"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 26.06.2017 11:25:41

Aresin lisäksi voisin äänestää Arielia tai Vampirea. Vampirea pääasiassa Herkun Zey-äänen perusteella, mutta ei Vampiren uusi tuleminenkaan ole mielestäni ollut yhtä hyvismäinen kuin hänen pelin aloituksensa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 26.06.2017 12:11:04

justy kirjoitti:Tuo jälkimmäinen särähtää vähän korvaani. Eikös hyviksetkin voi pelata laiskasti?

Olen puhunut monestikin siitä ettei komppaaminen ole automaattisesti pahasta. Laiskalla pelaamisella tarkoitin tässä tapauksessa sitä, ettei Anblickilla oikeastaan tuntunut olevan suurta paloa epäillä minua, vaikka kovasti väitti minun pelanneen epäilyttävästi. Kun hän vain tyytyi toistamaan Zeyn sanomiset, en pitänyt hänen epäilyään uskottavana.

Näin muuten olen samaa mieltä siitä että porkkanan yötappo oli virhe pahiksilta. Olin itse jo valmistautunut ehdottamaan porkkanan yhdeksi meidän pahiksista :D

En ihan heti usko että pahikset olivat valmiita uhraamaan Anblickia kovin helposti, koska jiikare oli kerännyt epäilyä aika monelta suunnalta osakseen koko pelin ajan. Uskon että pahikset lähtivät päivään oletuksella että jiikare keräisi enemmän ääniä osakseen. Tästä johtuen uskon myös että Ariel pahiksena piti äänensä jiikarella.

Mikäli Ariel on pahis niin Anblickin ennakoi ensimmäisenä päivänä jo epäilyä Halimaa vastaan, linkittämällä hänet Arielin pahiskaveriksi, viewtopic.php?f=9&t=377&start=60#p5579

Anblick kertoo edellisenä päivänä ""Justylta on nyt tullut hyviä perusteluita Arielia vastaan, mutta toisaalta hänellä ei ainakaan enää olisi juuri aikaa puolustautua. Jos hän ei huomennakaan avaa sanaista arkkuaan, tilanne on jo toinen ja voisin kuvitella äänestäväni häntä, toki riippuen päivä- ja yötapoista ja niiden tuomasta infosta. Toistaiseksi pidän kuitenkin ääneni Tinglellä, jota edelleen pidän tällä hetkellä epäilyttävimpänä.""
Ja päätyy kuitenkin äänestämään jiikaretta Arielin kanssa, eikä tunnu enää epäilevän Arielia ollenkaan (ainakaan ei puhu tästä).

Pidän dzinnin ääntä Cameronille (viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a&start=60#p5848) ristiriitaisena siihen nähden, että varma pahis Anblick ei lähtenyt pelastamaan Zeytä, ja Zey oli tod. näk. tässä vaiheessa jo alkanut miettimään vapari-paljastustaan, joka siirtäisi kyllä äänet häneltä pois mikäli oikea vapari ei ole pelissä hereillä. En pidä kovin uskottavana että pahis-dzinni olisi tässä vaiheessa lähtenyt pelastamaan Zeytä.

Mulla oli alkupelin listauksessa muutama vähän höpsömpi syy miksi mietin dzinnin hyvikseksi. Listalle voi lisätä vielä sen, että Anblick esitti suoran kysymyksen dzinnille viestissä, viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a#p5829
dzinni ei koskaan vastannut Anblickille tähän (vaikka eri yhteydessä perustelikin näitä fiboja). Mun kokemuksen mukaan pahikset kiinnittävät aina huomiota toistensa väliseen dialogiin ja jatkavat sitä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 26.06.2017 12:19:10

justy kirjoitti:[Lisäksi dzinnin ääni Cameronille 3. päivänä on mielestäni epäilyttävä, ja hän on myös (minun näkökulmastani) ainoa vaihtoehto pahikseksi, joka äänesti Negoa 1. päivänä. Voi tosin olla, ettei pahiksilla ollut mitään tarvetta olla Negon lynkkauksessa mukana 1. päivänä.

Mielestäni dzinnin perusteet Nego äänelle oli hyvin perustellut ja ymmärrettävät. Ja tosiaan ei pahiksille ole juurikaan syitä massata hyvistä ulos ensimmäisenä päivänä. Parempi vain pedata epäilyjä tuleville päiville kuten sekä Zey että Anblick tekivät.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 26.06.2017 13:35:55

Meiz kirjoitti:Pidän edelleen ++Arielia huomattavasti jiikarea selkeämpänä pahiskaverina Anblickille ja Zeylle. Hiljaa 2 päivänä kun Anblick on vaarassa. Ei ota mitään kantaa Zeyn ja Cameronin väliseen äänestykseen vaan roikkuu edelleen jiikaren perässä, kuten tuntuu tehneen suurimman osan pelistään.

Mulla oli poissaolo koko 2. päivän. Etkä sä oikeen voi sanoa, että kolmantena päivänä mä roikuin edelleen jiikaren perässä, kun se oli eka kerta ku mä sanoin epäileväni sitä, aiemmin mä olin sanonut vaan ihmetteleväni sen ääntä Blckterille.

Mua häiritsee nyt se miten pahikset ei yrittänyt estää Anblickin lynkkausta. On mahdollista, että loput pahikset on äänestämättä jättäneiden joukossa (dzinni, einari, Jeku), mutta mä en usko siihen. Todennäköisemmältä mun mielestä vaikuttaa se, että pahikset oli päättänyt uhrata Anblickin. Se, ettei Anblick edes yrittänyt puolustautua, tukee sitä teoriaa. Anblickia kyllä lähdettiin äänestämään melko myöhään, mutta uskoisin pahiksen kuitenkin olevan paikalla päivän lopussa, varsinkin jos pahista on epäilty. Mä uskon, että jos Anblickin äänestys ei ois ollut suunniteltu, niin varmaan pahikset ois huomauttanu jotain siitä, ettei Anblickilla ole enää aikaa puolustautua.

Mä en sit taas ymmärrä, miksi pahikset ois halunnu tappaa Anblickin jiikaren sijasta, jos jiikare ois hyvis. Jos jiikare olis hyvis, pahikset ois varmaan antanut vaan jiikaren kuolla ja lähtenyt seuraavana päivänä epäilemään Anblickia. Mä oon melko varma että pahikset uskoi ettei jiikarea pidettäisi Anblickin pahiskaverina, kun varsinkin Meiz on puhunut siitä, miten jiikare ja Anblick eivät voi olla pahiskavereita, enkä mä ymmärrä miksi pahikset ois halunnut pelastaa hyviksen pahiskaverin kustannuksella, varsinkin kun hyvistä pidettäis Anblickin pahikseksi paljastumisen jälkeen melko varmasti hyviksenä. Ja yöllä kuoli porkkana, joka äänesti jiikarea. Jos jiikare ois hyvis, niin oletan, että pahikset ois halunnut että se tapetaan, joten ne tuskin ois tappanut jiikarea äänestänyttä pelaajaa.

++jiikare
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 26.06.2017 13:56:15

Ariel kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Pidän edelleen ++Arielia huomattavasti jiikarea selkeämpänä pahiskaverina Anblickille ja Zeylle. Hiljaa 2 päivänä kun Anblick on vaarassa. Ei ota mitään kantaa Zeyn ja Cameronin väliseen äänestykseen vaan roikkuu edelleen jiikaren perässä, kuten tuntuu tehneen suurimman osan pelistään.

Mulla oli poissaolo koko 2. päivän. Etkä sä oikeen voi sanoa, että kolmantena päivänä mä roikuin edelleen jiikaren perässä, kun se oli eka kerta ku mä sanoin epäileväni sitä, aiemmin mä olin sanonut vaan ihmetteleväni sen ääntä Blckterille.

Joo sori, unohdin poissaolosi.

Ariel kirjoitti:Mua häiritsee nyt se miten pahikset ei yrittänyt estää Anblickin lynkkausta. On mahdollista, että loput pahikset on äänestämättä jättäneiden joukossa (dzinni, einari, Jeku), mutta mä en usko siihen. Todennäköisemmältä mun mielestä vaikuttaa se, että pahikset oli päättänyt uhrata Anblickin. Se, ettei Anblick edes yrittänyt puolustautua, tukee sitä teoriaa. Anblickia kyllä lähdettiin äänestämään melko myöhään, mutta uskoisin pahiksen kuitenkin olevan paikalla päivän lopussa, varsinkin jos pahista on epäilty. Mä uskon, että jos Anblickin äänestys ei ois ollut suunniteltu, niin varmaan pahikset ois huomauttanu jotain siitä, ettei Anblickilla ole enää aikaa puolustautua.

Mä en sit taas ymmärrä, miksi pahikset ois halunnu tappaa Anblickin jiikaren sijasta, jos jiikare ois hyvis. Jos jiikare olis hyvis, pahikset ois varmaan antanut vaan jiikaren kuolla ja lähtenyt seuraavana päivänä epäilemään Anblickia. Mä oon melko varma että pahikset uskoi ettei jiikarea pidettäisi Anblickin pahiskaverina, kun varsinkin Meiz on puhunut siitä, miten jiikare ja Anblick eivät voi olla pahiskavereita, enkä mä ymmärrä miksi pahikset ois halunnut pelastaa hyviksen pahiskaverin kustannuksella, varsinkin kun hyvistä pidettäis Anblickin pahikseksi paljastumisen jälkeen melko varmasti hyviksenä. Ja yöllä kuoli porkkana, joka äänesti jiikarea. Jos jiikare ois hyvis, niin oletan, että pahikset ois halunnut että se tapetaan, joten ne tuskin ois tappanut jiikarea äänestänyttä pelaajaa.

Eilen vielä totesit ettet pidäkään kovin todennäköisenä Anblickin ja jiikareen pahiskaveruutta kun olin esittänyt huomioni siihen liittyen. Mutta oletkin nyt sitä mieltä että Anblick pisti pahiskaverinsa lähelle putoamisvaaraa sen jälkeen kun 5 muutakin pelaajaa (sinä mukaanlukien) on puhunut epäilevänsä jiikarea? Eikö pahikselle ole vähän turhaa ajaa oma pahiskamu lynkkausvaaraan jo tuossa vaiheessa suojan vuoksi? Minä väitän että pahisten tavoite ensimmäisenä päivänä on pitää kaikki tiimistään hengissä.

Olet jotenkin niin varma tästä teoriastasi että se saa minut epäilemään sinua vielä enemmän. Uskoisin että hyviksenä miettisit sitäkin vaihtoehtoa että jiikare olisikin hyvis.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Vampire » 26.06.2017 14:42:07

Vampirea pääasiassa Herkun Zey-äänen perusteella, mutta ei Vampiren uusi tuleminenkaan ole mielestäni ollut yhtä hyvismäinen kuin hänen pelin aloituksensa.

Tämähän se vasta lisääkin motivaatiota osallistua, kun edeltäjänsä toimiin ei voi puolustautua ::D

Meiz, dzinni mun mielestä linkittyy Zeyhyn ihan silläkin, että kauhean vähän otti a) ylipäänsä peliin kontaktia ja b) ei myöskään ottanut liiemmälti kontaktia Zeyhyn. Toki tää on vähän tällästä taas, että pitäis yrittää muistaa n. viikon takaa, mikä oli se kokonaisajatusprosessi, jonka kautta erinäiset päätelmät syntyivät ja ylipäänsä päästä taas paremmin kärryille pelistä, kun jotenkin on toi motivaatio ollut hukassa.

Mutta myös tilanteet, joissa äänet hajoavat useille eri pelaajille tekevät mielestäni äänestystulosten analysoinnista vaikeampaa, kun pahisten ei välttämättä tarvitse ottaa kantaa siihen kenet lynkataan.

Mä itse koen hajaäänitilanteet enemmän sellaisina, että ne juuri ovat motivaationa pahiksille lähteä osallistumaan, koska toisin kuin massauksessa (joka tarjoaa puolestaan tilaa piiloutua tai jättäytyä kokonaan ulkopuolelle, jos hyvikset ovat lahtaamassa pahiksille edullista pelaajaa) hajaäänitilanteessa on pahisten huomattavasti helpompi kontrolloida äänestystilannetta, kun pahiksille parhaassa tilanteessa yksi ääni voi muuttaa putoajan. Massauksessa putoajan muuttaminen vaatii pahiksilta isomman vaivannäön ja ainakin miusta vähentää todennäköisyyttä siihen, että pahis lähtee vaikuttamaan itse äänestykseen, vaan todennäköisimmin seurailee sivusta tai osallistuu massaukseen.

Tämä Vampiren viesti epäilyttää. Puolustaa Aresta, mutta ei kuitenkaan ota kantaa dzinnin peliin.

Mikä tuossa viestissä tarkalleen ottaen on Areksen puolustelua, koska ihan omasta mielestäni kyllä selvästi sanoin, että epäilen Aresta, mutta en lähde äänestämään, koska haluan nähdä vielä lisää Arekselta, jotta näen muuttuuko peli vai ei ja onko ääni menossa mahdollisesti siinä mielessä oikeaan kohteeseen. Mä oletan, että oon tän ("Mut tällä hetkellä dzinniAres ei ole ehkä se, hohon ekana olisin ääntäni käyttämässä, koska haluan nähdä Areksenkin peliä ennen päätösten tekemistä dzinniAreksen äänestämisen suhteen..") tulkinnut puolustamiseksi, mutta tämä on lähinnä kommentti siitä, et haluan lisänäyttöä ennen kuin sanon mitään lopullista äänen muodossa + musta on lievästi epäkohteliasta lähteä äänestämään juuri varalle tullutta ilman, että antaa tälle edes tilaisuutta... Etenkin, kun vaihtoehtoja on muitakin ja kokonaisuuden kannalta mun henkilökohtainen mielipide on se, että mulle dzinniAreksen roolin selviäminen ei kerro yhtä paljon kuin esimerkiksi jiikaren roolin selviäminen.

Mun silmiin tämä näyttää lähinnä siltä, että oot jostain syystä päättänyt, että en ole hyvis ja yrität jollain hassuilla perusteilla vääntää väkisin mun viesteistä pahiksen viestejä, koska en pelaa samalla tavalla kuin ensimmäisenä päivänä hyvikseksi paljastuttuani. Tilanne pelissä on kuitenkin tässä vaiheessa täysin eri kuin 1. päivänä ja se vaatii erilaista pelaamista. Mulle itselleni on pelin kannalta se ja sama lynkataanko tänään dzinniAres, jiikare vai kenties Ariel, koska ovat kaikki mun mielestä epäilyttäviä ja kaikkien roolien selviäminen avaa tilannetta edelleen, mutta tällä hetkellä asetin jiikaren hieman eri asemaan kuin muut tiedonkeruumielessä.

Hyödyllinen listaus. Meillä on ollut pahis putoamisvaarassa kolmena päivänä (Meizin äänestysten mukaan). Olen samaa mieltä että Meiz saa hyvispisteitä siitä, että on äänestänyt näitä kaikkia. Tetra-Herkku-Vampirelle en kuitenkaan anna hyvispisteitä Zeyn äänestämisestä, koska hänen äänensä tuli tilanteessa, jossa Zeyn putoaminen alkoi näyttää todennäköiseltä, eikä Herkku perustellut ääntään lainkaan. Vampiren Anblick-ääni oli sen sijaan jo paljon hyvismäisempi, koska se nosti Anblickin kahteen ääneen. Tämän jälkeen Meiz nosti Anblickin kolmeen ääneen, eli tasoihin jiikareen kanssa. Tässä vaiheessa jiikare oli siis vielä putoamassa, puoli tuntia ennen päivän päättymistä. Vasta jiikareen oma ääni Anblickille 10 minuuttia ennen päivän päättymistä teki Anblickistä putoajan.

Eli periaatteessa Vampire saattoi luottaa siihen, ettei Anblick koskaan mene jiikareen ohi. Samoin Meiz saattoi toivoa, ettei kukaan enää viimeisen puolen tunnin aikana äänestäisi Anblickiä (hän on myös epäillyt Anblickiä enemmän kuin jiikaretta, joten tavallaan hän oli pakotettu äänestämään Anblickiä jiikareen sijaan).

Mun mielestä taas Areksen listaus ei ole hyödyllinen. Itse en ainakaan näe, mitä lopullista merkitystä on sillä, ketä kukakin on äänestänyt hyvis-pahisakselilla, koska se ei suoraan kerro rooleista. Tunnut myös epäilevän minua siitä, että äänestin pahista enkä äänestänyt jiikarea. Siis what!? Mun mielestä edellisenä päivänä Anblick oli pahismaisempi kuin jiikare, mulla oli pätevämmät perustelut Anblickia vastaan ja jollain ilveellä sie väännät sen pahismaiseksi? Samalla kuitenkin puhut siitä, että mun ääni Anblickille oli hyvismäisempi kuin edeltäjäni Herkun ääni Zeylle (mihin taas mulla ei ole vaikutusvaltaa), mutta ilmeisesti mun äänikin on jossain määrin pahismainen, koska olisin voinut laskeskella/luottaa siihen, ettei jiikare mene ohi. Anteeksi vain, mutta en koskaan luota peleissä mihinkään, etenkään äänestyksissä. Mulle tulee vähän vain fiilis, että jollain konstilla yrität nyt vaan saada musta pahismaista pelaajaa, koska en pelaa samalla tavalla kuin edellisessä inkarnaatiossani, jossa mulla oli kuitenkin olemassa turvaköysi, johon en olisi kuitenkaan missään vaiheessa halunnut tarttua.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 26.06.2017 19:02:16

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Tuo jälkimmäinen särähtää vähän korvaani. Eikös hyviksetkin voi pelata laiskasti?

Olen puhunut monestikin siitä ettei komppaaminen ole automaattisesti pahasta. Laiskalla pelaamisella tarkoitin tässä tapauksessa sitä, ettei Anblickilla oikeastaan tuntunut olevan suurta paloa epäillä minua, vaikka kovasti väitti minun pelanneen epäilyttävästi. Kun hän vain tyytyi toistamaan Zeyn sanomiset, en pitänyt hänen epäilyään uskottavana.


Okei, nyt ymmärrän. Palon puute on ehkä kieltämättä pahisviboja herättävää, mutta pelkkä muiden pointtien toistelu ei sitä mielestäni ole.

Meiz]En ihan heti usko että pahikset olivat valmiita uhraamaan Anblickia kovin helposti, koska jiikare oli kerännyt epäilyä aika monelta suunnalta osakseen koko pelin ajan. Uskon että pahikset lähtivät päivään oletuksella että jiikare keräisi enemmän ääniä osakseen. Tästä johtuen uskon myös että Ariel pahiksena piti äänensä jiikarella.[/quote]

Minusta Anblickin kuolema tuntui olevan vain ajan kysymys. Eli vaikka jiikare olisi lynkattu eilen, niin en usko että Ablick olisi selvinnyt kauhaa (paitsi ehkä tilanteessa, jossa jiikare olisi paljastunut pahikseksi). Sen verran moni on epäillyt Anblickiä pelin aikana, että hänestä olisi todennäköisesti hankkiuduttu eroon ennen kuin pahiksilla olisi ollut tilaisuus voittaa peliä. Eli Anblickin vuoksi ei ehkä kannattanut järjestää mitään massiivista pelastusoperaatiota. Toki Arielin jiikare-ääni epäilyttää juurikin sen vuoksi että se on ainoa mahdollinen pahiksen pelastusääni. Plus se että Ariel ei missään vaiheessa muistaakseni harkinnut Anblickin äänestystä, vaan epäili Anblickiä jiikareen pahikseuden perusteella, epäilyttää.

[quote="Meiz kirjoitti:
Mikäli Ariel on pahis niin Anblickin ennakoi ensimmäisenä päivänä jo epäilyä Halimaa vastaan, linkittämällä hänet Arielin pahiskaveriksi, viewtopic.php?f=9&t=377&start=60#p5579

Anblick kertoo edellisenä päivänä ""Justylta on nyt tullut hyviä perusteluita Arielia vastaan, mutta toisaalta hänellä ei ainakaan enää olisi juuri aikaa puolustautua. Jos hän ei huomennakaan avaa sanaista arkkuaan, tilanne on jo toinen ja voisin kuvitella äänestäväni häntä, toki riippuen päivä- ja yötapoista ja niiden tuomasta infosta. Toistaiseksi pidän kuitenkin ääneni Tinglellä, jota edelleen pidän tällä hetkellä epäilyttävimpänä.""
Ja päätyy kuitenkin äänestämään jiikaretta Arielin kanssa, eikä tunnu enää epäilevän Arielia ollenkaan (ainakaan ei puhu tästä).


Tämäkin on hyvä pointti. Mutta se saattaa selittyä Anblickin palottomalla pelaamisella - ehkä hän oli jo luovuttanut eikä halunnut käyttää turhaa energiaa enää 5. päivänä.

Meiz kirjoitti:Pidän dzinnin ääntä Cameronille (viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a&start=60#p5848) ristiriitaisena siihen nähden, että varma pahis Anblick ei lähtenyt pelastamaan Zeytä, ja Zey oli tod. näk. tässä vaiheessa jo alkanut miettimään vapari-paljastustaan, joka siirtäisi kyllä äänet häneltä pois mikäli oikea vapari ei ole pelissä hereillä. En pidä kovin uskottavana että pahis-dzinni olisi tässä vaiheessa lähtenyt pelastamaan Zeytä.


En ollut paikalla 3. päivänä joten minulla ei ole kunnon käsitystä päivän lopun dynamiikasta, mutta eikös Zeyn vapari-paljastuksen tavoitteena täytynyt olla viimeinen kiusanteko ennen kuolemaa - Cameronin lynkkaus 3. päivänä ja sitten oma kuolema 4. päivänä kun oikea vapaamuurari paljastaa itsensä. Tähän päästäkseen pahikset tarvitsivat yhä Cameronille enemmän ääniä kuin Zeylle. Itse en tiedä olisiko dzinnin ääni vähän Zeyn paljastuksen jälkeen Cameronille ollut yhtään vähemmän epäilyttävä.

Kävin lukemassa tuon dzinnin äänestyspostin jonka linkkasit (kiitos siitä), ja se oli itse asiassa mielenkiintoista luettavaa kun vertasin sitä dzinnin aiempaan postiin, jossa hän luettelee Cameronin puoliepäilyttäväksi. Minusta on outoa, ettei hän mainitse aiempia epäilyitään Cameronin suhteen äänestäessään tätä - ainoat perustelut ovat se että hänestä näyttää että Cameronia pelastetaan enemmän kuin Zeytä.

Meiz kirjoitti:Mulla oli alkupelin listauksessa muutama vähän höpsömpi syy miksi mietin dzinnin hyvikseksi. Listalle voi lisätä vielä sen, että Anblick esitti suoran kysymyksen dzinnille viestissä, viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a#p5829
dzinni ei koskaan vastannut Anblickille tähän (vaikka eri yhteydessä perustelikin näitä fiboja). Mun kokemuksen mukaan pahikset kiinnittävät aina huomiota toistensa väliseen dialogiin ja jatkavat sitä.


Tuo on kyllä ihan totta. Dzinnin ainoa vastaus oli porkkanan viestiin, joka tuli ennen kuin Anblickin viesti. Joten ehkä häneltä vain loppui aika käydä topaa läpi ennen kuin täytyi äänestää (dzinnin ääni tuli noin tunti ennen päivän päättymistä).

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:[Lisäksi dzinnin ääni Cameronille 3. päivänä on mielestäni epäilyttävä, ja hän on myös (minun näkökulmastani) ainoa vaihtoehto pahikseksi, joka äänesti Negoa 1. päivänä. Voi tosin olla, ettei pahiksilla ollut mitään tarvetta olla Negon lynkkauksessa mukana 1. päivänä.

Mielestäni dzinnin perusteet Nego äänelle oli hyvin perustellut ja ymmärrettävät. Ja tosiaan ei pahiksille ole juurikaan syitä massata hyvistä ulos ensimmäisenä päivänä. Parempi vain pedata epäilyjä tuleville päiville kuten sekä Zey että Anblick tekivät.


Joo, eivät dzinnin syyt äänestää Negoa ole huonot, enkä epäile häntä perusteluiden johdosta. Kuitenkin uskon että pahiksemme hajauttivat ääniään ja epäilyitään 1. päivänä. Alla vielä kertauksena 1. päivän äänestystulos:

justy kirjoitti:Pelipäivän lopussa:
Jinmuru kirjoitti:Äänet
5 Nego (Cameron, Halima, justy, dzinni(-Ares), mIIna)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Blckter (Nego)
1 Tetradynamia (Meiz)
1 Cameron (Mursumus)


1. päivänä äänestämättä jättivät: Ariel, Blckter(-Jeku), Jeku, jiikare, Lenune(-Tingle), porkkana ja Tetra(-Herkku-Vampire)


jiikaretta ja Halimaa äänesti pahis. Veikkaisin että ainakin yksi pahis jätti äänestämättä (johtuen siitä että äänestämättä jättäneiden joukossa on epäilyttäviä pelaajia). Jos pahikset eivät halunneet myöskään päätyä yhdessä äänestämättömien sakkiin, Mursumus, dzinni ja sinä ovat mahdollisia äänestäneitä pahiksia. Mursumuksen ja sinun ääntä kohtaan olen esittänyt jo aeimmin kritiikkiä, mutta teidän pelinne on muuten vähemmän epäilyttävää kuin dzinnin. Tosin Mursumus on alkanut huolettaa minua vähän samaan tapaan kuin Anblick eilen - onko hän jotenkin jäänyt sokeaan pisteeseen? Täytyy ehkä lukea hänenkin viestinsä tarkemmin läpi.

Ariel kirjoitti:Mua häiritsee nyt se miten pahikset ei yrittänyt estää Anblickin lynkkausta. On mahdollista, että loput pahikset on äänestämättä jättäneiden joukossa (dzinni, einari, Jeku), mutta mä en usko siihen. Todennäköisemmältä mun mielestä vaikuttaa se, että pahikset oli päättänyt uhrata Anblickin. Se, ettei Anblick edes yrittänyt puolustautua, tukee sitä teoriaa. Anblickia kyllä lähdettiin äänestämään melko myöhään, mutta uskoisin pahiksen kuitenkin olevan paikalla päivän lopussa, varsinkin jos pahista on epäilty. Mä uskon, että jos Anblickin äänestys ei ois ollut suunniteltu, niin varmaan pahikset ois huomauttanu jotain siitä, ettei Anblickilla ole enää aikaa puolustautua.


Näinhän sen on pakko olla, että Anblick uhrattiin, kun porkkanakin paljastui hyvikseksi. Mutta tää ei silti tarkoita mielestäni sitä, ettei äänestämättömien joukossa ole pahiksia, tai että sinä et ole pahis. Anblickin lynkkaus varmaan yllätti, uskon että pahikset olettivat valinnan olevan sinun ja jiikareen välillä (Anblickin sanoi 4. päivän lopussa tutkivansa sinua tarkemmin 5. päivän aikana). Mutta todennäköisesti Anblickin lynkkausta jossain vaiheessa pidettiin todennäköisenä, koska häntä oli epäilty ja äänestettykin.

Ariel kirjoitti:Mä en sit taas ymmärrä, miksi pahikset ois halunnu tappaa Anblickin jiikaren sijasta, jos jiikare ois hyvis. Jos jiikare olis hyvis, pahikset ois varmaan antanut vaan jiikaren kuolla ja lähtenyt seuraavana päivänä epäilemään Anblickia. Mä oon melko varma että pahikset uskoi ettei jiikarea pidettäisi Anblickin pahiskaverina, kun varsinkin Meiz on puhunut siitä, miten jiikare ja Anblick eivät voi olla pahiskavereita, enkä mä ymmärrä miksi pahikset ois halunnut pelastaa hyviksen pahiskaverin kustannuksella, varsinkin kun hyvistä pidettäis Anblickin pahikseksi paljastumisen jälkeen melko varmasti hyviksenä. Ja yöllä kuoli porkkana, joka äänesti jiikarea. Jos jiikare ois hyvis, niin oletan, että pahikset ois halunnut että se tapetaan, joten ne tuskin ois tappanut jiikarea äänestänyttä pelaajaa.


Luulen, että hyvis-jiikareen tappaminen Anblickin sijaan olisi käynyt liian kalliiksi pahiksille. Eli heillä ei ollut aiemmin pelissä esitettyjä jiikare-epäilyksiä joiden perusteella he olisivat voineet äänestää jiikaretta Anblickin sijaan. Tämän vuoksi en oikein osaa epäillä einaria, jolla oli perusteitä äänestää sekä Anblickiä että jiikaretta, mutta ei äänestänyt kumpaakaan. Jos hän olisi ollut pahis, hän olisi hyvin voinut joko pelastaa kaverin tai kalastella hyvispisteitä äänestämällä Anblickiä. Myös Vampiren ääni Anblickille tuli tilanteessa, jossa hän oli esittänyt epäilyitä myös jiikareesta. Mutta palaan tähän tarkemmin kun vastaan Vampiren viesteihin.

Vampire kirjoitti:Mä itse koen hajaäänitilanteet enemmän sellaisina, että ne juuri ovat motivaationa pahiksille lähteä osallistumaan, koska toisin kuin massauksessa (joka tarjoaa puolestaan tilaa piiloutua tai jättäytyä kokonaan ulkopuolelle, jos hyvikset ovat lahtaamassa pahiksille edullista pelaajaa) hajaäänitilanteessa on pahisten huomattavasti helpompi kontrolloida äänestystilannetta, kun pahiksille parhaassa tilanteessa yksi ääni voi muuttaa putoajan. Massauksessa putoajan muuttaminen vaatii pahiksilta isomman vaivannäön ja ainakin miusta vähentää todennäköisyyttä siihen, että pahis lähtee vaikuttamaan itse äänestykseen, vaan todennäköisimmin seurailee sivusta tai osallistuu massaukseen.


Hajaäänitilanteessa on kuitenkin myös aina helpompi äänestää pelaajaa, josta on jo onnistunut keksimään epäilyitä päivän aikana. Jos täytyy valita päivän lopun lähestyessä kahdesta tai kolmesta, saattaa pahis joutua feikkaamaan uuden epäilyn. Yleensä tällaiset tilanteet ovat pahiksille hankalampia, kun he tietävät että nyt täytyy feikata - tai pahimmillaan jos yksi vaihtoehto on kaveri, he joutuvat vielä ohjaamaan feikkausprosessia siten että he valitsevat sen hyviksen (tai päätyvät äänestämään kaveria).


Vampire kirjoitti:
justy kirjoitti:Tämä Vampiren viesti epäilyttää. Puolustaa Aresta, mutta ei kuitenkaan ota kantaa dzinnin peliin.

Mikä tuossa viestissä tarkalleen ottaen on Areksen puolustelua, koska ihan omasta mielestäni kyllä selvästi sanoin, että epäilen Aresta, mutta en lähde äänestämään, koska haluan nähdä vielä lisää Arekselta, jotta näen muuttuuko peli vai ei ja onko ääni menossa mahdollisesti siinä mielessä oikeaan kohteeseen. Mä oletan, että oon tän ("Mut tällä hetkellä dzinniAres ei ole ehkä se, hohon ekana olisin ääntäni käyttämässä, koska haluan nähdä Areksenkin peliä ennen päätösten tekemistä dzinniAreksen äänestämisen suhteen..") tulkinnut puolustamiseksi, mutta tämä on lähinnä kommentti siitä, et haluan lisänäyttöä ennen kuin sanon mitään lopullista äänen muodossa + musta on lievästi epäkohteliasta lähteä äänestämään juuri varalle tullutta ilman, että antaa tälle edes tilaisuutta... Etenkin, kun vaihtoehtoja on muitakin ja kokonaisuuden kannalta mun henkilökohtainen mielipide on se, että mulle dzinniAreksen roolin selviäminen ei kerro yhtä paljon kuin esimerkiksi jiikaren roolin selviäminen.


Juurikin tuo lainaamasi kohta kuulostaa puolustelulta. Ymmärrän ajatuksen sen takana, mutta ei meillä enää kovin montaa ingamepäivää ole jäljellä odottaa että varapelaajat pääsevät vauhtiin mukaan, ellemme onnistu lynkkaamaan pahiksia. Varsinkin kun parissa edellisessä viestissäsi kovasti korostat että dzinni epäilyttää, mutta sitten toteat perään tuolla tavalla, se tuntuu oudolta.

Osaatko yhtään avata, että mitä jiikareen puolen selvittäminen kertoisi meille? Ketkä olisivat epäilyttäviä jos hän olisi hyvis - ja ketkä epäilyttäviä jos hän olisi pahis? Toki jos hän on pahis niin hänen lynkkaamisensa jo itsessään on hyödyllistä. Mutta jos hän on hyvis (niin kuin uskon), niin mitä saisimme sitten mielestäsi tietää?

Vampire kirjoitti:Mun silmiin tämä näyttää lähinnä siltä, että oot jostain syystä päättänyt, että en ole hyvis ja yrität jollain hassuilla perusteilla vääntää väkisin mun viesteistä pahiksen viestejä, koska en pelaa samalla tavalla kuin ensimmäisenä päivänä hyvikseksi paljastuttuani. Tilanne pelissä on kuitenkin tässä vaiheessa täysin eri kuin 1. päivänä ja se vaatii erilaista pelaamista. Mulle itselleni on pelin kannalta se ja sama lynkataanko tänään dzinniAres, jiikare vai kenties Ariel, koska ovat kaikki mun mielestä epäilyttäviä ja kaikkien roolien selviäminen avaa tilannetta edelleen, mutta tällä hetkellä asetin jiikaren hieman eri asemaan kuin muut tiedonkeruumielessä.


Olet tavallaan oikeassa. Minua epäilyttää kovasti dzinni, joten arvioin peliäsi ensisijaisesti löytääkseni syitä vähentää dzinni-epäilyitäni sinun pelisi perusteella. Siksi kommenttini tulevat usein näkökulmasta "Vampire teki x, mikä ei kyllä viittaa siihen että hän on hyvis". Ymmärrän että tämä voi tuntua epäreilulta ja epämotivoivalta, mutta en voi myöskään suhtautua sinuun uutena pelaajana ja tulkita sinua neutraalista lähtökohdasta, jos edeltäjäsi epäilyttää.

Vampire kirjoitti:
justy kirjoitti:Hyödyllinen listaus. Meillä on ollut pahis putoamisvaarassa kolmena päivänä (Meizin äänestysten mukaan). Olen samaa mieltä että Meiz saa hyvispisteitä siitä, että on äänestänyt näitä kaikkia. Tetra-Herkku-Vampirelle en kuitenkaan anna hyvispisteitä Zeyn äänestämisestä, koska hänen äänensä tuli tilanteessa, jossa Zeyn putoaminen alkoi näyttää todennäköiseltä, eikä Herkku perustellut ääntään lainkaan. Vampiren Anblick-ääni oli sen sijaan jo paljon hyvismäisempi, koska se nosti Anblickin kahteen ääneen. Tämän jälkeen Meiz nosti Anblickin kolmeen ääneen, eli tasoihin jiikareen kanssa. Tässä vaiheessa jiikare oli siis vielä putoamassa, puoli tuntia ennen päivän päättymistä. Vasta jiikareen oma ääni Anblickille 10 minuuttia ennen päivän päättymistä teki Anblickistä putoajan.

Eli periaatteessa Vampire saattoi luottaa siihen, ettei Anblick koskaan mene jiikareen ohi. Samoin Meiz saattoi toivoa, ettei kukaan enää viimeisen puolen tunnin aikana äänestäisi Anblickiä (hän on myös epäillyt Anblickiä enemmän kuin jiikaretta, joten tavallaan hän oli pakotettu äänestämään Anblickiä jiikareen sijaan).

Mun mielestä taas Areksen listaus ei ole hyödyllinen. Itse en ainakaan näe, mitä lopullista merkitystä on sillä, ketä kukakin on äänestänyt hyvis-pahisakselilla, koska se ei suoraan kerro rooleista. Tunnut myös epäilevän minua siitä, että äänestin pahista enkä äänestänyt jiikarea. Siis what!? Mun mielestä edellisenä päivänä Anblick oli pahismaisempi kuin jiikare, mulla oli pätevämmät perustelut Anblickia vastaan ja jollain ilveellä sie väännät sen pahismaiseksi? Samalla kuitenkin puhut siitä, että mun ääni Anblickille oli hyvismäisempi kuin edeltäjäni Herkun ääni Zeylle (mihin taas mulla ei ole vaikutusvaltaa), mutta ilmeisesti mun äänikin on jossain määrin pahismainen, koska olisin voinut laskeskella/luottaa siihen, ettei jiikare mene ohi. Anteeksi vain, mutta en koskaan luota peleissä mihinkään, etenkään äänestyksissä. Mulle tulee vähän vain fiilis, että jollain konstilla yrität nyt vaan saada musta pahismaista pelaajaa, koska en pelaa samalla tavalla kuin edellisessä inkarnaatiossani, jossa mulla oli kuitenkin olemassa turvaköysi, johon en olisi kuitenkaan missään vaiheessa halunnut tarttua.


No, minulle tuo listaus antoi jotain käsitystä Areksen ajattelusta, ja tarjosi hyvän mahdollisuuden jatkopohdintoihin, joihin Ares toivottavasti kommentoi ja tuottaa lisää tietoa itsestään. Olen siitä samaa mieltä, että Areksen tapa listata äänet ei ollut paras mahdollinen (omani oli mielestäni parempi, koska se avasi myös äänestyspooleja), mutta se selvästi tarjosi Arekselle pohjan pelin käsittelyyn. Toki hän ei ole vielä toistaiseksi hyödyntänyt listaustaan pahisten löytämiseen, pelkästään hyvisten, ja ottaen huomioon hänen listaukseen käyttämänsä ajan on minusta outoa että Ares on vasta todennut äänestävänsä epäilyttävää ja epäaktiivista (oma tulkintani), kertomatta yhtään näistä epäaktiivisista.

Tarkoitukseni ei ollut epäillä sinua siitä että äänestit Anblickiä jiikareen sijaan. Tässä oli taas kyse siitä, että pohdin mitä äänesi tarkoittaa siitä näkökulmasta että slottisi on aiemmin ollut epäilyttävä. Pohdinkin siis että tarkoittaako Anblick-äänesi sitä, että minun tulisi luopua epäilyistäni. Mielestäni se ei tarkoita sitä, koska on olemassa pahismotivaatioita äänestää jiikaretta.

En ihan ymmärrä mitä tarkoitat tuolla "en luota peleissä mihinkään, etenkään äänestyksessä". Ymmärtäisin tuon jos kyseessä olisi tilanne, jossa äänesi ratkaisisi pelin voiton tai häviön. Nyt kuitenkin panoksena oli muutakin kuin pahiksen kuolema tai selviytyminen, sillä peli jatkuu ja pahisten täytyy yrittää pysyä pinnan yläpuolella myös 5. päivän jälkeen.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 26.06.2017 19:03:24

Pikkuinen editointikorjaus edelliseen:

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Tuo jälkimmäinen särähtää vähän korvaani. Eikös hyviksetkin voi pelata laiskasti?

Olen puhunut monestikin siitä ettei komppaaminen ole automaattisesti pahasta. Laiskalla pelaamisella tarkoitin tässä tapauksessa sitä, ettei Anblickilla oikeastaan tuntunut olevan suurta paloa epäillä minua, vaikka kovasti väitti minun pelanneen epäilyttävästi. Kun hän vain tyytyi toistamaan Zeyn sanomiset, en pitänyt hänen epäilyään uskottavana.


Okei, nyt ymmärrän. Palon puute on ehkä kieltämättä pahisviboja herättävää, mutta pelkkä muiden pointtien toistelu ei sitä mielestäni ole.

Meiz kirjoitti:En ihan heti usko että pahikset olivat valmiita uhraamaan Anblickia kovin helposti, koska jiikare oli kerännyt epäilyä aika monelta suunnalta osakseen koko pelin ajan. Uskon että pahikset lähtivät päivään oletuksella että jiikare keräisi enemmän ääniä osakseen. Tästä johtuen uskon myös että Ariel pahiksena piti äänensä jiikarella.


Minusta Anblickin kuolema tuntui olevan vain ajan kysymys. Eli vaikka jiikare olisi lynkattu eilen, niin en usko että Ablick olisi selvinnyt kauhaa (paitsi ehkä tilanteessa, jossa jiikare olisi paljastunut pahikseksi). Sen verran moni on epäillyt Anblickiä pelin aikana, että hänestä olisi todennäköisesti hankkiuduttu eroon ennen kuin pahiksilla olisi ollut tilaisuus voittaa peliä. Eli Anblickin vuoksi ei ehkä kannattanut järjestää mitään massiivista pelastusoperaatiota. Toki Arielin jiikare-ääni epäilyttää juurikin sen vuoksi että se on ainoa mahdollinen pahiksen pelastusääni. Plus se että Ariel ei missään vaiheessa muistaakseni harkinnut Anblickin äänestystä, vaan epäili Anblickiä jiikareen pahikseuden perusteella, epäilyttää.

Meiz kirjoitti:Mikäli Ariel on pahis niin Anblickin ennakoi ensimmäisenä päivänä jo epäilyä Halimaa vastaan, linkittämällä hänet Arielin pahiskaveriksi, viewtopic.php?f=9&t=377&start=60#p5579

Anblick kertoo edellisenä päivänä ""Justylta on nyt tullut hyviä perusteluita Arielia vastaan, mutta toisaalta hänellä ei ainakaan enää olisi juuri aikaa puolustautua. Jos hän ei huomennakaan avaa sanaista arkkuaan, tilanne on jo toinen ja voisin kuvitella äänestäväni häntä, toki riippuen päivä- ja yötapoista ja niiden tuomasta infosta. Toistaiseksi pidän kuitenkin ääneni Tinglellä, jota edelleen pidän tällä hetkellä epäilyttävimpänä.""
Ja päätyy kuitenkin äänestämään jiikaretta Arielin kanssa, eikä tunnu enää epäilevän Arielia ollenkaan (ainakaan ei puhu tästä).


Tämäkin on hyvä pointti. Mutta se saattaa selittyä Anblickin palottomalla pelaamisella - ehkä hän oli jo luovuttanut eikä halunnut käyttää turhaa energiaa enää 5. päivänä.

Meiz kirjoitti:Pidän dzinnin ääntä Cameronille (viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a&start=60#p5848) ristiriitaisena siihen nähden, että varma pahis Anblick ei lähtenyt pelastamaan Zeytä, ja Zey oli tod. näk. tässä vaiheessa jo alkanut miettimään vapari-paljastustaan, joka siirtäisi kyllä äänet häneltä pois mikäli oikea vapari ei ole pelissä hereillä. En pidä kovin uskottavana että pahis-dzinni olisi tässä vaiheessa lähtenyt pelastamaan Zeytä.


En ollut paikalla 3. päivänä joten minulla ei ole kunnon käsitystä päivän lopun dynamiikasta, mutta eikös Zeyn vapari-paljastuksen tavoitteena täytynyt olla viimeinen kiusanteko ennen kuolemaa - Cameronin lynkkaus 3. päivänä ja sitten oma kuolema 4. päivänä kun oikea vapaamuurari paljastaa itsensä. Tähän päästäkseen pahikset tarvitsivat yhä Cameronille enemmän ääniä kuin Zeylle. Itse en tiedä olisiko dzinnin ääni vähän Zeyn paljastuksen jälkeen Cameronille ollut yhtään vähemmän epäilyttävä.

Kävin lukemassa tuon dzinnin äänestyspostin jonka linkkasit (kiitos siitä), ja se oli itse asiassa mielenkiintoista luettavaa kun vertasin sitä dzinnin aiempaan postiin, jossa hän luettelee Cameronin puoliepäilyttäväksi. Minusta on outoa, ettei hän mainitse aiempia epäilyitään Cameronin suhteen äänestäessään tätä - ainoat perustelut ovat se että hänestä näyttää että Cameronia pelastetaan enemmän kuin Zeytä.

Meiz kirjoitti:Mulla oli alkupelin listauksessa muutama vähän höpsömpi syy miksi mietin dzinnin hyvikseksi. Listalle voi lisätä vielä sen, että Anblick esitti suoran kysymyksen dzinnille viestissä, viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a#p5829
dzinni ei koskaan vastannut Anblickille tähän (vaikka eri yhteydessä perustelikin näitä fiboja). Mun kokemuksen mukaan pahikset kiinnittävät aina huomiota toistensa väliseen dialogiin ja jatkavat sitä.


Tuo on kyllä ihan totta. Dzinnin ainoa vastaus oli porkkanan viestiin, joka tuli ennen kuin Anblickin viesti. Joten ehkä häneltä vain loppui aika käydä topaa läpi ennen kuin täytyi äänestää (dzinnin ääni tuli noin tunti ennen päivän päättymistä).

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:[Lisäksi dzinnin ääni Cameronille 3. päivänä on mielestäni epäilyttävä, ja hän on myös (minun näkökulmastani) ainoa vaihtoehto pahikseksi, joka äänesti Negoa 1. päivänä. Voi tosin olla, ettei pahiksilla ollut mitään tarvetta olla Negon lynkkauksessa mukana 1. päivänä.

Mielestäni dzinnin perusteet Nego äänelle oli hyvin perustellut ja ymmärrettävät. Ja tosiaan ei pahiksille ole juurikaan syitä massata hyvistä ulos ensimmäisenä päivänä. Parempi vain pedata epäilyjä tuleville päiville kuten sekä Zey että Anblick tekivät.


Joo, eivät dzinnin syyt äänestää Negoa ole huonot, enkä epäile häntä perusteluiden johdosta. Kuitenkin uskon että pahiksemme hajauttivat ääniään ja epäilyitään 1. päivänä. Alla vielä kertauksena 1. päivän äänestystulos:

justy kirjoitti:Pelipäivän lopussa:
Jinmuru kirjoitti:Äänet
5 Nego (Cameron, Halima, justy, dzinni(-Ares), mIIna)
2 jiikare (einari, Anblick)
2 Halima (Vampire, Zey)
1 Blckter (Nego)
1 Tetradynamia (Meiz)
1 Cameron (Mursumus)


1. päivänä äänestämättä jättivät: Ariel, Blckter(-Jeku), Jeku, jiikare, Lenune(-Tingle), porkkana ja Tetra(-Herkku-Vampire)


jiikaretta ja Halimaa äänesti pahis. Veikkaisin että ainakin yksi pahis jätti äänestämättä (johtuen siitä että äänestämättä jättäneiden joukossa on epäilyttäviä pelaajia). Jos pahikset eivät halunneet myöskään päätyä yhdessä äänestämättömien sakkiin, Mursumus, dzinni ja sinä ovat mahdollisia äänestäneitä pahiksia. Mursumuksen ja sinun ääntä kohtaan olen esittänyt jo aeimmin kritiikkiä, mutta teidän pelinne on muuten vähemmän epäilyttävää kuin dzinnin. Tosin Mursumus on alkanut huolettaa minua vähän samaan tapaan kuin Anblick eilen - onko hän jotenkin jäänyt sokeaan pisteeseen? Täytyy ehkä lukea hänenkin viestinsä tarkemmin läpi.

Ariel kirjoitti:Mua häiritsee nyt se miten pahikset ei yrittänyt estää Anblickin lynkkausta. On mahdollista, että loput pahikset on äänestämättä jättäneiden joukossa (dzinni, einari, Jeku), mutta mä en usko siihen. Todennäköisemmältä mun mielestä vaikuttaa se, että pahikset oli päättänyt uhrata Anblickin. Se, ettei Anblick edes yrittänyt puolustautua, tukee sitä teoriaa. Anblickia kyllä lähdettiin äänestämään melko myöhään, mutta uskoisin pahiksen kuitenkin olevan paikalla päivän lopussa, varsinkin jos pahista on epäilty. Mä uskon, että jos Anblickin äänestys ei ois ollut suunniteltu, niin varmaan pahikset ois huomauttanu jotain siitä, ettei Anblickilla ole enää aikaa puolustautua.


Näinhän sen on pakko olla, että Anblick uhrattiin, kun porkkanakin paljastui hyvikseksi. Mutta tää ei silti tarkoita mielestäni sitä, ettei äänestämättömien joukossa ole pahiksia, tai että sinä et ole pahis. Anblickin lynkkaus varmaan yllätti, uskon että pahikset olettivat valinnan olevan sinun ja jiikareen välillä (Anblickin sanoi 4. päivän lopussa tutkivansa sinua tarkemmin 5. päivän aikana). Mutta todennäköisesti Anblickin lynkkausta jossain vaiheessa pidettiin todennäköisenä, koska häntä oli epäilty ja äänestettykin.

Ariel kirjoitti:Mä en sit taas ymmärrä, miksi pahikset ois halunnu tappaa Anblickin jiikaren sijasta, jos jiikare ois hyvis. Jos jiikare olis hyvis, pahikset ois varmaan antanut vaan jiikaren kuolla ja lähtenyt seuraavana päivänä epäilemään Anblickia. Mä oon melko varma että pahikset uskoi ettei jiikarea pidettäisi Anblickin pahiskaverina, kun varsinkin Meiz on puhunut siitä, miten jiikare ja Anblick eivät voi olla pahiskavereita, enkä mä ymmärrä miksi pahikset ois halunnut pelastaa hyviksen pahiskaverin kustannuksella, varsinkin kun hyvistä pidettäis Anblickin pahikseksi paljastumisen jälkeen melko varmasti hyviksenä. Ja yöllä kuoli porkkana, joka äänesti jiikarea. Jos jiikare ois hyvis, niin oletan, että pahikset ois halunnut että se tapetaan, joten ne tuskin ois tappanut jiikarea äänestänyttä pelaajaa.


Luulen, että hyvis-jiikareen tappaminen Anblickin sijaan olisi käynyt liian kalliiksi pahiksille. Eli heillä ei ollut aiemmin pelissä esitettyjä jiikare-epäilyksiä joiden perusteella he olisivat voineet äänestää jiikaretta Anblickin sijaan. Tämän vuoksi en oikein osaa epäillä einaria, jolla oli perusteitä äänestää sekä Anblickiä että jiikaretta, mutta ei äänestänyt kumpaakaan. Jos hän olisi ollut pahis, hän olisi hyvin voinut joko pelastaa kaverin tai kalastella hyvispisteitä äänestämällä Anblickiä. Myös Vampiren ääni Anblickille tuli tilanteessa, jossa hän oli esittänyt epäilyitä myös jiikareesta. Mutta palaan tähän tarkemmin kun vastaan Vampiren viesteihin.

Vampire kirjoitti:Mä itse koen hajaäänitilanteet enemmän sellaisina, että ne juuri ovat motivaationa pahiksille lähteä osallistumaan, koska toisin kuin massauksessa (joka tarjoaa puolestaan tilaa piiloutua tai jättäytyä kokonaan ulkopuolelle, jos hyvikset ovat lahtaamassa pahiksille edullista pelaajaa) hajaäänitilanteessa on pahisten huomattavasti helpompi kontrolloida äänestystilannetta, kun pahiksille parhaassa tilanteessa yksi ääni voi muuttaa putoajan. Massauksessa putoajan muuttaminen vaatii pahiksilta isomman vaivannäön ja ainakin miusta vähentää todennäköisyyttä siihen, että pahis lähtee vaikuttamaan itse äänestykseen, vaan todennäköisimmin seurailee sivusta tai osallistuu massaukseen.


Hajaäänitilanteessa on kuitenkin myös aina helpompi äänestää pelaajaa, josta on jo onnistunut keksimään epäilyitä päivän aikana. Jos täytyy valita päivän lopun lähestyessä kahdesta tai kolmesta, saattaa pahis joutua feikkaamaan uuden epäilyn. Yleensä tällaiset tilanteet ovat pahiksille hankalampia, kun he tietävät että nyt täytyy feikata - tai pahimmillaan jos yksi vaihtoehto on kaveri, he joutuvat vielä ohjaamaan feikkausprosessia siten että he valitsevat sen hyviksen (tai päätyvät äänestämään kaveria).


Vampire kirjoitti:
justy kirjoitti:Tämä Vampiren viesti epäilyttää. Puolustaa Aresta, mutta ei kuitenkaan ota kantaa dzinnin peliin.

Mikä tuossa viestissä tarkalleen ottaen on Areksen puolustelua, koska ihan omasta mielestäni kyllä selvästi sanoin, että epäilen Aresta, mutta en lähde äänestämään, koska haluan nähdä vielä lisää Arekselta, jotta näen muuttuuko peli vai ei ja onko ääni menossa mahdollisesti siinä mielessä oikeaan kohteeseen. Mä oletan, että oon tän ("Mut tällä hetkellä dzinniAres ei ole ehkä se, hohon ekana olisin ääntäni käyttämässä, koska haluan nähdä Areksenkin peliä ennen päätösten tekemistä dzinniAreksen äänestämisen suhteen..") tulkinnut puolustamiseksi, mutta tämä on lähinnä kommentti siitä, et haluan lisänäyttöä ennen kuin sanon mitään lopullista äänen muodossa + musta on lievästi epäkohteliasta lähteä äänestämään juuri varalle tullutta ilman, että antaa tälle edes tilaisuutta... Etenkin, kun vaihtoehtoja on muitakin ja kokonaisuuden kannalta mun henkilökohtainen mielipide on se, että mulle dzinniAreksen roolin selviäminen ei kerro yhtä paljon kuin esimerkiksi jiikaren roolin selviäminen.


Juurikin tuo lainaamasi kohta kuulostaa puolustelulta. Ymmärrän ajatuksen sen takana, mutta ei meillä enää kovin montaa ingamepäivää ole jäljellä odottaa että varapelaajat pääsevät vauhtiin mukaan, ellemme onnistu lynkkaamaan pahiksia. Varsinkin kun parissa edellisessä viestissäsi kovasti korostat että dzinni epäilyttää, mutta sitten toteat perään tuolla tavalla, se tuntuu oudolta.

Osaatko yhtään avata, että mitä jiikareen puolen selvittäminen kertoisi meille? Ketkä olisivat epäilyttäviä jos hän olisi hyvis - ja ketkä epäilyttäviä jos hän olisi pahis? Toki jos hän on pahis niin hänen lynkkaamisensa jo itsessään on hyödyllistä. Mutta jos hän on hyvis (niin kuin uskon), niin mitä saisimme sitten mielestäsi tietää?

Vampire kirjoitti:Mun silmiin tämä näyttää lähinnä siltä, että oot jostain syystä päättänyt, että en ole hyvis ja yrität jollain hassuilla perusteilla vääntää väkisin mun viesteistä pahiksen viestejä, koska en pelaa samalla tavalla kuin ensimmäisenä päivänä hyvikseksi paljastuttuani. Tilanne pelissä on kuitenkin tässä vaiheessa täysin eri kuin 1. päivänä ja se vaatii erilaista pelaamista. Mulle itselleni on pelin kannalta se ja sama lynkataanko tänään dzinniAres, jiikare vai kenties Ariel, koska ovat kaikki mun mielestä epäilyttäviä ja kaikkien roolien selviäminen avaa tilannetta edelleen, mutta tällä hetkellä asetin jiikaren hieman eri asemaan kuin muut tiedonkeruumielessä.


Olet tavallaan oikeassa. Minua epäilyttää kovasti dzinni, joten arvioin peliäsi ensisijaisesti löytääkseni syitä vähentää dzinni-epäilyitäni sinun pelisi perusteella. Siksi kommenttini tulevat usein näkökulmasta "Vampire teki x, mikä ei kyllä viittaa siihen että hän on hyvis". Ymmärrän että tämä voi tuntua epäreilulta ja epämotivoivalta, mutta en voi myöskään suhtautua sinuun uutena pelaajana ja tulkita sinua neutraalista lähtökohdasta, jos edeltäjäsi epäilyttää.

Vampire kirjoitti:
justy kirjoitti:Hyödyllinen listaus. Meillä on ollut pahis putoamisvaarassa kolmena päivänä (Meizin äänestysten mukaan). Olen samaa mieltä että Meiz saa hyvispisteitä siitä, että on äänestänyt näitä kaikkia. Tetra-Herkku-Vampirelle en kuitenkaan anna hyvispisteitä Zeyn äänestämisestä, koska hänen äänensä tuli tilanteessa, jossa Zeyn putoaminen alkoi näyttää todennäköiseltä, eikä Herkku perustellut ääntään lainkaan. Vampiren Anblick-ääni oli sen sijaan jo paljon hyvismäisempi, koska se nosti Anblickin kahteen ääneen. Tämän jälkeen Meiz nosti Anblickin kolmeen ääneen, eli tasoihin jiikareen kanssa. Tässä vaiheessa jiikare oli siis vielä putoamassa, puoli tuntia ennen päivän päättymistä. Vasta jiikareen oma ääni Anblickille 10 minuuttia ennen päivän päättymistä teki Anblickistä putoajan.

Eli periaatteessa Vampire saattoi luottaa siihen, ettei Anblick koskaan mene jiikareen ohi. Samoin Meiz saattoi toivoa, ettei kukaan enää viimeisen puolen tunnin aikana äänestäisi Anblickiä (hän on myös epäillyt Anblickiä enemmän kuin jiikaretta, joten tavallaan hän oli pakotettu äänestämään Anblickiä jiikareen sijaan).

Mun mielestä taas Areksen listaus ei ole hyödyllinen. Itse en ainakaan näe, mitä lopullista merkitystä on sillä, ketä kukakin on äänestänyt hyvis-pahisakselilla, koska se ei suoraan kerro rooleista. Tunnut myös epäilevän minua siitä, että äänestin pahista enkä äänestänyt jiikarea. Siis what!? Mun mielestä edellisenä päivänä Anblick oli pahismaisempi kuin jiikare, mulla oli pätevämmät perustelut Anblickia vastaan ja jollain ilveellä sie väännät sen pahismaiseksi? Samalla kuitenkin puhut siitä, että mun ääni Anblickille oli hyvismäisempi kuin edeltäjäni Herkun ääni Zeylle (mihin taas mulla ei ole vaikutusvaltaa), mutta ilmeisesti mun äänikin on jossain määrin pahismainen, koska olisin voinut laskeskella/luottaa siihen, ettei jiikare mene ohi. Anteeksi vain, mutta en koskaan luota peleissä mihinkään, etenkään äänestyksissä. Mulle tulee vähän vain fiilis, että jollain konstilla yrität nyt vaan saada musta pahismaista pelaajaa, koska en pelaa samalla tavalla kuin edellisessä inkarnaatiossani, jossa mulla oli kuitenkin olemassa turvaköysi, johon en olisi kuitenkaan missään vaiheessa halunnut tarttua.


No, minulle tuo listaus antoi jotain käsitystä Areksen ajattelusta, ja tarjosi hyvän mahdollisuuden jatkopohdintoihin, joihin Ares toivottavasti kommentoi ja tuottaa lisää tietoa itsestään. Olen siitä samaa mieltä, että Areksen tapa listata äänet ei ollut paras mahdollinen (omani oli mielestäni parempi, koska se avasi myös äänestyspooleja), mutta se selvästi tarjosi Arekselle pohjan pelin käsittelyyn. Toki hän ei ole vielä toistaiseksi hyödyntänyt listaustaan pahisten löytämiseen, pelkästään hyvisten, ja ottaen huomioon hänen listaukseen käyttämänsä ajan on minusta outoa että Ares on vasta todennut äänestävänsä epäilyttävää ja epäaktiivista (oma tulkintani), kertomatta yhtään näistä epäaktiivisista.

Tarkoitukseni ei ollut epäillä sinua siitä että äänestit Anblickiä jiikareen sijaan. Tässä oli taas kyse siitä, että pohdin mitä äänesi tarkoittaa siitä näkökulmasta että slottisi on aiemmin ollut epäilyttävä. Pohdinkin siis että tarkoittaako Anblick-äänesi sitä, että minun tulisi luopua epäilyistäni. Mielestäni se ei tarkoita sitä, koska on olemassa pahismotivaatioita äänestää jiikaretta.

En ihan ymmärrä mitä tarkoitat tuolla "en luota peleissä mihinkään, etenkään äänestyksessä". Ymmärtäisin tuon jos kyseessä olisi tilanne, jossa äänesi ratkaisisi pelin voiton tai häviön. Nyt kuitenkin panoksena oli muutakin kuin pahiksen kuolema tai selviytyminen, sillä peli jatkuu ja pahisten täytyy yrittää pysyä pinnan yläpuolella myös 5. päivän jälkeen.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 26.06.2017 19:19:19

Kuulisin myös mielelläni mitä porkkanan yötappo teidän mielestänne kertoo pahiksista. Meiz jo totesi ettei hän olisi pahiksena tehnyt niin ja olen samoilla linjoilla. Onko jollakulla esittää hyvä teoria siitä miksi tappo on pahiksille hyvä vaihtoehto? Paras selitykseni on einari-Meiz-pahiskaksikko, mutta se on jo aika kaukaa haettu kun he ovat muuten pelanneet mielestäni aika hyvismäisesti.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ares » 26.06.2017 19:42:06

Minua harmittaa se, etten voi dzinnin tekosia selitellä. Minusta epäaktiivisimmat ovat tällä hetkellä pelin vaarallisimpia pelaajia; he voivat antaa hyvisten lynkata toisiaan. Sen takia tällä hetkellä Mursumus, jiikare, Blckter-Jeku ja einari ovat vaarallisimpia henkilöitä. Miks en halua välttämättä kertoa oikopäätä kertoa epäilyjäni. Epäilyt syntyivät lukiessani aiempia viestejä, mutta lähinnä "mututuntumalla" ilman syvempiä analyyseja. En halua sekoittaa pakkaa sillä, että kerron epäilyjäni summanmutikassa, se tuntuu vähän turhalta.

Oon itse ollut 6. päivänä aktiivinen ja yrittänyt edes osoittaa haluani lynkata pahikset. Tuntuu vähän turhalta käyttää tätä keinoa, jota voivat pahikset käyttää ja tämä saattaa koitua kohtalokseni, eikä tämä kuulu myöskään pelin henkeen, mutta minusta olisi järkevää keskittyä epäaktiivisiin juuri sen takia, että hyvikset katuvat sen jälkeen, jos lynkkaavat minut ja minusta he todellakin ovat uhka. He eivät ainakaan auta hyviksiä yhtään, mä yritän auttaa.

Huomaan viestistäni kyllä epätoivoa.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ares » 26.06.2017 19:43:12

Niin, ja se piti vielä sanoa, että palaan huomenna kotiin mökiltä, ja yritän automatkalla tehdä jotain analyysia epäillyttävistä pelaajista ennen päivän loppua.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 26.06.2017 19:48:25

Ares kirjoitti:Minua harmittaa se, etten voi dzinnin tekosia selitellä. Minusta epäaktiivisimmat ovat tällä hetkellä pelin vaarallisimpia pelaajia; he voivat antaa hyvisten lynkata toisiaan. Sen takia tällä hetkellä Mursumus, jiikare, Blckter-Jeku ja einari ovat vaarallisimpia henkilöitä. Miks en halua välttämättä kertoa oikopäätä kertoa epäilyjäni. Epäilyt syntyivät lukiessani aiempia viestejä, mutta lähinnä "mututuntumalla" ilman syvempiä analyyseja. En halua sekoittaa pakkaa sillä, että kerron epäilyjäni summanmutikassa, se tuntuu vähän turhalta.

Oon itse ollut 6. päivänä aktiivinen ja yrittänyt edes osoittaa haluani lynkata pahikset. Tuntuu vähän turhalta käyttää tätä keinoa, jota voivat pahikset käyttää ja tämä saattaa koitua kohtalokseni, eikä tämä kuulu myöskään pelin henkeen, mutta minusta olisi järkevää keskittyä epäaktiivisiin juuri sen takia, että hyvikset katuvat sen jälkeen, jos lynkkaavat minut ja minusta he todellakin ovat uhka. He eivät ainakaan auta hyviksiä yhtään, mä yritän auttaa.

Huomaan viestistäni kyllä epätoivoa.


Mutta ymmärrätkö miksi joku saattaa nähdä pelisi ilman pahisepäilyitä näennäisaktiiviseksi? Olet ollut aktiivinen, mutta et ole oikeastaan sanonut mitään muuta kuin että muutama pelaaja on hyvismäinen. Tällainen olisi helppoa sanoa pahiksenakin. Siksi olisi kiva kuulla niitä epäilyitäsi.

Tällä hetkellä ääniä on noista sinun vaaralliseksi listaamistasi jiikareella. Hänen lisäkseen ääniä on sinulla ja Arielilla. Ehdottaisin, että aloittaisit tarkastelusi vaikkapa jiikareesta ja Arielista. Miksi muuten et enää pidä Arielia epäaktiivisena eli vaarallisena? Mikä hänen yhdessä viestissään vakuutti sinut?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Vampire » 26.06.2017 20:28:55

Osaatko yhtään avata, että mitä jiikareen puolen selvittäminen kertoisi meille? Ketkä olisivat epäilyttäviä jos hän olisi hyvis - ja ketkä epäilyttäviä jos hän olisi pahis? Toki jos hän on pahis niin hänen lynkkaamisensa jo itsessään on hyödyllistä. Mutta jos hän on hyvis (niin kuin uskon), niin mitä saisimme sitten mielestäsi tietää?

Avaaminen on vähän hankalaa, kun ei ole itsekään kaikesta niin perillä kuin haluais ja nettiongelmat piinaa edelleen, mikä tekee pelin lukemisesta vaikeaa. Mutta tällä hetkellä pelin kokonaisuutta tarkastellessa jiikare näyttäytyy mulle pelaajana, jolla on potentiaalia toimia palapelin palana, joka raottaa pahisjoukkoa hieman lisää tavalla, joka mahdollistais ehkä niiden nappaamisenkin. Käytännössä siis oma fiilis on se, että jiikare olis sellanen pelaaja, jonka roolin selviäminen ehkä selkiyttäis mielipidettä ja ajatusta kokonaisuudesta, ei ehkä niin paljon yksittäisistä pelaajista ja avais uusia teitä pohdinnalle. Mun ajatusten avaaminen on aika usein haastava tehtävä, koska tuntuu et hyvä kun edes ite saan niistä selkoa. Plus tuo ääni oli vähintään osittain pelinavaus, pyrkimys aktivoida peliä ja saada aikaan niin reaktioita kuin puhettakin. Ei pelkästään jiikaressa vaan ihan kokonaisuudessa. Tilanne elää tällä hetkellä koko ajan, joten vaikka itse koenkin jiikaren roolin olevan mahdollisesti tilanetta selkiyttävä, ei se sulje pois sitä, että äänestys elää vallitsevan tilanteen ja materiaalin mukana.

Ares tuntuu haluavan kääntää huomiota epäaktiivisempiin pelaajiin, mikä taas kävis mahdolliselle pahis!Arekselle paremmin kuin hyvin, koska se olisi samalla huomiota pois hänestä itsestään.

Justy, mä en vaan saa millään tuosta yhdestä lauseesta puolustelua, koska mun mielestä se on niin selkeästi epäilyä, vaikka sillä hetkellä en Aresta äänestämän lähtenytkään, kun halusin antaa tilaisuuden osoittaa epäilyt vääriksi. Mä en missään vaiheessa aikonut odottaa kovin kauaa sen suhteen, mitä Ares tekee, tällä hetkellä itse asiassa Ares ei ole saanut epäilyjä hälvenemään ja on yhtenä potentiaalisena äänestyskohteena, vaikka sitä liikettä ja äänen poistoa jiikarelta haluankin harkita.

Ymmärrän että tämä voi tuntua epäreilulta ja epämotivoivalta, mutta en voi myöskään suhtautua sinuun uutena pelaajana ja tulkita sinua neutraalista lähtökohdasta, jos edeltäjäsi epäilyttää.

En mä sitä myöskään halua, että edeltäjiä koskevat epäilyt jätetään huomiotta ja mun kanssa otetaan neutraali lähtökohta.. En mä tee sitä itsekään. Mua tokikin saa ja myös pitää epäillä, mä vain olen sellainen pelaaja, että käyn kiinni aikalailla mihin vaan pystyn ja tökin.

En ihan ymmärrä mitä tarkoitat tuolla "en luota peleissä mihinkään, etenkään äänestyksessä". Ymmärtäisin tuon jos kyseessä olisi tilanne, jossa äänesi ratkaisisi pelin voiton tai häviön. Nyt kuitenkin panoksena oli muutakin kuin pahiksen kuolema tai selviytyminen, sillä peli jatkuu ja pahisten täytyy yrittää pysyä pinnan yläpuolella myös 5. päivän jälkeen.

En tapaa ottaa mitään itsestään selvyytenä tai luottaa siihen, että esim. äänestys päättyisi jollakin tietyllä tavalla tai joku tietty saisi niin ja niin paljon ääniä. Mä en myöskään tapaa suhteuttaa omaa äänestystäni siihen, mitä "luotan" tai epäilen tapahtuvan, vaan toimin siten, että edistän tilannetta, johon haluaisin päätyä. Eli varmaan ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Toki mä spekuloin välillä äänestystulosta ja mitä mikäkin lopputulos ehkä tarkoittaisi valtasuhteiden ja muiden tasapainojen kannalta, mutta äänestykseen se ei vaikuta.
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ares » 26.06.2017 20:39:08

Ariel heräsi ja kirjoitti viestin. Kuten totesin äänestyslistauksessani, Ariel ei ole äänestänyt lopullisesti kuin vain kerran, ja se on todella huolestuttavaa. Eli ei Ariel ole listaltani hävinnyt mihinkään, hän on edelleen siellä.

jiikare on Arielin kanssa tällä hetkellä minun silmissäni samalla viivalla. jiikare on tosin saattanut olla hiukan aktiivisempi. Heiltä kummaltakin on tullut vähän viestejä. Heitä kumpaakin yhdistää myös se, että he eivät ole vajonneet epäaktiivisuuteen, kuten Blckter ja dzinni. Pitäydyn edelleen siinä kannassani, etten usko että pahis olisi tiputtautunut pelistä. Se karsisi Vampiren, Jekun ja minut pois listalta. Hyvismäisin henkilö on minusta Meiz ja hiukan hyvikseen päin kallellaan on einari ja justy. Jäljelle jää Mursumus, jiikare ja Ariel ja uskonkin, että siitä joukosta löytyy vähintään yksi pahis.

Perustelen vielä kerran 'näennäisaktiivisuuttani'. Ensinnäkin, minulla ei ole vahvoja mielipiteitä kenestäkään. Toisekseen, yritän olla vajoamatta tähän porukkaan, joka on epäaktiivinen. Toki en missään nimessä kiellä sitä, etteikö pahis voisi olla näennäisaktiivinenkin. Musta tän pelin idea on nimenomaan se, että yritän perustella kantani paremmin kuin joku muu. Tällä hetkellä en siihen pysty. Ja kuten jo totesin, yritän huomenna tutkia tätä viestiketjua tarkemmin jokaisen kohdalta. Se on melko aikaa vievää, ja juuri nyt siihen ei ole aikaa.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 26.06.2017 23:09:44

Mä oon ollut juhannuksen vietossa niin kuin varmaan aika moni muukin pelin hiljaisuudesta päätellen. Sitä ennen olin taas vaihteeksi iltoja töissä, enkä ehtinyt esim. äänestää, kuten olin suunnitellut. Tai siis unohdin äänestää ennen töitä. :D Pärjäsitte kyllä vallan hyvin näköjään ilman meikäläistäkin.

Mua jotenkin vähän ihmetyttää, miten täällä ollaan lynkkaamassa jiikaretta, jota eilen pahikseksi paljastunut Anblick äänesti kaksi kertaa. Zeyn lynkkaamisen Anblick ei osallistunut ollenkaan, joten ennemmin veikkaisin, että Anblickin tapa olisi pysyä syrjässä pahistoverien lynkkaamisesta. Periaatteessa Anblick olisi voinut vahingosta viisastuneena päätyä nyt lynkkaamaan pahistoveriaan, varsinkin kun hänet oli vielä linkitetty tähän, MUTTA Anblick äänesti kuitenkin jiikaretta jo aiemmin tilanteessa, jossa tällä oli jo alla yksi ääni. Tämä ei sulje pois sitä, etteikö jiikare voisi olla myös pahis, mutta en todellakaan lähtisi lynkkaamaan jiikaretta tänään ensimmäisenä.

Ariel linkitti Anblickin ja jiikaren aika väkinäiseen tyyliin, ja äänesti jiikaretta. Tämän jälkeen Anblick tuli myös äänestämään jiikaretta. Pahiksilta voisi olla hyvä (joskin riskaabeli) veto käydä heti päivän alussa käydä heittämässä äänensa, jolloin on suurempi vaikutusvalta äänestykseen (=ensin annetut äänet). Ariel kuitenkin otti hajurakoa linkittämälla äänestämänsä jiikaren Anblickiin.

Äänestäessään jiikaretta Anblick linkitti tämän Herkkuooneen (Vampireen). En siis usko, että jiikare ja Vampire olisivat yhdessä pahiksia (toinen voi kyllä olla).

Meiz äänesti eilen Arielia linkittäen tämän samalla Anblickiin. Tää olisi turvallinen veto, mikäli Ariel on hyvis, sillä Arielin paljastuttua hyvikseksi tää pahislinkki raukeaisi. Toisaalta en sitten myöskään usko, että sekä Meiz että Ariel ovat pahiksia, koska on aika riskaabelia hommaa äänestää pahiskaveriaan ja liittää tämä samalla toiseen pahiskaveriinsa. :D

Justy lähti mielestäni eilen ensimmäisenä siirtämään huomiota vahvemmin jiikaresta Anblickiin. Justy kuitenkin äänesti Arielia, mikä oli mielestäni aika kummallista, koska tuntui, että hän antoi tälle kuitenkin jo hiukan hyvisvibaa ja epäili enemmän Anblickia. Myöhemmin justy teki kokoomaviestiä Anblickin viesteistä ja siirsi äänensä tälle, ollen näin ensimmäinen äänensä Anblickille antanut. Justy tarkasteli kuitenkin myös jiikaren viestejä ja epäili tätä, joten hän ei varsinaisesti tuntunut yrittävän kääntää äänestyksen suuntaa.

Vampiren ääni Anblickille sen sijaan oli mun mielestä vaikuttavampi, eikä ollenkaan kannattava tuossa tilanteessa, mikäli Anblick olisi pahis. Mun nähdäkseni koko päivä oli ennen justyn ääntä ollut aika jiikare-painotteista, eikä justyn ääni sinänsä ollut niin "vakava", mutta Vampire antoi Anblickille toisenkin äänen ja keikautti tilannetta aika tavalla. Myös Mursumus tuli myöskin äänestämään Anblickia suht kriittisessä tilanteessa.

Meiz siirsi äänensä Arielilta Vampirelle ja sitten tuntia myöhemmin Vampirelta Anblickille. Hiukan kummallista soutamista ja huopaamista.

++Ariel epäilyttää mua eniten.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 26.06.2017 23:58:57

Täällä ollaan, olin jo melkein unohtaa koko pelin (hups..) kunnes tuli tunne, että olen unohtamaisillani jotain Todella Tärkeää.
Juu juu juusto, asiaan.
Juhannus tuli vietettyä ja eilen kotiuduin mökiltä ja tämän päivän kulutin lukemalla topaa läpikotaisin saadakseni jotain vihiä lisää mitä on tapahtunut horroksen hetkeni aikana.
Ei helppo tehtävä, mutta kun on äänestyspakkokin alla, niin niin. Jiikare saa multa epäluuloisia katseita, perusteluissa tyydyn komppaamaan muita.
Vastaan kysymyksiin kun olen herännyt, kun niitä kuitenkin tästä hyvästä esitetään, nyt mulla on suuntana Höyhensaaret.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Violet » 27.06.2017 00:04:22

Väliaikalaskenta!

Äänitilanne:

jiikare 2 (Vampire, Ariel)
Ariel 2 (Meiz, einari)
Ares 1 (justy)

jiikare on putoamassa ensiksi saaduilla äänillään.

Äänestyspakot:

einari, Jeku

Päivä päättyy tänään 27.6. klo 21:00, joten muistakaapi äänestää ennen sitä, jos näin tahdotte tehdä!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 27.06.2017 08:58:27

Vampire kirjoitti:
Osaatko yhtään avata, että mitä jiikareen puolen selvittäminen kertoisi meille? Ketkä olisivat epäilyttäviä jos hän olisi hyvis - ja ketkä epäilyttäviä jos hän olisi pahis? Toki jos hän on pahis niin hänen lynkkaamisensa jo itsessään on hyödyllistä. Mutta jos hän on hyvis (niin kuin uskon), niin mitä saisimme sitten mielestäsi tietää?

Avaaminen on vähän hankalaa, kun ei ole itsekään kaikesta niin perillä kuin haluais ja nettiongelmat piinaa edelleen, mikä tekee pelin lukemisesta vaikeaa. Mutta tällä hetkellä pelin kokonaisuutta tarkastellessa jiikare näyttäytyy mulle pelaajana, jolla on potentiaalia toimia palapelin palana, joka raottaa pahisjoukkoa hieman lisää tavalla, joka mahdollistais ehkä niiden nappaamisenkin. Käytännössä siis oma fiilis on se, että jiikare olis sellanen pelaaja, jonka roolin selviäminen ehkä selkiyttäis mielipidettä ja ajatusta kokonaisuudesta, ei ehkä niin paljon yksittäisistä pelaajista ja avais uusia teitä pohdinnalle. Mun ajatusten avaaminen on aika usein haastava tehtävä, koska tuntuu et hyvä kun edes ite saan niistä selkoa. Plus tuo ääni oli vähintään osittain pelinavaus, pyrkimys aktivoida peliä ja saada aikaan niin reaktioita kuin puhettakin. Ei pelkästään jiikaressa vaan ihan kokonaisuudessa. Tilanne elää tällä hetkellä koko ajan, joten vaikka itse koenkin jiikaren roolin olevan mahdollisesti tilanetta selkiyttävä, ei se sulje pois sitä, että äänestys elää vallitsevan tilanteen ja materiaalin mukana.


Nojoo, ymmärrän tämän näkökulman pelaajalta, joka epäilee jiikaretta pahikseksi (kuten sinä ainakin eilisessä listauksessa teit). Samalla se on vähän pelottava, kun meillä on laskutaitojeni mukaan kaksi virhelynkkausta jäljellä - en haluaisi lynkata pelaajaa, joka ei ole paras arvaukseni pahikseksi vain saadakseni palapelin palan, jos joku ei osaa kertoa mitä suurta ja tärkeää jiikareen paljastuminen hyvikseksi meille kertoisi.

Vampire kirjoitti:Ares tuntuu haluavan kääntää huomiota epäaktiivisempiin pelaajiin, mikä taas kävis mahdolliselle pahis!Arekselle paremmin kuin hyvin, koska se olisi samalla huomiota pois hänestä itsestään.

Justy, mä en vaan saa millään tuosta yhdestä lauseesta puolustelua, koska mun mielestä se on niin selkeästi epäilyä, vaikka sillä hetkellä en Aresta äänestämän lähtenytkään, kun halusin antaa tilaisuuden osoittaa epäilyt vääriksi. Mä en missään vaiheessa aikonut odottaa kovin kauaa sen suhteen, mitä Ares tekee, tällä hetkellä itse asiassa Ares ei ole saanut epäilyjä hälvenemään ja on yhtenä potentiaalisena äänestyskohteena, vaikka sitä liikettä ja äänen poistoa jiikarelta haluankin harkita.


Areksen päätös kertoa pahisepäilyistään vikana päivänä saattaa myös olla pahistaktiikka. Lupaamalla lisää myöhemmin hän saattaa välttää ääniä, ja kun hän sitten kertoo jotain ajatuksiaan päivän lopuksi, on jo joku muu kerännyt paljon ääniä ja päätyy tämän päivän lynkatuksi. Tosin tässä tilanteessa se että Ares vasta liittyi peliin riittää kyllä selittämään hänen hitautensa, ja yritän olla miettimättä tätä aspektia kauheasti hänen pelissään.

Ja ilmeisesti tulkitsin väärin sinun halun odottaa ja katsoa mitä Ares tekee. Luulin että tarkoitit ettet halua lynkata häntä tänään, mikä olisi mielestäni jo epäilyttävän pitkä aika odottaa, kun olet kuitenkin esittänyt paljon epäilyitä hänestä.


Ares kirjoitti:Ariel heräsi ja kirjoitti viestin. Kuten totesin äänestyslistauksessani, Ariel ei ole äänestänyt lopullisesti kuin vain kerran, ja se on todella huolestuttavaa. Eli ei Ariel ole listaltani hävinnyt mihinkään, hän on edelleen siellä.


Hyvä, ymmärsin siis väärin. Minua vähän huolestutti että aioit äänestää sellaista pelaajaa joka ei puhu tänään mitään, koska he ovat vaarallisempia kuin aktiiviset pelaajat. Olen tuosta periaatteessa samaa mieltä, mutta mielestäni esim. Arielin yksittäinen viesti ei tehnyt kauhean suurta eroa hiljaisuuteen ja luulin että olit sen yhden viestin perusteella pudottanut Arielin pois äänestettävien listalta.

Ares kirjoitti:jiikare on Arielin kanssa tällä hetkellä minun silmissäni samalla viivalla. jiikare on tosin saattanut olla hiukan aktiivisempi. Heiltä kummaltakin on tullut vähän viestejä. Heitä kumpaakin yhdistää myös se, että he eivät ole vajonneet epäaktiivisuuteen, kuten Blckter ja dzinni. Pitäydyn edelleen siinä kannassani, etten usko että pahis olisi tiputtautunut pelistä. Se karsisi Vampiren, Jekun ja minut pois listalta. Hyvismäisin henkilö on minusta Meiz ja hiukan hyvikseen päin kallellaan on einari ja justy. Jäljelle jää Mursumus, jiikare ja Ariel ja uskonkin, että siitä joukosta löytyy vähintään yksi pahis.


Luulen, että tämän päivän valinta on sinun, Arielin ja jiikareen välillä. Suosittelen siis kiinnittämään aluksi tarkempaa huomiota Arieliin ja jiikareeseen, koska jonkun muun äänestäminen ei todennäköisesti enää riitä keräämään tarpeeksi ääniä heille. Toki saatat löytää jotain, joka saa meidät muut vakuuttumaan jonkun muun syyllisyydestä, mutta koska sinulla on enää alle 12 tuntia aikaa, kannattaa ehkä keskittyä pelaajiin joita muut jo äänestävät.

Tässä avuksi linkki jiikareen viesteihin
Tässä linkki Arielin viesteihin

Ares kirjoitti:Perustelen vielä kerran 'näennäisaktiivisuuttani'. Ensinnäkin, minulla ei ole vahvoja mielipiteitä kenestäkään. Toisekseen, yritän olla vajoamatta tähän porukkaan, joka on epäaktiivinen. Toki en missään nimessä kiellä sitä, etteikö pahis voisi olla näennäisaktiivinenkin. Musta tän pelin idea on nimenomaan se, että yritän perustella kantani paremmin kuin joku muu. Tällä hetkellä en siihen pysty. Ja kuten jo totesin, yritän huomenna tutkia tätä viestiketjua tarkemmin jokaisen kohdalta. Se on melko aikaa vievää, ja juuri nyt siihen ei ole aikaa.


Ymmärrän hyvin tuon ongelman, sen takia olenkin rohkaissut sinua kiinnittämään huomiota vain muutamaan pelaajaan. Etenkin kun nämä molemmat mielestäni sopivat myös ajatukseesi olla huolissasi hiljaisista pelaajista.

einari kirjoitti:Ariel linkitti Anblickin ja jiikaren aika väkinäiseen tyyliin, ja äänesti jiikaretta. Tämän jälkeen Anblick tuli myös äänestämään jiikaretta. Pahiksilta voisi olla hyvä (joskin riskaabeli) veto käydä heti päivän alussa käydä heittämässä äänensa, jolloin on suurempi vaikutusvalta äänestykseen (=ensin annetut äänet). Ariel kuitenkin otti hajurakoa linkittämälla äänestämänsä jiikaren Anblickiin.


Mielestäni jiikare oli myös loogisin äänestyskohde sekä Arielille että Anblickille. Kumpikin oli epäillyt tätä jo aiemmin, enkä ainakaan äkkiseltään osaa nimetä muuta pelaajaa, jota nämä kaksi voisivat olla äänestämässä. Ariel tuntui epäilevän Anblickiä, mutta tätäkin lähinnä jiikareen pahiskaveriksi. Se mikä tässä mietityttää on että olisiko kaksi pahista lähtenyt peliin näin yhtenevillä pahisepäilyillä? Vai oliko kyse vain siitä, että molemmat olivat lynkkausuhan alla jolloin oli pakko vaan keskittää paukut yhteen kohteeseen, joka oli herättänyt laajemminkin epäilyjä aiempina päivinä.

einari kirjoitti:Äänestäessään jiikaretta Anblick linkitti tämän Herkkuooneen (Vampireen). En siis usko, että jiikare ja Vampire olisivat yhdessä pahiksia (toinen voi kyllä olla).

Meiz äänesti eilen Arielia linkittäen tämän samalla Anblickiin. Tää olisi turvallinen veto, mikäli Ariel on hyvis, sillä Arielin paljastuttua hyvikseksi tää pahislinkki raukeaisi. Toisaalta en sitten myöskään usko, että sekä Meiz että Ariel ovat pahiksia, koska on aika riskaabelia hommaa äänestää pahiskaveriaan ja liittää tämä samalla toiseen pahiskaveriinsa. :D


Onko sinulla mitään ajatuksia Herkun/Vampiren pelistä tähän asti? Olet ehkä Herkusta puhunut joskus aiemmin, mutta en muista enää mitä.

einari kirjoitti:Justy lähti mielestäni eilen ensimmäisenä siirtämään huomiota vahvemmin jiikaresta Anblickiin. Justy kuitenkin äänesti Arielia, mikä oli mielestäni aika kummallista, koska tuntui, että hän antoi tälle kuitenkin jo hiukan hyvisvibaa ja epäili enemmän Anblickia. Myöhemmin justy teki kokoomaviestiä Anblickin viesteistä ja siirsi äänensä tälle, ollen näin ensimmäinen äänensä Anblickille antanut. Justy tarkasteli kuitenkin myös jiikaren viestejä ja epäili tätä, joten hän ei varsinaisesti tuntunut yrittävän kääntää äänestyksen suuntaa.


Ariel oli ykkösepäiltyni 4. päivänä, joten vaikka hänen vastauksensa vaikuttivat osittain päteviltä, päätin äänestää häntä. Hänen huomionsa Anblickistä (ja Meizin huomiot myöhemmin) saivat minut tajuamaan etten ole seurannut Anblickin peliä kovinkaan tarkkaan, joten päätin käydä hänen viestinsä läpi. Vasta sitten minulla oli konkreettisia epäilyitä Anblickistä ja päätin äänestää häntä.

Jiikaretta tarkastelin, koska hän oli toinen pelaaja joka keräsi paljon ääniä ja ajattelin että ehkä olen jättänyt myös hänet liian vähälle huomiolle. Ja en oikeastaan vieläkään epäile jiikaretta, vaan pikemminkin ymmärrän miksi häntä epäillään. Itse näen hänen epäjohdonmukaisuutensa kuitenkin enemmän aloittelijuudesta (ja puoliaktiivisesta osallistumisesta) johtuvana hämmennyksenä kuin pahikseutena.

einari kirjoitti:Vampiren ääni Anblickille sen sijaan oli mun mielestä vaikuttavampi, eikä ollenkaan kannattava tuossa tilanteessa, mikäli Anblick olisi pahis. Mun nähdäkseni koko päivä oli ennen justyn ääntä ollut aika jiikare-painotteista, eikä justyn ääni sinänsä ollut niin "vakava", mutta Vampire antoi Anblickille toisenkin äänen ja keikautti tilannetta aika tavalla. Myös Mursumus tuli myöskin äänestämään Anblickia suht kriittisessä tilanteessa.

Meiz siirsi äänensä Arielilta Vampirelle ja sitten tuntia myöhemmin Vampirelta Anblickille. Hiukan kummallista soutamista ja huopaamista.


Mua mietityttää eilisessä, ja aiemmissa päivissä se, että Anblickin epäilyttävyydestä oli puhuttu paljon, mutta häntä oli loppupeleissä äänestetty vähän. Esim. Meiz puhui eilenkin Anblickin epäilytttävyydestä, mutta äänesti silti Arielia. Tämä ei ole pahismaista, mutta mielestäni hyvin kuvaavaa tavasta jolla Anblick sujahteli sormien läpi päivästä toiseen. Siksi Vampiren ääni saattoi olla myös etäännyttämistä, jos hän ajatteli että Anblick onnistuu tänäänkin selviämään säikähdykesllä. Vampiren ääni piti jiikareen lynkkausuhan alla. Ehkä ajatus oli, että puuttuva pahis, sinä tai dzinni, olisi vielä äänestänyt jiikaretta päivän lopussa.

Mitä mieltä muuten einari olet dzinni/Areksesta? Mielestäni hän olisi hyvä lynkkauskohde tälle päivälle, mitä ajattelet?


@Ariel: Et ole vielä kommentoinut sitä, että sinulla oli Zeytä äänestäessäsi äänestyspakko. Miksi silti sanot että et olisi pahiksena äänestänyt Zeytä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 27.06.2017 09:00:39

--Ares
++Ariel

Vaikuttaa siltä että Jeku suunnittelee jiikareen äänestämistä. Haluan mielummin Arielin kuin jiikareen putoavan, joten laitetaan Ariel ensin kolmeen ääneen.

Toivoisin kuitenkin vielä mielipiteitä miksi Ariel ennemmin kuin Ares. Tai miksi jiikare ennemmin kuin Ariel. (Tai Ariel ennemmin kuin jiikare, tosin tämän näkökannan ymmärrän).
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ares » 27.06.2017 09:36:16

Menee hiukan offin puolelle, mutta miten sait nuo jiikareen viestit näkymään noin hienosti? :D Helpottaisi hiukan.. Tuolla ylhäällä on hakukohta, mutta jos kirjoittaa "jiikare" tulee kaikki viestit, joissa jiikare on mainittu.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 27.06.2017 09:38:32

Jeku kirjoitti:Täällä ollaan, olin jo melkein unohtaa koko pelin (hups..) kunnes tuli tunne, että olen unohtamaisillani jotain Todella Tärkeää.
Juu juu juusto, asiaan.
Juhannus tuli vietettyä ja eilen kotiuduin mökiltä ja tämän päivän kulutin lukemalla topaa läpikotaisin saadakseni jotain vihiä lisää mitä on tapahtunut horroksen hetkeni aikana.
Ei helppo tehtävä, mutta kun on äänestyspakkokin alla, niin niin. Jiikare saa multa epäluuloisia katseita, perusteluissa tyydyn komppaamaan muita.
Vastaan kysymyksiin kun olen herännyt, kun niitä kuitenkin tästä hyvästä esitetään, nyt mulla on suuntana Höyhensaaret.

Joten
++jiikare
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Vampire » 27.06.2017 10:45:32

--jiikare
++Ares

Ääni toiselle epäilyttävälle pelaajalle + yksi ääni pois mahdolliselta massauskohteelta, jotta mainittu massaus olis vaikeampaa.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 27.06.2017 15:28:25

justy kirjoitti:Onko sinulla mitään ajatuksia Herkun/Vampiren pelistä tähän asti?

Tetra ja Herkku oli molemmat aika hiljaisia, mutta Herkun Zeyn äänestäminen pisti silmään. Se tuli 4-4-tilanteessa (Zey oli kuitenkin jo putoamisvaarassa) ja aika mutulla, Herkku ei ilmeisesti ollut ehtinyt peliä paljon lueskella siihen mennessä. Kuitenkin hän osui mutuäänellään pahikseen? Tässä vois olla kyse siitä, ettei Herkku tosiaan ollut ehtinyt juurikaan paneutua peliin, mutta muut pahikset olivat laittaneet viestiä, että a) muista äänestyspakkosi b) äänestä Zeytä hajuraon vuoksi.

Nyt mua ihmetyttää vähän se, miksi Vampire epäilee jiikaretta. Tuntuu, ettei hän ottanut ollenkaan huomioon sitä, että Anblick oli äänestämässä jiikaretta ulos jo kahteen otteeseen tilanteessa, jossa tällä oli alla jo yksi ääni. Sinänsä ihan hyvä pointti, että jiikaren roolin selviäminen saattaisi selkeyttää joidenkin muiden pelaajien rooleja, mutta eilisen perusteella jiikare ei vaikuta todennäköiseltä pahikselta - miksi siis keskittää energiansa tähän? Vamin eilinen ääni Anblickille oli kuitenkin mielestäni hyvismäinen, kuten jo totesin. Koen, että se pisti Anblickin aika lailla hankalampaan paikkaan kuin sinun antamasi yksittäinen ääni, eikä hajuraon vetäminen mielestäni vaikuttanut tuossa tilanteessa kauhean kannattavalta. Anblickillä oli kuitenkin allaan vasta yksi ääni, joten aika helposti ja huomiota herättämättä olisi voinut äänestää vaikka jiikarea ja kasvattaa Anblickin kaulaa tähän.

justy kirjoitti:Mitä mieltä muuten einari olet dzinni/Areksesta? Mielestäni hän olisi hyvä lynkkauskohde tälle päivälle, mitä ajattelet?

Mä oon jäänyt dzinni-Areksen suhteen todella pahasti elämään menneisyyteen, mutta mun mielestä on hyvä ainakin yrittää pitää koko peli mielessä eikä keskittyä vain edeltävään päivään. :D Mutta siis mun on edelleen aika hankala uskoa, että dzinni olisi pahis johtuen tämän äänestyskäyttäytymisestä sinä päivänä, kun Zey lynkattiin:
einari kirjoitti:Dzinni äänesti tosiaan Cameronia Herkun äänestettyä Zeytä. Tää olisi mun mielestä pahikselta noin myöhäisessä vaiheessa päivää erittäin huono veto, koska se ei edes laittanut Camia Zeyn edelle vaan heidät tasatilanteeseen. Dzinni on kuitenkin pelannut ennenkin, eikä ole mitään eilisen teeren poikia. Lisäksi Zey tuli hetken päästä esille vapaamuurarina, ja mun on vaikea uskoa, että hän olisi tehnyt sen juttelematta pahistovereidensa kanssa. Tää esilletulo oli varmaan jo esillä, kun dzinni antoi äänensä. Tän perusteella dzinni ei sovi Zeyn pahiskaveriksi.

Mun mielestä pahiksen ei ois vaan millään tasolla järkevää äänestää Camia ~20 min ennen, kuin Zey tuli esiin vapaamuurarina - mikä oli varmasti suunniteltu juttu eikä mikään hetkellinen päähänpisto. :D

Ares on lähtenyt aika hätäisesti liikkeelle epäaktiivisuutta päivitellen (vaikka oli kuitenkin juhannus) ja todeten, että pahikset eivät ole todennäköisesti pudottautuneet pelistä, joten korvattujen pelaajien voisi olettaa olevan hyviksiä. Olen eri mieltä, pahis nimenomaan on vaikeampi rooli, joten sinänsä pahiksena pudottautuminen myös varsin ymmärrettävää. Lähinnä Ares pelaa tässä aggressiivisesti omaan pussiinsa.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 27.06.2017 15:51:17

Ares kirjoitti:Menee hiukan offin puolelle, mutta miten sait nuo jiikareen viestit näkymään noin hienosti? :D Helpottaisi hiukan.. Tuolla ylhäällä on hakukohta, mutta jos kirjoittaa "jiikare" tulee kaikki viestit, joissa jiikare on mainittu.


Mene pelin viestiketjun ensimmäiselle sivulle, jonka osoitteen pitäisi näyttää tältä:
http://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=377

korvaa "viewtopic" tekstillä "search" ja laita rimpsun perään "&pelaajannimi" pelaajan nimen paikalle siis se pelin pelaaja, jota haluat etsiä.

Esim. minun viestini saa haettua tällaisella osoitteella: http://juonittelupelit.foorumi.eu/search.php?f=9&t=377&author=justy
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 27.06.2017 16:03:42

Jeku kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Täällä ollaan, olin jo melkein unohtaa koko pelin (hups..) kunnes tuli tunne, että olen unohtamaisillani jotain Todella Tärkeää.
Juu juu juusto, asiaan.
Juhannus tuli vietettyä ja eilen kotiuduin mökiltä ja tämän päivän kulutin lukemalla topaa läpikotaisin saadakseni jotain vihiä lisää mitä on tapahtunut horroksen hetkeni aikana.
Ei helppo tehtävä, mutta kun on äänestyspakkokin alla, niin niin. Jiikare saa multa epäluuloisia katseita, perusteluissa tyydyn komppaamaan muita.
Vastaan kysymyksiin kun olen herännyt, kun niitä kuitenkin tästä hyvästä esitetään, nyt mulla on suuntana Höyhensaaret.

Joten
++jiikare


Vaikkei sulle ollut niitä kysymyksiä tullutkaan, olisitko hetken ehtinyt vertailla vaikka jiikaretta Arieliin ja Arekseen, jotka ovat myös saaneet ääniä tänään. Ja kertoa mitkä muiden esittämät perusteet jiikareen äänestämiseen ovat mielestäsi hyviä? Et ole jiikareesta puhunut tässä pelissä vielä lainkaan, joten tämä ääni tulee aika puskista nyt.

Vampire kirjoitti:--jiikare
++Ares

Ääni toiselle epäilyttävälle pelaajalle + yksi ääni pois mahdolliselta massauskohteelta, jotta mainittu massaus olis vaikeampaa.


Lähden tähän mukaan, jos saadaan tilanne, jossa jiikare ei putoa tasatilanteessa. Hän on tämänpäivän äänten kohteista selvästi vähiten epäilyttävä.

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Mitä mieltä muuten einari olet dzinni/Areksesta? Mielestäni hän olisi hyvä lynkkauskohde tälle päivälle, mitä ajattelet?

Mä oon jäänyt dzinni-Areksen suhteen todella pahasti elämään menneisyyteen, mutta mun mielestä on hyvä ainakin yrittää pitää koko peli mielessä eikä keskittyä vain edeltävään päivään. :D Mutta siis mun on edelleen aika hankala uskoa, että dzinni olisi pahis johtuen tämän äänestyskäyttäytymisestä sinä päivänä, kun Zey lynkattiin:
einari kirjoitti:Dzinni äänesti tosiaan Cameronia Herkun äänestettyä Zeytä. Tää olisi mun mielestä pahikselta noin myöhäisessä vaiheessa päivää erittäin huono veto, koska se ei edes laittanut Camia Zeyn edelle vaan heidät tasatilanteeseen. Dzinni on kuitenkin pelannut ennenkin, eikä ole mitään eilisen teeren poikia. Lisäksi Zey tuli hetken päästä esille vapaamuurarina, ja mun on vaikea uskoa, että hän olisi tehnyt sen juttelematta pahistovereidensa kanssa. Tää esilletulo oli varmaan jo esillä, kun dzinni antoi äänensä. Tän perusteella dzinni ei sovi Zeyn pahiskaveriksi.

Mun mielestä pahiksen ei ois vaan millään tasolla järkevää äänestää Camia ~20 min ennen, kuin Zey tuli esiin vapaamuurarina - mikä oli varmasti suunniteltu juttu eikä mikään hetkellinen päähänpisto. :D


Entä jos Zey olisi tullut esiin vapaamuurarina ja dzinni pian sen jälkeen tullut paikalle ja äänestänyt Camia? Mietin että olisiko hän sitten samassa veneessä Arielin kanssa, jota monet epäilevät siitä ettei hän osallistunut äänestykseen ennen kuin Zeyn paljastuttua feikkivapaamuurariksi? Luulen että tässä saattoi olla takana pahisten yritys hajaannuttaa ääniä eri koreihin, vaikka en kyllä täysin pysty olemaan eri mieltä tuon ajatuksesi kanssa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Mursumus » 27.06.2017 16:30:39

Tällä hetkellä ääniä on jiikareella, Areksella ja Arielilla, joten joku näistä tulee olemaan todennäköisesti tämän päivän lynkkaus.

Arielin aiemmat epäilyt ja äänet jiikareelle on ihan perusteltuja. Jiikareen kommentti siitä, miten Haliman jekun epäileminen oli jiikareen mielestä epäilyttävää ennen kuin Jeku paljastui hyvikseksi, on täysin riittävä perustelu äänelle, varsinkin kun jiikareen käyttäytyminen ja äänestäminen oli ollut ristiriitaista (aktiiviset vainoaa hiljaisia, mutta äänestän silti hiljaista, epäilen vain Halimaa ja justya Negon sekä Jekun äänestämisestä enkä ketään muuta jne.). Viimeisimmät äänestysperustelut eivät oikein vakuuttaneet:

Ariel kirjoitti:Mua häiritsee nyt se miten pahikset ei yrittänyt estää Anblickin lynkkausta. On mahdollista, että loput pahikset on äänestämättä jättäneiden joukossa (dzinni, einari, Jeku), mutta mä en usko siihen. Todennäköisemmältä mun mielestä vaikuttaa se, että pahikset oli päättänyt uhrata Anblickin. Se, ettei Anblick edes yrittänyt puolustautua, tukee sitä teoriaa. Anblickia kyllä lähdettiin äänestämään melko myöhään, mutta uskoisin pahiksen kuitenkin olevan paikalla päivän lopussa, varsinkin jos pahista on epäilty. Mä uskon, että jos Anblickin äänestys ei ois ollut suunniteltu, niin varmaan pahikset ois huomauttanu jotain siitä, ettei Anblickilla ole enää aikaa puolustautua.

Mä en sit taas ymmärrä, miksi pahikset ois halunnu tappaa Anblickin jiikaren sijasta, jos jiikare ois hyvis. Jos jiikare olis hyvis, pahikset ois varmaan antanut vaan jiikaren kuolla ja lähtenyt seuraavana päivänä epäilemään Anblickia. Mä oon melko varma että pahikset uskoi ettei jiikarea pidettäisi Anblickin pahiskaverina, kun varsinkin Meiz on puhunut siitä, miten jiikare ja Anblick eivät voi olla pahiskavereita, enkä mä ymmärrä miksi pahikset ois halunnut pelastaa hyviksen pahiskaverin kustannuksella, varsinkin kun hyvistä pidettäis Anblickin pahikseksi paljastumisen jälkeen melko varmasti hyviksenä. Ja yöllä kuoli porkkana, joka äänesti jiikarea. Jos jiikare ois hyvis, niin oletan, että pahikset ois halunnut että se tapetaan, joten ne tuskin ois tappanut jiikarea äänestänyttä pelaajaa.

++jiikare



Tilannehan oli se, että jiikareella oli kolme ääntä ennen viimeistä päivää. Vasta viimeisenä päivänä Anblikista tulee varteenotettava vaihtoehto pitkälti justyn ja Vampiren ansiosta. Jos viimeisenä päivänä äänestää jiikaretta, äänen motiivi on selvästikin Anblikin pelastaminen eikä jiikareen tappaminen. Jos henkilöllä on aitoja epäilyjä, hän olisi todennäköisesti äänestänyt jo aiemmin. Pahikset eivät siis halunneet tappaa Anblickia jiikareen sijasta kuten Ariel sanoo, vaan he joutuivat katsomaan vierestä kun Anblick joutui pulaan ilman. Pahikset eivät voineet "vain antaa jiikareen vaan kuolla", koska se oli liian iso riski varmistaa jiikareen kuolema äänestämällä häntä, varsinkin kun Anblickia kohtaan oltiin jo osoitettu epäilyjä.

Tämä viimeinen ääni voi olla vain itsepäinen kieltäytyminen muuttaa mielipidettään jiikareesta, tai se voi olla pahiksen yritys johdattaa hyviksiä harhaan.

Jiikaretta pidän tällä hetkellä hyviksenä. En hänen omien tekojensa johdosta, vaan enemmänkin hänen ympärillään olevien tapahtumien takia. Kun Anblikin äänestämiskäyttäytymistä katsotaan, hän on äänestänyt jiikareen lisäksi vain muita hyviksiä ja hän kieltäytyi äänestämästä Zeytä kolmantena päivänä. Jiikarea kohtaan Anblick antoi kaksi ääntä: toinen melko alussa peliä ja toinen edellisen päivän aikana. Vaikea uskoa, että pahis yrittäisi kerätä huomiota toiseen pahikseen heti pelin alussa ja vielä äänestää häntä myöhemmin. Jos vain toinen näistä tapahtuisi, olisi helppo uskoa jiikare-Anblick pahiskaksikon mahdollisuuteen (Anblick heittää vähän epäilyja jiikareelle etäännyttääkseen toisiaan, mutta ei koskaan äänestä, tai että Anblick äänestää jiikareen, jonka tietää olevansa pahis, kuoliaaksi yhtäkkiä nopeasti keksityiltä perusteluilla vaikuttaakseen hyvikseltä). Tämän lisäksi koko viime päivän kulku puolustaa jiikareen syyttömyyttä: jos pahiksille ei olisi käynyt jiikareen kuolema, he olisivat voineet ajaa hyviksiä mahdollisiksi äänestyskohteiksi pitkin päivää. Tätä ei kuitenkaan tapahtunut, minkä tulkitsen niin, että pahikset halusivat jiikareen kuolevan.

Areksesta en osaa sanoa paljoakaan. Vampire ainakin kommentoi, että äänten taulukoiminen ei paljon anna tietoa Areksesta ja oli myös joitain syytöksiä näennäisaktiivisuudesta. Mutta kun luettavaa materiaalia on yli viisitoista sivua foorumiviestejä, on omasta mielestäni hiukan kohtuutonta odottaa varmoja mielipiteitä. Ainakin Ares vaikuttaa innokkaalta pelaamaan, mikä on jo itsessään ihan hyväksi. Dzinnistä ei itselleni koskaan jäänyt kauheen selkeä kuva, mutta jos dzinni olisi pahis, niin näkisin ainakin yhden outouden hänen pelissään. Dzinni aikanaan sanoi, että Cameron tai Zey on varmasti pahis ja äänesti hieman epävarmasti Cameronia. Mutta miksi hän sanoisi, että jompikumpi on pakosti pahis? Tämä tarkoittaisi sitä, että jos Cameron oltaisiin lynkattu, Dzinnin pitäisi omien sanojensa mukaan alkamaan epäilemään Zeytä hyvin vahvasti. Pahikselle olisi kuitenkin parempi, jos hyvikset eivät ehdottomasti epäile yhtä pahista, vaan rinnalle saadaan nostettua muita ehdokkaita. Voihan tämä olla vain keino saada hyvispisteitä Zeyn kustannuksella, jota jo monet olivat epäilleet. Mutta toisaalta Cameronin kuolema olisi avannut varmasti tilaisuuden heittää hyvin vahvoja epäilyjä esimerkiksi minua ja mllnaa kohti.

++Ariel siis tällä hetkellä. Yritän kuitenkin lukea vähän tarkemmin, mitä muut (mm. Kuolleet varmistetut hyvikset) ovat sanoneet Dzinnistä. Cameronin äänestäminen heppoisin perustein on ihan varteenotettava syy äänestää aresta, mutta Cameronin äänestysviestin epävarmuuden takia minulle tuli siitä vilpittömyyden viba, ja yllä oleva syy myös vähentää epäilyjä. Mutta en oikein uskalla enää luottaa viboihin liikaa.

Ja oikeastaan juuri huomasin jotain. Ares, olit sanonut lukeneesi jo kaikki viestit ja suurimman osan ajatuksen kanssa. Et kuitenkaan ollut huomannut justyn viestiä, jossa hän selittää nimen perusteella hakemisen jo aikaisemmin foorumissa. Tämä viesti pitäisi olla helposti huomattavissa, koska sininen hyperlinkki ei kauhean monessa viestissä esiinny ja koska justy lähetti tästä vielä uuden viestin korjatulla hyperlinkillä. Haluatko selittää, vai pitääkö tässä uskoa, että kaikkien foorumin sivujen lukeminen oli epätovoinen valhe/et lukenutkaan kaikkia viestejä?
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 27.06.2017 16:54:00

justy kirjoitti:
Ares kirjoitti:Menee hiukan offin puolelle, mutta miten sait nuo jiikareen viestit näkymään noin hienosti? :D Helpottaisi hiukan.. Tuolla ylhäällä on hakukohta, mutta jos kirjoittaa "jiikare" tulee kaikki viestit, joissa jiikare on mainittu.


Mene pelin viestiketjun ensimmäiselle sivulle, jonka osoitteen pitäisi näyttää tältä:
http://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=377

korvaa "viewtopic" tekstillä "search" ja laita rimpsun perään "&author=pelaajannimi" pelaajan nimen paikalle siis se pelin pelaaja, jota haluat etsiä.

Esim. minun viestini saa haettua tällaisella osoitteella: http://juonittelupelit.foorumi.eu/search.php?f=9&t=377&author=justy


Korjattu.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 27.06.2017 17:09:24

justy kirjoitti:Entä jos Zey olisi tullut esiin vapaamuurarina ja dzinni pian sen jälkeen tullut paikalle ja äänestänyt Camia? Mietin että olisiko hän sitten samassa veneessä Arielin kanssa, jota monet epäilevät siitä ettei hän osallistunut äänestykseen ennen kuin Zeyn paljastuttua feikkivapaamuurariksi? Luulen että tässä saattoi olla takana pahisten yritys hajaannuttaa ääniä eri koreihin, vaikka en kyllä täysin pysty olemaan eri mieltä tuon ajatuksesi kanssa.

Mielestäni dzinni olisi tuolloin ollut paljon epäilyttävämpi, äänen ajoitus Zeyn paljastuksen jälkeen olisi mielestäni loogisempi prosessi pahikselle.

Sinulta on vissiin unohtunut se että Ariel äänesti jiikaretta 3:na päivänä ja täytti sitä kautta jo äänestyspakkonsa. Ja ääni sitten vaihtui jiikareesta Zeylle päivän lopussa.

Btw. mun kokemukset ei täsmää sen ajatuksen kanssa että pahikset pyrkisivät aina hajauttamaan ääniään (toki pääosin eri foorumilta ja pelikulttuurista). En itse kiinnitä tuohon ollenkaan huomiota pahisten metsästyksessä.

Hyvää pohdintaa yllä Mursumusin suunnalta.

Mikäli Ariel paljastuu pahikseksi niin Blckter -> Jeku on aika varteenotettava vaihtoehto hänen pahiskaverikseen. Sen verran tosiaan puskista tuo ääni. Kerrotko omin sanoin miksi jiikare on päivän epäilyttävin pelaaja?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Mursumus » 27.06.2017 17:37:59

justy kirjoitti:Kuulisin myös mielelläni mitä porkkanan yötappo teidän mielestänne kertoo pahiksista. Meiz jo totesi ettei hän olisi pahiksena tehnyt niin ja olen samoilla linjoilla. Onko jollakulla esittää hyvä teoria siitä miksi tappo on pahiksille hyvä vaihtoehto? Paras selitykseni on einari-Meiz-pahiskaksikko, mutta se on jo aika kaukaa haettu kun he ovat muuten pelanneet mielestäni aika hyvismäisesti.


Itsekin mietin syitä porkkanan yötapon syylle (olin melko varma Meizin tippumisesta, koska häntä useimmat tuntuvat pitävän hyviksenä ja hyvismäisin pelaaja on aina ennen kuollut yötapossa). Mietin paria vaihtoehtoa:

1. Meiz on pahis
2. Jiikare osui päättelyissään lähelle pahista
3. Pahikset haluavat, että alamme epäilemään porkkanan epäilyjä kohdan 2 mukaisesti

Itse olettaisin, että kolmonen on todennäköisin näistä kolmesta, koska porkkana epäili jiikaretta (jota epäiltiin jo aiemmin) ja minua (olen neutraali useimpien mielestä, joten minut saisi keskimääräistä helpommin lynkattua). Oikeastaan toivoin, että joku olisi näillä perusteluilla alkanut syyttelemään minua tai jiikaretta, koska olisin nähnyt sen pahismaisena (mutta en kuitenkaan varmana merkkinä pahiksesta, koska hyvis olisi voinut huomauttaa samasta).

porkkana kirjoitti:
mursumus kirjoitti:Foorumissa on tällä hetkellä monta vierailijaa. Jos et ole vielä äänestänyt, kiirehdi. Jos päivä päättyy näin ja Tingle on hyvis, hyvikset eivät ole saaneet lähestulkoon mitään infoa ja pahikset saa siten helpon yötapon.

Tästä tulee väkisinkin olo pahiksesta, joka kalastelee hyvispisteitä. :D Olet kuitenkin yksi Tingleä äänestäneistä etkä antanut itsekään mitään kovin arvokasta sisältöä tai mielipiteitä Tinglestä lukuunottamatta. Miksi et itse yrittänyt antaa hyviksille mahdollisimman paljon infoa? En myöskään ymmärrä miten pahisten yötappo liittyy Tinglen päivälynkkaukseen ja miten se yhtään helpottaa sitä pahiksille?


Unohdin vastata tähän aikoinaan, joten vastaanpa vaikka nyt.

Foorumin kävijämäärä pomppi kolmen ja yhdeksän välillä joka kerta, kun uudelleenlatasin sivun. Olin melko varma, että jotkut, jotka eivät olleet vielä äänestäneet, katsoivat foorumia. Jos Tingle massataan ja hän on hyvis, kaikki Tinglen ympärillä pyörinyt keskustelu oli turhaa. Toivoin, että kyseiset vielä äänestämättä jättäneet henkilöt pystyisivät vielä tuomaan jotain keskusteluun ja ehkä nostamaan jonkun muun äänestysehdokkaaksi. Muutenkin äänestämättä jättäminen aiheuttaa ongelmia myöhemmin, koska ihmisiä voidaan epäillä siksi, että he eivät äänestäneet jonakin päivänä. Tämä on ihan loogista, koska joillakin henkilöt ovat tahallaan jättäneet äänestämättä, kuten foorumin kävijämäärästä näkee, mutta jos epäilyn kohde sanoo vain unohtaneensa äänestää, sitä ei voi kiistää. Ei ole tapaa määrittää, kuka oli se vieras joka näki kaiken mutta ei äänestänyt.

Helpolla yötapolla tarkoitan tässä ilmaista yötappoa. Päivästä ei ole ollut paljon hyötyä hyviksille = päivän olemassaololla ei juuri merkitystä = pahiksilla ilmainen yötappo

Olen tietoinen, että porkkana on kuollut. Laitan tämän tänne, että muut ihmiset ovat tietoisia ajatuksenkulustani, jos se heitä hämmentää.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 27.06.2017 17:53:46

Meiz kirjoitti:Sinulta on vissiin unohtunut se että Ariel äänesti jiikaretta 3:na päivänä ja täytti sitä kautta jo äänestyspakkonsa. Ja ääni sitten vaihtui jiikareesta Zeylle päivän lopussa.


Joo, tuo unohtui. Eli Arielin mielipide siitä ettei hän olisi pahiksena olisi tullut paikalle ja äänestänyt Zeytä voi olla validi. Hmm.

Meiz kirjoitti:Btw. mun kokemukset ei täsmää sen ajatuksen kanssa että pahikset pyrkisivät aina hajauttamaan ääniään (toki pääosin eri foorumilta ja pelikulttuurista). En itse kiinnitä tuohon ollenkaan huomiota pahisten metsästyksessä.


Mikäköhän on Kylän kulttuuri asian suhteen? Siellä missä olen pelannut pahistaktiikkaan kuuluu usein äänien jakaminen eri epäillyille.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa

cron