"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 16.06.2017 19:55:05

--Mursumus
++Tingle

Mursumus-ääneni ei saanut ketään innostumaan äänestämään, joten äänestän taas Tingleä. Mursumus on näistä kahdesta mielestäni edelleen vähemmän epäilyttävä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Tingle » 16.06.2017 19:56:02

Minusta Anblick menee sieltä mistä aita on matalin.
juuh
Avatar
Tingle
Kyläläinen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 04.06.2017 00:06:35
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Resetti.net

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja jiikare » 16.06.2017 19:57:54

Hmh, kahden välillä arvuuttelen. Tingle vai Ariel? Mursumus vai Herkkuoone? Arielilta puolustelua Zeytä kohtaan ja ohjaamista ääniä minua kohtaan (sekä ääni minulle) kunnes vaihtoi äänensä zeylle kun vapaamuurari homma levisi käsiin. Arielista olisi ollut kiva kuulla tänään. Tinglestä en todellakaan osaa sanoa. Erilaista mitä tähän asti olen nähnyt. ++Tingle
Avatar
jiikare
Kyläläinen
 
Viestit: 29
Liittynyt: 26.05.2017 18:47:47

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja jiikare » 16.06.2017 19:58:34

^ neljän siis :)
Avatar
jiikare
Kyläläinen
 
Viestit: 29
Liittynyt: 26.05.2017 18:47:47

Re: "Pieni" peruspeli (4. päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Violet » 16.06.2017 20:00:52

4. Ilta

Äänestystilanne:

7 Tingle (Meiz, Cameron, Mursumus, einari, Anblick, justy, jiikare)
2 Mursumus (porkkana, Tinge)

Blckter ei suorittanut äänestyspakkoaan, joten hänelle haetaan varapeelaja. Varapelaajaksi haetaan ensisijaisesti pelissä ennestään pelaamatonta henkilöä, mutta kylän säännöt eivät myöskään kiellä ennestään pelissä ollutta pelaajaa liittymästä peliin (pois lukien erikoishahmot).

Viimeöinen kohahduttaa edelleen jokaista kyläläistä. Kuinka jonkun käpylehmä voidaan noin epäinhimillisesti polttaa tulella järkyttää sinua edelleen. Ainut joka ei tästä uutisesta hätkähtänyt oli muutenkin omituisesti käyttäytyvä Tingle. Hänhän on myös uusi tulokas kylään, joten hän on ilmiselvä uhka. Pidät häntä epäilyttävänä, etkä ole ainoa. Yhdessä tuhoatte hänen käpylehmänsä, mutta tämän sisältä löytyy ainoastaan nelilehtisiä onnenapiloita. Erilaisuus ei loppujen lopuksi ollutkaan uhka...

Kuolleet
1. päivä: Nego - tavallinen kyläläinen
1. yö: Vampire - vapaamuurari
2. päivä: Jeku - tavallinen kyläläinen
2. yö: Halima - tavallinen kyläläinen
3. päivä: Zey - pahis
3. yö: mllna - vapaamuurari
4. päivä: Tingle - tavallinen kyläläinen

Yö alkaa nyt, ja päättyy 17.6. klo 21:00. Lähettäkää tätä ennen yönimet sekä minulle että Jinmurulle.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (4. Päivä päättyy 16.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Violet » 17.06.2017 20:00:57

5. Aamu

Nukuit yösi yllättävän hyvin, ottaen huomioon, että sabotöörien lisäksi pelkäät omaa yhteisöäsi, joka on myös lahdannut viattomien käpylehmiä. Tästä ei kuitenkaan puhuta julkisesti; asiat tulevat vielä vuosienkin päästä olemaan liian pinnalla. Otat soman käpylehmäsi kassakaapista, ja se on onneksesi ehjä. Muutat numerokoodia jälleen kerran, aivan kuten teet sen neljästi päivässä. Läheisestä talosta kuuluu kirkaisu, ja ryntäät sinne.

Cameron nyyhkyttää järkyttyneenä kadulla Herkkuoonen ja dzinnin lohduttamana. Cameron toistaa tarinaansa, kuinka hän oli nukkunut hyvin, mutta herätessään miettinyt omituista kyhmyä sängyssään. Kun hän oli raottanut peittoaan, hän oli löytänyt oman käpylehmänsä irti leikatun verisen pään sängystään ja mennyt shokkiin. Cameronin käpylehmän kohtalo jättää sinut kylmäksi.

Cameron romahtaa nyyhkyttäen hiljaa.

Kuolleet
1. päivä: Nego - tavallinen kyläläinen
1. yö: Vampire - vapaamuurari
2. päivä: Jeku - tavallinen kyläläinen
2. yö: Halima - tavallinen kyläläinen
3. päivä: Zey - pahis
3. yö: mllna - vapaamuurari
4. päivä: Tingle - tavallinen kyläläinen
4. yö: Cameron - tavallinen kyläläinen

Blckterin tilalle on saatu varapelaajaksi Jeku, toivottakaa hänet jälleen tervetulleeksi peliin!

Äänestyspakot
dzinni, Ariel

Päivä alkaa nyt, ja loppuu 21.6. klo 21:00. Lähettäkää yönimet sekä minulle että Jinmurulle jatkossakin!
Viimeksi muokannut Violet päivämäärä 19.06.2017 22:39:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (4. yö päättyy 17.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Ariel » 17.06.2017 20:14:44

justy kirjoitti:@Ariel: Miksi et äänestänyt aiemmin Zeytä tai Cameronia?

Mulla ei ollut mitään mielipiteitä kummastakaan. Ja mä en huomannut Mursumusin ääntä, joten katoin et tilanne ois ollu Zey 3, Cameron 1, justy 1, joten mä ajattelin et ihan hyvin muut voi vielä päättää lynkata jiikaren,varsinkin kun sitä oli epäilty melko paljon. Mä epäilin jiikarea, mutten Zeytä tai Cameronia, joten mä halusin tappaa mieluummin jiikaren.

justy kirjoitti:Mursumusta enemmän minua kuitenkin epäilyttää Ariel. Hänen äänensä Zeylle tulee tilanteessa, jossa Zeytä on pakko äänestää, koska mllna on jo haastanut Zeyn vapaamuurariuden. Äänestäminen viittaa myös siihen että Ariel on seurannut peliä, mutta silti hänellä ei ole ollut mitään kommenttia Cameronin tai Zeyn suhteen, vaikka nämä kaksi ovat jo jonkin aikaa olleet vaihtoehdot. Pahis joka yrittää pysytellä sivussa, mutta päättää lopuksi kuitenkin äänestää pahiskaveriaan kaupunkilaispisteiden toivossa?

Mun ois ollu pahiksena paljon helpompaa vaan olla äänestämättä Zeytä ja jos joku ois kysyny myöhemmin miksen äänestäny ni oisin voinu vaan sanoa etten ollu paikalla. Mä en kuitenkaan oo ikinä nähny et tossa vaiheessa pahiksen äänestämisestä ois saanu hyvispisteitä, joten en mä sen takia ois äänestäny. Enkä mä ottanu aiemmin mitään kantaa Zeyn ja Cameronin väliseen äänestykseen, koska mä en ollu paikalla mun viestin jälkeen muuta kuin viimeset puol tuntia.

justy kirjoitti:Kuitenkin minua epäilyttää se, että Arielin epäilyt ovat pyörineet Blckterin ja jiikareen ympärillä

Mä en epäile Blckteria.

Meiz kirjoitti:Samassa viestissä oleva kysymys minulle Zeyn epäilyttävyydestä oli sen henkinen, että yrittäisi kyseenalaistaa pointtiani Zeyn epäilemiseen, aivan kuin se ei olisi validi syy.

Mä en nähnyt Zeyn epäilyissä sua kohtaan mitään ihmeellistä, joten mä ajattelin, että epäiletkö sä Zeytä vaan siksi että se oli valinnut sut kohteeksi.

jiikare kirjoitti:Hmh, kahden välillä arvuuttelen. Tingle vai Ariel? Mursumus vai Herkkuoone? Arielilta puolustelua Zeytä kohtaan ja ohjaamista ääniä minua kohtaan (sekä ääni minulle) kunnes vaihtoi äänensä zeylle kun vapaamuurari homma levisi käsiin. Arielista olisi ollut kiva kuulla tänään. Tinglestä en todellakaan osaa sanoa. Erilaista mitä tähän asti olen nähnyt. ++Tingle

Eli sun ainoa syy äänestää Tingleä oli se, että tämä pelaa eri lailla ku muut? Eikö sun ois kannattanu äänestää jotain sellasta, jota sä epäilet? Ainakin mua sä vaikutit epäilevän, mutta Tinglestä et osannu sanoa mitään. Ja onko sulla jotain perusteluja sille miks sä epäilit Mursumusia ja Herkkuoonea? Ja sun epäilyt mua kohtaan vaikuttaa olevan pelkästään komppaamista. Miksi se on epäilyttävää, että mä äänestin sua?

jiikare kirjoitti:
Zey kirjoitti:Kenen kanssa te uskotte jiikaren olevan pahiksia? Omasta mielestä jiikare sopi Meizin kanssa 1.päivän suhteen hyvin, mut en tiedä lähtiskö Meiz nyt mielummin jiikarea tappamaan kuin Cameronia. Vaikka Meiz olis Camin ja jiikareen pahiskaveri, niin tuskin, sillä moni on äänestänyt Camia, mikä vois hyvin uusiutua seuraavana päivänä ja sit voiskin olla kaks pahiskaveria poissa. Jos taas Meiz ja jiikare on pahiksia, mut Cam hyvis, niin siltikään Meizillä ei olis järkeä lähteä ajamaan jiikarea. Ellei sitten luota, ettei jiikarea lynkata, mut ei kyl mulle semmosta fiilistä tullut.

Tää oli hiukan ennen kun / samaan aikaan kun äänet alkoivat vaihtua zey:lle. Yrittänee kääntää painon vielä minuun äänestyksen loppuvaiheessa? Muilla mielipiteitä?

Mun mielestä toi vaikutti enemmän sellaselta "ei kannata tappaa jiikarea, ei se voi olla kenenkään pahiskaveri"

jiikare kirjoitti:En vielä näitä mitenkään varmoiksi epäilyksi laita, mutta ainakin Anblickin, Arielin ja Tinglen viestejä aion tutkia tarkemmin ja laitan yhteenvedon näistä ja mahdollisesti muistakin tämän päivän aikana.

Miksi Anblick, mä ja Tingle? Ja mikset sä sit päivän lopussa enää pohtinu Anblickin äänestämistä, vaikka vaikutti ettet ehtiny tutkia kenenkään viestejä? Ja jos ehdit, mikset sä sit laittanu yhteenvetoa niistä? Tai ees sanonu ettet ehtiny tehä yhteenvetoa, mutta Anblick ei vaikuta enää epäilyttävältä?

Mun mielestä toi vaikuttaa siltä että jiikare ja Anblick ois pahiksia, eikä jiikare halunnut sanoa epäilevänsä Anblickia, ettei joutuisi myöhemmin äänestämään sitä. jiikare ei ole muuten puhunut mitään Anblickista.

jiikare kirjoitti:Miksen poistanut dzinnin ääntä? Äänestyspakko, enkä tulokseen olisi voinut äänelläni enään mitenkään vaikuttaa.

Sä et vaikuttanu tulokseen mitenkään äänestämällä dzinniä. Jos sä oisit äänestänyt jotain, jota sä epäilet, oltais ainakin nähty ketä sä epäilet eniten. Nyt tuntuu siltä että sulla ei oo oikeasti mitään epäilyjä, kun sun ainoat äänet on ollu herättelyääni Blckterille, ääni dzinnille perusteluilla "on ollut hiljaa" ja ääni Tinglelle koska se pelaa eri tavalla kuin muut. Mun käsityksen mukaan sä et oo äänestäny ketään noista koska oot epäilly niitä. Ja muutenkin tuntuu että sä epäilet joka viestissä eri ihmisiä, ja kaikkia ilman perusteluita.

++jiikare

Anblick äänestää jiikarea ekana päivänä heti sen jälkeen, kun Halima on kysynyt, miksei Anblick äänestänyt jiikarea.
Anblick sanoo moneen kertaan, ettei mikään ole hälventänyt hänen epäilyksiä jiikarea kohtaan, tarkoituksena ehkä ettei kukaan alkaisi epäillä häntä jiikaren pahiskaveriksi perusteella, että hän epäili jiikarea vain ekana päivänä, kun ei ollut vaaraa, että jiikare tulisi lynkatuksi? Muiden kohdalla Anblick ei tehnyt samaa.

justy kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Muistaakseni tämä Zeyn pohdinta tuli sen jälkeen kun Ariel oli äänestänyt jiikaretta? Kieltämättä siitä tulee fiilis että Zey hakee Cameronin ja jiikareen väliltä sitä vaihtoehtoa, joka voisi kerätä enemmän ääniä kuin hän itse. Tästä vähän hyvisvibaa jiikareelle, tosin se ettei pahistiimi koskaan lähtenyt äänestämään jiikaretta Cameronin sijaan on myös huomionarvoista. Ehkä tiimillä oli paremmat syyt äänestää Cameronia (esim. Mursumus), tai jiikare oli osa tiimiä.

Pohdinta tuli päivän lopussa samaan aikaan kun mllna tuli esiin vaparina, ja tämän Zey myös huomioi // merkinnöin samassa viestissään. Zey oli jo aiemmin maininnut että äänien vaihto on näin myöhään liian myöhäistä ja aikoo pitää äänen Cameronilla. Voisi siis todeta että Zey tiesi tippuvansa viestiä kirjoittaessa, mutta pyrki vielä korostamaan omaa hyvismäisyyttää, eli jatkoi pelin pohdintaa vaikka on putoamassa. Mielestäni ei kerron jiikaren roolista suuntaan tai toiseen.


Kävin selailemassa Zeyn viestejä, ja hän heittää epäilyitä jiikareen suuntaan jo tässä viestissään. Tuo tuli muutama tunti Arielin jiikare-äänen jälkeen 11. päivä, jolloin periaatteessa olisi ollut mahdollista yrittää tehdä siirto Cameronista jiikareen suuntaan.

Toi vaikuttaa siltä että justy yrittää väkisin etsiä perusteluita sille miksei jiikare vois olla Zeyn pahiskaveri.

Anblick epäili Tingleä Zeyn pahiskaveriksi koska tämä sanoi sekoittaneensa Meizin ja Zeyn, muttei kiinnittänyt huomiota siihen että Zey sanoi sekoittaneensa Jekun ja jiikaren. Miksi?

justy kirjoitti:Miten ajattelit tästä eteenpäin edetä sen suhteen että saisit minut lynkattua, jos olen paras epäilysi? Et ole kauheasti yrittänyt vakuuttaa muita mielipiteesi oikeellisuudesta, ja monet ovat pitäneet minua hyvismäisenä. Eli tällä hetkellä sinä itse vaikutat olevan hieman näennäisaktiivinen epäilemällä minua ilman että varsinaisesti teet asialle mitään. Toki se etten ole ollut paikalle on varmaan vaikeuttanut jahtaamistani, mutta olen täällä nyt.

justy kirjoitti:Et kyllä pääse noin helpolla. Jos olet hyvis ja toteat omat perustelusi huonoiksi (yritän tässä niitä huonoiksi osoittaa), velvollisuutesi on muuttaa ääntäsi, tai löytää parempia perusteluita (toki niiden parempien perusteluiden etsiminen olisi ihan hyvä idea muutenkin, mutta meillä kaikilla on kiireemme). Nyt olen esimerkiksi kyseenalaistanut perustelusi siitä, että kaikki postaukseni ovat näennäisaktiivisia. Sinun tehtäväsi olisi seuraavaksi osoittaa että ne todella ovat kaikki näennäisaktiivisia, tai sitten harkita uudestaan perusteitasi äänestää minua.

Nää viestit kuulostaa siltä että sä sanot ettei sua sais äänestää. Eikä toi kyllä mun mielestä vaikuttanut siltä että sä oisit yrittänyt osoittaa Tinglen perustelut huonoiksi, sä sanoit vaan ettei ne viestit oo näennäisaktiivisia. Jos sä oisit osoittanut perusteluita huonoiksi, sun ois pitänyt osoittaa joku viesti mikä ei oo näennäisaktiivinen. Nyt toi kuulostaa vaan sellaselta "oot väärässä, etsi paremmat perustelut" ilman mitään perusteluita sille miksi Tingle on väärässä, mikä ei ainakaan tee sua hyvismäiseksi.
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: "Pieni" peruspeli (4. yö päättyy 17.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 17.06.2017 20:43:40

Hyvin pelattu Cameron ja tervetuloa takaisin Jeku, ethän tällä kertaa putoa antiaktiivisuuteen (vaikka teknisesti sinut lynkattiinkin)? :) Ketkä ovat mielestäsi pelin pahikset?

Tinglen kommentti Anblickista oli osuva, mennään siitä mistä aita on matalin. Ilmestyit päivän avauksen jälkeen takaisin peliin vasta päivän lopussa ja liityit muiden mukaan kuoroon. Saadaanko sinulta tänään osallistumista sekä päivän lynkkauskohteeseen vaikuttamista myös pitkin päivää?

@herkkuoone, Ariel sekä dzinni, onko syitä miksette kokeneet tarpeelliseksi osallistua edellisen päivän lopputulokseen? Ketkä ovat mielestänne 3 jäljellä olevaa pahista perusteluineen? //arielilta tulikin tähän liittyen viesti

@jiikare, sinusta jäänyt lähinnä yleiskuva että lupailet sisältöä ja pohdintaa pelaajista, mutta tätä ei oikein tuppaa kuulumaan. Yhteenvetoja meinasit ainakin Anblickin ja Arielin kohdilta ja mahdollisesti muistakin. Saadaanko niitä vihdoin tämän päivän aikana?

//crosspost Arielin kanssa. Miten on mahdollista ettei sinulla ole ollut mitään mielipiteitä Zeystä ja Cameronista? Kyseessä on kuitenkin kaksi aktiivisesti pelannutta, kai nyt jonkinlainen mielikuva pelaajista olisi pitänyt syntyä?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja porkkana » 17.06.2017 21:11:42

Jekulle tervetuloa takaisin peliin. :)

Tingle oli kyllä aivan liian helppo kohde eiliselle, harmi että meni kokonainen pelipäivä tämän massaukselle eikä oikein saatu mitään materiaalia josta jatkaa tänään. Hämmentää kyllä se, miten niin moni hylkäsi entiset epäilyt ja menivät mukaan helppoon massaukseen, vielä niin dramaattisen illan jälkeen josta luulisi löytyneen pari muutakin äänestyskohdetta. :D Tingleä äänestäneet: ketä epäilette nyt eniten ja miksi?

jiikare
jiikare kirjoitti: Zeyn paljastuminen pahikseksi tuli kyllä yllätyksenä kun en 3. päivän aikana kerennyt nähdä muutakuin yöviestin. En vielä näitä mitenkään varmoiksi epäilyksi laita, mutta ainakin Anblickin, Arielin ja Tinglen viestejä aion tutkia tarkemmin ja laitan yhteenvedon näistä ja mahdollisesti muistakin tämän päivän aikana.

Yhteenvetoa ei kuulunut. Haluaisitko kertoa mielipiteesi Anblickista ja Arielista, kuten lupasit? Mieluusti muistakin.

jiikare kirjoitti:
Zey kirjoitti:Kenen kanssa te uskotte jiikaren olevan pahiksia? Omasta mielestä jiikare sopi Meizin kanssa 1.päivän suhteen hyvin, mut en tiedä lähtiskö Meiz nyt mielummin jiikarea tappamaan kuin Cameronia. Vaikka Meiz olis Camin ja jiikareen pahiskaveri, niin tuskin, sillä moni on äänestänyt Camia, mikä vois hyvin uusiutua seuraavana päivänä ja sit voiskin olla kaks pahiskaveria poissa. Jos taas Meiz ja jiikare on pahiksia, mut Cam hyvis, niin siltikään Meizillä ei olis järkeä lähteä ajamaan jiikarea. Ellei sitten luota, ettei jiikarea lynkata, mut ei kyl mulle semmosta fiilistä tullut.

Tää oli hiukan ennen kun / samaan aikaan kun äänet alkoivat vaihtua zey:lle. Yrittänee kääntää painon vielä minuun äänestyksen loppuvaiheessa? Muilla mielipiteitä?

Tässä tilanteessa siis Meiz ja Cameron ovat äänestäneet jiikarea Zeyn tilalle, kun Zey tulee kertomaan pohdintojaan. Tilanne on tässä kohtaa Cameron 5, Zey 3, jiikare 3, eli suhteellisen epätodennäköistä että jiikare joutuisi oikeasti lynkatuksi kun aikaa äänien vaihdolle on niin vähän aikaa. Saattaa siis hyvin olla hämäystä, että otetaan pahiskaveri tällaisen pohdinnan alle (jossa vielä todetaan Arielin sanoin, miten huonosti jiikare sopii kenenkään pahiskaveriksi). Vielä kun jiikare itse otti tämän esille, tulee mieleen, että pahikset ovat suunnitelleet jiikaren ottavan tämän puheeksi seuraavana päivänä ja saavan siten hyvispisteitä. Tähän ei muu ole vastannut, kuin justy joka antoi hyvisvibaa jiikarelle tämän ansiosta. Itselle tämä antaa lähinnä pahisvibaa jiikaresta.

jiikarelta ei ole tullut paljoa pohdintaa tai yritystä löytää pahiksia, lähinnä selittelyä ja vastailua kysymyksiin. jiikare ei myöskään ole äänestänyt mielestään epäilyttävintä pelaajaa vaan mm. herätellyt dzinniä ja äänestänyt Tingleä vain, koska tällä on erilainen pelityyli. Haluaisitko selventää epäilyjäsi ja myös perustella ne tällä kertaa?

Mursumus
Mursumus kirjoitti:Foorumissa on tällä hetkellä monta vierailijaa. Jos et ole vielä äänestänyt, kiirehdi. Jos päivä päättyy näin ja Tingle on hyvis, hyvikset eivät ole saaneet lähestulkoon mitään infoa ja pahikset saa siten helpon yötapon.

Tästä tulee väkisinkin olo pahiksesta, joka kalastelee hyvispisteitä. :D Olet kuitenkin yksi Tingleä äänestäneistä etkä antanut itsekään mitään kovin arvokasta sisältöä tai mielipiteitä Tinglestä lukuunottamatta. Miksi et itse yrittänyt antaa hyviksille mahdollisimman paljon infoa? En myöskään ymmärrä miten pahisten yötappo liittyy Tinglen päivälynkkaukseen ja miten se yhtään helpottaa sitä pahiksille?

Epäilyttävimmät ovat edelleen Mursumus ja jiikare alkoi epäilyttämään enemmän. jiikare on saanut elää varjoissa aivan liian kauan ilman kunnollista osallistumista.
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 17.06.2017 21:14:04

Mä en oikein pidä tätä jiikare + Anblick pahiskaksikkoteoriaa kovinkaan uskottavana.

Ensinnäkin jiikare postaa viestinsä viewtopic.php?f=9&t=377&start=60#p5577
Ja jo n. 20 min kuluessa Anblick pistää kommenttinsa ja epäilynsä tuohon viestiin liittyen ja viesti antaa osoittaa että crosspostaa jiikareen kanssa, viewtopic.php?f=9&t=377&start=60#p5579
Mulle ei ollenkaan tule tästä mieleen pahiskavereita jotka olisivat ennakkoon sopineet epäilyn laitosta, vaan reaktio jiikaren viestiin tuntuu hyvinkin spontaanilta.

Samoin ääni Anblickilta jiikarelle nostaa hänet 2 ääneen lähelle Negoa. Jiikare on jo tässä vaiheessa saanut osakseen huomiota muiltakin (mm. minulta, arielilta, vampirelta, einarilta, Halimalta), eli ei mielestäni voi sanoa että Anblickin ääni olisi mennyt sellaisessa vaiheessa jossa ei koe pahiskaverin olevan vaarassa pudota.

Näiden pointtien valossa Arielin yhdistäminen nämä kaksi yhteen tuntuu melko väkinäiseltä mun silmään.

//crosspost porkkanan kanssa
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Anblick » 18.06.2017 23:03:28

jiikare kirjoitti:Hmh, kahden välillä arvuuttelen. Tingle vai Ariel? Mursumus vai Herkkuoone? Arielilta puolustelua Zeytä kohtaan ja ohjaamista ääniä minua kohtaan (sekä ääni minulle) kunnes vaihtoi äänensä zeylle kun vapaamuurari homma levisi käsiin. Arielista olisi ollut kiva kuulla tänään. Tinglestä en todellakaan osaa sanoa. Erilaista mitä tähän asti olen nähnyt. ++Tingle

Mursumus ja Herkkuoone vaikuttavat täysin päälleliimatulta lisäykseltä, koska et ole perustellut epäilyjäsi heitä kohtaan laisinkaan ja aluksi vielä puhut kahden välillä arvuuttelusta (minkä myöhemmin korjasit neljäksi). Miksi ylipäänsä siis lisäsit heidät kaksi viestiisi? Onko jompikumpi pahiskaverisi, jota koitat etäännyttää itsestäsi? Kuten aiemmin topicissa on puhuttu, Herkkuoonen ääni Zeylle oli ajoituksensa ja perusteluidensa suhteen epäilyttävä. Mursumus taas on mielestäni edelleen vastaillut hyvin ja rehdin oloisesti saamiinsa kommentteihin, vaikka hänen äänestyskäyttäytymisensä onkin jo ennenkin hieman mietityttänyt.

Ariel kirjoitti:Anblick sanoo moneen kertaan, ettei mikään ole hälventänyt hänen epäilyksiä jiikarea kohtaan, tarkoituksena ehkä ettei kukaan alkaisi epäillä häntä jiikaren pahiskaveriksi perusteella, että hän epäili jiikarea vain ekana päivänä, kun ei ollut vaaraa, että jiikare tulisi lynkatuksi? Muiden kohdalla Anblick ei tehnyt samaa.

Joo, olen sanonut näin monesti, koska syyni epäilemiseen eivät ole juuri muuttuneet. Jiikare aina vain lähinnä epäilee sen kummemmin perustelematta ja roiskii hassuja kommentteja. Voin toki vielä kaivella esimerkit näistä, jos haluat, mutta olen taas kännykän varassa enkä jaksaisi turhan päiten :D Muiden kohdalla en ole tehnyt samaa ainakaan näin pitkään, koska he ovat joko kuolleet tai heistä on tullut jotain uudenlaista kommentoitavaa ja epäilyttävää tai en ylipäänsä ole epäillyt heitä vielä pitkään.

Ariel kirjoitti:Anblick epäili Tingleä Zeyn pahiskaveriksi koska tämä sanoi sekoittaneensa Meizin ja Zeyn, muttei kiinnittänyt huomiota siihen että Zey sanoi sekoittaneensa Jekun ja jiikaren. Miksi?

Mulla ei totta puhuen ole aavistustakaan, milloin Zey on sekoittanut Jekun ja jiikaren, joten paha sanoa. Arvelisin ignooraamiseni kuitenkin liittyvän siihen, ettei Zeytä silloin varmaankaan vielä tiedetty pahikseksi ja sen takia en sattunut kiinnittämään asiaan huomiota.

Viimeksi totesin jiikaren sekä Tinglen lisäksi dzinnin ja Meizin epäilyttävän eniten. Dzinnin perustelut jälkikäteen Cameron-äänelleen (plus hyvistely: "Mut hyvä, että saatiin pahis napattua") eivät täysin vakuuta mua, mutta en pidä häntä epäilyttävimpänä tällä hetkellä. Meizin ja Zeyn pesäero Zeyn viimeisenä päivänä tuntuu oudolta (Zeyllä oli viestissään hyviä pointtejakin, jotka lisäävät Meizin epäilyttävyyttä silmissäni), mutta toisaalta Meiz tuntuu yrittävän edistää peliä oikeasti. Hänestä olen aika epävarma. Sen sijaan veikkaukseni pahiskaksikoksi olisi jiikare + Herkkuoone. He ovat yksistäänkin epäilyttäviä, mutta jiikareen päälleliimattu Herkkuoone-maininta on musta mielenkiintoinen. Äänestetäänpä siis
++jiikare

Odotan kyllä edelleen mielenkiinnolla jiikarelta tarkempaa katsausviestiä epäilyistään :)
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja jiikare » 19.06.2017 02:28:35

Ensimmäistä kertaa kunnolla kerkeää pelailemaan sataisena sunnuntaina :D

Meiz
Aktiivista peluuta. Zeyn kanssa paljon napit vastakkain. Semisti pelottaa onko tässä jokin näytelmä takana.
Zey kirjoitti:No mua itteeni epäilyttää Cameronin lisäksi sinä, einari, jiikare, Mursumus ja Anblick. Eniten sinä ja einari.
Zey:n "epäillyt". Viesti oli kohdistettu meizille=sinä. Seassa varmasti hämäyksiä.

Ariel
Ariel kirjoitti:Eli sun ainoa syy äänestää Tingleä oli se, että tämä pelaa eri lailla ku muut? Eikö sun ois kannattanu äänestää jotain sellasta, jota sä epäilet? Ainakin mua sä vaikutit epäilevän, mutta Tinglestä et osannu sanoa mitään. Ja onko sulla jotain perusteluja sille miks sä epäilit Mursumusia ja Herkkuoonea?
Kaikki näistä vaikuttivat epäilyttäviltä zey-cam välisessä kamppailussa.
Ariel ollut pelissä melko vähäsanainen (ongelmien ja poissaolon takia)

Blckter -> Jeku
Edellinen viesti Blckteriltä 2. päivänä, jolloin piti Cameronia ja Halimaa pahismaisina (äänesti cameron) ja piti Arielia hyvismäisenä. Mahdollinen Arielin pahiskaveri? Vaikea kuitenkaan uskoa, että pahiskaverina aloittelijanakaan noin selkeästi tuo hyvismäisyyttä esille. Mielenkiintoista nähdä miten Jeku jatkaa (Tervetuloa takaisin!).

justy
justyllä oli pidempi tauko zey-episoodin aikana, joten tuohon asiayhteyteen vaikea mitään kommentoida. Ollessaan aktiivinen justyltä on tullut paljon asiaa enemmän rakentavassa tyylin kyselemällä asioita.

Mursumus
Kommentit roolien jakamisen arvonnasta ja äänestämiseen kehotus 4. päivän päättyessä hyvisvibojen keräämisenä(?). Zey-cam taistossa äänesti camia, tosin huomattavasti ennen vapaamuurarisekoiluja. Tosin tuo asia minkä näen vähän tuollaisena hyvismäisyyksien keräilynä ynnättynä cam ääneen epäilyttää.

porkkana
Aktiivista peluuta ja ensimmäisten joukossa nappaamassa pahista

einari
einari on ollut vahvasti esillä ja analysoinut pelaajat läpi moneen kertaan. En näe yhteyttä zeyn pahiskaveriksi.

dzinni
Hiljainen peluu. tasoitusääni cam-zey taistossa (camille), epäilyttää.

Tetradynamia -> Herkkuoone
Tetran aloituksesta en osaa sanoa puoleen tai toiseen. Herkkuoonen ääni zeylle ja ilmoittaminen, että oli poistamassa tätä ääntä. Hmm.

Anblick
Mua hiillostamassa päivästä toiseen, voinko eipäillä sen vuoksi? :D
Aktiivinen. Ollut epäillyttävien listalla monilla. Tosin kun aiempia viestejä selailee läpi, on vaikea saada pahiskaveri-yhteyttä Zeyhin.

_

Nyt pakko mennä unille.

// Anblick väliin
Avatar
jiikare
Kyläläinen
 
Viestit: 29
Liittynyt: 26.05.2017 18:47:47

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Violet » 19.06.2017 10:06:07

Herkkuoone on pudottautunut pelistä, ja hänelle etsitään varapelaajaa!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 19.06.2017 13:51:58

Anblick kirjoitti:Meizin ja Zeyn pesäero Zeyn viimeisenä päivänä tuntuu oudolta (Zeyllä oli viestissään hyviä pointtejakin, jotka lisäävät Meizin epäilyttävyyttä silmissäni), mutta toisaalta Meiz tuntuu yrittävän edistää peliä oikeasti. Hänestä olen aika epävarma.

Mitä pointteja?


// Offtopic, huoh kun en tajua tätä jatkuvaa pelaajien putoilua pois.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja porkkana » 19.06.2017 21:11:40

Missä kaikki ovat, täällä on kamalan hiljaista :D

jiikaren listaus oli hieman vain viimeisien päivien tapahtumien kertaamista erittäin pääpiirteittäin, mutta suoria epäilyjä ei sieltä kuitenkaan tullut kuin dzinnin suuntaan ja einarille vissiin hyvisvibaa kun tätä ei saada yhdistettyä Zeyn pahiskaveriksi. Itse mielipiteet pelaajista jäävät uupumaan kuitenkin eikä tämä selventänyt yhtään jiikaren ajatuksia pelaajista. Tällainen listaus olisi hyvin helppo tehdä pahikselle ilman suurempia pohdintoja tai ilman suoraa epäilyä ketään kohtaan.

++jiikare tähän kohtaa päivää.
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 19.06.2017 21:22:57

Musta tuntuu, että tää peli seisoo. Eilinen meni ainakin ihan penkin alle. Jälkikäteen ajatellen olisi oikeasti pitänyt vaihtaa äänensä pois Tingleltä (helppo sanoa nyt, kun tietää Tinglen hyvikseksi :D). Päivä meni ihan massauksen puolelle, eikä mitään sen jännempää materiaalia syntynyt muusta, kuin tästä massauksesta.

Tänään ollaan näköjään lähdetty ainakin näin ens alkuun lynkkaamaan jiikarea. Ariel avasi pelin heti päivän alussa, Anblick peesasi perässä. Anblick peesasi eilenkin Tinglen suhteen. Jiikare tosin epäilytti Anblickiä jo eilen, joten se peesaus oli sinänsä perusteltu. Mua häiritsee Anblickissa myös se, etten ole saanut hänestä kunnollista kuvaa, vaan koko pelaaja tuntuu jotenkin katoavan varjoihin, vaikka on ollut läpi pelin aktiivinen. Anblick on pysynyt esim. ääniensä suhteen aika turvallisilla vesillä.

Jo pari ääntä saanut jiikare on pelannut kieltämättä melko epäilyttävästi ainakin siinä mielessä, ettei häneltä ole oikein irronnut mitään kunnollisia epäilyjä, vaan melko puolivillaisia ääniä. Tää nyt on tietty siinä mielessä pahismaista, että pahiksena niitä epäilyjä on vaikea keksiä, koska ne oikeasti tarvitsee keksiä. :D Jiikarelta on myös irronnut aika selkeitä peesausääniä esim. eilen Tinglelle ja aikaisemmin outo herättelyääni Blackterille. Nyt jiikarelta tuli (putoamisvaarassa) listaus pelaajista. Listauksesta ei kuitenkaan ainakaan minulle oikein vieläkään selvinnyt, ketä jiikare epäilee?

//porkkana väliin äänestämään myöskin jiikarea. Ei kai nyt toisteta eilistä ja massata taas vaan porukalla helppoa kohdetta ulos?
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Violet » 19.06.2017 22:38:27

Vampire on palannut varittamaan Herkkuoonea. Toivottakaapa hänet jälleen tervetulleeksi peliin!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja einari » 19.06.2017 22:44:10

Meiz
Ariel
Blckter-Jeku
justy
Mursumus
porkkana
dzinni
Tetradynamia-Herkkuoone-
jiikare
Anblick

Tästä joukosta pitäisi löytyä Zeylle vielä kolme pahistoveria.
Zeytä tämän kuolinpäivänä äänestivät (tässä järjestyksessä): porkkana, Meiz, Herkku -> vaparisekoilun jälkeen vielä Ariel
Muuta kohdetta äänestivät: Mursumus (Cam), Ariel (jiikare ennen vaparisekoilua), dzinni (Cam)
Kokonaan äänestämättä jättivät siis: Blckter-Jeku, justy (poissaolo), jiikare ja Anblick
(Palasin nyt pohdiskelemaan tuota vähän informatiivisempaa päivää, kun ollaan kerran oltu niin hiljaisia. :D)

Porkkana ja Meiz äänestivät Zeytä ensimmäisinä, ja ansaitsevat tämän perusteella ainakin jonkin verran hyvisvibaa. Herkkuoonen ääni sen sijaan oli vähän kummallisempi, koska se tuli ihan puskista, ilman perusteluja, massaten - ja osui oikeaan kohteeseen. Olisiko mahdollista, että Zey olisi laittanut viestiä, että tuu sitten äänestämään mua, niin saadaan vähän hajurakoa? Ihmettelen myös, miksi sekä Tetra että Herkku ovat pudottautuneet. Ikävä rooli?

Mursumus, Ariel ja dzinni ovat kaikki siinä mielessä epäilyttäviä, että äänestivät (ainakin alunperin) muuta kohdetta, kuin Zeytä. Dzinnin ääni tuli kuitenkin niin kummallisessa vaiheessa (juuri ennen vapariesiintuloa), että antaisin siitä dzinnille ennemmin hyvisvibaa. Ariel vaihtoi lopulta äänensä Zeylle, ja on sen vuoksi (?) saanut aika vähän huomiota osakseen huolimatta siitä, että oli alunperin äänestämässä ihan muuta kohdetta.

Tällaiset äänestykset, joissa kuolee pahis, ovat aina kovan ruotimisen kohteena. Siinä mielessä hiljaisuus on hyvä taktiikka, sillä vaikka hiljaisetkin aina huomiodaan, eivät he saa ollenkaan niin paljon huomiota osakseen. Tällä hetkellä jäljellä olevista pelaajista hiljaa pysyivät Blckter-Jeku, justy, jiikare ja Anblick. Justylla tosin oli tosiaan poissaolo, joka oli äänestämättä jättämisen syynä. Anblick perusteli äänettömyyttään sillä, ettei ehtinytkään pelipäivän loppuun, vaikka luuli niin. Jeku ei ole tainnut vielä avata sanaista arkkuaan uudestisyntymisensä jälkeen?

Tämän perusteella sanoisin, että pahiskolmikko löytyy tästä joukosta: Herkku, Mursu, Ariel, Blckter-Jeku, justy, jiikare, Anblick.

Zey kirjoitti:No mua itteeni epäilyttää Cameronin lisäksi sinä, einari, jiikare, Mursumus ja Anblick. Eniten sinä ja einari. Mut en kyllä tiedä miten hyvin tässä saadaan ääniä siirrettyä, et voi olla turha pohtia edes ketään muuta kuin Cameronia. Lähinnä mun päässä sä ja jiikare yhdistytte ja olisitte kiva pahiskaksikko. Cameron ja einari olis toinen. Anblickin sopisi Cameron ja einarin kanssa hyvin, kun en ainakaan muista hänen juurikaan epäilleen heitä? Mursumuksen linkittymisistä muihin en muista, paitsi että Cameron tais häntä nyt yhdistellä muhun, mikä vois olla turvallinen pahisparin epäily. Että tällai yhtäkkiä pohdittua pahisnelikko vois ihan hyvin olla Cameron, einari, Anblick ja Mursumus, joten sikäli olen tyytyväinen siihen, missä ääneni on.

(sinä = Meiz)
Uskon, että tässä on viime hetken hajuraon vuoksi lueteltuna pahiksia. En kuitenkaan usko, että kaikkia, koska luulisin Zeyn olleen varovainen sen suhteen, ettei linkitä pahiskavereitaan toisiinsa - edes hajuraon vuoksi. Uskon, että ainakin yksi joukosta jiikare-Mursu-Anblick on pahis, ja yksi tai kaksi muuta pahista löytyy sitten joukosta Herkku-Ariel-Jeku-justy. Ariel ja Anblick eivät tämän päivän äänien perusteella sovi yhteen jiikaren kanssa (en uskoisi, että kumpikaan äänestäisi pahiskaveriaan noin). Mursua ja Anblickia Zey on linkittänyt sen melko varovaisesti verraten siihen, että yhdisteli ensin mua ja Camia, sitten Anblickia muhun ja Camiin ja sitten Mursua Camiin. Mursu ja Anblick eivät linkittyneet vasta kuin tuossa loppukokoamassa, siinäkin muiden pelaajien kautta.

Tekisi mieleni äänestää Herkkuoonea, joka epäilyttää ja on myöskin mahdollisesti putoamassa pelistä. Tuntuu kuitenkin vähän epäreilulta, kun Herkku ei voi puolustautua.

//Jee, saatiin Vam Herkkutetran tilalle! Moi Vam! Tuu pian kirjoittelemaan. ^_^
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.06.2017 07:30:02

einari kirjoitti:Tällaiset äänestykset, joissa kuolee pahis, ovat aina kovan ruotimisen kohteena. Siinä mielessä hiljaisuus on hyvä taktiikka, sillä vaikka hiljaisetkin aina huomiodaan, eivät he saa ollenkaan niin paljon huomiota osakseen.

Alan enemmän ja enemmän kallistua tämän kannalle. Mä uskon että Zey kokeneena pahispelaajana olisi myös miettinyt samaa ja ohjeistanut kavereitaan välttämään hänen pelastusta. Hyvä pointti dzinnin Cameron äänen ajoituksesta. Veikkaanpa että Mursumus sekä dzinni ovat molemmat hyviksiä. Samoin arvaisin Blckterin olevan aloittelija-hyvis. justy, einari sekä porkkana vaikuttavat edelleen hyviksiltä kaikki.

Parhaat pahisehdokkaat mulle ovat Ariel, Anblick, jiikare sekä herkkuoone. jiikarea massataan nyt ulos huolella, minkä takia sanoisin ++Arielin sekä Anblickin olevan todennäköinen pahiskaksikko. Koen edelleen että Arielin epäilyt ovat olleet liian kapealla sektorilla minkä koen aina hyvin ominaiseksi pahikselle. En pitänyt jiikare + Anblick linkitystä kovinkaan uskottavana, ja huvittavasti tässä Anblick on taas se toissijainen epäily samaan tapaan kuin Zeyn ehdottaessa Halimaa ja Anblickia pahiskavereiksi.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Vampire » 20.06.2017 09:03:32

Täällä ollaan ja ainakin suurin piirtein jopa hereillä. Mä koitan saada pelitopicin luettua vielä tämän päivän puolella ja kirjoiteltua jotain pohdintaakin. Sen että yksi pahis on jo saatu kiinni, pitäis helpottaa vähän niiden loppujen keksimistä, mutta pitää lukea topa ensin ja katsoa, mitä jää käteen... Tällä viestillä ei nyt ollut sen kummempaa roolia kuin kertoa, että täällä ollaan ja että olen kyllä aktivoitumassa, kunhan saan itseni kunnolla irl-hereille ja koneen auki.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 20.06.2017 09:54:40

Tämä on tällainen "olen hengissä" -viesti. 5. päivän alku on ollut kiireinen, enkä ole valitettavasti ehtinyt vielä paneutumaan peliin. Olen edelleen Arielin äänestämisen kannalla, mutta luen hänen vastauksensa minulle, sekä jiikare-epäilyt tarkemmin läpi tänään ja vastailen niihin.

Pahoittelut epäaktiivisuudesta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja jiikare » 20.06.2017 11:18:27

einari kirjoitti:Listauksesta ei kuitenkaan ainakaan minulle oikein vieläkään selvinnyt, ketä jiikare epäilee?


Enemmän niitä jotka vaikuttivat epäilyttävästi Zey äänestyksessä tai välttivät tätä (Itse missasin myöskin koko kamppailun):
Ariel, Anblick, Mursumus, Herkkuoone, dzinni, Blckter->Jeku

Vähemmän epäilyttävät:
Meiz, einari, porkkana, justy

Korvaajista blckter->jeku, herkkuoone->vampire mielellään kuulisi ennenkuin heille lähtee ääntä laittamaan.
Avatar
jiikare
Kyläläinen
 
Viestit: 29
Liittynyt: 26.05.2017 18:47:47

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Anblick » 20.06.2017 14:36:58

Meiz kirjoitti:
Anblick kirjoitti:Meizin ja Zeyn pesäero Zeyn viimeisenä päivänä tuntuu oudolta (Zeyllä oli viestissään hyviä pointtejakin, jotka lisäävät Meizin epäilyttävyyttä silmissäni), mutta toisaalta Meiz tuntuu yrittävän edistää peliä oikeasti. Hänestä olen aika epävarma.

Mitä pointteja?

Esimerkiksi se, että viestimäärääsi nähden sinusta ja epäilyistäsi on ollut vähän vaikea saada otetta paljojen komppailujen takia, ainakin pelin alkuvaiheilla. Myöhemmin pelissä olet kyllä alkanut jäädä paremmin mieleeni, ehkä osittain siksikin, että väki vähenee ja nimet ja avatarit alkavat tulla tutuiksi. Äänesi Tetralle tuli aika puskista. Lisäksi olet tosiaan monesti antanut hyvis- ja pahisviboja ja selittänyt vasta jälkikäteen. Olen kyllä lukenut vastauksesi näihin asioihin, ja luonnollisesti kun Zey tiedetään pahikseksi, on syytä kyseenalaistaa hänen motiivinsa ja perustelunsa epäillä ketään. Tipahdat mulla samaan lokeroon kuin Halima aikoinaan, eli en oikein tiedä, pitäisinkö sua pahismaisena vai hyvismäisenä, koska olet välillä pelannut epäilyttävästi mutta toisaalta myös vienyt peliä eteenpäin aika rakentavasti kyselemällä ja kommentoimalla (komppailujen lisäksi).

jiikare kirjoitti:Meiz
Aktiivista peluuta. Zeyn kanssa paljon napit vastakkain. Semisti pelottaa onko tässä jokin näytelmä takana.

"semisti pelottaa", mutta kuitenkin myöhemmässä viestissäsi laitat Meizin vähemmän epäilyttävien listalle?

Kiva lukea jiikarelta pidempää viestiä! Ei se silti hirveästi avannut hänen näkökulmaansa, kun lähinnä kommentit tuntuivat tapahtuneen kertailulta ja aktiivisuuden kommentoinnilta. Monesta näkökulmasta katsominen on hyvä asia, mutta en minä ainakaan saanut tästä oikein mitään irti. Jatkan siis tätä "hiillostamista" enkä vedä ääntäni pois, koska listaus ei lisännyt jiikaren hyvispisteitä silmissäni. Lisäksi mietin edelleen aiemmin kirjoittamaani, jota jiikare ei ole vielä kommentoinut:
Mursumus ja Herkkuoone vaikuttavat täysin päälleliimatulta lisäykseltä, koska et ole perustellut epäilyjäsi heitä kohtaan laisinkaan ja aluksi vielä puhut kahden välillä arvuuttelusta (minkä myöhemmin korjasit neljäksi). Miksi ylipäänsä siis lisäsit heidät kaksi viestiisi?

einari kirjoitti:Anblick peesasi perässä. Anblick peesasi eilenkin Tinglen suhteen. Jiikare tosin epäilytti Anblickiä jo eilen, joten se peesaus oli sinänsä perusteltu.

Olen äänestänyt jiikaretta jo ekana päivänä, joten ei se tosiaan musta pelkkää peesausta ollut. Tinglen äänestys nyt todellakin meni vähän peesailuksi itse kullakin, kun ääniä napsahti se 7 kappaletta. Eilinen olikin myös sikäli mun nähdäkseni tosi epäinformatiivinen.

Vähän kyllä ihmettelen, einari, miksi vielä palasit kertaamaan Zey-Cam-äänestystä, koska mun nähdäkseni nyt vain toistelit eilen puhuttua tuomatta mitään uutta. Olihan se äänestys varmasti informatiivisempi kuin Tinglen lynkkaus mutta silti.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 20.06.2017 17:56:26

Tämä on vain kuuluisa "moi oon hereillä" viesti, jossa en vielä kummemmin pureudu peliin, syynä erinomaisen ärsyttävä päänsärky, yritän vielä ihan kunnon viestinkin räpsäyttää paikalle ennen päivän päättymistä.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Violet » 21.06.2017 00:21:51

Äänestystilanne
jiikare 3 (Ariel, Anblick, porkkana)
Ariel 1 (Meiz)

Putoamassa siis jiikare kolmella äänellään.

Äänestyspakot

Ariel, dzinni

Päivä päättyy tänään klo. 21.00!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (4. yö päättyy 17.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 21.06.2017 08:07:58

Ariel kirjoitti:
justy kirjoitti:@Ariel: Miksi et äänestänyt aiemmin Zeytä tai Cameronia?

Mulla ei ollut mitään mielipiteitä kummastakaan. Ja mä en huomannut Mursumusin ääntä, joten katoin et tilanne ois ollu Zey 3, Cameron 1, justy 1, joten mä ajattelin et ihan hyvin muut voi vielä päättää lynkata jiikaren,varsinkin kun sitä oli epäilty melko paljon. Mä epäilin jiikarea, mutten Zeytä tai Cameronia, joten mä halusin tappaa mieluummin jiikaren.

justy kirjoitti:Mursumusta enemmän minua kuitenkin epäilyttää Ariel. Hänen äänensä Zeylle tulee tilanteessa, jossa Zeytä on pakko äänestää, koska mllna on jo haastanut Zeyn vapaamuurariuden. Äänestäminen viittaa myös siihen että Ariel on seurannut peliä, mutta silti hänellä ei ole ollut mitään kommenttia Cameronin tai Zeyn suhteen, vaikka nämä kaksi ovat jo jonkin aikaa olleet vaihtoehdot. Pahis joka yrittää pysytellä sivussa, mutta päättää lopuksi kuitenkin äänestää pahiskaveriaan kaupunkilaispisteiden toivossa?

Mun ois ollu pahiksena paljon helpompaa vaan olla äänestämättä Zeytä ja jos joku ois kysyny myöhemmin miksen äänestäny ni oisin voinu vaan sanoa etten ollu paikalla. Mä en kuitenkaan oo ikinä nähny et tossa vaiheessa pahiksen äänestämisestä ois saanu hyvispisteitä, joten en mä sen takia ois äänestäny. Enkä mä ottanu aiemmin mitään kantaa Zeyn ja Cameronin väliseen äänestykseen, koska mä en ollu paikalla mun viestin jälkeen muuta kuin viimeset puol tuntia.



Alkuperäinen äänesi jiikareelle oli minusta ihan ymmärrettävä, eikä siinä vaiheessa päivää tietenkään vielä tarvitse yrittää valita todennäköisistä lynkkauksista mieluisinta. Jiikare-äänessäsi minua siis epäilytti se, ettei ääni siirtynyt mihinkään siinä vaiheessa kun alkoi näyttää selvältä, että joko Zey tai Cameron lynkataan. Vasta kun Zey jäi kiinni valheesta ja peli alkoi näyttää selvätä, äänestit Zeytä.

Osaisitko vähän valottaa toimintaasi päivän lopussa? Olit puoli tuntia paikalla, mutta et kommentoinut peliin mitään. Seurasitko siis uusimpia postauksia hiljaa, vai lueskelitko vanhoja viestejä yrittäen päästä ajantasalle?

Ariel kirjoitti:
justy kirjoitti:Kuitenkin minua epäilyttää se, että Arielin epäilyt ovat pyörineet Blckterin ja jiikareen ympärillä

Mä en epäile Blckteria.


Kun pyysin kommenttia Blckerista, Cameronista, einarista, Halimasta ja justystä (siinä vaiheessa peliä ääniä saaneet pelaajat), sanoit että Blckter on kiinnittänyt huomiosi:
Ariel kirjoitti:Näistä ainoa kuka on kiinnittänyt mun huomion on Blckter, muut on neutraaleja.

Blckterissä ihmettelen nyt hyvispisteiden antamista mulle koneen hajoamisesta. Se ei liity mitenkään rooliin, joten ihmettelen, miksi Blckter antaa siitä hyvispisteitä. Ihan yhtä lailla pahiksenkin kone voi hajota. En kuitenkaan tiedä, onko Blckter pahis vai vaan pihalla oleva aloittelija.


Kieltämättä "epäilyt ovat pyörineet Blckterin ympärillä" oli vähän vahvasti ilmaistu, mutta kun luin viestisi läpi tulkitsin ne niin, että jos et äänestäisi jiikaretta, Bclkter olisi toinen vaihtoehto (vaikka olet kyllä myös puolustanut Blckteria). Tulkitsin siis ilmeisesti väärin.

Ariel kirjoitti:
jiikare kirjoitti:Hmh, kahden välillä arvuuttelen. Tingle vai Ariel? Mursumus vai Herkkuoone? Arielilta puolustelua Zeytä kohtaan ja ohjaamista ääniä minua kohtaan (sekä ääni minulle) kunnes vaihtoi äänensä zeylle kun vapaamuurari homma levisi käsiin. Arielista olisi ollut kiva kuulla tänään. Tinglestä en todellakaan osaa sanoa. Erilaista mitä tähän asti olen nähnyt. ++Tingle

Eli sun ainoa syy äänestää Tingleä oli se, että tämä pelaa eri lailla ku muut? Eikö sun ois kannattanu äänestää jotain sellasta, jota sä epäilet? Ainakin mua sä vaikutit epäilevän, mutta Tinglestä et osannu sanoa mitään. Ja onko sulla jotain perusteluja sille miks sä epäilit Mursumusia ja Herkkuoonea? Ja sun epäilyt mua kohtaan vaikuttaa olevan pelkästään komppaamista. Miksi se on epäilyttävää, että mä äänestin sua?


Mikä on jiikareen pahismotivaatio äänestää Tingleä sinun sijaasi, jos sinä olet hyvis? Ymmärrän tämän epäilyn jos sinulla olisi syytä ajatella jiikareen ehkä pelastaneen pahiskaveriaan. Mutta miksi pahis-jiikare änestäisi hyvis-Tingleä tai hyvis-Arielin sijaan pahismaisin motiivein?

Ariel kirjoitti:
jiikare kirjoitti:Miksen poistanut dzinnin ääntä? Äänestyspakko, enkä tulokseen olisi voinut äänelläni enään mitenkään vaikuttaa.

Sä et vaikuttanu tulokseen mitenkään äänestämällä dzinniä. Jos sä oisit äänestänyt jotain, jota sä epäilet, oltais ainakin nähty ketä sä epäilet eniten. Nyt tuntuu siltä että sulla ei oo oikeasti mitään epäilyjä, kun sun ainoat äänet on ollu herättelyääni Blckterille, ääni dzinnille perusteluilla "on ollut hiljaa" ja ääni Tinglelle koska se pelaa eri tavalla kuin muut. Mun käsityksen mukaan sä et oo äänestäny ketään noista koska oot epäilly niitä. Ja muutenkin tuntuu että sä epäilet joka viestissä eri ihmisiä, ja kaikkia ilman perusteluita.


Tämä pointti puhuttelee minuakin. Jiikareen äänestyskäyttäytyminen on ollut todella varovaista ja äänet ovat olleet usein sellaisia, ettei jiikare tunnu oikeasti olevan niiden takana. Kuitenkaan jiikareen äänestäminen ei ole vaikuttanut myöskään strategisesti järkevältä. Jos hän on pahis, hänellä on ollut ainakin yksi kokenut pahiskaveri (Zey), jonka luulisi auttaneen jiikaretta enemmän äänten perusteluiden ja kohdentamisten kanssa. Ehkä. Täytyy lukea vielä jiikareen viestit läpi.

Ariel kirjoitti:
justy kirjoitti:Kävin selailemassa Zeyn viestejä, ja hän heittää epäilyitä jiikareen suuntaan jo tässä viestissään. Tuo tuli muutama tunti Arielin jiikare-äänen jälkeen 11. päivä, jolloin periaatteessa olisi ollut mahdollista yrittää tehdä siirto Cameronista jiikareen suuntaan.

Toi vaikuttaa siltä että justy yrittää väkisin etsiä perusteluita sille miksei jiikare vois olla Zeyn pahiskaveri.


Huomasin pelissä jotain, joka mielestäni viittasi jiikareen hyvikseyteen (ei tosin kovinkaan vahvasti, kuten jo alkuperäisessä viestissäni sanoin). Meiz oli tästä eri mieltä ja hänen kertomansa Zeyn kommentin ajankohdasta ei vastannut omaa muistikuvaani. Tarkastin asian, jotta joko Meiz tai minä voisi korjata käsitystään.

Ariel kirjoitti:Anblick epäili Tingleä Zeyn pahiskaveriksi koska tämä sanoi sekoittaneensa Meizin ja Zeyn, muttei kiinnittänyt huomiota siihen että Zey sanoi sekoittaneensa Jekun ja jiikaren. Miksi?


Sulla on hyviä Anblick-pohdintoja. Varsinkin jos Anblick tai jiikare paljastuu pahikseksi (ja sä hyvikseksi), nämä pohdinnat ovat syytä käydä läpi uudelleen. Tällä hetkellä en näe jiikaretta pahismaisena (täytyy vielä lukea hänen viestinsä läpi), ja Anblick on pääasiassa pysytellyt havaintopiirini ulkopuolella, vaikka monet ovat häntä jo epäilleet. Täytyy siis lukea Anblickin viestitkin vielä läpi.

Ariel kirjoitti:
justy kirjoitti:Miten ajattelit tästä eteenpäin edetä sen suhteen että saisit minut lynkattua, jos olen paras epäilysi? Et ole kauheasti yrittänyt vakuuttaa muita mielipiteesi oikeellisuudesta, ja monet ovat pitäneet minua hyvismäisenä. Eli tällä hetkellä sinä itse vaikutat olevan hieman näennäisaktiivinen epäilemällä minua ilman että varsinaisesti teet asialle mitään. Toki se etten ole ollut paikalle on varmaan vaikeuttanut jahtaamistani, mutta olen täällä nyt.

justy kirjoitti:Et kyllä pääse noin helpolla. Jos olet hyvis ja toteat omat perustelusi huonoiksi (yritän tässä niitä huonoiksi osoittaa), velvollisuutesi on muuttaa ääntäsi, tai löytää parempia perusteluita (toki niiden parempien perusteluiden etsiminen olisi ihan hyvä idea muutenkin, mutta meillä kaikilla on kiireemme). Nyt olen esimerkiksi kyseenalaistanut perustelusi siitä, että kaikki postaukseni ovat näennäisaktiivisia. Sinun tehtäväsi olisi seuraavaksi osoittaa että ne todella ovat kaikki näennäisaktiivisia, tai sitten harkita uudestaan perusteitasi äänestää minua.

Nää viestit kuulostaa siltä että sä sanot ettei sua sais äänestää. Eikä toi kyllä mun mielestä vaikuttanut siltä että sä oisit yrittänyt osoittaa Tinglen perustelut huonoiksi, sä sanoit vaan ettei ne viestit oo näennäisaktiivisia. Jos sä oisit osoittanut perusteluita huonoiksi, sun ois pitänyt osoittaa joku viesti mikä ei oo näennäisaktiivinen. Nyt toi kuulostaa vaan sellaselta "oot väärässä, etsi paremmat perustelut" ilman mitään perusteluita sille miksi Tingle on väärässä, mikä ei ainakaan tee sua hyvismäiseksi.


Jos viestit välittävät kuvan ettei minua saa äänestää, ne ovat epäonnistuneet. Äänestäminen on yleisesti ottaen hyvä juttu, joten kohteesta riippumatta toivon sitä tapahtuvan.

Se miksi valitsin tuollaisen lähestymistavan Tinglen ääneen johtuu pääasiassa siitä, että halusin enemmän irti Tinglestä. Hän oli tuossa vaiheessa peliä lähinnä kirjoitellut lyhyitä viestejä, ja perustellut ääniään hyvin epämääräisesti (esim. Mursumus-äänestä oli vaikeaa sanoa oliko se vitsi vai vakava ääni). Joten halusin saada enemmän irti Tinglestä, joka minua sillä hetkellä epäilytti, jotta voisin lukea häntä paremmin. Toinen syy sille etten lähtenyt etsimään aktiivisia viestejä johtui siitä, että olin mielestäni ollut hyvinkin aktiivinen ja siksi ajattelin ettei Tingle ole voinut lukea viestejäni huolella läpi, vaan hänellä on väärä mielikuva.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 21.06.2017 08:32:07

porkkana kirjoitti:Jekulle tervetuloa takaisin peliin. :)

Tingle oli kyllä aivan liian helppo kohde eiliselle, harmi että meni kokonainen pelipäivä tämän massaukselle eikä oikein saatu mitään materiaalia josta jatkaa tänään. Hämmentää kyllä se, miten niin moni hylkäsi entiset epäilyt ja menivät mukaan helppoon massaukseen, vielä niin dramaattisen illan jälkeen josta luulisi löytyneen pari muutakin äänestyskohdetta. :D Tingleä äänestäneet: ketä epäilette nyt eniten ja miksi?


Päivän alkaessa epäilytti eniten Ariel. Tällä oli kuitenkin taas kerran hyviä vastauksia ja ajatuksia viestissään. Etenkin Anblick alkoi epäilyttää enemmän hänen viestinsä jälkeen, mutta Anblick täytyy itse lukea uudelleen läpi.

Jiikaretta en oikein osaa epäillä, hänen pelinsä vaikuttaa niin aloittelijamaiselta. Toisaalta tideostan että aloittelijamaiselta se varmaan vaikuttaisi pahisaloittelijankin peli, mutta kun pahiksena hänellä olisi kuitenkin ollut Zeyn vinkit käytössään.

Tietääkö kukaan Zeyn kanssa pelannut, onko tällä tapana auttaa uusia pahispelaajia pahischatissa?

porkkana kirjoitti:
jiikare kirjoitti:
Zey kirjoitti:Kenen kanssa te uskotte jiikaren olevan pahiksia? Omasta mielestä jiikare sopi Meizin kanssa 1.päivän suhteen hyvin, mut en tiedä lähtiskö Meiz nyt mielummin jiikarea tappamaan kuin Cameronia. Vaikka Meiz olis Camin ja jiikareen pahiskaveri, niin tuskin, sillä moni on äänestänyt Camia, mikä vois hyvin uusiutua seuraavana päivänä ja sit voiskin olla kaks pahiskaveria poissa. Jos taas Meiz ja jiikare on pahiksia, mut Cam hyvis, niin siltikään Meizillä ei olis järkeä lähteä ajamaan jiikarea. Ellei sitten luota, ettei jiikarea lynkata, mut ei kyl mulle semmosta fiilistä tullut.

Tää oli hiukan ennen kun / samaan aikaan kun äänet alkoivat vaihtua zey:lle. Yrittänee kääntää painon vielä minuun äänestyksen loppuvaiheessa? Muilla mielipiteitä?

Tässä tilanteessa siis Meiz ja Cameron ovat äänestäneet jiikarea Zeyn tilalle, kun Zey tulee kertomaan pohdintojaan. Tilanne on tässä kohtaa Cameron 5, Zey 3, jiikare 3, eli suhteellisen epätodennäköistä että jiikare joutuisi oikeasti lynkatuksi kun aikaa äänien vaihdolle on niin vähän aikaa. Saattaa siis hyvin olla hämäystä, että otetaan pahiskaveri tällaisen pohdinnan alle (jossa vielä todetaan Arielin sanoin, miten huonosti jiikare sopii kenenkään pahiskaveriksi). Vielä kun jiikare itse otti tämän esille, tulee mieleen, että pahikset ovat suunnitelleet jiikaren ottavan tämän puheeksi seuraavana päivänä ja saavan siten hyvispisteitä. Tähän ei muu ole vastannut, kuin justy joka antoi hyvisvibaa jiikarelle tämän ansiosta. Itselle tämä antaa lähinnä pahisvibaa jiikaresta.


Cameron on hyvis. Miksi Zeyn motivaatio olisi mitään muuta kuin halu yrittää vielä selviytyä äänestämällä ketä tahansa muuta kuin itseään? Minusta olisi oudompaa, jos Zey ei äänestäisi jiikaretta, josta hän on kuitenkin jo esittänyt epäilyksiä.

Ja en siis antanut jiikareelle hyvisvibaa tuon vaihdon ansiosta, vaan sen ansiosta että Zey aiemmin päivän aikana listasi jiikareen epäilyttäväksi. Jiikare vaikutti siis mahdolliselta äänestyskohteelta, jota pahis-Zey valmisteli itselleen. Motivaatio tähän saattoi olla se, että jiikaretta olivat muut jo epäilleet, ja Zey tiesi että häntäkin epäiltiin. Hän tarvitsi siis suosittuja äänestyskohteita, jos Cameron-keissi epäonnistuisi.

Tai sitten olen ihan väärässä.

porkkana kirjoitti:Mursumus
Mursumus kirjoitti:Foorumissa on tällä hetkellä monta vierailijaa. Jos et ole vielä äänestänyt, kiirehdi. Jos päivä päättyy näin ja Tingle on hyvis, hyvikset eivät ole saaneet lähestulkoon mitään infoa ja pahikset saa siten helpon yötapon.

Tästä tulee väkisinkin olo pahiksesta, joka kalastelee hyvispisteitä. :D Olet kuitenkin yksi Tingleä äänestäneistä etkä antanut itsekään mitään kovin arvokasta sisältöä tai mielipiteitä Tinglestä lukuunottamatta. Miksi et itse yrittänyt antaa hyviksille mahdollisimman paljon infoa? En myöskään ymmärrä miten pahisten yötappo liittyy Tinglen päivälynkkaukseen ja miten se yhtään helpottaa sitä pahiksille?


Samat fiilikset tulivat tuosta Mursumuksen viestistä ja se sai minut eilen vielä arpomaan siirränkö äänen Mursumukselta takaisin Tinglelle vaiko en. Muuten minulla on edelleen positiivinen kuva Mursumuksen pelistä, mutta tuolle viestille on paljon helpompaa kuvitella pahismotivaatio kuin hyvismotivaatio.

Meiz kirjoitti:Mä en oikein pidä tätä jiikare + Anblick pahiskaksikkoteoriaa kovinkaan uskottavana.

Ensinnäkin jiikare postaa viestinsä viewtopic.php?f=9&t=377&start=60#p5577
Ja jo n. 20 min kuluessa Anblick pistää kommenttinsa ja epäilynsä tuohon viestiin liittyen ja viesti antaa osoittaa että crosspostaa jiikareen kanssa, viewtopic.php?f=9&t=377&start=60#p5579
Mulle ei ollenkaan tule tästä mieleen pahiskavereita jotka olisivat ennakkoon sopineet epäilyn laitosta, vaan reaktio jiikaren viestiin tuntuu hyvinkin spontaanilta.

Samoin ääni Anblickilta jiikarelle nostaa hänet 2 ääneen lähelle Negoa. Jiikare on jo tässä vaiheessa saanut osakseen huomiota muiltakin (mm. minulta, arielilta, vampirelta, einarilta, Halimalta), eli ei mielestäni voi sanoa että Anblickin ääni olisi mennyt sellaisessa vaiheessa jossa ei koe pahiskaverin olevan vaarassa pudota.

Näiden pointtien valossa Arielin yhdistäminen nämä kaksi yhteen tuntuu melko väkinäiseltä mun silmään.

//crosspost porkkanan kanssa


Tuosta ensimmäisestä pointista olen eri mieltä, ainakin itse olen havainnut enemmän pahispeliä, jossa toisen pahiksen peliä kommentoidaan usein spontaanisti, sen kummemmin etukäteen keskustelematta.

Toinen pointti on äkkiseltään vakuuttavampi. Täytyy käydä läpi 1. päivän äänet tarkemmin jossain vaiheessa.


Luen ja kommentoin loppuja posteja myöhemmin tänään, nyt täytyy lähteä Ikeaan.

++Ariel on tällä hetkellä paras veikkaukseni pahikseksi. Jiikaretta en halua äänestää, mutta jos joku haluaa nostaa Anblickin vielä vaihtehdoksi, lukisin mielelläni millä perusteella häntä oltaisiin äänestämässä. Tuntuu että Anblick on noussut usein esiin, mutta kuten aiemmin kommentoin Arielille, hän on jotenkin aina lipsunut mielestäni.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 21.06.2017 08:51:26

Anblickin osalta kannattaa katsoa vielä 2 päivä läpi mikäli siihen riittää aikaa. Hänhän oli aika lähellä putoamista, samoin Zey oli saanut paljon huomiota osakseen jo tuolloin, ainakin minulta, Halimalta, porkkanalta sekä einarilta (ja ehkä osittain justyltä loppupuolella).

Anblickilla epäilyt olivat koko päivän akselilla jiikare, mllna sekä Halima. Näistä 2 on jo varmistunut hyviksiksi. Mahdollisesti siis pyrki ohjaamaan huomiota pois Zeystä.

"lynkkauslistan kärjessä mulla on tällä hetkellä jiikare, mllna ja Halima. Jiikaresta olen puhunut muutaman kerran, mllnasta ylempänä ja tänään Halima on saanut lähinnä pahispisteitä asettumalla useammin kuin kerran melko hanakasti mllnan puolelle, kun olen esittänyt epäilyksiä tätä kohtaan. Halima&justy-skenaariosta olen siirtymässä Halima&mllna-mahdollisuuteen"".
Sekä myöhemmin viesti viewtopic.php?f=9&t=377&start=210#p5759
Suhtautui hyvinkin neutraalisti ja vähäsanaisesti Zeyhyn.

Zey vaikuttaa ärtyneeltä teoriasta jossa häntä ja Anblickia linkitetään yhteen, viewtopic.php?f=9&t=377&start=210#p5736

Cameron liittyy päivän lopussa minun kanssa äänestämään Anblickia, laittaen äänet:

3 Jeku (porkkana, Halima, justy)
2 Anblick (Meiz, Cameron)
1 mIIna (Anblick)
1 Cameron (Blckter)

jiikare päätyy vielä äänestämään dzinniä kun päivää 40 min jäljellä.

Mielenkiintoisinta minulle päivässä on se, että niinkin aktiivinen pelaaja kuin Zey ei ole vaikuttamassa mitenkään viimeisenä päivänä, samoin ääni jää kokonaan laittamatta. Jekua hän ei ehkä pahiksena halunnut lähteä massaamaan ulos, mutta mikäli Anblick on hyvis, hänellä olisi kaikki syyt laittaa ääntä sinne suuntaan kun oli jo linkaillut tämän Haliman pahiskaveriksi. Anblickin pahiskaverina taas hänellä voisi olla pahis-motivaatiota pysyä hiljaa. Samoin pahiksena hänellä olisi kyllä intressit seurata topiccia parhaansa mukaan, koska oli tosiaan saanut epäilyä osakseen ihan hyvin. Zey perusteli hiljaisuutta seuraavana päivänä IRL syillä enkä ala sen enempää arvailemaan sen todellisuutta.

Ariel oli hiljaa koko päivän.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja Meiz » 21.06.2017 08:53:53

justy kirjoitti:Tuosta ensimmäisestä pointista olen eri mieltä, ainakin itse olen havainnut enemmän pahispeliä, jossa toisen pahiksen peliä kommentoidaan usein spontaanisti, sen kummemmin etukäteen keskustelematta.

Voi olla, itselle ajattelin tuota epätodennäköisemmäksi sen takia, että epäily oli melko vahva. Kuvittelen että pahis saattaisi harkita tarkempaan ennenkuin alkaa epäilemään kaveriaan, mahdollisesti jopa hieman sopia asiaa etukäteen.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (5. päivä päättyy 21.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 21.06.2017 15:27:12

porkkana kirjoitti:Missä kaikki ovat, täällä on kamalan hiljaista :D

jiikaren listaus oli hieman vain viimeisien päivien tapahtumien kertaamista erittäin pääpiirteittäin, mutta suoria epäilyjä ei sieltä kuitenkaan tullut kuin dzinnin suuntaan ja einarille vissiin hyvisvibaa kun tätä ei saada yhdistettyä Zeyn pahiskaveriksi. Itse mielipiteet pelaajista jäävät uupumaan kuitenkin eikä tämä selventänyt yhtään jiikaren ajatuksia pelaajista. Tällainen listaus olisi hyvin helppo tehdä pahikselle ilman suurempia pohdintoja tai ilman suoraa epäilyä ketään kohtaan.


einari kirjoitti:Jo pari ääntä saanut jiikare on pelannut kieltämättä melko epäilyttävästi ainakin siinä mielessä, ettei häneltä ole oikein irronnut mitään kunnollisia epäilyjä, vaan melko puolivillaisia ääniä. Tää nyt on tietty siinä mielessä pahismaista, että pahiksena niitä epäilyjä on vaikea keksiä, koska ne oikeasti tarvitsee keksiä. :D Jiikarelta on myös irronnut aika selkeitä peesausääniä esim. eilen Tinglelle ja aikaisemmin outo herättelyääni Blackterille. Nyt jiikarelta tuli (putoamisvaarassa) listaus pelaajista. Listauksesta ei kuitenkaan ainakaan minulle oikein vieläkään selvinnyt, ketä jiikare epäilee?


Minusta on näköjään tullut jiikareen puolestapuhuja, mutta pakko tarttua näihinkin. Minusta tuo yleismaailmallisuuksien pelaajista listaaminen puolestaan viittaa enemmän aloittelijaan kuin pahikseen. Ja jos pitäisi valita aloittelevan pahiksen ja aloittelevan hyviksen väliltä, sanoisin että aloitteleva hyvis kokee vielä vaikeammaksi epäilyiden keksimisen kuin aloitteleva pahis. Tähän varmaan vaikuttaa oma pelihistoriani: pelasin kaksi ensimmäistä peliäni pahiksena ja en ole sen jälkeen koskaan kokenut kauhean vaikeaksi keksiä epäilyjä pahiksena. Hyviksenä se on minusta paljon vaikeampaa, koska silloin on suurempi paine siitä että epäilyt menevätkin ihan väärin ja syytän aiheetta hyviksiä. Toki tämä varmasti riippuu paljon pelaajasta, mutta omien kokemusteni pohjalta en siis osaa pitää yllä lainaamiani huomioitanne jiikareen pahikseudesta kertovina.


jiikare kirjoitti:
einari kirjoitti:Listauksesta ei kuitenkaan ainakaan minulle oikein vieläkään selvinnyt, ketä jiikare epäilee?


Enemmän niitä jotka vaikuttivat epäilyttävästi Zey äänestyksessä tai välttivät tätä (Itse missasin myöskin koko kamppailun):
Ariel, Anblick, Mursumus, Herkkuoone, dzinni, Blckter->Jeku

Vähemmän epäilyttävät:
Meiz, einari, porkkana, justy

Korvaajista blckter->jeku, herkkuoone->vampire mielellään kuulisi ennenkuin heille lähtee ääntä laittamaan.


Eli harkitset äänestäväsi Arielia, Anblickia, Mursumusta tai dzinniä tänään, ymmärsinkö oikein? Olet kirjoittanut jo vähän siitä mikä heissä epäilyttää, mutta osaisitko esittää näille jotain kysymyksiä? Tai asettaa vaikkapa epäilyttävimmät pelaajat järjestykseen epäilyttävyyden mukaan (perustelujen kanssa mielellään).

***

Noin, nyt olen ajan tasalla. Seuraavaksi katson Anblickin viestejä, jotka löytyvät täältä. Kommentoin jokaista viestiä siten, että 1. on vanhin viesti ja numerointi siitä eteenpäin juoksevaa.

1. Hyvä aloitusviesti, heti epäilyjä (Haliman nopea äänen poisvetäminen) perusteluineen. Pehmentää epäilyjään pohtimalla hyvismotivaatiota.

2. Vetää epäilyjään takaisinpäin. Esittää uusia epäilyjä (Haliman oman hyvikseyden painotus). Lupaa laajentaa seuraavana päivänä huomiotaan Halimasta.

3. Esittää epäilyjä Blckterista perusteluineen. Pehmentää epäilyjään pohtimalla hyvismotivaatiota. Esittää vastalauseen sille kun annoin Halimalle hyvispisteitä vapaamuurarien neuvomisesta. Esittää epäilyjä Halimaa kohtaan joka ehkä teki pesäeroa pahis-justyyn. Pohtii justy/halima-pahiskaksikkoa.

4. Puolustaa Blckter-epäilyjään. Selittää justy/halima-epäilyään. Esittää lisää epäilyjä Halimasta (Arielin nimeäminen hyvikseksi) (Tämä vaikuttaisi viittaavan siihen, ettei Ariel ja Anblick ole todennäköisesti pahiskavereita.). Harmittelee sitä, että aktiiviset saavat negatiivista huomiota, ja toteaa ettei osaa jakaa hyvis-pahis-viboja yksittäisten lyhyiden viestien perusteella, koska ei omaa metatietoa pelaajista. Kevyttä puolustelua jekulle, odottaa kuitenkin jotain koknreettista. Jiikareelle pahisviboja ristiriitaisesta ja omituisesta viestistä. Perustelee jiikare-vibat.

5. Puolustaa halima/justy-pahisteoriaansa, mutta myöntää sen puutteita. Rohkaisee mllnaa osallistumaan.

6. Sanoo, ettei omaa Blckterista hyvis- viboja eikä pahisviboja, mutta on varuillaan tämän suhteen. Esittää kysymyksiä Negolle ja ihmettelee tämän epäjohdonmukaisilta vaikuttavia viboja. Perustelee pahisvibojaan, jotka sai Haliman hyvistelystä.

7. Vastaa kysymykseen siitä miksei hän ole vielä äänestänyt, että hänellä ei ole selkeitä epäilyjä kenestäkään. Toteaa Haliman vibattavan välillä hyviksen ja välillä pahiksen suuntaan. Toteaa, että justy on myöhemmin alkanut kallistua hyviksen puolelle. Toteaa ettei ole äänestämässä justyä eikä Halimaa ainakaan heti. Toistaa epäilynsä jiikaretta kohtaan vastauksena jiikareelle. Toteaa, että ei mielellään äänestä kesken päivän vaan keskustelee asioista rauhassa. Toteaa, että halima, jiikare ja nego ovat epäilyttävimmät, toistaa että Halima vibataa myös hyvisken suuntaan. Nego epäilyttää koska tämä on heittänyt perustelemattomia vigoja ja kysymyksiä paneutumatta mihinkään. Pohtii onko pelityylin vai pahisroolin syytä. Toteaa myös, että vähän puhuneet (mainitsee Blckterin, Tetran ja mllnan esimerkkeinä) saavat varuilleen. Rohkaisee vähän puhuneita aktivoitumaan. Toteaa olevansa poissa seuraavan IRL-päivän ja äänestää jiikaretta.

(Tämä äänestysviesti on hieman ristiriitainen.
- Halima on sekä kolmen epäilyttävimmän listalla, että joukossa jota ei ainakaan heti ole äänestämässä.
- Blckter on yhtäkkiä samassa joukossa Tetran ja mllnan kanssa, vaikka aiemmin Blckter on ainoa joka on saanut häneltä mainintoja.
- Negon ilmestyminen kolmen kärkeen on ihmeellistä ottaen huomioon ettei Anblick ole hänelle aiemmin esittänyt kuin yhden kommentin.
- Anblick toteaa ettei tykkää äänestää kesken päivää, mutta äänestää sitten saman viestin lopuksi. Sanoo myös että tykkää keskustella äänestämisen sijaan, muttei ole keskustellut Negon kanssa.

Toki kyse voi olla vain siitä että 1. päivänä on yleensä aika vaikea vielä äänestää kauhean syvällisin perustein).

Tämä viesti jää Anblickin 1. päivän viimeiseksi viestiksi.

8. Toteaa että Negon lynkkaus ei ollut ihmeellinen, epäilytti häntäkin. Pohtii yötappojen logiikkaa ja toteaa sen olevan erilainen kuin päivisin. Epäilee ettei Vampirea varmaankaan tiedetty vapaamuurariksi. (Tässä pohdinnassa on jotain outoa. Minua vaivaa tuo yötappojen pohdinta. Totta kai yötappojen takana on erilainen logiikka kuin päivällä, koska yötapot ovat pahisten hallussa. Lipsauttiko pahis-Anblick tässä vahingosa ajatuksen, että pahiksena hänen logiikkansa päivälynkkausten kohteen valinnan ja yökohteen valinnan välillä on erilainen? Lisäksi Anblick ei pohdi lainkaan sitä mikä logiikka yötapon takana olisi.. Puolustaa päätöstään olla äänestämättä Halimaa Zeyn kysymyksiin. Sanoo olevansa hämmentynyt Haliman suhteen. Puolustaa mieltymystään olla äänestämättä aikaisin einarille. Puolustaa myös Nego-epäilyitään. Puolustaa Arielille Haliman hyvistelyn epäilyitään. Puolustaa Zeylle sitä miksi ei tarttunut justyn hyvistelyihin vaikka tarttuikin Haliman hyvistelyihin. Vihjaa epäilevänsä vieläkin jiikaretta ja toivoo että tämä osallistuisi aktiivisemmin. Pohtii oliko Negon äänestäjien joukossa pahiksia, jotka halusivat piilottaa äänensä. Vaikuttaa kohdistavansa epäilynsä mllnaan Negoa äänestäneistä.

9. Toteaa pitävänsä ainakin toistuvaa hyvistelyä pahismaisena, mutta ei pidä justyä pahismaisena koska hänestä on niin hyvismäinen kuva ettei hyvistelyt paljoa paina. Puolustaa ajatustaan siitä, että päivän lopussa äänestäminen saattoi olla pahiksille taktikointia ja että negoa oli helppo äänestää. Esittää pehmeitä epäilyjä Halimaa kohtaan, joka esitti listan pahismaisia pelaajia ja pyysi kommenttia näiden joukosta lynkkaamisesta. Toteaa että jiikare on edelleen epäilyttävin ja äänestäisi tätä. Toteaa ettei (Haliman listalla olevista) jekusta, porkkanasta ja Mursumuksesta ole mielikuvia. Kehuu Zeyn huomioita, mutta toteaa tämän olevan neutraali siitä huolimatta että Zey tekee ehkä tikusta asiaa.

10. Puolustaa justy/Halima-ajatustaan Zeylle ja selittää mitä viestillään tarkoitti. Toteaa saavansa pahisviboja mllnan viestin hyvistelyistä. Esittää mllnalle kysymyksiä. Toteaa Haliman Mursumus-epäilyt aiheellisiksi, mutta toteaa että mllna on epäilyttävä vaikka Mursumuskin olisi. Puolustaa Haliman listauksesta esittämiään epäilyjä. Toteaa, että mahdollisiin lynkattaviin kuuluu lähes kaikki, mutta justysta on saanut hyvän kuvan ja Herkkua olisi outoa lynkata ennen kuin tämä osallistuu. Haluaisi kuulla lisää Lenunesta. Toteaa lynkkauslistansa kärjessä olevan jiikrae, mllna ja Halima. Pohtii Halima/mllna pahisparia.

11. Toteaa, että Dzinni ja justy olivat pohjustaneet Nego-ääntään, joten ne eivät tulleet yhtä tyhjästä kuin mllnan. Tästä syystä mllnan ääni oli epäilyttävämpi. Puolustaa jiikare-epäilyitään einarille toteamalla että tämä oli epäilyttävä jo eilen, eikä hänestä ole kuulunt 2. päivänä vielä mitään. Puolustaa Cameronille Halima-epäilyitään Haliman lynkkauspooliin liittyen.

12. Toteaa, ettei mllnasta ota edelleenkään selvää. Toteaa mllnan olleen aktiivisempi kuin jiikareen, mutta että mllna ei silti vakuuta. Pohtii Cameronin antamaa mllna-metaa tämän strategistesta silmästä ja sen vaikutusta mllnan pelitapaan aloittelijana. Toteaa, ettei ymmärrä Zeyn selitystä einarista ja Halimasta, pohtii että ehkä sen takana on kuitenkin aukoton logiikka, jota hän ja muut eivät ymmärrä. Kevyttä Zeyn puolustusta?. Toteaa Mursumuksen Cameron-äänen perustelut rehellisen kuuloisiksi, vaikka ääni olikin turvallinen. Ei viboja äänestä suuntaan tai toiseen. Kyseenalaistaa Haliman hyvisvibat 1. päivän äänestyskohteista. Toteaa, että Haliman ja justyn tekemät tiivistelmät Jekun viesteistä eivät lisää jekun hyvispisteitä. Toteaa, ettei tänään ainakaan äänestä Jekua, mutta jos Jekun peli ei muutu, tämä on potentiaalinen pahis. Puolustaa ajatustaan siitä että mllna on epäilyttävä mutta dzinni ei Nego-äänten perusteella. Ei kuitenkaan tee dzinnistä myöskään hyvistä. Toistaa jiikare-epäilynsä ja toiveensa kuulla hänestä lisää. Sanoo epäilevänsä tätä yhtä paljon kuin 1. päivänä, mutta äänestää mllnaa koska tämä on vienyt 2. päivänä Anblickin huomion.

13. Puolustautuu Meizin pahisviboilta. Toteaa ettei eri mieltä olo riitä pahismaisuuteen ja toteaa näkökulmiensa olleen perusteltuja. Toeaa, että Meizin pitäisi ymmärtää kommenttinsa perusteella ainakin Anblickin mllna-vibat. Ihmettelee miksi Meiz äänestää Anblickiä hyvisvibojen puuttumisen vuoksi eikä pahisvibojen vuoksi. Toteaa kuitenkin, etteivät Meizin perustelut ole pelin huonoimpia. Kysyy miksi Meiz ei äänestä Zeytä. Perustelee kysymyksensä hyvin.

2. päivän viimeinen viesti.

14. Toivottaa Tinglen tervetulleeksi, toteaa tämän viestin olleen hämmentävä perustelujen puutteen vuoksi. Toteaa epäilevänsä yhä mllnaa ja jiikaretta vaikka Halima paljastui hyvikseksi. Toteaa, ettei Haliman yökuolema tuota uusia epäiltyjä. Pohtii syitä Haliman kuolemaan - yleinen hyviksenä pitäminen tai tämän osuminen epäilyissään liian lähelle. Sanoo että vaikea analysoida voiko syy olla Haliman epäilyt koska tämä epäillyt vähän jokaista ja muuttanut mieltään usein. Tässä mielestäni kommentti, jonka pahis-Anblick voisi hyvin heittää Zeyn suojelemiseksi. Halima kuitenkin epäili Zeytä alkupelistä.

15. Palaa 2. päivään ja kyseenalaistaa jiikareen dzinni-äänen. Kysyy hyvän kysymyksen jiikareen äänestyslogiikasta. Pyytää dzinniä perustelemaan epäilyitään. Toteaa epäilleensä 2. päivänä Haliman ja Jekun tekemisiä. Sanoo ettei 3. päivänä ole keksinyt uusia epäilyjä jiikareen ja mllnan lisäksi kun on ollut hiljaista eikä jaksa takertua vain vanhoihin juttuihin.

@Anblick: Mihin vanhoihin juttuihin tässä viittasit?

Pyytää mllnaa perustelemaan äänensä. Toteaa Zeyn olevan lynkkausuhan alla ja sanoo IRL-syiden vaikeuttavan Zeyn lukemista hänelle. Puolustaa Zeytä sanomalla, että vaikka tämän logiikka ei aukene, miksi siitä pitäisi lähteä arvailemaan Zeyn puolta. Taas Zeyn puolustusta.

3. päivän viimeinen viesti.

16. Toteaa ettei ehtinyt 3. päivän lopuksi paikalle. Perustelee einarille miksi ei halunnut lähteä lynkkaamaan jiikaretta 2. päivänä. Toteaa, että jiikareesta ei varmaan saa selkoa kuin lynkkaamalla. Toteaa porkkanalle että moni hänen epäilemistään pelaajista on jo kuollut ja että monista elossaolevista ei ole mielipiteitä, ainakaan ennen 3. illan tapahtumia. Sanoaa, ettei ole aikaa lähteä lukemaan vanhoja viestejä läpi ja etsimään niistä epäilyksiä. Käy läpi 3. päivän äänet ja toteaa, että niiden perusteella voisi ehkä todeta Cameronin olevan hyvis. Perustelee ajatuskensa hyvin. Toteaa eilisillan näyttäneen siltä, että jompaakumpaa yritettiin pelastaa ja kiinnittää huomionsa Mursumuksen, Tinglen ja dzinnin ääniin Cameronille ja toteaa että kukaan näistä ei saavuta hänen luottamustaan.

Pohtii, että Zeytä äänestäneistä voisi löytyä pahis tai kaksi. Toteaa, että pahis todennäköisesti on joku alkupään äänestäjistä. Toteaa Meizin ja porkkanan olleen alkupään äänestäjiä. Ei kuitenkaan nosta näitä erityisen epäillyiksi vaan toteaa että hänen pitää katsoa kaikkien Zeytä äänestäneiden yheyksiä Cameroniin ja Zeyhyn myöhemmin. Toteaa porkkanalle ettei äänestänyt koska ei ehtinyt enää loppuillasta paikalle. Toteaa, että jiikare on edelleen epäilyttävin, mutta että Mursumus, Tingle, dzinni, porkkana ja Meiz myös kiinnostavat. Epäilyttävimmät ovat jiikare, dzinni, Tingle ja Meiz.

17. Toteaa Tinglen pelin olevan hämmentävää. Pohtii olisiko pahiksella noin provosoiva pelitapa, mutta hänelle tulee väkisin mieleen että tämä on tarkoituksellinen strategia Tingleen. Pohtii Tinglen Meiz-Zey-virhettä ja miettii olisiko se hajuraon tekemistä pahiskaveri-Zeyhyn. Toteaa, ettei vastustanut Zeyn eikä Cameronin lynkkaamista. Ei halunnut äänestää, koska odotti josko jiikare valaisisi ajatuksiaan. Toteaa taas, että lynkkaus on lie ainoa tapa saada jotain jiikareesta irti. Äänestää Tingleä koska tämä epäilyttää akuutisti eniten, jiikareen äänestäminen ei muuttaisi tilannetta ja koska hänellä on äänestyspakko.

18. Toteaa hoitaeensa äänestyspakkonsa. Sanoo, että justy on esittänyt hyviä perusteluita Arielin äänestykseen, mutta tällä ei olisi aikaa puolustautua. Sanoo, että jos Ariel ei puhu 5. päivänä, voi kuvitella äänestävänsä tätä - riippuen lynkkauksen ja yötapon tuomasta infosta.

4. päivän viimeinen viesti.

19. Kritisoi jiikareen listausta epäilyttävimmistä pelaajista. Kysyy jiikareelta kysymyksiä tämän listauksesta. Kysymykset eivät kyllä vaikuta sellaisilta että hän odottaa saavansa niihin kaikkiin hyödyllisiä vastauksia ("onko jompikumpi pahiskaverisi?"). Toteaa Mursumusen vastailleen hyvin ja rehdisti, vaikka tämän äänestyskäyttäytyminen mietityttää. Vastaa Arielin kritiikkiin hänen jiikare-epäilyidensä mahdollisesta jiikare/Anblick-pahispariviitteistä. Toteaa etteivät hänen syynsä epäillä jiikaretta ole muuttuneet. Vastaa Arielille ettei huomannut Zeyn sekoittaneen Jekua ja jiikaretta. Toistaa 4. päivältä ajatuksensa, että jiikareen ja Tinglen lisäksi epäilyttää Dzinni ja Meizi. Toteaa ettei epäile dzinniä eniten ja että Meizistä on aika epävarma. Veikkaa jiikaretta ja Herkkua pahiskaksikoksi. Äänestää jiikaretta.

20. Perustelee Meiz-epäilyitään. Kyselee jiikareelta siitä mitä mieltä tämä on Meizistä. Hyviä kysymyksiä. Toteaa, ettei jiikare sano oikeastaan mitään ja ettei hän siirrä ääntään. Toistaa aiemman kommenttinsa ja toteaa ettei jiikare ole sitä vielä kommentoinut. Vastaa einarin ihmettelyihin Anblickin peesailun suhteen että on äänestänyt jiikaretta jo ekana päivänä joten ei hänen äänensä peesausta ollut. Toteaa Tinglen äänestyksen olleen peesailua itse kullakin ja että 4. päivä oli epäinformatiivinen. Epäilee miksi einari palasi Zey-Cam-äänestykseen, koska toistelee vain 4. päivän aikana esitettyjä puheita.

Yhteenvetona voisi todeta, että Anblickissa epäilyttää seuraavat asiat:
- Anblickin puolustelut hänen Halima-epäilyistään liittyen tämän hyvistelyyn tuntuvat jotenkin väkinäiseltä tarpeelta pitää kiinni tästä syystä epäillä Halimaa. Samoin se että Halima oli 1. päivänä sekä kolmen epäillyttävimmän joukossa että niiden joukossa joita Anblick ei halunnut lynkata tuntuu myös jotenkin keinotekoiselta tavalta suhtautua Halimaan. Valmistautumista mahdolliseen tarpeeseen äänestää Halimaa myöhemmin?
- Anblickin suhtautuminen yötappojen tuottamaan dataan on pahismainen. 2. päivän alussa hän toteaa logiikan olevan erilainen päivälynkkauksessa ja yötapossa, mikä tuntuu oudolta toteamukselta kyläläiselle mutta pahiksen suuhun järkevältä. 3. päivän alussa hän esitti pitkät perusteet siitä miksi Haliman yökuolemaa ei pitäisi käyttää pahisjahtiin.
- Anblick on puolustellut Zeytä useaan otteeseen, mutta samalla korostanut sitä että Zey on neutraali. Tässä voisi olla taustalla pahisten perusdilemma pahiskaveriin suhtautumisessa: tämän haluaisi pysyvän hengissä, mutta liian hyvää pataa ei saa olla.
- Anblickin, samoin kuin Arielin, peli on pyörinyt jiikareen ympärillä. Jotenkin kuvittelisi, että 4. päivässä epäilyt olisivat kehittyneet 1. päivästä pidemmälle. Kuitenkin Anblick on toistellut sitä että jiikare epäilyttää yhä, ja 4. päivästä alkaen todennut että tämän lynkkaaminen lie ainoa tapa saada jotain selkoa tämän puolesta.

Anblickin hyvikseyden puolesta puhuu ehkä vahviten se, että hän on ollut aktiivinen, mikä on (keskimäärin) hyvikselle vaikeampaa kuin pahikselle. Toisaalta Anblick on kokenut pelaaja, joten hän varmasti pystyy aktiivisuuteen hyviskenäkin. Ja ehkä hänen aktiivisuutensa on ollut vähän näennäistä, juuri esim. Halima-epäilyissään ja jiikare-epäiyissään roikkumisen muodossa.

@Anblick: Sanoit 4. päivän lopussa haluavasi kuulla Arielin kommentit. Mitä mieltä olet nyt Arielista, ilmeisesti hän ei ole päätynyt pahisepäillyidesi joukkoon?

Meiz kirjoitti:Mielenkiintoisinta minulle päivässä on se, että niinkin aktiivinen pelaaja kuin Zey ei ole vaikuttamassa mitenkään viimeisenä päivänä, samoin ääni jää kokonaan laittamatta. Jekua hän ei ehkä pahiksena halunnut lähteä massaamaan ulos, mutta mikäli Anblick on hyvis, hänellä olisi kaikki syyt laittaa ääntä sinne suuntaan kun oli jo linkaillut tämän Haliman pahiskaveriksi. Anblickin pahiskaverina taas hänellä voisi olla pahis-motivaatiota pysyä hiljaa. Samoin pahiksena hänellä olisi kyllä intressit seurata topiccia parhaansa mukaan, koska oli tosiaan saanut epäilyä osakseen ihan hyvin. Zey perusteli hiljaisuutta seuraavana päivänä IRL syillä enkä ala sen enempää arvailemaan sen todellisuutta.


Tämä on hyvä huomio. IRL-syyt toki voivat hiljaisuuden selittää, mutta käsityksen perusteella minkä olen tähän asti saanut Zeystä, hänen äänestämättömyytensä epäilyttää. Samoin huomiosi Zeyn ärtymyksestä hänen ja Anblickin linkityksestä on mielestäni hyvä.


--Ariel
++Anblick
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa

cron