"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.06.2017 10:51:58

Tingle mikäli olet hyvis niin ehdottaisin että listaat vaikkapa pelaajat ja kerrot nykyiset mietteesi kaikkia kohtaan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Tingle » 15.06.2017 12:12:08

Ok koska olen hyvis tein tämän listan.

Meiz
Keskittynyt etenkin alkupelissä hyvispisteiden jakamiseen, ja hyvikseksi kokemiensa pelaajien komppailuun. Liian sympaattinen hahmo epäiltäväksi. Sekoitin Zeyksi.

Mursumus
Kysymys pahisten arvonnasta oli todella omituinen, sillä Mursumus kuitenkin väittää pelanneensa juonittelupelejä kaveriporukallaan. Ehkä heidän porukassaan on sitten pelattu todella kieroilla säännöillä.

porkkana
Hyvin varovainen pelaaja edelleen, viestit tuntuvat liian pitkään mietityiltä. Eilisen äänen valossa ei kyllä voi toistaiseksi epäilläkään.

einari
Ääni minulle pelityyliin vedoten tuntuu oudolta, kun einari väittää muistavansa minut vanhastaan. Toisaalta einarin tapa äänestää henkilöä, jonka kuolema tuottaa suurimman määrän informaatiota pelaajille, on oikein hyvä hyvistaktiikka.

Cameron
Edelleen hyvin hämmentävä pelaaja, joka tuntuu eläytyneen peliin. Noh, todennäköisesti hänestä on vain hauskaa pelata kanssani :)

Tingle
Rehellisempää hyvispelaaja ei pelissä ole.

Herkkuoone, jiikare, Blckter, Anblick ja Ariel eivät herätä mitään kelloja. Minusta jiikare ja Blckter olivat pelin alussa enemmän esillä, mutta ovat sittemmin hiljentyneet.
juuh
Avatar
Tingle
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 04.06.2017 00:06:35
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 15.06.2017 13:00:13

Hei taas!

Reissu venähti pikkuisen, joten ehdin vasta tänään kommentoimaan tapahtumia. Ensinnäkin, onnittelut Zeyn nappaamisesta. Hänen pahispelinsä tehosi minuun hyvin, olisin varmaan äänestänyt Cameronia päivän päättyessä.

3. päivän äänestyksen perusteella hyvispisteitä porkkanalle, Meizille ja Cameronille. Porkkana aloitti päivän äänestämällä Zeytä. Meiz liittyi mukaan nopeasti, ja Cameron heitti myöhemmin kolmannen äänen. Joukossa saattaa toki olla pahis, joka halusi hakea alkupäivästä etäisyyttä Zeyhyn, mutta ainakin toistaiseksi pidän näitä kolmea hyviksenä. Lisäksi Cameron ansaitsee hyvispisteitä jo siitä, että hän oli toinen vaihtoehto lynkkaukselle - pahikset olisivat varmaankin välttäneet tällaisen tilanteen. Mursumukselta (ja muilta) myös hyvää pohdintaa siitä, ettei pahis-Cameronin missään tilanteessa oikein kannattaisi ottaa ääntään pois Zeyltä kun tämä feikkaa vapaamuuraria - ellei sitten Cameronin teko ole vain reaktiomainen ilman sen kummempaa ajatusta - näin tekisin ollessani hyvis. Mutta siinäkin tapauksessa pahis-Zey ja pahis-Cameron olisivat varmaan kesksutelleet Zeyn tempauksesta etukäteen.

Myöhemmin einari ansaitsee läjän hyvispisteitä pohtiessaan tilanteessa Zey 3 Cameron 2 näiden kahden välillä ja päätyessään äänestämään Zeytä. Herkkuoone puolestaan on paras arvaukseni pahikseksi, joka äänesti pahiskaveriaan. Tämä johtuu lähinnä siitä, ettei hän antanut mitään perusteluja äänelleen.


Tänään on mielestäni loogista äänestää jotakuta Cameronia 3. päivänä äänestänyttä. Alla kommentteja näihin ääniin:

Cameronia äänestäneistä Mursumus vaikuttaa mielestäni vilpittömimmältä. Hän oli epäillyt Cameronia aiemminkin ja hänen äänestysviestinsävaikutti hyvin pohditulta ja sen logiikkaa oli helppo seruata. Lisäksi Mursumus esitti lisäkysymyksiä Cameronille, mikä toi fiiliksen että hän halusi saada lisätietoa ja selvittää Cameronin roolin, ei vain lynkata tätä pelastaakseen Zeyn.

Tinglen Cameron-ääni sen sijaan on hyvin hätäinen.Hän perustelee sitä vähän paremmin myöhemmässä viestissään, mutta tämä ääni on mielestäni paras ehdokas pahiksen yritykseksi pelastaa pahiskaveri.

Dzinnin Cameron-ääni on mielestäni taas ihan hyvin perusteltu, joskin tuollainen perustelu olisi helppo kirjoittaa pahikselle riippumatta siitä kumman kahdesta pelaajasta hän haluaa pelastaa. Ei siis viboja suuntaan tai toiseen.

Myös Ariel epäilyttää. Hän piti äänensä jiikareella vaikka valinta oli selvästi Zeyn ja Cameronin välillä. Vasta Zeyn vapaamuurariväitteen kyseenalasitaminen mllnan toimesta toi nopean äänen Zeylle.

***

++Tingle on ehdottomasti epäilyttävin eilisen äänestyksen perusteella. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että jos Tingle on pahis, hänen kaverinsa ovat päättäneet hylätä Tinglen, sillä Tingle on kerännyt valtaosan jo annetuista äänistä.

Dzinnin ääntä kohtaan on esitetty validia kritiikkiä ja hänen äänensä on ehkä eilisistä toisiksi epäilyttävin. Noin muuten minulla on hyvin hataria muistikuvia Dzinnin pelistä, täytyy katsoa se läpi vielä tarkemmin.

Ariel ja Herkkuoone ovat jaetulla kolmannella sijalla - molemmat päätyivät äänestämään Zeytä mutta Ariel vasta kun tulos oli selvä ja Herkkuoone ilman minkäänlaisia (ääneenlausuttuja) perusteluja.

Anblick epäilyttää hieman koska ei äänestänyt lainkaan. Toisaalta en ole ihan varma miksei hän olisi äänestänyt jiikaretta ja tehnyt tästä vaihtoehtoa. Ehkä Anblick ei käynyt ketjussa sen jälkeen kun Ariel äänesti jiikaretta eikä tajunnut tilaisuutta. Jos jiikare tai Anblick paljastuu pahikseksi, tässä on mielestäni hyvä syy epäillä että he molemmat ovat pahiksia.

Mursumuksen ääni Cameronille on mielestäni parhaiten perusteltu, mutta hän toki äänesti Cameronia. Siksi vähän epäilyjä myös Mursumukselle.

Cameron, Meiz ja einari ovat toistaiseksi mielestäni kyläläisiä, enkä kyllä ainakaan tällä hetkellä näe mitään syytä äänestää heitä. Cameronia olenkin jo käsitellyt, einari saa suurimmat plussat äänestään Zeylle kriittisessä tilanteessa ja Meiz äänensä lisäksi siitä, että hän on mielestäni muutenkin pelannut vahvaa ja hyvismäistä peliä 2. ja 3. päivän aikana.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 15.06.2017 13:01:06

Toisen päivän äänestyksen lopputulos:
Halima kirjoitti:3 Jeku (porkkana, Halima, justy)
2 Anblick (Meiz, Cameron)
1 mIIna (Anblick)
1 Cameron (Blckter)
1 dzinni (jiikare)


@jiikare: olet epäillyt minua ja Halimaa siitä että äänestimme hyvistä. Joku kiinnittikin jo huomiota siihen, että sanoit Jekua hyvikseksi jo ennen kuin hänen puolensa paljastui. Mutta osaatko perustella mikset äänestänyt Anblickiä 2. päivänä? Olisit voinut suoraan äänestää epäilemiäsi Halimaa ja justya vastaan ja yrittää pelastaa hyviksenä pitämäsi Jekun.

Tingle kirjoitti:Pläräsin ketjun pikaisesti läpi, mutten jaksanut lukea. Heitetään siis ++justy, joka on kahdesti äänestänyt hyvistä lynkylle. Hän on siis vähintään yhtä paljon pahis kuin itse Halima. Lisäksi justyn molemmat äänet tulivat melko kriittisissä kohdin päivää, jolloin kisa ykkösehdokkaasta oli melko tasaista. justyn viesteistä jäi itselleni hyvin väkinäinen vaikutelma.


Tässä on hyvin samanlaista logiikkaa kuin jiikareen pahisepäilyissä. Olisiko tämä voinut olla jokin sovittu pahistaktiikka? Toisaalta, eikö Zey olisi avustanut pahiskamujaan vähän hienostuneempien perustelujen kehittämisessä?

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:
einari kirjoitti:Noista ihan alun äänistä ei oikeastaan voi pahemmin tehdä tulkintoja, koska ne ovat vahvasti herättelyääniä, eivätkä todennäköisesti johda kys. henkilön putoamiseen. Eka huomion kiinnittävä ääni on tuo jiikaren ääni, jonka hän heitti herättelymielessä(?) Blckterille aika pian sen jälkeen, kun olin äänestänyt Blckteria. Tässä vaiheessa putoamisvaarassa oli Ariel, mutta jiikaren ääni siirsi putoamisvaaraan Blckterin. Mitään todellista putoamisvaaraa tuossa vaiheessa ei ollut kenelläkään, mutta uudelle pelaajalle on saattanut kuitenkin tulla paniikki putoamisvaarassa olleen pahiskaverin puolesta? Eli tämä linkittäisi siis jiikaren ja Arielin.

Ehkä kyse on vain omasta rajatusta ymmärryksestäni, mutta epäilen ettei aloittelija välttämättä tajuaisi Arielin yhdellä äänellä olevan putoamisvaarassa.

En ihan ymmärrä, miksei tajuaisi? Äänet on kuitenkin aika selkeä asia juonittelupeleissä.


Se että ensimmäiseksi johonkin äänimäärään tullut pelaaja tippuu tasatilanteessa on vaatinut ainakin itselleni totuttelua, koska se ei ole systeemi siellä missä olen pelannut (siellä tasatilanteessa olevista pelaajista yleensä arvotaan putoaja). Olet toki oikeassa että aloittelija, joka on lukenut säännöt huolella kyllä ymmärtää systeemin. Itse ajattelin että aloittelijalla saattaa olla niin paljon uutta ja ihmeellistä mielessä, ettei välttämättä muista niin tarkkaan putoamissääntöjä eikä siksi välttämättä tajuaisi Ariel-kaverinsa olevan putoamisvaarassa tämän ollessa tasatilanteessa Blckterin kanssa.

Se ei tietenkään tarkoita, ettei jiikare voisi äänestää Blckteria auttaakseen kaveriaan.

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Halima-Blckter ja justy-x -parit ovat mielestäni jo pätevämpää analyysiä. Olen jo selittänyt perusteluni Negon äänestämiselle, mutta teidän muiden näkökulmasta pahiskaverin pelastaminen on yksi skenaario joka kannattaa pitää mielessä.

Tätäkään en oikein ymmärrä. Miksi hyvis sanoisi, että "kannattaa pitää mielessä" se skenaario, että hän on saattanut lähteä pelastamaan pahiskaveria? Ei sillä, että noin olisi järkevä sanoa pahiksenakaan. Justy ikään kuin kannustaa epäilemään itseään?


Tarkoitukseni oli sanoa että logiikkasi tuon ajatuksen takana oli validi ja että ymmärrän miksi se on syy epäillä minua.

jiikare kirjoitti:Pakko vielä ennen nukkumaanmenoa tarttua tähän

Zey kirjoitti:Kenen kanssa te uskotte jiikaren olevan pahiksia? Omasta mielestä jiikare sopi Meizin kanssa 1.päivän suhteen hyvin, mut en tiedä lähtiskö Meiz nyt mielummin jiikarea tappamaan kuin Cameronia. Vaikka Meiz olis Camin ja jiikareen pahiskaveri, niin tuskin, sillä moni on äänestänyt Camia, mikä vois hyvin uusiutua seuraavana päivänä ja sit voiskin olla kaks pahiskaveria poissa. Jos taas Meiz ja jiikare on pahiksia, mut Cam hyvis, niin siltikään Meizillä ei olis järkeä lähteä ajamaan jiikarea. Ellei sitten luota, ettei jiikarea lynkata, mut ei kyl mulle semmosta fiilistä tullut.


Tää oli hiukan ennen kun / samaan aikaan kun äänet alkoivat vaihtua zey:lle. Yrittänee kääntää painon vielä minuun äänestyksen loppuvaiheessa? Muilla mielipiteitä?


Muistaakseni tämä Zeyn pohdinta tuli sen jälkeen kun Ariel oli äänestänyt jiikaretta? Kieltämättä siitä tulee fiilis että Zey hakee Cameronin ja jiikareen väliltä sitä vaihtoehtoa, joka voisi kerätä enemmän ääniä kuin hän itse. Tästä vähän hyvisvibaa jiikareelle, tosin se ettei pahistiimi koskaan lähtenyt äänestämään jiikaretta Cameronin sijaan on myös huomionarvoista. Ehkä tiimillä oli paremmat syyt äänestää Cameronia (esim. Mursumus), tai jiikare oli osa tiimiä.


Tingle kirjoitti:
Mursumus kirjoitti:Juu ja Tingle, pidätkö yhä justya epäilyttävänä kuten sanoit toisessa viestissäsi? Se ääni tuntui vain hieman yllättävältä, kun et kaiketi ollut vielä tutustunut peliin niin hyvin. Mikä yleisesti ottaen sai sinut äänestämään jo tässä vaiheessa?

Juuh. Justyn viestit ovat korostetun väkinäisiä. Peliteknisyyksien selittämiseen, foorumin hakutoiminnon opastamiseen ja ääntenlaskentaan kykenee kuka tahansa, vaikka pelistä täysin ulkopuolinen henkilö. Niiden määrässä ja merkityksettömyydessä paistaa halu korostaa omaa aktivisuuttaan. Justyn pahisjahti on ollut lisäkysymysten esittämistä muiden epäilyihin, ja varsinaista omaa inputtia oli minun vaikea löytää. Sitten on vielä se ensimmäisen päivän listaus, jonka justy itse myöntää turhaksi. Pelin herättelyksikään se ei oikein sovi kun oltiin jo sivulla viisi.


En nyt oikein ymmärrä mitä tällä tarkoitat. Miksi hakutoiminnon opastaminen on merkityksetöntä jos joku sitä kysyy? Ja ainakin itselleni äänestystilanteen kehityksen seuraaminen on tärkeä osa sitä prosessia jolla jahtaan pahiksia, joten en näe ääntenlaskuakaan merkityksettömänä.

Mielestäni minulla on ollut omaa inputtia ihan riittävästi, mutta se on ihan totta että olen myös seurannut muiden esittämiä epäilyitä omilla kysymyksilläni ja kommenteillani. Se on mielestäni osa peliä, koska siksihän me epäilyitämme täällä esitämme, jotta muut voisivat niihin tarttua tai niitä kumota.

Miten ajattelit tästä eteenpäin edetä sen suhteen että saisit minut lynkattua, jos olen paras epäilysi? Et ole kauheasti yrittänyt vakuuttaa muita mielipiteesi oikeellisuudesta, ja monet ovat pitäneet minua hyvismäisenä. Eli tällä hetkellä sinä itse vaikutat olevan hieman näennäisaktiivinen epäilemällä minua ilman että varsinaisesti teet asialle mitään. Toki se etten ole ollut paikalle on varmaan vaikeuttanut jahtaamistani, mutta olen täällä nyt.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.06.2017 13:24:25

justy kirjoitti:Muistaakseni tämä Zeyn pohdinta tuli sen jälkeen kun Ariel oli äänestänyt jiikaretta? Kieltämättä siitä tulee fiilis että Zey hakee Cameronin ja jiikareen väliltä sitä vaihtoehtoa, joka voisi kerätä enemmän ääniä kuin hän itse. Tästä vähän hyvisvibaa jiikareelle, tosin se ettei pahistiimi koskaan lähtenyt äänestämään jiikaretta Cameronin sijaan on myös huomionarvoista. Ehkä tiimillä oli paremmat syyt äänestää Cameronia (esim. Mursumus), tai jiikare oli osa tiimiä.

Pohdinta tuli päivän lopussa samaan aikaan kun mllna tuli esiin vaparina, ja tämän Zey myös huomioi // merkinnöin samassa viestissään. Zey oli jo aiemmin maininnut että äänien vaihto on näin myöhään liian myöhäistä ja aikoo pitää äänen Cameronilla. Voisi siis todeta että Zey tiesi tippuvansa viestiä kirjoittaessa, mutta pyrki vielä korostamaan omaa hyvismäisyyttää, eli jatkoi pelin pohdintaa vaikka on putoamassa. Mielestäni ei kerron jiikaren roolista suuntaan tai toiseen.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Tingle » 15.06.2017 14:03:03

justy kirjoitti:
Tingle kirjoitti:
Mursumus kirjoitti:Juu ja Tingle, pidätkö yhä justya epäilyttävänä kuten sanoit toisessa viestissäsi? Se ääni tuntui vain hieman yllättävältä, kun et kaiketi ollut vielä tutustunut peliin niin hyvin. Mikä yleisesti ottaen sai sinut äänestämään jo tässä vaiheessa?

Juuh. Justyn viestit ovat korostetun väkinäisiä. Peliteknisyyksien selittämiseen, foorumin hakutoiminnon opastamiseen ja ääntenlaskentaan kykenee kuka tahansa, vaikka pelistä täysin ulkopuolinen henkilö. Niiden määrässä ja merkityksettömyydessä paistaa halu korostaa omaa aktivisuuttaan. Justyn pahisjahti on ollut lisäkysymysten esittämistä muiden epäilyihin, ja varsinaista omaa inputtia oli minun vaikea löytää. Sitten on vielä se ensimmäisen päivän listaus, jonka justy itse myöntää turhaksi. Pelin herättelyksikään se ei oikein sovi kun oltiin jo sivulla viisi.


En nyt oikein ymmärrä mitä tällä tarkoitat. Miksi hakutoiminnon opastaminen on merkityksetöntä jos joku sitä kysyy? Ja ainakin itselleni äänestystilanteen kehityksen seuraaminen on tärkeä osa sitä prosessia jolla jahtaan pahiksia, joten en näe ääntenlaskuakaan merkityksettömänä.

Hakutoiminnon selittäminen on helppo tapa saada aktiivisuuspisteitä. Se ei toki yksinään olisi epäilyttävää, mutta sinulla jokainen viesti on aktiivisuuden kalastelua.

justy kirjoitti:Mielestäni minulla on ollut omaa inputtia ihan riittävästi,

Riittävästi mihin? Sinustako omaa inputtia tulee vääntää sen verran, että muut uskovat sinut hyvikseksi?

justy kirjoitti:mutta se on ihan totta että olen myös seurannut muiden esittämiä epäilyitä omilla kysymyksilläni ja kommenteillani. Se on mielestäni osa peliä, koska siksihän me epäilyitämme täällä esitämme, jotta muut voisivat niihin tarttua tai niitä kumota.

Se on totta, mutta keskustelun jatkaminen on helpompaa kuin sen aloittaminen.

justy kirjoitti:Miten ajattelit tästä eteenpäin edetä sen suhteen että saisit minut lynkattua, jos olen paras epäilysi? Et ole kauheasti yrittänyt vakuuttaa muita mielipiteesi oikeellisuudesta, ja monet ovat pitäneet minua hyvismäisenä. Eli tällä hetkellä sinä itse vaikutat olevan hieman näennäisaktiivinen epäilemällä minua ilman että varsinaisesti teet asialle mitään. Toki se etten ole ollut paikalle on varmaan vaikeuttanut jahtaamistani, mutta olen täällä nyt.

Olen äänestänyt sinua ja perustellut ääneni, olivat ne perustelut sitten hyviä tai eivät. Tällä pelipäivälle koin järkevimmäksi äänestää jonkun Cameronia äänestäneistä uunista ulos, mutta tämä piikikäs vastaus teki sinusta yhtä epäilyttävän kuin itse Cameronista.
--Mursumus ++justy
Sillä varauksella, että vaihdan taas ääneni. En edelleenkään koe hajaäänien edistävän hyvisten peliä.
juuh
Avatar
Tingle
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 04.06.2017 00:06:35
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 15.06.2017 14:48:16

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Muistaakseni tämä Zeyn pohdinta tuli sen jälkeen kun Ariel oli äänestänyt jiikaretta? Kieltämättä siitä tulee fiilis että Zey hakee Cameronin ja jiikareen väliltä sitä vaihtoehtoa, joka voisi kerätä enemmän ääniä kuin hän itse. Tästä vähän hyvisvibaa jiikareelle, tosin se ettei pahistiimi koskaan lähtenyt äänestämään jiikaretta Cameronin sijaan on myös huomionarvoista. Ehkä tiimillä oli paremmat syyt äänestää Cameronia (esim. Mursumus), tai jiikare oli osa tiimiä.

Pohdinta tuli päivän lopussa samaan aikaan kun mllna tuli esiin vaparina, ja tämän Zey myös huomioi // merkinnöin samassa viestissään. Zey oli jo aiemmin maininnut että äänien vaihto on näin myöhään liian myöhäistä ja aikoo pitää äänen Cameronilla. Voisi siis todeta että Zey tiesi tippuvansa viestiä kirjoittaessa, mutta pyrki vielä korostamaan omaa hyvismäisyyttää, eli jatkoi pelin pohdintaa vaikka on putoamassa. Mielestäni ei kerron jiikaren roolista suuntaan tai toiseen.


Kävin selailemassa Zeyn viestejä, ja hän heittää epäilyitä jiikareen suuntaan jo tässä viestissään. Tuo tuli muutama tunti Arielin jiikare-äänen jälkeen 11. päivä, jolloin periaatteessa olisi ollut mahdollista yrittää tehdä siirto Cameronista jiikareen suuntaan.



Tingle kirjoitti:
justy kirjoitti:
Tingle kirjoitti:
Mursumus kirjoitti:Juu ja Tingle, pidätkö yhä justya epäilyttävänä kuten sanoit toisessa viestissäsi? Se ääni tuntui vain hieman yllättävältä, kun et kaiketi ollut vielä tutustunut peliin niin hyvin. Mikä yleisesti ottaen sai sinut äänestämään jo tässä vaiheessa?

Juuh. Justyn viestit ovat korostetun väkinäisiä. Peliteknisyyksien selittämiseen, foorumin hakutoiminnon opastamiseen ja ääntenlaskentaan kykenee kuka tahansa, vaikka pelistä täysin ulkopuolinen henkilö. Niiden määrässä ja merkityksettömyydessä paistaa halu korostaa omaa aktivisuuttaan. Justyn pahisjahti on ollut lisäkysymysten esittämistä muiden epäilyihin, ja varsinaista omaa inputtia oli minun vaikea löytää. Sitten on vielä se ensimmäisen päivän listaus, jonka justy itse myöntää turhaksi. Pelin herättelyksikään se ei oikein sovi kun oltiin jo sivulla viisi.


En nyt oikein ymmärrä mitä tällä tarkoitat. Miksi hakutoiminnon opastaminen on merkityksetöntä jos joku sitä kysyy? Ja ainakin itselleni äänestystilanteen kehityksen seuraaminen on tärkeä osa sitä prosessia jolla jahtaan pahiksia, joten en näe ääntenlaskuakaan merkityksettömänä.

Hakutoiminnon selittäminen on helppo tapa saada aktiivisuuspisteitä. Se ei toki yksinään olisi epäilyttävää, mutta sinulla jokainen viesti on aktiivisuuden kalastelua.


Jokainen? Eikö näissä viesteissä ole ole muka mitään muuta kuin lisäkysymyksiä, turhia listauksia, peliteknisyyksien selittämistä, ääntenlaskentaa tai hakutoimintojen selittämistä? Minusta tuntuu että liioittelet tarkoituksella saadaksesi pointtisi läpi, mutta se saa pointtisi vaikuttamaan väkisin väännetyltä.

Tingle kirjoitti:
justy kirjoitti:Mielestäni minulla on ollut omaa inputtia ihan riittävästi,

Riittävästi mihin? Sinustako omaa inputtia tulee vääntää sen verran, että muut uskovat sinut hyvikseksi?


Riittävästi siihen, että väitteesi näennäisaktiivisuudesta ei ole pätevä kuvaus pelistäni.

Tingle kirjoitti:
justy kirjoitti:mutta se on ihan totta että olen myös seurannut muiden esittämiä epäilyitä omilla kysymyksilläni ja kommenteillani. Se on mielestäni osa peliä, koska siksihän me epäilyitämme täällä esitämme, jotta muut voisivat niihin tarttua tai niitä kumota.

Se on totta, mutta keskustelun jatkaminen on helpompaa kuin sen aloittaminen.


Olen samaa mieltä. Kuitenkin keskustelun jatkaminen ja muiden ajatusten pohtiminen on myös välttämätön osa tätä peliä. Muuten me kaikki huutelisimme toistemme ohi ja kaikki tämä keskustelu olisi turhaa.

Tingle kirjoitti:
justy kirjoitti:Miten ajattelit tästä eteenpäin edetä sen suhteen että saisit minut lynkattua, jos olen paras epäilysi? Et ole kauheasti yrittänyt vakuuttaa muita mielipiteesi oikeellisuudesta, ja monet ovat pitäneet minua hyvismäisenä. Eli tällä hetkellä sinä itse vaikutat olevan hieman näennäisaktiivinen epäilemällä minua ilman että varsinaisesti teet asialle mitään. Toki se etten ole ollut paikalle on varmaan vaikeuttanut jahtaamistani, mutta olen täällä nyt.

Olen äänestänyt sinua ja perustellut ääneni, olivat ne perustelut sitten hyviä tai eivät. Tällä pelipäivälle koin järkevimmäksi äänestää jonkun Cameronia äänestäneistä uunista ulos, mutta tämä piikikäs vastaus teki sinusta yhtä epäilyttävän kuin itse Cameronista.
--Mursumus ++justy
Sillä varauksella, että vaihdan taas ääneni. En edelleenkään koe hajaäänien edistävän hyvisten peliä.


Et kyllä pääse noin helpolla. Jos olet hyvis ja toteat omat perustelusi huonoiksi (yritän tässä niitä huonoiksi osoittaa), velvollisuutesi on muuttaa ääntäsi, tai löytää parempia perusteluita (toki niiden parempien perusteluiden etsiminen olisi ihan hyvä idea muutenkin, mutta meillä kaikilla on kiireemme). Nyt olen esimerkiksi kyseenalaistanut perustelusi siitä, että kaikki postaukseni ovat näennäisaktiivisia. Sinun tehtäväsi olisi seuraavaksi osoittaa että ne todella ovat kaikki näennäisaktiivisia, tai sitten harkita uudestaan perusteitasi äänestää minua.


Minua kiinnostaisi myös kuulla tarkemmin mielipiteitäsi Cameronista.Eilen äänestit häntä koska hän yhtäkkiä olikin varma Zeyn pahikseudesta. Tänään hän oli pelaajalistauksessasi hämmentävä, mutta et puhunut enää pahismaisuudesta. Ja nyt minä olen yhtä epäilyttävä kuin Cameron, eli ilmeisesti Cameron on melko epäilyttävä. Eikö Zeyn paljastuminen pahikseksi vaikuttanut mitenkään käsitykseesi Cameronin pahismaisuudesta? Ainakin Meiz ja Mursumus ovat esittäneet ajatuksia siitä, että Cameron on melko varmasti hyvis eilisen perusteella. Olet ilmeisesti eri mieltä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Tingle » 15.06.2017 19:26:02

justy kirjoitti:Minua kiinnostaisi myös kuulla tarkemmin mielipiteitäsi Cameronista.Eilen äänestit häntä koska hän yhtäkkiä olikin varma Zeyn pahikseudesta. Tänään hän oli pelaajalistauksessasi hämmentävä, mutta et puhunut enää pahismaisuudesta. Ja nyt minä olen yhtä epäilyttävä kuin Cameron, eli ilmeisesti Cameron on melko epäilyttävä. Eikö Zeyn paljastuminen pahikseksi vaikuttanut mitenkään käsitykseesi Cameronin pahismaisuudesta? Ainakin Meiz ja Mursumus ovat esittäneet ajatuksia siitä, että Cameron on melko varmasti hyvis eilisen perusteella. Olet ilmeisesti eri mieltä?

En pidä Cameronia toistaiseksi pahismaisena kolmannen äänestyksen tuloksen vuoksi. Valitsin Cameroninin Meyzin/Zeyn ohi tämän aggressiivisen itsesuojelun vuoksi, minkä liitän itse pahikseen. Hyvikselle en koe syytä sellaiseen. Samasta syystä äänestän nyt sinua, eli olet yhtä epäilyttävä kuin Cameron. Tämän itseironisen huomion avulla tuon ilmi

justy kirjoitti:Et kyllä pääse noin helpolla. Jos olet hyvis ja toteat omat perustelusi huonoiksi (yritän tässä niitä huonoiksi osoittaa), velvollisuutesi on muuttaa ääntäsi, tai löytää parempia perusteluita (toki niiden parempien perusteluiden etsiminen olisi ihan hyvä idea muutenkin, mutta meillä kaikilla on kiireemme). Nyt olen esimerkiksi kyseenalaistanut perustelusi siitä, että kaikki postaukseni ovat näennäisaktiivisia. Sinun tehtäväsi olisi seuraavaksi osoittaa että ne todella ovat kaikki näennäisaktiivisia, tai sitten harkita uudestaan perusteitasi äänestää minua.

Omasta mielestäni perusteluni ovat toki hyvät. Mutta vaikkei samaa mieltä olisikaan, on väärin väittää etten olisi tehnyt mitään asiani hyväksi.

Tämä menee nyt ihan turhaksi saivarteluksi, mutta ikuisen ystävyytemme vuoksi käyn nyt läpi kaikki justyn viestit. Kiitos hakutoiminnon selittämisestä, siitä on ollut paljon apua.
Spoiler:
Määrittelen aluksi arvosana-asteikon viesteille

A) Epäilyttävän näennäisaktiivinen viesti. Se, ei tarkoita, että viesti olisi yksinään osoitus justyn pyrkimyksestä kalastella aktiivisuuspisteitä. Mutta jos tämän luokan viestejä on useita, on epäily aiheellinen.

B) Tulkittavissa näennäisaktiiviseksi viestiksi. Viesti ei välttämättä osoita millään tapaa narratiivia justyn pyrkimystä aktiivisuspisteiden kalasteluun, mutta on yhteensopiva sen narratiivin kanssa, että justyn jokainen viesti sisältää näitä elementtejä. Oikeastaan tällä ei ole pelin kannalta mitään merkitystä, mutta jos kaikki justyn viestit ovat tasoa A) tai B) on esittämäni narratiivi, että justy pyrkii jokaisella viestillään aktiivisuuspisteiden kalasteluun, pitää paikkansa. Sillä tärkeintä on olla oikeassa inter netsissä.
Tämä on myös sikäli merkityksetön arvosana, että kun luen nämä justyn viestit lävitse, pyrin aktiivisesti löytämään näennäisaktiivisia elementtejä ja voin löytää niitä täysin mielivaltaisista paikoista.

C) Ei lainkaan näennäisaktiivinen viesti. Viesti ei sisällä helppoja aktivisuuspisteitä. Jos yksikin tälläinen löytyy, olen ollut väärässä.

justy kirjoitti:Hei kaikille, kiva päästä taas pelaamaan! Tämä on toinen pelini tällä foorumilla, englanniksi olen pelannut ehkä kymmenkunta peliä toisaalla.

***

Halima sai vähän kyläläispisteitä vapaamuurareiden selittämisestä. Pahis olisi voinut hyvin odottaa ja katsoa jos vapaamuurari vahingossa paljastaa itsensä. Pisteitä ei tule paljon, koska haliman tuntevat hyvikset saattaisivat epäillä häntä jos hän ei olisi auttanut vapaamuurareita heti ekassa viestissään.

Halima kirjoitti:
Tetradynamia kirjoitti:Kyllä en tykkää tuosta Meizin uhoamisesta, vaikka lehmä toki komea onkin, mutta katsellaan.

Tästä tuli pelin eka hyvisviba. Toki Tetra voisi olla tykkäämättä uhoamisesta pahiksenakin, mutta mulle tuli sellainen fiilis että Tetra ois todennäköisemmin hyvis, joka heti on laittamassa peliä käyntiin. Tykkään!


Millä tavalla Tetradynamian viesti mielestäsi pisti peliä käyntiin? Edistikö uhon dissaaminen jotenkin pahisten löytämistä? Olen samaa mieltä Zeyn kanssa siitä ettei Tetradynamian viesti ollut mitenkään erityisen kyläläisyyttä huokuva.

***

Nego saa vähän kyläläispisteitä aktiivisesta ja kyselevästä pelityylistään. Ymmärrän myös hänen anteeksipyytelynsä kyselystä, koska olen nähnyt niin monen pelaajan hermostuvan kun heiltä kysellään kysymyksiä, jotka vastaajasta tuntuvat absurdeilta.

Nego kirjoitti:
Tetradynamia kirjoitti:Kyllä jään raapimaan päätäni, kun Halima saa minusta hyvisvibaa. Yritääkö vaikuttaa minuun siten, että katsosisin häntä puolestani suopeammin? Nego, josta en tiedä mitään, hyppää hanakasti peesaamaan Halimaa, Mietityttää sekin. Nego: Miksi?

Uhoamisviestis sävy oli hyvä, mut ei tietenkään tarkota, että oot automaattisesti hyvis. Mut tykkäsin siitä viestistä.


Nego, miksi uhoamisviestin sävy oli hyvä?

***


Jekun "uusi juonareissa, eikun uusi kyläjuonareissa" -episodi ei minun silmään herättänyt epäilyksiä, sillä tuskinpa Jeku pahiksena olisi yrittänyt esittää uutta pelaajaa kerrottuaan jo taustastaan foorumilla. Todennäköisesti neutraali lipsahdus.


Jeku kirjoitti:
Nego kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen..

Millä tapaa sen ymmärrät? Näkyykö siinä susta hyvis tai pahis?

Pyydän jo nyt anteeks, mikäli mun kyselyni vaikuttaa epäystävälliseltä tai piinaavalta. Se ei oo tarkotus, mutta oon tottunut kysymään paljon.

Eli siis ymmärrän Haliman nopean äänen, koska jostain on kuitenkin pakko aloittaa, ite näkisin ehkä Haliman äänen jonkinlaisena "ensimmäiseen mahdolliseen kohteeseen" tarttumisena, omaan korvaan kuulostaa ehkä vähän nopealta äänestää yhden sanan perusteella, hm.


Jeku, onko Halima mielestäsi epäilyttävä koska hän tarttui yhteen sanaan ja äänesti nopeasti? Sanot että ymmärrät miksi Halima äänesti sinua, mutta tuo viestisi loppu vaikuttaa siltä että et kuitenkaan ymmärrä.

***

Meizin käpylehmäpostaus herätti minussa hyvisviban. Tuntuu että pahis aloittaisi vähän neutraalimmin, etenkin kun kyse tuskin on laskelmoidusta räväkästä startista (roolithan saatiin tietää vasta tänään, eikä pahiksilla ole esim. ollut kauheasti aikaa suunnitella avauksiaan yksityisviesteillä). Toki tämä voi olla vain Meizin tyyli pelata, eli pitäisi olla parempi käsitys hänen metastaan jotta tästä voisi kummemmin mitään päätellä.

Zeyllä oli vahva avaus ja hän kysyi hyviä kysymyksiä. Olen kyllä eri mieltä hänen kanssaan siitä oliko Negon anteeksipyyntö epäilyttävä. Minusta se oli hyvä kohteliaisuus joka auttaa välttämään väärinymmärryksistä syntyvää mielipahaa.

Tetradynamia on mukavan skeptinen, mikä on hyvä ominaisuus kyläläisessä mutta voi olla myös osa hänen pelityyliään.

++Ariel kysyi yhden kysymyksen ja katosi sitten. Eikö peli herättänyt muita ajatuksia?

Hiusten halkomista puolikkaista hyvispisteistä ja käpylehmäviboista. Ne voivat toisaalta olla aktiivisuuspisteiden helppoa kalastelua, toisaalta hyvikselle hyvä tapa herätellä peliä. Pohdinta ja kysymykset hyviä, tykkään myös äänen antamisesta heti ensimmäisessä viestissä. Viesti ei ole ainakaan yksinään millään tapaa epäilyttävä, mutta sopii myös yhteen esittämäni narratiivin kanssa Arvosana: B

justy kirjoitti:
Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Halima sai vähän kyläläispisteitä vapaamuurareiden selittämisestä. Pahis olisi voinut hyvin odottaa ja katsoa jos vapaamuurari vahingossa paljastaa itsensä. Pisteitä ei tule paljon, koska haliman tuntevat hyvikset saattaisivat epäillä häntä jos hän ei olisi auttanut vapaamuurareita heti ekassa viestissään.

Pelissä on kuitenkin monia kokeneita ja muutama uusi pelaaja, joten vaikka Halima ei olisi vapaamuurareita selittänyt, olisi hyvin epätodennäköistä, että kukaan kokeneemmista ei olisi asiaa huomannut mainita, varsinkin kun vapamuurarit ovat oikeastaan pelin ainoa teknisesti erikoisempi asia (ja näin ollen uusille mahdollisesti se hankalin asia rooleista). Joten en usko, että pahiksena Halima ajattelisi odotella vapaamuurarin vahingossa paljastavan itseään.


Periaatteessa olisi kuitenkin ollut mahdollista että varomaton vapaamuurari olisi paljastanut itsensä ennen kuin kukaan kokeneempi ehtii heitä siitä varoittaa. Ehkä tämä on pelityylikysymys, mutta itse en ainakaan pahiksena kiirehdi auttamaan kyläläisiä, siksi saan kyläläisviboja haliman toiminnasta tässä kohtaa. Vibat eivät ole vahvoja, eikä Haliman peli muuten ole herättänyt mitenkään hirveästi viboja suuntaan tai toiseen.

Ariel kirjoitti:
justy kirjoitti:++Ariel kysyi yhden kysymyksen ja katosi sitten. Eikö peli herättänyt muita ajatuksia?

Ei. Ainakaan vielä siinä kohtaa. Eikä se ees ollu kysymys. (Ja mun kone hajos, enkä mä jaksa kirjottaa puhelimella kovinkaan paljon)


Eli et ollut kiinnostunut Jekun vastauksesta tai syistä sanoa olevansa uusi juonareissa? Koneen hajoaminen on kyllä ihan pätevä selitys sille ettet vaikuta kiinnostuneelta jatkaa aiheesta Jekun kanssa, muuten tämä olisi aika outoa. Odotan innolla paluutasi ehjän koneen kanssa. :)


Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Millä tavalla Tetradynamian viesti mielestäsi pisti peliä käyntiin? Edistikö uhon dissaaminen jotenkin pahisten löytämistä? Olen samaa mieltä Zeyn kanssa siitä ettei Tetradynamian viesti ollut mitenkään erityisen kyläläisyyttä huokuva.

Sillä tavalla, että Tetra oli ensimmäinen pelaaja joka oikeasti kommentoi toista pelaajaa kriittiseen sävyyn. Eihän se nyt tietenkään mitään merkkaa, mutta jostain on aloitettava, ja koin että se edisti peliä.


Mutta eihän Tetran kriittisyys ollut millään tavalla pahisten kiinnijääntiin tähtäväävää. Olisiko hän ansainnut samat hyvisvibat kriittisellä kommentilla Meizin avatarista? Ymmärrän että kriittisyys on tärkeää, mutta mielestäni palkitsit ihan vääränlaista kriittisyyttä. Se saa epäilemään motiivejasi Tetran hyvislukemisen taustalla.

Halima kirjoitti:Joo en todellakaan. Ja vähän itsekin ihmettelin kuinka helposti Justy antoi hyvisvibaa tuollaisesta itsestäänselvyyden selittämisestä.


Tässä pelissä on ymmärtääkseni monia, jotka eivät ole aiemmin pelanneet mafiaa. Heille vapaamuurareiden toiminta, tai ylipäänsä roolin salassapidon hyödyllisyys, ole välttämättä itsestäänselvyys. Voisin hyvin kuvitella jonkun kysyvän ensimmäisessä postissaan vinkkejä roolin pelaamiseen, tai ainakin vahvasti vihjaavansa omaavansa kyseisen roolin. Siksi varoituksesi oli mielestäni kyläläisiä tukeva ja pahisten asemaa (hyvin, hyvin vähän) heikentävä teko. Tuollaisista teoista saa kyläläispisteitä. Ei paljoa, mutta vähän kuitenkin.


einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Meizin käpylehmäpostaus herätti minussa hyvisviban. Tuntuu että pahis aloittaisi vähän neutraalimmin, etenkin kun kyse tuskin on laskelmoidusta räväkästä startista (roolithan saatiin tietää vasta tänään, eikä pahiksilla ole esim. ollut kauheasti aikaa suunnitella avauksiaan yksityisviesteillä)..

Meiz on varmaan väsännyt käpylehmän jo etukäteen roolistaan riippumatta, eikä ole käpylehmänsä myötä saanut yhtään epäilyjä. Hauska aloitus Meiziltä, mutta ei mielestäni siis räväkkä tai pahikselle vaarallinen. Aika tikusta hyvisvibaa Meizille.


Ajattelin että kuva oli napattu netistä. Mutta jos olet oikeassa että Meizi väsäsi lehmänsä itse, niin olen kanssasi samaa mieltä siitä, ettei lehmäkuva kerro mitään roolista.

Paljon peliteknistä säätöä, jonka voisi laittaa mihin tahansa vapaamuuraripeliin viestin täytteeksi. Näin aikaisessa vaiheessa peliä se on hyviksellekin oikein luonteva puheenaihe ja hyvä keskustelunavaus. Pohdinnat Haliman kommentista hyviä. Arvosana B)

justy kirjoitti:@Halima, en minä halua sinua kieltää saamasta hyvisviboja, mutta yritän tässä kyselemällä ymmärtää toimintaasi. Samoin yritän vastaamalla teidän ihmettelyihinne selittää omaa toimintaani. Näin olen tätä peliä tottunut pelaamaan.

Täysin normaali ja asiaankuuluva vastaus vailla pahisjahdin edistämistä. Arvosana: B)

justy kirjoitti:
Anblick kirjoitti:
Blckter kirjoitti:Olen ensimmäistä kertaa mukana joten älkää ihmetelkö mitä täältä tulee :)

Kun luin viestejä uudestaan, tämä hypähti vähän silmilleni. Haluaako Blckter jo valmiiksi turvata selustaansa siltä varalta, että haparoi pelissä mahdollisen pahikseuden takia? Toisaalta eka peli voi varmasti tuntua hankalahkolta ihan roolista riippumatta. Blckterista (ja myös muista, jotka eivät ole kommentoineet paljoa tai ollenkaan) olisi kiva kuulla enemmänkin, vaikka toki tässä on vielä päivää jäljellä :>


Miten aloittaisit pelin jos pelaisit ensimmäistä kertaa?

Anblick kirjoitti:
justy kirjoitti:Periaatteessa olisi kuitenkin ollut mahdollista että varomaton vapaamuurari olisi paljastanut itsensä ennen kuin kukaan kokeneempi ehtii heitä siitä varoittaa. Ehkä tämä on pelityylikysymys, mutta itse en ainakaan pahiksena kiirehdi auttamaan kyläläisiä, siksi saan kyläläisviboja haliman toiminnasta tässä kohtaa.

Mä pidän tätä kyllä melko epätodennäköisenä skenaariona, koska vapareita on kuitenkin kaksi ja mitä nyt ilmoittautumisketjua selailin, niin loppujen lopuksi melko harva on täysin kokematon juonarien saralla. On toki mahdollista, että molemmat olisivat aloittelijoita ja pitäisivät roolien ilmoittamista hyvänä ideana, mutta todennäköisempänä pidän, ettei roolista neuvominen muuttanut heidän pelitaktiikkaansa suuntaan tai toiseen.


Kävin kanssa katsomassa ilmoketjun ja totta, ensikertalaisiksi ilmoittautuvia olikin vain kolme. Kuvittelin että heitä olisi enemmän... Joo, ehkä mun kyläläispisteet Halimalle olivat perusteettomat.

Anblick kirjoitti:Mielenkiintoista tosin, että Halima rientää tekemään pesäeroa justyyn ja ihmettelee, miksi justy saisi jaella viboja hatarin perustein, jos muut eivät saa. Sinänsä pätevä kysymys, mutta onko tässä kenties pahiskaksikko? Onko justy ensin puolustellut Halimaa liikaakin (ainakin Haliman mielestä) ja nyt Halima yrittää korjailla heidän välejään etäisemmiksi kyseenalaistamalla justyn argumentit?


Luulen, että Halima ajattelee minun olevan tekopyhä kun kyselen hänen motiiveistaan, vaikka itsekin annoin hyvispisteitä helposti. Mielestäni en ole kyllä puolustanut Halimaa tässä pelissä, ellet sitten laske puolustukseksi sen että annoin hänelle hyvispisteitä? Ei kai Halima silloin kenenkään hyökkäyksen kohteena ollut?


Zey kirjoitti:Peliteknisyydet ovat yleensä sellaisia asioita, joista pahikset ovat napanneet kaiken mahdollisen irti. Peliteknisyydet ovat sen verran kuitenkin "itsestäänselviä", että jos jotain keksii sanoa, niin sen keksii varmasti joku muukin. Tällöin pahikselle on paljon edullisempaa sanoa asia itse, sillä parhaimmassa tapauksessa siitä voi saada hyvispisteitä, pahimmassa tapauksessa pysyy neutraalina, muttei ainakaan kukaan hyviskään saa hyvispisteitä sen asian sanomisesta. On tullut niitäkin pelejä vastaan, jossa pahis on lähtenyt ehdottamaan jotain hyvältä tuntuvaa pahistennappaus strategiaa peliteknisyyksien pohjalta ihan vain saadakseen hyvispisteitä.


Oon samaa mieltä siitä että peliteknisyyksistä keskustelu on pahiksille helppoja aiheita ja että pahikset saattavat ehdottaa hyviä suunnitelmia saadakseen hyvispisteitä. En siis missään nimessä ole lukitsemassa Halimaa hyvikseksi, mutta haluan kuitenkin antaa hyvispisteitä hyvistä teoista, olkoot ne sitten kuinka triviaaleja tahansa.

Noin muuten Haliman peli ei ole heilauttanut minua suuntaan tai toiseen, tosin hänen haluttomuutensa vastata kysymyksiini ihmetyttää. En osaa sanoa kertooko se mitään hänen roolistaan, voihan häntä vaikkapa ärsyttää kysymykseni.


porkkana kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Tämä tosin kertoo sen että Halima ja Ariel tuskin ovat pahiskaveteita kun Halima asetti Arielin putoamisvaaraan tuolla äänenvaihdolla.

Tämähän olisi hyvää pesäeron tekoa alussa, sillä on hyvin epätodennäköistä, että Ariel tämän äänenvaihdon vuoksi olisi putoamassa. Varsinkaan kun eletään näin varhaista vaihetta päivää ja äänet tuntuvat vaihtuvan pelaajalta toiselle tiuhaan tahtiin.


Porkkanan kanssa samaa mieltä. En usko että Halima (tai kukaan muukaan) roikkuisi koko päivää aivan päivän alussa annetussa viestissä, vaikka pahiskaveria äänestettäisiinkin. En tosin osaa kauhean hyvin kuvitella miten pahikset käyttäytyisivät pelissä, jossa yksittäiset äänet saattavat johtaa lynkkaukseen kun tapana ei ole äänestää 1. päivänä. Niissä peleissä joihin olen tottunut ryhmäpaine pakottaa käytännössä kaikki äänestämään joka päivä. Se on mielestäni hyvä, sillä näitä ääniä analysoimalla pahiksia on helpompaa sitten napata.


Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:Halima sen sijaan vaihtaa äänensä Negolta justylle. Tää alkaa jo hieman kohotuttamaan kulmia, sillä Nego ei ehtinyt edes reagoida kun äänen kohde jo vaihtui, joten äänen laittaminen Negolle oli yhtä tyhjän kanssa. Oliko muuten ne justyn suunnalta epäilyttävät asiat tuo hyvisvibojen jakelun ristiriitaisuus vai onko sieltä tullut jotain muutakin?

Joo, mietin itsekin että kannattaako vaihtaa ääntä kun Nego ei ole vielä ehtinyt reagoida, mutta toisaalta tuntuisi tyhmältä pitää ääntä siellä kun joku toinen epäilyttää enemmän. Ääneni kuuluu sinne, missä suurin epäilyksenikin on. Justyssä epäilyttää eniten tuo hyvisvibojen jakelun ristiriitaisuus, vaikka jokin justyn kirjoituksessa sai mut pistämään justyä pahismaisempaan kastiin jo ensimmäisen viestinsä kohdalla. En osaa eritellä mikä se oli.


Epäilyttääkö sinua siis se, että kyselen perusteitasi hyvisviboillesi, vaikka olen itsekin antanut hyvispisteitä? Vai se, että annoin sinulle hyvispiseitä vaikka samalla kyselen perusteitasi?

Kuten jo aiemmin kirjoitin, olen yrittänyt selittää omien vibojeni perusteita. Olen myös hyväksynyt niitä vastaan esitettyjä argumentteja - etenkin Zey ja Anblick ovat esittäneet hyviä syitä, joiden takia saamasi pisteet ovat pienentyneet vielä entisestään. Mutta sinä et kuitenkaan ole osannut/suostunut perustelemaan omia vibojasi, minkä takia olen sinulta niistä kysellyt. Mielestäni tämä ei tarkoita että toimintani on ristiriitaista, ja äänesi tuntuu enemmän puolustukselta hyökkäyksen avulla, kuin aidolta pahisepäilyyn perustuvalta ääneltä.

Halima kirjoitti:
Meiz kirjoitti:En suoraan sanottuna ymmärrä ollenkaan mistä Halima saa nykyiset pahisvibansa esim. justyn avauviestiin liittyen. Voisitko Halima yrittää kuitenkin avata tätä tarkemmin?

No sillä saattoi olla jotain tekemistä sen kanssa, että musta tuntui että justy ensin antaa mulle hyvispisteitä täysin turhasta asiasta ja sitten on kuitenkin lähes kaikesta eri mieltä mun kanssa.


Ei ole tarkoitus olla kanssasi kaikesta eri mieltä, lähinnä mua kiinnostaa kuulla miten vastaat kysymyksiin ja perustelet tekojasi. Ja se että joku saa hyvispisteistä aiheesta x ei tietysti tarkoita ettei asia y saman pelaajan puheissa voisi herättää epäilyksiä.

Varmaan olen kiinnittänyt peliisi huomiota senkin takia, että olet ollut aktiivisin pelaaja, jolloin pelistäsi herää helposti kysymyksiä.


Cameron kirjoitti:
Nego kirjoitti: Mulla alko hälytyskellot soimaan, koska se reaktio oli aika vahva, enkä ymmärrä tätä lausetta ollenkaan: "Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?"

Jos äänestää jotakuta, minusta äänellä pitää olla joku syy. Joko äänestää omasta mielestä pahismaisinta pelaajaa tai haluaa nähdä miten pelaaja reagoi saamaansa ääneen. Jos ääntä vaihtelee ääntä eri pelaajille ilman että äänestetty pelaaja edes ehtii reagoida saamaansa ääneen, ääni on turha. Toki ymmärrän että olet varmaan tyytyväinen että ääni lähti sinulta ilman että sinun tarvitsi tehdä yhtään mitään?


Itse yleensä yritän aina äänestää pelaajaa, jonka haluaisin lynkata jos päivä päättyisi juuri sillä hetkellä. Ymmärrän siis hyvin että Halima äänestää minua vaikka Nego ei olekaan reagoinut, jos Halima uskoo että olen todennäköisemmin pahis kuin Nego. En vain oikein vielä ymmärrä Haliman antamia perusteluja hänen äänelleen.

Peliteknistä säätöä peliteknisestä säädöstä. Toisaalta myös omien epäilyjen määrä on kasvanut. Arvosana B

justy kirjoitti:
Nego kirjoitti:Oon aika eri mieltä sun kanssas Cameronin reaktiosta, mut toisaalta sulla on metatietoa siitä. Mulla alko hälytyskellot soimaan, koska se reaktio oli aika vahva, enkä ymmärrä tätä lausetta ollenkaan: "Miksi ääni pitää olla koko ajan jollakulla?"



Mikä tekee einarista epäilyttävämmän kuin Cameron? Toinen sekoili siinä ketä Halima äänesti, toinen soittaa hälytyskellojasi kommentillaan. Pystytkö vertailemaan fiiliksiäsi näiden kahden pelaajan välillä?

Lisäkysymys, mutta jonka esittäminen osoittaa kohtuullista omistautumista peliin. Itse en olisi keksinyt. B

justy kirjoitti:
Nego kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Ariel kirjoitti:Ei. Ainakaan vielä siinä kohtaa. Eikä se ees ollu kysymys. (Ja mun kone hajos, enkä mä jaksa kirjottaa puhelimella kovinkaan paljon)

Haha, tämän viestin ei voi ihan hirveästi edistävän peliä, mutta mulle tuli tästäkin jonkinlainen hyvisfiilis. Kuvittelisin että pahis yrittäisi vastata jotenkin sulavammin. Tämä töksähtelevyys jostain syystä nosti mulle hymyn kasvoille ja tuntuu aidon hyvismäiseltä. Mutta Ariel: luuletko että saat koneen korjattua jossain vaiheessa, jotta pystyt osallistumaan peliin kunnolla?

Ok. Musta toi riippuu ihan siitä, miten Ariel kirjoittaa yleensä tai käyttäytyy paineen alla. En siis ilman metatietoa ainakaan lähtis kutsumaan Arielia hyvikseks vain ton viestin perusteella.


Samat johtopäätökset kuin Negolla, en osaa tulkita Arielin viestiä suuntaan tai toiseen. Toki se on rohkea siinä mielessä ettei se selittele mitään.

Mutta Nego, miksi tulkitsit Tetran viestin pelin alussa hyvismäiseksi? Miten metan puute Tetrasta eroaa metan puutteesta Arielista? Tai mikä viesteissä eroaa ratkaisevasti?[/quote]
Ensimmäistä kappaletta voisi kutsua tyhjän nyhtämiseksi tyhjästä. Se on kuitenkin hyvä johdatus seuraavan kappaleen kysymykselle, joka yhdistää nokkelasti Negon (Haliman) aiemman kommentin Tetradynamiasta Ariel kommenttiin. Se ei ole mitenkään luonnollinen jatke aiemmalle keskustelulle, vaan sen esittäminen on vaatinut oma-aloitteista kekseliäisyyttä. Arvosana C

justy kirjoitti:
einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Halima sai vähän kyläläispisteitä vapaamuurareiden selittämisestä. Pahis olisi voinut hyvin odottaa ja katsoa jos vapaamuurari vahingossa paljastaa itsensä. Pisteitä ei tule paljon, koska haliman tuntevat hyvikset saattaisivat epäillä häntä jos hän ei olisi auttanut vapaamuurareita heti ekassa viestissään.

Vähän tikusta revittyä asiaa. Mun mielestä vapaamuurareiden selittäminen ja pelitekninen keskustelu heti alkuun on yksinkertaisesti vain helppo tapa aloittaa, oli sitten hyvis tai pahis.
Muutenkin justy jakelee ekassa viestissään lähinnä auliisti hyvisviboja, mikä on pahikselle toki helpompaa kuin pahisvibojen antaminen, kun tietää ketkä ovat hyviksiä, eikä halua jakaa pahistovereilleen pahisvibaa. Aika turvallinen aloitus siis siinä mielessä. Justy tosin heitti heti ekassa viestissään rohkeasti äänen, mutta sekin aika kepoinen herättelyääni(?) Arielille. Ekan viestinsä jälkeen justy on kyllä heitellyt myös epäilyjä, mutta edelleen saan jotenkin pahismaista vibaa hänestä.


Olen huomannut että hyvispisteiden antaminen on minulle helpompaa kuin pahispisteiden ihan roolista riippumatta. Varsinkin alkupelistä, kun pahistenkin on vielä helpompaa tehdä hyvismäisiä juttuja. Mutta olen sinällään samaa mieltä siitä, että aloitukseni on turvallinen.

Itse asiassa yksi syy jonka takia minun on vaikea nähdä Halimaa pahiksena on se, että hän on tehnyt aktiivisella äänestyksellään ja äänien mutuperusteluilla elämänsä aika hankalaksi. Haluaisiko pahis vetää puoleensa noin paljon huomiota? Ehkä, etenkin jos Haliman innokkuus päästä pelaamaan ylitti taktisen ajattelun.


Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Noin muuten Haliman peli ei ole heilauttanut minua suuntaan tai toiseen, tosin hänen haluttomuutensa vastata kysymyksiini ihmetyttää. En osaa sanoa kertooko se mitään hänen roolistaan, voihan häntä vaikkapa ärsyttää kysymykseni.

Mikä haluttomuus? Oonko mä missannut jonkun kysymyksen?


Mielestäni et ole vastannut tähän:

justy kirjoitti:
Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Millä tavalla Tetradynamian viesti mielestäsi pisti peliä käyntiin? Edistikö uhon dissaaminen jotenkin pahisten löytämistä? Olen samaa mieltä Zeyn kanssa siitä ettei Tetradynamian viesti ollut mitenkään erityisen kyläläisyyttä huokuva.

Sillä tavalla, että Tetra oli ensimmäinen pelaaja joka oikeasti kommentoi toista pelaajaa kriittiseen sävyyn. Eihän se nyt tietenkään mitään merkkaa, mutta jostain on aloitettava, ja koin että se edisti peliä.


Mutta eihän Tetran kriittisyys ollut millään tavalla pahisten kiinnijääntiin tähtäväävää. Olisiko hän ansainnut samat hyvisvibat kriittisellä kommentilla Meizin avatarista? Ymmärrän että kriittisyys on tärkeää, mutta mielestäni palkitsit ihan vääränlaista kriittisyyttä. Se saa epäilemään motiivejasi Tetran hyvislukemisen taustalla.


Et myöskään vastannut kysymykseeni siitä, että miksi näet ristiriidan kun kyseenalaistan perusteesi hyvisvibojen jakamiseen vaikka itse jaan hyvisviboja? Etkö hyväksy perustelujani, vai pitäisikö minun hyväksyä perustelusi ("Tetran kriittisyys edisti peliä") kysymättä sen tarkempaa selitystä?

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Mutta sinä et kuitenkaan ole osannut/suostunut perustelemaan omia vibojasi, minkä takia olen sinulta niistä kysellyt.

Mielestäni olen perustellut kaikki vibat, joista on kyselty, ja tuosta listastani olen perustellut kaksi ylintä ja kaksi alinta. Loput ovat todella huteralla pohjalla, mutta jos kysytään niin voin mä niistäkin jotain avata.


Laitoin tuohon yläpuolelle uudestaan kyselyni Tetra-vibojen perusteista. Ariel-viboista minulla ei ole sen kummempaa kysyttävää, kun se tuntuu niin vahvasti metaan pohjaavalta.


Justyn tarve selitellä omia hyvisvibojaan einarille on epäilyttävää. Samalla kuitenkin einarin johtopäätös justyn alkupelin turvallisuudesta hyväksytään. Näennäistä sovittelun makua, tarjoamatta toiselle osapuolelle kuitenkaan vastalahjaa.
Viesti on epäilyttävä, muttei se tee siitä varsinaisesti näennäisaktiivista. Vastauspyyntöjen inttämisen sen sijaan on helppoa viestintäytettä. Arvosana B

justy kirjoitti:
jiikare kirjoitti:Tuntuu että aktiiviksemmat koittaa saada nyt käännytettyä huomiota nyt meihin seurailijoihin(?). Itseni ainakin sellaiseksi tällä hetkellä lasken niinkuin ensimmäisessä viestissänikin mainitsin. Toki voipi olla, että halima ja meiz koittaa vain saada meitä sitten kirjoittelemaan enemmän :)

Zey ja einari tuossa avasivatkin jo paljon omia epäilyjäni mitä itse en osannut lähtä kyseenalaistamaan. Tästä syystä saan heistä hyvisvibaa jonninverran. Tosin täysin hiljaisten ja kaltaisteni seurailijoiden kommentit kiinnostavat. Auttaisiko etenemään ++Blckter Katsotaan mitä sieltä tulee.


Olisiko sinulla jotain kysymyksiä joihin haluaisit seurailijoilta ja hiljaisilta kommentteja? Tai jotain aiheita? Joskus se että kysyy kysymyksen auttaa aktivoimaan toisen vastaamaan.

Summaisitko vielä omin sanoin, mikä Blckterissa epäilyttää?

Aiheellisia ja hyviä kysymyksiä jotka nousevat mieleen roolista riippumatta. B

Nyt kyllästyn. Symppaan kyllä yhä alkuperäistä huomiotani, että justyn viesteistä jää päällimmäisenä mieleen tarttuminen helppoihin puheenaiheisiin. Mutta voiko enempää vaatiakaan? Eihän kukaan nyt voi kirjoittaa kahtena ensimmäisenä pelipäivänä 30 viestiä, joissa kaikissa esittää täysin uuden teorian pahiksista. Ei voi sanoa että justy kirjoittaisi paljon helppoja, reaktiivisia viestejä päästäkseen helpolla, sillä helpolla ei tässä olla todellakaan päästy. Vaikka pahisten nappaaminen tuntuu kyllä hukkuvan niiden alle, se ei tarkoita etteikö pohdintaa olisi - kaikkea muuta on vaan paljon.

--justy
juuh
Avatar
Tingle
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 04.06.2017 00:06:35
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja porkkana » 15.06.2017 20:37:01

Möyh, valitettavasti en ole kerinnyt osallitumaan peliin kunnolla tämän päivän aikana enkä tule oikein ehtimäänkään. En kyllä usko, että saadaan yhtä dramaattista iltaa heti perään kuin edeltävä ilta oli. :D

Tingle näyttää olevan tämän päivän lynkkauskohde. En näe Tinglen peliä suoraan pahismaisena kun en keksi miksi pahis pelaisi näin näkyvästi ja provosoivasti, mutta en kyllä lainkaan hyvismäisenäkään. :D Ainakin hyvikselle hyvin omituinen taktiikka yrittää saada selville, ketä pahikset ovat. Otit nyt äänen pois justyltä, ketä siis epäilet eniten tällä hetkellä?

Tingle kirjoitti:++Mursumus, kuinka kehtaat äänestää Cameronia pahiksen sijasta? Tälläisestä käytöksestä ansaitset potkut!

Miksi juuri Mursumus kun Cameronia oli äänestämässä moni muukin? Oliko jotain muuta syytä kuin vain tulla pelastamaan itsesi?

einari kirjoitti:Äänestyksen perusteella epäilyttävät Tingle, Meiz, Mursu ja Herkku - kolme viimeistä vähän isommalla varauksella.

Päädyt kuitenkin äänestämään Tingleä vaikka et epäile tätä yhtä paljoa kuin Meiziä, Mursua ja Herkkua?

Epäilyt Mursua kohtaan ovat hieman hälvenneet, mutta pidän ääneni siellä sillä tämä on mielestäni Tinglen kanssa epäilyttävin tällä hetkellä.
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 15.06.2017 21:09:00

Väliaikalaskenta

5 Tingle (Meiz, Cameron, Mursumus, einari, justy)
1 Mursumus (porkkana)
1 justy (Tingle)

Putoamassa on Tingle viiden äänen enemmistöllä.

Huomatkaa, että spoiler-tageihin merkittyjä ääniä ei oteta huomioon laskennassa!

Äänestyspakot
Anblick, Blckter, jiikare, justy

4. päivä päättyy perjantaina 16.6. kello 21:00.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Anblick » 15.06.2017 22:12:48

Tinglen peli on kyllä niin hämmentävää, etten pääse yli siitä. Ensin hän heittelee epäilyjä lukematta ketjua, sitten jatkaa melko lailla perustelematta epäilyjään ja lopulta mm. käy läpi justyn viestit arvostellen ne kolmiluokkaisella asteikollaan. Tänään hän on antanut kaksi ääntä ja vetänyt molemmat pois -- mulla tulee hitusen mieleen Haliman alkuvaiheen peli, mutta onhan Tingle vienyt sen ihan uusiin sfääreihin mitä tulee hämmentävyyteen. Halimahan osoittautui hyvikseksi ja on totta, ettei näin provosoiva pelitapa välttämättä ole otollisin pahikselle. Toisaalta mulla tulee väkisinkin mieleen, onko Tingle lukenut topaa ja päättänyt vetää ranttaliksi siinä toivossa, että hänen strategiaansa pidettäisiin liian provona pahikselle. Lisäksi Cameronilla on hyvä pointti siitä, että Zey vaikutti maalailevan Tinglestä hyvistä.

Tingle kirjoitti:Meiz
Keskittynyt etenkin alkupelissä hyvispisteiden jakamiseen, ja hyvikseksi kokemiensa pelaajien komppailuun. Liian sympaattinen hahmo epäiltäväksi. Sekoitin Zeyksi.

Hajurakoa pahiskaveri-Zeyhyn kun sanot sekoittaneesi toisen pelaajan häneen?

justy kirjoitti:Anblick epäilyttää hieman koska ei äänestänyt lainkaan. Toisaalta en ole ihan varma miksei hän olisi äänestänyt jiikaretta ja tehnyt tästä vaihtoehtoa. Ehkä Anblick ei käynyt ketjussa sen jälkeen kun Ariel äänesti jiikaretta eikä tajunnut tilaisuutta. Jos jiikare tai Anblick paljastuu pahikseksi, tässä on mielestäni hyvä syy epäillä että he molemmat ovat pahiksia.

En erityisemmin vastustanut Zeyn enkä Cameronin lynkkaamista, joten koska mulla ei ollut 11. päivänä aikaa lukea uusia viestejä, niin jätin sitten äänestämisenkin väliin. Kuten tänään jo mainitsin, olin aiemmin toiveikas, että jiikare aktivoituisi, enkä siksi halunnut olla laittamassa hänen päätään suoraan pölkylle. Mutta tänäänkään ei ole ollut kummempia merkkejä siitä, että jiikare alkaisi valaista ajatuksiaan meille -- hän kyllä heitti kommenttia, mutta perustelut jäivät uupumaan -- joten lynkkaus taitaisi olla ainut keino saada hänestä enemmän irti.

Päivä on jo aika lähellä päättymistään ja Tingle johtaa tilastoja aika ylivoimaisesti. Mun on pakko liittyä kuoroon:
++Tingle
koska 1) hän epäilyttää mua akuutisti eniten, 2) jiikareen äänestäminen ei hyvin todennäköisesti hetkauttaisi tilannetta suuntaan tai toiseen ja 3) mulla on äänestyspakko :D Yritän huomenna keretä paikalle ennen päivän päättymistä, vaikka työt ja sosiaalinen elämä vie harmilloisesti edelleen aikaa.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 16.06.2017 09:52:29

Tingle kirjoitti:Ääni minulle pelityyliin vedoten tuntuu oudolta, kun einari väittää muistavansa minut vanhastaan.

Joku muu taisi väittää muistavansa sun pelityylin vanhastaan, mä puhuin vaan sun tässä pelissä omaksumasta tyylistä. En varsinaisesti muista, onko se samanlainen kuin sun tyyli ennen.

porkkana kirjoitti:
einari kirjoitti:Äänestyksen perusteella epäilyttävät Tingle, Meiz, Mursu ja Herkku - kolme viimeistä vähän isommalla varauksella.

Päädyt kuitenkin äänestämään Tingleä vaikka et epäile tätä yhtä paljoa kuin Meiziä, Mursua ja Herkkua?

Eiku just nimenomaan epäilen noita kolmea viimeistä suuremmalla varauksella = ei niin suurella varmuudella. :D

(Onpas hankala laittaa quoteja kännykällä, toivottavasti onnistuin.)
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 16.06.2017 10:00:03

Täällä on kyllä nyt sellainen Tinglen massaus päällä, että mua alkaa vähän epäilyttää... Eilen, kun tapettiin pahis, oli jotain liikehdintää toiseenkin suuntaan, mutta nyt porukka on melko yksimielisesti äänestämässä Tinglen päätä pölkylle? Toisaalta eilinen äänestys on saanut aika paljon palstatilaa, joten mahdollista on, etteivät pahikset halua enää kerätä huomiota itseensä pelastamalla kaverin? Tingle on kyllä kummallisen pelityylinsä (>:D) vuoksi aika helppo kohde käyttää äänensä sen enempää pohdiskelematta.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 16.06.2017 10:08:10

einari kirjoitti:Täällä on kyllä nyt sellainen Tinglen massaus päällä, että mua alkaa vähän epäilyttää... Eilen, kun tapettiin pahis, oli jotain liikehdintää toiseenkin suuntaan, mutta nyt porukka on melko yksimielisesti äänestämässä Tinglen päätä pölkylle? Toisaalta eilinen äänestys on saanut aika paljon palstatilaa, joten mahdollista on, etteivät pahikset halua enää kerätä huomiota itseensä pelastamalla kaverin? Tingle on kyllä kummallisen pelityylinsä (>:D) vuoksi aika helppo kohde käyttää äänensä sen enempää pohdiskelematta.

Itse taas funtsin että mikäli Tingle on pahis, pahisten näkökulmasta katsottuna hän on jäänyt rysän päältä kiinni eilisillä äänillään. Vaikea kuvitella kenenkään pahiksen paljastavan omaa rooliaan tällaisella tilanteessa sillä, että alkaa puolustamaan tai ohjaamaan epäilyä vahvasti jonkun toisen suuntaan. Tinglen pohdinta pahiksista on myös ollut toistaiseksi todella kapealla sektorilla, klassista pahispelaamista missä ei haluta jättää jälkiä pahikseksi paljastumisen jälkeen. En ainakaan itse ole vielä saanut fiilistä että hän tosissaan pyrkisi etsimään pahiksia.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 16.06.2017 10:33:19

Meiz kirjoitti:
einari kirjoitti:Täällä on kyllä nyt sellainen Tinglen massaus päällä, että mua alkaa vähän epäilyttää... Eilen, kun tapettiin pahis, oli jotain liikehdintää toiseenkin suuntaan, mutta nyt porukka on melko yksimielisesti äänestämässä Tinglen päätä pölkylle? Toisaalta eilinen äänestys on saanut aika paljon palstatilaa, joten mahdollista on, etteivät pahikset halua enää kerätä huomiota itseensä pelastamalla kaverin? Tingle on kyllä kummallisen pelityylinsä (>:D) vuoksi aika helppo kohde käyttää äänensä sen enempää pohdiskelematta.

Itse taas funtsin että mikäli Tingle on pahis, pahisten näkökulmasta katsottuna hän on jäänyt rysän päältä kiinni eilisillä äänillään. Vaikea kuvitella kenenkään pahiksen paljastavan omaa rooliaan tällaisella tilanteessa sillä, että alkaa puolustamaan tai ohjaamaan epäilyä vahvasti jonkun toisen suuntaan. Tinglen pohdinta pahiksista on myös ollut toistaiseksi todella kapealla sektorilla, klassista pahispelaamista missä ei haluta jättää jälkiä pahikseksi paljastumisen jälkeen. En ainakaan itse ole vielä saanut fiilistä että hän tosissaan pyrkisi etsimään pahiksia.


Oma mielipiteeni vaihtelee näiden kahden näkökulman välillä. Vähän huolettaa se, että jos Tingle on hyvis, tämä 4. päivä tuottaa meille hyvin vähän jos ollenkaan tietoa pahiksista - heidän ei ole tarvinnut tehdä mitään tai sitten ovat voineet mennä massan mukana. Tällä hetkellä seitsemän pelaajaa on ylipäänsä äänestänyt.

Lueskelin noita Zeyn viestejä läpi, mutta en oikein löytänyt niistä kauheasti tarttumapintaa. Tässä viestissä Zey pohtii Tinglen historiaa foorumilla:

Zey kirjoitti:Lenune->Tingle
Ihan ensiksi mennään vähän offtopickin puolelle. Ootko Tingle pelannut edellisessä kylässä, mahdollisesti Totodile avana? Häiritsee vain, kun nimi tuntuu niin tutulta, mut voi olla et se oli vain joku vähän samantyylisen nimen omistanut, johon sekoitan.


Jos Tingle on pahis, tällainen asia varmaan tulisi kysyttyä pahisten omassa chatissa? Toissaalta Zey tekee tämän listauksensa siinä vaiheessa päivää kun hän todennäköisesti jo valmistautuu lynkatuksi tulemiseen, joten tämä voi hyvin olla vain hämäystä.

Tinglen pelityyli tuntuu todella masokistiseltä tavalta pelata pahiksena, jos vaihtoehtona on aloittaa varovaisesti ja rauhallisesti. Tuntuu että Tinglen metan tunteminen hyödyttäisi todella paljon hänen pelinsä tulkinnassa. @Tingle, oletko pelannut tällä foorumilla aiemmin? Osaatko nimetä pelin mihin osallistuit? Kävisin mielelläni vähän lueskelemassa miltä pelisi on aiemmin näyttänyt.


Tällä hetkellä ääniä on Tinglen lisäksi minulla ja Mursumuksella. Mursumuksesta olen saanut hyviä viboja 2. päivästä lähtien, kun hän puolusti omaa ääntänsä. Kuitenkin hänen äänensä Cameronille on potentiaalinen ehdokas Zeyn pelastusääneksi. Mursumus perusteli ääntään sillä, että hän halusi vaikuttaa lynkkauksen lopputulokseen. Tämä on hyvä perustelu, mutta tuli ehkä hiukan aikaisin - päivän päättymiseen oli kuitenkin vielä 18 tuntia.

Mursumusta enemmän minua kuitenkin epäilyttää Ariel. Hänen äänensä Zeylle tulee tilanteessa, jossa Zeytä on pakko äänestää, koska mllna on jo haastanut Zeyn vapaamuurariuden. Äänestäminen viittaa myös siihen että Ariel on seurannut peliä, mutta silti hänellä ei ole ollut mitään kommenttia Cameronin tai Zeyn suhteen, vaikka nämä kaksi ovat jo jonkin aikaa olleet vaihtoehdot. Pahis joka yrittää pysytellä sivussa, mutta päättää lopuksi kuitenkin äänestää pahiskaveriaan kaupunkilaispisteiden toivossa?

@Ariel: Miksi et äänestänyt aiemmin Zeytä tai Cameronia?

Arielin äänestysviesti löytyy täältä. Sinänsä ihan asialliset perustelut äänestää jiikaretta. Kuitenkin minua epäilyttää se, että Arielin epäilyt ovat pyörineet Blckterin ja jiikareen ympärillä - nämä ovat kuitenkin varsin helppoja kohteita pahikselle epäillä, koska kumpikin on ilmeisesti aloittelija.

Yllä linkatun äänestysviestin lopussa Ariel myös puolustaa Zeytä kyseenalaistamalla Meizin motiivit äänestää Zeytä:

Ariel kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Elättelin vielä toiveita siitä että hyvis-zey olisi vain jumissa epäilyksissään hyvis-Halimaa kohtaan. Nyt viimeisimmän Zeyn viestin jälkeen alkaa jo kaduttamaan tämä :D

Eli Zey on epäilyttävämpi, koska se epäili sua?


Mielestäni Ariel on pelannut enemmän pahismaisen varovaista peliä kuin Tingle, joka on pelannut todella räväkästi. Siksi haluankin rikkoa vähän tätä Tinglen äänestyshegemoniaa, ja tarjota Arielin vaihtoehdoksi.

--Tingle
++Ariel

Toivonkin keskustelun aikaansaamiseksi, että Tinglen äänestäjät ottavat kantaa Arieliin (ja Mursumukseen ja minuun) ja perustelevat miksi Tingle on paras vaihtoehto.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 16.06.2017 11:09:09

Minulle Ariel on lähes samalla viivalla Tinglen kanssa (pohdinnat viestissä viewtopic.php?f=9&t=377&start=330#p5898). Ääni jiikarelle menee sen verran hyvissä ajoin, että näen tämän vain hieman hienovaraisempana tapana pelastaa Zeytä tarjoamalla muita vaihtoehtoja lynkkaukseen. Kuten mainitsitkin, Arielinkin epäilyt ovat olleet todella kapealla sektorilla, eikä hän ottanut ollenkaan kantaa Zeyn ja Cameronin väliseen äänestykseen, minkä koen hyvinkin pahismaiseksi.

Zeyn kommentti Tinglen foorumihistoriasta on mielestäni täysin neutraali eikä kerro minulle Tinglen roolista mitään. Monesti nähnyt vastaavaa keskustelua pahistenkin välillä pelitopicissa.

Oletan että Tinglen pelityyli on samansävynen sekä hyviksenä että pahiksena. Itse tyylissä ei niinkään ole vikaa (ja mielikuva Tingle-peikosta yhdistettynä hänen viesteihin jaksaa hymyilyttää :D), en vain löydä itse äänien takaa hyvis-motivaatiota. En yksinkertaisesti koe että hänen epämääräinen syytös sinulle ja sen peruminen, sekä Mursumusin äänestys todella yksinkertaisella logiikalla on aitoa pahisten metsästystä. Tinglen suora vaikutus Zeyn pelastamiseen Cameronin äänestämisellä on todella suuri ja tämä seikka ajaa minut äänestämään häntä yli Arielin. Mutta näin muuten, Arielista on ollut melko vähän puhetta topicissa joten mielipiteitä hänestä olisi kiva kuulla muiltakin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 16.06.2017 11:37:14

Minulla taas on ongelma Tinglen tyylin kanssa. Tai siis tuo tyyli tekee hänen lukemisestaan hirveän vaikeaa, kun tuntuu etten erota milloin Tingle tarkoittaa mitä sanoo ja milloin hän vain pitää hauskaa.

Kuitenkin Tingle on aktiivinen joten mieluusti katsoisin mitä hän tekee 5. päivänä. Ariel puolestaan tuntuu osallistuvan minimaalisesti (tosin kun hän osallistuu, viesteissä on paljon sisältöä), joten pelkään hänen olevan turvassa varjoissa. Blckter, jiikare ja Herkkuoone ovat näissä samoissa varjoissa, mutta esim. Blckter ja jiikare ovat saaneet paljon enemmän huomiota - mm. Zeyn toimesta. Joten mieluusti katsoisin mitä jauhoja Arielin pussista löytyy.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 16.06.2017 11:44:24

Meiz kirjoitti:Oletan että Tinglen pelityyli on samansävynen sekä hyviksenä että pahiksena. Itse tyylissä ei niinkään ole vikaa (ja mielikuva Tingle-peikosta yhdistettynä hänen viesteihin jaksaa hymyilyttää :D), en vain löydä itse äänien takaa hyvis-motivaatiota. En yksinkertaisesti koe että hänen epämääräinen syytös sinulle ja sen peruminen, sekä Mursumusin äänestys todella yksinkertaisella logiikalla on aitoa pahisten metsästystä. Tinglen suora vaikutus Zeyn pelastamiseen Cameronin äänestämisellä on todella suuri ja tämä seikka ajaa minut äänestämään häntä yli Arielin. Mutta näin muuten, Arielista on ollut melko vähän puhetta topicissa joten mielipiteitä hänestä olisi kiva kuulla muiltakin.


Tinglen Mursumus-äänen perustelut vaikuttivat (itseironiselta) vitsiltä. Hänen perustelunsa äänestää minua tuntuivat vahvasti liioitelluilta. Kysymys minusta kuuluukin, miksi pahis toimisi näin? Strategisesti ei todellakaan kannata heitellä paljon puolivillaisesti perusteltuja ääniä, koska ne kiinnittävät huomiota. Ja jos puolivillaisesti perusteltujen äänien heittely on osa Tinglen pelityyliä, sittenkään se ei kerro hänen puolestaan.

Tuosta Cameronin äänestämisestä olet kyllä oikeassa, se on mielestäni hyvä syy äänestää Tingleä. Toisaalta, jos Cameron olisi lynkattu, äänestäisimme tänään todennäköisesti Herkkuoonea tai einaria heikosti perustellusta Zey-äänestä. Jos nämä kaikki eivät ole pahiksia, puolivillaisesti heitetyt äänet voivat tulla myös kyläläisiltä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 16.06.2017 12:02:55

Edellisessä viestissäni piti lukea "jos Cameron olisi lynkattu ja hän olisi paljastunut pahikseksi,..."
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 16.06.2017 12:08:16

Toiselta kantilta katsottuna Ariel ei ole ollut tänään putoamisvaarasssa ja hänen aika puolustautumiseen nyt jäisi aika minimiin (toki toivon että hän olisi osallistunut äänitilanteesta huolimatta). Mutta itse mielummin antaisin hänelle aikaa koko seuraavan pelipäivän yrittää vakuuttaa itsensä hyvikseksi. Tinglellä tämä mahdollisuus on tänään ollut eikä hän ole ainakaan minua vakuuttanut millään tasolla. Toistan vähän itseäni, mutta Tinglen epäilyttävyyteen vaikuttaa myös hänen avausviestinsä, jossa epäilen kohteeksi joutuneen 3 hyvistä (justy, mllna, porkkana). Tämä on kuitenkin aikaa jossa Zey oli jo kerännyt päivän ensimmäisen äänen itselleen porkkanalta, eli huomion ohjaaminen pois Zeystä alkoi jo hyvissä ajoin.

Todettakoon että olen aikoja sitten lakannut miettimästä miksi pahis pelaisi esimerkiksi Tinglen huomioherättävään tyyliin. Ehkäpä hän pahiksena totesi tilanteen toivottomaksi ja päätti pitää hauskaa? Ehkä hän toivoo herättävänsä hyvisvibaa tyylillään, koska miksi tosiaan pahis kerjäisi huomiota. Niin kauan kun en koe hänen aidosti jahtaavan pahiksia, en myöskään koe vahvaa syytä äänestää muita yli hänen.

Esimerkki einarista on vähän huono, mielestäni hän oli epäillyt Zeytä ja aiempina päivinä, eli näen hyvikselle motivaation ääneen vaikkei perusteluita kertaisikaan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Tingle » 16.06.2017 14:23:10

porkkana kirjoitti:En kyllä usko, että saadaan yhtä dramaattista iltaa heti perään kuin edeltävä ilta oli. :D

Ollaanpas sitä tietäväisiä. Olet tainnut lukea roolikorttini?

justy kirjoitti:Tinglen pelityyli tuntuu todella masokistiseltä tavalta pelata pahiksena, jos vaihtoehtona on aloittaa varovaisesti ja rauhallisesti. Tuntuu että Tinglen metan tunteminen hyödyttäisi todella paljon hänen pelinsä tulkinnassa. @Tingle, oletko pelannut tällä foorumilla aiemmin? Osaatko nimetä pelin mihin osallistuit? Kävisin mielelläni vähän lueskelemassa miltä pelisi on aiemmin näyttänyt.

Niitä kylä kolmosen pelejä ei enää ole R.I.P. vaan sitten. Täältä löytyy 10 vuotta vanhoja pelejäni.

Toivoit, että pelaajat tekisivät itse itsestään varmoja hyviksiä. Eivät mene lynkyt hukkaan. Tässä minä olen ;)

Mulla ei tällä hetkellä toden totta ole erityisen hyvää kuvaa pahiksista. --justy ++Mursumus, jonka outo pahisäänestyskysymys tuntuu alibihakuiselta. Ääni Cameronille oli selvä pelastusyritys >:(
juuh
Avatar
Tingle
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 04.06.2017 00:06:35
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Tingle » 16.06.2017 14:31:34

Kaksi ensimmäistä yötappojen kohdetta olivat aktiivisia pelaajia. Tämä viittaisi siihen, että pahikset ovat enemmän nukkuvien puolella. Näin heidän on helpompi sulautua varjoihinsa. Toisaalta tälläistä tapaa tappaa vähemmän aktiivisia jos on itse aktiivinen pelaaja ja toisinpäin ei tiettävästi tee kukaan muu kuin minä, joten päätelmällä ei ole mitään arvoa. Sen kumoaa oikeastaan jo se, että Zey oli pahis, eikä neljä pelaajaa voi oikein kaikki olla hiljaisia.
juuh
Avatar
Tingle
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 04.06.2017 00:06:35
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Tingle » 16.06.2017 15:03:18

Toisaalta, vaikka jostain syystä selviäisin tänään, seuraavana päivänä olisin ehkä taas ykköspuheenaihe. Tämä päivä on mennyt aika easymodella kaikkien kannalta, joten oletettavasti sama meno vain jatkuisi eikä peli etenisi. Siinä tapauksessa minut olisi parasta tappaa mahdollisimman pian.
juuh
Avatar
Tingle
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 04.06.2017 00:06:35
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Cameron » 16.06.2017 16:43:14

Samaa mieltä siitä, että Tingle on helppo kohde. Jos ei äänestetä sitä niin sitten Anblick mun mielestä. Tingle on musta kuitenkin myös muuten epäilyttävä, joten mielellään sen kortit kattoisin. Ja samaa mieltä Meizin kanssa että vois olla pahiksilta aika hasardia lähtä pelastaan Tingleä kun eilen oli jo melkonen säpinä ja Tingle on yleisen käsityksen mukaan melko selvä pahis. Meillä on ihan hirveä hässäkkä töissä niin en ehdi kunnolla seuraan.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Tingle » 16.06.2017 16:58:51

Se on kyllä totta, että jos olisin pahis, muut pahikset eivät pelastaisi minua, koska olen varma hyvis.
juuh
Avatar
Tingle
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 04.06.2017 00:06:35
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Violet » 16.06.2017 17:18:14

Auringon paiste on yllättävän voimakasta tänä kesäisenä päivänä. Valitettavasti säätila ei vastaa tunnetilaasi, kun pohdit syyllisiä viattomien käpylehmien kohtaloihin.

Väliaikalaskenta

5 Tingle (Meiz, Cameron, Mursumus, einari, Anblick)
2 Mursumus (porkkana, Tinge)
1 Ariel (justy)

Putoamassa on aiia edelleen Tingle viidellä äänellä.

Äänestyspakot
Anblick, Blckter, jiikare, justy

2 pelaajaa on siis putoamassa epäaktiivisuuteen.

4. päivä päättyy tänään perjantaina 16.6. kello 21:00.

// Juttua korjattu, Anblick on pakkonsa hoitanut
Viimeksi muokannut Violet päivämäärä 16.06.2017 19:35:01, muokattu yhteensä 2 kertaa
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 16.06.2017 17:24:13

--Ariel
++Mursumus

Katsotaan mitä tapahtuu. En halua että kukaan pääsee äänestämään Tingleä sanoen tämän olevan ainoa vaihtoehto, tai jättämään äänestämättä koska tulos on selvä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Anblick » 16.06.2017 19:32:42

Haluaisin vaan kommentoida, että mähän olen äänestyspakkoni hoitanut, toisin kuin listassa lukee :> Väliaikalaskentaan mut on kyllä merkattu, siitä mulla ei ole mitään nokan koputtamista.

Justylta on nyt tullut hyviä perusteluita Arielia vastaan, mutta toisaalta hänellä ei ainakaan enää olisi juuri aikaa puolustautua. Jos hän ei huomennakaan avaa sanaista arkkuaan, tilanne on jo toinen ja voisin kuvitella äänestäväni häntä, toki riippuen päivä- ja yötapoista ja niiden tuomasta infosta. Toistaiseksi pidän kuitenkin ääneni Tinglellä, jota edelleen pidän tällä hetkellä epäilyttävimpänä.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Tingle » 16.06.2017 19:43:32

R.I.P. vaan sitten. Minä lähden nyt käpylehmien maahan. Mutta älkää hätäilkö sillä suurine viisauksineni elän aina sydämissänne.

Bingolista: porkkana, Anblick, Mursumus
juuh
Avatar
Tingle
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 04.06.2017 00:06:35
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Mursumus » 16.06.2017 19:46:57

Foorumissa on tällä hetkellä monta vierailijaa. Jos et ole vielä äänestänyt, kiirehdi. Jos päivä päättyy näin ja Tingle on hyvis, hyvikset eivät ole saaneet lähestulkoon mitään infoa ja pahikset saa siten helpon yötapon.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa

cron