"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

ViestiKirjoittaja Violet » 28.05.2017 10:27:36

Pieni peruspeli

PJ: Violet
APJ: Jinmuru/Halima
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: X
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: Jitachi

Olipa kerran hiljainen kylä, joka oli hiljalleen katoamassa maailmankartalta. Nuoriso kylästä kun oli siirtynyt läheisiin metropoleihin, mitä kyläläiset eivät ymmärtäneet. Mitä kaupungeissa on, mitä kylässä ei, lukuun ottamatta ympärivuorokautista yöelämää, yliopistoja sekä vapaata ilmapiiriä ilman kyylääviä naapureita? Onhan kylässä sentään käpylehiä, ja näkyradiokin saatiin kunnantalolle, tosin se on mustavalkoinen ja neuvostoajalta. Nykyajan nuorisolle ei sitten kelpaa mikään.

Kylä kuitenkin palasi maailmankartalle hetkeksi, kun paikallinen käpylehmänväkertäjälahjakkuus pääsi suuriin kisoihin mukaan. Kyläläiset innostuivat, ja alkoivat itsekin kehittämään taitojaan, seuraavat kisat kirkkaina mielessä. Kaikki rakensivat käpylehmiään innokkaammin kuin koskaan. Nöyrinä taiteensa edessä, kyläläiset asettivat suurimmat ja kauneimmat käpylehmänsä pihoillensa näytille. Tämä jatkui, kunnes eräänä yönä katkeruus ja kateus kylän tyynen pinnan alla johti suuren, jouluvaloin koristellun käpyehmän tuhoutumiseen yön aikana. Inhimillinen pelko oman käpylehmän tuhoutumisesta täytti kyläläisten sydämet - sabotöörit on saatava kiinni hinnalla millä hyvänsä!

Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Lisää tietoa varanimenpuuttumismenettelyistä löytyy varanimenpuuttumismenettely -topickista - muokattava aina erikseen ko. peliin sopivaksi.

PJ:n omien menojen vuoksi päiviä tai öitä saatetaan pidentää. Tästä ilmoitetaan aina etukäteen.

Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.

Hahmot:

Hyvät:

2 vapaamuuraria, jotka tuntevattoisensa, ja voivat keskustella keskenään peliketjun ulkopuolella. Vapaamuurarit voittavat, kun kaikki pahikset ovat poissa pelistä.

13 tavallista kyläläistä nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Kyläläisten tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.

Pahat:

4 pahista, jotka tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmistö kylässä.


Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.

Mukana:

Zey 3.päivä
Meiz 7.yö
Halima 2.yö
Nego 1. päivä
Jeku 2.päivä
Ariel 6. päivä
Blckter -> Jeku
justy
Mursumus 6. yö
Lenune -> Tingle 4. päivä
porkkana 5. yö
Cameron 4. yö
einari
Vampire 1.yö
dzinni -> Ares 7.päivä
Tetradynamia -> Herkkuoone -> Vampire
jiikare
mllna 3.yö
Anblick 5.päivä

Ilmoittautuneet varapelaajat:

Herkkuoone
Tingle
Jeku

Jos rooliviestissäsi oli epäselvyyksiä tai et ole sellaista saanut, ota yhteyttä minuun tai apuPJ Jinmuruun.
Viimeksi muokannut Violet päivämäärä 17.06.2017 20:19:05, muokattu yhteensä 9 kertaa
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli

ViestiKirjoittaja Violet » 28.05.2017 10:47:27

1. Aamu

Kylän saama maailmanlaajuinen julkisuus oli saanut monet palaamaan juurilleen. Jokaisesta maailman kolkasta, tai vähintäänkin joka toisesta naapurikylästä, saapui entisiä asukkaita muistelemaan wanhoja hyviä aikoja sekä hiomaan taitojaan käpylehmienväkerryksen jalossa taidossa. Järkytys olikin suuri, kun nostalgisen muistelun keskeytti pelonsekainen kauhunhuuto naapurustosta. Taas yksi käpylehmä oli mennyt, tällä kertaa marenkikuorrutteinen ja ananaskirsikoilla koristeltu. Kyseisen käpylehmän rakentaja näytti murenevan silmissä, hän kyynelehtien romahti polvilleen. Koet sydämessäsi pistoksen tajutessasi, että se voisit olla aivan yhtä hyvin sinä. Jotakin on tehtävä, sillä sinulla on kirjaimellisesti oma (käpy)lehmä ojassa.

Kuolleet:

Äänestyspakot:


Poissaolot:

Violet 29.5. - 2.6.

Päivä 1 alkaa nyt, ja päättyy 21:00 torstaina 1.6.. Poissaoloni aikana peliä johtaa varaPJ Jinmuru, eli pahikset muistavat lähettää myös hänelle yönimet.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 28.05.2017 10:54:43

Jee se alkoi. Johan tätä ehdittiinkin odotella. :) Vaan hyvä tietysti että odoteltiin, kun nyt saatiin aika iso tästä pikku pelistä!

Tässä pelissä on aika paljon uusia. Jos on jotain epäselvää niin kyselkää vaan, vaikka onneksi tämä on aika yksinkertainen peli rooliensa suhteen. Vapaamuurarit tuli pahisten ja tavishyvisten lisäksi, mutta sehän on aika yksinkertainen rooli. Ainut mitä voisin sanoa vapaamuurareista on, että pysytelkää piilossa niin pitkään kuin mahdollista. Sitten jos jompikumpi vapareista on vaarassa lynkkautua, kannattaa tietysti tulla kertomaan vapariudestaan, mutta ensin kannattaa yrittää selvitä paljastumatta.

Toivottavasti tästä tulee kiva ja aktiivinen peli!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 28.05.2017 11:16:48

Näpit irti lehmästäni tai en todellakaan vastaa seuraamuksista!
Kuva
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 28.05.2017 11:18:41

Hee hieno käpylehmä Meiz! Mahtavat nuo viikset :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Cameron » 28.05.2017 11:39:26

:'D Meiz!
Huippua päästä alotteleen peli pitkästä aikaa!
Hei vaan kaikki vanhat ja uudet :) Oon tämän päivän menossa ja huomisen töissä mutta pyrin silti aina välillä käymään täällä että en heti alussa tipahda kärryiltä :D
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 28.05.2017 11:57:41

Hieno tuo Meizin käpylehmä, viiksineen :)
Yritän viimeisten koulukiireiden ohella olla aktiivinen, jännää nähdä kuinka mun käy täällä juonarien maailmassa. :D
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 28.05.2017 12:07:53

Kyllä en tykkää tuosta Meizin uhoamisesta, vaikka lehmä toki komea onkin, mutta katsellaan.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 28.05.2017 12:24:58

Jeku kirjoitti:jännää nähdä kuinka mun käy täällä juonarien maailmassa. :D

Sähän oot pelannu aiemminkin.
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 28.05.2017 12:31:07

Ariel kirjoitti:
Jeku kirjoitti:jännää nähdä kuinka mun käy täällä juonarien maailmassa. :D

Sähän oot pelannu aiemminkin.

Joo, sorry, olisi pitänyt sanoa "kuinka minun käy Kylä-juonareissa"
kun en tiiä velä eroavatko Kylän ja Finin juonarit toisistaan, mutta enivei.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Nego » 28.05.2017 13:12:01

Oletan, että vapaamuurarit ovat kuin englanninkielisten pelien masonit.

Terve vaan kaikille! Tää on tosiaan ensimmäinen pelini rakkaalla kotimaisella, mutta englanniksi olen pelannut niin paljon, etten pysy laskuissa.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 28.05.2017 13:14:55

Mun piti ottaa rennosti, mutta enhän mä osaa. Ja yllättyneitä ovat: "..."

Pelihän on lähtenyt ihan kivasti käyntiin kun on ollut vasta pari tuntia auki, mutta mä haluaisin lisää puhetta. :D Sanaista arkkuaan eivät vielä ole avanneet:
Zey
Blckter
justy
Mursumus
Lenune
porkkana
einari
Vampire
dzinni
jiikare
mllna
Anblick

Jos olette paikalla niin tulkaa edes sanomaan hei. Ei sen ekan viestin tarvitse kummoinen olla, kunhan tiedetään että olette olemassa ja huomanneet pelin alkaneen. :)

Tetradynamia kirjoitti:Kyllä en tykkää tuosta Meizin uhoamisesta, vaikka lehmä toki komea onkin, mutta katsellaan.

Tästä tuli pelin eka hyvisviba. Toki Tetra voisi olla tykkäämättä uhoamisesta pahiksenakin, mutta mulle tuli sellainen fiilis että Tetra ois todennäköisemmin hyvis, joka heti on laittamassa peliä käyntiin. Tykkään!

Jeku kirjoitti:
Ariel kirjoitti:
Jeku kirjoitti:jännää nähdä kuinka mun käy täällä juonarien maailmassa. :D

Sähän oot pelannu aiemminkin.

Joo, sorry, olisi pitänyt sanoa "kuinka minun käy Kylä-juonareissa"
kun en tiiä velä eroavatko Kylän ja Finin juonarit toisistaan, mutta enivei.

Tämä sen sijaan on vähän selittelyä Jekun suunnalta. Haitanneeko tuo mitään jos käyttää väärää sanaa, mutta tämä sorittelu kuulosti mun korvaan hitusen pahismaiselta. Ja koska tähän mennessä en löytänyt mitään muuta mihin tarttua, niin tartutaan tähän ja heitetään pelin eka ääni.

++Jeku

Nego kirjoitti:Oletan, että vapaamuurarit ovat kuin englanninkielisten pelien masonit.

Luulen että oletat ihan oikein. Eli kaks hyvistä jotka tietävät toisensa ja saavat jutella keskenään.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Nego » 28.05.2017 14:04:13

Voin Halima peesata sua, mitä tulee Tetradynamiaan, mut en oo samaa mieltä Jekusta. Odotetaan toki hänen reaktiotaan.



Mites muuten täällä suhtaudutaan multipostaukseen? Suosin ite lyhyehköjen viestien sarjoja, joissa jokaisessa viestissä on oma asiansa, sillä mun on ainakin vaikeampi lainata ja vastata viesteihin, joissa käsitellään kymmentä eri asiaa.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 28.05.2017 14:21:05

Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen..
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 28.05.2017 14:24:14

Jeku kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen..

Kun tässä pelissä on pakko epäilyksiä olla.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 28.05.2017 14:32:36

Nego kirjoitti:Mites muuten täällä suhtaudutaan multipostaukseen? Suosin ite lyhyehköjen viestien sarjoja, joissa jokaisessa viestissä on oma asiansa, sillä mun on ainakin vaikeampi lainata ja vastata viesteihin, joissa käsitellään kymmentä eri asiaa.

En tiiä suhtaudutaanko siihen mitenkään. Kokeile? Ite yleensä kasaan kaikki samaan viestiin, ja tuntuu että se on täällä ehkä enemmän tapana. Mutta en usko että mua ainakaan haittaa multipostaus jos kuitenkin joka viestissä sanoo jotain.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Nego » 28.05.2017 15:10:11

Jeku kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen..

Millä tapaa sen ymmärrät? Näkyykö siinä susta hyvis tai pahis?



Pyydän jo nyt anteeks, mikäli mun kyselyni vaikuttaa epäystävälliseltä tai piinaavalta. Se ei oo tarkotus, mutta oon tottunut kysymään paljon.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 28.05.2017 15:40:24

Kyllä jään raapimaan päätäni, kun Halima saa minusta hyvisvibaa. Yritääkö vaikuttaa minuun siten, että katsosisin häntä puolestani suopeammin? Nego, josta en tiedä mitään, hyppää hanakasti peesaamaan Halimaa, Mietityttää sekin. Nego: Miksi?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 28.05.2017 16:11:24

Heido,

täällä vaan vielä kuulostelen tätä muitten kanssakäymistä..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Nego » 28.05.2017 16:15:16

Tetradynamia kirjoitti:Kyllä jään raapimaan päätäni, kun Halima saa minusta hyvisvibaa. Yritääkö vaikuttaa minuun siten, että katsosisin häntä puolestani suopeammin? Nego, josta en tiedä mitään, hyppää hanakasti peesaamaan Halimaa, Mietityttää sekin. Nego: Miksi?

Uhoamisviestis sävy oli hyvä, mut ei tietenkään tarkota, että oot automaattisesti hyvis. Mut tykkäsin siitä viestistä.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Halima » 28.05.2017 16:18:11

Tetradynamia kirjoitti:Kyllä jään raapimaan päätäni, kun Halima saa minusta hyvisvibaa.

Joo, mä mietin samaa ennen kuin kirjoitin että jo on aikoihin eletty kun saan susta hyvisvibaa. Joko mä oon kasvanut pelaajana tai sitten sä teit jotain eri tavalla kuin ennen. En tiedä kumpi. :D

Mua itseasiassa vähän pahisvibattaa tuo Negonkin anteeksipyytely, ja nyt en tiiä kumman anteeksipyytely (Jekun vai Negon) on pahismaisempaa. :D Olkoon ääneni vielä Jekulla ja katsotaan miten tilanne etenee. Jospa saatais isompi osa porukasta osallistumaan!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 28.05.2017 16:41:07

Nego kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen..

Millä tapaa sen ymmärrät? Näkyykö siinä susta hyvis tai pahis?



Pyydän jo nyt anteeks, mikäli mun kyselyni vaikuttaa epäystävälliseltä tai piinaavalta. Se ei oo tarkotus, mutta oon tottunut kysymään paljon.

Eli siis ymmärrän Haliman nopean äänen, koska jostain on kuitenkin pakko aloittaa, ite näkisin ehkä Haliman äänen jonkinlaisena "ensimmäiseen mahdolliseen kohteeseen" tarttumisena, omaan korvaan kuulostaa ehkä vähän nopealta äänestää yhden sanan perusteella, hm.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Blckter » 28.05.2017 16:52:51

Tervehdys kaikille pelaajille.
Olen ensimmäistä kertaa mukana joten älkää ihmetelkö mitä täältä tulee :)
Meizihän on ahkera:)
Avatar
Blckter
Kyläläinen
 
Viestit: 8
Liittynyt: 22.05.2017 22:47:05

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Mursumus » 28.05.2017 16:55:34

Oho, peli on jo alkanut! Toivottavasti en ole häpeällisesti myöhässä...

Eli hei vaan kaikille! Ensimmäinen kerta kun pelaan foorumimafiaa, mutta lapsuudessa pelasin ahkerasti välitunneilla kavereiden kanssa. Toivottavasti muistan vielä jotain.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 28.05.2017 16:59:05

Tetradynamia kirjoitti:Kyllä en tykkää tuosta Meizin uhoamisesta, vaikka lehmä toki komea onkin, mutta katsellaan.

Oletan että lehmä veti kuitenkin plussan puolelle.

Aika yli-innokkaasti kyllä jaellaan hyvisvibatusta noinkin neutraalista viestistä. That being said, pientä hyvisvibaa Tetralle tuon kyseenalaistamisesta ;)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Mursumus » 28.05.2017 17:24:18

Jeku kirjoitti:
Nego kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen..

Millä tapaa sen ymmärrät? Näkyykö siinä susta hyvis tai pahis?



Pyydän jo nyt anteeks, mikäli mun kyselyni vaikuttaa epäystävälliseltä tai piinaavalta. Se ei oo tarkotus, mutta oon tottunut kysymään paljon.

Eli siis ymmärrän Haliman nopean äänen, koska jostain on kuitenkin pakko aloittaa, ite näkisin ehkä Haliman äänen jonkinlaisena "ensimmäiseen mahdolliseen kohteeseen" tarttumisena, omaan korvaan kuulostaa ehkä vähän nopealta äänestää yhden sanan perusteella, hm.


Toisaalta aikainen äänestys aiheuttaa enemmän keskustelua. Mitä enemmän ihmiset keskustelee täällä, sitä parempaa peli on hyviksille, joten Halimalle pieni hyvisvibe multa.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 28.05.2017 17:43:49

Jes, tän päivän työt on pulkassa, niin eiköhän pelata. :>

Peliteknisyyksistä ei ole paljoa höpötettävää. 6.päivänä täytyy viimeistään pahis lynkata, joten ihan mukavasti tässä on aikaa. Halima jo mukavasti käsitteli vaparit, tosin sen vielä lisäisin, että mikäli toinen vapareista on tippumassa, niin parempi olisi jos molemmat ei tulisi esille, eli vain kuolemassa oleva kertoisi roolinsa. Näin toinen vapareista pysyisi yhä turvassa ja näin ollen hengissä pidempään.

Täytyy kyllä sanoa, etten ole Haliman kanssa samaa mieltä Tetrasta. Eihän Tetra edes heittänyt epäilyksiä Meizin suuntaan, sen kun vain kommentoi, ettei tykkää uhoamisesta (mikä on aika Tetramainen juttu). En siis ymmärrä miten ihmeessä Tetra oli laittamassa peliä käyntiin? Miten Tetran viesti oli enemmän pelin käyntiin laittamista kuin esim. Arielin, joka tarttui Jekun viestiin ilmoittaen ristiriidasta?

Ja oon nyt vastarinnan kiiski vielä Jekun jutustakin, sillä omaan korvaan (tai no, silmään) Jekun vastaus näyttää neutraalilta.

Halima kyllä vähän pistää silmään, kun omasta mielestä ihmeellisillä asioilla lähtee luokittelemaan ihmisiä ja äänestääkin nopeasti. Uskoisin kuitenkin, että tässä on ihan Haliman innostus takana, eikä niinkään riipu roolista.

Mitä tulee multipostaukseen, niin siitä vain. Itse en niitä niinkään harrasta, ellei jotain unohtunut sanoa tai sitten jostain syystä on kiire saada jokin kohta ulos, että ihmiset kerkee reagoida tms.

Jekun anteeksi pyytelyn sijaan mua mietityttää Negon anteeksi pyytely:
Nego kirjoitti:
Jeku kirjoitti:Sen kummemmin selittelemättä tuo "soritteluni" oli vain yleisesti sanottu kommentti, mutta toisaalta ymmärrän Haliman nopean äänen..

Millä tapaa sen ymmärrät? Näkyykö siinä susta hyvis tai pahis?



Pyydän jo nyt anteeks, mikäli mun kyselyni vaikuttaa epäystävälliseltä tai piinaavalta. Se ei oo tarkotus, mutta oon tottunut kysymään paljon.

Jekun anteeksi pyynnössä oli sentään joku pointti, kun hän pyysi anteeksi tekemäänsä virhettä. Nego sen sijaan pyytelee anteeksi jo samassa viestissään ja mielestäni aika normaalia asioita. Kysyminen on juonareissa normaali asia ja Negon kysymykset ei edes mitenkään ole kummallisia, joten vähän ihmetyttää, että sellaisia jo etukäteen pyydellään anteeksi. Pahis, joka haluaa varmistaa, ettei kukaan vain ota nokkiinsa ja sen takia lähde epäilemään häntä?

Tetradynamian Haliman epäily sen sijaan saa mun tuntosarveni värisemään hyviksen puolelle. Vielä en kuitenkaan ihan hirveästi painoarvoa tälle anna, sen verran monta peliä on takana, joissa oon ollut ihan pihalla Tetran roolista. Mutta en nyt ainakaan ensimmäisenä lähtisi lynkkaamaan.

mllna heräili, tule vain rohkeasti harrastamaan kanssakäymistä itsekin, saa nimittäin paljon enemmän irti. ;)
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 28.05.2017 18:16:22

Mielenkiintoista, että Zey näkee Jekun anteeksipyynnössä pointin ja ihmettelee Negoa. Minä näen asian juuri päinvastoin. Ei niin, että Jeku mitenkään huikean epäilyttävä tuon perusteella olisi, mutta "virhe" jota hän anteeksi pyytää on pahimmillaankin olematon, mutta Negon "anteeksipyytely" on (minulle) helppo ymmärtää, eikä sillä sinällään ole mitään tekoa roolin kanssa.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Zey » 28.05.2017 18:20:26

Tetra: Joo, Jekun virhe on olematon, mutta Nego ei tehnyt virhettä lainkaan ja silti on pyytelemässä anteeksi. Miksi pyydellä anteeksi jotain, jota ei ole tapahtunut ja jota ei välttämättä tule edes tapahtumaan?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 28.05.2017 18:26:45

Jotkut eivät vaan voi itselleen mitään. Yrittävät olla kivoja kaikille.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Seuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa

cron