Miten aloittaisit pelin jos pelaisit ensimmäistä kertaa?

Mä en totta puhuen ole varma, mitä kysymykselläsi tarkoitat. Pointtina mulla oli, että sain Blckterin viestistä sellaisen käsityksen, että hän haluaa kuitata mahdolliset tulevat kompurointinsa aloittelijuuden piikkiin, mutta ei se poista mahdollisuutta, että kompuroinnin takana voisi olla (myös) pahikseus. Toki tämä koko haparointi nyt on täysin hypoteettinen tilanne, koska Blckterista ei ole vielä kuulunut enempää :)


Tarkoitin sitä, että jos itse sellaisen pelaajan asemaan, joka ei ole koskaan pelannut tätä peliä, eikä seurannut peliä koskaan pelattavan, ei Blackr:n viesti mielestäni ole mitenkään pahismainen. Mielestäni se, että haluaisi peitellä mahdollisia pahiskompurointejaan vaatii jo jonkinlaista metatietoa pelistä (esim. että pahikset jäävät usein kiinni kompurointiensa vuoksi). Kysymykseni tavoitteena oli kartoittaa millaisena sinä näet täysin uuden pelaajan aloituksen ja miten siitä käsityksestä päädyit pahisviboihin.

Anblick kirjoitti:Mutta kuten edellä on jo todettu, on harmi (ja toisaalta ymmärrettävää), että aktiiviset pelaajat saavat eniten negatiivista huomiota niskaansa. Mä en ainakaan osaa lähteä hirveästi jakelemaan hyvis- tai pahisviboja yksittäisten lyhyiden viestien perusteella, koska mulla ei ole sitä metatietoa, josta täällä on pariin otteeseen jo mainittukin.


Okei, ehkä siis tulkitsin väärin kysymyksesi Blackr:lle, sillä luulin sinun siinä jakavan hänelle pahisviboja yksittäisen viestin perusteella.

Anblick kirjoitti:Jiikare sen sijaan saa mussa pahisviboja aikaan, koska viesti tuntuu niin ristiriitaiselta ja omituiselta. Hän myöntää itse olevansa seurailija, mutta haluaa enemmän viestejä muilta hiljaisilta. Lisäksi hän ilmeisesti epäilee, että pohjimmiltaan hiljaisten herättelyn tarkoituksena on epäilysten kääntäminen pois aktiivisista eikä niinkään pelin aktivointi. Musta tämä on vähän hassu ajatus, koska hiljaa oleminen on johonkin asti oiva tapa piiloutua huomiolta ja sitä kautta lynkkaukselta. Sikäli hiljaisten patistelu ei musta ole huono juttu, kunhan ei unohdeta aktiivisempien pelaajien tarkastelua (mitä ei varmaan helposti käy). Sitten hän peesaa einaria ja äänestää Blckteria, muttei oikeastaan perustele ääntään mitenkään. Blckter on nyt pudotusvaarassa, joten ääni oli sikäli huomattavasti radikaalimpi kuin jos jiikare olisi äänestänyt esimerkiksi jotakuta, joka ei ole laittanut yhtään viestiä. Tietääkö jiikare rooleista jotain, mitä hyvikset eivät tiedä?


Minulle heräsi hyvinkin samanlaisia huolia Jiikareen viestistä, mutta sitten huomasin että hän ilmeisesti pelaa ensimmäistä peliään. Se ehkä selittää osan ristiriitaisuuksista, mutta toivottavasti Jiikare pääsee itse kertomaan ajatuksistaan


Vampire kirjoitti:justy liittyy myös omalta osaltaan tähän helppoja viboja heittelevään porukkaan pitäessään Meizin lehmäpostausta hyvismäisenä. Miksi se on hyvismäinen? Minusta tuo on aikalailla perus eka viesti peliin, koska ekat viestit harvoin on kauheasti muuta kuin persoonallisia tapoja ilmaista olevansa hereillä.


Minusta tuo viesti oli ainoa persoonallinen tapa ilmaista olevansa hereillä. Jos siis persoonallisella tarkoitetaan tässä massasta erottuvaa. Juuri se massasta erottuvuus ansaitsi hyvispisteitä/viboja. Ilmeisesti termi "vibat" on kuitenkin täällä jonkin tietyn merkityksen omaava, jolla ilmeisesti tarkoitetaan suunnilleen sitä, että pitää pelaajaa josta saa viboja hyviksenä? Itse en ainakaan puhu mistään niin kokonaisvaltaisesta, ainoastaan siitä että yksittäinen teko on mielestäni hyvismäinen. En siis pidä Meiziä varmana hyviksenä koska hän postasi lehmäkuvan.

Vampire kirjoitti:Tässä tuli vähän sellainen fiilis tuosta Anblickin lainaamasta justyn Blcker-kommentista, että kummasti justy tuntuu loikkaamaan puolustelemaan Blckteria. Eiköhän Blckter osaa itsekin tulla puolustamaan itseään mikäli sen tarpeelliseksi kokee ilman, että muiden tarvitsee tulla jalkaväkeilemään. Jännä reaktio siis justylta ja saa kyllä oman huomioni kiinnittymään enemmän nyt myös justyn suuntaan.


En tarkoittanut kysymystäni Anblickille varsinaisesti Blackria puolustavaksi. Enemmänkin minua kiinnosti saada lisää tietoa Anblickin ajattelusta. Olen itse huomannut että aloittelijoiden kimppuun käyminen on helppo pahistaktiikka ja minua kiinnostaakin oliko Anblickillä tässä taustalla jokin syvällisempi ajatus Blackr:n mahdollisesta pahikseudesta.


Vampiren Halima-ääni vaikuttaa perustellulta, tosin olen itse ehkä kuitenkin sitä mieltä että Haliman tuuliviirimäisyys on ehkä kuitenkin huomiotaherättävyydessään huono pahistaktiikka. Se olisi huomattavasti pahismaisempi, jos Halimalla olisi painetta ääntensä muunteluun. Mutta mikään ei mielestäni olisi estänyt Halimaa pitämästä ääntään Negossa, eikä äänen pysyminen Jekussakaan olisi välttämättä kohottanut kauheasti kulmakarvojaan. Joten jos Haliman innokkuus ei vienyt voittoa hänen harkinnastaan, en näe hänen peliään kovin todennäköisenä pahispelinä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 30.05.2017 10:54:40

porkkana kirjoitti:
justy kirjoitti:++Ariel kysyi yhden kysymyksen ja katosi sitten. Eikö peli herättänyt muita ajatuksia?

Tässä kohtaa peliä oli tullut vain aloitusviestejä ja keskustelua Meizin käpylehmästä, olisiko asiaa pitänyt olla enemmänkin? Miksi et äänestänyt muita, joilta oli tullut vain yksi viesti ensimmäisen sivun aikana? Onko Ariel edelleen mielestäsi pahismaisin kun olet pitänyt äänesi hänellä?


Kieltämättä oletin, että Ariel olisi seurannut peliä oman viestinsä jälkeenkin. Tulkitsin hänen viestinsä pohjustukseksi pidemmälle kuulustelulle, mikä ainoana toimintana vaikutti oudolta, ehkä pyrkimykseltä saada kyläläinen ansaan.

Lisäksi toivoin, että ääni saisi Arielin kertomaan enemmän ajatuksistaan. Tämä ei kuitenkaan nyt onnistunut koska ilmeisesti Arielin kommentti ei ollut kysymys, eikä hän rikkinäisen koneen vuoksi ole päässyt osallistumaan. Aika siis siirtää ääni eteenpäin.


Tällä hetkellä minua epäilyttävät eniten Nego ja Cameron. Nego aloitti mielestäni vahvasti, mutta ensimmäisen postausrupeamansa jälkeen hän on ollut hiljainen ja tuntunut pelaavan varman päälle. En oikein ymmärrä hänen ääntään Einarille, mutta toivottavasti hän palaa selittämään sitä lisää.

--Ariel
++Cameron saa kuitenkin nyt ääneni. Kuten Zey huomasi, Cameronin vastaus Negon ihmettelyyn pyrki siirtämään huomion asiasta Negoon itseensä. Lisäksi Cameronin vastaus Zeyn kommenttiin oli jo lähes paniikinomaisen puolusteleva ja hyvittelevä, aivan kuin Cameron olisi tuntenut jäävänsä kiinni jostain pahanteosta.

Cameron, mitä tarkoitat kun sanoit että sinulla meni tapahtumajärjestys sekaisin. Pystytkö kertomaan mitä ajattelit ja miten luulit tapahtumien kulkeneen kun kyseenalaistit Negon kysymyksen sinulle?

Muuten Cameronin peli on ollut aika varovaista. Pientä epäilyä Jekun ja Haliman suuntaan, mutta ei varsinaista yritystä selvittää onko kumpikaan heistä hyvis tai pahis.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 30.05.2017 10:59:01

Halima kirjoitti:Mähän ihan just viime viestissä sanoin että ei tekis mieli painostaa uusia pelaajia ku haluaisin että ne pelaa uudestaankin jne. Mutta sitten rupesin miettimään vähän toiselta kantilta. Nimittäin kylähän (siis hyvikset) on periaatteessa tasan niin vahva/hyvä kuin sen heikoin elossaoleva jäsen. Siinä vaiheessa kun ollaan Lynch or lose -tilanteessa (LyLo), on pakko saada lynkattua pahis tai kylä häviää pelin. Silloin yksikään hyviksen ääni ei saa olla toisella hyviksellä, tai pahikset voivat massaamalla siirtää äänensä sille hyvikselle päivän lopuksi ja se oli siinä.

Eli loogisesti tästä päästään sellaiseen ajatuskulkuun, että meidän kannattaa pitää kylä mahdollisimman vahvana mahdollisimman pitkään. Jos lynkataan kaikki vahvat pelaajat pois pelistä jo ensimmäisinä päivinä, pelin ratkaisijoiksi jäävät ne hiljaiset ja aloittelijat. Ei kuulosta houkuttelevalta mun mielestä.


Olen samaa mieltä, mutta sellaisen lisäyksen haluaisin tehdä että vahva pelaaja ei välttämättä ole sellainen, joka saa pahiksia kiinni helposti. Kylä voittaa, jos pystymme löytämään pahikset TAI olemaan varmoja siitä ketkä ovat hyviksiä. Eli vahva peli on sitäkin, että pistää itsensä likoon, esittää ajatuksia ja on valmis selittämään niitä. Näin me kaikki kyläläiset voimme selvittää ketkä ovat meidän puolellamme, jolloin epäselvät tapaukset ovat sitten pahiksia. :)

Toivoisinkin, että kaikki ne jotka kokevat pelin vaikeaksi tai jotka mielummin seuraavat peliä kuin osallistuvat, kokeilisivat aktivoitua vaikkapa vastaamallä seuraaviin kysymyksiin (tai edes osaan).


Jos koet tämän pelin vaikeaksi, kokeile vaikka vastata näihin kysymyksiin:

1) Pahisten tehtävänä on saada kyläläiset ja vapaamuurarit lynkattua. Miten luulet että pahis käyttäytyisi tässä pelissä?
2) Onko joku mielestäsi käyttäytynyt niin kuin kuvittelisit pahiksen käyttäytyvän?
3) Tällä hetkellä ääniä on seuraavilla pelaajilla: Blackr, Cameron, einari, Halima, justy. Onko mikään heidän käytöksessään kiinnittänyt huomiosi?
4) Onko kohdan kolme epäillyistä joku, joka ei mielestäsi ole pahis? Kuka ja miksi?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 30.05.2017 11:01:06

justy kirjoitti:Jos koet tämän pelin vaikeaksi, kokeile vaikka vastata näihin kysymyksiin:

1) Pahisten tehtävänä on saada kyläläiset ja vapaamuurarit lynkattua. Miten luulet että pahis käyttäytyisi tässä pelissä?
2) Onko joku mielestäsi käyttäytynyt niin kuin kuvittelisit pahiksen käyttäytyvän?
3) Tällä hetkellä ääniä on seuraavilla pelaajilla: Blckter, Cameron, einari, Halima, justy. Onko mikään heidän käytöksessään kiinnittänyt huomiosi?
4) Onko kohdan kolme epäillyistä joku, joka ei mielestäsi ole pahis? Kuka ja miksi?


Kirjoitan näköjään jatkuvasti Blckterin nimen väärin, pahoittelut. Korjasin sen nyt tuohon listaan.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 30.05.2017 11:08:09

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Minulle heräsi hyvinkin samanlaisia huolia Jiikareen viestistä, mutta sitten huomasin että hän ilmeisesti pelaa ensimmäistä peliään. Se ehkä selittää osan ristiriitaisuuksista, mutta toivottavasti Jiikare pääsee itse kertomaan ajatuksistaan

Senpä takia olisikin erityisen tärkeää että peli on mahdollisimman avointa ja kommentointi mahdollisimman laajaa. Näillä lyhyillä yksittäisillä viesteillä on mahdoton kertoa onko kyseessä pahis joka piiloutuu aloittelijuuden taakse, vaiko hyvis jolla alkukankeutta pelissään.


Tuleeko sinulle mieleen ketään muuta epäilyttävää kuin hiljaiset jiikare ja Blcker? On toki mahdollista että kaikki neljä pahista ovat hiljaa, mutta onko yhtään aktiivisempi kansanosa herättänyt mitään tuntemuksia?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 30.05.2017 19:48:51

Koska tänään ei töissä tapahtunut kauheasti mitään, aloin laatia listausta pelaajista. Teen tämän nyt kotona loppuun ja osa alkupään ajatuksista saattaa olla vanhentuneita sillä ihan uusimmat viestit olen vasta selaillut läpi sen kummemmin niitä pohtimatta.

Pelaajat aakkosjärjestyksessä.

Anblick

Neutraali. Selkeitä posteja, joissa on hyviä huomioita pelistä. Näitä lukisi mieluusti enemmänkin. Suurin kysymysmerkki Anblickin pelissä on miksi hän ei ole vielä äänestänyt - postien perusteella hänellä on kuitenkin selkeitä epäilyjä minusta ja Halimasta.

Ariel

Tällä hetkellä neutraali. Ymmärsin ilmeisesti hänen aloituksensa väärin ja rikkinäinen kone on hyvä syy olla hiljaa.

Uusi viesti olikin tullut kun jatkoin tätä postia kotona. Siitä tuli positiiviset fiilikset, Ariel kysyi hyviä kysymyksiä ja esitti hyviä ajatuksia. Suuri ero kännykkäpostauksiin!

Blcker

Neutraali. Rohkeasti vaan Blckter postaamaan! Vaikket vielä ketään haluaisi äänestääkään, kirjaisitko meille edes luettavaksi mitä tuntemuksia sinulle jää posteista ja pelaajista mieleen.

Cameron

Paras arvaus pahikseksi. Perustelut laitoinkin äänestyspostiini.

(Cameron olikin jo vastannut minulle, palaan hänen vastauksiinsa myöhemmin erillisessä postissa)

dzinni

Neutraali. Esittää epäilyjä Halimasta mutta ei halua äänestää aktiivisia.

@dzinni, millä perusteella meinasit valita ketä äänestät tänään? Onko kukaan vähemmän aktiivisista epäilyttävämpi kuin muut?


einari

Vaikuttaa hyvikseltä. Tämä perustuu hänen kyselevään pelityyliinsä, tosin valitettavasti hänen kysymyksiinsä ei ole juuri vastattu. Olisi nimittäin hauska nähdä miten einari vie keskustelua näistä vastauksista eteenpäin.

Ääni Blckerille ihmetyttää. Ilmeisesti sen tarkoituksena on kannustaa aktiivisuuteen (ns. whip vote), mutta eikö olisi enemmän aihetta piiskata vaikkapa Jekua, Negoa, Arielia tai Meiziä, jotka eivät ole vastanneet kysymyksiisi?

(on mahdollista että osa on vastannutkin, luen nimittäin nyt ketjua kirjoittajien mukaan järjestettynä. Mutta ainakaan einari ei ole näitä vasatuksia noteerannut omissa posteissaan).

Halima

Ei enää hyvispisteitä vapaamuurarien neuvomisesta. ;) Kuitenkin aktiivinen ja uutta kokeileva pelityyli saavat Haliman vaikuttamaan hyvikseltä. Muistan että joku (ehkä Vampire) tätä ajattelutapaani kritisoi uusissa postauksissa, ja ihan aiheesta. En kuitenkaan tällä hetkellä halua lynkata Halimaa, koska jos hän jatkaa yhtä aktiivista ja joka asiaan kantaaottavaa pelitapaansa, hän on pahiksena tulevina päivinä kyllä vaikeuksissa.

Minulla on vielä ihmetyksiä Haliman Tetra-viboista, mutta Halima toivoi että se asia voisi hetkeksi jäädä ja on kyllä totta että pelissä on tapahtunut paljon sitten ensimmäisten viestien perusteella annettujen vibojen. Ja kun Arielkin on nyt näyttänyt uuden puolen itsestään, tuntuu että Haliman metavibat Arielista saattoivat osua oikeaankin.

Olen sitä mieltä että vibojen kertominen aikaisessa pelivaiheessa on hyvä juttu, koska sillä tapaa syntyy keskustelunaiheita. Toki keskustelua vaikeuttaa, jos näitä viboja ei pysty mitenkään sanallisesti selittämään. Sanallisten perustelujen puute ihmetytti Haliman Tetra-viboissa, mutta en ole kyllä varma onko tämä mitenkään hyvikseydestä tai pahikseudesta kertova juttu.

@Halima, mitkä ovat tämän hetken ajatuksesi Negosta? Oletko saanut häneltä vastaukset jotka ovat sammuttaneet alkupelisi epäilyt? Nego ei ollut vastannut silloin kun äänestit minua, mutten muista myöskään että olisit palannut epäilyihisi myöhemmin pelissä. Ja jos et enää epäile Negoa, ketä äänestäisit jos päivä nyt päättyisi?


Jeku

Neutraali. Toivottavasti koulukiireet helpottavat ja pääset vastailemaan ihmisten kysymyksiin ja kertomaan omia ajatuksiasi. :)

jiikare

Neutraali. Odotan innolla jatkoa jiikareen alulle. Toisessa viestissä saatiin jo ääni, seuraavaksi olisi kiva kuulla vähän lisää perusteluja sille, sekä jiikareen muita ajatuksia pelistä.

justy

Selvä hyvis. ;)

Meiz

Neutraali. Meiz sai vähän pisteitä käpylehmästään. Tämän jälkeen hän puolustaa minua kevyesti (tukee näkemyksiäni Haliman Tetra-viboihin liittyen) ja lukee minut hyvikseksi. Tarkkanäköinen hyvis, vai pahis joka haluaa pysyä hänestä hyvisviboja saaneen hyviksen suosiossa?

Sitten Meiz kääntää huomionsa lähes täysin epäaktiivisiin. Komppaa Halimaa siinä, että aktiiviset saavat epäilyksiä osakseen vain koska ovat aktiivisia ja kertoo että äänestäisi tällä hetkellä jiikaretta. Tämän jälkeen keskittyy pitkälti epäaktiivisiin (jiikare, porkkana, Ariel), poikkeuksina Cameron ja Anblick. Tämä on helppo ratkaisu pahikselle, koska siinä ei tarvitse kummemmin vuorovaikuttaa kohteensa kanssa. Tai siten Meiz on hyvis, joka vaan haluaa aloittaa lynkkauksen epäaktiivisista. Siltikin toivoisin häneltä enemmän huomiota myös aktiivisiin pelaajiin epäaktiivisten patistelun lisäksi.

(Sivuhuomio: Jos Meiz on pahis, on aktiivisissa pelaajissa varmaankin ainakin 1-2 pahista, koska muuten pahisten kannattaisi varmaankin koettaa napsia aktiiviset hyvikset mahdollisimman pian pois pelistä.)

miina

Neutraali. Kolmannen viestin perusteella minulle jäi käsitys, että miina epäilee Halimaa pahikseksi? Ymmärsinkö miina oikein? Jos ymmärsin, onko sinulla muita ajatuksia Haliman pelistä?

Mursumus

Neutraali. Mursumus ei ole postannut paljon, mutta hänen ajatuksensa ovat olleet hyviä. Pyrkinyt rauhoittelemaan muiden epäilyjä, mitä itse teen pahiksena paljon mutta mikä toisaalta on kyllä hyödyllisempää hyviksille. Hänen puolustuksensa Jekulle ei minua ihmetyttänyt – jos itse tuskailee koulutöiden parissa, niin helposti varmaan kiinnittää huomiota muihin samassa tilanteessa oleviin ja puolustaa heidän oikeuttaan käyttää vähän aikaa peliin.

Nego

Lievästi pahiksen puolella. Negoakin jo kommentoin aiemmin ja hänen vastauksensa perusteella olin ilmeisesti tulkinnut hänen einari-äänensä väärin. Äänen tehtävänä oli ilmeisesti vain saada aikaan reaktioita, eikä einari vaikuttanut pahismaiselta?

Nego sanoi että sai einarilta tätä äänestämällä mitä halusikin. Einarin kommentti äänestysperusteisiisi oli tämä:

einari kirjoitti:Hämäännyin Camin ilmaisutavan vuoksi, mutta korjasin jo virheeni. Sekä Halima että Zey ymmärsivät myöskin Camin viestin väärin, eli ennemminkin epäilisin että Cameron yrittää nyt jotenkin hämätä meitä. ;D


Jos tämä oli tyydyttävä reaktio, etkö olisi saanut saman aikaan ihan vain kysymällä kysymyksen? Einari on kuitenkin aktiivisesti vastaillut hänelle esitettyihin kysymyksiin. En oikein ymmärrä mitä lisäarvoa äänestäminen toi. Ja nyt uusin äänesi dzinnille on sellainen ettei se oikeastaan kerro mitään epäilyistäsi. Ja kuitenkin kritisoit Halimaa ja siirsit hänet alemmaksi listallasi koska hän halusi äänestää epäaktiivisia.

Jotenkin Negon posteista jää olo, että hän on tyytyväinen asioiden nykytilaan ja keskittyy antamaan reaktioita kalastelevia ääniä, ilman että pistää kuitenkaan mitään painetta äänten taa (yksi vastaus einarilta riittää, sitten ”mitä kuuluu” –ääni dzinnille.

porkkana

Neutraali, lievästi hyviksen puolella. Porkkana on esittänyt hyviä kysymyksiä ja lähtenyt haastamaan muita pelaajia. Alun perusteella odotan innolla jatkoa.

Tetradynamia

Neutraali. Esittänyt mielipiteitään alkupelin silmään pistäneistä tapahtumista, mutta tässä vaiheessa peliä noin aikaisten kommenttien perusteella en oikein enää osaa häntä arvioida. Toivottavasti saadaan vielä tämän päivän puolella Tetran mielipiteitä myöhemmistä tapahtumistakin.

Vampire

Neutraali tai hyvis, en oikein osaa päättää. Vampiren tajunnanvirtaa lähentelevät postaukset vaikuttavat sellaisilta, että ne olisivat pahikselle aika haastava tapa pelata. Toisaalta Vampire vaikuttaa hyvältä pelaajalta, joten vaikea sanoa pelaisiko hän näin pahiksenakin. Pidin siitä että Halimaan kohdistuvat epäilyt saivat nopeasti äänen tuekseen, mutta Vampiren tulkitsemista vaikeuttaa se että hän ei ole oikein vielä kertaakaan ehtinyt vetää ajatuksiaan yhteen, vaan mietteet pitää itse tulkita pitkien viestien palasista.

Zey

Neutraali. Hyviä kommentteja ja havaintoja pelistä. Eniten huomiota Halimassa ja vähän ihmettelen viestien sävyn perusteella miksei Zey ole vielä Halimaa äänestänyt. Tosin Zeyn pelityyli vaikuttaa olevan tarkkaileva ja analyyttinen, eli ehkä hän ei mielellään äänestä ennen kuin päivä lähestyy loppuaan.



Tässä menikin sen verran aikaa, etten taida enää jaksaa kommentoida uusimpia viestejä. Palaan asiaan huomenna!
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 11:20:30

Vampire kirjoitti:Jotenkin justyn pelaamisesta tulee mieleen oma pelaaminen silloin joskus, kun olin aika paljon nuorempi. Vähän ehkä tuollainen fiilis, että aika kärkkäästi ollaan kieltelemässä epäilyjä tai kummasteluja (mm. Blckterin puolustelu). Sinällään ihan jännää, koska tunnistan tän itsestäni niin voimakkaasti, niin on ihan hauska huomata, että jollain muulla tuntuu olevan vähän samaa taipumusta.


En kyllä varsinaisesti yrittänyt puolustella Blckteria, vaan ymmärtää hänen epäilijöidensä ajatuksenjuoksua. Mielestäni puolustin paljon enemmän jiikaretta kuin Blckteria.

Ja syy miksi näihin puutuin on se, että epäaktiivisten yksittäisten viestien perusteella epäily/äänestäminen on mielestäni hyvin helppo tapa pahikselle välttää aktiivista osallistumista peliin. Toki voi olla että nämä epäilyt ovat aktivoineet Blckterin ja jiikareen osallistumaan aktiivisemmin, jolloin niillä on ehkä paikkansa. Mutta silti haluaisin mielelläni käyttää tilaisuuden hyväksi ja kuulla lisää näiden epäilijöiden perusteluista, jotta he eivät voi vain jäädä tyytyväisinä odottamaan mitä epäilty tekee.

Vampire kirjoitti:
justy kirjoitti:Noin muuten Haliman peli ei ole heilauttanut minua suuntaan tai toiseen, tosin hänen haluttomuutensa vastata kysymyksiini ihmetyttää

Mihin kysymyksiin Halima ei ole vastannut?


Tällä hetkellä hän on vastannut kaikkiin kysymyksiin (tosin vastaus on ollut ettei hän osaa vastata). Tuon lainaamasi viestin aikaan kyse oli hänen Tetra-viboistaan.

Vampire kirjoitti:
justy kirjoitti:Itse asiassa yksi syy jonka takia minun on vaikea nähdä Halimaa pahiksena on se, että hän on tehnyt aktiivisella äänestyksellään ja äänien mutuperusteluilla elämänsä aika hankalaksi. Haluaisiko pahis vetää puoleensa noin paljon huomiota? Ehkä, etenkin jos Haliman innokkuus päästä pelaamaan ylitti taktisen ajattelun.

Taas hyvä pointti justylta. Halima on vähän tässä tehnyt itselleen varsin ahtaat paikat ja toisaalta tuntuu hankalalta kuvitella, että pahis oikeasti kaivaisi itsensä niin syvälle kuoppaan, ja omakin fiilis kyllä sanoo, että Halima on ihan hyvis, mutta ei juonareita oikein voi pelata fiilispohjalla. Äänille ja epäilyille (ja epäilemättä jättämiselle) on oltava perusteet ja syyt ja fiilis ei ihan mielestäni kata sitä määritelmää "kattava peruste".

Mua kiinnostaa myös tietää, että mikä Blckterissa oikein epäilyttää, koska itselleni hän ei ole oikeastaan näyttäytynyt tässä vaiheessa pahismaisena tai hyvismäisenä. Yhdestä kahdesta viestistä on paha yrittää vetää mitään johtopäätöstä, joten ihan mielelläni kuulisin mikä niissä teitä epäilyttää, jotka Blckteria epäilette?

justy kirjoitti: tosin olen itse ehkä kuitenkin sitä mieltä että Haliman tuuliviirimäisyys on ehkä kuitenkin huomiotaherättävyydessään huono pahistaktiikka.

Mä olen kans sitä mieltä, et huono pahistaktiikka se on, mutta ei sitä silti voi tietää, vaikka pahikset oliskin lähteneet syystä tai toisesta huonolla taktiikalla liikkeelle. Huono pahistaktiikka ei siis vähennä omaa epäilyäni ketään kohtaan, toki se pistää miettimään, mutta silloin pitää punnita asioita vähän eri tavalla tasatulla vaa'alla. Tällä hetkellä tuo vaaka näyttää sitä, että pidän ääneni ainakin toistaiseksi Halimalla.


Olen myös sitä mieltä, ettei huonolta pahistaktiikalta vaikuttava pelaaminen tarkoita että pelaaja olisi hyvis. En kuitenkaan kutsuisi kuitenkaan näkemystäni siitä, että pahis-Halima tekisi elämänsä vaikeaksi pelaamalla tällä tapaa olisi fiilis, johon juonarin pelaamista ei voi perustaa. Tässä vaiheessa olen aivan tyytyväinen päätökseeni olla tällä hetkellä äänestämättä Halimaa osittain juuri tämän fiiliksen pohjalta (muita syitä ovat korkea aktiivisuustaso ja paljon informaatiota tarjoava pelitapa). Kattavan perusteen vaatiminen jokaiselle päätökselle äänestää tai olla äänestämättä jotain pelaajaa on hyvä ideaali, mutta ainakaan 1. pelipäivänä informaatiota sellaisiin perusteisiin ei kyllä ole tarjolla.

En siis kysenalaista päätöstäsi äänestää Halimaa, mutta omasta mielestäni esim. Negon tai Cameronin peli on raskauttavampaa kuin Haliman (plus uskon että heistä on vaikeampaa saada infoa tulevaisuudessa - varsinkin Negon pelitapa on niin riskejä välttelevää).

Vampire kirjoitti:
justy kirjoitti:Kuten Zey huomasi, Cameronin vastaus Negon ihmettelyyn pyrki siirtämään huomion asiasta Negoon itseensä. Lisäksi Cameronin vastaus Zeyn kommenttiin oli jo lähes paniikinomaisen puolusteleva ja hyvittelevä, aivan kuin Cameron olisi tuntenut jäävänsä kiinni jostain pahanteosta.

Tästä tulee vähän sellainen fiilis, että äänestäisit jonkun muun perusteilla. Ehkä se on tuo "kuten Zey huomasi"-kommentti tässä alussa, mutta siitä tulee fiilis, että toimit jonkun toisen havaintojen perusteella etkä niinkään omien pohdintojesi.


Ihan oikea fiilis. Zeyn perusteet saivat minut kiinnittämään tarkempaa huomiota Cameroniin, ja hänen havaintonsa on tärkeä osa ääntäni. Mielestäni tässä ei ole mitään vikaa - sitä vartenhan me havaintojamme tässä ketjussa jaamme, jotta muut voivat ottaa niistä vaikutteita.

Enemmän Cameron-äänestäni olikin jo ylempänä tässä viestissä kun vastasin Cameronille.

Vampire kirjoitti:Hmm, mitenkäs tätä oikein lähtisi summailemaan tätä mun mammuttiviestiä... Vähän tuntuu, että yrittääkö porukka täällä vähän lähteä helppojen kohteiden perään (etenkin Blckter helppona kohteena). Noin muuten en kyllä yhtään tiedä, miten tätä omaa romaania oikein pitäs lähteä vetämään yhteen, joten taidan ainakin tähän hätään jättää sen tekemättä tätä kummemmin. Ennemmin koitan vaikka tehdä jotain vähän selkeämpää viestiä kokoamiseen sitten, kun sellaiselle koen oikeasti kriittistä tarvetta tai alan saada turhan paljon kyselyä, että mitämitämitä. Mulla on kuitenkin tänäänkin vielä parempaakin tekemistä kuin käyttää 3 tuntia ja ylikin yhden juonariviestin kirjoittamiseen siitäkin huolimatta, että oon kesälomalla. Plus, tää viesti alkaa olla jo vähän turhankin mammuttiviesti. Pitäis opetella taas kirjoittamaan lyhyempiä viestejä useamman kerran päivässä, vaikka tällä hetkellä omat aikataulut huomioiden tämä on se toimivampi tapa. Oon varmaan tosiaan tekemässä jossain välikössä jotain vähän selkeämpää viestiä epäilyistä ja muista, en listausta, koska sille en koe olevan aika vielä enkä tiedä tuleeko listauksille tarvetta koko pelin aikana ollenkaan, mutta varmaan joku vähän romaania lyhyempi ja selkeämpi selvitys ajatuksista vois olla ihan kiva :D


Valittelit josasin myöhemmässä viestissäsi miten sinulta vaaditaan koonteja. Ainakin oma toiveeni koonneista perustuu siihen, että tällainen viestin lopetus jättää minulle olon, ettet täysin sitoudu viestissä esittämiisi mielipiteisiin, kun sanot että kokoat ne yhteen vasta myöhemmin. Tämä ei tee viesteistäsi merkityksettömiä, mutta se tuntuu vähentävän vastuutasi viestin sisällöistä tehtävistä tulkinnoista. Vastuun välttäminen on hyödyllistä pahiksille.

Lisäksi sinulla on selvästi paljon ajatuksia pelaajista, joten uskon että pelkkien kysymysten lisäksi voisit saada aikaan painetta muillekin pahisepäilyille kuin Halimalle, jos vähän summaisit ajatuksiasi ja heittäisit syytöksiä. Toki jos Halima on yhä ainoa joka herättää epäilyksiä, et tätä tietenkään voisi edes tehdä.

Nyt täytyy lähteä töihin. Jatkan tästä eteenpäin illalla, ainakin Negon ja Cameronin välillä täytyy tehdä äänestysvalinta.

// Nego, valitse sivun alareunasta "järjestä"-kenttään kirjoittaja, niin saat viestit kirjoittajan mukaan aakkosjärjestykseen.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 11:25:39

Toinen tapa lukea yksittäisiä pelaajia on mennä peliketjun 1. sivulle ja vaihtaa osoiteriviin "viewtopic" sanaksi "search" ja laittaa urlin loppuun "&author=pelaajannimi"

Eli esimerkiksi minun viestini tässä pelissä saa tällaisella rimpsulla: search.php?f=9&t=377&author=justy

Mutta nyt sinne töihin.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 11:26:58

justy kirjoitti:Toinen tapa lukea yksittäisiä pelaajia on mennä peliketjun 1. sivulle ja vaihtaa osoiteriviin "viewtopic" sanaksi "search" ja laittaa urlin loppuun "&author=pelaajannimi"

Eli esimerkiksi minun viestini tässä pelissä saa tällaisella rimpsulla: http://juonittelupelit.foorumi.eu/search.php?f=9&t=377&author=justy

Mutta nyt sinne töihin.


Osoitteen kanssa tuli näköjään jokin formatointivirhe, korjattu.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 12:05:25

Meneepäs nyt sekavaksi tämä mun viesteily. Huomasin onneksi, että en ollutkaan lähettänyt ennen Vampirelle vastaamistani kirjoittamaani viestiä. Joten tää tulee nyt vähän hassuun kohtaan, mutta ei voi mitään.

***

Jos olisin tiennyt etukäteen etten ehdi keskiviikkona pelata, olisin varmaankin käyttänyt tiistai-illan viestejä kommentoiden listauksen kirjoittamisen sijaan. Mutta vielähän tässä on 10 tuntia aikaa ennen kuin päivä päättyy...

Halima kirjoitti:Justyn kysymyksiin: En tiedä olisiko Tetra saanut samat hyvisvibat kommentilla Meizin avatarista. Tetra-hyvisviba oli kuitenkin viba, eli nimenomaan perustelematon hyvisfiilis pelaajasta. Lisäksi on vähän hölmöä kertoa Tetra-hyvisvibatuksistani nyt, kun Tetran (samoin kuin Arielin) hyvispisteet ovat vauhdilla ropisemassa kun lisää viestejä ei kuulu.

justy kirjoitti:Et myöskään vastannut kysymykseeni siitä, että miksi näet ristiriidan kun kyseenalaistan perusteesi hyvisvibojen jakamiseen vaikka itse jaan hyvisviboja? Etkö hyväksy perustelujani, vai pitäisikö minun hyväksyä perustelusi ("Tetran kriittisyys edisti peliä") kysymättä sen tarkempaa selitystä?

Miksi näen ristiriidan. Hmm, hirveän vaikea kysymys. Ehkä tässä oli vähän samaa kuin sullakin (oletan) että toisen hyvisviboja on vaikea hyväksyä kun itse on saanut päinvastaisen viban. Mielestäni kenenkään ei tarvitse "hyväksyä" toisen perusteluja, perustelut ovat olemassa oli se toinen samaa mieltä niistä tai ei. Jatkokysymyksiä voi tietenkin aina kysellä, mutta itse mieluummin jo siirtyisin tästä Tetra-hyvisviba-asiasta eteenpäin edellämainituista syistä.


Meillä oli selvästi eri oletukset siitä mitä viboilla tarkoitetaan ja miksi niistä puhutaan. Mä jotenkin ajattelin että vibailun koko pointti olisi siinä, että kun niitä perustelee ja niistä keskustelee muiden kanssa, saadaan lisää infoa joiden perusteella voidaan lukea muita pelaajia. En siis ollut kiinnostunut perusteluistasi siksi että voisin olla samaa mieltä viboistasi (parin viestin perusteella annetut vibat tuskin kantavat pitkälle), vaan halusin kuulla perustelujasi ymmärtääkseni ajatteluasi ja kyetäkseni lukemaan sinua. Siksi vähän hämmensi kun kieltäydyit perustelemasta vibojasi ja sitten epäilit minua pahikseksi kun kyselin perustelujasi.

Ja niin kuin taisin jo sanoa, mun puolesta voidaan siirtyä Tetra-hyvisviba-asiasta eteenpäin.


Cameron kirjoitti:
justy kirjoitti:++Cameron saa kuitenkin nyt ääneni. Kuten Zey huomasi, Cameronin vastaus Negon ihmettelyyn pyrki siirtämään huomion asiasta Negoon itseensä. Lisäksi Cameronin vastaus Zeyn kommenttiin oli jo lähes paniikinomaisen puolusteleva ja hyvittelevä, aivan kuin Cameron olisi tuntenut jäävänsä kiinni jostain pahanteosta.

Paniikinomaisen puolusteleva ja hyvittelevä? Ehkä hiukkasen yliampuva analyysi! En tiiä onko se tämä mun hymiöiden liikakäyttö josta saat tällaisen vaikutelman, omasta puolestani voin sanoa että on ollut mukavan rentoa pelata tätä peliä :D


No joo, ehkä kuvaukseni oli vähän yliampuva. ;) Mutta syynä ei ollut varsinaisesti hymiöiden käyttö, vaan miten aloit vähätellä koko epäilyäsi Halimaa kohtaan "jokainen pelaa tyylillään ... Halima tuossa näköjään avaskin vähän uuden pelityylinsä taustaa") ja löit asian leikiksi (Aina Inkeri -lainaus). Tämä on mielestäni aika vahva reaktio, varsinkin kun pelisi siihen asti oli keskittynyt Haliman äänestyskäyttäytymisen epäilyyn. Mielestäni tämä reaktio sopii hyvin pahikselle, joka kokee jääneensä kiinni pahanteosta yleensä herkemmin kuin hyvis kokee.

Cameron kirjoitti:
justy kirjoitti:Cameron, mitä tarkoitat kun sanoit että sinulla meni tapahtumajärjestys sekaisin. Pystytkö kertomaan mitä ajattelit ja miten luulit tapahtumien kulkeneen kun kyseenalaistit Negon kysymyksen sinulle?

Tarkoitin tapahtumien sekaantumisella tätä: Alkuun ihmettelin Haliman nopeaa ääntä Negolle ja sitä, miksi äänen pitää olla koko ajan jollakulla. Tähän kysyttiin multa selitystä, ja totesin että jos kerran ääniä laitetaan ja otetaan pois pelaajilta niin nopeasti etteivät he ehdi reagoida niihin, näen ne pointittomina. Tähän Zey kommentoi, että eihän Halima ollut ottanut vielä ääntään pois silloin kun kommentoin tuon "pitääkö äänen aina olla jollakulla", joten se ei voi olla perustelu. Joka tapauksessa äänen nopea vaihtelu ja sen hatarilla perusteilla heittely vie painoarvoa ääneltä. Tapahtumajärjestyksessä sekaantuminen ei liittynyt tähän Negon kysymykseen. Millä tavalla muuten koet että kyseenalaistin Negon kysymyksen minulle? Minusta kysymys oli ihan perusteltu ja mielestäni vastasin siihen.


Minusta kyseenalaistusta oli se lopun kommentti, jossa sanoit että tokihan muuttunut tilanne sopii Negolle, koska Haliman ääni siirtyi pois häneltä.

Sinänsä tämä sekaannus ei mielestäni suoraan kerro mitään Cameronin puolesta. Pahis saattoi unohtaa mistä hän syytti Halimaa koska syytös oli valheellisin perustein rakennettu. Tai hyvis saattoi siirtyä puhumaan yleisemmin äänestämisestä alkuperäisen tilanteen sijaan. Mutta tuo säikähtänyt reaktio Zeyn kysymykseen ja samalla koko Halima-epäilyjen merkityksen vähättely viittaa mielestäni enemmän pahikseen joka säikähti huomiota kuin hyvikseen.


Cameron kirjoitti:justy
justy kirjoitti:Näin me kaikki kyläläiset voimme selvittää ketkä ovat meidän puolellamme, jolloin epäselvät tapaukset ovat sitten pahiksia.

Tämä nosti niskavilloja pystyyn. Me Kaikki Kyläläiset, Meidän Puolellamme...haisee vähän hyvistelylle.
Lisäksi justy kirjoittelee kyllä paljon, mutta tuntuu että enemmän on sellaista juontajamaista asennetta näissä viesteissä kuin varsinaisia mielipiteitä.


Siellä missä olen enemmän pelannut on kanssa väännetty aina välillä näistä että onko epäilyttävää jos kutsuu itseään hyvikseksi, vai pitäisikö puhua hyviksistä yleisesti. Mielestäni käytän näitä sekaisin, mutta joskus tuntuu oudolta kirjoittaa hyvisten toiminnasta ilman että laskee itseään mukaan. Mutta olen kyllä mielestäni tämän asian suhteen toiminut samalla tapaa puolesta riippumatta.

Mielipiteiden puutteeseen en osaa oikein kommentoida mitään. Olen niitä kyllä yrittänyt antaa, mutta on totta ettei mulla ole esim. useimmasta pelaajasta vielä mielipidettä suuntaan tai toiseen. Plus on paljon tekoja ja toimia, joista voi olla tällä hetkellä vielä vaikea sanoa mitään (esim. pelaajien perustelemattomat vibat toisistaan).
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 14:02:23

Nego kirjoitti:
justy kirjoitti:Mutta Nego, miksi tulkitsit Tetran viestin pelin alussa hyvismäiseksi? Miten metan puute Tetrasta eroaa metan puutteesta Arielista? Tai mikä viesteissä eroaa ratkaisevasti?

Ihan se, että Arielin viesti töksähtelevänä ei tuonu mulle hyvisviboja, kun taas Tetran viestin sävy oli hyvä.


Mutta sanoit että Arielin viestin tulkitseminen vaatisi metatietoa:

Nego kirjoitti:Ok. Musta toi riippuu ihan siitä, miten Ariel kirjoittaa yleensä tai käyttäytyy paineen alla. En siis ilman metatietoa ainakaan lähtis kutsumaan Arielia hyvikseks vain ton viestin perusteella.


Lähinnä siis ihmettelen miksi koit Tetran viestin sävyn hyväksi ilman metatietoa Tetrasta, mutta Arielin viestistä et metatiedon puutteen vuoksi voinut sanoa juuta etkä jaata.

Ehkä tässä on vähän sama juttu kuin Haliman tapauksessa, että jotenkin olettaisin vibojen/fiilisten olevan perusteltavissa myös muille. Tällaisten perustelun ulkopuolella olevien fiilisten jakaminen ei kauheasti helpota niiden antajan lukemista.


Nego kirjoitti:En usko, että einari tai justy on pahiksia. Halima on kiikun kaakun ja Blckterin viesteihin en oo kiinnittänyt huomiota. Cameronin nään pahismaisimpana.


Osaisitko vähän avata syitäsi pitää Cameronia pahismaisimpana? Olet sanonut että Cameronin kysymys "miksi äänen pitää koko ajan olla jollain" pisti sua silmään, mutta kun luen vastauksiasi Cameronin posteihin en oikein näe mitään muuta kuin erimielisyyden siitä miten hyödyllistä on äänestää koko ajan jotakuta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 17:06:48

einari kirjoitti:Justylta hyvä idea heitellä kysymyksiä, joilla pyrkii yleisesti herättelemään hiljaisia. Toivottavasti näihin joku innostuisi vastailemaan. :) Voi olla että suoraan henkilölle suunnatut kysymykset (ja äänet) toimivat parempina herätyksinä. Huomioni kyllä kiinnittää "Miten luulet että pahis käyttäytyisi tässä pelissä?" -kysymys. Siitä, että tuota kysymystä moni pelissä pohtii ääneen, on hyötyä pahiksille, sillä näin nämä osaavat vältellä muiden mielestä pahismaista käytöstä. Tietysti voisi olla kätevää ujuttaa kysymyspatteriinsa yksi itselle hyödyllinen kysymys...


Tätä kysymystä taisi joku muukin jo kritisoida. Ihan aiheellista kritisointia, en ollut ottanut tuota asiaa huomioon. Kysymykseni tarkoituksena oli herätellä aloittelijoita pohtimaan miten pahiksen voisi tällaisessa pelissä erottaa hyviksestä. On toki riski että pahikset saavat samalla ideoita (tai aloitteleva pahis hyötyy asian pohdinnasta pahispelissään), mutta uskoisin että kokeneemmat pahispelaajat tuntevat ne kikat, joita aloittelijoille tulee ensimmäisenä mieleen.


Jiikare vastailee äänestään nousseisiin epäilyksiin täällä. Ihan pätevän oloisia vastauksia. Sellainen ajatus jiikare sinulle pohdittavaksi, että jos jollakulla pelaajalla on jo yksi herättelyääni, tuoko sinun herättelyviestisi lisätehoa herättelyyn? Tämä ei siis ole retorinen kysymys, vaan olen kiinnostunut kuulemaan mielipiteesi.

Olisiko pelissä muita pelaajia, joita voisi herätellä? Ja entä nyt kun Blcker saattaa tulla lynkatuksi, koska äänestät häntä? Oletko tyytyväinen tähän, vai olisiko pelissä joku jota epäilet pahikseksi?

Halima kirjoitti:justy
Justy on ihanan aktiivisesti mukana pelissä, ja antaa omia huomioitaan asioista. Kyselee paljon ja kyselee myös jatkokysymyksiä vastauksiin. Tämä tuntuu hyvismäiseltä, lähinnä että ne vastaukset oikeasti kiinnostavat justyä eikä hän vain kysele kyselläkseen ja vaikuttaakseen hyvismäiseltä. Mua kiinnostaa: millä foorumilla oot pelannut englanniksi?


Olen pelannut Diplomacy-lautapelin pelaamiseen tarkoitetun Play Diplomacy Online -sivuston foorumeilla.

Halima kirjoitti:mllna
Kolme lyhyttä viestiä, joista jotenkin paistaa läpi varovaisuus. Tämä voi olla aloittelijankin varovaisuutta, mutta mulla on kyllä tutina, että siellä taustalla voisi olla myös pahisrooli. Mielipiteitä muista pelaajista kovasti kaipailen.


Meinasin kirjoittaa jotain saman suuntaista kun tein omaa listaustani, mutta jätin sitten kuitenkin miinan neutraaliksi. On niin vaikeaa lukea pelaajaa, varsinkin uutta pelaajaa, parin lyhyen viestin perusteella.


dzinni kirjoitti:
justy kirjoitti:@dzinni, millä perusteella meinasit valita ketä äänestät tänään? Onko kukaan vähemmän aktiivisista epäilyttävämpi kuin muut?


Yleensä tapanani on ollut äänestää ekana päivänä päivän loppupuolella ja ellei minulla ole suurempia epäilyjä kenestäkään äänestän suureksi osaksi epäilyttävän äänestyskäyttäytymisen perusteella. Myöskin päivän ensimmäisten äänien joukossa annetut äänet, joita pidetään voimassa päivän loppuun asti ovat minusta aina hiukan epäilyttäviä. Ne tarjoavat pahiksille ensimmäisen äänen turvan, varsinkin jos pelissä muutetaan tiheään ääniä, eikä kenellekkään tule yhtä ääntä enempää.


Kuulostaa pätevältä taktiikalta äänestämiseen, toki on kiva jos esität epäilyitä ja huomiota jo aiemmin.

Nyt kun päivää alkaa olla enää nelisen tuntia jäljellä, onko jokin äänestyksessä kiinnittänyt huomiotasi?


Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:@Halima, mitkä ovat tämän hetken ajatuksesi Negosta? Oletko saanut häneltä vastaukset jotka ovat sammuttaneet alkupelisi epäilyt? Nego ei ollut vastannut silloin kun äänestit minua, mutten muista myöskään että olisit palannut epäilyihisi myöhemmin pelissä. Ja jos et enää epäile Negoa, ketä äänestäisit jos päivä nyt päättyisi?

Listaukseni varmaan vastasi jo tähän kysymykseen. Mutta nyt vasta tajusin, että sulla on kyllä hieno listaus itselläsikin, mutta kolmea pelaajaa lukuunottamatta olet lajitellut kaikki neutraaleiksi. Kiva toki kun olet sanallisesti avannut mietteitäsi pelaajista, mutta voisko tuolla "neutraali" -kategorian sisällä olla alakategoriat "hitusen pahismainen" ja "hitusen hyvismäinen"? Näin saisi vähän enemmän irti sun ajatuksenjuoksusta.


Voisin yrittää kehitellä tarkempaa kategorisointia 2. päiväksi. Muistaakseni en siihen ryhtynyt kun olin käsitellyt muutaman pari viestiä kirjoittaneen pelaajan, joista en oikein osaa yhtään mitään sanoa. Mutta koetan laajentaa kategorisointia seuraavalla kerralla.

Meiz kirjoitti:
dzinni kirjoitti:Nyt äänestäisin ehkä Tetraa, jos pitäisi heti äänestää. Luulin, että olin kirjoittanut viimeviestiin, että jos joku pahisviboja herättävä pitäisi mainita se olisi Tetra, mutta näköjään en kirjoittanutkaan. Cameron sanoi, että hän pelaa rennon oloisesti, mutta mielestäni hänen viestinsä vaikuttivat harkitun ylirennoilta. Sopivasti uhoamista, mutta ei kuitenkaan liian kärkästä. Toki haluaisin kuulla häneltä vielä vähän lisää ajatuksia, koska hän ei ole tainnut kirjoittaa peliin ekan sivun jälkeen.

Komppaan tätä. Tetra on pidättäytynyt postaamasta mitään peliin liittyen, joka tekee taas hänen roolinsa arvuuttelusta mahdotonta. Ehkä hän luottaa siihen ettei tällä taktiikalla erotu liikaa hiljaisten joukosta ensimmäisenä päivänä. Pelin voi sitten aloittaa toisena päivänä, jossa taas keskitytään vahvasti ensimmäisen päivän tapahtumiin joista hän on ollut täysin ulkona. Ei jatkoon ++Tetradynamia


Onko tämä nyt siis ääni, jonka tarkoituksena on lynkata epäaktiivinen pelaaja, ääni joka menee suurimmalle pahisepäillyllesi, vai aktivointiääni?

Jos tämä on ääni jonka tarkoituksena on lynkata epäaktiivinen pelaaja, sinun kannattaisi nyt alkaa markkinoida meille muillekin sitä miksi tänään kannattaa lynkata epäaktiivinen. Tai harkita äänen siirtämistä kohteelle, jolla on kaksi ääntä (tai jota äänestämällä voit saada ehdokkaasi kahteen ääneen). Tällaisenaan äänesi menee hukkaan, koska minulla ei ole sellaista kuvaa, että Tetra (tai epäaktiivinen ylipäänsä) olisi kovinkaan monen listoilla äänestyskohteena. Voin olla väärässäkin.


***

Täytyy mennä takas töihin, palaan tähän vielä ennen deadlinea. Nyt näyttäisi siltä että Cameronista ja Negosta Nego on saanut enemmän ääniä. Lisäksi hän on tasoissa Blckterin, jiikareen ja Haliman kanssa, joiden lynkkausta en kannata. Siispä teen näin:

--Cameron
++Nego

Cameron oli herättänyt kiinnostusta muissakin, joten toivottavasti saadaan vielä keskustelua Cameron vs Nego -lynkkauksesta (ja keskustelen mielelläni muistakin vaihtoehdoista). Harmittaa vähän etten ole kunnolla sisäistänyt kaikkia postauksia, joten Cameronin ja Negon keskinäinen järjestys on tällä hetkellä vähän hämärä itselleni.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 18:51:26

Blckter kirjoitti:Tuntuu siltä että jos pelaajat jäävät hiljaisuuden varjoon, eikä heistä saada irti mitään he ovat todennäköisiä pahiksia, koska piilottelevat ja seuraavat sivusta. Jos taas pelaa aktiivisesti epäillen, äänestäen ja pähkäillen, seuraa että valtaosa pitää hyviksenä. Kokeneet pelaajat varmaan pelaavat aktiivisesti molemmissa rooleissa...ehkä pahiksena vielä aktiivisemmin jotta varmasti näyttäisi hyvikseltä. Toisaalta joku sanoi että pahis ei lähtis nuin aktiivisesti äänestämään/vaihtamaan ääntä kuin esim Halima.


Tämä peli herättää usein väärinymmärretyksi tulemisen ja epäreilun kohtelun tuntemuksia. Mutta tälläkin hetkellä aktiiviset ovat kyllä saaneet osansa äänistä, Negolla on kolme ääntä ja Halimalla kaksi.

Sinun kannattaisi ehkä käyttää aikasi ennen päivän loppumista (jos siis vielä ehdit osallistua) siten, että mietit ketä haluaisit äänestää. Sinulla on itselläsikin kaksi ääntä, eli suosittelen harkitsemaan sellaisen äänestämistä, jolla on myös ennalta ääniä. Näin pystyt taistelemaan oman selviytymisei puolesta.

Toki jos sinulle on tullut ahaa-elämys jonkun vielä ääniä saamattoman syyllisyydestä, niin nopeasti vaan syytöksiä ilmaan. Voi olla että sinulle tulee kuitenkin aika kiire saada muut taivuteltua äänesi kannalle.


Ja tässä vielä kaikille päivitetty äänestystilanne:

2 Nego (Cameron, Halima, justy)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Blckter (jiikare, Nego)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Tetradynamia (Meiz)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 18:52:10

justy kirjoitti:
Ja tässä vielä kaikille päivitetty äänestystilanne:

3 Nego (Cameron, Halima, justy)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Blckter (jiikare, Nego)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Tetradynamia (Meiz)


Negolta unohtui kolmonen nimen edestä... Päivitetty.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 19:11:44

Anblick kirjoitti:
justy kirjoitti:Suurin kysymysmerkki Anblickin pelissä on miksi hän ei ole vielä äänestänyt - postien perusteella hänellä on kuitenkin selkeitä epäilyjä minusta ja Halimasta.

Epäilyjä kyllä, muttei kovinkaan selkeitä sellaisia. Halima vibattaa vuorotellen hyviksen ja pahiksen suuntaan – hänen pelityylinsä on välillä varsin hämmentävä, mutta toisaalta hän on mielestäni vastaillut monesti rauhallisesti ja hyvin hänelle kohdistettuihin kysymyksiin ja epäilyihin. Ilmeisesti hän kuitenkin on kokenut pelaaja, mikä osaltaan hämmentää mua entistä enemmän. Oletettavasti siis tempoileva pelityyli ei ole kokemattomuutta (ts. esim. aloittelevan pahiksen paniikkia) vaan tarkoituksellinen strategia – mutta voiko sen perusteella silloin oikeasti päätellä mitään Haliman roolista?


Ilman Halima-metaa (olen pelannut yhden pelin hänen kanssaan ... vuosi sitten? ... mutten kauheasti muista siitä) yleisellä tasolla ajattelen että pahikset mieluusti välttävät strategioita jotka vetävät heihin huomiota. Eli jos Halima on pahis, veikkaan että hänellä on ainakin yksi pahiskaveri, joka on hänelle tuttu ja jota hän pitää hyvänä pelaajana. Tällaisessa tilanteessa näkisin ihan mahdollisena, että pahis-Halima ottaa riskejä ja revittelee.

Itse asiassa Haliman loukkaantuminen miinan kiusaajasyytöksistä ja sitä seurannut kiinnostus äänestää miinaa antaa Halimalle roppakaupalla hyvispisteitä. Jotenkin kuvittelisin että pahis, jota kiusaajasyytökset loukkaa, ottaisi etäisyyttä syyttäjään koska hän tietää että pyrkimys siirtää huomiota epäaktiivisiin perustui pahiksen epärehellisiin motiiveihin. Tällaisessa tilanteessa pahis saattaisi kokea ylittäneensä jonkin rajan ja jättävän hyvispelaajan rauhaan. Se että Halima nyt epäilee miinaa viittaa mielestäni siihen että Halima lähestyi aktiivisuuskysymystä hyviksen näkökulmasta, eikä koe tehneensä mitään ikävää tai epärehellistä.

Vähän on tällaista keittiöpsykologiaa, tiedän.

(Sivukommenttina: mielestäni Halima et kiusannut ketään ehdottamalla epäaktiivisten lynkkaamista. Harmi jos sinulta on peli-ilo nyt karissut. Ja miina, olet aktivoitunut jo tosi paljon pelissä, toivottavasti jatkat samaan malliin. Ja kannattaa myös muistaa että tähän peliin kuuluu syyttely, epäily ja toisten lynkkauksesta puhuminen. Ihan hyvä että kerrot jos joku kommetti tuntuu asiattomalta, vaikka se ei sellaiseksi ollut tarkoitettukaan).
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 19:38:43

Nego kirjoitti:Mun äänet alkupelistä on aina reaktioiden kalastelua. Zey oli tossa vaiheessa jo mun listalla hyviksenä sen muiden viestien takia, mutta einari oli kysymysmerkki, joten äänestin häntä.


justy kirjoitti:Nego

Lievästi pahiksen puolella. Negoakin jo kommentoin aiemmin ja hänen vastauksensa perusteella olin ilmeisesti tulkinnut hänen einari-äänensä väärin. Äänen tehtävänä oli ilmeisesti vain saada aikaan reaktioita, eikä einari vaikuttanut pahismaiselta?

Nego sanoi että sai einarilta tätä äänestämällä mitä halusikin. Einarin kommentti äänestysperusteisiisi oli tämä:

einari kirjoitti:Hämäännyin Camin ilmaisutavan vuoksi, mutta korjasin jo virheeni. Sekä Halima että Zey ymmärsivät myöskin Camin viestin väärin, eli ennemminkin epäilisin että Cameron yrittää nyt jotenkin hämätä meitä. ;D


Jos tämä oli tyydyttävä reaktio, etkö olisi saanut saman aikaan ihan vain kysymällä kysymyksen? Einari on kuitenkin aktiivisesti vastaillut hänelle esitettyihin kysymyksiin. En oikein ymmärrä mitä lisäarvoa äänestäminen toi. Ja nyt uusin äänesi dzinnille on sellainen ettei se oikeastaan kerro mitään epäilyistäsi. Ja kuitenkin kritisoit Halimaa ja siirsit hänet alemmaksi listallasi koska hän halusi äänestää epäaktiivisia.

Jotenkin Negon posteista jää olo, että hän on tyytyväinen asioiden nykytilaan ja keskittyy antamaan reaktioita kalastelevia ääniä, ilman että pistää kuitenkaan mitään painetta äänten taa (yksi vastaus einarilta riittää, sitten ”mitä kuuluu” –ääni dzinnille.

1) Totta kai einari vaikutti pahismaiselta, mut suurin syy mun äänelleni oli reaktio. Cameron oli jo silloin pahismaisempi, mut mun ei olis ollut mitään järkeä äänestää sitä, kun saatoin äänestää jotakuta muuta, josta en ollut yhtä varma.
2) Reaktio ei ollut pelkästään se, mikä sai mut ajattelemaan einarista toisin vaan se koko viesti, jonka sisällä einari ääneeni reagoi. Mainitsin sen tuossa ylempänä jo, mutta sanotaan uudestaan.
3) Ääni dzinnille on myös reaktionkalastelua, sillä mulla ei ole mitään muistikuvaa dzinnin viesteistä ja se on yleensä merkki siitä, että painostamiselle on tarvetta. Vasta mun vika ääni tulee olemaan aidosti epäilyääni.
4) Halima tosiaan siirtyi alemmaksi listallani, mutta pysytteli yhä hyviksien puolelle. Kritisoin sitä yhdestä postauksesta. En kyllä ymmärrä, miksi sen edes nostat esiin. Mitä se kertoo sinulle? Miksi se on merkittävää puhuessasi mun äänistä?[/quote]

Tässä on pari lainausta Negolta, jotka ovat vieläpä saman viestin sisältä. Mua hämää tämä kun välillä äänesi tuntuvat olevan reaktioiden kalastelua (ylempi lainaus, kohta 3 listassa) ja välillä ne ovatkin pahisepäiltyjen äänestämistä (kohta 1 listassa). Ja en vaan oikein näe niitä perusteluja pahisepäilyille (esim. Einarin sekoilu äänissä)

2) Mitä einarin reaktio sinulle siis kertoi? Miten se vei pahisepäilysi, jotka syntyivät hänen äänestyssekoilustaan?

4) Kritisoit Halimaa siitä, että tämä halusi äänestää epäaktiivisia. Olet itse äänestänyt Dzinniä, joka oli epäaktiivinen. Miksi Haliman halu on epäilyttävä, jos itse teet samaa?

Nego kirjoitti:Ei mun äänet näin aikasessa vaiheessa vielä oo epäilyttävimmälle vaan sille, josta en oo vielä varma. Lisäks mua auttaa se, kun näen ketkä ääneeni oikein reagoivat ja millä tavalla. Mun on helpompi lukea muita, kun ne epäilee mua, sillä yleensä pahikset yrittää tarttuu johonkin pieneen ja merkityksettömään tai vaan peesata muita.

Tähän mennessä huomio kiinnittyy lähinnä justyn ja Haliman reaktioihin. En osaa sanoa, paistaako niistä pahis sentään, mut justyn reaktio oli kyllä Haliman reaktiota parempi ja ymmärrettävämpi.


Ja taas sun äänesi ovatkin jotain muuta kuin ääniä epäilyttäville. Kun tähän yhdistää sen, ettet ole oikein edes jahdannut Cameronia, jonka pitäisi olla se epäilyttävin, niin en oikein ymmärrä tätä sun pelitapaasi hyviksen pelitaktiikkana. Sen sijaan pahikselle tämä sopisi kantaaottamattomuudessaan oikein hyvin.


Nego kirjoitti:Lisää mun äänestä dzinnille löytyy tuosta ylempää vastauksestani justylle. Valitettavasti ääni ei avannu mitään dzinnistä, mutta toisaalta sen eka viesti ääneni jälkeen ei kyllä herättänyt mitään viboja suuntaan tai toiseen. Pidän hänet listan loppupäässä.


Eli nyt dzinni olikin sitten epäilyttävä ja pysyy listasi loppupäässä, vaikket muistanut hänen posteistaan mitään kun äänestit häntä?


Palaan noihin Blckter-kommentteihin myöhemmin, mutta postaan tämän jo nyt koska toivon kovasti että Nego on tän päivän lynkkaus.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 19:40:49

mllna kirjoitti:
Halima kirjoitti:Mun pelityylin rauhoittuminen johtui joo negatiivisen huomion saamisesta, mutta ei siitä että mua epäiltiin tai äänestettiin, vaan siitä että musta saatiin kiusaaja-fiiliksiä. Mulla oikeasti meni vähän fiilis koko peliin sen kommentin luettuani, ja ei ollut enää samanlaista intoa säntäillä paikasta toiseen. Eli jos tykkäätte enemmän tästä nykytyylistä niin kiitokset mllnalle. Ja siis ei mulla koko peliin ole mennyt into, haluan kyllä edelleen pelata ja aion tehdä voitavani oman puoleni voittoon, mutta se suurin yli-innostus laantui tuosta kommentista.


Äh, mie oon tästä Halima pahoillani, väärä sanavalinta alunperin kuten Meiz tuolla jo epäilikin. My bad, jatka entiseen malliin!

Halima kirjoitti:Mua itseasiassa kiinnostais kuulla sekä mllnalta että Negolta, mitä mieltä olette toistenne pelistä ja puolesta.


Meiz kirjoitti:Siis tuleeko pahisviba sarkastisesta tyylistä vai myös viestien sisällössä? Jos näin niin mistä?


Mulla ei oikeestaan ole Negon viestien sisältöön hirveän rakentavaa mainittavaa, enemmänkin juuri sävyyn. Hieman syytteleväänkin sellaiseen. Useammassa viestissä Nego on miun mielestä vastaillut melko kärkkäästi asioihin, joihin en itse näe syytä. Se nyt ei välttämättä ole mikään oikea peruste, siksipä tuntuukin jotenkin pahalta äänestää vaan tuntuman pohjalta, onks pakko, jos ei taho? Veikkaan, että Negolla ei ole kauheasti mainittavaa mun pelistä kun materiaalia niin vähän on ollut tarjolla miun osalta tarjolla..

Mutta menköön nyt kumminkin.

++Nego

Toisaalta mulla hieman mietityttää, että kaikki ketä on Negoa äänestäneet, ovat saaneet jossakin vaiheessa pelia pieniä pahisvivahteita miun mielissä.. hmm..


Nyt sun kannattaa ehdottomasti puhua niistä pahisviboista, jotta voit vaikuttaa äänestykseen. Äläkä ihmeessä äänestä Negoa jos et häntä halua äänestää. Nego on minun paras veikkaukseni pahikseksi, mutta sinun kannattaisi äänestää (ja perustella äänesi) sellaista pelaajaa, joka sinua epäilyttää.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 01.06.2017 19:42:10

(Korjattu ulkoasu Nego-postiini)

Nego kirjoitti:Mun äänet alkupelistä on aina reaktioiden kalastelua. Zey oli tossa vaiheessa jo mun listalla hyviksenä sen muiden viestien takia, mutta einari oli kysymysmerkki, joten äänestin häntä.


Nego kirjoitti:
justy kirjoitti:Nego

Lievästi pahiksen puolella. Negoakin jo kommentoin aiemmin ja hänen vastauksensa perusteella olin ilmeisesti tulkinnut hänen einari-äänensä väärin. Äänen tehtävänä oli ilmeisesti vain saada aikaan reaktioita, eikä einari vaikuttanut pahismaiselta?

Nego sanoi että sai einarilta tätä äänestämällä mitä halusikin. Einarin kommentti äänestysperusteisiisi oli tämä:

einari kirjoitti:Hämäännyin Camin ilmaisutavan vuoksi, mutta korjasin jo virheeni. Sekä Halima että Zey ymmärsivät myöskin Camin viestin väärin, eli ennemminkin epäilisin että Cameron yrittää nyt jotenkin hämätä meitä. ;D


Jos tämä oli tyydyttävä reaktio, etkö olisi saanut saman aikaan ihan vain kysymällä kysymyksen? Einari on kuitenkin aktiivisesti vastaillut hänelle esitettyihin kysymyksiin. En oikein ymmärrä mitä lisäarvoa äänestäminen toi. Ja nyt uusin äänesi dzinnille on sellainen ettei se oikeastaan kerro mitään epäilyistäsi. Ja kuitenkin kritisoit Halimaa ja siirsit hänet alemmaksi listallasi koska hän halusi äänestää epäaktiivisia.

Jotenkin Negon posteista jää olo, että hän on tyytyväinen asioiden nykytilaan ja keskittyy antamaan reaktioita kalastelevia ääniä, ilman että pistää kuitenkaan mitään painetta äänten taa (yksi vastaus einarilta riittää, sitten ”mitä kuuluu” –ääni dzinnille.

1) Totta kai einari vaikutti pahismaiselta, mut suurin syy mun äänelleni oli reaktio. Cameron oli jo silloin pahismaisempi, mut mun ei olis ollut mitään järkeä äänestää sitä, kun saatoin äänestää jotakuta muuta, josta en ollut yhtä varma.
2) Reaktio ei ollut pelkästään se, mikä sai mut ajattelemaan einarista toisin vaan se koko viesti, jonka sisällä einari ääneeni reagoi. Mainitsin sen tuossa ylempänä jo, mutta sanotaan uudestaan.
3) Ääni dzinnille on myös reaktionkalastelua, sillä mulla ei ole mitään muistikuvaa dzinnin viesteistä ja se on yleensä merkki siitä, että painostamiselle on tarvetta. Vasta mun vika ääni tulee olemaan aidosti epäilyääni.
4) Halima tosiaan siirtyi alemmaksi listallani, mutta pysytteli yhä hyviksien puolelle. Kritisoin sitä yhdestä postauksesta. En kyllä ymmärrä, miksi sen edes nostat esiin. Mitä se kertoo sinulle? Miksi se on merkittävää puhuessasi mun äänistä?


Tässä on pari lainausta Negolta, jotka ovat vieläpä saman viestin sisältä. Mua hämää tämä kun välillä äänesi tuntuvat olevan reaktioiden kalastelua (ylempi lainaus, kohta 3 listassa) ja välillä ne ovatkin pahisepäiltyjen äänestämistä (kohta 1 listassa). Ja en vaan oikein näe niitä perusteluja pahisepäilyille (esim. Einarin sekoilu äänissä)

2) Mitä einarin reaktio sinulle siis kertoi? Miten se vei pahisepäilysi, jotka syntyivät hänen äänestyssekoilustaan?

4) Kritisoit Halimaa siitä, että tämä halusi äänestää epäaktiivisia. Olet itse äänestänyt Dzinniä, joka oli epäaktiivinen. Miksi Haliman halu on epäilyttävä, jos itse teet samaa?

Nego kirjoitti:Ei mun äänet näin aikasessa vaiheessa vielä oo epäilyttävimmälle vaan sille, josta en oo vielä varma. Lisäks mua auttaa se, kun näen ketkä ääneeni oikein reagoivat ja millä tavalla. Mun on helpompi lukea muita, kun ne epäilee mua, sillä yleensä pahikset yrittää tarttuu johonkin pieneen ja merkityksettömään tai vaan peesata muita.

Tähän mennessä huomio kiinnittyy lähinnä justyn ja Haliman reaktioihin. En osaa sanoa, paistaako niistä pahis sentään, mut justyn reaktio oli kyllä Haliman reaktiota parempi ja ymmärrettävämpi.


Ja taas sun äänesi ovatkin jotain muuta kuin ääniä epäilyttäville. Kun tähän yhdistää sen, ettet ole oikein edes jahdannut Cameronia, jonka pitäisi olla se epäilyttävin, niin en oikein ymmärrä tätä sun pelitapaasi hyviksen pelitaktiikkana. Sen sijaan pahikselle tämä sopisi kantaaottamattomuudessaan oikein hyvin.


Nego kirjoitti:Lisää mun äänestä dzinnille löytyy tuosta ylempää vastauksestani justylle. Valitettavasti ääni ei avannu mitään dzinnistä, mutta toisaalta sen eka viesti ääneni jälkeen ei kyllä herättänyt mitään viboja suuntaan tai toiseen. Pidän hänet listan loppupäässä.


Eli nyt dzinni olikin sitten epäilyttävä ja pysyy listasi loppupäässä, vaikket muistanut hänen posteistaan mitään kun äänestit häntä?


Palaan noihin Blckter-kommentteihin myöhemmin, mutta postaan tämän jo nyt koska toivon kovasti että Nego on tän päivän lynkkaus.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

cron